Lingvistika| Mediji| Planeta| Politika| Religija

Brejvik: Desničar ili terorista?

Bojan Budimac RSS / 24.07.2011. u 00:45

Gledam taj naslov sada već više od 7 sati i pitam se koji i**J*t ga je smislio, naime zašto su u njegovoj glavi te dve kategorije međusobno isključive? Drugo pitanje je zar samo ja vidim nešto čudno u tom naslovu?

 

*************************

Beleške na margini

Članak Glena Grinvolda koji možda objašnjava taj i takve naslove: The omnipotence of Al Qaeda and meaninglessness of "Terrorism"

***

Članak o tome kako je startovao medijski stampedo

***

Da li je sve to, kako sam u jučerašnjem blogu napisao, stvarno posledica samo novinarskog neznanja i poslovične lenjosti (na stranu mentalitet krda i resavske škole)?

 

 

 

----------------------------------------

Atačmenti



Komentari (283)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 01:02 24.07.2011

Bravo, Bojane!

Kada su pre neku godinu TERORISTI pobili one silne đake u Beslanu,
smrdljivi cnn nijednog trenutka nije uoptrebio termin "teroristi",
već su ih nazivali "pobunjenici" i "naoružani ljudi",
valjda njima (cnn-u) nije bitno što su žrtve civilne (i to deca), već koje su nacionalnosti

A i u ovom slučaju izgleda da ovaj MONSTRUM treba da bude "dimljen" da bi dobio "titulu" teroriste
maca22 maca22 01:24 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

NNN
A i u ovom slučaju izgleda da ovaj MONSTRUM treba da bude "dimljen" da bi dobio "titulu" teroriste

http://www.njuz.net/svet-sokiran-otkricem-da-postoje-i-plavokosi-arapski-teroristi-2/
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:25 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

NNN

Da, ispada da će se nedela od sada karakterisati kao terorizam u zavisnosti ko ih čini. Ili je to možda uvek bio slučaj, ali nismo primećivali
NNN NNN 01:58 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

maca22
NNN
A i u ovom slučaju izgleda da ovaj MONSTRUM treba da bude "dimljen" da bi dobio "titulu" teroriste

http://www.njuz.net/svet-sokiran-otkricem-da-postoje-i-plavokosi-arapski-teroristi-2/
Maco, svud po blogu kačiš ove linkove, a ja izgiboh sa Njuzovcima oko njihovog teksta

Jednostavno, nikako mi se nije svidela ideja da ovog monstruma koriste kao sredstvo sprdnje sa debilnim medijima.
maca22 maca22 02:00 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

Ne razumem. Zar nije tekst njuza rekao isto sto i ti? Zato sam te i citirala.
(ne znam da gines niti gde)
myredneckself myredneckself 10:37 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

A i u ovom slučaju izgleda da ovaj MONSTRUM treba da bude "dimljen" da bi dobio "titulu" teroriste

Bravo NNN i Bojane
Posebno što je ovaj bbbbeebeo, beo, beo, beo... al' onako nordijski
(GG sam pročitala)
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:52 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

Bojan Budimac
NNN

Da, ispada da će se nedela od sada karakterisati kao terorizam u zavisnosti ko ih čini. Ili je to možda uvek bio slučaj, ali nismo primećivali


Kao sto je i ovaj naslov u nasoj stampi idiotski postavljen kao ili-ili gde joj mesto nije (kao i ova za Beslan) ovakva karakterizacija niti je slucajna niti bezazlena.

A to sto se od vrlih tekstopisaca novinskih, kao, zaboravlja proslost 'belih' teroristickih organizacija koje su jos uvek (neke od njih) aktivne kao baskijska ETA, neke grcke, zatim jos nerasformirana IRA i blazenopocivsa Bader-Majnkopf, od kojih su i ove danasnje bliskoistocne imale sta da nauce i da se inspirisu.

Dakle terorizam, i sa tim pojmom ne sme biti relativizacije.



NNN NNN 12:34 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

Zar nije tekst njuza rekao isto sto i ti?

Pa, nekako ne znam da li ću uspeti da objasnim, ali da probam:

Njuz kaže otprilike: "ajd' da razbijemo stereotip da su samo Arapi teroristi,
(a da lepi plavušani ne mogu to da budu), pa da se malo sprdamo (na račun stereotipa) sa njegovim izgledom i načinom života." (a meni je grozno što se baš on koristi kao sredstvo za sprdnju).

Ja kažem: "kad se već zna da je on terorista - nazovite stvari pravim imenom" (gledam da izbegnem satiru jer ovo što je on uradio je verovatno najodvratnija stvar u poslednjih nekoliko godina).

Jeste da je satira odličan način za izvrgovanje neke pojave ruglu
(i osobno uživam u cinizmu ),
ali nekako bilo šta u vezi ovog lika ne može da mi bude ni najmanje smešno.


Nije isti tok zaključivanja.
Ja polazim od aksioma "svako (u smislu rase, nacije, vere, ubeđenja) može da bude terorista" i pošto već on jeste ne može (istovremeno) da nije.
A oni dovode do apsurda pretpostavku "samo neko ("Arapi'') može da bude..."

Ne znam koliko mi uspeva ova filozofija, logika

tyson tyson 12:45 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

zaboravlja proslost 'belih' teroristickih organizacija koje su jos uvek (neke od njih) aktivne kao baskijska ETA, neke grcke, zatim jos nerasformirana IRA i blazenopocivsa Bader-Majnkopf,

Pa RAF (Rote Armee Fraktion), Brigate Rosse, Action Directe, Brigadas Revolucionárias/Forças Populares 25 de Abril, pa ad-hoc grupe poput Južnomolučana... Skoro svaka evropska zemlja koja drži do sebe je imala bar jednu domaću terorističku grupu.

Ni malo beznačajno, naši salonski "anarhisti" se delom napajaju na tradicijama ovih grupa. Sreća te su previše salonski i egzibicionisti te nemaju muda za neku ozbiljniju akciju na tragu ovih ekstremno levičarskih grupa.





a_jovicic a_jovicic 13:21 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

tyson
Ni malo beznačajno, naši salonski "anarhisti" se delom napajaju na tradicijama ovih grupa. Sreća te su previše salonski i egzibicionisti te nemaju muda za neku ozbiljniju akciju na tragu ovih ekstremno levičarskih grupa.

... a malo su se i vremena pomenila ... nema više "hladnog rata" i velike sile oko koje bi se ekstremni levičari okupili.
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:29 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

... a malo su se i vremena pomenila ... nema više "hladnog rata" i velike sile oko koje bi se ekstremni levičari okupili.

Tačno.

Uskoro ću, nadam se, završiti tekst koji je predstavljanje lika i dela Lorete Napoleoni i njene dve knjige prve Terror Inc. i poslednje Terror and Economy. Žena se ozbiljno bavila ekonomijom terora (što se vidi iz naslova), uglavnom počevši od crvenih brigada i logično završivši sa al kaidom.

Kod nas je prevedena jedna njena knjiga (koju ja do sada nisam pročitao) Rogue Economics, naslov je preveden kao Ološ ekonomija.
a_jovicic a_jovicic 13:51 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane! ... "terrorizmologija"

Bojan Budimac
Da, ispada da će se nedela od sada karakterisati kao terorizam u zavisnosti ko ih čini. Ili je to možda uvek bio slučaj, ali nismo primećivali

Ma bilo je i gore ... karakterisani su zavisno od toga KAD ih čine ... "etalon terorizma", al Kaida je u vreme Sovjetske intervencije u Avganistanu nazivana "borcima za slobodu" ... "teroristi" su postali malo kasnije.

Slično se dogadja i sa LIFG u Libiji ... nekada na listi terorističkih organizacija sada su samo "pobunjenici".

Ili što bi rek'o čika-Orvel: "Sve životinje su jednake, samo su neke jednakije od drugih".

P.S. Dobro je ... citirah "Životinjsku farmu" ... da sam nedaj' Bože "1984"-tu mogli bi da me optuže za sledbenika onog bolesnika!
Jukie Jukie 15:09 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane! ... "terrorizmologija"

a_jovicic

Dobro je ... citirah "Životinjsku farmu" ... da sam nedaj' Bože "1984"-tu mogli bi da me optuže za sledbenika onog bolesnika!

A da je on naveo da voli "Životinjsku farmu", sada bi ta knjiga bila smatrana za kužnu.

Zamisli da je naveo da mu je važna knjiga "Tom Sojer" (i da je odatle dobio ideju da ubije decu na ostrvu i da ih vade iz vode, jer će to dugo trajati pa će se duže pričati o njemu). Sada bi svi govorili "pu, pu, Tom Sojer, tu knjigu moje dete neće čitati".

Šta je knjiga kriva? Svi su je čitali, nekome se sviđa zbog ove ili one poruke.
myredneckself myredneckself 15:22 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

apacherosepeacock
zaboravlja proslost 'belih' teroristickih organizacija koje su jos uvek (neke od njih) aktivne kao baskijska ETA, neke grcke, zatim jos nerasformirana IRA i blazenopocivsa Bader-Majnkopf, od kojih su i ove danasnje bliskoistocne imale sta da nauce i da se inspirisu.

Da ne zaboravimo i BR (Brigate Rosse) iz komšiluka
a_jovicic a_jovicic 16:37 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane! ... "terrorizmologija"

Jukie
Šta je knjiga kriva? Svi su je čitali, nekome se sviđa zbog ove ili one poruke.

Naravno ... biće da moja ironija nije dobro shvaćena ... Gledajući šta su CNN novinari vadili iz "poverljivih" izvora onog dana (tj. Facebook profil pre nego što je ukinut) bilo mi je smešno kako se hvataju za slamku i prenose bilo šta što su mogli da saznaju o njemu uključujući da "lajkuje" Orvelovu '84-tu i Makjavelijevog "Vladaoca". Svako ko je iole obrazovan će naravno reći ... "pa šta ... i ja sam čitao te knjige", medjutim oni "sa jeftinijim ulaznicama" će automatski svakoga, ko te knjige makar i spomene, smatrati za manijaka i potencijalnog ubicu. E zato novinari moraju da budu izuzetno uzdržani pri izveštavanju o dogadjajima ovakvog tipa ... ili da dodaju objašnjenje za one sa "jeftinijim ulaznicama".
freehand freehand 16:41 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

myredneckself
apacherosepeacock
zaboravlja proslost 'belih' teroristickih organizacija koje su jos uvek (neke od njih) aktivne kao baskijska ETA, neke grcke, zatim jos nerasformirana IRA i blazenopocivsa Bader-Majnkopf, od kojih su i ove danasnje bliskoistocne imale sta da nauce i da se inspirisu.

Da ne zaboravimo i BR (Brigate Rosse) iz komšiluka

Pa da ne zaboravimo ni OVK/UČK/KLA/ANA.
Za koju nije jasno strogo pravno gledajući dal je domaća ili iz komšiluka (da pitamo Mikija dal je srpska ili srbijanska?!).
myredneckself myredneckself 17:57 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

Pa da ne zaboravimo ni OVK/UČK/KLA/ANA.

a ne, to su sad borci za slobodu i nezavisnost
mikimedic mikimedic 18:11 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

Pa da ne zaboravimo ni OVK/UČK/KLA/ANA.
Za koju nije jasno strogo pravno gledajući dal je domaća ili iz komšiluka (da pitamo Mikija dal je srpska ili srbijanska?!).


banalno. naravno da je srpska. isto onoliko koliko je eta spanska.
maca22 maca22 18:35 24.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

NNN
Zar nije tekst njuza rekao isto sto i ti?

Pa, nekako ne znam da li ću uspeti da objasnim, ali da probam:

Njuz kaže otprilike: "ajd' da razbijemo stereotip da su samo Arapi teroristi,
(a da lepi plavušani ne mogu to da budu), pa da se malo sprdamo (na račun stereotipa) sa njegovim izgledom i načinom života." (a meni je grozno što se baš on koristi kao sredstvo za sprdnju).

Ja kažem: "kad se već zna da je on terorista - nazovite stvari pravim imenom" (gledam da izbegnem satiru jer ovo što je on uradio je verovatno najodvratnija stvar u poslednjih nekoliko godina).

Jeste da je satira odličan način za izvrgovanje neke pojave ruglu
(i osobno uživam u cinizmu ),
ali nekako bilo šta u vezi ovog lika ne može da mi bude ni najmanje smešno.


Nije isti tok zaključivanja.
Ja polazim od aksioma "svako (u smislu rase, nacije, vere, ubeđenja) može da bude terorista" i pošto već on jeste ne može (istovremeno) da nije.
A oni dovode do apsurada pretpostavku "samo neko ("Arapi'') može da bude..."

Ne znam koliko mi uspeva ova filozofija, logika


Hvala na objasnjenju. Samo stvari ne posmatram na isti nacin.
Ne mislim da oni dovode stvari do aspsura (da samo Arapi mogu biti teroristi).
Vec taj apsurd postoji. A Njuzovci apsurd glasno izgovaraju...to make it go away.
loader loader 08:13 25.07.2011

Re: Bravo, Bojane!

Teroristički akti se uvek koriste u političke svrhe. Raznorazne interesne grupacije, koje obuhvataju interese većeg ili manjeg broj ljudi, preko svojih glasnogovornika se vezuju za terorizam. Tako će za jednu grupaciju isti teroristički akt biti manje moralno neprihvatljiv nego što će biti neprihvatljiv za neku drugu interesno vezanu grupu ljudi. Jedino kad se čvrsto i iznad svega drugog postavi princip da je terorizam uvek terorizam, bez obzira ko ga je i prema kome počinio, postoji nada da se izađe iz ovog đavolskog kruga relativizacije zla.

maca22 maca22 01:02 24.07.2011

To

Gledam i iritira me. I Goran je isto primetio.
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:19 24.07.2011

Re: To

maca22
Link nije dobar.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=07&dd=24&nav_category=78&nav_id=527351
javascript:;
Jeste, dobar je. Izmenili su evo uporedi:
PRE




POSLE:



maca22 maca22 01:29 24.07.2011

Re: To

U redu. Ne znam zasto premsetaju linkove, ali nema veze. Vazno da je reseno. :)
Goran Vučković Goran Vučković 01:05 24.07.2011

Desničar ili terorista, pitanje je sad

Ja sam bio skromniji pa sam ovo stavio kao komentar na blogu kod Srksa. Ali činjenica je da ta novinarska glupost ima ozbiljnije korene, kao što si i naveo u belešci na margini.
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:21 24.07.2011

Re: Desničar ili terorista, pitanje je sad

Goran Vučković
Ja sam bio skromniji pa sam ovo stavio kao komentar na blogu kod Srksa. Ali činjenica je da ta novinarska glupost ima ozbiljnije korene, kao što si i naveo u belešci na margini.

Videh tvoj komentar tek pošto objavih blog.

I pade mi kamen sa srca da nisam jedini.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 01:12 24.07.2011

Pleonazam

Meni je naslov školski primer pleonazma
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:22 24.07.2011

Re: Pleonazam

Predrag Azdejković
Meni je naslov školski primer pleonazma

Nije li to malo ekstremno?
draft.dodger draft.dodger 01:24 24.07.2011

Novinari...

Bojan Budimac
posledica samo novinarskog neznanja i poslovične lenjosti (na stranu mentalitet krda i resavske škole)?


Što se naslova tiče...

Novinar: Desničar iliti drkadžija
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:28 24.07.2011

Re: Novinari...

draft.dodger
Novinar: Desničar iliti drkadžija

A to se međusobno isključuje?
draft.dodger draft.dodger 02:13 24.07.2011

Re: Novinari...

Bojan Budimac
draft.dodger
Novinar: Desničar iliti drkadžija

A to se međusobno isključuje?


Naprotiv, sinonimi.
freehand freehand 01:26 24.07.2011

Kuda ide ovaj svet?

Mis'im stvaaarnoo...
Nije crn, nije Musliman, nije Balkanac!
Tu nešto debelo nije u redu.
maca22 maca22 01:37 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

A jes, bese i neki Srb sumnjiv u prvom mahu za bombu u Svetskom trgovinskom centru 1993.
ninasimone ninasimone 01:52 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

Negde sam procitala da je bio besan zbog Kosova i (mal)tretmana hriscana, bas mu hvala na angazmanu. Jbg, ne moz bez nas da prodje kako god okrenes. A ovaj naslov, budi bog s nama pa da li su oni normalni?! Da ne uvrede bg/ns firere?
Bojan Budimac Bojan Budimac 02:01 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

Negde sam procitala da je bio besan zbog Kosova i (mal)tretmana hriscana, bas mu hvala na angazmanu.

Da, nalazio je inspiraciju u vodećim islamofobima poput Danijela Pajpsa [Daniel Pipes,], a ovo o Kosovu je pokupio sa serbianna.com-a

Evo prevoda nekih njegovih tragova na netu
paki_i_paki paki_i_paki 06:09 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?


freehand
Mis'im stvaaarnoo...
Nije crn, nije Musliman, nije Balkanac!
Tu nešto debelo nije u redu.

a garant je latentni...
koksy koksy 08:42 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

freehand
Mis'im stvaaarnoo...
Nije crn, nije Musliman, nije Balkanac!
Tu nešto debelo nije u redu.


Mislim da još ima vremena da se stvari po ovom pitanju popeglaju.
freehand freehand 09:32 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

koksy
freehand
Mis'im stvaaarnoo...
Nije crn, nije Musliman, nije Balkanac!
Tu nešto debelo nije u redu.


Mislim da još ima vremena da se stvari po ovom pitanju popeglaju.

Pa ne, al pazi - kako sad britanska policija da puca na sve što je crnomanjasto? I da za to uvek postoji opravdan razlog?
bluestar bluestar 12:46 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

nema potrebe za nikakvom teorijom zavere. ovaj monstrum je visoko obrazovani i financijski dobro stojeci norveski ultra konzervativac. bio je besan na socijaldemokrate zbog njihove mekane imigracione politike i svoj je bes iskalio na omladini laburisticke stranke. i sama nemacka kancelarka, angela merkler, je izjavila da je projekt multikulturalizma propao. imate izjavu visoko rangiranog nemackog politicara, hersta zehovera, da zemlja treba odmah da zaustavi useljavanje turaka i arapa. on tvrdi da u nemackoj postoji preko milion imigranata koji ne zele da se integrisu ili nauce jezik i da su to uglavnom muslimani. u francuskoj je isto tako u porastu mrznja prema imigranatima a na talasu iste je i sarkozi izabran za predsednika.
bluestar bluestar 14:02 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

Negde sam procitala da je bio besan zbog Kosova i (mal)tretmana hriscana, bas mu hvala na angazmanu. Jbg, ne moz bez nas da prodje kako god okrenes. A ovaj naslov, budi bog s nama pa da li su oni normalni?! Da ne uvrede bg/ns firere?



a braca hrvati jedva docekali nekakvu povezanost sa srbijom, pa odmah naslov na najcitanijem portalu: "Okidač za planiranje masakra su bili Nato napadi na Srbiju"

ponekad pomislim da se tu radi o bolesti... ta opsesivnost suseda je gotovo patoloska. ili je ipak u pitanju nekakav kompleks?
ivana23 ivana23 14:32 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

bluestar
a braca hrvati jedva docekali nekakvu povezanost sa srbijom, pa odmah naslov na najcitanijem portalu: "Okidač za planiranje masakra su bili Nato napadi na Srbiju"ponekad pomislim da se tu radi o bolesti... ta opsesivnost suseda je gotovo patoloska. ili je ipak u pitanju nekakav kompleks?


Kada napises/citiras nesto iz domace/strane stampe, red bi bio, a i nepisano je pravilo na blogu - stavi link.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:41 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

ivana23
bluestar
a braca hrvati jedva docekali nekakvu povezanost sa srbijom, pa odmah naslov na najcitanijem portalu: "Okidač za planiranje masakra su bili Nato napadi na Srbiju"ponekad pomislim da se tu radi o bolesti... ta opsesivnost suseda je gotovo patoloska. ili je ipak u pitanju nekakav kompleks?


Kada napises/citiras nesto iz domace/strane stampe, red bi bio, a i nepisano je pravilo na blogu - stavi link.



http://www.slobodnadalmacija.hr/Svijet/tabid/67/articleType/ArticleView/articleId/144309/Default.aspx]

Mozda nije na taj mislio, ovde daju i film skinut sa jutjuba.
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:07 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

Bojan Budimac
Negde sam procitala da je bio besan zbog Kosova i (mal)tretmana hriscana, bas mu hvala na angazmanu.

Da, nalazio je inspiraciju u vodećim islamofobima poput Danijela Pajpsa [Daniel Pipes,], a ovo o Kosovu je pokupio sa serbianna.com-a

Evo prevoda nekih njegovih tragova na netu



http://www.kevinislaughter.com/2011/anders-behring-breivik-2083-a-european-declaration-of-independence-manifesto/


ovo je inače taj njegov manifest.

Anders Behring Breivik | 2083 A European Declaration of Independence | Manifesto

ovde spominje i srdju trifkovića u pozitivnom smislu, naravno.
a ovaj sad drži seriju predavanja da nije bilo genocida u srebrenici.
i zabranjen mu je ulazak u kanadu.

blago njemu (trifkoviću) što ga podržava ovakav tip.
a blago i nama na komplimentima od istog.

bluestar bluestar 16:35 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

Kada napises/citiras nesto iz domace/strane stampe, red bi bio, a i nepisano je pravilo na blogu - stavi link.




pa necu da ih reklamiram, ali ako bas insistiras radi se o portalu index.hr
ivana23 ivana23 17:31 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

apacherosepeacock
http://www.slobodnadalmacija.hr/Svijet/tabid/67/articleType/ArticleView/articleId/144309/Default.aspx]
Mozda nije na taj mislio, ovde daju i film skinut sa jutjuba.


Poštovani,
traženi link nije dostupan.
SD na webu:

Portal SD - http://www.slobodnadalmacija.hr
Mali oglasnik - http://malioglasnik.slobodnadalmacija.hr
Otvoreno more - http://www.otvorenomore.com
Kliknimo.hr – http://www.kliknimo.hr
koksy koksy 17:42 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

ovde spominje i srdju trifkovića u pozitivnom smislu, naravno.
a ovaj sad drži seriju predavanja da nije bilo genocida u srebrenici.
i zabranjen mu je ulazak u kanadu.



Šta, Srdja pucao? Dostavljao par tona azotnog đubriva? Čudno. Delovao kao fin gospodin.
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:00 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

ivana23
apacherosepeacock
http://www.slobodnadalmacija.hr/Svijet/tabid/67/articleType/ArticleView/articleId/144309/Default.aspx]
Mozda nije na taj mislio, ovde daju i film skinut sa jutjuba.


Poštovani,
traženi link nije dostupan.
SD na webu:

Portal SD - http://www.slobodnadalmacija.hr
Mali oglasnik - http://malioglasnik.slobodnadalmacija.hr
Otvoreno more - http://www.otvorenomore.com
Kliknimo.hr – http://www.kliknimo.hr


Skinuli su ga u medjuvremenu od kad sam ja ovde postavila link pa dok ti nisi videla moj post.
ivana23 ivana23 18:21 24.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

Na portaalu index.hr ima nekoliko tekstova o Brejviku, a u jednom od njih je navedeno - Kako javlja Voice of Russia, Breivik je u manifestu pisao i o odnosima Srbije i Kosova, a navodno su mu NATO-ovi napadi na Srbiju bili okidač za planiranje masakra! Breivik navodi i kako su "njegova srpska braća pogrešno napadana jer su htjela istjerati islam vraćanjem albanskih muslimana nazad u Albaniju".

Da li je moguce da je bombardovanje koje se desilo pre 12 godina moglo da bude 'okidac'? Licno sumnjam.

Meni je paznja usmerena na norveške filmove u kojima su Srbi žrtve rata u Bosni i Hercegovini koji su emitovani pocetkom maja ove godine na njihovoj televiziji.



Brejvik u tom svom 'manifestu' pise i da bi rado upoznao Radovana Karadzica!?
loader loader 08:30 25.07.2011

Re: Kuda ide ovaj svet?

Brejvik u tom svom 'manifestu' pise i da bi rado upoznao Radovana Karadzica!?

Na osnovu onoga što su 90-tih godina neki ovde počinili (uporno težeći da to ispadne u ime svih nas), a zapadni mediji poslužili kao pojačalo i od toga načinili em još strašniju sliku, em sliku koja je crnobela i u kojoj smo upravo mi onaj crnji deo - sada svaki desničarski psihopata može da napravi i neki svoj aneks cele te priče, uporno nas vraćajući u ulogu istrebitelja svih ostalih balkanskih naroda. Eno, čovek je bio protiv nato-intervencije, jer se kao neko ko je antimuslimanski nastrojen zalagao da se Srbiji dopusti da deportuje sve Albance...
Jukie Jukie 01:47 24.07.2011

Super!

E baš ste me obradovali pred zoru ovim komentarima... sad mogu da se vratim u krevet i mirno spavam
Jedna misterija je rešena
klonovi klonovi 02:28 24.07.2011

Teroristička Masončina


paki_i_paki paki_i_paki 06:24 24.07.2011

politička žica Merkelice

Ovo je lep primer kako je dobro kad nema svetih Krava i postoji sloboda govora, nemačka je prestala sa PC po pitanju "multikulti" dogmi i manje su šanse da se ovo njoj desi. Skandinavci vrše represiju na slobodu misli i promišljanja društva i stvarnih rasprava o problemu sa islamskim emigrantima . Zato umjesto normalnih razgovora i političke debata dolazi do ovakvih MONSRUOZNIH I ZLOČINAČKIH događaja .potiskivanje političke realnosti i njena zamena mantrama dovodi do ovakvih psihotičnih reakcija . Jednostavno je pitanje koliko se građana ne slaže sa PC stavovima po pitanju arapskih/islamskih emigranata u Skandinaviji , e to nezadovoljstvo je doživjelo luđački protest u činu jednog luđaka.
Filip2412 Filip2412 07:00 24.07.2011

Re: politička žica Merkelice

paki_i_paki
Skandinavci vrše represiju na slobodu misli i promišljanja društva i stvarnih rasprava o problemu sa islamskim emigrantima
a jos potrebnija je otvorena i slobodna rasprava na temu psihopatske islamofobije, koja umesto da se dijagnostikuje kao takva, postaje opsteprihvatljiva kao nesto podrazumevajuce u danasnjem svetu - pobogu pa valjda je jasno da su svi teroristi muslimani
tyson tyson 07:08 24.07.2011

Re: politička žica Merkelice

a jos potrebnija je otvorena i slobodna rasprava na temu psihopatske islamofobije, koja umesto da se dijagnostikuje kao takva, postaje opsteprihvatljiva kao nesto podrazumevajuce u danasnjem svetu - pobogu pa valjda je jasno da su svi teroristi muslimani

Tačno, a kako stvarnost po pravilu često nije jednostavna, treba i muslimani, od najviših verskih autoriteta da poslednjeg najobičnijeg vernika - da se zapitaju zašto ih svet sve više jako negativno doživljava. Zašto se kada se ovako nešto dogodi po pravilu prvo posumnja na islamske teroriste (što bi bila tačnija formulacija onoga što si definisao kao "valjda je jasno da su svi teroristi muslimani" načina razmišljanja).



paki_i_paki paki_i_paki 07:18 24.07.2011

Re: politička žica Merkelice

a jos potrebnija je otvorena i slobodna rasprava na temu psihopatske islamofobije, koja umesto da se dijagnostikuje kao takva, postaje opsteprihvatljiva kao nesto podrazumevajuce u danasnjem svetu - pobogu pa valjda je jasno da su svi teroristi muslimani

Pa naravno ono što ja tvrdim je kad isključih normalnu raspravu dobiješ luđake.
Mada kad izuzmeš pojedince psihopate sve (ili po broju članova u velioj većini) organizirane terorističke grupe jesu islamske.treba razlučit zašto se oni bore .ako je to pravo da raspolažu sa svojim prirodnim bogatstvima onda treba naći načina da se problem reši , a ako se bore da šerija vlada po cijelom dujunluku onda jbg nema tu puno priče, spremi se da trpiš teror u zapadnom svetu kao dio realnosti. Stvarni problem skandinavci -islam u skandinaviji je u sukobu protestanske radne etike i emigrantskog parazitiranja socijalnih službi.
samo je pitanje dal je zakonski izvodivo da svim emigrantima dozvoliš samo život od svog rada , odnosno da sprečiš trošenje tuđeg/zajednice bez adekvatnog povratka
Bojan Budimac Bojan Budimac 08:30 24.07.2011

Re: politička žica Merkelice

Tačno, a kako stvarnost po pravilu često nije jednostavna, treba i muslimani, od najviših verskih autoriteta da poslednjeg najobičnijeg vernika - da se zapitaju zašto ih svet sve više jako negativno doživljava. Zašto se kada se ovako nešto dogodi po pravilu prvo posumnja na islamske teroriste (što bi bila tačnija formulacija onoga što si definisao kao "valjda je jasno da su svi teroristi muslimani" načina razmišljanja).

Pre nego što krenemo da teramo muslimane na preispitivanje (naročito evropske), možda bi dobro bilo da se:
1. upoznamo sa činjenicama (statistikom)
2. preispitamo rad medija
3. počnemo da preispitujemo sebe.

Huan Kol na temu (naglašavanje moje):

Europol reports have long made it clear that the biggest threat of terrorism in Europe comes from separatist movements, then from the fringe left, then from the far right. In 2008, only one terrorist attack out of hundreds in Europe was committed by radical Muslims. In 2010, according to Europol [pdf], 7 persons were killed in terrorist attacks. Some 160 of these attacks that year were carried out by separatists. The number launched by people of Muslim heritage? 3. It would be silly to maintain that Muslim radicals do not pose a threat of terrorism; indeed, many plots were broken up by European police. But as an actually-existing phenomenon, terrorism in Europe is mainly the work of Christian-heritage people.

Ceo tekst

Stvarno, zašto postoji taj "kurcšlus" muslimani-terorizam u našim glavama?

ed_novipazar ed_novipazar 08:37 24.07.2011

Re: politička žica Merkelice

tyson

Tačno, a kako stvarnost po pravilu često nije jednostavna, treba i muslimani, od najviših verskih autoriteta da poslednjeg najobičnijeg vernika - da se zapitaju zašto ih svet sve više jako negativno doživljava.

Pa u ovoj prici i nije tako tesko prepoznati sta je starije, kokos ili jaje. Sta je ili ko je koga rodio. Da li su muslimani teroristi bili razlogom da se muslimanski svijet kolonizira preko diktatora vazala i da im se pljackaju prirodni resursi ili je mozda ipak bilo obrnuto.

I nije nikakva umjetnost proizvoditi strah kod obicnog svijeta. Sve jedno radi li se o svinjskom gripu ili islamu, princip je isti.
freehand freehand 10:44 24.07.2011

Re: politička žica Merkelice

Stvarno, zašto postoji taj "kurcšlus" muslimani-terorizam u našim glavama?

Južual saspekts.
Stigmatizacija je jako korisna stvar kad nekog ne želiš kao komšiju, kad nećeš da mu odobriš vizu, kad hoćeš da mu uskratiš inače neupitna prava, kad hoćeš da mu zagorčaš život, kad hoćeš da mu otmeš nešto, kad hoćeš malo da se iživljavaš bez pravnih posledica... Uvek je pravo opravdanje zlata vredelo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:51 24.07.2011

Re: politička žica Merkelice

freehand
Stvarno, zašto postoji taj "kurcšlus" muslimani-terorizam u našim glavama?

Južual saspekts.
Stigmatizacija je jako korisna stvar kad nekog ne želiš kao komšiju, kad nećeš da mu odobriš vizu, kad hoćeš da mu uskratiš inače neupitna prava, kad hoćeš da mu zagorčaš život, kad hoćeš da mu otmeš nešto, kad hoćeš malo da se iživljavaš bez pravnih posledica... Uvek je pravo opravdanje zlata vredelo.

Naravno, Free, pitanje je bilo na nivou Crvenkapice odnosno retoričko, ali je tvoj odgovor spot on.
tyson tyson 06:49 24.07.2011

Dno

Gledam taj naslov sada već više od 7 sati i pitam se koji i**J*t ga je smislio, naime zašto su u njegovoj glavi te dve kategorije međusobno isključive?

Šta se događa u toj glavi? Ništa. I to je već duže vreme problem redakcije B92, čije vesti su odavno toliko nepismene, aljkavo/prepisivačke, bez pokušaja prepisivača da sazna nešto o onome o čemu kači vest (baš tako, jer je ne piše već samo kopira agencijsku), ne daj bože da preispita išta iz agencijske vesti ili nečega pokupljenog sa interneta. A i produkt tog prepisivanja je često iritantan, bez najosnovnijih informacija - usled nasumičnog sečenja osnovnog teksta - ili sa ponavljanjem istih stvari nekoliko puta. Naslov koji si citirao je čist kao suza dokaz bezgranične gluposti u glavi onog (one?) ko ga je napisao, odsustva makar i traga sposobnosti i volje da se o bilo čemu razmisli pre nego što se objavi.

Naslov nije pokušaj političke korektnosti ili politikantstva; naslov je potpuna besmislica, na žalost ni prva ni poslednja objavljena na sajtu B92, i odslikava neizmernu glupost, lenjost duha, i nesposobnost poimanja značenja osnovnih pojmova.

Drugo pitanje je zar samo ja vidim nešto čudno u tom naslovu?

Ne, ali šta mogu ljudi izvan B92 da urade?

Ta redakcija prvo treba da zaposli obrazovane, školovane, inteligentne novinare željne širenja svog znanja, svesne ozbiljnosti svog posla.

Ta redakcija treba da zaposli urednika, koji će pratiti sadržaj sajta i rad svojih novinara, ispravljati njihove greške i ukazivati im na njih da se ne bi ponavljale. A ako se uporno ponavljaju - da zameni novinara drugim.

Ta redakcija treba da odreši kesu i zaposli lektora. Ta redakcija svojim užasno nepismenim novinarima koji ne poznaju najosnovnija gramatička i pravopisna pravila treba da uplati večernji analfabetski kurs - kad već nije u stanju da promeni politiku i kriterijume zapošljavanja.

Sudeći po strani sa vestima, ta redakcija grca u problemima na koje niko ne obraća pažnju, jer se manifestuju jako dugo. Voleo bih da vidim jedan dan njenog funkcionisanja, te ljude koji kao roboti prve generacije sede ispred monitora i praznog pogleda i mozga seckaju agencijske vesti i ono što pokupe na sajtovima Blica, Novosti, i drugih podjednako užasnih domaćih sajtova; voleo bih da vidim šta radi njihov urednik, i da li jedan jedini put otvori sopstvenu stranu sa vestima, vidi li išta loše tamo i šta čini da to popravi. Voleo bih da čujem o čemu ti ljudi pričaju i kakva su im interesovanja, kad su završili u redakciji B92 a tako očigledno demonstriraju totalno i apsolutno odsustvo najosnovnijeg obrazovanja ili poznavanja bilo koje materije o kojoj prenose tuđe vesti.

Predložio bih televiziji B92 da napravi realiti šou - kad je već i televizija na tom nivou - postavljanjem kamera u svoju internet redakciju, prvo informativnu a sledećih sezona može da se proširi i na adute kao što su sportska ili rubrike "život". Zašto ulagati u jurodive likove i prateće troškove "Velikog brata"? Eto im ga VB ispred nosa.


Bili Piton Bili Piton 10:27 24.07.2011

Re: Dno

tyson




čitav komentar ti je depressingly well noted.
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:52 24.07.2011

Re: Dno

Bili Piton
tyson




čitav komentar ti je depressingly well noted.

Potpis i pečat, što se kaže.
zovitemegrunf zovitemegrunf 11:37 24.07.2011

Re: Dno

Surovo (i tacno)
Jukie Jukie 11:54 24.07.2011

Re: Dno

Da, ali...
Ako uzmemo u obzir procenat funkcionalno nepismenih i funkcionalno polupismenih u Srbiji,
http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Osmaci-ne-znaju-da-popune-karton-za-biblioteku.lt.html
B92 u stvari sa ciljnom grupom razgovara na njihovom jeziku
Bili Piton Bili Piton 12:02 24.07.2011

Re: Dno

Jukie
Da, ali...
Ako uzmemo u obzir procenat funkcionalno nepismenih i funkcionalno polupismenih u Srbiji,
http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Osmaci-ne-znaju-da-popune-karton-za-biblioteku.lt.html
B92 u stvari sa ciljnom grupom razgovara na njihovom jeziku



osmaci u britaniji su takodje skan-da-lo-zno nepismeni. i ne samo osmaci.

Ali sajtove tamo neko sedi pa pregleda. ozbiljne sajtove, mislim.
jinks jinks 07:45 24.07.2011

Da li bi vas

jednako čudila i konstrukcija "levičar ili terorista".

Među teroristima ko zna kakvih pobuda, koje verovatno pre bilo čega drugog imaju veze sa ko zna čime nego sa nečim što uopšte i potseća na političko opredeljenje, procenat onih koji su se nakon zločina izjašnjavali kao levičari ili desničari kroz istoriju bio je manje više egal.
Bojan Budimac Bojan Budimac 08:19 24.07.2011

Re: Da li bi vas

jinks
jednako čudila i konstrukcija "levičar ili terorista".

Među teroristima koji su svoje ko zna kakve pobude, koje verovatno pre bilo čega drugog imaju veze sa ko zna čime nego sa nečim što uopšte i potseća na političko opredeljenje, procenat onih koji su se nakon zločina izjašnjavali kao levičari ili desničari kroz istoriju bio je manje više egal.

Pa naravno da bi. Zaboravio si znak pitanja na kraju "naslova" što mu (do)daje idiotizam.
NNN NNN 11:11 24.07.2011

Re: Da li bi vas

Da li bi vas
jednako čudila i konstrukcija "levičar ili terorista".
Pitanje ima logike koliko i "ljubičast ili kockast?"
On po ubeđenju može da bude levičar, desničar, jogi letač, kikiriki bilo šta, ali po ovome što je uradio je očigledno terorista (bez obzira na ubeđenja i pobude).
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:39 24.07.2011

Re: Da li bi vas

On po ubeđenju može da bude levičar, desničar, jogi letač, kikiriki bilo šta, ali po ovome što je uradio je očigledno terorista (bez obzira na ubeđenja i pobude).

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:43 24.07.2011

Re: Da li bi vas

Pitanje ima logike koliko i "ljubičast ili kockast?"

Levičar i terorista idu prirodno jedno sa drugim...

Em je ljubičast, em je kockast.
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:47 24.07.2011

Re: Da li bi vas

Levičar i terorista idu prirodno jedno sa drugim...

Dočim se desničar i terorista međusobno isključuju...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:49 24.07.2011

Re: Da li bi vas

Dočim se desničar i terorista međusobno isključuju...

Uglavnom.
freehand freehand 12:26 24.07.2011

Re: Da li bi vas

srdjazlopogledja
Dočim se desničar i terorista međusobno isključuju...

Uglavnom.

Najbolji dokaz su levičarske organizacije tipa Kju Kluks Klana. Koja, kao ni većina nacističkih, nije teroristička, mora se priznati.
Mislim, gledajući po spiskovima koje sastavljaju vladine agencije..
paki_i_paki paki_i_paki 12:57 24.07.2011

Re: Da li bi vas

jednako čudila i konstrukcija "levičar ili terorista".

ne , jel je terorizam standardno političko sredstvo levice. SKOJ, Anarhisti, Crvene Brigade,Lenjin, Broz ( optužen za terorizam i to priznao na sudu prosim lepo),Baader-Meinhof,BAAS,PLO .E sad što je među levičarskim kokoškama popularno da fašiste i nacional socijaliste smatraju desničarima to je priča za sebe.
Evo jedno pitanje za OBAMOLJUBCE i REGANOMRZITELJE
jel KKK teroristička organizacija koju su osnovali republikanci ili demokrati
a_jovicic a_jovicic 17:54 24.07.2011

Re: Da li bi vas

paki_i_paki
E sad što je među levičarskim kokoškama popularno da fašiste i nacional socijaliste smatraju desničarima to je priča za sebe.

A šta su to "po definiciji" desničari? Čisto da raščistimo tu terminologiju ... Ta "sirota" desnica je izgleda mnogo "propatila" svih ovih vekova ... pa da vidimo ko su "paćenici".
jinks jinks 18:56 24.07.2011

Re: Da li bi vas

NNN
Da li bi vas
jednako čudila i konstrukcija "levičar ili terorista".
Pitanje ima logike koliko i "ljubičast ili kockast?"
On po ubeđenju može da bude levičar, desničar, jogi letač, kikiriki bilo šta, ali po ovome što je uradio je očigledno terorista (bez obzira na ubeđenja i pobude).

Jedan od nacina na koji moze da se razume nelogicnost u naslovu jeste upravo ovo sto ste napisali.

Ali drugi nacin razumevanja bloga, za koji je ipak u odredjenoj meri ostavljeno mesta, jeste da desnica malte ne podrazumeva terorizam. Otuda i moje pitanje.
NNN NNN 19:19 24.07.2011

Re: Da li bi vas

Otuda i moje pitanje.
Izvini, mislio sam konkretno na pitanje iz naslva vesti "desničar ili terorista?"

Uopšte pitanje "_____ ili terorista?" kad se već zna da jeste terorista, nema smisla.
(u duhu našeg jezika ovakvo pitanje je disjunkcija,
mada logički, sa jednim "ili" ispada unija,
pa onda opet nema smisla postavljati pitanje)
yugaya yugaya 08:20 24.07.2011

i





Jukie Jukie 15:14 24.07.2011

Re: i

Kako je to traljavo kada nalaze opravdanje za ubijanje nedužnih prolaznika. Ovamo dve godine kao planira, a onamo ne ume da napravi hit-listu po poenima. Sloppy.
yugaya yugaya 17:10 24.07.2011

Re: i


Jukie
Kako je to traljavo kada nalaze opravdanje za ubijanje nedužnih prolaznika. Ovamo dve godine kao planira, a onamo ne ume da napravi hit-listu po poenima. Sloppy.


nemam srca ni da iščitam peviše detaljno o ovome. Ovaj "manifest" sam tek sada pregledala do kraja, i ja bih rekla da je hoax uz (eventualno) neke delove njegovih autentičnih komentara .


Devedeset i još se broji majki zbog jedne budale neće više nikada videti osmehe svoje dece i meni je to neki emotivni bottomline na kome mi je sasvim svejedno šta je bio, zašto je to uradio, ko je kriv što ga nije sprečio i koliko takvim monstrumima logika traljavo ide od ruke.
mlekac mlekac 00:31 25.07.2011

Re: i

yugaya



Devedeset i još se broji majki zbog jedne budale neće više nikada videti osmehe svoje dece i meni je to neki emotivni bottomline na kome mi je sasvim svejedno šta je bio, zašto je to uradio, ko je kriv što ga nije sprečio i koliko takvim monstrumima logika traljavo ide od ruke.


I TO treba da bude glavna stvar o kojoj se prica!

ZRTVE!!!!

Manijak je dobio isuvishe prostora!
angie01 angie01 10:11 24.07.2011

Bolesni monstrum!

zabole me za da l je politicki levo ili desno i koja su mu fanaticka opredelenja i da l ona treba da daju bilo kakva objasnjenja!

ne mogu da zamislim koja kazna, od mogucih opcija bi mogla da zadovolji pravdu za ovako nesto-sem turskog cerecenja sa cetiri konja, a i to bi bilo suvise kratkotrajno resenje!



milisav68 milisav68 11:06 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

angie01

ne mogu da zamislim koja kazna, od mogucih opcija bi mogla da zadovolji pravdu za ovako nesto-sem turskog cerecenja sa cetiri konja, a i to bi bilo suvise kratkotrajno resenje!

Turci su i nabijali na kolac, i kad je to radio "majstor", žrtva je umirala danima.

Bojan Budimac Bojan Budimac 11:15 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

ne mogu da zamislim koja kazna, od mogucih opcija bi mogla da zadovolji pravdu za ovako nesto-sem turskog cerecenja sa cetiri konja, a i to bi bilo suvise kratkotrajno resenje!

Najveća kazna u Norveškoj je 21 godina zatvora. Što znači da bi "monstrum", ako se ispostavi da je "normalan" (a jeste, jer je svoje nedelo pažljivo pripremao dve godine min.) mogao izaći kad mu bude 53.

Delim tvoju ogorčenost Endži, samo mislim da je ekskomunikacija zla iz ljudskog roda logična, ali najlakšta (gut feeling) i površna reakcija.
angie01 angie01 11:26 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

i površna reakcija.


mozda normalno prirodna!


ja uvek razmislajm u pravcu- da l bi zlocinci, ako bi znali da je kazna strasna, mozda odustajali od akcija-sem fanatika, naravno,....hocu reci, za mnoga velika zlodela, pocinioci krajnje humano prodju, verujem da mnogi i kalkulisu sa mogucim sankcijama, pa sa manje ustezanja krenu u svoje pohode!
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:36 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

angie01
mozda normalno prirodna!

pa rekoh logična time misleh i prirodna.


ja uvek razmislajm u pravcu- da l bi zlocinci, ako bi znali da je kazna strasna, mozda odustajali od akcija-sem fanatika, naravno,....hocu reci, za mnoga velika zlodela, pocinioci krajnje humano prodju, verujem da mnogi i kalkulisu sa mogucim sankcijama, pa sa manje ustezanja krenu u svoje pohode!

Na žalost, korelacija između kaznene politike i zločina/kriminala nije takva kakvu bismo želeli.
mlekac mlekac 11:43 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

angie01
zabole me za da l je politicki levo ili desno i koja su mu fanaticka opredelenja i da l ona treba da daju bilo kakva objasnjenja!

ne mogu da zamislim koja kazna, od mogucih opcija bi mogla da zadovolji pravdu za ovako nesto-sem turskog cerecenja sa cetiri konja, a i to bi bilo suvise kratkotrajno resenje!





Angie,
Kad je u pitanju ovakva vrsta bolesnog uma ne postoji kazna koju bi shvatio kao pretnju.

Oni smrt smatraju nagradom - postace velikomucenici za svoj cilj!

Ako mene pitas - trebalo bi sve svetske agencije da se dogovore i da ga ignorisu.

Ime da mu ne pominju.

Da se umesto o njemu govori o zrtvama i SAMO o zrtvama.

Da nestane na djubristu zaborava gde mu je i mesto!
Milan Novković Milan Novković 11:48 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

Najveća kazna u Norveškoj je 21 godina zatvora. Što znači da bi "monstrum", ako se ispostavi da je "normalan" (a jeste, jer je svoje nedelo pažljivo pripremao dve godine min.) mogao izaći kad mu bude 53.

Ovaj čovek nije normalan, on je lud (emotivno, moralno), psihopata i pretpostavljam da na njega ne mogu da se odnose te 21 godine. Tj bilo bi kriminalno. Evo sad čitam na Internetu da se nekad u UK, možda i sad, diskutovalo o tome da se neke psihopate zatvore čak i ako nisu napravile kriminalno delo.

Ja sam kroz sitna polularna čitanja godinama nailazio na cifre gde je jedna od 30 osoba, do jedna od 70 među nama psihopata. Mnogi mogu da imaju ideološki i socijalno blage i neagresivne manire i vode normalan život, nisu opasni iako su bolesni tako što ne mogu da saosećaju sa tuđim bolom.

Ovaj je opasan i njegova bolest je za trajno zatvaranje.

Evo prvog članka koji sam izgooglovao. Nisam ga potpuno pročitao pošto sam čitao slične stvari u prošlosti, a ne interesuje me previše, ali nekoga možda interesuje.

"A psychopath can never be made to feel the horror of murder. Weeks of intense therapy, which are producing real breakthroughs in the other youths, will probably make a psychopath more likely to reoffend. Psychopaths are not like the rest of us, and everyone who studies them agrees they should not be treated as if they were."
zoja444 zoja444 11:49 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

Na žalost, korelacija između kaznene politike i zločina/kriminala nije takva kakvu bismo želeli.


mozda ce nakon ovakve tragedije kaznena politika biti promenjena (poostrena).
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:55 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

Milan Novković
Najveća kazna u Norveškoj je 21 godina zatvora. Što znači da bi "monstrum", ako se ispostavi da je "normalan" (a jeste, jer je svoje nedelo pažljivo pripremao dve godine min.) mogao izaći kad mu bude 53.

Ovaj čovek nije normalan

Primeti navodnike u mom komentaru.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:57 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

Milan Novković
Najveća kazna u Norveškoj je 21 godina zatvora. Što znači da bi "monstrum", ako se ispostavi da je "normalan" (a jeste, jer je svoje nedelo pažljivo pripremao dve godine min.) mogao izaći kad mu bude 53.

Ovaj čovek nije normalan, on je lud (emotivno, moralno), psihopata i pretpostavljam da na njega ne mogu da se odnose te 21 godine. Tj bilo bi kriminalno. Evo sad čitam na Internetu da se nekad u UK, možda i sad, diskutovalo o tome da se neke psihopate zatvore čak i ako nisu napravile kriminalno delo.

Ja sam kroz sitna polularna čitanja godinama nailazio na cifre gde je jedna od 30 osoba, do jedna od 70 među nama psihopata. Mnogi mogu da imaju ideološki i socijalno blage i neagresivne manire i vode normalan život, nisu opasni iako su bolesni tako što ne mogu da saosećaju sa tužim bolom.

Ovaj je opasan i njegova bolest je za trajno zatvaranje.

Evo prvog članka koji sam izgooglovao. Nisam ga potpuno pročitao pošto sam čitao slične stvari u prošlosti, a ne interesuje me previše, ali nekoga možda interesuje.

"A psychopath can never be made to feel the horror of murder. Weeks of intense therapy, which are producing real breakthroughs in the other youths, will probably make a psychopath more likely to reoffend. Psychopaths are not like the rest of us, and everyone who studies them agrees they should not be treated as if they were."[url=http://www.hare.org/links/saturday.html][/url]



Hm, zabrinjavajuce. U kontekstu i odgovor na zelju Mlekac da se ostavi djubristu istorije, nazalost, ko zna koliko je vec osoba (sociopata) inspirisano ovim zlocinom i koliko ce njih uspeti u poduhvatu. (kao sto je i ovaj zlocinac o kome sada pricamo)


Od toga nema spasa ni izlaza.


Edit: Podsecanja radi, koliko prosle i pretprosle godine je svedski snajperas terorisao svo tamnoputo stanovnistvo pucajuci kroz prozore po kucama, iz parka nisaneci ljude po u prolazu itd.
Godinu dana nisu uspeli da ga pronadju i uhvate.
Milan Novković Milan Novković 11:57 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

Primeti navodnike u mom komentaru.

Jesam, jesam, izvinjavam se - mislio sam na potencijalnu "normalnost" pred norveškim zakonom i 21-om godinom.
draft.dodger draft.dodger 12:02 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

Bojan Budimac
Najveća kazna u Norveškoj je 21 godina zatvora.


Ova humana i civilizovana odredba će se prva naći na udaru uplašene, besne i ogorčene javnosti.
Nadam se da će, uprkos svemu, upravo odbranom ove odredbe, Norveška odbraniti sebe od ovog ubice.
ivana23 ivana23 12:03 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

Milan Novković
Evo sad čitam na Internetu da se nekad u UK, možda i sad, diskutovalo o tome da se neke psihopate zatvore čak i ako nisu napravile kriminalno delo.Ja sam kroz sitna polularna čitanja godinama nailazio na cifre gde je jedna od 30 osoba, do jedna od 70 među nama psihopata. Mnogi mogu da imaju ideološki i socijalno blage i neagresivne manire i vode normalan život, nisu opasni iako su bolesni tako što ne mogu da saosećaju sa tuđim bolom.


Ne mislis da bi u tom slucaju mnogi zavrsili u ustanovama zatvorenog tipa, a da nisu psihopate?!

Opasna namera. Ko bi vrsio procenu?

Plinsko svetlo...
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:04 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

Milan Novković
Primeti navodnike u mom komentaru.

Jesam, jesam, izvinjavam se - mislio sam na potencijalnu "normalnost" pred norveškim zakonom i 21-om godinom.

Nema potrebe za izvinjavanjem, razmišljamo vrlo slično. Samo ja se plašim da će on zaista ispasti "normalan" pred zakonom.
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:06 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

Opasna namera. Ko bi vrsio procenu?

Nanny state.
a_jovicic a_jovicic 12:12 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

Bojan Budimac
Najveća kazna u Norveškoj je 21 godina zatvora. Što znači da bi "monstrum", ako se ispostavi da je "normalan" (a jeste, jer je svoje nedelo pažljivo pripremao dve godine min.) mogao izaći kad mu bude 53.

"Normalnost" je prilično relativan pojam (psiholozi izbegavaju da ga uopšte koriste što i ima smisla ... pošto je to samo "statistička" tvorevina ... drugim rečima svi smo mi po malo nenormalni) ali činjenica da je on planirao zločin 2 godine ne znači da nije psihički bolestan ... drugim rečima, to što zločin nije uradio u afektu nego planski pre može da ukaže da pati od nekog teškog poremećaja ličnosti ali to ne isključuje visoku inteligenciju (npr. šizofreni ljudi su dosta često natprosečno inteligentni). Obzirom na težinu zločina i trenutni krivični zakon u Norveškoj, mislim da će ipak naći način da ga smeste u odgovarajuću mentalnu instituciju zatvorenog tipa ... "do izlečenja".
mlekac mlekac 12:23 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

apacherosepeacock


Hm, zabrinjavajuce. U kontekstu i odgovor na zelju Mlekac da se ostavi djubristu istorije, nazalost, ko zna koliko je vec osoba (sociopata) inspirisano ovim zlocinom i koliko ce njih uspeti u poduhvatu. (kao sto je i ovaj zlocinac o kome sada pricamo)

Od toga nema spasa ni izlaza.


Ukapirali smo se.

Potencirati ovog monstrouma u medijima, po meni, ravno je podpirivanju vatre.

Nazalost, copycat-a ce biti, sasvim sigurno.
Milan Novković Milan Novković 12:33 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

Ne mislis da bi u tom slucaju mnogi zavrsili u ustanovama zatvorenog tipa, a da nisu psihopate?!

Opasna namera. Ko bi vrsio procenu?

Naravno, jezivo opasno.

I ja sam ovo tek malopre pročitao u ovom članku što sam linkovao.
paki_i_paki paki_i_paki 13:02 24.07.2011

Re: Bolesni monstrum!

a uvek razmislajm u pravcu- da l bi zlocinci, ako bi znali da je kazna strasna, mozda odustajali od akcija-sem fanatika, naravno

suprotno
strašna kazna je mamac za latentno suicidalne tipove .

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana