Politika

Široke koalicione vlade povećavaju demokratičnost vlasti!

Goran Nikolić RSS / 21.07.2011. u 17:31


Budući da je od brojnih opcija u praksi vrlo teško izabrati optimalnu određeno društvo može biti zadovoljno ako se umanji mogućnost da brojne relevantne odluke (koje utiču na budućnost date zajednice), koje su političkog i samim tim diskrecionog karaktera, budu neoptimalne. Pravilno određivanje šta su prioriteti jednog društva, biće operacija koja će imati manje šansi za neuspeh pod uslovom da odluke donosi sveznajuća i dobronamerna osoba. Međutim, jedna osoba teško da može imati takav intelektualni i obrazovni kapacitet da nepogrešivo procenjuje koji će od mnoštva mogućih ishoda biti najmanje štetan za društvo, odnosno najoptimalniji. Čak i vrhunske moralne osobine date osobe mogu problem samo ublažiti jer je npr. nečija percepcija šta je dobro za društvo može biti plod njegovih uverenja, koja su npr. moderna i pragmatična, ali ne i nužno optimalna za zajednicu. U suštini i najbolje namere kreatora vlasti često nisu dovoljne da bi se problem optimalnog razvoja društva rešio.
Ovaj se problem rešava tako što se u proces donošenja odluka uvedi što je moguće veći broj ljudi, koji će, pored sopstvenih, zastupati i interese pojedinih društvenih grupacija (iz prostog motiva, da bi bili reizabrani).
Ovo se najjednostavnije postiže tako što se u okviru stranaka koje se smenjuju na vlasti odvija stalna borba, odnosno odmeravanje, ideja. Tako širok krug ljudi učestvuje u kreiranju politike stranaka pa time i društvene zajednice.
Ovo, nažalost, u Srbiji (a i regionu) nije slučaj. Praktično sve relevatne stranke su liderske, te bazične odluke donose šefovi stranaka. Često te odluke nisu optimalne za društvo, već povećavaju mogućnost reizbora datog funkcionera, bilo u stranci, bilo na državnoj funkciji.
Čini se da je vrlo sporo ići sa demokratizacijom partija u Srbiji. Onda se nameće druga solucija, a to je da barem odluke na nivou (centralne) državne vlasti ne donosi osoba koja je lider stranke već da se putem širokih koalicija na vlasti povećava difuzija moći i samim tim smanjuje mogućnost neoptimalnih odluka. Naime, sa nekoliko osoba koje donose ključne odluke povećava se šansa da te oduke budu na dobrobit društva. U slučaju sporova, javnost često interveniše stavljajući se na stranu onoga ko nudi bolje rešenje za društvo u celini.
Pradoksalno je da je, i pored toga, što široke koalicije na vlasti teže da prigrabe deo društvenih resursa za sebe, to ipak manje loša solucija nego da to radi samo jedna partija (gde bi se njena vladajuća struktura borila takođe za prisvajanje resursa zajednice). Naime, zbog povećane homogenosti jedna partija je teža za kontrolu od strane javnosti, i donešene odluke bi češće bile prioriteti interesne grupe koja glasa za tu partiju (iako ona može biti dosta široka). Pored toga, mogućnost blokiranja neoptimalnih odluka bila bi smanjena jer npr. savetnici šefa izvršne vlasti nemaju moć da spreče donošenje odluka kao što to mogu koalicioni partneri.
Srbija se dve velike partije, koje se eventualno smenjuju na vlasti, donela bi više problema nego koristi. Dakle, nek traje višestranačje, posebno u vlasti!



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:27 21.07.2011

Svaka čast!

Htedoh da citiram koji deo, ali mi bi teško da izdvojim deo iz celine, jer je svaki za sebe vredan, a zajedno dragoceni.
dali76 dali76 18:30 21.07.2011

sta cemo sa difuzijom odgovornosti ?

Difuzija vlasti povlaci sa sobom difuziju odgovornosti,sto cemo se nadam sloziti jeste rak rana tranzicionih demokratija.
Uzmimo na primer Dinkica koji se ponasa kao da nikad nije bio na vlasti ,a svoje necinjenje Pravda udjelom u vladi.
Sa druge strane, upravo je DS optuzivala G17+da koci izglasavanje zakona o financiranju stranaka ,da bi smo ovih dana saznali da upravo Demokrate formiranjem tkzv NVO zele da izbuse pomenuti zakon o financiranju stranaka.
Na kraju krajeva, u politickoj teoriji vec gotovo pola veka postoji teorija o minimum winning coalition(Riker1962 ) gde je sasvim jasno da partije zele sa sto manje koalicionih partnera formirati vlast . Odlican primjer je Srbija gde recimo LDP nije clan vladajuce koalicije.
Srbija treba da menja izborni zakon,ali nazalost na to cemo cekati Venecijanske komisije, posto ozbiljne volje nema medju srpskim politicarima.
Jos jednom sirina koalicije je proporcionalna sa “sirinom” odgovornosti , I u to u zemlji gde odgovornost nema znacaj.
dali76 dali76 18:35 21.07.2011

Re: sta cemo sa difuzijom odgovornosti ?

radijed bih da vidim politicku kohabitaciju , tj da Demokrate ostanu na andricevom vencu dok izgube vecinu u parlamentu.
Ovakva difuzija vlasti bi pre svega donela veci prostor ustavnom sudu Srbije. Pogledajmo samo rad ustavnog suda Hrvatske , tj , njegov preostor za neovisno djelovanje i spremnosti vlade da njegove odluke i prihvaca.
U Hrvatskoj zadnji deset godina imamo konstantan politicki sukob izmedju predsednika i premijera.
Dakle kohibatacija jeste jedno od mogucih pozitivnih pravaca,dakako Boris se sa ovim slozio ne bih makar mu slali i naucne radove.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:50 21.07.2011

Re: sta cemo sa difuzijom odgovornosti ?

dali76
Difuzija vlasti povlaci sa sobom difuziju odgovornosti,sto cemo se nadam sloziti jeste rak rana tranzicionih demokratija.
Uzmimo na primer Dinkica koji se ponasa kao da nikad nije bio na vlasti ,a svoje necinjenje Pravda udjelom u vladi.
Sa druge strane, upravo je DS optuzivala G17+da koci izglasavanje zakona o financiranju stranaka ,da bi smo ovih dana saznali da upravo Demokrate formiranjem tkzv NVO zele da izbuse pomenuti zakon o financiranju stranaka.
Na kraju krajeva, u politickoj teoriji vec gotovo pola veka postoji teorija o minimum winning coalition(Riker1962 ) gde je sasvim jasno da partije zele sa sto manje koalicionih partnera formirati vlast . Odlican primjer je Srbija gde recimo LDP nije clan vladajuce koalicije.
Srbija treba da menja izborni zakon,ali nazalost na to cemo cekati Venecijanske komisije, posto ozbiljne volje nema medju srpskim politicarima.
Jos jednom sirina koalicije je proporcionalna sa “sirinom” odgovornosti , I u to u zemlji gde odgovornost nema znacaj.

Postoji samo politička odgovornost, umesto krivične, i to ako suparnici eksploatišu na izborima manjkavosti vlasti. To je, onako, krupna izjava, ali to je otprilike to.
Eh, da je drugi izborni zakon... Drugačije bi bilo. Ali nije, pa je bolje imati koalicije, nego monolit, sa Vođom.
Od Vođa uvek valja bežati, bar ja tako mislim.
dali76 dali76 18:56 21.07.2011

Re: sta cemo sa difuzijom odgovornosti ?

srpsko drustvo ima vodjed medju vladinim ali i nevladinim organizacijama, od Natase Kandic, preko Jovanovica pa do Borisa Tadica ili Nikolica.
To jeste problem, ali bojim se da sirina koalicije nije proporcionalna sa demokraticnoscu.
Naravno postoje teorije o tome ali ako pricamo o komprativnoj politici onda uzmes u obzir autetnicnost srpske situacije.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:33 21.07.2011

Re: sta cemo sa difuzijom odgovornosti ?

To jeste problem, ali bojim se da sirina koalicije nije proporcionalna sa demokraticnoscu.

Stranke su liderske, te jedna stranka na vlasti, znači u stvari jednog lidera. Bez ikakvog ograničenja.
Koalicije stvaraju uslovljavanje, ograničenje, političku nestabilnost koja se aktivira u slučaju teških iskakanja ("levih skretanja" ).

Da je Ustav nešto, pa još i zakon, koga bi bilo briga ko će obrazovati Vladu?
Ovako, glavna stvar je Vlada, nelimitirana.
antioksidant antioksidant 23:59 21.07.2011

Re: sta cemo sa difuzijom odgovornosti ?

Uzmimo na primer Dinkica koji se ponasa kao da nikad nije bio na vlasti ,a svoje necinjenje Pravda udjelom u vladi.

pa i nije, ja mu u ovome verujem
jadna bi zemlja bila u kojoj bi dinkić prišao vlasti
Goran Nikolić Goran Nikolić 13:43 22.07.2011

Re: sta cemo sa difuzijom odgovornosti ?

da, uslovljavanja, ograničenja, politička nestabilnosti,
u tome i jeste ključ!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:30 22.07.2011

Re: sta cemo sa difuzijom odgovornosti ?

slovljavanja, ograničenja, politička nestabilnosti,

Još kada bi nekako promuvali, na mišiće, pravni sigurnost...
Jukie Jukie 18:35 21.07.2011

Poslovica

A sa druge strane postoji i poslovica "Puno babica kilavo dete"
dali76 dali76 18:51 21.07.2011

Re: Poslovica

tacno.
steta sto gospodin Nikolic nije nesto spreman za ucestvovanje u raspravi koju je ovdje pokrenuo.
Goran Nikolić Goran Nikolić 13:44 22.07.2011

Re: Poslovica

postoji i izreka koju parafraziram
a govori da više glava bolje misli od jedne..
tako nešto
legalizacijabg legalizacijabg 18:57 21.07.2011

malo svežeg vazduha

Stalno te jedna ista priča,kritikovanje,palamuđenje,treba ovo treba ono.A niko da ponudi neku novu,autentičnu,ostvarivu ideju, koja bi odmah dala rezultate,kakve takve,ali bi se krenulo napred. Ovako samo šlajfujemo u mestu,a bogami ponekad pesak uleti u menjač, pa se skrljamo u rikverc

Eto ja imam genijalnu ideju,prihvatljivu svima, kako da se poveća zaposlenost u prosečnoj Bg opštini, za 5-15% u roku od pet meseci.

Svaki ekonomista,pa i baba na pijaci, može da izračuna da ta lova što je maznuta od strane vladajuće garniture,legalno/polulegalno,nema bitnog uticaja na standard prosečnog gradjanina. Dakle,za ove sa jeftinijim ulaznicama, sve i da nisu maznuli,ne bi vam bilo bolje.Tačka.

Znači samo pišamo uz vetar optuživajući sadašnju vladu da je kriva i za mlitavog Stojka, gubeći se u besomučnoj zlovolji. U prevodu,ko god da dodje na vlast,neće se bitno promeniti ekonomska situacija.Za to je potrebno vreme..ili da iskopamo naftu u Šumadiji

Ipak..postoji način da se zaposle ljudi.Ja imam par kečeva u rukavu,samo nema ko da me sasluša.Eto, tu možemo da nadjemo zamerku ovoj vlasti.Mora da se čuju glasovi, koji dopiru sa snežnih planina
kremba kremba 07:58 22.07.2011

Re: malo svežeg vazduha

legalizacijabg
samo nema ko da me sasluša.


Ne znam za druge, ali ja bih voleo da procitam o cemu se radi. Da li ste negde pisali o tome?
mikimedic mikimedic 12:26 22.07.2011

Re: malo svežeg vazduha

Eto ja imam genijalnu ideju,prihvatljivu svima, kako da se poveća zaposlenost u prosečnoj Bg opštini, za 5-15% u roku od pet meseci.


ajde bre jednom kazi nam tvoju ideju da i mi malo mlataramo rukicama, a ja cu da sredim kod krara da ti skine ban.
mikimedic mikimedic 12:27 22.07.2011

Re: malo svežeg vazduha

Ne znam za druge, ali ja bih voleo da procitam o cemu se radi. Da li ste negde pisali o tome?


pise on o tome maltene na svakom blogu na kom ostavi komentar (dok ga ne banuju).
babmilos babmilos 13:17 22.07.2011

Re: malo svežeg vazduha

ma lako je njemu da ima ideje kad nas je pokrao.
arthur_dent arthur_dent 13:35 22.07.2011

Re: malo svežeg vazduha

:)
komentari @legalizacijabg u biti podsećaju malo na besede naših političara
mnoštvo poruka o boljoj budućnosti, pravdi, boljitku Srbije, a pritom se bori za nepravedni boljitak samog sebe

buba_truba buba_truba 15:07 22.07.2011

Re: malo svežeg vazduha

arthur_dent
:)
komentari @legalizacijabg u biti podsećaju malo na besede naših političara
mnoštvo poruka o boljoj budućnosti, pravdi, boljitku Srbije, a pritom se bori za nepravedni boljitak samog sebe

Da, baš - etalon za Srbiju juče, danas, sutra, kao da su ga dizajnirali Domanović, Nušić, Dušan Kovačević - zajedno. Tri u jednom!
kremba kremba 08:45 23.07.2011

Re: malo svežeg vazduha

Cekajte ljudi, nemoj da gresimo dusu unapred. Podseti me ime Arthur Denta na onu devojku koja je napokon smislila kako da svet ucini lepsim i srecnijim mestom, kad, pre nego sto je uspela ikome to da javi, dodjose vogoni i sve upropastise.

Mozda je legalizacija ceo dan kuckao, objasnjavao i obrazlagao genijalnu ideju, i kad je pritisnuo "objavi", ispostavilo se da je banovan.
arthur_dent arthur_dent 07:35 25.07.2011

Re: malo svežeg vazduha

@kremba
da, u slučaju devojke, cela vaseljena nije imala sreće (sem filozofa)
a u slučaju @legalizacijabg ... paaa, valjda smo mi imali sreće što je banovan :)
prema tome, logičan zaključak bi bio da mu mi dođemo kao neki filozofi!?
babmilos babmilos 18:59 21.07.2011

upravo suprotno

poenta demokratije su izbori. široke koalicije dovode do toga da će sve stranke pred izbore prisvajati uspehe, a prebacivati neuspehe na druge. kada je jedna stranka na vlasti odgovornost je predefinisano poznata.
takođe, stranke troše ogromno vreme na podelu resora i mesta u javnim preduzećima. zakon o departizaciji javnih preduzeća koji je skoro donet nije sprečio izbor bakija anđelkovića za predsednika skupštine ad železnice srbije. smejurija.
angie01 angie01 23:11 21.07.2011

dva losa ubise Milosa!

Onda se nameće druga solucija, a to je da barem odluke na nivou (centralne) državne vlasti ne donosi osoba koja je lider stranke već da se putem širokih koalicija na vlasti povećava difuzija moći i samim tim smanjuje mogućnost neoptimalnih odluka. Naime, sa nekoliko osoba koje donose ključne odluke povećava se šansa da te oduke budu na dobrobit društva. U slučaju sporova, javnost često interveniše stavljajući se na stranu onoga ko nudi bolje rešenje za društvo u celini.

kljucni problem je u kvalitetu-strucnosti, odgovornosti, kreativnosti, sposobnosti, moralnosti,..!

za ovu budalastu igru, gde se vrte jedni isti ljudi u presvlacenu i prestrojavanju, da bi na izborima dobili glas, a posle radili svi isto- iskljucivo za svoju korist-je besmisleno traziti bolja resenja!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:18 21.07.2011

Re: dva losa ubise Milosa!

za ovu budalastu igru, gde se vrte jedni isti ljudi u presvlacenu i prestrojavanju, da bi na izborima dobili glas, a posle radili svi isto- iskljucivo za svoju korist-je besmisleno traziti bolja resenja!

Ma jok!
Zašto tražiti bolja rešenja?

Kakvo je Vaše rešenje?
lajavi lajavi 23:23 21.07.2011

Re: dva losa ubise Milosa!

angie01
da bi na izborima dobili glas, a posle radili svi isto- iskljucivo za svoju korist-je besmisleno traziti bolja resenja


Da. A ja mislim, da je i ovaj post pisan u tom duhu: zbog glasa na izborima ...
angie01 angie01 23:34 21.07.2011

Re: dva losa ubise Milosa!

Kakvo je Vaše rešenje?


Ako nema boljih od ovih kompradora, koji su vec pokazali sta znajui vrte se kao kaleidoskop- uvek drugacije rasporedjeni,kao, konacno spasonosna opcija i resenja, a nova slika uvek od istih delova-onda daj protektorat, da srede ovaj haos, pa kad stasaju nove genreacaje, neuprljane i neinficirane, (kao sto se gaje ove u podmladcima), da preuzmu neko zdravije stanje, sa svescu i voljom da cuvaju i paze!
Jukie Jukie 23:44 21.07.2011

Re: dva losa ubise Milosa!

angie01
Kakvo je Vaše rešenje?Ako nema boljih od ovih kompradora, koji su vec pokazali sta znajui vrte se kao kaleidoskop- uvek drugacije rasporedjeni,kao, konacno spasonosna opcija i resenja, a nova slika uvek od istih delova-onda daj protektorat, da srede ovaj haos, pa kad stasaju nove genreacaje, neuprljane i neinficirane, (kao sto se gaje ove u podmladcima), da preuzmu neko zdravije stanje, sa svescu i voljom da cuvaju i paze!

Prvo treba stvoriti te neuprljane i neinficirane generacije, a za to je potrebno uvesti u škole "dečje odgovornosti" (a ne samo "dečja prava" što se svelo na haos)
lajavi lajavi 23:44 21.07.2011

Re: dva losa ubise Milosa!

angie01
Kakvo je Vaše rešenje?Ako nema boljih od ovih kompradora, koji su vec pokazali sta znajui vrte se kao kaleidoskop- uvek drugacije rasporedjeni,kao, konacno spasonosna opcija i resenja, a nova slika uvek od istih delova-onda daj protektorat, da srede ovaj haos, pa kad stasaju nove genreacaje, neuprljane i neinficirane, (kao sto se gaje ove u podmladcima), da preuzmu neko zdravije stanje, sa svescu i voljom da cuvaju i paze!


da izgradimo novu kulturu ... nikako protektorat, ali moramo biti svesni ove loše kulture, kakvu danas imamo ... nju treba da menjamo, ali od nje moramo da krenemo ...
angie01 angie01 00:03 22.07.2011

Re: dva losa ubise Milosa!

da izgradimo novu kulturu ... nikako protektorat


a kako bez nadzora-kad sami ne mozemo?!

ovde vlada boljsevicka visepartijska demokratija-citaj, demagogija-gde umesto da izabarni sluze svoju zemlju, oni je koriste za sopstvene interese!

nije uopste ustanovljena uloga gradjana-biraca, koju su u stvari poslodavci onima na vlasti-oni biraju odredjene opcije, da umesto njih obavljaju posao za drzavu-kandidati u predstavljanju programa pokazuju svoj cv, kao i svako ko trazi posao, i na osnovu kvaliteta koji su izlozili, eventualno dobiju zaposlenje-sa opcijom da ga i izgube, ako ne ispune ocekivanja i da odgovaraju za svoje postupke, kao na bilo kom drugom radnom mestu!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:23 22.07.2011

Re: dva losa ubise Milosa!

ovde vlada boljsevicka visepartijska demokratija-citaj, demagogija-gde umesto da izabarni sluze svoju zemlju, oni je koriste za sopstvene interese!

nije uopste ustanovljena uloga gradjana-biraca, koju su u stvari poslodavci onima na vlasti-oni biraju odredjene opcije, da umesto njih obavljaju posao za drzavu-kandidati u predstavljanju programa pokazuju svoj cv, kao i svako ko trazi posao, i na osnovu kvaliteta koji su izlozili, eventualno dobiju zaposlenje-sa opcijom da ga i izgube, ako ne ispune ocekivanja i da odgovaraju za svoje postupke, kao na bilo kom drugom radnom mestu!


Hail, Angie!
Ретко се сложим са Вашим коментаром... Само морам додати, сходно констатацији коју сте изнели у коментару... Видите да можемо?
babmilos babmilos 13:50 22.07.2011

Re: dva losa ubise Milosa!

meni se čini da naš partokratizam proizilazi iz činjenice da nismo stvorili državu već da nam je država ono što su nam drugi ostavili. mi nemamo dan državnosti (dan nezavisnosti ili dan bastilje), nemamo državotvornu ličnost (nekog vašingtona), nemamo nikakav dogovor oko toga šta su temeljne vrednosti društva (neku magna cartu). hvalimo četnike jer nisu partizani, a ne zato što sa sobom nose neke veličanstvene etičke vrednosti. hteli bismo malo sa evropom i malo sa rusima, ali na centralne proslave istorijskih jubileja šaljemo sekretare ministarstava, zamenike atašea ili nikoga.
država mora da se formira, i da ima nekakav temelj. i mislim da mi državu nećemo imati dok se ne pojavi ličnost koja će javno da se odrekne svih lopovskih mogućnosti i koja će da demonstrira da poštena demokratija nije izborno samoubistvo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:22 22.07.2011

neka traju

Dakle, nek traje višestranačje, posebno u vlasti!


da, posebno neka traju žutaći na vlasti sa dinkićem, oni su večni madafakah, dok se ne vrati šeki d šejtan iz haga... jbte, tako su puni sebe da je muka pratiti srpsku političku scenu.
arthur_dent arthur_dent 12:22 22.07.2011

Re: neka traju

Hmm,
ako se Šeki ikad vrati iz Haga,
teško da će doći na vlast ... verovatno će i dalje da laje iz prikrajka ...
i da maltretira skupštinsko obezbeđenje prisiljavajući ih da ga iznose iz skupštine
Sepulturero Sepulturero 17:31 22.07.2011

Re: neka traju

arthur_dent
Hmm,
ako se Šeki ikad vrati iz Haga,
teško da će doći na vlast ... verovatno će i dalje da laje iz prikrajka ...
i da maltretira skupštinsko obezbeđenje prisiljavajući ih da ga iznose iz skupštine


Мислим, надам се, да ће да буде као у Француској 1958 године када је Де Гол дошао на власт. Шеки ће, практички плебицитарно, да дође на власт и онда ће да уведе неку врсту председничког система који би личио на оно што данас имамо у Русији.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:27 22.07.2011

Re: neka traju

Мислим, надам се, да ће да буде као у Француској 1958 године када је Де Гол дошао на власт. Шеки ће, практички плебицитарно, да дође на власт и онда ће да уведе неку врсту председничког система који би личио на оно што данас имамо у Русији.

Zato je kralj spas.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:27 22.07.2011

Kako upokojiti vampira

Na početku bih hteo da izrazim poštovanje autoru zarad dobrog teksta.
Rešenja su jednostavna. Većinski izborni sistem, to jest biranje konkretnog čoveka; liberalizacija tržišta; opšta privatizacija, pri čemu ne mislim na privatizaciju zatvora - zatvori moraju biti državni. Samo na taj način možemo izaći iz etatizma višekomunističkog partijskog sistema.

Pozdravljam Vas drevnim pozdravom Adama Smita i Džona Loka:

SMRT FAŠIZMU, QURAC KOMUNIZMU!!!
Goran Nikolić Goran Nikolić 17:36 22.07.2011

Re: Kako upokojiti vampira

nisam znao za ovu misao Smita i Loka :)
arthur_dent arthur_dent 11:53 22.07.2011

7 patuljaka sa Snežanom u inertnoj sredini

Iako je autor delimično pokušao da odbrani svoje mišljenje, ipak nije tu odbranu sasvim razradio.
Ono što stoji, jeste činjenica da je srpska politička scena liderski orijentisana.
Dakle program svake stranke u biti predstavlja trenutnu samovolju svog lidera.
Istovremeno stranke vrše idolopoklonstvo i uglavnom slepo veruju svojim liderima kojima pružaju podršku na kvazi reizborima.

Zatim slede izbori i obaveza kreiranja široke koalicije od par jačih stranaka (Snežana) i gomile kvazi stranaka (veseli patuljci) i naravno podela plena tj. Srbije.
Pored toga što se mngobrojni lideri svojski trude da se materijalno osiguraju, vlada je često u akutnoj paralizi usred nemogućnosti takve vlade da na brzinu dođe do dogovora oko nove podele plena i izglasavanje spornih odluka/zakona ...

Istovremeno građani Srbije predstavljaju tu inertnu sredinu. Velika većina birača ne želi da iskoristi svoje pravo, tako da nam poslanike biraju verni birači koji retko menjaju stran(k)e. Samim time raspored snaga u parlamentu je relativno stabilan. a sa tom stabilnošću ide i činjenica da se oni patuljci retko menjaju.

I Time dobijamo srpsku skupštinu i vladu sastavljenu od Snežana i 7 patuljčića, koja se nikad ne menja. Samim time od demokratije ne dobijamo apsolutno ništa, jer se lideri ne menjaju, a ne menja se preterano ni broj glasova koji dobijaju na izborima.

Ako se ne varam, samo dve Snežane i jedan patuljak su smenjeni sa svojih pozicija u Srbiji od smrti komunizma.
Žalosno je što su to u pitanju Zoran Đinđić, Slobodan Milošević i Vladan Batić. I to je izgleda jedini način da se smene naši kvazi lideri.

Ako neko još uvek gaji iluzije o demokratiji i borbi mišljenja u srpskoj skupštini, moram da ga razočaram, jer velika većina odluka skupštine se donosi odlukama većine tako što odgovarajuća Snežana/patuljak, preko svojih pomoćnika naredi poslanicima kako da glasaju u skuptini i onda kreće grafički prikaz glasanaj na TV-u (nekad bilo, odavno nisam gledao) sa raspoređenim amfiteatrom po strankama i uvek primetiš da je nemoguće da se pojedino sedište u nekoj stranci protivi volji stranke i njenog lidera.

....
PS. Ispravka: U trenutku zaboravih na Đinđića
Sepulturero Sepulturero 19:32 22.07.2011

Непринципијелне коалиције

Например, гласате за Тадића (ДС) а на власт вам дође Динкић. Гласате за Коштуницу а на власт вам опет дође Динкић. Како може странка која се цело време врти око цензуса да контролише све токове новца у Србији већ више од 10 година?
Или, гласате за Тадића а на власт долази Дачић.
Ако сутра гласате за Тому ко зна ко ће још да се појави на власти. Уствари, нема праве алтернативе као ни на Западу јер су медија и новчани токови чврсто у рукама естаблишмента.
Демократија је пропала а са овом финансијском кризом то је све јасније и јасније.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:28 22.07.2011

Re: Непринципијелне коалиције

Демократија је пропала а са овом финансијском кризом то је све јасније и јасније.

Zato je diktatura spasonosno rešenje, po sistemu
MOŽEMO MI TO I GORE

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana