Astrologija| Ekonomija

Nećemo se mi 'leba najesti od Nesvrstanih

libkonz RSS / 05.09.2011. u 08:29

Danas i sutra se u Beogradu obeležava 50 godina od nastanka Pokreta nesvrstanih. Predstavnici 106 zemalja su došli da obeleže jedan događaj iz prošlosti, ali nisu došli da upoznaju "ogromne potencijale srpske privrede", niti da slušaju istoriju Kosova.

Bliže se izbori, valja narodu nečim mazati oči. A šta je bolje od iluzije da se prošlost može vratiti?  Tako nas mediji zamlaćuju naslovima "Nesvrstani šansa za spas srpske ekonomije" i sličnim budalaštinama. A čitaoci u transu, pa komentarišu kako treba da se okrenemo nesvrstanima, jer naši proizvodi nisu konkurentni u EU, a nesvrstani samo čekaju srpsku bofl robu. Kao da Kina ne proizvodi dovoljno takve robe za ceo svet.

Umesto da razvijamo mala i srednja preduzeća i kvalitetom proizvoda pokušamo da se izborimo za tržišta u kojima ima para, mi se zamlaćujemo idejom da ćemo pokvarene traktore uvaliti siromašnoj Africi, jer nam se oni dive do imbecilnosti i ne zanima ih ni kvalitet ni cena, samo da roba stiže iz Titove domovine (opet ga svojatamo).

Nisam protiv ovog skupa, možda se i sklopi neko poznanstvo koje može biti korisno u budućnosti, ali me ideje kako su Nesvrstani naš spas užasavaju. Mi nikako da se probudimo i sagledamo realnost. Lepše je živeti u prošlosti. Nije čudo što dobar deo populacije Srbije sluša isključivo muziku osamdesetih.



Komentari (57)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 08:32 05.09.2011

ironija

Umesto da razvijamo mala i srednja preduzeća...


vrlo sprovodiv predlog
libkonz libkonz 08:36 05.09.2011

Re: ironija

Mislim da jeste. Za početak da se država postara da izmiri svoje obaveze prema njima, da inspekcije služe da kontrolišu poslovanje, a ne da otimaju pare za punjenje budžeta, da se privrednici edukuju o trošku države, da im se pomaže u ispunjenju EU standarda...
Samo da je želje od strane vlasti.
rade.radumilo rade.radumilo 09:35 05.09.2011

Re: ironija

libkonz
Za početak da se država postara da izmiri svoje obaveze prema njima, da inspekcije služe da kontrolišu poslovanje, a ne da otimaju pare za punjenje budžeta, da se privrednici edukuju o trošku države, da im se pomaže u ispunjenju EU standarda...


Država uopšte ne mora da pomaže mala i srednja preduzeća. Samo treba da PRESTANE DA IH DAVI. Moja poznanica je upravo registrovala firmicu, kako bi softver koji je nparavila pokušala da proda nekoj većoj firmi. Radila ne radila ništa, mora da uplati nešto preko 170€ mesečno u razne državne i lokalne kase. Ukoliko za kratko vreme ne uspe da dobije projekat, ugasiće firmu...
Svojevremeno sam pričao sa vlasnikom firme koja proizvodi plastične džidžabidže za kupatila (cevi, cevke, držače, mrdače itd.). Da bi proizvodio ceo asortiman proizvoda, potrebno mu je otprilike stotinjak zaposlenih. Ukoliko je prosečna zarada u njegovoj firmi jednaka prosečnoj plati u Srbiji, njemu je potrebno da samo za doprinose obezbedi oko 300 000€ godišnje, priliva. Sa druge strane, ukoliko iste te proizvode naručuje iz Kine, sa sve dizajnerima mu je dovoljno 10-ak zaposlenih...
jesen92 jesen92 09:40 05.09.2011

Re: ironija

...naslusasmo se deset godina o malim i srednjim preduzecima koja treba da nas povade iz blata...mala i srednja preduzeca koja imaju gotov proizvod mogu samo da poboljsaju stanje u ukupnoj priverdi neke drzave a nikako ne mogu da ucine da ta privreda procveta...ova preduzeca imaju svoju znacajnu ulogu tek kada rade za velika preduzeca...
..btw..odakle vam ideja da su nasi traktori pokvareni?...nekada smo bez problema izvozili i traktore i druge poljoprivredne masine...izvozili smo mnoge indrustrijske proizvode u USA i sirom sveta...druga je stvar sto je privreda namerno unistavana poslednjih 20 godina kako bi se jedan broj ljudi obogatio...
libkonz libkonz 09:42 05.09.2011

Re: ironija

nekada smo bez problema izvozili i traktore i druge poljoprivredne masine...izvozili smo mnoge indrustrijske proizvode u USA i sirom sveta...

Nekada...
Nekada smo pravili puteve po celom svetu, sad nam ih drugi prave u sopstvenoj zemlji.
libkonz libkonz 09:45 05.09.2011

Re: ironija

Država uopšte ne mora da pomaže mala i srednja preduzeća. Samo treba da PRESTANE DA IH DAVI.

Srpski preduzetnik je žilav. Šta je sve preživeo, od Miloševića do Dinkića. Samo da ima isti tretman kakav ima Nemac u Nemačkoj, Danac u Danskoj, Šveđanin u Švedskoj... Stala bi ova zemlja na noge.
Ali još je u našim glavama samoupravljanje, a i dalje su svi privatnici neprijatelji.
vojnicic vojnicic 10:00 05.09.2011

Re: ironija

Ali još je u našim glavama samoupravljanje, a i dalje su svi privatnici neprijatelji.



Svaki put kada se brat zaposli, familija kaze: "Hm, opet kod privatnika!"
Nije bitno sto redovno placa, ili sto je velika firma,...privatnik je to...tera cete da radis za njega!
jesen92 jesen92 10:13 05.09.2011

Re: ironija

Nekada smo pravili puteve po celom svetu, sad nam ih drugi prave u sopstvenoj zemlji.
...zato sto je "drzava" upropastila sva gradjevinska preduzeca....
libkonz libkonz 10:19 05.09.2011

Re: ironija

...zato sto je "drzava" upropastila sva gradjevinska preduzeca....

da, a nama priča bajke da bi mi opet mogli da pravimo puteve drugima.
jesen92 jesen92 11:19 05.09.2011

Re: ironija

da, a nama priča bajke da bi mi opet mogli da pravimo puteve drugima.

..u tome i jeste stvar a ne u nesvrstanima, svrstanima ili bilo kome drugom...ONI ne vide nista drugo sem svoj novcanik...proslo je 11 godina od pocetka "demokratskih promena" a nama jos puna usta istih prica kao da je SM jos ziv,zdrav i na vlasti..
dragan7557 dragan7557 11:30 05.09.2011

Re: ironija


antioksidant
Umesto da razvijamo mala i srednja preduzeća...


vrlo sprovodiv predlog


Što pokazuje i dernjanje o ovoj temi, koje zaglušuje Srbiju( i druge SFRJ res publicum) od sada već dalekih sedamdesetih. 40 godina drekenjanja za vrlo sprovodljiv predlog?

Ako je ironija onda izvini.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:39 05.09.2011

Re: ironija

da se privrednici edukuju o trošku države,

Prvo treba edukovati Tajkune naravno o trošku države.

Drugo treba edukovati Gazde koji to postaju(po ličnom ubeđenju) samim osnivačkim aktom, naravno o trošku države.

Treće treba ponuditi edukaciju zaposlenim, kod gore navedenih, i žestoko im naplatiti usvajanje "novih znanja" koja su preko potrebna da bi se opstalo u novom kapitalističkom Raju. Svi građani koji na vreme nisu iskoristili edukaciju koju je ponudila the Država tokom trajanja Društvene Tranzicije, sada ima da plate sami.
da im se pomaže u ispunjenju EU standarda...

Kojih?

cerski
dragan7557 dragan7557 12:19 05.09.2011

Re: ironija

Samo da ima isti tretman kakav ima Nemac u Nemačkoj, Danac u Danskoj, Šveđanin u Švedskoj... Stala bi ova zemlja na noge.

A kakav to tretman, različit od navedenih ima srpski preduzetnik?

Evo da razjasnimo:

Navedeni su zakonski prisiljeni da plaćaju radnu snagu na vreme o čemu se brinu zakonodavac i funkcionalno pravosuđe. Dakle nema vrdanja.

Srpski "žilavi" preduzetnik za vreme Miloševića nije uopšte plaćao radnu snagu, a za vreme Destruktorijuma je plaćanje mogao da odlaže u nedogled uz živu saradnju Ministara rada (Vuksanović: radnici su lenji, radnici treba da se snalaze....) Nepostojeće korumpirano pravosuđe se više brine o reizbornosti nego o svom funkcionisanju.

Sadašnje stanje predviđa da Gazda TRI MESECA može da čeka sa isplatom zarađenog, sa čim se "sindikat" slaže, a snalaženje ostavljeno radnicima????

Da odmah raščistimo sa jednom stvari, tvoj žilavi srpski preduzetnik je ili prevarant, ratni profiter, kum jakog politikanta ili kriminalac.

Sa ponekim iznimkom, taj niti zna šta je Management, o Marketingu nikada nije čuo ništa, knjigo-računovodstvo mu vode nesposobni muljatori iz socijalizma, o Tržištu zna isto koliko i o obližnjoj pijaci.

O Teoriji Komunikacije tvoj "žilavko" zna manje nego o opcijama na fiksnom telefonu, dok o kontroli kvaliteta robe koju proizvodi brine poslovičnim "ko ga jebe."

Strani jezik je savlado koliko i izvesna Ministarka, dok je Production and Material Management savladao u obližnjem bircuzu ili kafiću.

Termim Mikroekonomija ga odmah podseti na mikroskope dok Makro, ga živo asocira na Makarone.

Ako je ikada i pročitao nešto o Organisation Theory and Deisgn, onda je to garantovano samo naslov knjige u prolazu.

Human Resources Management brlja sa humanitarnim NGO organizacijama, koje mi se gade ili ih silom pokondirene okoline smatra demokratskim dostignućem.

Financing and Risk Management mu je omiljena tema, pošto sebe smatra velikim rizikantom koji zaslužuje državno odlikovanje za hrabrost.

Strateški Management mu je izuzetno drag jer pod tim podrazumeva strategiju kako zajebati komšiju ili "nasaditi" nekog od svojih bližnjih.

Ovaj Žilavko je tipičan predstavnik nazadnosti kojoj nema kraja, a sa tim i takvim Managementom smatraš:
Stala bi ova zemlja na noge.



cerski

p.s. mogao bih još o hiper kvalitetu Žilavih ali mogu da primetim da kakvi su Žilavi koji vode Privredu Srbije gori su samo Žilavi koji vode politiku države sa završenim kursevima većino američkim u trajanju od neku nedelju sa maksimalnom dužinom od jedne godine.
dragan7557 dragan7557 12:32 05.09.2011

Re: ironija

Ali još je u našim glavama samoupravljanje, a i dalje su svi privatnici neprijatelji.

Pa, čoveče ku'š većih samoupravljača od privatnika?

Alo bre, ako privatnik nije samoupravljač, ko onda upravlja sa tim obespravljenim jadnikom? I gde je onda zaštita ljudskih Prava?

cerski

libkonz libkonz 12:39 05.09.2011

Re: ironija

Ne zezaj Cerski. Privatnici su ljudi koji su svoju sudbinu uzeli u svoje ruke. A država ih koči na svakom koraku, otima ono što su pošteno zaradili. Privrednici i poljoprivrednici treba da budu nosioci ovog društva i treba im pomoći da uspeju u svom poslu.
dragan7557 dragan7557 13:16 05.09.2011

Re: ironija

Ne zezaj Cerski.

Ne zezam se uopšte, već pišem isto što bi i svaki razuman čovek napisao.
Privatnici su ljudi koji su svoju sudbinu uzeli u svoje ruke.

Ako imaju i jednog jedinog zaposlenog, privatnici predstavljaju ljude koji su i tuđu sudbinu uzeli u svoje ruke.

A država ih koči na svakom koraku,

Zašto, kako, kada, i zbog čega?
otima ono što su pošteno zaradili.

Otima je veoma velika reč, a otimanje je kriminalna radnja i kao takva sankcionisana zakonom.

Liberalizovati odnos između države koja je pojela svoju privredu privatizacijom na najnakaradniji način, i privrednika (manje je važan pravno imovinski status subjekta) je u partokratskoj državi ne teško već i nemoguće.

Restrukturiranje ovog odnosa je trenutno isto isključeno zbog iste partokratije koja siluje privredu radi opstanka na vlasti onih koji vode ovaj pogubni sistem.

Deregulacija koju je pre neku godinu pominjala na ovom blogu Čomićka je jednostavno loše preslikana sloganologija sa zapada, po kojoj nikada ništa ozbiljno nije urađeno.

Privrednici i poljoprivrednici treba da budu nosioci ovog društva i treba im pomoći da uspeju u svom poslu.

Izvini ali ovo me neodoljivo podseća na predhodno stanje u kojem su radnici i seljaci jednostavno zamenjeni sa rečima privrednici i poljoprivrednici.

I pored toga što se duboko slažem sa dodelom uloge nosioca navedenim društvenim subjektima, nije mi jasno na koji način smatraš da isti treba da tu svoju (nesumnjivo vodeću) ulogu treba da ostvaruju?

Uzgred preporuka za otvaranje ovako vitalne teme.

cerski
dragan7557 dragan7557 13:37 05.09.2011

Re: ironija

vojnicic
Ali još je u našim glavama samoupravljanje, a i dalje su svi privatnici neprijatelji.



Svaki put kada se brat zaposli, familija kaze: "Hm, opet kod privatnika!"
Nije bitno sto redovno placa, ili sto je velika firma,...privatnik je to...tera cete da radis za njega!

Ovo je vrlo indikativan odnos, nasleđen iz bivših, čitaj sadašnjih vremena.

Uvreženom shvatanju da je privatnik obavezno krvopija, nasilnik i lopuža, neće se u kolektivnoj psihi izbrisati još dugo vremena.

Da su u pitanju ljudi sa potpuno istim osobinama kao i ostali, ili:

Privatnici su ljudi koji su svoju sudbinu uzeli u svoje ruke.

je pitanje kreiranja novog imidž-a društvene grupe poslodavaca, o čemu je trebala da se stara Đinđić-Đelić & Co odmah na početku promena.

Inače to je bio i sadržaj pojma društvena tranzicija, koju spomenuti nisu nikada imali na umu, pošto su jedino bili zainteresovani za divljačku privatizaciju svega što je imalo bilo kakvzu vrednost.

Umesto tranzicije dobili smo nakaradnu državu koja nije u stanju da zadovolji ni najminimalnije potrebe najvećeg dela svojih građana.

cerski
rade.radumilo rade.radumilo 14:08 05.09.2011

Re: ironija

Cerski,
normalno je da privatnik ima obaveze koje mora da isplaćuje, ali kakav motiv imam ja kao pojedinac da registrujem sopstvenu firmu, u kojoj bih isključivo sebe zapošljavao, ukoliko moram da mesečno plaćam 150 ili više eura taksi, iako nisam imao ni dinara prometa.
Dakle nemam zaposlenih, kojima bih uplaćivao lični dohodak i doprinose, nemam čak ni poslovni prostor, već isključivo želim da postanem pravno lice, kako bih npr. softver koji sam razvio mogao da implementiram u firmama koje ga od mene poruče, ili da softver za široku potrošnju prodajem preko interneta.
U SAD bih na primer mogao da registrujem Small Bussines i kao vlasnik/suvlasnik istog, nisam obavezan da sebe prijavim kao zaposlenog, a sa druge strane to mogu da učinim i kao vlasnik/suvlasnik ne moram da budem prijavnljen na minimalni LD jer učestvujem u raspodeli profita (mogu dakle kao Steve Jobs da radim za 1$ godišnje). Firma kao takva plaća porez na dobit, koji je btw. popriličan u procentima (ide i do 60% a procenat zavisi od jedene podeblje knjižurine pravila i poreskih olakšica), ali se plaća na razliku prihoda i rashoda (tačno se zna lista dozvoljenih rashoda). Ako sam imao profit 100$ te godine platiću recimo 35$ poreza, a ako sam zaradio 100000$ platiću 35000$ i kvit. Ako imam zaposlene mogu da im ponudim:
a. Da im isplaćujem bruto lični dohodak, a oni sami da uplaćuju poreze i doprinose, a ja sa tim nemam ništa.
b. Da im isplaćujem neto LD i da pri tom ja uplaćujem poreze i doprinose za njih.
c. Da im odredim procenat učešća u profitu (shares), tako da oni sami iz prihoda uplaćuju poreze i doprinose.
U slučajevima pod a. i b. sam obavezan da im isplaćujem minimum wages i pri tome činim krivično delo ukoliko im ne isplatim LD na vreme. U slučaju pod c, oni prihvataju rizik poslovanja, a ja činim eventualno krivično delo ukoliko skrivam prave podatke o poslovanju firme od njih, ali ne postoji donja granica zarade (šta više u zavisnosti da li je u pitanju LTD ili ne može i njihovu ličnu imovinu da pogodi gubitak kompanije).
U prevodu, tamo mogu bez mnogo njakanja i obaveza da otvorim firmu i ako poslovanje krene super, u federalnu, državnu i okružnu/gradsku taksu će se slivati novac na kraju svake fiskalen godine, a ukoliko ne nikom ništa. Ovde mogu da otvorim firmu samo ukoliko imam spremnih 2000€ da uplaćujem prvih godinu dana, pa ukoliko imam posla, super izvučem se, a ako ne gasi preduzeće. Kako oni koji sačinjavaju armiju nezaposlenih, uglavnom nemaju 2000€ da se samozaposle, ostaju nezaposleni i teret državi. Poneko dobije i neki kredit za samozapošljavanje, ali kao moja prethodno pomenuta poznanica, dobije iznos koji je dovoljan da pokrije prvih devet meseci doprinosa i posle toga, mora iz sopstvenog džepa da nadoknadi razliku do godinu dana na koliko je obavezuje subvencija države.
libkonz libkonz 14:20 05.09.2011

Re: ironija

Cerski,

diskusije i rasprave se ne računaju.
blogovatelj blogovatelj 14:30 05.09.2011

Re: ironija

.nekada smo bez problema izvozili i traktore i druge poljoprivredne masine...izvozili smo mnoge indrustrijske proizvode u USA


Upoznao sam Jamajkanca ciji otac je vozio nas traktor. Kaze da je kao dete preko traktora prvi put cuo za Jugoslaviju.
dragan7557 dragan7557 16:29 05.09.2011

Re: ironija

rade.radumilo

Pošto domaćinu smeta prevelik broj mojih komentara odgovoriću ti samo ukratko na ključni deo:
Ako imam zaposlene mogu da im ponudim:

Ovo je pogrešan stav.
Ako imaš zaposlene, imaš i obaveze prema njima preciziran Ugovorom o Radu koji po sili zakona ne dozvoljava pogađanje već kako njih tako i tebe obavezuje na određene radnje.
a. Da im isplaćujem bruto lični dohodak, a oni sami da uplaćuju poreze i doprinose, a ja sa tim nemam ništa.

Ova konstrukcija je zakonski zabranjena (osim za pomorce i personal u međunarodnim institucijama) a nuđenje iste povlači zakonske sankcije.

b. Da im isplaćujem neto LD i da pri tom ja uplaćujem poreze i doprinose za njih.

Dohodak se uvek obračunava bruto, a ti niti plaćaš šta za njih niti si po zakonu dužan da bilo šta osim dohotka plaćaš.

Posle obračuna bruto dohotka poslodavac je po sili zakona dužan da obračuna porez i socijalne namete propisane zakonom. Posledica ovoga
"Princip oporezivanja na izvoru" je da poslodavac obračunava, umanjuje bruto dohodak zaposlenog za iznos poreza i socijalnih davanja, koji iznos u ime i za račun zaposlenog knjiži na za te svrhe predviđen državni račun, a na teret bruto iznosa zarade fiksirane Ugovorom o Radu.

Još jednom ti samo u ime zaposlenog njegov novac koji potražuje na ime Ugovora o Radu prosleđuješ državnom organu.


c. Da im odredim procenat učešća u profitu (shares), tako da oni sami iz prihoda uplaćuju poreze i doprinose.

Ova konstrukcijaa je u najvećem broju EU država zakonski kažnjiva jer deonice iz kojih nastaje profit (gubitak ?) nije niti ikada mogu biti naknada za rad, te se kao fiskalna stavka posebno oporezuje višom poreskom stopom.

Da je ovo teško razumljivo je poznato.

cerski
dragan7557 dragan7557 16:32 05.09.2011

Re: ironija

:) ako te nešto više interesuje pošalji pp
cerski
jesen92 jesen92 16:51 05.09.2011

Re: ironija

Upoznao sam Jamajkanca ciji otac je vozio nas traktor. Kaze da je kao dete preko traktora prvi put cuo za Jugoslaviju.

..eto...to je dokaz je i nekadasnja netrzisna privreda bila bolja od ove koja je satro trzisna..
rade.radumilo rade.radumilo 22:42 05.09.2011

Re: ironija

Napravismo polemiku na tudjem blogu :)

Ovo što sam izneo (sa opcijama a, b i c) sam pročitao u informatoru koji sam svojevremeno dobio u ambasadi SAD, kada sam se interesovao za svu potrebnu papirologiju oko zelene karte, radnih dozvola itd. Podeblji informator, koji sadrži kako informacije o pravima ukoliko se zaposlim, tako i ukoliko rešim da postanem poslodavac u SAD. Šteta što su mi dali papirni informator, umesto u binarnom obliku, pošto sam ga nekom pozajmio i...
a. Ovo je validna opcija za poslodavce na federalnom nivou u USA.
b. Ovo je takođe validna opcija za poslodavce na federalnom nivou u USA.
c. Ova opcija obuhvata sve vrste partnership i sličnih udruživanja pojedinaca.
dragan7557 dragan7557 23:15 05.09.2011

Re: ironija

Napravismo polemiku na tudjem blogu :)

US, u privrednoj praksi, ima različito zakonodavstvo od EU država, dok u samoj EU privredno zakonodavstvo, ima dva modela anglosaksonski i kontinetalni.


Inače u EU postoji i pravna forma (od osamdesetih) u kojoj je jedan čovek sve (One man business) koja bi eventualno odgovarala osobinama profila koji si gore opisao.

Uzgred takse su nepotrebni administrativni, nameti dok su akcize ekonomski mehanizam za korekciju tržišta, kojim se služe skoro ssve države.

Uzgred srpska administracija nije još uvek shvatila da administriranje i management društva, ne znače sirovo nametanje i ispoljavanje vlasti po svaku cenu, kao i da ona sama ne postoji radi uterivanja vlasti, već da je integralni deo samog društva.

Alijenirajući sebe od društva administracija se pretvara u sirovu frtaljpismenu birokratiju, koja društvom vlada u svoje ime i za svoj račun, a što u modernoj teoriji društva označava sirovu diktaturu i nasilje nad samim društvom.

Ukratko nije društvo predmet vladanja administracije, već je administracija jedna od službi društva.

cerski

Obren Markov Obren Markov 09:08 05.09.2011

Svačiji je dolar podjednako dobar

Treba imati što više prijatelja, a što manje neprijatelja.
Treba imati što više tržišta, kakva god da su - naravno, ako im se nešto može prodati i ako plaćaju. A mnogi sa liste nesvrstanih sasvim solidno stoje po oba kriterijuma.
Treba znati da od pada istočnog bloka svi plaćaju istim parama, nema više klirinške ekonomije i takvih stvari... Svačiji je dolar podjednako dobar.

U skladu sa ovim gore navedenim, ne slažem se sa naslovom i porukom ovog bloga.

I ne vidim šta Pokret nesvrstanih smeta razvoju malih i srednjih preduzeća, rastu kvaliteta proizvoda... Naprotiv.
libkonz libkonz 09:16 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Treba imati što više prijatelja, a što manje neprijatelja.
Treba imati što više tržišta, kakva god da su - naravno, ako im se nešto može prodati i ako plaćaju. A mnogi sa liste nesvrstanih sasvim solidno stoje po oba kriterijuma.
Treba znati da od pada istočnog bloka svi plaćaju istim parama, nema više klirinške ekonomije i takvih stvari... Svačiji je dolar podjednako dobar.

U potpunosti se slažem. Nije mi cilj bio da kažem da sa zemljama članicama Nesvrstanih ne treba da sarađujemo. Samo kritikujem zabludu da se njima ponovo mogu prodavati mačke u džaku. Mi u svojim glavama nismo prešli na tržišnu ekonomiju.
antioksidant antioksidant 09:31 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Mi u svojim glavama nismo prešli na tržišnu ekonomiju.

a zasto bi smo?
oni koji imaju moci da odlucuju su u potpunosti zadovoljni postojecim stanjem
ostali glasaju za mitove i zablude
sistem je u savrsenoj ravnotezi
jesen92 jesen92 09:44 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Samo kritikujem zabludu da se njima ponovo mogu prodavati mačke u džaku.
...za vasu informaciju macke u dzaku nikada nisu mogle da se prodaju..
libkonz libkonz 09:47 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

oni koji imaju moci da odlucuju su u potpunosti zadovoljni postojecim stanjem
ostali glasaju za mitove i zablude
sistem je u savrsenoj ravnotezi

u pravu si, na žalost.
milisav68 milisav68 10:02 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

antioksidant
Mi u svojim glavama nismo prešli na tržišnu ekonomiju.

a zasto bi smo?
oni koji imaju moci da odlucuju su u potpunosti zadovoljni postojecim stanjem
ostali glasaju za mitove i zablude
sistem je u savrsenoj ravnotezi

Pa nije to baš skroz tačno.
Postoji dosta ljudi koje zabole za mitove, i koji su glasali za normalnu tržišnu ekonomiju.
Kad kažem normalnu, mislim na ravnopravne uslove za sve.
Ovako kako je sad, je samo nastavak partijske države iz vremena komunizma.
Jedina razlika je, što je stvorena iluzija, da glasanjem imaš izbor.



antioksidant antioksidant 10:08 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Postoji dosta ljudi koje zabole za mitove, i koji su glasali za normalnu tržišnu ekonomiju.

pa i ta "trzisna ekonomija: jeste neka vrsta mita
glasanje je kod vecine upravo glasanej za mitove
neko kosovo, neko eu
neko socijalna uloga drzave neko slobodno trziste
milisav68 milisav68 10:46 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

antioksidant

pa i ta "trzisna ekonomija: jeste neka vrsta mita
glasanje je kod vecine upravo glasanej za mitove
neko kosovo, neko eu
neko socijalna uloga drzave neko slobodno trziste

Generalizacija, čemu?
Mislim, može slobodno tržište i uredjena država bez EU, odnosno zbog nas samih, a ne zbog EU.
Ovo pišem na osnovu razgovora sa ljudima iz nekog mog užeg i šireg okruženja.
Ovako kako je sad, nit je socijalna država, nit je slobodno tržište, a privilegovan je mali broj ljudi.
Ostali skupljaju mrvice, i nemaju mogućnost da se izbore za nešto više.
dragannalovic dragannalovic 12:17 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Ovako kako je sad, je samo nastavak partijske države iz vremena komunizma.
Jedina razlika je, što je stvorena iluzija, da glasanjem imaš izbor.

Proizvodnja i prodaja iluzija je jedina grana propale srpske privrede u kojoj su ostvareni izuzetni rezultati što će sigurno imati u vidu i naši staro-novi nesvrstani prijatelji a bogami i ostali malo naprediniji delovi čovečanstva. Uostalom to ne bi trebalo ni da čudi, jer su nam od komunističkog nasledja ostale samo iluzije i jezgra novih demokratskih stranaka!
dragan7557 dragan7557 12:25 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Obren Markov 10:08 05.09.2011
Svačiji je dolar podjednako dobar
Treba imati što više prijatelja, a što manje neprijatelja.
Treba imati što više tržišta,

Nažalost ovaj stav je zastareo, na ovoj planeti ima samo jedno tržište(pijaca), dok pod prijateljima treba podrazumevati one koji imaju slične ili iste interese.

Svak onaj ko ima različite ekonomske interese od naših, je po definiciji neprijatelj.


cerski
dragan7557 dragan7557 12:45 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Mi u svojim glavama nismo prešli na tržišnu ekonomiju.

Već nekoliko puta sam napisao na ovom blogu da ne postoji druga osim tržišne privrede, i da je potpuna zabluda spominjati bio kakvu privredu koja nije tržišna.

Osim povrća koje neko proizvodi za svoju upotrebu u bašti, sva druga proizvodnja je tržišna a samim tim i privređivanje odnosno privreda je po svojoj prirodi tržišna.

Brkati ideologiju i tržište nikome, osim politikanata, nije donelo dobro.

cerski

dragan7557 dragan7557 12:52 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Kad kažem normalnu, mislim na ravnopravne uslove za sve.

Ovo niti je kada postojalo niti će kada u doglednom vremenu postojati.

Mitomaniju jednakih uslova za sve je napravio rani kapitalizam (Francuska Revolucija) i to je najzločinačkija sloganologija ideološkog tipa.

"Kompetitivna prednost nacija" (kompleksna teorija) isključuje u potpunosti bilo kakvu pomisao a kamo li trabunjanje o jednakosti.

cerski
dragan7557 dragan7557 13:41 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

jesen92
Samo kritikujem zabludu da se njima ponovo mogu prodavati mačke u džaku.
...za vasu informaciju macke u dzaku nikada nisu mogle da se prodaju..

A za vašu, mačke u džaku se uvek mogu prodavati ako za ovim postoji potražnja.

cerski
dragan7557 dragan7557 13:52 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Obren Markov 10:08 05.09.2011
Svačiji je dolar podjednako dobar
Treba imati što više prijatelja, a što manje neprijatelja.
Treba imati što više tržišta, kakva god da su - naravno, ako im se nešto može prodati i ako plaćaju. A mnogi sa liste nesvrstanih sasvim solidno stoje po oba kriterijuma.
Treba znati da od pada istočnog bloka svi plaćaju istim parama, nema više klirinške ekonomije i takvih stvari... Svačiji je dolar podjednako dobar.

Neznam ko ti je prodao ovu obmanu da klirinške ekonomije više nema, ali da te žestoko obmanuo je jasno.

Klirinška ekonomija i dalje cveta a ti si jednostavno naseo prevarantima.

cerski
libkonz libkonz 13:55 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Cerski, možeš li ti tvoja razmišljanja staviti u manji broj komentara?
Od 31 komentara, 11 je tvojih.
alselone alselone 13:57 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

libkonz
Cerski, možeš li ti tvoja razmišljanja staviti u manji broj komentara?
Od 31 komentara, 11 je tvojih.



blogovatelj blogovatelj 14:31 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Treba imati što više prijatelja, a što manje neprijatelja.


Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti.
blogovatelj blogovatelj 14:33 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

za vasu informaciju macke u dzaku nikada nisu mogle da se prodaju..


Ali zato prodaja belih bubrega pod imenom onih koji nisu beli, e toga je vec oduvek bilo.
blogovatelj blogovatelj 14:35 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Generalizacija, čemu?


Nicemu, ali on ne ume drugacije.
dragan7557 dragan7557 15:07 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

libkonz 14:55 05.09.2011 / *novo
Re: Svačiji je dolar podjednako dobar
Cerski, možeš li ti tvoja razmišljanja staviti u manji broj komentara?
Od 31 komentara, 11 je tvojih.

libkonz 15:20 05.09.2011 / *novo
Re: ironija

Cerski,


diskusije i rasprave se ne računaju.

Kako ovo da razumem?

cerski
jesen92 jesen92 16:57 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

A za vašu, mačke u džaku se uvek mogu prodavati ako za ovim postoji potražnja.
..ako za necim postoji potraznja to onda svakako nije "macka u dzaku" vec trazena roba spakovana u dzak...
dragan7557 dragan7557 17:04 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

jesen92
A za vašu, mačke u džaku se uvek mogu prodavati ako za ovim postoji potražnja.
..ako za necim postoji potraznja to onda svakako nije "macka u dzaku" vec trazena roba spakovana u dzak...

Rado bih sadržajno odgovorio ali nažalost:
libkonz 14:55 05.09.2011
Re: Svačiji je dolar podjednako dobar
Cerski, možeš li ti tvoja razmišljanja staviti u manji broj komentara?
Od 31 komentara, 11 je tvojih.



cerski
libkonz libkonz 17:10 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

Cerski, jedno je diskusija, a drugo odgovor na svaki komentar na blogu. Što se tiče diskusija, tu komentari mogu da idu u beskonačnost i nikom ne smetaju. Dobrodošli su tvoji komentari.
legalizacijabg legalizacijabg 23:06 05.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

mi imamo tržišta ali nemamo robu za izvoz.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:29 06.09.2011

Re: Svačiji je dolar podjednako dobar

libkonz
Cerski, možeš li ti tvoja razmišljanja staviti u manji broj komentara?
Od 31 komentara, 11 je tvojih.


A i ako može da ih grupiše u jedan komentar, da bi se lakše preskakali.
taube taube 14:41 05.09.2011

/

odličan blog, a i propratna pesma,

srpska dezorijentisanost izgleda dostiže svoj maksimum, šta li je sledeće?
libkonz libkonz 14:43 05.09.2011

Re: /

hvala Taube, drago mi je da neko primeti klip.
uros_vozdovac uros_vozdovac 07:27 06.09.2011

Re: /

A mene Rambo bedači. Nije da mi se ne sviđa, nego me bedači.
taube taube 14:52 05.09.2011

//

i potpuno je tačno - srbi žive u istoriji, hrane se istorijom, i nikako da istoriju ostave istoričarima, to me užasava i zabrinjava,

moj skromni prilog trezvenosti i sadašnjem trenutku, najnovija pesma mary j. blige , tek izašla, da čujemo i nešto novo, ako ne možemo neke nove, razumnije reči od političara onda bar novu pesmu, nemoćna sam za nešto više od toga,



kukusigameni kukusigameni 07:47 06.09.2011

razvrstani

libkonz
Lepše je živeti u prošlosti.

Jeste!

bocvena bocvena 10:40 06.09.2011

Da ozvučimo blog...

Moja omiljena nesvrstana:)

Jutros sam stigla na posao u 9, ubiše me nesvrstani.
libkonz libkonz 12:00 06.09.2011

Re: Da ozvučimo blog...

stari dobri prijatelji.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana