Istorija| Život

To je nama nasa borba dala

Rejlem RSS / 01.09.2011. u 15:24

Juce je umro jedan od osnivaca Demokratske stranke, dr Radoslav Stojanovic.

86163_0203-radoslav-stojanovic_hf.jpg?ver=1314805862

 Ali ovo nije in memoriam blog. Pre jedno podsecanje koga smo uz profesora Stojanovica jos imali:

45000761647ac499f488cf568431553_extreme.jpgVAVasilijevic.jpgkonstantin_obradovic.gifidjuric.JPGzoran1.thumbnail.jpg

 i sta nam je ostalo:

171949_uzice10-btadic--foto-mcvetkovic_ig.jpg 

jeremic1hh6ul3.2311.jpg

oliver-dulic-nova-498.jpg

mla%C4%91an-dinki%C4%87-i-gitara.jpg

Cedomir-Jovanovic.jpg

313758.jpg



Komentari (42)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

buba_truba buba_truba 15:46 01.09.2011

RIP

za profesora Stojanovića.

Nije mi jasno otkud onaj zjalivuk sa gitarom među onima koje je DS imala?
Možda grešim, ali ne sećam se da je on ikada bio član DS?
Rejlem Rejlem 15:53 01.09.2011

Re: RIP

Ne gresis naravno, ali nisam mogao da ga zaobidjem, to je bilo jace od mene
I neki od onih koji vise nisu sa nama nisu bili clanovi DSa - Konstantin Obradovic je bio u Gradjanskom savezu ako se dobro secam, a Ivan Djuric u reformistima na prvim izborima pre 21 godinu.
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:07 01.09.2011

Re: RIP

Dobro se se sećaš. A nedostaje i on
buba_truba buba_truba 16:17 01.09.2011

Re: RIP

Rejlem
Ne gresis naravno, ali nisam mogao da ga zaobidjem, to je bilo jace od mene

Ma ok. Nego mislim da su i bez njega dovoljno degradirani, samo im još i taj fali. No, neka ga. Ista je to bratija. Nisu svi isti, daleko bilo, ali od ovih preostalih...

Tebi hvala za ovo podsećanje , dobro će doći u svetlu kampanje koja nam se sprema.
Rejlem Rejlem 08:35 02.09.2011

Re: RIP

uros_vozdovac
Dobro se se sećaš. A nedostaje i on

Hvala na podsecanju.
Guglujem sad malo, pa se i prisecam - medju osnivacima i istaknutim clanovima DSa na pocetku je bilo potpuno razlicitih likova, sa maltene dijametralno suprotnim opredeljenjima - sa jedne strane Micunovic kao predsednik i Desimir Tosic, kao potpredsednik, a sa druge strane Kostunica takodje kao potpredsednik...Pa Vladimir Gligorov, a sa druge strane Kosta Cavoski, Gojko Djogo, Danojlic, Marko Jankovic...U sustini jedan buckuris ljudi koji su se onako na juris okupili oko pocetne ideje, da se izboksuju visestranacki izbori. Nije bilo potrebno dugo da to jezgro krene da se urusava, prosto nije bilo prirodno da ti ljudi rade nesto zajedno.
Medju osnivacima je bio i on

On nije bio politicar, vec veliki pisac i covek kome je bilo stalo do dobrobiti sopstvene zemlje.
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:49 02.09.2011

Re: RIP

Imam negde u kući originalno izdanje "Pisma o namerama", to je štampano pred predstavljanje DS-a u novembru 1989. godine.DS tada nije imao nikakvu infrastrukturu, ama ništa pod bogom milim, osim kancelarije advokata Đurđa Ninkovića u hotelu Astorija. Tu je rešen tada krajnje primitivan prelom teksta za to pismo.

A od potpisnika izostavili smo Trivu Inđića, Svetlanu Knjazevu, Aleksandra Ilića, Nikolu Miloševića...

Inače ovaj spisak osnivača koji stoji na sajtu DS nije baš sasvim tačan, u stvari, ako gledamo formalno pravno.
Kada je pravljen tekst za registraciju, negde u 6. mesecu 1990. na njemu ima 100 imena, ali retko ko od poznatih političara. Na 1. mestu je npr Goran Vesić, a većinom su ljudi sa Voždovca osnivači, jer se potrefilo da se pravio spisak kad i osnivačka skupština OO Voždovca pa smo iskoristili prisutne ljude za osnivače.
Rejlem Rejlem 10:37 02.09.2011

Re: RIP

Nikolu Miloševića...

Duboko sam ga postovao i pre - ne znam seca li se neko njegovih emisija u skolskom programu TV Beograd. Bio je ispravan i dobronameran covek, bez obzira na politicku orijentaciju.
Goran Vesić

Sta je sada sa njim, znam da mu se ima dosta vuklo po novinama oko fudbala i Zvezde? Iskreno, nikad nisam bio bas odusevljen njime
Nego, Urose, malo muzike za prvoborca sa Vozdovca



sa albuma Give'em enough rope, dodje mu tematski prikladno (kanapce njima a ne nama)
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:52 02.09.2011

Re: RIP

Hmm nemam pojma jedno dve godina ga nit sam video ni čuo. Te glasine sam i ja čuo, tako da je verovatno istina.
antioksidant antioksidant 11:06 02.09.2011

Re: RIP

Te glasine sam i ja čuo, tako da je verovatno istina.

vidi se i po rezultatima zvezde
buba_truba buba_truba 11:11 02.09.2011

Re: RIP

uros_vozdovac
A nedostaje i

Slobodan Inić

buba_truba buba_truba 11:17 02.09.2011

Re: RIP

Rejlem
Goran Vesić
Iskreno, nikad nisam bio bas odusevljen njime

Ni ja.Malo je reći "nisam bila oduševljena".
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:26 02.09.2011

Re: RIP

antioksidant
Te glasine sam i ja čuo, tako da je verovatno istina.

vidi se i po rezultatima zvezde


Vala korača FKCZ utabanom stazom KKCZ
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:48 02.09.2011

Re: RIP

buba_truba
Rejlem
Goran Vesić
Iskreno, nikad nisam bio bas odusevljen njime

Ni ja.Malo je reći "nisam bila oduševljena".


E pa razapnite me, šta ću, on je na 1. mestu spiska. Goran i ja smo se intenzivno družili, pa negde do kraja 1992. godine, njega je odvela ambicija na stranačku lestvicu, a mene radoznalost u novinarstvo. On je bio čvrsto za Zorana u borbi sa Mićunom, a ja sam imao sumnje u etičnost sprovođenja te borbe. Onda smo se razišli.

E sad, ko `oće da mi veruje, `oće, ali tada nisam ni malo imao sumnje u njegovu etičnost, bio je dobar požrtvovan drug i prijatelj. Vredan radnik, ambiciozan pedantan i tačan.
buba_truba buba_truba 12:01 02.09.2011

Re: RIP

uros_vozdovac
E pa razapnite me, šta ću

Nisi ti meni za razapinjanje. Pre si za negovanje.

I sam kažeš da ste se na kraju ipak razišli, a čovek jeste kvarljiva roba, nažalost.
Rejlem Rejlem 16:55 02.09.2011

Re: RIP

uros_vozdovac
antioksidant
Te glasine sam i ja čuo, tako da je verovatno istina.

vidi se i po rezultatima zvezde


Vala korača FKCZ utabanom stazom KKCZ

Jos samo da se nazove FK Crvena Zvezda Beograd
Rejlem Rejlem 16:57 02.09.2011

Re: RIP

On je bio čvrsto za Zorana u borbi sa Mićunom, a ja sam imao sumnje u etičnost sprovođenja te borbe.

Jeste bilo surovo, slazem se
AlexDunja AlexDunja 18:54 02.09.2011

Re: RIP

Onda smo se razišli.

znaš li šta radi sada?

meni je on i javno izgledao ok,
baš kako ti kažeš.

a i onda mi je đinđićeva borba sa mićunom
delovala opravdano, a izvedena je, verovatno jedinim raspoloživim
sredstvima. politika nije za etičke čistunce.
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:13 02.09.2011

Re: RIP

AlexDunja

a i onda mi je đinđićeva borba sa mićunom
delovala opravdano, a izvedena je, verovatno jedinim raspoloživim
sredstvima. politika nije za etičke čistunce.


Slučajno imam vremena, pa da se raspišem... Da, sada ta borba Đinđića i Mićunovića izgleda opravdanom, prosto je i onda na prvim izborima Zoran pokazao i dokazao da je taj put ispravan. Ne samo ispravan nego politički utemeljen, profilisan, organizaciono je DS postao stranka, a i sam Zoran je bio generator ideja i energije. Sve ono što Profesor nije.
Ali ta borva sa druge strane nije morala da postane toliko lične ne u tolikoj meri njih dvojice, koliko saradnika im, ali u krajnjem slučaju i njih dvojice.

Ono što je na kraju krajeva i moje etičke nervne završetke provociralo jeste odnos prema Mićunoviću nakon poraza na skupštini DS, otpuštanje "njegovih" kadrova iz sekretarijata, kao i smene onih par Opštinskih odbora koji su bili javno za Mićuna.

Što se poslova Goranovih tiče, kažem ti, zadnjih par godina ne znam pouzdano,
AlexDunja AlexDunja 19:23 02.09.2011

Re: RIP

Da, sada ta borba Đinđića i Mićunovića izgleda opravdanom,


ne mislim sada.
ja sam pratila tada. intenzivno.
imam drugaricu koja ima člansku kartu ispod 100, upisala
se(iz provincije) onom smešnom upisnicom iz nina, ako se sećaš,
negde oko osnivačke skupštine.

ja, lično nikada nisam imala stomak za politiku,
ali sam uono vreme bila i mlada i extremno zainteresovana.

verujem da je djindjić uradio ono što se mora,
onako kako se mora u tom poslu.

sećam se da sam sa tom mojom drugaricom tada razgovarala,
i ona je mislila slično tebi. meni je izgledalo
da nije idealno, ali da ne može drugačije...

iskreno, meni, spolja gledano je više zasmetalo što je mićun
izašao iz stranke, i osnovao nemogući dc,
uz svo poštovanje za njega... to je bilo bzvz.

Hansel Hansel 15:27 03.09.2011

Vesić

Pa, evo, da ja podsetim da je Goran Vesić praktično uređivao informativni program TV Pink posle 5. oktobra, prilično u stilu RTS-a 90-ih (petominutni prilozi o "Srbiji na dobrom putu" u kratkim vestima, na svaki sat ili dva, i posle 48 h od događaja, na primer), da bi taj svoj angažman (bar za mene) krunisao novogodišnjom skrivenom kamerom (mislim za Novu 2003. ili eventualno 2002; imao sam "sreću" da sam bio manje-više primoran da je gledam) s Tijanom Dapčević koju je vodio "preko veze" od poslanika do poslanika, od predsednika ovog do predsednika onog odbora, da lobira protiv ukidanja uplaćivanja doprinosa estradnim umetnicima. Time je i krunisan moj (tadašnji) bes zbog bahatosti vlasti; snishodljivost raznih (pamtim Ivana Andrića najviše) bila je za pamćenje, baš kao i nepokolebljivost Gorice Mojović koja mi je do tada bila prilično neomiljena - makar je pokazala da ima stav. Btw, tada nisam ni znao ko je Tijana Dapčević. Ali, glavno da je to znao - Vesić. A zašto mu je Đinđić sve to dozvoljavao, nikad mi neće biti jasno. Ponekad imam crne misli da ne samo da je dozvoljavao, nego je s time bio i saglasan.
karabasbarabas karabasbarabas 17:36 01.09.2011

Genijalno

Pada mi na pamet rekonstrukcija one epske pesme "ko izasao na izbore, ne imao mozga i pomozga"
mariopan mariopan 18:05 01.09.2011

Re: Genijalno

karabasbarabas
Pada mi na pamet rekonstrukcija one epske pesme "ko izasao na izbore, ne imao mozga i pomozga"

Ma ja ću da izađem, da ih skinem s vrata
dr.wagner dr.wagner 19:01 01.09.2011

Re: Genijalno

... večer

karabasbarabas
"ko izasao na izbore, ne imao mozga i pomozga"


-Treba izaći na izbore ...

... to uglavnom ništa ne košta , na putu do izbornog mjesta sretnete

puno raznog svijeta , pa onda "... poštovanje sused (komšija)... kako je ???" ,

,zatim "... vi gospođo izgledate sve mlađe " , a punijoj gospođi par
komplimenata u vezi linije ... itd ... itd ...

... ,a svi oni vrlo dobro znaju da Vi nećete glasati za "njihove" ...


Wagner




buba_truba buba_truba 21:24 01.09.2011

Re: Genijalno

dr.wagner
... večer

itd ... itd ...

... a svi oni vrlo dobro znaju da Vi nećete glasati za "njihove" ...

Večer i tebi...

Sve si ovo lepo rekao, dottore. Samo još kad bismo znali koji su "njihovi", a imamo li ih i koji su "naši"?
Rejlem Rejlem 08:47 02.09.2011

Re: Genijalno

karabasbarabas
Pada mi na pamet rekonstrukcija one epske pesme "ko izasao na izbore, ne imao mozga i pomozga"

Ja digao ruke od izbora odavno, nema leba od toga.
Ali ko god bude hteo na izbore, i to je sasvim ok. Necu nikog da odvracam, samo se meni ogadilo vise...
Aj malo muzike
Rejlem Rejlem 08:57 02.09.2011

Re: Genijalno

mariopan

Ma ja ću da izađem, da ih skinem s vrata

Sad kad krenu od vrata do vrata nekoliko meseci pred izbore, stvarno ce biti tesko da ih skines sa istih
Rejlem Rejlem 09:04 02.09.2011

Re: Genijalno

dr.wagner
... večer

Treba izaći na izbore ...... to uglavnom ništa ne košta , na putu do izbornog mjesta sretnete puno raznog svijeta , pa onda "... poštovanje sused (komšija)... kako je ???" ,,zatim "... vi gospođo izgledate sve mlađe " , a punijoj gospođi parkomplimenata u vezi linije ... itd ... itd ... ... ,a svi oni vrlo dobro znaju da Vi nećete glasati za "njihove" ... Wagner


...jutro
He, to mi je najkomicnije kad se komsije onako picnu za izlazak na izbore, kravate, uredno pocesljani, kao na praznik...pa onda naredne 4 godine kukaju...
Wagner, ponestalo je ovde opcija kojima bi vredelo dati glas. Zalosno ali je tako. U Hrvatskoj recimo imam svog favorita vec par godina, da zivim tamo izlazio bih na izbore.
Guess?
dr.wagner dr.wagner 14:13 02.09.2011

Re: Genijalno

... dan B-T


buba_truba

Samo još kad bismo znali koji su "njihovi", a imamo li ih i koji su "naši"?


-Jasno je koji su "njihovi" ...
... dolazili su vam oni kući , sa lažnim osmjehom i EPP materijalom ... ,
vidjeli ste ih na TV-u kao "ovce na skupovima" ...

-Oni vam govore da vas svi mrze ... da je cijeli svijet protiv vaše
države ... da će vam EU uzeti vaša prirodna bogatstva (?) i da su
vas u prošlosti svi krali i iskorištavali ...

-Znate vi njih ... , a i oni vas

-E sada "naši" ... to ste u pravu
... zadnji "naš" leži u tzv. KUĆI CVIJEĆA ...


Wagner
mariopan mariopan 20:11 02.09.2011

Re: Genijalno

Rejlem
mariopan

Ma ja ću da izađem, da ih skinem s vrata

Sad kad krenu od vrata do vrata nekoliko meseci pred izbore, stvarno ce biti tesko da ih skines sa istih

Idu dvoje po dvoje ko Jehovini svedoci...a tek SMS porukicee
Rejlem Rejlem 08:34 05.09.2011

Re: Genijalno

mariopan

Idu dvoje po dvoje ko Jehovini svedoci...a tek SMS porukicee

Krenule i sondaze javnog mnjenja, sad za vikend se moja draga napricala sa jednom agencijom, kad je doslo pitanje da ocenjuje politicare od 1 do 5, krenulo je samo od sebe...Jeremic - 1, Dulic - 1, Tadic - 2 (tek da ne bi bio isti ko Jeremic), Ceda - 1...
angie01 angie01 20:37 01.09.2011

Ivan Djuric

je bio grajdanin sveta sa velikim G!

Moj favorit!

otisli najbolji-ostali tapkarosi!
Rejlem Rejlem 09:08 02.09.2011

Re: Ivan Djuric

angie01
je bio grajdanin sveta sa velikim G!Moj favorit!otisli najbolji-ostali tapkarosi!

Kao gradjanin sveta ovde nije imao sanse, na zalost. Pogotovo ne tada...
Ivan Djuric, 1992
mlekac mlekac 09:12 02.09.2011

Re: Ivan Djuric

angie01
je bio grajdanin sveta sa velikim G!

Moj favorit!

otisli najbolji-ostali tapkarosi!


Primecujem jedno - razgovarala sam sa gomilom ljudi i vecina se ne seca ko je bio kandidat na kojim izborima, ali SVI se secaju Ivana!

Meni i dalje zvoni u glavi jedna njegova izjava (parafraziram, ne znam gde bih nasla citat)

Mozemo mi da se volimo i mrzimo koliko hocemo, ali ostaje cinjenica da su susedni narodi nasi susedi i to se nece promeniti! Koliko god se ne slagali, i dalje cemo morati da zivimo jedni pored drugih.
Rejlem Rejlem 09:32 02.09.2011

Re: Ivan Djuric

mlekac

Mozemo mi da se volimo i mrzimo koliko hocemo, ali ostaje cinjenica da su susedni narodi nasi susedi i to se nece promeniti! Koliko god se ne slagali, i dalje cemo morati da zivimo jedni pored drugih.

Mlekac, hvala na ovome. Tesko je naci citate na netu, vreme je ucinilo svoje
mlekac mlekac 21:05 02.09.2011

Re: Ivan Djuric

Rejlem
mlekac

Mozemo mi da se volimo i mrzimo koliko hocemo, ali ostaje cinjenica da su susedni narodi nasi susedi i to se nece promeniti! Koliko god se ne slagali, i dalje cemo morati da zivimo jedni pored drugih.

Mlekac, hvala na ovome. Tesko je naci citate na netu, vreme je ucinilo svoje


Znam, meni je ovo ostalo u secanju pre svega zato sto je to bila najpametnija izjava koju sam cula u to ratnohuskacko vreme.

Rejlem Rejlem 09:20 02.09.2011

Desimir Tosic

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:24 02.09.2011

osnivaci

Pre jedno podsecanje koga smo uz profesora Stojanovica jos imali:

Mozda nije lose da se vidi ko je gde i kako osnovao DS.

Zanimljive su kasnije poliitcke biografije pojedinih osnivaca :)

U septembru 1989. godine grupa intelektualaca sastaje se u stanu Vojislava Koštunice radi dogovora o osnivanju Demokratske stranke. Inicijativni odbor Demokratske stranke čine 13 osnivača: Dragoljub Mićunović, Kosta Čavoški, Vojislav Koštunica, Zoran Đinđić, Borislav Pekić, Milovan Danojlić, Slobodan Inić, Vladimir Gligorov, Radoslav Stojanović, Miodrag Perišić, Gojko Đogo, Dušan Vukajlović i Marko Janković.
vlad_aleksh vlad_aleksh 20:09 03.09.2011

Skupljači perja

Osim Pekića i Tošića svi osnivači DS-a bejahu svesno ili podsvesno zadojeni komunizmom. A biti demokrata i komunista je contradictio in adjecto.
Nisam bio prisutan, ali kažu - kada su u Koštuničinom stanu osnivali DS na vratima se pojavio i Saša Petrović. Čim je ugledao Mićunovića uzviknuo je "biće skoro propast sveta!" i otišao.
Danas je Mićunović predsednik omladine DS-a.
Rejlem Rejlem 08:36 05.09.2011

Re: Skupljači perja

Čim je ugledao Mićunovića uzviknuo je "biće skoro propast sveta!"





Osim Pekića i Tošića svi osnivači DS-a bejahu svesno ili podsvesno zadojeni komunizmom. A biti demokrata i komunista je contradictio in adjecto.

Videlo se uskoro da su neki osim komunizmom bili zadojeni i nacionalizmom.
Slazem se potpuno, Tosic i Pekic su bili ljudi iz neke druge price.
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:34 05.09.2011

Re: Skupljači perja

Poznata je Mihizova izjava iz tog doba, negde sredina 1990.
Sve partije u Srbiji su četničke, uključujući i komunističku. Jedino je Demokratska stranka - komunistička.


Rejlem Rejlem 15:08 05.09.2011

Re: Skupljači perja

uros_vozdovac
Poznata je Mihizova izjava iz tog doba, negde sredina 1990.
Sve partije u Srbiji su četničke, uključujući i komunističku. Jedino je Demokratska stranka - komunistička.


Pokusavam da nadjem na tjubu Mihizov govor sa terase Narodnog pozorista, ali nema ga.
Jedna od najpoznatijih Mihizovih dramatizacija, jedna od prvih predstava koju sam gledao u pozoristu, bio sam negde 7-8. razred, sa caletom sam isao

vlad_aleksh vlad_aleksh 07:21 06.09.2011

Re: Skupljači perja

uros_vozdovac
Poznata je Mihizova izjava iz tog doba, negde sredina 1990.
Sve partije u Srbiji su četničke, uključujući i komunističku. Jedino je Demokratska stranka - komunistička.




Mikiz je onaj što je bil na mramoru?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana