Gastronauti| Nostalgija

Čokolada i kakao

Hansel RSS / 05.08.2011. u 10:41

Mali, naivan tekst o čežnjama iz detinjstva i mladosti, pisan pre sedam godina

Ne znam šta bi pevačica "Novih fosila" odabrala da ju je neko suočio s dilemom: "Čokolada i(li) kakao ILI Valentino i(li) Renato"... Da meni neko kaže "Čokolada i(li) kakao ILI Valentina i(li) Renata", nisam siguran šta bih odabrao (valjda to zavisi od trenutnog (de)balansa hormona)...  Doduše, imali smo lek i za takve dileme - čokoladu "Dragana" (od pola ili čak celog kilograma, valjda ju je beše promovisala Dragana Mirković), i "Milicu" (koja je posebna priča)... Milica.13758.jpgNejasno široj publici (što gustativnoj, što muzičkoj) ostalo je da li je čokolada "Jami" nazvana po drugoj pevačici (najavljivala se bila tužba zbog prava na ime), ili se svojevremena Milova miljenica nazvala po čokoladi... (Upornim/izdržljivim čitaocima najavljujemo rasplet te uzbudljive intrige, u ovom članku, u neočekivanom kontekstu.) Preko ko zna kojih i kakvih kanala došla je, u ko zna čijoj proizvodnji (verovatno turskoj), i čokolada za lepši pol - "Riki Martin" (kasniji događaji vezani za ovog pevača verovatno delimično menjaju ovu rečenicu od pre sedam godina)...

Titanic.13759.JPGManje romantični (a više praktični) oba pola, mogli su da kupe čokoladu s reprodukcijom novčanica od 100 nemačkih maraka ili 100 američkih dolara, a tu je i nezaobilazna, najduže opstala "Dinastija" - 300 grama - 60 dinara (na ulicama je bila do 2005-6.)... Priča o (para) brendovima (bilo je i "čokolada" "Adidas"), pa i samo u ovoj oblasti, zahteva bar jedan poseban prostor... Ali, glavno je da smo, nesporno, završili "Titanikom" - i (skoro) kao on ...

...

Još kao mali, pokazao sam značajne kapacitete za slatkiše... Nisu me odvratili ni povremeni stomačni problemi zbog " predoziranja", iako sam znao šta im je uzrok... neki glodari neće ni da pipnu hranu od koje su imali gastrointestinalne tegobe (recimo, ako prežive neki otrov koji ih, usput, izaziva), odnosno posle konzumacije i negativne reakcije njihovog " probača"  -  zato se za njih prave otrovi sa odloženim dejstvom... E, ali čovek je nešto drugo - ako zadovoljstvo nadjačava kasnije probleme (pa izgleda i ako ne nadjačava), neće se ustručavati... Što ti je moć svesti... Ali, niko nije još sproveo eksperiment s pacovima koji su preživeli mučninu od previše čokolade! Garantujem da nijedan ne bi odoleo!

(Kako sam rastao, i kapaciteti su mi rasli, tako da se 300 grama "Kinder-lade" za sat-dva i nije morao smatrati nekim rekordom... 500 grama (pola kilograma - jače zvuči) "Bajadera" bombonjere (za možda sat-dva više) čini mi se da bi već moglo da dobije to laskavo (interno) priznanje... )

E, onda je došla spasonosna stabilizacija (ko zna inače gde bi završili čokoladožderi), sa sve Milkom Planinc i Brankom Mikulićem. Udarilo se po najvećim raspikućama i trošadžijama deviznih rezervi - deci i svim ljubiteljima čokolade i kakaa (za kafopije me nije baš bilo mnogo briga; za zejtin i deterdžente smo se već snalazili). U panici da će sve poznate vrste pravih čokolada zauvek nestati s lica Zemlje, ustanovio sam nov hobi - počeo sam da skupljam omote raznih varijanti omiljene mi namirnice kad se ponekad pojave u prodavnicama - "Braco" i "Seka", "Osam zlatnih", "Runolist" (i ostale Krašove poznate čokolade bez posebnog imena) , "Tuti-fruti" ("Kandit"? zaboravili ste to ime?),  čak i punjene: "Samo ti", "Volim te" ("Zvečevo")... O uvoznim ili licencnim da i ne govorim... U gradu u kome sam živeo  vrlo ograničene kontingente (možda samo dva puta mesečno) dobijala je Robna kuća ("Beograd"), bez neke pravilnosti, i nas nekolicina drugara uvek je patila kada bi za isporuku saznala post festum (a dešavalo se često - dođu čokolade pre podne, a mi u suprotnoj smeni u školi... ili obrnuto)... Onda sam ja jedne noći sanjao pun raf "Krašovih" čokolada (tamo gde su se jedino mogle i očekivati - u samousluzi Robne kuće)... Jedva sam ubedio svog čoko-saborca da odemo i proverimo - izgubio je već bio svaku nadu, a priča o snu, ocenjena zdravorazumski kao blago sumanuta, više je odvraćala nego ubeđivala... Ipak, moja i kasnije nadaleko čuvena upornost rezultirala je posetom Robnoj kući, a tamo - nadrealni prizor: zaista - pun raf najboljih "Krašovih" čokolada s lešnicima (crveno-bele, za one koji pamte, plavo-bele su bile "klot"), a u velikoj samoposluzi skoro nigde nikoga, sem kasirki i nas. Dakle, mi i nezaštićene čokolade... Ne sećam se koliko smo kupili (i još manje koliko smo pojeli)... mora da je to onaj "prekid filma" u slučajevima ekstatičnih stanja...

U svakom slučaju, hvala Milki (kakvo paradoksalno ime za nekog ko uvodi restrikcije čokolada!) i Branku za buđenje mojih paranormalnih sposobnosti!... "Hvala" i njihovim naslednicima zahvaljujući kojima smo svi razvili - nenormalne sposobnosti...

Elem, u krizno vreme pojavili su se razni surogati - za kafu pre svega, pojavio se i surogat zejtin ("Standard" - sojino ulje koje su domaćice prezirale zbog specifičnog mirisa), ali i, da l' za radovanje il' za plakanje - surogati čokolade - šećerne table...
Wigwam.13760.JPGNajgori u konkurenciji je bio "Wigwam" (sa smehom sam propratio izjavu jednog druga da je to "fina čokolada"... možda je u pitanju samo samozavaravanje, a ne nedostatak ukusa, pravdao sam ga... omot u prilogu je od pre 5-6 godina, u ono krizno vreme bio je drugačiji), svetla tačka bio je " Agrokomercov" "Kremipan" (smejali smo se i paradoksalno nam je bilo da mu je u sastav ulazila i surutka, a on ipak dobar) koji je, kako sam čuo od kasnijeg beogradskog prijatelja, čuda činio u tortama zamenjujući čokoladu, ali najubedljivija zamena bila je šećerna tabla "Jami"! (Pošto Jasna Milenković tada još nije bila javna ličnost, eto najavljenog razrešenja dileme o autorskom pravu!) Tajna uspeha ove table bilo je prisustvo mleka, pa u stvari zaključujemo da se nije štedelo samo na kakau, nego i na mleku, koje se valjda izvozilo, šta li?

A kakao... ni njega nismo nikada imali kvaliteta kakav se zapoveda... Daleko od toga! Nismo čestito mogli ni valjanim da zamenimo čokoladu... Sve dok u vreme krize 90-ih nisam ipak otišao na buvljak u svom rodnom gradu... i pronašao bugarski na kome, za razliku od bilo kog našeg, nije pisalo " bezmasni"/"nemasni", već je pisalo da ima 10-12% masnoće.... Morao sam da probam - miris, pa i ambalaža, iako jednostavna, obećavali su... Ni traga gotovo oporosti i gorčini (pa i kiselosti) našeg tradicionalno nearomatičnog ispošćenog kakaa... kakao01.13761.jpg

Onda su se, kasnijih godina, pojavila pakovanja poreklom iz Mađarske, sličnog kvaliteta, da bi u finalu (valjda!)  majka jednog prijatelja, koju sam zarazio tom pričom, pronašla neviđeno kvalitetan holandski kakao (doduše i neviđene cene - od kafe je skuplji 3-4 puta! - pre osam godina je bio taj odnos) na Bajlonijevoj pijaci. Svi koji su ga probali  potvrdili su napred iznetu ocenu o njegovoj neprikosnovenosti... 20-22%! (ima i drugih s tom deklaracijom, ali su za klasu ispod) U diplomatskim krugovima (stvarno!) saznali smo da ima samo jedan kakao bolji na svetu od holandskog - nigerijski!

...

Pre neki dan nabasao sam na prodavnicu pića (koja me inače, naravno, ne zanimaju)... Izlog je skupo delovao, mada sadržajem nimalo interesantno (za mene), ali nešto je privuklo pažnju senzibilnog posmatrača!
coko1.13762.gifcoko2.13763.gifČokolada u izlogu, pored sveg pića... Crnog omota, s natpisom "COCOA ....." sadržaj kakaa: 77%... Cene nije bilo, pa sam ušao da se raspitam da li ih zaista prodaju ili je to samo nekakva dekoracija, spreman da u prvom slučaju čujem cenu bar tri puta veću od klasične ponude te vrste... prodavačica je bila zaokupljena mušterijama koji su očito kupovali na veliko, a njeno iskusno oko me verovatno sistemski nije primetilo... ali ja sam takođe sistemski odmah primetio mali odeljak s čokoladama, i ispred jedne vrste nazreo brojku od 680, ispred druge 780 (cene iz 2004!)... Hm, pomislih, moguće je da toliko košta i komad (od 100 grama), ali možda je to nekim slučajem cena za nekakav "komplet" (na primer, "Dinastija" se prodaje samo po tri, pravdam ironično sada i taj minimalni tračak rezervne naivnosti)...

Ljubazno sam upitao zauzetu prodavačicu za tumačenje realnosti - potvrdila je da su to cene za po jedan komad.

"Divno", rekao sam i uputio joj pozdrav.

 Pa, ionako sam se bio malo ugojio u poslednje vreme... (hm, tad je bilo malo :D)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Epilog 1: Pretraživanje po Internetu pokazalo je da je pomenuta (tada jako skupa) čokolada u bolje situiranom delu sveta - naravno - jeftinija, i to oko 3-4 puta!

Epilog 2: Kupio sam je u međuvremenu po, za nju, normalnoj ceni, na Kaleniću, oko 2006. godine... Sad je ima na raznim mestima... Dobra je, ali ipak malo previše gorka, mada sam se brzo navikao! ;)

Epilog 3: Zahvaljujući internom plasmanu ovog teksta, do mene je došla mala količina (k'o da je neka nedozvoljana supstanca, daleko bilo) nigerijskog kakaa. Ne bih se usudio da kažem ni da je bolji ni da je lošiji od holandskog - prosto, drugačiji je, a i do mene je došla neka instant varijanta, koja možda nije ona prava.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

EDIT:  U komentare sam ubacio sličice omota iz kolekcije stare 25 godina, ovde - poklopac "Bajadera" bombonjere u kojoj se omoti čuvaju ;) :

Bajadera500.13805.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (204)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 10:58 05.08.2011

Pakosni blog

Blog za nas debele koji volimo cokoladu. Pozdrav sa Zlatibora bez varlesa u apartmanu, bljak. Al evo da ti se javim da se ne osecas zapostavljeno
Hansel Hansel 11:09 05.08.2011

Re: Pakosni blog

Ti si verovatno poslednji bloger od koga sam očekivao komentar na ovu temu, kad ono... Dok je čokolada oko nas, sa nama i nama, ne možemo se osećati zapostavljeno!

Pozdrav i tebi
expolicajac expolicajac 10:58 05.08.2011

Pakosni blog

sta cu kad imam debele prste od cokolade pa dva puta pritisnem
Hansel Hansel 11:23 05.08.2011

Re: Pakosni blog

Evo, nemaju s tim problema samo ljudi:

JEO JE SAMO KITKAT

Pročitajte dirljivu priču o tome kako se akvarijska ribica Gary izliječila od ovisnosti o čokoladi

LONDON - Londonski akvapark Sea Life (Morski život) nedavno je dobio novog stanovnika - Garyja, guramiju (ribu labirintovku koja ima organ kojim nesmetano udiše atmosferski zrak).

Bivši vlasnici donijeli su ga jer je prerastao kapacitete njihova kućnog akvarija kad se udebljao na četiri kilograma. Rebecca Carter, koja je potom bila zadužena za brigu o Garyju, isprva je bila zbunjena njegovim potpunim odbijanjem sve hrane koju je dobivao. Raspitala se kod bivših vlasnika o njemu i zaključila da svojeglava riba ne štrajka glađu, nego je “čokoholičarka”, s ozbiljnim simptomima ovisnosti o čokoladi, nenaviknuta na drugu prehranu.

Garyja su odmalena hranili izmrvljenim KitKat čokoladicama, što je uz ostalo i dovelo do njegova prekomjernog rasta. Stoga je bio nužan strpljiv pristup koji je na kraju urodio njegovim izlječenjem od te ovisnosti.

U prijelaznom razdoblju ta egzotična riba navikavana je na voće, primjereniju hranu za tu vrstu. Male porcije grožda i komadića banane dobivala je pomiješane s komadićima KitKat čokolade. Postupno je “zavolio” i voćne obroke, te sve manje inzistira na čokoladnim zalogajima.

Rebecca Carter ističe da je sretna što je povjerena joj riba zdrava, duga 40 centimetara, i zadovoljno pliva novim domom.

- Nikad nisam čula da se riba hrani čokoladom, a pogotovo da joj je to jedino što dobiva. Čini se da Gary pritom nije pretrpio baš nikakvu štetu, ali ipak ne bismo nikome preporučili da svoje ribice hrani na takav, za njih neprirodan način - napominje gospođa Carter.

Gary nije jedini ekscentrik u Sea Lifeu. U njegovoj blizini živi Ed, morska mačka (riba srodna našem somu), koji želi jesti samo hranu iz ljudske ruke i voli da ga se pritom češka po glavi.

Pritom je naučio izvoditi udarce glavom kojima otjera nasrtljivu ribu u istom akvariju koja uz svoju želi doći i do njegove hrane.

Upravitelji Sea Lifea apelirali su na kupce morskih vrsta i drugih kućnih ljubimaca da unaprijed odluče imaju li kapaciteta za rast egzotičnih ribica i volje i sredstava za skrb o njima, posebno o nekim vrstama kornjača koje mogu poživjeti i 40 godina.



Inače, nadam se da će blog pročitati i bocvena, koja je reagovala pre mesec dana na moju opasku da sam se s čokolade "skinuo" uspešno (jendom ) uz pomoć dobrog kakaa...
westvleteren westvleteren 11:30 05.08.2011

Re: Pakosni blog

U njegovoj blizini živi Ed, morska mačka (riba srodna našem somu), koji želi jesti samo hranu iz ljudske ruke i voli da ga se pritom češka po glavi.


Znao sam jedno dete koje je htelo da jede samo u liftu dok pritiska dugmiće.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 11:11 05.08.2011

;;

ja sam kao mali skupljao omote od cokolada. imam ih gomilu. :)
Hansel Hansel 11:14 05.08.2011

Re: ;;

Pa hajde da iskeniramo i razmenimo omote! Hoćeš? (Mogu i fotografije, što se mene tiče!)
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 11:54 05.08.2011

Re: ;;

ajde ako imam vremena saljem ovde
Hansel Hansel 13:53 05.08.2011

Re: ;;

Ja ću svoje postaviti ako stignem da fotografišem pre zaključavanja bloga (a valjda hoću, sada mi nisu nadohvat), ako ne - staviću na radpidshare, pa javljam zainteresovanima!
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 19:08 05.08.2011

Re: ;;

ok, super. hvala
westvleteren westvleteren 11:26 05.08.2011

Slučajnost

da baš danas naletim na blog o čokoladi, a baš jutros sam sasvim neočekivano posle duže vremena kupio ovo .

Hm, pomislih, moguće je da toliko košta i komad (od 100 grama), ali možda je to nekim slučajem cena za nekakav "komplet"


Ovako nešto sam i ja pomislio za cenu kinder jaja kao klinac tamo negde tokom ranih devedesetih.
Hansel Hansel 11:53 05.08.2011

Re: Slučajnost

Nema slučajnosti kad je čokolada u pitanju!

Probao sam ovu, ne znam baš da li s tim procentom... Eeeehhh...
lavandablue lavandablue 17:32 06.08.2011

Re: Slučajnost

westvleteren
da baš danas naletim na blog o čokoladi, a baš jutros sam sasvim neočekivano posle duže vremena kupio ovo .

Hm, pomislih, moguće je da toliko košta i komad (od 100 grama), ali možda je to nekim slučajem cena za nekakav "komplet"


Ovako nešto sam i ja pomislio za cenu kinder jaja kao klinac tamo negde tokom ranih devedesetih.


i ja sam jela tu cokoladu od 86% kakaoa, ekstra je ukus.
zilikaka zilikaka 11:35 05.08.2011

paranormalno

Sjajan ti blog. Sve je baš tako kako si ispričao.
Neke čokolade iz onog perida se ponovo mogu kupiti, al ne vidoh tuti-fruti. Bila sjajna mešavina. Po mom ukusu.
Nego, ta sposobnost osećaja da daljinu je kod nas nasledna, po muškoj liniji.
Svakog vikenda ja dovučem poprilične količine čokolade u okviru standardne nedeljne nabavke, i onda pokušam da ih sakrijem.
Ne zato što mi trebaju (al desi se i to), nego da moji (a naročito klinac) ne izjedu sve odmah.
Do sada su otkrili većinu mesta, al najgore kad pronađu, pa sami počnu da sakrivaju pronađeno.
Na kraju svako od svakog sakriva, a kad otvoriš fijoku za čarape pronađeš pola čokolade
buba_truba buba_truba 11:52 05.08.2011

Re: paranormalno

zilikaka
tuti-fruti. Bila sjajna mešavina. Po mom ukusu.

Joj, i po mom... o'ma sam na tutifruti pomislila.


Hansel Hansel 12:01 05.08.2011

Re: paranormalno

zilikaka

Hvala, ja se baš pitao nije li previše naivno to sve (mada je u tome i poenta), ipak je pisano pre sedam godina, bio sam malko blentaviji nego sada! Evo, malopre pomislih da li ljudi znaju zašto onakav početak - ko ne zna, evo: "Novi fosili" su iamli pesmu "Valentino i Renato" - tako i počinje i nastavlja: " - čokolada i kakao... i da netko drugi bira, odabrat ne bi znao".

I ja sam kao klinac pronalazio mesta skrivanja posebnim čulom!

Ima nekih "starih", ali mnoge ipak nisu ono što su bile, nisu u pitanju naše godine... Napisaću to u posebnom komentaru.

Bubo, samo mogu da s epriključim, mada sam ja iamo više omiljenih!!!
lavandablue lavandablue 17:50 06.08.2011

Re: paranormalno

buba_truba
zilikaka
tuti-fruti. Bila sjajna mešavina. Po mom ukusu.

Joj, i po mom... o'ma sam na tutifruti pomislila.



ta cokolada je po mom misljenju bila super zbog badema,
badem se retko u cokoladi nadje, bar kod nas.

a super su bile i one Mond 'sendvic' cokoladice (valjda je Kras proizvodio)

a apropo Kinderlada krema, po meni je on the best.
pitam se ponekad da li se jos uvek negde proizvodi, i ako se proizvodi cudi me kako ga vise nema na nasem trzistu...

A da li je neko od vas mozda jeo mlecnu cokoladu Heidi (iz fabrike iz Rumunije) sa ORASIMA I MEDOM?
http://heidi-chocolate.com/
www.heidi-chocolate.com
http://heidi-chocolate.com/en/products/grand'or-walnuts-honey/
Kako je tek ona DOBRA


Ali bez obzira na sve, Toblerone ostaje jedna od mojih omiljenih cokolada

Inace velika preporuka za ovako sladak blog
Hansel Hansel 19:38 06.08.2011

Re: paranormalno

Kažu da se Kinder-lada ne proizvodi i da se proizvodila samo u bivšoj YU!?

E, "Mond" je proizvodilo i proizvodi Zvečevo, a i "Super", mislio sam da je to "Kandit"...

Drago mi je da ti se blog sviđa! A i meni se sviđa, jer sam saznao za čokolade o kojima nisam imao pojma, na primer za tu Heidi! Hvala za info!
lavandablue lavandablue 20:51 07.08.2011

Re: paranormalno

Heidi se topi u ustima, i ne samo to!
juce sam je bas bila kupila (tacnije doneo mi ju je zmu kad je video kako zeljno drzim pored sebe staro sacuvano pakovanje od Heidi sa orasima i medom, dok kuckam i citam ovde na blogu o cokoladi ),
i dok sam jednu kockicu drzala par sekundi medju prstima zamisljeno i ceznjivo citajuci ovaj blog, toliko se otopila da je pocela bukvalno da curi, pa sam morala da je stavim u frizider, a onu sa prstiju polizala u slast .

to se kod Milka cokolade nikako ne moze desiti
jos jedan dokaz da nije tako mrmotski dobra kako je reklamiraju .

mada, ruku na srce, kada bi imali nestasice cokolade (kao ranije u bivsoj nam sfrj), i ona bi nam bila najbolja (u odnosu na surogate za cokoladu-secerne table...)


p.s. nisam znala da se Kinder-lada proizvodila samo u bivsoj Yu, to je stvarno grehota. tako je dobar bio taj krem, nema boljeg.
u stvari mozda se on moze uporediti jedino sa Schneekoppe (vrlo kvalitetnim i bogatim kremom sa velikim procentom lesnika i kakaoa za dijabeticare sa fruktozom, ali on nije tako maziv i lako topiv kao kinder-lada, osim na toploti-u ustima ili na palacinkama...)
ali ipak, sta je onda sa cokoladama kinder-lada? zar tu onda nema nelogicnosti?
to je kao kada bi postojao Nestle, Milka ili Toblerone krem (kao i cokolade sto postoje), a onda Nestle/Milka/Toblerone kremovi se proizvode u nekoj drzavi koja nije maticna drzava za navedene brendove...
ipak nekako verujem da se Kinder-lada krem morao proizvoditi jos negde, jer to nije bio nas domaci brend.

i jos nesto, ne znam da li znate, ali Plazma keks nikako nije nas jedinstven domaci brend.
isti, ali jos bolji keks prave originalno po tradicionalnoj recepturi u jednoj fabrici u Italiji sa slicnim oblikom, i malo manje slicnim nazivom (ali koga se sada ne mogu setiti...).
i btw, Plazma keks, nije danas ni priblizno onome sto je nekada bio po ukusu. i to nije zato sto smo sada odrasli pa nam se oset za ukus 'promenio', nego je to stvarno istina.


Hansel Hansel 10:48 10.08.2011

Tuti fruti

... iz moje kolekcije:



Colin_bgd Colin_bgd 11:40 05.08.2011

Sve, sve, ali...

U detinjstvu sam najvise voleo Runolist, u malim cokoladicama inkarnaciji. Mada sam naravno jeo sve koje mi dopadnu pod ruku, i to u sto kracem vremenu, da slucajno ne pocnu da se tope...

Danas se najvise "raznezim" uz ovo:




Mada su bananice ipak neprevazidjene iako nisu cokolada striktno govoreci. Ali ja ne znam jeftiniju drogu od njih...
Hansel Hansel 12:05 05.08.2011

Re: Sve, sve, ali...

Ali ja ne znam jeftiniju drogu od njih...



Podsetiše me ove školjkice na školjkice Bonkolade od pre 7-8 godina, i druge njihove proizvode, odlični su bili (imali, recimo, čokoladu s orasima) ali su izgleda propali. U Beogradu postoji ona manufaktura "Čokolada" koja ima sjajne proizvode...
zilikaka zilikaka 13:29 05.08.2011

Re: Sve, sve, ali...

U detinjstvu sam najvise voleo Runolist

Svetloplavi papir, sa sličicom cveta...
Hansel Hansel 13:48 05.08.2011

Re: Sve, sve, ali...

... a čokolada s alpskim mlekommmmmmm...
lavandablue lavandablue 18:02 06.08.2011

Re: Sve, sve, ali...

Colin_bgd
U detinjstvu sam najvise voleo Runolist, u malim cokoladicama inkarnaciji. Mada sam naravno jeo sve koje mi dopadnu pod ruku, i to u sto kracem vremenu, da slucajno ne pocnu da se tope...

Danas se najvise "raznezim" uz ovo:




Mada su bananice ipak neprevazidjene iako nisu cokolada striktno govoreci. Ali ja ne znam jeftiniju drogu od njih...



da, da, ti cokoladni puzici su ekstra njam njam i na oko i na ukus
a i Runolist su bile super , imas bas dobro pamcenje.

a jel se secas mozda nekih cokoladica u kompletu od 30 komada, svaka je dimenzije otprilike kao cokoladica Zivotinjsko carstvo (ili nesto manje dimenzije, ali je deblja), a na svakom omotu od svake cokoladice ponaosob je jedno slovo azbuke (ili latinice)?

a Coko-bananice su mi 'onako' kako da kazem, prilicno nezdrave, ali ponekad (doduse jako retko) sebi dozvolim, ako ih bas pozelim (na svu srecu jako retko, jer nisam njihov ljubitelj) pa pojedem jednu-dve.
ali narocito se, to moram priznati, 'zgrazavam' kolaca ili torti sa tim bananicama. to mi je nekako bas sund u kulinarstvu jer je pravi buckuris.

Hansel Hansel 10:36 10.08.2011

Re: Sve, sve, ali...

Lavanda, ja sma prvi pomenuo Runolist, samo da se zna!
Colin_bgd
U detinjstvu sam najvise voleo Runolist, u malim cokoladicama inkarnaciji.

Znam da je bila i tako pakovana, ali za sada mogu da ponudim samo ovu, od 50 grama (ne sećam se da je bila u varijanti od 100):

9snohvatica0 9snohvatica0 11:57 05.08.2011

:)

Cini mi se da je krajem devedesetih na ulicama prodavana ta neka turska secerna tabla sa omotom Kasandre i onog njenog kako se vec zvao.

Secate li se ove cokolade? OOOOO kako sam je samo volela....
Milka cokolada koju kupujemo u nasim marketima ne moze da se poredi sa ukusom iste kupljene u nekoj drugoj zemlji,njihova Milka ima pun,finiji ukus.
Manner...sto ih voooliimmm....Njihov noviji proizvod za trziste Emirata je cokolada od kamiljeg mleka i prodaje sa na aerodromima.Kupicu je kad tad


Kriolo kakao drvo je izuzetno retko,imala sam priliku da probam malenu cokoladnu kuglicu od te vrste kakaa i to je nesto neverovatno.Hrana za sva cula..
U principu volim cokoladu u svim oblicima,ukusima(sem ukusa yogurt jagoda),malu prednost kod mene imaju cokolade za kuvanje :) ali one kvalitetne,posebno Becke :)
Jos juce me Hansel podsetio kako topli napitak kakaa moze biti ukusan,i kako bi bilo dobro da kafu malo vise zamenim njim,a s obzirom da sam i dalje u Becu odoh do Bille da pogledam ponudu kakaa :)

Evo jedne pesmice
Hansel Hansel 12:11 05.08.2011

Re: :)

Jeste, to za Milku sam sumnjičio sebe da uobražavam, pošto sam primetio da se ukus pokvario kada su do nas došle "poliglotske" varijante (sastav na više jezika). Onda je jedan drug iz vojske dobio od majke iz Austrije nekoliko komada tamošnjih - i odmah smo jednoglasno konstatovali razliku. Bezobrazluk, šta reći. Tako je i s ostalim proizvodima, hrvatska organizacija potrošača je dokazala da kod njih (a sigurno i kod nas), na primer, "Ariel" nije onakav kakav je u EU...
9snohvatica0 9snohvatica0 12:24 05.08.2011

Re: :)

Odlicno sto si spomenuo i Ariel. Nije,iz razloga sto u EU domacica ne isfleka stoljnjak ajvarom,slaninom,mascu itd i njen beli ves isti prasak super opere,a kod nas ce tako uflekan stoljnjak da opere sa duplo vise praska u masini. I plus sto se nama uvozi roba koja je losija,jer oni po standardima unije ne smeju djubre odnosno robu koja ne zadovoljava potrebe potrosaca da prodaju svojim gradjanima.Inace im ode glava,zato uvek imaju nas kojima se moze sve uvaliti.
Ma imamo mi Miskovicev Duel,Ariel nit lepo mirise nit je povoljan
Ma ovde u Becu i najjeftinija cokolada je izuzetno ukusna.
Hansel Hansel 12:43 05.08.2011

Re: :)

Ah, TU u Beču!...

appendix appendix 13:36 05.08.2011

Re: :)

9snohvatica0
Secate li se ove cokolade?


Galija je sjajna čokolada.. i dan danas je rado jedem...
9snohvatica0 9snohvatica0 13:49 05.08.2011

Re: :)

Hansel
Ah, TU u Beču!...


Trenutno sam u Becu,kazem u Srbiji imamo Duel,meni je super duel rajska orhideja :) ko sisa Ariel.
Da ne ofujem sa praskom,ovako: Vracam se iz Bille,jeedva sam nasla kakao,ima samo jedna vrsta i to Bensdorp :), pakovanje od 125grama sam platila 1.39e, a crne cokolade se krecu od 1.19 do 1.59e. Dorina u Beckom rafu Bille od 130g je 1.39,oko 2e je nestle after eight
9snohvatica0 9snohvatica0 13:51 05.08.2011

Re: :)

appendix
9snohvatica0
Secate li se ove cokolade?


Galija je sjajna čokolada.. i dan danas je rado jedem...

Da li se salis? I dalje ima da se kupi? GDEEEEEEE? AAAAA
appendix appendix 13:59 05.08.2011

Re: :)

9snohvatica0

Da li se salis? I dalje ima da se kupi? GDEEEEEEE? AAAAA


Ukoliko se ne varam, mislim da sam je skoro video u Interex-u...
Hansel Hansel 14:02 05.08.2011

Re: :)

9snohvatica0

Trenutno sam u Becu,kazem u Srbiji imamo Duel,meni je super duel rajska orhideja :) ko sisa Ariel.Da ne ofujem sa praskom,ovako: Vracam se iz Bille,jeedva sam nasla kakao,ima samo jedna vrsta i to Bensdorp :), pakovanje od 125grama sam platila 1.39e, a crne cokolade se krecu od 1.19 do 1.59e. Dorina u Beckom rafu Bille od 130g je 1.39,oko 2e je nestle after eight

Ma, ukapirao sam, to sam se šalio žaleći što i ja nisam na tako nekoj lokaciji gde se mogu naći lepe čokolade...

Da, bio je neki austrijski kakao na Bajloniju, ali me nije impresionirao... Dorina je (kod nas, makar) prilično loša zamena za nekadašnje "Kraš" čokolade, imali su liniju ekstrafinih čokolada (mlečna, nugat i crna), više ih kod nas nema.
9snohvatica0 9snohvatica0 14:10 05.08.2011

Re: :)

Hansel
9snohvatica0

Trenutno sam u Becu,kazem u Srbiji imamo Duel,meni je super duel rajska orhideja :) ko sisa Ariel.Da ne ofujem sa praskom,ovako: Vracam se iz Bille,jeedva sam nasla kakao,ima samo jedna vrsta i to Bensdorp :), pakovanje od 125grama sam platila 1.39e, a crne cokolade se krecu od 1.19 do 1.59e. Dorina u Beckom rafu Bille od 130g je 1.39,oko 2e je nestle after eight

Ma, ukapirao sam, to sam se šalio žaleći što i ja nisam na tako nekoj lokaciji gde se mogu naći lepe čokolade...

Da, bio je neki austrijski kakao na Bajloniju, ali me nije impresionirao... Dorina je (kod nas, makar) prilično loša zamena za nekadašnje "Kraš" čokolade, imali su liniju ekstrafinih čokolada (mlečna, nugat i crna), više ih kod nas nema.

Upravo sam skuvala i pijem ga.Odlican je zaista.Nemoj zaliti donecu ti cokolade.
Meni se vise smucilo sve austrijsko iako je dosta kvalitetnije od naseg.....Ustvari nedostaje mi domovina,mesec dana ovde je sasvim dovoljno :)
9snohvatica0 9snohvatica0 14:11 05.08.2011

Re: :)

appendix
9snohvatica0

Da li se salis? I dalje ima da se kupi? GDEEEEEEE? AAAAA


Ukoliko se ne varam, mislim da sam je skoro video u Interex-u...

Cim dodjem u Bg otici cu.
Hvala ti do neba.
Hansel Hansel 14:13 05.08.2011

Re: :)

Da li se salis? I dalje ima da se kupi? GDEEEEEEE? AAAAA

A zar nema u "Štark" diskontima?

Nekad je bila i njihova čokolada "Rio" s lešnicima, odavno je ne viđam, proizvodila se, ako dobro pamtim, u pogonima u Makedoniji... Kad smo kod Makedonije, ko se seća "Evrope" (njihova konditorska industrija)?
Hansel Hansel 14:17 05.08.2011

Re: :)

Upravo sam skuvala i pijem ga. Odlican je zaista.

Prijatno!!!
lavandablue lavandablue 18:13 06.08.2011

Re: :)

Milka cokolada koju kupujemo u nasim marketima ne moze da se poredi sa ukusom iste kupljene u nekoj drugoj zemlji,njihova Milka ima pun,finiji ukus.


jeste, tako je,
a uz sve to, za moj ukus Milka cokolada je PRESLATKA kod nas (cak sta vise i nije nesto posebno),
ona po meni cak i ne moze da se poredi sa nekom drugom slicnom cokoladom od nekog naseg renomiranog proizvodjaca...
nasa Galeb cokolada je po meni mnogo bolja od Milke...
mikimedic mikimedic 12:20 05.08.2011

cene

Epilog 1: Pretraživanje po Internetu pokazalo je da je pomenuta (tada jako skupa) čokolada u bolje situiranom delu sveta - naravno - jeftinija, i to oko 3-4 puta!


ubedljivo najbolja cokolada (po meni)

cene

100g - 0.45chf (42 din)
400g - 1.7chf (160 din)

i to su poskupeli prosle godine...




Hansel Hansel 12:49 05.08.2011

Re: cene

A posle kažu da je u Švajcarskoj sve skupo!


You realize that you still have to work 90 more minutes, so you eat some chocolate as an anti depressant.



Ne vidim nigde da može da se naruči preko interneta...
mikimedic mikimedic 12:53 05.08.2011

Re: cene

A posle kažu da je u Švajcarskoj sve skupo!


generalno mislim da su namirnice opste potrosnje u svajcarskoj jednake ili cak i nize nego u srbiji.

garderoba (osim ako izuzmemo one najskuplje firmirane) ce sigurno biti jeftinije u svajcarskoj (ako se naravno poredi isti kvalitet - primer delta city ili usca, u odnosu na bilo koji veci mol u ch).

meso je naravno izuzetak i i drasticno je skuplje (kg kvalitetnog mesa moze ici i do 100chf), ali zato tu je uvek francuska



inace migros budget jeste posebna linija i po meni, primer drustveno odgovorne korporacije koja radeci u svoju korist radi i u korist potrosaca.

zaista je neverovatno sta se sve prodaje pod brendom migros budget - i roba je daleko jetinija od konkurentske (naravno jer lanac stoji iza nje) a pritom je potpuno jednakog kvaliteta.

evo ako cemo da reklamiramo i anti-reklamiramo, migros majice kratkih rukava (ispod kosulje) su daleko kvalitetnije od bilo kojih koje sam nalazio u beogradu. godinama sam kupovao minervine (sad se ne secam cene) dok nisam nasao migros - pakovanje 3 majice xxl kosta 5chf.


Hansel Hansel 13:05 05.08.2011

Re: cene

Dosta višeee!

mikimedic mikimedic 13:20 05.08.2011

Re: cene



eh da je miskovicu ikad palo na pamet tako nesto... a objektivno delta ima poziciju koju migros ima u svici...
Hansel Hansel 13:24 05.08.2011

Re: cene

Pa, oni su pokušali neku imitaciju sa svojim robnim markama, kako su to nazivali - "Premia" i nekom drugom - salodoleda i možda još nečega, ne mogu da se setim naziva.

Sve nade da usmerimo ka "Delezu"... A možda će proširiti izbor belgijskih čokolada...
9snohvatica0 9snohvatica0 13:53 05.08.2011

Re: cene

Hansel
Pa, oni su pokušali neku imitaciju sa svojim robnim markama, kako su to nazivali - "Premia" i nekom drugom - salodoleda i možda još nečega, ne mogu da se setim naziva.

Sve nade da usmerimo ka "Delezu"... A možda će proširiti izbor belgijskih čokolada...

Premia,Bas bas,K plus sinonimi za nekvalitet
bocvena bocvena 23:57 05.08.2011

Re: cene

Zbunio me Miki s ovim gaćama, u prvi mah:)
lavandablue lavandablue 18:18 06.08.2011

Re: cene

Hansel
A posle kažu da je u Švajcarskoj sve skupo!


You realize that you still have to work 90 more minutes, so you eat some chocolate as an anti depressant.



Ne vidim nigde da može da se naruči preko interneta...



lavandablue lavandablue 18:21 06.08.2011

Re: cene

Hansel

javascript:;
Sve nade da usmerimo ka "Delezu"... A možda će proširiti izbor belgijskih čokolada...


mozda ovo:


obozavam Mercy ,
narocito sa marcipan punjenjem,
mljac,
uzivanje uz

p.s. izvinjavam se, Mercy proizvode Nemci
arianna arianna 12:44 05.08.2011

..

ja sam najviše volela
, i




Hansel Hansel 13:00 05.08.2011

Re: ..

Slažem se (a ja se uglavnom slažem kad je ova tema u pitanju ), samo meni su "Želje" ipak bile malo preslatke, "Životinjsko carstvo" je doskora fržalo stari kvalitet i bilo jedna od najkvalitetnijih čokolada. Onda su i njega "isfušerisali", ili bar samo nama šalju serije lošijeg kvaliteta. A nedavno sam bio svedok kad je jedna grupa iz Hrvatske specijalno išla da kupi te čokolade - ja se zaprepastio i rekao kako mi odavde patimo za "Krašom", a oni jure u "Štark"! "Tako će uvek biti", odgovorila je gošća iz Zagreba.

Nemam neki zgodan mah, pa evo:
zilikaka zilikaka 13:36 05.08.2011

Re: ..

Al moram da dodam da su naše Toblerone uvek bile osetno lošije od onih što dođu spolja. Nekako mislim da se kod njih ta razlika najviše primećivala.
appendix appendix 13:46 05.08.2011

Re: ..

arianna
ja sam najviše volela


Kad je 'životinjsko carstvo' u pitanju, ne smemo zaobići ni album...
Kao nagrada je sledovao bogat paket slatkiša... Svakako, preporuka autoru bloga za izbor teme...

EDIT: kad smo već kod albuma, setih se da je tu i neizbežni karbofix za lepljenje sličica...

arianna arianna 14:07 05.08.2011

Re: ..

Kao nagrada je sledovao bogat paket slatkiša



popunila dva albuma, poslala i dobila dva paketa slatkiša
joooj, kad se samo setim koja je to bila radost ..... negde u podrumu mi je i treći album ali nedostaju par sličica
appendix appendix 14:14 05.08.2011

Re: ..

arianna
negde u podrumu mi je i treći album ali nedostaju par sličica


Odlično se sećam perioda kada su deficitarne sličice bile 185, 218... Popuniš skoro ceo album, a njih nikako da nadješ, a onda, naišao period kada su samo one bile u čokoladi... valjda, prirodna ravnoteža...
Hansel Hansel 15:12 05.08.2011

Re: ..

appendix
Svakako, preporuka autoru bloga za izbor teme...

Hvala za taj jedan utešni glas!
arianna arianna 15:17 05.08.2011

Re: ..

Hvala za taj jedan utešni glas!


samo da se zna, i ja sam dala preporuku. nadam se da će kasnije biti vidljiva.
Hansel Hansel 15:44 05.08.2011

Re: ..

Blagodarim!
appendix appendix 15:50 05.08.2011

Re: ..

Hansel
Blagodarim!


moraš reći, blOgodarim..
Hansel Hansel 16:17 05.08.2011

Re: ..

U pravu si, blogodarim!
lavandablue lavandablue 18:24 06.08.2011

Re: ..

arianna
ja sam najviše volela
, i




Toblerone uvek ostaju No1!
sesili sesili 13:05 05.08.2011

Toblerone!!!

Za mene - najbolja! A što se tiče Jami... U jednoj Minimaksovoj emisiji gostovala dotična pevačica. Pita je voditelj otkud takav nadimak? Ona kaže da se zove JAsna MIlenković, pa... A Minimaks, šeret, pita: kakav bi nadimak bio da se zovete DUbravka PEtrović?
Hansel Hansel 13:15 05.08.2011

Re: Toblerone!!!

Jeste, u vrhu je (ja sam neodlučan šta je za mene na vrhu )... Kao mali, obožavao sam Nestle, ali u novije vreme ni one nisu što su bile, bar ove koje dolaze kod nas...

A Jami... sećam se da su zaista pričali da će kao da tuže proizvođača zbog autorskih prava, mada sam ja za nju prvi put čuo upravo u vezi s pesmom "Čokolada" ili kako li se već zvala i mislio sam da je to aludiranje na "Jami" "čokoladu", i, kao što rekoh, mnogo je starija od njene "umetničke pojave"!
mikimedic mikimedic 13:54 05.08.2011

Re: Toblerone!!!

DUbravka PEtrović?


pa to mu dodje i BoTa.

a sta cemo onda sa nasim dragecom


zoja444 zoja444 13:59 05.08.2011

Re: Toblerone!!!

kada sam bila mala, na jednom putovanju, uzeli smo 2 velike kutije pune toblerona koje su ispale iz nekog kamiona (nismo bili jedini). to je bila zaliha za 3 meseca. ja sam odbila da ih jedem i danima sam sa strahom iscekivala kada ce doci da nas uhapse. od tada datira moja odbojnost prema slatkisima.

ne jedem cokolade vec godinama i sasvim sam ok po tom pitanju. negde sam procitala da je dovoljno apstinirati od cokolade 5 dana, da bi se prekinula zavisnost. ne secam se da li je rec o naucnoj studiji ili ne, ali eto informacije nekome ko hoce da se odvikne.
Hansel Hansel 14:07 05.08.2011

Re: Toblerone!!!

Eh, da se san svakog deteta pretvori u moru! Ali, verovatno ti je bolje tako... A to za apstinenciju od slatkiša iz iskustva bih mogao da potvrdim.
Hansel Hansel 10:29 10.08.2011

Re: Toblerone!!!

Toblerone je u exYU, po licenci, proizvodio Kraš! Evo dokaza:



milisav68 milisav68 13:46 05.08.2011

kremipan

svetla tačka bio je " Agrokomercov" "Kremipan"


To su nama davali za marendu (užinu) u vojsci, i bio je dovoljan trenutak nepažnje, pa da ostaneš bez njega.

Inače, i od mene su se krili slatkiši.Bio sam u stanju da zduvam "Kraš" čokoladu od 200g, ko od šale.Jedino što je nisam jeo na brzinu, nego sam uživao u ukusu, pa sam je lomio na kockice, i sisao ko bombone (ležeći u krevetu, i čitajući stripove).

Hansel Hansel 13:50 05.08.2011

Re: kremipan

Vidim ja, mnogo si naivan!
appendix appendix 13:54 05.08.2011

kao voda za čokoladu..

Kad smo već kod nostalgije, u nekim kućama se još uvek mogu naći ostaci prošlih vremena...

razmisljam razmisljam 14:33 05.08.2011

Сећа ли се неко

( ако је година блиских Метузалему, као ја ) маркица са поенима од 1 до 5 које су биле штампане на омотима слаткиша ( Штарк или Краш, питање је сад? ). Исецкаш их, залепиш у албум, и кад попуниш све, пошаљеш, па добијеш пууууну кутију сваштанечега слатког. И тако у круг.
А ја била невешта у исецању, па то било неуредно и рецкаво и свакакво, па се лепило лепком ( ништа самолепива позадина )... Перипетија, али се увек исплаћивала.

Узгред, мени се допада нова Бамбијева чоколада са бадемима.
И све варијанте поморанџа - црна чоколада.

А када сам била мала ( и неваспитана ), када бих добила на поклон чоколаду ( лепо упаковану, као што је ред ), прво сам је опипавала. Ако бих осетила џомбице под прстима ( знак да су у питању цели лешници ), узимала сам је и захваљивала, а ако не бих, 'ладно сам је враћала доносиоцу, на очај моје маме, која није хтела да рачуна то што сам се и у тој ситуацији захваљивала.
Hansel Hansel 15:03 05.08.2011

Re: Сећа ли се неко

Haha - "Hvala, ali - ne, hvala"

Mislim da se sećam markica na Krašovom Petir-Beurre, ili sam pomešao s nekom Štarkovom nagradnom igrom s početka 90-ih?
razmisljam razmisljam 15:42 05.08.2011

Re: Сећа ли се неко

Hansel


Mislim da se sećam markica na Krašovom Petir-Beurre, ili sam pomešao s nekom Štarkovom nagradnom igrom s početka 90-ih?


Ово о чему ја причам је било мнооого раније од деведесетих, да не кажем у другој половини шездесетих.
Успела сам да нађем само ову кратку цртицу у ,,Лексикону југоносталгије''.
Искрено, не сећам се да ли је мама пошиљке слала препоручено, али знам да смо редовно добијали пакете са слаткишима.

KANDIT
Osječka tvornica čokolade. Godinama su na svim omotima "Kanditovih" čokolada bile markice (s raznim brojevima) koje su se izrezivale i lijepile u posebne albume. Ispunjeni albumi slali su se tvornici, a "Kandit" je to nagrađivao poklon-paketima. Ispunjene albume trebalo je slati preporučeno, inače su se redovito - gubili.



stari92 stari92 15:45 05.08.2011

Метузалема реконтра метузалемици,..


и

.. SVE je to pitanje konstelacije,što rek'o poštovani nsarski:mož' 'vako-a i 'nako
No,dobro ..
Muka druga Mene muči ..
Niko samnom da se druži ..
Pomislim,ponekad,da Ja nisam uranotežen/под Либелу .. Импосибл.
Понекад,identično,pomislim,da kad uhvatim deo Sebe u Promisli da upoznam
neke s one strane (Да.Вас)),zbog ravoteže priključim,još,neke,delove Sebe,
ne bi li racionalno prevagnulo nad radoznalošću.
I,nekako,ne s proletja,čudnim spletom okolnosti,isplivaju iznova,i O5,..
Модератор 05,Субил,,..,анд етц женскадија.
Под М : Ненад Ш.,Предраг Б.,Јарил 481,.. итд.
Kraće je,možda,koga ne bih želeo da proniknem,jer,boja slova im,I sklop reči,govori da dobra biti neće.

Pa,da se upoznamo !?
A ?

razmisljam razmisljam 15:55 05.08.2011

Re: Метузалема реконтра метузалемици,..

stari92

Pa,da se upoznamo !?
A ?


Е, мој Стари...
Метузалемица јесам, али ме сећање још увек прилично служи.
Зар тај део са упознавањем, а и онај

Niko samnom da se druži ..


нисмо одрадили још ономад код мене на блогу неком приликом?
Но, ако већ инсистираш, хајде да формализујемо:
- Драго ми је што смо се упознали.

Хвала за музику.
stari92 stari92 16:07 05.08.2011

sory,but ..

neka nostalgija Me ubiVa,napunih u petak,5.8.тутаузенелевн.
50 лета.


(Живео Ја,још,дуго))

О,теб' се не ради у преписКу/ци,чита ли неко,Н-ти-Ми смо фикција!!!
M
Hansel Hansel 16:26 05.08.2011

Re: Сећа ли се неко

razmisljam
KANDIT
Osječka tvornica čokolade. Godinama su na svim omotima "Kanditovih" čokolada bile markice (s raznim brojevima) koje su se izrezivale i lijepile u posebne albume. Ispunjeni albumi slali su se tvornici, a "Kandit" je to nagrađivao poklon-paketima. Ispunjene albume trebalo je slati preporučeno, inače su se redovito - gubili.



I ova je bila dobra, bez obzira što je bila za kuvanje!

Uzgred, ja sam mislio na sedamdesete-osamdesete, mislim da je i tada bilo nekih markica...
razmisljam razmisljam 16:42 05.08.2011

Re: sory,but ..

stari92
neka nostalgija Me ubiVa,napunih u petak,5.8.тутаузенелевн.
50 лета.

(Живео Ја,још,дуго))


Живео Ти, још дуго.
И срећан ти рођендан уз, наравно, чоколадну торту.




9snohvatica0 9snohvatica0 16:51 05.08.2011

Re: sory,but ..

stari92
neka nostalgija Me ubiVa,napunih u petak,5.8.тутаузенелевн.
50 лета.


Specijalno za tebe(izvinjavam se sto ne persiram i ako bi trebalo)
zilikaka zilikaka 17:11 05.08.2011

Re: sory,but ..

Сећа ли се неко
( ако је година блиских Метузалему, као ја ) маркица са поенима од 1 до 5 које су биле штампане на омотима слаткиша ( Штарк или Краш, питање је сад? ). Исецкаш их, залепиш у албум, и кад попуниш све, пошаљеш, па добијеш пууууну кутију сваштанечега слатког. И тако у круг.

Šta seća li se?!
Naravno da se seća(m)!
Neka sam metuzalemica

Nego, polovinom devedesetih zabasamo muž i ja u jednu radnju u Makedoniji, relativno rano ujutro. Oni tek otvorili.

Prvo što smo primetili bile Kiki bone, pa Jadro keks, i tako redom.
Nije što smo primetili nego što je bilo dovikivanje "jooj viiidi, Kiki, viiiidi 505 sa crtom....", sve uz odgovarajuće izraze lica.
Prodavačice nas gledale sažaljivo, ko gladnu decu
9snohvatica0 9snohvatica0 21:38 05.08.2011

Re: Сећа ли се неко

Hansel
Haha - "Hvala, ali - ne, hvala"

Mislim da se sećam markica na Krašovom Petir-Beurre, ili sam pomešao s nekom Štarkovom nagradnom igrom s početka 90-ih?


Stark je u pitanju,sweet,derbi(pokojni slatkis), zaza,napolitanke ljubicaste imali su na pakovanjima poene koje smo seckali i slali... E sad ne znam tacna pravila igre ali sistem je bio seckanje ,sabiranje i slanje,toga se secam jako dobro i bilo je 97 ili 98god.
Hansel Hansel 21:59 05.08.2011

Re: Сећа ли се неко

Da, bio je i Štark 90-ih, ali, vidiš, i Kandit jedno 30 godina ranije.
kremba kremba 22:28 05.08.2011

Re: sory,but ..

stari92
50 лета.


Srecan ti rodjendan momce!
Najbolje godine.

Idi bre, kakvi' sve matoraca ima.
Hansel Hansel 12:13 10.08.2011

Kandit

Ovde ste mi istrolovali Kandit, al' nema veze - evo još nekih njihovih omota iz moje kolekcije:









Zanimljivo, sada primećujem da je "Kandit" u to vreme možda jedini navodio procentni udeo sastojaka ... "kandit" je proizvodio i "Tuti fruti", a na ovim omotima vidim da su još jedino "Nestle" (po licenci proizvodilo "Zvečevo" ) imale precizniji sastav štampan na omotu.
9snohvatica0 9snohvatica0 16:36 05.08.2011

:)

Jaooo pa nabasala sam na kakao sa pedigreom


Hansel
Da li se salis? I dalje ima da se kupi? GDEEEEEEE? AAAAA

A zar nema u "Štark" diskontima?

Nekad je bila i njihova čokolada "Rio" s lešnicima, odavno je ne viđam, proizvodila se, ako dobro pamtim, u pogonima u Makedoniji... Kad smo kod Makedonije, ko se seća "Evrope" (njihova konditorska industrija)?

Mislim da ima u Zemunu i na Zelenjaku Starkicev diskont,ali ja Galiju nisam videla gooodinama.
Eto ona me podseca na detinjstvo,i sad mogu da se setim tog ukusa.
Ja sam ovde najmladja tako da za Evropu,Rio i jos neke ili ne znam ili se ne secam
Hansel Hansel 17:46 05.08.2011

Re: :)

9snohvatica0
Jaooo pa nabasala sam na kakao sa pedigreom

Nadam se da sediš u nekom bečkom parku i odatle pišeš!
Ja sam ovde najmladja tako da za Evropu,Rio i jos neke ili ne znam ili se ne secam

Juče sam video datum rođenja u profilu, pa skapirah, ako je tačan, da ne znaš ko su bile "džirlo djevojke" koje pomenuh na onom potrošačkom blogu. Stvarno si mlada (u odnosu na nas ). Mogao bih otac da ti budem.
9snohvatica0 9snohvatica0 18:13 05.08.2011

Re: :)

Hansel
9snohvatica0
Jaooo pa nabasala sam na kakao sa pedigreom

Nadam se da sediš u nekom bečkom parku i odatle pišeš!
Ja sam ovde najmladja tako da za Evropu,Rio i jos neke ili ne znam ili se ne secam

Juče sam video datum rođenja u profilu, pa skapirah, ako je tačan, da ne znaš ko su bile "džirlo djevojke" koje pomenuh na onom potrošačkom blogu. Stvarno si mlada (u odnosu na nas ). Mogao bih otac da ti budem.


Ja se pre svega izvinjavam sto ne persiram nikome.
Ne pisem iz parka,u stanu sam,danas odmaram,dosadio mi je Bec naucila sam ga napamet.
Da ,bas sam se pitala ko su one,ali bilo mi malo glupo pitati :)
Datum je potpuno tacan,sve je tacno.
Najmladja sam pa mi je dopusteno da offujem,jel da :) :) :)


P.S.NASLAA!Znam :) ko nema u vuglu ima u guglu kazu u munZeu .
Secam se Cang Slanga,ali nisam znala da je to u vezi sa mr.Dzirlom
Hansel Hansel 18:51 05.08.2011

Re: :)

Ovde se ne persira, to će ti svi reći, naročito ne među onima koji imaju nikove. Tako da je sve OK! A off-ovanje je, bar na mojim blogovima, dozvoljeno!
9snohvatica0 9snohvatica0 19:51 05.08.2011

Re: :)

Hansel
Ovde se ne persira, to će ti svi reći, naročito ne među onima koji imaju nikove. Tako da je sve OK! A off-ovanje je, bar na mojim blogovima, dozvoljeno!

Pa najmladja saaaam Ja vas sve ovde sad podmladjujem ,vadim prosek :) (salim se :)
Nisam nikakav FEJMOUS (sto bi rekao jedan juznjak sa mog fakulteta) pa ime nisam stavila,ali ime mi je najlepse na svetu :)(tata ga izabrao) I koliko shvatam svi se ovde nekako znaju a ja nova i zelena,pa ne znam koliko i vi :)
milisav68 milisav68 20:22 05.08.2011

Re: :)

9snohvatica0
Hansel
Ovde se ne persira, to će ti svi reći, naročito ne među onima koji imaju nikove. Tako da je sve OK! A off-ovanje je, bar na mojim blogovima, dozvoljeno!

Pa najmladja saaaam Ja vas sve ovde sad podmladjujem ,vadim prosek :) (salim se :)
Nisam nikakav FEJMOUS (sto bi rekao jedan juznjak sa mog fakulteta) pa ime nisam stavila,ali ime mi je najlepse na svetu :)(tata ga izabrao) I koliko shvatam svi se ovde nekako znaju a ja nova i zelena,pa ne znam koliko i vi :)

Ma samo opušteno, ovde je ti ko i u svakoj kafani.
Zezanje je, dok ne krene politika, tada krene tuča, tu se onda pojavi izbacivač (moderator 05 ), pa izbaci (banuje) izgrednike iz kafane, i ubrzo posle toga bude mir i fajront.
I tako ukrug.

Hansel Hansel 20:31 05.08.2011

Re: :)

Nisam nikakav FEJMOUS

Pa, većina nije, ja ne znam odakle mi ovo VIP! Ali, Blog B92 jeste pre pet (ili šest) godina počeo kao VIP Blog. Eto, da znaš!
Hansel Hansel 20:36 05.08.2011

Re: :)

milisav68


Milisave, svaka ti je kâ u Njegoša!
9snohvatica0 9snohvatica0 21:30 05.08.2011

Re: :)

Hansel
Nisam nikakav FEJMOUS

Pa, većina nije, ja ne znam odakle mi ovo VIP! Ali, Blog B92 jeste pre pet (ili šest) godina počeo kao VIP Blog. Eto, da znaš!

To VIP mi je tako lascivno i jezivo,svi smo mi ovde ljudi koji izrazavmo svoje stavove,price,pritom ne gluimo ludilo....Bar ja tako dozivljavam nekolicinu Vas sa kojima sam razmenila par postova. Prikljucila sam se 92 blogu jer ima izobilje pametnih stvari.A mi mladi na pocetku karijere(koje crne karijere)mozemo da procitamo i naucimo toliko toga :) POHVALE ZA BLOGEREEEEE
Preterala sam,necu vise offovati nije mi ovo knjiga utisaka.
appendix appendix 16:39 05.08.2011

sve na jednom mestu..

9snohvatica0 9snohvatica0 16:47 05.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

appendix

Mnogo puta sam pokusala da skupljam omote ,ali ih je mama,kad god bi krecili i premestali stvari bacala kao visak :/
Hansel Hansel 17:34 05.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

Appendix, je l' to tvoji omoti ili neko prodaje na Limundu?

Ja svoje objavljujem za 5-6 dana, nadam se bar.
appendix appendix 20:34 05.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

Hansel
Appendix, je l' to tvoji omoti ili neko prodaje na Limundu?

Ja svoje objavljujem za 5-6 dana, nadam se bar.

Nisu moji... 'pozajmio' sa Limunda...
lavandablue lavandablue 18:32 06.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

appendix



sve sve, ali naziv 'Rigoleto'

kao da asocira na nesto posle cega sledi stomacni 'rigoleto' usled prejedanja i nesvakidasnje kombinacije ukusa
Hansel Hansel 19:48 06.08.2011

Re: sve na jednom mestu..

I ja sam to primetio, ali sam hteo da sačuvam dostojanstvo čokoladi!

A šta reći za ovo?

ČOKOLADA SA LUKOM, PRALINE SA SENFOM

Na 41. sajmu slatkiša i kolača (ISM) u Kelnu, izlagači iz 64 zemlje prikazali su slatke i slane proizvode

Sladokuscima su razne čokoladne kreacije, fina peciva, grickalice i sladoledi pružili zadovoljstvo na najvećoj svetskoj smotri prehrambene industrije ove vrste.
Prvi put se na Sajmu predstavila zemlja partner Nemačke – Turska, koja je na brojnim štandovima pokazala svoje poslastice. Proizvođači čokolade i dalje istražuju granice neobičnih kombinacija. Ove godine su hitovi čokolada sa kiselim kupusom i lukom, čokolada sa karamelizovanim semenom sena i masline u beloj čokoladi.



Italijanska firma prodaje pekorino (ovčiji) sir sa komadima čokolade. Švajcarski proizvođač je pripremio “CO2 neutralnu” čokoladu, koja ne doprinosi emisiji gasova i efektu staklene bašte. Prema njihovim istraživanjima prilikom proizvodnje 100 grama bele ili crne čokolade emituje se ista količina ugljen-dioksida koliko ispusti i automobil kada pređe kilometar, pa su napravili proizvod koji je u skladu sa politikom očuvanja šuma.
Sve je teže biti drugačiji od konkurencije. “Ickx čokolaterija” napravila je neobične praline punjene ili kozijim sirom i senfom, ili kiselim mlekom i buđavim sirom.
“Kafa za pojesti”, proizvod nemačke kompanije “Vibold”, ima tri varijante: makijato, tofe i kapućino. Fil sa ta tri ukusa ubačen je u slasnu školjku od čokolade. Namera proizvođača je bila da glavna asocijacija kupcu bude “kafa za poneti”, piše “Dojče vele”.
Kompanija “Štorc” iz Tutlingena našla je kombinaciju fine mlečne čokolade i filozofske mudrosti. Očekuju da se kupci emotivno vežu za proizvod, koji ima šta da ponudi i telu i duši.
Zdrave grickalice su takođe trend – tu su štapići od povrća i kikiriki iz bolivijskih prašuma.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana