Društvo| Gastronauti| Život

Gde ima dima...

Colin_bgd RSS / 21.06.2011. u 08:26

...ima i mesa...

Ova godina totalno poludela. Iako global warming na obale gordog albiona treba da donese zahladjenje, jer ce navodno da ugasi golfsku struju, ove godine, negde od pocetka aprila, se konstantno przimo. Dobro, ne przimo se na 35 stepeni, ali Sunce nemilosrdno przi za engleske uslove. Citavih 21-22 stepena. Ovog proleca (u stvari "samo" do pre nedelju dana) kisa slabo i retko pada, povecerja su duga i lepa, obdanica traje do iza 22 casa 'ladno, i sta nam onda drugo preostaje nego da svakog vikenda, a bogami i po koji radni dan, bacamo rostilje, rostiljijade, i ostala gurmansko-mesnata zadovoljstva, za koje je neophodno paliti zivu vatru...

Rostilj, iliti barbecue, je na ostrvu prilicno popularan. Cesto se pozivamo medjusobno, medju prijateljima da se dodje "iza 6" na rostilj. Naravno, poziv se retko odbija, ne ode se samo ako ste spreceni zbog sudskog poziva, kuge, ili ako Partizan igra neku vaznu utakmicu.

Prvo sto se uoci je ocigledna razlika u umecu ako vam je rostilj u genima, kao nama Srbima, gde se on pravi ceo dan, pa se cirka, gustira, okrece, obrce, zaliva, poliva, i gde su rucak i vecera prakticno spojeni u jedinstven space-time kontinuum, ili ako to pravi ortak englez, koji nabaca meso na vatru i zavrsi ga u rekordnom roku, jer nikad ne zna kada ce nebo da u sekundi prekriju crni oblaci i da grune provala. Razlika u rezultatu je ocigledna. "Nase" meso mekano k'o dusa, raznovrsno, ispeceno sa ljubavlju, a "njino" crno, izgorelo, unutra poluzivo, pravljeno bez imalo ljubavi i razumevanja.

Prave se cevapi, pljeskavice (od mesanog mlevenog mesa, sa originalnim zacinom napravljenim od Sainsbury's osnovnih sastojaka), vesalice, raznjici, krmenadle, kobasice (najbolje tuluske, kad nema vec kranjskih), a onda se stavlja i po koje krilce i batak, ponekad i po koja velika pecurka, ili patlidzan, ili kukuruz (ne u zrnu). Jedino sto ne radim, iz principa, je da stavljam na rostilj paprike, jer ce se to onda pretvoriti u "pecenje paprika", a sto niti je tema ovog bloga, niti je nesto sto hocu da kazem da sam radio. Za svih ovih godina bitisanja vani, nikad nisam prozborio sledece reci, a i ne planiram: na pitanje, kad neko zove, kao "kako ste? sta radite?", nikad nisam i necu da kazem "pa evo nista, pekli smo paprike...". Ne! Minimalni nivo ipak mora da se odrzi...

Ali, da se vratimo na temu. Rasprava da li ugalj (cumur, briketi, ziva vatra generalno) ili rostilj na gas, traje i pitanje da li ce ikad biti razresena. Licno ne koristim gas. Nije to taj ukus mesa, a nije ni neki dozivljaj ako se ne nagutamo dima. Ipak je lepse zasesti sat vremena ranije, uz casu G&T-ja, ili Pimmsa (ovo samo za zagrevanje, posle se prelazi na ozbiljnije stvari), dok hepo kocke rade svoj posao, i polako, ali sigurno pretvaraju crni lumpwood ugalj u belu, poluamorfnu masu, visokog toplotnog kapaciteta. Moram da priznam da sam ovde, od engleza, cuo za tzv. "three seconds test", gde je rostilj navodno spreman za meso ako ne mozete ruku da drzite iznad zara duze od tri sekunde. Ne secam se da je kod nas bilo slicnih pravila?

Posto se obicno pece u sopstvenom dvoristu, mada engleska raja zna da zapali i po parkovima, miomirisi se sire komsilukom, sto je OK ako vi to radite. Ali cesto se desi da se oseti miris tudjeg, i onda su komentari ili "ko ovo pece, mamicu im..." ili "ko sad pece, blago njima..." u zavisnosti od nivoa gladi...

Za rostilj, kao i za sve drugo u zivotu uostalom, je praksa majka, tako da prvi rostilj posle zimskog sna je samo za uzu familiju, da se malo razdrmaju zglobovi, produvaju dizne, zagreju misici. Tek onda dolazi u obzir socijalni aspek(a)t, a odmah potom i takmicarski ("jel da da nemaju pojma, sve je bilo nedopeceno, nase mnogo bolje..."). Zatim, normalno, dolazi i do zasicenja: "dolaze nam Smith-ovi na veceru, nemoj opet rostilj", "zasto???", "dobro, ajde..."... I na kraju do razocarenja i kajanja "opet smo se bezveze prejeli..."

I tako, gladuje se preko radne nedelje, a onda dodje subota popodne, nogometni dan, zaboravi se na sat, pusti se internet radio za domacu ligu, Sky Sport TV za drugu domacu ligu, i zapali se rostilj da se nahrani i staro i mlado...



Komentari (92)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 08:36 21.06.2011

.

"three seconds test" gde je rostilj navodno spreman za meso ako ne mozete ruku da drzite iznad zara duze od tri sekunde.


pretpostavljam da je jasno da nivo tolerancije na vrelinu direktno zavisi od stepena pijanstva onog ko sprovodi test?
Colin_bgd Colin_bgd 08:41 21.06.2011

Re: .

pretpostavljam da je jasno da nivo tolerancije na vrelinu direktno zavisi od stepena pijanstva onog ko sprovodi test?

da, da...
Rejlem Rejlem 08:54 21.06.2011

Gde ima dima...

...ima i
Bojan Budimac Bojan Budimac 08:59 21.06.2011

*****

Iako global warming...

Predlažem da se globalno usvoji termin koji je patentirao moj omiljeni radio host, Čak Merc, climate weirding. Proleće je ovde, za razliku od Engleske bilo, kišovito i hladnjikavo (u junu smo imali nedelju dana kiše, što je nezapamćeno) i tek ove nedelje se "unormalilo" (37-38° preko dana, deset stepeni manje preko noći), što su ipak temperature za avgust.

Climate weirding...
Colin_bgd Colin_bgd 09:06 21.06.2011

Re: *****

i tek ove nedelje se "unormalilo"

I ovde se tek sad pre neki dan unormalilo. Sad stalno pada kisa..., sto i nije cudo jer joj je taman vreme, poceo Wimbledon...
libkonz libkonz 09:00 21.06.2011

Postoji bitna razlika

Između pripremanja roštilja i ribljeg paprikaša, a najviše je vezana za doba godine. Dok je osnovni sastojak paprikaša rakija, koja zagreva kuvara i posmatrače koji prave društvo, ne mogu da zamislim pripremu roštilja bez hladnog piva.
Opšte je poznata stvar da pivo neutrališe dim, što je za ljude posvećene roštilju veoma bitna stvar.
Podržavam te za stav oko paprika, a lično u poslednje vreme mesu dodajem razne pečurke.
Colin_bgd Colin_bgd 09:04 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

ne mogu da zamislim pripremu roštilja bez hladnog piva.

Da. Ja sam se ovde malo profinio, izfelio, pa samo pica iz britanske imperijalno-kolonijalne epohe...
alselone alselone 09:23 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

libkonz
Dok je osnovni sastojak paprikaša rakija, koja zagreva kuvara i posmatrače koji prave društvo


Varijacija na temu, ako se kuva paprikas leti, po toplom vremenu, onda pase spricer sa ladnom sodom.
Colin_bgd Colin_bgd 09:26 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

onda pase spricer sa ladnom sodom.

laaadniii, al' mnoooogooo...
libkonz libkonz 09:27 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

Leti se sprema juneći paprikaš, a špricer nije loš izbor, samo što ja vino skoro uvek pijem čisto (sem kad zaginem negde sa tastom, pa se prilagodim njegovom izboru).
libkonz libkonz 09:29 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

Da. Ja sam se ovde malo profinio, izfelio, pa samo pica iz britanske imperijalno-kolonijalne epohe...

neka preporuka za nas koji planiramo da posetimo London jednog dana?
alselone alselone 09:30 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

libkonz
Leti se sprema juneći paprikaš


Ma ne, leti je bolji riblji, laksi je a i ima vise i bolje ribe na izboru i uz njega po tako toplim danima dobro dolazi spricer bas zbog te druge polovine.
Colin_bgd Colin_bgd 09:32 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

neka preporuka za nas koji planiramo da posetimo London jednog dana?

Hoces da ti preporucim komentar, ili mislis na nesto konkretnije, neki savet i to?
libkonz libkonz 09:34 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

Hoces da ti preporucim komentar, ili mislis na nesto konkretnije, neki savet i to?

haha.
savet bi dobro došao.
Ma ne, leti je bolji riblji

Kažu da se riba ne jede u mesecima koji u svom imenu nemaju slovo R. Bar tako je kod nas u Vojvodini.
alselone alselone 09:38 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

libkonz

Kažu da se riba ne jede u mesecima koji u svom imenu nemaju slovo R. Bar tako je kod nas u Vojvodini.


Pa, komsija, onda moja ekipa ceo zivot tera obratno, i to na potezu gde je paprikas najbolji, od Bezdana do Palanke. Ostatak i onako ne kuva dobar paprikas.
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:48 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

libkonz
špricer nije loš izbor

Leti, ako pivo ne, onda je hosszú lépés zakon.
libkonz libkonz 09:58 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

i to na potezu gde je paprikas najbolji, od Bezdana do Palanke


Leti, ako pivo ne, onda je hosszú lépés zakon.

slažem se
Colin_bgd Colin_bgd 10:01 21.06.2011

Re: Postoji bitna razlika

savet bi dobro došao.

najkorisniji izraz u engleskom jeziku je "cheers, mate"...
bocvena bocvena 09:17 21.06.2011

Nikad ajvar, nikad kravata...

To sam sebi odavno obećala.

Tako si ovo dobro opisao, da možeš da očekuješ posetu porodice Bocvena sledećeg vikenda...dok kupimo karte za avion i to...
Colin_bgd Colin_bgd 09:27 21.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...

dok kupimo karte za avion i to...

ili da vam spakujem malo i posaljem po soferu...
bocvena bocvena 09:43 21.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...



Najviše volim da idem na roštilj kod rođaka mog muža...malo niži od mene, 120 kila, uvek peškirče oko vrata (žena mu briše znoj, kao da je hirurg), malo peva, malo priča, najviše lupeta najsmešnije priče na svetu...ali ljubav s kojom peče meso, koncentracija, preciznost...možda je i trebalo da bude hirurg:)

Poslednji put nam je pokazivao i paradajz koji je zasadio u bašti...naš vršnjak, ali domaćin čovek...kao što su bili naši roditelji. Mi smo ispali skroz drugačiji, ali kod njega na roštilju se uvek osećam kao da sam se vratila kući.
gedza.73 gedza.73 16:06 21.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...

ali ljubav s kojom peče meso, koncentracija, preciznost

sad zamišljam Docs-a kako čita ovo i pada u nesvest.
bocvena bocvena 19:09 21.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...

:))))

Ma mora da može sve to i sa kelerabom...
mlekac mlekac 19:24 21.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...

bocvena
:))))

Ma mora da može sve to i sa kelerabom...

Zar pecurke nisu dovoljne? Razne vrste, pa na zar... Mmmmmmmmm (ovde fali smajli koji se oblizuje)
gedza.73 gedza.73 21:56 21.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...

Pečurke sitno iseckati, žilijen štono kažu. Kelerabu blanširati.

Na roštilj staviti šnicle i ražnjiće izvadjene iz marinade. Staviti u šerpu kada je gotovo. Na rešetku nakon toga dodati šnite slanine, čevape (obične i one uvaljane u ljutu, tucanu papriku).
Nije loše dodati i malo belog mesa (dijetalna varijanta) i prskati ga pomoću ruzmarina umočenog u maslinovo ulje.
Luk sitno iseckati. Suze radosnice brisati po potrebi.
U šerpu naizmence redjati red mesa, red luka, red mesa red luka. Poklopiti poklopcem. Držeći šerpu za uši, a poklopac za nos dobro izmućkati da meso zamiriši na luk a luk da omekša.

Servirati sa pečurkama i kelerabom.
Ukrasni aranžman ukloniti i uživati u mesu.
Bon apetit.

Šalim se. Danas sam ručao ohlađene, pohovane tikvice prelivene limunovim sokom. Neverovatno je lepo prijalo po ovako toplom danu.

Pečurke su najlepše kada se ukloni 'drška' a one se samo malo posoljene proprže na plotni šporeta. Mada su lepe sa neutralnom pavlakom i lukom. i sa taljateljama i parčićima slanine. I malo ljute, crvene paprike. A u sve to umešati živo jaje umućeno za kajganu.

Odoh u frižider.
bocvena bocvena 08:34 22.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...

Daj da ponovim mantru...pečurka, keleraba, tikvica...da malo okadim ovaj blog, stići će nas neka božja munja, mesoždere...eno ga Srki i krokodile izeo!

Prvo htedoh da pustim Meat is murder, al' mi bilo licemerno (kad već jedem faunu nemilice), but Heaven knows I'm miserable:)

Gedžo, respect za kulinarsko umeće!
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:51 23.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...

bocvena
Daj da ponovim mantru...pečurka, keleraba, tikvica...da malo okadim ovaj blog, stići će nas neka božja munja, mesoždere...eno ga Srki i krokodile izeo!

Prvo htedoh da pustim Meat is murder, al' mi bilo licemerno (kad već jedem faunu nemilice), but Heaven knows I'm miserable:)

Gedžo, respect za kulinarsko umeće!


Još sam mislio da sam neki baja, ali sam za princija i pnbb-a bedni amater. Nema tog road-kill-a koji oni nisu probali .

E, a ovaj Angus Beef, to jest krava od koje se dobija ta mesina, crna je kao ugalj, znaš kako to izgleda STRAŠNO na putu ako prodješ noću kroz neku vukojebinu, pa naletiš na nju kako drema. Nama je zaspala jedna takva bikčina na sred puta, živ sam se isprepadao. Vidiš onako u mraku ispred tebe, na sred puta neka crna gomila, veličine automobila, a koja se pomera. Ali ne razaznaješ glavu, ni rep, ništa. Samo gromada, na sred puta. Mrda. I sad me prodje jeza kad se setim, kad me tad nije srčka strefila, nikad neće.

E a te krave su ko telenca spram bizona. Bizon ima uvek prvenstvo prolaza, na svakom putu. Mislim kad ga vidiš pored prozora, sve ti bude jasno. Od njega jedino onaj vaš african buffalo izgleda monumentalnije.

NNN NNN 15:59 23.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...

E a te krave su ko telenca spram bizona. Bizon ima uvek prvenstvo prolaza, na svakom putu. Mislim kad ga vidiš pored prozora, sve ti bude jasno. Od njega jedino onaj vaš african buffalo izgleda monumentalnije.
Gaur (bos gaurus) ih sve jede za užinu!


bocvena bocvena 19:38 23.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...

Od njega jedino onaj vaš african buffalo izgleda monumentalnije.

Naš? Mirijevsko-kaludjerački bufalo? Mlekac je Afrikanka, a za mene je i zvezdarska šuma buš:)))
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:32 24.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...

bocvena
Od njega jedino onaj vaš african buffalo izgleda monumentalnije.

Naš? Mirijevsko-kaludjerački bufalo? Mlekac je Afrikanka, a za mene je i zvezdarska šuma buš:)))


Uopa, zamantalo mi se u glavi, Afrika->Bocvana->Bocvena->Mlekac transferzala, samo nema mlekca. Pa ti si mi komšijka!? Mislim, ok, kad sam s te strane oke(j)ana.


bocvena bocvena 08:51 24.06.2011

Re: Nikad ajvar, nikad kravata...

Komšika, nego šta! Pijemo kafu sledeći put i gledamo u šolju.
jinks jinks 09:17 21.06.2011

...

ako to pravi ortak englez, koji nabaca meso na vatru i zavrsi ga u rekordnom roku, jer nikad ne zna kada ce nebo da u sekundi prekriju crni oblaci i da grune provala.

Postoji antropoloska analiza po kojoj milenijumi zivota u hladnijim, kisovitijim klimama sa manjkom suncanih dana imaju direktan uticaj na prirodu tome izlozenim narodima (Englezi, Nemci, ...). I obratno.

Cak se i razlika izmedju Iraca i Engleza objasnjava delom i medjusobno razlicitim klimama (posto je irsko ostrvo izlozeno blagotvornom uticaju Golfske struje).

Sto ovo pisem. Ako se uzme u obzir specifican uticaj koji engleski i, na primer, nemacki narod imaju na istoriju sveta ... zamislite kakve ce tek dugorocne istorijske promene da se dese ako, kao sto nagovestavate na pocetku bloga, Sunce za koji stepen vise ogreje Britaniju.
Colin_bgd Colin_bgd 09:30 21.06.2011

Re: ...

zamislite kakve ce tek dugorocne istorijske promene da se dese ako, kao sto nagovestavate na pocetku bloga, Sunce za koji stepen vise ogreje Britaniju, na primer.

Pa nece biti toplije nego hladnije, tako kazu. A ako i krene da otopljava, ima da se sprze svi ovako beli, pegavi, nista se ne mazu sa "kremama"...
jinks jinks 09:37 21.06.2011

Re: ...

Pa nece biti toplije nego hladnije, tako kazu.

Au, sta li ce tek onda da bude sa svetom :)

Ja se ponadao da ce im se malo popraviti klima, pa da se deo tog problema do daljneg stiklira :)
mlekac mlekac 10:21 21.06.2011

Gas? Cumur?



More, sve ce vas posaljem na popravni kod Milutina i Srdjana.

Cenim da njih dvojica, iskustveno, znaju kako se STVARNO pali vatra. Od mrtvog drveta, naravno.

A vi bi hepo kockice i sve cetiri u vis?

Trening, gospodo, trening...

Prvo propisno naucite da palite vatru, pa da napravite zar koji ce da drzi, pa cemo onda o mesu, mariniranju istog i rostiljanju...

Btw, provereni burski tip - ako hoces da ti mesto bude meko, upotrebi mleveno seme korijandera.
milisav68 milisav68 11:23 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

mlekac

Btw, provereni burski tip - ako hoces da ti mesto bude meko, upotrebi mleveno seme korijandera.

Ma dovoljno je da se ne "okreće" više puta, nego samo jednom.Naravno, poželjno je da se pre pečenja, meso malo "izlupa", posoli i da tako odstoji u frižideru par sati.
Marinada je već stvar ukusa.
I da, bez ćumura i ladnog piva, roštilj gubi smisao.

mrale54 mrale54 13:42 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

Aaaa , pa sa tebe se treba druziti !!! Intezivno !! Prvo tefteri od vesticu , a onda " mrtvo drvo " za rostilj !!!
Dobro , de , mlada deca , otkud znaju !!!! Ti , odma da tuzis ???
Kod Milutina ??!!
Deder , probaj , onako iz zezanja , da napravis zar za rostilj od - ISCUPANOG KORENJA STARE VINOVE LOZE !!!!!!!! E , posle pricamo o marinadi itd. !!!!
PS Tek sam posle shvatio zasto na Kritu to cuvaju k'o oko u glavi !! A , jarence na raznju ..... jooooooj ... odoh ...
mlekac mlekac 16:24 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

mrale54
Aaaa , pa sa tebe se treba druziti !!! Intezivno !! Prvo tefteri od vesticu , a onda " mrtvo drvo " za rostilj !!!
Dobro , de , mlada deca , otkud znaju !!!! Ti , odma da tuzis ???
Kod Milutina ??!!
Deder , probaj , onako iz zezanja , da napravis zar za rostilj od - ISCUPANOG KORENJA STARE VINOVE LOZE !!!!!!!! E , posle pricamo o marinadi itd. !!!!
PS Tek sam posle shvatio zasto na Kritu to cuvaju k'o oko u glavi !! A , jarence na raznju ..... jooooooj ... odoh ...

Mene li nadje?
Cek da pronadjem slicke, pa ti kacim kako se podmladak uci da pali vatricu u sred africkog busha... E, kad od toga napravis zar

EDIT:
A sto se tuzenja tice - bar sam bila fina. Da sam igrala grubo zvala bih Krkara, pa kad bi krenuo o razlici izmedju zhara za meso i zhara za ribu...
mrale54 mrale54 17:17 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

Ma , to za paljenje vatrice je osnovna skola - ja prenesoh diskusiju na fakultetski nivo - zasto bukovo drvo NIJE dobro za rostilj , a dobro je za susenje mesa i zasto sljivovo valja za prase na raznju al' jok za krmenadle ....
To za Krkara bolje sto nisi - mada ja mislim da je on vec napunio vetrom jedra cim ga nema na blogu ovih dana - jer bih bio okacen na stub srama sto sam savrseno mariniranog htapodija turio na zar jacine za svinjski vrat !!!!!!
Rezultat - nista ukusnije - al' pregrizi ako mozes !!!!! Cista guma - Trayal je bio sampita za ovo !!
Uostalom i treba da dajemo primer mladima !! Ide to u radni staz !!!
mlekac mlekac 18:13 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

mrale54
Ma , to za paljenje vatrice je osnovna skola - ja prenesoh diskusiju na fakultetski nivo - zasto bukovo drvo NIJE dobro za rostilj , a dobro je za susenje mesa i zasto sljivovo valja za prase na raznju al' jok za krmenadle ....
To za Krkara bolje sto nisi - mada ja mislim da je on vec napunio vetrom jedra cim ga nema na blogu ovih dana - jer bih bio okacen na stub srama sto sam savrseno mariniranog htapodija turio na zar jacine za svinjski vrat !!!!!!
Rezultat - nista ukusnije - al' pregrizi ako mozes !!!!! Cista guma - Trayal je bio sampita za ovo !!
Uostalom i treba da dajemo primer mladima !! Ide to u radni staz !!!



Osnovna skola, al' nemas pojma koliko puta sam morala "majstorima" da potpaljujem vatre jer su zaboravili hepo kockice!

Mora da se uci od pocetka - prvo kako se vatra pali, pa kako se odrzava, pa kako se odrzava zar...

A sto se trajala tice - meni je stalno u glavi jedan putpis iz Argentine u kom su objasnjavali da je osnovni pribor za jedenj rostilja vrlo ostar noz, posto nema sanse da se pregrize ono sto oni ispeku!

A to je, navodno, svetski poznat rostilj!

Inace, Buri su vrlo skloni rostiljanju, a poseban specijalitet su im boerwoers, iliti burske kobasice, za koje svaki pravi rostiljdzija dole ima sopstveni recept. Cak organizuju i prvenstvo u spravljanju istih.
antioksidant antioksidant 18:31 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

A sto se trajala tice - meni je stalno u glavi jedan putpis iz Argentine u kom su objasnjavali da je osnovni pribor za jedenj rostilja vrlo ostar noz, posto nema sanse da se pregrize ono sto oni ispeku!

A to je, navodno, svetski poznat rostilj!

to je zbog velicine parceta mesa a ne zbog zilavosti
mrale54 mrale54 19:24 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

Zamisli upozno matorog argentinca na Kritu !! Jagnje otvori k'o knjigu na dva i na nekom komadu metalne ograde ( rostilj ?? ) pece tako sto gurka levo - desno zar !!! Dugo traje ( oko 5-6 sati ! ) ali zahvaljujuci drvetu vinove loze - ukus - ne pitaj !!!!!
A , ono za oktopoda - stvarno nije bilo moguce pregristi , tako da smo vrlo tuznim pogledom ispratili 4,5 kila u kantu za djubre !!!!
Ipak je vatrica - nauka !!! Pecenje - dinstanje - kuvanje .....
A tek vrste mesa - doktorski disertati .....

EDIT Tesko da ces da nadjes pravu pljesku u Bg . jer NIKO nije lud da danas mesi mleveno meso dok ne pocne da se odlepljuje od ruku ( oko sat i po do dva ) pa jos i da prenoci na svezem mestu !!
Takodje ima razlike u pecenju snicle od buta ( seceno u pravcu vlakana ! ) i snicle od vrata ( seceno preko vlakana mesa !) !!!
Ma , cudo jedno !!! More - ce dodje Krkar - pa kad krenemo , drste se ....
mlekac mlekac 19:29 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

mrale54

Ipak je vatrica - nauka !!! Pecenje - dinstanje - kuvanje .....
A tek vrste mesa - doktorski disertati .....

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:50 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

mlekac


More, sve ce vas posaljem na popravni kod Milutina i Srdjana.



Ne znam da li mislimo na istog Srdjana, ali ako mene pitaš, nema paljenja vatre u prirodi, čak ni u dvorištu. To je ovde poslednjih godina zabranjeno, zbog nekoliko ozbiljnih šumskih požara koje smo imali. Prošle godine je izgorelo par stotina kuća u jednom kanjonu ovde pored, dolazili vatrogasci iz svih okolnih država da gase. A prvi požar je ove godine bio još u Februaru (??!!), očekivalo se da ćemo do juna svi da izgorimo, ali ništa za sada, jer se vreme poremetilo, pa pada kišica skoro svako popodne. Što starosedeoci kažu da je tipična klima za ovaj deo Kolorada.

Tako da smo morali malo da oladimo sa logorskm vatricama. Leti je dozvoljena vatra samo u zatvorenom roštilju, a u planini svi ložimo primuse.

A da Ameri u proseku Nemaju Pojma o tome kako se pravi roštilj, mogu samo da potvrdim. Isto kao Englezi, kako je opisao Colin, u stvari upropaste meso. Još kad ga zamažu sa onim barbikju sosom, to ni moj Uške neće da pojede.

Ja sam ne jednoj potluck žurci demonstrirao (javno) tehniku pravljenja ćevapa. Čak sam i "špric" za meso improvizovao, od presečene flajke. Gledalo me u čudu, ali nijedan ćevap sa roštilja nije stigao do stola. Pojelo se na putu.

Inače, ćevapi odlično ispadaju od bizonskog mesa, umesto junetine, mada mora naravno i nešto masnije da se ubaci, jer je bizonsko mesto suvo.
pnbb pnbb 21:17 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

posoli

hmda .. to sa soljenjem desi se da ispadne problematicno... jer oce da meso pusti vodu ako ga usoljenog stavis da se pece...
jedino gde mi uspeva je kod rozbifa, usoli se i stavi na ladno a posle na slabu vatru i ispadne dobro
pnbb pnbb 21:21 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

na zar jacine za svinjski vrat !!!!!!
Rezultat - nista ukusnije - al' pregrizi ako mozes !!!!! Cista guma

to s ti preterao s duzinom pecenja, manje s temperaturom... te stvari s pipcima se za sekund pretvore od putera u cipelu
pnbb pnbb 21:32 21.06.2011

Re: Gas? Cumur?

ISCUPANOG KORENJA STARE VINOVE LOZE

jeste, a valjaju i sisarke.. samo tereba ti jedno pet milona sisaraka za zar...
problem je jedino sto to u praksi radi samo u narodnim pricama... hocu reci nemas uvek na dohvat ruke vinovu lozu i tresnju... sto znaci da je cumur logican izbor... ako valja za viski valja i za meso
mrale54 mrale54 06:25 22.06.2011

Re: Gas? Cumur?

pnbb
na zar jacine za svinjski vrat !!!!!!
Rezultat - nista ukusnije - al' pregrizi ako mozes !!!!! Cista guma

to s ti preterao s duzinom pecenja, manje s temperaturom... te stvari s pipcima se za sekund pretvore od putera u cipelu

pnbb
na zar jacine za svinjski vrat !!!!!!
Rezultat - nista ukusnije - al' pregrizi ako mozes !!!!! Cista guma

to s ti preterao s duzinom pecenja, manje s temperaturom... te stvari s pipcima se za sekund pretvore od putera u cipelu


Tacno ! Ali zato se oktopod stavlja na slabu vatru - skoro pepeo , a svinjski vrat na sto jacu ( da sto pre zatvori pore mesa - ostaje socno unutra ! ) pa ti je jasno da je bilo pitanje sekundi - guma !!
E , posle je sumadinac postao primorski vuk !!
Ostalo je istorija !!
mrale54 mrale54 06:47 22.06.2011

Re: Gas? Cumur?

pnbb
ISCUPANOG KORENJA STARE VINOVE LOZE

jeste, a valjaju i sisarke.. samo tereba ti jedno pet milona sisaraka za zar...
problem je jedino sto to u praksi radi samo u narodnim pricama... hocu reci nemas uvek na dohvat ruke vinovu lozu i tresnju... sto znaci da je cumur logican izbor... ako valja za viski valja i za meso



Stvar je u tome da svako drvo ima sokova u sebi koji , isparavanjem , dodaju mesu u ukusu !!! Zato bukovo nije bas za rostilj - daje gorcinu mesu - ali je to pozeljno kod dimljenja !!
Cumur - svakako - neutralan , pa ne moze da se pogresi , ali ovde ja pricam o finesama ( ili perverzijama ? )
nikvet pn nikvet pn 10:59 22.06.2011

Re: Gas? Cumur?

Prvo propisno naucite da palite vatru, pa da napravite zar koji ce da drzi,

Tačno, kakav ćumur, to je nesportska konfekcija.
Drvo : najbolje su bukove sučke ( suva granjevina ) i vinova loza ali i svako drugo tvrdo drvo npr. hrast, bagrem, jasen, klen. Meko drvo ( topola, lipa, čamovina, kesten, leska ... ) ne valja; oštar žar kratkotrajni vredi samo za ribu, piletinu i kobasičke. Za nuždu ajde de, ali za ozbiljan roštilj to ne prolazi.
Ma dovoljno je da se ne "okreće" više puta, nego samo jednom.

Baš tako. Prvi žar grize da umre krv dok meso ne posivi odozgo. Onda ga okreneš koliko da se dopeče i s druge strane. Otprilike dva prema jedan vremenski. Onda se skine u zemljanu posudu na učetvrtkan crni lukac i poklopi. Da predahne. Pred posluženje posuda se protrese da odripi luka'. I eto ti čis' propas'.
milisav68 milisav68 15:52 22.06.2011

Re: Gas? Cumur?

nikvet pn

Tačno, kakav ćumur, to je nesportska konfekcija.
Drvo : najbolje su bukove sučke ( suva granjevina ) i vinova loza ali i svako drugo tvrdo drvo npr. hrast, bagrem, jasen, klen. Meko drvo ( topola, lipa, čamovina, kesten, leska ... ) ne valja; oštar žar kratkotrajni vredi samo za ribu, piletinu i kobasičke. Za nuždu ajde de, ali za ozbiljan roštilj to ne prolazi.

Nisam mislio na kupovni ćumur, to je za amatere.
Nego ćumur koji sam napraviš od predhodnih pečenja roštilja, koji je natopljen iscedjenim mastima, pa se dimi i bez mesa.
A što se tiče izbora drveta, najbolje je da ih ima što više različitih (ono što ti padne pod ruku od prolećnog rezenja), pa kad plamen utihne, dodaš ćumur, malo ga promešaš/raspališ, pa onda sve nabiješ metalnom lopaticom, da nema puno kiseonika, i da ne "divlja" žar.Onda metalnom šipkom i "džaranjem" možeš da kontrolišeš temperaturu.
Kad završiš sa pečenjem, preliješ žar sa vodom i eto ćumura za sledeći put.
zilikaka zilikaka 19:16 22.06.2011

Re: Gas? Cumur?

Jel planiraš ti da otvoriš neku letnju školu tih veština?
Ako odlučiš, staviš me na spisak polaznika?
Preko veze
milisav68 milisav68 21:29 22.06.2011

Re: Gas? Cumur?

zilikaka
Jel planiraš ti da otvoriš neku letnju školu tih veština?
Ako odlučiš, staviš me na spisak polaznika?
Preko veze

Ako si mislila na mene, nije problem.
zilikaka zilikaka 11:04 23.06.2011

Re: Gas? Cumur?

Ako si mislila na mene, nije problem.

Na tebe, nego kako
Onda, piši me!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:52 21.06.2011

barbiq

a jel i vi kao i mi ovde preko kanala, donosite meso samo za vas stomak?
nego jel znas sta je najgore od svega, sto sma uhvatio sebe da pocinjem da volim taj suvi, neslani, bezukusni burger, jebo mi pas mater!
inace, sto se tice vremena ovde u Irkoj... bolje da ne pricam, tuga me uhvati kad pogledam na bgd-ih +34C
Colin_bgd Colin_bgd 10:59 21.06.2011

Re: barbiq

a jel i vi kao i mi ovde preko kanala, donosite meso samo za vas stomak?

Apsolutno ne! Bre, ti Irci, stvarno su gore skrtice od Skotlandjana...
antioksidant antioksidant 11:42 21.06.2011

Re: barbiq

Colin_bgd
a jel i vi kao i mi ovde preko kanala, donosite meso samo za vas stomak?

Apsolutno ne! Bre, ti Irci, stvarno su gore skrtice od Skotlandjana...

svako nosi i svoju cackalicu pa ti vidi
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:42 21.06.2011

Re: barbiq

Apsolutno ne! Bre, ti Irci, stvarno su gore skrtice od Skotlandjana...

majke mi, npr, kada firma organizuje rostilj, ona zapravo organizuje samo prostor i opremu za rostiljanje a ti odes u mesaru i kupis sta hoces samo za sebe...
sto se tice privatnih rostilja tu je situacia malo drukcija, ne moras da kupujes ali se neces bas ni najesti:)
inace, daleko su od skrtica (zapravo to je jedina skrtost za koju znam). Recimo, kad se izadje u pab, caste kao i mi i to bez ikakvog razmisljanja, a posto piju vise i brze od mene caste ko ludi.
Colin_bgd Colin_bgd 12:47 21.06.2011

Re: barbiq

a posto piju vise i brze od mene

?!?!?!?

sta si ti radio sve ove godine u Irskoj, ako nisi trenirao alkoholizam???
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:19 21.06.2011

Re: barbiq

sta si ti radio sve ove godine u Irskoj, ako nisi trenirao alkoholizam??

ma koliko se trudio, Irca u toj trci neces pobediti.
salu na stranu, iako je ovo sto sam napisao susta istina, kod mene u frizideru pivo zna da stoji i po nekoliko meseci... nemam tu naviku, da tek tako popijem pivo, uvece ili uz rucak kao neki, popijem jedino ponekad kad mi ne dodju prijatelji i drugi gosti
gedza.73 gedza.73 16:10 21.06.2011

Re: barbiq

Je li, bre, Stošiću, što me onako krvnički izbrisa
iako je
ono
sto sam napisao susta istina

Računam sad si omamljen od dima i mirisa roštilja i ladnog piva pa mi možda i kažeš istinu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:54 21.06.2011

Re: barbiq

Aleksandar Stosic
Apsolutno ne! Bre, ti Irci, stvarno su gore skrtice od Skotlandjana...

majke mi, npr, kada firma organizuje rostilj, ona zapravo organizuje samo prostor i opremu za rostiljanje a ti odes u mesaru i kupis sta hoces samo za sebe...
sto se tice privatnih rostilja tu je situacia malo drukcija, ne moras da kupujes ali se neces bas ni najesti:)
inace, daleko su od skrtica (zapravo to je jedina skrtost za koju znam). Recimo, kad se izadje u pab, caste kao i mi i to bez ikakvog razmisljanja, a posto piju vise i brze od mene caste ko ludi.


Ha, i ja sam kao svaki emigrant prezirao taj običaj (potluck). Posle sam se navikao, a u stvari fora je u tome što svako po pravilu donese više nego što može sam da pojede. Tako da se ostatak deli. I onda možeš svašta nešto neobično da probaš. Ne znam, ja se nikad nisam vratio gladan sa tih party-ja.
mrale54 mrale54 13:49 21.06.2011

opa , moj blog !!!

Rostilj ??? Klopa ??? Pivce ??? Drustvance ???
Tuuuuu saaaaam !!!
Ajd da vidimo jos komentara , pa da krenemo .....!
aleksanadar aleksanadar 18:27 21.06.2011

Пржење


global warming na obale gordog albiona treba da donese zahladjenje



Августа 2003. године пржио сам се, у друштву са тадашњом девојком (садашњом супругом), на лондонских 37 степени. Нисам се томе надао!

И први пут сам видео, енглеску траву како се - жути. (Баш тужно.)

Од тада, верујем да приче о загревању Глоба нису празне приче.


Colin_bgd Colin_bgd 08:28 22.06.2011

Re: Пржење

Августа 2003. године пржио сам се, у друштву са тадашњом девојком (садашњом супругом), на лондонских 37 степени. Нисам се томе надао

Da, to je bilo ubedljivo najtoplije leto na ovim prostorima. Posle toga slabo. Ja se secam tog leta, letim nazad u Blighty sa 45+ mediteranskih stepeni, jedva cekam da sletimo da izadjem iz aviona da me zapahne hladni povetarac sa Severnog Mora i da mi se otme sa usana "j..ote, ovde uvek hladno", kad ono kad je stjuardesa otvorila vrata i posle prvog koraka na pokretne stepenice, zapahne me vrucina kao iz beogradske rerne. Cudo bese, ali koje je igralo samo jedno leto...
pnbb pnbb 21:38 21.06.2011

krvnicki krvav

"Nase" meso mekano k'o dusa, raznovrsno, ispeceno sa ljubavlju, a "njino" crno, izgorelo, unutra poluzivo,

aj to za mekano jos i moze.. al kod nas ga brate ne pustaju s vatre dok ga ne ubiju skroz... kad trazim nesto srednje peceno il ne daj boze crveno unutra, gledaju me ko da sam iz sume siso
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:05 21.06.2011

Re: krvnicki krvav

pnbb
"Nase" meso mekano k'o dusa, raznovrsno, ispeceno sa ljubavlju, a "njino" crno, izgorelo, unutra poluzivo,

aj to za mekano jos i moze.. al kod nas ga brate ne pustaju s vatre dok ga ne ubiju skroz... kad trazim nesto srednje peceno il ne daj boze crveno unutra, gledaju me ko da sam iz sume siso


Pa još ako može i da te gleda iz tanjira, onda je najbolje !
mrale54 mrale54 06:06 22.06.2011

Re: krvnicki krvav

srdjan.pajic
pnbb


Pa još ako može i da te gleda iz tanjira, onda je najbolje !



Pa , vidi ( iako o ukusima ...) ako mesance u tanjiru ne zaplace malo dok ga seces - nista od toga !!!
A , ne ko moja bivsa - kako ispod tako i na rostilju !!! Ima to i svojih prednosti - stavis joj dva komada cumura na tanjir i - vise mesa za tebe !!!
Pa , jos kad pece dzigericu - bez brusilice ne prilazi tanjiru !!!! Pih !!
Vrhunski majstori - brizle na zaru vam se tope u ustima !!!!!
Akademici rostilja - hajducko jagnje ( jare ) !!!!!
Colin_bgd Colin_bgd 07:57 22.06.2011

Re: krvnicki krvav

al kod nas ga brate ne pustaju s vatre dok ga ne ubiju skroz... kad trazim nesto srednje peceno il ne daj boze crveno unutra, gledaju me ko da sam iz sume siso

Da, ne postoji kod nas medium-rare opcija. A to je u stari za tzv stejk najlepse, kad raseces, a unutra jos uvek krvavo... Ali treba kvalitetni odrezak za to...
milisav68 milisav68 10:12 22.06.2011

Re: krvnicki krvav

mrale54

Akademici rostilja - hajducko jagnje ( jare ) !!!!!

Jel to ono kad se uvalja u blato, ubaci u rupu i prekrije žarom.
Čuo sam za to, ali na žalost nisam probao.
nikvet pn nikvet pn 10:30 22.06.2011

Re: krvnicki krvav

Jel to ono kad se uvalja u blato, ubaci u rupu i prekrije žarom.
Čuo sam za to, ali na žalost nisam probao.

Rešio da probam. Ali da ne zeznem prvo ajde pile. Prvo u žitko blato da priđe do kože. Pa gušće da ga obavije i onda sloj skroz gusto da ga uobliči; sve u svemu debljina dva prsta. Ukaljan ko svinja al nema veze. Onda roknem budžu u žar ispod jagnjeta na ražnju. Posle otprilike sat to napuklo i duva para. Lopatom iznesem da se ohladi pa ga raspuknem skroz. Kad ono - kuvano pile; bljah. Deca ga smazaše očas a mi matori se utešismo jagnjetinom s ražnja.
mrale54 mrale54 13:14 22.06.2011

Re: krvnicki krvav

milisav68
mrale54

Akademici rostilja - hajducko jagnje ( jare ) !!!!!

Jel to ono kad se uvalja u blato, ubaci u rupu i prekrije žarom.
Čuo sam za to, ali na žalost nisam probao.

milisav68
mrale54


Blizu - blizu !!! Bravo !!
Ja - ludak !!!! - probo !! Treba dva dana !!! I odozdo i o'zgo jok zar , nego unakrst grane pa zapalis i pokrijes liscem i RASTRESITOM zemljom !!!
Zbog manjka kiseonika - nema plamena , a , funkcionise nesto kao sac !!!
Zbog nize tenperature , mora da se " tiisti " - DVA dana - pa kad izvadis , ono blato ( postalo crep !) razbijes i gle cuda !!!!!!!!!
Mislim , trebalo bi mi dosta vremena da opisem ceo recept , ali koga interresuje _ PP !!
Ne zalim onih 150 evra sto dadoh za to iskustvo !!!
mrale54 mrale54 13:24 22.06.2011

Re: krvnicki krvav

Pa sasvim logicno - piletinu kuvas 45 min. i gotovo a jagnjetinu MORAS da kuvas bar 5 sati da bi mogao da uzivas u mekanom mesu !!!
Kako bese ona reklama - NIJE SVEJEDNO !!!
milisav68 milisav68 16:05 22.06.2011

Re: krvnicki krvav

mrale54

Blizu - blizu !!! Bravo !!
Ja - ludak !!!! - probo !! Treba dva dana !!! I odozdo i o'zgo jok zar , nego unakrst grane pa zapalis i pokrijes liscem i RASTRESITOM zemljom !!!
Zbog manjka kiseonika - nema plamena , a , funkcionise nesto kao sac !!!
Zbog nize tenperature , mora da se " tiisti " - DVA dana - pa kad izvadis , ono blato ( postalo crep !) razbijes i gle cuda !!!!!!!!!
Mislim , trebalo bi mi dosta vremena da opisem ceo recept , ali koga interresuje _ PP !!
Ne zalim onih 150 evra sto dadoh za to iskustvo !!!

Da, i meni su objašnjavali da treba dugo da traje, ali ne tako sa granama, nego se loži vatra malo dalje (jer se ne peče samo to), pa se odatle uzima žar i polako dodaje (al to mora da bude baš majstor, da zna koliko i kakvog žara treba dodati.
mrale54 mrale54 16:29 22.06.2011

Re: krvnicki krvav

milisav68
mrale54

Blizu - blizu !!! Bravo !!
Ja - ludak !!!! - probo !! Treba dva dana !!! I odozdo i o'zgo jok zar , nego unakrst grane pa zapalis i pokrijes liscem i RASTRESITOM zemljom !!!
Zbog manjka kiseonika - nema plamena , a , funkcionise nesto kao sac !!!
Zbog nize tenperature , mora da se " tiisti " - DVA dana - pa kad izvadis , ono blato ( postalo crep !) razbijes i gle cuda !!!!!!!!!
Mislim , trebalo bi mi dosta vremena da opisem ceo recept , ali koga interresuje _ PP !!
Ne zalim onih 150 evra sto dadoh za to iskustvo !!!

Da, i meni su objašnjavali da treba dugo da traje, ali ne tako sa granama, nego se loži vatra malo dalje (jer se ne peče samo to), pa se odatle uzima žar i polako dodaje (al to mora da bude baš majstor, da zna koliko i kakvog žara treba dodati.

milisav68
mrale54

Blizu - blizu !!! Bravo !!
Ja - ludak !!!! - probo !! Treba dva dana !!! I odozdo i o'zgo jok zar , nego unakrst grane pa zapalis i pokrijes liscem i RASTRESITOM zemljom !!!
Zbog manjka kiseonika - nema plamena , a , funkcionise nesto kao sac !!!
Zbog nize tenperature , mora da se " tiisti " - DVA dana - pa kad izvadis , ono blato ( postalo crep !) razbijes i gle cuda !!!!!!!!!
Mislim , trebalo bi mi dosta vremena da opisem ceo recept , ali koga interresuje _ PP !!
Ne zalim onih 150 evra sto dadoh za to iskustvo !!!

Da, i meni su objašnjavali da treba dugo da traje, ali ne tako sa granama, nego se loži vatra malo dalje (jer se ne peče samo to), pa se odatle uzima žar i polako dodaje (al to mora da bude baš majstor, da zna koliko i kakvog žara treba dodati.


Po prici ( koju sam ja cuo ! ) datira jos iz vremena Turaka , kad su hajduci to " pakovali " u rupe pa se vracali za dva- tri dana na klopu !!! Caka je bila u tome da se ne vidi ni plamen ni dim a da meso bude peceno !! Ako su me lagali - lazem i ja vas !!! Ali - prob'o i k'o sto rekoh - bes 150 evra ( dobro , de , jedno 60-70 ode na pivo , rakije , leba i salate , al' opet - ne mi zao !!! )
princi princi 23:07 21.06.2011

Engleska govedina verovatno

najgora na svetu. Ono toliko bazdi i smrdi, da sam sve godine u Engleskoj preziveo na ribi, piletini i, to moram priznati, prvoklasnoj slanini (verovatno najbolja slanina na svetu- onaj canadian bacon u maple syrup iz waitrosea, komotno najbolji komad mesa u UK). Englezi se silno hvale i ponose i svojim sausages ali je i to neopevano sranje.

Tek kad sam dosao u Australiju video sam sta je pravi barbie (u svakom pogledu).
mlekac mlekac 23:58 21.06.2011

Re: Engleska govedina verovatno

princi
najgora na svetu. Ono toliko bazdi i smrdi, da sam sve godine u Engleskoj preziveo na ribi, piletini i, to moram priznati, prvoklasnoj slanini (verovatno najbolja slanina na svetu- onaj canadian bacon u maple syrup iz waitrosea, komotno najbolji komad mesa u UK). Englezi se silno hvale i ponose i svojim sausages ali je i to neopevano sranje.

Tek kad sam dosao u Australiju video sam sta je pravi barbie (u svakom pogledu).


Vala, ja sam se toliko razmazila sa govedinom u Bw (ubedljivo najbolja koju sam IKAD jela) da je ovde vise i ne kupujem!

Inace, skidam kapu Burima - znaju da naprave odlican rostilj.

More, znaju i Mocvane, al' oni se ne zamajavaju kerefekama, nego lepo, ispred svake mesare, stoji preseceno limeno bure puno zara i svako moze da udje u radnju, plati komad mesa koji mu dopada, a onaj cika ispred ga, za dz, tu, na licinom mestu, baci na zar. I taman dok skoknes do komsijskog bottle stora - rucak gotov!

Bez ikakve ceremonije, a prste da polizes!
princi princi 00:22 22.06.2011

Re: Engleska govedina verovatno

Vala, ja sam se toliko razmazila sa govedinom u Bw (ubedljivo najbolja koju sam IKAD jela) da je ovde vise i ne kupujem!

Inace, skidam kapu Burima - znaju da naprave odlican rostilj.

Da, svakako ima nesto oko gajenja stoke po prostranstvima.

U UK ima vise goveda nego ljudi (valjda oko 80M vs 60M). Pored toga, zbog animal protection Englezi ni ne znaju sta je veal- teletina se kupuje skoro k'o heroin, subotom u 5 ujutru, na francuskoj pijaci, pre policijske racije. Skotska, angus beef, je nesto ukusnija, ali engleska govedina je tesko sranje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:25 22.06.2011

Re: Engleska govedina verovatno

teletina se kupuje skoro k'o heroin, subotom u 5 ujutru, na francuskoj pijaci, pre policijske racije.

Colin_bgd Colin_bgd 07:47 22.06.2011

Re: Engleska govedina verovatno

Engleska govedina verovatno
najgora na svetu. Ono toliko bazdi i smrdi, da sam sve godine u Engleskoj preziveo na ribi, piletini i, to moram priznati, prvoklasnoj slanini (verovatno najbolja slanina na svetu- onaj canadian bacon u maple syrup iz waitrosea, komotno najbolji komad mesa u UK). Englezi se silno hvale i ponose i svojim sausages ali je i to neopevano sranje.

Treaba kupovati kod mesara "privatnika", ne u Tescu...
princi princi 09:59 22.06.2011

Re: Engleska govedina verovatno

Treaba kupovati kod mesara "privatnika"

Вала, познајући енглеске хигијенске навике, нека хвала. Ко воли, нек изволи.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:43 22.06.2011

mesina

A što sam ždrao aligatorsko meso, pre jedno 7-8 godina, o užasa! Ima neka farma ovde u kraju, u stvari dole malo južnije, gde se ljudi bave uzgojem aligatora. Bilo je i restoranče, gde si mogao da krkneš krokodilče, takoreći, "ispod sača".

Nije loše, jebem li ga na šta liči, ne mogu baš da opišem, ali je definitivno kao meso neke divljači. Bilo je i dimljeno da se kupi, ali to mi nešto bilo sumnjivo, jer su nakrkali neke marinade pre dimljenja, pa nisi mogao da osetiš ukus od sveg tog sranja. Poslednji put kad sam bio i vodio neku familiju, taj restorančić više nije radio, samo gift šop, sa frižiderom gde je moglo da se kupi zamrznut aligator, istranžiran. Mislim, ko voli...

princi princi 01:03 22.06.2011

Re: mesina

Posum, bate, i kengur na zaru.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:39 22.06.2011

Re: mesina

princi
Posum, bate, i kengur na zaru.


Podozrevam malo od tih marsupijalaca. A jel kod vas u kasapnicama imate ovake mape, samo sa kengurima?



princi princi 02:52 22.06.2011

Re: mesina

To je za Sarskog, sine. On ti je, izmedju ostalog, majstor i za te anglosaksonske cutove.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:31 22.06.2011

Re: mesina

princi
To je za Sarskog, sine. On ti je, izmedju ostalog, majstor i za te anglosaksonske cutove.


Pa sećam se da se on ovde na blogu zaklinjao u neke kobasice i podvarak sa svinjskom glavom (po kojoj se proslavio i Mali Jože, majku ti božiju). I to onako, u pauzi izmedju fraktala i Poankareove sfere.
mlekac mlekac 10:37 22.06.2011

Re: mesina

srdjan.pajic
Poslednji put kad sam bio i vodio neku familiju, taj restorančić više nije radio, samo gift šop, sa frižiderom gde je moglo da se kupi zamrznut aligator, istranžiran. Mislim, ko voli...



Bila je u Gaboronu, na putu za Tlokving, odlicna mesara koja je, uz normalne stvari, drzala i malo egzoticniji izbor od krokodila, leoparda i zaboravih vec kojih je tu sve zivotinjki bilo... Mene je zanimala samo "normalna" divljac tipa Kudu, Springbok i tako to, a Zmu se zanimao za pripremu ovih egzoticnijih stvarcica.

Jedino mi krivo sto nisam, kad sam bila medju Bushmanima, probla pitona na zaru...
pnbb pnbb 18:02 22.06.2011

Re: mesina

gator - dobar, kengur -odlican, meni najvise lici na srnetinu

aha, zaboravih, i emuovina me priajtno iznenadila
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:28 23.06.2011

Re: mesina

pnbb
gator - dobar, kengur -odlican, meni najvise lici na srnetinu

aha, zaboravih, i emuovina me priajtno iznenadila



Aaaa, pa zato su na ovoj aligatorskoj farmi krenuli da gaje i nojeve. Ili emuove . Nisam siguran da li se razlikuju u rimflajšu.

omega68 omega68 00:48 22.06.2011

a

domaćine, jesi li im pokazao radost okretanja ražnja?
Colin_bgd Colin_bgd 07:45 22.06.2011

Re: a

domaćine, jesi li im pokazao radost okretanja ražnja?

i krsenje zakona ima svojih granica...
mrale54 mrale54 10:02 22.06.2011

Re: a

Colin_bgd
domaćine, jesi li im pokazao radost okretanja ražnja?

i krsenje zakona ima svojih granica...


Ako je tako - sta ce nam zakoni ??? Oksimoron?? Pleonazam ?? I nad Bogom - ima Bog ???
Pusti ti Cercila i - " krv , znoj i suze .. "
Drzi se Jej Bi Tita - " Pa , majku mu boziju , ne moramo se drzat zakona k'o pijan plota !!"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana