Astrologija| Politika| Region

Jedna mapa iz 1990. godine

libkonz RSS / 25.07.2011. u 13:39

Magazin Njuzvik, izdanje iz novembra 1990. godine donosi predviđanje njihovih novinara o Evropi 2000. godine, sa posebnim akcentom na bivšu Jugoslaviju. Novinari ovog lista Pascal Privat, Michael Meyer, Scott Sullivan, Fred Coleman, Daniel Pedersen & Andrew Nagorski predvideli su raspad SFRJ i SSSR-a, ali ne i Čehoslovačke, predvideli su odvajanje Kosova, ali i to da će Crna Gora biti kraljevina.

Mislim da bi bilo zanimljivo pročitati šta blogeri misle na ovu temu.

 

 

 

 

 

 

 

 

edit: u vreme kada su ove mape nastale, Mihail Gorbačov je još ćvrsto bio na čelu SSSR-a!

Atačmenti



Komentari (44)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 13:42 25.07.2011

.

znam ljude koji bi bili zadovoljn ovakvim ishodom... debelim, crvenim (krvavim?) granicama
libkonz libkonz 13:45 25.07.2011

Re: .

sećam se izjava tadašnjih političara na tu temu. Onaj idiot Paroški je bio vrlo zadovoljan, ali je rekao da nema šanse da izgubimo Kosovo jer Srbija nikad nije izgubila ni jedan rat.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:00 25.07.2011

Re: .

Onaj idiot Paroški je bio vrlo zadovoljan, ali je rekao da nema šanse da izgubimo Kosovo jer Srbija nikad nije izgubila ni jedan rat.


2000. je bila pre jedanaes' godina... Sad je dve 'iljadita jedanaesta...
Šta će biti za deceniju, ili par, zanimljivije je.
mikimedic mikimedic 16:33 25.07.2011

Re: .

znam ljude koji bi bili zadovoljn ovakvim ishodom... debelim, crvenim (krvavim?) granicama


znam i ja


NNN NNN 13:52 25.07.2011

Ovo je tako očigledno!

ali i to da će Crna Gora biti kraljevina.


Nije mi jasno gde je zapelo
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:01 25.07.2011

Re: Ovo je tako očigledno!

ali i to da će Crna Gora biti kraljevina.

Pa nije baš kraljevina, ali tu je...
jinks jinks 15:12 25.07.2011

Re: Ovo je tako očigledno!

Zar neko odavno nije krunisan titulom kralja podzemlja.
loader loader 22:28 25.07.2011

Re: Ovo je tako očigledno!

srdjazlopogledja
ali i to da će Crna Gora biti kraljevina.

Pa nije baš kraljevina, ali tu je...

KraDljevina .. . bre






Jukie Jukie 14:08 25.07.2011

Kryna?

Šta je to "slobodna teritorija Krine?"
Hansel Hansel 09:52 26.07.2011

Re: Kryna?

Mora da je Kryna - Krajina! Ne znam baš da l' u skladu s pravilima transkripcije, ali...
jedi-knight jedi-knight 14:09 25.07.2011

Kako god...

Mozda ova mapa govori o autoritetu koji je Srbija imala te 1990. godine ( citava Makedonija, citava Bosna, delovi Hrvatske, izlaz na more ). Taj autoritet smo uspeli da izgubimo.
Mozda ova mapa govori o glavnom strateskom cilju citave operacije komadanja Jugoslavije ( Kosovo kao deo Albanije ili kao nezavisna drzava svejedno, sa sve Bondstilom )
Mozda je ovo bio samo deo medijske podrske svim dogadjajima koji su usledili ( izazivanje straha u pojedinim regionima od moguceg sirenja granica Srbije )
Kako god, sjebali smo se.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:15 25.07.2011

Re: Kako god...

Ali to su samo linije na papiru.

jedi-knight jedi-knight 14:17 25.07.2011

Re: Kako god...

Ali to su samo linije na papiru.


Koji se slucajno zove Newsweek.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:30 25.07.2011

Re: Kako god...

Koji se slucajno zove Newsweek.

Pa dobro, zove se.

Брокијеров путопис 1433
Послије преласка Мораве, Бертрандон се нашао у земљи српског деспота. За моравску долину каже да је лијепа и добро насељена. Затим је наставио пут кроз шуме и долине, тешким шумским путевима, који су такође по његовим ријечима, били веома добро насељени и богати. Брокијер закључује да у земљи Србији има свега што је човјеку потребно. Затим је стигао у Некудим, на двор деспота Србије. Брокијер описује Некудим као варош слична селу у врло плодном крају. Приликом доласка Брокијера у Некудим, деспот се налазио у лову са своја три сина и око 50 коњаника. За деспота Ђурђа Бранковића (1427—1456) Брокијер каже да има између 58 и 60 година, и да је веома лијеп и крупан човјек. Бургундски племић је српског деспота сусрео у пољу и, у складу са локалним обичајем, пољубио је Ђурђа у руку. Сутрадан му је приређен пријем на деспотском двору гдје је било доста његових, који су веома лијепи и стасити људи и носе дуге косе и браде, јер се сви држе грчке вјере. Аудијенцији су присуствовали само мушкарци, иако је Брокијер знао да Ђурађ има супругу и две ћерке. Штавише, већ је био упознат да је деспот склопио свадбени уговор о удаји ћерке Кантакузине за грофа Улриха II Цељског, једног од најзнаменитијих великаша угарског краља и цара Светог римског царства Жигмунда Луксембуршког (1387—1437). На двору српског деспота Брокијер је затекао и једно римокатоличко посланство које је ишло у Цариград.
jedi-knight jedi-knight 14:43 25.07.2011

Re: Kako god...

Nije valjda da poredis srednjevekovni putopis sa politickim magazinom s kraja XX veka?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:25 25.07.2011

Re: Kako god...

Nije valjda da poredis srednjevekovni putopis sa politickim magazinom s kraja XX veka?

Ne poredim, taj je putopis blizi realnosti tadasnjoj, i ne bavi se proricanjem.
Hansel Hansel 07:37 26.07.2011

Re: Kako god...

srdjazlopogledja
...i ne bavi se proricanjem.

Usput: proricanje i predikcija (predviđanje) - dva su pojma.

EDIT: A ova karta verovatno nije bila ni jedno ni drugo.
antioksidant antioksidant 14:21 25.07.2011

?

Tragična sudbina ove srpske pokrajine još jednom potvrdjuje žalosnu zakonitost: u savremenom svetu prirodna bogatstva često su prokletstvo za zemlju koja ih poseduje. Krvavi dijamanti iz Afrike, krvava nafta na Bliskom Istoku, a sada i krvavi ugalj sa Kosova
maksa83 maksa83 14:33 25.07.2011

Re: ?

antioksidant
Tragična sudbina ove srpske pokrajine još jednom potvrdjuje žalosnu zakonitost: u savremenom svetu prirodna bogatstva često su prokletstvo za zemlju koja ih poseduje. Krvavi dijamanti iz Afrike, krvava nafta na Bliskom Istoku, a sada i krvavi ugalj sa Kosova

Šta te čudi? To jeste drugo po veličini površinsko nalazište lignita u Evropi.

Ugalj je još uvek najprljaviji način da se pravi struja, ali ta proizvodnja košta delić cene proizvodnje struje sa bilo kojim alternativnim energentom.
antioksidant antioksidant 14:37 25.07.2011

Re: ?

ne čudi me ništa. upitnik je "zahtev" za komentar...

(mada , priznajem da postoji doza iznenađenja da se razmišlja o "ekološkoj prihvatljivosti" eksploatacije...)

edit

Potrebe za energetskim izvorima ipak će dovesti do uvećanja eksploatacije uglja. Već postoje i ekološki prihvatljivi načini njegove prerade i transporta. Izmedju ostalog, mnogo uglja se vadi i koristi u ekološki uzornoj Australiji
antioksidant antioksidant 14:39 25.07.2011

Re: ?

antioksidant
ne čudi me ništa. upitnik je "zahtev" za komentar...

(mada , priznajem da postoji doza iznenađenja da se razmišlja o "ekološkoj prihvatljivosti" eksploatacije...)

edit

Potrebe za energetskim izvorima ipak će dovesti do uvećanja eksploatacije uglja. Već postoje i ekološki prihvatljivi načini njegove prerade i transporta. Izmedju ostalog, mnogo uglja se vadi i koristi u ekološki uzornoj Australiji


edit edita - dodao si poslednju rečenicu posle mog odgovora - vidiš da "ljudi" već razmišljaju i o ekologiji
maksa83 maksa83 14:42 25.07.2011

Re: ?

(mada , priznajem da postoji doza iznenađenja da se razmišlja o "ekološkoj prihvatljivosti" eksploatacije...)

Otpr. neke cifre kažu da proizvodnja struje od uglja zagađuje tri puta više ali košta pet puta manje od sledeće najpovoljnije stvari. Da dodam još i da zbog niske cene transport uglja dodaje dosta na cenu proizvodnje pa se uglavnom eksploatiše i tu gde se kopa. To u praksi znači da će na Kosovu da kopaju ugalj, prave struju, a bogami i dime CO2 i SO2 na licu mesta.

A to vajkanje ("probaćemo da ne prljamo" ... jes' kako da ne) je uvek dobar marketing.

antioksidant antioksidant 14:46 25.07.2011

Re: ?

a bogami i dime CO2 i SO2 na licu mesta.

naravno... zato mi je i cinično pozivanje na "ekologiju i australiju"
Jukie Jukie 15:02 25.07.2011

Re: ?

antioksidant

vidiš da "ljudi" već razmišljaju i o ekologiji

A meni se čini da razmišljaju i/ili o "unapređenju i zaštiti životne sredine"
antioksidant antioksidant 15:06 25.07.2011

Re: ?

Jukie
antioksidant

vidiš da "ljudi" već razmišljaju i o ekologiji

A meni se čini da razmišljaju i/ili o "unapređenju i zaštiti životne sredine"

da ispravim - oni "razmišljaju"
maksa83 maksa83 15:49 25.07.2011

Re: ?

naravno... zato mi je i cinično pozivanje na "ekologiju i australiju"

Ruku na srce, da smo mi tamo ne bi bilo mnogo drugačije, tj. dimili bismo i mi sve u 64, tako da se taj ekološki aspekt ne bi puno promenio. Finasijski pak kudikamo bi - inkasirali bi na ime tog dimljenja nemale pare koje će sad inkasirati neko drugi.


P.S. One carbon emission hartije od vrednosti su (šta god pričao drug.clan boggablagoslovio) izmišljene i zato da bi mogla da se nastavi proizvodnja struje na ugalj, tako što se uvodi ograničenje emisije, i stimuliše prelazak na čistiju tehnologiju (tako što ćeš dobiti pare prodajući nekome svoje pravo na zagađivanje). Najteži deo cele stvari je naravno kontrola i sprovođenje ograničenja emisije, tj. to je praktično nemoguće izvesti dovoljno egzaktno i sve zavisi od poštenja onih koji emituju. Ne bih sad da prejudiciram kako (i da li uopšte) će to da mere Soroš i albanski suvlasnik.
pnbb pnbb 17:25 25.07.2011

Re: ?

ali košta pet puta manje od sledeće najpovoljnije stvari

mada malo ga preterase s onih 300milijardi...
tona za lozenje je bila oko 10 maraka...znaci 5evra...
bar tad kad su i procenili rezerve na 15 milojardi

doduse otad nisam ni gledao, al ne verujem da je bas skocilo na 20baka
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:38 25.07.2011

Re: ?

Otpr. neke cifre kažu da proizvodnja struje od uglja zagađuje tri puta više ali košta pet puta manje od sledeće najpovoljnije stvari. Da dodam još i da zbog niske cene transport uglja dodaje dosta na cenu proizvodnje pa se uglavnom eksploatiše i tu gde se kopa. To u praksi znači da će na Kosovu da kopaju ugalj, prave struju, a bogami i dime CO2 i SO2 na licu mesta.

A koje je sledeća najpovoljnija stvar?
antioksidant antioksidant 18:13 25.07.2011

Re: ?

A koje je sledeća najpovoljnija stvar?

kalkulises otpad i sanaciju akcidenata?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:17 25.07.2011

Re: ?

kalkulises otpad i sanaciju akcidenata?

Ne kalkušem ja, već Maksa, a osim navedenog, tu je i akumulacija.
freehand freehand 19:12 25.07.2011

Re: ?

antioksidant
antioksidant
ne čudi me ništa. upitnik je "zahtev" za komentar...

(mada , priznajem da postoji doza iznenađenja da se razmišlja o "ekološkoj prihvatljivosti" eksploatacije...)

edit

Potrebe za energetskim izvorima ipak će dovesti do uvećanja eksploatacije uglja. Već postoje i ekološki prihvatljivi načini njegove prerade i transporta. Izmedju ostalog, mnogo uglja se vadi i koristi u ekološki uzornoj Australiji


edit edita - dodao si poslednju rečenicu posle mog odgovora - vidiš da "ljudi" već razmišljaju i o ekologiji

Svi razmišljaju o ekologiji. U svojoj kući.
Ni osiromašeni uranijum ne drže u svom špajzu.
maksa83 maksa83 21:41 25.07.2011

Re: ?

A koje je sledeća najpovoljnija stvar?

Pretpostavljam prirodni gas.

Od struje dobijene ugljem je mislim jeftinija struja dobijena od nuklearne energije, ali probaj to nekom da kažeš, pogotovo posle Fukušime.

milisav68 milisav68 22:22 25.07.2011

Re: ?

maksa83
antioksidant
Tragična sudbina ove srpske pokrajine još jednom potvrdjuje žalosnu zakonitost: u savremenom svetu prirodna bogatstva često su prokletstvo za zemlju koja ih poseduje. Krvavi dijamanti iz Afrike, krvava nafta na Bliskom Istoku, a sada i krvavi ugalj sa Kosova

Šta te čudi? To jeste drugo po veličini površinsko nalazište lignita u Evropi.

Mada ni Trepča nije za bacanje.
Biljana 77 Biljana 77 14:41 25.07.2011

kad se umesto mapa

"nacrtaju" ljudi - onda to može da izgleda i ovako:

Hrvatska

i

Kosovo

EDIT: kursor na caption ispod svake slike - tek onda su priče kompletne.

Izabrala sam ih zato što na sjajan način oslikavaju, jedna - potrebu za povratkom a druga nemanje mogućnosti da se ode - onda kad su granice već davno iscrtane. Ovo čisto da se ne učitavaju druga značenja, ko je kriv, krivlji i sl.
jinks jinks 15:07 25.07.2011

Na blogu je neko napisao

kako je politika nekih zapadnih zemalja prema mnogim zemljama sa, u neko svoje vreme, manjkom demokratije ta da se prvo krene od ekstremne privrzenosti necijim idejama kakve god one bile, cime se izmedju ostalog taj neko uveri u podrsku velikih sila ... preko zahladjenja pa sve do kraha i komadanja tog istog nekog cija su jedra punjena vetrom.

Ima puno primera u istoriji u kojima su mnogi politicari i politike na takav nacin uveravane u nekriticku podrsku kao osnov za neke jace rezove ... gde je ta podrska gotovo uvek bila neformalna, nakon cega je dolazilo formalno zahladjenje i komadanje.

Mozda su i ovakvi neformalni hvalospevi tipa Njusvik i slicno, koji nikoga nicim ne obavezuju a opet ostavljaju jak utisak bili deo nekog takvog punjenja jedra vetrom.
mlekac mlekac 15:57 25.07.2011

A kakav je

u svemu tome uticaj Marsa?


Il' su mozda u pitanju Saturn, Uran i Pluton?

Mislim, posto si stavio gore da pricamo o astrologiji...
NNN NNN 20:24 25.07.2011

Re: A kakav je

pricamo o astrologiji
Pa astrolozi su pravili kartu (al' ih Mars zajeb'o)
libkonz libkonz 21:03 25.07.2011

Re: A kakav je

Mislim, posto si stavio gore da pricamo o astrologiji...

Drago mi je da si to pitala. Kategoriju Astrologija stavim uglavnom kada se zezam na blogu, kao deo protesta što ta kategorija postoji. Ona nije jedna od kategorija onda kada se potrudim da napišem dobar tekst.
mlekac mlekac 21:42 26.07.2011

Re: A kakav je

libkonz
Mislim, posto si stavio gore da pricamo o astrologiji...

Drago mi je da si to pitala. Kategoriju Astrologija stavim uglavnom kada se zezam na blogu, kao deo protesta što ta kategorija postoji. Ona nije jedna od kategorija onda kada se potrudim da napišem dobar tekst.


E, lib, zipa loma, ako ti naidje Kru...

Hvala za objasnjenje!
Hansel Hansel 18:39 25.07.2011

CIA! :)

Za ovu mapu ne znam, ali se sećam da je 1990. na tada respektabilnom, još neurušenom Drugom programu Radio Beograda, u jutarnjoj emisiji "Na prvoj strani" neko gostovao (nedavno čitam da je i Lazanski negde o tome pričao). Taj neko je rekao da je imao prilike da vidi kartu CIA-e koja je predviđala sve bivše republike kao nezavisne, s tim što u Hrvatskoj postoji srpska teritorija s visokom autonomijom koja so oslanja na Srbiju, dok je Kosovo takođe nezavisno, ili takođe visoko autonomno unutar Srbije sa oslanjanjem na Albaniju, taj detalj sam zaboravio. Kasnije, kad su nam uvedene sankcije, tripovao sam da je to u stvari zato što smo sa CG i dalje glumili Jugoslaviju - prethodno su sve republike pozvane da podnesu zahtev za priznavanje. Setite se da je čak i Momir Bulatović, po sosptvenim rečima, bio za to, ali ga umalo ne proglasiše izdajnikom, pa je nastavio da duva u poznatu tikvu...

A ova karta je napravljena da navuče idiote u Srbiji da im je neko naklonjen...

Uzgred, Miteran je u nekom intervjuu sredinom 80-ih na pitanje novinara kako vidi Evropu 2000. odgovorio: "Sa 20-ak novih država". Mislili - starac prolupao...

EDIT: Gledam sada nešto ovu kartu, možda je bilo reči i tada o "velikoj Srbiji bez Kosova", sad više nisam baš siguran...
Jukie Jukie 01:09 26.07.2011

Re: CIA! :)

Hansel
Miteran je u nekom intervjuu sredinom 80-ih na pitanje novinara kako vidi Evropu 2000. odgovorio: "Sa 20-ak novih država". Mislili - starac prolupao...

Baš imate dobro pamćenje... Ja se iz sredine 80-tih sećam samo Dinastije.
Hansel Hansel 07:23 26.07.2011

Re: CIA! :)

Hej, hej, hej, nismo na Vi!

Iako pamtim neke druge stvari iz tog vremena (sećam se i ja "Dinastije" i koječega još na TV ), ovoga se ne sećam iz tog perioda (ako je neko kod nas tada to i objavio). U vezi s Miteranom sećam se njegove bolesti, "skandala" s vanbračnom ćerkom, da mu je valjda Širak bio protivkandidat u trci zan drugi mandat i sl., ali - da ne branim sada svoje pamćenje - ovo o novim državama je ispričao prilikom gostovanja na jednoj tribini u Zaječaru '94-5. prof. Momir Stojković, tada dekan FPN-a. A '87., na drugom mestu, ispričao je da je Karterov ministar finansija (to se kod njih verovatno drugačije zove) okupio bankare i rekao im: "Ako vam zemlje istočne Evrope traže kredit, dajte im. Poljskoj i Jugoslaviji nemojte da dajete - njima nudite!" Ako je ovo tačno, možda ima veze s ovom kartom.
freehand freehand 19:18 25.07.2011

meni kroz sećanje promiče

Neka naslovnica "Time" magazina, iz sredine osamdesetih, na kojoj se vidi baš to što Hansel pominje. I čini mi se da je kao izvor bila neka analiza CIAsnajka, a da ju je i NIN objavio.
I reakcija je uglavnom bila haha, ko na nas udari čuvaćemo bratstvoijedinstvokaozenicuoka... Do mojego.
kostresh_harambasha kostresh_harambasha 09:22 27.07.2011

Ми смо наше шансе пропустили

Нису горепоменути новинари тек онако избацили ову мапу. То је и био неки план великих сила, рационално решење по њиховим мерилима.

Ако мало премотате филм, сетићете се, кад је то пало у воду. То је било оног дана, кад дођоше наши, до тадашњи савезници, и понудише нам да направе војну базу у Панчеву. Наш тадашњи политички лидер Слободан Сведржитељ им је поносно објаснио да нико не може градити војне базе на тлу Србије, да је Србија увек била сила и да је поносна.

Нисам десничарски орјентисан параноик и поборник светских завера против Србије, само износим чињенице, оне које ја знам.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana