Gost autor

margos razmišlja....

Unfuckable RSS / 05.01.2008. u 01:29

 

Mudrost je primenjeno znanje!

Pamet vs Mudrost

Pročitala sam pre neki dan da čovek ne mora biti pametan da bi bio mudar! Često razmišljam o toj razlici između pameti i mudrosti. Znam mnoge pametne, obrazovane, inteligentne ljude, koji su potpuno nemudri – žive nesrećno, zbrkano, ljuti na sebe i druge, analiziraju sve događaje ‘u sitna crevca’ tražeći krivca, i pritom, veliki deo teško i ‘pametno’ zarađenog novca, troše na lekove i razna lečenja. A poznajem i one druge, manje obrazovane, srećne, zadovoljne, pune razumevanja i ljubavi za sve što čini život!

Jedna od razlika između pametnog i mudrog je ta što pametan menja svet, a mudar menja sebe, znajući da je jedina osoba na koju ima potpuni uticaj on sam, a da druge ne može promeniti. Menjajući sebe, menja doživljaj, percepciju sveta oko sebe - tada se čini da se i svet menja.

Druga bitna razlika je ta što je pametnom jako važno da uvek bude u pravu; mudrog ne zanima ko je u pravu, on želi da bude srećan i da rešava probleme. Sledeći put kada se budete svađali i zastupali neko mišljenje, zapitajte se da li je to ono što vodi rešenju problema ili njegovom usložnjavanju, ili možda još mudrije: da li želite da budete srećni, ili u pravu?! Znam šta ćete odabrati.

Dalje, pametan sve zna, nema toga što mu možete reći, a da vam ne kaže ‘Ma znam ja to! To je još Kant govorio, a slično je rekao i Sokrat, a i Sveti Avgustin u svojim “Ispovestima”…; mudar zna šta ne zna, zato stalno uči. On je radoznao, voli da uči, da se usavršava, ispituje koz lično iskustvo i ide dalje. Pametan ima znanje, a mudar ga primenjuje !

Pametan i ono što zna, ljubomorno čuva za sebe, ne deli svoja znanja jer ih je teško stekao - 

(možda je čuo da informacija najviše vredi ?!), a mudar stalno deli svoja znanja, protočan je za nove informacije i zna da će sutra biti još bolji i znati više.

Pametan proučava prirodne zakone u želji da ovlada njima, da ukroti prirodu i promeni prirodne zakone, a mudar ih spoznaje i trudi se da živi u skladu sa njima.

Pametan misli da su život, priroda, bogatstvo, novac… ograničeni, da je to kolač koji treba da se podeli na veliki broj gladnih usta, pa se trudi da uzme više za sebe, da, ako treba, i ukrade kolač. Mudar sam ispeče kolač i deli ga drugima.

Pametan, kada se nešto loše desi, traži krivca, proklinje, smatra da su se mračne sile urotile protiv njega, da nema sreće…. A mudar postavi odmah pitanje ‘šta ja to treba da promenim u sebi ?’

I možemo tako do beskraja… ipak, za kraj ovog teksta, da parafraziram jednu mudrost Vesne Krmpotić: “Pametan misli da je Bog, a mudar zna da je od Boga!”

                     05022527477ece77a0e35.jpg



Komentari (263)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

eli eli 01:37 05.01.2008

Jel to

njena mudrost ili je citirala svog gurua?
Unfuckable Unfuckable 01:58 05.01.2008

Re: Jel to

šta ti misliš...(ako misliš) ?
eli eli 02:26 05.01.2008

Re: Jel to

šta ti misliš...(ako misliš) ?

Mislila sam na Vesnu Krmpotic,ali se nije pojavio citat.Ona jeste spisateljica,medjutim poznata je i kao prevodilac i ucenik i t.d Sai Babe,pa mudrost vise potseca na njega.
margos margos 02:32 05.01.2008

Re: Jel to

eli
šta ti misliš...(ako misliš) ?Mislila sam na Vesnu Krmpotic,ali se nije pojavio citat.Ona jeste spisateljica,medjutim poznata je i kao prevodilac i ucenik i t.d Sai Babe,pa mudrost vise potseca na njega.

Pročitala sam u njenoj knjizi 'Stotinu i osam', i dopalo mi se, pa sam upamtila.
A da li je Sai Babino, to ne znam.
margos margos 04:27 05.01.2008

Re: Jel to

eli
šta ti misliš...(ako misliš) ?Mislila sam na Vesnu Krmpotic,ali se nije pojavio citat.Ona jeste spisateljica,medjutim poznata je i kao prevodilac i ucenik i t.d Sai Babe,pa mudrost vise potseca na njega.

Evo, pronašla sam tu njenu 'pjesmenu priču' kako ih ona zove.
Tebi na dar:)

Budi ponosna - ne budi ohola.
Znaš li razliku?
Ponosni su oni koji znaju da su od Tvorca, oholi su oni koji misle da su oni tvorci.
Budi veličanstveno blaga; dostojanstveno čedna. Otkrit ću ponosne, razotkriti ohole, čedne i tihe ću razglasiti, veličanstvene u sjaj razogrnuti.
Budi bezimeno slavna, budi bez imena poznata. Onakva kakva sam Ja: slava sam svakog sveca, Ime sam svih imena.

Vesna Krmpotić, 1991.god, 'Stotinu i osam'
andjelija andjelija 01:38 05.01.2008

kakva

glupost.
Unfuckable Unfuckable 02:01 05.01.2008

Re: kakva

andjelija, udubi se malo jbt - pa gde bljuc na drugom komentaru ?!?!
andjelija andjelija 02:05 05.01.2008

Re: kakva

Unfuckable
andjelija, udubi se malo jbt - pa gde bljuc na drugom komentaru ?!?!


sta hoces :) jos sam fina bila :)

a i ti bi mogao neke pointers da das tim ljudima pre nego sto objavite ovde sve i svasta .
Unfuckable Unfuckable 02:13 05.01.2008

Re: kakva

a i ti bi mogao neke pointers da das tim ljudima pre nego sto objavite ovde sve i svasta .
onda bi uhodao u kolonu - podugačku - likova koji ti određuju šta i kako treba da misliš ...etc - a sebe ne doživljavam kaotakvog ....a mislim da me ni ti ne poznaješ kaotakvog...
bauer bauer 02:59 05.01.2008

Re: kakva

andjelija
glupost.

Andzo, pa ti me sve vise i vise odusevljavas :) Pa cak i da mislis ovo sto si gore rekla, zasto tako, iz neba pa u rebra. Jel vidis kako je ajkula, dole, sve to lepo iznijansiro?
andjelija andjelija 03:03 05.01.2008

Re: kakva

nsarski veliki strumf?

naravno da mislim sve sto kazem ovde. sve od mene sto dobijate je istina i samo istina so help You God. covece nisam tako islifovana, pa ja igram texas hol'em samo da bih naucila da budem strpljiva i takticna. i izgubih na turniru od gerijatrije sto je bila womens world champion pre par godina. to mi kao za utJehu. stigla sam do glavnog stola sto jes.
bauer bauer 03:12 05.01.2008

Re: kakva

Znaci, jos i kocos :) Meni se cini da bi ti brzo resila sve svecke probleme, samo kada bi ti se pruzila prilika. Onako, po kratkom postupku :)
andjelija andjelija 03:31 05.01.2008

Re: kakva

ne kockam iz porodicnih razloga. ali nasla sam ovo kao brzu vezbu da se dopingujem necim sto manjakam uvek.
brza i prakticna sam kad je posao u pitanju.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 10:50 05.01.2008

Re: kakva

Samo nešto me zanima:
andjelija
kakva glupost.

... kaže ko? I na osnovu čega? Jesi li ti Andjelija objavila nešto?

Nemoj da se ljutiš Andjelija, samo pitam. I baš sam fina.

I molim još da mi se objasni u kom sistemu vrednosti je tekst "Kakva glupost" pametniji od teksta gore.
margos margos 13:01 05.01.2008

Jelena,

...da Te pozdravim:)))
Jedan od povoda za txt je o onaj tvoj pad (je l blede junačke modrice?), i tvoja Novogodišnja čestitka!

andjelija andjelija 22:50 05.01.2008

da utrosim malo svog dragocenog vremena na

objasnjenje koje samo da dokazem filozofima da je ceo tekst glup:
kome su namenjene ove misli?
zasto je izabrano bas pamet vs mudrosti?
sta je uslovilo da se pise o ovome?
sa se zeli postici ovim tekstom?
ako je vec uobliceno subjektivnim definicijama zasto se nije isle dublje u analizu? (Kad smo kod sitnih crevaca)

Mudrost je primenjeno znanje!

na koji nacin primenjeno? a sta je sa prakticnoscu i kako je nasla tu vezu izmedju mudrosti i znanja? sta je znanje? da li je mudrost znanje ili je znanje mudrost? ili ni jedno ni drugo.

Pročitala sam pre neki dan da čovek ne mora biti pametan da bi bio mudar! Često razmišljam o toj razlici između pameti i mudrosti. Znam mnoge pametne, obrazovane, inteligentne ljude, koji su potpuno nemudri – žive nesrećno, zbrkano, ljuti na sebe i druge, analiziraju sve događaje ‘u sitna crevca’ tražeći krivca, i pritom, veliki deo teško i ‘pametno’ zarađenog novca, troše na lekove i razna lečenja. A poznajem i one druge, manje obrazovane, srećne, zadovoljne, pune razumevanja i ljubavi za sve što čini život!


ja za svoje 32 godine ne poznajem ni jednu ovu grupu da mogu ovako da generalizujem. cak bih rekla da svako inteligentno bice koje sam srela je srecnije od manje inteligentnog.
da bi neko bio srecan, zadovoljan, pun razumevanja, ljubavan nije potrebno da ga klasifikujemo u manje pametne, inteligentne i ostale. covek se ili rodi kao srecan-zadovoljan-ljubavan (kao na primer moja skromna malenkost) ili ne (kao moja baba).

krivca traze samo nesigurni ljudi. oni koji se plase da se suoce sa sobom. krivac ne postoji, vec okolnosti i izbori koji su nam dati.

Jedna od razlika između pametnog i mudrog je ta što pametan menja svet, a mudar menja sebe, znajući da je jedina osoba na koju ima potpuni uticaj on sam, a da druge ne može promeniti. Menjajući sebe, menja doživljaj, percepciju sveta oko sebe - tada se čini da se i svet menja.


pametan covek ne mora da menja svet. pametni su oni ljudi koji upornoscu i radom teraju svoje: vukovci, ljudi koji vole da uce, zele da saznaju, zele da napreduju... ali to ne mora da znaci da se svet menja. menja se mozda njihov svet...sto znaci da pametan je pre mudar za sebe a ne za druge.
biti mudar zahteva lukavost. nauciti kako da se eskiviriju okolnosti koje nam ne odgovoraju. ali i za to treba biti pametan.
svaki covek moze drugog coveka da 'open the mind' (umesto change our mind). za takve stvari je potrebna taktika i kredibilitet. ali da bi drugog coveka 'podsetio' (open the mind) taj drugi covek mora da zeli da prihvati tudje misli, da ih razume, primeni i modifikuje onako kako njemu najvise po prirodi stoji.



Druga bitna razlika je ta što je pametnom jako važno da uvek bude u pravu; mudrog ne zanima ko je u pravu, on želi da bude srećan i da rešava probleme. Sledeći put kada se budete svađali i zastupali neko mišljenje, zapitajte se da li je to ono što vodi rešenju problema ili njegovom usložnjavanju, ili možda još mudrije: da li želite da budete srećni, ili u pravu?! Znam šta ćete odabrati.


odakle ti ideja da je pametnom jako vazno da bude u pravu? i obrnuto da mudrom nije?! iskopaj mi nesto iz svog iskustva koje potkrepljuje ovu recenicu koja bi mogla da prodje na pismenom u 4 razredu osnovne skole.
odakle ti ideja da mudar zeli da bude srecan? odakle ti ideja sta cemo mi odabrati?

Dalje, pametan sve zna, nema toga što mu možete reći, a da vam ne kaže ‘Ma znam ja to! To je još Kant govorio, a slično je rekao i Sokrat, a i Sveti Avgustin u svojim “Ispovestima”…; mudar zna šta ne zna, zato stalno uči. On je radoznao, voli da uči, da se usavršava, ispituje koz lično iskustvo i ide dalje. Pametan ima znanje, a mudar ga primenjuje !


ovo veze nema sa zivotom. odakle tebi ovakvi pogledi na svet i ljude oko sebe meni stvarno nije jasno. porazavajuce je za tvoju inteligenciju da ogranicavas pamet i mudrost na ovaj nacin.

Pametan i ono što zna, ljubomorno čuva za sebe, ne deli svoja znanja jer ih je teško stekao -
(možda je čuo da informacija najviše vredi ?!), a mudar stalno deli svoja znanja, protočan je za nove informacije i zna da će sutra biti još bolji i znati više.
Pametan proučava prirodne zakone u želji da ovlada njima, da ukroti prirodu i promeni prirodne zakone, a mudar ih spoznaje i trudi se da živi u skladu sa njima.
Pametan misli da su život, priroda, bogatstvo, novac… ograničeni, da je to kolač koji treba da se podeli na veliki broj gladnih usta, pa se trudi da uzme više za sebe, da, ako treba, i ukrade kolač. Mudar sam ispeče kolač i deli ga drugima.
Pametan, kada se nešto loše desi, traži krivca, proklinje, smatra da su se mračne sile urotile protiv njega, da nema sreće…. A mudar postavi odmah pitanje ‘šta ja to treba da promenim u sebi ?’
I možemo tako do beskraja… ipak, za kraj ovog teksta, da parafraziram jednu mudrost Vesne Krmpotić: “Pametan misli da je Bog, a mudar zna da je od Boga!”


mozes brate, srecom da si stala ovde.
i za kraj ja tebi nesto da parafraziram od mene pre par godina: 'Ja Sam Bog(inja)'
kad vec moramo da se latimo boga.


Unfuckable Unfuckable 23:03 05.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremena na

andjelija, svaka čast bre, ja se već zabrinuo da nešto sa sređivanjem gajbe or frizure pošlo naopako !
Upravo pričam o Tebi sa Svilarom na drugoj strani....
Baš si joj odbrusila !!!
Nego : kuća sređena, kosa oprana...sve 5 ?...ko što rekoh sasvim običan dan...aj malo demoliramo blogove !!!
Prava si Modesti Blejz, bre.
margos margos 23:08 05.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremena na

Hvala ti na tvom dragocenom vremenu.
Na mnoga od tvojih pitanja je odgovoreno dalje kroz komentare, no, verujem da bi ti čitanje oduzelo mnogo dagocenog vremena, pa najbolje da ga ne trošiš:)

Neću ni ja preterano, pa da ne tražim primere, samo da pojasnim da tamo piše da je pametnom vazno da je UVEK u pravu.

PS Priča o musu mi se mnogo više dopala:)))
andjelija andjelija 23:40 05.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

idis sebe ne smatram ni pametnom a kamoli mudrom. ja sam tek na pocetku. ako pocetak uopste postoji.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:02 06.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

andjelija
vidis sebe ne smatram ni pametnom a kamoli mudrom. ja sam tek na pocetku.

Slazem se sa tobom, dodao bih tome i da si bezobrazna i puna mrznje
andjelija andjelija 00:16 06.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

Bojan Zdravic
andjelija
vidis sebe ne smatram ni pametnom a kamoli mudrom. ja sam tek na pocetku.

Slazem se sa tobom, dodao bih tome i da si bezobrazna i puna mrznje

sto bi rekli fizicari ....relativno

bezobrazna mozda. pre bih rekla direktna.

mrznja nikad u zivotu...ali nisam bas luda ni kao nestorijanac. mrznju i ljubomoru nisam nikada imala prilike da osetim. ono sto ne podnosim je licemerstvo, beskicmenjaci, poltrone, dvolicne, folirante, nesigurne u sebe, pretenciozne, lazne, picke. a takvih je gomila.....pa i ovde.
ima i dobrih ljudi naravno. Skotovi i(Jedinstveni ljudi) su moji omiljeni ljudi. njih volim bezuslovno. takvi kakvi su. savrseno nesavrseni.

Petar Djurasevic Petar Djurasevic 00:20 06.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

andjelija definitivno pripada kategoriji pametnih
Unfuckable Unfuckable 02:12 06.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

mrznja nikad u zivotu...ali nisam bas luda ni kao nestorijanac. mrznju i ljubomoru nisam nikada imala prilike da osetim. ono sto ne podnosim je licemerstvo, beskicmenjaci, poltrone, dvolicne, folirante, nesigurne u sebe, pretenciozne, lazne, picke. a takvih je gomila.....pa i ovde.
ima i dobrih ljudi naravno. Skotovi i(Jedinstveni ljudi) su moji omiljeni ljudi. njih volim bezuslovno. takvi kakvi su. savrseno nesavrseni.


dobro bre, andjelija - al što prozivaš čoveka bezveze ? Reši na pm, ako ima šta da se rešava.
Meni je lik ok, kao što si i ti ok. Ima svoj stav - kao i ti.

ono sto ne podnosim je licemerstvo, beskicmenjaci, poltrone, dvolicne, folirante, nesigurne u sebe, pretenciozne, lazne, picke. a takvih je gomila.....pa i ovde.
zbog ovog "pa i ovde" imaš kompliment - kapiram to kao da je ovo poslednje mesto gde bi takve tražila.
Ali - zamisli da su svi ljudi isti - ili da svi imaju samo tvoj pristup.... - da li bi Blog bio zabavnije i bolje mesto tada ?
...i razlikuj picke i pizde...plz.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 03:30 06.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

andjelija
mrznja nikad u zivotu...ali nisam bas luda ni kao nestorijanac. mrznju i ljubomoru nisam nikada imala prilike da osetim. ono sto ne podnosim je licemerstvo, beskicmenjaci, poltrone, dvolicne, folirante, nesigurne u sebe, pretenciozne, lazne, picke. a takvih je gomila.....pa i ovde.

Nemoj da shvatis ovo licno molim te, ovako ponasanje mi lici na razmazenu cerkicu kojoj je sve dozvoljeno, ili na ponasanje prelepe zene koja zloupotrebljava svoju lepotu i tom lepotom manipulise sa ljudima, koji joj zbog te lepote mnoge stvari tolerisu. Verovatno si okruzena slabicima koji ti ne govore istinu, ali veruj mi da odajes utisak emotivno nezrele osobe - nekakve razmazene lepotice. Skroz izgledas kao pubertetski buntovnici iz gimnazijskih klupa, kakvi smo svi bili nekada.

Ok, direktnost i otvorenost izuzetno cenim kod ljudi - to mi govori da su ti ljudi posteni i iskreni, ali ne i vredjanje ljudi bez ikakvog razloga i povoda - to je to, sto si ti zapravo uradila ovde sa margos. Margos je jedna izuzetno tolerantna i osoba sa nevidjenom pozitivnom enrgijom, kakvu zaista nisam primetio ovde na blogu, kod bilo koga drugog. OK, ima odredjenih nepreciznosti u njenom postu, ali zar je zbog toga treba izvredjati, mada generalno govoreci - post je dobar.

Svi smo mi glupi na svoj nacin (ili pametni na svoj nacin) - mislim niko nije savrsen, zasto vredjati bilo koga zbog uocenog nedostatka - pa bio taj nedostatak istinit ili ne, bez razlike.
andjelija andjelija 04:19 06.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

znas sa tim da sam nezrela tinejdzerka ja sam to shvatila kao veliki kompliment :)

u vredjanje ne verujem. vredjaje je cackanje po tudjoj sujeti....svi smo mi sujetni tu i tamo, manje vise....pa ko koga gde ubode. ali vredjanje time sto sam rekla sta mislim, da joj tekst glupost po meni nije vredjanje.

a da sam joj rekla 'tekst ti je do jaja mangos?' ...jel bi to bilo vredjanje? i ko je sad tu vise tolerantan? vi ili ja?

da li ja imam pravo na svoje misljenje? imam
da li imam pravo da ga kazem onako kako osecam? imam [u protivnom gospoda ima palicu i moze da me banuje u svako doba]
to sto je mangos skrojila tekst koji se meni uopste ne dopada, nije mi legao, smatram ga infantilnim i skroz beskorisnim za nas ali ne i za nju (jer u svakom slucaju je vezbala pisanje).

kad kazem da je neko glup ja to stvarno mislim. mozda sam ja glupa sto ne vidim tu njihovu pamet? ko ce ga znati.
ali da me mrzi da budem tolerantna i da pazim kako se izrazavam i pisem, mrzi me. mozda zbog iskustva sa ljudima....a mozda zato sto ni mojim tolerantnijim pristupom nisam nista ali ama bas nista bila postigla.
i nisam lepotica, i nisam zgodna, i nisam pametna, mudra, itd....ja sam za vas samo ono sto vam dam da procitate. sve ostalo se vas ne tice jer je ne bitno.
andjelija andjelija 04:23 06.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

Unfuckable


dobro bre, andjelija - al što prozivaš čoveka bezveze ? Reši na pm, ako ima šta da se rešava.
Meni je lik ok, kao što si i ti ok. Ima svoj stav - kao i ti.

ono sto ne podnosim je licemerstvo, beskicmenjaci, poltrone, dvolicne, folirante, nesigurne u sebe, pretenciozne, lazne, picke. a takvih je gomila.....pa i ovde.
zbog ovog "pa i ovde" imaš kompliment - kapiram to kao da je ovo poslednje mesto gde bi takve tražila.
Ali - zamisli da su svi ljudi isti - ili da svi imaju samo tvoj pristup.... - da li bi Blog bio zabavnije i bolje mesto tada ?
...i razlikuj picke i pizde...plz.

ne prozivam ga, ne drami. lepo mu govorim. sta ja imam sa bilo kim da bilo sta resavam na pm kada oni ljudi pitaju ovde?!
pizda mi mnogo slabo zvuci. picka ali samo jednom kada se ponovi ..ima mi bas dobru jaku snagu i u pozitivnom i u negativnom smislu.
Unfuckable Unfuckable 04:53 06.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

ali da me mrzi da budem tolerantna i da pazim kako se izrazavam i pisem, mrzi me. mozda zbog iskustva sa ljudima....a mozda zato sto ni mojim tolerantnijim pristupom nisam nista ali ama bas nista bila postigla.


shvaćeno, odavno.
Ali probaj ovde, moglo bi te iznenaditi - mogla bi i samu sebe da iznenadiš.
Mogao bi i Vaskoliki bloger da te iznenadi, 2
A ne košta ništa.

about : pička / pizda - koristio sam situaciju iz Variola Vera, sve jasnokaodan
about : ne drami - ma ja sam ti vaistinu poznat po dramaturgiji, izraženoj vascelo horski & celomudreno...
ne uvaljuj menikaotakvom taj krep. Znamo se.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 06:39 06.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

andjelija
znas sa tim da sam nezrela tinejdzerka ja sam to shvatila kao veliki kompliment :)

to i jeste bio kompliment:))
da li ja imam pravo na svoje misljenje? imam
da li imam pravo da ga kazem onako kako osecam? imam [u protivnom gospoda ima palicu i moze da me banuje u svako doba]

Naravno da imas - za to se i borimo svi na ovom blogu. Moja zivotna deviza je "Mislim dakle postojim" .
Ja sam za potpunu slobodu govora, uz uvazavanje sagovornika, odnosno primenu principa ljudskosti. Protiv sam banovanja - jer to za mene predstavlja suzbijanje slobode govora.
i nisam lepotica, i nisam zgodna, i nisam pametna, mudra, itd....

Jeeesi, jesiiiii:)))
Prica se po blogovskim kuloarima da si ubedljivo najbolja cupi na blogu:)) Samo da se ogradim odmah, da ne bude misinterpretacija - nemam nikakvih pretenzija:))) s obzirom na fatalnu zaljubljenost i vernost:))
bauer bauer 07:07 06.01.2008

Uf!

Zuraja uspela, 100%! a mene upreglo da sljakam :(

Sta reci sada, kad je sve vec receno? Osim, pozz. za margos i anfak :)
margos margos 13:00 06.01.2008

Re: Uf!

bauer
Zuraja uspela, 100%! a mene upreglo da sljakam :(Sta reci sada, kad je sve vec receno? Osim, pozz. za margos i anfak :)

Pozdrav i Tebi, vrednom:)))
O O 02:57 07.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

eto i mene, da vidim postojim li ovde,bilo bi fino, jer sam i sa Margos i Ne dojebanim stupio u skoro intiman odnos,s'tim sto su reakcije bile potpuno oprecne, CRNO-BELO

"Mislim, dakle postojim" je mislim, dobar pocetak!
Puna misao glasi - "Sumnjam, dakle mislim, mislim dakle postojim" -Dekart-"Meditacije". Kartrazijanski skepticizam t.j. univerzalna sumnja.Pretpostavimo, sve je ovo zabluda, opsena, laza...medjutim,sama pretpostavka, odnosno sumnja implicira misao, a misao postojanje, pa makar ono bilo i u formi "Matrixa"(gde postojis u sarenoj lazi).
Princip epistemoloske zakonitosti implikacije
Meni ovaj text, pod jedan lici na konstataciju. Pojmovi sa kojim se igrate i njihov odnos je krajnje diskutabilna tema. Govori se o znanju. U teoriji saznanja se najveci umovi jos nisu obracunali ni u smislu definisanja(pojmova).Tema je, dakle, otvorena!

Ne dojebani(HA,HA,HA 'de si mi ti,bre?!...), evo, ukazala ti se prilika da me propustis kroz sake.Nemoj sada da mi migoljis, na kraju "Dzigi Bau-a" bio si po prilicno ljut, naostren i spreman!

Margos,neko je, gore, ko te , ocigledno bolje poznaje opisivao tvoje vrline. Ja sam mogao da se(za sada) sretnem samo sa jednom(jedna povlaci jos...),bar mislim da sam se sreo sa prilicnom neiskvarenoscu(kasnije cu ti objasniti zasto ne iskvarenost,ali to povlaci i nesto drugo...videcemo)...eto me, brzo
margos margos 03:24 07.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

Otkud O u Ovo doba?:)))
Meni ovaj text, pod jedan lici na konstataciju. Pojmovi sa kojim se igrate i njihov odnos je krajnje diskutabilna tema. Govori se o znanju. U teoriji saznanja se najveci umovi jos nisu obracunali ni u smislu definisanja(pojmova).Tema je, dakle, otvorena!

Tekst zvuči kao konstatacija, slažem se, jer prvenstveno nije pisan za blog. Nisam htela da ga menjam i da se na bilo koji način prilagođavam publici (uz svo poštovanje njekaotakve - što bi rekao moj domaćin!)

A da je za diskusiju - naravno da jeste. I da je otvorena tema - jeste.
Nastavili smo vrlo zanimljivu priču kod Mighty-ja, pogledaj ako te ne mrzi, i tamo se razvilo u nekoliko tema.

Kako vidim, imaćemo o čemu da pričamo narednih nedelja:))

U moje ime, hvala na komplimentu i za tu jednu vrlinu, malo li je na ovoj nestašici?
Pozdrav:)))
O O 09:09 07.01.2008

Re: da utrosim malo svog dragocenog vremen

a je sam nov, pa mi nije bas najjasnije...ko je ko u celoj ovoj prici?
nsarski nsarski 01:38 05.01.2008

Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Pametan proučava prirodne zakone u želji da ovlada njima, da ukroti prirodu i promeni prirodne zakone, a mudar ih spoznaje i trudi se da živi u skladu sa njima.


Covek proucava prirodne zakone da bi ih razumeo. Ovladati njima, samo znaci upotrebiti ih u svoju korist - elektricnu energiju, recimo. "Promeni prirodne zakone" - to je poprilicnno nemoguce. Kako bi se na primer promenio zakon gravitacije necijom voljom?
Standardno se uzima da se mudrost stice iskustvom - savet staraca je savet mudraca. Setimo se i Zen ucenja i slicnih istocnjackih filozofija i praksi.
Znanje samo po sebi (koje se ovde uzima kao ekvivalent "pameti" ne poseduje inherentnu vrednost, to je tacno. Nesrecni su oni koji su samo pametni a nisu mudri (Ko gomila znanje gomila i muku, kaze Propovednik). Ali nesrecni su i oni koji su samo mudri a nisu pametni.
doktorka doktorka 01:45 05.01.2008

to "mudar je"

podsetilo me je na izraz "unutrasnja imigracija". zasto ne pametan i mudar . razboljevaju se oni koji vide da nesto ne valja ,a ne znaju kako da promene , ili ne pokusavaju
angie angie 01:48 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Ali nesrecni su i oni koji su samo mudri a nisu pametni.


mozda ispravnije, a nemaju znanje-to su lukavi:)))
nsarski nsarski 01:51 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

angie
Ali nesrecni su i oni koji su samo mudri a nisu pametni.


mozda ispravnije, a nemaju znanje-to su lukavi:)))


Ima i koji su samo "oprezni", a nemaju pojma zasto osim izgovora - tako je mudrije. Ti propuste sve zivotne prilike da se opamete, a sve iz opreza.
margos margos 01:55 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Ti propuste sve zivotne prilike da se opamete, a sve iz opreza.

Oprez mnogi smatraju mudrim, dok je strah onaj koji nam ne da da se opametimo.
Npr... oprezno sa kombinacijom struja-voda... al ako ih se plašiš ne možeš opraviti bojler:)
angie angie 01:56 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Ti propuste sve zivotne prilike da se opamete, a sve iz opreza.



pa tu ide ona druga krilatica koja negira mudrost kao presudnu,

ko ne reskira- ne profitira!:)))
ivana23 ivana23 01:57 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

margos
Ti propuste sve zivotne prilike da se opamete, a sve iz opreza.Oprez mnogi smatraju mudrim, dok je strah onaj koji nam ne da da se opametimo.Npr... oprezno sa kombinacijom struja-voda... al ako ih se plašiš ne možeš opraviti bojler:)

Prvo odvrnes osigurac, to bar nije mudrost.
margos margos 02:00 05.01.2008

Re: to "mudar je"

podsetilo me je na izraz "unutrasnja imigracija".

Izvini, prvi put ga čujem... šta se pod tim podrazumeva? Ili šta ti podrazumevaš - ako je to tvoj izraz?

A ja smatram da je mudar više nego pametan, pa samim tim mi je pametan i mudar - dupliranje.

I nisam shvatila tu vezu sa razboljevanjem, zaista.
margos margos 02:03 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Prvo odvrnes osigurac, to bar nije mudrost.

Ma jeste...:)))
U tome je stvar, što jeste mudrost odvrnuti osigurač pre petljanja... ma koliko izgledalo banalno.
Unfuckable Unfuckable 02:04 05.01.2008

Re: to "mudar je"

ooooooooo...dobro došla doktorice moja omiljena ...
Dugo Vas nije bilo.
doktorka doktorka 03:55 05.01.2008

Re: to "mudar je"

margos
podsetilo me je na izraz "unutrasnja imigracija". Izvini, prvi put ga čujem... šta se pod tim podrazumeva? Ili šta ti podrazumevaš - ako je to tvoj izraz?A ja smatram da je mudar više nego pametan, pa samim tim mi je pametan i mudar - dupliranje.I nisam shvatila tu vezu sa razboljevanjem, zaista.


to "unutrasnja imigracija" ,znaci naci svoj unutrasnji mir. a mudar i pametan, ako je dupliranje , onda nema razlike izmedju njih. ,zar ne ? no da ne duzem , htedoh reci da je najbolje biti obrazaovan, pametan, inteligentan i pri tome mudar. inace , sudeci po nasoj politickoj situaciji , ima puno obrzovanih i pametnih ,ali "bez muda"da nesto da promene, nego trpe. takvi imaju najvece sanse da se razbole, recimo da upadnu u depersiju.
margos margos 04:06 05.01.2008

Re: to "mudar je"

to "unutrasnja imigracija" ,znaci naci svoj unutrasnji mir. a mudar i pametan, ako je dupliranje , onda nema razlike izmedju njih. ,zar ne ? no da ne duzem , htedoh reci da je najbolje biti obrazaovan, pametan, inteligentan i pri tome mudar. inace , sudeci po nasoj politickoj situaciji , ima puno obrzovanih i pametnih ,ali "bez muda"da nesto da promene, nego trpe. takvi imaju najvece sanse da se razbole, recimo da upadnu u depersiju.

Dobar je izraz:))
Uh... gde me nađe, a da i ja ne dužim:)) U svakom slučaju, zanimljiv ovaj naš jezik! 'Bezmud(r)ih' ima previše, te se vidi da pamet i obrazovanje nisu dovoljni!
nestorijanac nestorijanac 06:01 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Ali nesrecni su i oni koji su samo mudri a nisu pametni.

Znate nekog takvog ?
margos margos 06:13 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

nestorijanac
Ali nesrecni su i oni koji su samo mudri a nisu pametni.Znate nekog takvog ?

Hej, Nestorijanac, dobro došao, ja sam domaćica, pa red da te pozdravim:)))

Znam da pitanje nije za mene, već sam rekla da ne znam.
Osim ako pod tim ne uzmemo u obzir one koji nemaju realno ili naučeno školsko znanje.

Postoje silne anegdote oko Henri Forda... Zapitkivali ga novinari nešto oko ekonomije, a on pozove prijatelja. Posle ga pitaju nešto iz istorije - on pozove drugog stručnjaka. Iznervirani novinar kaže 'Ali VI ništa ne znate'... a on odgovori 'Ali znam ko zna!' ... i proglasiše ga privrednikom MILENIJUMA!
nsarski nsarski 12:42 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

nestorijanac
Ali nesrecni su i oni koji su samo mudri a nisu pametni.

Znate nekog takvog ?


Ovo pitanje je fair enough, ali da bih na njega odgovorio moram da se vratim na originalni post koji je margos napisala. Dihotomije pamet/mudrost, optimista/pesimista i slicne, su najcesce karikatura pravog stanja stvari. Prema opisu pametnog, odnosno mudrog, coveka iz gornjeg teksta, najvaznija razlika izmedju njih je ta da je mudar covek zadovoljan sobom i onim sto ima (status quo), a pametan ne. Pa se tu pominju novac, odnos prema drugima, ili sto rece margos "mozemo tako do beskraja". I u tom smislu, ovaj opis je karikatura (korisna - da jos dodam), kakva se vec vekovima provlaci kroz filozofiju, knjizevnost i ljudske razgovore.
Prema ovoj konvenciji, pametni ljudi su impulsivni, u stalnoj zurbi za neuhvatljivim; mudri su oprezni, i neuhvatljivim se ne opterecuju. I oba su dosadni u tome, zato su komentatori poceli da se pomalo segace. Ici uvek precicama i seci krivine je podjednako lose kao i vecni oprez i ustrucavanje.
Biti uvek oprezan, ili uvek impulsivan, je i blagoslov i kletva. "Ima vreme za sve", kaze vec pomenuti Propovednik.
Ako bih vec morao, ja bih gornju podelu ovako peformulisao: naime, istinska razlika je izmedju ljudi koji imaju unutrasnje konflikte, i onih koji ih nemaju (ljudi koji zive u miru sa sobom i svima oko sebe, kako ih iopisuje Andric).
Oslobodjenjem od unutrasnjih konflikta, covek stice "mudrost" one vrste na koju su mislili i Buda i Platon i Hrist, i mnogi drugi.
Dakle, ako je pitanje da li poznajem osobu koja je stalno oprezna i nesrecna, odgovor je da. Takve svako od nas poznaje, a Domanovic je imao i babu koje je bila bas takva - stalno "uktala" i bojala se hajduka.
Medjutim, ne poznajem nikoga ko je razresio sve svoje unutrasnje konflikte (ako je to uopste moguce), i nesrecan je.
Sve sto sam gore rekao moze da se sazme u ovoj izreci: "Boze daj mi snage da promenim stvari koje mogu da promenim, mira da prihvatim stvari koje ne mogu da promenim, i mudrosti da razlikujem ova dva".


nestorijanac nestorijanac 13:11 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

"Boze daj mi snage da promenim stvari koje mogu da promenim, mira da prihvatim stvari koje ne mogu da promenim, i mudrosti da razlikujem ova dva".

Shvatam Vas. Hvala Vam na trudu i dobroj volji da mi ovo pojasnite.
Da, da, ako je rec o mudrosti kao miru sa samim sobom, onda je pitanje srece izlisno. Ili nesrece. Sad, zasto li je to (ljudsko bice u miru sa samim sobom) tako retka pojava medju konkretnim ljudskim bicima je sasvim drugo pitanje, zar ne ? Ili pitanje otkud da tako ratoborna i agresivna bica kao sto su ljudska bica, propovedaju ljubav, mir i blagostanje ?
Pozdrav !
nestorijanac nestorijanac 13:29 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Hej, Nestorijanac, dobro došao, ja sam domaćica, pa red da te pozdravim:)))

Bolje Vas nasao draga domacice !!!
Pozdrav !!!
margos margos 13:29 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Sad, zasto li je to (ljudsko bice u miru sa samim sobom) tako retka pojava medju konkretnim ljudskim bicima je sasvim drugo pitanje, zar ne ? Ili pitanje otkud da tako ratoborna i agresivna bica kao sto su ljudska bica, propovedaju ljubav, mir i blagostanje ?

Valjda zato što nam je dato mnogo toga - u potencijalu - pa je problem sve to usaglasiti.(da pričamo face to face, rekla bih ti da je to zato što smo tupavi, al ovde ne smem, da se neko ne naljuti:))

I da pitam, a ko će, ako ne ljudska bića?
Iznenadila sam se kad sam pre neki dan gledala agresivne delfine, tj neki glatki, maltretiraju pegave, iz zezanja.... a mislila sam da su oni baš miroljubivi i neagresivni.
nestorijanac nestorijanac 14:04 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

I da pitam, a ko će, ako ne ljudska bića?
Iznenadila sam se kad sam pre neki dan gledala agresivne delfine, tj neki glatki, maltretiraju pegave, iz zezanja.... a mislila sam da su oni baš miroljubivi i neagresivni.

Kapiram. Mada, ti su se delfini zezali, kao sto sami rekoste. Ne verujem da su se ti pegavi vratili kucama krvavog nosa ili bez pega.
Ljudi se cesto ne zezaju kad jedni druge ciste od pega. U svrhu neke vise vrednosti, razume se.....
Gorstak Gorstak 14:08 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Prvo odvrnes osigurac, to bar nije mudrost.

Drugo uzmeš veći čekić. E, vidiš jarane, to je mudrost.
margos margos 14:15 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Kapiram. Mada, ti su se delfini zezali, kao sto sami rekoste. Ne verujem da su se ti pegavi vratili kucama krvavog nosa ili bez pega.
Ljudi se cesto ne zezaju kad jedni druge ciste od pega. U svrhu neke vise vrednosti, razume se.....

E, ne... nije bilo bez posledica - mada sam ja promenila kanal (razbiše mi iluziju, pa sam se naljutila!)
Uh... neki se zezaju, neki se ne zezaju... neki posle to proglase zezanjem... a neki posle nemaju pojma... Svega ima.
margos margos 14:19 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Gorstak
Drugo uzmeš veći čekić. E, vidiš jarane, to je mudrost.

..Još ako je kupljen u stranskoj zemlji za onoooliko para... mora da sve radi sam :)))
Welcome, Highlander!:)))
popolvux popolvux 17:41 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

kad me dete gleda pametnim ocima i sve razume,meni je to znak da mozda i mudrost dolazi kasnije,
mnogo kasnije i mislim da nije neophodna.
kaze se da faraoni, kraljevi i carevi treba da budu mudri za svoj narod.
a ovako mudrost kao mudrost za pojedinca je verovatno 'gift' i velika retkost.
nekome ko hoce da razume Budu ili Hrista ili Platona i te kako treba mudrost.
Budi, Hristu ili Platonu ne treba mudrost."oni su mudrost". hocu da kazem oni su prosvetlojeni.
a to mislim da je nesto sasvim drugo.
margos margos 21:49 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

a ovako mudrost kao mudrost za pojedinca je verovatno 'gift' i velika retkost.

Je l to misliš da je gift... i da se ne može steći ? Je l sam dobro skapirala?
Ili je potencijal gift, pa se on razvije... kao kod navedenih, prosvetljenih?

PS Koja je poruka onog klipa za Angie, aj molim te mi kaži:))
Ja lakše komuniciram rečima i slikama, nego samo slikama.
popolvux popolvux 23:13 05.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Moze da se stekne i stice se celog zivota.a opet sve zavisi na koju mudrost i u koju svrhu se misli.
Tu su razni stepeni i gradacije a zelja za znanjem treba da bude ogromna. Kao sto rekoh ono kako ja shvatam da su Carevi i ostali sticali znanje mudrosti u proslosti od specijalno obucenih ljudi da bi mudro vladali svojim narodom.
Buda je bio princ koji se odrekao kraljevstva da bi na kraju bio prosjak.
U danasnje vreme ako je pojedinac rodjen u nekim srecnijim uslivima, tu mislim u familiji ili komuni gde je takav potencijal vec razvijen na odredjenom nivou tu postoji sansa da se postepeno spoznaju neke mudrosti. Mislim da moze da se srecno zivi i bez nekih velikih mudrosti u takvim okolnostoma.
MIslim da za mudrost ipak treba talenat "a gift", velika odricanja s obzirom da se kaze a ja verujem, da se u jednom zivotnom ciklusu ne moze dostici Buddhahood ako se na to misli.
Ne znam, mudrost je i meni nedostupna u svim njenim dimenzijama. Ovako mogu samo da se malo potrudim da nesto razumem.

ono sa checking out mi palo napamet mislim bas ta stvar, u vezi te rasprave sa Andjelijom.
Ne znam sta joj bi ali mi se ucinilo da je malo preterala; bilo mi to tako sve tuzno....
stvarno ne znam...tako mi palo na pamet...uostalom vama se dopalo zar ne?
angie angie 00:05 06.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Ne znam sta joj bi ali mi se ucinilo da je malo preterala


ja preterala?
margos margos 00:13 06.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

popolvux
Moze da se stekne i stice se celog zivota.a opet sve zavisi na koju mudrost i u koju svrhu se misli.Tu su razni stepeni i gradacije a zelja za znanjem treba da bude ogromna. Kao sto rekoh ono kako ja shvatam da su Carevi i ostali sticali znanje mudrosti u proslosti od specijalno obucenih ljudi da bi mudro vladali svojim narodom. Buda je bio princ koji se odrekao kraljevstva da bi na kraju bio prosjak.U danasnje vreme ako je pojedinac rodjen u nekim srecnijim uslivima, tu mislim u familiji ili komuni gde je takav potencijal vec razvijen na odredjenom nivou tu postoji sansa da se postepeno spoznaju neke mudrosti. Mislim da moze da se srecno zivi i bez nekih velikih mudrosti u takvim okolnostoma.MIslim da za mudrost ipak treba talenat "a gift", velika odricanja s obzirom da se kaze a ja verujem, da se u jednom zivotnom ciklusu ne moze dostici Buddhahood ako se na to misli.Ne znam, mudrost je i meni nedostupna u svim njenim dimenzijama. Ovako mogu samo da se malo potrudim da nesto razumem. ono sa checking out mi palo napamet mislim bas ta stvar, u vezi te rasprave sa Andjelijom.Ne znam sta joj bi ali mi se ucinilo da je malo preterala; bilo mi to tako sve tuzno....stvarno ne znam...tako mi palo na pamet...uostalom vama se dopalo zar ne?


Izvini, ne znam da seckam kad citiram, ono pasus po pasus, pa da pišem odmah ispod, pa citiram ceo tvoj tekst.

Najviše mi se dopalo ovo što sam podvukla. :)) I meni je, naravno nedostupna u celini, kao i većini, al nekako ćapkamo po malo, mrvicu po mrvicu, i mene to zaista iskreno zabavlja i čini radosnom!

Kada je dete okruženo mudrošću, a u toj atmosferi su neodvojivi ljubav, smirenost, saosećajnost, dobrota, pa i disciplina (sigurno sam nešto zaboravila), sigurno da ima bolju odskočnu dasku, ali krajnji rezultat nije izvestan. Buda je bio princ, ali Isus je bio drvodelja... pitanje u kojim se uslovima rodio i živeo Konfucije?... ili neki antički mudraci? Zajedničko im je da ih je neko ili nekakva situacija (skoro po pravilu to nisu bile neke udobne okolnosti ) pokrenula ka dubljem promišljanju.
Hvala ti na pojašnjenju:))
popolvux popolvux 00:58 06.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa


joj ljudi,kazem Andjelija ne znam sta joj bi. a sad mislim da pitam, jel' sve ok kod vas.mislim mozda ste navikli na ovakve razgovore na blogu ja bas ne.nadam se da je sve jasno sada.pozdrav.




margos margos 01:05 06.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

popolvux
joj ljudi,kazem Andjelija ne znam sta joj bi. a sad mislim da pitam, jel' sve ok kod vas.mislim mozda ste navikli na ovakve razgovore na blogu ja bas ne.nadam se da je sve jasno sada.pozdrav.

Ako ti je lakše - ja nisam i ne volim ih! Al su očigledno neizbežni!
Takozvani open space:))) I nemoj da te to otera, molim te... Možemo i pored te buke da pričamo:)
O O 05:13 07.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

Ko te tacno zanima? Sve u svemu sve njih povezuje znatizelja ili bolji pojam je radoznalost ! ! !

Radoznalost je kljucna rec, bez nje im je dzaba svo poreklo(porodica, okruzenje, drustvo, skola itd) i naravno potencijal, afinitet, talenat, kreativnost, pamet, intelekt, mudrost( M - se stice;po sebi nije niti dobra niti losha. Svaki razum s'odredjenim prosekom, kombinacijama...sklonosti, vremenom pocinje da primenjuje empirijski prikupljene informacije, ponovo radi boljeg pozicioniranja u svetu, prilagodjavanja. O "pameti", ali i svemu ostalom, malo kasnije...)...nabrojana preimucstva nikakva psihologija(metrija) jos nije u stanju da izmeri. Nikakvi testovi,jos, nisu definisani. Nisu jasne ni ove kategorije niti definisane, a kamo li MERA ZA PAMET( IQ testovi, svaka im cast, ali su daleko od merenja,recimo kreativnosti i jos raznoraznih kombinacija onoga sto cula jesu, ali ih ne nazivamo tako.)

Nazivi sami po sebi su sporni.Jos uvek ni sa jezikom nismo izasli na kraj. Sta je UM? i da li postoji. Mnogi ce reci,jok, ma kakvi, to je razum dao ime za neki sopstveni entitet.

Konfucije(prema kin. K'ung Fu-tzu - ucitelj.(Ch'iu Chung-ni K'ung): fil. i soc. reformator. Potekao iz siromasne cinovnicke porodice, prvo i sam administrativni cinovnik u svojoj domovini (Lu). Sa 50 god pozvan na knezev dvor...
margos margos 14:12 07.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

O
Sve u svemu sve njih povezuje znatizelja ili bolji pojam je radoznalost ! ! !

Niko je do sad nije eksplicitno pomenuo, a ja je vrlo cenim (uvek izazove osmeh na mom licu - možda je granica pameti i mudrosti ona radoznalost ubi mačku ???)
Nazivi sami po sebi su sporni.Jos uvek ni sa jezikom nismo izasli na kraj. Sta je UM? i da li postoji. Mnogi ce reci,jok, ma kakvi, to je razum dao ime za neki sopstveni entitet.

Očigledno je da su nazivi sporni:))) Zato i ovolika 'priča'. Svako ima neki svoj doživljaj i poimanje pojmova.
(O Umu se ne bih usudila da pišem, tu se tek ne možemo složiti da li postoji, a kamoli šta je!? Da ne bude zabune, nije mi cilj da vidim koliko je ko pametan, ni da ja izgledam pametno, cilj mi je da komuniciramo, a za to je potreban razumljiv jezik, kol'ko tol'ko, zar ne?)

Konfucije(prema kin. K'ung Fu-tzu - ucitelj.(Ch'iu Chung-ni K'ung): fil. i soc. reformator. Potekao iz siromasne cinovnicke porodice, prvo i sam administrativni cinovnik u svojoj domovini (Lu). Sa 50 god pozvan na knezev dvor...

Hvala! Ja opet površno, s pesničkom slobodom odgovarala, a znam da je bio siromašah. (što opet ne znači da nije bio okružen mudrošću, buduci da je popolvux pričao o okruženju za odrastanje. Te podatke nemamo:( )
popolvux popolvux 20:50 07.01.2008

Re: Ne verujem da bih se sasvim slozio sa

margos
popolvux
joj ljudi,kazem Andjelija ne znam sta joj bi. a sad mislim da pitam, jel' sve ok kod vas.mislim mozda ste navikli na ovakve razgovore na blogu ja bas ne.nadam se da je sve jasno sada.pozdrav.

Ako ti je lakše - ja nisam i ne volim ih! Al su očigledno neizbežni!
Takozvani open space:))) I nemoj da te to otera, molim te... Možemo i pored te buke da pričamo:)


mrzim glupost,to svakako moze da otera nekoga ko ipak drzi do sebe.gluposti okolo ima da se udavis.

margos margos 23:11 07.01.2008

popolvox,

mrzim glupost,to svakako moze da otera nekoga ko ipak drzi do sebe.gluposti okolo ima da se udavis.

sad mislim da pitam, jel' sve ok kod vas.mislim mozda ste navikli na ovakve razgovore na blogu ja bas ne.


Sad sam se vratila pa pročitala i prethodni tvoj text... Ako je pitanje bilo upućeno svima, teško ćeš od svih dobiti odgovor - direktno, više po delima, koja ćeš primećivati, ako ostaneš ovde na Blogu.

Nekom prija, nekom ne prija... Meni ne, k'o što ti rekoh, al me i ne otera jer ima mnogo, zaista mnogo kvalitetnih tekstova, komentara, i usuđujem se reći kvalitetnih ljudi, iako gotovo da nikog lično ne poznajem. (Čak sam se iznenadila kad mi se komentarom obratio prijatelj kog sam prepoznala po niku!)

Ako ništa drugo, naslušaćeš se divne muzike i nagledati prelepih slika:)))
Pozdrav :)
angie angie 01:43 05.01.2008

a clever man

solves problem-a wise man avoids it!
JJ Beba JJ Beba 01:49 05.01.2008

Re: a clever man

jel' ove generalizacije sve sama il je neko pomag'o?
:)
margos margos 01:50 05.01.2008

Re: a clever man

angie
solves problem-a wise man avoids it!

E, Angie... tako nekako, u dve reči!
:))) dobrodošla!
angie angie 01:52 05.01.2008

Re: a clever man

Einstein- shto svi znaju, ako je to sada od presudnog znachaja!?
angie angie 01:53 05.01.2008

Re: a clever man

:))) dobrodošla!


he, he, pa morala sam!
margos margos 02:10 05.01.2008

Re: a clever man

Einstein- shto svi znaju, ako je to sada od presudnog znachaja!?

Nije od presudnog u ovom trenutku... al ponekad i jeste!
Mnogo njih zna a je to rekao Ajnštajn, al ne primene!
Posle se lupnu po čelu, pa kažu 'mogao/la sam'... pa opet naprave isti propust.

PS Kao u 'Raljama života' - 'Mnogi nisu znali šta je blad tajp pa su umrli. Posle su se kajali, al im bilo kasno.'

I nek' si ti meni došla! I ožeži, ako moraš:)))
margos margos 01:48 05.01.2008

Dobra vam noć...

... i vama prekookenskim blogerima - dan!

Ček polako... neću da se nadmudrujem! Hajde da pričamo, ako se može!
Eli, nemam gurua, učim od svih pomalo:)

Andjelija, šta je tol'ko glupo?

Nsarski, slažem se... pesnička sloboda to menjanje prirodnih zakona - ali pametni stalno pokušavaju, ako ništa onda se bore protiv starenja, propadanja, smrti... I ne znam ni jednog stvarno nesrećnog, a mudrog.

Hvala, u svakom slučaju, na posetama i komentarima:))
nsarski nsarski 01:53 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

I ne znam ni jednog stvarno nesrećnog, a mudrog


Gore sam naveo tipican primer. Onaj ko ne talasa, koji je u svakoj situaciji "mudar" i ne trci pred rudu, i slicno.
andjelija andjelija 01:54 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

margos
... i vama prekookenskim blogerima - dan!

Ček polako... neću da se nadmudrujem! Hajde da pričamo, ako se može!
Eli, nemam gurua, učim od svih pomalo:)

Andjelija, šta je tol'ko glupo?

Nsarski, slažem se... pesnička sloboda to menjanje prirodnih zakona - ali pametni stalno pokušavaju, ako ništa onda se bore protiv starenja, propadanja, smrti... I ne znam ni jednog stvarno nesrećnog, a mudrog.

Hvala, u svakom slučaju, na posetama i komentarima:))


da pocnem od pocetka, glup ti je ceo pristup. ili ti nisi imala iskustva dovoljno u zivotu, ili si mlada i naivna kao ruza.

ali vidim da ti je lepo to je najvaznije. odoh i ja da se nakrkam cokoladnog musa...i skuvam nesto special a i petak je moram kucu da ocistim i da operem kosu (Presla sa nedelje na petak).
Unfuckable Unfuckable 01:56 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

nsarski
I ne znam ni jednog stvarno nesrećnog, a mudrog

Gore sam naveo tipican primer. Onaj ko ne talasa, koji je u svakoj situaciji "mudar" i ne trci pred rudu, i slicno.


ovi znaci navoda me podsetiše na mudraca
nsarski nsarski 02:04 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

ili si mlada i naivna kao ruza.

Hahahahahaha,
ima jedna stara pesma koju peva Dragan Stojnic: "Ulazis u nas kafe lepa ko ruza..."
Unfuckable Unfuckable 02:10 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

da pocnem od pocetka, glup ti je ceo pristup. ili ti nisi imala iskustva dovoljno u zivotu, ili si mlada i naivna kao ruza.

ali vidim da ti je lepo to je najvaznije. odoh i ja da se nakrkam cokoladnog musa...i skuvam nesto special a i petak je moram kucu da ocistim i da operem kosu (Presla sa nedelje na petak).


...ukopa me sada, anđelija, jbt ...sa tim mladim i naivnim ko ruža - u eri božura, jbt .......pa još kod menekaotakvog ... - a ovo za mus : mudro !
nsarski nsarski 02:13 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

Ma Andjelija je u totalnoj formi ovih dana - ko strongman na steroidima, samo sto je mnogo lepsa:)
Unfuckable Unfuckable 02:16 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

...vidim : krka se mus, proziva Unfuck i čisti se kuća - sasvim običan dan !
margos margos 02:18 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

da pocnem od pocetka, glup ti je ceo pristup. ili ti nisi imala iskustva dovoljno u zivotu, ili si mlada i naivna kao ruza.

ali vidim da ti je lepo to je najvaznije. odoh i ja da se nakrkam cokoladnog musa...i skuvam nesto special a i petak je moram kucu da ocistim i da operem kosu (Presla sa nedelje na petak).


Mislim da nisam ni naivna ni mlada ni neiskusna - al sve to bude relativno, zavisi ko posmatra!
A zašto bi bilo glupo 'Pamet vs mudrost'??? Ja sam napravila (nekakvo) upoređenje po mom iskustvu - i iskreno očekivala dodatak od blogera....
Prevarih se... al razumem - mus je mus! Ni ja mu ne bih odolela! Prijatno!

andjelija andjelija 02:25 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

kad smo kod musa, i mudraca

evo nemudra i nepametna da vas castim necim sto me uveseljava


ideeemo narode :))
margos margos 02:27 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

Unfuckable

nsarskiI ne znam ni jednog stvarno nesrećnog, a mudrogGore sam naveo tipican primer. Onaj ko ne talasa, koji je u svakoj situaciji "mudar" i ne trci pred rudu, i slicno.
ovi znaci navoda me podsetiše na mudraca

Čekajte, gospodo... je li vi pričate o mudrima ili 'mudrima'???
margos margos 02:37 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

ideeemo narode :))

Što ubi škorpiona na početku?

PS Kakav je mus... odličan je u restoranu 'Casa' u bivšoj Maršala Tolbuhina... nezaboravan:)))
andjelija andjelija 02:50 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

mus overdozira (kao sto se da primetiti) posle 3 zalogaja... ovo prave spanci...moja omiljena kuhinja da copam. kad vec moram nesto da jedem.

i za nsarskog da se ne oseca diskriminisanim...ipak je ona djuska za nas malo mladze ...ovo je samo za tebe :)))

nsarski nsarski 02:54 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

i za nsarskog da se ne oseca diskriminisanim...ipak je ona djuska za nas malo mladze

Chekaj baby, jel ti to nesto insinuiras, ili ja samo imam osetljivu dushu u psisi, kako bi rekao Cherevican?:)
angie angie 03:00 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

sharski slataka, pa nije valjda da nisi provalio andjeliju- mislim to u psisi,..ume ona da bude draga, al vishe voli nevezano da pljucka- tako joj valjda lakshe.
andjelija andjelija 03:35 05.01.2008

....

angie
sharski slataka, pa nije valjda da nisi provalio andjeliju- mislim to u psisi,..ume ona da bude draga, al vishe voli nevezano da pljucka- tako joj valjda lakshe.




kad bi kenjada umesto sudopere koristila mozak mozda bi stvarno ti postala ovakav optimista kakav se pravis. necu sa vama, ne svidjate mi se, svo to doskakivanje sa bloga na blog i tapsanje po ramenu mi ide na q....poltronisete jedni drugima, ludujete u oblacima, malo sta konkretno moze da se od vas uzme a samim tim i da vam se da....a samo treba da budete iskreni i da se ne ljutite na druge kada kazu sta misle. da se ne vredjate.


nsarski honey :))) ..ma ako si mogao onaj prvi korak u koreografiji da napravis povlacim cymande :)))
angie angie 03:44 05.01.2008

Re: ....

kad bi kenjada umesto sudopere koristila mozak mozda bi stvarno ti postala ovakav optimista kakav se pravis.



to za kenjadu je moj fazon, pa ga ne koristi pogreshno, a i za sudoperu ti je greshka ne zatrchavaj se, za optimistu se niti pravim, niti mi je to referenca, a neiskrenost josh po najmanje. Ja svakako nisam neko ko ide i tapshe, niti to prizeljkujem- tako da ne igraj na pogreshne karte.

a to tvoje nije iskrenost - to je bazichno nevaspitanje, jer niko ti ne kaze da kazesh shta mislish, samo da to ipak ima neki civilizovani oblika, ako vec ne moze i stil.
andjelija andjelija 03:51 05.01.2008

Re: ....

as I said before ....
angie angie 03:56 05.01.2008

Re: ....

pa zato te niko ni ne uzima za ozbiljno Andjo!
andjelija andjelija 04:31 05.01.2008

Re: ....

angie
pa zato te niko ni ne uzima za ozbiljno Andjo!



:))
andjelija andjelija 04:44 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

nsarski
Ma Andjelija je u totalnoj formi ovih dana - ko strongman na steroidima, samo sto je mnogo lepsa:)



jao nsarski, ugasio si ga sada, pa gde u lepotu da ga diras :)
nsarski nsarski 04:54 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

jao nsarski, ugasio si ga sada, pa gde u lepotu da ga diras :)

Nah, muska lepota (whatever that means) - to je za zene. Kad je lepota u pitanju, ja preveriram bica kojima ne rastu brkovi, ne briju lobanju, i nisu kvrgava.
bauer bauer 05:03 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

samo se vi zezajte sa strongom, pa kad se on vrati sa tezge, ima da vas razbuca ko pas masnu kesu :)
margos margos 05:27 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

bauer
samo se vi zezajte sa strongom, pa kad se on vrati sa tezge, ima da vas razbuca ko pas masnu kesu :)

Dobro jutro, Bauer:)))
Ne prizivaj Milančeta od 140 kg na taki način. S njim samo fino, molim te!
Treba da idem na lalanje, domaćina nema, odgovaram za red u ovoj kući, pa budi drug, pripazi:)))
bauer bauer 05:32 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

Dobro jutro, Bauer:)))
Ne prizivaj Milančeta od 140 kg na taki način. S njim samo fino, molim te!
Treba da idem na lalanje, domaćina nema, odgovaram za red u ovoj kući, pa budi drug, pripazi:)))

ja bi pripazio, al' je i meni vreme za lalanje, jos malo :( i to sad, kad je najbolje :(
popolvux popolvux 05:36 05.01.2008

Re: ....

angie
kad bi kenjada umesto sudopere koristila mozak mozda bi stvarno ti postala ovakav optimista kakav se pravis.



to za kenjadu je moj fazon, pa ga ne koristi pogreshno, a i za sudoperu ti je greshka ne zatrchavaj se, za optimistu se niti pravim, niti mi je to referenca, a neiskrenost josh po najmanje. Ja svakako nisam neko ko ide i tapshe, niti to prizeljkujem- tako da ne igraj na pogreshne karte.

a to tvoje nije iskrenost - to je bazichno nevaspitanje, jer niko ti ne kaze da kazesh shta mislish, samo da to ipak ima neki civilizovani oblika, ako vec ne moze i stil.




are you checking out
margos margos 05:42 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

bauer
ja bi pripazio, al' je i meni vreme za lalanje, jos malo :( i to sad, kad je najbolje :(

Dobro, kad je tako! Mudar mora da lala, jer je to neophodno!
Lep san ti želim:))
Unfuckable Unfuckable 05:44 05.01.2008

Re: Dobra vam noć...

ja bi pripazio, al' je i meni vreme za lalanje, jos malo :( i to sad, kad je najbolje :(


ma, biće i sutra zanimljivo - koliko ja vidim ....iskusnim okom ... ; ))))))
Svrati da zbrinemo ranjene i počistimo srču - i, ako to već ne obave Horistkinje - nisko, ali nebulozno, a kako im već dolikuje - dotučemo mi domaćicu ( vedrim, ali zato duhovitim i totalno bespotrebnim dosetkama)
Pozzzz !

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana