Budućnost| Društvo| IT| Mediji| Tehnologija

Twitter - najbrža distribucija vesti

Dragan Pleskonjic RSS / 02.05.2011. u 21:18

twitter-logo.pngU toku prethodne noći se desio događaj koji je zaista još jednom pokazao značaj Twittera kao servisa za brzu distribuciju najnovijih vesti. Naime, Sohaib Athar, IT konsultant koji živi u pakistanskom gradu Abotabadu (Abbottabad) je, ni sam ne ne znajući za to, verovatno bio prvi koji je uživo tvitovao događaje koji su prethodili i dešavali se za vreme napada na kuću u kojoj je bio sakriven i ubijen Osama bin Laden. Sohaib je bio udaljen svega par stotina metara od mesta događaja.

Ovde je tekst britanskog Guardiana koji opisuje detaljnije ovaj događaj. Njegov timeline možete pratiti na @ReallyVirtual. Vest su preneli brojni mediji.

@ReallyVirtual timeline
@ReallyVirtual timeline

U drugoj vesti se kaže da je Keith Urbahn (@keithurbahn) prva osoba koja je objavila na Twitteru da je Osama bin Laden ubijen napisavši na svom nalogu "I am told by a reputable person they have killed Osama bin Laden. Hot damn."

U ranijem tekstu na ovom blogu sam pomenuo "Ulogu Interneta u društvenim previranjima", prvenstveno u svetlu događaja koji su se tada dešavali u Tunisu i Egiptu, u kome se govorilo o upotrebi Facebooka i Twittera i akcijama države da njihovo korišćenje onemogući.

Domaći tviteraši su protekle nedeljne večeri bili vrlo aktivni komentarišući emisiju "Utisak nedelje", koja se bavila temom prodaje Telekoma. Hashtag #utisak se prosto bio "usijao" od brojnih komentara pre, tokom i posle emisije. Praćenje je bilo više nego interesantno, a komentari i diskusija na momente vrlo žustri i oprečni. Kolega bloger Marko Jevtić je o ovome pisao na B92 blogu u tekstu #utisak.

Twitter se ranije pokazao kao vrlo korisno sredstvo za distibuciju vesti, posebno u slučajevima elementarnih nepogoda, kao što je bio zemljotres koji se desio u okolini Kraljeva, kao i mnogim drugim.

Javnosti je takođe poznato da su neki političari na zapadu, odlučujuću izbornu prednost postizali korištenjem društvenih mreža, uključujući i Twitter. Govori se i da američki predsednik Obama može zahvaliti veštoj upotrebi Interneta u kompanji, što je pobedio na prošlim izborima. Naši političari i stranke takođe postaju sve aktivniji naTwitteru, Faceboku i ostalim društvenim mrežama, shvatajući njihov sve veći značaj.

U budućnosti će biti zanimljivo pratiti odnos Twittera / tviteraša i novinarstva kao profesije. Jasno je da nijedan mediji ne može imati toliko dopisnika i reportera koliko ima tviteraša, koji bi izveštavali sa skoro svake tačke planete. Trebalo bi očekivati da će doći do neke vrste saradnje ili simbioze koja će pomoći bržoj distribuciji vesti.

Za one koji nisu baš vični Twitteru, a želeli bi da ga probaju i koriste, preporučujem tekst Mala škola Twittera na blogu kolege Dejana Vesića.

Ukoliko želite da mene pratite na Twitteru, moj nalog je @DPleskonjic. Dobrodošli!

Atačmenti



Komentari (45)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 21:28 02.05.2011

Upravo

na Twitteru videh da si objavio blog

Usput bilo bi lepo saznati kako blogeri izlaze na twitter, koji klijent koristite? Ja sam na Hotot-u, mali zgodan klijent. Klik!
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 21:38 02.05.2011

Re: Upravo

uros_vozdovac
na Twitteru videh da si objavio blog

Usput bilo bi lepo saznati kako blogeri izlaze na twitter, koji klijent koristite? Ja sam na Hotot-u, mali zgodan klijent. Klik!


TweetDeck.
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:02 02.05.2011

Re: Upravo

TweetDeck mi traži AdobeAir, ne volem.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:34 02.05.2011

Re: Upravo

uros_vozdovac
...Air, ne volem.


Pa kako bez vazduha?
maksa83 maksa83 22:38 02.05.2011

Re: Upravo

Usput bilo bi lepo saznati kako blogeri izlaze na twitter, koji klijent koristite? Ja sam na Hotot-u, mali zgodan klijent. Klik!


MetroTwit.

Ne tvrdim da je najbolji, nisam neki aktivan twiteraš, koristim taj softver skoro isključivo da bih stekao filing za celu tu novu MS Metro UI filozofiju. Mislim da bih (da mi je Twitter jako važan) koristio TweetDeck.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 23:15 02.05.2011

Re: Upravo

maksa83
Mislim da bih (da mi je Twitter jako važan) koristio TweetDeck.


TweetDeck je odličan (to je moje mišljenje za sada).
Goran Vučković Goran Vučković 00:42 03.05.2011

Re: Upravo

Usput bilo bi lepo saznati kako blogeri izlaze na twitter, koji klijent koristite?

Web - više volim još jedan tab na FF-u nego još jednog klijenta.

Na mobilnom sam stavio tweets60 lite, pošto je tu definitivno bezveze koristiti web - ali to relativno retko koristim.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:16 03.05.2011

Re: Upravo

TweetDeck je odličan (to je moje mišljenje za sada).

i moje...ako je uopĆe bitno šta ja mislim o tome
blogiranje blogiranje 22:18 02.05.2011

Losama Baden

Izvrstan article. Bojim se, medjutim, da smo zaista dospeli u vremensko razdoblje u kome i moja/vasa baba moze da ima misljenje i da ga tvituje, fejsbukuje, jutubuje, internetuje kako joj se nadigne. Osama je mrtav odavno, pitanje je sta stoji iza ove ujdurme. Saznacemo kad prodje dovoljno vremena da odluce da treba da saznamo.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:27 02.05.2011

Re: Losama Baden

blogiranje
Izvrstan article.

Hvala puno.

Bojim se, medjutim, da smo zaista dospeli u vremensko razdoblje u kome i moja/vasa baba moze da ima misljenje i da ga tvituje, fejsbukuje, jutubuje, internetuje kako joj se nadigne.


Slažem se da razvoj tehnologije daje mogućnost svakome da tvituje i na druge načine objavljuje. U moru tvitova, fejsbuk, jutjube i sličnih materijala može biti baš svašta i kvalitetnog i lošeg, i istinitog i neistinitog. Moramo se naučiti snalaziti u tome i naći način da da prepoznamo i odvojimo šta je šta, da nam "drvo ne zakloni šumu".

Osama je mrtav odavno, pitanje je sta stoji iza ove ujdurme. Saznacemo kad prodje dovoljno vremena da odluce da treba da saznamo.


Da li možete sa nama podeliti razmišljanja i saznanja na ovu temu i eventualno neke fakte da to poduprete? Bilo bi svakako interesantno široj publici.
blogiranje blogiranje 22:37 02.05.2011

Re: Losama Baden

Rado. Nadam se da ce saznaanja biti zanimljiva publici (http://www.infowars.com/staged-osama-assassination-get-ready-for-more-war/), ali i da ce doprineti vecoj citanosti vaseg bloga.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:38 02.05.2011

Re: Losama Baden

blogiranje
Rado. Nadam se da ce saznaanja biti zanimljiva publici (http://www.infowars.com/staged-osama-assassination-get-ready-for-more-war/), ali i da ce doprineti vecoj citanosti vaseg bloga.


Hvala za link.

Interesantno je da su i ranije bile slične priče i za neke druge "slavne pokojnike". Recimo za Tita se pričalo da je umro mnogo pre nego što je objavljeno. Valjda ćemo saznati pravu istinu kad-tad.
blogiranje blogiranje 22:48 02.05.2011

Re: Losama Baden

Nema na cemu. Tito, ipak, nije tako slavan pokojnik kao Bin ObLaden. Mislim da se radi o manipulaciji on a global scale.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:54 02.05.2011

Re: Losama Baden

blogiranje
Nema na cemu. Tito, ipak, nije tako slavan pokojnik kao Bin ObLaden. Mislim da se radi o manipulaciji on a global scale.


Još kad se u manipulaciju uključe tviteraši, fejsbukovci, jutjubovci... Recimo možda je ovaj gorepomenuti @ReallyVirtual žrtva zablude ili deo osmišljenog mehanizma manipulacije?

Čeka nas veselo vreme.
ivana23 ivana23 23:48 02.05.2011

Re: Losama Baden

Dragan Pleskonjic

Još kad se u manipulaciju uključe tviteraši, fejsbukovci, jutjubovci...


- Konačno nam je ovde stigao i Bin Laden. Mada, nije mi jasno, čovek je potpuno mokar...

- Poslednje reči Osame Bin Ladena: "Ratko, brzo pod krevet!"


Tvitovi kao vicevi.

SM
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:12 03.05.2011

The Tweeterer (twitterer)

Dobar post.

Dragan Pleskonjic
... U moru tvitova, fejsbuk, jutjube i sličnih materijala može biti baš svašta i kvalitetnog i lošeg, i istinistog i neistinitog. Moramo se naučiti snalaziti u tome i naći način da prepoznamo i odvojimo šta je šta, da nam "drvo ne zakloni šumu".

Ovo je važno: prepoznati i odvojiti šta je šta.
A to nije baš lako.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 08:24 03.05.2011

Re: The Tweeterer (twitterer)

vladimir petrovic
Dobar post.

Hvala.


Ovo je važno: prepoznati i odvojiti šta je šta.
A to nije baš lako.


Da, to će biti najteže. Stupa na scenu nešto kao lični data mining, pa odvajanje bitnog iz mase svakojakih informacija, provera kredibiliteta i kvaliteta izvora itd.
gordanac gordanac 08:58 03.05.2011

#neću_filter

Dragan Pleskonjic
vladimir petrovic
Dobar post.

Hvala.


Ovo je važno: prepoznati i odvojiti šta je šta.
A to nije baš lako.


Da, to će biti najteže. Stupa na scenu nešto kao lični data mining, pa odvajanje bitnog iz mase svakojakih informacija, provera kredibiliteta i kvaliteta izvora itd.




Ima Eli Pariser ovih 10 minuta odlične prezentacije o tome KAKO nam algoritam "interesovanja" automatski "bira informacije k`o skrojene samo za nas" (personalizacija pretraživača, ali ne samo to), odnosno pričom ukazuje na paradoks kojim "kako internet postaje sve veći i veći tako se smanjuje mehurić u kojem smo mi sami i iz kojeg "posmatramo" internet".
Mi, korisnici, već odavno "ne biramo" šta će nam internet prikazati nakon zahteva za nekom (bilo kojom i bilo kakvom) informacijom, pitanje je koliko smo toga svesni.
Nekada smo mi tražili informaciju, sada informacija traži nas, ali samo one vrste za koje algoritmi pretraživača "smatraju" da bi nas zanimale i da su deo naših opštih interesovanja.
Srećom, ni internet, ni bilo ko drugi ne može da naudi "snazi i volji za glasinama" kao delu ljudske prirode, tako da je proces širenja informacija brz i nezaustavljiv uprkos "cenzorskim algoritmima", tako ja mislim.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 09:18 03.05.2011

Re: #neću_filter

gordanac
Ima Eli Pariser ovih 10 minuta odlične prezentacije o tome KAKO nam algoritam "interesovanja" automatski "bira informacije k`o skrojene samo za nas" (personalizacija pretraživača, ali ne samo to), odnosno pričom ukazuje na paradoks kojim "kako internet postaje sve veći i veći tako se smanjuje mehurić u kojem smo mi sami i iz kojeg "posmatramo" internet".
Mi, korisnici, već odavno "ne biramo" šta će nam internet prikazati nakon zahteva za nekom (bilo kojom i bilo kakvom) informacijom, pitanje je koliko smo toga svesni.
Nekada smo mi tražili informaciju, sada informacija traži nas, ali samo one vrste za koje algoritmi pretraživača "smatraju" da bi nas zanimale i da su deo naših opštih interesovanja.
Srećom, ni internet, ni bilo ko drugi ne može da naudi "snazi i volji za glasinama" kao delu ljudske prirode, tako da je proces širenja informacija brz i nezaustavljiv uprkos "cenzorskim algoritmima", tako ja mislim.


Hvala za video, vrlo interesantno. Evo i jedna zanimljiva knjiga na sličnu temu:
Blink: The Power of Thinking Without Thinking

Knjiga govori o tome kako brzo i nesvesno percepiramo i odlučujemo, a da toga uglavnom nismo ni svesni.

Citat sa Amazon.com Review:

Blink is about the first two seconds of looking--the decisive glance that knows in an instant. Gladwell, the best-selling author of The Tipping Point, campaigns for snap judgments and mind reading with a gift for translating research into splendid storytelling. Building his case with scenes from a marriage, heart attack triage, speed dating, choking on the golf course, selling cars, and military maneuvers, he persuades readers to think small and focus on the meaning of "thin slices" of behavior. The key is to rely on our "adaptive unconscious"--a 24/7 mental valet--that provides us with instant and sophisticated information to warn of danger, read a stranger, or react to a new idea.
gordanac gordanac 09:46 03.05.2011

:)

čitala, hvala! :)
Ali Malcolm Gladwell ima i knjige i eseje koje je, s vremena na vreme, baš zgodno i pomenuti i ponovo prelistati.
Evo ga i na Twitter-u:

@Malcgladwell

I - zanimljiv članak:

Malcolm Gladwell and the Twitter backlash

"To Gladwell, social media "are built around weak ties. Twitter is a way of following (or being followed by) people you may never have met. Facebook is a tool for efficiently managing your acquaintances, for keeping up with the people you would not otherwise be able to stay in touch with." What mattered more, where activism was concerned, was people's strong personal ties to the causes and fellow protesters at hand."

Meni se čini da je Gladwell ipak - u pravu.
Kada govorimo o društvenim mrežama (pa i o twitter-u) ponekad nesvesno "pomešamo" alat i ono za šta je alat smišljen i napravljen. Društvene mreže su sredstvo, a ne cilj i kao sredstvo mogu biti od koristi samo ako se upotreblajvaju s jasnim ciljem.
Biti prvi sa nekom (bilo kojom) vešću?
Legitiman cilj.
Alat - twitter. (ili koja druga mreža)
Jukie Jukie 10:49 03.05.2011

Re: Losama Baden

Dragan Pleskonjic

Recimo za Tita se pričalo da je umro mnogo pre nego što je objavljeno. Valjda ćemo saznati pravu istinu kad-tad.

To valjda zavisi od definicije reči "umro". Ja sam razumeo da je mesecima održavan na aparatima kao brain-dead.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:50 03.05.2011

Re: :)

gordanac
Kada govorimo o društvenim mrežama (pa i o twitter-u) ponekad nesvesno "pomešamo" alat i ono za šta je alat smišljen i napravljen. Društvene mreže su sredstvo, a ne cilj i kao sredstvo mogu biti od koristi samo ako se upotreblajvaju s jasnim ciljem.


Potpuno se slažem.
maksa83 maksa83 13:19 03.05.2011

Re: :)

Društvene mreže su sredstvo, a ne cilj i kao sredstvo mogu biti od koristi samo ako se upotreblajvaju s jasnim ciljem.


Evo i Žilijen Asanž se slaže u najnovijem intervjuu:


Facebook in particular is the most appalling spying machine that has ever been invented. Here we have the world’s most comprehensive database about people, their relationships, their names, their addresses, their locations and the communications with each other, their relatives, all sitting within the United States, all accessible to US intelligence. Facebook, Google, Yahoo – all these major US organizations have built-in interfaces for US intelligence. It’s not a matter of serving a subpoena. They have an interface that they have developed for US intelligence to use.
Goran Vučković Goran Vučković 13:27 03.05.2011

Re: :)

Facebook in particular is the most appalling spying machine that has ever been invented.

I to sve na dobrovoljnoj bazi - čudo - videli ste "vest" sa Oniona, verovatno
maksa83 maksa83 13:32 03.05.2011

Re: :)

I to sve na dobrovoljnoj bazi - čudo - videli ste "vest" sa Oniona, verovatno

Meni je tu vr' onaj Hours Spent Working vs Playing Farmville čart oko 1m15s.
gordanac gordanac 14:40 03.05.2011

:))

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:56 03.05.2011

Re: :))

gordanac

dakleM:
No Facebook, No Cry



Kao što reče jedan poznanik: "Fejsbuk je veliko zlo".
gordanac gordanac 19:28 03.05.2011

:))

Dragan Pleskonjic
gordanac

dakleM:
No Facebook, No Cry



Kao što reče jedan poznanik: "Fejsbuk je veliko zlo".

Meni se čini zanimljivim da ljudi (nekako, ne znam baš tačno zašto i kako) smatraju da društvene mreže, samim tim što postoje kao nov alat komunikacije među ljudima, da će time nekako volšebno menjati i karkatere i načine na koje ljudi komuniciraju.
Jes`, paz` da neće.
Da pokušam sa ekstremnim primerom: kad je tehnologija oružja krenula i stigla od puške kremenjače do automatske puške (za stotinak godina) niko nije smatrao da će to menjati karkater ljudi koji pucaju - samo će moći više njih da bude upucano, tome je služio razvoj oružja kao alata - pobiti što više u što kraćem vremenu. (posle smo smišljali regulacije kojima ubijanje mora biti "humano" i "opravdano", mislim - neverovatno je šta sve ljudi smatraju smislenim rečenicama)

Sa društvenim mrežama kao alatom komunikacije dešava se slična stvar - dopire se do neverovatno velikog broja ljudi u neverovatno kratkom vremenu. I to je sve i to je super i to je zlo i to je dobro...kao i bilo šta drugo što ljudi smisle, pa naprave da - radi.Mislim da društvene mreže nisu ni "dobre" ni "zle" same po sebi, kao što mislim da ne ubija oružje nego - ljudi ubijaju, pa su tako i mreže onakve kakvi smo mi ljudi, i inače, brzina razmene informacija tu stvar ne menja.
Meni se čini da je taj alat, društvene mreže kao alat i sredstvo, da je istovremeno ogroman potencijal najraznovrsnije ljudske kreativnosti i to je jedan od razloga što mi se - sviđa.Drugi je ogormna količina lako dostupnih informacija i treći - zabavno je, a nije zahtevno. Eto.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:42 03.05.2011

Re: :))

gordanac
...Mislim da društvene mreže nisu ni "dobre" ni "zle" same po sebi, kao što mislim da ne ubija oružje nego - ljudi ubijaju, pa su tako i mreže onakve kakvi smo mi ljudi, i inače, brzina razmene informacija tu stvar ne menja.
Meni se čini da je taj alat, društvene mreže kao alat i sredstvo, da je istovremeno ogroman potencijal najraznovrsnije ljudske kreativnosti i to je jedan od razloga što mi se - sviđa.Drugi je ogormna količina lako dostupnih informacija i treći - zabavno je, a nije zahtevno. Eto.


Ovo što sam citirao poznanika gore je bilo sa smajlijem na kraju, tako da sam se malo "izvukao".

Slažem se da društvene mreže nisu ni "dobre" ni "zle" same po sebi. Inače, nijedna tehnologija nije, sama po sebi, zla. Jedino način primene može biti zao, a to je na čoveku odnosno ljudima koji je koriste / primenjuju. Doduše, neke tehnologije su amnje, a neke više pogodne tj. imaju potencijal za "zlu primenu". Recimo, gore pomenute puške i automati imaju veću moć primene u loše svrhe nego mnoge druge sprave.
Goran Vučković Goran Vučković 19:48 03.05.2011

Re: :))

Meni se čini da je taj alat, društvene mreže kao alat i sredstvo, da je istovremeno ogroman potencijal najraznovrsnije ljudske kreativnosti i to je jedan od razloga što mi se - sviđa.Drugi je ogormna količina lako dostupnih informacija i treći - zabavno je, a nije zahtevno. Eto.

Iskreno, mene više nerviraju facebook aplikacije, nego što se nešto plašim kojekakvih službi bezbednosti koje će da saznaju da sam lajkovao Toma Vejtsa, Miku Antića, Bulgakova, Vudija Alena, Daglasa Adamsa, Ilegalne poslastičare i slično.

Bar nama iz "istočnog bloka" valjda razne "službe", "profesionalci" i slični koji se bave "životom drugih" nisu problem - što reče onaj Meksikanac iz crtaća sa Dačom i Gonzalesom: "Ko kaže da je meksikanska hrana ljuta?"
gordanac gordanac 20:53 03.05.2011

Re: :))

Goran Vučković
Meni se čini da je taj alat, društvene mreže kao alat i sredstvo, da je istovremeno ogroman potencijal najraznovrsnije ljudske kreativnosti i to je jedan od razloga što mi se - sviđa.Drugi je ogormna količina lako dostupnih informacija i treći - zabavno je, a nije zahtevno. Eto.

Iskreno, mene više nerviraju facebook aplikacije, nego što se nešto plašim kojekakvih službi bezbednosti koje će da saznaju da sam lajkovao Toma Vejtsa, Miku Antića, Bulgakova, Vudija Alena, Daglasa Adamsa, Ilegalne poslastičare i slično.

Bar nama iz "istočnog bloka" valjda razne "službe", "profesionalci" i slični koji se bave "životom drugih" nisu problem - što reče onaj Meksikanac iz crtaća sa Dačom i Gonzalesom: "Ko kaže da je meksikanska hrana ljuta?"

Also sprach Chewbacca!
Ne marim ja "ko će mi gleda profil & podatke", nesebrigam ja zaOto, no za automatsko filtriranje, nastalo usled (verovatno neminovnog) personalizovanja pretraživača i "uvezivanja" ličnih naloga (Google Story), jer mi se čini da se tako, ustvari "sužava" horizont informacija, to sam htela da kažem. Moguće je da sam u krivu.

p.s.
dobri ti tvoji lajkovi, tenksujem za info, možda ću i da šerujem
Goran Vučković Goran Vučković 21:04 03.05.2011

Re: :))

Ne marim ja "ko će mi gleda profil & podatke", nesebrigam ja zaOto, no za automatsko filtriranje, nastalo usled (verovatno neminovnog) personalizovanja pretraživača i "uvezivanja" ličnih naloga (Google Story), jer mi se čini da se tako, ustvari "sužava" horizont informacija, to sam htela da kažem. Moguće je da sam u krivu.

Primetio sam te kerefeke - tako da kad npr. hoću da vidim šta bi mi drug Google dao da se ne poznajemo, koristim "private browsing" opciju. Nije savršeno, ali je razlika drast'ćna u odnosu na ono što dobijam kad nisam u privatnom modu.
Goran Vučković Goran Vučković 23:37 04.05.2011

Re: :))

Ne marim ja "ko će mi gleda profil & podatke", nesebrigam ja zaOto, no za automatsko filtriranje, nastalo usled (verovatno neminovnog) personalizovanja pretraživača i "uvezivanja" ličnih naloga (Google Story), jer mi se čini da se tako, ustvari "sužava" horizont informacija, to sam htela da kažem. Moguće je da sam u krivu.

Čarobni dodatak za Google: &pws=0. A pravili su već i kojekakve add-onove i plug-inove, tipa ovaj ili ovaj.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 23:31 02.05.2011

Malo muzike

Da blog ne bi bio bez muzike, nešto novo: Rapsodija o lepom - SMAK.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:20 03.05.2011

Re: Malo muzike

ajde kad smo kod muzike (a takav troll najviše volim), da prizovem gospodina_ne na blog velikom i dobrom vešću: http://soundcloud.com/amon-tobin/amon-tobin-isam
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 08:40 03.05.2011

Re: Malo muzike

Pojavio se i "oblak za zvuk". Globalni trend: sve ode u oblake (clouds).
gospodin_ne gospodin_ne 09:29 03.05.2011

Re: Malo muzike

Izvinjavam se za troll ali moram da "odreagujem" na ovo:
http://soundcloud.com/amon-tobin/amon-tobin-isam

Verovatno zeli da zaboravimo "Foley room".
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:31 03.05.2011

Re: Malo muzike

Verovatno zeli da zaboravimo "Foley room".

Foley room je nezaboravan i muzički je bolji od ISAM-a, ali je sound-design u ISAM-u - ludilo mozga.
loader loader 23:50 02.05.2011

Hvala...

.. na korisnim informacijama
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 00:04 03.05.2011

Re: Hvala...

loader
.. na korisnim informacijama


Nema na čemu.

Evo upravo preko twittera stiže i ovaj link: How Biometrics Helped to Identify the Master Terrorist.

I ovo: Man Who Liveblogged Bin Laden Raid Was Hacked.
covjek covjek 09:20 03.05.2011

Novinari kroz prozor...

Ja kontam da će novinari loše da završe ukoliko se ne probude i shvate da moraju biti nezavisni, a ne da je to samo kao poželjno tipa...ha vi zaklonite usta dok čačkate zube, baš lepo!
Ljudi će se lepo okrenu običnim ljudima koji nemaju interes da lažu, jer ne dobijaju platu za to.


I zapazite, Hrvatska je gora od nas. Nije ni čudo što su imali one facebook nemire.

I da se pridružim...ja sam na twitteru @chovjek

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:51 03.05.2011

Re: Novinari kroz prozor...

Ne bih generalizovao. Kao i u svim drugim profesijama, tako i u novinarstvu, ima i izvrsnih, odličnih, dobrih, ne baš tako dobrih...

Opet, to je vrlo specifična profesija koja je vrlo izložena udarima i uticajima, tako da im nije uopšte lako. Pogotovu im nije lako u zemljama koje su ekonomski depresirane i materijalna situacija je loša, kao i u onima sa autoritarnim režimima ili interesnim grupama koje imaju želju i tendenciju da umanje slobodu medija.

Društvene mreže mogu da pomognu da informacije, i tim putem, budu saopštene širokom krugu ljudi i od lica koja nisu profesionalni novinari. Drugi problemi su vezani za pouzdanost i kredibilitet izvora i prenosioca informacija.

Itd... opširna tema verovatno, za koju nisam baš kompetentan. Siguran sam da postoji veliki broj blogera ovde, koji mogu vrlo kompetentno da diskutuju na tu temu.

Ono što će biti interesantno je pratiti uticaj društvenih mreža na razvoj novinarstva.
Goran Vučković Goran Vučković 10:19 04.05.2011

A evo i kako izgledaju...

... mali ljudi u radiju: Once Again, See How Twitter Scales.

(uglavnom kuke i kvake, osim za kolege informatičare + hvala Slobi Markoviću (@smarkovic) što je tvitovao ovaj članak)
Milan Novković Milan Novković 14:19 07.05.2011

To se već...

...U budućnosti će biti zanimljivo pratiti odnos Twittera / tviteraša i novinarstva kao profesije...

...donekle uvezalo, a potpuno si u pravo, interesantno je pratiti.

I ne samo novinarstva (u stvari, informativna piramida se "tupi", uhorizontaljuje).

Evo na jednom velikom EC projektu (mi smo jedan od partnera - brza obrada ogromnih, distribuiranih količina podataka u "realnom" vremenu) mi kao case study imamo, između ostalog, cunamije (i prateće zemljotrese) pa pored senzorskih podataka ubacujemo i Twitter poruke, pa language technolgije povrh toga itd.

Ali ja očekujem i pametnije stvari, koje će "poteći" od "geo-everything" ideaja, novih generacija mobilnih pa tablet comp tuče na tržištu ( evo ja preključe kupih Motorolin XOOM). Sve je tu, i Twitter je jeftino "arčenje" IT hartije prema mogućnostima:
- Idealan form factor
- GPS
- Compas
- Kamera
- GSM
- Speech and language tehnologije

.....pa je software koji čekamo "trivijalan"
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 16:49 07.05.2011

Re: To se već...

Milan Novković
...donekle uvezalo, a potpuno si u pravo, interesantno je pratiti.

I ne samo novinarstva (u stvari, informativna piramida se "tupi", uhorizontaljuje).

Evo na jednom velikom EC projektu (mi smo jedan od partnera - brza obrada ogromnih, distribuiranih količina podataka u "realnom" vremenu) mi kao case study imamo, između ostalog, cunamije (i prateće zemljotrese) pa pored senzorskih podataka ubacujemo i Twitter poruke, pa language technolgije povrh toga itd.

Ali ja očekujem i pametnije stvari, koje će "poteći" od "geo-everything" ideaja, novih generacija mobilnih pa tablet comp tuče na tržištu ( evo ja preključe kupih Motorolin XOOM). Sve je tu, i Twitter je jeftino "arčenje" IT hartije prema mogućnostima:
- Idealan form factor
- GPS
- Compas
- Kamera
- GSM
- Speech and language tehnologije

.....pa je software koji čekamo "trivijalan"


Tema je vredna ozbiljnog istraživanja.

Dodajmo tu još "sitnice" kao što su:
- information gain
- rough sets


I stvar postaje krajnje "ozbiljna zabava".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana