Društvo

Dan "LK"

mlekac RSS / 26.07.2011. u 10:25

show.php?id=1094&thumb=0

Ako neko, slučajno, nije primetio, sutra je 27.7.2011.

Dan kad bi trebalo da prestane važnost starih ličnih karata.

E, sad, znam da je bilo priče da će im se važnost produžiti jer, naravno, nema ni teoretske šanse da svima budu zamenjene na vreme.

Mene samo zanima, zna li neko, je li ta izmena zakona stupila na snagu il ćemo, od sutra, imati masu ljudi sa nevažećim ličnim kartama?

(Na nesnosne gužve pred stanicama MUP-a smo, kanda, već oguglali) 

 

 

EDIT:
Apropo gužvi, da citiram iz današnjeg Blica (http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/267977/Gradjani-od-zore-u-redu-za-dokumenta

"- Na izdavanju dokumenata u celoj Srbiji radi 200 do 300 ljudi, što u pojedinim gradovima očigledno nije dovoljno. Ukoliko želimo više zaposlenih iza šaltera, onda to mora da odobri Ministarstvo finansija s obzirom na to da je budžet ograničen - rekao je Dačić posle promocije pete klase policajaca pripravnika u Centru za osnovnu policijsku obuku."
 

EDIT 2:

Nego, pošto smo saznali da smo ipak, i dalje, važeći, primaju se svi dobronamerni saveti o metodama za izbegavanje višednevnog čekanja u redu za izdavanje novih dokumenata... 



Komentari (135)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sesili sesili 10:36 26.07.2011

Dokumenta

Mene je "uljuljkalo" to što sam čula da se produžuje rok. Ako nije tačno... Inače, prošle nedelje sam morala da predam za produženje vozačke. A pošto se menja obrazac, fotografiše samo u MUP-u, zakazuje, pada sistem, navalili "stranci"... šta da ti pričam, skoro horor.
mlekac mlekac 11:23 26.07.2011

Re: Dokumenta

sesili
Mene je "uljuljkalo" to što sam čula da se produžuje rok. Ako nije tačno... Inače, prošle nedelje sam morala da predam za produženje vozačke. A pošto se menja obrazac, fotografiše samo u MUP-u, zakazuje, pada sistem, navalili "stranci"... šta da ti pričam, skoro horor.

Pa sto ne predade o istom trosku i za LK, Sesil? Il' to ne moze zajedno?
loader loader 08:06 27.07.2011

Re: Dokumenta

šta da ti pričam, skoro horor.

Hm .. .. sačekaću da se razdani ... da se horor-gužva raziđe... pa ću svoju staru LK da donesem na prefarbavanje, plastifikaciju i ostale glanc radnje. Dojadili mi brate redovi 90-tih i sad ih više nikako ne podnosim.
Biljana 77 Biljana 77 10:51 26.07.2011

Doneta je uredba

Jukie Jukie 10:57 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

Biljana 77
o produženju.

Na mojoj inače i piše da važi još pet godina.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:01 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

Na mojoj inače i piše da važi još pet godina.

Retroaktivno ne važi.
A tek starim ljudima, čije lk važe doživotno, koliku su njima štetu napravili.
4krofnica 4krofnica 11:02 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

B. taman si me obradovala, kad ne lezi vraže:
istekla mi pre 20 dana.

oneemajkejevrosimee :(

highshalfbooze highshalfbooze 11:08 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

A tek starim ljudima, čije lk važe doživotno, koliku su njima štetu napravili.

Treba uzeti pare za taksu, treba zaposliti toliku administraciju. Otvaranje novih radnih mesta.
Sve u cilju progresa.
mlekac mlekac 11:15 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

Biljana 77
o produženju.


E, ovo je TO!!!!

Nas je u kuci dvoje sa tom LK do 27.7.

Hvala Biljo!!!!
mlekac mlekac 11:16 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

4krofnica
B. taman si me obradovala, kad ne lezi vraže:
istekla mi pre 20 dana.

oneemajkejevrosimee :(



Dobra strana je sto si bar videla pre nego sto te neka salterusa uvatila "na zub".

Srecno ti cekanje po redovima!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:18 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

highshalfbooze
A tek starim ljudima, čije lk važe doživotno, koliku su njima štetu napravili.

Treba uzeti pare za taksu, treba zaposliti toliku administraciju. Otvaranje novih radnih mesta.
Sve u cilju progresa.

Udri po onemoćalim, uskraćivanjem, ukidanjem, otimanjem!
westvleteren westvleteren 11:23 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

Moram nešto da pitam pošto u moru informacija ne uspevam da vidim šta je relevantno. Živim nekoliko godina van Srbije i nisam imao pojma da se nešto bitno dešava sa ličnim kartama.
Ako sam dobro razumeo ove članke, neko vrame su na svim novim ličnim kartama pisali datum isteka 27.07.2011, a sada se to automatski produžava do 2016.
Šta se tu odnosi na mene koji imam ličnu kartu izdatu 2004. koja važi do maja 2014.? Moram li da je menjam sada?

Takođe, zna li neko da li su još uvek gužve za pasoše u BG? Imam plavi pasoš koji ističe sledeće godine i mislio sam da ga zamenim u septembru kad dođem u Srbiju.
mlekac mlekac 11:25 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

westvleteren
Moram nešto da pitam pošto u moru informacija ne uspevam da vidim šta je relevantno. Živim nekoliko godina van Srbije i nisam imao pojma da se nešto bitno dešava sa ličnim kartama.
Ako sam dobro razumeo ove članke, neko vrame su na svim novim ličnim kartama pisali datum isteka 27.06.2011, a sada se to automatski produžava do 2016.
Šta se tu odnosi na mene koji imam ličnu kartu izdatu 2004. koja važi do maja 2014.? Moram li da je menjam sada?

Takođe, zna li neko da li su još uvek gužve za pasoše u BG? Imam plavi pasoš koji ističe sledeće godine i mislio sam da ga zamenim u septembru kad dođem u Srbiju.


Tvoja, koliko ja shvatam, vazi do datuma isteka. Sto se guzvi tice, mislim da ti je najbolje da pokusas na neki fazon, posto zivis u inostranstvu, da isposlujes urgent vadjenje pasosa. Nisam sigurna, al' mislim da mozes...
mlekac mlekac 11:37 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

srdjazlopogledja
highshalfbooze
A tek starim ljudima, čije lk važe doživotno, koliku su njima štetu napravili.

Treba uzeti pare za taksu, treba zaposliti toliku administraciju. Otvaranje novih radnih mesta.
Sve u cilju progresa.

Udri po onemoćalim, uskraćivanjem, ukidanjem, otimanjem!


Obrni-okreni, srdjo, LK mora da se ima...
westvleteren westvleteren 11:40 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

mislim da ti je najbolje da pokusas na neki fazon, posto zivis u inostranstvu, da isposlujes urgent vadjenje pasosa


Ma, znam za taj urgent fazon, kolega je vadio tako pre dve godine ali je sve jedno morao da čeka 5 sati u redu sa svima ostalima da preda dokumenta, a urgent se odnosi na to da pasoš bude gotov za par dana.
Pošto mi novi pasoš nije bio potreban ja sam odlučio da pričekam pa da kasnije to odradim bez čekanja u redu (To je kao kad izlaziš iz aviona, neki odmah ustanu pa naprave gužvu a drugi ostanu da sede pa posle lagano izađu ko gospoda). Sada, godine su prolazile jedna po jedna, rokovi su pomerani, a gužve nisu jenjavale tako da mi je ostalo samo još godinu dana do isteka pasoša. Moji su vadili dokumenta prošle godine u ovo vreme i morali su da budu u MUP na NBG pre 07h00, čekali su nekoliko sati. Zbog toga pitam kakva je situacija sada. Da li je neko bio skoro?
mlekac mlekac 11:44 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

westvleteren
mislim da ti je najbolje da pokusas na neki fazon, posto zivis u inostranstvu, da isposlujes urgent vadjenje pasosa


Ma, znam za taj urgent fazon, kolega je vadio tako pre dve godine ali je sve jedno morao da čeka 5 sati u redu sa svima ostalima da preda dokumenta, a urgent se odnosi na to da pasoš bude gotov za par dana.
Pošto mi novi pasoš nije bio potreban ja sam odlučio da pričekam pa da kasnije to odradim bez čekanja u redu (To je kao kad izlaziš iz aviona, neki odmah ustanu pa naprave gužvu a drugi ostanu da sede pa posle lagano izađu ko gospoda). Sada, godine su prolazile jedna po jedna, rokovi su pomerani, a gužve nisu jenjavale tako da mi je ostalo samo još godinu dana do isteka pasoša. Moji su vadili dokumenta prošle godine u ovo vreme i morali su da budu u MUP na NBG pre 07h00, čekali su nekoliko sati. Zbog toga pitam kakva je situacija sada. Da li je neko bio skoro?


Ja sam jednom, ne secam se vise zasto, vadila na taj urgent fazon, al' sam isla direkt u Ljermontovu u neku kancelariju, nisam cekala u redu u svom MUP-u. Zato mi je to palo na pamet. Tamo nikad nije bilo tolikih guzvi.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:44 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

mlekac
srdjazlopogledja
highshalfbooze
A tek starim ljudima, čije lk važe doživotno, koliku su njima štetu napravili.

Treba uzeti pare za taksu, treba zaposliti toliku administraciju. Otvaranje novih radnih mesta.
Sve u cilju progresa.

Udri po onemoćalim, uskraćivanjem, ukidanjem, otimanjem!


Obrni-okreni, srdjo, LK mora da se ima...

Ako je LK obaveza koju država zahteva od svojih građana, onda bi tu obavezu trebalo i da plati, a ne da je natura na teret građana, novčano, administracijski i duševno.
mlekac mlekac 11:45 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

srdjazlopogledja
mlekac
srdjazlopogledja
highshalfbooze
A tek starim ljudima, čije lk važe doživotno, koliku su njima štetu napravili.

Treba uzeti pare za taksu, treba zaposliti toliku administraciju. Otvaranje novih radnih mesta.
Sve u cilju progresa.

Udri po onemoćalim, uskraćivanjem, ukidanjem, otimanjem!


Obrni-okreni, srdjo, LK mora da se ima...

Ako je LK obaveza koju država zahteva od svojih građana, onda bi tu obavezu trebalo i da plati, a ne da je natura na teret građana, novčano, administracijski i duševno.


I tata bi sine! Al' tesko da ce da moze...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:48 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

I tata bi sine! Al' tesko da ce da moze...

I da, jednom kada se izda LK sa doživotnim važenjem, ne može se naknadno ukidati njen rok.
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:53 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

srdjazlopogledja
I da, jednom kada se izda LK sa doživotnim važenjem, ne može se naknadno ukidati njen rok.


Šta mislite, gospon Srđozlopogleđo, da li postoji život i posle smrti?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:09 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

westvleteren
Moram nešto da pitam pošto u moru informacija ne uspevam da vidim šta je relevantno. Živim nekoliko godina van Srbije i nisam imao pojma da se nešto bitno dešava sa ličnim kartama.
Ako sam dobro razumeo ove članke, neko vrame su na svim novim ličnim kartama pisali datum isteka 27.07.2011, a sada se to automatski produžava do 2016.
Šta se tu odnosi na mene koji imam ličnu kartu izdatu 2004. koja važi do maja 2014.? Moram li da je menjam sada?

Takođe, zna li neko da li su još uvek gužve za pasoše u BG? Imam plavi pasoš koji ističe sledeće godine i mislio sam da ga zamenim u septembru kad dođem u Srbiju.


Kod mene u kraju (ordinarno predgradje Beograda) jesu gužve, to jest čeka se i dalje noću za broj (video/čuo kad sam išao da prijavim ženu). Ali svi koje sam pitao o situaciji tvrde da znaju za neke tajanstvene policijske stanice u kojima navodno nema gužve (tome treba pristupiti kao urbanim legendama).

Nisam 100% siguran, ali ako dolaziš u Srbiju na kraće vreme, i mrzi te da se smaraš u redu, možeš da koristiš pasoš umesto lične karte, jedino je nezgodno što teže stane u džep. Ali proveri ovo pre nego što zapucaš u Srbiju.

Samo da dodam ono što sam pomenuo ranije, ako imaš Đ ili đ u imenu, drkaju i imigracioni službenici, ne samo airline agenti, meni se desilo sad kad sam se vraćao u USA, jer mi u zelenoj karti piše dj a u pasošu đ. Ali sam naleteo na nekog dobre volje pa se valjda sažalio na moj slučaj kad je video da imam težak suficit samoglasnika u imenu (i ne izgledam kao arapin, niti norvežanin).
mlekac mlekac 18:42 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

srdjan.pajic

Samo da dodam ono što sam pomenuo ranije, ako imaš Đ ili đ u imenu, drkaju i imigracioni službenici, ne samo airline agenti, meni se desilo sad kad sam se vraćao u USA, jer mi u zelenoj karti piše dj a u pasošu đ. Ali sam naleteo na nekog dobre volje pa se valjda sažalio na moj slučaj kad je video da imam težak suficit samoglasnika u imenu (i ne izgledam kao arapin, niti norvežanin).


Pazi kad se ovog ne bih setila ni u ludilu!

Mada znam da nasi imaju problem sa prepisivanjem cirilice na latinicu i obrnuto.

Nego, ne videh nove pasose, je li naslovna strana i dalje samo na cirilici?
zoja444 zoja444 19:15 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

Ali svi koje sam pitao o situaciji tvrde da znaju za neke tajanstvene policijske stanice u kojima navodno nema gužve (tome treba pristupiti kao urbanim legendama).



Mladenovac (najmanja guzva), Sopot, Grocka...
mlekac mlekac 19:21 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

zoja444
Ali svi koje sam pitao o situaciji tvrde da znaju za neke tajanstvene policijske stanice u kojima navodno nema gužve (tome treba pristupiti kao urbanim legendama).



Mladenovac (najmanja guzva), Sopot, Grocka...


Posto pripadam stanici koja je vec legendarna po guzvama (Novi Beograd), ja obicno pikiram neku od centralnih gradskih opstina (Stari Grad, Vracar, Savski Venac), posto guzve tamo nisu nista u poredjenju sa mojom opstinom.

Izbegavam Zvezdaru, Palilulu, Chukaricu i Vozdovac jer su isuvise velike opstine - nema teorije da ne bude guzve, isto kao i u Zemunu. E, sad, rece mi neko da nije losa situacija u Surchinu, al' nisam proveravala.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:14 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

(video/čuo kad sam išao da prijavim ženu).


Sto, sta ti je uradila?

(Izvini, jbg namestilo se :) )

A kako izbeci guzve mi je demonstrirala mladja kcerka, ni 18 nema.
Decko njene sestre, (moja starija cera) pa njegova majka, pa njena prijateljica i ...sutradan pasos na ruke.
Niti sam mogao da verujem niti sam stigao da se usprotivim, moje je samo bilo da nesto potpisem, nemam pojma sta.
Sta zna dete sta je procedura.
mlekac mlekac 20:21 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

hoochie coochie man
(video/čuo kad sam išao da prijavim ženu).


Sto, sta ti je uradila?

(Izvini, jbg namestilo se :) )

A kako izbeci guzve mi je demonstrirala mladja kcerka, ni 18 nema.
Decko njene sestre, (moja starija cera) pa njegova majka, pa njena prijateljica i ...sutradan pasos na ruke.
Niti sam mogao da verujem niti sam stigao da se usprotivim, moje je samo bilo da nesto potpisem, nemam pojma sta.
Sta zna dete sta je procedura.



Pametno dete, daj joj jedan od mene!

P.S.
A ko je dao pare za takse?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:25 26.07.2011

Re: Doneta je uredba

A ko je dao pare za takse?


E da, i to je bio moj posao, samo to davanje para je toliko ucestalo da vise ni ne primecujem, to radim po automatizmu :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:36 27.07.2011

Re: Doneta je uredba

hoochie coochie man
(video/čuo kad sam išao da prijavim ženu).


Sto, sta ti je uradila?

(Izvini, jbg namestilo se :) )



Pa bombardovali su nas, onoliko. Od tad je prijavljujem svaki put kad dodje u Srbiju.

EDIT: Sad bez zezanja, tu jednu noć dok sam čekao za pasoš, ili kevi za LK ne sećam se, u sitan sat je pred stanicu stvarno došao neki Ciga sav unezveren ko da ga je Milovan Glišić napisao, da prijavi ženu, ne što je stranac, nego zato što ga je upravo istukla i izbacila iz kuće. I to mrtav ozbiljan i nije bio pijan ni nadrogiran. Dežurni pandur je prvo krenuo sa kao nekom zajebancijom, onda je postao krajnje sumnjičav, pa je kao krenuo da ga šalje kući, da dodje ponovo ako se ponovi, ali je Ciga insistirao da se to već ko zna koji put dešava. Posle ga je pandur uveo u stanicu da napiše neku izjavu valjda, i ode ovaj nesrećnik ko zna gde. Bilo mi žao čoveka.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:48 27.07.2011

Re: Doneta je uredba

mlekac


Nego, ne videh nove pasose, je li naslovna strana i dalje samo na cirilici?


Nije, ima nešto i na kanji-u .

mlekac mlekac 00:52 27.07.2011

Re: Doneta je uredba

srdjan.pajic
mlekac


Nego, ne videh nove pasose, je li naslovna strana i dalje samo na cirilici?


Nije, ima nešto i na kanji-u .




Cekaj, sta TO treba da predstavlja????
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:31 27.07.2011

Re: Doneta je uredba

mlekac
srdjan.pajic
mlekac


Nego, ne videh nove pasose, je li naslovna strana i dalje samo na cirilici?


Nije, ima nešto i na kanji-u .




Cekaj, sta TO treba da predstavlja????


Samo se ti sprdaj sa našom soškom, ali ako zanemarimo ovu malu nezgodaciju sa pismom, uredno ga čita SVAKA mašina (uključujući i imigracionog agenta). Za razliku od ženinog raskupusanog američkog pasoša (zavejalo joj ga na vrhu Kilimandžara, a onda se pokvasio na jedrilici jer nam je prozor u sobi curio 7 dana), a koji joj svaka džudža na granicama sumnjivo zagleda. Konačno je odlučila da cane 100 bucks i da ga zameni, kad joj je carinik u Škotskoj progurao prste izmedju korica i nulte strane pasoša na kojoj je ona magnetna traka.

Prethodni joj je upao u lednik jer ga je nosila sa sobom na Montblan, ili Materhorn, ili tako neku kamenčinu, pa je na navezi kopala po rancu, i ode soška pod led. Eee, lako je da bacaš pasoš tako sa planine, kad ne moraš da čekaš celu noć za broj (šalju joj ga na kućnu adresu, ne mora nigde da ide, ni ništa da nosi, samo popuni neko formularče, sve imaju u računaru, verovatno i mene). Ali ako nastavi tako da ih menja, počeće da sumnjaju da trguje okolo pasošima.
maca22 maca22 02:21 27.07.2011

Re: Doneta je uredba

Da li ce produzavaju rok vazenja plavih pasosa? Za sada je produzeno da traju do 30.12.2011.
mikele9 mikele9 08:21 27.07.2011

Re: Doneta je uredba

Moji su vadili dokumenta prošle godine u ovo vreme i morali su da budu u MUP na NBG pre 07h00, čekali su nekoliko sati. Zbog toga pitam kakva je situacija sada. Da li je neko bio skoro?

I ja sam prošle godine vadio pasoš i ličnu kartu u MUP NBG. Otišao u sedam da uzmem broj a tamo ljudi k'o mrava, kampovali, šatori, termosi, suva hrana...! Ja se lagano primaknem kroz obnevidelu masu do staklenih vrata i u 8 sati kad otvoriše vrata, uspem da dobijem broj 23. Posle je sve išlo kako treba. Nije za pohvalu ali em sam mator, em srčani bolesnik, em što neko reče smučili mi se redovi, čim vidim više od troje u redu, ja glavom bez obzira! Al' moralo se!
westvleteren westvleteren 13:44 27.07.2011

Re: Doneta je uredba

Da li ce produzavaju rok vazenja plavih pasosa? Za sada je produzeno da traju do 30.12.2011.


Ovo bih i ja voleo da znam. Pošto ako još uvek traju gužve, ne bih se cimao da menjam pasoš ove godine.
Pošto su pomerali deadline već 3 puta računam da će to uraditi i četvrti put. Sve zbog lenjih i neodgovornih građana poput mene.
jedan.kub jedan.kub 18:00 27.07.2011

Re: Doneta je uredba

Biljana 77
o produženju.

Znači nema panike!
Moja mati ima staru lk, doživotnu i nemam nameru da je vučem na krkače da bi dobila novu.
Ja sam za ovo čula ali sam mislila da se odosi na produženje važnosti novih, kojima je rok trajanja 5 godina (kao da je to kvarljiva roba).
U ostalom na našim ličnim kartama smo mi a ne neko drugi.
jedan.kub jedan.kub 18:04 27.07.2011

Re: Doneta je uredba

Pošto su pomerali deadline već 3 puta računam da će to uraditi i četvrti put. Sve zbog lenjih i neodgovornih građana poput mene.

Nije to dobro isključivo zbog lenjih, već zbog starih i nepokretnih.
mlekac mlekac 00:30 28.07.2011

Re: Doneta je uredba

mikele9
Moji su vadili dokumenta prošle godine u ovo vreme i morali su da budu u MUP na NBG pre 07h00, čekali su nekoliko sati. Zbog toga pitam kakva je situacija sada. Da li je neko bio skoro?

I ja sam prošle godine vadio pasoš i ličnu kartu u MUP NBG. Otišao u sedam da uzmem broj a tamo ljudi k'o mrava, kampovali, šatori, termosi, suva hrana...! Ja se lagano primaknem kroz obnevidelu masu do staklenih vrata i u 8 sati kad otvoriše vrata, uspem da dobijem broj 23. Posle je sve išlo kako treba. Nije za pohvalu ali em sam mator, em srčani bolesnik, em što neko reče smučili mi se redovi, čim vidim više od troje u redu, ja glavom bez obzira! Al' moralo se!


Mikele, druze, svaka cast!

Moracu i ja da probam tako neku taktiku - stvarno nemam snage ni volje da cucim u redu...
mlekac mlekac 00:32 28.07.2011

Re: Doneta je uredba

jedan.kub

U ostalom na našim ličnim kartama smo mi a ne neko drugi.


Eeee, lavce, to ti mislis! Eno, lepo ti dole pise - ti nisi ti dok se to zakonski ne utvrdi!
Procitaj iskustva atomskog mrava i srdje...
Hansel Hansel 10:06 28.07.2011

Re: Doneta je uredba

mlekac
mikele9
Moji su vadili dokumenta prošle godine u ovo vreme i morali su da budu u MUP na NBG pre 07h00, čekali su nekoliko sati. Zbog toga pitam kakva je situacija sada. Da li je neko bio skoro?I ja sam prošle godine vadio pasoš i ličnu kartu u MUP NBG. Otišao u sedam da uzmem broj a tamo ljudi k'o mrava, kampovali, šatori, termosi, suva hrana...! Ja se lagano primaknem kroz obnevidelu masu do staklenih vrata i u 8 sati kad otvoriše vrata, uspem da dobijem broj 23. Posle je sve išlo kako treba. Nije za pohvalu ali em sam mator, em srčani bolesnik, em što neko reče smučili mi se redovi, čim vidim više od troje u redu, ja glavom bez obzira! Al' moralo se!

Mikele, druze, svaka cast! Moracu i ja da probam tako neku taktiku - stvarno nemam snage ni volje da cucim u redu...

Izvin'te, nemojte da se ljutite, ali moram da protestujem. Razumem mikelea, ali trebalo je ipak da ode s dijagnozom i da traži da ga naknadno ubace, ovako je uzeo red nekome ko je džedžio celu noć. Razumem i tebe, ali gde će nam biti kraj kad SVI traže "lakši sistem" na taj način. Kad sam ja čekao u redu (ne velikom), jedna gospođica je nonšalantno ušla "da nešto pita". E, no pasaran, rekoh ja! I, nije prošla! Žalim, ali nisam mogao da joj dopustim takav bezobrazluk.

Najgore je što je u stvari država kriva (u stvari: vlast), što je ovo organizovano na tako kretenski i ponižavajući način. Predlažem ti kad prođu gužve zbog odmora da odeš u prostorije SIV-a, ako tamo još postoji neka velika sala u kojoj se ovi poslovi obavljaju, prošlog septembra, čuh, bilo je prazno (ja sam već našao bio jednu drugu "oazu" )
jedan.kub jedan.kub 21:39 28.07.2011

Re: Doneta je uredba

mlekac
jedan.kub

U ostalom na našim ličnim kartama smo mi a ne neko drugi.


Eeee, lavce, to ti mislis! Eno, lepo ti dole pise - ti nisi ti dok se to zakonski ne utvrdi!
Procitaj iskustva atomskog mrava i srdje...

A za to ti služi baš ta lična karta.
highshalfbooze highshalfbooze 10:55 26.07.2011

klikete

sesili sesili 11:00 26.07.2011

Re: klikete

Hvala onoliko! Kliknula! Mlekac, verovatno, zahvaljuje posebno.
mlekac mlekac 11:13 26.07.2011

Re: klikete

Ma znam za taj predlog, nego je li usvojen?

Moja komsinica zvala panduraciju u petak, oni joj rekli da zovne u ponedeljak (t.j. juce) posto ni ONI nisu sigurni!!!!

Nista ja ne verujem dok ne vidim crno na belom da je ta stvar usvojena, a koliko vidim, ceka se sutrasnji dan da nam kazu ono sto je svima jasno - da ce morati da produze vaznost...

U svakom slucaju, hvala.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:19 26.07.2011

Re: klikete

Uf pao mi je kamen sa srca, velika briga je bila, ali sad je konačno sve ok.
Veliko HVALA Srbiji što ipak misli na građane (mada zlonamerni tvrde suprotno) i što su ipak produžili važenje lične karte za nas nemarne građane koji nismo odmah pohrlili da ispunimo svoje obaveze...

Znam je da je država spremila sve da dobijemo naše dokumente po krajnje razumnim cenama, naša država ne zaradi ništa na tome, samo da ne šteti, u ovoj situaciji i državi je (kao i meni) svaki dinar bitan! Pa svedoci smo da se na 30 i više godina od početka radova na autoputu BG-NS dovršava ove godine 325 metara novog modernog i bezbednog autoputa, valja to finansirati, ali odo` u digresiju.

Dakle iako je bilo sve spremno od 1. dana, građani su dočekivani na šalterima kako dolikuje, buket cveća, čaša vode i kocka šećera za starije, službenici i službenice obrijani, vedri, ljubazni, puni hrišćanskog (rekao bi i svetosavskog) duha brzo i efikasno rade i ako treba i produženo radno vreme da niko od građana ne bude uskraćen, ali avaj... Ja ništa, nepoverljiv.
Poverovah glasnima da su redovi kao klisurine, da se busija hvata kasno uveče ne bi li se za 24 sata stiglo na red, da sale smrde (da izvinite) da deca kmeze od dugog čekanja i da sve u svemu nije baš neki doživljaj dostojan Srbije 21. veka na pragu evrospke zajednice naroda.

Dobro je što su produžili, hvala najlepše, a ja prvi slobodan dan odo da uživam u mom prvom koraku ka evropskoj biometrijskoj budućnost. Taj svečani čin već je opisivan na blogu, pa ću i ja da doprinesem.
mlekac mlekac 11:21 26.07.2011

Re: klikete

uros_vozdovac
Uf pao mi je kamen sa srca, velika briga je bila, ali sad je konačno sve ok.
Veliko HVALA Srbiji što ipak misli na građane (mada zlonamerni tvrde suprotno) i što su ipak produžili važenje lične karte za nas nemarne građane koji nismo odmah pohrlili da ispunimo svoje obaveze...

Znam je da je država spremila sve da dobijemo naše dokumente po krajnje razumnim cenama, naša država ne zaradi ništa na tome, samo da ne šteti, u ovoj situaciji i državi je (kao i meni) svaki dinar bitan! Pa svedoci smo da se na 30 i više godina od početka radova na autoputu BG-NS dovršava ove godine 325 metara novog modernog i bezbednog autoputa, valja to finansirati, ali odo` u digresiju.

Dakle iako je bilo sve spremno od 1. dana, građani su dočekivani na šalterima kako dolikuje, buket cveća, čaša vode i kocka šećera za starije, službenici i službenice obrijani, vedri, ljubazni, puni hrišćanskog (rekao bi i svetosavskog) duha brzo i efikasno rade i ako treba i produženo radno vreme da niko od građana ne bude uskraćen, ali avaj... Ja ništa, nepoverljiv.
Poverovah glasnima da su redovi kao klisurine, da se busija hvata kasno uveče ne bi li se za 24 sata stiglo na red, da sale smrde (da izvinite) da deca kmeze od dugog čekanja i da sve u svemu nije baš neki doživljaj dostojan Srbije 21. veka na pragu evrospke zajednice naroda.

Dobro je što su produžili, hvala najlepše, a ja prvi slobodan dan odo da uživam u mom prvom koraku ka evropskoj biometrijskoj budućnost. Taj svečani čin već je opisivan na blogu, pa ću i ja da doprinesem.



Veciti optimista!

Javi kako je bilo - meni stvarno treba psihofizicka priprema pre nego sto se usudim da se pozabavim tim poduhvatom!
janeznam janeznam 11:13 26.07.2011

Vazi se

Lk ti vazi do 31.12 2016. Provereno , jer je i moja lk u istom sosu kao i tvoja
mlekac mlekac 11:17 26.07.2011

Re: Vazi se

janeznam
Lk ti vazi do 31.12 2016. Provereno , jer je i moja lk u istom sosu kao i tvoja


Vidis kako znas!!!!

Evo, sad nas ima bar troje, ovde, sa takvim LK. Pitam se koliko li nas je na blogu?
janeznam janeznam 11:21 26.07.2011

Re: Vazi se

Ma ja to "onako" nista ne znam!
mlekac mlekac 11:22 26.07.2011

Re: Vazi se

janeznam
Ma ja to "onako" nista ne znam!


Sokratovski - znas da nista ne znas!
janeznam janeznam 11:29 26.07.2011

Re: Vazi se

Pa da. Tako mu dodje.
mlekac mlekac 11:35 26.07.2011

Re: Vazi se

janeznam
Pa da. Tako mu dodje.

myredneckself myredneckself 19:09 26.07.2011

Re: Vazi se

mlekac
janeznam
Lk ti vazi do 31.12 2016. Provereno , jer je i moja lk u istom sosu kao i tvoja


Vidis kako znas!!!!

Evo, sad nas ima bar troje, ovde, sa takvim LK. Pitam se koliko li nas je na blogu?

Ja sam bila neki dan u policiji na Limanu u NS, nisam verovala nikome, jedva se probila do čoveka na kojeg su me uputili da pitam na licu mesta je li to o produžetku važenja, istina. LK mi ističe sutra, tj. 27. jula, pa kad mi je rekao da je to to, da će još da važi, ufff... olakšanje, ne moram bar da se spremam da letujem u policiji
Posle ćemo da vidimo.
Još teže sam se probila da izađem napolje iz policije. Razlog, nepoznat

PS
Takođe mi je rečeno da ako hoću da vadim novu LK, dođem tamo negde u septembru, jer onda kaže možemo kolo da igramo po onoj sali, i relativno se brzo obavi posao. Gužve u NS su ogromne najviše zbog ovih što idu na letovanje i prave pasoše, pa 'ajd onda i LK kad se spiskovi za dobijanje brojeva prave već oko 21h predhodnog dana. Kakogod okreneš Dan"LK" obeležen je nespavanjem i stresom
mlekac mlekac 19:14 26.07.2011

Re: Vazi se

myredneckself

PS
Takođe mi je rečeno da ako hoću da vadim novu LK, dođem tamo negde u septembru, jer onda kaže možemo kolo da igramo po onoj sali, i relativno se brzo obavi posao. Gužve u NS su ogromne najviše zbog ovih što idu na letovanje i prave pasoše, pa 'ajd onda i LK kad se spiskovi za dobijanje brojeva prave već oko 21h predhodnog dana. Kakogod okreneš Dan"LK" obeležen je nespavanjem i stresom


Ma, jedan od razloga sto nisam isla da vadim novu LK je sto za drzavljanstvo moram da otputujem 100km od Beograda jer se moj pametni otac tamo zatekao cetr'es i neke pa su me tamo upisali u knjigu drzavljana iako sam rodjena u Beogradu...

Tako da mi predstoji prvo putovanje, pa pronalazenje maticara tamo u selu, pa putovanje nazad, pa onda krecemo u zabavu zvanu kampovanje pred MUP-om.

Nadam se da cu negde u septembru/oktobru smoci zivaca da to uradim, jer u novembru je vec kasno, setice se oni sto putuju za novu godinu i na zimovanja da im trebaju pasoshi...

milisav68 milisav68 19:26 26.07.2011

Re: Vazi se

mlekac

Ma, jedan od razloga sto nisam isla da vadim novu LK je sto za drzavljanstvo moram da otputujem 100km od Beograda jer se moj pametni otac tamo zatekao cetr'es i neke pa su me tamo upisali u knjigu drzavljana iako sam rodjena u Beogradu...

Misliš, rodio?
Ako je tako, onda da znaš, da je takav bio zakon u to vreme, da se upis u državljanstvo, vršio u mestu rodjenja oca deteta, i to je važilo do generacije rodjene 1980. godine.
I ja isto moram da idem u drugo mesto po tu potvrdu, iako živim u mestu rodjenja.


mlekac mlekac 19:29 26.07.2011

Re: Vazi se

milisav68
mlekac

Ma, jedan od razloga sto nisam isla da vadim novu LK je sto za drzavljanstvo moram da otputujem 100km od Beograda jer se moj pametni otac tamo zatekao cetr'es i neke pa su me tamo upisali u knjigu drzavljana iako sam rodjena u Beogradu...

Misliš, rodio?
Ako je tako, onda da znaš, da je takav bio zakon u to vreme, da se upis u državljanstvo, vršio u mestu rodjenja oca deteta, i to je važilo do generacije rodjene 1980. godine.
I ja isto moram da idem u drugo mesto po tu potvrdu, iako živim u mestu rodjenja.




Ne, nije se tu rodio, Zakon je bio da se dete upisuje tamo gde se otac zatekao kad je radjen prvi posleratni popis stanovnistva. To je vazilo za za generacije do '69. Od njih su poceli da upisuju na opstini stanovanja roditelja, a od '80 na opstini rodjenja deteta. Ovo znam zato sto mi je buraz rodjen '69. i uredno upisan na Starom Gradu, dok smo sveca i ja osudjene na lovljenje drzavljanstva "po sumama i gorama..."

EDIT:
Tako se moj Zmu lepo izvukao, posto je svekar kad je bio taj prvi popis, buduci da je bio vojno lice, bio na sluzbi u Beogradu, pa je Zmu od starta upisan u knjigu drzavljana ovde a ne u Nishu.
milisav68 milisav68 19:44 26.07.2011

Re: Vazi se

mlekac

Ne, nije se tu rodio, Zakon je bio da se dete upisuje tamo gde se otac zatekao kad je radjen prvi posleratni popis stanovnistva. To je vazilo za za generacije do '69. Od njih su poceli da upisuju na opstini stanovanja roditelja, a od '80 na opstini rodjenja deteta. Ovo znam zato sto mi je buraz rodjen '69. i uredno upisan na Starom Gradu, dok smo sveca i ja osudjene na lovljenje drzavljanstva "po sumama i gorama..."

EDIT:
Tako se moj Zmu lepo izvukao, posto je svekar kad je bio taj prvi popis, buduci da je bio vojno lice, bio na sluzbi u Beogradu, pa je Zmu od starta upisan u knjigu drzavljana ovde a ne u Nishu.

Heh, svašta čovek nauči na ovom blogu.

mlekac mlekac 19:53 26.07.2011

Re: Vazi se

milisav68
mlekac

Ne, nije se tu rodio, Zakon je bio da se dete upisuje tamo gde se otac zatekao kad je radjen prvi posleratni popis stanovnistva. To je vazilo za za generacije do '69. Od njih su poceli da upisuju na opstini stanovanja roditelja, a od '80 na opstini rodjenja deteta. Ovo znam zato sto mi je buraz rodjen '69. i uredno upisan na Starom Gradu, dok smo sveca i ja osudjene na lovljenje drzavljanstva "po sumama i gorama..."

EDIT:
Tako se moj Zmu lepo izvukao, posto je svekar kad je bio taj prvi popis, buduci da je bio vojno lice, bio na sluzbi u Beogradu, pa je Zmu od starta upisan u knjigu drzavljana ovde a ne u Nishu.

Heh, svašta čovek nauči na ovom blogu.



Cuti, mi smo jos dobro prosle - imam nekoliko prijatelja ciji su roditelji tokom tog famoznog prvog popisa sluzbovali po bivsim republikama, pa su ljudi, ni krivi ni duzni, iako rodjeni u Srbiji od roditelja rodjenjih u Srbiji imali problema sa vadjenjem drzavljanstva.

EDIT:
Mada mi i dalje nije jasno sto nam lepo ne prebace ta drzavljanstva na opstinu rodjenja?
milisav68 milisav68 20:25 26.07.2011

Re: Vazi se

mlekac

Mada mi i dalje nije jasno sto nam lepo ne prebace ta drzavljanstva na opstinu rodjenja?

Ni meni, mislim ako se državljanstvo stiče rodjenjem, zašto se dokument/potvrda ne bi "vadila" u mestu rodjenja, a ovi što su to postali venčanjem, tamo gde su se venčali.

A ono što si htela biciklom po potvrdu - bolje zaboravi, tamo "ukću" kao ludi (Smederevo-Požarevac).
Još ne bi bilo loše, da nadješ broj telefona, da se "najaviš", da "majstor" iz mesne kancelarije ne ode negde, da završi neki poso.



myredneckself myredneckself 20:34 26.07.2011

Re: Vazi se

Misliš, rodio?
Ako je tako, onda da znaš, da je takav bio zakon u to vreme, da se upis u državljanstvo, vršio u mestu rodjenja oca deteta, i to je važilo do generacije rodjene 1980. godine.
I ja isto moram da idem u drugo mesto po tu potvrdu, iako živim u mestu rodjenja.

Takođe. Po državljanstvo na sever Bačke, po krštenicu u Zagreb , veselo.
Državljanstvo ne može da se sredi, (da vadim uverenje u NS), ali ću krsni list da prenesem u novosadske matičare, huuuu!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:39 26.07.2011

Re: Vazi se

Državljanstvo ne može da se sredi, (da vadim uverenje u NS), ali ću krsni list da prenesem u novosadske matičare, huuuu!

Stani stani
Pa zar se vec ne radi na tome?
Mislim da je to vec u poodmakloj fazi

Centralni sistem za elektronsku obradu i skladištenje podataka počeo je da funkcioniše oktobra prošle godine, kada su u njega uključeni gradovi Beograd, Novi Sad, Kragujevac, Valjevo i Leskovac. Sada je taj spisak proširen na 17 gradova i opština.

U ovom trenutku u Centralnom sistemu čuvaju se podaci iz matičnih knjiga koje se vode za ukupno 3.270.940 građana Srbije, a očekuje se da će se u najkraćem roku u produkciji naći podaci za još 14 gradova i opština (za približno još 750.000 građana).

Takođe, u narednom periodu očekuje se dostavljanje podataka iz matičnih knjiga za 30 gradova i opština, što će značajno povećati broj građana koji će moći da izvade izvod iz matične knjige kod bilo koje gradske ili opštinske uprave, bez obzira na to gde su upisani u matičnu knjigu.

mlekac mlekac 20:52 26.07.2011

Re: Vazi se

hoochie coochie man
Državljanstvo ne može da se sredi, (da vadim uverenje u NS), ali ću krsni list da prenesem u novosadske matičare, huuuu!

Stani stani
Pa zar se vec ne radi na tome?
Mislim da je to vec u poodmakloj fazi

Centralni sistem za elektronsku obradu i skladištenje podataka počeo je da funkcioniše oktobra prošle godine, kada su u njega uključeni gradovi Beograd, Novi Sad, Kragujevac, Valjevo i Leskovac. Sada je taj spisak proširen na 17 gradova i opština.

U ovom trenutku u Centralnom sistemu čuvaju se podaci iz matičnih knjiga koje se vode za ukupno 3.270.940 građana Srbije, a očekuje se da će se u najkraćem roku u produkciji naći podaci za još 14 gradova i opština (za približno još 750.000 građana).

Takođe, u narednom periodu očekuje se dostavljanje podataka iz matičnih knjiga za 30 gradova i opština, što će značajno povećati broj građana koji će moći da izvade izvod iz matične knjige kod bilo koje gradske ili opštinske uprave, bez obzira na to gde su upisani u matičnu knjigu.



Moje nije u gradu nego u selu!

Poslednji put kad sam ga vadila (u sred bombardovanja) morala sam da pravim celu akciju vatanja maticara jer je seoski kafedzija bio mobilisan pa kafana nije radila! Sto ce reci, nisu seljaci znali da mi kazu u koje susedno selo tadasnji maticar otisao da pije!

Kad sam po povratku iz Bw vadila LK "izvukla" sam se na to sto sam tek bila doputovala i sto je trebalo da se vratim nazad, pa su mi priznali ono tesko izvuceno prethodno drzavljanstvo (posto mi se nista nije menjalo u medjuvremenu), a sad me, unapred, hvata jeza od pomisli da opet vijam maticara (Mislim, u toku su poljski radovi, a na jesen svinjokolji, pa treba to odraditi...)

EDIT:
Mada, sad kad si me opomenuo, odo sutra da gnjavim opstinare - mozda sam imala srece da me uknjize...
mlekac mlekac 20:55 26.07.2011

Re: Vazi se

myredneckself
Misliš, rodio?
Ako je tako, onda da znaš, da je takav bio zakon u to vreme, da se upis u državljanstvo, vršio u mestu rodjenja oca deteta, i to je važilo do generacije rodjene 1980. godine.
I ja isto moram da idem u drugo mesto po tu potvrdu, iako živim u mestu rodjenja.

Takođe. Po državljanstvo na sever Bačke, po krštenicu u Zagreb , veselo.
Državljanstvo ne može da se sredi, (da vadim uverenje u NS), ali ću krsni list da prenesem u novosadske matičare, huuuu!


Za ovo drugo znam da moze - moj Biberce je jedan od retkih koji je upisan u maticnu knjigu rodjenih opstine Novi Beograd! Prednost rodjenja u inostranstvu.
Jukie Jukie 21:12 26.07.2011

Re: Vazi se

mlekac

moj Biberce je jedan od retkih koji je upisan u maticnu knjigu rodjenih opstine Novi Beograd! Prednost rodjenja u inostranstvu.

Zar se deca nikad ne rađaju na Novom Beogradu? Dok pređeš preko mosta u stari deo grada ima da se porodiš x puta.

Meni se nije znalo gde spadam pa je mama putovala nekoliko puta dok mi nije napravila da državljanstvo i krštenicu imam u mestu rođenja. Išla je po svim mestima gde su mama i tata živeli i tražila i valjda nisam nigde bio upisan ili nešto. Dodatna otežavajuća okolnost je što se nisam rodio u mestu življenja (težak porođaj pa su nas vozili do većeg mesta gde je mogao da se vrši carski rez) a VRLO je moguće da me nisu upisali jer nisu znali proceduru ko šta gde prijavljuje.
mlekac mlekac 21:30 26.07.2011

Re: Vazi se

Jukie
mlekac

moj Biberce je jedan od retkih koji je upisan u maticnu knjigu rodjenih opstine Novi Beograd! Prednost rodjenja u inostranstvu.

Zar se deca nikad ne rađaju na Novom Beogradu? Dok pređeš preko mosta u stari deo grada ima da se porodiš x puta.

Meni se nije znalo gde spadam pa je mama putovala nekoliko puta dok mi nije napravila da državljanstvo i krštenicu imam u mestu rođenja. Išla je po svim mestima gde su mama i tata živeli i tražila i valjda nisam nigde bio upisan ili nešto. Dodatna otežavajuća okolnost je što se nisam rodio u mestu življenja (težak porođaj pa su nas vozili do većeg mesta gde je mogao da se vrši carski rez) a VRLO je moguće da me nisu upisali jer nisu znali proceduru ko šta gde prijavljuje.


Novi Beograd NEMA porodiliste!!!!
Valjda je to normalno da opstina koja po podacima sa njihovog sajta:
Broj stanovnika

Prema poslednjem popisu iz 2002. godine ima 236.000 stanovnika (217.000 sa stalnim prebivalištem).
Procena: 251.800 (2007)
Procena MUP-a: do 300.000 (2008)


nema porodiliste. Sta ce nam?
arthur_dent arthur_dent 11:06 27.07.2011

Re: Vazi se

... mala ispravka vezana za upise u matične knjie ...
trebalo bi da se uverenja vade u mestu vlastitog rodjenja od 1974, a ne 1980
mlekac mlekac 11:27 27.07.2011

Re: Vazi se

arthur_dent
... mala ispravka vezana za upise u matične knjie ...
trebalo bi da se uverenja vade u mestu vlastitog rodjenja od 1974, a ne 1980


Prihvaceno.
Imam mali nedostatak generacija '71-80' u okruzenju, pa mi taj podatak promakao...
mikimedic mikimedic 14:32 27.07.2011

Re: Vazi se

Ne, nije se tu rodio, Zakon je bio da se dete upisuje tamo gde se otac zatekao kad je radjen prvi posleratni popis stanovnistva. To je vazilo za za generacije do '69. Od njih su poceli da upisuju na opstini stanovanja roditelja, a od '80 na opstini rodjenja deteta. Ovo znam zato sto mi je buraz rodjen '69. i uredno upisan na Starom Gradu, dok smo sveca i ja osudjene na lovljenje drzavljanstva "po sumama i gorama..."


evo na ljubazan poziv domacice da malo probam da razjasnim - ali isto po secanju. mozda bi ex-policajac mogao da pomogne...

elem - maticne knjige drzavljana su ustanovljene 1947.

1947. godine je svako upisan u maticnu knjigu drzavljana u mesto gde se zatekao. ta maticna knjiga je odredjivala republicko drzavljanstvo, i naravno drzavljanstvo republike nastalo raspadom sfrj.

dalje je bilo otprilike ovako ali zaista nisam sto posto siguran:

1947 - 1954; drzavljanstvo se odredjivalo po mestu upisa oca u knjige drzavljana

1954 - 1963; po mestu rodjenja oca

1963 - 1974; po mestu prebivalista roditelja ili po mestu rodjenja oca, po izboru roditelja; moj slucaj. moj otac izabrao cukaricu (gde su imali prebivaliste), umesto donjeg lapca (gde je bio rodjen). na zalost.


1974 - 1980; po mestu prebivalista roditelja ili po mestu rodjenja

1980 - nadalje: iskljucivo po mestu rodjenja.

kazem, nisam siguran da je ovo 100% tacno ali je ilustrativno i pokazuje razlicite principe u razlicitim periodima. upravo su ti principi pravili kljucne probleme kod raspada sfrj i odredjivanja drzavljanstava kasnijih drzava.

svojevremeno je postojala interna instrukcija mupa (napravljena kada su izdavane cuvene 't' licne karte nedrzavljanima srbije) sa ovim informacijama. ne bi bilo lose da nam je ex negde iskopa.
mlekac mlekac 14:42 27.07.2011

Re: Vazi se

mikimedic
Ne, nije se tu rodio, Zakon je bio da se dete upisuje tamo gde se otac zatekao kad je radjen prvi posleratni popis stanovnistva. To je vazilo za za generacije do '69. Od njih su poceli da upisuju na opstini stanovanja roditelja, a od '80 na opstini rodjenja deteta. Ovo znam zato sto mi je buraz rodjen '69. i uredno upisan na Starom Gradu, dok smo sveca i ja osudjene na lovljenje drzavljanstva "po sumama i gorama..."


evo na ljubazan poziv domacice da malo probam da razjasnim - ali isto po secanju. mozda bi ex-policajac mogao da pomogne...

elem - maticne knjige drzavljana su ustanovljene 1947.

1947. godine je svako upisan u maticnu knjigu drzavljana u mesto gde se zatekao. ta maticna knjiga je odredjivala republicko drzavljanstvo, i naravno drzavljanstvo republike nastalo raspadom sfrj.

dalje je bilo otprilike ovako ali zaista nisam sto posto siguran:

1947 - 1954; drzavljanstvo se odredjivalo po mestu upisa oca u knjige drzavljana

1954 - 1963; po mestu rodjenja oca

1963 - 1974; po mestu po mestu upisa oca ili po mestu rodjenja oca, po izboru roditelja; moj slucaj. moj otac izabrao cukaricu (gde je on bio upisan), umesto donjeg lapca (gde je bio rodjen). na zalost.


1974 - 1980; po mestu rodjenja oca ili po mestu rodjenja

1980 - nadalje: iskljucivo po mestu rodjenja.

kazem, nisam siguran da je ovo 100% tacno ali je ilustrativno i pokazuje razlicite principe u razlicitim periodima. upravo su ti principi imali kljucne probleme kod raspada sfrj i odredjivanja drzavljanstava kasnijih drzava.

svojevremeno je postojala interna instrukcija mupa (napravljena kada su izdavane cuvene 't' licne karte nedrzavljanima srbije) sa ovim informacijama. ne bi bilo lose da nam je ex negde iskopa.


Hvala sto si svratio, a sad ce vijamo ex-a da jos malo pojasni...
mikimedic mikimedic 15:02 27.07.2011

Re: Vazi se

Hvala sto si svratio, a sad ce vijamo ex-a da jos malo pojasni...


hvala na pozivu


mlekac mlekac 15:30 27.07.2011

Re: Vazi se

mikimedic
Hvala sto si svratio, a sad ce vijamo ex-a da jos malo pojasni...


hvala na pozivu




Molim, i drugi put.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:46 27.07.2011

Re: Vazi se

mikimedic

Lepo je napraviti razliku izmedju
matičnih knjiga (koje su uništili kurvini sinovi) i matičnih knjiga državljana...

Bilo bi još lepše napraviti razliku izmedju
prebivališta i boravišta...
Vi, MM, imate nalog, pravnik ste stručan...
jedan.kub jedan.kub 20:06 27.07.2011

Re: Vazi se

Ma, jedan od razloga sto nisam isla da vadim novu LK je sto za drzavljanstvo moram da otputujem 100km od Beograda jer se moj pametni otac tamo zatekao cetr'es i neke pa su me tamo upisali u knjigu drzavljana iako sam rodjena u Beogradu...

Ja to obavim telefonom, pošalju mi uplatnice za taksu i vratim im kopiju posle uplate.
mikimedic mikimedic 21:41 27.07.2011

Re: Vazi se

matičnih knjiga (koje su uništili kurvini sinovi) i matičnih knjiga državljana...


lapsus linguae srdjo, dopustam.

maticne knjige i knjige drzavljana.

za prebivaliste nisam shvatio? siguran sam da su ljudi upisivani u datim periodima tamo gde su imali prebivaliste, a ne boraviste.
mlekac mlekac 00:06 28.07.2011

Re: Vazi se

mikimedic
matičnih knjiga (koje su uništili kurvini sinovi) i matičnih knjiga državljana...


lapsus linguae srdjo, dopustam.

maticne knjige i knjige drzavljana.

za prebivaliste nisam shvatio? siguran sam da su ljudi upisivani u datim periodima tamo gde su imali prebivaliste, a ne boraviste.


Moze li prevod za neupucene? Kakava je razlika izmedju prebivalista i boravista?

Stalna i prviremena adresa?

Samo, sta je sta?
mikimedic mikimedic 09:32 28.07.2011

Re: Vazi se

Moze li prevod za neupucene? Kakava je razlika izmedju prebivalista i boravista?

Stalna i prviremena adresa?

Samo, sta je sta?


jos jedna od komunistickih relikvija, bas kao i topli obrok.



otprilike, nesto kao residence i temporary residence.

koji jel' da, mora da bude uredno prijavljen.
mlekac mlekac 12:59 28.07.2011

Re: Vazi se

mikimedic
Moze li prevod za neupucene? Kakava je razlika izmedju prebivalista i boravista?

Stalna i prviremena adresa?

Samo, sta je sta?


jos jedna od komunistickih relikvija, bas kao i topli obrok.



otprilike, nesto kao residence i temporary residence.

koji jel' da, mora da bude uredno prijavljen.


Ukapirala ja to, al' koje je koje?
mikimedic mikimedic 13:56 28.07.2011

Re: Vazi se

Ukapirala ja to, al' koje je koje?


prebaviliste - trajno; boraviste - privremeno.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:37 28.07.2011

Re: Vazi se

mikimedic
Ukapirala ja to, al' koje je koje?


prebaviliste - trajno; boraviste - privremeno.

Ja, ali koje je se samo cimanje za privremeno zahteva, a ne dobija se ništa.
mlekac mlekac 15:48 28.07.2011

Re: Vazi se

mikimedic
Ukapirala ja to, al' koje je koje?


prebaviliste - trajno; boraviste - privremeno.


Aj'mo dalje prosvetljivanje - kad i zasto se prijavljuje boraviste?
(izuzimajuci sto srdjan uredno prijavljuje zenu, to mi je jasno, ona je strani drzavljanin)

Izvini ako te davim, al' verujem da nisam jedina koja bi volela da joj se ovo razjasni.
mikimedic mikimedic 16:03 28.07.2011

Re: Vazi se

Aj'mo dalje prosvetljivanje - kad i zasto se prijavljuje boraviste?


valjda ako odes negde na duze od xxx dana. nemam vise pojma. secas se kad si isla na more u sfrj posle 3 dana je gazda morao da te prijavi, da ode u panduraciju sa tvojom lk ili tako nesto...

ali sad stvarno ne znam ko i zasto prijavljuje boraviste. recimo, npr. studenti iz unutrasnjosti po defaultu kada dodju u bgd treba to da urade, ili naravno da promene prebivaliste.

ko to radi i zasto nemam pojma...


mlekac mlekac 16:06 28.07.2011

Re: Vazi se

mikimedic
Aj'mo dalje prosvetljivanje - kad i zasto se prijavljuje boraviste?


valjda ako odes negde na duze od xxx dana. nemam vise pojma. secas se kad si isla na more u sfrj posle 3 dana je gazda morao da te prijavi, da ode u panduraciju sa tvojom lk ili tako nesto...

ali sad stvarno ne znam ko i zasto prijavljuje boraviste. recimo, npr. studenti iz unutrasnjosti po defaultu kada dodju u bgd treba to da urade, ili naravno da promene prebivaliste.

ko to radi i zasto nemam pojma...




Hvala na odgovoru. BTW, svrni gore, kod trenera, tvoja struka a potpuno ludilo...
mikimedic mikimedic 23:04 28.07.2011

Re: Vazi se

video, valjao sam se od smeha. ludilo:)
Hansel Hansel 11:33 26.07.2011

"Koristim priliku"...

... ako iko nadležan ovo bude čitao, da predložim da se produži važnost ličnih karata izdatih na novom obrascu još pet godina, bar onih bez čipa (i sa čipom, ali mmislim da tu postoji tehnički problem), bez obzira na na njima odštampan datum, da bi se izbegle nove gužve i maltretiranja. Ako treba, uplatićemo taksu kao za novu LK, neka zalepe neki hologram, samo da ne prolazimo opet onu agoniju.

Hvala.
mlekac mlekac 11:36 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Hansel
... ako iko nadležan ovo bude čitao, da predložim da se produži važnost ličnih karata izdatih na novom obrascu još pet godina, bar onih bez čipa (i sa čipom, ali mmislim da tu postoji tehnički problem), bez obzira na na njima odštampan datum, da bi se izbegle nove gužve i maltretiranja. Ako treba, uplatićemo taksu kao za novu LK, neka zalepe neki hologram, samo da ne prolazimo opet onu agoniju.

Hvala.


Jao! Pa na to sam potpuno zaboravila!

Koliko ima da su poceli sa izdavanjem novih LK?

Znaci, guzve nam ne ginu!!!!
janeznam janeznam 11:41 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Znas sta? Ko zna sta ce se sve izdesavati za tih 5 godina. Mozda ti zet postane policajac, mozda se zaposlis u MUP-u, mozda lk nece ni biti potrebna, mozda ces moci od kuce dok napraviti lk. Mozda milion dtrugih stvari se desi pa nema
maca22 maca22 11:45 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Nisam u toku, ni ove nove licne karte nece jos dugo vaziti? Izdavanje jos novije?
mlekac mlekac 11:46 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

maca22
Nisam u toku, ni ove nove licne karte nece jos dugo vaziti? Izdavanje jos novije?

Zamena, maco, zamena.
Nove su izdavane na pet godina (stare su bile na deset), pa ce da isteknu pre nego sto stignu da zamene i ove stare...
Znaci, zurka na kvadrat!
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:08 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

mlekac
maca22
Nisam u toku, ni ove nove licne karte nece jos dugo vaziti? Izdavanje jos novije?

Zamena, maco, zamena.
Nove su izdavane na pet godina (stare su bile na deset), pa ce da isteknu pre nego sto stignu da zamene i ove stare...
Znaci, zurka na kvadrat!


Ček bre kakva zamena? Zašto zamena, ne podmeći dezimformacije, ja gled`o na TV, to je jedno savršenstvo tehnologije ta LK. Brižljivo je cela operacija pripremana, sve je promišljeno do u tančine da se cela operacija zamenene izvede na najbolju korist građana, a da teret procesa padne na državne ogrgane, koje ti građani plaćaju, izabran je najkvalitetniji prozvođač, najbolji materijali, o štampi da ne govorim, a tek čip! On je tek nešto što je svakom programeru (osim posvećenih) potpuno nepojmljivo i neprozirno.
I ti bi tako neštp da menjaš za samo 5 godina, pa ne ide bre. Ovakva kakva je ima da potraje makar tri života, sa kolena na koleno da se nasleđuje, kao što su naši stari radili sa primerkom večitog kalendara. Spoj tradicije i modernog...

E sad ozbiljno, jel uspeo neko da očita podatke sa čipovane saobraćajne, nešto mi smrdi tu, a valjalo bi da neko potvrdi da je nekad, negde, bilo kojom zgodom uspeo da očita podatke sa saobraćajne dozvole. Može i na PP nisam protivan.
mlekac mlekac 14:17 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

uros_vozdovac
mlekac
maca22
Nisam u toku, ni ove nove licne karte nece jos dugo vaziti? Izdavanje jos novije?

Zamena, maco, zamena.
Nove su izdavane na pet godina (stare su bile na deset), pa ce da isteknu pre nego sto stignu da zamene i ove stare...
Znaci, zurka na kvadrat!


Ček bre kakva zamena? Zašto zamena, ne podmeći dezimformacije, ja gled`o na TV, to je jedno savršenstvo tehnologije ta LK. Brižljivo je cela operacija pripremana, sve je promišljeno do u tančine da se cela operacija zamenene izvede na najbolju korist građana, a da teret procesa padne na državne ogrgane, koje ti građani plaćaju, izabran je najkvalitetniji prozvođač, najbolji materijali, o štampi da ne govorim, a tek čip! On je tek nešto što je svakom programeru (osim posvećenih) potpuno nepojmljivo i neprozirno.
I ti bi tako neštp da menjaš za samo 5 godina, pa ne ide bre. Ovakva kakva je ima da potraje makar tri života, sa kolena na koleno da se nasleđuje, kao što su naši stari radili sa primerkom večitog kalendara. Spoj tradicije i modernog...

E sad ozbiljno, jel uspeo neko da očita podatke sa čipovane saobraćajne, nešto mi smrdi tu, a valjalo bi da neko potvrdi da je nekad, negde, bilo kojom zgodom uspeo da očita podatke sa saobraćajne dozvole. Može i na PP nisam protivan.


Imamo i chipovane saobracajne???

Ja stvarno kaskam za vremenom i tehnologijom!

Dajte, prosvetlite me, sta su jos chipovali?

Zdravstvene nisu, (al' ne znaci da se neki majstor nece i toga dosetiti)
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:48 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Jap nove:


Ako sam na dobrom tragu, a po svemu sudeći jesam, sve pobornike nečipovanih dokumenata i sve teorije zavere koje prate priču oko čipovanja dokumenata (mali hint: žig zveri) ima da padnu u vodu.
Elem, jel uspeo neko da očita bilo šta sa saobraćajne?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:13 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

uros_vozdovac
Jap nove:
Ako sam na dobrom tragu, a po svemu sudeći jesam, sve pobornike nečipovanih dokumenata i sve teorije zavere koje prate priču oko čipovanja dokumenata (mali hint: žig zveri) ima da padnu u vodu.
Elem, jel uspeo neko da očita bilo šta sa saobraćajne?


Нисам разумео, морам признати... Али имам питање:
Чему служе све те исправе (по мени, већина је сврха сама себи)?
Чему онда служе чипови?
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:29 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Ideja čipova je da se upišu neke informacije koje se ne nalaze otštampane na plastici na dokumentu. U slućaju saobraćajne ideja je da tu piše adresa vlasnika vozila, godina proizvodnje (ona šifrovana postoji otštampana, pa ajd tumači šifru) dalje nosivost, maksimalna težina vozila, dozvoljeno opterećenje i takve besmislice. Neobično korisno, zar ne? Ne samo korisno nego bez takvih podataka ne znam kako bi funkcionisao saobraćaj uopšte...

Ali sve pod uslovom da čitač očita podatke, a to meni nikako ne polazi za rukom... Pitam se, pitam zašto? I još se pitam ako ja ne umem kako li će saobraćajac da je očita?
mlekac mlekac 18:35 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

uros_vozdovac

Ali sve pod uslovom da čitač očita podatke, a to meni nikako ne polazi za rukom... Pitam se, pitam zašto? I još se pitam ako ja ne umem kako li će saobraćajac da je očita?

E, mnogo ti oces, da bude ISTA vrsta citaca i za LK i za saobracajne?

Meni smrdi da su ovi za saobracajne neki drugi, specijalni...
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:48 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

mlekac
uros_vozdovac

Ali sve pod uslovom da čitač očita podatke, a to meni nikako ne polazi za rukom... Pitam se, pitam zašto? I još se pitam ako ja ne umem kako li će saobraćajac da je očita?

E, mnogo ti oces, da bude ISTA vrsta citaca i za LK i za saobracajne?

Meni smrdi da su ovi za saobracajne neki drugi, specijalni...


Rekoh ja da je stavr nesumnjivo brižljivo planirama, sagledana sa svih aspekata u nameri da se napravi univerzalno dugoročno rešenje, i da su najbolji umovi ovog društva radili na rešavanju ovog zadatka

Kako mi ide? Ne valja?

Pazi ne bi smelo da bude drugačije, tj ne vidim način da bude drugačije dakle pazi ovako Mlekac:

1. Očitam Ličnu kartu bez štucanja
2. Isto vozačka
3. Stalno koristim isti hardver
4. Isti je porizvođač čipa na svim dokumentima i isti upisivač podataka
5. Saobraćajna ni makac, /dev/null
mlekac mlekac 19:01 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

uros_vozdovac
mlekac
uros_vozdovac

Ali sve pod uslovom da čitač očita podatke, a to meni nikako ne polazi za rukom... Pitam se, pitam zašto? I još se pitam ako ja ne umem kako li će saobraćajac da je očita?

E, mnogo ti oces, da bude ISTA vrsta citaca i za LK i za saobracajne?

Meni smrdi da su ovi za saobracajne neki drugi, specijalni...


Rekoh ja da je stavr nesumnjivo brižljivo planirama, sagledana sa svih aspekata u nameri da se napravi univerzalno dugoročno rešenje, i da su najbolji umovi ovog društva radili na rešavanju ovog zadatka

Kako mi ide? Ne valja?

Pazi ne bi smelo da bude drugačije, tj ne vidim način da bude drugačije dakle pazi ovako Mlekac:

1. Očitam Ličnu kartu bez štucanja
2. Isto vozačka
3. Stalno koristim isti hardver
4. Isti je porizvođač čipa na svim dokumentima i isti upisivač podataka
5. Saobraćajna ni makac, /dev/null


Jesi probao da je odeses u MUP i proveris kod njih? I

Ja bi, iskreno, zaustavila prvog coskaru i pitala da mi je ocita, pa ako ne ide, isla da im se zalim... (Nema ti druge)
antioksidant antioksidant 19:42 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

urose, a da ti nije palo na pamet da nema sta da se ocita?
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:48 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

To mi je palo na pamet posle par sati borbe. I za sada izgleda kao najverovatniji scenario /dev/null
janeznam janeznam 20:01 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

E a o cega da ocita lk? Ima neki citac lk ili sta je u pitanju?
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:03 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Ima ima:
janeznam janeznam 20:16 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Ups! Ipak janeznam ! Pa to mr.Policeman ima na ulici ili te odvede u stanicu gde opet stojis u redu ali ovaj put da ti provere identitet?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana