Budućnost| Društvo| Istorija| Kultura

Dan pobede - poraz ideologije nacizma i fašizma i Dan Evrope

Milan Karagaća RSS / 08.05.2011. u 17:04

U Srbiji danas počinju dvodnevne svečanosti povodom Dana pobede 9. maja, koji se slavi i kao Dan Evrope, pa srećni  nam praznici  iako neki naši mediji uporno govore samo o Danu Evrope. U svakom slučaju srećan nam Dan pobede i Dan Evrope.

Širom sveta danas i sutra  će biti obeležena 66. godišnjica kapitulacije Hitlerovog

"Trećeg rajha" koja je označila veliku pobedu saveznika nad Silama osovine i kraj Drugog svetskog rata, najkrvavijeg sukoba u istoriji čovečanstva u kome je nestalo više od 80 miliona ljudi, od toga preko 50 miliona civila (tačne brojke nisu niti će biti utvrđene). Ovo je dvostruki praznik budući da je evropska zajednica zasnovana na tekovinama borbe protiv fašizma u Drugom svetskom ratu i principima mira, razumavenja, tolerancije i saradnje među narodima.

news_31876.jpgeu-flag.gif

To je jedan od najznačajnijih praznika u evropskom kalendaru kojim je definisan izgled Evrope budućnosti jer  od dana pobede nad fašizmom, 1945, postalo je moguće graditi Evropu kakvu danas znamo: od kontinenta podela, mržnje, ratova, razaranja, genocida  Evropa je, nadamo se,  postala kontinent jedinstva različitosti, mesto dijaloga i saradnje.I Srbija će, za razliku od nekih ranijih godina, dostojnije obeležiti Dan pobede:

- u čast Dana pobede večeras će  sa Savske terase beogradske tvrđave biti izvršena počasna paljba.

dan%20pobede.jpg 
- Centralna proslava Dana Evrope pod sloganom "Evropa otvoreno".počela je danas u u centru Beograda

-  Predsednik Republike Srbije Boris Tadić položiće venac na spomenik Neznanom junaku na Avali, a zamenik predsednika Skupštine Grada Beograda Zoran Alimpić na Spomenik sovjetskim veteranima, odajući poštu žrtvama nacizma.
- U okviru kompleksa Groblja oslobodilaca u Beogradu, biće održana svečana ceremonija u slavu palima u Drugom svetskom ratu.
- Uz najviše vojne počasti vence će položiti i poštu žrtvama odati predstavnici Vlade Srbije, Ministarstva odbrane, grada Beograda i ambasada Rusije, Ukrajine, Belorusije i Azerbejdžana.
- Na Dan pobede, diplomatski predstavnici Srbije položiće vence na srpske vojne memorijale i mesta stradanja u drugim državama.

- Dan pobede biće u  obeležen obrazovnim aktivnostima u osnovnim i srednjim školama, prigodnim svečanostima i okupljanjima na memorijalima i mestima stradanja u opštinama i gradovima Srbije.

- Na Dan Evrope, u ponedeljak, 9. maja, predsednica srpskog parlamenta Slavica Đukić Dejanović prirediće prijem u holu Doma Narodne skupštine, a ambasador Dežer će otvoriti izložbu fotografija:"Jugoistočna Evropa - ljudi i kulture".

A da se ne treba stideti svoje prošlosti bez obzira na ideološke razlike, već biti dostojanstven i ponositi se slobodarskim tradicijama i iskazivati dužno poštovanje prema svojoj zemlji, narodu i žrtvama pokazuje upravo Rusija.Brojnim manifestacijama i susretima veterana širom Rusije danas i tokom dva naredna dana biće obeležena 66. godišnjica pobede saveznika u Drugom svetskom ratu nad nacističkom vojskom.Prema najavama, očekuju se manifestacije u više od 5.300 gradova i mesta Rusije, sa više od 100 parada uz učešće vojne tehnike, a u svečanom obeležavanju pobede predviđa se učešće približno 14 miliona ljudi.MUP...

Srbija nema problem kada je u pitanju odnos prema nacizmu i fašizmu, ali ima problem da otvoreno prizna da je narodnooslobodilački- partizanski pokret  podneo teret pobede nad fašizmom,  što bi bilo istorijski i moralno korektno. Niko i ne traži da se pominju oni koji nisu hteli ili su hteli, a iz raznih razloga ipak se nisu borili protiv nacizma i fašizma, to je istorija. Nerazumno je, međutim,  da se zbog nezameranja njima Srbija samoisključuje iz antihitlerovske koalicije,a toga je u nekom peridu bilo. Srbija ima časno mesto u evropskoj porodici i antihitlerovskoj koaliciji, pa je prilično providna argumentacija u stilu da je posle 5. oktobra 2000. stvorena je realna mogućnost da se i Srbija priključi ujedinjenoj Evropi. A da li će, i kada će, do toga doći, zavisi i od toga kada će nam na pomen 9. maja prvo pasti na pamet Dan Evrope, a ne Dan pobede.”Da nije bilo Dana pobede ko zna da li bi  i kada bilo i kakvog Dana Evrope.

Zato nikada ne treba zaboraviti da je 9.maj pre svega Dan pobede pa onda Dan Evrope ali i da je Dan pobede istorija, a Dan Evrope budućnost.

Sećanje na Dan pobede poslužiće pametnima da sa više entuzijazma grade budućnost i nikada ne ponove prošlost, a samo malom broju budala kao inspiracija za ponavljanje mračne prošlosti. Upravo zbog velike većine normalnih i Dan pobede treba dostojno obeležavati.

Ovo se posebno odnosi na države nastale na prostoru bivše SFRJ  koje svoje istinsko zalaganje za ulazak u EU treba da pokažu upravo svojim odnosom prema narodnooslobodilačkoj borbi protiv fašizma i nacizma, a Dan ustanka i dan pobede su datumi koji to simbolizuju.

 



Komentari (348)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:39 10.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

ljuboten

Већу гомилу историјских бесмислица и предрасуда на једном месту нисам скоро прочитао.
ljuboten ljuboten 02:32 11.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

Prva Jugoslavija doživela je kolaps čim je bila napadnuta aprila 1941


Ah da, gde sam ono stao, kod Josipa Broza koji je među Srbe došao iz evropskog političkog podzemlja. More, bolje nego da je sa Beogradskog unuverziteta kao što su to Milošević i Koštunica, da nije i Šešelj?
Samo Trito je znao, i još neki od njegovih saradnika iz Zagreba, a iz Ljubljane Bevc da će uz pomć naivno ratobornih, no nimalo političnih Srba, one koji su imali tu sposobnsot na vreme je udaljio od sebe, neke poslao na onaj svet, da obezbedi granice velike Hrvatske, sa najlepšom 1000 kilometarskom obalom mora na svetu, sa rodnom Slavonijom, a da pritom ni on nije mogao da pretpostavi da će Krajiški Srbi sa Martićem i Babićem da odbiju američki Predlog Z-4, kojim se predviđalo srpska državanost u okviru Hrvatske, niti da će osvetnik, inađija Milošević zbog toga da ih kazni, pa da ih zajedno sa njegovim lukavim saradnikom o krojenju novih granica – Tuđmanom prinudi ih da zauvek napuste svoju Krajinu; kao što Tito nije mogao da predvidi da će bandoglavi Milošević u Dejtonu da zaglavi oko koridora između Sarajeva i Višegrada, a da zaboravi da mu je Tuđman pripemio na poklon deo Posavine levo od Save kao nagradu što mu je ustupio celu Krajinu i Istočnu Slavoniju.
Tito tokom celog rata je izbegavao je da se sretne sa članovima ZAVNOH-a jer su ga vodiuli demokrate - intelektualci na čelu sa nuklearnim fizičarem i filozofom dr. Ivanom Supekom, pa su u svom Programu predviđali višepartiski sistem. A Tito je znao da će samo preko Srba koji vole apsulutiste da obezebedi nove granice Velike Hrvatske, što se i desilo tako što što su Srbi izgnali svoga kralja sa Dedinja, a u njegove dvore uselili Cara, čije poreklo ni danas ne znaju sa sigurnošću, jedino što se i danas pismeni Srbi zabavljaju kako Taj Tito nije zano da govori srpski. No, Tito je tačno znao kome da poveri da crta nove granice Republika budućih samostalnih država. Beše li to talentovani i željan vlasti violentni Milovan Đilas? Kada se osvestio šta je uradio, Tito je već bio Car koji je mogao da ga strpa u zatvor, jer se počeo baviti teorijama o demokrtijai, kada je već bilo suviše kasno.
spadalo92 spadalo92 05:10 11.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

Od hiljade delova FIJATA mi znamo da pravimo samo dva dela, ostalo dovozimo sa strane i naši radnici montiraju.


Z750, Z1300, Z101, FAP autobusi i kamioni, fabrika aviona UTVA, brodogradilište TITO, IMR, IMT, tenkovi, automatske puške, alatne mašine, mogu da nabrajam do sutra. Sve naši delovi, ništa sa strane.


Zamislite kakav je bio Puniša Račić kada znamo sada Velju Ilića, Prelevića, Šešelja, Palmu.


Jorgovanka Tabaković, Miloš Aligrudić, Gordana Čomić, Žarko Korać,...da nastavim?


ma da ni to ne kazujeme da su najgrozomrine ubice bili i neki pohrvaćeni Srbi, npr, onaj mostrum sa prezimenom Miloš u Jasenovcu.


Ili Branimir Glavaš, potomak Stanoja Glavaša.


A kako sada izgleda na Kosovu, odakle sam se vratio pre tri nedelje, pa evo da vam kažem. Od izlaska iz Skoplja, jer taj deo prema Kosovu naseljavaju Albanci, samo na par kilometara, gde je teren nedostupan, nema objekta. Inače, sve kuće, hangari, prodavnice, hoteli, kafane, veliki marketi, servisi, sve jedno do drugo u svakoj njivi, nekada plodnom zemljištu, pa sve do Kosovske Mitrovice u dužni od okog 150 km.
Da je moguće sada da Kosovom zajezde na svojim konjima tri viteza – Kosanćić Ivan, Tolplica Milan ( i ko beše treći?), isto bi mogli da kažu Tadiću ono što su reli Knezu Lazaru: “Da sa neba plaha kiša padne nigde nebi na zemljici pala...”


Znači po vama, Kosovo je "država" sreće i blagostanja. Svi evropski predstavnici tvrde upravo suprotno. Budale...
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 07:14 11.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

Ili Branimir Glavaš, potomak Stanoja Glavaša.

ne, ovi su iz Bosne i nemaju veze sa Stanojem
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 07:43 11.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

Tito tokom celog rata je izbegavao je da se sretne sa članovima ZAVNOH-a jer su ga vodiuli demokrate - intelektualci na čelu sa nuklearnim fizičarem i filozofom dr. Ivanom Supekom, pa su u svom Programu predviđali višepartiski sistem

Ljuboten ko i svi srpski priučeni likovi koji ne bi da budu seljaci. Oduševljavaju se Purgerskim švindlerajem.
Najveći doseg Supekova intelekta je da je izmislio sam sebe. Nikad nije bio bog zna kakvi fizičar, njegova "dizertacija" o električnom otporu je falš i njegova izmišljotina, kod Hajzemberga se vrtio po kružocima "o koječemu" ali nije bio njegov doktorant. I on i hebrang su bili notorni staljinisti i o nikakvom višepartizmu nije bilo reči.A kad je zglazjo 71 onda je Broza "tzv Titu" nominovao za Nobela za mir pa ga je ovaj uhljebio na nekakvim interdisciplinarnim studijama u dubrovniku . A o Franji dr Tuđmanu koji ima 4 razreda pučke škole (osnovne) , dva trgovačke i jedan partiskog političkog kursa koji se priznavao kao faks pa je time otišao da doktorira u Zadar prepisujući"teze o velikosrpskoj hegemoniji" neko zaludnog Srpskog udbaša ( Marjanović čini mi se)
Znate kaj, ja sam na tom sveučilištu študiral pak nekaj o tomu znam
sa druge strfane Koštunica je bio jedan od retkih početkom 80tih koji se bavio USA demokratijom,političkim sistemom i "očevima utemeljivačima" dok su se drugi bavili mladim marksom ,lukačom i glupostima
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 07:51 11.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

A kako sada izgleda na Kosovu, odakle sam se vratio pre tri nedelje, pa evo da vam kažem. Od izlaska iz Skoplja

samo to i mogu ,makedonski albanci su preuzeli primat od kosovskih u "žutom"
jedino što znaju je restoran ,pumpa,hotel da investiraju .
međutim tu je veliki problem , jel ne znaju da rade po zapadnim principima nego peru pare. Meni su gro mušterija albanci kosovari i makedonci koji se bave ugostiteljstvom u Istri ,znam o kakvim se lumenima radi,kako funkcioniraju ,odakle pare i tako .Taj sistem je pred raspadom .preplačena nekretnina,loš kadar a ne može se sve korumirat.
a što se tiče industrije u Srbiji . Problem je u prevelikim nametima i ograničenjima države a ne u neznanju kadra
privatizacija do kraja, minimalna država,niski porezi i imat će te Južnu koreju za 20 godina moj ljuboten. samo detitoizaija,demarksizacija dekomunizacija a možda i izbegavanje EU i pravljnje Teksasa ( Teksas bi svakako trebao biti uzor a ne EU)
koksy koksy 07:53 11.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

Re: Srecan Dan pobede

ljuboten


Већу гомилу историјских бесмислица и предрасуда на једном месту нисам скоро прочитао.


ah, pa ti ne pratiš lik i delo!
ljuboten i cerski su ti dva pola iste rezonske matrice. njihovi traktatski zaključci vrve od besmislica ali su oni iz nekog razloga uverenja kako svaki put napišu nešto genijalno.
'oće to s godinama.
ljuboten ljuboten 08:23 11.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

Od hiljade delova FIJATA mi znamo da pravimo samo dva dela, ostalo dovozimo sa strane i naši radnici montiraju.


Z750, Z1300, Z101, FAP autobusi i kamioni, fabrika aviona UTVA, brodogradilište TITO, IMR, IMT, tenkovi, automatske puške, alatne mašine, mogu da nabrajam do sutra. Sve naši delovi, ništa sa strane.


Ptravili smo mi i mašine za pranje veša, još uvek mi služi, ali nema više EI u Nišu


Zamislite kakav je bio Puniša Račić kada znamo sada Velju Ilića, Prelevića, Šešelja, Palmu.


Jorgovanka Tabaković, Miloš Aligrudić, Gordana Čomić, Žarko Korać,...da nastavim?


Eto, u tome je i naš mentalni problem što ne prepozanjemo ljude koji vrede ako ne misle baš isto što mi mislimo. Grešite i za predhodne, no odakle nađoste da i Žarka Koraća stavite među ludake koje sam naveo?! Pa zar ne znate da su bili skoro isti sa Zoranom Đinđićem? Ili i Vi kao većina Srba, najbolji su dobri samo kada su mrtvi? Nadam da znate da većina Srba nisu muslili ništa dobro za Zorana dok je bio živ. Eto to i Vi potvrđujete, jer je Žarko živ a Vama se ne dopada. Zar ne znate da je Miloš Aligurdić sin glumca Aligudića, koji je bio moralna gromada od Čoveka, ili mislite da ga neko drugi vaspitavao. Ili što je tačno, Vi ne znate da i najbolji ljudi u bolesnom društevnom i ludom političkom sistemu većini deluju kao pajaci.


Znači po vama, Kosovo je "država" sreće i blagostanja. Svi evropski predstavnici tvrde upravo suprotno. Budale...


Znači, trebao sam da kažem da je sve to napravljeno samo sa privatnom odlukom, van svakog sistema političkog i društvenog. Pa još da sam rekao da u tim hotelima služi belo roblje i diluje se droga, ugovara se prodaja oružja, naručju se ubistva svedoka, ugovraju svakakvi poslovi. A roba koja je u prodavnicama pristiže ilegalno sa svih strana, prolazi i kroz Srbiju gde ubiraju svoj harač službena lica lično za sebe. Da ...Nadam da ne treba dalje da nabrajam da bi se usmertili ka pravom razmišljanju šta je Kosovo, ako nije dovoljno da kažem - ludnica.
spadalo92 spadalo92 08:36 11.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

antemuralis_ortodoks
Ili Branimir Glavaš, potomak Stanoja Glavaša.

ne, ovi su iz Bosne i nemaju veze sa Stanojem


Da li je Glavaš srpsko prezime?
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 21:06 11.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

Da li je Glavaš srpsko prezime?

Bosanski su uglavnom Hrvati ,najčešće "škutori"(ruralni deo Hercegovine)
ljuboten ljuboten 07:58 12.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

Pa naravno da sam u pravu. Dopisujte se s nekim vašeg stepena inteligencije. Manite se mene.


Dobro je što imate još toliko pameti da mi prepočute da Vas izbegavam. Ipak, hvala!
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:09 12.05.2011

Re: Srecan Dan pobede

too Spadalo92
Obrisao sam komentar u kome ste uvredljivo etiketirali sagovornika
rade.radumilo rade.radumilo 23:35 08.05.2011

Malo podsecanje

javascript:;
rade.radumilo rade.radumilo 23:38 08.05.2011

Evo kako se to obelezava...

javascript:;
rade.radumilo rade.radumilo 23:44 08.05.2011

Kako se nekad obelezavalo

javascript:;
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:57 08.05.2011

tekst u Danasu

dragan7557 dragan7557 12:20 09.05.2011

Re: tekst u Danasu

Milan Karagaća
svedok učesnik

Autor Nebojša Dragosavac:

"Današnji predsednik Saveza antifašista Radovan Pantović levičarskom omladinskom pokretu pristupio..."

Izgleda da autor implicira da je postojao i desničarski omladinski pokret?

cerski
tyson tyson 14:02 09.05.2011

Re: tekst u Danasu

Izgleda da autor implicira da je postojao i desničarski omladinski pokret?

Pa postojao je, što se praviš lud?



Milan Karagaća Milan Karagaća 15:33 09.05.2011

Re: tekst u Danasu

tyson
Izgleda da autor implicira da je postojao i desničarski omladinski pokret?

Pa postojao je, što se praviš lud?

Tačno postojao je desničarski i profašistički, onaj koji je ubio studenta Žarka Marinovića a današnji studenti i ne znaju niti im se priča zašto je 4.april dan studenata BU.
dragan7557 dragan7557 15:49 09.05.2011

Re: tekst u Danasu

tyson
Izgleda da autor implicira da je postojao i desničarski omladinski pokret?

Pa postojao je, što se praviš lud?





Tačno postojao je desničarski i profašistički, onaj koji je ubio studenta Žarka Marinovića a današnji studenti i ne znaju niti im se priča zašto je 4.april dan studenata BU.




cerski
tyson tyson 17:09 09.05.2011

Re: tekst u Danasu

Tačno postojao je desničarski i profašistički, onaj koji je ubio studenta Žarka Marinovića a današnji studenti i ne znaju niti im se priča zašto je 4.april dan studenata BU.

Naravno da je postojao, i profašistički, a i desničarski (i po tadašnjim i po današnjim kriterijumima), a cerski je na kraju ostao bez reči.



draft.dodger draft.dodger 00:35 09.05.2011

Pariz, 8.5.1945.

sybil sybil 03:30 09.05.2011

Posebne cestitke

onima koji su promenili ulice 29. novembar, Bulevar Revolucije, jesu li mozda promenili Ruzveltovu u Djenerala Draze, kako se zove sada JNA ulica? Alal' vera majstori.
wukadin wukadin 08:05 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Bulevar AVNOJ-a u Zorana Đinđića...
A ko li je ono skinuo petokraku sa gradske skupštine?
sybil sybil 08:09 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

wukadin
Bulevar AVNOJ-a u Zorana Đinđića...A ko li je ono skinuo petokraku sa gradske skupštine?

eh sad i ti. neka je skinuo petokraku, djindjic nikada ne bi menjao antifasisticku borbu u WWII za Drazu.
wukadin wukadin 08:52 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

I da li bi vratila Bulevaru AVNOJ-a staro ime?
gorran2 gorran2 09:04 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

wukadin
Bulevar AVNOJ-a u Zorana Đinđića...
A ko li je ono skinuo petokraku sa gradske skupštine?

Inače, odluku o skidanju petokrake donela je Miloševićeva skupština Beograda za vreme Slobodana Unkovića. Nije realizovana, između ostalog, zbog tehničkih teškoća (i za vreme Đinđića morali su da se penju neki alpinisti sa specijalnom opremom).
sybil

wukadin
Bulevar AVNOJ-a u Zorana Đinđića...A ko li je ono skinuo petokraku sa gradske skupštine?

eh sad i ti. neka je skinuo petokraku, djindjic nikada ne bi menjao antifasisticku borbu u WWII za Drazu.

Za vreme Đinđića (2002) uveden je u upotrebu onaj zločinački ravnogorski udžbenik istorije u škole koji je (neznatno modifikovan) i danas u upotrebi.
milisav68 milisav68 10:39 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Za vreme Đinđića (2002) uveden je u upotrebu onaj zločinački ravnogorski udžbenik istorije u škole koji je (neznatno modifikovan) i danas u upotrebi.

Jel ga ima možda negde na net-u?

edit:Ili barem deo o WW2 na području bivše SFRJ.
sybil sybil 10:51 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

wukadin
I da li bi vratila Bulevaru AVNOJ-a staro ime?

Da. Vratila bih i Ulicu Marsala Tita. So? To nije deo nase istorije kojeg se treba stideti, naprotiv.
sybil sybil 10:54 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Za vreme Đinđića (2002) uveden je u upotrebu onaj zločinački ravnogorski udžbenik istorije u škole koji je (neznatno modifikovan) i danas u upotrebi.


Da li je taj udzbenik u paketu sa ustupcima Crkvi oko izrucenja Slobodana Milosevica? Ako jeste, Djindjicu-moj duboki naklon majstoru.
gorran2 gorran2 10:58 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Izgleda da ne, ali dosta se pisalo o njemu. To je onaj, od Koste Nikolića, Nikole Žutića, Momčila Pavlovića i Zorice Špadijer (imam primerak). Prva varijanta bila je prilično skaredna i puna propagandnih fraza. Posle je malo pročišćen, ali suština je ostala ista - prilično vulgarna predstava o sukobu usko shvaćenih "nacionalnih interesa" kao osnovu istorijskih kretanja. Uglavnom, "mi" i "oni", mi-žrtve, oni-zlikovci, mi-Srbi, oni-fašisti i komunisti, itd, itd. Nema dobrih Hrvata ni loših Srba (osim u slučaju da su komunisti).
To je, između ostalog, dovelo do paradoksalnog rezultata da se piše o italijanskom generalu Mariju Roati, fašisti, komandantu 2. armije, koji je posle u Italiji osuđen na doživotnu robiju - kao o pozitivcu i "srpskom prijatelju".
wukadin wukadin 10:58 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Ipak se taj majstor na kraju preigrao...
gorran2 gorran2 11:01 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

sybil
Da li je taj udzbenik u paketu sa ustupcima Crkvi oko izrucenja Slobodana Milosevica? Ako jeste, Djindjicu-moj duboki naklon majstoru.

Taj udžbenik važan je deo sistema indoktrinacije koja pokušava i sledeće generacije da otruje nacionalnom mržnjom i gurne u rovove konfrontacije, na način kako je to učinjeno sa nekim prethodnim.
sybil sybil 11:09 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

gorran2
sybil
Da li je taj udzbenik u paketu sa ustupcima Crkvi oko izrucenja Slobodana Milosevica? Ako jeste, Djindjicu-moj duboki naklon majstoru.

Taj udžbenik važan je deo sistema indoktrinacije koja pokušava i sledeće generacije da otruje nacionalnom mržnjom i gurne u rovove konfrontacije, na način kako je to učinjeno sa nekim prethodnim.

gorrane, hvala na punoj informaciji, tragicno je to. no, tesko mi je poverovati da to nije neki Djindjicev trade-off.
sybil sybil 11:10 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

wukadin
Ipak se taj majstor na kraju preigrao...

aha, samo sto su i Kriminalac i Seselj bili isporuceni Hagu.

I-kad radikali dolaze na vlast?
gorran2 gorran2 11:17 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

sybil
gorrane, hvala na punoj informaciji, tragicno je to. no, tesko mi je poverovati da to nije neki Djindjicev trade-off.

To je verovatno posledica ovog sistema koalicione vlasti gde ne postoji jedinstvena vlada, nego svaka partija vlada "svojim" resorom i "svojim" preduzećima kao svojim feudom.

Inače, DS je u Srbiji učinio najviše od svih stranaka na poslu brisanja trabova antifašističke borbe. Na primer, u Kruševcu je DS-vlast u svom mandatu promenila 60% naziva ulica. Ostao je samo jedan koji ima veze sa NOB. Nisu se čak ni trudili da, kao u Beogradu, to pokrivaju koncepcijom "vraćanja na prethodne nazive".
mariopan mariopan 11:36 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

gorran2
sybil
Da li je taj udzbenik u paketu sa ustupcima Crkvi oko izrucenja Slobodana Milosevica? Ako jeste, Djindjicu-moj duboki naklon majstoru.

Taj udžbenik važan je deo sistema indoktrinacije koja pokušava i sledeće generacije da otruje nacionalnom mržnjom i gurne u rovove konfrontacije, na način kako je to učinjeno sa nekim prethodnim.

A onda se pitamo kakva su nam deca?
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:42 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

gorran2
sybil
gorrane, hvala na punoj informaciji, tragicno je to. no, tesko mi je poverovati da to nije neki Djindjicev trade-off.

To je verovatno posledica ovog sistema koalicione vlasti gde ne postoji jedinstvena vlada, nego svaka partija vlada "svojim" resorom i "svojim" preduzećima kao svojim feudom.

Inače, DS je u Srbiji učinio najviše od svih stranaka na poslu brisanja trabova antifašističke borbe. Na primer, u Kruševcu je DS-vlast u svom mandatu promenila 60% naziva ulica. Ostao je samo jedan koji ima veze sa NOB. Nisu se čak ni trudili da, kao u Beogradu, to pokrivaju koncepcijom "vraćanja na prethodne nazive".

DS poslanik iz Kruševca ne krije koju stranu podržava.
milisav68 milisav68 11:54 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

gorran2
Izgleda da ne, ali dosta se pisalo o njemu. To je onaj, od Koste Nikolića, Nikole Žutića, Momčila Pavlovića i Zorice Špadijer (imam primerak). Prva varijanta bila je prilično skaredna i puna propagandnih fraza. Posle je malo pročišćen, ali suština je ostala ista - prilično vulgarna predstava o sukobu usko shvaćenih "nacionalnih interesa" kao osnovu istorijskih kretanja. Uglavnom, "mi" i "oni", mi-žrtve, oni-zlikovci, mi-Srbi, oni-fašisti i komunisti, itd, itd. Nema dobrih Hrvata ni loših Srba (osim u slučaju da su komunisti).
To je, između ostalog, dovelo do paradoksalnog rezultata da se piše o italijanskom generalu Mariju Roati, fašisti, komandantu 2. armije, koji je posle u Italiji osuđen na doživotnu robiju - kao o pozitivcu i "srpskom prijatelju".

Ok, mada ne vidim u čemu je to veliki problem, ako je neki italijanski fašista spašavao Srbe od ustaškog noža i time postao "srpski prijatelj", jer sam na nekoliko mesta nailazio na informacije, da su se Italijani zgražavali nad "delima" ustaša, i da su proširivali teritorije nadležnosti da bi ih koliko toliko spasili.
Da se ogradim, da ne znam ništa o tom Roatiju.

A kako komentarišeš "Bermanov dosije" od Aleksandra Bajta?

Dr Aleksander Bajt, u bivšoj državi čuven kao najeminentniji jugoslovenski a u potonjoj kao najcenjeniji slovenački ekonomista, šef i osnivač poznatog "Bajtovog instituta" u Ljubljani, jedan od prvih pobornika tržišne privrede, savetnik Markovićeve vlade i stručnjak koga je Banka Slovenija posle osamostaljenja države optuživala da "svojim procenama destabilizuje kurs tolara", korisno je upotrebio svoje penzionerske dane i svoje sunarodnjake pošteno iznenadio. Njegova najnovija (1345 stranica debela i 120 nemačkih maraka teška) knjiga pod naslovom "Bermanov dosije" bukvalno je šokirala slovenačku javnost.

Vreme

ps.Ako te ne mrzi i ako budeš imao vremena, skeniraj neke sporne lekcije pa ih "okači".





gorran2 gorran2 12:09 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

A kako komentarišeš "Bermanov dosije" od Aleksandra Bajta?

Ako misliš na ovo
I još jedan udarac lakirovki kojoj smo bili izloženi u bližoj prošlosti - sage o partizanskoj borbi protiv okupatora jedna su velika laž, kaže Bajt: "Tito je 1942. godine naredio da partizani ne smeju da napadaju Nemce i Italijane, već samo četnike!" Čime su "partizani, a ne četnici, počeli bratoubilački rat".

"To je moj glavni doprinos istoriji; bratoubilački rat je Titovo delo, a ne Mihailovićevo. Mihailović je bio intelektualno nemoćan, on je još 20. oktobra 1941. godine sazvao svoje komandante i rekao im kako u partizanima treba da vide svoje saveznike..." Na Titovu taktiku "razoružavanja četnika" Bajt je naleteo prilikom čitanja rukopisa kanadskog ekonomiste Davida Martina

Čovek lepo priznaje da je njegov glavni doprinos istoriji nastao tako što je čitao knjigu ekonomiste Davida Martina.
Ukratko, nema ništa osim prazne priče. Sa pisanjem ekonomiste Davida Martina, Michaela Leesa i drugih upoznat sam u originalu. Tu naravno ima stvari o kojima vredi raspravljati.
ps.Ako te ne mrzi i ako budeš imao vremena, skeniraj neke sporne lekcije pa ih "okači".

Mislim da imam nešto skenirano, potražiću.
gorran2 gorran2 12:23 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Ok, mada ne vidim u čemu je to veliki problem, ako je neki italijanski fašista spašavao Srbe od ustaškog noža i time postao "srpski prijatelj", jer sam na nekoliko mesta nailazio na informacije, da su se Italijani zgražavali nad "delima" ustaša, i da su proširivali teritorije nadležnosti da bi ih koliko toliko spasili.
Da se ogradim, da ne znam ništa o tom Roatiju.

Mario Roatta, jedan od glavnih Musolinijevih ljudi.
Kod nas je od strane publicista i par nečasnih istoričara stvorena ta fama o italijanskom prijateljstvu u WW2. Zaista postoje slučajevi kad su Italijani na terenu obustavljali ustaška divljanja. Takvi slučajevi postoje i kad su u pitanju Nemci. Na primer, iz sličnog razloga Jezdimir Dangić je tražio od Nemaca da drže istočnu Bosnu pod svojom okupacijom i ne dozvole pristup ustašama.
Međutim, istina je da su i Nemci i Italijani generalno bili Pavelićevi saveznici i gospodari, da su ga sve vreme pomagali i osposobili ga za sve što je počinio. Osim toga, i Nemci i Italijani počinili su i sami, i u saradnji sa snagama NDH veliki broj zločina nad civilima, i Srbima i drugima.
milisav68 milisav68 12:46 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

gorran2

Čovek lepo priznaje da je njegov glavni doprinos istoriji nastao tako što je čitao knjigu ekonomiste Davida Martina.
Ukratko, nema ništa osim prazne priče. Sa pisanjem ekonomiste Davida Martina, Michaela Leesa i drugih upoznat sam u originalu. Tu naravno ima stvari o kojima vredi raspravljati.

Heh, izvrćemo, izvrćemo
Bajt se zainteresovao za istoriju kada je čitao knjigu ekonomiste Davida Martina.

Štaviše, glavni Titov cilj bio je - uništenje četnika! "Dokaz je materijal iz Vojno-istorijskog instituta u Beogradu, gde čuvaju pismeni ugovor između Moše Pijade i ustaškog doglavnika Mate Budaka u kome je utanačena najtešnja saradnja između ustaša i partizana", tvrdi profesor Bajt, kome je renome priznatog ekonomiste otvorio i vrata brojnih institucija u Saveznoj Republici Jugoslaviji.
gorran2 gorran2 13:18 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Štaviše, glavni Titov cilj bio je - uništenje četnika! "Dokaz je materijal iz Vojno-istorijskog instituta u Beogradu, gde čuvaju pismeni ugovor između Moše Pijade i ustaškog doglavnika Mate Budaka u kome je utanačena najtešnja saradnja između ustaša i partizana", tvrdi profesor Bajt, kome je renome priznatog ekonomiste otvorio i vrata brojnih institucija u Saveznoj Republici Jugoslaviji.

Legendarni ugovor
Pa, hajde da ga nađemo. Imaš li negde arhivsku oznaku - obećavam da ću otići da tražim kopiju.
Uzgred, je li to tebi stvarno uverljivo?
wukadin wukadin 13:30 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

sybil

So?


Biber!
Đinđić, doktor Zoran bi ostao bez "svoje ulice" u tom slučaju, pa bi morao da traži novu
wukadin wukadin 13:31 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

sybil

wukadinIpak se taj majstor na kraju preigrao...aha, samo sto su i Kriminalac i Seselj bili isporuceni Hagu.I-kad radikali dolaze na vlast?


A što mene pitate gđice?
A kad ćemo na kaficu?
milisav68 milisav68 13:33 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Mario Roatta, jedan od glavnih Musolinijevih ljudi.

Ovde piše i da je "štitio" jevreje, što je malo kontradiktorno, za jednog fašistu.


During the Second World War Roatta was commander of the 2nd Italian Army in Yugoslavia and to suppress the mounting resistance led by the Partisans he adopted tactics of "summary executions, hostage-taking, reprisals, internments and the burning of houses and villages" [2], for which after the war the Yugoslav government sought unsuccessfully to have him extradited for war crimes. He was, however, credited with saving the lives of large numbers of Jews in his command area [3], regarding discrimination against the Jews as "incompatible with the honour of the Italian army" [4]. It is said that he even went so far as to refuse to evict Jews from their homes to make room for the TODT organisation



wukadin wukadin 13:36 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Fašizam nije isto što i nacizam
sybil sybil 13:44 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

wukadin
sybil

So?


Biber!
Đinđić, doktor Zoran bi ostao bez "svoje ulice" u tom slučaju, pa bi morao da traži novu

Mogao bi da bude umesto Trga Nikole Pasica.
Bulevar AVNOJ-a su tvoji radikali pre nego sto su poceli da se foliraju, hteli da nazovu bulevar ratka mladica!
milisav68 milisav68 13:52 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

gorran2

Legendarni ugovor
Pa, hajde da ga nađemo. Imaš li negde arhivsku oznaku - obećavam da ću otići da tražim kopiju.
Uzgred, je li to tebi stvarno uverljivo?

Heh, u citiranom delu mi je bilo bitnije da je mogao da proverava to što piše.
Inače on u svojoj knjizi potkrepljuje tvrdnje (ne samo za taj ugovor), navodeći izvor, probaću da nadjem arhivsku oznaku.
Da li mi je uverljivo, pa moram priznati da ima neke logičnosti u tome što je napisao, e sad šta se stvarno dešavalo je teško utvrditi, jer u vreme posle rata, "druga strana" baš i nije moglo mnogo šta da kaže.

Knjiga ima na net-u da se skine, a evo recimo jedan primer, kako navodi izvore.


gorran2 gorran2 13:53 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

milisav68
Ovde piše i da je "štitio" jevreje, što je malo kontradiktorno, za jednog fašistu.

Italijanska varijanta nije imala plan za uništenje Jevreja.
wukadin wukadin 14:00 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Mogao bi da bude umesto Trga Nikole Pasica




Mada, ko ga zna... Bez Pašića verovatno ne bi bilo nikakve Jugoslavije, ergo pitanje da li treba da ima Trg, Takođe, bez Pašića drug Karagaća ne bi mogao da hvali neojugoslovensku saradnju Tadića i Josipovića. Jednostavno bi Hrvatska bila inostranstvo koliko i Bugarska.
sybil sybil 14:04 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

wukadin
Mogao bi da bude umesto Trga Nikole Pasica




Mada, ko ga zna... Bez Pašića verovatno ne bi bilo nikakve Jugoslavije, ergo pitanje da li treba da ima Trg, Takođe, bez Pašića drug Karagaća ne bi mogao da hvali neojugoslovensku saradnju Tadića i Josipovića. Jednostavno bi Hrvatska bila inostranstvo koliko i Bugarska.

Pasic bi mogao da dobije neku ulicu na Dorcolu, nisam mislila da ostane bez ulice.
milisav68 milisav68 14:26 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

wukadin
Fašizam nije isto što i nacizam

Znam.
Kad sam klikno objavi, ukapirao sam šta sam napisao, brzina jbg.

Hteo sam da kažem, da nije bio monstruozni ubica bez ikakvog obzira (kao ustaše), već da se ponašao u skladu sa svojim uverenjima, tj "jurio" je samo komuniste, što potvrdjuje teoriju, da su se Italijani ipak malo drugačije "ponašali", što ne znači da nije trebalo da mu se sudi.
Al sam se zapetljo.
Sad će još da ispadne da branim zločince.
wukadin wukadin 14:34 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Hteo sam da kažem, da nije bio monstruozni ubica bez ikakvog obzira (kao ustaše), već da se ponašao u skladu sa svojim uverenjima, tj "jurio" je samo komuniste, što potvrdjuje teoriju, da su se Italijani ipak malo drugačije "ponašali", što ne znači da nije trebalo da mu se sudi.


Сагласан.
gorran2 gorran2 14:52 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

milisav68
Heh, u citiranom delu mi je bilo bitnije da je mogao da proverava to što piše....
Da li mi je uverljivo, pa moram priznati da ima neke logičnosti u tome što je napisao

Postoji čitava biblioteka anti-titoističke i pro-mihailovićevske literature. Nije teško nakititi knjigu citatima. Poenta je u tome da li su obrađeni svi aspekti, i sve važne činjenice.

Ovde, na primer, fali realitet. Zamisli da tvrdiš da su se neka dvojica nešto dogovorila. Ako hoćeš tvrdnju da učiniš iole kredibilnom, naći ćeš primere gde ta dvojica postupaju u međusobnoj saradnji po tom zajedničkom planu. Toga ovde nema.

Naprotiv.

Nadam se da čitaš nemački, pa ćeš moći da pročitaš ovo:
Franz Schraml: KRIEGSSCHAUPLATZ KROATIEN
Radi se o sećanjima nemačkog oficira, kao i o prikupljenim dokumentima, svedočenjima i izjavama o ratu na području NDH sa nemačkog aspekta. Tu imaš gomulu detaljno opisanih i potkrepljenih primera ogorčenih borbi u kojima s jedne strane, učestvuju Nemci, snage NDH i četnici, a sa druge NOVJ.

S druge strane, čak i Hermann Neubacher, čovek koji se u vrhovima nemačkih civilnih vlasti borio za Mihailovićevu "stvar", i koga pro-mihailovićevci smatraju dragocenim izvorom, u svojoj knjizi (SPECIJALNI ZADATAK BALKAN) kaže:
U novembru 1943. zaključen je pakt Nemaca sa četničkim vojvodama: Kalabićem, Keserovićem, Lukačevićem i drugima. U ugovoru je stajalo, da će potpisnici pakta poštovati primirje, da se neće napadati, a od slučaja do slučaja će sarađivati u borbi protiv zajedničkog neprijatelja, protiv Titovih partizana.
(strana 160)

Lothar Rendulic, komandant nemačke Druge oklopne armije do 25.6.1944, takođe je napisao sećanja (GEKÄMPFT, GESIEGT, GESCHLAGEN). U njima takođe opisuje zajedničke borbe svoje armije i snaga NDH. Mihailovića i četnike spominje samo na par mesta - na primer, na ovom:

"Von dem General Mihajlović, dessen Tschetniks im Herbst 1941 den Kampf im großen aufgegeben hatten, war bekannt, daß er im Falle einer Landung der Alliierten erneut losschlagen würde."
Otprilike:
Što se tiče generala Mihailovića, ti četnici su na jesen 1941. najvećim delom obustavili borbu, ali je bilo poznato da bi u slučaju savezničkog iskrcavanja obnovili udare.

Uporedno:

"Partizani u Srbiji jasno su se delili u dve grupe. Jedna,sa komunističkim prizvukom, bila je organizovana od strane Tita, i privukla je mnoge radnike u industrijskim oblastima Srbije i delove beogradske omladine. Organizator druge grupe bio je srpski pukovnik Draža Mihailović. Partizani koje je on vodio zvali su se četnicima, i zastupali su srpsku nacionalnu ideju. Tito i Mihailović bili su od početka rivali, ujedinjeni samo s početka borbom protiv zajedničkog neprijatelja. Četnici su, osim beznačajnih malih grupa, usled energičnih nemačkih protivmera napustili beznadežnu borbu, utopili se nazad u stanovništvo, ili izbegli u udaljene šume. Titovi partizani izbačeni su iz Srbije i na jesen prešli u Bosnu, tada deo Hrvatske. Oni su predstavljali jezgro buduće Titove armije u ovoj zemlji." (str 144)

"U svakom slučaju, niti su srpski četnici, niti čak grčki partizani mogli porediti sa Titovom organizacijom. On je svoje snage, u cilju lakšeg vođenja, formirao u samostalne brigade, i njih masirao u divizije. Brigade i divizije bile su kombinovane u korpuse. Partizanska divizija mogla je brojati 3000-5000 ljudi, naoružanih puškama i mitraljezima. Tu i tamo bilo je i pojedinih topova i bacača. Do tog vremena formirane su 34 divizije i 8 korpusa kao najviših formacija." (str 166)
gorran2 gorran2 15:48 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Kad sam već počeo, da citiram još malo Rendulica:

"Es gab keinen deutschen Soldaten, dem der Partisanenkrieg sympathisch gewesen wäre. In den Wochen nach meinem Eintreffen auf dem Balkan erhielt ich Gesuche von mehr als 1000 Soldaten aller Dienstgrade, die um Versetzung auf den russischen Kriegsschauplatz baten, obwohl dort dauernd große Kämpfe im Gange waren. Ich habe die Vorlage solcher Gesuche untersagen müssen, da deren Genehmigung aussichtslos war." (str 210)
U prevodu:
Nije bilo ni jednog nemačkog vojnika kojem je partizanski rat bio privlačan. U nedeljama po mom dolasku na Balkan, primio sam molbe preko 1000 vojnika svih činova koji su tražili premeštanje na Ruski front, iako su tamo neprekidno vođene velike borbe. Morao sam da zabranim takve molbe, jer je njihovo ispunjenje bilo bezizgledno.
milisav68 milisav68 19:07 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

gorran2

Postoji čitava biblioteka anti-titoističke i pro-mihailovićevske literature. Nije teško nakititi knjigu citatima. Poenta je u tome da li su obrađeni svi aspekti, i sve važne činjenice.

Ovde, na primer, fali realitet. zamisli da tvrdiš da su se neka dvojica nešto dogovorila. Ako hoćeš tvrdnju da učiniš iole kredibilnom, naći ćeš primere gde ta dvojica postupaju u međusobnoj saradnji po tom zajedničkom planu. Toga ovde nema.

Naprotiv.

Pa postoji i mnogo veća biblioteka pro-titoističke literature , jer je (Tito) bio na pobedničkoj strani, pa je mogao da "piše" istoriju do mile volje, pa i da je malo "našminka".
Mislim, šta je sprečavalo partizane, da prilikom upada u nemačke/ustaške/četničke arhive "sklone" ponešto kompromitujuće.
Ne tvrdim da je takvog materjala bilo puno, ali je moguće da ga je bilo.
A drugo, zašto mora da postoji pismeni ugovor, bilo je x primera gde su braća bila na različitim stranama, neki su to bili iz ubedjenja a drugi zbog koristoljublja i zbog mogućnosti spašavanja na kraju rata.
Bajt recimo to i pominje u slučaju bitke na Neretvi, gde neki četnici nisu hteli da se bore, jer su znali da su im sa "druge strane" bila braća, za razliku od partizana, koji su imali parolu:"ako treba i na brata".
On nema dokaze za sve tvrdnje, ali je proučavao dostupan materjal, kao i neke izjave samih partizanskih komandanata, koje se nisu poklapale i iz toga izvlačio zaključke, koji opet, ne mora da znači da su tačni, ali teraju na razmišljanje.
Što se tiče ugovora izmedju četnika, ustaša i Nemaca, to istoriografski nije sporno, ali postoje neka logična objašnjenja za to (recimo zaštita srpskog stanovništva u NDH).
Što se tiče Mihailovića, ti četnici su na jesen 1941. najvećim delom obustavili borbu, ali je bilo poznato da bi u slučaju savezničkog iskrcavanja obnovili udare.

Ovo je jedan od razloga, zašto je Draža oklevao, jer čekao pomoć od saveznika, pa je posle, kada od pomoći nije bilo ništa, morao da pravi truli kompromis sa Nemcima zbog nabavke oružja, jer su "trpeli" napade partizana, koji su opet, bili ubedjeni (ili ubedjivani) da rat neće dugo i da je Crvena Armija toliko moćna da će za par meseci da "dodje" do Jugoslavije (ovo se takodje navodi u knjizi).
Zbog ove zablude, je stradalo mnogo nedužnog naroda, usled represalija koje su sledile, nakon čestih napada na Nemce, zato je i Čerčil (kome nije bilo bitno, koje je boje mačka) podržao Tita, a odustao od Draže.
Ono što svo vreme pokušavam da kažem je, da je NOB previše idalizovan i romantizovan, a da je sloboda nepotrebno preterano skupo plaćena.

gorran2 gorran2 19:18 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

Mislim, šta je sprečavalo partizane, da prilikom upada u nemačke/ustaške/četničke arhive "sklone" ponešto kompromitujuće.

Zato je od koristi nemačka arhiva zaplenjena od Saveznika. Gomila toga što postoji u originalu u Vašingtonu dobijena je od Amera u obliku mikrofilmova i stoji u Arhivu vojske - veliki deo još je neproučen.
Zato se i ja trudim da citiram nemačke izvore. ne iz nepoverenja, nego zbog uverljivosti.
A drugo, zašto mora da postoji pismeni ugovor

Pa priča se i zasniva najvećim delom na tome da su navodno Moša Pijade i Mile Budak iz nekog nepoznatog i neshvatljivog razloga, u vreme kad je Budak bio u Italiji a Moša u Mitrovici, na neki volšeban način sastavili i potpisali nekakav ugovor.
Ono što svo vreme pokušavam da kažem je, da je NOB previše idalizovan i romantizovan, a da je sloboda nepotrebno preterano skupo plaćena.

Osnova za ovo tvrđenje je očigledna - mnogi ljudi su stradali u okupatorskim odmazdama. Ipak, ova brojka teško da prelazi 10% ukupnih žrtava.

Međutim, postoje i drugi faktori: u NDH je haos počeo ničim izazvanim masovnim pokoljima. Ne postoji dokaz da bi oni, da nije bilo otpora, bili zaustavljeni. A postojala je s druge strane i zamisao, organizacija i volja, i neki primeri, uzvratnih osvetničkih pokolja. Brojčano, više ljudi stradalo je u neizazvanim pokoljima, nego u odmazdama okupatora.

Zato je ovo komplikovano pitanje.
milisav68 milisav68 20:14 09.05.2011

Re: Posebne cestitke

gorran2

Zato je ovo komplikovano pitanje.

Pa to ti pričam.



sybil sybil 08:37 10.05.2011

Re: Posebne cestitke

wukadin

sybilwukadinIpak se taj majstor na kraju preigrao...aha, samo sto su i Kriminalac i Seselj bili isporuceni Hagu.I-kad radikali dolaze na vlast? A što mene pitate gđice?A kad ćemo na kaficu?

jes, kafica kako da ne, pa da javis Djuri da blokira aerodrom, tj. da javis tvojima da me malo istamburaju=propuste kroz sake zbog razlicitog misljenja.
wukadin wukadin 08:00 09.05.2011

Iz ugla poražene zemlje

dragan7557 dragan7557 11:29 09.05.2011

Re: Iz ugla poražene zemlje

wukadin

Mogao si da turiš recimo da je u stvarnosti Nazi general Reinhard Gehlen(na čelu dela obaveštajne službe za SSSR) prvo prodao amerima Hitlerovu borbu kao borbu protiv Komunizma, predao celu arhivu OSS-u, organizovao u ime istih Gehlen Org a kasnije i celu nemačku ibaveštajnu službu.

Ili o imenovanju generala Kurt Panzer Meyer (komandant SS tenkovske divizije Hitlerjugend, osuđenom na smrt (ubistvo Kanađana) posle stišavanja prašine imenovan u NATO

Ili o SS generalu Gotlib Berger isto

Ili o SS generalu Paul Hauser isto

Ili o Papi Piju XII koji je zadnjeg dana konflikta čudesno progovorio, rekavši "da je fašizam loš sistem u rukama loših ljudi." Da ovo implicira i činjenicu da je fašizam dobar u rukama "dobrih" ljudi, nije potrebno reći.

Pa onda o Kurt Kiesinger(javno skandiranje u Bundestag-u) "Kiesinger NAZI!"

Pa onda o Konradu Adenaueru (nacistička prošlost).

Pa onda Heinrich Lübke (predsednik) naci prošlost)

Pa onda Hans Globke ministar unutrašnjih poslova kod Adenauera inače tvorac Nirnberških Zakona iz 1935 (zakonska baza za uništenje Jevreja).

Pa onda SS pukovnik Klaus Barbie Gestapo šef Liona (lionski kasapin) biznismen posle rata u Boliviji, zaposlen u ex-import firmi vlasništvo Gehlen Org..

Pa na blogu već spomenuti Walter Hallstein.

Pa onda, pravnik na naci sudovima Robert von Föster posle rata bonski ambasador Peru.

Pa onda njegov kolega u Boliviji Georg Graf zu Pappenheim

Ili o Radio Slobodnoj Evropi (München) čiji je zadatak čista propaganda usmerena protiv komunističkog bloka finansirana parama amera.

Pa onda Hjalmar Schacht hitlerov glavni bankar posle saradnik K. Adenauera.

i tako bih mogao još nekoliko sati da pišem imena i funkcije.

Jugoslovenskim autoritetima kojima je preko volje izraženo priznanje u saradnji sa hvatanjem naci zločinaca, je bio interesantan (osim drugih) Biskup Hudal a takođe i Franz Stangl i Martin Borman kao i domaći izdajnici.

Beogradske arhive (i kinoteke) su i dan danas pune podataka o predratnih podatak o naci glavešinama kao i o posleratnim traganjima za ratnim zločincima sa vlastitih spiskova iz prostog razloga što je od svih zemalja učesnica Jugoslavija imala srazmerno najveći broj žrtava u WW II (u odnosu na broj stanovnika i veličinu zemlje), a zbog navodne pripadnosti istočnom bloku kao pobednička sila nije pozvana na učešće na nirnberškom procesu.

Totalna nepismenost koja vlada po ovoj temi se ne može popraviti ni čitanjem elektronskog izdanja "NAZI Roots of Brussels EU."

cerski

wukadin wukadin 13:34 09.05.2011

Re: Iz ugla poražene zemlje

Mogao si da turiš recimo da je u stvarnosti Nazi general Reinhard Gehlen(na čelu dela obaveštajne službe za SSSR) prvo prodao amerima Hitlerovu borbu kao borbu protiv Komunizma, predao celu arhivu OSS-u, organizovao u ime istih Gehlen Org a kasnije i celu nemačku ibaveštajnu službu.


To je ono što ja zovem profesionalac.
Na kraju nije ni znao za koga radi, ali radio je prokleto dobro!
tyson tyson 14:15 09.05.2011

Re: Iz ugla poražene zemlje

Jugoslavija imala srazmerno najveći broj žrtava u WW II (u odnosu na broj stanovnika i veličinu zemlje)

Jel?


a zbog navodne pripadnosti istočnom bloku kao pobednička sila nije pozvana na učešće na nirnberškom procesu.

Gde si pronašao podatak da je to bio razlog zbog koga nije pozvana?

Inače, u vreme nirnberških procesa Jugoslavija je bila u svakom smislu - i verbalno i delima - najagresivniji pripadnik tzv. Istočnog bloka.



dragan7557 dragan7557 15:56 09.05.2011

Re: Iz ugla poražene zemlje


To je ono što ja zovem profesionalac.
Na kraju nije ni znao za koga radi, ali radio je prokleto dobro!

Žuti lisac je jedino znao jednog za koga je radio baš kao i njegov naslednik.

Popunio je službu kameraderijom iz starih vremena, potpuno nesposobnom za bilo šta, a da ameri nisu toliko glupavi kao što jesu Istorija bi bila drukčija a do Hladnog Rata ne bi ni došlo.

Toliko o tvom profesionalcu.

cerski

P.s. uzgred znaš li uopšte ko ga je nasledio?
predatortz predatortz 08:12 09.05.2011

Veliki praznik

Danas je veliki praznik za sve one države i narode koji su doprineli kraju jedne zločinačke ideologije.

Ujedno, danas je praznik nade za one narode Evrope koji su imali nesreću da iz jednog zla , zla nacizma, uđu u ralje drugog zla, zla komunizma. Ti narodi,dan danas, lutaju i traže svoje mesto u porodici slobodnih i zadovoljnih naroda. Neki su uspeli da nađu svoj put, neki svoj 9.maj još uvek čekaju...
wukadin wukadin 08:54 09.05.2011

Re: Veliki praznik

... možda zaro što traže put na pogrešnom mestu.
U komesarskom neokomunizmu EU.
predatortz predatortz 08:56 09.05.2011

Re: Veliki praznik

U komesarskom neokomunizmu EU.



Uz dužno poštovanje, nebih ja to tako nazvao. Ni sam nisam neki evrofanatik, ali bolje rešenje ne vidim.
wukadin wukadin 09:08 09.05.2011

Re: Veliki praznik

Razlike u mišljenjima su legitimne...
dragan7557 dragan7557 11:32 09.05.2011

Re: Veliki praznik

wukadin
... možda zaro što traže put na pogrešnom mestu.
U komesarskom neokomunizmu EU.

Već sam gore naveo al' izgleda da nije dosta:

"NAZI Roots of Brussels EU" il' ti jengleeeski zatajio?

cerski
seceranac seceranac 10:27 09.05.2011

uvreda

staviti sliku partizana i EU jednu pored druge je uvreda i za partizane koji su se borili protiv ideje ujedinjene evrope koju je tada sprovodio hitler a i za EU koja sada sprovodi ideju nasilne kolonizacije protiv koje su se partizani borili!
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:39 09.05.2011

Re: uvreda

seceranac
staviti sliku partizana i EU jednu pored druge je uvreda i za partizane koji su se borili protiv ideje ujedinjene evrope koju je tada sprovodio hitler a i za EU koja sada sprovodi ideju nasilne kolonizacije protiv koje su se partizani borili!

partizani su se upravo borili protiv hitlerove Evrope koju su zdušno podržavali sveti Vladika Velimirović, Nedić i Ljotić.
Dakle, gledajte upravo drugačije, da se se sadašnja Eu zalaže za one vrednosti za koje su se borili partizani, sloboda, ravnopravnost među narodima, protiv svake nacionalne, verske i rasne diskriminacije, mir među narodima i ljudima. Ipak je SFRJ bila model koji po mnogo čemu može da posluži izgradnji moderne Evrope i EU ali i primer kako ne trenba dozvoliti budalama da o bilo čemu odlučuju jer onda EU čeka sudbina SFRJ.
seceranac seceranac 10:40 09.05.2011

Re: uvreda

seceranac
staviti sliku partizana i EU jednu pored druge je uvreda i za partizane koji su se borili protiv ideje ujedinjene evrope koju je tada sprovodio hitler a i za EU koja sada sprovodi ideju nasilne kolonizacije protiv koje su se partizani borili!



A i kakve veze ima EU sa antifasizmom

od 27 drzave clanice 7 je bilo u savezu sa fasitima, jos dve ga podrzavale dok je 6 bilo antifastickih i jos dve ili tri ga podrzavale
wukadin wukadin 10:42 09.05.2011

Re: uvreda

da se se sadašnja Eu zalaže za one vrednosti za koje su se borili partizani, sloboda, ravnopravnost među narodima, protiv svake nacionalne, verske i rasne diskriminacije, mir među narodima i ljudima.


I ne samo te vrednosti

„Технологија транспорта и телекомуникација смањује раздаљине између народа и то
ће неминовно довести до европске интеграције, велики немачки рајх ће реорганизовати
Европу, срушити границе које још раздвајају европске народе и омогућити им да лакше
живе заједно; за 50 година људи више неће размишљати у категоријама нације”, говорио је
Гебелс 1940. године.
Пропагандна реторика, класичан параван за агресију: добро знамо шта је зликовац
Гебелс имао тада на уму. Но, Хитлер је у Нирнбергу 1937. рекао и ово: „Нас више
интерeсује уједињена Европа као хармонична породица народа од било које државе”. А онда
је покренуо своје тенкове. Међутим, најартикулисанија нацистичка мисао по овом питању
ће се искристалисати 1942. на великој конференцији у Берлину на тему „Europaische
Wirtschaftsgemeinschaft“, или дословно „Европска економска заједница”. Закључак
конференције: јединствено тржиште са рајхсмарком као референтном валутом. Сан
различит од сна Бундесбанке деведесетих година?
predatortz predatortz 10:44 09.05.2011

Re: uvreda

Ipak je SFRJ bila model koji po mnogo čemu može da posluži izgradnji moderne Evrope i EU ali i primer kako ne trenba dozvoliti budalama da o bilo čemu odlučuju jer onda EU čeka sudbina SFRJ.



Zašto Vi, druže Karagaća, niste branili tu SFRJ? Bilo je prilika.
I, ko odlučuje ko su te budale kojima treba zabraniti pravo da odlučuju?

Na klizavom ste terenu posle takve izjave. Jer,slična razmišljanja je imao onaj čiji poraz danas proslavljamo.
seceranac seceranac 10:54 09.05.2011

Re: uvreda

Milan Karagaća
seceranac
staviti sliku partizana i EU jednu pored druge je uvreda i za partizane koji su se borili protiv ideje ujedinjene evrope koju je tada sprovodio hitler a i za EU koja sada sprovodi ideju nasilne kolonizacije protiv koje su se partizani borili!

partizani su se upravo borili protiv hitlerove Evrope koju su zdušno podržavali sveti Vladika Velimirović, Nedić i Ljotić.
Dakle, gledajte upravo drugačije, da se se sadašnja Eu zalaže za one vrednosti za koje su se borili partizani, sloboda, ravnopravnost među narodima, protiv svake nacionalne, verske i rasne diskriminacije, mir među narodima i ljudima. Ipak je SFRJ bila model koji po mnogo čemu može da posluži izgradnji moderne Evrope i EU ali i primer kako ne trenba dozvoliti budalama da o bilo čemu odlučuju jer onda EU čeka sudbina SFRJ.



i hitler je bio za nenasilnu ideju ujedinjena (neke su i podrzale nenasilnu ideju 6-7) ali se neke drzave tada za razliku od sada nisu dale

Dakle, gledajte upravo drugačije, da se se sadašnja Eu zalaže za one vrednosti za koje su se borili partizani, sloboda, ravnopravnost među narodima, protiv svake nacionalne, verske i rasne diskriminacije, mir među narodima i ljudima.


mora da se salis?!
I hitler je deklarativno podrzavao sve ovo sto pobrojah - kao i EU sada a istovremeno bombardovao one koji nisu slusali bas kao sto to EU radi sada (EU trenutno vodi nekoliko ratova sirom sveta)

SFRJ je bila dobar primer ali EU nije odgovaralo da ima tako blizu tako dobar primer pa ju je rasbucala na tako sitne komade da nikome vise ne padne na pamet da napravi nesto sto nije u skladu sa EU strategijom vec bolje.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:05 09.05.2011

Re: uvreda

Zašto Vi, druže Karagaća, niste branili tu SFRJ? Bilo je prilika.

Zemljače, ja bih predložio da ipak budemo ljudi , ako može, i da se ne vređamo i imputiramo.Dakle, kako znaš da nisam branio? S kojim pravom me optužuješ da je nisam branio?. Na koju to priliku misliš?Na bazi čega, kojih činjenica i argumenata si mi uopšte postavio to pitanje?
I, ko odlučuje ko su te budale kojima treba zabraniti pravo da odlučuju?

trebalo bi da na mestima na kojim se odlučuje budu odgovorni ljudi i ne dozvole da budale dođu u poziciju da donose odluke. A budale ne treba tražiti same se jave sa budalastim idejama i konceptima, samo ih treba prepoznati i osujetiti.Istorijski primeri pa i novije istorije na našim prostorima mogu tome poslužiti.Dakle, ne dozvoliti nikome ko bi zarad svojih ličnih interesa i fikcija žrtvovao narod i izložio ga sumanutom ratu.
Ja ne delim mišljenje sa onima koji kažu da su razbijanjem Jugoslavije svi dobili jer narod je izgubio , a neki su bogami dosta toga za sebe lično dobili.
Što bi rekli Bosanci jebeš rešenja koja ništa ne rešavaju.
Na klizavom ste terenu posle takve izjave

ne mislim da jesam.
Jer,slična razmišljanja je imao onaj čiji poraz danas proslavljamo.

a koji je to imao slična razmišljanja- Hitler, Draža, Nedić ili ko?Ne misliš li da malo više preteruješ sa ovakvim tonom.
predatortz predatortz 11:14 09.05.2011

Re: uvreda


Zemljače, ja bih predložio da ipak budemo ljudi , ako može, i da se ne vređamo i imputiramo.Dakle, kako znaš da nisam branio? S kojim pravom me optužuješ da je nisam branio?


Jer je niko branio nije. Ni vojska kojoj je to bila jedina obaveza.

a koji je to imao slična razmišljanja- Hitler, Draža, Nedić ili ko?Ne misliš li da malo više preteruješ sa ovakvim tonom.


I Hitler i Draža i Nedić i Staljin i Tito i Krcun i Leka...
Ne mislim da preterujem, samo pitam :

Ko je to ko treba da odlučuje ko sme, a ko ne sme da odlučuje ?
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:16 09.05.2011

Re: uvreda

I ne samo te vrednosti

samo ste zaboravili na čemu sve to počiva i ko misli da treba da vlada Evropom kao Uebermaensch -Arijevac.
Drugo, u ondašnjoj Hitlerovoj Evropi nije ni Austrija ni Češka mogla da se suprostavi odlucu Nemačke.
Stoga je neukusno upoređivati današnju EU sa Hitlerovom Evropom jer su u EU sve zemlje ravnopravne i uvažavane uključujući i pravo veta, pa do korišćenja nacionalnog jezika.
A zasnivati ocene na Gebelsovoj propagandin nije efektivno.
Sve ovo što je navedemo u linkovanom dokumentu je bila samo propagandno pokriće za monstruozni nacistički koncept koji je podrazumevao i uništavanje celih naroda, a i Srbi su bili predviđeni da dođu na red.
wukadin wukadin 11:21 09.05.2011

Re: uvreda

jer su u EU sve zemlje ravnopravne i uvažavane uključujući i pravo veta


Ne bih rekao da su Rumunija i Bugarska ravnopravne.
A šta je sa kandidtima i kandidatima za kandidate?
Što se tiče teorije da su ovi iz EU neka Majka Tereza Kesovija (inače, većina tih zemalja su članice NATO, taj pakt takođe sprovodi njihove interese) - ovde je rečeno da zemlje članice EU trenutno učestvuju u nekoliko agresija ili okupacija na planeti. Jedan birokrata NATO ili EU (ne sećam se više) je u jednom trenutku "iskreno" priznao da je Srbija bombardovana jer se "Milošević nije uklapao u ekonomski sistem". Toliko o tome.
p.s. Vidim libijskim čedistima ni NATO avioni ne pomažu da dođu na vlast. Ovde su nažalost u tome uspeli.
wukadin wukadin 11:24 09.05.2011

Re: uvreda

I nije "samo propaganda".
Ko vam govori da u slučaju pobede Trećeg Rajha ne bi postojalo jedinstveno evropsko tržište 40 do 50 godina pre nego je takvo tržište inače postalo jedinstveno u punoj meri (jedna valuta, jedna carinska politka, jedno tržište radne snage - jedan narod, jedna zemlja, jedan firer)
dragan7557 dragan7557 11:39 09.05.2011

Re: uvreda


Zašto Vi, druže Karagaća, niste branili tu SFRJ?

Ovo je bezobrazluk i barabluk, zajedno!

I još nešto. Što je ti nisi branio?

cerski
predatortz predatortz 11:45 09.05.2011

Re: uvreda

I još nešto. Što je ti nisi branio?



Uredno sam se odazvao pozivu vojske. Nisam komunista, ali sam smatrao da je odbrana granica zajednički interes.

Ispališe me Karagaćini.
dragan7557 dragan7557 11:47 09.05.2011

Re: uvreda jednog Fürer-a

Ko vam govori da u slučaju pobede Trećeg Rajha

A ko je tebe slagao da Treći Rajh nije pobedio?

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:00 09.05.2011

Re: uvreda

Jer je niko branio nije. Ni vojska kojoj je to bila jedina obaveza.

Ne znači da niko nije pokušao pa ni da vojska nije pokušala ali onako kako je bilo normalno da se brani i što nije bio zadatak vojske već MUP-a nisu htela politička rukovodstva. Šta misliš da je MUP zabranio Miloševićeve mitinge ili one HDZ, SDS, SDA kasnije, NIJE.I nije to bila jedina obaveza vojske.E vidiš ja mislim da je vojska trebala da napusti petljanje sa partijom već da se okrene odbrani države i da, kao što je i bilo po funkciji, ministar odbrane da se stavi na stranu Ante Markovića kao predsednika vlade a ne Miloševića i SKPJ Mire Marković.A Jugoslavija se mogla odbraniti samo sa Antom Markovićem, nikako sa Miloševićem i Tuđmanom. Eto ja sam branio tako što sam i tada iznosuo takav stav. Nisam bio toliko prepotentan ni važan i pozicioniran da sam smatrao da mogu da dođem kod Miloševića i Tuđmana i Kadijevića da im to kažem u lice, kako se neki sada junače po blogovima i feljtonima kao ono "ja sam", pa što nisi.Mnogo je i ovde kvayi eksperata politi;kih i vojnih koji znaju baš sve kako je JNA trebalo da funkcioniše, kako generali da komanduju a većina tih je zbrisala od mobilizacije i sklonila svoju decu od suludog rata ali i dalje raspirivali nacinalizam i šovinizam pozivajući tuđu decu i okrivljujući druge što nisu žešće ginuli za njihove sulude koncepte.
Kad smo već kod toga ti verovatno misliš da si branio,a šta si branio, šta odbranio.?
I dobro ti je odgovorio Cerski.
wukadin wukadin 12:01 09.05.2011

Re: uvreda jednog Fürer-a

A ko je tebe slagao da Treći Rajh nije pobedio?


Lajkovac
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:04 09.05.2011

Re: uvreda

Uredno sam se odazvao pozivu vojske. Nisam komunista, ali sam smatrao da je odbrana granica zajednički interes.

Ispališe me Karagaćini.

koji konkretno. I što to vezuješ za mene. Ako nastaviš da vređaš moraću te zamoliti da prestaneš, a moraćeš priznati da sam tolerantan i da tolerancija ima granice.
predatortz predatortz 12:12 09.05.2011

Re: uvreda

Kad smo već kod toga ti verovatno misliš da si branio,a šta si branio, šta odbranio.?
I dobro ti je odgovorio Cerski.


Ono što mi i pokojni đed. Branio i odbranio Majevicu. Od istih onih od kojih ih je i on branio. Međutim, priznajem mu da je bio bolji u tome. Ja sam bio bolje naoružan, on je imao veće srce... I da. Zaklan je na današnji dan '45. Zbog toga što nije pogazio vojničku zakletvu. Slava mu. I njemu i negovim saborcima. Kako je govorila pokojna baba, zahvališe im se braća za to što 43.nisu hteli na njih kad ih je Kerović terao da idu.
predatortz predatortz 12:15 09.05.2011

Re: uvreda

koji konkretno. I što to vezuješ za mene. Ako nastaviš da vređaš moraću te zamoliti da prestaneš, a moraćeš priznati da sam tolerantan i da tolerancija ima granice.


Jestel' bili oficir JNA? Na njih sam mislio. Što ih se sada odričete? I zbog čega je to za vas uvreda? Pa eto, i ja sam držao do vojničke zakletve, iako nisam preterano držao do sistema kojem je vojska bila naklonjena. Nemojmo se sada odricati toga.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:38 09.05.2011

Re: uvreda

Jestel' bili oficir JNA? Na njih sam mislio. Što ih se sada odričete? I zbog čega je to za vas uvreda? Pa eto, i ja sam držao do vojničke zakletve, iako nisam preterano držao do sistema kojem je vojska bila naklonjena. Nemojmo se sada odricati toga.

Ja se ničega ne odričem ni oficira, pogotovo ne onih koji su bili časni i pošteni i koji su bili protiv rasturanja države. A onda kada je rasturena nastavili da profesionalno služe svom narodu ali su ih lokalne kabadahije, kamiondžije, kafedžije, nastavnici ONO, legionari i rezervni oficiri koji su videli šansu da postanu visoki aktivni ponižavali kao "komunjare" i nesposobne da ubijaju, kolju, pale i zatvaraju u logore, da etnički čiste i ubijaju druge narode.Žalosne su i sramne vojske u kojima su komandanti bili Gotovine, Legije, Cace i šta ti ga znam.
Prema tome ne dozvoljavam pljuvanje po oficirima koji su čak i mimo svojih ubeđenja otišli u rat da bi rat što pre stao.Takvih je mnogo bilo u VRS, VRSK,ali i hrvatskoj i muslimanskoj pa su neke odmah oterali, neke kasnije kada su iskursirali pričuvne ili po kratkom postupku.
A vi što pljujete na JNA i oficire mogli bi barem malo da razmislite da je JNA formirala VRS, dala kadrove i tehniku i sve što je trebalo.
Ne odričem se tih oficira koji su bili u novoformiranim vojskama jer su išli po naređenju,ali se odričem svakog ko je u bilo kojoj situaciji počinio ratni zločin. Uostalom da je neko pitao oficire i narod rata ne bi ni bilo.
ljuboten ljuboten 08:27 10.05.2011

Re: uvreda jednog Fürer-a

Ko vam govori da u slučaju pobede Trećeg Rajha

A ko je tebe slagao da Treći Rajh nije pobedio?


Prilog:Koliko znam Nemci sada Jadran doživljavaju kao svoj. Srbi su tamo nepoželjni od većine njihovih prijatelja Hrvata. Još jedan dokaz da pametniji na kraju ipak pobede.
fantomatsicna fantomatsicna 10:38 09.05.2011

Naravno

Sretan dan pobede!Kakva steta da omladina danas tako malo zna o svim uzasima koji su se desavali u to vreme...npr ovde..skoro se nista ne uci u istoriji...
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:40 09.05.2011

Re: Naravno

fantomatsicna
Sretan dan pobede!Kakva steta da omladina danas tako malo zna o svim uzasima koji su se desavali u to vreme...npr ovde..skoro se nista ne uci u istoriji...

Neki su se dobro potrudili da udžbenici istorije budu takvi.
wukadin wukadin 11:05 09.05.2011

Re: Naravno

Ko je na vlasti u ovoj zemlji?
Uzgred, druže Karagaća imate gore raspravu Gorana i Sibil. Ko je zaslužan za udžbenike...
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:28 09.05.2011

Re: Naravno

Ko je na vlasti u ovoj zemlji?

na vlasti su oni koji su i doneli sramni zakon o izjednačavanju četnika i partizana , koji su proglasili četnike za drugi ali po svemu prvi antifašistički pokret. Koji se pozivaju na NOB samo kada su primorani i priterani uza zid istine, kada ih Rusi pritisnu ili kada ocene da ga baš preteraše i da bi se blamirali pred međunarodnom javnosti.
Eto jutros i Đelić u Kažiprstu nešto nemušto odmuljavi na pitanje novinarke zašto se potiskuje priča o antifašizmu, zašto se umesto Dana pobede više priča o Danu Evrope.
Srbija dakle ne zna da jasno kaže ko se u Srbiji 1944/45 godine bortio protiv fašizma a ko nije, ne sme glasno da oda priznanje partizanskom pokretu jer se plaši da ne uvredi onaj drugi koji uporno pokušava da izvrši reviziju istorije.
Ko je zaslužan za udžbenik

Za udžbenike su očito zaduženi gore navedeni.Ilustracije radi, prvi ministar prosvete posle petooktobarskih promena Gaša Knežević je rekao da neće više da može da u istoriji piše da su partizani pobedili a četnici izgubili.
A moje je pitanje za sve ozbiljne demokratske snage, da li su svesni da takvim postupcima pa i ovo sa udžbenicima zapravo devalviraju ono što su proklamovali kao cilj demokratskih promena.
dragan7557 dragan7557 11:45 09.05.2011

Re: evo zašto

fantomatsicna
Sretan dan pobede!Kakva steta da omladina danas tako malo zna o svim uzasima koji su se desavali u to vreme...npr ovde..skoro se nista ne uci u istoriji...

„Технологија транспорта и телекомуникација смањује раздаљине између народа и то
ће неминовно довести до европске интеграције, велики немачки рајх ће реорганизовати
Европу, срушити границе које још раздвајају европске народе и омогућити им да лакше
живе заједно; за 50 година људи више неће размишљати у категоријама нације”, говорио је
Гебелс 1940. године.


Neće razmišljati već žvakati, ili bolje rečeno, preživati što im Gebelsovci nametnu. Što je upravo i dokazano.

cerski
wukadin wukadin 11:59 09.05.2011

Re: evo zašto

na vlasti su oni koji su i doneli sramni zakon o izjednačavanju četnika i partizana


Znači idete vi na pecanje na dan sledećih izbora.
Baš lepo.
Ja ne idem. Glasaću za one koji su manje evropejski, barem što se tiče (rasprodaje) javnih preduzeća.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:05 09.05.2011

Re: Naravno

wukadin
Ko je na vlasti u ovoj zemlji?
Uzgred, druže Karagaća imate gore raspravu Gorana i Sibil. Ko je zaslužan za udžbenike...

slažem se sa Gorran-om.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:30 09.05.2011

Re: Naravno

fantomatsicna
Sretan dan pobede!Kakva steta da omladina danas tako malo zna o svim uzasima koji su se desavali u to vreme...npr ovde..skoro se nista ne uci u istoriji...



Sto ce reci na Novom Zelandu?
Valjda uce samo sopstvenu, jedan cas i savladali su predmet
tyson tyson 12:49 09.05.2011

Živeo Staljin!


Da živi drug Staljin, herojski vođa nepobedive Radničko-seljačke Crvene Armije, mudri vojskovođa koji je hitlerovskoj guji odsekao glavu i doneo slobodu milionima porobljenih fašističkom čizmom širom sveta!

Sa njegovim imenom na usnama ginulo je hiljade boraca NOV i POJ, a njegove slike krasile su ponosno ulice oslobođenih gradova nove Jugoslavije.

Revizionistička banda neće uspeti da ukalja lik i delo slavnog maršala i vođe Revolucije; neće uspeti povampirena reakcija i oportunisti iz redova radništva u svojim namerama da herojsku borbu Josifa Visarionoviča protiv najvećeg zla u istoriji čovečanstva relativizuje i dovede u pitanje. Dela govore! Milioni širom sveta zahvalni su i danas velikom Staljinu i slavnom Sovjetskom Savezu na slobodi i suncu srećnog života.

Slava palim borcima! Slava Staljinu!






Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana