Društvo| Istorija| Politika| Region

Na ljutu ranu - ljutu travu

Goran Vučković RSS / 06.05.2011. u 15:12

Slučajno naleteh na B92 sajtu na ovaj tekst, pa onda na sajtu lista Danas naiđoh na original - i prosto nisam mogao da poverujem da je vest objavljena 26. aprila, a da niko nije otvorio blog o tome ovde.

6464360524db8f6d3d06a0737601983_orig.jpgČitao sam ovaj Dežulovićev tekst na e-novinama o istoj temi i nekako mi je to sve uobičajeno i logično za Dežulovića itd - ali da bivši predsednik hrvatske napravi ovakav tekst i još ga objavi u beogradskim novinama je, bar po meni, poprilična senzacija.

Dugoročna korist ovako nečega za Hrvatsku mi se čini ogromna (iako objavljivanje u beogradskom listu nisam siguran koliko je dobra ideja, ali što da ne - ima i to svoj efekat) - posebno u atmosferi kakva je stvorena posle osude hrvatskih generala u Hagu za "zajednički zločinački poduhvat" pre nekoliko nedelja.

Meni je jasno da mnogo toga, mnogo detalja međusobnih odnosa, grehova i grešaka Mesića i ostalih u toj priči ne znam - ali suprotstaviti se na ovaj način, krajnje pravovremeno i otvoreno, prodavcima nacionalnog greha i razmazivačima sopstvenih zločina na celu naciju je, zaista, hvale vredan poduhvat. Ne mora, na žalost, da ima puno veze sa pravdom za naše sunarodnike koji su proterani sa tih područja u Oluji i Bljesku, od kojih neki pišu i ovde (iako, do duše, neki marginalni efekat verovatno ipak postoji) - ali ima veze sa dovođenjem sopstvene nacije u koliko-toliko zdravo stanje, koje je, po meni, korisno za neko zdravo uključivanje u zajednicu nacija koja je slične probleme (uglavnom) "pokopala" pre mnogo decenija.

Voleo bih, svakako, da čujem i vaše mišljenje o ovome.



Komentari (56)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 15:28 06.05.2011

Vučko

pa mora da se opravda Mesić pred javnošću, ma bilo ko mora da se opravda kad kvari sliku koju javnost želi da ima. Kao što je ovde slika da je to antisrpski sud.
Ajd sad zamisli da se pojavi odjednom neoboriv dokaz da to nije antisrpski sud, pravdali bi se svi od Tome do Čede.
Goran Vučković Goran Vučković 15:41 06.05.2011

Re: Vučko

pa mora da se opravda Mesić pred javnošću, ma bilo ko mora da se opravda kad kvari sliku koju javnost želi da ima.

"Javnost želi da ima"... u tome su, što reče Orvel, svi jednaki - ali ima nekih koji su jednakiji...
mariopan mariopan 16:14 06.05.2011

Re: Vučko

Kakav ljigavac.
Ni luk jeo ni luk mirisao?
Ni u ratu ni posle rata?
A što nije o zločinima progovorio odmah posle rata dok je Tuđman bio živ, pa da na vreme pomogne sopstvenom narodu da se osvesti?? Sada ga "osvešćuje" ? I usput pere ruke varikinom?
Goran Vučković Goran Vučković 16:22 06.05.2011

Re: Vučko

A što nije o zločinima progovorio odmah posle rata dok je Tuđman bio živ, pa da na vreme pomogne sopstvenom narodu da se osvesti?? Sada ga "osvešćuje" ? I usput pere ruke varikinom?

Ima onaj vic kad je Hrušćov posle Staljinove smrti rekao na nekom kongresu, ili šta li već, kako eto Staljin nije baš bio uvek savršen itd - i onda neko iz sale vikne "a što mu to nisi rekao" - a Hruščov ljutito vikne: "Ko je to rekao?!" - u sali, naravno, tajac - i onda Hruščov kaže "e - zato!"
mariopan mariopan 16:30 06.05.2011

Re: Vučko

Goran Vučković
A što nije o zločinima progovorio odmah posle rata dok je Tuđman bio živ, pa da na vreme pomogne sopstvenom narodu da se osvesti?? Sada ga "osvešćuje" ? I usput pere ruke varikinom?

Ima onaj vic kad je Hrušćov posle Staljinove smrti rekao na nekom kongresu, ili šta li već, kako eto Staljin nije baš bio uvek savršen itd - i onda neko iz sale vikne "a što mu to nisi rekao" - a Hruščov ljutito vikne: "Ko je to rekao?!" - u sali, naravno, tajac - i onda Hruščov kaže "e - zato!"

buba_truba buba_truba 16:37 06.05.2011

Re: Vučko

mariopan
A što nije o zločinima progovorio odmah posle rata dok je Tuđman bio živ, pa da na vreme pomogne sopstvenom narodu da se osvesti??

Eh, mariopan, pa sad ga ne bi bilo da osvešćuje. Mesić se još za Tuđmanovog života distancirao od njegove politike... meni je tada toliko bilo dovoljno.

Edit: Vidim da je Vučko to lepo objasnio.
mayo1 mayo1 16:39 06.05.2011

Re: Vučko

A što nije o zločinima progovorio odmah posle rata dok je Tuđman bio živ


Istine radi: Mesić se sukobio sa Tuđman/Šuškovom politikom još 1994. i tada napustio HDZ, dakle bio je opozicija i konstantno je osuđivao Tuđmanovu nacionalističku politiku..
O zločinima je odmah govorio, bio je i svjedok na suđenju u Haagu, što mu "domoljubi" nikako ne mogu oprostiti.
mariopan mariopan 18:20 06.05.2011

Re: Vučko

mayo1
A što nije o zločinima progovorio odmah posle rata dok je Tuđman bio živ


Istine radi: Mesić se sukobio sa Tuđman/Šuškovom politikom još 1994. i tada napustio HDZ, dakle bio je opozicija i konstantno je osuđivao Tuđmanovu nacionalističku politiku..
O zločinima je odmah govorio, bio je i svjedok na suđenju u Haagu, što mu "domoljubi" nikako ne mogu oprostiti.

Za ljude koji su razbili Jugoslaviju i prouzrokovali taj rat i sve posledice koje su iz njega proizišle, nemam nikakvog opravdanja ni razumevanja ma kako se zvali - a Mesić je jedan od njih.
mayo1 mayo1 18:45 06.05.2011

Re: Vučko

Za ljude koji su razbili Jugoslaviju...


Jugoslavija nije mogla opstati kao demokratska država - jer je tokom cijelog svog života bila diktatura u manjem ili većem obliku - a zašto se nismo mogli rastati kao ljudi je neko drugo pitanje.
antioksidant antioksidant 18:50 06.05.2011

Re: Vučko

a zašto se nismo mogli rastati kao ljudi je neko drugo pitanje.

zbog privatizacije
AlexDunja AlexDunja 19:18 06.05.2011

Re: Vučko

zbog privatizacije

što bi rekla bol,
ajlavju:)

gledam feda, ne mogu da obrazlažem:)))
mariopan mariopan 19:37 06.05.2011

Re: Vučko

mayo1
Za ljude koji su razbili Jugoslaviju...


Jugoslavija nije mogla opstati kao demokratska država - jer je tokom cijelog svog života bila diktatura u manjem ili većem obliku - a zašto se nismo mogli rastati kao ljudi je neko drugo pitanje.

Nismo mogli upravo zato što su neljudi kao što je ovaj Mesić ( Sloba, Tuđman, Izetbegović...i ostali) vodili glavnu reč oko toga kako ćemo se rastati.
Nije tu kriva diktatura - to je samo izgovor.
AlexDunja AlexDunja 19:39 06.05.2011

Re: Vučko

Nismo mogli upravo zato što su neljudi kao što je ovaj Mesić ( Sloba, Tuđman, Izetbegović...i ostali) vodili glavnu reč oko toga kako ćemo se rastati.


mariopan, ti tražiš ljude, po svojim kriterijumima,
medju političarima?

još uvek?
mariopan mariopan 20:02 06.05.2011

Re: Vučko

AlexDunja
Nismo mogli upravo zato što su neljudi kao što je ovaj Mesić ( Sloba, Tuđman, Izetbegović...i ostali) vodili glavnu reč oko toga kako ćemo se rastati.


mariopan, ti tražiš ljude, po svojim kriterijumima,
medju političarima?

još uvek?

Joj u pravu si
maca22 maca22 20:25 06.05.2011

Re: Vučko

buba_truba
Mesić se još za Tuđmanovog života distancirao od njegove politike... meni je tada toliko bilo dovoljno.

A kako se nakon njegove smrti odnosi prema pitanju povratka Srba u svoje domove i na svoju imovinu?
AlexDunja AlexDunja 20:39 06.05.2011

Re: Vučko

A kako se nakon njegove smrti odnosi prema pitanju povratka Srba u svoje domove i na svoju imovinu?

uzdržano.

politika podrazumeva da se rade stvari koje su moguće
u zadatom trenutku.

edit:
kad hoćeš nemoguće, osnuješ nvo,
pa svi pljuckaju po tebi.
a tebi opet lepo:)
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:22 06.05.2011

Re: Vučko

Za ljude koji su razbili Jugoslaviju i prouzrokovali taj rat i sve posledice koje su iz njega proizišle, nemam nikakvog opravdanja ni razumevanja ma kako se zvali - a Mesić je jedan od njih.

Junaštvo je braniti se od drugih a čojstvo druge od sebe.
Dobro je imati nacionalni ponos ali on nije istinski ako se nema i stid za ono za šta se stiditi treba.
Elem, da li stvarno možeš da probaš realno da proceniš čija je uloga u tom razbijanju bila veće, Mesićeva ili Jovićeva.Pa jel se sećaš kako su opstruisali da Mesić po redosledu dođe na mesto predsedavajućeg.
Daleko od toga da je mesić cvećka ali ne treba ni da od sosptvenog korova pravimo cvećke jer ili smo slepi ili glupi.
Uostalom, kad pročitaš Jovićevu knjigu dođe ti da se razočaraš i u politiku, u srpstvo, pravoslavlje a najviše u ljude.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:24 06.05.2011

Re: Vučko

a zašto se nismo mogli rastati kao ljudi je neko drugo pitanje.

ljude tj. narod nije niko ni pitao, a oni koji su odlučivali nisu bili dovoljno ljudi bili su više ludi.
maca22 maca22 23:25 06.05.2011

Re: Vučko

Milan Karagaća
a zašto se nismo mogli rastati kao ljudi je neko drugo pitanje.

ljude tj. narod nije niko ni pitao, a oni koji su odlučivali nisu bili dovoljno ljudi bili su više ludi.

Lepo receno.
mariopan mariopan 09:05 07.05.2011

Re: Vučko

Milan Karagaća
Za ljude koji su razbili Jugoslaviju i prouzrokovali taj rat i sve posledice koje su iz njega proizišle, nemam nikakvog opravdanja ni razumevanja ma kako se zvali - a Mesić je jedan od njih.

Junaštvo je baniti se od drugih a čojstvo druge od sebe.
Dobro je imati nacionalni ponos ali on nije istinski ako se nema i stid za ono za šta se stiditi treba.
Elem, da li stvarno možeš da probaš realno da proceniš čija je uloga u tom razbijanju bila veće, Mesićeva ili Jovićeva.Pa jel se sećaš kako su opstruisali da Mesić po redosledu dođe na mesto predsedavajućeg.
Daleko od toga da je mesić cvećka ali ne treba ni da od sosptvenog korova pravimo cvećke jer ili smo slepi ili glupi.
Uostalom, kad pročitaš Jovićevu knjigu dođe ti da se razočaraš i u politiku, u srpstvo, pravoslavlje a najviše u ljude.

Ne pravim cvećke ni od koga, svi su oni na tom mom spisku krivaca ( koji je dugaaačak) ..samo sada pričamo o Mesiću?
O njemu je blog? O sopstvenom korovu smo pričali onoliko a možemo još, to je neiscrpna tema....i isto bih rekla i za njih ako bi neko počeo da ih hvali zato što su nekad i nešto istinito i dobro rekli sve u cilju da operu sopstvene ruke od svega. Neće moći.
A da ih nije bilo toliko voljnih za taj rat njega ne bi ni bilo.

dragan7557 dragan7557 09:07 07.05.2011

Re: Vučko

Pa jel se sećaš kako su opstruisali da Mesić po redosledu dođe na mesto predsedavajućeg.

Za nešto viđenja po ovom pitanju

ERINNERUNGEN
Hans-Ditrich Genscher

Kapitel 19

Krieg in Jugoslavien:
Für eine europäische Entscheidung
str 927-968


Takođe je interesantna i uloga HRW organizacije za ljudska prava (kapital firme FORD & Co.) Koja je promovisala raspad Jugoslavije pod maskom zaštite ljudskih prava.

Mešetara i profitera, pored diletantskih praktikanata politike je bilo dovoljno, pa je zaključak:
ljude tj. narod nije niko ni pitao, a oni koji su odlučivali nisu bili dovoljno ljudi bili su više ludi.

potpuno na mestu.

cerski
buba_truba buba_truba 10:26 08.05.2011

Re: Vučko

maca22
buba_truba

Mesić se još za Tuđmanovog života distancirao od njegove politike... meni je tada toliko bilo dovoljno.
A kako se nakon njegove smrti odnosi prema pitanju povratka Srba u svoje domove i na svoju imovinu?

Baš onako kako dolikuje:

sreda 19.01.2000 | 19:52
Mesic: Hrvatska treba da omoguci povratak svim izbeglim Srbima

Predsednicki kandidat na predstojecim izborima u Hrvatskoj Stipe Mesic izjavio je da Hrvatska, kao pravna drzava, treba da omoguci povratak svim izbeglim Srbima. "Uvek sam govorio da se u pravnoj drzavi mora omoguciti povratak svima onima koji su prognani, jer nijedna izbeglica nije svoju kucu napustila milom. Bio je rat, ljudi su strahovali za svoje zivote, i to je bio dovoljan razlog da odu. Pravna drzava mora izjednaciti sve svoje gradjane, pa tako i izbeglim Srbima omoguciti da se, ako to zele, vrate na svoje", rekao je Mesic u intervjuu najnovijem broju beogradskog nedeljnika "Vreme".


Govori o onima koji su prognani, znači da ne negira da je bilo progona... a mogla si, maco, i sama da se informišeš ali te, čini se, ne zanima.
Goran Vučković Goran Vučković 10:31 08.05.2011

Re: Vučko

Govori o onima koji su prognani, znači da ne negira da je bilo progona... a mogla si, maco, i sama da se informišeš ali te, čini se, ne zanima.

Da je ne zanima, pretpostavljam da ne bi pitala...
buba_truba buba_truba 10:45 08.05.2011

Re: Vučko

Goran Vučković
Da je ne zanima, pretpostavljam da ne bi pitala...

Meni je ličilo da je formu pitanja iskoristila da izrazi svoj stav, tj. sumnju u ono moje o Mesiću, a što je citirala. Koliko ja čitam šta maca piše na blogovima, imam utisak da je visprena u baratanju internetom i guglom, elem, mogla je i sama da se obavesti. Mislim da je pitala da bi izrazila sumnju u ono što je citirala, a ne zato što je htela da sazna. Da je htela, saznala bi sama.
Goran Vučković Goran Vučković 10:57 08.05.2011

Re: Vučko

Mislim da je pitala da bi izrazila sumnju u ono što je citirala, a ne zato što je htela da sazna. Da je htela, saznala bi sama.

Ehm... čitanje misli nije uvek praktično - isto tako možeš da zaključiš da se nadovezala na Majov i tvoj komentar gde se vidi da znate o temi - pa što ne bi pitala nekoga ko zna.
maca22 maca22 14:30 08.05.2011

Re: Vučko

buba_truba
a mogla si, maco, i sama da se informišeš ali te, čini se, ne zanima.

Dadada, sad ću da ukucam u guglu "Mesic Srbi povratak" i čitam tonu tekstova da bih izvukla šta on misli, pa u kom trentuku to govori, pa da proveravam i razmatram da li on nešto to ekplicitno kaže, ili nešto kaže od bede. Ili, kao naši, stalno menja priče, a radi nešto sasvim deseto. Pa da se upućujem u njiohva dešavanja da bih protumačila u kom kontekestu je nešto rečeno... pored vas živih obaveštenih i zainteresovanih. Hvala na odgovoru, da ne zaboravim.

Hvala Vučko.
buba_truba buba_truba 15:24 08.05.2011

Re: Vučko

maca22
Dadada, sad ću da ukucam u guglu "Mesic Srbi povratak" i čitam tonu tekstova da bih izvukla šta on misli, pa u kom trentuku to govori, pa da proveravam i razmatram da li on nešto to ekplicitno kaže, ili nešto kaže od bede. Ili, kao naši, stalno menja priče, a radi nešto sasvim deseto. Pa da se upućujem u njiohva dešavanja da bih protumačila u kom kontekestu je nešto rečeno... pored vas živih obaveštenih i zainteresovanih. Hvala na odgovoru, da ne zaboravim.

Aha, misliš ovako ti je bilo lakše... Ok. pitaj kad god te mrzi da ukucavaš u gugl, a živo te zanima, tu smo da se ispomažemo. Molim i drugi put.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:03 09.05.2011

Re: Vučko

mayo1
Za ljude koji su razbili Jugoslaviju...


Jugoslavija nije mogla opstati kao demokratska država - jer je tokom cijelog svog života bila diktatura u manjem ili većem obliku - a zašto se nismo mogli rastati kao ljudi je neko drugo pitanje.


bravo, Mayo!

samo ne znam koliko je ovaj jugo- i titonostalgičarski milje otvoren da čuje ovako nešto. srbi, za razliku od hrvata, kao da nisu spremni da žive sami i zasebno kao sopstveni gospodari.

oko ovog drugog dela tvoje primedbe, u ličnom radom sa ljudima poreklom sa tih prostora, razmišljam i rukovodim se receptom ne "zašto se nismo rastali kao ljudi", već "kako bi mogli da nastavimo da suživimo kao ljudi", sada kada smo više ili manje svi na svojem, i kada svi sami sebe guberniramo (ne možemo se više žaliti da nam je sused kriv) - osim hrvatosrbobosanaca, gde je gubernacija sa strane neophodna iz očitih razloga.

topao pozdrav otadžbini Slavoniji... :)
mayo1 mayo1 16:15 06.05.2011

Mesić

Ovakav stav Stjepana Mesića nije nikakvo iznenađenje.
Premda je ponekad znao izvaliti nešto neprimjereno (ali ne i netočno), Stjepan Mesić je uvijek u pravom trenutku govorio (i činio) ispravnu stvar.
Od vremena u Predsjedništvu SFRJ pa sve do današnjih dana.
Kao predsjednik RH povlačio je državničke poteze i onda kada je zbog toga bio žestoko kritiziran i napadan kao "izdajnik".
Sama činjenica da ga jednako žestoko napadaju i "domoljubi" u Hrvatskoj i "patrioti" u Srbiji, govori sama za sebe.
Stavove iznesene u njegovom autorskom tekstu on ponavlja već godinama i tko je htio slušati lako ih je mogao čuti.
Goran Vučković Goran Vučković 16:20 06.05.2011

Re: Mesić

autorskom tekstu

Ovaj CMS izgleda nije koštao 20.000 EUR
buba_truba buba_truba 16:22 06.05.2011

Re: Mesić

mayo1
Sama činjenica da ga jednako žestoko napadaju i "domoljubi" u Hrvatskoj i "patrioti" u Srbiji, govori sama za sebe.
Stavove iznesene u njegovom autorskom tekstu on ponavlja već godinama i tko je htio slušati lako ih je mogao čuti.

Baš.
antioksidant antioksidant 18:23 06.05.2011

Re: Mesić

Kao predsjednik RH povlačio je državničke poteze

moguce
myredneckself myredneckself 21:00 06.05.2011

Re: Mesić

antioksidant
Kao predsjednik RH povlačio je državničke poteze

moguce

Ao, fino što si omogućio ( kad nisam stigla pre, bar sada) da pročitam ovaj tvoj post, i podsetim se događaja za vreme mandata ovog bivšeg hrvatskog predsednika.
Dakle, samo to, i ovo iz Goranovog članka. Kakva gimnastika! Prosto neverovatno da čovek u njegovim godinama pokazuje takvu elastičnost - mislim, moralnu.
mayo1 mayo1 23:33 06.05.2011

Re: Mesić

antioksidant

Kao predsjednik RH povlačio je državničke poteze
moguce


Mesić je istovremeno pomilovao i sedam Srba osuđenih za ratni zločin - pa nitko nije protestirao.

"Pomilovanje Rimca nije bilo dobro primljeno.

- Priznajem da nije bilo dobro primljeno. Najprije moramo reći da je pomilovanje institut koji nema veze sa samom presudom. Pomilovanje se daje zbog okolnosti koje nastaju nakon pravomoćne presude. Ja sam u proteklom razdoblju također pomilovao sedmoro Srba suđenih za ratni zločin, a da nitko nije protestirao."

iz Mesićevog intervjua listu Novosti br 527

Državnički potezi Mesića su njegovo stalno zalaganje za antifašizam, zalaganje za procesuiranje ratnih zločina, svjedočenje na haaškom sudu,prisilno umirovljenje sedam hrvatskih generala - što nije bila nimalo jednostavna odluka - isprika za zločine počinjene od strane Hrvatske, a Mesić je bio i protiv potpisivanja Ugovora o neizručivanju američkih građana Međunarodnom sudu.

Meni je jasno da su ljudi u Srbiji uglavnom nezainteresirani za Mesićevo djelovanje izvan srpskog pitanja, ali kao što rat, nesreća i izbjeglice u Hrvatskoj nisu počeli u kolovozu 1995., tako postoje i mnoga druga pitanja u Hrvatskoj - osim Srba - kojima se mora baviti hrvatski predsjednik.
antioksidant antioksidant 16:49 08.05.2011

Re: Mesić

Ja sam u proteklom razdoblju također pomilovao sedmoro Srba suđenih za ratni zločin, a da nitko nije protestirao."

jako plitko opravdanje i vracanje na podelu "mi hrvati i vi srbi" (ili obrnuto).

rimac je ubica koji je pomilovan. nije ni hrvat ni srbin. ubica. aleksandra zec je dete koje je ubijeno. nije bila ni srpkinja ni hrvatica.
ovim svojim "opravdanjem" mesic je pokazao da njemu rimac jeste bio hrvat (isto kao sto su tih drugih 7 pomilovanih bili srbi). ne ubica. hrvat. ne ubice. srbi.
to je mozda politika ali drzavnicki nije

ne znam da li je stipe mesic ikada pokusao da zamisli kako se osecala dvanaestogodisnja aleksandra zec kada je te decembarske noci videla kako joj ubijaju oca?
ne znam da li je stipe mesic ikada pokusao da zamisli kako se osecala dvanaestogodisnja aleksandra zec dok su je te decembarske noci sa majkom ubice vozili do sjemena?
ne znam da li je stipe mesic ikada pokusao da zamisli kako se osecala dvanaestogodisnja aleksandra zec dok su je te decembarske noci nosili do mesta gde ce biti ubijena?
ne znam da li je stipe mesic ikada pokusao da zamisli kako se osecala dvanaestogodisnja aleksandra zec dok joj je te decembarske noci sinisa rimac vezivao oci pre nego sto ce biti ubijena?

freehand freehand 21:50 06.05.2011

A ja sam fasciniran

sa kolikom lakoćom se kvalifikacija nekog čina menja iz herojstva u zločin, u zavisnosti od nacionalnog svojstva žrtve!
Ljudi moji, nije tu bitan Gotovina, ni Tuđman, ni topnički dnevnici, ni transkripti... Ovo što čitam, slušam i gledam poslednjih nedelja kaže sledeće: ako je ubijeni/na/no Srbin - nema zločina.
TO je ono što je poražavajuće. To što je vrednost ljuda jednaka ništici, ako je Ciganin za Šiptare, ako je Šiptar za Srbe, ako Srbin za Hrvate.
Za takve se ne odgovara.
dragan7557 dragan7557 09:23 07.05.2011

Re: A ja sam fasciniran

To što je vrednost ljuda jednaka ništici,

Varaš se vrednost ljudi određena je medijskom kampanjom protiv ili za njih u datom vremenskom okviru. Ovo se odnosi kako na pojedince tako i na čitave mase.

cerski
st.jepan st.jepan 12:51 07.05.2011

Re: A ja sam fasciniran

vrednost ljudi određena je medijskom kampanjom protiv ili za njih u datom vremenskom okviru. Ovo se odnosi kako na pojedince tako i na čitave mase.
cerski

Ovo stoji, s tim što bih precizirao...

Edit: preciziranje obrisao - uvideo da je bilo suvišno.

Bili Piton Bili Piton 21:14 07.05.2011

Mesić


mi je uvek bio maksimalno ljigav, al evo tebi preporuka blago meni.
Goran Vučković Goran Vučković 21:20 07.05.2011

Re: Mesić

mi je uvek bio maksimalno ljigav, al evo tebi preporuka blago meni.

Nije beg cicija
mirelarado mirelarado 01:30 08.05.2011

Препорука и од мене

Nije beg cicija


А није ни беговица.
Goran Vučković Goran Vučković 10:59 08.05.2011

Re: Препорука и од мене

А није ни беговица.

Pun blog vlastele
freehand freehand 11:28 08.05.2011

Re: Препорука и од мене

Goran Vučković
А није ни беговица.

Pun blog vlastele

Khm... A kakve su veze međ' begom&begovicom?
Goran Vučković Goran Vučković 12:26 08.05.2011

Re: Препорука и од мене

Khm... A kakve su veze međ' begom&begovicom?

Titularne
Bili Piton Bili Piton 16:25 08.05.2011

Re: Препорука и од мене

freehand

Khm... A kakve su veze međ' begom&begovicom?


Teraš me da kačim gluposti...




freehand freehand 16:32 08.05.2011

Re: Препорука и од мене

Teraš me da kačim gluposti...

fixxerus fixxerus 12:30 08.05.2011

u krug ukrug ukru g u kruuug, igramo valce

r, ja i drug:.


aallo, backy

a

aj keve ti ne pišaj u bazen

a štoo paa svi pišaju

jeeeeste al el ti baš moraš da pišaš sa skakaonice

moram šta ću kad sam govno

ma niiisi

jesam

dobro onda sam i ja

al i moji su bili govna

a valla i moji su

a i njihovi su bili govna

istorija kaže da su i moji od njihovih isto bili govna

paaa šta ?ćemo

vidi
sada kad bar znamo ko smo i šta smo
aj se prvo i poslednje izvinimo
jatebi timeni
paa onda
ako nam to uspe
ajde da ubuduće pazimo jedan na drugog
da niko ne započinje sranje prvi
jer jasno nam je da smo govna i da će biti veeeelikog sranja
ako neko počne prvi

u pravu si
evo ja ću ti dati nešto moje a lepo
opraću se namirisati i obući čist veš
potom ću ti dopustiti
da mi budeš prvi
pre mene
i da me obraduješ nekim smislom
lepotom
koju ću da razumem
i zavolim
jer me ne žulja

pokušaću da te ne lažem
i bar ja da te ne reklamiram

i dozvoliću ti da budeš bolji od mene

čak ću uživati
ako budeš dobar






i molim te
ne preti mi više





kad znaš da sam tu gori od tebe
Goran Vučković Goran Vučković 12:38 08.05.2011

Re: u krug ukrug ukru g u kruuug, igramo valce

Pesma fekalnog bratstva i jedinstva
freehand freehand 12:59 08.05.2011

Re: u krug ukrug ukru g u kruuug, igramo valce

Goran Vučković
Pesma fekalnog bratstva i jedinstva

Pjesma anusa&pravoga creva.

BTW - Fixxeruse, ne znam da li sam već pitao, ali - Hjubert Selbi, govori li ti to nešto?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:28 08.05.2011

A ova vest?

Sloboda izražavanja

Ustav RS

Sloboda mišljenja i izražavanja
Član 46.
Jemči se sloboda mišljenja i izražavanja, kao i sloboda da se govorom, pisanjem, slikom ili na drugi način traže, primaju i šire
obaveštenja i ideje.
Sloboda izražavanja može se zakonom ograničiti, ako je to neophodno radi zaštite prava i ugleda drugih, čuvanja autoriteta i
nepristrasnosti suda i zaštite javnog zdravlja, morala demokratskog društva i nacionalne bezbednosti Republike Srbije.
Goran Vučković Goran Vučković 15:32 08.05.2011

Re: A ova vest?

Sloboda izražavanja

Mislim da vredi pročitati Veranov članak povezan sa tim člankom, čisto kao podsećanje na istoriju i davanje konteksta priči u lokalnom kontekstu (hehe - nije pomenuo tužbu e-Novina od strane Kusturice zbog Zoksterovog članka ).

Takođe, kao dobra vest (iako ne razlog za spavanje na lovorikama): Srbija 72. po slobodi medija - nije sjajno, ali je najbolje od svih bivših jugoslovenskih republika, osim Slovenije. I, suprotono onome što piše u članku, Srbija se "zeleni" na ovoj mapi Freedom House-a (kako god uzeli ideološku obojenost Freedom House).

Takođe, sloboda medija značajno, ako ne i najviše zavisi, bar po meni, od narodne podrške i svesti da je istraživačko novinarstvo jedan od ključnih mehanizama kontrole legalnosti funkcionisanja centara moći u demokratijama (koliko god ta vrsta kontrole bila iluzorna u modernom društvu). Ko želi da vidi kako to nije nimalno naivna stvar (da ne kažem - maltene uzalud rabota) ni u zemljama koje se najviše diče sopstvenim slobodama medija, može da pročita sjajnu Pildžerovu antologiju istraživačkog novinarstva "Ne govori mi laži" (Tell me no lies) koju je Bojan Budimac predstavio na jednom od svojih blogova, a ako želi da vidi kako moderni razvoj (korporativnog) novinarstva utiče na celu stvar, preporučujem knjigu "Vesti iz Ravne Zemlje" od Nika Dejvisa, novinara Gardijana (Nick Davies: Flat Earth News) - ili da pogleda nešto stariji film Manufacturing Consent ili pročita istoimenu knjigu od Čomskog i Hermana, ili da pročita, za jedan jako mali detalj o načinu funkcionisanja moći, ovaj članak od Gora Vidala.

Jel korektan odgovor?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:44 08.05.2011

Re: A ova vest?

Goran Vučković
Jel korektan odgovor?


Ако је мени упућено питање, није
Нисам ја Вама упутио приговор, па да Вас сматрам одговорним
Шалим се... Одговор је коректан али непотпун. Проблеми везани за слободу изражавања су много већи него што се представљају. Ви посматрате ствари кроз англосаксонску или европску призму, али ствари су овде прилично девијантне како би тај поглед био (довољно) коректан.
Goran Vučković Goran Vučković 19:28 08.05.2011

Re: A ova vest?

али ствари су овде

Ako je "ovde" Srbija, pretpostavljam da je deo slike dao Veran u ovom prvom povezanom članku.

Pretpostavljam da je donekle sirovije, plus ima više "kostura po ormarima" u kontekstu prethodnih ratova - ali čini mi se da brzo klizimo u "anglosaksonski/evropski model" (tj. mirnodopsko-mafijaško-klasni). Što, čini mi se, govori i ocena Freedom House-a.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:40 08.05.2011

Re: A ova vest?

Goran Vučković
Ako je "ovde" Srbija, pretpostavljam da je deo slike dao Veran u ovom prvom povezanom članku.Pretpostavljam da je donekle sirovije, plus ima više "kostura po ormarima" u kontekstu prethodnih ratova - ali čini mi se da brzo klizimo u "anglosaksonski/evropski model" (tj. mirnodopsko-mafijaško-klasni). Što, čini mi se, govori i ocena Freedom House-a.

Нипошто, изузев ако "mirnodopsko-mafijaško-klasni" систем не везујете за странке.
Goran Vučković Goran Vučković 20:29 08.05.2011

Re: A ova vest?

Нипошто, изузев ако "mirnodopsko-mafijaško-klasni" систем не везујете за странке.

Vezujem ih na sličan način kao što Čomski i Herman opisuju šta mediji prodaju: mediji ne prodaju informacije čitaocima, nego čitaoce oglašavačima
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:00 08.05.2011

Re: A ova vest?

Goran Vučković
Vezujem ih na sličan način kao što Čomski i Herman opisuju šta mediji prodaju: mediji ne prodaju informacije čitaocima, nego čitaoce oglašavačima

Наравно, али ако пропратни садржај није адекватан, онда и примарна делатност трпи. Економски положај медија?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana