Društvo| Ljudska prava| Politika| Sex| Život

Žensko pismo u politici ? Searching for...

Obren Markov RSS / 05.09.2011. u 09:53
Teza: Politika je od svog nastanka bila muški posao. To je koreni razlog što u njoj dominiraju muškarci i što tradicionalno važe muška pravila i muški modeli ponašanja, često u svom najgorem izdanju. Ovo ograničava učešće žena u politici. Usled toga vredni ljudski resursi ostaju neiskazani i neiskorišteni, što je šteta za svako društvo i za svaku oblast ljudskog delovanja u kojoj se nešto takvo dešava.
 
U pokušajima da prevaziđu navedenu situaciju, većina žena koja je ušla u politiku nije bila uspešna. Uglavnom prihvatajući muške manire, načine ponašanja i borbe, češće su ojačavale stav da učešće žena u politici ne donosi ništa kvalitativno novo nego što su u nju unosile novi kvalitet. Nisu tome ništa više pomagale ni one predstavnice lepšeg pola koje su u politiku, valjda videći kakva je tu ekipa okupljena, unosile one elemente ženskog ponašanja koje se smatraju najgorim oznakama tog pola: sklonost ka manipulisanju, tračevima i podmetanju, igranje na fizičku i/ili emotivnu slabost, na formu/izgled a ne na suštinu...

Da bi žene u politici bile uspešne, a od njihovog učešća korist imale i žene i muškarci, žene moraju razviti, kvalitativno potvrditi i kvantitativno nametnuti neku vrstu političkog Ženskog pisma. U izvesnom smislu slično kao i u književnosti iz koje je termin pozajmljen, političko Žensko pismo treba istaći kvalitete koje žene sobom nose, njihove sposobnosti, one vrste logike, osećajnosti, ponašanja i upotrebe libida koje ih na najbolji (psihološki) način čine ženama. Tek to ih može učiniti značajnim i uspešnim političarkama, istovremeno i razumljivim drugim ženama i prihvatljivim većini muškaraca. Tek tada one mogu reći da su svojim kvalitetima - a ne recimo zakonskim kvotama - zaslužile svoje pozicije, a na osnovu toga sa punim legitimitetom, uspešnije nego na bilo koji drugi način, zastupati svoje političke stavove.
 
Žene koje se na ovaj način ostvaruju moraju biti i talentovane i uporne. Ostvarenje ovakvih zahteva nije lako, ali jeste ostvarivo i isplati se. A svaka ona koja tako nešto ostvari, zaslužuje duboko poštovanje - i to bez obzira na ideju koju u politici neposredno zastupa.
 
Pitanje 1: Ono je, naravno: Da li se slažete sa ovakvim pogledom na stvari ?
 
Pitanje 2: Da li postoje primeri osoba (političarki) ili situacija - po mogućstvu u Srbiji / Ex-Yu, ili šire ukoliko su našoj javnosti dovoljno poznati - koje biste rado naveli kao uspešnu primenu/demonstraciju/upotrebu Ženskog pisma u politici, u smislu u kojem je ono gore opisano ?


Komentari (22)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 10:05 05.09.2011

Prvi, i drugi :)

1. Pogled na stvari ne treba previše svoditi na ove tematske monokulture. Pol je važan, ali je i sve ostalo važno, posebno u politici. Politika je mehanizam kojim se društvo menja u jednom opšte-željenom pravcu. Mislim da tu nema preporučljivog stila. Pol nije bitan. Najbolje je ono što je uspešno, bez obzira na pol političara. Hops! Reč političar se sastoji iz pol i onog ostalog..! Hm ... :)

2. U duhu današnjeg skupa nesvrstanih i njihovog 50-tog rođendana - Sirimavo Bandaranaike
Obren Markov Obren Markov 12:56 05.09.2011

Re: Prvi, i drugi :)

Pol nije bitan. Najbolje je ono što je uspešno, bez obzira na pol političara.

Ti, dakle misliš da smo svi isti i da se ič ne razlikujemo ?

Sirimavo Bandaranaike

Da. Čestitam na sećanju...
loader loader 22:00 05.09.2011

Re: Prvi, i drugi :)

Ti, dakle misliš da smo svi isti i da se ič ne razlikujemo ?

Mislim da se svi veoma razlikujemo jedni od drugih. Kao i drugi od jednih

Sirimavo Bandaranaike
.........
Da. Čestitam na sećanju...

Nema na čemu. I drugi put

jedan.kub jedan.kub 22:27 05.09.2011

Re: Prvi, i drugi :)

Ti, dakle misliš da smo svi isti i da se ič ne razlikujemo ?

Da li je libido presudno u bavljenju zena politikom (veoma ponizavajuce traziti takvo sto od zena cak i kad je obican biznis u pitanju)?
Naravno da nismo isti, dokaz je angazovanje zena u nasem politickoprivrednom drustvu.
Mislim da su zene hrabrije i manje surevnjive od muskaraca, narocito one koje nisu stranacki angazovane, jer ih stranke ne ogranicavaju.
Nase danasnje stranke i ako za sebe tvrde da su demokratske tu demokratiju imaju samo u nazivu jer predvodnik diktira sva pravila a ostali moraju da ga slede. Ko misli drugacije mora da istupi i za sobom obicno povuce odredjeni broj istomisljenika.
Nedavno sam procitala jedan tekst na Pescaniku ( volim da porcitam i tudja misljenja o nama, ili da vidim kako nas drugi vide) ili neka druga misljenja o trenutnim svetskim problemima. Neke slicnosti u organizaciji sadasnjeg drusva i ekonomije, cini mi se imamo sa islandjanima link
Obren Markov Obren Markov 06:42 06.09.2011

Re: Prvi, i drugi :)

jedan.kub


U osnovi se slažem, samo

Da li je libido presudno u bavljenju zena politikom (veoma ponizavajuce traziti takvo sto od zena


Malo sam neupućen... Zar žene inače nemaju libido ?

Mislim da su zene hrabrije i manje surevnjive od muskaraca, narocito one koje nisu stranacki angazovane, jer ih stranke ne ogranicavaju.


Za razliku od muškaraca, koji nikad nisu stranački ograničeni... ? Hm...
jedan.kub jedan.kub 21:27 06.09.2011

Re: Prvi, i drugi :)

Malo sam neupućen... Zar žene inače nemaju libido ?

Uglavnom za svaku uspesnu zenu kazu da je zbog toga a ne zbog strucnosti i znanja. Cist muski sovinizam.
Obren Markov Obren Markov 12:23 07.09.2011

Re: Prvi, i drugi :)

Uglavnom za svaku uspesnu zenu kazu da je zbog toga a ne zbog strucnosti i znanja. Cist muski sovinizam.

Doduše, postoji i teorija da takve ocene oglavnom daju druge žene...
jedan.kub jedan.kub 21:29 07.09.2011

Re: Prvi, i drugi :)

Obren Markov
Uglavnom za svaku uspesnu zenu kazu da je zbog toga a ne zbog strucnosti i znanja. Cist muski sovinizam.

Doduše, postoji i teorija da takve ocene oglavnom daju druge žene...

Imala sam priliku da se uverim da muškarci više ogovaraju.
Mislim da bi bilo bolje ako bi bilo više žena u politici, mada ima još takvih kao što je Margaret Tačer.
Ne mugu sebe da zamislim ni u jednoj stranci, odnosno da bi bio izmanipulisan ne moraš da se politički opredeliš.
Baš je neka navala sa tekstovima.
mlekac mlekac 19:27 05.09.2011

Da rezervisem

Izvini, sad sam u guzvi, pa da rezervisem prostor - za svaki slucaj
Obren Markov Obren Markov 19:49 05.09.2011

Re: Da rezervisem

Izvini, sad sam u guzvi, pa da rezervisem prostor - za svaki slucaj

Ne znam vala kako ćemo sa tim, opšta je navala
jedan.kub jedan.kub 22:32 05.09.2011

Re: Da rezervisem

Ne znam vala kako ćemo sa tim, opšta je navala

Mozda ih bude vise?
abrasax abrasax 03:02 06.09.2011

Re: Da rezervisem

Obren Markov
Izvini, sad sam u guzvi, pa da rezervisem prostor - za svaki slucaj

Ne znam vala kako ćemo sa tim, opšta je navala


I ja ću, mada neću da komentarišem.
Obren Markov Obren Markov 06:38 06.09.2011

Re: Da rezervisem

jedan.kub
Mozda ih bude vise?



abrasax
I ja ću, mada neću da komentarišem.


Kad se ljudi uzdržavaju da komentarišu već samo gledaju sa strane šta drugi zbore, kriv je onaj koji je postavio pitanje. A pošto znam da tema nije nebitna, dakle primam kritike za način na koji sam je prezentovao...
(smajli sa posipanjem pepelom po glavi )
abrasax abrasax 09:40 06.09.2011

Re: Da rezervisem

Kad se ljudi uzdržavaju da komentarišu već samo gledaju sa strane šta drugi zbore, kriv je onaj koji je postavio pitanje. A pošto znam da tema nije nebitna, dakle primam kritike za način na koji sam je prezentovao...


Ama ja sam zaboravila šta sam te pitala.
Ivana Knežević Ivana Knežević 02:40 06.09.2011

According to Women

Moraju se promeniti pravila igre, ili uvesti da budu univerzalna za sve, sto je podjednako tesko.
Pravila ne treba da se rukovode stereotipima da su muskarci ovakvi a zene onakve - dole sa stereotipima - niti je to bitno; svrha pravila je da posluze u svrhu krajnjeg cilja a on je za dobrobit drustva tj. zajednice i zena i muskaraca. U nacelu.

Ja sam cula za Goldu Meir da je imala majcinsko drzanje i izgled, i da je bila sjajan politicar, ali nije provereno.
Svrha svake moci je da pokaze da zna sta valja uraditi. Ako se izgubi usput, ona je izgubljena, a da li je muskog ili zenskog roda, to je najmanje bitno.

Obren Markov Obren Markov 06:49 06.09.2011

Re: According to Women

Moraju se promeniti pravila igre, ili uvesti da budu univerzalna za sve, sto je podjednako tesko.
Pravila ne treba da se rukovode stereotipima da su muskarci ovakvi a zene onakve - dole sa stereotipima


Slažem se, al čekao sam da neka žena to kaže - kad god izjavim nešto slično, budem optužen da sam protiv pozitivne diskriminacije
(dobro, i jesam...)

Ja sam cula za Goldu Meir da je imala majcinsko drzanje i izgled, i da je bila sjajan politicar


Ne znam za držanje, znam da je onomad dobro utabala braću Arape... Ako je uspeh u ratu takođe merilo (a naravno da jeste), ona je svakako uspešna
Ivana Knežević Ivana Knežević 02:21 07.09.2011

Re: According to Women

Obren Markov
Slažem se, al čekao sam da neka žena to kaže...


Ja sam to mislila vrlo i siroko i duboko ali mi se ne ulazi u pricu - izvinjavam se :)
ne kazem ni da znam kako se stvari daju promeniti, unutar jedne generacije, ili dve. Ali svako odgovara za sebe i mora da proba. U tome je vec pola koraka ucinjeno.
Mada je okay ako se odustane, ili ne uspe.
Nije lako.
zoja444 zoja444 09:38 06.09.2011

motivacija

ja sam, onomad, htela da se uclanim u neku stranku, u momentu oskudice kontakata - yeah, tamo je gomila muskaraca - ali sam ubrzo odustala. politika je tako dosadna. tako mi deluju i politicari. kao da nemaju veze i vezu sa zivotom.
Obren Markov Obren Markov 09:51 06.09.2011

Re: motivacija

u momentu oskudice kontakata - yeah, tamo je gomila muskaraca

virgulina virgulina 11:10 06.09.2011

ah , zene u politici

nije valjda da ste zaboravili na Margaret Tacer
pa je tu i rahmetli Benazir Buto
Indira Gandi
i eto zena
problem je nase drustvo puno predrasuda i znas kad cemo biti ravnopravne i prestati da pisemo kodekse ponasanja ala : zensko pismo u politici
dok nas ne zbrise neki meteor a nadam se da ce birati lokaciju i zviznuti negde oko 500 - 700 km dalje od mog prebivalista pa ako preteknem eto vama predsednice ili mozda premijerke
odlucicu kad se desi katastrofa
Obren Markov Obren Markov 11:36 06.09.2011

Re: ah , zene u politici

pa ako preteknem eto vama predsednice ili mozda premijerke

Imali smo i predsednicu (Nataša Mićić) i premijerku (Milka Planinc)
virgulina virgulina 12:01 06.09.2011

ah , zene u politici

ajd' onda da se editujem
eto nove predsednice ili premijerke
samo neka meteor zvizne preko

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana