Eksperimenti u blogovanju| Život

KORNJAČA KOJA VOLI DA GRICKA CVET HIBISKUSA

razmisljam RSS / 31.07.2011. u 18:50

               Baš me živo zanima na šta će sve da izađe.
               Jer, kad kažem da sam obično i ox i moron, da li je to pleonazam ili je zbilja oksimoron? Nisam sigurna i ne verujem da ću naći zadovoljavajući odgovor, ma šta jezikoznalci pokušali da ustvrde.
               Ali, sve to i nema neke naročite veze.
               Kao ni činjenica da sam jedno vreme živela u kući sa koje su se oluci slivali sa svih strana, a i kiša u njima. Bivalo je glasno, zaglušujuće i bila sam prilično uverena da tako nekako pevajuće, bobonjeće, žuboreće izgleda život iza vodopada. Fascinantno, zastražujuće, uznemirujuće, malo uvrnuto. No, vremenom se čovek navikne i tada sva ta kakofonoja zvukova postane nekako poput prirodne brane od spoljnog sveta - kapsula koja pluta kroz vreme i prostor sasvim izolovana i potpuno zaštitnički nastrojena...

               A onda, posmatram i ove krakate tankonoge kako bezobrazno šire svoje mreže na sve strane. I miruju u njima tako iritantno da mi dođe da ih sve opajam i poizbacujem iz kuće. Strpljenje je nešto čemu bih trebala da se učim od njih, ali mi se ne da - postajem suviše nestrpljiva čekajući da se pokrenu, da se u njihove zamke uplete neoprezna mušica, da ih nalet promaje pomeri iz te njihove tvrdoglave letargije.
               Međutim, ništa se ne događa.
               I nemam više kad da ih posmatram.
               A da ih se rešim nemam srca. Jer, kažu, pauci donose sreću i ne treba ih uznemiravati. Osim toga, nisu još ni naučili da pletu one okrugle, simetrične, opčinjavajuće mreže. Ovi moji smandrljaju nešto na brzinu, na sve strane po malo, nedovršeno, krpičasto, traljavo, krajnje amaterski. Pa mi ih dođe žao.
               I iz kade sam ih vadila, ne jednom. Klize niz glatke stranice, sunovraćuju se iznova i iznova na dno, ali ne odustaju.
               Lepo već rekoh, strpljenje je njihov način života.
               Gledam ih, pa mi greota da pustim da se udave. Nagovaram ih dugo da se popnu na komad toalet papira, a oni uporno neće. No, mic po mic, na kraju nekako postignem da zakorače na njega kao na čamac za spasavanje, pa ih onda što brže mogu iznosim u dvorište i puštam.
               Blesava ja.

               Kad već pomenuh sreću - imam cvrčka negde ispod trpezarijskog prozora. Cvrči razbarušeno svake noći i umem dugo da ga slušam dok svojim jednoličnim zovom tišinu čini poroznom i lako lomljivom. Dopada mi se taj zvuk. Smiruje. Malo me odnese do nekih ušuškanih letnjih noći na moru, malo me seti Dikensa, malo odlutam negde gde nisam imala nameru...
               I tako mi, recimo, padne na pamet da se večito nekako vezujem za gubitnike. Vrag bi ga znao zašto, ali saosećam sa Salijerijem, žao mi Goluma, srce mi se cepa svaki put kad Hal recituje dečije pesmice...
               Da li to moji demoni razumeju njihove?
               Nisam sigurna da želim da znam.

               A što se kornjače tiče...
               Eeee..., to je već neka druga priča...

Tagovi



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

razmisljam razmisljam 18:56 01.08.2011

Re: Krakata...

mlekac

Naravno!


Хвала ти онолико. Знала сам да могу да рачунам на тебе.

A pauk je u tegli pokrivenoj mrezicom - mladi gospodin ceka "da malo poraste" pa ce da ga pusti u neko cose. Nece pauku nista biti za dan-dva, posle ce, "slucajno" da pobegne...


Мислим, како ће знати КАДА је довољно порастао?

Што волим те ,,случајности'' које решавају разне потенцијално непријатне ситуације између подмлатка и родитеља им.
tigrette tigrette 02:01 03.08.2011

Re: Krakata...

razmisljam

Нико није савршен, али ти му дођеш баш несавршена.


Aha

razmisljam razmisljam 13:48 03.08.2011

Re: Krakata...

tigrette
razmisljam

Нико није савршен, али ти му дођеш баш несавршена.

Aha


Несавршеност је савршено несавршена, што је чини савршеном.


AlexDunja AlexDunja 22:09 01.08.2011

ne da si me ufatila u raskoraku...

videla tekst kad je objavljen... uredno,

ali sam sedala za komp i ustajala
tako frekventno...ne mogu opisat...

još sam ti, čini mi se nešto odgovorila
tamo kod begbedea:))

mi se naime, selimo...
imamo vrt pod prozorima...

i nemošdazamisliš koliko knjiga i diskova
da prenesemo...treba...

srećom, ploče su ostale u zavičaju
razmisljam razmisljam 22:34 01.08.2011

Re: ne da si me ufatila u raskoraku...

AlexDunja
videla tekst kad je objavljen... uredno,

ali sam sedala za komp i ustajala
tako frekventno...ne mogu opisat...

još sam ti, čini mi se nešto odgovorila
tamo kod begbedea:))

mi se naime, selimo...
imamo vrt pod prozorima...

i nemošdazamisliš koliko knjiga i diskova
da prenesemo...treba...

srećom, ploče su ostale u zavičaju


На шта се ти, у ствари, мени жалиш?
Јесмо ли потписале некакав уговор по коме си обавезна да ми гвиркаш у двориште?
Нисмо. ( А и ако јесмо, није за јавност. )
Јесам ли се ја питала што те нема?
Јесам. ( Али сам то приписала твом праву на слободан избор, недостатку времена, могућности да си остала без текста... )
Је л' се селиш?
Селиш се. ( Моје искуство говори да је то једна веома компликована и смарајућа операција која поједе немерљиво много времена и живаца. )
Јеси ли ми уредно одговорила у оној причи о три године краткотрајној љубави?
Јеси. ( Мада си ми остала дужна један одговор, ал' нема везе сада када знам ситуацију. )

Ето, сва могућа оправдања и извињења и олакотне околности имаш, а опет се жалиш.

Је л' имаш врт под новим прозором?
Је л' леп?
Је л' се не селите некуд далеко?
Је л' знаш камо bravarke?
Је л' било доста питања?
AlexDunja AlexDunja 23:11 01.08.2011

Re: ne da si me ufatila u raskoraku...

kako da se ne žalim, sestro slatka,
akomerazumešavidimdarazumeš:))

pa, i ti bi se žalila da si na mom mestu,
(samo to mi pada na sludjenu pamet)

vrt imam pod novim prozorom.

lep. ali mi prozor mallo visoko, treći sprat,
a mene visina nekako mami nadole
pa ga gledam sa distance...možda naviknem.

nije daleko. i edi se javila da pomogne.
dobra edi:)))

tu je brvr. ona živi i pojavljuje se u neodoljivim
talasima.

nije:)) može još:)
razmisljam razmisljam 23:54 01.08.2011

Re: ne da si me ufatila u raskoraku...

AlexDunja
kako da se ne žalim, sestro slatka,
akomerazumešavidimdarazumeš:))

pa, i ti bi se žalila da si na mom mestu,
(samo to mi pada na sludjenu pamet)


Ух, не да бих се жалила, него бих се чула ( али баш чула - рођеним ушима не бисте веровали ) чак и овде на блогу колико бих кукумавчила. Јер, селила сам се толико пута, са све ситном децом, плочама, књигама и разним другим бесмислицама до којих ми је стало, да ме мука ухвати на сам помен селидбе, ма чија била.
Тако да ти ни мало не завидим, а разумем онолико.

vrt imam pod novim prozorom.

lep. ali mi prozor mallo visoko, treći sprat,
a mene visina nekako mami nadole
pa ga gledam sa distance...možda naviknem.


Ти то уместо висећих вртова канда замишљаш висећунадвртовима себе.
Мали савет: никако се не предај заносу заносног врта. Ипак си превисоко е да би се тек тако опуштала, зарад мало визуелног угођаја.

nije daleko. i edi se javila da pomogne.
dobra edi:)))




tu je brvr. ona živi i pojavljuje se u neodoljivim
talasima.


Ако. Али, некако ми фали њено ћеретање.

nije:)) može još:)


Колико ми форе даш да смислим шта бих те питала?
Тренутно ми стао мозак.
AlexDunja AlexDunja 00:02 02.08.2011

Re: ne da si me ufatila u raskoraku...

Колико ми форе даш да смислим шта бих те питала?

nemoj da žuriš

dohvatiću se kompa u ovo doba sutra:))
razmisljam razmisljam 01:07 02.08.2011

Re: ne da si me ufatila u raskoraku...

AlexDunja

nemoj da žuriš

dohvatiću se kompa u ovo doba sutra:))


Почињем да смишљам и да тефтерим, па ти гледај шта ћеш и какоћеш
тумороу у ова доба.
miloradkakmar miloradkakmar 23:52 01.08.2011

Kornjača

A što se kornjače tiče...

Sigurno ćeš o onoj koja je nama pobegla pre 15-ak godina?!
Čekali je, a ona nikako da se vrati. Možda će kroz tvoju priču.
AlexDunja AlexDunja 00:00 02.08.2011

Re: Kornjača

Sigurno ćeš o onoj koja je nama pobegla pre 15-ak godina?!
Čekali je, a ona nikako da se vrati.


brvr našla vic:

Moja baba u 60-oj počela da hoda po 10 km na dan.
Sada ima 97 i...pojma nemamo gde je :)))
razmisljam razmisljam 00:06 02.08.2011

Re: Kornjača

miloradkakmar
A što se kornjače tiče...

Sigurno ćeš o onoj koja je nama pobegla pre 15-ak godina?!
Čekali je, a ona nikako da se vrati. Možda će kroz tvoju priču.


О њој ћеш ти, ипак си боље упућен. Била би штета да се пише по причи из друге руке.
Мада, било би лепо да је којим чудом доскитала до мене.
Но, на жалост, твоја је одавно одлутала, а моје никад није ни било. Објаснила сам већ Ивани - видела комадић једне приче на TV-у и учинило ми се да би од тога могао да се направи необичан наслов још једне моје обичне приче.
И то би било то.
( Мада, то што наречена корњача не постоји никако не може бити разлог да се неком приликом о њој не направи некаква прича. )
razmisljam razmisljam 01:10 02.08.2011

Re: Kornjača

AlexDunja

brvr našla vic:

Moja baba u 60-oj počela da hoda po 10 km na dan.
Sada ima 97 i...pojma nemamo gde je :)))



Слободно поручи bravarici да сам јој рекла да иде у першун.
Слатко се насмејах.
zilikaka zilikaka 06:38 02.08.2011

100

Samo da primetim!
razmisljam razmisljam 13:15 02.08.2011

Re: 100

zilikaka
Samo da primetim!


Па да, устанеш зором, кад сав поштен свет спава, припремиш себи терен једним коментаром шатро везаним уз тему... Лако је тако бити стота. ( А и ДИиМ данас слави, па није постигла, иначе, ко зна како би се све завршило. )

Но, правила игре су таква да си ипак заслужила своју награду. Наравно ( А како другојаче? ):



EDIT: Ова сличица се код мене понаша као непостојано а. Дакле, ако се уместо ње укаже празан бели простор, замисли корњачу која воли да грицка цвет хибискуса.
zilikaka zilikaka 11:28 02.08.2011

Eeeej!

Pa dobro gde si više?

Čekam od jutros nagradu za stotku (da te vidim šta ćeš SAD smisliti).

Nego, bez sve šale, ja sam u kući glavni egzekutor za bube.
Naročito za smrdibube koje se negde zimi zavuku (biće u roletne)i uvek ih pronalaziš pored prozora.

I ja uzmem parče WC papira, al nešto ih ne čekam da se popnu

...kažem ti, mi s brkovima imamo drugačiji pogled na svet







razmisljam razmisljam 13:25 02.08.2011

Re: Eeeej!

zilikaka
Pa dobro gde si više?

Čekam od jutros nagradu za stotku (da te vidim šta ćeš SAD smisliti).


Зар не видиш да те пуштам да се чвариш на тихој ватри?
Осим тога, нисам успела да смислим ништа довољно пакосно. Напустила ме инспирација.

Nego, bez sve šale, ja sam u kući glavni egzekutor za bube.
Naročito za smrdibube koje se negde zimi zavuku (biće u roletne)i uvek ih pronalaziš pored prozora.


Гарант су ролетне криве. Ја их не гајим, па тако немам ни смрдибубе.

I ja uzmem parče WC papira, al nešto ih ne čekam da se popnu

...kažem ti, mi s brkovima imamo drugačiji pogled na svet


Е, 'ајд', молим те, обриј те бркове што пре. Много си, бр'те, сестро, сурова спрам немоћних бубичуљака.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:07 02.08.2011

Zavidim

ti silno na cvrčku. Čuvaj ga, oni nose sreću.

razmisljam razmisljam 16:04 02.08.2011

Re: Zavidim

Jelica Greganović
ti silno na cvrčku. Čuvaj ga, oni nose sreću.


Немој ми завидети. Чини ми се да сте сви имали по једног негде на левом рамену или у коси када се исподешавало оно што се исподешавало. Иначе, ко зна како би се све завршило.

Да, знам да доноси срећу и радујем му се сваког лета.

А пошто не могу свог да ти спакујем у празну кутију шибица, па да ти га пошаљем ( ипак је то за њега дуг и неизвестан пут ), ево ти бар мало његове песме. Гарант смирује, а јавља ми се да ти је то тренутно потребно.


docsumann docsumann 15:09 02.08.2011

život iza vodopada

Kao ni činjenica da sam jedno vreme živela u kući sa koje su se oluci slivali sa svih strana, a i kiša u njima. Bivalo je glasno, zaglušujuće i bila sam prilično uverena da tako nekako pevajuće, bobonjeće, žuboreće izgleda život iza vodopada


da, da iza vodopada i to u pećini u obliku ljudske lobanje ( kao duh koji hoda )


razmisljam razmisljam 16:13 02.08.2011

Re: život iza vodopada

docsumann

da, da iza vodopada i to u pećini u obliku ljudske lobanje ( kao duh koji hoda )



Која се друга асоцијација могла очекивати од једног доказаног стрипољубитеља и стрипопознаваоца!?
Видиш, мени су, осим Нијагариних, падали на памет и Викторијини, и Анђеоски, и они бразилски огромни којима тренутно не могу да се сетим имена, и Пливини, и већина оних са Плитвичких језера, и слапови Крке, али Фантомови...
Ни у сну, мада сам га редовно пратила у Забавнику.

Него, знаш ли можда је ли стала киша у Ђеновићима? Средње Дете ми тамо од синоћ, па се нешто жали на понашање светог Илије у тим крајевима, мада се пророк понаша сасвим у складу са својим задужењима.


docsumann docsumann 17:57 02.08.2011

Re: život iza vodopada

Него, знаш ли можда је ли стала киша у Ђеновићима? Средње Дете ми тамо од синоћ, па се нешто жали на понашање светог Илије у тим крајевима, мада се пророк понаша сасвим у складу са својим задужењима.


danas je svanuo sunčan dan, a oko 13:00 počela kiša, u 15:(i nešto) jak pljusak ... sada je ponovo, mirno i sunčano

nadam se da ti se sin dobro provodi
razmisljam razmisljam 18:09 02.08.2011

Re: život iza vodopada

docsumann

danas je svanuo sunčan dan, a oko 13:00 počela kiša, u 15:(i nešto) jak pljusak ... sada je ponovo, mirno i sunčano


Хвала на исцрпним информацијама.

nadam se da ti se sin dobro provodi


Који си ти ЂетИћ ( велико И уместо краткоузлазног знака ) када не знаш ког је пола дете?
Шалим се, наравно. Имам Велико, Средње и Мало Дете, с тим што су у комбинацији две детета и један син. А ја била паметна, па прво родила сина. После је било лако.

А што се Детета ми тиче, сигурна сам да се добро проводи. Једино ме мало жуља што је са в.д. Зетоњом одјездила на мотору, али, знајући их, плашим се једино будала које би могле на њих да налете.
Но, све то спада у рок родитељске службе. Преживећу некако док се не врате.
docsumann docsumann 18:37 02.08.2011

Re: život iza vodopada

Који си ти ЂетИћ ( велико И уместо краткоузлазног знака ) када не знаш ког је пола дете?


auu, baš previđeh

ponjeli me stripovi

koja koincidencija, sinoć u bisoskopu igrao "Tor" (ekranizacija još jednog Marvelovog superheroja, i to baš - boga groma )



А ја била паметна, па прво родила сина. После је било лако.


da, da - bez pritisaka

razmisljam razmisljam 19:56 02.08.2011

Re: život iza vodopada

docsumann

auu, baš previđeh

ponjeli me stripovi


Е, нашла сам ти у међувремену олакшавајућу околност. Јер, колико знам, Бокељи су ипак мало флексибилнијих погледа - коначно,ви сте у своје време пловили широким морима и видели света ( као капетан Иво Визин, на пример ).

koja koincidencija, sinoć u bisoskopu igrao "Tor" (ekranizacija još jednog Marvelovog superheroja, i to baš - boga groma )


Тор - чувени ковач. Видиш, сасвим је могуће да постоји нека тајна веза међу стварима и појавама.

А ја била паметна, па прво родила сина. После је било лако.


da, da - bez pritisaka



Наравно, опуштено.
А сад озбиљно - супругу и мени је само било стало до тога да имамо децу и да се роде жива и здрава. О полу уопште нисмо ни размишљали.
Но, морам признати да смо ипак, након што смо добили сина, мало више нагињали ћеeeри ( три мала е уместо дугосилазног ). Кад смо и то постигли, опет је постало свеједно.
Што не значи да не бисмо били задовољни и са три истополна примерка, ма ког пола били.
docsumann docsumann 20:12 02.08.2011

Re: život iza vodopada

А сад озбиљно - супругу и мени је само било стало до тога да имамо децу и да се роде жива и здрава. О полу уопште нисмо ни размишљали.


ma jasno, zajebavam se na sopstveni račun

inače, ne robujem uopšte tim tradicionalnim stereotipima. pitaj Kralja Majmuna


Е, нашла сам ти у међувремену олакшавајућу околност. Јер, колико знам, Бокељи су ипак мало флексибилнијих погледа - коначно,ви сте у своје време пловили широким морима и видели света ( као капетан Иво Визин, на пример )


I Matija Zmajević ( admiral ruske mornarice)



imam ja u sebi taj miks crnogorskog i bokeljskog gena, pa zato evo jedne lokalpatriotske ...



razmisljam razmisljam 20:58 02.08.2011

Re: život iza vodopada

docsumann
А сад озбиљно - супругу и мени је само било стало до тога да имамо децу и да се роде жива и здрава. О полу уопште нисмо ни размишљали.


ma jasno, zajebavam se na sopstveni račun


Нисам ни мислила да теби треба да се ,,правдам''. Обома је јасно да се зевзечимо по питању неких ствари.
Ја то чисто превентивно, ако налети неко ко неће сконтати. Што је сигурно - сигурно је.

inače, ne robujem uopšte tim tradicionalnim stereotipima. pitaj Kralja Majmuna


А ја мислила да робујеш!
Не смем ја ништа да питам једног Краља, ма био и Хануман. Неизвесна су то посла.
Само да знаш, посматрала сам расправу са стране и усхићено кликтала препоруке Боцвени и теби, али, због неких својих одлука о немешању у конфликте, нисам се придружила. Мада, сврбео ме је језик, онолико.
Али, будући да сте се вас двоје снашли и без моје помоћи...

Е, нашла сам ти у међувремену олакшавајућу околност. Јер, колико знам, Бокељи су ипак мало флексибилнијих погледа - коначно,ви сте у своје време пловили широким морима и видели света ( као капетан Иво Визин, на пример )


I Matija Zmajević ( admiral ruske mornarice)


Мени капетан Иво ближи. Као клинка сам са извиђачима проводила лета у Столиву и Прчању ( колико се сећам, тако се правилно каже по вашком ), увече седела на степеницама Богородичине цркве и дуго, дуго знала напамет све податке са Визинове спомен-плоче.
А била и одлична ( од правог лимуна и змијски хладна ) лимунада у једној монтажној посластичарници на самом крају места. Наливали смо се к'о блесави.

imam ja u sebi taj miks crnogorskog i bokeljskog gena, pa zato evo jedne lokalpatriotske ...


Захваљујем и узвраћам још једном из твог локала:



Не могу да се сетим како се зове онај бокељски лагани плес ( мушкарци у плавим, широким панталонама увученим у беле чарапе, а жене у широким сукњама ). Пробала да га нађем, али ми не полази за руком.
Мала помоћ пријатеља?
docsumann docsumann 21:17 02.08.2011

Re: život iza vodopada

Само да знаш, посматрала сам расправу са стране и усхићено кликтала препоруке Боцвени и теби, али, због неких својих одлука о немешању у конфликте, нисам се придружила. Мада, сврбео ме је језик, онолико.


Bo je bila furiozna

Мени капетан Иво ближи.


I bio je mnogo prijatnija osoba. Zmajević je bio prek i svadljiv čovjek, koliko se sjećam zbog toga je i nastradao

Da, Prčanj, tamo su mi rođaci imali kuću, staru, mnooogo interesantnu. No odkad su je prodali, ne idem nešto na tu starnu



Bokeška noć
razmisljam razmisljam 21:45 02.08.2011

Re: život iza vodopada

docsumann


Bo je bila furiozna


Несавладива! Нас две смо и тако дошле до закључка да смо, може бити, у сродству, јер нам се врло поклапају разне неке ствари, свиђања и несвиђања, и начини...
Тако да ја ни немам неку потребу да коментаришем тамо где се она појави. Било би депласирано да је препричавам или да само ,,потписујем'' за њом. Само ставим стрелицу на preporuči и кврцнем миша.

Мени капетан Иво ближи.


I bio je mnogo prijatnija osoba. Zmajević je bio prek i svadljiv čovjek, koliko se sjećam zbog toga je i nastradao


Видиш, ово нисам знала. Од кракатих танконогих, преко река на слово х, до бокешких ( сконтала како се правилно каже ) морепловаца, свашта се ту дало новога чути.

Da, Prčanj, tamo su mi rođaci imali kuću, staru, mnooogo interesantnu. No odkad su je prodali, ne idem nešto na tu starnu


Прчањ је био лепо мало место. Имало је чаролију патине, старине, легенди ( tre sorelle ), далеких путовања... Не знам како је сад, одавно нисам навраћала иако ми је тамо удата једна школска.

Него, је ли исправно рећи, рецимо, из Прчња, или из ПрчАња? Нешто мислим да су староседеоци бирали другу варијанту, и да ме је то збуњивало.

Bokeška noć


Да, бокешка. И Бокешко коло. Зато и нисам нашла. Тражила под Бокељски плес, али узаман.
Пуно ти хвала за клип.
Одмах одгледала двапут, а и опет ћу.
docsumann docsumann 04:59 03.08.2011

Re: život iza vodopada

Matija Zmajević


Dobio sam istorijsku lekciju ( htjedoh reći - lekciju iz istorije ) od svoga brata koji mnogo bolje poznaje bokeljsku i crnogorsku istoriju od mene ... lokalni siledžija i kavgadžija u Perastu, u to doba, je bio plemić Vicko Bujović (čuvena palata Bujovića) koji se zakačio sa Zmajevićem, pa ga je ovaj u jednoj od svađa ubio i morao da pobjegne iz Perasta.

Да, бокешка. И Бокешко коло. Зато и нисам нашла. Тражила под Бокељски плес, али узаман.


E, a ovo sam pokupio u nekoj TV emisiji, gdje se spominjao Krležin komentar o tome kako je pravilno reći i Bokelji i Bokezi
razmisljam razmisljam 13:58 03.08.2011

Re: život iza vodopada

docsumann
Matija Zmajević


Dobio sam istorijsku lekciju od svoga brata koji mnogo bolje poznaje bokeljsku i crnogorsku istoriju od mene ...


Дакле, стварно си нетипичан примерак.
Код мене се знало: историју, филозофију, социологију, књижевност, предавали су искључиво Црногорци.
А историчар, иначе сјајан човек, највише се бавио предавањем црногорске историје, још ономад, када смо учили вишенационалне историје оне велике заједничке државе.

Да, бокешка. И Бокешко коло. Зато и нисам нашла. Тражила под Бокељски плес, али узаман.


E, a ovo sam pokupio u nekoj TV emisiji, gdje se spominjao Krležin komentar o tome kako je pravilno reći i Bokelji i Bokezi


И сада лепо преносиш знање даље.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana