Društvo| Filozofija| Religija

Satanizam sa ljudskim likom

docsumann RSS / 15.05.2011. u 20:48

U zavisnosti od onoga što podrazumjevate pod satanizmom, gornji naslov vam može zazvučati kao oksimoron ili pak kao pleonazam. A i sam ljudski lik često umje da se javlja sa vučjim avatarom, tako da je najbolje za dalji tok ovog teksta dobro pretresti i (re)definisati pojmove s kojima ćemo baratati.

spell4.jpg

Kao što je religija imanentna gotovo svim ljudskim civilizacijama, tako je i za svaki posebni pantenon bilo karakteristično postojanje nekog božanstva koje je oličavalo princip zla ili pogled from the dark side.
Satana, kao vrhovna personifikacija upravo tog čuvstvovanja svijeta, vuče svoje porjeklo iz judeo-hrišćanske teologije i po prvi put se spominje u Knjigama Ljetopisa u Starom Zavjetu i to (gle čuda) kao "tužitelj" u administraciji božjeg suda. Kod hrišćana i muslimana on već dobiva etiketu arhenemija, palog anđela, princa tame, vrhovnog demona, vladara podzemlja i niz sličnih bombastičnih titula. Tradicionalni satanizam, logično, potiče iz kulta štovanja i obožavanja Satane (iliti Sotone) kao vrhovnog božanstva i u osnovi predstavlja religijski koncept direktno suprostavljen trima velikim avramovskim religijama.
U svojoj paralelnoj tajnoj istoriji u odnosu na glavni tok hrišćanske civilizacije, satanizam je dogurao do modernih vremena, razvivši se usput, kao i svaka ljudska duhovnjačka koncepcija u više podvarijanti. I tu dolazimo do glavne raskrsnice u cijeloj priči, a to je podjela na ateistički i teistički satanizam. Što bi se reklo na soft i hardcore produkciju. Iako se generalno opredjeljujem za ovaj drugi pristup, ovdje me prevashodno interesuje moderni ateistički satanizam ili satanizam LaVeyovske provenijencije (kojeg sam u par navrata spominjao na blogu).
Dva istaknuta lika koja su u veliko doprinjela formulisanju osnovnih postavki savremenog satanizma su Fridrih Niče i Alister Krouli, jedan sa filozofskog, a drugi više sa ezoterijskog aspekta.
Ipak ključni čovjek za ovu priču je Anton Szandor LaVey, bivši krotitelj lavova, mađioničarski asistent, policajski fotograf i pijanista u noćnim klubovima, koji 1966. godine, na Valpurginu noc, 30. aprila, osniva Satanističku Crkvu u San Francisku. Naravno, na tu ideju nije došao tek tako. Njoj je prehodilo dugo i intezivno interesovanje za okultna učenja kao i lično istraživanje u toj oblasti.
Inače, zanimljivo  je, da iako je Krouli ( koji se nikad nije izjašnjavao kao satanista, već kao okultista i čarobnjak) krucijalno uticao na finalno modelovanje nove filozofije, nije bio baš i omiljena "svetačka" figura u ovim "novocrkvenim" krugovima, a najviše mu se prebacivalo njegovo otvoreno uživanje narkotika.
Po levajovcima droga i alkohol su za slabiće, a njih interesuju samo jake i samosvjesne individue (!?).
Iako nosi naziv crkva, LaVeyove organizacija se zasniva na učenju koje je po svojoj suštini ateistički filozofski koncept, u kojem je Sotona prisutan tek kao ključni simbol u suprostavljanju hrišćanskom nauku, a ne kao istinski entitet.
Da bi se registrovala kao zvanična i legalna institucija, Satanistička Crkva je  morala da se distancira od onih najgrozomornijih stereotipa koji su se vezivali za upražnjavanje satanizma, a to su  ritualna žrtvovanja životinja i ljudi. Kvazi religijska ikonografija i magijski rituali, meni tu više izgledaju kao nekakvi anahronizmi ili pak mistifikacija koja je kao advertajzing tehnika prevashodno namjenjena pridobijanju novih članova, prvenstveno iz krugova ljudi zainteresovanih za okultizam i onostrano.
Ključne principi na kojima se oslanja LaVeyovo učenje su etički egoizam i hedonizam. Zato i ne čudi što je na samom početku prvobitnu akumulaciju članstva za svoju crkvu, LV obezbjeđivao  partijanjem (orgijanjem ?).
Možda se najbolji uvid u srž ove ateističko-satanističke ideologije ogleda u Devet Satanističkih Navoda (koji se, interesantno, na oficijelnom veb sajtu Churc of Satan, pored Engleskog, mogu naći još na Španskom, Francuskom i Hrvatskom (??)  jeziku).                                                                                                                                           
1. Sotona predstavlja ugađanje sebi umjesto apstinencije!
2. Sotona predstavlja vitalnu egzistenciju umjesto duhovnih laži!
3. Sotona predstavlja neoskvrnutu mudrost umjesto licemjerne samoobmane!
4. Sotona predstavlja dobrotu prema onima koji to zaslužuju umjesto ljubavi portrošene na nezahvalnike!
5. Sotona predstavlja osvetu umjesto okretanja dugog obraza!
6. Sotona predstavlja odgovornost odgovornima umjesto brige za psihičke vampire!
7. Sotona predstavlja čovjeka kao životinju, nekad bolju, često goru od onih koje hodaju na sve četiri koji je zbog svoje "božanske duhovnosti i intelektualne razvijenosti" postao najkrvoločnija od svih!
8. Sotona predstavlja sve takozvane "grijehe" jer svi vode ka fizičkoj, mentalnoj i emocionalnoj gratifikaciji.!
9. Sotona je uvijek bio najbolji prijatelj Crkve, jer ju je održao u poslu sve ove godine

Jednako ilustrativni su i 11 Satanističkih Pravila Zemlje:

1. Ne dajte mišljenja i savjete ako niste prethodno upitani.
2. Ne pričajte drugima svoje probleme ako niste sigurni da ih oni žele čuti.
3. Kada u tuđem brlogu, poštuje domaćina ili nemojte ići tamo.
4. Ako vas gost u vašem brlogu ometa, odnosite se prema njemu okrutno i bez milosti.
5. Nemojte se pokušati seksualno nametnuti, ako prethodno niste dobili signal za parenje.
6. Ne uzimajte ono što nije vaše, osim ako to predstavlja teret drugoj osobi koja se očajno toga želi riješti.
7. Priznajte moć magije ako ste ju uspješno upotrijebili da bi ostvarili svoje želje. Ako poreknete moć magije nakon njena uspješna prizivanja, izgubiti ćete sve što se njome stekli.
8. Ne prigovarajte o ničemu što ne morate vi osobno podnostiti.
9. Ne činite zlo maloj djeci.
10. Ne ubijajte ne-ljudske životinje osim ako ste napadnuti ili za hranu.
11. Kada hodate otvorenom teritorijom, ne smetajte nikoga. Ako netko vas smeta, zamolite ih da prestanu. Ako ne prestanu, uništite ih.

Čini mi se da se većina ljudi koji pripadaju zapadnj kulturnoj hemisferi mogu bez problema poistovjetiti sa dobrim djelom iznešenih stavova. Tako je i britanska ratna mornarica dozvolila upis u svoje redove deklarisanim satanistima. Uticaj satnističkog svjetonazora, više ili manje eksplicitno, danas se lako može uočiti u jednom djelu filmske i likovne umjetnosti, a naročito u muzičkoj produkciji, čak i kad u pitanju nisu pravci za koje je on po difoltu vezan ( kao ekstremni podžanrovi heavy metal muzike) .
Kako to u jednom od intervju kaže jedan od prominentnijih satanističkih ideologa Nikolas Schreck, izgleda da hrišćanstvo gubi medijski rat sa satanizmom.. Upravo su muzika i film glavni mediji kroz koje satanisti uspjevaju da dopru do mladih ljudi. Da napomenem samo da je Mariyin Manson veliki poštovalac lika i djela Shandora LaVeya.
Lično nisam baš sklon da im olako vjerujem za sve izrečeno. Kad neko postavlja sistem vrijednosti u kojem je ugađanje sopstvenim ćeifima njegovo centralno mjesto onda pri odabiru sredstava da se on i ostvari otpadaju sve moguće skrupule. Ipak, cjenim da bi svako političko društvo, koje sebe doživljava kao istinski demokratsko, moralo da u sebi ima prostora i za ovakve filozofsko-teološke sustave.


ps. Ovaj tekst je inače reakcija na jedan ban.

 



Komentari (180)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 19:32 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Kazezoze
docsumann


ono što sam htio da pitam sve vas je - kako bi ste se osjećali da se u vašem gradu osnuje zvanična podružnica Church of Satan i da se u vaš komšilik naseli prvosveštenik te organizacije? da li bi vas prolazila jeza pri susretu sa njim u liftu, ulici ili haustoru, da li biste instiktivno zaštititnički privukli svoje dijete k sebi u tim trenucima ?

kao prvo ovi su šarlatani i ako si upoznat sa tom činjenicom nema šta da brineš, pustiš ih da se igraju.
mene više brinu skrivene psihopate koji su prisutni svuda oko nas, a najčešće se kriju iza finih radnih mesta, uglađenog spoljašnjeg izgleda i naizgled kulturnog ponašanja. ti ljudi koji iza maske finoće i uglađenosti kriju potpuno otsustvo empatije su zaista oni zbog kojih treba da brinemo. samo pitanje je kako ih prepoznati, a da ne bude već kasno.

Hebem ti - nije valjda da mislimo na istog?!
docsumann docsumann 20:09 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Hebem ti - nije valjda da mislimo na istog?!




docsumann docsumann 20:49 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

razmisljam

Мада, опет, предрасуде су чудо, а ја не бежим од тога да сам прилично најежена на сатанисте као такве и да би ми збиља требало невероватно много менталне гимнастике да их схватим, а да је скоро невероватно да бих прихватила њихове ставове.


da, ima nešto u nama ( stečeno, rekao bih ) što se nagonski, moguće čak i na podsvjesno-simboličkoj razini ) opire upravo onome što sotona simbolizuje u našoj kolektivnoj metafizici.

jednostavno, mi ne volimo kad nam se dira u temeljne principe našeg morala.
to potresa naše biće iz korjena. boli.

ako racionalizujemo stvar, svaka (NV)Organizacija koja ne predstavlja direktnu opasnost po društvo i pojedinca, ne kosi se zakonskim normama države u kojoj živimo, trebala bi da ima pravo na javno postojanje.

ps. interesuje me upravo mišljenje strejt ateista po ovom pitanju.
zoja444 zoja444 20:59 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

docsumann


ja ovu vise obozavam.



a, satanisti me nista ne zanimaju, pu, pu, daleko im kuca. sorry, docs.
freehand freehand 21:06 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Jedna nježna:

docsumann docsumann 21:16 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Kazezoze

kao prvo ovi su šarlatani i ako si upoznat sa tom činjenicom nema šta da brineš, pustiš ih da se igraju.
mene više brinu skrivene psihopate koji su prisutni svuda oko nas, a najčešće se kriju iza finih radnih mesta, uglađenog spoljašnjeg izgleda i naizgled kulturnog ponašanja. ti ljudi koji iza maske finoće i uglađenosti kriju potpuno otsustvo empatije su zaista oni zbog kojih treba da brinemo. samo pitanje je kako ih prepoznati, a da ne bude već kasno.


1) mene brinu moje brige
i progone moje zvjeri


2) mentalne manipulacije, ispiranje i kontrola svijesti, mogu od ljudi da naprave živu bombu ... taster za aktiviranje se obično nalazi upravo u rukama nekog psihopate.


3) ne pucati na prolaznike je human čin
ali u praksi ja živim prilično tupavo

a ovo ću napisati samo jednom:

čovjek je kolektivna žrtva

i eto - opet ništa
docsumann docsumann 21:21 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Jedna nježna:


baš sam popodne okačio the cult kod mikelea u komšiluku

a, evo i Danzig ima jednu kompromisnu ...

docsumann docsumann 21:27 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

a, satanisti me nista ne zanimaju, pu, pu, daleko im kuca. sorry, docs.


hehe, pa ni mene homoseksualci ne zanimaju, mislim ovo ono , pa im ipak dajem podršku u njihovoj borbi za prava koja bi trebalo da im pripadaju.

namjera mi je i bila da ovo pitanje iz teološko-metafizičke ravni prebacim na političku ...

koliko smo zaista spremni da podržimo različitost i pravo na drugačije

za tebe nešto komplitli diferent

Kazezoze Kazezoze 21:39 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

freehand
Jedna nježna:


da ne misliš slučajno na "I say a little prayer"?

razmisljam razmisljam 21:40 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...


docsumann
da, ima nešto u nama ( stečeno, rekao bih ) što se nagonski, moguće čak i na podsvjesno-simboličkoj razini ) opire upravo onome što sotona simbolizuje u našoj kolektivnoj metafizici.

jednostavno, mi ne volimo kad nam se dira u temeljne principe našeg morala.
to potresa naše biće iz korjena. boli.


Управо тако. Нивелисани смо генерацијама на нека, хајде да кажем, правила, на црно и бело када су зло и добро у питању. И ма колико се преиспитивали и покушавали неке ствари да разјаснимо и ,,сваримо'', иде тешко. Просто, сувише смо дубоко понели те некакве принципе у себи, да бисмо пристали да их се ратосиљамо без неког правог разлога. А таквих је мало, или их можда и нема.
А то подсвесно-симболичко; ја то подводим под атавизме, оне најисконскије страхове од непознатог и необјашњеног/необјашњивог. Нисмо се тога, као човечанство и као појединци ослободили ни до данас, ма шта тврдили.


ako racionalizujemo stvar, svaka (NV)Organizacija koja ne predstavlja direktnu opasnost po društvo i pojedinca, ne kosi se zakonskim normama države u kojoj živimo, trebala bi da ima pravo na javno postojanje.


То јесте рационализација. Колико смо спремни да је употребимо у реалном животу, ако се коси са нашим начелима? Бојим се, не превише.

ps. interesuje me upravo mišljenje strejt ateista po ovom pitanju.


Не знам да ли сам стрејт атеиста. Можда пре по мало изгубљени агностик који себи с времена на време допушта да претера у размишљању, што обично не изађе на добро. Тако да, нисам уверена да бих умела нешто да додам на задату тему.
Просто, то су неке ствари о којима се радо информишем ( секте, хорор, фантастика - као нешто занимљиво и привлачно на по мало ишчашен начин, који плаши и забавља у исти мах / Мазохизам? / ), али не изводим неке велике закључке.

docsumann docsumann 21:46 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Можда пре по мало изгубљени агностик који себи с времена на време допушта да претера у размишљању


ma znam, to je problem sa nama agnosticima

zato mi i treba nečije subjektivno mišljenje
freehand freehand 21:49 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Kazezoze
freehand
Jedna nježna:


da ne misliš slučajno na "I say a little prayer"?


Aaaaaaaaaaaaaa
Jesi li ikada slušao Old rugged cross kad ga on svira?
Imam Blacknuss album!!!
zoja444 zoja444 21:59 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

docsumann
hehe, pa ni mene homoseksualci ne zanimaju, mislim ovo ono , pa im ipak dajem podršku u njihovoj borbi za prava koja bi trebalo da im pripadaju.namjera mi je i bila da ovo pitanje iz teološko-metafizičke ravni prebacim na političku ...koliko smo zaista spremni da podržimo različitost i pravo na drugačije za tebe nešto komplitli diferent


e, bas sladak clip. hvala.

ja sam izraziti individualista i smeta mi svaka vrsta grupisanja po bilo kom osnovu. razumem da je to uglavnom potrebno radi identiteta. da li? ne slazem se da bilo koja grupa, ili bolje reci, svaka, dobije zbog razlocitosti svoje pravo i vaznost u drustvu, narocito politicko. tom logikom, legitimno je i da npr. ubice, silovatelji, psihopate raznih kategorija i sl, principom prava na razlicitost dobiju takvu i toliku moc da nametnu svoj vrednosni sistem. iako se slazem sa nekim dole tvojim komentarom, da je prica jedno, a stvarnost drugo (parafrazirala sam te ukratko, izvini ), uprkos svom licemerju, neki "zdrav" vrednosni sistem mora da postoji u osnovi. inace, svako bi radio ono sto zeli i to bi bio opsti haos. i ovako je ().

p.s. ja sam jos pod utiskom vesti od pre neki dan, tu sa sajta, kako je neki lik u Spaniji, u supermarketu, odsekao glavu nekoj zeni, totalno nasumice izabranoj. izasao je iz radnje noseci njenu glavu u ruci. jeza. probacu da nadjem link.
zoja444 zoja444 22:08 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Kazezoze
da ne misliš slučajno na "I say a little prayer"?


aj, koja disharmonija.


Kazezoze Kazezoze 22:09 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Aaaaaaaaaaaaaa
Jesi li ikada slušao Old rugged cross kad ga on svira?
Imam Blacknuss album!!!

ne, nisam čuo, nažalost. na ovom duplom "bright moments" koji ja imam nema old rugged cros, a ni na albumu "the man who cried fire". blacknuss nemam.
docsumann docsumann 22:13 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

ne slazem se da bilo koja grupa, ili bolje reci, svaka, dobije zbog razlocitosti svoje pravo i vaznost u drustvu, narocito politicko. tom logikom, legitimno je i da npr. ubice, silovatelji, psihopate raznih kategorija i sl, principom prava na razlicitost dobiju takvu i toliku moc da nametnu svoj vrednosni sistem. iako se slazem sa nekim dole tvojim


mislim da je dovoljno naglašeno da te grupe ne smiju da svojim programom i djelovanjem ulaze u konflikt sa zakonskim aktima ni po mnogo benignijim pitanjima nego što su životi i prava drugih osoba.

da postavim anadr kveščn - da li postoji nešto u stavovima i idejama ovih levajovaca što ih čini neprihvatljivim za društvo, onako pravno-legalistički?
freehand freehand 22:15 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Kazezoze
Aaaaaaaaaaaaaa
Jesi li ikada slušao Old rugged cross kad ga on svira?
Imam Blacknuss album!!!

ne, nisam čuo, nažalost. na ovom duplom "bright moments" koji ja imam nema old rugged cros, a ni na albumu "the man who cried fire". blacknuss nemam.

Želiš?
Kazezoze Kazezoze 22:18 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

zoja444
Kazezoze

freehandJedna nježna:da ne misliš slučajno na "I say a little prayer"?


aj, koja disharmonija.



si videla, satanistička, reklo bi se.
al, tip je slep, a i svira tri saksa odjednom, pa mu nije ni zameriti.
Kazezoze Kazezoze 22:18 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

freehand
Kazezoze
Aaaaaaaaaaaaaa
Jesi li ikada slušao Old rugged cross kad ga on svira?
Imam Blacknuss album!!!

ne, nisam čuo, nažalost. na ovom duplom "bright moments" koji ja imam nema old rugged cros, a ni na albumu "the man who cried fire". blacknuss nemam.

Želiš?

uvek!
freehand freehand 22:23 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

si videla, satanistička, reklo bi se.
al, tip je slep, a i svira tri saksa odjednom, pa mu nije ni zameriti

Plus flautu, frulu, pištaljku i klarinet, i još peva
No neka Docs obrati pažnju na basistu u tom klipu.
docsumann docsumann 22:24 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

da ne misliš slučajno na "I say a little prayer"?


lud je sto gradi
freehand freehand 22:24 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Želiš?
uvek!

nimfomane.
zoja444 zoja444 22:29 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Kazezoze

zoja444

KazezozefreehandJedna nježna: si videla, satanistička, reklo bi se. al, tip je slep, a i svira tri saksa odjednom, pa mu nije ni zameriti.


ne razumem se u satanizam, ali jos dobro cujem.


docsumann docsumann 22:30 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

No neka Docs obrati pažnju na basistu u tom klipu.


već jesam
docsumann docsumann 22:40 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

ne razumem se u satanizam, ali jos dobro cujem


onda slušaj, pa ćeš razumjeti

autohtoni norveški black metal



ps. valjda je sad jasno što me odbija kod satanista
jxxx jxxx 07:37 17.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

zoja444
ne slazem se da bilo koja grupa, ili bolje reci, svaka, dobije zbog razlocitosti svoje pravo i vaznost u drustvu, narocito politicko. tom logikom, legitimno je i da npr. ubice, silovatelji, psihopate raznih kategorija i sl, principom prava na razlicitost dobiju takvu i toliku moc da nametnu svoj vrednosni sistem. iako se slazem sa nekim dole tvojim komentarom, da je prica jedno, a stvarnost drugo (parafrazirala sam te ukratko, izvini ), uprkos svom licemerju, neki "zdrav" vrednosni sistem mora da postoji u osnovi. inace, svako bi radio ono sto zeli i to bi bio opsti haos. i ovako je ().


Koliko kod svako imao prirodnu tendenciju da zeli drugacije, "zdravo" je proizvoljno, kada se izanalizira do kraja, jedini argument koji bi se eventualno mogao imati je: posto smo jos od majmunskog ili ranijih doba nasledili drustvene obrasce generalne pravicnosti i empatije (osim kad bas zatreba drugacije), oni koji se ne uklapaju sasvim u njih ce uvek biti u manjini, i zato ko ih 'ebe, masa vlada, oni nek se izopstavaju. S tim sto smo nasledili i druge stvari, tipa principa da alfa muzjak dobija vise zenki, a ostali eventualno nesto malo sa strane dok on ne gleda, i iako se vecina sveta toga i dalje pridrzava, neki drugi deo se i izmenio... tako da sam po sebi taj kontinuitet i nije neki argument, posebno ne za individue.

Rventualno za evolutivno odrzanje kolektiva jeste, ali nigde ne pise da individua mora da brine o kolektivu. I tu nesto vuce, mnogi imaju viziju "srecne utopicne buducnosti gde ljudi mogu sve i zive vecno", ali racionalno, zasto bi se danasnja individua za to interesovala, kad nece moci da direktno iskusi tu buducnost?

Finally, individualno gledano, sledeca recenica je prosto tautologija: da sam neki psihopata koji bi da bude masovni ubica, hteo bih da budem masovni ubica. Bio bi mi bedak da nisam. To je ekstremni primer koji opet, "vuce" da se pocne prica o "povlacenju crta negde", ali stvarnog mesta za te crte nema, nema jednoznacne skale, i cim se principu tih crta da legitimitet, neko ce poceti da ih povlaci u vezi toga sta se kad jede, gde sme kad da se bude, sta raditi tad i tad, s kim je ok seksati se, ko ipak "ne sme da postoji i treba ga ubiti", itd. Gomila stvari oko kojih nam je bedak u danasnjem drustvu, koje ne mozemo, oko kojih smo ograniceni.

Individualno, fora bi bila da svi mogu sve. Da je svet neka kombinacija virtualnog i realnog u kojoj svaki ubica moze slobodno da ubija do vecnosti, a da ne naskodi nikome ko ne zeli da mu bude naskodjeno. I da pride svi ostali mogu sve ostalo, mozda manje ekstremno. To bi bila prava utopija.

Sa druge strane, Istinski Individualno, buduci da "I alone am corporeal", nema mnogo vajde od globalno-utopistickih vizija i treba prvenstveno ici od sebe i svog sveta i u njemu graditi takvu utopiju za sebe i ljude i objekte iz neposrednog okruzenja (koji su dakle deo tog sveta necim vise od teksta na netu ili slike).
docsumann docsumann 15:45 17.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

jxxx

Finally, individualno gledano, sledeca recenica je prosto tautologija: da sam neki psihopata koji bi da bude masovni ubica, hteo bih da budem masovni ubica. Bio bi mi bedak da nisam


čuveni (dark) tatoo majstor Paul Both je izjavio - da se ne bavim umjetnošću bio bi serijski ubica.

angie01 angie01 09:58 16.05.2011

Mike Vosburg Satana

docsumann docsumann 16:30 16.05.2011

Re: Mike Vosburg Satana

da baš glupo što i satanisti imaju taj patrijahalni obrazac predstave o vrhovnom božanstvu

angie01 angie01 10:30 16.05.2011

,

docsumann docsumann 16:40 16.05.2011

Re: ,

tnx endži
angie01 angie01 17:27 16.05.2011

Re: ,

tnx


d plezr iz majn!
wukadin wukadin 08:56 17.05.2011

Red je bilo o ovome govoriti

Čini mi se da se većina ljudi koji pripadaju zapadnj kulturnoj hemisferi mogu bez problema poistovjetiti sa dobrim djelom iznešenih tvrdnji.


Odmah ću reći, da većina navoda su zapravo jedno naturalističko ili što bi se reklo zdravorazumsko poimanje sveta. Dakle, tu ne bi ni trebalo da bude nečeg spornog. Da li je neko iznenađen?! Vele da sam predvidiv...
Dakle, ništa Sodoma - Gomora. Ali, ne radujte se prerano, nema tu ni mnogo liberalizma. Libertenstva da, ali to je nešto drugo. Rekao bih da je ovakav koncept "satanizma" dosta ničeanski. Što mi se sviđa. Osim prvog navoda, a na njega se vraćam.
Pre toga, koliko pojam satanizma uopšte ima smisla? Što bi rekao Dorijan Nuaj (nije on to prvi zaključio, ali je dobro obradio) inkvizicija je izmislila sataniste. Sada satanista, eto, stvarno ima! Satanizam ne mešati sa veštičarenjem ili ti magijom. Racionalistička svest zapadne moderne je htela da sve svede na neopravdanu paranoju, ali nečega je od početka bilo. Religija prirode, recimo to tako. Mirča Elijade je pričao o tome...

Sad, prvi navod - ugađanje sebi umesto apstinencije. Možda je pravo pitanje "kom sebi", ili šta zapravo znači "Ja". Unapred se ograđujem, jer nisam mnogo proučavao Alistera. Zapravo, tek u poslednje vreme nešto više. Kako sam shvatio, nije reč o povođenju za hirovima nekog površnog Ja, nego o ispoljavanju Prave Volje (True Will), kako to veli Thelema (Θέλημα - ergo na srpskom govornom području bi možda trebalo čitati "telima", kao što je kod nas Atina, a "kod njih" Atena).
Thelemites in touch with their True Will have eliminated or bypassed their false desires, conflicts, and habits, and accessed their connection with the divine.
ali šta je pravo, a šta lažno
Ja sam to skoro aforistički zapisao ovako: Hedonizam je za puk, ambicija za prave posvećenike.
Tu sam, naravno, subjektivan. Prva asocijacija na "hedonizam" je jedan lik koji se prišljamčio nekom našem društvu, poprilično mi je antipatičan, a veli za sebe da je hedonista. Ma i bez njega nisam pristalica hedonizma, ako je sam sebi svrha. Ne stojim bolje ni sa organizovanom ambicijom, u smislu kretanja hijerarhijom podele rada. E sad, izgrađivanje sebe kao ambicija, i takvo sticanje moći (reče Kastaneda nešto o tome), to je već nešto drugo.

Dosta priče, ajmo na muziku.
Pitali se ljudi o čemu, zapravo, pevaju njihove pesme.

Možda se neko ko je to analizirao nije prijatno iznenadio

Reference: Dorijan Nuaj - Božanska revolucija katastrofe (i ugovor sa đavolom) i Lucifereza.
bocvena bocvena 09:10 17.05.2011

Ne vredi...

Ne mogu ozbiljno o satanizmu. Ni tvoj blog ne mogu da pročitam do kraja.

Ali ne mogu ni o Bogu. Tako da se ne računam:)

Pali anđeo je beskrajno fotogeničan i filmičan. Bad boy. A onda ga neki preozbiljno shvate.
wukadin wukadin 10:38 17.05.2011

Re: Ne vredi...

Onda ni o istoriji ne možeš ozbiljno

bocvena bocvena 10:44 17.05.2011

Re: Ne vredi...

U pravu si. Meni su ti istoričari najsumLJiviji!
docsumann docsumann 16:07 17.05.2011

Re: Ne vredi...

Ne mogu ozbiljno o satanizmu.


šta drugo onda preostaje sem zajebancija

Biljana 77 Biljana 77 11:48 17.05.2011

Zanimljivo

... mada u suštini satanizam kao i svako drugo vjeruju (a tu ubrajam sve religije, sekte i izme) podložan deformaciji i zloupotrebama do besvesti.
docsumann docsumann 15:37 17.05.2011

Re: Zanimljivo

mada u suštini satanizam kao i svako drugo vjeruju (a tu ubrajam sve religije, sekte i izme) podložan deformaciji i zloupotrebama do besvesti.


uključi tu slobodno i demokratiju.

ustvari, sve čega se ljudi dohvate.
valhalen valhalen 19:22 17.05.2011

Satanizam i kapitalizam

Prvo dve tri-reči o političkom pitanju. Naravno, satanistima, baš kao i pripadnicima drugih religija treba garantovati religijska i građanska prava, sve dok ne krše prava drugih. It's as simple as that. Ionako su se kao ubedljivo najopasnije do sada pokazale upravo dominantne, tj. tradicionalne denominacije. U ime satanizma se do sada nisu pravili genocidi i masovni pokolji velikih razmera, što se hrišćanstvo i islam nažalost ne može reći. Stoga, ne vidim da satanizam u jednoj sekularnoj državi predstavlja neki poseban slučaj ili problem.

Drugo, satanizam je u svim svojim vidovima preispoljno zamlaćivanje (ali ne veće od mnogih drugih religija). Što se La Vejevog satanizma tiče, pa to što on priča ja vladajuća kapitalistička dogma već neko vreme, ničeg ekscentričnog tu nema. Uzmi sve što ti život pruža, ne obaziri se na druge, budi voođen sebičnim interesima. Pih, čudna mi čuda, pa to pričaju i na 365 lepih dana (samo malo uvijenije), ostale pozitivne mislioce da ne pominjem... (Najbolji su ovi "psihički vampiri", to k'o da je prepisano od M. Skot Peka ili tako nekog - izbegavajte ljude koji vam izvlače pozivitnu energiju i tako to). Dakle, ničeg revolucinarnog pa čak ni subverzivnog tu nema.

Naravno, satanizam comes in many shapes and sizes, neretko pomešan sa radikalno desnim ideologijama. U tom slučaju, stvar je ozbiljnija, ali to je opet zbog fašizma, ne zbog satanizma...

Inače, pošto vidim da je referendum u toku, evo i mojih omiljenih satanista:



docsumann docsumann 19:39 17.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

Što se La Vejevog satanizma tiče, pa to što on priča ja vladajuća kapitalistička dogma već neko vreme, ničeg ekscentričnog tu nema. Uzmi sve što ti život pruža, ne obaziri se na druge, budi voođen sebičnim interesima. Pih, čudna mi čuda, pa to pričaju i na 365 lepih dana (samo malo uvijenije), ostale pozitivne mislioce da ne pominjem... (Najbolji su ovi "psihički vampiri", to k'o da je prepisano od M. Skot Peka ili tako nekog - izbegavajte ljude koji vam izvlače pozivitnu energiju i tako to). Dakle, ničeg revolucinarnog pa čak ni subverzivnog tu nema.


to bi otprilike bila i moja poenta.

Naravno, satanizam comes in many shapes and sizes, neretko pomešan sa radikalno desnim ideologijama. U tom slučaju, stvar je ozbiljnija, ali to je opet zbog fašizma, ne zbog satanizma...


ortodoksni satanizam svakako nije društveno prihvatljiv ( u širem smislu ), kao ni ovi hibridni SSS izdanci.

a, evo kako dobri stari death metal može biti sasvim neopterećen satanističkom spikom. Bolt Thrower uglavnom obrađuje teme vezane za rat, vojevanje, ratničku slavu ...


valhalen valhalen 21:23 17.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

BT rule! Mada ne znam da li je oduševljavanje ratom manje zlo od oduševljavanja satanizmom... Srećom i jedno i drugo su jako neozbiljni, tako da nije ni bitno.

Ne znam šta bi to zapravo bio ortodoksni satanizam - ortodoksija znači pravoverje, a ja zaista ne verujem da postoji satanističko pravoverje. Ne verujem da su ovi naci satanisti ni više ni manje pravoverni od onih La Vejevih, samo su drugačiji. Problem dakle nije ortodoksni satanizam, nego hajde nazovi ga ekstremni ili ekstremistički satanizam koji propoveda ubijanje i druga zločinstva. Ali opet ne vidim zašto je to išta manje "društveno prihvatljivo" od raznih drugih religijskih ekstremizama (da ne navodim odveć poznate primere...). Prosto, da ne ponavljam, ne vidim ništa specifično na primeru satanizma - država treba da ga tretira kao i bilo koju drugu religiju.

Inače, ima ona dobra epizoda Boston Legal, kad dve porodice, hrišćanska i vikanska, tuže školu zbog proslave Noći veštica, ali naravno, iz vrlo različitih razloga.


Komentar je zapravo prilično zanimljiv.

docsumann docsumann 04:32 18.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

Problem dakle nije ortodoksni satanizam, nego hajde nazovi ga ekstremni ili ekstremistički satanizam koji propoveda ubijanje i druga zločinstva


Ortodoksnost u smislu služenja zlu. Levajovci za sebe sigurno ne smatraju da poštuju taj princip, naprotiv.
Recimo ipak da je ekstremizam adekvatniji izraz.

Ali opet ne vidim zašto je to išta manje "društveno prihvatljivo" od raznih drugih religijskih ekstremizama (da ne navodim odveć poznate primere...). Prosto, da ne ponavljam, ne vidim ništa specifično na primeru satanizma - država treba da ga tretira kao i bilo koju drugu religiju.


Nijedna od tih religija nema uništavanje i ubistva kao "programske ciljeve", bez obzira na količinu patnje i jada koje su u međuvremenu proizvele. Uvijek se tu radilo o onom putu u pakao popločanom dobrim namjerama. Svaka organizacija koja u startu propovjeda ubistvo, sadizam ili zločine bilo koje vrste je po difoltu društveno neprihvatljiva, bar na ovom stepenu razvoja ljudske zajednice.

BT rule! Mada ne znam da li je oduševljavanje ratom manje zlo od oduševljavanja satanizmom... Srećom i jedno i drugo su jako neozbiljni, tako da nije ni bitno.


e, pa može death metal da se ne bavi ni ratom ni satanizmom ... recimo kao gorefest ( uglavnom socijalna tematika i društveni fenomeni )

wukadin wukadin 07:46 18.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

U ime satanizma se do sada nisu pravili genocidi i masovni pokolji velikih razmera, što se hrišćanstvo i islam nažalost ne može reći.


Obično stradaju kokoši. Ima i ritualnih ubistava ljudi, mada se nekad ispostavi da ipak nije bila reč o satanisti, da je u pitanju "moralna panika". I kad je reč o satanizmu, posao je psihijatra da odgovori u kojoj je meri "ideologija" uticala na patologiju, koja bi se inače ispoljila.
Međutim, ipak nema mnogo slučajeva organizovanih ubistava u ime satanizma, ili ih nema uopšte (sad prebiram po memoriji pamćenja slučajeve kad su sekte ubijale, a postoji navika da uz sektu ide "satanistička", bar u mdijima).
Problem nastaje kad ideologija (po Marksu tu spada i religija, no posebno pitanje...) učini ubicama i klinički normalne ljude. A tu je hrišćanstvo šampion. Što reče Šopenhauer više je ljudi krvarilo u ime hrišćanskog boga, nego svih "paganskih". Šta li bi Šopenhauer rekao na ubijanja u ime ideologija koje imaju racionalističku ("naučnu" ili naučnu) podlogu - nacizam, komunizam, liberalizam...

neretko pomešan sa radikalno desnim ideologijama


A leve?

evo i mojih omiljenih satanista


Sećam se jednog lika pre 15 godina imitira "beograđanku" pa kaže "Ne slušam ja Napalm Death samo Morbid Angel"
valhalen valhalen 11:41 18.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

Obično stradaju kokoši. Ima i ritualnih ubistava ljudi, mada se nekad ispostavi da ipak nije bila reč o satanisti, da je u pitanju "moralna panika". I kad je reč o satanizmu, posao je psihijatra da odgovori u kojoj je meri "ideologija" uticala na patologiju, koja bi se inače ispoljila.


Da, da, slažem se, sigurno ima onoga što Stiven King naziva amp-cult - da supkulturno udruživanje pojačava idividualnu nesreću, nezadovoljstvo i patologiju. Ali, slažem se i tu - to niti su tako česti, niti tako opani slučajevi. Naravno, ne treba ih zanemariti.

neretko pomešan sa radikalno desnim ideologijama


A leve?


Pa to je prosto vrlo redak slučaj, bar koliko je meni poznato. Ima prosto nečega u levici što se baš nikako ne uklapa sa satanizmom - insistiranje na jednakosti i univerzalizmu. Jedini slučaj preplitanja ove dve stvari za koji ja znam je Euronymous, ali i to je zapravo vrlo specičan slučaj, čini se 1) on i nije bio satanista i 2) nije bio ni najmanje zainteresovan za levičarske ideje kao takve, samo za estetiku totalitarnog sivila komunističkih zemalja.
U svakom slučaju, ovo je izuzetno zanimljiv tekst na u temu.

Inače, ovaj klip iz Stehena Colberta me podsetio na to na šta La Vejev satanizam zapravo najviše liči - pa na Ajn Rand! Budalasta apologija sebičnjaštva i samoživosti koja nepogrešivo apealuje na pubertetlije i geekove sa manijom veličine. Samo što je Randova intelektualnija varijanta, a La Vej je više za white trash i lumpenproletere...
http://www.huffingtonpost.com/2009/03/12/stephen-colbert-loves-ayn_n_174204.html
valhalen valhalen 12:15 18.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

Gorefest su izvrstan bend, zaista. I to kako u ranoj, death-doom fazi, tako i u onoj kasnijoj gde su počeli da koketiraju sa sabathovskim stoner-rockom Ima još filozofskih death metal bendova koji se nisu petljali sa satanističkim budalaštinama, ili ih je bar bilo, recimo ovaj:

wukadin wukadin 13:29 18.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

Mislio sam na anticrkvene i uopšte antiduhovne sklonosti levice, koje smo mogli ovde videti (mislim na blogovima). No biće da ih zadovoljava radikalni ateizam koji ide preko granice dobrog ukusa i zdravog smisla (onaj deo gde nema paranoje). Sad kako će se buntovništvo samo-etiketirati (definisati), da li je to "ateizam", "satanizam" ili "paganstvo" (u mom slučaju), to je već drugo pitanje. Ne tako davno (pre 25 godina) je biti vernik bilo u ovoj zemlju buntovnički. Sad klatno ide u suprotnom smeru, ali animozitet iz poluzvaničnih, ako ne zvaničnih, krugova na temu "tradicionalizma" daje za pravo i takvima da se smatraju buntovnima. Kad kažem poluzvanični krugovi, mislim na to da primaju pare od države.
Čisto uzgred, mislim da su ti naci-satanisti margina margine. Prosto zato što je naci-agenda još jedan od istorijskih projekata raja-na-zemlji. Dakle, veruju oni da im je ideologija dobra, čak Apsolutno Dobra - pod inspiracijom arijevskih bogova, ili možda Nauke, ili čak hrišćanskog boga. A da se samo-definišu kao negacija Dobrog, e to mi više deluje kao klinačko loženje. Što ne znači da ne bi mogli biti zanimljivi organima, ne zbog ideologije, nego ako je ideologija okvir za zaveru zbog kriminalnih aktivnosti...

La Vejev satanizam zapravo najviše liči - pa na Ajn Rand! Budalasta apologija sebičnjaštva i samoživosti koja nepogrešivo apealuje na pubertetlije i geekove sa manijom veličine.


Da bih takav stav mogao podržati morao bih čitati nešto od Ajn Rand. Pročitah jedan zanimljiv list u levičarskom (ne "levičarskom" kako se to vidi u Srbiji) Le monde Diplomatique. Iza nekih opisanih ideja bih mogao da stanem (iako su je tamo naravno ocrnili), neke su blago rečeno preterane, a nekih se gadim ali ne toliko zbog samoživosti - navodno je ta gđa rekla da svaka zemlja može napasti Rusiju (kao nekada Nemačku) jer "nije demokratska". Mislila je, naravno, na Sovjetski Savez, mada bi verovatno neki njen epigon i dalje tako mislio o Rusiji (Kini, Koreji, Iranu, Libiji...)
Baciću pogled na linkove, ali naravno ništa dok originalna misao jednom ne dođe na dnevni red. A dotle ima ...


docsumann docsumann 14:16 18.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

La Vejev satanizam zapravo najviše liči - pa na Ajn Rand! Budalasta apologija sebičnjaštva i samoživosti koja nepogrešivo apealuje na pubertetlije i geekove sa manijom veličine.

Da bih takav stav mogao podržati morao bih čitati nešto od Ajn Rand


Pa, ONA i jeste jedna od osoba koje su pored (ključnih) Ničea i Kroulija uticale na formiranje La Vejovog učenja.
Možda sam je trebao spomenuti u samom postu, ali evo, ovom prilikom to ispravljam.

docsumann docsumann 14:31 18.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

neretko pomešan sa radikalno desnim ideologijama

A leve?


ne znam za formalno političko organizovanje, ali da u metalu ima i ta kombinacija - ima !



prevod na engleski :

Listen or fuck yourselves, don't be assholes
The Mexican government doesn't worth a shit
P.R.I. commands everyone, they are communists
Indians and the poor, don't have a chance

Where are all the moles
They are now in the jungle
It must begin in the city
We have to be in every place

P.R.I. bastards - communist
Awaken everyone - revolution
With machetes - arm yourselves
Indian armies - zapatistas
Commander Marcos - directs us
Hide your face - underground

You are moles guerrilla men - revolution
You are moles crazy ones!!! - revolution

Long live Zapata, Long live Chiapas
Long live Mexico, Long live the revolution

Don't be cowards make yourselves men
you started it - you have to finish it
Do you want to be rats or men?
If not for you - then for your children
Communism, satanism, P.R.I.- is the same
docsumann docsumann 14:42 18.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

Ima još filozofskih death metal bendova koji se nisu petljali sa satanističkim budalaštinama, ili ih je bar bilo, recimo ovaj:


vidim poznavalac si, drago mi je. šumska se ne pojavljuje , pa nisam imao sa kime da pročavrljam malo na tu temu

evo takođe jedan atipičan ( nesatanistički) alternativni-metal bend iz devedesetih ... ponekad mi zazvuče kao preteča tool-a



edit: hvala za link, jako interesantno. lik je bolid na kub

U svakom slučaju, ovo je izuzetno zanimljiv tekst na u temu
valhalen valhalen 17:37 18.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

Mislio sam na anticrkvene i uopšte antiduhovne sklonosti levice, koje smo mogli ovde videti (mislim na blogovima). No biće da ih zadovoljava radikalni ateizam koji ide preko granice dobrog ukusa i zdravog smisla (onaj deo gde nema paranoje). Sad kako će se buntovništvo samo-etiketirati (definisati), da li je to "ateizam", "satanizam" ili "paganstvo" (u mom slučaju), to je već drugo pitanje. Ne tako davno (pre 25 godina) je biti vernik bilo u ovoj zemlju buntovnički. Sad klatno ide u suprotnom smeru, ali animozitet iz poluzvaničnih, ako ne zvaničnih, krugova na temu "tradicionalizma" daje za pravo i takvima da se smatraju buntovnima. Kad kažem poluzvanični krugovi, mislim na to da primaju pare od države.


Pa slažem se da klatno ide u suprotnom smeru, ali to je samo zato što klatno dominantne ideologije ide u suprotnom smeru. Buntovništvo je tada bilo pro-religijsko zato što je vladajuća dogma bila anti-religijska. Danas je buntovništvo anti-religijsko, jer su je dominantna ideologija pro-religijska. Pare od države u Srbiji primaju svi - u smislu političkih i ideoloških opcija. Mislim da dobar deo tog navodnog kulturnog rata u Srbiji potiču upravo od toga što se svi otimaju za državne fondove. Da se ja pitam, ukinuo bih državno finansiranje verskih zajednica (kroz veronauku pre svega), baš kao i finansiranje kulture. Idite braćo vernici i atisti, nacionalisti i mondijalisti, na tržište, pa ko hoće vaše siniše kovačeviće i biljane srbljanović, taj će da pazari, ko neće ne mora. Nemojte da vodite kulturne ratove od državnih para.

Čisto uzgred, mislim da su ti naci-satanisti margina margine. Prosto zato što je naci-agenda još jedan od istorijskih projekata raja-na-zemlji. Dakle, veruju oni da im je ideologija dobra, čak Apsolutno Dobra - pod inspiracijom arijevskih bogova, ili možda Nauke, ili čak hrišćanskog boga. A da se samo-definišu kao negacija Dobrog, e to mi više deluje kao klinačko loženje. Što ne znači da ne bi mogli biti zanimljivi organima, ne zbog ideologije, nego ako je ideologija okvir za zaveru zbog kriminalnih aktivnosti...


Nema sumnje da su naci-satanisti margina margine, ali nisam siguran da si u pravu za nacizam kao takav. Nisam siguran da su nacisti smatrali da im je ideologija "dobra", možda uopšte nisu ni mislili u tim terminimima. Pre će biti da su smatrali da su s onu stranu dobra i zla. Seti se mrtvačkih glava, fascinacije Ničeom (naravno, loše pročitanim, ali svejedno)pa i fascinacije smrću kao takvom. Konačno ni nauka (Darvin) nije bila tu da bi pokazala da je njihova ideologija dobra, nego da dobra nema, da morala nema, da je sve samo borba za opstanak. Nema sumnje da se na jednom populističkom nivou nacizam pravdao i apelom na opšte dobro, utopijskim projektom arijevskog carstva, itd., ali to je u suštinskom smislu bilo efemerno, njegov glavni apel je bio upravo apel na mržnju, na resantiman, pa zašto da ne i na zlo. Ima kod Sloterdajka ona misao o nacistima koja mislim to jako dobro otkriva, gde on govoreči o nacistima kaže da su oni Ničeovog natčoveka tumačili kao "san o povratku u bestijalno i otpuštanju kočnica".

Takođe, Eko je kao i uvek neprevaziđen kad primećuje da je utopijsko carstvo fašizma (dakle, ne samo nacizma) zapravo najveći problem fašističkih ideologa koji vide život kao nepretanu bitku: "Ako neprijatelji moraju biti poraženi, onda mora postojati i posljednja bitka, nakon koje će pokret imati potpunu kontrolu nad svijetom. No, takvo „konačno rješenje” podrazumijeva neki duži period mira, Zlatno doba, što se suprotstavlja principu permanentnog rata. Nijedan fašistički vođa nije uspio riješiti ovaj problem."

Dakle, simpatije satanista za nacizam nisu iznenađujuće. I jedan i drugi naglašavaju napuštanje moralnih normi, život kao borbu, volju za moć, itd. Levičarska kritika religije je vrlo drugačija i u stvari dijametralno suprotna - ona ne kritikuje hrišćanstvo zbog njegovog egalitarizma i univerzalizma, nego naprotiv smatra da je crkva kao institucija odustala od tog cilja i sarađuje u održavanju inegalitarnog statusa quo...

Što se tiče Ajn Rand, ima i ona nova igrica koju moj brat po ceo dan igra, vika se Bioshock, koja je inspirisana njenim delom (ali je kritična prema njemu).

Inače, najbolja kritika Ajn Rand (ili barem najzabavnija) je, zanimljivo, došla s desna, a ne s leva, od strane konzervativca Vitakera Čejmbersa koji je pisao za National Review. Ne samo što je tekst dobar - u smislu da pogađa sva prava mesta i teze - nego je i zaista super-zabavan i duhovit. The Big Sister is Watching You

evo takođe jedan atipičan ( nesatanistički) alternativni-metal bend iz devedesetih ... ponekad mi zazvuče kao preteča tool-a


Pih, i ja sam neki vajni poznavalac - eto nikad nisam n čuo za Acid Bath, a sviraju baš ono što ja najviše volim, neki sabbathovski, južnjački sludge. Hvala za klip, baš ću da pojurim da ih skinem. Preporučujem u sličnom stilu i Crowbar i Eyehategod, a bogami i C.O.C...




docsumann docsumann 18:52 18.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

Hvala za klip, baš ću da pojurim da ih skinem. Preporučujem u sličnom stilu i Crowbar i Eyehategod, a bogami i C.O.C...


imam ih sve u fonoteci (svaka čast)

a moji omiljeni sludge metal/stoner rock bendovi

CLUTCH, High on Fire, i naravno Kyuss.
valhalen valhalen 21:29 18.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

Sve sami asovi! :) Vidim da nemam šta da ti ponudim zauzvrat. Hm, pa možda ovaj levičarski folk-thrash... (inače odličan primer za kritiku religije s leva).



"Though I may seem callous" cried old Thomas Malthus,
"Paupers are better off dead.
That we have to feed them is something we need
Like a musket shot straight through the head."
Not much of a smiler - our man Wat Tyler
(Died for the working man's fight).
Was daring such a treason a justified reason
For ending his days with his head on a spike?

In order to see pearly factory gates -
We all learn our places (pre-destined fates).
God fearing people with minimal goals,
Led to the slaughter - "tools with souls".

Save us from hellfire -
Save us from dancing the Brimstone Ballet.

When the church and its leaders sought new ways to bleed us -
It didn't take them long to find,
Fear of perdition beats nuclear
Fission at making the mill-wheels grind.
Ban contraception - a shrewd move says I
Plenty of slaves born to suffer and die.
Say "Go forth and multiply" when you want more.
When you've too many just send them to war.

History's wounds will not heal overnight -
They pray for my soul as they set me alight.
Remember the maxim "Arbeit Macht Frei" -
Thought up by a christian with God on his side...

It's a hell made by christians with God on their side.

The work goes on in babylon -
Enslaving us from birth,
With promises of paradise -
They've made a hell on earth.

Save us from hellfire -
Save us from dancing the Brimstone Ballet.

Well I think that Satan was God's best creation -
He's kept him in business for years.
It's not common sense making mankind repent -
But eternal damnation it fears.
They're not slow to realise - they know every trick.
Drive human donkeys with God on a stick.
Tom Torquemada - he sings like a dream,
Lucrecia Borgia plays lead tambourine.

In order to see pearly factory gates -
We all learn our places (pre-destined fates).
God fearing people with minimal goals,
Led to the slaughter - "tools with souls!"

Save us from hellfire -
Save us from dancing the Brimstone Ballet.
wukadin wukadin 08:02 19.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

@valhelen
Potrudiću se da budem kratak... a koliko ću moći.
Što se tiče nacista, tu postoji svakako vizija raja sa plavokosom dečicom na osvojenim ruskim prostranstvima, osim toga raj bi se zasnivao na naučnim elementima (darvinizam). Darvinizam (ne kažem sam Darvin, njegova dela) se u jednoj stvari idealno uklapa u protestantsku viziju sveta kao linearnog napretka. Naravno, "sredstvo" tog napretka je drugačije, ali ne spori antropološki optimizam koji bi se završio utopijom. A utopija se naravno završi distopijom...
Prezira prema hrišćanskom moralu svakako ima, no to je više u domenu sredstava, ne ciljeva. Koliko su oni tu bili originalni?! Kao što su hrišćani izmislili žutu traku za Jevreje i pravdali je Starim Zavetom (ironija bi bila prosto fascinantna da nije sve žalosno), to je radila inkvizicija, i to je možda manje poznato; tako se dobro zna ko je osmislio krilaticu "Cilj opravdava sredstva". Jezuiti, zar ne. Sad može neko da me mrzi kad kažem da su ovi bar bili iskreniji. Nema molitvi za "spasenje (celog) čovečanstva" iza kojih bi se skrivali sebični cijevi jedne grupe. Kad drug rara, ovaj papa, se moli za spas neprijatelja a njegove trupe masakriraju po Svetoj zemlji. Tako nešto može biti simpatično samo u Kumu (scena s krštavanjem deteta, no to je ipak samo metafora)...

Što se tiče Ajn Rand i njene sebičnosti, meni se čini da je to posledica relaticizacije univerzalnog morala. Jednostavno - kad nema "spoljnog" izvora morala koji bi bio obavezujući, čovek je sam jedino merilo. Kao jedino merilo čovek je krajnje nepouzdan. Dakle, ako ste (humanizmom, prosvetiteljstvom, sekularizmom) odbacili jedinstveni moral, sveta sebičnost i samoživost je nužna posledica. Opet je pitanje da li se tu neko folira.
Druga stvar u vezi s tim - ni pozivanja na apsolutni (ili univerzalni) moral utemeljen "spolja" (Bog, u jednoj reči) nisu bila iskrena, niti dosledna. Signurno ne van manastira, a i u manastirima je pitanje (da ne pominjem slučajeve). Stoga mi ne pada teško to stavljanje "iznad morala". Ono gde se ne slažem sa Rand je svođenje čoveka na ekonomsku jedinku (mada nisam siguran koliko to ona stvarno čini) i negiranje da je ekonomska prisila takođe prisila. Uostalom, samog čoveka ne smatram dovoljnim ciljem, no ne bih sad o ničeanstvu. Zato gore rekoh da su mi oni Lavejovi postulati zdravorazumski. Osim nekih ograda ne vidim tu mnogo spornog. Naravno, način na koji su izneti, samo nazivanje "svoje crkve" satanističkom itsl. - deluju previše teatralno za moj ukus.
Eto toliko...

p.s. Linkovani tekst o Rand je odlična kritika. Ova poenta mi se najviše svidela: The rub is that the pursuit of happiness, as an end in itself, tends automatically, and widely, to be replaced by the pursuit of pleasure, with a consequent general softening of the fibers of will, intelligence, spirit.
valhalen valhalen 16:07 19.05.2011

Re: Satanizam i kapitalizam

Naravno, "sredstvo" tog napretka je drugačije, ali ne spori antropološki optimizam koji bi se završio utopijom. A utopija se naravno završi distopijom.


Ne bih rekao da je tako prosto. Jeste, nacizam, kao i fašizam uopšte, jeste imao neku svoju utopiju, ali istovremeno postojala je od samog početka jedna skoro neskrivena crta čiste destruktivnosti, pa čak i autodestruktivnosti. Opčinjenost smrću koja je postojala u nacizmu, nije postojala ni u kom obliku u komunizmu, čak ni u staljinističkom. Žrtvovanje zarad cilja je naravno nešto što sve idologije propovedaju kad im zatreba, ali samo je u fašizmu klicano "Živela smrt!".

Ovo sa antropolopškim optimizmom je takođe problematično. Nesumnjivo, fašizam je imao viziju "novog čoveka", fašističkog natčoveka, ali ova vizija nema nikakve veze sa onim što se u literaturi naziva antropološkim optimizmom. Antropološki optimista tvrdi da je čovek po prirodi dobar i da bez spoljne prisile može živeti u slozi, miru i ljubavi sa drugim ljudima. Antropološki pesimista, pak, veruje da je čovek po prirodi zao ili barem sebičan i da bez spoljne prisile ne može uopšte da živi u društvu. Fašizam nesumnjivo deli sliku antropološkog pesimizma, ali mu cilj nije da zauzda ljudsku zver (kao konzervativcima koji takođe dele ovu sliku), nego upravo suprotno, da joj "otpusti kočnice".




Što se tiče Ajn Rand i njene sebičnosti, meni se čini da je to posledica relaticizacije univerzalnog morala. Jednostavno - kad nema "spoljnog" izvora morala koji bi bio obavezujući, čovek je sam jedino merilo. Kao jedino merilo čovek je krajnje nepouzdan. Dakle, ako ste (humanizmom, prosvetiteljstvom, sekularizmom) odbacili jedinstveni moral, sveta sebičnost i samoživost je nužna posledica. Opet je pitanje da li se tu neko folira.


Dobro, ovo je opšte mesto konzervativnog Kulturkritik-a, "bez pive nema lokala, bez boga nema morala", ali ono je problematično iz više razloga. Kao što si i sam primetio, krilaticu "cilj opravdava sredstvo" su propagirali upravo oni koji su čvrsto verovali u spoljni i apsolutni izvor morala - Jezuiti. Dakle, vera u apsolutno dobro uopšte nije nespojiva sa najgorim kršenjima moralnih pravila.

S druge strane, uprkos apokalitičnim predviđanjima konzervativaca, moralnost sasvim dobro preživljava i bez boga. Štaviše, kako Žižek ispravno primećuje, hrišćansko obećanje moralnosti zarad moralnosti, danas najbolje preživljava upravo u ateizmu. Moralna dela činimo kako bismo mogli da se pogledamo u ogledalo, a ne zato što nas čeka kazna na onome svetu.

Konačno, i to si opet i sam primetio, niko nije teatralno "obacio" jedinstveni moral, sve što se desilo jeste da smo postepeno prestali da verujemo u spoljašnje garante morala, ali to nikako ne znači da je moral nestao, samo njegov izvor sada doživljavamo na drugačiji način. Konzervativcima (i to je upravo zbog antropološkog pesimizma), se neprestano čini da će ljudi bez "spoljašnjeg garanta" morala početi da se ponašaju kao zveri. Istina je međutim da su ljudi prosto moralna bića (baš kao što su u izvesnoj meri i sebična bića) - empatišu jedni s drugima, osećaju se loše kada drugome učine nažao itd. That's just the way we're wired. Upravo zato što nisu spontano (samo) sebični, zato im i trebaju tako elaborate racionalizacije sebičnosti poput onih koje piše Randova ne bi li se oslobodili griže savesti, a i to obično ide sa slabim uspehom. Naravno - antropološki pesimizam može da funkcioniše i kao self- fulfilling prophecy. Ako dovoljan broj ljudi poveruje da su svi ostali zli i sebični, onda tako počinju da se ponašaju u skladu s tom pretpostavkom. Hobsovsko prirodno stanje nije nimalo prirodno, ali može biti itekako stvarno.
freehand freehand 22:19 17.05.2011

Daklem: kako sam postao crnac

Kad sam ovo prvi put čuo - rekao sam sebi - ono što on veruje - i ja verujem!
Obratiti naročito pažnju na:
tekst, početak;
2.06 - očepiti zvučnike koliko god je moguće;
5.06 - slušati samo sax, pa ko koliko izdrži.

a onda da čujem komentare.
jebo sataniste...

I spec. pozdrav za Kaza
Kazazela
Kazezoze Kazezoze 22:41 17.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

freehand
I spec. pozdrav za Kaza
Kazazela

jebiga, ovaj video nisam u mogućnosti videti zato što je od strane autora zablokiran.
odblokiraj to, satano jedan!
dozvoli da ti obe ruke, barem jednom, budu slobodne.
zoja444 zoja444 22:46 17.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

moze li malo ovo dok ne stigne video?





freehand freehand 22:57 17.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

Ma meni piše This video is public!
Evo opet:

Kazezoze Kazezoze 23:01 17.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

zoja444
moze li malo ovo dok ne stigne video?

ma ni charlie parker nije baš mnogo mario za harmoniju, srećom tu je bio chet baker da ga vadi kol'ko je to bilo moguće...

zoja444 zoja444 23:02 17.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

freehand


nece stvarno, ni kod mene. ni kada se izbaci kao poseban prozor. nece.
Kazezoze Kazezoze 23:07 17.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

freehand
Ma meni piše This video is public!
Evo opet:


niš', aj' probaj ponovo...


ps. pitaj trenera u čemu je fazon, on ima iskustva sa postavljanjem videa.
freehand freehand 23:10 17.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

Kazezoze
freehand
Ma meni piše This video is public!
Evo opet:


niš', aj' probaj ponovo...


ps. pitaj trenera u čemu je fazon, on ima iskustva sa postavljanjem videa.

Ni ovaj drugi?!
Ide upload, samo polako!
Hebo you tube, kad zahebava. Sve su to gremlini i đavolja posla, a Satanina deca!
zoja444 zoja444 23:15 17.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

Kazezoze


samo da nije totalno dibidus atonalno.



Kazezoze Kazezoze 23:16 17.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

valjda ću sutra nešto čuti, sad odoh u krpe jer sutra moram rano na put...

'ku noć satanisti!
zoja444 zoja444 23:22 17.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

Kazezoze
jer sutra moram rano na put...


srecan put.
freehand freehand 23:28 17.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

zoja444
Kazezoze
jer sutra moram rano na put...


srecan put.

Srećno ti rano, junače!
freehand freehand 15:15 18.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

Docs and Kaz, for your eyes&ears
Kazezoze Kazezoze 17:11 18.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

thanks, fh, upravo je blacknuss na preslušavanju.

trener92 trener92 19:16 18.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

The file you are trying to access is temporarily unavailable. Please try again later.

docs. nije u vezi sa ovim o čemu si pisao , ali nema veze.

Dobra prilika da ti ukažem na neke dobre momke



a ova je po meni :



Kazezoze Kazezoze 19:32 18.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

Please try again later

ovo pomaže, ponekad.
freehand freehand 19:34 18.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

Kazezoze
Please try again later

ovo pomaže, ponekad.

I?
Kazezoze Kazezoze 19:46 18.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

freehand
Kazezoze
Please try again later

ovo pomaže, ponekad.

I?

od-li-čan, kao što si i rekao, the old rugged cross, treba odvrnuti do daske i pustiti ga da se izduva do kraja. moćna stvar!
trener92 trener92 20:11 18.05.2011

Re: Daklem: kako sam postao crnac

Skinuto
ide da preslišavanje ( iako ne mora ako Kaz kaže da je ok )

freehand
freehand freehand 21:48 18.05.2011

Uzgred

Da priznam javno:
Ja sam SaNtanista!

drzura drzura 21:54 18.05.2011

prvi đavo

ah evo ponovo ljepših tema na blogu . prvi prikaz klasičnog đavola nije iz ranog hrišćanstva ili judaizma već iz vremena etrurske civilizacije na prostoru današnje italije . jedina razlika jeste u boji , naime na fresci u jednoj pećini klasična stereotipna vizija dragoga nam "rogonje" sa sve repom i bradicom je u plavoj boji . taj prvi sotona je bio plav (ili nisu imali crvene boje u datom trenutku). kako je taj crtež (freska) prekopiran za potrebe biblijskih pričica stvarno neznam , ali nekome je palo napamet da zamisli đavola baš takvog i prije ovoga trojstva (judaizam , islam , hrišćanstvo). elem , drago mi je da sve više norvežana dolazi u naš mali grad , pa dako bude i koji satanista među njima , da ga priupitamo kako on to doživljava do u detalje , he he he . meni kao ateisti , skoro satanisti , ovo nihovo ramišljanje je sasvim ok , samo mi nedostaje malo humanizma u svemu tome (da nekažem komunizma ili nedaj bože staljinizma) i to bi bilo savršeno !!! mnogo , mnogo bolje od rista sotone koji to isto radi na prilično gadan način .
btw odličan tekst , trebalo bi produbiti temu na nešto primjenljivo na balkanu .
docsumann docsumann 22:10 18.05.2011

Re: prvi đavo

meni kao ateisti , skoro satanisti , ovo nihovo ramišljanje je sasvim ok , samo mi nedostaje malo humanizma u svemu tome (da nekažem komunizma ili nedaj bože staljinizma) i to bi bilo savršeno !!!


imaš gore intervju sa liderom norveških blek metal pionira Mayhem, kojeg je valhalen okačio, pa ti vidi ko ti je istomišljenik

satanistička organizacija koja je danas preuzela dominantnu ulogu međ ovim ateističkim đavolopoklonicima je Red Seta, nazvan po staroegipatskom bogu Setu, koji je ubio Ozirisa i znaš već - tako dalje i ...
dakle sve te legenda su manje više povezane, predanja isprepletana međusobnim uticajima i ponavljanjima do stereotipnosti.

mog'o bi možda i ti da provaš da se zaredišš, obriješ do glave, obučeš u crno i kreneš po okolnim selima da propovjedaš, činjavaš i rasčinjavaš.

drzura drzura 12:12 19.05.2011

Re: prvi đavo

The problem is that communism is fucking good for the people, it's total freedom. Thats why we never wish that it happens. The world can go to hell. We want back the old Stalinist dictatorship, there its was gray, misery and evil. THE BERLIN WALL SHALL RISE AGAIN!!

Euronymous legenda!!!
drzura drzura 11:54 19.05.2011

hahahahahahahah

mog'o bi možda i ti da provaš da se zaredišš, obriješ do glave, obučeš u crno i kreneš po okolnim selima da propovjedaš, činjavaš i rasčinjavaš.



ubili bi me već na kameno! ne bih do mokrina nigda živ stigo!!!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana