Biz| IT| Nauka| Obrazovanje| Tehnologija

FP7 ICT Call 8: 787 miliona Evra ....

Milan Novković RSS / 20.09.2011. u 18:04

... koje daje Evropska Komisija za istraživanje i razvoj na teme: Information and Communication Technologies.

Srbija je, ako se ne varam, ravnopravan partner. 

Po mom optimističkom mišljenju svaka firma koja ima bar jednu pametnu i obrazovanu osobu u IT-ju ima i značajne šanse.

Ovo konkretno izvlačenje je najviše pitanje sistematskog rada, iako nije potrebno puno radno vreme, ali je pomalo i stvar sreće. I pored potrebne sreće ovakvih izvlačenja ima nekoliko godišnje, iako ukupna količina sredstava nije uvek ovoliko velika, pa se uporan rad na kraju skoro sigurno isplati.

To je moje iskustvo stečeno kroz rad moje firme i raznih drugih firmi sa kojima se udružujemo u partnerstva. 

Rok za slanje ponuda je 17. Jan 2012, a challenges i objectives ovoga puta su:

Challenge 1: Pervasive and Trusted Network and Service Infrastructures
• ICT 2011.1.1 Future Networks
• ICT 20011.1.2 Cloud Computing, Internet of Services and Advanced Software Engineering
• ICT 20011.1.4 Trustworthy ICT
• ICT 20011.1.6 Future Internet Research and Experimentation (FIRE)

Challenge 3: Alternative Paths to Components and Systems
• ICT 2011.3.1 Very advanced nanoelectronic components: design, engineering, technology and manufacturability
• ICT 2011.3.2 Smart components and smart systems integration
• ICT 2011.3.5 Core and disruptive photonic technologies

Challenge 4: Technologies for Digital Content and Languages
• ICT 2011.4.4 Intelligent Information Management

Challenge 5: ICT for Health, Ageing Well, Inclusion and Governance
• ICT-2011.5.7 Support to the early implementation of the Joint Programming Initiative (JPI) 'More Years - Better Lives - the Challenges and Opportunities of Demographic Change'

Challenge 6: ICT for a Low Carbon Economy
• ICT 2011.6.1 Smart energy grids
• ICT 2011.6.3 ICT for efficient water resources management
• ICT 2011.6.7 Cooperative systems for energy efficient and sustainable mobility

Challenge 8: ICT for Learning and Access to Cultural Resources
• ICT 2011.8.1 Technology-Enhanced Learning

Future and Emerging Technologies
• ...videti na Internetu

Ovaj blog je samo sredstvo za skretanje pažnje zainteresovanima i diskusija ovde ne može zameniti ozbiljno čitanje EC dokumentacije. Po mom mišljenju radi se o nekoliko dana čitanja za one koji nisu upoznati sa EC-jevim FP7 programom. Evo počenih URL-ova:

Ovaj poziv za one koji su upoznati sa FP7. Za blogere što nisu upoznati sa FP7 ova stranica nudi i mnogo dokumenata koji mogu da se spuste na lokalne mašine pa čitaju natenane.

Na kraju, za one najozbiljnije: http://www.google.co.uk/#hl=en&cp=3&gs_id=u&xhr=t&q=EC+fp7&pq=fp7&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=EC+fp7&aq=0&aqi=g4&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=4fd4037d1a3c8ee8&biw=1137&bih=913

 ...pri čemu se meni na vrhu pojavljuje najvažniji sajt.



Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 18:27 20.09.2011

da, znala sam da ce

jednom do ovoga da dodje, cim sam shvatila s kim se tamo druzis.
nista te bre ne razumem!



bez sale, sad posto si dao neophodne informacije, moze li za nas smrtne nesto malo prizemnijeg teksta, pa da navijamo i takoto? tj, kad pristignu ovi kojih se tice, pa posle toga, fuck art let's troll i to.

e?

edit



hehe :))
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:55 20.09.2011

Re: da, znala sam da ce

vishnja92
jednom do ovoga da dodje, cim sam shvatila s kim se tamo druzis.
nista te bre ne razumem!



bez sale, sad posto si dao neophodne informacije, moze li za nas smrtne nesto malo prizemnijeg teksta, pa da navijamo i takoto? tj, kad pristignu ovi kojih se tice, pa posle toga, fuck art let's troll i to.

e?

edit



hehe :))




Pa ko ti je kriv kad si (sa takim pedigreom) studirala zgradarstvo i kvaziumetnost. Pajz ovo:

• ICT 2011.3.5 Core and disruptive photonic technologies

Tu sam (mušterija mi, DARPA SBIR, Phase 2, idemonamars, idemonamars).


Edit: Milane, ove razdrndane linkove bi trebalo da možeš da ubaciš u tekst uz pomoć te glupave ikonice, samo moraš prethodno da odabereš reči za koje ih vezuješ (ne radi na prazno).

vishnja92 vishnja92 19:05 20.09.2011

Re: da, znala sam da ce

nije to zgradarstvo sabane jedan sabanski, nego fina disciplina koju moras da prodises da bi uopste poceo da mislis o njoj, pojma bre nemas

(i hebo te Kolorado ako se i tamo bavis onim redno-paralelno ili kako vec bese sva ona glupostarija iz elektronike)
Tu sam

e, hoces da se takmicis? da navijamo
Milan Novković Milan Novković 19:10 20.09.2011

Re: da, znala sam da ce

nista te bre ne razumem!

Prosto ko pasulj!

EC ima 4,5,6-togodišnje programe (FPs - Framework Programme) podržavanja istraživanja i razvoja u EU i nekoliko pridruženih država.

Cilj je da se promoviše R&D pa da tako Evropa bude konkurentnija u svetu.

Sada je u toku (pri kraju) FP7 - oko 53 milijarde Evra. Posle njega će doći FP8.

Ne radi se samo o IT-ju, nego ja uglavnom to čitam pa ponekad stavim u blog.

Od ovih 53 milijarde ICT je jedno 17, ali imamo Aerospace, Energy itd, ima na webu.

Ne moraš da budeš u IT-ju da bi učestvovala: mi smo deo jednog projekta dobili na temu energije, tj nije bio ICT projekat, gde su uglavnom bili građevinci, mašinci, arhitekti i slični (kako graditi na veliko (livade, mnogo zgrada), a da se štedi energija. Pa iako mi o otme pojma nismo imali mi smo pravili 3D modeling i simulacioni IT framework gde se mešaju metodi koje vi koristite (kako se kreće sunce tokom godine, koliko ima oblaka, sve na satnoj bazi, kako i odakle duva vetrić i preko kakve površine, trava, beton itd udara u zgrade, kako zidovi provode toplotu, kako se ljudi kreću po prostorijama pa zrače, koliko kafa kuvaju, kako svetlost ulazi kroz prozore pa se absorbuje, odbija itd).

Dakle, to je bio primer koji pokazuje kako ljudi raznih profila mogu da se uklope u projekte.

Isto tako, određeni partneri se uključe da bi bili case-studies, da bi radili diseminaciju rezultata itd.

Ovaj gore tekst sam ja uglavnom iskopirao iz EC dokumenta, i to samo naslove, tako da je nečitljiv. Ono što je važno je sledeće:

EC ni ne daju vrlo, vrlo, konkretne teme. Nego šire - izazove i ciljeve, a od nas se očekujemo da ponudimo šta je vredno probati tako da to nešto bude:

- Beyond the state of the art (EC reči), bolje od najboljeg danas u svetu. Ovo je često polu-parodija i iako strašno zvuči na kraju je najvažnija ideja pošto sve što partneri treba da urade je prototip. ilustrator i slično, znači ne komercijalni proizvod ili uslugu.

- Urađeno u timu od najmanje 3 partnera iz 3 različite EC "države" (za ove potrebe se i Srbija računa kao EC "država". 3 je obično malo i mi retko imamo manje od 5 partnera.

Dalje:

- Univerzitetima se daje 100% ukupnih sredstava ali oni zato rezultate svog rada moraju da stave u javni domen.

- Firmama se obično daje 75% (SMEs, do 500 ljudi i do 50 miliona evra godišnjeg prometa, ako se ne varam) od ukupnih troškova gde je najprostije računanje ukupnih troškova: plate + 60% za režiju. Tako, na bruto platu od 1,000 evra što firma potroši EC daje 1000 * 1.6 * 0.75 = 1,200 Evra.

Pošto firme ne dobijaju sav novac EC im dozvoljava da zadrže svu intelektualnu svojinu.

Itd. Primer: kad ti EC kaže: • ICT 2011.1.1 Future Networks

To može da bude šta god ti padne na pamet vezano za internet, servere, paralelizaciju, formate podataka, kolaboraciju itd uz dodatno objašnjenje:

- Samo je Future and Emerging Technologies deo Blue Sky istraživanje, tj možeš da se frljaš.

- Future Networks i ostalo su više primenjena istraživanja i u svakoj ponudi se očekuje bar jedan case-study (pilot), poželjno 2 ili tri gde se ističe:

1. Evropska dimenzija pilota.

2. Naglašen zančaj za društvo

3. Potencijal za ekploataciju.


....itd, znači sve ove rogobatne EC reči su samo podstrek i značenje im je široko
Milan Novković Milan Novković 19:12 20.09.2011

Re: da, znala sam da ce

ove razdrndane linkove bi trebalo da možeš da ubaciš u tekst uz pomoć te glupave ikonice, samo moraš prethodno da odabereš reči za koje ih vezuješ (ne radi na prazno).

Znam to, ali ikonica mi "baca" prazan, neaktivan popup.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:20 20.09.2011

Re: da, znala sam da ce

vishnja92
nije to zgradarstvo sabane jedan sabanski, nego fina disciplina koju moras da prodises da bi uopste poceo da mislis o njoj, pojma bre nemas

(i hebo te Kolorado ako se i tamo bavis onim redno-paralelno ili kako vec bese sva ona glupostarija iz elektronike)
Tu sam

e, hoces da se takmicis? da navijamo


Zgradarstvoikvaziumetnost je jedan pojam, nemoj da mi izvlačiš iz konteksta.

Pa već optrčao za sada, jedino da se kloniram.

Zezam se, nisam ja takmičar, ja sam podizvodjač radova. Meni dodju ovi nadmeni fizičari sa PhD jevima kod Vajnmana i Erika Kornela, mahnu rukom u neodredjenom pravcu i kažu, aj' ti mali to napravi, javi kad je gotovo i nemoj da nas smaraš dok nije.

A rednoparalelno se bre radilo na maturskom radu u Tesli, u prošlom veku. Zvezda u trougao i nazad je bilo top notch. I Tevenen na prijemnom, nikad čuo za čoveka pre toga.




srdjan.pajic srdjan.pajic 19:29 20.09.2011

Re: da, znala sam da ce

Milan Novković
ove razdrndane linkove bi trebalo da možeš da ubaciš u tekst uz pomoć te glupave ikonice, samo moraš prethodno da odabereš reči za koje ih vezuješ (ne radi na prazno).

Znam to, ali ikonica mi "baca" prazan, neaktivan popup.


Interesantno! Sad sam postavio blog (i skinuo ga) i meni radi ok. Firefox?

Milan Novković Milan Novković 19:55 20.09.2011

Re: da, znala sam da ce

Interesantno! Sad sam postavio blog (i skinuo ga) i meni radi ok. Firefox?

Evo u Firefoxu i IE i meni rade linkovi sa kratkim URL-om, ali ne onaj najduži. U Chromeu dobijam samo prazan popup.
vishnja92 vishnja92 20:29 20.09.2011

Re: da, znala sam da ce

Interesantno! Sad sam postavio blog (i skinuo ga) i meni radi ok.

dokolicar
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:47 20.09.2011

Re: da, znala sam da ce

vishnja92
Interesantno! Sad sam postavio blog (i skinuo ga) i meni radi ok.

dokolicar


Ma pusti, bili mi neki Rusi juče ceo dan na poslu, valjaju neke tranzistore, valjda, niko ne zna tačno, jer slabo nabadaju Engleski, ali ne da sam ih driblao, načisto sam skinuo Kontuzina. Oni primedbu, ja prstić, oni pitanje, ja povisim glas. I sad se oporavljam u formi dokoličarenja, a i oni, odvezli su ih na oporavak u Rocky Mountain nacionalni park da gledaju divokozu i losa, al' američkog i probaju najbolji milk šejk ikad napravljen. I da vide Stenlli hotel u kome je Kjubrik snimio Isijavanje. Posle ćemo da idemo negde da se svi čoporativno naroljamo, biće petak u utorak.

Zajebavam se, Ruje su prva liga, gospoda, i opasni inženjeri, stara škola, ali najsmešnije mi je bilo kad smo ih svu trojicu isterali na ulicu, da puše. I stoje tako ispred izloga u oblaku dima koji zaklanja planine, a vrata do moje firmice - halfway house, za sexual offender-e. Tu ispred uvek stoje neki čuvari pansiona i male grupe gangstera, isto tako puše, i čekaju ili ispraćaju nekog. I pitaju se kad ću da prestanem da trolujem?
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:11 21.09.2011

Re: da, znala sam da ce

Milan Novković
Interesantno! Sad sam postavio blog (i skinuo ga) i meni radi ok. Firefox?

Evo u Firefoxu i IE i meni rade linkovi sa kratkim URL-om, ali ne onaj najduži. U Chromeu dobijam samo prazan popup.


Dobro, je postigao si kompromis sa blogosoftwerom .
maksa83 maksa83 08:14 21.09.2011

Re: da, znala sam da ce

Posle ćemo da idemo negde da se svi čoporativno naroljamo, biće petak u utorak.

Sine, ako se budeš nadroljavao (kao ono - nad-vikivati se, nad-gornjavati se, nad-jebavati se) sa Rusima, daj da se izljubimo i izopraštamo.

I pitaju se kad ću da prestanem da trolujem?


Pazi da se ne nadtroluješ sa Rusima, Rus kad troluje, on trolo-lo-lo-lo-luje, saćevidiš:



I stoje tako ispred izloga u oblaku dima koji zaklanja planine, a vrata do moje firmice - halfway house, za sexual offender-e. Tu ispred uvek stoje neki čuvari pansiona i male grupe gangstera


Nemoj da brineš ti za njih. Kako ide onaj dijalog u filmu Brat 2..

Q: "Are you guys gangsters?"
A: "No we are Russians" (riba obrijane glave dok kopa po torbi sa oružjem)

Edit - evo ga:



P.S. E, tako se troluje.
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:25 20.09.2011

Da pomognem

Ovaj poziv za one koji su upoznati sa FP7 ... mučim se sa blog editorom pa evo url-a ovako: Link iz teksta

Na kraju, za one najozbiljnije, google daje listu mnogih sajtova:

Link1

...pri čemu se meni na vrhu pojavljuje najvažniji sajt:
Link2
Milan Novković Milan Novković 19:59 20.09.2011

Re: Da pomognem

Meni dugački, Google search link ne radi ni u jednom od 3 browsera: Chrome, FF i IE. Ostala dva rade u FF i IE, a ni jedan ne radi u Chromeu.

Evo da probam dugačak URL u komentaru (editori za komentare i blogove se ne ponašaju identično): Google search

EDIT: Ovde u kometaru lepo radi. U blogu ne, editor uradi neke string operacije nad urlom i prebacuje ga u blog.b92.net url
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:13 20.09.2011

Re: Da pomognem

Milan Novković
Meni dugački, Google search link ne radi ni u jednom od 3 browsera: Chrome, FF i IE. Ostala dva rade u FF i IE, a ni jedan ne radi u Chromeu.

Evo da probam dugačak URL u komentaru (editori za komentare i blogove se ne ponašaju identično): Google search

EDIT: Ovde u kometaru lepo radi. U blogu ne, editor uradi neke string operacije nad urlom i prebacuje ga u blog.b92.net url


Pogledaću source, neobično se ponaša zaista
lady_d lady_d 20:00 20.09.2011

FP7 and Serbia

U pravu ste g.Novakovic,
Srbija ima pravo da ucestvuje u svim FP7 projektima, ako se ne varam imala je vec pravo na neke pozive u FP6. Kao neko ko je pisao, dobijao i radio na projektima finansiranim pod FP programima, samo mogu da kazem da sem malo komplikovanog menadzmenta (ali posle par projekata i to se nauci) ovi projekti otvaraju neverovatne mogucnosti. Sto vise razlicitih oblasti povezete, vise eksperta iz raznih disciplina, projekat ima vecu sansu da bude prihvacen. U Srbiji ako se ne varam imamo cak i neko savetodavno telo kako da se projekat napise. Koliko sam videla spisak i nivo obrazovanja osoba koje tamo rade (da se ne lazemo jedna Nemack u slicnom telu ima doktore nauka iz raznih oblasti!) jasno je zasto nema ili ima jako, jako malo projekata kod nas. Nasuprot tome, Hrvatska ima par projekata u kojima je cak kordinator.
Generalno mislim (cast izuzecima) u Srbiji nema naucnika sposobnih da napisu a jos manje da kordiniraju jednim takvim projektom. Iza ovog dela teksta stojim potpuno ako uzmemo moje fizicare u obzir, mogu samo da se nadam da je u IT malo bolje (mada....). I to je deo one tuzne slike o nauci, R&D u Srbiji... zato smo i tu gde jesu...zato su ljudi kao vi izvan zemlje...
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 20:10 20.09.2011

Re: FP7 and Serbia

Super, nova šansa! Preporuka za blog.
Da, Srbija ima pravo da učestvuje i do sada su postignuti solidni rezultati. Da podsetim na ovaj tekst (gde je Milan veoma pomogao svojim komentarima):

ICT razvoj - može li Srbija više od „zvezde u usponu”?
Milan Novković Milan Novković 20:11 20.09.2011

Re: FP7 and Serbia

Generalno mislim (cast izuzecima) u Srbiji nema naucnika sposobnih da napisu a jos manje da kordiniraju jednim takvim projektom

Nema potrebe otimati se za koordinaciju: to je manje kreativan posao, dosadan i frustrirajući, takoreći, a ako se manje poznata ili manja institucija postavlja za koordinatora tu ponuda gubi na poenima. Potpuno nepotrebno.

Što se tiče pisanja: nema potrebe da jedna osoba ili institucija piše celu ponudu. Tako ja nisam dobio neke projekte, iako znam za ovo pravilo - drugi partneri nisu imali vremena (ja često počinjem prekasno sa pisanjem) pa pisao ja stvari gde ne poznajem dovoljno ni žargon, a kamo li materiju.

Ako neko ima ideju najbolje je da se postavi kao koordinator pisanja ponude, tako ponuda ima najveće šanse, ali:

- Ne treba takva institucija sebe da gura kao kordinatora ako se dobije projekat, nego treba da nađe drugog koordinatora.

- Ne treba takva institucija sve da piše, nego da nađe partnere pa onda njih juri da pišu svoj deo. Ovo nije toliko teško ako se počne na vreme.
alselone alselone 06:37 21.09.2011

Re: FP7 and Serbia

mogu samo da se nadam da je u IT malo bolje (mada....).



U IT i elektrotehnici je malko bolja situacija. Imamo dva fakulteta u Srbiji koji su u kombinaciji sa jednom velikom kompanijom i dva strana fakultata dobili projekte i sto je najvaznije - kes.

FP7 su posebno zanimljivi za mlade svrsene studente jer je cesto u ceo projekat uracunata i stipendija (ili vise njih) za PhD studije.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:09 21.09.2011

Re: FP7 and Serbia

Generalno mislim (cast izuzecima) u Srbiji nema naucnika sposobnih da napisu a jos manje da kordiniraju jednim takvim projektom. Iza ovog dela teksta stojim potpuno ako uzmemo moje fizicare u obzir, mogu samo da se nadam da je u IT malo bolje (mada....). I to je deo one tuzne slike o nauci, R&D u Srbiji... zato smo i tu gde jesu...zato su ljudi kao vi izvan zemlje...


apsolutno se ne slazem sa ovom izjavom. vecina naucnika zna i ume da napise predlog projekat. sta mislite svi ti naucnici iz Srbije kad odu na zapad od cega finansiraju svoj research? od grantova koje dobijaju tako sto pisu predlog projekte (grupne ili individualne zavisi od discipline). znaci da nije problem da oni ne mogu ili nisu sposobni, nego je problem sto se tamo sve to ispolitizuje. zbog toga ima i taj odliv mozgova jer onaj naucnik koji hoce da radi ne moze to bas tako lagano u Srbiji. ali neki su pametni pa se snadju i ubace se u projekte koje pisu kolege iz zapadne evrope a koji su njihovi saradnici pa tako dobiju novac da mogu nesmetano da rade na svom research-u tamo gde jesu - u Srbiji.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:32 21.09.2011

Re: FP7 and Serbia

njanja_de.manccini
Generalno mislim (cast izuzecima) u Srbiji nema naucnika sposobnih da napisu a jos manje da kordiniraju jednim takvim projektom. Iza ovog dela teksta stojim potpuno ako uzmemo moje fizicare u obzir, mogu samo da se nadam da je u IT malo bolje (mada....). I to je deo one tuzne slike o nauci, R&D u Srbiji... zato smo i tu gde jesu...zato su ljudi kao vi izvan zemlje...


apsolutno se ne slazem sa ovom izjavom. vecina naucnika zna i ume da napise predlog projekat. sta mislite svi ti naucnici iz Srbije kad odu na zapad od cega finansiraju svoj research? od grantova koje dobijaju tako sto pisu predlog projekte (grupne ili individualne zavisi od discipline). znaci da nije problem da oni ne mogu ili nisu sposobni, nego je problem sto se tamo sve to ispolitizuje. zbog toga ima i taj odliv mozgova jer onaj naucnik koji hoce da radi ne moze to bas tako lagano u Srbiji. ali neki su pametni pa se snadju i ubace se u projekte koje pisu kolege iz zapadne evrope a koji su njihovi saradnici pa tako dobiju novac da mogu nesmetano da rade na svom research-u tamo gde jesu - u Srbiji.


Pisanje proposala koji donose pare se uči, najbolje od onih koji ih uspešno ($$$) pišu već godinama. Ne znam da li ima takvih u Srbiji, verovatno ima u nekim oblastima. Svi ostali moraju da se prišljamče nekom ko zna, i što je još važnije koga znaju parodavci, i onda odatle da krenu. To može, naravno, i iz Srbije da se radi.


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:58 21.09.2011

Re: FP7 and Serbia

Pajicu dolazi na fejs nemoj se mangupiras : )
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:42 21.09.2011

Re: FP7 and Serbia

njanja_de.manccini
Pajicu dolazi na fejs nemoj se mangupiras : )


Dovoljno dangubim na blogu, i na reddit-u, taman posla još i na fesjbuk da se zakačim, završio bih kao skupljač korpi na parkingu ispred supermarketa.

Unfuckable Unfuckable 20:36 21.09.2011

Re: FP7 and Serbia

može li Srbija više od „zvezde u usponu”?

može, može...vidi ove majstore al' rasturaju
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:48 21.09.2011

Re: FP7 and Serbia

Unfuckable
može li Srbija više od „zvezde u usponu”?

može, može...vidi ove majstore al' rasturaju


Pajz samo penzosi što se dosetili! Pa ovo bre bio običan ispitni zatadak iz URS-a (Upravlj. Računarski Sistemi) kod Dekija Živkovića. Bio je i kontrazadatak, da se pomoću radara skine brzina i ubrzanje projektila, pa da se sračuna pozicija usta cevi. Ili (za manje bodova) da se pomoću mikrofona triangulacijom sračuna to isto.

Pitam se sad ko je kupio taj sistem (isto Sudanci, logično ). U stvari, znam da se ono prvo koristilo u simulatorima za golf (mislim na igru golf).





JJ Beba JJ Beba 21:05 20.09.2011

...

qq mene šta ću ja jadna?
FP7 kažeš?

ništa za moju dušu



mirelarado mirelarado 21:42 20.09.2011

Re: ...

JJ Beba
qq mene šta ću ja jadna?
FP7 kažeš?

ništa za moju dušu


Преостаје ти, као и мени, да навијамо, и да се захвалимо Милану за корисне информације и савете намењене домаћим електроничарским снагама.
JJ Beba JJ Beba 22:18 20.09.2011

Re: ...

mirelarado
JJ Beba
qq mene šta ću ja jadna?
FP7 kažeš?

ništa za moju dušu


Преостаје ти, као и мени, да навијамо, и да се захвалимо Милану за корисне информације и савете намењене домаћим електроничарским снагама.


da. super je to što milan šalje info.
vetar u leđa
Milan Novković Milan Novković 22:23 20.09.2011

Re: ...

JJ Beba
qq mene šta ću ja jadna?
FP7 kažeš?

ništa za moju dušu




Bebo, ti si faca - ti si, ako je do pameti i znanja, i pre mogla gde hoćeš.

A ako je do osmeha gde god da odvedeš dušu osećaće se kao kod kuće

(da ne misliš da ti samo laskam ja jesam pre 3-4 godine mislio da si ti uglavnom namrštena (ja ni ne umem nešto da laskam - kao što me mrzi da proverim šta sam napisao mrzi me i da razmislim pre nego što nešto kažem ili odreagujem)

Ume ovaj geeky biznis da bude dosadan ako se ne pazi, ali pošto proizvoljno može da se uplete sa raznim oblicima kreativnosti meni se uvek čini da ima neograničeno prostora za sve i svašta.

EC guraju i digital content, libraries, heritage - prosto, imamo muziku, npr, profesionalci i znalci su jedan, lak slučaj.

Ostali više ćute i slušaju, ali pošto su u ogromnoj većini sve što može da ih povuče na viši nivo je od ogromnog značaja.

Npr, "Intelligent Information Management". Zamisli YouTube klip i komentare, ili tvoj blog i komentare Spire, Trenera, AlexDunje, Bilija i ostalih.

Cool, meni vanredno edukativno, većini vanredno edukativno, ali to je Miki Maus IT podrška onome što bi mi mogli naučiti od vas, pa od izvođača, kompozitora, i sličnih.

Zamisli da možeš da slušaš, usput pritisnš dugme i samo dokomentarišeš pričom, ne kucanjem, pa ljudi uključuju ili isključuju komentare, u zavisnosti da li im je samo do slušanja ili i do učenja, itd.

Tj zamisli neke osnovne studijske, mixing tehnologije, na Internetu. Layers kao što ih ima u Foto šopu, kanale, uz laku kontrolu - revolucija, a prosta stvar i pitanje je vremena.

Daje EC lovu za slične ideje. I kao što ja "kenjam" ovde upravo tako počinje i razvijanje neke ideje pa jurenje partnera i pisanje ponude - pa na kraju dobijemo novac i radimo to.

Ok, ok, udavih, znam da si samo došla da se javiš, ali možda nekome padne ideja i upusti se u jurenej ovih grantova - jeste dosadan posao pisanje ponuda, ali ume da bude cool iskustvo kad se grant dobije.

(jesam rekao ja nekad da što sam opušteniji u nečijem društvo to sam i dosadniji)


Milan Novković Milan Novković 22:43 20.09.2011

Re: ...

савете намењене домаћим електроничарским снагама

Nije samo njima, svi mogu da se uklope.

Veliki je "biznis" procesiranje prirodnog govora, npr.

Softver taman, polako, stiče dovoljno "snage" da parametrizuje pisani tekst, da ga indeksira na sve pametniji i konceptualno viši način.

Do sad smo, uglavnom, javljanje softvera, a da ga ništa ne pitamo, doživljavali kao spam.

E sad, ja sam pre umeo da proletim kroz mnogi spam samo da kradem ideje koje, potencijalno, mogu da se koriste na meni kreativno interesantan način.

Ako u neki spam poverujemo samo sekundu ili dve ume da bude interesantna introspekcija koja nas vodi do uzroka tog verovanja.

Samo Amazon emails, npr, i ne svi nego mnogi, prestaju da budu spam nego su više korisne informacije gde je verovatnoća da će mi se svideti to što Amazon nudi sve veća.

I sad nema sumnje, nema veze što software još dugo neće razumeti Eka (srpski?), ako ikad, ali će umeti da kaže "pročitaj ovo od Umberta, što je Mirela prevela" i mi ćemo pročitati i reći "wow, kako mi nije palo na pamet da ovo pre pročitam".

Pametno ideksiranje već uveliko živimo (Google je osnovni primer) ali nam i dalje mane više bodu oči, a i zašto da gubimo vreme na ne-kvalitet, pa ne primećujemo toliko.

Ja mislim da je pitanje samo nekoliko godina kad ćemo početi sve ozbiljnije da pratimo savete što stižu od nekih mašina.

Ne radi se tu o nikakvoj inteligenciji. Primer: kad se "zamoli" software da prepriča Rat i Mir u 100 stranica teksta to izgleda impresivno uspešno - a tajna je u brutalnoj, priprostoj, "glupoj" statističkoj analizi i mnogo meta-podataka.

Da ne poveruješ koliko su neki appekti onoga što zovemo "pamet" u stvari puka mehanika.
JJ Beba JJ Beba 22:43 20.09.2011

Re: ...

(da ne misliš da ti samo laskam ja jesam pre 3-4 godine mislio da si ti uglavnom namrštena


nisi mog'o više da pogrešiš


zamisli deo tvog gornjeg komentara je muzika za uši



Ok, ok, udavih, znam da si samo došla da se javiš,

i čitam bogami

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 08:04 21.09.2011

Re: ...

da ne misliš da ti samo laskam ja jesam pre 3-4 godine mislio da si ti uglavnom


pssst,
milanče.
:)))
Milan Novković Milan Novković 09:00 21.09.2011

Re: ...

pssst

Ćutim i čitam, thanks
alexlambros alexlambros 00:00 21.09.2011

pojma

nemam sta ovde pise al zvuci jako mudro pa sam preporucio
Milan Novković Milan Novković 09:49 21.09.2011

Re: pojma


alexlambros
nemam sta ovde pise al zvuci jako mudro pa sam preporucio

Simples, što bi ovde u jednoj TV reklami rekao meerkat (životinjica mungosoidnog oblika kojoj ja ne znam srpsko ime) karakter ruskog porekla i naglaska.

Ovo gore su naslovi iz EC dokumenta. I odjednom vidim i sam kako to zbunjuje ljude koji ovo nisu pre čitali.

Naslovi se, prosto, odnose na šire IT teme gde timovi koji traže sredstva od EC-ja trebaju da osmisle konkretniju ideju.

U dokumentima koji mogu da se skinu sa EC sajta iza ovih naslova stoje i objašnjenja.
Primer, iza:

Challenge 4: Technologies for Digital Content and Languages
• ICT 2011.4.4 Intelligent Information Management

(i ovo navodim pošto je "očigledno" da case studies ovde nisu IT organizacije nego medija organizacije - muzeji, galerije, medijske kuće i slično).

Evo šta EC dalje kaže u ovom slučaju (i dalje je ovo "promišljen" jezik, ali stvari postaju razumljivije:

Target outcomes

a) Reactive algorithms, infrastructures and methodologies (parallelisation,
approximation, online processing, compression) for scaling data intensive techniques (including but not limited to machine learning, inference, statistical analysis) up to extremely large data volumes and real time performance. Implementations must be rigorously tested on extremely large and realistically complex data sets coming from diverse resources contributed by organisations with a clear stake in the solution and a clear path to deploying it if effective.

b) Intelligent integrated systems that directly support decision making and situation awareness by dynamically integrating, correlating, fusing and analysing extremely large volumes of disparate data resources and streams. This includes (but is not restricted to) recognising complex events and patterns that are today difficult or impossible to detect, aggregating and mediating opinions or predictions, offering alternative conceptualisations, guaranteeing timeliness, completeness and correctness, integrating categorical and statistical analyses. Visual Analytics should equally integrate data analysis and visualization. The effectiveness of such solutions will be evaluated against the concrete requirements of relevant professionals and communities and tested on appropriately- sized
user groups and extremely large data resources from the respective domains (including, but not limited to, finance, engineering, government, geospace, transport, urban management).

c) Framework and tools for benchmarking and exploring information management
diversity and comparing and optimising the performance of non mainstream data
management architectures and computing paradigms, novel data structures and algorithms on extremely large volumes of data. While methodological rigour and scientific quality and novelty are the main criteria for success, preference will be given to proposals that address a clearly identified industrial, scientific or societal concern or opportunity and/or bring together hitherto unrelated scientific or software engineering communities.

d) Targeted competition framework speeding up progress towards large scale
information management systems of global relevance. The framework will be required
to: identify a well justified industrial, scientific or societal objective that cannot be attained with the best performing current information management solutions; define detailed experimental conditions under which quantitative progress towards the objective can be reliably observed; implement a fair testing framework inclusive of data resources realistic in size and nature and capable of supporting large numbers of entrants; broadly advertise the competition; administer several testing rounds and publish the outcome of the competition with an appropriate analysis of performance issues and trends.

e) Community building networks and other initiatives designed to link technology
suppliers, integrators and leading user organisations. These actions will disseminate results and best practices and address barriers hindering a wider deployment of research results, work towards establishing or advancing widely recognised standards and benchmarks and increase awareness of the potential of the technologies within broader audiences.

Expected Impact

• Reinforced ability for a wide range of innovators to tap data infrastructures and to add value beyond the original purpose of the data through data analysis.

• Reinforced ability to find, reuse and exploit data resources (collections, software components) created in one environment in very different, distant and unforeseen contexts.

• Value creation through extensive data collection and analysis.

• Increased economic value of data resources or data analysis services through standards for validation, provenance, accountability, access and privacy control.

• New scientific investigations enabled by large, interconnected data resources and
attending infrastructure.

• Increased efficiency of organisations and better management of societal challenges (emergencies, planning, ..) through more timely and better decision making.


Ok, rekao bi neko kako ovde još uvek nema mesta za non-IT, a IT-jevcima trebaju doktorati. Nije tačno ni jedno ni drugo.

Evo primera kako ovde bilo ko može da razmišlja i sve što je dovoljno za maštu je svest o osnovnim ICT mogućnostima (ja predlagao pre skoro 10 godina i zamalo da dobijemo projekat, predložiću opet):

Zamisli uđemo u Uffizi ti i ja - ti profesionalac, ja amater koji je nešto prelistavao. Dobijemo ono audio-vizuelno pomagalo i obijici se servira ista priča.

I priča je, neminovno, prilagođena meni, pošto nas je većina amatera.

Plus u nekoj gužvi uređaj ne zna gde si nego moraš da pritiskaš raznu dugmad.

Ali ne mora sve tako priprosto da bude i ovde počinje "beyond the state of the art":

1. Može da se napravi tablet dodatak koji zna tablet poziciju u 6D (zna i kako je tablet okrenut - ok, ovo je geeky sitnica, ali na idejnom planu nije nikakav tehnološki rocket science).

2. Preko 3G kartice tablet program zna ko je korisnik, tj profil. Pa tako, ako ti tečno pričaš Italijanski, istoričar si umetnosti (ekspert), želiš da znaš sve o umetnosti na koju nalećeš kako naletiš na Botičelije i Rođenje Venere interni kompjuter ti preko WiFi-ja servira iscrpan multi-medija sadržaj o toj slici (možda neke detalje tojih ni eksperti nisu uvek svesni).

A meni kao amateru, koji možda proleće kroz muzej (tip turiste koji je od gazde dobio 7 dana godišnjeg da vidi celu Italiju) sistem servira sadržaj prostije prirode.

3. Ili voziš kola kroz Italiju i sistem ti, audio putem, nežno saopšti da si 30 Km od Uffizija, a ti voliš umetnost.

Ovo su proste, non-IT ideje, nema doktorata, i posao jurenja novca je više problem te početne odluke da se ovakve stvari probaju.

A kad rešiš da ih probaš onda juriš eksperte i svi pišu. Uopšte nije teško ujuriti i poznate zapadnoevropske univerzitete ili institucije sa razboritom idejom. Mnogi od ovoga žive. Ti možeš da budeš koordinator pisanja ponude, ali specifične delove pišu razni partneri.

Itd...
antioksidant antioksidant 10:27 21.09.2011

Re: pojma

A meni kao amateru, koji možda proleće kroz muzej (tip turiste koji je od gazde dobio 7 dana godišnjeg da vidi celu Italiju) sistem servira sadržaj prostije prirode.
da prosirim ideju - mogao bi da isporuci na ekran i broj telefona one male plave koja stoji pored djotove madone
alexlambros alexlambros 11:19 22.09.2011

Re: pojma

Ovo gore su naslovi iz EC dokumenta. I odjednom vidim i sam kako to zbunjuje ljude koji ovo nisu pre čitali.


sad sam skontao

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana