Gastronauti| Nostalgija

Čokolada i kakao

Hansel RSS / 05.08.2011. u 10:41

Mali, naivan tekst o čežnjama iz detinjstva i mladosti, pisan pre sedam godina

Ne znam šta bi pevačica "Novih fosila" odabrala da ju je neko suočio s dilemom: "Čokolada i(li) kakao ILI Valentino i(li) Renato"... Da meni neko kaže "Čokolada i(li) kakao ILI Valentina i(li) Renata", nisam siguran šta bih odabrao (valjda to zavisi od trenutnog (de)balansa hormona)...  Doduše, imali smo lek i za takve dileme - čokoladu "Dragana" (od pola ili čak celog kilograma, valjda ju je beše promovisala Dragana Mirković), i "Milicu" (koja je posebna priča)... Milica.13758.jpgNejasno široj publici (što gustativnoj, što muzičkoj) ostalo je da li je čokolada "Jami" nazvana po drugoj pevačici (najavljivala se bila tužba zbog prava na ime), ili se svojevremena Milova miljenica nazvala po čokoladi... (Upornim/izdržljivim čitaocima najavljujemo rasplet te uzbudljive intrige, u ovom članku, u neočekivanom kontekstu.) Preko ko zna kojih i kakvih kanala došla je, u ko zna čijoj proizvodnji (verovatno turskoj), i čokolada za lepši pol - "Riki Martin" (kasniji događaji vezani za ovog pevača verovatno delimično menjaju ovu rečenicu od pre sedam godina)...

Titanic.13759.JPGManje romantični (a više praktični) oba pola, mogli su da kupe čokoladu s reprodukcijom novčanica od 100 nemačkih maraka ili 100 američkih dolara, a tu je i nezaobilazna, najduže opstala "Dinastija" - 300 grama - 60 dinara (na ulicama je bila do 2005-6.)... Priča o (para) brendovima (bilo je i "čokolada" "Adidas"), pa i samo u ovoj oblasti, zahteva bar jedan poseban prostor... Ali, glavno je da smo, nesporno, završili "Titanikom" - i (skoro) kao on ...

...

Još kao mali, pokazao sam značajne kapacitete za slatkiše... Nisu me odvratili ni povremeni stomačni problemi zbog " predoziranja", iako sam znao šta im je uzrok... neki glodari neće ni da pipnu hranu od koje su imali gastrointestinalne tegobe (recimo, ako prežive neki otrov koji ih, usput, izaziva), odnosno posle konzumacije i negativne reakcije njihovog " probača"  -  zato se za njih prave otrovi sa odloženim dejstvom... E, ali čovek je nešto drugo - ako zadovoljstvo nadjačava kasnije probleme (pa izgleda i ako ne nadjačava), neće se ustručavati... Što ti je moć svesti... Ali, niko nije još sproveo eksperiment s pacovima koji su preživeli mučninu od previše čokolade! Garantujem da nijedan ne bi odoleo!

(Kako sam rastao, i kapaciteti su mi rasli, tako da se 300 grama "Kinder-lade" za sat-dva i nije morao smatrati nekim rekordom... 500 grama (pola kilograma - jače zvuči) "Bajadera" bombonjere (za možda sat-dva više) čini mi se da bi već moglo da dobije to laskavo (interno) priznanje... )

E, onda je došla spasonosna stabilizacija (ko zna inače gde bi završili čokoladožderi), sa sve Milkom Planinc i Brankom Mikulićem. Udarilo se po najvećim raspikućama i trošadžijama deviznih rezervi - deci i svim ljubiteljima čokolade i kakaa (za kafopije me nije baš bilo mnogo briga; za zejtin i deterdžente smo se već snalazili). U panici da će sve poznate vrste pravih čokolada zauvek nestati s lica Zemlje, ustanovio sam nov hobi - počeo sam da skupljam omote raznih varijanti omiljene mi namirnice kad se ponekad pojave u prodavnicama - "Braco" i "Seka", "Osam zlatnih", "Runolist" (i ostale Krašove poznate čokolade bez posebnog imena) , "Tuti-fruti" ("Kandit"? zaboravili ste to ime?),  čak i punjene: "Samo ti", "Volim te" ("Zvečevo")... O uvoznim ili licencnim da i ne govorim... U gradu u kome sam živeo  vrlo ograničene kontingente (možda samo dva puta mesečno) dobijala je Robna kuća ("Beograd"), bez neke pravilnosti, i nas nekolicina drugara uvek je patila kada bi za isporuku saznala post festum (a dešavalo se često - dođu čokolade pre podne, a mi u suprotnoj smeni u školi... ili obrnuto)... Onda sam ja jedne noći sanjao pun raf "Krašovih" čokolada (tamo gde su se jedino mogle i očekivati - u samousluzi Robne kuće)... Jedva sam ubedio svog čoko-saborca da odemo i proverimo - izgubio je već bio svaku nadu, a priča o snu, ocenjena zdravorazumski kao blago sumanuta, više je odvraćala nego ubeđivala... Ipak, moja i kasnije nadaleko čuvena upornost rezultirala je posetom Robnoj kući, a tamo - nadrealni prizor: zaista - pun raf najboljih "Krašovih" čokolada s lešnicima (crveno-bele, za one koji pamte, plavo-bele su bile "klot"), a u velikoj samoposluzi skoro nigde nikoga, sem kasirki i nas. Dakle, mi i nezaštićene čokolade... Ne sećam se koliko smo kupili (i još manje koliko smo pojeli)... mora da je to onaj "prekid filma" u slučajevima ekstatičnih stanja...

U svakom slučaju, hvala Milki (kakvo paradoksalno ime za nekog ko uvodi restrikcije čokolada!) i Branku za buđenje mojih paranormalnih sposobnosti!... "Hvala" i njihovim naslednicima zahvaljujući kojima smo svi razvili - nenormalne sposobnosti...

Elem, u krizno vreme pojavili su se razni surogati - za kafu pre svega, pojavio se i surogat zejtin ("Standard" - sojino ulje koje su domaćice prezirale zbog specifičnog mirisa), ali i, da l' za radovanje il' za plakanje - surogati čokolade - šećerne table...
Wigwam.13760.JPGNajgori u konkurenciji je bio "Wigwam" (sa smehom sam propratio izjavu jednog druga da je to "fina čokolada"... možda je u pitanju samo samozavaravanje, a ne nedostatak ukusa, pravdao sam ga... omot u prilogu je od pre 5-6 godina, u ono krizno vreme bio je drugačiji), svetla tačka bio je " Agrokomercov" "Kremipan" (smejali smo se i paradoksalno nam je bilo da mu je u sastav ulazila i surutka, a on ipak dobar) koji je, kako sam čuo od kasnijeg beogradskog prijatelja, čuda činio u tortama zamenjujući čokoladu, ali najubedljivija zamena bila je šećerna tabla "Jami"! (Pošto Jasna Milenković tada još nije bila javna ličnost, eto najavljenog razrešenja dileme o autorskom pravu!) Tajna uspeha ove table bilo je prisustvo mleka, pa u stvari zaključujemo da se nije štedelo samo na kakau, nego i na mleku, koje se valjda izvozilo, šta li?

A kakao... ni njega nismo nikada imali kvaliteta kakav se zapoveda... Daleko od toga! Nismo čestito mogli ni valjanim da zamenimo čokoladu... Sve dok u vreme krize 90-ih nisam ipak otišao na buvljak u svom rodnom gradu... i pronašao bugarski na kome, za razliku od bilo kog našeg, nije pisalo " bezmasni"/"nemasni", već je pisalo da ima 10-12% masnoće.... Morao sam da probam - miris, pa i ambalaža, iako jednostavna, obećavali su... Ni traga gotovo oporosti i gorčini (pa i kiselosti) našeg tradicionalno nearomatičnog ispošćenog kakaa... kakao01.13761.jpg

Onda su se, kasnijih godina, pojavila pakovanja poreklom iz Mađarske, sličnog kvaliteta, da bi u finalu (valjda!)  majka jednog prijatelja, koju sam zarazio tom pričom, pronašla neviđeno kvalitetan holandski kakao (doduše i neviđene cene - od kafe je skuplji 3-4 puta! - pre osam godina je bio taj odnos) na Bajlonijevoj pijaci. Svi koji su ga probali  potvrdili su napred iznetu ocenu o njegovoj neprikosnovenosti... 20-22%! (ima i drugih s tom deklaracijom, ali su za klasu ispod) U diplomatskim krugovima (stvarno!) saznali smo da ima samo jedan kakao bolji na svetu od holandskog - nigerijski!

...

Pre neki dan nabasao sam na prodavnicu pića (koja me inače, naravno, ne zanimaju)... Izlog je skupo delovao, mada sadržajem nimalo interesantno (za mene), ali nešto je privuklo pažnju senzibilnog posmatrača!
coko1.13762.gifcoko2.13763.gifČokolada u izlogu, pored sveg pića... Crnog omota, s natpisom "COCOA ....." sadržaj kakaa: 77%... Cene nije bilo, pa sam ušao da se raspitam da li ih zaista prodaju ili je to samo nekakva dekoracija, spreman da u prvom slučaju čujem cenu bar tri puta veću od klasične ponude te vrste... prodavačica je bila zaokupljena mušterijama koji su očito kupovali na veliko, a njeno iskusno oko me verovatno sistemski nije primetilo... ali ja sam takođe sistemski odmah primetio mali odeljak s čokoladama, i ispred jedne vrste nazreo brojku od 680, ispred druge 780 (cene iz 2004!)... Hm, pomislih, moguće je da toliko košta i komad (od 100 grama), ali možda je to nekim slučajem cena za nekakav "komplet" (na primer, "Dinastija" se prodaje samo po tri, pravdam ironično sada i taj minimalni tračak rezervne naivnosti)...

Ljubazno sam upitao zauzetu prodavačicu za tumačenje realnosti - potvrdila je da su to cene za po jedan komad.

"Divno", rekao sam i uputio joj pozdrav.

 Pa, ionako sam se bio malo ugojio u poslednje vreme... (hm, tad je bilo malo :D)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Epilog 1: Pretraživanje po Internetu pokazalo je da je pomenuta (tada jako skupa) čokolada u bolje situiranom delu sveta - naravno - jeftinija, i to oko 3-4 puta!

Epilog 2: Kupio sam je u međuvremenu po, za nju, normalnoj ceni, na Kaleniću, oko 2006. godine... Sad je ima na raznim mestima... Dobra je, ali ipak malo previše gorka, mada sam se brzo navikao! ;)

Epilog 3: Zahvaljujući internom plasmanu ovog teksta, do mene je došla mala količina (k'o da je neka nedozvoljana supstanca, daleko bilo) nigerijskog kakaa. Ne bih se usudio da kažem ni da je bolji ni da je lošiji od holandskog - prosto, drugačiji je, a i do mene je došla neka instant varijanta, koja možda nije ona prava.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

EDIT:  U komentare sam ubacio sličice omota iz kolekcije stare 25 godina, ovde - poklopac "Bajadera" bombonjere u kojoj se omoti čuvaju ;) :

Bajadera500.13805.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (204)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

razmisljam razmisljam 20:40 06.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

Кад помену разне врсте - Средње Дете је добило од другарице од-лич-ну црну чоколаду са бибером, али ме не питај која је земља порекла - заборавила сам.
А кад смо код разних чудних спојева, у Мађарској је осамдесетих био сјајан трокут сир за мазање са чоколадом. Не знам да ли још постоји, а ја сам, наравно, заборавила име.
zilikaka zilikaka 22:34 06.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

A šta kažete za ljutu Milku?
Prvu smo kupili iz radoznalosti, a druga je greškomdospela u kuću.
Probali po jednu kockicu, i zaključili da se to ne može jesti.

To je jedina čokolada koja je završila u đubretu.
lavandablue lavandablue 21:22 07.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

Hansel
I ja sam to primetio, ali sam hteo da sačuvam dostojanstvo čokoladi!

A šta reći za ovo?

ČOKOLADA SA LUKOM, PRALINE SA SENFOM

Na 41. sajmu slatkiša i kolača (ISM) u Kelnu, izlagači iz 64 zemlje prikazali su slatke i slane proizvode

...
Ove godine su hitovi čokolada sa kiselim kupusom i lukom, čokolada sa karamelizovanim semenom sena i masline u beloj čokoladi.

Italijanska firma prodaje pekorino (ovčiji) sir sa komadima čokolade. Švajcarski proizvođač je pripremio “CO2 neutralnu” čokoladu, koja ne doprinosi emisiji gasova i efektu staklene bašte. ...
...

Sve je teže biti drugačiji od konkurencije. “Ickx čokolaterija” napravila je neobične praline punjene ili kozijim sirom i senfom, ili kiselim mlekom i buđavim sirom.
...



idemo redom:
- cokolada sa kiselim kupusom ili lukom - treba zaista biti operisan od ukusa da bi se tako nesto moglo podneti u ustima kao 'skladan zalogaj'.
to je, radi poredjenja, takodje isto kao kada bi kombinovali kvalitetnu klasicnu muziku sa bizarnim tekstovima iz srpske 'muzicke grand produkcije', ili obrnuto...

- masline u beloj cokoladi - ukoliko takva cokolada nije preslatka, tj. ukoliko je tek blago slatka, mozda bi se tako nesto moglo probati radi 'hrabrosti' i gastronomske avanture. mada bi bolje bilo da takva 'cokolada' ipak ostane slana - umesto secera - so.

- pekorino (ovčiji) sir sa komadima čokolade - to jos nekako moze da prodje po meni zato sto se jogurt slaze sa cokoladom, volim takve kombinacije.

- ono za "“CO2 neutralnu” čokoladu" je kako da kazem a da ne opsujem, bas
toliko se velikih stvari moze uraditi u svrhu smanjenja emosije CO2 kao sto je na prvom mestu smanjenje koriscenja oruzja u celom svetu, nebacanje nuklearnog otpada po zemljama treceg sveta u svrhe bombardovanja, prelazak na vece koriscenje sunceve energije, energije vode i vetra i jos sto sta...
proizvodnje cokolade sa tim nemaju nikakve veze, jer ako imaju, onda smo vec odavno umrli samo nam to jos nisu javili.

- praline punjene ili kozijim sirom i senfom - bez senfa moze, sa senfom BLJAK,
ili kiselim mlekom i buđavim sirom - to moze da prodje, sir je kao i jogurt-slaze se sa cokoladom ali mlecnom ili belom.

- “Kafa za pojesti” - dobra fora, sto da ne.

Na jednom sajmu u Subotici pre 2-3 godine, sam imala priliku da probam neke domace zdrave plocice - one su kao neka zamena za cokoladu, jer su jako zdrave, povoljno deluju na rad creva jer imaju vlaknaste materije. osnovni sastojak im je kvalitetni mleveni zeleni caj, jos neko bilje i kakao, a ukus je jako zanimljiv. videla sam kasnije da imaju da se kupe u nekim prodavnicama zdrave hrane kod nas.
lavandablue lavandablue 21:26 07.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

razmisljam
... од-лич-ну црну чоколаду са бибером...


crna cokolada se slaze sa biberom, kao i sa ljutom papricicom-cili.
vec odavno je proizvode i Nestle, i Lindt (valjda sam dobro rekla) i ostali renomirani proizvodjaci.
lavandablue lavandablue 21:28 07.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

zilikaka
A šta kažete za ljutu Milku?
Prvu smo kupili iz radoznalosti, a druga je greškomdospela u kuću.
Probali po jednu kockicu, i zaključili da se to ne može jesti.

To je jedina čokolada koja je završila u đubretu.


ljuta Milka sa cim?
zilikaka zilikaka 00:39 08.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

ljuta Milka sa cim?

Mislim da je sa paprikom.
Ne znam, toliko sam bila razočarana da sam je odmah odstranila.
miljanah miljanah 13:06 08.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

lavandablue
razmisljam
... од-лич-ну црну чоколаду са бибером...


crna cokolada se slaze sa biberom, kao i sa ljutom papricicom-cili.
vec odavno je proizvode i Nestle, i Lindt (valjda sam dobro rekla) i ostali renomirani proizvodjaci.


Lindt crna cokolada sa ljutim papricicama: mmmmmmm nevidjeno fenomenalan ukus!!!!
Imaju takodje i crnu cokoladu sa morskom solju: fleur de mer
Tu sam bila malo skepticna, ali je takodje interesantno: blagi ukus soli, tek na kraju, kao aftertaste - pa ti prosto trazi jos jednu kockicu...
mljac!

Lindt 98% kakao: fantasticno se slaze sa portom. Jedan gric, pa jedan srk...
I sve tako
Raj na zemlji i potpuno blazenstvo
mrale54 mrale54 16:41 05.08.2011

Zaboraviste ...

"Galeb" cokoladu ...
Pa "Plavi 9 " ... " 505 sa crtom " ...
Uh , ovo je trol !
To su bonbone !
Al' opet ...
9snohvatica0 9snohvatica0 16:44 05.08.2011

Re: Zaboraviste ...

mrale54
"Galeb" cokoladu ...
Pa "Plavi 9 " ... " 505 sa crtom " ...
Uh , ovo je trol !
To su bonbone !
Al' opet ...

daaaa GALEB,i mlecna Banat <3
Hansel Hansel 17:31 05.08.2011

Re: Zaboraviste ...

Nije ništa trol, slobodno! Ja sam samo otvorio priču, dolaze svi slatkiši u obzir...
mrale54 mrale54 21:18 05.08.2011

Re: Zaboraviste ...

Ma pusti brate , tako sam na Gazdinom blogu o jedrilicama obrnuo stvar u
dagnje na buzaru , oktopoda na zaru , i ostale perverzije ...
Cudo smo ti mi matori ( ono 54 u niku je god. proizvodnje ) ocas posla sve
shebemo !
Nema vecih trolova od nas !!
Evo sad mi dodje da pocnem da pricam o tlakerima i bozama na seoskim vasarima !!
I ringispilima !!
Ma , bolje da ja ovo citam iz prikrajka !!
Bez komentara !
Hansel Hansel 21:53 05.08.2011

Re: Zaboraviste ...

Hoćeš da otvorimo poseban blog na te teme koje si pomenuo? Napiši, poa da kačimo! Baš sam pre dve nedelje bio na jednom vašaru, mogao bih da stavim te slike, a ti napiši tekst.
appendix appendix 22:00 05.08.2011

Re: Zaboraviste ...

Hansel
Hoćeš da otvorimo poseban blog na te teme koje si pomenuo? Napiši, poa da kačimo! Baš sam pre dve nedelje bio na jednom vašaru, mogao bih da stavim te slike, a ti napiši tekst.


kod mene je bio vašar pre dve nedelje.. da nisi na njemu bio...?
9snohvatica0 9snohvatica0 22:38 05.08.2011

Re: Zaboraviste ...

appendix
Hansel
Hoćeš da otvorimo poseban blog na te teme koje si pomenuo? Napiši, poa da kačimo! Baš sam pre dve nedelje bio na jednom vašaru, mogao bih da stavim te slike, a ti napiši tekst.


kod mene je bio vašar pre dve nedelje.. da nisi na njemu bio...?

VIPovci hajde pisite blog na temu vasara pleaseee,to je divna tema ja za ovih 21 godinu nikad nisam propustila Sabacki vasar :) to mora da se dozivi
mrale54 mrale54 08:25 06.08.2011

Re: Zaboraviste ...

Pa da vidis nije ti losa ideja !

Ima tu mnogo toga sto bi trebalo sacuvati od zaborava !
Bojim se samo da ne budem suvise patetican !
Oce to u mojim godinama !
E , sad , posto nemam pojma kako se to kaci ,
ja cu spakujem tekst za par dana pa cu se javim na PP
da me ti provedes kroz dzunglu kompjuterskih zavrzlama !
Hansel Hansel 11:53 06.08.2011

Molim sačekajte...

appendix
kod mene je bio vašar pre dve nedelje.. da nisi na njemu bio...?

Ne znam gde je to kod tebe, ja išao na Tumbu (prvi put u životu) , pa ti javi da l' je to kod tebe!
Hansel Hansel 12:19 06.08.2011

Re: Zaboraviste ...

9snohvatica0

hajde pisite blog na temu vasara pleaseee,to je divna tema ja za ovih 21 godinu nikad nisam propustila Sabacki vasar :) to mora da se dozivi

Kao što si videla, biće blog, pozvana si i ti da napišeš tekst, pa možemo da ga kombinujemo s mraletovim ili da ga objaviš kao komentar... Vidimo se onda i - tamo!
razmisljam razmisljam 14:25 06.08.2011

Re: Molim sačekajte...

Hansel
ja išao na Tumbu



Где ти је то?
Hansel Hansel 15:02 06.08.2011

Re: Molim sačekajte...

Haha, vidim piše gore "Molim sačekajte", pa čekam, a onda vidim da zapravo nisam sačekao na replici iznad! Eh, taj dial-up!

Tumba je vrh u jugoistočnoj Srbiji, otprilike negde između Babušnice i Vlasotinca.

I, molim te, izvini, ne mogu da odogovaram na drugi tvoj komentar o staniolu, beskonačno mi se učitava blog, ako isačuvala, stavi fotkice tih rukotvorina tvog deteta, ili stavi u svoj blog! Deluje mnogo zanimljivo, a ja ima veliko poštovanje za umetničke, i, uopšte, sve strpljive duše!
razmisljam razmisljam 15:30 06.08.2011

Re: Molim sačekajte...

Hansel

Tumba je vrh u jugoistočnoj Srbiji, otprilike negde između Babušnice i Vlasotinca.


Хвала!

I, molim te, izvini, ne mogu da odogovaram na drugi tvoj komentar o staniolu, beskonačno mi se učitava blog, ako isačuvala, stavi fotkice tih rukotvorina tvog deteta, ili stavi u svoj blog! Deluje mnogo zanimljivo, a ja ima veliko poštovanje za umetničke, i, uopšte, sve strpljive duše!


Прво, немаш за шта да се извињаваш. Зар ниси овде већ одговорио?

Друго, фотки нема. И дан-данас ми је јако жао због тога. Знаш, у то доба су постојали само они фото-апарати са класичним филмом, али без блица, осим ако га посебно не набавиш, а ја нисам то учинила.

У међувремену смо се селили небројено пута, тако да не знам да ли је ишта од тога сачувано. Пошто је она сад на морету, питаћу је када се врати.
Ако ишта још постоји, ту су сад и ови дигитални идијоти, па ће моћи нешто да се направи. Ако је, пак, негде успут решила да све побаца..., е онда ћеш морати да се препустиш машти.


Hansel Hansel 15:50 06.08.2011

Re: Molim sačekajte...

Ja sam mislio da bi to moglo svima da bude zanimljivo... A izvinio sam se što ovde pravim izuzetak, nekako nije običaj, pa...
lavandablue lavandablue 18:35 06.08.2011

Re: Zaboraviste ...

mrale54
"Galeb" cokoladu ...
Pa "Plavi 9 " ... " 505 sa crtom " ...
Uh , ovo je trol !
To su bonbone !
Al' opet ...


Galeb je i dan danas super cokolada

bolja od Milke, ka sto sam vec rekla.
jelena_radovanovic jelena_radovanovic 23:45 06.08.2011

Re: Zaboraviste ...

Ajvanho dear, tema je odlična, ali nije za na prazan stomak.
Sve vreme pak čekam da neko u vrtlogu sentimentalnog putovanja pomene više nego prozaični Menaž, čokoladu za kuvanje. Konzistencija nikakva, sipkava, blatnjava, tvrda kao beton, gotovo embargo čokolada za treći svet, ali meni ni dan danji ništa nije slađe nego da posle ručka pojedem kockicu Menaža. Ili još bolje/gore pre ručka. Ili da omalim mami kad odmerava za mešenje. Menaž čak ni ne može da se lomi na kockice samo na neke čudne ovalne štangle. Nostalgija stvarno ozbiljno degeneriše receptore za slatko.
Prilozi za istoriju yu konditorske industrije:
- u detinjstvu mi je bilo najslađe da stavim Krašove Ledene kocke ili Životinjsko carstvo (jedna nastavnica domaćinstva u osnovnoj je tako zvala naše pitomo odeljenje) na kratko u friz da "prokrckaju".
- sa sestrom sam se uvek svađala ko će u Kinder-ladi (defintivno se nikad nije proizvodila u Nemačkoj, potvrdio žmu Nemac, amaterski degustator slatkiša sa višedecenijskim stažom) da pojede crno, obe smo više volele crnjak (krem je mnogima bio čista yin-yang dilema, da li mešano sinhrono, ili odvojeno prvo jedno, pa drugo, ili samo jedno...)
- pitam se ko je beše pravio one silne bonbonjere koje su na omotu imale kičerica fotografije u sfumato estetici sedamdesetih, obično neka deca sa
životinjama, balerine ili lepe polu-hipi devojke...? Neki su to posle ozbiljno kačili kao slike na zid, valjda u nedostatku goblena.
Možda je vreme da se osnuje kao neko udruženje yu čoko nostalgičara, recimo KraŠtark junajtid ili sl.
st.jepan st.jepan 01:26 07.08.2011

Re: Zaboraviste ...

Sve vreme pak čekam da neko... pomene više nego prozaični Menaž, čokoladu za kuvanje

Ne paziš na času, ja sam čak i sličicu turio.
Hansel Hansel 08:19 07.08.2011

Re: Zaboraviste ...

Hteo sam da joj upravo napomenem, Stjepane - njoj se nagomilalo gradivo, pa je u brzom čitanju ponešto previdela. Ili je tvoj komentar već bio na drugoj strani, pa ga nije ni videla - ovo mi je verovatnije.
jelena_radovanovic
Možda je vreme da se osnuje kao neko udruženje yu čoko nostalgičara, recimo KraŠtark junajtid ili sl.



Pomišljao sam i ja na nešto slično, ali ovakav naziv, kakav samo ti možeš sa skuješ, nije mi pao na pamet!

Nego, je l' Menaž takav i u varijanti od 100 grama? Nešto su menjali u poslednje vreme, otkad je Štark prodat, pa ne znam... Sve mi se čini da su ranije te ovalne štangle bile samo u varijanti od 200 grama?! A da sam ga i ja voleo - voleo sam ga, samo kad kažem da volim neku čokoladu, ja i nisam neki reper!

A za bombonjere - baš sam juče pomislio na njih i mislio da napišem nešto, super da si se setila. Tipujem na "Kandit", a možda nisu bili jedini!

Nego, molim te, pitaj čoveka da li je igde ranije video Kinder Ladu u krem obliku (pošto postoji i u čvrstom) i ako jeste - čija je proizvodnja bila?

P.S. Dizajn omota Menaža je takođe pre neku godinu malo promenjen (pojačali su zlatnu, ako je i bila ranije) - čuvam ja staru varijantu!
arianna arianna 09:04 07.08.2011

Re: Zaboraviste ...

A za bombonjere - baš sam juče pomislio na njih i mislio da napišem nešto, super da si se setila. Tipujem na "Kandit", a možda nisu bili jedini!


gde me nadje sa bombonjerama?!

obožavam sitne čokoladice iz bombonjera tipa

,


zilikaka zilikaka 13:06 07.08.2011

Re: Zaboraviste ...


obožavam sitne čokoladice iz bombonjera tipa


Sve si naivna
lavandablue lavandablue 21:39 07.08.2011

Re: Zaboraviste ...

... sa sestrom sam se uvek svađala ko će u Kinder-ladi (defintivno se nikad nije proizvodila u Nemačkoj, potvrdio žmu Nemac, amaterski degustator slatkiša sa višedecenijskim stažom) da pojede crno, obe smo više volele crnjak ...



hm, ja sam uvek vise volela beli deo

a Kinder-lada je ako sam dobro informisana italijanski brend.
fabrika se zove nesto kao 'Ferero'... mozda i gresim, ne znam.

jelena_radovanovic jelena_radovanovic 18:21 08.08.2011

Re: Zaboraviste ...

Ne paziš na času, ja sam čak i sličicu turio.


Istina st. jepane, izvinjavavam se. Nije da ne pazim na času nego sam pobegla ranije sa časa. Nisam videla da ima i druga strana sa komentarima.
A zanimljivo mi je i to naše pobratimstvo lica u svemiru - kad sam prvi put probala ruski Prezident uzviknula sam: pazi, Menaž! Malo me samo brine to posredno pobratimstvo i sa Staljinom.
Uzgred, ima ovde u Aldiju, kultnom nemačkom diskontu, jedna krajnje dekadentna crna čokolada sa bademima i solju o kojoj sam ovisnik. Navukla sam čak i sestriće iako to uopšte nije dečiji ukus. Bar sam tako mislila...
Hansel Hansel 18:58 08.08.2011

Re: Zaboraviste ...

Gde si našla "Prezident"? Što ćutiš?
Hansel Hansel 11:28 10.08.2011

Re: Zaboraviste ...

Stari omot "Menaža" od 200 grama:



Kad smo kod kategorije "jelo i kuvanje", ova mi je nekako u najranijem detinjstvu bila najzanimljivija, valjda zato što ju je majka naješće koristila i verovatno što su mi govorili da to nije čokolada za decu, pošto je "za jelo i kuvanje":



A Bajadera... evo pakovanja opd 200 grama, u EDIT bloga ću ubaciti - 500!

9snohvatica0 9snohvatica0 17:48 05.08.2011

..

Zakljucili smo da smo svi po malo nostalgicni za nekim starim i dobrim ukusima,ali sta je sa tim da cokolada moze biti i romanticna...Cak i eroticna :)
Hansel Hansel 19:04 05.08.2011

Re: ..

Šta ćemo s tim? Pa, piši(te)!
appendix appendix 20:51 05.08.2011

Re: ..

9snohvatica0
Zakljucili smo da smo svi po malo nostalgicni za nekim starim i dobrim ukusima,ali sta je sa tim da cokolada moze biti i romanticna...Cak i eroticna :)



9snohvatica0 9snohvatica0 21:15 05.08.2011

Re: ..

appendix
9snohvatica0
Zakljucili smo da smo svi po malo nostalgicni za nekim starim i dobrim ukusima,ali sta je sa tim da cokolada moze biti i romanticna...Cak i eroticna :)




koja ti je ova HEIDI :)
appendix appendix 21:23 05.08.2011

Re: ..

9snohvatica0
appendix
9snohvatica0
Zakljucili smo da smo svi po malo nostalgicni za nekim starim i dobrim ukusima,ali sta je sa tim da cokolada moze biti i romanticna...Cak i eroticna :)




koja ti je ova HEIDI :)


nemam pojma ni ja... ali se uklapa u priču o čokoladama...
9snohvatica0 9snohvatica0 22:04 05.08.2011

...

Ovaj blog cuda cini,em sam se vratila kakau i setila kako je ukusan,em moram pod hitno da kupim knjigu Vesne R. - MUSKARCI SU KAO COKOLADA....Jesu,ko cokolada od 5 godina.Al moram da je procitam.
I setih se onog filma Cokolada ,moram ga jos jednom odgledati
Hansel Hansel 12:31 06.08.2011

Re: ...

9snohvatica0
Ovaj blog cuda cini,em sam se vratila kakau i setila kako je ukusan,em moram pod hitno da kupim knjigu Vesne R. - MUSKARCI SU KAO COKOLADA....Jesu,ko cokolada od 5 godina.Al moram da je procitam.

Za ovo prvo se radujem, a što se knjige tiče, jedino mogu da kažem da nisu sve čokoladE iste! Vlasnica "Čokolade" je rekla da muškarci više vole crne, žene mlečne i bele, s godinama počinju da preferiraju crne...
I setih se onog filma Cokolada ,moram ga jos jednom odgledati

Ehhh, Žilijet Binoš!!! Pa još pravi čokoladu!
9snohvatica0 9snohvatica0 12:55 06.08.2011

Re: ...

Hansel
9snohvatica0
Ovaj blog cuda cini,em sam se vratila kakau i setila kako je ukusan,em moram pod hitno da kupim knjigu Vesne R. - MUSKARCI SU KAO COKOLADA....Jesu,ko cokolada od 5 godina.Al moram da je procitam.

Za ovo prvo se radujem, a što se knjige tiče, jedino mogu da kažem da nisu sve čokoladE iste! Vlasnica "Čokolade" je rekla da muškarci više vole crne, žene mlečne i bele, s godinama počinju da preferiraju crne...
I setih se onog filma Cokolada ,moram ga jos jednom odgledati

Ehhh, Žilijet Binoš!!! Pa još pravi čokoladu!

Javicu ti utiske kad procitam.
Prvi put kad sam gledala film,a bila sam u srednjoj skoli pozelela sam da imam svoju cokolateriju jednog dana.I budem uspesna glumica koja ima cokolateriju bas zbog tog filma...
lavandablue lavandablue 18:41 06.08.2011

Re: ..

9snohvatica0
Zakljucili smo da smo svi po malo nostalgicni za nekim starim i dobrim ukusima,ali sta je sa tim da cokolada moze biti i romanticna...Cak i eroticna :)


postoji jedan spanski film na tu temu:
Kao voda za cokoladu
...
docsumann docsumann 18:52 05.08.2011

Frizbi

sa bademima

(zeleni omot od staniola)

moj apsolutni favorit


- za blog


Hansel Hansel 19:33 05.08.2011

Re: Frizbi

Ja nekako nisam "uhvatio" taj Frizbi...

Ali...



P.S. Hvala!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 19:23 05.08.2011

neke jos traju


OTKAKO su 1957. godine prvi put proizvedene čokolade Braco i Seka do danas ih je prodano čak milijardu i 400 milijuna, priopćeno je iz Zvečeva. Braco i Seka, jedan su od najpoznatijih brendova Zvečeva, ujedno je i najstariji čokoladni brend u regiji. Kada su prvi puta pojavile na tržištu, Braco i Seka čokolade nosile su jednostavan naziv "Mliječna čokolada", no zbog simpatičnog lika djevojčice na ambalaži, kupci su je od milja nazvali Seka, koja je uskoro dobila svojeg Bracu.

"Broj od milijardu i 400 milijuna Braco i Seka čokolada pokazuje kako kupci već više od 50 godina prepoznaju tradiciju i kvalitetu koja iza nje stoji. Braco i Seka jedan je od naših najpoznatijih brendova, ali i najstarijih čokoladnih brendova u Hrvatskoj. Uz njegovanje naših prepoznatljivih brendova, Zvečevo kontinuirano prati potrebe tržišta i stvara nove okuse. Broj prodanih Braco i Seka čokolada lijep je početak slavljeničke 2011. godine kada obilježavamo 90. obljetnicu poslovanja", istaknuo je izvršni direktor Zvečeva Krunoslav Alvir.







bravo za blog
razmisljam razmisljam 19:35 05.08.2011

Re: neke jos traju

dusanovaiivanovamama

javascript:;




Баш те 'оће.
Hansel Hansel 19:45 05.08.2011

Re: neke jos traju

Drago mi je da ti se dopalo, DIIM!

Imam starije omote od ovih, ali, nažalost, ne i najstarije... Mislim da su na ovima likovi dece s tih prvih omota...
Hansel Hansel 11:12 10.08.2011

Re: neke jos traju

Evo tih omota "srednje generacije" :

...
Hansel Hansel 13:07 10.08.2011

Zvečevo

I još neke njihove:





(300 g! )

Kao što rekoh, "Zvečevo" je po licenci proizvodilo Nestle čokolade:





I, njihova punjena (jedna od):

Hansel Hansel 13:27 10.08.2011

Kraš

Od "Kraša" ostale još ove (a neobjavljene na ovom blogu) iz moje kolekcije:





Hansel Hansel 13:45 10.08.2011

Soko Štark i dr.

Ili, kako sam ja jednom napravio lapsus - "Soko Škart"


(ono što je preostalo)





RO "Kandita", OOUR "Zora", tvornica čokolade i kandita Sarajevo:


("Jahorinka", ako je sličica suviše mala)

"Inka", Prokuplje:





"Milka" onog doba:

...

"KitKat" iz "Takova" - obratite pažnju na naziv:



I, ovo nije čokolada, ali mi je ostalo u lepoj uspomeni:



razmisljam razmisljam 15:49 10.08.2011

Re: Zvečevo

Hansel


А је л' имаш и ,,Само ти...''?
( Мада, признајем, пуњене чоколаде никада нешто нисам марила, али их се сећам. Било их је и у мини паковањима. Такве су стизале у оним поклон - пакетима. )
Hansel Hansel 16:10 10.08.2011

Re: Zvečevo

E, ubeđen sam da negde imam, da sam sačuvao nekad kasnije, ali nije u ovoj zbirci... Sada mi je to nedostupno, ali ako nekad nađem - javljam. Mada, mislim da ih ima i sada u prodaji, čak se dizajn nije nešto promenio, činilo mi se...
kick68 kick68 17:13 10.08.2011

Re: Kraš

Ledene kocke! Najzad!
Edit: 200
keko655 keko655 19:55 05.08.2011

Kopije

Osim Kine i nekih drugih plagijatorskih zemalja, ovo samo na Balkanu ima, da se proizvede cokoloda sa skoro istim imenom i omotom kao zapadna originalna varijanta: Milka je Milica? Kinder Lada je Lino Lada? Svasta.
Hansel Hansel 20:20 05.08.2011

Re: Kopije

Pa, da, Milica je trebalo da asocira na Milku, to je bilo još u prvoj polovini devedesetih. U novije vreme pojavila se MILKE (font loga, slika, sve kao kod prave Milke, uz lošiju štampu, ako stignem, postaviću za 5-6 dana prilog o tome). Što se tiče Kinder Lade, nju je Podravka sama kopirala u obliku Lino Lade, jer su Kinder Ladu proizvodili oni, po licenci. Iz nekog razloga licenca nije obnovljena i oni su napravili Lino Ladu koja je veoma ličila na original. Više ne liči. Sada ima samo 3% lešnika, ranije je imala 12%, a verovatno je recept promenjen u još koječemu...
st.jepan st.jepan 22:22 05.08.2011

Moj favorit:



Dakako, ne može se porediti sa ruskom tamnom čokoladom "Prezident" (nisam pronašao sliku) u pakovanju dizajniranom izrazito retro socijalistički, a carski raskošno (apsolutno crvena i apsolutno zlatna).
Kažu da je pravljena isključivo za Staljina i najuži krug.
Dobio sam je samo jednom (dve table) od neke prijateljice iz Rusije, i zauvek će (ta tamna čokolada, ne prijateljica) ostati mračni predmet mojih želja.
Hansel Hansel 12:38 06.08.2011

Re: Moj favorit:

Kakav mračni - smeđi predmet želja!

A meni će postati opsesija, znam... HVALA Stjepane!

Ako ikada budem nabasao na njih, makar na omote, javiću ti!
st.jepan st.jepan 13:16 06.08.2011

Re: Moj favorit:

Kakav mračni - smeđi predmet želja!

Ma jok smedji, skroz crn!
A prijateljica..., pa 'nako, plavkasta na smedjkasta, baš parče, al' jbg. udato.

Nego, ne vidim da neko pominje staniole. Stanioli su bili skoro jednako značajni aspekt čarolije. Svi su ih, raznobojne, čuvali i do u beskraj gladili noktom. Ne samo zarad uspomene na blaženstvo (čokolada se jela skoro isključivo kad je donese neki gost), već i stoga što su u onom svekolikom sivilu bili istinski spektakl.
razmisljam razmisljam 14:33 06.08.2011

Re: Moj favorit:

st.jepan


Nego, ne vidim da neko pominje staniole. Stanioli su bili skoro jednako značajni aspekt čarolije. Svi su ih, raznobojne, čuvali i do u beskraj gladili noktom. Ne samo zarad uspomene na blaženstvo (čokolada se jela skoro isključivo kad je donese neki gost), već i stoga što su u onom svekolikom sivilu bili istinski spektakl.


Моје Средње Дете је од тих заносних папирића правило минијатурне фигуре људи са све најситнијим детаљима, ципелама, фризурама, хаљинама, сукњама, панталонама, кошуљама, машнама, карнерима... И прелепа дрвца шарених листића и још свашта нешто.
Личило је на некакав краљевски бал у дворишту бајковитог дворца. Светлуцаво, опчињавајуће, разгаљујуће...
zoja444 zoja444 14:39 06.08.2011

Re: Moj favorit:

A prijateljica..., pa 'nako, plavkasta na smedjkasta, baš parče, al' jbg. udato.


kad je to udato bila prepreka? nije zena (nicija) privatna svojina.
nego... akcenat je na prijateljica. zasto mestati babe i zabe?
st.jepan st.jepan 15:07 06.08.2011

Re: Moj favorit:

kad je to udato bila prepreka? nije zena (nicija) privatna svojina.


Što reko Lorka, "Ciganin sam i ne priliči mi da vam kažem..."
Sem toga, di znam ko ovo čita.
fantomatsicna fantomatsicna 23:36 05.08.2011

Volem

I na to trosim..trosim..sve od cokolade:
Djavolski greh:

puding:
Sufle

praline

i cokoladuuuuuu

A sve to spakovano ovde:



mrale54 mrale54 11:15 06.08.2011

Re: Volem

A ti bas moras , a !?
Mislim da kacis ovo po blogu !
Znaci sad , mi nindze mora d' idemo da trosimo pare , jel ??!!
I , to pre rucka !
Cu te tuzim Ex - u !
Da znas!
Hansel Hansel 12:44 06.08.2011

Re: Volem

fantomatsicna
I na to trosim..trosim..sve od cokolade

Znaš li ti da ovde gde sam nema prodavnice u blizini, a u šteku - namerno - nemam čokolade! Sva moja apstinencija dođe u pitanje, evo spremam bicikl da se odvezem do prodavnice!
lady_d lady_d 23:38 05.08.2011

cokoladice

Kras je imao neke male cokoladice mislim da su bile sveto plave i bele, oko 5 grama a onda sve upakovano u kutiju. To mi je bila omiljena. Nisam nikada bila od onih koji jedu ogromne kolicine, ali sam uvek uzivala u dobroj cokoladi.
Najbolje cokolade definitivno su Begijske, Godiva je jedna od njih. Imala prilike da idem u jednu manufakturu u okolini Liega...tamo covek moze da se razboli ako samo proba sve sto se nudi. Secam se da sam celi vikend posle posete istoj pila samo vodu, odbijala bilo kakvu hranu.
Kad smo vec kod cokolade, najcudnije sto sam cula je da na zapadu, specijalno u USA, deci daju (ili bolje reci ne daju) samo ogranicene kolicine slatkisa a cokoladu vrlo retko. Opravdanje za to im je da su deca koja jedu slatkise hiperaktivna. Moje dete potpuno demantuje tu tvrdnju, jela ili ne slatkise, ona nikada ne miruje (na tvrdnju da je hiperaktivna, dobila sam kritiku, jer hiperaktivnost je bolest, a ja kao neko ko nije lekar ne moze da postavlja diagoze!). Lekar nam je u Nemackoj pak rekao da deca u razvoju treba da jedu dnevno od 10 do 30 grama cokolade, i to one kvalitetne sa kakaom.
Kakao...odavno nisam popila kakao, skuvan kao kafa pa mu se doda mleko... Moja baka nam je spremala isti svako drugo jutro za dorucak (kao neko ko je uvek pio caj, jedno jutro je bilo rezervisano za cajeve!).
Hansel Hansel 12:56 06.08.2011

Re: cokoladice

Jeste, to su bile one njihove plavo-bele mlečne, koje pominjem u tekstu, ali u mini varijanti! U mini-izdanju bio je i Runolist!

Slažem se da su belgijske posebne, a naročito se slažem s tim nemačkim lekarom!
lavandablue lavandablue 21:49 07.08.2011

Re: cokoladice

odavno nisam popila kakao, skuvan kao kafa pa mu se doda mleko


slazem se, ali za dobar kakao napitak treba jako dobar i fini kvalitetan kakao prah sa kakao masnocom u sebi, koji se kod nas u Srbiji ne moze kupiti u 'normalnim' prodavnicama, ako se uopste negde i moze kupiti.


inace trecerazredni kakao koji se kod nas svakodnevno prodaje na svakom koraku je toliko nekvalitetan, da bi njegovo svakodnevno ili cesto koriscenje brzo dovelo do pojave kamena u bubregu zbog velike kolicine oksalata koga u sebi sadrzi - rekao mi jedan lekar pedijatar.


Hansel Hansel 10:21 10.08.2011

Re: cokoladice

lady_d
Kras je imao neke male cokoladice mislim da su bile sveto plave i bele, oko 5 grama a onda sve upakovano u kutiju. To mi je bila omiljena.

Da nisu ove?

...
bocvena bocvena 15:03 10.08.2011

Re: cokoladice

Bravo, Hansele!

Sad sam se setila nečeg iz detinjstva!
Najveća faca je bio onaj koji ima gomilu Nestle malih čokolada (tako posebno spakovanih), a sa različitim ukusima.
Nije bilo da se kupi kod nas, donosili su ih iz inostranstva...tako da je biti njihov vlasnik bilo kao da si Jovanka Broz lično:)
arianna arianna 15:28 10.08.2011

Re: cokoladice

mmm plave mini mlečne čokoladice


Bravo, Hansele!


za omote i sećanje na detinjstvo



Hansel Hansel 16:04 10.08.2011

Re: cokoladice

@bocvena, arianna

Drago mi je ako je i vama pričinilo radost kao meni dok sam ponovo gledao te stare omote! Jeste da je bilo mučno prilagođavati slike blogu i kačiti, ali... sve za vas! :-

Ali, arianna, ovaj smajli koji jede čokoladu...!
bocvena bocvena 00:16 06.08.2011

Ja sam iz ovog bloga

i komentara shvatila da sam narkomanka i da treba da se skidam kakaom kao metadonom:)

Ne jedem mnogo čokolade, mislim da nikad nisam pojela ni 100 grama odjednom...ali jedem svakodnevno...i Abažavam je.

40 godina kasnije sam oblija no što bi trebalo (hihihi, kakav uderstatement) i imam trigliceride...ali sam srećna. Serotonin je čudo.

Sve ste ih već pobrojali: G čkoljkice (tako je nastao termin G tačka:), toblerone, nikad mešano sa voćem (eventualno kombinacija sa koštunjavim), s godinama sve više ljubavi prema crnoj, prezir prema beloj, kad kriziram može i kranč, kuriozitet su one sa čili papričicama.

Domaći favorit...ljubav ima isti ukus.

EDIT: Večeras mi drugarica donela prezent sa konferencije psihologa u Istambulu - jedan beli i jedan crni After 8. Valjda psiholozi znaju znanje.
milisav68 milisav68 10:23 06.08.2011

Re: Ja sam iz ovog bloga

bocvena
kuriozitet su one sa čili papričicama.


Kombinacija kakao-a i ljute papričice je afrodizijak.
To možeš da probaš i u "domaćoj radinosti".

A zaboravio sam da pomenem da mi je zadnjih par godina Milka Noisette hit broj 1.
fantomatsicna fantomatsicna 10:35 06.08.2011

Re: Ja sam iz ovog bloga

kuriozitet su one sa čili papričicama

Kad smo vec kod toga; pa bez toga se ne moze zamisliti Meksikanski nacionalni sos Mole od cili papricica i cokolade
bocvena bocvena 12:31 06.08.2011

Re: Ja sam iz ovog bloga

Milisave, vidim da ti nisi početnik. Milka Noisette je ozbiljan greh kome se teško odupirem.

Inače, u Beogradu postoji par malih radionica čokolade...teške perverzije se tamo prodaju. Ne pokušavajte to kod kuće, prepustite profesionalcima:))))

EDIT: U mojoj školi poslastičari su išli na obuku u Belgiju, tako da sad na školskim proslavama jedemo prava mala savršenstva od belgijske čokolade. Da nema toga, odavno bih napustila prosvetu.
Hansel Hansel 12:49 06.08.2011

Re: Ja sam iz ovog bloga

Bocvena, do kraja ovog bloga ne razgovaram s tobom zbog ovog EDIT-a!



EDIT

shvatila da sam narkomanka i da treba da se skidam kakaom kao metadonom:)
Ne jedem mnogo čokolade, mislim da nikad nisam pojela ni 100 grama odjednom...ali jedem svakodnevno

Ni 100 grama odjednom... a koliko ukupno?
100gr/dan x 30 dana = 3 kg (mesečno)

Što se Simke tiče, iako ni Gianduja nije baš kakva je bila kad su počeli da je proizvode, slažem se, a od nekih državnih organa zaduženih za kontrolu kvaliteta saznao sam (pre pet godina je to bilo, doduše) da su sirovine u domaćim čokoladama, a naročito u Simki, kvalitetnije od onih u Milki koja stiže kod nas.

milisav68 milisav68 12:50 06.08.2011

Re: Ja sam iz ovog bloga

bocvena
Milisave, vidim da ti nisi početnik. Milka Noisette je ozbiljan greh kome se teško odupirem.

Inače, u Beogradu postoji par malih radionica čokolade...teške perverzije se tamo prodaju. Ne pokušavajte to kod kuće, prepustite profesionalcima:))))

EDIT: U mojoj školi poslastičari su išli na obuku u Belgiju, tako da sad na školskim proslavama jedeno prava mala savršenstva od belgijske čokolade. Da nema toga, odavno bih napustila prosvetu.



bocvena bocvena 13:30 06.08.2011

Re: Ja sam iz ovog bloga

a koliko ukupno?

Što ti je prirodnjački način razmišljanja...odmah da sve pretvorimo u brojke...a koliko si ih imala do sad?

zbog ovog EDIT-a!

Je l' zbog ljubomore ili zbog prosvete? Ljudi izdaju državu zbog velikih novaca, ja samo IZDAJEM knjige za malo pralina sa crnom belgijskom čokoladom, sa višnjicom unutra:)


Hansel Hansel 15:09 06.08.2011

Re: Ja sam iz ovog bloga

Pa, zbog ljubomore!

A brojke... to da utvrdimo stepen zavisnosti... Nema tu ništa odokativno!
lavandablue lavandablue 21:58 07.08.2011

Re: Ja sam iz ovog bloga

bocvena


Inače, u Beogradu postoji par malih radionica čokolade...teške perverzije se tamo prodaju. Ne pokušavajte to kod kuće, prepustite profesionalcima:))))

EDIT: U mojoj školi poslastičari su išli na obuku u Belgiju, tako da sad na školskim proslavama jedemo prava mala savršenstva od belgijske čokolade. Da nema toga, odavno bih napustila prosvetu.



jedan moj prijatelj ima istu takvu porodicnu manufakturu cokolade i prodavnicu-cokolateriju, ali u Novom Sadu i Subotici.
isto je u pitanju rucno radjena cokolada (u vidu pralina) po belgijskoj recepturi,
oblici i ukusi su fantasticni, ali su zato i cene...

inace, nije uopste tesko prosecnoj kuvarici/kuvaru da napravi domace cokoladne praline ako ima silikonske kalupe kod kuce.
jedino sto se to uopste finansijski ne isplati, jer se treba imati raznih vrsta gotovih cokolada u vecim kolicinama, onda se one tope i kombinuju i oblazu kalupi sa njima, pune se sa raznim dodacima-marcipan, kostunicavo voce, druga vrsta cokolade sa nekim likerom ili bez...)...
imam i neke dobre recepte za takve praline, ali i ideje.
bocvena bocvena 11:21 08.08.2011

Re: Ja sam iz ovog bloga

jedan moj prijatelj ima istu takvu porodicnu manufakturu cokolade i prodavnicu-cokolateriju, ali u Novom Sadu i Subotici.


Je l' oženjen?
arianna arianna 15:47 08.08.2011

Re: Ja sam iz ovog bloga

Je l' oženjen?


i mene interesuje odgovor



9snohvatica0 9snohvatica0 11:07 06.08.2011

..

http://vanilaplus.mka.in.rs/?p=256

Pronadjoh negde na netu da topljenje cokolade na jeziku izaziva lucenje hormona srece koji se luci i vodjenjem ljubavi.
mrale54 mrale54 11:32 06.08.2011

Re: ..

Vidi , da ti objasnim !
Ima nas na ovom blogu i matorih .
Mislim , ima tu dijabetesa i ostalih stvari , pa previse slatkog ...
Uostalom - gore - na vrhu pise - NOSTALGIJA !
Pa nek' ostane tako!
Sta ti je mladost ??

PS . Sad taj serotonin me zvekne kad na 36 C popijem ladno pivo !
9snohvatica0 9snohvatica0 12:00 06.08.2011

Re: ..

mrale54
Vidi , da ti objasnim !
Ima nas na ovom blogu i matorih .
Mislim , ima tu dijabetesa i ostalih stvari , pa previse slatkog ...
Uostalom - gore - na vrhu pise - NOSTALGIJA !
Pa nek' ostane tako!
Sta ti je mladost ??

PS . Sad taj serotonin me zvekne kad na 36 C popijem ladno pivo !

Ali pivo ne luci endorfin :) tako da vodite ljubav :) i to ga nadoknadjuje
mrale54 mrale54 12:18 06.08.2011

Re: ..

Ma , ne luci pivo , vec zlezde !
Al' taj osecaj ... Ehhh ...
A , gde da vodim ljubav ?
U pozoriste ?
Pa moram da platim DVE karte!
Na izlet ?
Onda zaboravi pivo !
Kako god , ljubav je u mom dobu vrlo skup hobi !!
Al' za tvoj optimizam
milisav68 milisav68 12:55 06.08.2011

Re: ..

9snohvatica0

Ali pivo ne luci endorfin :) tako da vodite ljubav :) i to ga nadoknadjuje


Čovek hoće da kaže, da kad popije pivo, pokrene memoriju, ona žlezde......i eto sreće.
9snohvatica0 9snohvatica0 13:03 06.08.2011

Re: ..

wohoo koliko cveca,bas sma srecna sto dobijam ovoliko cveca,kao najbolja Holywoodska glumica :)
milisav68
9snohvatica0

Ali pivo ne luci endorfin :) tako da vodite ljubav :) i to ga nadoknadjuje


Čovek hoće da kaže, da kad popije pivo, pokrene memoriju, ona žlezde......i eto sreće.

Ma znam na to sam mislila.
Hansel Hansel 13:16 06.08.2011

Re: ..

9snohvatica0
Pronadjoh negde na netu da topljenje cokolade na jeziku izaziva lucenje hormona srece koji se luci i vodjenjem ljubavi.

Dodatnu slast čokoladi daje osobina kakao maslaca da se topi na temperaturi ljudskog tela! I, sad, zamisli zločin - neki su napravili čokoladu koja se ne topi!? Pisalo pre godinu, godinu i po dana o tome... A pre možda i 10 godina se vodila rasprava u EU da se snizi minimalni udeo kakao delova sa 30 na 28% da bi se prozvod mogao zvati čokoladom, a da razliku nadomeste biljnim mastima!
lavandablue lavandablue 22:36 07.08.2011

Re: ..

Hansel
...
Dodatnu slast čokoladi daje osobina kakao maslaca da se topi na temperaturi ljudskog tela! I, sad, zamisli zločin - neki su napravili čokoladu koja se ne topi!? Pisalo pre godinu, godinu i po dana o tome... A pre možda i 10 godina se vodila rasprava u EU da se snizi minimalni udeo kakao delova sa 30 na 28% da bi se prozvod mogao zvati čokoladom, a da razliku nadomeste biljnim mastima!



AHA! eto dokaza zasto se Milka kod nas ne topi pod prstima kao ona Heidi koju sam spomenula!
ranoranilica ranoranilica 12:51 06.08.2011

Metropol


Izgleda da sam ovde samo ja ljubitelj nezaboravne "Metropol"
čokolade, pošto je niko ne pominje.

Imala je u sebi nešto što hrska (susam, keks, ko će ga znati),
a omot je bio u fazonu pirotskog ćilima.

Seća li je se neko?
Nemam pojma ko je bio proizvođač.
A tada je bila jedina na tržištu s tako specifičnim ukusom.
Hansel Hansel 13:30 06.08.2011

Re: Metropol

Ja se ne sećam. Ali, stavljena je na spisak za istraživanje!
st.jepan st.jepan 14:14 06.08.2011

Jbg, krenulo...

Odvrno si ventil, uspomene kuljaju.
Ovde već pominjana čokoladna bananica vremenom je postala legitimni Porez na kusur - moja standardna tarifa za odlazak do samousluge.
Jeo sam je isključivo peripatetički, noseći ceger.
A prvi put, valjda u petoj-šestoj, osokoliko sam se nekako da je samoinicijativno kupim, ali me to koštalo velikog straha da me neko video i da će to moji kad tad saznati. Zavukao sam se duboko u neku kapiju i smazao je, tresući se od stida i kajanja.
Hansel Hansel 15:59 06.08.2011

Re: Jbg, krenulo...

E, ne zna ova današnja omladina kakve su bile naše muke!

Samo ti otvaraj ventil i pretači ovde! Lepo je pročitati!
lavandablue lavandablue 18:48 06.08.2011

a ovo?

9snohvatica0 9snohvatica0 03:38 07.08.2011

Re: a ovo?

lavandablue

Dosadile su mi,ne zelim vise mr.Mozzy-a ni na slici da vidim
kick68 kick68 15:36 08.08.2011

!

E, ali čovek je nešto drugo - ako zadovoljstvo nadjačava kasnije probleme (pa izgleda i ako ne nadjačava), neće se ustručavati... Što ti je moć svesti..

Secam se da si pisao o migrenama. Cokolada je (za mene bar) neverovatni okidac migrena, ali onih najgorih, sa mukom, kakve cak ni vino ni alkohol ne izazivaju. Narocito ako je preslatka i ako se konzumira na prazan stomak.
Lepa tema, izvini ako kvarim zurku.
Hansel Hansel 17:01 08.08.2011

Re: !

Taman posla, sve je dobrodošlo, znam da čokolada može bude okidač, mislim da sam to i napisao u tom tekstu.

Pada mi na pamet da napraviš eksperiment - da probaš s čokoladom za dijabetičare, ali nekom kvalitetnijom, koja nema aspartama, saharina... već koja je pravljena s fruktozom. Zašto ovo predlažem? Naročito ako se pojede malo više čokolade, recimo 100 grama, ili čak i više od toga, kod nekih ljudi, posle početnog skoka koncentracije šećera u krvi, dođe do blagog pada, i to ispod normale, upadne se u stanje slabije ili jače hipoglikemije. A upravo je hipoglikemija (što znači i stanje normalne, obično duže gladi) čest provokator migrene. Vrlo je moguće da i drugi sastojci sem šećera mogu da utiču, moj je utisak da često udruženo deluju, ali, posle mnogo što svog iskustva, što "štrpkanja" informacija s raznih strana, rekao bih da ta "šećerna klackalica" ima vrlo bitnu ulogu (+ ako je neko sklon da se ne zaustavi samo na 100 grama i ako tu količinu pojede brzo). Fruktoza se sporije metaboliše, tolerišu je čak i dijabetičari, tako da vredi probati! A i inače, ako smem da predložim, mogao bi da se uradi test opterećenja šećerom, ali obavezno na više od dva sata (koliko je uobičajeno da se radi) - najbolje 5, i ako između dva uzimanja krvi osetiš simptome hipoglikemije, da krv uzmu i tada.

Pozdrav!

P.S. Obaveštenje za one koji ovo budu čitali, da bi ponovo svratili - uskoro stiže moja kolekcija omota!
kick68 kick68 18:06 08.08.2011

Re: !

mogao bi da se uradi test opterećenja šećerom, ali obavezno na više od dva sata (koliko je uobičajeno da se radi) - najbolje 5, i ako između dva uzimanja krvi osetiš simptome hipoglikemije, da krv uzmu i tada.

Hvala na savetu, ali ko za to ima vremena:) Potrazicu tu cokoladu sa fruktozom.
Naročito ako se pojede malo više čokolade, recimo 100 grama, ili čak i više od toga,

Ja ovo ne radim, kunem se!
Hansel Hansel 18:50 08.08.2011

Re: !

Nađi vreme, ako je test pozitivan, bitno je za prevenciju dijabetesa.

Ja ovo ne radim, kunem se!


Paa, ako si tako decidiran, da ti verujemo...
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 19:16 08.08.2011

Re: !javascript:;

P.S. Obaveštenje za one koji ovo budu čitali, da bi ponovo svratili - uskoro stiže moja kolekcija omota!


Cekajuci slicice da ne gubimo vreme...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana