Društvo| Religija| Sport

Crkva i fudbal - crkvena “partijska” direktiva pred derbi

Milan Karagaća RSS / 20.04.2011. u 08:32

Ove godine svi hrišćani slave Uskrs istog dana, u nedelju 24. aprila. Utakmice svih većih evropskih liga takođe se igraju redovno u subotu kao što su se i ranijih godina igrale i kod njih i kod nas.

images?q=tbn:ANd9GcQoEJarQkuX-4IXJEqdlWyPfw8MObP3pdgr01e9_D9ywD6nf7kn0Q 

Međutim, za razliku od ranijih godina, naša SPC je rešila valjda da pokaže kako smo mi Srbi najhrišćanskiji narod i kako mi jedini znamo šta je to Veliki petak, Velika subota i sam Uskrs i Isus Hristos.

Pokazujući još jednom da se ne meša u politiku, državu , stranke, vojsku, i druge državne institucije , a pogotovo ne u istoriju, kulturu, umetnost i sport, SPC je uputila pismo  “Crvenoj zvezdi” u vezi derbija a “radi znanja i daljeg postupanja”:

" Sveti arhijerejski sinod u sednici svojoj, pod gornjim brojem i datumom, doneo je ovu odluku:
"Umoliti uprave fudbalskih klubova "Partizana" i "Crvene zvezde" u Beogradu da utakmicu 140. prvenstvenog fudbalskog derbija između njihovih timova, zakazanu za 23. april 2011. godine – sa obzirom na to da u taj dan ove godine pada Velika subota, kada se vrši spomen na pogreb i silazak u Ad Gospoda i Boga našega Isusa Hrista, a Pravoslavna crkva sa svojom vernom decom provodi molitveno i u miru, odloži do posle proslave Vaskrsenja Hristovog."
O prednjoj odluci Svetog arhijerejskog sinoda, obaveštavate se radi znanja i daljeg shodnog postupka."

Kako je počelo, ne treba se iznenaditi ako takvu direktivu uputi i drugim institucijama- pozorištima, bisokopima i svima onima koji se bave bilo kakvim javnim civilnim poslovima.

Možda sledeća direktiva bude propisivala da se utakmice ne igraju u vreme posta, zatim sredom i petkom, pa onda ni kada je neki svetac, a ni nedeljom ni kada je “Crveno slovo”. Pošto u našem pravoslavnom kalendaru skoro da nema dana kada nije neki svetac, SPC bi morala ipak da izvrši svojevrsnu trijažu i kaže kada sme a kada ne sme da se odigra utakmica. Imajući u vidu broj klubova i broj prvenstvenih i kup utakmica moraće ili da progleda kroz prste i dozvoli da se ipak igra i u dane kada su manje važni sveci pa i nedeljom ili da promeni pravila takmičenja.

Ekstremniji kritičari ovakvog ponašanja SPC već spekulišu i da bi sledeći potez mogao biti i da sličnom “neobavezujućom direktivom” “sugeriše” klubovima da svi igrači treba da budu kršteni i pravoslavci, što se podrazumeva i za navijače.

Unapred obacujem svaku insinuaciju da imam nešto protiv SPC jer mi je namera  samo da ukažem na preterivanja.

Uostalom, da se radi o nepotrebnom preterivanju i mešanju tamo gde se mešati ne treba dovoljno je postaviti pitanje zašto to nije radila prošle, pretprošle, pre 10 godina....



Komentari (127)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragan7557 dragan7557 09:04 20.04.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Prijatelju guranje svog nosa u tuđe poslove je oduvek bio omiljen pos'o svešteničke Vlastele.

cerski
sesili sesili 09:15 20.04.2011

Crkva

Čula sam ovu vest ima već više dana i verno sam se krstila! Radujem se Uskrsu, to mi je uvek bio lep praznik i kada su mi deca bila mala,a sada sam baka - pa unucima šaram jaja. Dakle, slavim poštujem, ali ovo... ne umem da objasnim koliko je to neumesno i šta to treba našoj crkvi. Ima ona, na žalost, dosta svojih unutrašnjih problema, koje treba da rešava.
MarkoPustolov MarkoPustolov 10:57 20.04.2011

kh hmmmm kh kh

niste se bas lepo raspitali o celoj stvari...

Daklem navijaci u Srbiji GODINAMA bojkotuju sve meceve koji se igraju na Bozic i Uskrs.

I u svetu ima takvih slucajeva npr Grcka, Juzna Amerika...

Apel SPC je namenjen FSS i partizanu, a upucen je i ostalim klubovima.

Zvezda ga je objavila jer partizani nece. Da ne ulazim sada u razloge zasto.

Prosle godine su se navijaci partizana pridruzili bojkotu. Ostaje da vidimo ove.

SPC je ove godine zamoljena da uputi takav dopis od stane klubova i navijaca.

vladaxy vladaxy 12:04 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

A sad u subotu igraju bezbožni španci, nemci, englezi, francuzi itd skoro cela nevernička evropa...sa odmetnutim pravoslavnim rusima, bugarima ukrajincima makedoncima...

Link

Nema razlike između pravoslavnih i islamskih talibana

Što se mene tiče, naša fudbalska liga treba da prestane da postoji, nevezano za ovu kretensku priču..
1odnas 1odnas 12:18 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

u vrijeme socijalizma, bili smo najveci komunisti, danas sa demokratijom najveci vjernici. Nije stvar u sistemima vec u nasim glavama.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:29 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

u vrijeme socijalizma, bili smo najveci komunisti, danas sa demokratijom najveci vjernici.

biće da su najveći licemeri i onda i sada bili upravo oni najglasniji i oni koji su koristili svaku priliku da pokažu svoju lažnu pravovernost.
1odnas 1odnas 12:36 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

recite slobodno narod, zitelji, stanovnici kako god. Uvijek zaobilazimo narod, narodu se svidjaju ove svakodnevne sarade.
Jukie Jukie 13:01 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

MarkoPustolov
Daklem navijaci u Srbiji GODINAMA bojkotuju sve meceve koji se igraju na Bozic i Uskrs.

Njihov problem. Neće da budu na tribinama, ne moraju. Niko im neće lupiti neopravdani. Važno da se utakmica regularno održi pa da ne mora posle da se nadoknađuje produžetkom školske godine.

edit: fudbalske sezone
asparagus asparagus 13:06 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

A sad u subotu igraju bezbožni španci, nemci, englezi, francuzi itd skoro cela nevernička evropa...sa odmetnutim pravoslavnim rusima, bugarima ukrajincima makedoncima...


Meni se cini da je u Grckoj zabranjeno odrzavanje javnih manifestacija, a isto tako i u Bavarskoj, pricao mi pre par godina jedan Bavarac da tamo za veliki petak i veliku subotu nista zivo nema...
Colin_bgd Colin_bgd 13:38 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

Daklem navijaci u Srbiji GODINAMA bojkotuju sve meceve koji se igraju na Bozic i Uskrs.

Daklem navijaci nemaju pojma sta predstavlja Uskrs za prave vernike (ja, recimo, nisam vernik, naprotiv, ali to ne znaci da zivim na Marsu ili da sam neinformisan) i koriste uskrsnje praznike za vulgarno propagiranje stvari koje su u direktnoj suprotnosti sa (deklarisanim) duhom i sustinom Uskrsa. Stoga bi navijaci u Srbiji prvo trebali da usaglase sopstvenu pripadnost sa ljudskom vrstom, pa onda mozemo da pricamo o religijskim zackoljicama...
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 14:42 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

u vrijeme socijalizma, bili smo najveci komunisti, danas sa demokratijom najveci vjernici. Nije stvar u sistemima vec u nasim glavama.

ovo je česta floskula drugorazrednog partiskog kadra koja nit se realizirala u socijalizmu niti sad pa svoju konstantu u društvenoj pušioni pripisuje svojim uzvišenim moralnim principima kao oni nisu "komercijalni" ( istu priču pričaju i muzičari koji nisu uspeli ,jelte nisu podlegli komercijali )
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:05 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

antemuralis_ortodoks
u vrijeme socijalizma, bili smo najveci komunisti, danas sa demokratijom najveci vjernici. Nije stvar u sistemima vec u nasim glavama.

ovo je česta floskula drugorazrednog partiskog kadra koja nit se realizirala u socijalizmu niti sad pa svoju konstantu u društvenoj pušioni pripisuje svojim uzvišenim moralnim principima kao oni nisu "komercijalni" ( istu priču pričaju i muzičari koji nisu uspeli ,jelte nisu podlegli komercijali )


Odavno nisam čuo muzičare da pričaju o socijalizmu.
1odnas 1odnas 15:08 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

antemuralis_ortodoks
u vrijeme socijalizma, bili smo najveci komunisti, danas sa demokratijom najveci vjernici. Nije stvar u sistemima vec u nasim glavama.
ovo je česta floskula drugorazrednog partiskog kadra koja nit se realizirala u socijalizmu niti sad pa svoju konstantu u društvenoj pušioni pripisuje svojim uzvišenim moralnim principima kao oni nisu "komercijalni" ( istu priču pričaju i muzičari koji nisu uspeli ,jelte nisu podlegli komercijali )

jos samo da mi obijasnis kako to da zivis u republici a simboli monarhisticki ili sekularna drzava a uvijek se pazi sta i kako ce crkva da kaze. Istina je, osjecam se propalim i izgubljenim jedino sto se tjesim time da je to posljedica sveobuhvatne zbrkanosti i nesposobnosti drustva
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 18:51 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

Odavno nisam čuo muzičare da pričaju o socijalizmu.

ako nisi shvatio govorim o grupama koje nisu uspjele napravit ništa , niti ostvarit bilo šta zapaženo pa se vade da nisu podlegli komercijali (ko Bregović)
čak i da su se prestrojili iz komunista u vjernike ko normalan na početku 21 veka još veruje u komunizam (osim par ocvali partizana koji nemaju niku drugu vrednost osim da sanjaju MLADOST i revoluciju)
dragan7557 dragan7557 21:27 20.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

Milan Karagaća
u vrijeme socijalizma, bili smo najveci komunisti, danas sa demokratijom najveci vjernici.

biće da su najveći licemeri i onda i sada bili upravo oni najglasniji i oni koji su koristili svaku priliku da pokažu svoju lažnu pravovernost.

Nije u pitanju licemerstvo već konformacija i indoktrinacija u oba slučaja.

Ili kako narod veli:"kud svi tu i ćoravi ...."

cerski
ljuboten ljuboten 07:41 22.04.2011

Re: kh hmmmm kh kh

u vrijeme socijalizma, bili smo najveci komunisti, danas sa demokratijom najveci vjernici. Nije stvar u sistemima vec u nasim glavama.


Velika većina religioznih mrze ljude ine veroispovesti. To se duži na fliozofskoj istini koja vređa vernike, poslednji put sam je pročitao kada ju je napisao Nobelavac O. Pamuk. Verovati u nepstojeće je vređanje suštinske poruke Isusa Nazarećanina. Ne kažem Hristos, jer mu je to grčko prezime dodato tek kada je počelo falsifikovanje njegove Božanstveme ideje za Oboženje čoveka, sa namerom da se speči delovanje đavolskog koje čovek nosi u sebi. Jer je poznato da je čovek najbolje i nagore biće na Planeti, samo je pitanje šta u njegovoj duši može da preovlada u trenucima iskušenja. Crkvi najodaniji su upravo oni koji su nezadovoljni samim sobom. A u današnjim okolnostima Varvaskog kapitalizma, koji uvežbavamo, vrlo je malo srećnika da mu budu zadovoljene njegove osnovne želje za pristojinim životom, osim ako nije u mogućnosti pod zaštitom laži „demokratije“, da se uvuče u neku političku stranku pa da deli plen otetog od zajedničkog. Znači, mladi ostaju nedovršeni u menatlnom pogledu, samim tim mržnja prema sebi i drugima je mentalna odrednica. Takva je velika većina među navijačima, što bezprestanka dokazuju agresivnim ponašanjem, pa i ubistvima kada im se zato pruži prilika, ili im se naruči od onih koji su postali moćnici u politici i bogastvu zahvaljujući mržnji i agresiji. Razumljvo je što se Crkva njima obraća, jer su joj oni najodaniji. Danas su oni, osim crkveno stado, njena vojska, koja se pojavljuje zajedno sa crkvenim velikodostojnicim, kao što je to bilo na Gej paradi, no, i kada god budu pozvani u prilici masovnog okupljanja, ako je preporučlivo paljenje ambasada, kao što je to bilo prilikom masovnog skupa na kome je glavni govornik bio Vpojislav Koštunica, koga SPC obožava.
looping looping 10:57 20.04.2011

Insinuacija

doneo je ovu odluku:
"Umoliti uprave fudbalskih klubova "Partizana" i "Crvene zvezde"

Nisam znao da je "umoliti" direktiva. Mogu i ja vama da posaljem istu takvu molbu ili zahtev za bilo sta.
Sta ako fudbalski klubovi odbace ovu molbu?
Direktiva je kada nesto mora da se odradi a ovo jeste insinuacija.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:11 20.04.2011

Re: Insinuacija

obaveštavate se radi znanja i daljeg shodnog postupka."

da
looping looping 12:27 20.04.2011

Re: Insinuacija

Milan Karagaća
obaveštavate se radi znanja i daljeg shodnog postupka."

da

Ovde gde sam ja trenutno propisan je zakon za takve stvari a u Srbiji moraju da umoljavaju (hvala bogu) i u slucaju prihvatanja molbe sledi shodni postupak.
Realno gledano, kome crkva u Srbiji moze da naredi sta da radi? Ako osh - osh, ako nesh- ne morash.
Postaje prilicno smesno kad se neko obrusava na prav. crkvu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:52 20.04.2011

Re: Insinuacija

Postaje prilicno smesno kad se neko obrusava na prav. crkvu.

ovo ne prihvatam ako je meni upućeno, a u tekstu sam napisao šta upravo o tome mislim.
alselone alselone 11:29 20.04.2011

Commies

Ovo ni ferero ne bi pohvalio.
Zasluzio si:
sesili sesili 12:20 20.04.2011

Fudbal

Ovo sto piše pustolov, nisam znala! Doduše, fudbal nije moj omiljen sport, ali kakve sve to veze ima sa crkvom i praznicima, ne mogu da shvatim.
nestor92 nestor92 12:52 20.04.2011

Nebeski

Koliko znam, fudbal se igra u celoj Evropi uz uvažavanje praznika i specifičnih razlika među državama.

Na Veliki Petak igraju: u Engleskoj, Belgiji,Francuskoj, Austriji Italiji, Španiji, Irskoj, Rusiji, Nemačkoj, Hrvatskoj, Brazilu itd.

Na Veliku Subotu i napred navedeni i Argentinci i Bugari i Belorusi i Maltežani i Crnogorci i mi itd.

Na sam Uskrs igraju svi navedeni a igraju se i utakmice u Grčkoj doduše Drugoj ligi.

Ja toliko.
noboole noboole 12:54 20.04.2011

..

Mogu da razumem ovakvu molbu Crkve, posto je prisustvovanje fudbalskoj utakmici,zvizdanje protivniku, napijanje i razbijanje glava u neskladu sa idejom smirenog doceka Uskrsa.

Mozda bi bilo isto tako efektno, a manje mesajuce kada bi Crkva svojim vernicima porucila da, jednostavno, ne treba da prisustvuju toj utakmici i da, mozda, provedu dva poluvremena i pauzu izmedju u introspekciji ili slicnom mentalnom modu kome ljudi obicno pribegavaju posle katastroficnih situacija u zivotu.

Kazezoze Kazezoze 13:14 20.04.2011

(?)

a zašto spc ne pomeri uskrs za sledeću sedmicu?
taj dan ionako nije čvrsto određen, nego se menja iz godine u godinu.
tako bi se rešio problem na obostrano zadovoljstvo.
ipak je derbi - derbi, za navijače, mnogo važnija stvar od uskrsa.
aleksandarz92 aleksandarz92 13:40 20.04.2011

A ostali?

"Umoliti uprave fudbalskih klubova "Partizana" i "Crvene zvezde" u Beogradu da utakmicu 140. prvenstvenog fudbalskog derbija između njihovih timova, zakazanu za 23. april 2011. godine ......"

Sat 23/04/11
Rad - Spartak Subotica
Partizan - Crvena Zvezda
Čukarički - Javor Ivanjica
OFK Beograd - Vojvodina
Sevojno - Jagodina
Inđija - Borac Čačak
Hajduk Kula - Smederevo
Metalac GM - BSK Borča

Aj' nek mi neko objasni što se traži samo da se odloži "derbi", a ne celo kolo? Jesu ostali manje pravoslavni ili šta?

I samo da pitam - Zašto je velika subota problem, kad čak ni u crkvenom kalendaru nije praznik, tj. nije crveno slovo?
vladaxy vladaxy 13:56 20.04.2011

Re: A ostali?

Aj' nek mi neko objasni što se traži samo da se odloži "derbi", a ne celo kolo? Jesu ostali manje pravoslavni ili šta?



A Gazpromov Zenit igra na veliku nedelju..da li Putin zna a ovo skrnavljenje vere?
Jukie Jukie 13:57 20.04.2011

Re: A ostali?

aleksandarz92
Aj' nek mi neko objasni što se traži samo da se odloži "derbi", a ne celo kolo? Jesu ostali manje pravoslavni ili šta?
I samo da pitam - Zašto je velika subota problem, kad čak ni u crkvenom kalendaru nije praznik, tj. nije crveno slovo?

Pa Radovi navijači recimo uopšte nisu pravoslavni

A Velika subota je inače vrlo neobičan period, ni tamo ni ovamo. Na originalan datum su se ljudi (sem ožalošćene porodice) vratili svojim uobičajenim poslovima (ne očekujući da će neko vaskrsnuti), nije bilo nekih naročitih događaja. Da je Isus vaskrsnuo u npr. utorak imali bismo Veliku nedelju i Veliki ponedeljak koji bi bili naizgled obični dani jer se sve zanimljivo dešava na Veliki petak i na sam Uskrs. Ovako je to nešto kao onaj period između pismenog i usmenog ispita na fakultetu.
blogov_kolac blogov_kolac 14:34 20.04.2011

Re: A ostali?

Zaboravio si da SPC smatra sebe kanonski jedinom nadleznom u Crnoj Gori, ali i Makedoniji, kao i naravno za Republiku Srpsku u Bosni, tako da su osim uprava Zvezde i Partizana, sa svojim apelom trebalo da izadju i pred uprave sledecih prvoligaskih timova koji u subotu 23. aprila 2011 godine imaju prvenstvene meceve:

F.S.Spc:

Crvena Zvezda
Partizan


Borac Cacak
BSK Borca
Cukaricki
Hajduk Kula
Indija
Jagodina
Javor Ivanjica
Metalac GM
OFK Beograd
Rad
Sevojno
Smederevo
Spartak Subotica
Vojvodina

Bar OFK
Buducnost Podgorica
Decic Tuzi
Grbalj Radanovici
Lovcen Cetinje
Mladost Podgorica
Mogren
Mornar Bar
Petrovac OFK
Rudar Plevlja
Sutjeska Niksic
Zeta Golubovci

Borac Banja Luka
Drina Zvornik
Leotar
Rudar Prijedor
Slavija

Bregalnica
FK Skopje
Met. Skopje
Pelister
Rabotnicki
Sileks
Teteks
Turnovo
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 14:44 20.04.2011

Re: A ostali?

I samo da pitam - Zašto je velika subota problem, kad čak ni u crkvenom kalendaru nije praznik, tj. nije crveno slovo?

nije crveno slovo jel je dan tuge ni zvona ne zvone ,u taj dan crkva je liturgiski mrtva , obezglavljena jel joj je glava u grobu
blogov_kolac blogov_kolac 13:53 20.04.2011

GDE JA ZIVIM???

Italijani i Spanci cesto za sebe (iz puno razloga) vole da kazu da su "najkatolickije" nacije na svetu, a kao sto znamo to su i zemlje u kojima se (uz Englesku) oduvek igrao i najkvalitetniji klupski fudbal. E pa, za one koji to ne znaju, i u Italiji i u Spaniji vec decenijama unazad Vatikan pokusava da izdejstvuje prebacivanje glavnog fudbalskog dana sa nedelje na subotu, ali ocito bez uspeha. Zasto bi onda problem bio sto je nasa SPC na osnovu nekakvih svojih "proracuna" PREDLOZILA da utakmice fudbalskog prvenstva ne bi trebalo da se igraju na Veliku Subotu? Pravi problem bi bio kada bi se taj njen apel nekriticki usvojio bez sagledavanja svih aspekata u vezi sa tim, a zbog cega od svih pravoslavnih, katolika i protestanata sirom Evrope toga dana prvenstvo ne igraju samo Grci. Crkve sirom Evrope imaju jedan dosta konzervativan i rigidan odnos npr prema problematici kontracepcije - na drzavama je svakako da prime k znanju to misljenje svojih crkava, ali i da uvaze brojne druge faktore i tako usvoje odluke koje su znatno primerenije svetu i veku u kojem zivimo.

Dakle ako hocete da sagledate pravi problem oko ove "VELIKE FUDBALSKE SUBOTE" umesto citiranog saopstenja SPC, trebalo je u uvodnom tekstu citirati i staviti u fokus saopstenje najvece navijacke grupe u Srbiji, zvezdinih Delija:
DELIJE SEVER (zvanicno saopstenje o bojkotu subotnjeg derbija):

"Delije, prethodne tri godine nаšа tribinа je kаo i sve ostаle u Srbiji, bojkotovаlа odlаzаk nа prvenstvenu utаkmicu kojа se igrаlа nа Veliku subotu. Time smo jаsno stаvljаli do znаnjа nаšoj jаvnosti, а pre svegа Fudbаlskom sаvezu koji prаvi rаspored prvenstvа, dа tog dаnа ne želimo dа budemo nа stаdionu, odnosno dа ne želimo dа se igrаju utаkmice. Oni, nа žаlost, zа to nisu imаli sluhа, а po svoj prilici ni ove godine situаcijа nije boljа", navodi se u saopštenju Delija i dodaje:

"Delije, svi znаmo dа je nа tаj dаn ove godine plаnirаno kolo u kome nаš klub igrа sа nаjvećim rivаlom. Znаmo koliko je tа utаkmicа vаžnа sаmа po sebi, а ove godine posebno zbog mogućnosti dа osvojimo titulu. Međutim, nаšа sаd već dugogodišnjа borbа zа poštovаnje osnovnih vrednosti nаšeg nаrodа, i nаs sаmih, sаdа imа veću težinu od derbijа i titule. Znаmo svi koliko nаm znаči titulа i sа koliko želje i vere odlаzimo svаkog vikendа nа stаdion, sа željom dа je povrаtimo u nаše vitrine, gde joj je i mesto. Ali, morаmo pre svegа poštovаti svoje principe, zа koje se godinаmа zаlаžemo jer bismo bili licemeri kаdа bi sаdа odustаli od njih zbog vаžnosti utаkmice. Ako smo mogli dа bojkotujemo utаkmice protiv OFK Beogrаdа, Vojvodine, Borcа zbog višeg ciljа, nemа rаzlogа dа ovom protivniku dаjemo posebаn znаčаj".

Delije ističu da bojkot utаkmicа nа Veliku subotu "dolаzi sa željom dа se u Srbiji obnovi poštovаnje osnovnih vrednosti koje su vekovimа poštovаne".

"Sedmicа uoči Vаskrsа imа posebnu težinu i u rаnijim vremenimа je celo društvo nа posebаn nаčin iskаzivаlo poštovаnje premа ovim dаnimа. Erа komunističkog mrаkа i zаtirаnjа vere i svegа nаcionаlnog odbаcilа je sve trаdicionаlne vrednosti u nаšoj zemlji, аli mi ne želimo dа to večno trаje i mislimo dа je vreme dа se to menjа! Zаto polаzimo od svog 'dvorištа', а to su fudbаlski stаdioni i jаsno dаjemo do znаnjа svimа dа želimo poštovаnje nаše vere. U ovoj nаmeri morаmo istrаjаti jer аko mi uspemo, moždа će i celokupno društvo prepoznаti potrebu dа se vrаti vekovnoj trаdiciji.

Dа smo u prаvu - togа su svi svesni. To nаjbolje dokаzuje nećkаnje Sаvezа i špekulаcije po novinаmа dа li će se utаkmicа pomeriti ili ne. Ono što njimа smetа je zаprаvo to što jednа isprаvnа inicijаtivа dolаzi od 'huligаnа', pа se plаše dа nаm ne dаju kredibilitet аko nаs poslušаju. A nаmа nije potrebаn kredibilitet od njih, iаko smo mi 'huligаni' i sve što ide uz to, znаmo ko su oni i kojim se vrednostimа vode. Jаsno nаm je dа ne mogu dа prepoznаju isprаvnu stvаr u ovom slučаju jer su komunistički kаdаr i u fudbаlu vide sаmo mogućnost dа se lаko i (ne)legаlno obogаte.

Delije, srаmotа je zа svаkogа ko sebe smаtrа delom Severne tribine dа se u subotu, 23. аprilа pojаvi nа stаdionu JNA! Time sаmo pomаže Pаrtizаnu i FSS dа zаjednički minirаju ovu isprаvnu inicijаtivu. Sever morа dа bude prаzаn! Utičite nа svoje okruženje, ne dozvolimo dа neki neupućeni ljudi koje sebe smаtrаju većim Delijаmа od nаs sаmih koji smo nа svаkoj utаkmici uz svoj klub, dođu tog dаnа nа utаkmicu. Ako se mi koji ginemo zа svаki gol, svаki bod nаšeg voljenog klubа, odričemo onogа do čegа nаm je nаjviše stаlo zаrаd višeg ciljа, ondа i te kаko morаju i oni koji su mаnje požrtvovаtni od nаs.

Po novimаnа i u jаvnosti se može čuti pričа kаko u Itаliji igrаju fudbаl ili nekoj drugoj zemlji!? Nemojte nаsedаti nа te priče zаto što Srbijа nije ni Itаlijа ni Rusijа niti bilo kojа drugа zemljа. Ovo je Srbijа! Zemljа kojа vаljdа jedinа više poštuje tuđe nego svoje i u kojoj su sve prаve vrednosti odаvno iščezle. U ovаkvim okolnostimа u kojimа živimo besmisleno je pozivаti se nа druge zemlje jer smo mi, nаžаlost, u ovoj kаtegoriji jedinstveni! Otudа i potrebа nаše tribine nаjviše zа ovаkvom vrstom bojkotа! Dа ne bude dа smo jedini koji ovo rаde. Grčko prvenstvo se svаke godine prekidа nа Vаskrs i nаstаvljа nаkon prаznikа. Dаkle, jedini аrgument svih onih koji su se oglušili o volju nаvijаčа pаdа u vodu", zaključuje se u saopštenju navijača Crvene zvezde.


Svako ko procita ovo saopstenje a bar jednom ne pomisli u sebi "GDE JA ZIVIM" ima ozbiljne probleme sa percepcijom nase stvarnosti i koliko je ovde jos stvari potpuno okrenuto naglavacke!
Jukie Jukie 14:08 20.04.2011

Re: GDE JA ZIVIM???

Pa to je baš lepo sročeno. Odredili su šta im je prioritet i sada obaveštavaju članstvo svoje NGO o zvaničnom stavu NGO. Evo im plusić na sastav: +
vladaxy vladaxy 14:44 20.04.2011

Re: GDE JA ZIVIM???

Ovo je Srbijа!


A Srbi ateisti?

Dragi navijači, idite na utakmicu, nemojte da idete, verujte ne verujte zabole me...Radite šta hoćete ali ne prisiljavajte druge da rade isto što i vi...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:05 20.04.2011

Re: GDE JA ZIVIM???

Po novimаnа i u jаvnosti se može čuti pričа kаko u Itаliji igrаju fudbаl ili nekoj drugoj zemlji!? Nemojte nаsedаti nа te priče zаto što Srbijа nije ni Itаlijа ni Rusijа niti bilo kojа drugа zemljа. Ovo je Srbijа! Zemljа kojа vаljdа jedinа više poštuje tuđe nego svoje i u kojoj su sve prаve vrednosti odаvno iščezle. U ovаkvim okolnostimа u kojimа živimo besmisleno je pozivаti se nа druge zemlje jer smo mi, nаžаlost, u ovoj kаtegoriji jedinstveni! Otudа i potrebа nаše tribine nаjviše zа ovаkvom vrstom bojkotа! Dа ne bude dа smo jedini koji ovo rаde. Grčko prvenstvo se svаke godine prekidа nа Vаskrs i nаstаvljа nаkon prаznikа. Dаkle, jedini аrgument svih onih koji su se oglušili o volju nаvijаčа pаdа u vodu", zaključuje se u saopštenju navijača Crvene zvezde.


Nista gore od pokusaja polupismenih da iznesu argument. Pocnu sa jednom polumisli, u pola recenice zaborave sta su hteli reci pa se uhvate za koju frazu da bi na kraju negirali sopstveni rezon.
vishnja92 vishnja92 17:25 20.04.2011

Re: pa ovo je idealna prilika...


blogov_kolac

"Delije,...
...
Sever morа dа bude prаzаn! Utičite nа svoje okruženje, ne dozvolimo dа neki neupućeni ljudi koje sebe smаtrаju većim Delijаmа od nаs sаmih koji smo nа svаkoj utаkmici uz svoj klub, dođu tog dаnа nа utаkmicu.


... i sasvim odlican trenutak da se fudbal bar na dan vrati navijacima :)

tate, povedite decu na tekmu kao sto su nekad davno vodili i vas, pravo je vreme.
mozda fuca za uskrsnji vikend ponovo postane sport, posto ovi oce da se samopometu.
(smajli the glupi, nada je vecna)

moj brat je od svoje trece do 15-te bio na xy zvezdinih utakmica.
moj sin do danas ni na jednoj.

crkva tz delijama, delijice crkvi, sta tu ima lose

a nama da vrate zvezdu
dolybell92 dolybell92 21:00 20.04.2011

Re: GDE JA ZIVIM???

U ovаkvim okolnostimа u kojimа živimo besmisleno je pozivаti se nа druge zemlje jer smo mi, nаžаlost, u ovoj kаtegoriji jedinstveni! Otudа i potrebа nаše tribine nаjviše zа ovаkvom vrstom bojkotа!



И навијачи ће да штрајкују ...
још ако се замонаше онда је то у реду...
као што раде и све овце иза свог овна.
babmilos babmilos 14:25 20.04.2011

stvarno nije u redu...

... da se na stadionu i u živom prenosu ne vidi koliko ljudi odbija da tihuje & dobrohotnije provodi dan na koji je pre 2 milenijuma godina bog bio officially mrtav (???). moglo bi se ljude koji izlaze iz kuće na veliku subotu legitimisati, one koji se nasmeju uhapsiti, onima koji izvedu dete u park isto nacionalizovati. napred lukiću, samo napred, imaš bakljatora dovoljno, i ove jedva plaćaš. šta će ti pola vojvodine, ceo sandžak i šaka ateista.
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 14:37 20.04.2011

Šetnja u tri i pet

naravno kad me ko klinca trkeljiso milicajac jel sam onog dana u 3 i 5 šetao u majici sa engleskom zastavom +sex pistols drugu to verovatno nije smetalo . Onima kojima je normalno da slave rikavanje komunističkog diktatora uskrsnuće Spasovo i nije nešto.
No protiv sam da se zabranjuje ili čak mole genijalci koji bježe za nadutim mjehurom da se ne čeraju taj dan. Ko je uz Hrista taj dan ionako ima prečih obaveza od gledanja načerivanja mjehura.No ako nas ima i taj dan ne odemo na stadion i ako nas ima i taj dan ne upalimo tv niti gledamo preskupi komercijalni program nekom će se pitati isplati li mu se čerat mjehur taj dan.
ako nas ima dovoljno i ako nam vjera nije samo da nam žene ofarbaju jaj,a tad ćemo to jednostavno ignorisat . Moli se i radi rekao bi prebodobni Venedikt .
Ovo jeste test za navijače koji se pozivaju na hriščanstvo. Ne dođite taj dan i gotovo. nije to kup maršala pa da ga više nikad biti neče.
scabies scabies 15:01 20.04.2011

Crkva vs. Derbi :)

Slaba je crkva koja ne veruje u veru svojih vernika. A jadna je vera koja mora da zabrani situacije u kojima bi njeni poklonici mogli da pokažu koliko je malo poštuju.
Smešno je što je SPC dočekala da se nadmeće sa derbijem, a tragično što je svesna da pred derbijem nema nikakve šanse.
NNN NNN 14:08 21.04.2011

Re: Crkva vs. Derbi :)

scabies
Slaba je crkva koja ne veruje u veru svojih vernika. A jadna je vera koja mora da zabrani situacije u kojima bi njeni poklonici mogli da pokažu koliko je malo poštuju.
Smešno je što je SPC dočekala da se nadmeće sa derbijem, a tragično što je svesna da pred derbijem nema nikakve šanse.


Scabi,

ponekad se pitam da li ti stvarno postojiš,
ili si samo pozitivna iluzija u mojoj glavi
scabies scabies 16:45 21.04.2011

Re: Crkva vs. Derbi :)

Heh, bolje nego da misliš da sam pozitivna iluzija u svojoj glavi
Atomski mrav Atomski mrav 15:11 20.04.2011

Sve pravi hrišćani...

Ovo saopštenje Sinoda SPC ipak više liči na molbu nego na direktivu, zar ne? SPC (ipak) nema toliku moć da izdaje direktive sportskim klubovima i savezima. Tako da mislim da je g. Karagaća preterao s tim "direktiva"... Moć navike, šta li?

No, da se vratimo na pravu temu večerašnje emisije - degutantno je kako se stubovima hrišćanstva i pravoslavlja predstavljaju oni koji se ponašaju upravo suprotno tim načelima - videli smo naše navijače kako se "lepo i kulturno", da ne kažem bogobojažljivo" ponašaju u Đenovi! Sramota! A SPC ih podržava. Ma, krasno...
Jukie Jukie 15:18 20.04.2011

Re: Sve pravi hrišćani...

Atomski mrav
Ovo saopštenje Sinoda SPC ipak više liči na molbu nego na direktivu, zar ne? ...

Pa meni liči na direktivu, zbog rečnika kojim je napisano:
"O prednjoj odluci Svetog arhijerejskog sinoda, obaveštavate se radi znanja i daljeg shodnog postupka"
Izgleda mi da očekuju da ljudi posle čitanja teksta postupe na određeni način kako verovatno ne bi uradili da nisu pročitali tekst (da nisu upozorene, naivne ovčice bi u subotu lutale ulicama i nasumično-slučajno se okupile na stadionu baš u vreme utakmice, a onda Isus ne bi uskrsnuo)
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:58 20.04.2011

Re: Sve pravi hrišćani...

preterao s tim "direktiva".

pod navodnicima a i nije daleko jer je komunistička ideologija zamenjena pravoslavljem,katoličanstvom i islamom.Svi vernici do sledeće prilike za promenu.
"radi znanja i daljeg shodnog postupka"

sentinel26 sentinel26 16:46 20.04.2011

Pravoslavno lop(a)tanje

←—―—―→ ←—―—―→ ←—―—―→






←—―—―→ ←—―—―→ ←—―—―→



antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 19:19 20.04.2011

Re: Pravoslavno lop(a)tanje

Pravoslavno lop(a)tanje

Šta te više izbezumljuje.Krst ili S
dolybell92 dolybell92 20:31 20.04.2011

Re: Pravoslavno lop(a)tanje

antemuralis_ortodoks
Pravoslavno lop(a)tanje

Šta te više izbezumljuje.Krst ili S


I nije S nego С...
sentinel26 sentinel26 20:41 20.04.2011

Re: Pravoslavno lop(a)tanje

antemuralis_ortodoks
Pravoslavno lop(a)tanje

Šta te više izbezumljuje.Krst ili S

Mene, ni prvo ni drugo.
Nijesam navijač ni simpatizer udruženja građana ( NGO ) poznatih pod imenima SPC, C.Zvezda i Partizan.

Mnogim vođama ovih udruženja radno mjesto je u Padinburgu na sađenju krtole, a dok tamo ne stignu oni gastarbajterišu u pomenutim udruženjima.


dragan7557 dragan7557 21:45 20.04.2011

Re: Pravoslavno lop(a)tanje

dolybell92
antemuralis_ortodoks
Pravoslavno lop(a)tanje

Šta te više izbezumljuje.Krst ili S


I nije S nego С...

cccc.....


cerski
mikimedic mikimedic 22:48 20.04.2011

Re: Pravoslavno lop(a)tanje

Pravoslavno lop(a)tanje


i pedagog, i demagog...

bilo sta, bilo sta...
dragan7557 dragan7557 09:20 21.04.2011

Re: Pravoslavno lop(a)tanje

Nijesam navijač ni simpatizer udruženja građana ( NGO ) poznatih pod imenima SPC, C.Zvezda i Partizan.

Pravo je čudo da novokomponovana instant "demokratija" nije dekretom ukinula ove nepodobne nazive (kao ulicama) i naslovila spomenute tzv. sportse klubove, prigodnijim imenima recimo umesto Partizan, Četnik, Nedićevac il' makar Ljotićevac.

A Crvena Zvezda bi recimo mogla da se zove Demokracki Krst ili makar Ravnogorski Demokrati.

Nekonsekventnost Instant Eurokratije ili.........?


cerski
sentinel26 sentinel26 09:30 21.04.2011

Re: Pravoslavno lop(a)tanje

dragan7557
Nijesam navijač ni simpatizer udruženja građana ( NGO ) poznatih pod imenima SPC, C.Zvezda i Partizan.

Pravo je čudo da novokomponovana instant "demokratija" nije dekretom ukinula ove nepodobne nazive (kao ulicama) i naslovila spomenute tzv. sportse klubove, prigodnijim imenima recimo umesto Partizan, Četnik, Nedićevac il' makar Ljotićevac.
A Crvena Zvezda bi recimo mogla da se zove Demokracki Krst ili makar Ravnogorski Demokrati.
Nekonsekventnost Instant Eurokratije ili.........?
cerski

Polakio prijatelju, ima vremena. Nikad nije kasno ....

Čekaj dok artiljerijski sinod na svojoj sjednici razmotri i utvrdi koji je svetac ili događaj "ugrožen", pa pošalje pre-poruku pa ćeš viđeti kojom brzinom će to doći na dnevni red...

Imena koja si pomenuo ("predložio" ) nemaju nikakve šanse. Tu bi se biralo između : "škorpiona" "šakala", "belih orlova", "pravoslavnih" ili "milosrdnih anđela".
Mogao bi i referendum da se raspiše.

dragan7557 dragan7557 10:06 21.04.2011

Re: Pravoslavno lop(a)tanje

sentinel26
dragan7557
Nijesam navijač ni simpatizer udruženja građana ( NGO ) poznatih pod imenima SPC, C.Zvezda i Partizan.

Pravo je čudo da novokomponovana instant "demokratija" nije dekretom ukinula ove nepodobne nazive (kao ulicama) i naslovila spomenute tzv. sportse klubove, prigodnijim imenima recimo umesto Partizan, Četnik, Nedićevac il' makar Ljotićevac.
A Crvena Zvezda bi recimo mogla da se zove Demokracki Krst ili makar Ravnogorski Demokrati.
Nekonsekventnost Instant Eurokratije ili.........?
cerski

Polakio prijatelju, ima vremena. Nikad nije kasno ....

Čekaj dok artiljerijski sinod na svojoj sjednici razmotri i utvrdi koji je svetac ili događaj "ugrožen", pa pošalje pre-poruku pa ćeš viđeti kojom brzinom će to doći na dnevni red...

Imena koja si pomenuo ("predložio" ) nemaju nikakve šanse. Tu bi se biralo između : "škorpiona" "šakala", "belih orlova", "pravoslavnih" ili "milosrdnih anđela".
Mogao bi i referendum da se raspiše.


Pa, dobro al' red je da bude u Duhu vremena, kad mogu sokaci onda mogu i fuzbaleri da se pokrste.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:44 21.04.2011

Re: Pravoslavno lop(a)tanje

Mnogim vođama ovih udruženja radno mjesto je u Padinburgu na sađenju krtole,

Znači na to je mislio drug Cvetković sa mudrošću, "hrana je naša nafta."

Jedni udarcem dve muve, proširenje Padinjaka(uspon građevinarstva) i proizvodnja krompira za Mac. Bogami vrsna ideja. Vertikalno povezivanje Udruženog Rada.

cerski
automatic automatic 21:16 21.04.2011

Re: Pravoslavno lop(a)tanje

Imena koja si pomenuo ("predložio" ) nemaju nikakve šanse. Tu bi se biralo između : "škorpiona" "šakala", "belih orlova", "pravoslavnih" ili "milosrdnih anđela".
Mogao bi i referendum da se raspiše.

Samo da nikog ne samelju...
automatic automatic 21:19 21.04.2011

Re: Pravoslavno lop(a)tanje

Bogami vrsna ideja. Vertikalno povezivanje Udruženog Rada

Skoro pa autodidaktično...

a
predatortz predatortz 19:32 20.04.2011

Druže Karagaća, molba nije direktiva

" Sveti arhijerejski sinod u sednici svojoj, pod gornjim brojem i datumom, doneo je ovu odluku:
"Umoliti uprave fudbalskih klubova...


Kako je počelo, ne treba se iznenaditi ako takvu direktivu uputi i drugim institucijama- pozorištima, bisokopima i svima onima koji se bave bilo kakvim javnim civilnim poslovima.


Verovali ili ne, druže Karagaća, postoje institucije koje znaju da ljubazno zamole za neku uslugu. Znamo da su vama bliže one koje su se svojim vernicima obraćale direktivama, ali njihovo vreme je prošlo.

Milan Karagaća Milan Karagaća 21:21 20.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

"obaveštavate se radi znanja i daljeg shodnog postupka."

da
postoje institucije koje znaju da ljubazno zamole za neku uslugu

da
Znamo da su vama bliže one koje su se svojim vernicima obraćale direktivama, ali njihovo vreme je prošlo.

znam i ja da ti čitaš kako ti se sviđa a ne kako je napisano.
Što se blizine tiče ne preferiram ni jednu koja se obraća direktivama pa bila to partija bila crkva.
milisav68 milisav68 21:27 20.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

predatortz predatortz 21:33 20.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva


znam i ja da ti čitaš kako ti se sviđa a ne kako je napisano.



Veoma je jasno da se molba pokušava pretstaviti kao direktiva.
Ta reč asocira na vremena jednoumlja, i jasno je da se , neveštom zamenom teza, ta opasna pojava pkušava adresirati na SPC.
Rekoh već nekoliko puta, nisam neki vernik. Skoknem do crkve uoči slave da odnesem žito, krstio sam decu, postim par dana godišnje, i to je to...
Ali me ovakve podmetačine ne ostavljaju ravnodušnim.


Unapred obacujem svaku insinuaciju da imam nešto protiv SPC jer mi je namera samo da ukažem na preterivanja.


Pa SPC vam je česta tema... Prečesta za nekoga ko po vokaciji nije verski analitičar.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:06 20.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

milisav68

ma ne, ni ona kada je SPC zabranila kobasicijadu.
A što se ove slike tiče, to samo potvrđuje ono što sam već rekao -samo su promenili onoga kome se klanjaju.Kao što su nekada pričali da su svi članovi SKJ tako i sada da su vernici.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:15 20.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Pa SPC vam je česta tema.

samo kada se sama nameće kao tema. Nisam ja izmislio ni ovu umolbu,ni Artemija, ni tuče monaha, ni zabranu kobasicijade, ni onaj govor i mnoge govore jednog vladike, a nisam izmislio ni ove estradne vernike kojima vera služi kao pokriće sa sve što im padne na pamet, nisam ja izmislio ni džipove ni dvorove,ni kičerajsko osveštavanje državnih institucija ni razne novoizmišljene crkvene običaje,ni limene crkve, ni Filaretovo štrajkovanje na granici, i da ne nabrajam, a Bogami ni ove koji sada ovako sočno prozivaju patrijarha i nazivaju ga raznim pogrdnim imenima.
Pri tome , za razliku od velikih vernika nikada nisam vređao ni nazivao pogrdnim imenima ljude koji drugačije misle a pogotovo ne sveštena lica. A ti pogledaj kako se braća sada međusobno časte glede Tominog slučaja.
Pa bih ti poručio da poradiš malo više sa njima da se uljude i ponašaju kao hrišćani a ne samo pričaju.
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 04:31 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

ma ne, ni ona kada je SPC zabranila kobasicijadu.
nije "crkva" zabranila kobasicijadu nego je nadležni episkop stavio vernike tog sela pod epitimiju ako prave bahanalije za vreme posta .dakle šta je tu sporno ako episkop odluči od svetih i spasonosnih sakramenata crkve likove koji se ne drže pravila vađećih za taj sakramenat.pa nisu došli da im otmu kobasice ko komunisti 45e
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:34 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

antemuralis_ortodoks
ma ne, ni ona kada je SPC zabranila kobasicijadu.
nije "crkva" zabranila kobasicijadu nego je nadležni episkop stavio vernike tog sela pod epitimiju ako prave bahanalije za vreme posta .dakle šta je tu sporno ako episkop odluči od svetih i spasonosnih sakramenata crkve likove koji se ne drže pravila vađećih za taj sakramenat.pa nisu došli da im otmu kobasice ko komunisti 45e

stvarno. Biti danas antikomunista to je izuzetna hrabrost.Samo vi uživajte.
predatortz predatortz 08:44 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Biti danas antikomunista to je izuzetna hrabrost.



Kao i onda komunista...

Vidite, ipak smo napredovali. Više se ljudi ne hapse zbog ubeđenja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:48 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Pa SPC vam je česta tema.

pa evo i Vučić pomenu ponašanje SPC pa navede slučaj štrajka glađu Filareta i Tome i različit odnos prema istim postupcima.
predatortz predatortz 08:49 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva


pa evo i Vučić pomenu ponašanje SPC pa navede slučaj štrajka glađu Filareta i Tome i različit odnos prema istim postupcima.


Šta ćete vi u tom društvu?
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:50 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

predatortz

pa evo i Vučić pomenu ponašanje SPC pa navede slučaj štrajka glađu Filareta i Tome i različit odnos prema istim postupcima.


Šta ćete vi u tom društvu?

{ta je pitanje trebalo da insinuira.?
Nisam u društvu već gledam Vučića na "Kažiprstu"
antioksidant antioksidant 08:51 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Nisam u društvu već gledam Vučića na "Kažiprstu"

зашто?
dragan7557 dragan7557 08:54 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

nije "crkva" zabranila kobasicijadu nego je nadležni episkop stavio vernike tog sela pod epitimiju

Sa kojim pravom?
prave bahanalije za vreme posta .

Od kada je jesti kobasice ili bilo šta drugo bahanalija? Jedenje je prirodna pojava koju samo potpuno lud može da bilo kome zabranjuje.
šta je tu sporno ako episkop odluči

Sporno je pravo da crkva o bilo čemu odlučuje, a osobito šta će ili kada će neko da jede.
likove koji se ne drže pravila vađećih za taj sakramenat

"Likovi" ne jedu, ljudi svoj proces uzimanja hrane nazivaju jedenjem, kod životinja se to često naziva žderanjem.
pa nisu došli da im otmu kobasice ko komunisti 45e

Trpati komuniste u celu priču je potpuno suludo, jer su i "kapitalisti" u "svojim" državama 1945 pa sve dok je trajala obnonova Evrope oduzimali viškove hrane, a što je veoma dobro dokumentovano.

"Novokomponovana" pobožnost kako crkvene vlastele tako i novih instant vernika je nova suludost grupnog sado-mazohizma na koju nije potrebno trošiti reči.

I da završim jednim prigodnim citatom:

"It is always detrimental to society to allow a group of people, who believe in one way and one way only, to come to power.

The first casualty of autocracy is the common man, the second is the truth."

cerski
predatortz predatortz 08:57 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Milan Karagaća
predatortz

pa evo i Vučić pomenu ponašanje SPC pa navede slučaj štrajka glađu Filareta i Tome i različit odnos prema istim postupcima.


Šta ćete vi u tom društvu?

{ta je pitanje trebalo da insinuira.?
Nisam u društvu već gledam Vučića na "Kažiprstu"



Ništa nije trebalo da insinuira. Tražio sam pojašnjenje. Kakve veze ima Vučić sa činjenicom da je vama SPC česta tema?
sentinel26 sentinel26 09:14 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Milan Karagaća
Pa SPC vam je česta tema.

pa evo i Vučić pomenu ponašanje SPC pa navede slučaj štrajka glađu Filareta i Tome i različit odnos prema istim postupcima.


Da, samo Vučić je zaboravio da kaže zašto je Jelenko Mićević (aka Filaret ) štrajkovao glađu na brdu Ranče.





Na tom mjestu.đe je Jelenko obavljao one rabote radi kojih i carevi idu pješke, (a na granici između Srbije i Crne Gore ) su namjeravali podići crkvu a Velja Ilić, vojvoda od malokraduckanja je obećao poveliku sumu narodnijeh novaca.

I gospodin Vučić je išao kod Jelenka po blagoslov i na ćabu.



Ako Nikolić ode u Merdare i legne na granicu između Srbije i Kosova, viđećete koliko će kosovki đevojaka sa Jelenom Trivan na čelu doći i donijeti rumene jabuke i druge ponude.
Doći će i garde, obrazi, razve zveri i mnogi Obilići koji su 1999.godine bili u nemogiućnosti da stignu na Kosovo ravno.



Milan Karagaća Milan Karagaća 09:20 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

predatortz
Milan Karagaća
predatortz

pa evo i Vučić pomenu ponašanje SPC pa navede slučaj štrajka glađu Filareta i Tome i različit odnos prema istim postupcima.


Šta ćete vi u tom društvu?

{ta je pitanje trebalo da insinuira.?
Nisam u društvu već gledam Vučića na "Kažiprstu"



Ništa nije trebalo da insinuira. Tražio sam pojašnjenje. Kakve veze ima Vučić sa činjenicom da je vama SPC česta tema?

ima veze utoliko što je pomenuo ponašanje SPC kada je štrajkovao glađu Filaret i sada Nikolić.Nećete valjda reći da Nikolić i Vučić nisu vernici, da nisu vernici i oni koji i samog patrijarha nazivaju pogrdnim imenima. To samo potvrđuje da vernici baš i nisu vernici i da crkva nije baš samo crkva.
predatortz predatortz 09:26 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Nikolić.Nećete valjda reći da Nikolić i Vučić nisu vernici, da nisu vernici i oni koji i samog patrijarha nazivaju pogrdnim imenima


Vi izjave nekih ljudi uzimate isuviše ozbiljno...


To samo potvrđuje da vernici baš i nisu vernici i da crkva nije baš samo crkva.


Ljudi se mogu pretstavljati kako im volja. Ko se busa u grudi, taj i nije neki vernik. A crkva nije samo crkva, tu se slažemo. Uvek je bila više od toga. Za mnoge. Uprkos nekim perifernim likovima u mantijama. Znate, onim koje narod zove crvenim vladikama.
dragan7557 dragan7557 09:30 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Verovali ili ne, druže Karagaća, postoje institucije koje znaju da ljubazno zamole

i druže Karagaća ova ljubaznost je divno pokazana tokom Svete Inkvizicije, Drugog Svetskog Rata i drugim prigodnim umolbama masovnog tipa. Recimo genocid nad Indijancima, Interniranje u koncentracione logore u SAD, 120.000 američkih državljana japanskog porekla u Americi i bezbroj drugih prilika gde je Sveta Mama pokazala svoje svetlo čovekoljubivo lice. Ljubav ove vrste Duhovnih Organizacija prema Pastvi je dobro dokumentovana, ali izgleda vama druže Karagaća nepoznata.

cerski
predatortz predatortz 09:35 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

i druže Karagaća ova ljubaznost je divno pokazana tokom Svete Inkvizicije, Drugog Svetskog Rata i drugim prigodnim umolbama masovnog tipa. Recimo genocid nad Indijancima, Interniranje u koncentracione logore u SAD, 120.000 američkih državljana japanskog porekla u Americi i bezbroj drugih prilika gde je Sveta Mama pokazala svoje svetlo čovekoljubivo lice. Ljubav ove vrste Duhovnih Organizacija prema Pastvi je dobro dokumentovana, ali izgleda vama druže Karagaća nepoznata.



I, gde je tu veza sa SPC?
dragan7557 dragan7557 09:36 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Nećete valjda reći da Nikolić i Vučić nisu vernici,


Naravno da jesu.

Duboko veruju u Svetu Politiku, čije Crveno Slovo traje svaki dan tokom cele godine.

cerski
dragan7557 dragan7557 09:38 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

I, gde je tu veza sa SPC?

Hrišćanstvo.

cerski
dragan7557 dragan7557 09:43 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

a Velja Ilić, vojvoda od malokraduckanja je obećao poveliku sumu narodnijeh novaca.

Pa neće valjda svojih.

cerski
dragan7557 dragan7557 09:47 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva


I gospodin Vučić je išao kod Jelenka po blagoslov i na ćabu.

Neznam zašto, al' meni se sve pričinja da je iš'o po glasove i privilegije.

cerski
dragan7557 dragan7557 09:50 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Nisam u društvu već gledam Vučića na "Kažiprstu"



cerski
dragan7557 dragan7557 09:54 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Da, samo Vučić je zaboravio da kaže zašto je Jelenko Mićević (aka Filaret ) štrajkovao glađu na brdu Ranče.

Prijatelju,

kratak je nešto ovaj Filaretov simvol gazda Verkov aka Kragujevački, je mnooogo duži i da prostiš nekako širi.


cerski
predatortz predatortz 10:08 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

dragan7557
I, gde je tu veza sa SPC?

Hrišćanstvo.

cerski



Dosta komotno tumačenje.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:08 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Znate, onim koje narod zove crvenim vladikama.

kako se kome ćefne, pa tako ima onih koji vladike zovu i žutim, crnim i raznim bojama, što samo potvrđuje koliko vernici drže do vladika i mantija i koliko mantije do vernika.
Te što ih zoveš crvenim ništa nisu imali drugačiji odnos prema državi od ovih sadašnjih, s tim da su onda odnosi bili uređeniji i manje obostrano licemerni.
A bilo je i vladika koji su svojom političkom delatnošću i nacionalnim radom naneli više štete crkvi i Srbima.
dragan7557 dragan7557 10:11 21.04.2011

Re: Druže Karagaća,

znam i ja da ti čitaš kako ti se sviđa a ne kako je napisano.

u Jevropi niko ne čita kako je napisato, a tebi je to dobro poznato.

A ako 'oćemo u Jevropu ondak moramo da se prilagodimo.

Il' baš uvek moramo da štrčimo?

cerski
dragan7557 dragan7557 10:22 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

predatortz
dragan7557
I, gde je tu veza sa SPC?

Hrišćanstvo.

cerski



Dosta komotno tumačenje.


Komotno je samo ako SPC sebe ne svrstava u Hrišćansku veroispovest, u svakom drugom slučaju je plausibilno.

cerski
dragan7557 dragan7557 10:25 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

predatortz
Biti danas antikomunista to je izuzetna hrabrost.



Kao i onda komunista...

Vidite, ipak smo napredovali. Više se ljudi ne hapse zbog ubeđenja.

Ma da, sada ih jednostavno ubiju i kvit.

cerski
predatortz predatortz 10:27 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Komotno je samo ako SPC sebe ne svrstava u Hrišćansku veroispovest, u svakom drugom slučaju je plausibilno.


Znači za Staljinove zločine su krivi svi komunisti?

Komotno...
dragan7557 dragan7557 10:43 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

predatortz
Komotno je samo ako SPC sebe ne svrstava u Hrišćansku veroispovest, u svakom drugom slučaju je plausibilno.


Znači za Staljinove zločine su krivi svi komunisti?

Komotno...

Poistovećivanje Vere i Ideologije je isključeno njihovom različitosti.

Ili kako bi rek'o jedan Dedinjski Pisac sa Nožem, (enciklopedijski znalac anglo-saksonskog jezičkog atara), istovetiti "frogove i grandmadere" nije prilično.

cerski
milisav68 milisav68 10:46 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Milan Karagaća

ma ne, ni ona kada je SPC zabranila kobasicijadu.

Stvarno, kada i gde?
Jel može neki link?

A što se ove slike tiče, to samo potvrđuje ono što sam već rekao -samo su promenili onoga kome se klanjaju.Kao što su nekada pričali da su svi članovi SKJ tako i sada da su vernici.

Ma da, igrači su samoinicijativno napravili platno sa porukom.
Pre će biti da su ljudi na vlasti osetili da im se drma položaj, pa su prešli na rezervni, i iz komunizma/socijalizma prešli u nacionalizam, a komesare zamenili crvenim popovima.
Da se ondašnja država nije mešala u SPC, ljudi poput Rista Radovića ne bi danas bili u njenom vrhu.
I ne voze samo pojedina "sveštena lica" dzipove, već i pojedini lekari, profesori, sudije, političari.....
Sve je to posledica (ne samo u Srbiji, već ceo prostor ex-YU), nakardnog sistema, gde je bila bitnija partijska podobnost od stručnosti.
Ovo danas što nam se dešava je metastaza.
Ceo sistem jedne normalne države je srušen, a vama najviše bode oči crkva.

milisav68 milisav68 10:54 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

dragan7557
Verovali ili ne, druže Karagaća, postoje institucije koje znaju da ljubazno zamole

i druže Karagaća ova ljubaznost je divno pokazana tokom Svete Inkvizicije, Drugog Svetskog Rata i drugim prigodnim umolbama masovnog tipa. Recimo genocid nad Indijancima, Interniranje u koncentracione logore u SAD, 120.000 američkih državljana japanskog porekla u Americi i bezbroj drugih prilika gde je Sveta Mama pokazala svoje svetlo čovekoljubivo lice. Ljubav ove vrste Duhovnih Organizacija prema Pastvi je dobro dokumentovana, ali izgleda vama druže Karagaća nepoznata.

cerski

Što se veoma razlikuje od komunističke ljubaznosti.
predatortz predatortz 11:02 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Ili kako bi rek'o jedan Dedinjski Pisac sa Nožem, (enciklopedijski znalac anglo-saksonskog jezičkog atara), istovetiti "frogove i grandmadere" nije prilično.



Ma da, cilj opravdava sredstvo...
dragan7557 dragan7557 11:10 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

milisav68
dragan7557
Verovali ili ne, druže Karagaća, postoje institucije koje znaju da ljubazno zamole

i druže Karagaća ova ljubaznost je divno pokazana tokom Svete Inkvizicije, Drugog Svetskog Rata i drugim prigodnim umolbama masovnog tipa. Recimo genocid nad Indijancima, Interniranje u koncentracione logore u SAD, 120.000 američkih državljana japanskog porekla u Americi i bezbroj drugih prilika gde je Sveta Mama pokazala svoje svetlo čovekoljubivo lice. Ljubav ove vrste Duhovnih Organizacija prema Pastvi je dobro dokumentovana, ali izgleda vama druže Karagaća nepoznata.

cerski

Što se veoma razlikuje od komunističke ljubaznosti.

Svakako po osobito po dužini trajanja. Komunistička ljubaznost je trajala oko sedamdeset godina, Kapitalistička oko dvesta godina, a Hrišćanska dve hiljade i kusur godina.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:12 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

predatortz
Ili kako bi rek'o jedan Dedinjski Pisac sa Nožem, (enciklopedijski znalac anglo-saksonskog jezičkog atara), istovetiti "frogove i grandmadere" nije prilično.



Ma da, cilj opravdava sredstvo...

Pre bih rekao da je sredstvo moguće birati dok cilj jednom odabran ostaje.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:21 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

predatortz
Komotno je samo ako SPC sebe ne svrstava u Hrišćansku veroispovest, u svakom drugom slučaju je plausibilno.


Znači za Staljinove zločine su krivi svi komunisti?

Komotno...

Na ovo pitanje krivice moram da se vratim.

Sigurno je da su za Staljinove zločine odgovorni su svi komunisti, a sigurno je i da da su svi vernici odgovorni za ponašanje svojih crkvi.

Konfomisanje i kolaboracija sa dogmom i/ili ideologijom ne isključuje moralne odgovornosti pojedinaca za ponašanja, kako svoja tako i grupna.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:23 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Ma da, igrači su samoinicijativno napravili platno sa porukom.

Sigurno, u ranija vremena su uobičavali da samoinicijativno vodaju opanke, al' vremena se menjaju.

cerski
predatortz predatortz 11:23 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva


Svakako po osobito po dužini trajanja. Komunistička ljubaznost je trajala oko sedamdeset godina, Kapitalistička oko dvesta godina, a Hrišćanska dve hiljade i kusur godina.



Filozofija,ideologija,vera ( zovi to kako hoćeš ) koja traje preko 2000 godina nije za podceniti. Pritom, bez sredstava prinude, čisto na dobrovoljnom osnovu, beleži porast pristalica. Zovi to i modom, to je činjenica.
Kažete tamo je puno bivših komunista. Slažem se.
Mole se i tumače veru nakaradno,teatralno, primitivno. Slažem se.
No, za crkvu ne treba moralno-politička podobnost. Svako je u njoj dobrodošao. Pa i grešnici. Oni najviše.
dragan7557 dragan7557 11:27 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Sve je to posledica (ne samo u Srbiji, već ceo prostor ex-YU), nakardnog sistema, gde je bila bitnija partijska podobnost od stručnosti.

Sve dok konačno nismo shvatili da je stranačka pripadnost odlučujući faktor, Jes' da je poduže trajalo al' sad smo na pravoj džadi.

cerski
predatortz predatortz 11:28 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

dragan7557
Ma da, igrači su samoinicijativno napravili platno sa porukom.

Sigurno, u ranija vremena su uobičavali da samoinicijativno vodaju opanke, al' vremena se menjaju.

cerski


Bivalo je i onih koji nisu upražnjavali tu disciplinu. U mojoj porodici, recimo, svi imaju smeđu kosu i plave oči. I, nekako se poklopilo, ni komunistički ni ustaški sinovi u mom kraju ne vole da čuju moje prezime.


dragan7557 dragan7557 11:32 21.04.2011

Re: Druže Karagaća, molba nije direktiva

Pa i grešnici. Oni najviše.

Dakle pogodili ste osnovu. Kod prave pravcate uspešne crkve su apsolutno svi vernici grešnici.

Od Adama pa na ovamo. Što se ova sumanutost naslednog greha kosi sa pameću je nevažna činjenica.

cerski

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana