Društvo| Kultura| Život

TREŠNJE

razmisljam RSS / 11.04.2011. u 01:36


               Sedimo tako preksinoć moj R. i ja i tek uzgred osluškujemo vesti koje se smenjuju na TV-u. Spikerka najavljuje skup podrške narodu Japana na Trgu republike i u sklopu istog, podelu hiljadu i jedne sadnice trešnje.
               Zgledamo se na trenutak...
               Pitanje postavim ja:
               - Neće valjda?


                                                                     *** *** ***

              Hoće:

 http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=04&dd=10&nav_category=12&nav_id=505259

 

 

 

Tagovi



Komentari (298)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zoja444 zoja444 20:22 11.04.2011

Re: Pogrešno

Lepše bi bilo da su trešnje zasadili

kao drvored uz Dunav ili u nekom parku.


slazem se i podrzavam. sjajna ideja.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:39 11.04.2011

Re: Pogrešno

jedan.kub
Lepše bi bilo da su trešnje zasadili

Ne, organizatori su morali imati finansijska sredstva za organizaciju ovakvog skupa. Trebalo je platiti binu, sadnice, organizaciju, silne reklame na televiziji... Znaci neka sredstva su potrosena, a nikakva nova nisu skupljena. Razlog? Podrska (moralna?!) narodu Japana.


kao drvored uz Dunav ili u nekom parku.
Videla sam da i u nujoškom parku (tv), imaju zasadjene trešnje na radost svih šetača.


Ili u Vasingtonu. Ceo drvored je poklon Japana.



Pa je l' nije moglo da se smisli nesto ovako: svako drvo kosta toliko i toliko, koliko para toliko sadnica, i sve sadnice da se posade uz reku, Savu recimo? Pa da vidimo ko je dosao da da a ko da uzme. Obicno ljudi nesto uplate, a za razne uplate dobiju razne (ali jednako simbolicne) poklone, ali ovo je valjda jedina dobrotvorna akcija za koju znam da se nista ne daje, nego se uzima.
Pa stvarno covek mora da se zapita sta tu nije u redu

margos margos 20:58 11.04.2011

Re: Pogrešno

Ma da su tog dana tri sadnice posadili tu na Trgu, bilo bi smislenije od deljenja i izazivanja haosa. O predlogu sadnje uz reku da i ne govorim...
razmisljam razmisljam 22:16 11.04.2011

Re: Pogrešno

silver bullet

Hvala na dobrodoslici. Bar na tvoj blog.


На мој блог се и односи, наравно. На осталима сам и ја само гост, тако да би било претенциозно да тамо дочекујем намернике добродошлицом.
И нема на чему. Драго ми је што си свратила, чак и ако не усагласимо ставове.

Naivnost je divna, mada precenjena osobina jer svima mirise na mladost.
U vreme velikih posasti svaka je pomoc dragocena, pa i moralna.
Ali koliko je narod Japana osetio ovu moralnu podrsku?
Moje je misljenje, jako malo. Tu se i svaki smisao podrske gubi, osim ako nam nije cilj da se sami bolje osecamo.


Вероватно си у праву. А сад контра питање: шта смо ми као народ/земља/држава у стању да учинимо а да то народ Јапана збиља осети?
Мени не смета морална подршка. Што да не? У крајњој инстанци, нека добробит произилази већ из тога што се н е к о м желело добро, што се показало саосећање. Хоћу рећи, ма колико себично деловало, мени је збиља довољно и да се сами на тренутак осећамо боље и бољима. Можда пожелимо да то осећање потраје, па, ако се потрудимо да га задржимо, нешто ипак покренемо са овог тужног дна.
Ето, тако ја гледам на то.

Vidis, ja imam jedno drugo pravilo kad pomazes drugome.
Nije vazno koliko si dao, vec koliko ti je ostalo kad si to dao.

Ili sto bi rekao cika Jova Zmaj:
Ako cinis mnogo a mogao bi vise,
Malo ti se pise.
Ako cinis malo i ne mozes vise,
Mnogo ti se pise.

Ovaj skup je dao jako malo i po meni nema nikakvu prakticnu svrhu.


Моје једина правила када помажем другима су да не тражим хвала, чиним колико могу и не објавбљујем то на велика звона. Никад.
А писање тога што чиним ме једноставно не занима.
И сваком остављам слободу да сам одлучује колико ће и како помоћи. Јер, то су, на крају крајева, сасвим личне ствари.

I kako ti rece, svako ima pravo na svoje misljenje.
A novac je za to morao postojati, slazes se? Nema tu nikakve teorije zavere. Bolje da su ga dali Crvenom krstu da ga posalje u Japan.


Можда је и боље. А можда уопште не бисмо потезали тај аргумент да је јуче све прошло онако како је замишљено - лепо и достојанствено, већ бисмо били поносни на себе. Ко ће га знати?
Имаш право, неки новац је потрошен. Можда и није требао бити, али ово је барем било са добрим намерама. На то не могу да имам замерке.
razmisljam razmisljam 22:19 11.04.2011

Re: Pogrešno

appendix
Ono što je sasvim sigurno nakon ovoga, a to je da će Srbija za koju godinu postati najveći uzgajivač trešanja...


Разочараћу те, али ти морам рећи да грешиш. Може само да буде гомила трешњевог дрвета за неке фине комаде намештаја.
Већ сам изразила бојазан да ће многа та недужна стабалца пострадати оног тренутка када њихови власници открију тужну истину да су то само украсне биљке које не рађају.
razmisljam razmisljam 22:25 11.04.2011

Re: Pogrešno

loader
Надам се да ће mr loader свратити поново те ће бити у прилици да вам да појашњење

Evo, svratio sam ponovo

Ali, to, oko pojašnjenja... Čemu? Neki ljudi organizovali jedan skup sa plemenitim porukama, hteli da podele trešnjine mladice u znak dobre volje... A rulja umalo do smrti izgazila jednu žensku osobu otimajući se, grabeći, vukući..! Ako neko umesto fokusiranja na takvo, porazno, sramotno, tragično ponašanje proturi odgovornost ovih koji su po jednom sunčanom danu hteli da naprave jednu lepu kolektivnu sliku - onda je na to proturanje jedan od adekvatnih komentara ironija (detalji sa milicijom i autodestruktivnim mentalitetom sačinjenim u socijalizmu izneti su u gornjem komentaru).



Благодарим што сте ипак решили да појасните Ваше излагање упркос својој незнатној запитаности ( ,,Čemu?'' ) . Можда сте заборавили, али, не познају баш сви Ваш стил изражавања и склоност ка иронији. Тако да, не би ли се избегли непотребни неспоразуми, ваља по некад приступити и тумачењима реченог.
razmisljam razmisljam 22:40 11.04.2011

Re: Pogrešno

Anonimni Pojedinac


Ma daj bre... umrecu od smeha
Lepa kolektivna slika se dakle pravi tako sto se ljudi namame da dodju time sto im se nudi nesto retko (japanske tresnje) za dzabe, ali jebi ga, ako se ljudi stvarno prime, i zaista dodju sto je organizatorima i BIO cilj, onda su ti ljudi stoka, jer sta su imali da dolaze u broju vecem od ponudjenih sadnica i da se okupljaju tamo gde se dele sadnice? Sram da ih bude, trebalo je njih par hiljada da spontano naprave Peanovu krivu na Trgu Republike, samoinicijativno naravno, iako nije postojala nikakva namera da se napravi bilo kakav poredak medju zainteresovanima za sadnice, vec je svih hiljadu i jedna sadnica trebalo da se podele kroz jedna vrata jednog jedinog autobusa. I sve u isto vreme.
Majku mu kako bre da nastane stampedo? Stvarno da ne poveruje covek.

Se tjudim.


Надам се да још ниси умро* од смеха, те да ћеш бити у прилици да прочиташовај мој коментар.

Мало си превише искарикирао читаву ситуацију. Али, то је сасвим у реду. Ти тако гледаш на ствари.
Хајдемо мало овако: А зашто не би била формирана Пеанова крива ( признајем да не знам шта је то / погледаћу касније, када изодговарам на коментаре /, али претпостављам да је некав уређени низ или врста )? Мислим, тамо су били одрасли људи са пуном, како се каже, моралном, материјалном, пословном одговорношћу и способношћу. Зар је превише од таквих очекивати да се понашају у складу са тим?
Нормално би било да се ред формирао - грабеж је ненормалан.
Нормално је било, када је грабеж већ настао, повући се и помоћи другима да се повуку или покушати завести некакав ред док не стигну они који су били задужени за то - ненормално је наставити са својим учешћем у свему.
Или грешим?

*
С обзиром да ти је надимак Анонимни Појединац у мушком роду, морала сам да прибегнем обраћању ти у истом, јер не располажем никаквим другачијим подацима о теби. Не замери ако грешим.
razmisljam razmisljam 22:47 11.04.2011

Re: Pogrešno

ivana23
appendix
Ono što je sasvim sigurno nakon ovoga, a to je da će Srbija za koju godinu postati najveći uzgajivač trešanja...


Japanska tresnja ne daje jestiv plod, to je ukrasno drvo.


Ивана,
хвала ти на појашњењу. Appendix није баш најбоље пазио на часу - разјаснили смо то још негде на самом почетку коментара ( а и неколико пута накнадно ), но није згорег поновити још једном.

Добродошла.
razmisljam razmisljam 22:57 11.04.2011

Re: Pogrešno

dr.wagner


-Čudno mi je jedino to što se vi njima čudite ...

Wagner



Не чудим се. Предвидела сам, очекивала. Није ме изненадило.
Само, никако не могу да се навикнем. Надам се бољем, другачијем, позитивнијем...
И тако у бе-скра-јон.
Шта ћете, жив сам створ.

Nisam generalizirao


Извињавам се ако сам вас погрешно разумела.
razmisljam razmisljam 23:04 11.04.2011

Re: Pogrešno

dr.wagner
-A izgledaju tako uljuđeno i pitomo dok šetaju unuke ...
, a dajte im pušku ... ili sadnicu ,svejedno ... i evo rata


Сурово истинито, dr.wagner.
Нема се шта додати.
razmisljam razmisljam 23:14 11.04.2011

Re: Pogrešno

jedan.kub
kao drvored uz Dunav ili u nekom parku.
Videla sam da i u nujoškom parku (tv), imaju zasadjene trešnje na radost svih šetača.


Лепа идеја. Да сам стигла до овог твог коментара раније, не бих исто то написала тамо негде далеко изнад, већ бих се позвала на тебе.
Овако испадох плагијатор.
razmisljam razmisljam 23:17 11.04.2011

Re: Pogrešno

zoja444


Ћао, Зоја.
Само да знаш да си примећена.
razmisljam razmisljam 23:20 11.04.2011

Re: Pogrešno

Anonimni Pojedinac
Pa je l' nije moglo da se smisli nesto ovako: svako drvo kosta toliko i toliko, koliko para toliko sadnica, i sve sadnice da se posade uz reku, Savu recimo? Pa da vidimo ko je dosao da da a ko da uzme.


Ова идеја ми се баш допада.
А и фотка је лепа. Хвала.
razmisljam razmisljam 23:23 11.04.2011

Re: Pogrešno

Ma da su tog dana tri sadnice posadili tu na Trgu, bilo bi smislenije od deljenja i izazivanja haosa. O predlogu sadnje uz reku da i ne govorim...


Не бих могла а да се не сложим са тобом.
Имало је, као што се да видети, разних начина...
loader loader 23:46 11.04.2011

Re: Pogrešno

... vec je svih hiljadu i jedna sadnica trebalo da se podele kroz jedna vrata jednog jedinog autobusa. I sve u isto vreme.
Majku mu kako bre da nastane stampedo?


I da su bila ne jedna, cela vrata, već samo polovina vrata - ljudi sebi ne smeju da dozvole da naprave stampedo. Gde je falinka ovog slučaja? Pa - stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. ... ... ... ...
... .. ... ...
.. .... .... ....


zoja444 zoja444 23:50 11.04.2011

Re: Pogrešno

razmisljam

Ћао, Зоја.Само да знаш да си примећена.


Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 23:52 11.04.2011

Re: Pogrešno

razmisljam
Anonimni Pojedinac


Ma daj bre... umrecu od smeha
Lepa kolektivna slika se dakle pravi tako sto se ljudi namame da dodju time sto im se nudi nesto retko (japanske tresnje) za dzabe, ali jebi ga, ako se ljudi stvarno prime, i zaista dodju sto je organizatorima i BIO cilj, onda su ti ljudi stoka, jer sta su imali da dolaze u broju vecem od ponudjenih sadnica i da se okupljaju tamo gde se dele sadnice? Sram da ih bude, trebalo je njih par hiljada da spontano naprave Peanovu krivu na Trgu Republike, samoinicijativno naravno, iako nije postojala nikakva namera da se napravi bilo kakav poredak medju zainteresovanima za sadnice, vec je svih hiljadu i jedna sadnica trebalo da se podele kroz jedna vrata jednog jedinog autobusa. I sve u isto vreme.
Majku mu kako bre da nastane stampedo? Stvarno da ne poveruje covek.

Se tjudim.


Надам се да још ниси умро* од смеха, те да ћеш бити у прилици да прочиташовај мој коментар.

Мало си превише искарикирао читаву ситуацију. Али, то је сасвим у реду. Ти тако гледаш на ствари.
Хајдемо мало овако: А зашто не би била формирана Пеанова крива ( признајем да не знам шта је то / погледаћу касније, када изодговарам на коментаре /, али претпостављам да је некав уређени низ или врста )? Мислим, тамо су били одрасли људи са пуном, како се каже, моралном, материјалном, пословном одговорношћу и способношћу. Зар је превише од таквих очекивати да се понашају у складу са тим?
Нормално би било да се ред формирао - грабеж је ненормалан.
Нормално је било, када је грабеж већ настао, повући се и помоћи другима да се повуку или покушати завести некакав ред док не стигну они који су били задужени за то - ненормално је наставити са својим учешћем у свему.
Или грешим?

*
С обзиром да ти је надимак Анонимни Појединац у мушком роду, морала сам да прибегнем обраћању ти у истом, јер не располажем никаквим другачијим подацима о теби. Не замери ако грешим.


Ne zameram.
Kako da ti objasnim. Gresis. Jednostavno ocekivati da ce narod spontano da se organizuje je apsolutno nerealno, cak mogu mozda da kazem da se protiv prirodnim zakonima :) Prirodni zakon je povecanje nereda - entropije - za smanjenje potrebno je uloziti energiju (u ovom slucaju organizaciju).

Kao prvo, imam jedan post gore kod Strongmana u kome pisem da se kultura strpljenja i cekanja uci, ali mi jednostavno nismo imali ni vremena ni resursa da to naucimo. Ali cak i da jesmo, kada se na velikom prostoru nadje masa bez nadzora, postoji mogucnost za eksces cak i kada se ne bore svi za istu stvar. Zato u tom tzv. civilizovanom svetu i na mestima koja su mnogo manja i opsluzuju mnogo manje ljudi postoji neki sistem koji uredjuje ljude - u bankama, u prodavnicama, svuda. Postoje dakle crte, postoje sipke sa konopcima koje fromiraju redove gde se ljudi redjaju i na kraju postoji nadzor. Na aerodromima, u bankama, u bioskopima, svuda, a broj je daleko manji nego juce na Trgu.

Sto se same podele sadnica tice, odgovor je jednostavan, previse mali prostor, previse ljudi. Nemoguce bez organizacije.
Ocekivati da se hiljadu ljudi uredi u vijugavu krivu, a da im se ne omoguci ne vreme ni prostor za to, je naprosto nerealno. Narodu cak nije receno ni odakle ce se sadnice deliti, da bi oni mogli da se organizuju unapred, vec jednostavno kad je predstava zavrsena, receno je da ce sadnice biti deljene (a od ranije se zna iz zutih autobusa) te su se prirodno , najnormalnije, ljudi od bine uputili ka jednom od nekoliko autobusa koji su stajali na Trgu. Ali kada se hiljadu ljudi uputi radijalno ka jednoj tacki, vrlo brzo nastane zagusenje, a izlaz nije ostavljen, niti je prethodno napravljen zametak reda da se na njega nastavi, a i da jeste, nema prostora za toliko ljudi. Naravno, da kad je komesanje nastalo, ljudi su pokusali da se izvuku i pomognu drugima. Snimci koji su vidjeni ovde su snimci klimaksa, koji se desio prilicno brzo u roku od par minuta. Cim je zagusenje dostiglo odredjenu kriticnu vrednost, i ljudi videli da preti opasnost poceli su da se izvlace, ali je bilo tesko, jer je prostor mali. Nista to nije sporno, ali kako da kazem, to je kao zagusenje na autoputu. Kad nastane, tesko je iz njega izaci.
E sad, ovih nekoliko ratobornih koji su u stanju da ubiju za tresnju zaista ne mogu da branim, ali stvarno ne mislim da su takvi vecina.

Nad ovim narodom najlakse se zgrazavati, zasto ga neko ne nauci?

A juce je recimo bila divna prilika za to, koju je organizator - Grad Beograd (namerno?) propustio. A recimo da je to nesto mnogo vrednije nego svi baloni i zastavice, pa i sadnice, koji su deljeni.
A ako je slucajno, onda je organizator nesposoban da organizuje jedan relativno benigni skup od par hiljada ljudi na gradskom trgu bez incidenta, i prvi je na listi za pljuvanje. Ako ne umes da vodis grad (selo, drzavu) onda se barem skloni i to prepusti nekom ko ume. Sta mislite, da li bi ishod bio isti da je ovaj skup organizovao neki Japanac?
Ja mislim da ne bi.

razmisljam razmisljam 23:52 11.04.2011

Re: Pogrešno

loader
ljudi sebi ne smeju da dozvole da naprave stampedo


The heart of the metter

Pa - stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. ... ... ... ...
... .. ... ...


Разумели смо и први пут, али ваљда није згорег поновити.
razmisljam razmisljam 23:54 11.04.2011

Re: Pogrešno

zoja444


Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 23:54 11.04.2011

Re: Pogrešno

loader
... vec je svih hiljadu i jedna sadnica trebalo da se podele kroz jedna vrata jednog jedinog autobusa. I sve u isto vreme.
Majku mu kako bre da nastane stampedo?


I da su bila ne jedna, cela vrata, već samo polovina vrata - ljudi sebi ne smeju da dozvole da naprave stampedo. Gde je falinka ovog slučaja? Pa - stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. Stampedo nije za ljude, bez obzira na broj vrata. ... ... ... ...
... .. ... ...
.. .... .... ....

Imam utisak da ti mislis da ljudi namerno naprave stampedo?
Ne znam stvarno kako da objasnim drugacije ovo sto pises...



razmisljam razmisljam 00:26 12.04.2011

Re: Pogrešno

Anonimni Pojedinac


Видим да се ми дивно нећемо сложити, али то је сасвим у реду док смо у стању да мирно размењујемо аргументе, што је успех сам по себи и вероватно је да смо таквом начину понашања негде научени.
Ту долазим до поенте, крећући од краја твог коментара.
Дакле, не уче се правила понашања на Тргу док се деле бесплатне саднице јапанских трешања. Васпитање, манири, код понашања, назови то како хоћеш, доноси се од куће, из породице, можда нешто мало из школе и једва још по нешто из окружења, ако човек има довољно мозга да уочи шта је оно добро што би из истог могао да покупи и примени.
У домен утопије спада идеја да градска власт треба некога да учи како да се понаша.
Ту долазимо до следеће зачкољице. У праву си, не спорим, да је организација оманула. Дилетантизам, незаинтересованост, неспособност, неспремност на одређену реакцију, кратковидост... нешто од тога је било на делу, или све помешано у неизбежну катастрофу.
Опет, уз поштовање твог аргумената да је хаос природно стање, а ред неприродно, где је ту стечена свест о томе шта је у реду чинити, а шта није, које је понашање исправно, а које не?
Да је тога било и ствари би се одвијале на сасвим други начин. Многи од учесника скупа су заборавили да понесу са собом сопствено кућно васпитање. Са жаљењем ћу претпоставити да многи нису ни имали шта да понесу. А за то није крива власт ( чији део кривице ни не помишљам да спорим ).
Тачно је да народ коначно треба научити. Одакле кренути? По мени, одасвуд одакле је то могуће: од породице, школе, најближе продавнице, средстава јавног информисања, аутобуса, железничких станица, организатора јавних скупова... Али темељно, стално, упорно едуковати. Не сводити све само на ad hoc акције кратког даха.
Потребно је време и стрпљење и добра воља за то. Ништа се не може променити преко ноћи. Но, прво се мора хтети. А за то нема довољно заинтересованих.

И да не дужим више.
Не знам колико си пратио акцију Хиљаду ждралова за Јапан. Видиш, ту се неки народ сам организовао. До душе, ништа није дељено осим огромних количина позитивне енергије, али, кроз салу Дома омладине је прошло јако пуно људи, а да се није догодио ни најмањи ексцес. Сви су се скупили са истом идејом, на истом задатку, и све је савршено функционисало без неке посебне, претеране организације.
Можеш рећи да је пример погрешан. Можда и јесте. Опет, усуђујем се да тврдим да би, да је та иста група људи дошла на Трг са идејом да преузме саднице, то прошло у најбољем могућем реду.

P.S. Свратићу врло радо да прочитам то што си написао код Стронгмена чим успем да се некако искобељам одовуд.
И покушаћу да се и тамо културно и фино и љубазно не сложим са тобом.
Шалим се, наравно.
Али не за свраћање.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 00:50 12.04.2011

Re: Pogrešno

Не знам колико си пратио акцију Хиљаду ждралова за Јапан. Видиш, ту се неки народ сам организовао. До душе, ништа није дељено осим огромних количина позитивне енергије, али, кроз салу Дома омладине је прошло јако пуно људи, а да се није догодио ни најмањи ексцес. Сви су се скупили са истом идејом, на истом задатку, и све је савршено функционисало без неке посебне, претеране организације.


Ah znaci TO je poenta. Kako ste vi kulturni a ovi sa Trga nisu.

Ne mogu da se slozim.
Mislim da poredjenje ova dva skupa uopste nije na mestu.
Ljudi u
Domu omladine su dosli da daju. I nije ih bilo toliko i nisu svi u istom trenutku dosli. Dakle, parametri su drugaciji - mesto, vreme organizacija. Ne moze se porediti ponasanje grupe koja ima odredjenu potraznju za necim sto se deli a nema ga dovoljno i grupe koja se okupila da se "zeza" (nemojte da me pogresno shvatite). Samim tim ne moze ni organizacija da bude ista.
A organizacija vaseg skupa je bila sasvim solidna - koliko ja znam trajala je oko nedelju dana na blogu i znalo se sta ce se gde i kako dogadjati.
Sto sa ovi drugim skupom nikako nije slucaj.

A propos vase ideje da se hiljadu ljudi spontano poredja u vijugavu liniju koja vodi do vrata zutog autobusa imam samo ovo pitanje: da li ste IKADA videli na nekoj autobuskoj stanici da ljudi stoje ispred vrata gradskog busa u formaciji linije ako ih je vise od 5? Ja ne.

razmisljam razmisljam 00:51 12.04.2011

Re: Pogrešno

Anonimni Pojedinac

loader


Остављам вас двојицу да сами решите међусобне несугласице, ако мислите да их треба решавати. Ја сам по том питању рекла шта сам имала.
HAUG!

( Само ћу из прикрајка да мотрим да ли се лепо опходите један према другом. Тек да знате. )
abrasax abrasax 00:51 12.04.2011

Re: Pogrešno

Опет, уз поштовање твог аргумената да је хаос природно стање, а ред неприродно, где је ту стечена свест о томе шта је у реду чинити, а шта није, које је понашање исправно, а које не?


Čekajte malo - tvrditi da su haos i entropija isto ne pije vodu. I ulaganje energije je prirodno stanje, ali i ono može postati entropija, zar ne? Meni se čini da ste oboje pobornici ideje da je organizacija neprirodna stvar, zato što se uči. U tom slučaju sistem je važniji od pojedinca...

...ja sam već poprilično pospana. Da pokušam da preformulišem: predrasude o neprirodnosti učenja vode predrasudama o neprirodnosti organizacije, a ljudi onda, bar delimično, sopstvenu odgovornost svaljuju na organizatore. Ne kažem da ovi nisu odgovorni, već da svako, ili bar dovoljan broj pojedinaca ne zaboravi gde su mu granice. No, ne mislim ni da je "pučina" beslovesna, pa da podleže gotovo fizičkim zakonima, već da u određenim situacijama dozvoljava sebi previše. E, to se uči. Ok, trake, linije, obeležavanja, sve su to korisne stvari, ali ne i dovoljne. Pitanje je da li naš preovlađujući model učenja uopšte ima tu lekciju da komoditet nije najveća vrednost.
Umorila sam se...ako ovo nekoga interesuje ja ću se nastaviti...
razmisljam razmisljam 01:00 12.04.2011

Re: Pogrešno

Anonimni Pojedinac
Ah znaci TO je poenta. Kako ste vi kulturni a ovi sa Trga nisu.


ТО свакако не може бити поента и видим да си и сам то увидео. Стога нећу да коментаришем. Осим тога, све сам објаснила у свом претходном коментару и не желим да се понављам.
Поред тога, већ сам се по мало и уморила покушавајући упорно да будем ажурна у одговорима, па ми мозак мало слабије ради - плашим се да се прегрејао, а не бих да изазовем никакав кратак спој ни у својој глави, а нарочито не овде. Тако да...

Mislim da poredjenje ova dva skupa uopste nije na mestu.


И сама сам изразила бојазан да је то можда неупоредиво.

da li ste IKADA videli na nekoj autobuskoj stanici da ljudi stoje ispred vrata gradskog busa u formaciji linije ako ih je vise od 5? Ja ne.


Јесам. До душе, јако давно. И да се не лажемо - у Москви. Била сам искрено задивљена.

abrasax abrasax 01:00 12.04.2011

Re: Pogrešno

Ali kada se hiljadu ljudi uputi radijalno ka jednoj tacki,


Pogledaš levo, pogledaš desno... Zar oprez nije prirodan? Zašto radijalno kretanje? Nisu oni ozračeni, nego Japanci!
razmisljam razmisljam 01:12 12.04.2011

Re: Pogrešno

abrasax
Опет, уз поштовање твог аргумената да је хаос природно стање, а ред неприродно, где је ту стечена свест о томе шта је у реду чинити, а шта није, које је понашање исправно, а које не?


Čekajte malo - tvrditi da su haos i entropija isto ne pije vodu. I ulaganje energije je prirodno stanje, ali i ono može postati entropija, zar ne? Meni se čini da ste oboje pobornici ideje da je organizacija neprirodna stvar, zato što se uči. U tom slučaju sistem je važniji od pojedinca...


Сад још и обнављање градива из физике у овај позни час? Где ће ти душа?

Шалу на страну.
Ствари се евидентно компликују. Како сад да објасним шта мислим, а да се при томе не упетљам као пиле у кучине?
Наиме, нисам ни покушала да тврдим да су хаос и ентропија исто. Нити мислим да је организација неприродна ствар.
Ма, све је то релативно. Ћелије се организују у ткива и органе, ови у организме... Што је припродно. И човекова потреба да се организује у групе... и...
Са друге стране, постоји и организација друге врсте, која се учи и стиче искуствено.

И тако полако губим поенту...

Зато, док не заборавим, добро ми дошла.
razmisljam razmisljam 03:05 12.04.2011

Re: Pogrešno

abrasax
Umorila sam se...ako ovo nekoga interesuje ja ću se nastaviti...


Е, сад си ме насмејала у ово глуво доба овом својом реченицом. ( Могу да те замислим како поспано зеваш над тастатуром борећи се свим силама да држиш очи отворене. )
Разумем сасвим шта желиш да кажеш, али и мени је елан за разговор нешто спласнуо, па можда можемо да наставимо када се лепо напајкимо.

Иначе, ако ти чини задовољство, слободно ти настави са елаборирањем својих ставова. Зар је уопште битно да ли то некога интересује? И ово не мислим поспрдно. Просто, ако неко жели нешто да каже, само напред. Зато ваљда и постоји опција коментара.
wukadin wukadin 08:15 12.04.2011

Re: Pogrešno

razmisljam

wukadin
Jest' da nije neka pouzdana novina, al' ako se to prevede...А ко ће да преводи?Наши "пријатељи" из суседних нација?! Или можда неки домаћи "локатор" Богами... већ ми је чудно што Кркиша ћути, можда напорно ради на преводу Вукадине, лепо те молим да на овом месту не призиваш ђав'ла. Неће на добро изаћи, а ја нисам баш утренирана за окршаје ( макар и вербалне ) са људима тог кова.


Нема фрке, знам где ћу да их тражим.
Код онога што има бицепси мозак.
margos margos 11:47 12.04.2011

Re: Pogrešno

A juce je recimo bila divna prilika za to, koju je organizator - Grad Beograd (namerno?) propustio. A recimo da je to nesto mnogo vrednije nego svi baloni i zastavice, pa i sadnice, koji su deljeni.
A ako je slucajno, onda je organizator nesposoban da organizuje jedan relativno benigni skup od par hiljada ljudi na gradskom trgu bez incidenta, i prvi je na listi za pljuvanje. Ako ne umes da vodis grad (selo, drzavu) onda se barem skloni i to prepusti nekom ko ume. Sta mislite, da li bi ishod bio isti da je ovaj skup organizovao neki Japanac?
Ja mislim da ne bi.

Sa prvom rečenicom sam apsolutno saglasna - mogli smo na trenutak da se ugledamo na Japance i reagujemo na njihov način.
Ok ok - onda to ne bismo bili mi - bučni, srčani, šašavi. Al' što se mene tiče, baš bi bilo simpatično i lepo da smo skup priredili u japanskom stilu.

Drugi deo: DA, organizator nije sposoban da organizuje ni ovako jednostavan skup podrške jer:
- deljenjem sadnica obesmišljava humanitarnu akciju
- način deljenja - stabljike nisu semenke, pa da ih čovek stavi u ruku ili džep i produži dalje, ostavljajući prostor drugima, već su mogli jedni drugima oči povaditi i svakako ih izlomiti izvlačeći se iz gužve, prostor nije ostavljen da oni koji su uzeli sadnicu mogu da nastave već su ostajali u mestu itd

(Potpuno sam saglasna sa tvojim (malo iznad) opisom dešavanja - ljudima nije ostavljen prostor da se izvuku iz meteža u kome su se mnogi, i mimo svoje želje, našli. )

Pomešanost otimačine, zgražavanja, neorganizovanosti - rezultiralo je našim naveliko i naširoko čuđenjem i pljuvanjem. Trebalo bi da nam je za nauk, za sledeću situaciju.
JJ Beba JJ Beba 12:08 12.04.2011

Re: Pogrešno

Djilas se nije pojavio, ali to ne menja nista.

mislila sam na ovo
appendix appendix 14:13 12.04.2011

Re: Pogrešno

razmisljam
ivana23
appendix
Ono što je sasvim sigurno nakon ovoga, a to je da će Srbija za koju godinu postati najveći uzgajivač trešanja...


Japanska tresnja ne daje jestiv plod, to je ukrasno drvo.


Ивана,
хвала ти на појашњењу. Appendix није баш најбоље пазио на часу - разјаснили смо то још негде на самом почетку коментара ( а и неколико пута накнадно ), но није згорег поновити још једном.

Добродошла.

Hvala, umro bih u neznanju...
razmisljam razmisljam 15:16 12.04.2011

Re: Pogrešno

wukadin
razmisljam

wukadin
Jest' da nije neka pouzdana novina, al' ako se to prevede...А ко ће да преводи?Наши "пријатељи" из суседних нација?! Или можда неки домаћи "локатор" Богами... већ ми је чудно што Кркиша ћути, можда напорно ради на преводу Вукадине, лепо те молим да на овом месту не призиваш ђав'ла. Неће на добро изаћи, а ја нисам баш утренирана за окршаје ( макар и вербалне ) са људима тог кова.


Нема фрке, знам где ћу да их тражим.
Код онога што има бицепси мозак.


Хвала на разумевању. И чувај се. Мада, ти си искусан фајтер.
razmisljam razmisljam 15:20 12.04.2011

Re: Pogrešno

margos
Trebalo bi da nam je za nauk, za sledeću situaciju.


Има ли неко икакву идеју колико пута једна иста ситуација треба да се понавља на овим просторима, е да бисмо се некако/коначно узели у памет и извукли поуку на основу које ћемо настојати да нешто променимо?
razmisljam razmisljam 15:23 12.04.2011

Re: Pogrešno

appendix
razmisljam
ivana23
appendix
Ono što je sasvim sigurno nakon ovoga, a to je da će Srbija za koju godinu postati najveći uzgajivač trešanja...


Japanska tresnja ne daje jestiv plod, to je ukrasno drvo.


Ивана,
хвала ти на појашњењу. Appendix није баш најбоље пазио на часу - разјаснили смо то још негде на самом почетку коментара ( а и неколико пута накнадно ), но није згорег поновити још једном.

Добродошла.

Hvala, umro bih u neznanju...




Ето, доживео си неочекивано просветљење.
Дружење на Блогу је чу - до једно.
loader loader 01:36 13.04.2011

Re: Pogrešno

Anonimni pojedinac:

Nad ovim narodom najlakse se zgrazavati, zasto ga neko ne nauci?

A juce je recimo bila divna prilika za to, koju je organizator - Grad Beograd (namerno?) propustio.


Ah... pa... trebalo je da se pojavi stotinak začešljanih osoba u svetlim civilnim odelima i da jedno sat do sat i po čita okupljenima o lepom ponašanju. Ujednačenim glasom, jasno, dovoljno čujno... Naravno, prva lekcija je: "Ne praviti žamor i dovikivanje dok neko čita na javnom skupu".

Da, to bi bilo rešenje.

Nakon toga bi se pristupilo ispitivanju naučenog gradiva. Tek nakon što bi se utvrdilo da je jedna kritična masa prisutnih naučila kako se treba ponašati, moglo bi se pristupiti probnom deljenju sadnica. Samo 10. Ako bi sve proteklo bez tuče, još 10. Ako ni tada ne bi bilo tuče, još 100. Pa 200, itd. Sve dok cela količina ne bi bila podeljena.

Stvarno izvrstan taj vaš predlog (mislim, predlog da se masa nauči kako da se ponaša, umesto da se kritikuje kad napravi stampedo i umalo ubije jednu ženu). Preporuka !

loader loader 01:44 13.04.2011

Re: Pogrešno

Razmišljam:

Не бих била толико брутална, mr loader.
Опет, не могу да се отмем утиску да је подела садница могла да се организује и другачије,


Kako? Shvatate li koliko je radikalna volja za otimačinom i međusobnim povređivanjem bila radi postizanja cilja, otimanja jedne zbunjene sadnice. Kad tolika zlojed i haotizam postoje, teško je govoriti o načinu na koji bi se podela organizovala, a da ovi što su navrli da se dočepaju sadnice ne budu tretirani poput pojedinaca koji, da bi bili ustrojeni, zahtevaju jake snage bezbednosti i korektivna pomagala daleko jača od plastičnih traka, putokaza, moljenja da se ne prenagljuje, ... Dakle, da bi se onolika zlojed i destrukcija ustrojili, kakav način organizacije je morao da bude primenjen?


razmisljam razmisljam 02:24 13.04.2011

Re: Pogrešno

loader
Razmišljam:

Не бих била толико брутална, mr loader.
Опет, не могу да се отмем утиску да је подела садница могла да се организује и другачије,


Kako? Shvatate li koliko je radikalna volja za otimačinom i međusobnim povređivanjem bila radi postizanja cilja, otimanja jedne zbunjene sadnice. Kad tolika zlojed i haotizam postoje, teško je govoriti o načinu na koji bi se podela organizovala, a da ovi što su navrli da se dočepaju sadnice ne budu tretirani poput pojedinaca koji, da bi bili ustrojeni, zahtevaju jake snage bezbednosti i korektivna pomagala daleko jača od plastičnih traka, putokaza, moljenja da se ne prenagljuje, ... Dakle, da bi se onolika zlojed i destrukcija ustrojili, kakav način organizacije je morao da bude primenjen?



Подела бројева на пример? Као у општини, милицији... Штанд постављен сат раније са јасним путоказом и назнаком: ,,Овде се деле редни бројеви за добијање бесплатних садница.'' Па ко како наиђе, извол'те, хвала, молим и полако на место деобе. Па лепо формирају ред, за сваки случај се постави неколико редара, место се обележи некаквим тракама или шта се већ користи у сличним ситуацијама...
То ми прво пада на памет.
А ко крене у отимачину, опет лагано извол'те, хвала, молим, редар за крагну и напоље из реда а богами и са Трга.
Има начина.

Невезано, али јако, јако битно: неодољиво ми је ово Ваше ,,zbunjena sadnica''.
razmisljam razmisljam 02:32 13.04.2011

Re: Pogrešno

loader
Ah... pa... trebalo je da se pojavi stotinak začešljanih osoba u svetlim civilnim odelima i da jedno sat do sat i po čita okupljenima o lepom ponašanju. Ujednačenim glasom, jasno, dovoljno čujno... Naravno, prva lekcija je: "Ne praviti žamor i dovikivanje dok neko čita na javnom skupu".

Da, to bi bilo rešenje.


Извините што се мешам у Ваше ћаскање са Анонимним Појединцем иако сам рекла да ћу да се држим по страни, али ме заинтригирало ово што сте рекли.
Има у томе нешто. Само, треба почети од породилишта. Па у поклон пакет са пеленама и кремицама за бебеће гузе убацити и по један примерак Бон-тона. Има и оних прилагођених децама - таман.
Неко ће можда пожелети да завири. Још ако су и лепе сликице...
Па онда у обдаништима, забавиштима, школама, увести часове лепог понашања, културе живљења, уметности опхођења... И нека онда деца уче одрасле, ако већ није обрнуто.
Пре или касније мора бити боље.
abrasax abrasax 02:42 13.04.2011

Re: Pogrešno

Само, треба почети од породилишта


A šta je sa prenatalnim vaspitanjem?
razmisljam razmisljam 03:25 13.04.2011

Re: Pogrešno

abrasax
Само, треба почети од породилишта


A šta je sa prenatalnim vaspitanjem?


То ће да сачека припаднике генерације која је са учењем бон-тона почела у породилишту. Пошто ће бити добро обучени, моћи ће нежно да шапућу бебцима у маминим трбама како треба да се понашају када истрче на светлост дана. ( А и бебе ће чути опхођење људи у својој околини и биће сасвим спремне када се роде. )
abrasax abrasax 15:10 13.04.2011

Re: Pogrešno

Пошто ће бити добро обучени, моћи ће нежно да шапућу бебцима у маминим трбама


Ne znam ja, razmišljam, ali bih se složila s tobom: šaputanje i čiste frekvencije. Muzika. Predlažem japanski narodni klasik:


razmisljam razmisljam 18:15 13.04.2011

Re: Pogrešno

abrasax
Пошто ће бити добро обучени, моћи ће нежно да шапућу бебцима у маминим трбама


Ne znam ja, razmišljam, ali bih se složila s tobom: šaputanje i čiste frekvencije. Muzika. Predlažem japanski narodni klasik:


Добар предлог и лепо поткрепљен примером.
А ево мог нежног прилога:



fantomatsicna fantomatsicna 02:35 11.04.2011

Visnje

Nije trol
Moram da se požalim da ovde nemamo nijedno drvo višnje, a trešanja i previše..tako da ne dolazim za besplatnu sadnicu.
Evo malo za tresnjenje
razmisljam razmisljam 02:50 11.04.2011

Re: Visnje

fantomatsicna,
каква ти је то земља без вишања? Штрудле, пите, колачи, сос, џемови, слатко, сок, вишњевача...
Шта све губите у том вашем ћошку планете. А готово си ме оним текстом код Харија убедила да је савршен.

За поклон - поклон:

Voćka poslije kiše


Gle malu voćku poslije kiše:

Puna je kapi pa ih njiše.

I bliješti suncem obasjana,

Čudesna raskoš njenih grana.



Al nek se sunce malko skrije,

Nestane sve te čarolije.

Ona je opet kao prvo,

Obično, jadno, malo drvo.

( Dobriša Cesarić )

mariopan mariopan 15:10 11.04.2011

Re: Visnje

Moram da se požalim da ovde nemamo nijedno drvo višnje,

Ja bih ti poklonila ali znam da ne smeš da ih odneseš tamo u Novi Zeland

Moje višnje oberu komšije i prijatelji, tako sam ih i posadila da budu dostupne svima koji prođu ulicom a ima 6 stabala ..pa je muka nekad obrati. šteta da propadnu a meni toliko ne treba.

Ovaj stampedo ne mogu ni da gledam, sramota naša...ali setim se, nevezano, onih vekni hleba koje je SPO bacao u narod obećavajući džabe leba (bez motike) valjda?
I onda je ta slika bila tako ponižavajuća da sam se pitala da li oorganizatori znaju koliko ponižavaju sopstveni narod?
Ovo takođe tako ponižava sve nas da nemam reči.Ne tražim krivca samo se stidim..ovo svet gleda...i Japanci ?
razmisljam razmisljam 23:31 11.04.2011

Re: Visnje

mariopan
Moram da se požalim da ovde nemamo nijedno drvo višnje,

Ja bih ti poklonila ali znam da ne smeš da ih odneseš tamo u Novi Zeland

Moje višnje oberu komšije i prijatelji, tako sam ih i posadila da budu dostupne svima koji prođu ulicom a ima 6 stabala ..pa je muka nekad obrati. šteta da propadnu a meni toliko ne treba.


А могу ли ја да дођем да их берем? У мом крају расту само на пијаци.

Ovaj stampedo ne mogu ni da gledam, sramota naša...ali setim se, nevezano, onih vekni hleba koje je SPO bacao u narod obećavajući džabe leba (bez motike) valjda?
I onda je ta slika bila tako ponižavajuća da sam se pitala da li oorganizatori znaju koliko ponižavaju sopstveni narod?


Понижавајуће је права реч.

Ovo takođe tako ponižava sve nas da nemam reči.Ne tražim krivca samo se stidim..ovo svet gleda...i Japanci ?


Јапанци, ако гледају, мора да мисле да је у питању некаква скривена камера. Сумњам да могу да појме да тако нешто збиља постоји.
Искрено се надам да им јапански амбасадор из Београда неће пренети праву истину о нама. Нека живе у заблуди, и онако имају одвише сопствених мука, само им још треба да покушају да укапирају наш стил понашања на јавном скупу.
fantomatsicna fantomatsicna 04:17 11.04.2011

Snalazim se kod komšija

U Australiji kupujemo konzerve od 5 kg oblačinska visnja bez koštice.Još kad pomislim da moj Neustrašivi od sveg voća najviše voli višnjeeee.Zaklinje se da će ih ilegalno doneti makar morao i koštice progutati.Hvala na pesmici utehe
razmisljam razmisljam 16:15 11.04.2011

Re: Snalazim se kod komšija

fantomatsicna
U Australiji kupujemo konzerve od 5 kg oblačinska visnja bez koštice.Još kad pomislim da moj Neustrašivi od sveg voća najviše voli višnjeeee.Zaklinje se da će ih ilegalno doneti makar morao i koštice progutati.Hvala na pesmici utehe


Сада ми је лакше када знам да нисте закинути за ту вишњасту лепоту и дивоту.
А Неустрашиви не би морао да потврђује свој надимак на тако ризичан начин.
Вишње су вишње, а закон је закон.
Нека се уздржи барем док је конзерви са облачинским вишњама. Макар није закинут за уживање у воћу које највише воли.

Молим и сваки следећи пут.
mlekac mlekac 05:09 11.04.2011

Ja od juce

Pokusavam da spojim nespojivo - Ona nasmejana lica i pozitivnu energiju na nasem pravljenju zdralova i OVO!

A Biberce me je molio pola jutra da ga vodim na Trg, al' nije mi se dalo. I bolje sto nismo otisli. Na stranu opasnost da ga pregaze, nikako ne bih volela da je dete to gledalo.
razmisljam razmisljam 16:21 11.04.2011

Re: Ja od juce

mlekac
Pokusavam da spojim nespojivo - Ona nasmejana lica i pozitivnu energiju na nasem pravljenju zdralova i OVO!

A Biberce me je molio pola jutra da ga vodim na Trg, al' nije mi se dalo. I bolje sto nismo otisli. Na stranu opasnost da ga pregaze, nikako ne bih volela da je dete to gledalo.


Да знаш да сам и ја премотавала филм. Покушавала да разумем у чему је разлка. Некако, било ми је блиско памети да су се и тада и сада окупили исти људи - обични, жељни да изразе своје саосећање и подршку. Или можда нису исти? Не знам...

Добро је да ниси ишла са Биберчетом. Све и да сте се држали мимо кркљанца, барем је поштеђен једне ружне слике. Још је његова главица сувише мала да то схвати. Ако је уопште и могуће схватити и нама чије су главе одавно порасле.


mlekac mlekac 17:45 11.04.2011

Re: Ja od juce

razmisljam
mlekac
Pokusavam da spojim nespojivo - Ona nasmejana lica i pozitivnu energiju na nasem pravljenju zdralova i OVO!

A Biberce me je molio pola jutra da ga vodim na Trg, al' nije mi se dalo. I bolje sto nismo otisli. Na stranu opasnost da ga pregaze, nikako ne bih volela da je dete to gledalo.


Да знаш да сам и ја премотавала филм. Покушавала да разумем у чему је разлка. Некако, било ми је блиско памети да су се и тада и сада окупили исти људи - обични, жељни да изразе своје саосећање и подршку. Или можда нису исти? Не знам...

Добро је да ниси ишла са Биберчетом. Све и да сте се држали мимо кркљанца, барем је поштеђен једне ружне слике. Још је његова главица сувише мала да то схвати. Ако је уопште и могуће схватити и нама чије су главе одавно порасле.



Sad cu da budem baksuz, al' vide li ti sta se desilo danas? Opet jak zemljotres, i to tacno tamo gde je nuklearka... I onda se setim kako su nas oba puta, i posle pravljenja i posle nizanja zdralova, sacekale lepe vesti, a posle ovog juce...

Nisam sujeverna, al' ne mogu da se ne zamislim.
razmisljam razmisljam 23:39 11.04.2011

Re: Ja od juce

Sad cu da budem baksuz, al' vide li ti sta se desilo danas? Opet jak zemljotres, i to tacno tamo gde je nuklearka... I onda se setim kako su nas oba puta, i posle pravljenja i posle nizanja zdralova, sacekale lepe vesti, a posle ovog juce...


Боже драги, данас је већ тачно месец дана како се тресу толико стравично. Не умем ни да помислим како им је. Ономад, када се задрмало Краљево, није било ни мало пријатно осетити бес Земљине утробе чак ни одавде, такорећи из прикрајка. Не умем ни да кажем шта мислим. Само нека већ једном стане.


Nisam sujeverna, al' ne mogu da se ne zamislim.


Не бригај, срећом па смо сувише мали на овој кугли земаљској да бисмо могли збиља да наудимо икоме другом до ли себи.




srdjan.pajic srdjan.pajic 05:52 11.04.2011

Au blama!

Zemljo, otvori se!
arianna arianna 06:04 11.04.2011

Re: Au blama!



tuga jedna kakav smo narod:(
ista slika godinama odlazi u svet i kad se lomi česnica za Božić
razmisljam razmisljam 16:26 11.04.2011

Re: Au blama!

srdjan.pajic
Zemljo, otvori se!


Немој, Срђане молим те! Куд ћеш више? Видиш да се у Јапану отвара већ месец дана и не престаје. Јадни, јадни људи...
А и код нас да се отвори, вајде не би било. Опет би претекли они који су утренирани да газе преко других.


Добро ми дошао.

razmisljam razmisljam 16:30 11.04.2011

Re: Au blama!

arianna


tuga jedna kakav smo narod:(
ista slika godinama odlazi u svet i kad se lomi česnica za Božić


Иста слика, али, хајде да кажем поново, не народа. На жалост, таквим скуповима обично присуствују они који из ко зна ког оправданог или неоправданог разлога не умеју да се понашају. И ма колико били мањина, покажу се увек у свој својој ,,величини''. На тугу и срамоту народа, оног обичног, рекла бих.
angie01 angie01 17:53 11.04.2011

Re: Au blama!

И ма колико били мањина,


draga razmisljam,ti si nepopravljivi optimista!
razmisljam razmisljam 23:41 11.04.2011

Re: Au blama!

angie01
И ма колико били мањина,


draga razmisljam,ti si nepopravljivi optimista!


Убеди ме једном реченицом. А мени чаша увек до пола празна.
sesili sesili 06:43 11.04.2011

Sramota!

Blagi izraz za ono što se dešavalo i za posledice! Posle okrivljujemo mlade da su grubi, nasilni, a kakav im primer pružamo? Ne usudjujem se ni da poredim sa redovima koje pravi nesrećni narod Japana, dok čeka za namirnice za preživljavanje. Mislim da u našoj Srbiji ne treba NIŠTA deliti za DŽ. Jer smo .....
expolicajac expolicajac 09:08 11.04.2011

Re: Sramota!

Blagi izraz za ono što se dešavalo i za posledice! Posle okrivljujemo mlade da su grubi, nasilni, a kakav im primer pružamo? Ne usudjujem se ni da poredim sa redovima koje pravi nesrećni narod Japana, dok čeka za namirnice za preživljavanje. Mislim da u našoj Srbiji ne treba NIŠTA deliti za DŽ. Jer smo ....

Sesili sestro opet ćeš biti banovana, zato ja ćutim ko zaliven
sesili sesili 09:43 11.04.2011

Re: Sramota!

Aha, ćutiš, a daješ ideje...
razmisljam razmisljam 18:12 11.04.2011

Re: Sramota!

sesili
Blagi izraz za ono što se dešavalo i za posledice! Posle okrivljujemo mlade da su grubi, nasilni, a kakav im primer pružamo? Ne usudjujem se ni da poredim sa redovima koje pravi nesrećni narod Japana, dok čeka za namirnice za preživljavanje. Mislim da u našoj Srbiji ne treba NIŠTA deliti za DŽ.


Поређења нема, наравно. Односно, толико је поражавајуће да човек остаје без даха. А позитивни узори су потиснути дубоко у илегалу, на жалост. Јако се мало потенцирају и ко зна због чега нису ни приближно занимљиви колико оваква дешавања.

Jer smo .....


Додати по нахођењу?

razmisljam razmisljam 18:17 11.04.2011

Re: Sramota!

expolicajac
Blagi izraz za ono što se dešavalo i za posledice! Posle okrivljujemo mlade da su grubi, nasilni, a kakav im primer pružamo? Ne usudjujem se ni da poredim sa redovima koje pravi nesrećni narod Japana, dok čeka za namirnice za preživljavanje. Mislim da u našoj Srbiji ne treba NIŠTA deliti za DŽ. Jer smo ....

Sesili sestro opet ćeš biti banovana, zato ja ćutim ko zaliven


Ко то сме да банује нашу Сесили? Мени тако нешто не пада ни на крај памети. Ово је једно мирољубиво и добронамерно место.
А ти, 'тицо, проговори. Није баш да сам приметила да си ћутљив и опрезан и уздржан у неким другим дискусијама.

Желим ти добродошлицу.
razmisljam razmisljam 18:20 11.04.2011

Re: Sramota!

sesili
Aha, ćutiš, a daješ ideje...


И ја га прозвах за ћутање.
Чекамо да се јави...
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:00 12.04.2011

Re: Sramota!

expolicajac
Blagi izraz za ono što se dešavalo i za posledice! Posle okrivljujemo mlade da su grubi, nasilni, a kakav im primer pružamo? Ne usudjujem se ni da poredim sa redovima koje pravi nesrećni narod Japana, dok čeka za namirnice za preživljavanje. Mislim da u našoj Srbiji ne treba NIŠTA deliti za DŽ. Jer smo ....

Sesili sestro opet ćeš biti banovana, zato ja ćutim ko zaliven


Možda jesi exMurkan, al' si car, nevidjeni!
zilikaka zilikaka 06:59 11.04.2011

Ništa novo

Gledam i ja sinoć snimak, pa se setih svog sličnog iskustva.
Krajem devedesetih, u porti Bežanijske crkve na Bogojavljenje, skupio se narod da uzme vodu. Mnogi poneli po dva kanistera od po 20 litara.
Kad je nastao stampedo i dreka, ne samo što su ljudi padali, nego su uspeli i da prevrnu one posude sa vodom.
Najstrašnije je bilo videti izraze lica ljudi koji su u tome učestvovali. Bili su spremni da gaze sve oko sebe.
Ne bi bilo normalno ni da im život od toga zavisi.
kakapo kakapo 09:17 11.04.2011

crknuti pacov

Ne bi bilo normalno ni da im život od toga zavisi.

Ma koliko da bih voleo da i za ovu bruku optužim meni omraženo "Gradsko zelenilo", organizatori su samo delimično krivi. Ne može se ovako nešto ipak napraviti bez entuzijazma gramzivih učesnika. Jedna prodavačica u kiosku mi je svojevremeno rekla (povodom sličnog grabeža oko neke knjige): "Uzeli bi oni sve što se džaba deli, čak i crknutog pacova". Međutim, pažljivo sam odgledao snimak i ono što me je užasnulo je da su učesnici smatrali da je guranje, otimanje i gaženje popadalih super provod. Iskidaše se svi od smeha!
zilikaka zilikaka 09:36 11.04.2011

Re: crknuti pacov

učesnici smatrali da je guranje, otimanje i gaženje popadalih super provod. Iskidaše se svi od smeha!

Baš to.
Ne znam da li je bitno, ali i prosek godina učesnika nije bio mali, naprotiv!
Možda takve situacije shvataju kao priliku da pokažu da još u njima ima mladalačkog žara.
zilikaka zilikaka 10:18 11.04.2011

Re: crknuti pacov

opet brljam
margos margos 10:29 11.04.2011

Re: crknuti pacov

Možda takve situacije shvataju kao priliku da pokažu da još u njima ima mladalačkog žara.

Stvarno mi nije palo na pamet, a možda ima i tu istine...
Prolete mi još jedno možda - možda učesnici te otimačine - za drvo trešnje, česnicu, bogojavljensku vodu, bilo šta - smatraju da tom zapaljenošću pokazuju koliko im je stalo. Kao, vidite ljudi kako sam se ja borio da dokažem svoju podršku Japanu, veru u Svevišnjeg ili ljubav prema prirodi.
Uvrnuto, ali moguće.
Sećam se jednog tipa koji je krao i kad je dobio dete, pomislim, e sad će se smiriti, a on, sav ponosan, objasni mi da on tek sad mora da krade, pa jbg, ima dete...!
zilikaka zilikaka 12:30 11.04.2011

Re: crknuti pacov

smatraju da tom zapaljenošću pokazuju koliko im je stalo. Kao, vidite ljudi kako sam se ja borio da dokažem svoju podršku Japanu, veru u Svevišnjeg ili ljubav prema prirodi.

Ja sam te likove često viđala u raznoraznim redovima za sve i svašta tokom devedesetih.
Dovoljno bilo da se samo nasluti da će možda stići ulje, pa da se skupe za tren oka, i satima stoje. Pri svemu tome, mnogima se veselio brk svo vreme.
Pošli ljudi ko na poselo, da se pokažu i dokažu.
Onda kad dune pištaljka i trka počne, udari krv u glavu i nema razuma. Samo guraj.
...najgore od svega što si u prolazu mogao da čuješ i "nije da mi treba ulje, imam već desetak litara, al što da ne uzmem ako mogu"
margos margos 13:03 11.04.2011

Re: crknuti pacov

Dovoljno bilo da se samo nasluti da će možda stići ulje, pa da se skupe za tren oka, i satima stoje. Pri svemu tome, mnogima se veselio brk svo vreme.

Nije samo druženje i poselo, nego: zajebali vek, našli se u pravo vreme na pravom mestu i nabavili 248-i litar ulja, a? Malo li je?
mlekac mlekac 13:57 11.04.2011

Re: crknuti pacov

margos
Dovoljno bilo da se samo nasluti da će možda stići ulje, pa da se skupe za tren oka, i satima stoje. Pri svemu tome, mnogima se veselio brk svo vreme.

Nije samo druženje i poselo, nego: zajebali vek, našli se u pravo vreme na pravom mestu i nabavili 248-i litar ulja, a? Malo li je?

Ili, sto rek'o jedan od 75+ kad je u cetiri i nesto banuo u lift u kom je bio poznanik koji je vodio dete kod lekara:
"A u koji ce te vi red, komsija? Ja jos nisam odlucio, al' malo da prosetam, nesto ce se nadje..."

Tih prica iz redova ima toliko da zasluzuju poseban blog, stvarno...
razmisljam razmisljam 18:25 11.04.2011

Re: Ništa novo

zilikaka
Gledam i ja sinoć snimak, pa se setih svog sličnog iskustva.
Krajem devedesetih, u porti Bežanijske crkve na Bogojavljenje, skupio se narod da uzme vodu. Mnogi poneli po dva kanistera od po 20 litara.
Kad je nastao stampedo i dreka, ne samo što su ljudi padali, nego su uspeli i da prevrnu one posude sa vodom.
Najstrašnije je bilo videti izraze lica ljudi koji su u tome učestvovali. Bili su spremni da gaze sve oko sebe.
Ne bi bilo normalno ni da im život od toga zavisi.


Илустративан пример. И подједнако тужан. И, некако, сасвим у духу окупљања. ( Ма, морам да будем заједљива, опрости ми, али никада нисам умела да повежем ни једну религију са таквим понашањем. Ваљда сам погрешно обавештена о духовности, ко ће га знати. )

Него, шта си ти радила у бежанијској цркви? Да нисмо комшинице?
razmisljam razmisljam 18:32 11.04.2011

Re: crknuti pacov

kakapo
Ne bi bilo normalno ni da im život od toga zavisi.

Ma koliko da bih voleo da i za ovu bruku optužim meni omraženo "Gradsko zelenilo", organizatori su samo delimično krivi. Ne može se ovako nešto ipak napraviti bez entuzijazma gramzivih učesnika. Jedna prodavačica u kiosku mi je svojevremeno rekla (povodom sličnog grabeža oko neke knjige): "Uzeli bi oni sve što se džaba deli, čak i crknutog pacova". Međutim, pažljivo sam odgledao snimak i ono što me je užasnulo je da su učesnici smatrali da je guranje, otimanje i gaženje popadalih super provod. Iskidaše se svi od smeha!



Мој тата је говорио да су увек криви или чистачица или ноћни чувар. А може и ,,Градско зеленило'', ако ови набројани одбију да признају.

Не знам шта да кажем ( а ево се намножило и-хај коментара и размишљања ). Једноставно, мој осећај за нормалност не уме да смести такво понашање нигде и ни под каквим оправдањем.
Канда нисмо одмакли превише далеко од гладијаторских времена. И тамо су, колико се сећам, поимања забаве била маличак сурова.

Лепо те срести овде. Добродошао.
razmisljam razmisljam 18:37 11.04.2011

Re: crknuti pacov

zilikaka
učesnici smatrali da je guranje, otimanje i gaženje popadalih super provod. Iskidaše se svi od smeha!

Baš to.
Ne znam da li je bitno, ali i prosek godina učesnika nije bio mali, naprotiv!
Možda takve situacije shvataju kao priliku da pokažu da još u njima ima mladalačkog žara.


Имаш истанчан осећај за црни хумор.
И ја сам констатовала исто, али сам одмах потом заузела гард: нећемо ваљда опет да прозивамо пензионере и да кривицу за све сваљујемо на њих. Не могу то њихова нејака плећа да издрже. А и није у реду. А и наравно да нису они једини/главни/дежурни кривци.
Тако да сам се угризла за језик и решила да ћутим.

P.S. Нисам имала намеру да будем иронична. Или можда тек мало.
Озбиљно мислим да наши старији суграђани не могу бити једини одговорни. Има ту још свашта нешто...
razmisljam razmisljam 18:41 11.04.2011

Re: crknuti pacov

zilikaka
opet brljam


Овде брљај слободно колико хоћеш. Само пази да се не прочује.
razmisljam razmisljam 18:49 11.04.2011

Re: crknuti pacov

margos
Uvrnuto, ali moguće.


Баш та уврнутост разноразних могућности за објашњавање оваквог понашања мене највише и интригира. Све су варијанте могуће и може бити тачне. Чак и оне што нама можда неће никада пасти на памет. Чудни су путеви понашања људског и непредвидиви...

Sećam se jednog tipa koji je krao i kad je dobio dete, pomislim, e sad će se smiriti, a on, sav ponosan, objasni mi da on tek sad mora da krade, pa jbg, ima dete...!


И шта је ту спорно? Човек детету педагошки преноси хвале вредне особине, а то су доследност и принципијелност. Чврсте основе за одрастање, зар не?

margos margos 18:53 11.04.2011

Re: crknuti pacov

Човек детету педагошки преноси хвале вредне особине,

... i svetu poručuje kako je ozbiljno i odgovorno shvatio roditeljstvo i brigu za svoje potomstvo.
razmisljam razmisljam 18:57 11.04.2011

Re: crknuti pacov

zilikaka

Pošli ljudi ko na poselo, da se pokažu i dokažu.
Onda kad dune pištaljka i trka počne, udari krv u glavu i nema razuma. Samo guraj.
...najgore od svega što si u prolazu mogao da čuješ i "nije da mi treba ulje, imam već desetak litara, al što da ne uzmem ako mogu"


Шароликост људске менажерије је непрегледна. А екстреми су увек најбоље видљиви, нарочито они ружни и непријатни.


razmisljam razmisljam 18:58 11.04.2011

Re: crknuti pacov

margos
Човек детету педагошки преноси хвале вредне особине,

... i svetu poručuje kako je ozbiljno i odgovorno shvatio roditeljstvo i brigu za svoje potomstvo.


Је л' видиш да све знаш и сама, само када ти се лепо објасни?
razmisljam razmisljam 19:03 11.04.2011

Re: crknuti pacov

margos
Dovoljno bilo da se samo nasluti da će možda stići ulje, pa da se skupe za tren oka, i satima stoje. Pri svemu tome, mnogima se veselio brk svo vreme.

Nije samo druženje i poselo, nego: zajebali vek, našli se u pravo vreme na pravom mestu i nabavili 248-i litar ulja, a? Malo li je?


Мукице, пошто немају бог зна шта да оставе потомству, онако мучки опљачкани од режима у који си се клели ( поново не желим да генерализујем, дакле, неки/многи од њих ), надали су се вероватно да се и количина уља у хектолитрима рачуна. Није им за замерити.
razmisljam razmisljam 19:04 11.04.2011

Re: crknuti pacov

mlekac
Tih prica iz redova ima toliko da zasluzuju poseban blog, stvarno...


И? Шта чекаш?
jedan.kub jedan.kub 20:31 11.04.2011

Re: Ništa novo

razmisljam
ни једну религију са таквим понашањем. Ваљда сам погрешно обавештена о духовности, ко ће га знати. )

ни једну религију са таквим понашањем. Ваљда сам погрешно обавештена о духовности, ко ће га знати. )

Ni jedna religija nije vredna takve blamaže, ni sporova, ni ratova, ni sudova.
kakapo kakapo 20:41 11.04.2011

Re: crknuti pacov

Мој тата је говорио да су увек криви или чистачица или ноћни чувар. А може и ,,Градско зеленило'', ако ови набројани одбију да признају.

A tek ako su čistačica i čuvar iz "Gradskog zelenila"!
razmisljam razmisljam 23:45 11.04.2011

Re: Ništa novo

jedan.kub
razmisljam
ни једну религију са таквим понашањем. Ваљда сам погрешно обавештена о духовности, ко ће га знати. )


Ni jedna religija nije vredna takve blamaže, ni sporova, ni ratova, ni sudova.


Ма, то сам и ја желела да кажем, али нисам хтела да будем толико директна.
razmisljam razmisljam 23:48 11.04.2011

Re: crknuti pacov

kakapo
Мој тата је говорио да су увек криви или чистачица или ноћни чувар. А може и ,,Градско зеленило'', ако ови набројани одбију да признају.

A tek ako su čistačica i čuvar iz "Gradskog zelenila"!



Е, онда се то већ зове организована криминална група, нема друге.
expolicajac expolicajac 10:13 11.04.2011

Evo rešenja

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:01 11.04.2011

Re: Evo rešenja

Ima neki film, mislim da se zove "Dve karte za Holivud", i ne znam zašto sam se toga setio... I pitam se, verovatno svi u Srbiji zezaju žandare tako, ali opet, ova slika, i nik...
wukadin wukadin 13:08 11.04.2011

Re: Evo rešenja

To su kineski panduri, na slici.
Uzgred, bilo je čedista koji su se zalagali za "singapurske metode" nad "srbendama". Samo što isti nisu za singapurske vrednosti - recimo, tamo nema gej parada.
razmisljam razmisljam 19:13 11.04.2011

Re: Evo rešenja

expolicajac


Седамо у времеплов и враћамо се у Орвелову '84.?
Брррр...
razmisljam razmisljam 19:15 11.04.2011

Re: Evo rešenja

srdjazlopogledja
Ima neki film, mislim da se zove "Dve karte za Holivud", i ne znam zašto sam se toga setio...


Не знам ни ја, па не могу бити од неке нарочите помоћи. Извињавам се због тога.
razmisljam razmisljam 19:19 11.04.2011

Re: Evo rešenja

wukadin
To su kineski panduri, na slici.


Хвала на појашњењу.

Uzgred, bilo je čedista koji su se zalagali za "singapurske metode" nad "srbendama". Samo što isti nisu za singapurske vrednosti - recimo, tamo nema gej parada.


Ти како хоћеш, али ја ћу се стриктно држати теме, тако да - ћутим.
Dr M Dr M 21:34 11.04.2011

Re: Evo rešenja

Седамо у времеплов и враћамо се у Орвелову '84.?
Брррр...


Ne treba nam vremeplov, samo pogled kroz prozor.
razmisljam razmisljam 01:15 12.04.2011

Re: Evo rešenja

Dr M
Седамо у времеплов и враћамо се у Орвелову '84.?
Брррр...


Ne treba nam vremeplov, samo pogled kroz prozor.


Мој прозор срећом гледа у једно лепо двориште ( а и ја гледам са њим ), тако да очигледно немам увид у право стање ствари.
wukadin wukadin 10:34 11.04.2011

Пријатељи стари где сте

За дивно чудо, мада само летимичним погледом, прође дискусија без генерализација. Наравно, критика појединаца који су се обрукали је сасвим оправдана.
Само не знам где су сад Крикиша, па онај ГроФ, па још неки ликови који не пропуштају прилику да се наругају Србима, тј. нама.



Да се разумемо, није спорно у некој статистичкој расподели, која није баш нормална (у Гаусовом смислу), да испадне како смо као народ стока неопевана. Само је фазон што самопроглашена "савест Србије" није ништа боља, што је и на овим блоговима већ доказано.
expolicajac expolicajac 11:33 11.04.2011

Re: Пријатељи стари где сте

Само је фазон што самопроглашена "савест Србије" није ништа боља, што је и на овим блоговима већ доказано.

Tebi se ugoditi ne može. Ajd budi jednom neostrašćen i kaži mi da si ovaj snimak video na nekom od albanskih medija, da li bi mogao naći bilo koji drugi izraz sem "stoka bez repa".
Ovako do bola braniš nedbranjivo.
"Nekultura", "nepristojnost", "neracionalnost", jednom rečiju "nedozrelost" naroda kome pripadamo dovodi do apsurda odbranu svih naših vrednosti.
I to što neko prinese ogledalo da se vidi kako izgledamo ne znači da su to "manje srbi" od tebe ili mene.
wukadin wukadin 11:58 11.04.2011

Re: Пријатељи стари где сте

Ajd budi jednom neostrašćen i kaži mi da si ovaj snimak video na nekom od albanskih medija


Бићу искрен.
Радовао бих се и спрдао, наравно, као ономад кад мазнуше Бушу сат (узгред, зезали смо једног чедисту да није можда он био тај који му је у одушевљењу диго чуку).
Само, има једна "мала" разлика.
Ја ни имплицитно, а камоли експлицитно, нисам никад рекао да желим добро Албанији. Ерго, нека "поправљачи" Србије лепо признају да исту не воле, и мирна Бачка. Одаћу им признање на искрености, а после кад год зуцну у некој расправи их подсетити на властито признање. Још кад би уз признање рекли за кога ће гласати (ЛДП), срећи не би било краја...
Дакле нека се наведени (да их опет не прозивам) изјасне. Ако у Србији виде само оно што не ваља, биће да истој баш и не желе много добра... Иначе су контрадикторни.
Подсећам да је на недостатак емпатије према Јапану указивао "човек" који се спрдао са извештајем Дика Мартија (и од онда га нешто нема ).

Узгред, баш ми је слатко што ти чак не читаш оно што си квотовао. Па ајде да те подсетим, цртајући.
Само је фазон што самопроглашена "савест Србије" није ништа боља, што је и на овим блоговима већ доказано.


Или ти можда мислиш да си нешто бољи, па да онда "принесеш огледало"?!?
Јеси ли можда гласовао за Чеду који даје расистичке изјаве?!?
Ако си безгрешан слободно први баци камен.

expolicajac expolicajac 13:34 11.04.2011

Re: Пријатељи стари где сте

Бићу искрен.
Радовао бих се и спрдао, наравно, као ономад кад мазнуше Бушу сат (узгред, зезали смо једног чедисту да није можда он био тај који му је у одушевљењу диго чуку).


E pa sad si dokazao da si isti kao i oni, apsolutno promašeni u svom ludilu. Samo strasti bez pravih emocija. Ti strasno braniš svoj integritet, ne uzimajući u obzir da to isto rade i oni. Samo obojena strast. Tamo gde ima strasti nema razuma, i zato se ja i ti ne razumemo. Prosipajući strasne izjave, zadovoljavaš samo svoje nagone. Kad bi imao emocije prema svom narodu verovatno bi ti potezi i reči bile usmerene ka činjenju dobra svom narodu a da pri tome ne ugrožavaš integritet drugoga.
Ti se ponašaš kao oni koji kad slave svoje sretne trenutke pucaju, deru se i traže da svi oko njih se vesele, a kad ne daj bože neko u tvom okruženju počne takvo isto slavlje kojim eksponira svoje emocije, pozivaš policiju sa zahtevom da se isto slavlje prekine jer to remeti javni red i mir i pozivaš se na vladavinu zakona.
Dragi prijatelju, život je malo komplikovanij nego što tebi izgleda. Pravila u većini slučajeva su ista za sve, tako da ono što drugome radiš možeš očekivati i tebe da snađe. Problem je samo u tome što vrlo često ne vidiš kada ti ta pravila kršiš, a stalno primećuješ kad se ona prema nama krše.
Mi smo kao narod pokazali mnogo toga haotičnim napadima strasti, koje su nas dovodila često do samouništenja. I bez obzira šta misli o meni i gde me svrstavaš, znaj da ja Srbiju volim možda i više nego što ti možeš da zamisliš, samo što za razliku od tebe, ja razmišljam gornjom a ne donjom glavom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana