Budućnost| Društvo| Ekonomija| Politika

Gorki plodovi- živimo lošije nego u SFRJ

Milan Karagaća RSS / 25.06.2011. u 09:48

Većini stanovnika na prostoru bivše SFRJ nisu potrebna nikakva istraživanja, analize ni naučna dokazivanja da bi im pokazalo kako žive. Zna narod dobro šta je sve prošao i dokle je došao ali zna dobro i oseća na svojoj koži onu mudru narodnu da se kasno kajati.

14674653164e04a22125d5f736659528_368x252.jpg 

Eto na B92 je objavljeno kako istraživanja pokazuju da većina u četiri bivše jugoslovenske republike, danas nezavisne države, danas živi lošije nego pre 91.  Istraživanje „Javno mnenje. 20 godina kasnije“, zajedno su sproveli ljubljanski Dnevnik, zagrebački "Jutarnji list" i B92.

U tekstu se navodi da:

 „Dvadeset godina kasnije većina opravdava motive zbog kojih se raspala Jugoslavije, ali različito tumače glavne aktere i posledice. Anketa koju su u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegocini inicirale tri medijske kuće pokazuje da spovedena da za nasilni raspad SFRJ većina u Srbiji i Hrvatskoj krivi nerešena pitanja iz prošlosti.
U Bosni i Hercegovini okrivljuju višestranački sistem dok Slovenci razlog za razlaz vide u različitoj ekonomskoj razvijenosti bivših republika. Međutim bez obzira na raličita tumačenja prošlosti, u sadašnjosti građani sve četiri države kažu da žive lošije nego pre 20 godina.
"Od nacionalizma se ne živi. Nacionalizam je nešto što zaokuplja srca, duše ljudi, oni su spremni nekada da žrtvuju svoje živote za nacionalne ideale. Ali treba nahraniti decu. Ne možete nacionalizmom nahraniti decu, možete im zatrovati dušu. Tako da svaki čovek može da ceni situaciju od pre dvadeset godina i ovu danas i jasno je da u materijalnom pogledu za nekog prosečnog žitelja svih ovih prostora izuzev možda Slovenije da se vidi jedan nazadak u relativnom smislu ljudi žive slabije", rekao je sociolog Jovo Bakić.
Zajedničko anketiranim stanovnicima Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije je da sa su spremni na političku, ekonomskiu pa i vojnu saradnju. Zajedničko im je i da su najslabije ocene dale svojim vladama, parlamentima i političkim strankama. Ali samo u Srbiji Slobodan Milošević nije dobio negativnu ocenu za ulogu u jugoslovenskoj krizi, već se negativcem smatra Franjo Tuđman. Kultura zato bolje prolazi. Kulturna dešavanja koje se odvijaju u zemljama bivše Jugoslavije izazivaju veće interesovanje u Bosani, manje u Hrvatskoj a podjednako Slovence i Srbe.
"Mislim da tu zapravo postoje neke razlike u regionu. Mislim da u Srbiji, što će možda delovati paradoksalno, ima nešto opušteniji odnos prema konzumiranju kulturnih proizvoda iz komšiluka nego možda u Hrvatskoj gde se i dalje oseća jedna doza tereta iz 90-ih gde je i dalje potrebno davati neke najrazličitije izgovore , dodatna objašnjenja pa gotovo i izvinjenja zašto vi sada servirate nešto što dopire iz Slovenije ili Srbije.", kaže pisac Vladimir Arsenijević.
Anketa u kojoj je učestvovalo po 700 ispitanika iz sve četiri države pokazuje da uspesi sportista iz zemalja bivše Jugoslavije raduju Slovence, Srbe i Bošnjake, ali ne i u Hrvatskoj gde se dve trećine ispitanih izrazito ne raduje uspesima sportista iz Srbije i Slovenije.“

Inače, poznato je da su u SFRJ razlike u razvijenosti republika bile uvek vidljive, Slovenija je uvek bila najrazvijenija, a onda Hrvatska na 2/3 slovenačkog nivoa, pa Srbija na polovini, Crna gra na preko trećine i BiH i Makedonija na  trećini slovenačkog BDP po glavi.U poslednje dve decenije ta disproporcija je narušena u korist Slovenije a na štetu svih ostalih.

Kako navodi Mijat Lakićević u tekstu na tu temu objavljenom u nedeljniku Novi magazin“ ,da su ti odnosi ostali, budući da je Slovenija prošle godine imala 17.400  evra po glavi stanovnika- Srbija bi danas imala oko 8.700 ili 4.400 evra više no što ima. Isto važi i za BDP pa bi Srbija umesto 30 milijardi imala 60 milijardi evra. Iz iste analize je vidljivo koliki je bio BDP po republikama 1990.godine, koliki je danas stvarni a koliko je bilo moguće da nije bilo glupog raspada i koliki je gubitak koje republike i svih zajedno. Vidljivo je da samo Slovenija nije imala gubitak i da je ostvarila ono što je bilo moguće i da je ostala SFRJ. Eto, iako su neki srpski patriotski umovi predviđali da će nas „austrijski konjušari moliti da se vrate“, Slovenija i dalje najbolje stoji a velikom nacionalnom ponosu ne smeta što je Srbija daleko iza konjušara.

 Zemlja   1990.    2010.      2010.     Gubitak

                            Stvarno    Moguće  

Slovenija      22        36           36           -

Hrvatska       32       45,6        49,3       3,7

Srbija

(sa KiM)       51        35          70         35

Srbija

(bez KiM)    42         31          60         29

CG                2,5        3            4           1

Maked.         6,7        7         10,8       3,8

UKUPNO:  127,7    140,2    190,7      50,5

Ista je stvar i sa BDP po glavi – Slovenija je sa 11.000 evra 1990.godine stigla do 17.400,a Srbija sa 5.700 za 20 godina uspela da stigne do 4.400, a mogla je imati 8.700 evra po glavi.

Dalje, 2 miliona Slovenaca stvara 36,6 milijardi evra ili 17.400 po stanovniku, sa prosečnom platom od 2.000 evra i stopom nezaposlenosti od 7,5%, dok 7,3 miliona stanovnika Srbioje bez Kosova stvara tek 30 milijardi  ili 4.400 evra po glavi, sa prosečnom platom od 450 evra i stopom nezaposlenosti od 20%.

Srbija i BiH jedine još nisu dostigle stepen razuvoja od pre 20 godine, CG i Makedonija jedva nešto iznad , a Hrvatska i Slovenija značajan rast.

Industrijska proizvodnja u srbiji je tek na 45% od one pre 20 godina. U poslednjih 10 godina ona je porasla za svega 6% dok je u istom periodu  Slovenija imala rast od 18% , Hrvatska 22%. Prema tome, iako Srbija ima potencijale da bude lider na prostoru bivše nam države, ona je daleko od toga jer je zapostavila industriju tako da joj je izvoz tek na nivou ¼ BDP dok Slovenija izvozi u vrednosti od 50% a čak i Makedonija više od Srbije tj.35%.

Prema tome, svi sem Slovenije, su izgubili, osim nekih pojedinaca koji su od anonimusa postali imperije. Izgleda da u svim novonastalim država sa ogromnim gubicima nema stvarne volje i snage da se objektivno analizira i utvrdi zašto su države u takvom stanju, a posebno, ma ni govora, da se istraži i utvrdi otkuda nekima ljudima i mnogima toliko bogastvo u privatnom posedu jer dok su države i ogromna većina naroda siromašile oni su se bogatili.

Nije nam valjala SFRJ a sada svi kao hoće neku integraciju u EU koja će ih opet postaviti tamo gde su bile samo što to nije ni približno onome što je moglo biti.

Na kraju bih ponovio rečenicu Jove Bakića da “nacionalizmom ne možete nahraniti decu, možete im zatrovati dušu“.

Bilo bi pametno da se pre svega roditelji zapitaju šta treba da rade za svoju decu da ih nahrane, umesto da trovanjem nalaze izgovor za svoju nesposobnost. A i političari bi morali da se ponašaju pre svega kao roditelji svoje a ne trovači tuđe dece.

Uostalom, ako jedan Obama može da prizna da je Amerika vodila glupe ratove i trošila ogromne pare umesto da razvija zemlju, nema razloga da  i političari na prostorima bivše SFRJ priznaju greške i okrenu list.Ako oni to urade, uradiće i mediji i ako budu samo pola glasni kao početkom 90%  kada su pozivali na svađanje, uspeće da stvore mnogo bolju klimu za pomirenje i civilizovane odnose na prostorima bivše nam države. Preduslov za to je da svako vidi svoj deo krivice.

O tome je bilo reči i u onom serijalu u dva nastavka emitovanom pre tri dana na RTS pod naslovom "Dogovoreni rat ", ali su sjajne analize naše stvarnosti dali Siniša Pavić sa onu "Belu lađu", a pogotovo sjajni Siniša Kovačević u seriji "Gorki plodovi".

 



Komentari (165)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragan7557 dragan7557 08:16 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Naravno, Srbi su najodgovrniji, jer su kao najbrojniji, žrtvovali se u Dva svetska rata da bi svi Srbi živeli u jednoj državi,

Na ovu šovinističku kartu se igralo mnogo kasnije, jer niti je Srbima bilo stalo( ikada) do "braće" po drugim "državama" niti su oni bili tada toga kao nacija bili svesni. Srpskoj eliti (Kraljevine Srbije) je bilo stalo do teritorija na kojima su Srbi živeli i do nacinalnog bogatstva koje se tu nalazilo, ili bolje rečeno pljačke tuđeg.

Da "bratstvo" nije nešto naročito zapisano u glavama (čitaj džepovima) elita, su pokazali kasniji događaji proterivanjem Srba iz Hrvatske i današnjom ekonomskom saradnjom bogataša i kriminalaca. Šovinizam je moćno oružje u rukama zla.
Ne, problem su bili Albanci, jer su oni zahtevali državnost,

Albanci jednostavno u tim vremenima nisu bili problem jer je jaka i moćna savezna država mogla da se nosi sa njim. Uzgred Kosovari u tim vremenima nisu imali (sve do pada "komunizma" u Albaniji , i kasnije) nikakvu alternativu u samoj Albaniji koja im osim obespravljenosti koja tamo i danas vlada, nije ni bila matična država a nije im to ni danas.

Multinacionalnu vlast u Beogradu(još uvek je tako) je više interesovalo krčmljenje nagomilanog nacionalnog bogatstva(rad čitavih generacija) i bukvalno prisvajanje svega što i vredi i ne vredi, dok je narodu za uzvrat "prodvan" najgori šovinizam a svakodnevna pljačka se prikrivala obraćanjem pažnje na nepostojeće zločine onih drugih.

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:19 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

mislim naravno na sve one koji su uzivali velike privilegije u bivsoj drzavi.

naravno, valjda na ove ljude koji su u svojim pedesetim ostali bey posla pa seku prste.A privilegovanih je bilo onda i ima i sada.
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:33 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Poistovećujemo šestojanuarsku diktaturu sa diktaturom "proleterijata"?

Neuporedivo jer je šestojanuarska diktatura bila najgora na ovim prostorima.
dragan7557 dragan7557 08:42 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Jugoslavija nije bez razloga uvijek bila diktatura, osim kratkog razdoblja parlamentarizma, koje je završilo demokratskim ubijanjem po Skupštini.

E pa, SFRJ ni po kom osnovu nije bila nikakva diktatura kao što su to tvrdili salonski beogradski disidentčići (disideniti nikada nisu ni bili, pa i ne zaslužuju da ih bilo ko tako nazove) ili frtalj inteligentni neoliberali koji su liberali samo do dolaska na vlast, ili demokrati koji su demokrati sve dok ne ustanove svoju diktaturu.

Osnova svega je jednakost u ekonomskoj distribuciji novostvorenog viška dobara, kao i ukidanje privilegija po bilo kom osnovu.
Gorki plodovi- živimo lošije nego u SRFJ

Kapitalistički ekonomski poredak niti je u stanju da pruži poboljšanje života velikih masa ljudi, niti je to ikada bila svrha tog suludog sistema.

SFRJ je po svim parametrima bila demokratska država sa boljom i pravednijom raspodelom (Income Distribution) nego bilo koja država tadašnje a i sadašnje Evrope. O amerima kod kojih manje od 1% stanovništva prisvaja preko 90% nacionalnog dohotka nije ni potrebno trošiti reči.

cerski

dragan7557 dragan7557 09:19 26.06.2011

Re: pravo viđeno

Kraljevina Jugislavija, sa Banovinom Hrvatskom u njoj, bila je pravna država. Možda ne za uzor, ali za državu naslednicu, reper pravne države.

Naravno, a u istoj pravnoj državi, Kraljevini Jugoslaviji bi takvi poput tebe prvo bili javno batinani (oko pedeset batina za širenje laži), posle zatvoreni u neku od brojnih robijašnica, a ako se i tada ne bi opametili, posle javno izrečene sudske presude obešeni na Terazijama.

cerski

p.s. naravno u vreme turske pravne države bi se ti kezio sa nekog kolca na koji bi bio nabijen, ali tek pošto bi ti iščupali jezičinu da ne širiš laži.
mayo1 mayo1 09:30 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Poistovećujemo šestojanuarsku diktaturu sa diktaturom "proleterijata"?
Kraljevina Jugislavija, sa Banovinom Hrvatskom u njoj, bila je pravna država. Možda ne za uzor, ali za državu naslednicu, reper pravne države.

Zavisno od kuta gledanja.
U Hrvatskoj, nakon početnog oduševljenja ujedinjenjem 1918. dolazi do razočaranja zbog načina provođenja - Srbi su novostvorenu državu smatrali svojim ratnim plijenom i tako se ponašali.
Jedan od velikih pobornika ujedinjenja, kipar Ivan Meštrović u svojoj knjizi opisuje ručak sa kraljem Aleksandrom i princezom Jelenom, krajem 1920:

"Usprkos tome, Aleksandar je bio animiran, a Jelena je bila namrštena
i tmurna i jedva je po koju riječ rekla. Možda je, sirota, bila još pod pritiskom
uspomena iz Petrograda, Začudo, ona je više sličila ocu nego njena
braća. Lice kratko i široko u jagodicama i vilicama, a vrat kratak i nos
naglašen kao i kod oca. Pitala me jedino:
- Otkuda dolazite?
- Iz Zagreba - odgovorio sam - Vaše Kraljevsko Visočanstvo.
- Iz Zagreba, a bio je skoro i u Splitu - dodao je Aieksandar.
- Ne poznajem - uzvratila je Jelena, pa se okrenula bratu, i pitala ga:
- A što, zar više neće biti Srbije? Zar ćeš ti pustiti, da se država ne
zove Srbija? Kako to može biti i zašto si ratovao?
- Kako neće biti Srbije? - smješkao se Aleksandar - budući da su
u državu ušli i Hrvati i Slovenci, ona će se zvati po svima trima, da svima
bude pravo.
- Al, Boga mi, neće Srbima. Zašto je nisi nazvao Velika Srbija, kad se
povećala? Tako cijeli svijet misli u Beogradu - završila je kiselo Jelena.
- Ostavi, to ti ne razumiješ, ovako je trebalo, pa je i učinjeno i gotovo,
čaršija može da misli što hoće - rekao je Aleksandar ponešto osorno.
- Al ja ne mogu da zamislim drugo nego Srbiju, pravoslavnu Srbiju,
razumiješ li me?!"

Ali tako je to, kada se na narode posmatra kao na monolitne interese, kao da živiš u srednjem veku.

Nažalost, događaji su pokazali da narodi upravo tako razmišljaju. Želio sam reći da bi se Skupština pretvorila u beskrajna međunacionalna prepucavanja, gdje bi onaj drugi uvijek bio "kriv".
Ovo sa putnim pravcima...

Vama je to vjerojatno smiješno, ali Hrvatskoj nije.
Hrvatska dobar dio svog proračuna puni prihodom od turizma, a turizma bez dobrih cesta nema.
U SFRJ se četrdeset godina mrljavilo sa autoputem ("Bratstvo-jedinstvo" i tek ga je RH završila.(dio kroz Hr)
Da je ostala SFRJ,takvim tempom gradnje, kada bi bili izgrađene auto-ceste Zagreb-Rijeka, Istarski ipsilon, Zagreb-Split itd krucijalne za turizam?
Jer, svaka država ima prioritete - tako i cestovne - da li bi to bio prioritet za Jugoslaviju?
Sudeći po tadašnjem odnosu prema turizmu - ne.

Ovako, svako gradi što želi i gdje smatra da treba.
I ima koliko sam stvori.
Bez da mu je netko drugi za to kriv.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 09:43 26.06.2011

Re: pravo viđeno

dragan7557

Ma jok!
Da se ne bih raspravljao... Slikovit primer:
U SFRJ, bi mi posle tajno izrečene presude, uz pomoć priznanja dobijenog posle oznaške torture na kojoj bi i zlikovci u Gvantanamu zavideli, usledilo bi tajno izvršenje smrtne kazne u nekoj šumi.
Razumnom dovoljno, ali ne i Cerskom, koji pravnu državu poistovećuje sa državom blagostanja, preraspodelom.

Carski
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:53 26.06.2011

Re: pravo viđeno

U SFRJ, bi mi posle tajno izrečene presude, uz pomoć priznanja dobijenog posle oznaške torture na kojoj bi i zlikovci u Gvantanamu zavideli, usledilo bi tajno izvršenje smrtne kazne u nekoj šumi.

Pa čoveče kako onda preživi u to zločinačko vreme u SFRJ.
dragan7557 dragan7557 09:56 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

- A što, zar više neće biti Srbije? Zar ćeš ti pustiti, da se država ne
zove Srbija? Kako to može biti i zašto si ratovao?

Hvala za postavljanje ovog dijaloga (mada mi je bio poznat) iz kojeg se jasno vidi:
Srbi su novostvorenu državu smatrali svojim ratnim plijenom i tako se ponašali.

A ovo važi i za ostale novoripojene teritorije koje je monarhija krvlju svojih građana dobila, kako bi Krađorđevići imali veću prćiju.

Naravno da je:
U Hrvatskoj, nakon početnog oduševljenja ujedinjenjem 1918. dolazi do razočaranja zbog načina provođenja

hrvatska elita očekivala da sve privilegije koje je imala u Austro-Ugsrskoj monarjiji budu priznate.

Karađorđevići a pre njih kumovi Obrenovići su i Srbiju smatrali isključivo svojom ličnom prćijom, pa su to preneli i na nove teritorije koje su im milostivo dodeljene a koje nisu čak ni osvojili, već milošću Amerikanaca dobili na tacni.

cerski
niccolo niccolo 10:06 26.06.2011

Re: pravo viđeno

Pa čoveče kako onda preživi u to zločinačko vreme u SFRJ.

Isto kao komunisti vreme u kraljevini jugoslaviji
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:06 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

mayo01

Prvo, nisam nikakav jugonostalgičar, već odgovaram na ono što smatram neistinom.
Meni je sasvim svejedno koliko država ima, i kako se zovu, ali mi nije svejedno kakvi su odnosi među ljudima, prema ljudima, i među državama.

Princeza Jelena je govorila ijekavicom? Ma ko je ta princeza, i što je bitno šta je mislila, govorila, pošto se Aurorom vratila iz Petrovgrada?!


Da ne bih raspravljao oko "cesta i turizma", samo da podsetim da nije SFRJ sprečavala SRH da pravi "ceste i turizam" u okviru SRH.

Na koji način su se ponašali? I koji su to Srbi?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:09 26.06.2011

Re: pravo viđeno

Milan Karagaća

"Nisu nas ubijali dovoljno"
dragan7557 dragan7557 10:10 26.06.2011

Re: pravo viđeno

Pa čoveče kako onda preživi u to zločinačko vreme u SFRJ.

Pa, izgleda nisu preživeli javljaju se iz silnih grobova, zagrobnim glasom, jbg, osobina nebeskog naroda

Dakle prijatelju ja sam mislio da ti možeš da prepoznaš provokatora kad ga čuješ, vidiš, il' pročitaš.

Ovakva trabunjanja su i dovela do rušenja kvalteta ovog bloga.

cerski
dragan7557 dragan7557 10:14 26.06.2011

Re: pravo viđeno

Da se ne bih raspravljao.

A ko je tebe uopšte ubedio da se ja raspravljam sa tobom?



cerski
dragan7557 dragan7557 10:19 26.06.2011

Re: pravo viđeno

srdjazlopogledja
Milan Karagaća

"Nisu nas ubijali dovoljno"

Čime je pričinjena namerljiva šteta.

cerski
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:21 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

dragan7557

Deder, da se objasni šta se iz dijaloga "lepo vidi"? Briunski plenum?! Pa ni taj transkript nije dokaz, već potvrda, Pravniče!

Lična prćija Karađorđevića? U svetlu rasprave, nek' bude. Ali je i jedan hrvatski seljak imao svoju, i samo svoju, u koju mu "elita" nije dirala. A kad su "prijatelji naroda" došli na vlas', to njegovo je postalo upitno.

P.S. SAD, Vilson su intervenisali u vezi Banata, a samo ludak spaja prolivanje krvi i "na tacni" u istom komentaru.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:27 26.06.2011

Re: pravo viđeno

dragan7557

Znate šta, Cerski, ma koliko se ne slagao s Vama, NIKAD NEĆU REĆI ILI NAPISATI DA JE ŠTETA ŠTO STE ŽIVI!
Ali, ako ne povučete ovo što ste napisali, neću se više upuštati u odgovaranje na Vaše komentare.
dragan7557 dragan7557 10:35 26.06.2011

Re: pravo viđeno

srdjazlopogledja

Pa kad naučiš da OZNA nije postojala u SFRJ možda postaneš pametniji.
Ali, ako ne povučete ovo što ste napisali, neću se više upuštati u odgovaranje na Vaše komentare.

Ovo je najbolja odluka koju čak i ja pozdravljam, pod uslovom de se držiš obećanog, pošto sam već napisao:
A ko je tebe uopšte ubedio da se ja raspravljam sa tobom?



cerski
freehand freehand 10:35 26.06.2011

Re: pravo viđeno

dragan7557
srdjazlopogledja
Milan Karagaća

"Nisu nas ubijali dovoljno"

Čime je pričinjena namerljiva šteta.

cerski

dragan7557 dragan7557 10:59 26.06.2011

Re: pravo viđeno

niccolo
Pa čoveče kako onda preživi u to zločinačko vreme u SFRJ.

Isto kao komunisti vreme u kraljevini jugoslaviji

Elegantno!

cerski
angie01 angie01 11:18 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Nažalost, događaji su pokazali da narodi upravo tako razmišljaju.


zakoni plemena!

za turizam u Hrvatskoj!

celog zivota, iako sam obisla pola sveta-isla sam u Hrvatsku na mora- Rovinj i Dubrovnik su mi bili druga kuca, da ne curima sad ovde za ostrvima i ostalim detaljima-tvrdim, jer videla sam mnoga druga, da je hrvatsko primorje najlepse na svetu- a stanovnistvo tamo se ponasa krajnje neadekvatno onome sto im je s neba palo!

U smislu, da se ne angazuju oko ponude, infrastrukture, i domacinskog ponasanja-dok drugi, koji nemaju prirodnim putemuslove za vrhunski turizam, urade sve da bi bili najposeceniji, hrvatski turisticki radnici bi samo da naplate to sto su pod tim nebom rodjeni!

s izuzetkom Istre!

nisu nista bolji Srbi, sa svojim npr-banjskim turizmom, u svetu naprave citava naselja s infrastrukturom i vrhunskom ponudom vestackih spa centara-i to papremo naplacuju, jer se potrude za udovolje svemu i pruze odgovarajuce usluge, a kod nas je sve kako je jos bilo za vreme kraljevine!


Milan Karagaća Milan Karagaća 11:36 26.06.2011

Re: pravo viđeno

niccolo
Pa čoveče kako onda preživi u to zločinačko vreme u SFRJ.

Isto kao komunisti vreme u kraljevini jugoslaviji

Nemoj čoveku pripisivati da je bio teroristička organizacija kao što govore za KPJ za vreme one divne demokratske kraljevine.
mnogi nisu preživeli pa ni onih sedam sekretara SKOJ-a.
dragan7557 dragan7557 11:58 26.06.2011

Re: pravo viđeno


Nemoj čoveku pripisivati da je bio teroristička organizacija kao što govore za KPJ za vreme one divne demokratske kraljevine.

Nije ni pripisao već vrlo elegantno odgovorio.

srdjazlopogledja
Milan Karagaća

"Nisu nas ubijali dovoljno"

Uzgred upotrebljena je množina a ne jednina, pa je niccolo u pravu, pošto je ukazao na množinu komuniste kao suprotstavljenu stranku onima koje su množinski i bezdušno ubijali nepostojeći organi SFRJ.

Što OZNA nije postojala u SFRJ za pokondirene demokratske tikve, nije od značaja, važno je da se kaže da "NAS demokrate nisu ubijali dovoljno." Ili u prevodu ubili su milione ali "slobodu i demokratiju" nisu mogli.

Čak i petparački romanopisci imaju bolji sadržaj od demo-neo-liberalne jezikoslovije, priučene i bukvalno prepisane amero sloganologije.

cerski


mayo1 mayo1 12:10 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

srdjazlopogledja

Da ne bih raspravljao oko "cesta i turizma", samo da podsetim da nije SFRJ sprečavala SRH da pravi "ceste i turizam" u okviru SRH.

Stvar je u financijama.
Činjenica je da je u cestovnoj infrastrukturi danas u R.Hrvatskoj urađeno više nego u četrdeset yu-godina.
Da ne obrazlažem dalje.
Princeza Jelena je govorila ijekavicom? Ma ko je ta princeza, i što je bitno šta je mislila, govorila,

Dijalog je naveden kao primjer kako je razmišljala srpska politička i vojna elita.
U Hrvatskoj je na selu često dolazilo do pobuna seljaka zbog bahatog i isključivog ponašanja državnih službenika - uglavnom Srba - pročitajte malo o događajima u dvadesetim godinama i načina kako su vojska i žandari tretirali hrvatske seljake.
Nisu Hrvatska seljačka stranka i Stjepan Radić bez razloga bili glavna politička snaga. I nisu slučajno zastupnici HSS postrijeljani u Skupštini.
I nije to Puniša Račić učinio "tek tako".
Dovoljno je vidjeti kakvu je kaznu za taj zločin dobio i još više kako ju je služio u toj vašoj "pravnoj državi".
Meni je sasvim svejedno koliko država ima, i kako se zovu, ali mi nije svejedno kakvi su odnosi među ljudima, prema ljudima, i među državama.

Slažem se.
Zato i smatram da je ovako bolje. Surađivat ćemo tamo gdje imamo obostranih interesa.
Ako je nešto loše u Hrvatskoj, bespredmetno je optuživati za to Srbiju - i obratno - prema tome i odnosi mogu biti OK.
Jer nema razloga za upiranje prstom i dizanja tenzija.
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:25 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Činjenica je da je u cestovnoj infrastrukturi danas u R.Hrvatskoj urađeno više nego u četrdeset yu-godina.

Da ne čitam dalje: činjenica je da su u Jugoslaviji putevi u Sloveniji bili najgori (osim autoputa Ljubljana - Postojna (Razdrto). Džemal Bjedić je, dok je bio predsednik Izvršnog Vijeća BiH napravio kampanju 1000 kilometara puteva i 1000 škola u BiH. Za neverovati je valjda iz današnje perspektive da su putevi u BiH bili bolji nego u najrazvijenijoj republici, ali je to bila činjenica. Sećam se puta Postojno - Nova Gorica 1988. godine - pa put na Rajac je i dan danas magistrala za tu džadu.

Sa druge strane, javlja se primer Portugala koji je najveći deo donacija Evropske Unije uložio u puteve. Istina je da je danas lakše putovati Portugalom, ali je ekonomija i dalje u domenu Salazarovog režima. Sa druge strane, Irska je uložila Evropski novac u razvoj novih tehnologija. Jel poznat učinak Keltskog tigra (bez ozbira što ih je finansijska kriza saranira)?
dragan7557 dragan7557 12:48 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Jel poznat učinak Keltskog tigra (bez ozbira što ih je finansijska kriza saranira)?

Pa, gazda Keltski tigar je omatorio, očoravio, zubi ispali i sad oće da lipše.

Svojevremeno Nj. Ekselencija Minister Bubalo reče "Srbija će biti evropski Tigar."

Ode minister de Niro a štene Srpskog tigra lipsalo pre nego što je dobilo zube, tako da Srbija i pored dobre namere (ili obmane) ne posta Tigar.

cerski
Bili Piton Bili Piton 13:09 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Milutin Milošević

Da ne čitam dalje: činjenica je da su u Jugoslaviji putevi u Sloveniji bili najgori (osim autoputa Ljubljana - Postojna (Razdrto)


Hehe, Ljubljana-Razdrto je bio moj prvi klinački susret sa autostradom...dok nismo prešli u Italiju

Najporaznija od svega su mi dva zaključka: a) Juga ne bi opstala ni da se "demokratizovala" i b) razlaz mirnim putem nije bio moguć.

Oh well....
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:19 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Pa, gazda Keltski tigar je omatorio, očoravio, zubi ispali i sad oće da lipše.

Sasvim tačno. Ništa nije večito (primer Jugoslavije je baš ilustrativan, zar ne?). No, pitanje je ko šta ostavi iza sebe. Jugoslavija, kao i Keltski tigar, imaju čime da se pohvale. Da proverimo ove današnje nseretnike? Šta će oni da ostave "potomstvu"?
dragan7557 dragan7557 13:40 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Milutin Milošević
Pa, gazda Keltski tigar je omatorio, očoravio, zubi ispali i sad oće da lipše.

Sasvim tačno. Ništa nije večito (primer Jugoslavije je baš ilustrativan, zar ne?). No, pitanje je ko šta ostavi iza sebe. Jugoslavija, kao i Keltski tigar, imaju čime da se pohvale. Da proverimo ove današnje nseretnike? Šta će oni da ostave "potomstvu"?

Kriv krasni, da izbiju oči, rek'o bi narod.

cerski
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:49 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

mayo1

Stvar je u financijama.
Činjenica je da je u cestovnoj infrastrukturi danas u R.Hrvatskoj urađeno više nego u četrdeset yu-godina.
Da ne obrazlažem dalje.

Okidoki.

mayo1
Dijalog je naveden kao primjer kako je razmišljala srpska politička i vojna elita.

A elita je Jelena ili Aleksandar?
mayo1
U Hrvatskoj je na selu često dolazilo do pobuna seljaka zbog bahatog i isključivog ponašanja državnih službenika - uglavnom Srba - pročitajte malo o događajima u dvadesetim godinama i načina kako su vojska i žandari tretirali hrvatske seljake.
Nisu Hrvatska seljačka stranka i Stjepan Radić bez razloga bili glavna politička snaga. I nisu slučajno zastupnici HSS postrijeljani u Skupštini.
I nije to Puniša Račić učinio "tek tako".
Dovoljno je vidjeti kakvu je kaznu za taj zločin dobio i još više kako ju je služio u toj vašoj "pravnoj državi".

U Vasoj anticerebralnoj glavici mozete prisvajati drzave koliko god hocete, ali moju glavicu ostavite meni.
Da razjasnimo sta znaci pravna drzava, uzor i reper.
Pravna drzava znaci da je Punisa Racic osudjen, sto nije bio slucaj u "drzavama" nakon toga, kada su ljude bacali u jame, ili "strijeljani" (sta god to znacilo u Vasem govornom podrucju), te u Hrvatskoj danas postoje presude za ljude zbog "pripadnosti narodu koji je stolecima tlacio hrvatski narod" (to su srpski zandarmi i hrvatski seljaci), a ne postoje presude za one koji su streljali, palili i bacali u jame.
Ako ovo shvatite, onda razumete sta pravna drzava znaci, ma "cija bila".
Dalje, ako je kazna Punisi Racicu bila neodmerena, blaga, to upravo znaci da ta drzava nije uzor, ali posto mu jeste sudjeno, i posto jeste osudjen, to tu drzavu cini reperom, danas.
Ne zaboravimo pritom, da je ista ta drzava evaluirala i dobila i banovinu Hrvatsku, te bih voleo da cujem da su i tada "uglavnom srpski zandarmi" maltretirali "uglavnom hrvatske seljake".
mayo1
Slažem se.
Zato i smatram da je ovako bolje. Surađivat ćemo tamo gdje imamo obostranih interesa.
Ako je nešto loše u Hrvatskoj, bespredmetno je optuživati za to Srbiju - i obratno - prema tome i odnosi mogu biti OK.
Jer nema razloga za upiranje prstom i dizanja tenzija.

Ali, izgleda nije "bespredmetno" optuzivati Srbe, i maniru
"Ja - Tarzan, ti - Dzejn, pa ko pobedi, lupa se u grudi".

bluestar bluestar 14:06 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Vojvoda Živojin Mišić

Izveštaj kralju Aleksandru po povratku iz Splita
(Iz beleške sekretara Živojina Mišića, g. Milorada Pavlovića)

„Iz svega sto sam čuo i video ja sam duboko zažalio sto smo se mi na silu Boga obmanjivali nekakvom idejom bratstva i zajednice… Svi oni jednako misle, to je svet za sebe, ma sa kakvim predlogom da se pojaviš….. stvar je propala…..

Ništa se ne može zajaziti, ničim što bi joj se ponudilo.

Ja sam sa tim načisto. Dvoje nam kao neminovno predstoji: potpuno se otcepiti od njih, dati im državu, nezavisnu samoupravnu, pa neka lome glavu kako znaju, a drugo je, upravo prvo, da u zemlji zavedemo vojnu upravu za dvadeset godina i da se zemlja sva baci na privredno i ekonomsko podizanje, daleko od svih politickih uticaja. Ako to ne može, onda se otcepiti, dati im njihovu državu.

Granice će biti gde ih mi povucemo, a mi ćemo ih povuci ne onde gde naše ambicije izbijaju na povrsinu, nego onde gde istorija i etnografija kažu; gde kaže jezik i običaji, tradicija i najzad gde se sam narod po slobodnoj volji opredeli, pa će biti i pravo i Bogu drago.

A Italijani? Neka im je sa srećom. Neka se oni Hrvatima usreće. Ja sam duboko uveren da se mi njima nećemo usrećiti... Ti su ljudi svi odreda, prozirni kao čaša, nezajažljivi i u toliko meri lažni i dvolični da sumnjam da na kugli zemaljskoj ima većih podlaca, prevaranata i samoživih ljudi.

Ne zaboravite Visočanstvo, moje reči. Ako ovako ne postupite siguran sam da ćete se ljuto kajati.”



Evo Mayo1, kad vec volis citirati dogadjaje iz istorije, procitaj i ovo. Mozda ti pomogne da bolje sagledas situaciju iz tog vremena.
ljuboten ljuboten 14:59 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Da "bratstvo" nije nešto naročito zapisano u glavama (čitaj džepovima) elita, su pokazali kasniji događaji proterivanjem Srba iz Hrvatske i današnjom ekonomskom saradnjom bogataša i kriminalaca. Šovinizam je moćno oružje u rukama zla.

Pohranjujem Vaše komentare. Šta bi mi bez Vašeg velikog znanja na ovom blogu? Ma da mi je žao što se nadate da će te makar malo da utičete na neke koji bi da rasapravljaju pa da pritom dokažu da je Kraljevina Jugoslavija bila prava sreća.
Ne, problem su bili Albanci, jer su oni zahtevali državnost,

Albanci jednostavno u tim vremenima nisu bili problem jer je jaka i moćna savezna država mogla da se nosi sa njim. Uzgred Kosovari u tim vremenima nisu imali (sve do pada "komunizma" u Albaniji , i kasnije) nikakvu alternativu u samoj Albaniji koja im osim obespravljenosti koja tamo i danas vlada, nije ni bila matična država a nije im to ni danas.

Hvala Vam za komentar, no imaću da dodam, možda i da preciziram stanje na Kosovu, obzrom da sam bio rukovodeći kadar u privredi, a stalno u sukobu sa onima koji su zbog nesposobnositi lepo živeli od politikanstva. Naravno, mislim na Srbe, Albanci su radili za Veliku Albaniju.
Albanska tajna služba “Sigurimi” (Bezbednost) posle smene Rankovića na Kosovu je postala paralelna služba UDB-e. Ako ovo pročita EXSPOLICJAC to će bolje da objasni. Posle demonstracija albasnkih studenata u Prištini, 28. novembra 1968. na dan državnosti Albanjie, “Dan Zastave” , već sledeće godine promovisan je Prištinski Univerzitet, pa su počeli da dolaze profesori iz Tirane, koji su posle predavanja bili praćeni masovno studentima i pritom glasno razgovarali, tačnije slušali šta im prof. priča, idući glavnom ulicom, pri čemu se nije moglo proći vozilom sve do mesta odakle će profesor ući u mercedes pokrajisnke vlade i biti odvežen do Aerodroma.
Albanski sudenti u Prištini su bili ideološki lenjinisti kao i Enver Hodža. Naravno i zbog toga što su bili daleko siromašniji nego studenti u Beogardu, a naročito u Ljubljani. A to se uklapa u Vaše znaje filozofije i sociolgije, da se tako rađa i gaji nezadovoljstvo.
Što se tiče anagažovanja države protiv demonstranata, moram da Vam kažem da su slovenački i hrvatski pripadnici policije otvoreno bezvoljno to radili, ohrabrivali Albance, jer su to isto mislili njihovi političari. Uostalom, trebalo bi da znate da američki stav prema Albancima je građen i na osnovu, odnosno Stejt department i danas uzima kao najvažnji stav prema Kosovu ono što su im rekli slovenački i hrvatsvki političarri. Čak i najbolji Čovek prof, dr. Branko Horvat u svojoj knizi “Kosovo” samo daje istoriski prikaz, no ničim ne tvdi da je to srpska teritorija. Uostalom kako da tvrdi kada tamo žive većina Albanci.
Albanci svih uzrasta i tada a i sada u Makedoniji, Crnoj Gori, Grčkoj i u Srbiji, mislim na Preševo i njegovu regiju, prate isključivo tv programe iz Tirane i Prištine. Tako da sada Albanci imaju dva nacionalna centra, uporno grade i treći u Skoplju, već dele vlast, a uskoro će biti uveden i albanski jezik kao državni. U Crnoj Gori su osvojili Ulcinj, a u Grčkoj upravo na tome rade, ali osvjaju varoš po varoš, sada su več izbili na Egejsko More. Za tu svrhu imaji najjaču gimnaziju u Tirani, na velelepnoj zgrada velikim slovima ispred piše “Albansko-grčki koledž”.
Da Vas potsetim kada su počeli da padaju prvi molotvljevi kokteli i bombe u Atini i Solunu: deseti dan posle Grčkog "Ne, Makedonija u NATO!" predsedniku Bušu u Bukureštu na Samitu Alijanse, i od tada Grčka je u stanju kolapsa.Iako Buš i sada ne zna gde je ta Makedonija. No, znaju one institucije koje trebaju da znaju. U to se razume Karagaća. No, to nije dovoljno jer neki Srbi i dalje nastavljau da se kurče kao da još uvek traje vreme Prvog i Drugog ustanka protiv dahija, a tek kada im spomeneš Nemce..."Uhh..Brrrrr!"

freehand freehand 15:08 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Ti su ljudi svi odreda, prozirni kao čaša, nezajažljivi i u toliko meri lažni i dvolični da sumnjam da na kugli zemaljskoj ima većih podlaca, prevaranata i samoživih ljudi.

Ma nešto imam utisak ko da mi je vojvoda komšiluk i familiju opisivao, miša mu njegovog?!
A pojavi mi se i neka sumnja da i mene tu ima... El to znači da sam i ja Hrvat?
freehand freehand 15:23 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Ti su ljudi svi odreda, prozirni kao čaša, nezajažljivi i u toliko meri lažni i dvolični da sumnjam da na kugli zemaljskoj ima većih podlaca, prevaranata i samoživih ljudi.

Ma miša mu njegovog - izgleda da smo ipak braća mi i Hrvati?! Ovaj kao da opisuje moje komšije, prijatelje, a bogami i familiju, pa i mene sa njima, po malkice.
angie01 angie01 15:33 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Ma miša mu njegovog


shvatili smo i prvi put!
mayo1 mayo1 15:49 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

Ja sam duboko uveren da se mi njima nećemo usrećiti... Ti su ljudi svi odreda, prozirni kao čaša, nezajažljivi i u toliko meri lažni i dvolični da sumnjam da na kugli zemaljskoj ima većih podlaca, prevaranata i samoživih ljudi.

Pa, eto, to i ja cijelo vrijeme govorim.
Bolje da smo se razišli.
Nitko neće s nama, podlacima i prevarantima.
Evo Mayo1, kad vec volis citirati dogadjaje iz istorije, procitaj i ovo. Mozda ti pomogne da bolje sagledas situaciju iz tog vremena.

Vrijedno je sve pročitati, naravno.
Pročitao sam i to, kao i puno drugih stvari o toj temi, ali mi nije bila namjera se prepucavati.
A dosta toga znam i iz proživljavanja mojih djedova.
Granice će biti gde ih mi povucemo

A ovo sam, nažalost, sam doživio.

Živi mi i zdravi bili.
dragan7557 dragan7557 15:51 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

freehand
Ti su ljudi svi odreda, prozirni kao čaša, nezajažljivi i u toliko meri lažni i dvolični da sumnjam da na kugli zemaljskoj ima većih podlaca, prevaranata i samoživih ljudi.

Ma miša mu njegovog - izgleda da smo ipak braća mi i Hrvati?! Ovaj kao da opisuje moje komšije, prijatelje, a bogami i familiju, pa i mene sa njima, po malkice.

Godine asimilacije u hoštapleraj su naravno učinile svoje, a mi postasmo kao oni. Ako se ovo stavi pored "Čujte Srbi" Arčibalda Rajsa stvari postaju kristalno jasne.

Da je Vojvoda Živojin Mišić (častan oficir) rukovodio operacijama u zadnjim ratovima koje su Srbi vodili, izvesno je da bi sada sedeo u Den Haag-u.
A ovo pismo bi po sadržaju bilo dovoljno da njega i državu Srbiju osude za projekt: Velika Srbija.

cerski
freehand freehand 15:59 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

angie01
Ma miša mu njegovog


shvatili smo i prvi put!

To je za stereo razumevanje, Anđo.
Al ako već nema razumevanja za moje eksperimente u trolovanju - Karagaća, briši.
dragan7557 dragan7557 16:05 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

angie01
Ma miša mu njegovog


shvatili smo i prvi put!

Što reče gorran2, freehand kad se raspali ne obraća pažnju.

cerski
bluestar bluestar 17:12 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

mayo1
Granice će biti gde ih mi povucemo



mi ćemo ih povuci ne onde gde naše ambicije izbijaju na povrsinu, nego onde gde istorija i etnografija kažu; gde kaže jezik i običaji, tradicija i najzad gde se sam narod po slobodnoj volji opredeli.


„Iz svega sto sam čuo i video ja sam duboko zažalio sto smo se mi na silu Boga obmanjivali nekakvom idejom bratstva i zajednice.


Ja sam sa tim načisto. Dvoje nam kao neminovno predstoji: potpuno se otcepiti od njih, dati im državu, nezavisnu samoupravnu, pa neka lome glavu kako znaju..

A Italijani? Neka im je sa srećom. Neka se oni Hrvatima usreće. Ja sam duboko uveren da se mi njima nećemo usrećiti.


Ne zaboravite Visočanstvo, moje reči. Ako ovako ne postupite siguran sam da ćete se ljuto kajati.



sta reci nego da je vojvoda bio vizionar. kasnija desavanja (atentat u marseju, atentat na hss-ovce u skupstini, ndh, blajburg, devedesete) su samo potvrdila koliko je bio u pravu.





Milan Karagaća Milan Karagaća 19:03 26.06.2011

Re: Mamuzanje mrtvog konja

sta reci nego da je vojvoda bio vizionar. kasnija desavanja (atentat u marseju, atentat na hss-ovce u skupstini, ndh, blajburg, devedesete) su samo potvrdila koliko je bio u pravu.

tačno. Ili bolje rečeno dokle nas je sve dovela politika ili poliotike stalnog crtanja novih granica.
nsarski nsarski 10:24 26.06.2011

"živimo lošije nego u SRFJ"

SRFJ? Vala bas! - ovome se od vas, Karagaca, nisam nadao. Ni ime te rajske zemlje niste u stanju da...
dragan7557 dragan7557 10:37 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

nsarski
SRFJ? Vala bas! - ovome se od vas, Karagaca, nisam nadao. Ni ime te rajske zemlje niste u stanju da...

Ni ja od tebe ovako nizak udarac!


cerski
freehand freehand 11:43 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

omega68
SRFJ?



@FH, daj , ne bilo ti zapoveđeno, izvadi jednu bonu, majke ti

Nemojte ljudi, ovo je greška u kucanju.
Zajebano bi bilo da iz podsvesti iskoči SSSR!
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:46 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

dragan7557
nsarski
SRFJ? Vala bas! - ovome se od vas, Karagaca, nisam nadao. Ni ime te rajske zemlje niste u stanju da...

Ni ja od tebe ovako nizak udarac!


cerski

e jbg. kada je nekome epohalno naučno otkriće kad uoči da je slovo permutovano.
Ja bi u tom slučaju uvek pre na to ukazao putem PP nego da javno promovišem to kapitalno otkriće.
dragan7557 dragan7557 12:04 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

freehand

Zajebano bi bilo da iz podsvesti iskoči SSSR!

a, ti poč'o da izučavaš podsvest a? Ako, ako, možda stigneš i do savetnika, pa počne da ti se priviđa da nisi heroj, al' jebiga trudiš se svim silama.

cerski
freehand freehand 12:09 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

dragan7557
freehand

Zajebano bi bilo da iz podsvesti iskoči SSSR!

a, ti poč'o da izučavaš podsvest a? Ako, ako, možda stigneš i do savetnika, pa počne da ti se priviđa da nisi heroj, al' jebiga trudiš se svim silama.

cerski

Dragi moj Džirlo, iskreno se nadam da bar ti znaš šta pišeš.
A znaj - za tebe će uvek biti bona u mome džepu, i neka ti pomogne i uz tebe uvek bude Sv. Boldrik, zaštitnik džirlo intelektualaca i instant filozofa!
dragan7557 dragan7557 12:10 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

e jbg. kada je nekome epohalno naučno otkriće kad uoči da je slovo permutovano.

Kako ne bi bilo epohalno? E znaš ti kol'ko je vremena trebalo da prođe do tog otkrića?
Milan Karagaća RSS / 25.06.2011. u 10:48

nsarski 11:24 26.06.2011

Pa sunce ti jebem žarko, mog'o je i humanitarni rat u Libiji da se završi za to vreme?

cerski
omega68 omega68 12:12 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

Nemojte ljudi, ovo je greška u kucanju.

Izvinjam se i tebi i domaćinu
Ima ovde zrelijih za bonu
dragan7557 dragan7557 12:13 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

i neka ti pomogne i uz tebe uvek bude Sv. Boldrik, zaštitnik džirlo intelektualaca i instant filozofa!

Fala, jok, video sam kako je pomog'o Đinđiću.

cerski
nsarski nsarski 14:03 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"


Kako ne bi bilo epohalno? E znaš ti kol'ko je vremena trebalo da prođe do tog otkrića?

Milan Karagaća RSS / 25.06.2011. u 10:48


nsarski 11:24 26.06.2011


Skoro tacno 24 sata. Sve gledam i ne verujem. Srce mi se cepa na vise delova. Uzdah zadrzavam. Mislim se: neko ce primetiti, da ja ne budem zadusna baba. I, najzad, ne izdrzah...a vi - izvinite na smetnji.
freehand freehand 14:11 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

nsarski

Kako ne bi bilo epohalno? E znaš ti kol'ko je vremena trebalo da prođe do tog otkrića?

Milan Karagaća RSS / 25.06.2011. u 10:48


nsarski 11:24 26.06.2011


Skoro tacno 24 sata. Sve gledam i ne verujem. Srce mi se cepa na vise delova. Uzdah zadrzavam. Mislim se: neko ce primetiti, da ja ne budem zadusna baba. I, najzad, ne izdrzah...a vi - izvinite na smetnji.

To ti je da ubuduće obratiš pažnju sa kim se kačiš.
Udario kepec na Gargantuu, budibogsnama...
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:20 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

nsarski

Kako ne bi bilo epohalno? E znaš ti kol'ko je vremena trebalo da prođe do tog otkrića?

Milan Karagaća RSS / 25.06.2011. u 10:48


nsarski 11:24 26.06.2011


Skoro tacno 24 sata. Sve gledam i ne verujem. Srce mi se cepa na vise delova. Uzdah zadrzavam. Mislim se: neko ce primetiti, da ja ne budem zadusna baba. I, najzad, ne izdrzah...a vi - izvinite na smetnji.

Uveren sam da ste mogli da napišete mnogo pametnijih i konstruktivnijih komentara u vezi teme.
nsarski nsarski 14:33 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

Uveren sam da ste mogli da napišete mnogo pametnijih i konstruktivnijih komentara u vezi teme.


Nazalost, dragi Karagaca, mislim da povodom ove teme ne moze da se napise nista pametno. "Nekada se zivelo dobro, sada je mnogo gore" - pa to je postalo izlizano jos u doba Starog Egipta. Deca vise ne slusaju roditelje, a mleko se danas dobija iz tetrapaka, a ne iz krave, sacuvajmeboze.
(Uzgredbudireceno, danas su prosecna primanja u USA, recimo, manja nego sto su bila 1964. - a oni nisu imali ni Titu ni Slobu u medjuvremenu).
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:43 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

mislim da povodom ove teme ne moze da se napise nista pametno.

recimo bilo pi pametno reći da nije bilo pametno voditi ratove i toliko razarati zemlju da bi se razišli.Poenta je u tome da bi bilo pametnije da je svako , čak i odvojeno, radio na poboljšanju životnog standarda svojih građana umesto što su im raspirivali mržnju koja je ponekad bila na granici ili ispod ivice razuma.
(Uzgredbudireceno, danas su prosecna primanja u USA, recimo, manja nego sto su bila 1964. - a oni nisu imali ni Titu ni Slobu u medjuvremenu).

Eto, ovo je pametno rečeno.
koksy koksy 14:45 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

nsarski
Uveren sam da ste mogli da napišete mnogo pametnijih i konstruktivnijih komentara u vezi teme.


Nazalost, dragi Karagaca, mislim da povodom ove teme ne moze da se napise nista pametno. "Nekada se zivelo dobro, sada je mnogo gore" - pa to je postalo izlizano jos u doba Starog Egipta. Deca vise ne slusaju roditelje, a mleko se danas dobija iz tetrapaka, a ne iz krave, sacuvajmeboze.
(Uzgredbudireceno, danas su prosecna primanja u USA, recimo, manja nego sto su bila 1964. - a oni nisu imali ni Titu ni Slobu u medjuvremenu).


Ja sam isto čuo da se za stare ESEFERJOT mnogo bolje živelo i u Portugaliji i Španiji. O Grčkoj da i ne govorimo!
dragan7557 dragan7557 15:35 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

(Uzgredbudireceno, danas su prosecna primanja u USA, recimo, manja nego sto su bila 1964. - a oni nisu imali ni Titu ni Slobu u medjuvremenu).

Isto važi i za Evropu mada je godina poređenja 1974. A ni oni nisu imali navedene Faktore.

Naravno nešto sasvim drugo je u pitanju, ali to je već druga tema.

Nazalost, dragi Karagaca, mislim da povodom ove teme ne moze da se napise nista pametno.


Pa eto Bilandžić pokušava iz svog ugla da interpretira prošla dešavanja i okrivi druge za sadašnju propast, kao i mnogi drugi. Pametne stvari o ovoj temi mogu se naći kod:

Edvard Bellamy
Henry George

sada skoro nedostupna literatura. Bellamy je zadnji put izdat 1947 u Nl, a u Srbiji nažalost čini mi se nikada nije ni preveden.

Ako se o navitalnijoj temi po život ljudi ne može napisati ništa pametno(otvoreno sumnjam u ovu tvrdnju) onda smo ne za najbližu ludnicu već na nema čak ni spasa.

cerski
alselone alselone 15:38 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

Džirlo


Izgiboh!
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 19:39 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

Ja sam isto čuo da se za stare ESEFERJOT mnogo bolje živelo i u Portugaliji i Španiji. O Grčkoj da i ne govorimo!


čista laž...živela tamo 2 godine,(vrnula se 1987)a ondašnji dinar(čuvenu ČERVENU) menjala regularno u menjačnicama, i tri dana imala ručak bilo gde na Ramplasu (šunke i koziji sir za predjelo dok smo čekali odlične paelje sa sve flašom belog vina...) što je ekvivalent Knez Mihailovoj......a u Portugaliji smo bili deset dana u hotelu za manje od 100 ondašnjih DM...iz Bijarica smo, što busom što stopom obigravali sever obeju Iberijskih država za nedeljnu sudentsku platu (au pair i rad po restoranima)...i svugde menjali červene...ah......KAD SE SAMO SETIM DA MI JE BOG DAO DA SE PATIM JOŠ DVADESETAK GODINICA U SEFEREJOTU...pa da znam da ću imati ondašnju penziju koju su imali slični meni koji su devedesetih postali nacionalisti... ovako bih ko ovaj smajlć...a ne da mi visi nad glavom...
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:30 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

sudentsku platu (au pair i rad po restoranima)...i svugde menjali červene...ah......KAD SE SAMO SETIM DA MI JE BOG DAO DA SE PATIM JOŠ DVADESETAK GODINICA U SEFEREJOTU...pa da znam da ću imati ondašnju penziju koju su imali slični meni koji su devedesetih postali nacionalisti... ovako bih ko ovaj smajlć...a ne da mi visi nad glavom...

eto još jedna koja je bila privilegovana pa čak smela i da ide u strane zemlje. Šalim se , naravno, ali to je floskula ovih koji na svaku činjenicu odgovaraju floskulama o privilegijama pojedinaca. Zaboravljaju da su onda te priviligije da bolje žive imali većina stanovnika i većina studenata za razliku od sada gde to ima samo manjina.
Dakle, 1981.godine SFRJ je imala BDP/pc od 2.631 dolar a Portugalija 2.395 dolara, Španija 4.934, Grčka 3.911, Danska 11.394, Švajcarska 15.000, Nemačka 11.256,a Austrija 8.890 dolara.
Znači SFRJ je imala samo 4,7 puta manje nego Nemačka ili Danska, a danas je to više od10 puta manje, a 5 puta manje nego Portugalija.
Srbija, Hrvatska, Slovenija, CG, BiH i Makedonija imaju danas zajedno BDP koji je za skoro 100 milijardi dolara manji nego što ima Portugalija.
RT:ESP:SVN:HRV&hl=en&dl=en' target='_blank' class='crvenoNormal'>evo

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:48 26.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

Volite brojeve


A šta je bdp? Kako se izračunava?
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:03 27.06.2011

Re: "živimo lošije nego u SRFJ"

srdjazlopogledja
Volite brojeve


A šta je bdp? Kako se izračunava?

e to se sami pobrinite da na]ete odgovor.
omega68 omega68 12:26 26.06.2011

ko hoće

koksy koksy 14:21 26.06.2011

Re: баш онаке леп блог...

...карагаћа увод - церски разрада.
шта тражити више од живота?
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:30 26.06.2011

Re: баш онаке леп блог...

koksy
...карагаћа увод - церски разрада.
шта тражити више од живота?

oštroumno primećeno.
A većina traži od života da pristojno i bolje živi.
Ako ti nije teško malo pažljivije pogledaj pa ćeš videti da to što sam ja stavio u post nisam izmislio, pogotovo ne podatke, čak sam i izvore naveo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana