Budućnost| Društvo| Politika| Tehnologija

Na Savi ćuprija

alexlambros RSS / 09.08.2011. u 07:54

AleXandar Lambros

Srbija čeka novog Andrića. Da opiše ćupriju na Savi. I svu epopeju vezanu za i oko njenog podizanja. I živote stanovnika varošice Beograda što stoji na tromeđi svetova. Ako se istorija ponovi Srbija će, ili ono što od nje u tom trenutku ostane (ako išta) negde sredinom 25. veka dobiti još jednog Nobela za književnost. Eto lepih vesti.

Most doduše spaja Čukaricu i Novi Beograd na čisto fizičkom planu. Ali, na metafizičkom spaja Evropu i Aziju, Sever i Jug, Ovostrano i Onostrano ... Predugo smo se divili jedanaest lučnih otvora Mehmed Pašinog arhitektonskog čuda. Zaslužili smo novo. Dočekali smo da se divimo centralnom visokom stubu od 200 metara i 80 kosih kablova dugih preko 1.000 km. Nema ga na svetu. I to što su Engleska i Francuska spojene podvodnim tunelom, ni što su Peloponez i ostatak Grčke spojeni mostom, ni što vozovi u svetu jure 700km/h, ni što ljudi imaju hotele pod vodom i posmatraju hobotnice dok ispijaju koktele, ni što muzeji u svetu prihoduju kolko čitava Srbija za godinu dana, ni što su u Švajcarskoj na pragu simulacije Velikog praska ... ništa, ali ništa se ne može porediti sa ćuprijom na Savi. Kojom, eto, može da se prošeta, iako nije završena. A biće uskoro. Plus minus koja godina, ko da je bitno kad je večnost parametar. A kad bude imaće šest saobraćajnih traka, dve za šinski saobraćaj (neka, zatrebaće), dve za biciklistički ... volovske su vizionarski izostavljene, Srbija je u 21. veku.

A umesto Stoje i Ostoje imamo Zorana i Nenada. A možda uzidaju i neku nesrećnicu da sisamo sisu kad već nemamo vesla. Ili nesrećnika. Da popušimo.

I uštedeće vam 30 minuta života, eto utehe. Straćili su vam tri decenije a vraćaju vam 30 minuta. I koju litru benzina pride. Što  si platio na mostu vrate ti na ćupriji.

A kad se završi, uskoro, plus minus koja godina, tek onda slede čudesa ... od Pojata do Preljine, od Preljine do Beograda, pa prema Požegi, Crnoj Gori i BiH ... Na rubovima će se razvijati industrija, ko zvezdane magline po rubovima galaksija ...

A oko Pojata i Preljine - svet. Velik i nepojmljiv ... Mi u crnoj rupi.

 

 

 

Atačmenti



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blue rider blue rider 07:57 09.08.2011

vala istina

doduse bota je sinoc bio u poetskom zanosu, i prilicno sam siguran da ne cekamo Andrica vec cemo besedu predsednika "O Mostu" uciti u citankama uskoro...
dragannalovic dragannalovic 14:38 09.08.2011

Re: vala istina

doduse bota je sinoc bio u poetskom zanosu, i prilicno sam siguran da ne cekamo Andrica vec cemo besedu predsednika "O Mostu" uciti u citankama uskoro...

Njegova ekselencija se i inače lako zanese, pa tako, umesto da pojuri mangupe iz svojih redova, uvek mora nešto da izmisli, naprimer da im je kriv neko drugi, pogotovo kada su u pitanju katastrofalni učinci, onda nikako ne priznaje da su vladali tj. sve su zasluge na Koštunici@ company. Osim toga predlog za ime, nije previše umesan, pogotovo što u isti koš trpa jednog kreativnog i prakticnog Zorana i vizionara Nenada, za čiji su mandat vezane brojne afere i vrlo visok nivo korupcije u gradskoj vlasti. Osim toga na ovim prostorima, bez obzira što se predano neguje kult ličnosti, mnogi imaju sklonost ka rušenju i skrnavljenju spomenika upravo ako imaju ime i prezime a kada su mostovi u pitanju to može da bude malo nezgodno.
vlad_aleksh vlad_aleksh 08:18 09.08.2011

Njihova svetlost

"Ne postoji ništa svetlije od mostova."
escherichije_colic escherichije_colic 08:20 09.08.2011

odlično

escherichije_colic escherichije_colic 08:23 09.08.2011

a koliko su tek benzina pokrali

Straćili su vam tri decenije a vraćaju vam 30 minuta. I koju litru benzina pride.


Stvarno jebote, upropastili nam živote, ne sme čovek ni da razmišlja previše o tome da ne poludi
Dr M Dr M 08:28 09.08.2011

`oću ja da budem kum


Vidim da je Predsednik predložio ime.

Ja sam još ranije predložio da se most zove

SRBA

Svi će da ga gaze a on će da visi.

escherichije_colic escherichije_colic 08:31 09.08.2011

Re: `oću ja da budem kum

Ja sam još ranije predložio da se most zove

SRBA

Svi će da ga gaze a on će da visi.


fantomatsicna fantomatsicna 13:07 09.08.2011

Re: `oću ja da budem kum

Dr M
o:
Vidim da je Predsednik predložio ime.

Ja sam još ranije predložio da se most zove

SRBA

Svi će da ga gaze a on će da visi.


thebee269 thebee269 16:59 09.08.2011

Re: `oću ja da budem kum


SRBA

Svi će da ga gaze a on će da visi.

u jeb..e vrhunac poetike...
odakle vam bre toliko negativne energije, nije lako vama sa vama, majke mi.
da se razumemo tog botu i sve one njegove i ivicine i mladjine i sve ostale vala ne mogu da vidim ocima, pun mi ih je q.ac vise,
ali brate ne razumem ni vas da bas sve pljujete onako do j.j.
a kako bi bilo da ga srusite i napravite novi
a ono gore spominjanje Nenada i Zorana u tom kotekstu to je vala za strucnog terapeuta.
nista mi skoro nije dobro u ovoj zemlji, milion qr.ca mi fali, ali je brate volim najvise na svetu, moja je.
sima2000 sima2000 09:24 09.08.2011

lažna dilema

Između varijanti da se mostovi prave i da se ne prave.. uvek biram ovo prvo. A cinizam ne gradi ni mostove ni bilo šta drugo.
alexlambros alexlambros 10:04 09.08.2011

Re: lažna dilema

A cinizam ne gradi ni mostove ni bilo šta drugo.


al zato bullshiting vodi ka EU
sima2000 sima2000 10:07 09.08.2011

Re: lažna dilema

al zato bullshiting vodi ka EU


dok je političara biće i bulšitinga..

samo što neki seru i prave mostove, a drugi seru i ne rade ništa.. (ili još gore - ruše mostove)
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:27 09.08.2011

Re: lažna dilema

sima2000
al zato bullshiting vodi ka EU


dok je političara biće i bulšitinga..

samo što neki seru i prave mostove, a drugi seru i ne rade ništa.. (ili još gore - ruše mostove)

Слажем се.
Али не по сваку цену!


Зашто је мост толико широк? Што га не назовемо "Лађа", "Писта", "Аеродром"?

А сада једна крајње озбиљна ствар!
Наиме, приликом "отварања" моста, судећи по тексту који сам линковао, а додатне потврде је могуће наћи (ако искључимо "зид ћутања" ), наведени су детаљи од стране свите, који су неистинити!

Друмски-метро мост на позицији Немањине улице је део метро линије М1 (Гардош-Нови Београд-Вуков споменик). Линија М1 је део пројекта „Метро Београд“ заснованог на урбанизму европског Београда са метро-системом који ће са пет метро-линија и 86 метро станица обезбедити „средње време путовања“ у граду до 30 минута за 80 посто становника двомилионског Београда. По налогу градоначелника Зорана Ђинђића, „Мостпројект“ је 1997-98. урадио пројектну документацију. Мост је на два нивоа (метро је на „доњем појасу“); широк 24м; дужина 360 м односно – 8.640 квадрата. Пројекат је ревидиран; обални стубови су обележени на терену; бомбардовање 1999. прекинуло је припреме за изградњу моста, односно почетак изградње европског Београда са метро-системом.


Даље се каже:

Други пројекат моста преко Саве заправо је прва награда мариборској фирми „Монтинг“ на Међународном конкурсу за идејно решење друмско-трамвајског моста са косим затегама и једним стубом на Ади Циганлији, расписан 2004. за врема градоначелника Ненада Богдановића. Мост је део Унутрашњег магистралног полупрстена (УМП) заснованог на ретроградном Аутомобилско-трамвајском урбанизму наметнутом Београду 1982. када је „Самодопринос 1982“ (200 милиона долара) расписан за почетак изградње Метро-система – потрошен у „Трамвај за 21. век“. Позиција моста је на „доњем шпицу“ Аде где је река Сава широка 620 метара. С обзиром да је на тој позицији и „зимовник“, мост је дугачак 969 метара. Због нерационалног попречног пресека (трамвај на „горњем појасу“) мост је широк 45 метара (најшири такав мост на планети Земљи) и има 43.605 квадрата. Једна трећина ове површине ће се користити тек 2033. када је планирана изградња трамвајске линије Баново брдо-Нови Београд!
sima2000 sima2000 10:49 09.08.2011

Re: lažna dilema

Зашто је мост толико широк? Што га не назовемо "Лађа", "Писта", "Аеродром"?


još jedna lažna dilema.. Potpuno je nebitno da li je most širok 45 metara ili 15 metara. Akademici će da se nadmudruju do sudnjeg dana bez da se ikada slože. Arhitektura nije matematika, subjektivni osećaj za estetiku i funkcionalnost je ključna stvar. Ako ti meni linkuješ Jovina, ja ću tebi Hajdina.

Ono što je mnogo važnije je da li se neko ugradio u ovih 500 miliona? Da li je, ko i koliko uzeo love?

Ali čak i da su lopovi uzeli kintu (dok je političara biće i lopova), mostovi opet treba da se prave.. I široki i uski..
mikimedic mikimedic 10:51 09.08.2011

Re: lažna dilema

al zato bullshiting vodi ka EU


al zato bullshiting vodi ka bullshitu
mikimedic mikimedic 10:52 09.08.2011

Re: lažna dilema

Između varijanti da se mostovi prave i da se ne prave.. uvek biram ovo prvo. A cinizam ne gradi ni mostove ni bilo šta drugo.


a sto biras izmedju samo te dve varijante




srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:55 09.08.2011

Re: lažna dilema

mikimedic
al zato bullshiting vodi ka EU


al zato bullshiting vodi ka bullshitu

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:01 09.08.2011

Re: lažna dilema

sima2000
Зашто је мост толико широк? Што га не назовемо "Лађа", "Писта", "Аеродром"?


još jedna lažna dilema.. Potpuno je nebitno da li je most širok 45 metara ili 15 metara. Akademici će da se nadmudruju do sudnjeg dana bez da se ikada slože. Arhitektura nije matematika, subjektivni osećaj za estetiku i funkcionalnost je ključna stvar. Ako ti meni linkuješ Jovina, ja ću tebi Hajdina.

Дакле, ЈЕСТЕ БИТНО КОЛИКО ЈЕ МОСТ ШИРОК, ЈЕР АКО АРХИТЕКТУРА НИЈЕ МАТЕМАТИКА, ГРАЂЕВИНАРСТВО ЈЕСТЕ, БАШ КАО И ЕКОНОМИЈА.

sima2000
Ono što je mnogo važnije je da li se neko ugradio u ovih 500 miliona? Da li je, ko i koliko uzeo love?

Јесте и то важно, али је МНОГО ВАЖНИЈА ФУНКЦИОНАЛНОСТ МОСТА од његове архитектуре, јер му је намена саобраћаја преко реке, а не да стоји, тек тако, без икаквог приступа.
Сходно томе, важније је питање метроа, и да ли Београд и у 22. век планира трамвајем? Супротно идеји Зорана Ђинђића, у складу са идејом Ивана Стамболића?

Још је важно да ли грађани Београда имају право да одлучују како се, и на шта троши њихов новац? Јавна расправа? Референдум?

sima2000
Ali čak i da su lopovi uzeli kintu (dok je političara biće i lopova), mostovi opet treba da se prave.. I široki i uski..

Нема везе колико су пацови појели, оставили су нам нешто за ручак?
sima2000 sima2000 11:08 09.08.2011

Re: lažna dilema

Нема везе колико су пацови појели, оставили су нам нешто за ручак?


Ja to zbog lošeg iskustva.. Oni pre pacovi nam ništa nisu ostavljali, pa su zato ovi sad med i mleko :)

Nego.. tema me podseti na jednu blogersku raspravu od prošle godine.. Nešto su se platansko-ekološki dušebrižnici ućutali. Kako je Bulevar ozeleneo, tako ih nema više da se jave.

Poučen ovim iskustvom, predviđam gromoglasnu tišinu kad most bude bio završen..
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:10 09.08.2011

Re: lažna dilema

Poučen ovim iskustvom, predviđam gromoglasnu tišinu kad most bude bio završen..

Mene je stomak boleo juče, žuč me napala... Pa ću do tada svakako ućutati.
sima2000 sima2000 11:11 09.08.2011

Re: lažna dilema

Сходно томе, важније је питање метроа, и да ли Београд и у 22. век планира трамвајем? Супротно идеји Зорана Ђинђића, у складу са идејом Ивана Стамболића?


A sad jedno ozbiljno pitanje: jeste li vi sigurni da metro ne može da ide preko novog mosta? Može li neko da okači link na stranicu gde se ova tema analizira?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:17 09.08.2011

Re: lažna dilema

sima2000
Сходно томе, важније је питање метроа, и да ли Београд и у 22. век планира трамвајем? Супротно идеји Зорана Ђинђића, у складу са идејом Ивана Стамболића?


A sad jedno ozbiljno pitanje: jeste li vi sigurni da metro ne može da ide preko novog mosta? Može li neko da okači link na stranicu gde se ova tema analizira?

Претпостављам да има носивост (и поред сопствене тежине), дакле нисам сигуран.

ОНО У ШТА ЈЕСАМ СИГУРАН, ТО ЈЕ ДА СЕ ПРВО ПЛАНИРА МЕТРО ПА ОНДА ИЗГРАЂУЈЕ МОСТ, А НЕ ОБРНУТО.


Осим, ако није у питању још једна превара, па је метро већ испланиран, укалкулисан, а јавност то не зна.
jesen92 jesen92 14:05 09.08.2011

Re: lažna dilema

Ali čak i da su lopovi uzeli kintu (dok je političara biće i lopova), mostovi opet treba da se prave.. I široki i uski.
...naravno, uvek je bolje nesto od nista ...ali izgleda da jos ima onih koji vise vole nista
moderatokantabile moderatokantabile 14:58 09.08.2011

Re: lažna dilema

Nego.. tema me podseti na jednu blogersku raspravu od prošle godine.. Nešto su se platansko-ekološki dušebrižnici ućutali. Kako je Bulevar ozeleneo, tako ih nema više da se jave.

Baš sam skoro prošla Bulevarom poslom, inače sam ga izbegavala i toliko je sve bilo zeleno da ću čim budu otvorili birališta biti prva da dam svoj glas gdinu Drvoseku! (Raskrčen Tašmajdan i betonski spomenik još nisam posetila)
blogovatelj blogovatelj 15:32 09.08.2011

Re: lažna dilema

ОНО У ШТА ЈЕСАМ СИГУРАН, ТО ЈЕ ДА СЕ ПРВО ПЛАНИРА МЕТРО ПА ОНДА ИЗГРАЂУЈЕ МОСТ, А НЕ ОБРНУТО.


Nisam strucnjak za mostove, ali logika ti ne valja.
Sta ce ti metro ako metro linija nije funkcionalna jer nema mosta?!
Valjda je logicnije prvo napraviti most, usmeriti automobilski saobracaj preko njega i rasteretiti centar grada od automobila, a onda treba praviti metro.
Beograd ima jeziv deficit mostova, to prvo treba napraviti, pa posle sve ostalo.
Dalje, ovo lambrosovo seruckanje je ocekivano, jer je covek strucan i za religiju i za mostove i za univerzum.
Juce sam cuo da je most dug 939 metara i sirok 45.
Protivnici izgradnje mosta kazu da je sa pristupnim linijama cena kvadrata 3200 jura, vlast kaze 2800. Aj se nadjemo na tri somica.
Jel ima neko ko ovde zna da nam kaze, da li je 3000 evra po kvadratu mosta skup projekat? Mislim da nije.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:52 09.08.2011

Re: lažna dilema

blogovatelj
ОНО У ШТА ЈЕСАМ СИГУРАН, ТО ЈЕ ДА СЕ ПРВО ПЛАНИРА МЕТРО ПА ОНДА ИЗГРАЂУЈЕ МОСТ, А НЕ ОБРНУТО.


Nisam strucnjak za mostove, ali logika ti ne valja.
Sta ce ti metro ako metro linija nije funkcionalna jer nema mosta?!

I obrnuto?
No, nisam ja rekao da treba NAPRAVITI metro, pa onda most, već isplanirati metro liniju, sačiniti javnu raspravu, referendumsko izjašnjavanje za jedan tako velik i skup projekt (kakav je i most), pa onda krenuti u segmentnu (kakva druga postoji?) metro linija, koje mogu funkcionisati i dok se most gradi, u delu u kojoj je izgrađena (metro linija).
Ovako, metro linija će se planirati na osnovu mosta, a ne obrnuto.
blogovatelj
Valjda je logicnije prvo napraviti most, usmeriti automobilski saobracaj preko njega i rasteretiti centar grada od automobila, a onda treba praviti metro.

Prvo što je logično, to je da Koridor 10 prelazi preko Banata, a ne preko Bačke i Srema, pa kroz Beograd, i to centar.
blogovatelj
Beograd ima jeziv deficit mostova, to prvo treba napraviti, pa posle sve ostalo.

Beograd ima jeziv deficit urbanizma, saobraćaja. Komitet urbanista, gradski arhitekta, menadžer, sekretar za saobraćaj... Mnogo je to položaja... A koja su rešenja?
Nosilac saobraćaja u Beogradu je drumski saobraćaj. Automobilski i autobuski. Na taj način će uvek postoji deficit mostova, ulica, garaža, parking prostora, vazduha.
blogovatelj
Dalje, ovo lambrosovo seruckanje je ocekivano, jer je covek strucan i za religiju i za mostove i za univerzum.
Juce sam cuo da je most dug 939 metara i sirok 45.
Protivnici izgradnje mosta kazu da je sa pristupnim linijama cena kvadrata 3200 jura, vlast kaze 2800. Aj se nadjemo na tri somica.
Jel ima neko ko ovde zna da nam kaze, da li je 3000 evra po kvadratu mosta skup projekat? Mislim da nije.

Može se nazvati zamenom teza, ali mišljenja sam da efikasan, referendumski prihvaćen projekt metro linija nikad ne bi bio shvaćen kao skup, već kao nužan. A za most se to ne može reći.
tmrnsk tmrnsk 18:28 10.08.2011

Re: lažna dilema

Nešto su se platansko-ekološki dušebrižnici ućutali.

"Dušebrižnici" su se ućutali posle seče. Zgroženi bahatošću političara i profitera. Zbog malo crveno-žuto-zelenih parking mesta posečeno preko 400 platana. Jeste, ćute i čekaju izbore. I sada, posle onoliko protivljenja svih, pre svega inženjera i urbanista, političari naprave faraonski skup most. I šta sad? Ništa. Ako su to uradili zbog ugradnje, zbog procenata i profita, možemo samo da im ćuteći poželimo da to što su uzeli daju na lekove...
tmrnsk tmrnsk 18:47 10.08.2011

Re: lažna dilema

jeste li vi sigurni da metro ne može da ide preko novog mosta?

Upravo traje javni uvid (mislim do danas, naravno usred leta, naravno znamo zašto) u plan detaljne regulacije pristupne petlje sa Čukaričke strane. Predviđeno je da se TRAMVAJ sa visine od 20 metara smandrlja u spirali malog prečnika sa mosta do zemlje. To može samo "beogradski tramvaj za 21. vek", nikakav metro, pa ni perolaki...

A i to neće skoro, pošto je linija tog "perolakog" Novi Beograd-Banovo brdo planirana za 2033. godinu! Do tada, ko živ, ko mrtav...
tmrnsk tmrnsk 19:26 10.08.2011

Re: lažna dilema

Sta ce ti metro ako metro linija nije funkcionalna jer nema mosta?!


Postoji nešto što se zove planiranje i projektovanje. Beograd je imao urbanistički plan koji je predviđao metro, pa su onda svi koridori čuvani, kao i lokacije metro-stanica. Onda su došli neki koji su to promenili, tako da sada imamo u Generalnom planu Beograda saobraćaj zasnovan na automobilu, autobusu i tramvaju (a na onim koridorima i čuvanim lokacijama smo dobili divne tržne centre i nekome isplative poslovne i stambene objekte). To je i logično, jer živimo u vremenu kad vlastima nije važan interes građana, već sopstveni.

Računica je jasna: 1 sat parkiranja košta 30-50 dinara, dnevno jedno parking-mesto donosi 400-700 dinara, verovatno koliko i 5-10 metro-karata. Nikad se na kartama javnog saobraćaja neće od građana uzeti ta lova, kao od parkiranja (a vlast uporno rešava saobraćajni problem bojenjem onih crveno-žuto-zelenih linija i naplaćivanjem). NIje ni čudo što se gradska vlast hvali kako je Parking-servis najuspešnije beogradsko preduzeće (zašto to nije Gradsko saobraćajno preduzeće)!?!

Valjda je logicnije prvo napraviti most, usmeriti automobilski saobracaj preko njega i rasteretiti centar grada od automobila, a onda treba praviti metro.


Pa nije. Ljudi idu tamo gde treba da idu, a ne tamo gde vode mostovi. Most koji zaobilazi centar!? Severno od Gazele živi i radi 1.350.000 Beograđana; šta će njihovi automobili da se "rasterećuju" južnije od toga? Neću ja živeti u starom delu, raditi u Novom Beogradu (ili obrnuto), a auto posleti na Banovo Brdo, da ne pravi gužvu!?!

Naravno, jeste rešenje u "rasterećenju" od automobila, ali tako da ljudi koriste javni saobraćaj, a auto koriste vikendom...

Juce sam cuo da je most dug 939 metara i sirok 45. (...)
Jel ima neko ko ovde zna da nam kaze, da li je 3000 evra po kvadratu mosta skup projekat? Mislim da nije.


Pa možda i nije. Ali, zašto je širok 45 metara, kada na njemu ima samo 6 saobraćajnih traka, kao na Gazeli ili Novom mostu? Most koji je bio deo projekta Metro Beograd i koji je projektovan i obeležen na terenu, bio je širok 24 metra, sa isto 6 traka, ali i metro-trasom u donjem nivou. Njegova površina je 8000 m2! Dakle, 6 puta manja površina i onda 6 puta jevtiniji od Faraonskog mosta preko Ade. Drugim rečima, može da se napravi 6 mostova za iste pare. Ali se valjda ne isplati.

Zašto je most pravljen na mestu gde je Sava najšira, od izvora pa do svog ušća? Zašto se svi (Tadić, Đilas) hvale najdužim mostom, najširim, najdužim sajlama? Inženjerstvo podrazumeva racionalnost, a ako napraviš "najveći-najduži-najširi" sa običnim funkcijama, to je inženjerski promašaj! (Sećam se bajatog vica kad se Rusi hvale kako su napravili najveći čip na svetu!)

maca22 maca22 19:37 10.08.2011

Re: lažna dilema

tmrnsk
Sta ce ti metro ako metro linija nije funkcionalna jer nema mosta?!


Postoji nešto što se zove planiranje i projektovanje. Beograd je imao urbanistički plan koji je predviđao metro, pa su onda svi koridori čuvani, kao i lokacije metro-stanica. Onda su došli neki koji su to promenili, tako da sada imamo u Generalnom planu Beograda saobraćaj zasnovan na automobilu, autobusu i tramvaju (a na onim koridorima i čuvanim lokacijama smo dobili divne tržne centre i nekome isplative poslovne i stambene objekte). To je i logično, jer živimo u vremenu kad vlastima nije važan interes građana, već sopstveni.

Računica je jasna: 1 sat parkiranja košta 30-50 dinara, dnevno jedno parking-mesto donosi 400-700 dinara, verovatno koliko i 5-10 metro-karata. Nikad se na kartama javnog saobraćaja neće od građana uzeti ta lova, kao od parkiranja (a vlast uporno rešava saobraćajni problem bojenjem onih crveno-žuto-zelenih linija i naplaćivanjem). NIje ni čudo što se gradska vlast hvali kako je Parking-servis najuspešnije beogradsko preduzeće (zašto to nije Gradsko saobraćajno preduzeće)!?!

Valjda je logicnije prvo napraviti most, usmeriti automobilski saobracaj preko njega i rasteretiti centar grada od automobila, a onda treba praviti metro.


Pa nije. Ljudi idu tamo gde treba da idu, a ne tamo gde vode mostovi. Most koji zaobilazi centar!? Severno od Gazele živi i radi 1.350.000 Beograđana; šta će njihovi automobili da se "rasterećuju" južnije od toga? Neću ja živeti u starom delu, raditi u Novom Beogradu (ili obrnuto), a auto posleti na Banovo Brdo, da ne pravi gužvu!?!

Naravno, jeste rešenje u "rasterećenju" od automobila, ali tako da ljudi koriste javni saobraćaj, a auto koriste vikendom...

Juce sam cuo da je most dug 939 metara i sirok 45. (...)
Jel ima neko ko ovde zna da nam kaze, da li je 3000 evra po kvadratu mosta skup projekat? Mislim da nije.


Pa možda i nije. Ali, zašto je širok 45 metara, kada na njemu ima samo 6 saobraćajnih traka, kao na Gazeli ili Novom mostu? Most koji je bio deo projekta Metro Beograd i koji je projektovan i obeležen na terenu, bio je širok 24 metra, sa isto 6 traka, ali i metro-trasom u donjem nivou. Njegova površina je 8000 m2! Dakle, 6 puta manja površina i onda 6 puta jevtiniji od Faraonskog mosta preko Ade. Drugim rečima, može da se napravi 6 mostova za iste pare. Ali se valjda ne isplati.

Zašto je most pravljen na mestu gde je Sava najšira, od izvora pa do svog ušća? Zašto se svi (Tadić, Đilas) hvale najdužim mostom, najširim, najdužim sajlama? Inženjerstvo podrazumeva racionalnost, a ako napraviš "najveći-najduži-najširi" sa običnim funkcijama, to je inženjerski promašaj! (Sećam se bajatog vica kad se Rusi hvale kako su napravili najveći čip na svetu!)

Strahota. Hvala sto ste objasnili.
gorran2 gorran2 21:21 10.08.2011

Kud vodi ovaj most



Od početka izgradnje ovog mosta, mučilo me, kao potpunog nestručnjaka, pitanje:
za gde je u stvari taj most?
Znajući da sam nestručan, pokušavao sam da shvatim, i nađem odgovor.
I tako do dana današnjeg.
Sa osobitim zanimanjem sam posmatrao ove slike koje pokazuju kako treba da izgleda most kad se dovrši.
I pored sveg truda, i dalje mi izgleda da je to most za nigde.
Naime, njegova široka platforma sliva se, i sabija, pravolinijski, u onaj uzani puteljak koji vodi u topčiderski park.
Otuda ne shvatam kakva je korist njegove širine od 45 metara, ako direktno prelazi u puteljak od 7-8 metara širine.
Doduše, jedan krak odvaja se za Radničku ulicu.
A nešto dalje vidi se još jedan krak koji se odvaja.
Samo, gde on vodi?
Neverovatno, ali - on vodi isto u Radničku, i to na potpuno isto mesto gde i onaj prvi krak?!
I to sa ambicioznog prstena-nadvožnjaka u nivou između nivoa mosta i ulice.
Ima li taj prsten još neku svrhu?
Pa, ima. Njime se može sa mosta ulevo, prema sajmu. Znači, ako neko hoće od buvljaka do sajma, može i preko ovog novog mosta, a ne samo preko gazele.
To je specijalna uloga i zasluga ovog budućeg prstena.
Izgleda prilično racionalno, zar ne?

Uglavnom, glavna uloga ovog mosta je valjda da se od buvljaka stigne do u Radničku ulicu, i to nešto kraćim putem nego da se ide preko gazele. Tako ovaj most preuzima jedan manji deo saobraćaja sa gazele, i jednim manjim delom je rasterećuje, što je valjda dobro.
To je mu je valjda posao - da bude sporedna pripomoć gazeli.
Aj dobro.
blogovatelj blogovatelj 03:56 11.08.2011

Re: lažna dilema

sačiniti javnu raspravu, referendumsko izjašnjavanje


Gradske vlasti se biraju da se ne bi trosile pare na citirano.
Koje rasprave, ko da raspravlja i da trosi nove decenije, kao da vec one stare nisu bespotrebno otisle. Samoupravljanje je proslo. Vreme je novac.
A ako ti se ne svidjaju, ti glasaj za Vucica na sledecim izborima. Ili za ma kog drugog.

Prvo što je logično, to je da Koridor 10 prelazi preko Banata, a ne preko Bačke i Srema, pa kroz Beograd, i to centar.


1. To je evropski koridor, dakle, oko trase se ne pita samo Srbija.
2. Prelaskom preko Banata, morao bi da se pravi most i preko Tise i preko Tamisa i preko Dunava. Postojecom trasom onaj preko Beske je dovoljan. Kako to da ti nije zasmetala cena kad si pomenuo Banat?

Edit:
Dunav iza Panceva je duplo siri nego u Beskoj, tako da bi most iza Panceva bio visestruko skuplji nego adaptacija vec postojeceg.
tmrnsk tmrnsk 08:29 11.08.2011

Re: Kud vodi ovaj most

DIRLJIVO je kad neko počne da gradi most, a ne zna kako će izgledati navozi, čime su se bavili (dirljivošću) i stručnjaci i nestručnjaci:
tmrnsk tmrnsk 09:01 11.08.2011

Re: Kud vodi ovaj most

Još je DIRLJIVIJE kad nekome dodje "iz-u", pa tokom gradnje mosta raspiše idejni KONKURS za rešenje navoza na most, po sistemu pa-valjda-postoji-neko-rešenje, a ako ne ispadne dobro, onda ćemo da proglasimo da je jedinstveno na svetu.

Rezultat mozganja oko navoza će uskoro biti vidljiv i na terenu.

A NAJDIRLJIVIJE je kad posle usvojenog rešenja navoza - za koji je Gordijev čvor malo dete, a Mostarska petlja rocket science - radi Plan detaljne regulacije i stavlja usred leta na javni uvid. Dakle, planski dokument dolazi na kraju, da "pokrije" sve ono što se već gradi...

Ovo kao da se dešava u ZEMLJI IZA OGLEDALA...
mikimedic mikimedic 11:00 11.08.2011

Re: Kud vodi ovaj most

Ovo kao da se dešava u ZEMLJI IZA OGLEDALA...


a sta tek reci na ovo:

Francuska je pokazala interes za učešće u projektu metroa i ponudila donaciju od tri miliona evra, uslovivši je obavezom Srbije da sama obezbedi novac za gradnju, a da se kompozicije vozova kupe upravo od “Alstoma”.

pa onda veliki preokret - nisu gruove plavuse naivne:

Grad i republika nisu želeli da pristanu na takav aranžman. Domaća strana jeste zainteresovana za nabavku ovih kompozicija, tim pre što je “Alstom” u samom svetskom vrhu u proizvodnji vozova za metro, ali je zahtev bio i da Francuska obezbedi povoljne kredite za izgradnju prve linije.



(nb: plavusa iz gruove pesme - ma nemoj, usta ga vista ti meni...)


srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:09 11.08.2011

Re: lažna dilema

blogovatelj
sačiniti javnu raspravu, referendumsko izjašnjavanje


Gradske vlasti se biraju da se ne bi trosile pare na citirano.
Koje rasprave, ko da raspravlja i da trosi nove decenije, kao da vec one stare nisu bespotrebno otisle. Samoupravljanje je proslo. Vreme je novac.
A ako ti se ne svidjaju, ti glasaj za Vucica na sledecim izborima. Ili za ma kog drugog.

Grad nije privatna firma, već raspolaže sredstvima građana, te kada su u pitanju veliki novci i dugoročni projekti (za čije se vreme realizovanja smenjuju gradske vlasti), praksa je demokratskih vlasti da sprovedu raspravu i referendum, kako bi se utvrdila ne samo svrha. koncept i cena projekta, već i stabilnost tokom izgradnje.

blogovatelj
Prvo što je logično, to je da Koridor 10 prelazi preko Banata, a ne preko Bačke i Srema, pa kroz Beograd, i to centar.


1. To je evropski koridor, dakle, oko trase se ne pita samo Srbija.
2. Prelaskom preko Banata, morao bi da se pravi most i preko Tise i preko Tamisa i preko Dunava. Postojecom trasom onaj preko Beske je dovoljan. Kako to da ti nije zasmetala cena kad si pomenuo Banat?

Edit:
Dunav iza Panceva je duplo siri nego u Beskoj, tako da bi most iza Panceva bio visestruko skuplji nego adaptacija vec postojeceg.

Kada se pogleda karta, jasno se vidi da Koridor koji je trenutno u izgradnji, poprima banana oblik, kako bi ispunio želje ovdašnje (Bg+NS) vrhuške.
Dakle, prvobitni odgovor upućuje na evropske planove, ali i isto tako predstavlja jeftinije rešenje rasterećenja saobraćaja kroz a i oko Beograda (obilaznica), jer bi se međunarodni saobraćaj odvijao kraćim, bržim i jeftinijim putem.

Ne znam da li ste čuli nekog kako govori "Ono što je Tito sagradio, ovi ne mogu ni da okreče"? To je zbog toga što se prilikom gradnje (projekta) nisu pažljivije razmatrali troškovi održavanja, amortizacije, te je nakon određenog vremena, gotovo postalo isplativije sagraditi nešto novo nego obnoviti staro.
blogovatelj blogovatelj 21:57 11.08.2011

Re: lažna dilema

kako bi ispunio želje ovdašnje (Bg+NS) vrhuške.


Demokratski izabrane BG-NS vrhuske se naravno zalazu da njihovim biracima autoput bude sto blize. To je trecina stanovnistva Srbije spakovama u 80km, a ti bi da autoput ne prolazi tuda?!
Putevi se uvek prave tamo gde ima ljudi, a ne gde ih nema.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:26 12.08.2011

Re: lažna dilema

blogovatelj
kako bi ispunio želje ovdašnje (Bg+NS) vrhuške.


Demokratski izabrane BG-NS vrhuske se naravno zalazu da njihovim biracima autoput bude sto blize. To je trecina stanovnistva Srbije spakovama u 80km, a ti bi da autoput ne prolazi tuda?!
Putevi se uvek prave tamo gde ima ljudi, a ne gde ih nema.


HINT
MOST POSTOJI KOD KOVINA.
blogovatelj blogovatelj 20:55 12.08.2011

Re: lažna dilema

HINT
MOST POSTOJI KOD KOVINA


Odlicno.
Ajde sad jedan zadatak iz matematike za cetvrti razred osnovne.
Otvorio sam Google Earth i izmerio.
Izmedju Kovina i Smedereva na mestu gde vec postoji most Dunav je sirok 1135m.
Kod Beske na mestu gde vec postoji most Dunav je sirok 435m.
Ako ne verujes, ti izmeri sam.
I sad sledi pitanje.
Da li je skuplje prosirenje mosta duzine od 1135m + most preko Tise + most preko Tamisa ili prosirenje jednog jedinog mosta od 435m?
Pa onda, ovamo gde moras da prosiris jedan jedini most zivi dva i po miliona ljudi, a trasom kroz Banat verovatno nema ni pola miliona.
Mene vise mrzi da se preganjam oko ovoga, a ti slobodno dopisi jos jedan komentar da bi tvoja bila zadnja.
tmrnsk tmrnsk 05:48 13.08.2011

Re: lažna dilema

jos jedan komentar


Dosadiste više sa tim mostovima... Ajde da bavimo onim od čega živimo: ko je od mrtvih pisaca bio Hrvat, a ko Srbin?
blogovatelj blogovatelj 14:33 13.08.2011

Re: lažna dilema

Dosadiste više sa tim mostovima... Ajde da bavimo onim od čega živimo: ko je od mrtvih pisaca bio Hrvat, a ko Srbin?


Bojim se da nisam razumeo ironičnu aluziju, gospodine suglasniče?!
Tema je most, koliko vidim.
Nacionalno poreklo pojedinih pisaca je bilo moj trol na konstataciju kolege blogera iz nacionalne nam susedne države.
Kao državljanin Srbije, građanske države, odgovorio sam kolegi i lepo smo se isprižali. Baš kao što sam se i sa kolegom Srđom ispričao lepo u vezi trase autoputa...
dr.wagner dr.wagner 09:42 09.08.2011

Dilema II

... jutro

-Mlad sam i slabo obrazovan , ali Ivo Andrić mislim ovaj što je pisao
neke knjige o mostogradnji (istina o lučnim mostovima , a ne o visećim)
-Pa zar nije on Hrvat ???

Wagner
alexlambros alexlambros 10:04 09.08.2011

Re: Dilema II

dr.wagner dr.wagner 10:35 09.08.2011

Re: Dilema II

Pozdrav A

alexlambros
Pa zar nije on Hrvat ?

nije. za detalje kontaktirati njegovu zaduzbinu u BG


-Pa koliko je tih nepotpisanih "testamenata" ...
... na kraju će "nam" ostati samo Krleža


Wagner
mikimedic mikimedic 10:54 09.08.2011

Re: Dilema II

... jutro

-Mlad sam i slabo obrazovan , ali Ivo Andrić mislim ovaj što je pisao
neke knjige o mostogradnji (istina o lučnim mostovima , a ne o visećim)
-Pa zar nije on Hrvat ???

Wagner


ja sam mislio da ste vi hrvati u stvari srbi

mada moram da priznam ima nekih razlika, pa stoga mogu da prihvatim da rastete u posebnu naciju.


mlekac mlekac 10:56 09.08.2011

Re: Dilema II

mikimedic
... jutro

-Mlad sam i slabo obrazovan , ali Ivo Andrić mislim ovaj što je pisao
neke knjige o mostogradnji (istina o lučnim mostovima , a ne o visećim)
-Pa zar nije on Hrvat ???

Wagner


ja sam mislio da ste vi hrvati u stvari srbi

mada moram da priznam ima nekih razlika, pa stoga mogu da prihvatim da rastete u posebnu naciju.




Au! Miki ustao tacno u podne, svez i oran za raspravu!

Dobro jutro, dobar dan!
dr.wagner dr.wagner 11:29 09.08.2011

Re: Dilema II

Pozdrav gospodine M

mikimedic
... moram da priznam ima nekih razlika, pa stoga mogu da prihvatim da rastete u posebnu naciju.


Dajte mi molim Vas bar jednu tu RAZLIKU ...
... da mirno umrem tako "ponosno različit" ...


Wagner
mlekac mlekac 11:30 09.08.2011

Re: Dilema II

dr.wagner
Pozdrav gospodine M

mikimedic
... moram da priznam ima nekih razlika, pa stoga mogu da prihvatim da rastete u posebnu naciju.


Dajte mi molim Vas bar jednu tu RAZLIKU ...
... da mirno umrem tako "ponosno različit" ...


Wagner


Dobar dan i vama, gos'n Wagner!
dr.wagner dr.wagner 11:36 09.08.2011

Re: Dilema II

Pozdrav gospođo M

mlekac

Dobar dan i vama, gos'n Wagner!


-Pa vidite Vi ovo ...


Wagner
alselone alselone 12:32 09.08.2011

Re: Dilema II

...poslepodne

Kako nam je ljubazan ovaj komsa, sve pisa firnez...
fantomatsicna fantomatsicna 13:09 09.08.2011

Re: Dilema II

-Pa zar nije on Hrvat ???

Pa i da je Hrvat zasto ne bi umeo da gradi most ili mislis da oni samo ruse?
mikimedic mikimedic 13:36 09.08.2011

Re: Dilema II

Dajte mi molim Vas bar jednu tu RAZLIKU ...
... da mirno umrem tako "ponosno različit" ...


razlika
mikimedic mikimedic 13:37 09.08.2011

Re: Dilema II

Dobro jutro, dobar dan!


dobro jutro mlekac
blogovatelj blogovatelj 20:50 09.08.2011

Re: Dilema II

-Mlad sam i slabo obrazovan , ali Ivo Andrić mislim ovaj što je pisao
neke knjige o mostogradnji (istina o lučnim mostovima , a ne o visećim)
-Pa zar nije on Hrvat ???



Ja bih odgovorio kontra pitanjem.
Da li je momak sa brojem 4 na snimku Srbin?
Vidim da se sa Divcem ljubi tri puta, ali red je da pitam.



Da sada dam i odgovor.
Momak sa brojem cetiri nije Srbin, iako se sa Divcem ljubi tri puta. Nije Srbin jer se nije tako osecao.
Ista stvar vazi i za Ivu Andrica.
Prosto.
I jasno.
Bio je ambasador Kraljevine Jugoslavije u Nemackoj kada je Hitler napao njegovu drzavu.
Proteran je u Svajcarsku. Mogao je tamo ostati kao izbeglica, ali nije zeleo.
Mogao je otici u NDH i ziveti tamo, ali nije zeleo.
Izabrao je Beograd, grad u kome je ceo rat ziveo u bedi, i napisao za to vreme remek dela svetske knjizevnosti.
Pa sta je onda bio?
Ja odgovor znam, stovani doktore, ne moras mi odgovoriti.
Ribozom Ribozom 00:47 10.08.2011

Re: Dilema II

.. na kraju će "nam" ostati samo Krleža



MENJAZA

Damo 'vam' Cosica za Krlezu
st.jepan st.jepan 02:30 10.08.2011

Re: Dilema II

Damo 'vam' Cosica za Krlezu

ih!
A koliko Cosica?
Mislim, koliko stotina Cosica?
dr.wagner dr.wagner 07:57 10.08.2011

Re: Dilema II

...jutro B

blogovatelj....
Izabrao je Beograd......


-Ovdje u novinama je nedavno bilo dosta priče na tu temu ... kao ovi iz
zaklade su mahali nekakvom oporukom koju je napisao netko drugi ... i sl. ,
-Istina , kolko je netko neupućen poput mene mogao shvatiti u prvom
redu je bila "igra" oko autorskih prava , znači oko novaca ... , nacionalni
ponos je bio drugom mjestu

-Iako ... morate i "nas" razumjeti , na kraju uz Krležu će nam ostati
još jedino Mile Budak ... ,a on je bio "veličina" baš poput "države" u
kojoj je bio ministar ...
-Eto ... prije neki dan čitam ...odoše "vama" i Držić i Gundulić ...

-Nije lako ...

Wagner







maca22 maca22 11:17 10.08.2011

Re: Dilema II

dr.wagner
-Eto ... prije neki dan čitam ...odoše "vama" i Držić i Gundulić ...

Svako moze da prica sta hoce.
blogovatelj blogovatelj 13:52 10.08.2011

Re: Dilema II

Ovdje u novinama je nedavno bilo dosta priče na tu temu ... kao ovi iz
zaklade su mahali nekakvom oporukom koju je napisao netko drugi ...


Ne znam ko je cime pisao i ko je cime mahao.
Pricam o cinjenicama i Andricevim licnim izborima.

Izmedju dva svetska rata je bio diplomata, pa uglavnom nije ziveo u Jugoslaviji. Ziveo je u Rimu, Bukurestu, Berlinu. Mozda jos negde, ne mogu sad da se setim.
Ne sporim, niti sam toliko retardiran da bih ikada sporio da je bio katolik.
I to je jedino za sta se mnogi u Hrvatskoj hvataju kada tvrde da je bio Hrvat.
Zato sam i postavio onaj insert sa Drazenom, jer po toj logici, Drazen je Srbin.
To sto je katolik, pomoglo mu je tokom sluzbe u Rimu da ima pristup svim bibliotekama u Vatikanu. Vatikan daje pristup svim bibliotekama jedino katolicima.
Dugo godina razmisljam koje li je spise i knjige on iz tih konspirativnih biblioteka birao i koja konkretno su ga mesta iz tih spisa i knjiga inspirisala.

Kao sto rekoh, u aprilu 1941. je proteran iz Nemacke u Svajcarsku, medjutim procedura je bila protivna zakonima rata i njegovo pisano svedocanstvo o tome je bilo korisceno kao dokaz na sudu protiv nacista u nirnberskom procesu.
Tu je prijatelju moj mogao ostati da je hteo. To ga cini Srbinom, ne krstenice ili bilo sta drugo. Zamisli coveka, bivseg ambasadora jedne drzave, koji silom prilika odlazi u Svajcarsku 1941. Neutralnu zemlju. Mir i blagostanje. On bivsi ambasador, naravno da bi ekspresno dobio sve papire za legalan boravak. Samo da je hteo.
On nije ostao u Svicarskoj.
Koji je jos izbor imao kao katolik. Hrvatska, pogadjas. Po prvi put neovisna posle tisucu godina.
Ja se secam vasih sunarodnika kako su posle '91 navalili iz Juzne Amerike u domovinu.
Ivek to nije uradio, nego je prepicio vozom kroz tu istu Hrvatsku i dosao u Beograd, koji je par nedelja pre toga bio unakazen bombama. I tu ostao.
Dakle, ovo sto sam ti napisao su veoma lako proverive cinjenice, a ti iz toga zakljucuj je li bio Marsovac ili Jupiterijanac.

prije neki dan čitam ...odoše "vama" i Držić i Gundulić ...


Slusaj... Svako bira sta ce pisati i citati. I tvoje i moje pleme ima kretena za izvoz.
Ali ima i normalnih ljudi, a bogami i genijalaca i u tvom plemenu i u mom.

Krkara ovde ne racunam, on je van svih vremena i van svih plemena. Polubozanstvo.
dr.wagner dr.wagner 19:57 10.08.2011

Re: Dilema II

... večer

-Isprika prvo ... ne mogu promptno reagirati , ovdje na Institutu smo samo
čuvari i ja ... , a svi se baš nešto danas sjetili ...

-Za Dražena stvarno ne znam , u Šibeniku se rodio , tamo igrao , zatim
Cibona ... ne znam , mogao je biti i Hrvat i Srbin , nevažno ... baš
kao i za Andrića ...


blogovatelj
To ga cini Srbinom, ne krstenice ili bilo sta drugo. Zamisli coveka, bivseg ambasadora jedne drzave, koji silom prilika odlazi u Svajcarsku 1941. Neutralnu zemlju. Mir i blagostanje. On bivsi ambasador, naravno da bi ekspresno dobio sve papire za legalan boravak. Samo da je hteo.On nije ostao u Svicarskoj.Koji je jos izbor imao kao katolik. Hrvatska, pogadjas. Po prvi put neovisna posle tisucu godina.


-Imala je moja bivša... rođaka Vicu , dole s juga ... koji je cijeli život
radio "vani" , prvo u Njemačkoj , a kasnije u Nizozemskoj od kud mu je
bila druga žena ... radio je na građevini i kao pomoćni radnik u transportu ...
-Vidio sam ga samo jednom , na nekom sprovodu , a i on je umro za vrijeme
mog "mandata" , ali gore u Nizozemskoj gdje je i sahranjen ...

-Vidite ... , mogao je naš Vice ostati u Nemačkoj , mogao se čak vratiti
u RH koja je postala neovisna nakon tisuću godina , ali ne !!!

-"Naš" je Vice otišao u Nizozemsku .... i tamo jadan umro ...
-Nije on time postao Nizozemac ... iako je znao flamanski , a pošto
jadan nije dobio Nobelovu nagradu , nisu ga ni Nizozemci , a ni Njemci
... baš nešto svojatali ....

-Da BOSANAC Andrić nije dobio "Nobela" ne bi se ni za njega otimali
ni Hrvati , a ni Srbi ... ostao bi tek "bosanac" ...

-Jednima bi smetalo što je katolik , a drugima što je živio i radio
u Beogradu ...
... možda danas ne toliko .... , ali jučer sigurno



Wagner

P.S.
-Moja primjedba je bila šaljiva , a u kontekstu tih "svojatanja"
zaista vrijednih i zanimljiv ljudi ,a kojima takvo opredjeljivanje
(bar mislim tako) za života uopće nije bilo važno ....






NNN NNN 10:13 11.08.2011

Re: Dilema II

Ivo Andrić je bio i veliki navijač Zvezde i ljubitelj košarke
milos_mijatovic milos_mijatovic 19:02 12.08.2011

Re: Dilema II







-Eto ... prije neki dan čitam ...odoše "vama" i Držić i Gundulić ...

-Nije lako ...

Wagner




Ако бих могао да се укључим у расправу око ове последње двојице:
1) Уопште је проблематично говорити о националној припадности у време када она , у данашњем смислу, није ни постојала.
2) Ни један ни други се нису (за разлику од нпр. Његоша) јавно декларисали као припадници овог или оног народа.
3) Обојица су писали штокавским наречјем, које (барем званично) није одлика хрватског језика. Што опет не значи да их треба аутоматски сврстати у Србе.
mlekac mlekac 10:22 09.08.2011

Dzaba poetika

Kolikoo sam cula klince, most odavno zovu


Znajuci beogradski duh - koje god ime da mu prikace, bice samo zvanicno... I od gresnog Mihajla ostase samo titula i konj.
escherichije_colic escherichije_colic 10:27 09.08.2011

hm

Kod nas progres, mostovi niču, spaja se istok i zapad a kod ovih pizdarije ...


Neko bi pomislio da je skrivena kamera ili skeč nadrealista

A tek ovo

Vejn Runi poziva da se prekine sa nasiljem.
mlekac mlekac 10:47 09.08.2011

Re: hm

escherichije_colic
Kod nas progres, mostovi niču, spaja se istok i zapad a kod ovih pizdarije ...


Neko bi pomislio da je skrivena kamera ili skeč nadrealista

A tek ovo

Vejn Runi poziva da se prekine sa nasiljem.


Au! Pa i njima premijer na odmoru?

escherichije_colic escherichije_colic 10:58 09.08.2011

Re: hm

E dabogda svi otišli na doživotni godišnji odmor.
edi-va edi-va 12:29 09.08.2011

Re: hm

@wikileaks WikiLeaks
BREAKING NEWS: Libya recognizes UK rioters as official government of the UK (satire)
edi-va edi-va 12:33 09.08.2011

Re: hm

Vejn Runi poziva da se prekine sa nasiljem.


@WayneRooney Wayne Rooney
These riots are nuts why would people do this to there own country. Own city. This is embarrassing for our country. Stop please
bluestar bluestar 12:51 09.08.2011

Re: hm

edi-va
Vejn Runi poziva da se prekine sa nasiljem.


@WayneRooney Wayne Rooney
These riots are nuts why would people do this to there own country. Own city. This is embarrassing for our country. Stop please






strasno je kako su bezosecajni. psihologija mase izvuce najgore iz ljudi.
ivana23 ivana23 13:12 09.08.2011

Re: hm

edi-va

@wikileaks WikiLeaks
BREAKING NEWS: Libya recognizes UK rioters as official government of the UK (satire)


@wikileaks WikiLeaks
BREAKING NEWS: Iran urges UK to restrain police LINK (not satire)
Bili Piton Bili Piton 13:26 09.08.2011

Re: hm

edi-va


@WayneRooney Wayne Rooney
These riots are nuts why would people do this to there own country. Own city. This is embarrassing for our country. Stop please



Jes nepismen za sve pare al pametno zbori
Domazet Domazet 18:02 09.08.2011

Nisam siguran da je bezosecajnost...

bluestar

strasno je kako su bezosecajni. psihologija mase izvuce najgore iz ljudi.

...i psihologija mase uzrok ovom odurnom ponashanju. Pre deo posledica uzroka na kjoji, po meni, odlichno ukazuje pasus iz E_C-jevog drugog linka:

There can be little doubt that the vast majority of the rioters are products of the country’s broken society, nihilistic youths who care little about political grievances and are primarily focused with exploiting the chaos to steal as much booty as they possibly can while getting off on mindless violence.


Bezosecajnost prema ovom jadnom i oshamucenom klincu je samo deo njihovog opshteg nihilizma. Bezosecajni su oni i prema sebi. Egzistencija im se zasniva na pukom prezhivljavanju od danas do sutra. A kad je neko bezosecajan prema sebi ne mozhes ochekivati od njega da bude manje bezosecajan prema drugima.
mikimedic mikimedic 19:10 09.08.2011

Re: hm

@WayneRooney Wayne Rooney
These riots are nuts why would people do this to there own country. Own city.


sure, they should do this to a foreign country...
maca22 maca22 19:12 09.08.2011

Re: hm

Miki, nije to rekao.
mikimedic mikimedic 19:25 09.08.2011

Re: hm

Miki, nije to rekao.


tacno. nije rekao ni they shouldn't do this to a foreign country..., either...
maca22 maca22 19:30 09.08.2011

Re: hm

Ni ne mora. Nije na blogu B92.
Bili Piton Bili Piton 22:55 09.08.2011

Re: hm

maca22
Ni ne mora. Nije na blogu B92.


Gejm set meč


Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 11:08 09.08.2011

andric

Od svega što čovek u životnom nagonu podiže i gradi, ništa nije u mojim očima bolje i vrednije od mostova. Oni su važniji od kuća, svetiji, jer opštiji, od hramova. Svačiji i prema svakom jednaki, korisni, podignuti uvek smisleno, na mestu na kom se ukrštava najveći broj ljudskih potreba, istrajniji su od drugih građevina i ne služe ničem što je tajno i zlo.

I kad mislim na mostove, u sećanju mi iskrsavaju ne oni preko kojih sam najviše prelazio, nego oni koji su najviše zadržali i zaneli moju pažnju i moj duh.


Tako, svuda na svetu, gde god se moja misao krene ili stane, nailazi na verne i ćutljive mostove kao na večitu i večno nezasićenu ljudsku želju da se poveže, izmiri i spoji sve što iskrsne pred našim duhom, očima i nogama, da ne bude deljnja, protivnosti ni rastanka.


A sva je naša nada s one strane.
predatortz predatortz 11:14 09.08.2011

Pročitah negde

Da je ovaj naš najskuplji...
Glup sam, priznajem. Ali mi ni dalje nije jasno kako ovaj naš od kilometar i kusur može da bude skuplji od onih sa po 40 kilometara?

Želja naših zvaničnika da udovolje puku nema cenu. Pardon, meru...
Mislim, nisam ja rekao da se neko tu ugrađivao... Prosto, ne umem da opišem...
talicni talicni 15:36 09.08.2011

Re: Pročitah negde


predatortz
Da je ovaj naš najskuplji...
Glup sam, priznajem.Ali mi ni dalje nije jasno kako ovaj naš od kilometar i kusur može da bude skuplji od onih sa po 40 kilometara?

Ko prizna...

Nikad beg nije bio cicija.
st.jepan st.jepan 20:42 09.08.2011

Re: Pročitah negde

Pročitah negde
Da je ovaj naš najskuplji...
Glup sam, priznajem. Ali mi ni dalje nije jasno kako ovaj naš od kilometar i kusur može da bude skuplji od onih sa po 40 kilometara?

Po metru.
Ili, bemliga, po kvadratu.

P.S. za tekst.
edi-va edi-va 11:39 09.08.2011

Jest` vala u pravu si (malo morgen)

Umesto da konačno rade na proširenju Ibarske magistrale, kako bi narod iz unutrašnjosti brže stizao u Beograd, ili da konačno decentralizuju pa da svaki nazovi grad u Srbiji dobije i napravi sve što mu je potrebno... oni samo trpaju (pozajmljenu) lovu u taj Beograd.

Mada...kad malo bolje razmislim, da živim u Valjevu, bolela bi me... da ne kažem šta za taj (zaista lepi, mora se priznati) most. (Eto predloga imena za most: LEPI )
Htedoh reći, bilo bi mi u najmanju ruku ako ne drago, onda svejedno i ne bih se pojela od zlobe i ljubomore što Beograđani imaju novi most.

Ovako, s obzirom da ću od polovine decembra (tako kažu, a što im za promenu ne bih malo verovala) već na posao stizati brže, bolje, lakše i vizuelno prijatnije... jedva čekam da se odreknem fejsliftovane Gazele na duže staze.

(Poklonu se u zube ne gleda)
Bili Piton Bili Piton 01:28 10.08.2011

Re: Jest` vala u pravu si (malo morgen)

edi-va
Umesto da konačno rade na proširenju Ibarske magistrale


Ajde bre, do Obrenovca četres godina nisu u stanju da izgrade normalan put, ono je bruka na šta liči ono parče kod Umke. Osim što je po život opasno voziti se tuda, noću naročito. Da ne govorim da silan narod putuje tuda svaki dan za Beograd na posao.

Što se mosta tiče, izuzetno mi je ružan tako asimetričan, ali, zavoleću ga vremenom.
edi-va edi-va 12:21 10.08.2011

Re: Jest` vala u pravu si (malo morgen)

Bili
Što se mosta tiče, izuzetno mi je ružan tako asimetričan, ali, zavoleću ga vremenom.


Ma da... lepša je Gazela, ustvari Pančevački.
Mislim... da si napisao da je ružan, pa i nekako, ali da ti je izuzetno ružan pa još zato što je asimetričan...

Pazi ovako, mene apsolutno ne zanima ko sebi i na osnovu čega pripisuje zasluge za taj most. Mene zanima most, meni treba most, ja ću koristiti taj most, a Beograd trenutno nema lepšeg od tog "asimetričnog" što ga ustvari čini posebnim, da ne kažem sexy... mada, stoji i to da su ukusi različiti. :)

Da, moglo je i trebalo je sve to mnogo ranije... i most, i Ibarska koja me je u više navrata umalo koštala ne samo mog života i Obrenovački put i putevi južne Srbije (iza Niša svevišnji okren´o leđa), itd., da složiću se sa svima da je moglo i trebalo i treba... e sad dolazi ono čuveno ALI! da sada pljujem po zdanju zato što konačno postoji mi dođe isto kao kad nerčik izgubi olovku ispod pisaćeg stola pa se jede od besa što ne može da je nađe i na kraju pošto mu pena krene na usta u trenutku kad je ugleda ispod stolice gde je nije video, mada je i tu gledao širom otvorenih očiju, uzme pa je slomi.
Bili Piton Bili Piton 12:47 10.08.2011

Re: Jest` vala u pravu si (malo morgen)

edi-va


Pazi ovako, mene apsolutno ne zanima ko sebi i na osnovu čega pripisuje zasluge za taj most. Mene zanima most, meni treba most, ja ću koristiti taj most, a Beograd trenutno nema lepšeg od tog "asimetričnog" što ga ustvari čini posebnim, da ne kažem sexy... mada, stoji i to da su ukusi različiti. :)


Da, mislim da si me malo preozbiljno shvatila - koristiću ga sasvim sigurno i ja jer kad sam u Beogradu, u blokovima sam i taj most će zbilja dramatično skratiti put ka svemu što je na tu stranu. A što se ružnoće-lepote tiče, to je toliko individualno da ne treba trošiti reči - za Beogradjanku ljudi obično tvrde da je ružna i da štrči a meni baš imponuje, tako crna i pomalo zlokobna. Njome sam se recimo odmah oduševio još kao klinac, čim je podignuta, za žirafu mi daj malo vremena da se naviknem na ideju
edi-va edi-va 13:01 10.08.2011

Re: Jest` vala u pravu si (malo morgen)

Da, mislim da si me malo preozbiljno shvatila


PMS (to sad pokušavam da opravdam oštrinu komentara poslednja dva dana)

za žirafu mi daj malo vremena da se naviknem na ideju


Bili Piton Bili Piton 13:11 10.08.2011

Re: Jest` vala u pravu si (malo morgen)

edi-va edi-va 13:52 10.08.2011

Re: ...

tmrnsk tmrnsk 20:20 10.08.2011

Re: Jest` vala u pravu si (malo morgen)

(Poklonu se u zube ne gleda)


Ovaj POKLON će i naši unuci otplaćivati.

jedva čekam da se odreknem fejsliftovane Gazele na duže staze.


Moram da priznam da ja neću menjati posao i ići na Banovo brdo samo zato što je izgrađen most u tom pravcu...

tajatehno tajatehno 13:14 09.08.2011

Previse

ljudi imaju hotele pod vodom i posmatraju hobotnice dok ispijaju koktele, ni što muzeji u svetu prihoduju kolko čitava Srbija za godinu dana, ni što su u Švajcarskoj na pragu simulacije Velikog praska ...


Za stoku je i ovaj most previse
leeanna leeanna 13:36 09.08.2011

Re: Previse

tajatehno


Za stoku je i ovaj most previse


čemu tolika mržnja prema sebi? uostalom, ne morate ga koristiti.
mlekac mlekac 13:41 09.08.2011

Re: Previse

leeanna
tajatehno


Za stoku je i ovaj most previse


čemu tolika mržnja prema sebi? uostalom, ne morate ga koristiti.


E, ja cu, vala, za vikend da prostema preko, pa makar ispala stoka!

Muka mi vise od kruzenja! Pre neki dan sam se vracala iz Zarkova do blokova sa 89. Ljudi, to je toliko kruzenja da se osetis ko na ringispalju!!!!
tajatehno tajatehno 13:59 09.08.2011

Re: Previse

leeanna

tajatehnoZa stoku je i ovaj most previsečemu tolika mržnja prema sebi? uostalom, ne morate ga koristiti.


Trebao je da bude napravljen pre vise od dvaveset godina,a za ovih dvadeset godina je trebalo da ih bude bar jos tri,ali tako ljudi grade a ne stoka
leeanna leeanna 14:11 09.08.2011

Re: Previse

tajatehno
leeanna

tajatehnoZa stoku je i ovaj most previsečemu tolika mržnja prema sebi? uostalom, ne morate ga koristiti.


Trebao je da bude napravljen pre vise od dvaveset godina,a za ovih dvadeset godina je trebalo da ih bude bar jos tri,ali tako ljudi grade a ne stoka


sa boldovanim se slažem, nažalost nije bilo tako - ipak ne razumem zašto sebe nazivate stokom u svom inicijalnom komentaru?
janeznam janeznam 14:32 09.08.2011

Re: Previse

E, ja cu, vala, za vikend da prostema preko

Tako je Mlekac!
i meni je dojadilo da proveravam u koje doba dana ce most biti zatvoren na sahat vremena, kada se uputim put Beograda! A nevidjeno mi je ooooodvrato kada se rec stoka koristi kao zbirna imenica a odnosi se na ljude.
A sto se tice mosta, posto je rec o mostu, oni postoje da bi spajali ljude a ne razdvajali. I ne fantazirajte previse.
tajatehno tajatehno 14:32 09.08.2011

Re: Previse


Ljudi nikada ne bi dozvolili da budu bombardovani i ruseni od strane skoro citavog sveta(pravedno iji nepravedno nebitno),zatim kako nazvati one koji ce 2020g u EU,koji se lece u bolnicama u koje covek ne bi krocio?
mlekac mlekac 14:40 09.08.2011

Re: Previse

tajatehno

Ljudi nikada ne bi dozvolili da budu bombardovani i ruseni od strane skoro citavog sveta(pravedno iji nepravedno nebitno),zatim kako nazvati one koji ce 2020g u EU,koji se lece u bolnicama u koje covek ne bi krocio?



Valjda je piscu jasno sta je hteo da kaze - meni poenta izmice...
leeanna leeanna 14:44 09.08.2011

Re: Previse

tajatehno

Ljudi nikada ne bi dozvolili da budu bombardovani i ruseni od strane skoro citavog sveta(pravedno iji nepravedno nebitno),zatim kako nazvati one koji ce 2020g u EU,koji se lece u bolnicama u koje covek ne bi krocio?


znači dozvolili ste da budete bombardovani i rušeni od strane skoro čitavog sveta, zatim 2020. godine ulazite u EU i lečite se u bolnicama u koje čovek ne bi kročio.
velike su vaše moći kada ste uspeli da uzrokujete sve navedeno, bravo za vas!

nego, kakve to ima veze sa mostom i karakternim i inim kvalifikacijama onih kojima je namenjen?
janeznam janeznam 14:44 09.08.2011

Re: Previse

Valjda je piscu jasno sta je hteo da kaze - meni poenta izmice


ja cu ti sapnuti: to je opravdanje za onu napisanu rec stoka od gore!
mlekac mlekac 14:53 09.08.2011

Re: Previse

janeznam
Valjda je piscu jasno sta je hteo da kaze - meni poenta izmice


ja cu ti sapnuti: to je opravdanje za onu napisanu rec stoka od gore!


Aaaaaaaaa!

Ja mislila covek iskocio iz nekog Prachetovog romana, ume da koristi magiju, pa ce caskom da ispravi sve sto ne valja!

Hvala draga, hvala...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana