Eksperimenti u blogovanju

HITNO POTREBNA CRVENA MASTILJAVA OLOVKA

razmisljam RSS / 30.03.2011. u 20:30

               Dok se klackala kući u prepunom avtobusu stoje ći na jednoj nozi i gledaju ći ne zainteresovano kroz zamazan prozor, nije ni zapažala saobraćajne znakove koji su je važno obaveštavali da je tuda zabranjen prolaz svim vozilima preko 3,5 tona. O ruci joj je visio ceger u kome se klatio jogurat udaraju ći je ravnomerno po cevanici, a njoj je bilo samo do toga da se što pre dovuče do mira i tišine njenog doma. Meškoljila se sa ne lagodom jer joj se znojavi brusfalter usecao u kožu i zato je postajala sve nevroznija.
              Sa njom je na stanici iz avtobusa izašlo još oko jedanaest ljudi koji su se žurno razišli za svojim poslovima. Nekoliko dečurlije se na travnjaku igralo sa loptom, par pemzionera je uredno sedelo na klupama i bavilo se uobičajanim osmatranjem i uzbunjivanjem čekaju ći poštara, od nekud je pred nju doletela kesa puna đubra...Ona se umorno vukla ka svojoj zgradi i tek je krajičkom oka spazila dvoje muškaraca koji su uzrujano o nečemu raspravljali. Kada im je prišla, shvatila je da su to komšije iz ulaza, a oni su je u glas obavestili kako je komšinici sa trećeg sprata pozlilo, kako je naj verovatnije imala infrakt, kako je bila hitna pomoć i kako im je kazato da je žena u komičnom stanju...
               Lift se sporo vukao uz brdo, kašljucao je i škripao, bilo je zagušljivo, hvalilo joj je vazduha i činilo joj se da će svakog trenutka da se zanesvesti i kolaborira.
               Napokon je bila pred njenim vratima, malaksala i krajnje smorena. Čim je ušla svukla je sa nje oznojanu majcu i otišla da se otušira. Osvežena, otšljapkala je bosa preko uglancanog parheta do prozora, širom ga otvorila i energično razmakla ešalone. Za trenutak je gledala kako neko pakče trči preko komšiske bakče i glođe kokčinu, a ondak otšetala do kujne, otvorila frižider i sipala sebi čašu hladne orandžade. Zatim je uključila lernu da se zagreje, a ondak iz špaisa iznela kompir i šangarepu za čušpajz koji je planirala da napravi i bacila se na njihovo ljušćenje. Očistila je i pregršt buranije i malo crnog lukca za čorbicu i kad je sve bilo spremno za kuvanje prešla je u dnevnu sobu da se konačno malo odmori.
               Zavalila se u fotelji rešena da pogleda vesti na televizoru. Upalila ga je, malo prošetala daljincem po kanalima dok nije našla ono što je tražila i ondak se dala na pažljivo slušanje.
               Dok je pratila prilog o previranjima na severu Afričkog kontinenta, zapitala se zabrinuto gde taj svet ide. Reporter zadužen za ekonomska kretanja je glasom punim optimizma govorio o otvaranju novih pet stotine radnih mesta. Isto takođe, tvrdio je da je zaustavljen pad domaće valute. Čak šta više, očekuje se njen rast za cirka oko tri procenata. Najavljena su i nova poskupljenja cena. U crnoj hronici je saznala da su nekog vozača zaustavila dva saobraćajna milicionera u alkoholisanom stanju i oduzeli mu vozačku dozvolu, a u skladu sa novim zakonom. Negde je neko stradao od udara munje. Zdravstveni blok je govorio o nabavci novih bronkoskopa za odeljenje pulmologije i sporadičnoj pojavi naglog sindroma smrti.U sportskom bloku je javljeno da naši teniseri ponovo pobeđuju servirajući veliki broj aseva. Kao zanimljivost je prikazan prilog o tome kako su negde u Kini pronađeni ostaci potomaka današnjeg čoveka. Vremenski izveštaj je nalagao pojačan oprez za hronične bolesnike i meteoropate radi promenljivih vremenskih prilika koje će sti ći sa severa kontinenta.
               Dok su trajale reklame skoknula je nazad u kujnu da bi umutila dva jaja i sa njima začinila čorbicu koja je već zanosno mirisala. Ondak se vratila njenoj fotelji. Vrabci su napolju glasno čavrljali, iz daljine se čulo prigušeno kloparanje trajvana, pred zgradom je dečurlija glasno cičala...
               Jopet se malo sigrala s daljincem dok se ni je zaustavila na nekoj dokumentarnoj emisiji o svetom Majklu. To joj ni je dugo zadržalo pažnju pa se prebacila na gledanje nekog kriminalnog filma. Uspela je nekako da shvati, jel se ubacila negde na pola fabule radnje, da je glavni negativac još kao dete imao narav i da je zato mnogima već tada bilo jasno da će za oko nekoliko godina porasti u opaku osobu. Među tim, zaplet joj se učinio previše komplikovan, pa je ugasila televiziju i prepustila se lakom dremežu.


               Probudila se prestrašena, pod jakim uticajem ružnog sna u kome su je Gramatika, Pravopis i Zdrav Razum besno jurili prete ći joj velikom crvenom mastiljavom olovkom.


               P.S.    Kome se od muke digla kosa na glavi dok je ovo čitao?
                          Ko je čitao napamet, pa nije ni primetio koliko raznih grešaka ima u tekstu?
                          Ko nije imao ni volje ni snage ni stomaka da pročita do kraja?
                          Ko se samo nasmejao?

 

Tagovi



Komentari (187)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 20:35 30.03.2011

Evo ja

Ko nije imao ni volje ni snage ni stomaka da pročita do kraja?
razmisljam razmisljam 20:51 30.03.2011

Re: Evo ja

Баш сам се питала на шта ће овај мој експерименАт да изађе.
Можеш ли да замислиш на којим сам мукама тек ја била док сам покушавала да напишем сваку реченицу најпогрешније могуће упркос посвемашном унутрашњем отпору који сам осећала?
Али, некако, морала сам да обзнаним своје згражавање над чињеницом да се овај наш лепи језик свакодневно мрцвари и уништава на све могуће начине и то нарочито од оних који би требало да га негују и чувају.

За тебе, Маргос, за освојено прво место, а нарочито за искреност, једна пригодна мајца.

margos margos 20:57 30.03.2011

Re: Evo ja

Hvala ti :)
Odavno se ne silim da radim ono što mi ne prija - i ne moram da uradim. Posle drugog pasusa sam pogledala dužinu teksta, ugledala pitanja pod 'ps' i rekla 'uh, dobro je, mislila je i na naše duše'.
Čini mi se, lakše bi mi bilo da napišem ili ispravljam - nego da pročitam onako.
razmisljam razmisljam 21:40 30.03.2011

Re: Evo ja

margos
Hvala ti :)
Odavno se ne silim da radim ono što mi ne prija - i ne moram da uradim. Posle drugog pasusa sam pogledala dužinu teksta, ugledala pitanja pod 'ps' i rekla 'uh, dobro je, mislila je i na naše duše'.
Čini mi se, lakše bi mi bilo da napišem ili ispravljam - nego da pročitam onako.


Немаш појма колико те разумем! Признајем да бих и сама веома брзо одустала од читања толико неписмено написаног текста само да га нисам лично произвела. Овако сам била принуђена на читање - и то више пута.
ladyhawk ladyhawk 00:13 31.03.2011

Re: Evo ja

margos
Ko nije imao ni volje ni snage ni stomaka da pročita do kraja?

Odlican blog i kako rece neko u komentaru, tek vrh ledenog brega.
Ono sto meni narocito smeta je kada se greske nalaze u tekstovima tzv. novinara novina i glasila koja vaze za najcitanije, npr. u Blicu i na B92 sajtu. Ponekad posaljem komentar ukazujuci na gresku koja bas bode oci, ali se jos ni jednom nije desilo da ti komentari budu objavljeni. Ma, ne mora ni da budu objavljeni, dovoljno je da isprave greske u tekstu.
Priznajem da nisam narocit talenat za jezik i pravopis, olaksavajuca okolnost bi mogao da bude sindrom "juzne pruge", pa zamislite onda kolike su to omaske kada ni ja ne mogu da ih "svarim".
Najgluplji mi dodju oni besmisleni prevodi kvazi-naucnih tekstova gde pominju karbon, nitrogen i sodium umesto uglenika, azota i natrijuma.
I da li se zaista moze da kaze sisavci i glodavci, kako je pre dva dana pisalo u jednom tekstu?
Sad pogledah, svaka cast, ispravili su greske u tekstu. Jesu im trebala dva dana za to, ali je vredno pohvale. Komentar, naravno, nije objavljen.
A evo i priloga iz nasih krajeva: pUprike, Slive, kompir, petOnije,...
razmisljam razmisljam 00:47 31.03.2011

Re: Evo ja

ladyhawk
Ono sto meni narocito smeta je kada se greske nalaze u tekstovima tzv. novinara novina i glasila koja vaze za najcitanije, npr. u Blicu i na B92 sajtu. Ponekad posaljem komentar ukazujuci na gresku koja bas bode oci, ali se jos ni jednom nije desilo da ti komentari budu objavljeni. Ma, ne mora ni da budu objavljeni, dovoljno je da isprave greske u tekstu.


Не бих ја то повезивала са читаношћу и гледаношћу. Некако, основни ред би био да су нам новинари писмени и да умеју да говоре правилно. На крају крајева, за претпоставити је да су се школовали за то да баратају језиком као својим основним алатом у послу којим се баве. Просто, знају се стандарди језика, а новинари би, по природи ствари, требали да буду на првој линији његове одбране. Или би бар морао да постоји неко ко ће да ради на исправљању грешака у писаним текстовима и на говорним вежбама за оне који би да се чују у етру.

Najgluplji mi dodju oni besmisleni prevodi kvazi-naucnih tekstova gde pominju karbon, nitrogen i sodium umesto uglenika, azota i natrijuma.


Што се овога тиче, мислим да је у већини случајева у питању само бескрајна лењост да се отвори речник, мада би сумња лако могла да падне и на недостатак поштеног општег школског образовања.


Odlican blog


Велико хвала на комплименту ( прија ), а и на прилозима с јужне пруге.
razmisljam razmisljam 20:44 31.03.2011

Re: Evo ja

EDIT:
Моје Средње Дете је бацило поглед на ово моје писаније и ОДМАХ уочило неопростиву грешку. У реченици:
Sa njom je na stanici iz avtobusa izašlo još oko jedanaest ljudi koji su se žurno razišli za svojim poslovima.

све је тачно написано, осим цифре. Наравно, уместо једанаест, морало је да пише једанаЈест. Скрушено признајем да сам направила готово неопростив превид.

Даље, замерила ми је да сам старомодна и да бих уместо што благодарим, требала да блогодарим.
О овоме ћу ипак још мало да размислим.

Осим тога, приложила ми је оригинални фискални рачун ( до душе, из кинеске радње, али, тек је то раритет / мислим, фискални рачун и кинеска радња у једној реченици / ) и тиме отклонила грешку из ове реченице:

Meškoljila se sa ne lagodom jer joj se znojavi brusfalter usecao u kožu i zato je postajala sve nevroznija.


Дакле, по приложеном ми рачуну се не може рећи брусфалтер већ брусхактер.



margos margos 22:19 31.03.2011

Re: Evo ja

једанаЈест

I једанeЈест bi bilo ok :)
razmisljam razmisljam 22:43 31.03.2011

Re: Evo ja

margos
једанаЈест

I једанeЈест bi bilo ok :)


Није џаба дете ишло у школу. Види се ниво знања. Одмах је реаговала, а не к'о ја - ишчитавала сто пута и опет ми промакла тако једна очигледна ствар.
zoja444 zoja444 20:46 30.03.2011

...

meni se bas svidelo. drugacije je od ostalog.
razmisljam razmisljam 21:18 30.03.2011

Re: ...

zoja444

meni se bas svidelo. drugacije je od ostalog.


Пре свега zoja, добродошла.
А онда и хвала за моралну подршку.
Искрено, нисам сигурна да ли сам хтела да се текст допадне или да покажем колика је мука стално бомбардовање бесмислицама и погрешним изговорима и немуштим реченичним склоповима и свеопштим незнањем језика коме смо свакодневно изложени.

Какогод, можда ти ипак затреба овако нешто:



P.S. Искрено, мени се ни мало не допада како сам морала да пишем да бих рекла то што сам желела - али, надам се да ће имати макар некаквог ефекта, барем кроз дискусију која би овде могла да се развије.
zoja444 zoja444 22:00 30.03.2011

Re: ...

hvala.

ja sam tekst shvatila kako i pise u nadnaslovu: ekperiment u blogovanju.

nisam ga razumela kao primer nepismenosti, vec kao igru.
arianna arianna 22:57 30.03.2011

Re: ...

Evo dva linka koja mogu da zatrebaju: pravopis i recnik srpskih reci.
razmisljam razmisljam 23:17 30.03.2011

Re: ...

zoja444
hvala.

ja sam tekst shvatila kako i pise u nadnaslovu: ekperiment u blogovanju.

nisam ga razumela kao primer nepismenosti, vec kao igru.


Нема на чему. Радујем се што си навратила.

Наднаслов је ОК, али сасвим разумем људе који немају стомак да се бакћу са толиком количином неписмености на једном месту чак и ако је она сасвим намерна и у функцији игре. Тако да је Маргос урадила тачно оно што је и требала - свратила, видела, није хтела да арчи живце и да се неЛвира, пријавила одговор на постављено питање и наставила даље. А она врло добро зна да нисам баш сасвим неписмена.

razmisljam razmisljam 23:23 30.03.2011

Re: ...

arianna
Evo dva linka koja mogu da zatrebaju: pravopis i recnik srpskih reci.


Што би се по нашки рекло - букмарковано и придодато већ постојећој колекцији сличних линкова. Хвала!

Само, ја очигледно не знам како се то користи и чему служи.
Dr M Dr M 20:49 30.03.2011

Recycle bin


Ovde bi se potrošila cela crvena olovka, korpa za otpatke je bolje rešenje.

U cilju očuvanja ovo malo kose što mi je ostalo predlažem da se uvede državni lektorat.

Sad ozbiljno. Nužno je da se počne sa lektorisanjem reklama na TV, odnosno, da se zabrane reklame u kojima se kaže...Kupite..za vašu..mašinu..

Uskoro će i prvatna svojina da postane sopstvena vašina..
razmisljam razmisljam 21:25 30.03.2011

Re: Recycle bin

Изволи dottore и слободно бацај.



Nužno je da se počne sa lektorisanjem reklama na TV


Да су само рекламе зло, ни по јада. Али, све вапи за једном добром, поштеном и озбиљном лектуром. Куда год да бациш уво, дочека те трагикомична језичка папазјанија. Ја лично све теже издржавам ту свакодневну тортуру, тако да му ово што сам написала дође као некакав вапај за помоћ.
Dr M Dr M 21:45 30.03.2011

Re: Recycle bin

Да су само рекламе зло, ни по јада.


Naravno.

Nevolja je u tome što su sveprisutne, agresivne i sugestivne.

O akcentima ne smem ni da pomislim, ode kosa..

Počeo sam da biram Vesti na TV samo po tome koji prezenter manje greši a kad čujem nešto kao tužiLAštvo, na korak sam od kršenja zakona.
razmisljam razmisljam 23:33 30.03.2011

Re: Recycle bin

Dr M
Да су само рекламе зло, ни по јада.


Naravno.

Nevolja je u tome što su sveprisutne, agresivne i sugestivne.

O akcentima ne smem ni da pomislim, ode kosa..

Počeo sam da biram Vesti na TV samo po tome koji prezenter manje greši a kad čujem nešto kao tužiLAštvo, na korak sam od kršenja zakona.


Ееее, бојим се да бисмо обоје остали без косе када бисмо кренули да анализирамо све врсте бескрупулозног атаковања на чистоту, лепоту и исправност овог нашег језика. Можда прво да набавимо перике да не бисмо шетали босих глава у јавности, па тек онда да кренемо у подробнију анализу.

Знаш, можда све то има и некакву своју добру, такорећи лековиту страну. Ево, ја се на пример лепо испосвађам са свима који погрешно акцентују, праве небулозне реченичке конструкције, фрљају се падежима... Преводиоцима кроз зубе поменем ужу и ширу фамилију и онога ко их је учио занату...
Тако лепо избацим сву негативну енергију па не морам да вичем на супруга ми и ситнију и крупнију дечицу. Ништа бенседини, ништа лоша енергија у топлом дому - такорећи милина једна.

mirelarado mirelarado 00:17 31.03.2011

Re: Recycle bin

Преводиоцима кроз зубе поменем ужу и ширу фамилију и онога ко их је учио занату...



У наведеној реченици недостаје Појединим испред преводиоцима. Нису ваљда баш сви заслужили толики прекор?

Мене си забавила овим саставом, Размишљам. Текстове ионако читам с аутоматском црвеном оловком у глави, а убрзо сам приметила колико си се трудила да начиниш што више грешака, па сам, читајући, саучествовала.

razmisljam razmisljam 01:02 31.03.2011

Re: Recycle bin

mirelarado
Преводиоцима кроз зубе поменем ужу и ширу фамилију и онога ко их је учио занату...


У наведеној реченици недостаје Појединим испред преводиоцима. Нису ваљда баш сви заслужили толики прекор?

Мене си забавила овим саставом, Размишљам. Текстове ионако читам с аутоматском црвеном оловком у глави, а убрзо сам приметила колико си се трудила да начиниш што више грешака, па сам, читајући, саучествовала.



Mea culpa, Мирела, mea maxima culpa! Само још један доказ како лако се склизне у генерализацију, а да човек ни не осети. Наравно да нисам имала такве намере, али ми се омакло.
Уз велико извињење свим преводиоцима који ваљано и на велику срећу свих нас обављају свој посао ево исправке.
Дакле:
Појединим ( несавесним, нешколованим, немарним, незаинтересованим ) преводиоцима ( који не раде свој посао како треба срамотећи професију ) кроз зубе поменем ужу и ширу фамилију и онога ко их је учио занату...


Мене си забавила овим саставом, Размишљам. Текстове ионако читам с аутоматском црвеном оловком у глави, а убрзо сам приметила колико си се трудила да начиниш што више грешака, па сам, читајући, саучествовала.


Драго ми је да ти је било забавно и да ниси имала отпор према читању, ма колико то било болно за тебе.
Та углављена црвена оловка ми је веома позната. По некад бих радије да је немам. Неке ствари би биле далеко једноставније.
Посебно ти хвала на саучествовању и разумевању. Не морам ни да ти причам колико је рад на овом текстићу био напоран и исцрпљујући. Мислим да никада до сада нисам имала пред собом тако тежак и компликован домаћи задатак из српског језика.

mirelarado mirelarado 01:17 31.03.2011

Re: Recycle bin

Појединим ( несавесним, нешколованим, немарним, незаинтересованим ) преводиоцима ( који не раде свој посао како треба срамотећи професију ) кроз зубе поменем ужу и ширу фамилију и онога ко их је учио занату...




Знаш сигурно да сам се само шалила. Било је јасно шта хоћеш да кажеш. Како у другим професијама, тако и у преводилаштву, завладали су нехат, неукост, траљавост. Није лако изборити се за квалитет у условима финансијске оскудице и неисплативости.
Али, не сме се ни одустати. Твој текст је добар повод да се људи бар замисле над језиком који говоре, пишу, читају, слушају...



razmisljam razmisljam 01:30 31.03.2011

Re: Recycle bin

Знаш сигурно да сам се само шалила. Било је јасно шта хоћеш да кажеш. Како у другим професијама, тако и у преводилаштву, завладали су нехат, неукост, траљавост. Није лако изборити се за квалитет у условима финансијске оскудице и неисплативости.
Али, не сме се ни одустати. Твој текст је добар повод да се људи бар замисле над језиком који говоре, пишу, читају, слушају...



Знам свакако да ми ниси учитала никакву злу намеру, али, свеједно, треба бити веома обазрив са генерализацијама и по могућству их избегавати. И у том смислу сам и порадила на исправку.
Јер, ти си ти, и некако, знамо се на неки начин, али реч је незгодна и непредвидива и неретко се дешава да се прочита нешто што оном ко је писао није пало ни на крај памети. Може то бити због лоше срочене реченице, а може и због нечијег унапред заузетог гарда. У сваком случају, није наодмет бити обазрив и одмерен у комуникацији. Тако гледано, твоја ( макар изречена и у шали ) критика је била сасвим на месту.

Схватам ја и финансијску оскудицу и неисплативост, али сам ( можда погрешно ) васпитана да се сваки посао кога се дохватиш ради најбоље могуће и да ошљарењу и импровизацијама нигде не би требало да буде места.

Наравно да не одустајем. И сама си приметила колико сам се здушно трудила да искажем шта ми је на души.
myredneckself myredneckself 09:36 31.03.2011

I tragično, i smešno

mirelarado
Твој текст је добар повод да се људи бар замисле над језиком који говоре, пишу, читају, слушају...

razmisljam
u komičnom stanju...Negde je neko stradao od udara munje...infrakt...hvalilo joj je vazduha...Isto takođe...U crnoj hronici je saznala da su nekog vozača zaustavila dva saobraćajna milicionera u alkoholisanom stanju, itd.

Vr'
Razmišljam, ovo je pravi gramatičko-pravopisni aksident (izraz koji je često u govoru novinara, prezentera), totalno jezički aljkav, mimo logike

PS

Kad sam počela da čitam nisam obratila pažnju na kategoriju, pa sam pomislila da si žurila u nekoj copy/paste varijanti, ili nešto slično,
ali sam odmah znala da to nisi ti
margos margos 10:33 31.03.2011

Re: I tragično, i smešno

aksident

A tek to: aksident, performans, ivent...
moderator05 moderator05 10:52 31.03.2011

Mogla je da padne bruka, moja!

myredneckself
Kad sam počela da čitam nisam obratila pažnju na kategoriju, pa sam pomislila da si žurila u nekoj copy/paste varijanti, ili nešto slično,
ali sam odmah znala da to nisi ti

Izvinite na smetnji, ali moram da se uključim i prenesem utisak nekoga ko ovde blogove čita po zadatku.

Kao i myredneckself, ne obratih pažnju na kategoriju. Počnem da čitam i ono prvo odvojeno "će" me saplete... greška u kucanju, pomislim. Drugi put, , čitam dalje pa pomislim da nisam dobro videla čiji je blog (možda neka nova autorska). Pogledam - ma čekaj, kako?! Pa znam kako žena piše, šta joj je... a da joj nije neko ušao u nalog?

Dok čitam dalje razmišljam šta mi je činiti - da li da uđem u tekst i dovedem ga u red, da li da alarmiram Urednicu i predložim oduzimanje autorske opcije (sledi automatsko skidanje bloga sa naslovne), dok ne pukne bruka.

Eto, to je bio tok misli dok sam čitala... dobro de, shvatila sam pre nego što sam stigla do kraja, a moja neverica i zabrinutost su se polako pretvarali u kikotanje.

Da zaključim: eksperiment uspeo (bar što se mene tiče).
margos margos 10:55 31.03.2011

Re: Mogla je da padne bruka, moja!

Da zaključim: eksperiment uspeo (bar što se mene tiče).

Ma i mene - vratila sam se posle i na miru pročitala, al me u startu porazilo dođavola kakvo smaranje... pomislih.
moderator05 moderator05 11:13 31.03.2011

Re: Mogla je da padne bruka, moja!

margos
Da zaključim: eksperiment uspeo (bar što se mene tiče).

Ma i mene - vratila sam se posle i na miru pročitala, al me u startu porazilo dođavola kakvo smaranje... pomislih.

Lako je Vama, a ja uvek moram da čitam do kraja.
razmisljam razmisljam 13:10 31.03.2011

Re: I tragično, i smešno

myredneckself

Razmišljam, ovo je pravi gramatičko-pravopisni aksident (izraz koji je često u govoru novinara, prezentera), totalno jezički aljkav, mimo logike

PS

Kad sam počela da čitam nisam obratila pažnju na kategoriju, pa sam pomislila da si žurila u nekoj copy/paste varijanti, ili nešto slično,
ali sam odmah znala da to nisi ti


МРНС, све признајем, и аљкавост и мимологичност, али све је то само преписаТо из стварног живота. Ни једну једину констукцију нисам измислила, а многе сам, још трагикомичније, на жалост ( или на срећу ) позаборављала. И сваки пут када чујем или прочитам неку тако колосалну глупост ( од ових које си цитирала ) просто не могу да дођем (к ) себи. Сваки мој нервни завршетак почне да трепери и да се увија од муке. А онда, немоћна, само дођем у напаст да и сама користим неприкладан речник, али онај народски, што скида све свеце с небеса.

Драго ми је што нисам успела да те преварим. Али, за коју годину, када мале сиве ћелије почну масовније да отказују послушност... Нећу моћи да гарантујем за стил и правопис и све остало...

P.S. Да ли се и теби учини да је сасвим неприкладно када се говори о саобраћајној незгоди са смртним исходом? То је несрећа, бре! А незгода је када се на паркингу очешеш о нечији ретровизор. Бар се мени чини да је то та ( битна ) разлика.
razmisljam razmisljam 13:12 31.03.2011

Re: I tragično, i smešno

margos
aksident

A tek to: aksident, performans, ivent...


Па стејџ, па аутовање... Лепота једна, онолика.
razmisljam razmisljam 13:28 31.03.2011

Re: Mogla je da padne bruka, moja!

moderator05
myredneckself
Kad sam počela da čitam nisam obratila pažnju na kategoriju, pa sam pomislila da si žurila u nekoj copy/paste varijanti, ili nešto slično,
ali sam odmah znala da to nisi ti

Izvinite na smetnji, ali moram da se uključim i prenesem utisak nekoga ko ovde blogove čita po zadatku.

Kao i myredneckself, ne obratih pažnju na kategoriju. Počnem da čitam i ono prvo odvojeno "će" me saplete... greška u kucanju, pomislim. Drugi put, , čitam dalje pa pomislim da nisam dobro videla čiji je blog (možda neka nova autorska). Pogledam - ma čekaj, kako?! Pa znam kako žena piše, šta joj je... a da joj nije neko ušao u nalog?

Dok čitam dalje razmišljam šta mi je činiti - da li da uđem u tekst i dovedem ga u red, da li da alarmiram Urednicu i predložim oduzimanje autorske opcije (sledi automatsko skidanje bloga sa naslovne), dok ne pukne bruka.

Eto, to je bio tok misli dok sam čitala... dobro de, shvatila sam pre nego što sam stigla do kraja, a moja neverica i zabrinutost su se polako pretvarali u kikotanje.

Da zaključim: eksperiment uspeo (bar što se mene tiče).


Ух, сасвим сам се следила када сам видела како ме с врха коментара посматра свевидеће око модераторско. Први порив ми је био да се таки подвучем под каскатуру и не извирујем одатле док не наиђе неко ко ће ми прочитати пресуду. Но, онда сам мало размислила ( А како другачије? ), схватила да је све још увек на свом месту и да мора бити да је у питању само званично упозорење одозгоре које, је ли, ваља примити к знању и по њему даље поступати.
Тако пси'ићки спремна, почела сам да читам и на крају сам се и сама кикотала. Нисам ни сањала да ћу успети да изазовем оволику пометњу! Али, вредело је. Постаје веома забавно...
А тек би било забавно да сам данас затекла црвеном оловком преправљен текст - да личи.

Какогод, драго ми је што си свратила да нам испричаш своје гледање на ствари. Добродошла.

За тебе једна red pencil 'аљинка, да будеш и модно усклађена са радним задаТцима.

razmisljam razmisljam 13:38 31.03.2011

Re: Mogla je da padne bruka, moja!

margos
Da zaključim: eksperiment uspeo (bar što se mene tiče).

Ma i mene - vratila sam se posle i na miru pročitala, al me u startu porazilo dođavola kakvo smaranje... pomislih.


Маргос, баш лепо што си се предомислила. Мада, требало је имати храбрости па се вратити на место акцидента.
razmisljam razmisljam 13:40 31.03.2011

Re: Mogla je da padne bruka, moja!

moderator05
margos
Da zaključim: eksperiment uspeo (bar što se mene tiče).

Ma i mene - vratila sam se posle i na miru pročitala, al me u startu porazilo dođavola kakvo smaranje... pomislih.

Lako je Vama, a ja uvek moram da čitam do kraja.


Не завидим ти ни мало. А ако ће да помогне - и саосећам.
mirelarado mirelarado 13:52 31.03.2011

Re: I tragično, i smešno

razmisljam
margos
aksident

A tek to: aksident, performans, ivent...


Па стејџ, па аутовање... Лепота једна, онолика.


А најлепше је лајковање.
razmisljam razmisljam 13:58 31.03.2011

Re: I tragično, i smešno

mirelarado
razmisljam
margos
aksident

A tek to: aksident, performans, ivent...


Па стејџ, па аутовање... Лепота једна, онолика.


А најлепше је лајковање.


Додај одмах и хејтовање, равнотеже ради.
mariopan mariopan 14:29 31.03.2011

Re: Mogla je da padne bruka, moja!

Lako je Vama, a ja uvek moram da čitam do kraja.

: )))))))))))))))))))))))))))))))))))
niccolo niccolo 21:03 30.03.2011

Ja

Ko se samo nasmejao?
razmisljam razmisljam 21:29 30.03.2011

Re: Ja

niccolo

Ko se samo nasmejao?


Онда, осмех за осмех. ( Надам се да твој смех није био кисео. )



Драго ми је што си свратио. Добродошао.
niccolo niccolo 21:41 30.03.2011

Re: Ja

Надам се да твој смех није био кисео

Naprotiv, to je bio onaj he,he,he osmeh
razmisljam razmisljam 23:37 30.03.2011

Re: Ja

niccolo
Надам се да твој смех није био кисео

Naprotiv, to je bio onaj he,he,he osmeh


Значи, ти си од оних који у свему успевају да виде забавну страну, такорећи оптимиста.
Башка ми је драго што сам те насмејала.
niccolo niccolo 17:30 31.03.2011

Re: Ja

такорећи оптимиста.

Može se i tako reći
razmisljam razmisljam 17:39 31.03.2011

Re: Ja

niccolo
такорећи оптимиста.

Može se i tako reći


Такорећи тако рећи је сасвим оправдано и надасве логично.
AlexDunja AlexDunja 21:04 30.03.2011

:)

ja pročitala do kraja,
oduševljena idejom!

i sigurno bih imala da dodam još.

pakče me fasciniralo, jedino za tu reč
mi je trebao zastoj, da shvatim o kome se radi.

odličan blog. odličan.!
AlexDunja AlexDunja 21:05 30.03.2011

Re: :)

AlexDunja
ja pročitala do kraja,
oduševljena idejom!

i sigurno bih imala da dodam još.

pakče me fasciniralo, jedino za tu reč
mi je trebao zastoj, da shvatim o kome se radi.

odličan blog. odličan.!


edit: bonus bambi za stil.
mariopan mariopan 21:19 30.03.2011

Re: :)

Ajd nemoj da se zezaš
Verujem da je svako ko je čitao uočio greške, ali draga moja, ovako se divani u mom komšiluku
Kaže se "trajvan" jer ga ovde niko nije video, mi nemamo tramvaje
Kaže se "oktombar", biciklo" ili "beciklo".."ugasila je televiziju" i slično...
Čudilo me, kada sam malo više počela da se družim sa domaćima ( a ja sam "dođošanka" iz Beograda) da i mladi tako govore, ajd stari ali mladi?
Pa valjda su išli u školu?
Mislim da je jače ono što nauče kod kuće nego u svim školama zajedno.

PS, ne znam šta je to "pakče" ?
AlexDunja AlexDunja 21:20 30.03.2011

Re: :)

PS, ne znam šta je to "pakče" ?

mali pas:)))
mariopan mariopan 21:21 30.03.2011

Re: :)

AlexDunja
PS, ne znam šta je to "pakče" ?

mali pas:)))

Ok, hvala
Dr M Dr M 21:30 30.03.2011

Re: :)

Pa valjda su išli u školu?


Možda u onu u kojoj je nastavnica Srpskog jezika i književnosti korpu za otpatke nazivala korpom za djubar?

Nisam izmislio, viši razredi osnovne škole u koju je išla moja ćerka.
razmisljam razmisljam 21:35 30.03.2011

Re: :)

AlexDunja
ja pročitala do kraja,
oduševljena idejom!


Била сам и ја одушевљена идејом док нисам кренула у реализацију. Муке ме је стајала свака реченица, ако ми верујеш. Пробам да погрешим, ал' не иде, стално се исправљам. На једвите јаде сам успевала да се обуздам.

i sigurno bih imala da dodam još.


Шта чекаш? Само напред!


pakče me fasciniralo, jedino za tu reč
mi je trebao zastoj, da shvatim o kome se radi.


А пакче... Мене фасцинира последњих тридесетак година. Уз то, у тој реченици су завезана у чвор и нека мнооого лепа сећања, али, то је већ друга прича.

odličan blog. odličan.!


Благодарим.
antioksidant antioksidant 21:38 30.03.2011

Re: :)

PS, ne znam šta je to "pakče" ?

pašče
Jukie Jukie 21:39 30.03.2011

Re: :)

mariopan
ovako se divani u mom komšiluku
Kaže se "trajvan" jer ga ovde niko nije video, mi nemamo tramvaje

Evo nekoliko pesmica o nedostatku tramvaja:

* * *
Na samom kraju Beograda
nalazi se jedna ograda
zasuta asfaltom - očvrslom lavom
a s druge strane obrasla travom.
Sa ove strane ograde grad,
sa one Srbija i mesec mlad.
Sa ove tramvaj i dva kioska,
sa one tišina crna, seoska.

* * *

Bio jednom jedan lav.
Kakav lav? Strašan lav.
Narogušen i ljut sav.
Ne pitajte šta je jeo.
Taj je jeo šta je hteo,
tramvaj ceo
i oblaka jedan deo.

* * *

... u ulici bez tramvaja
gde kokoške nose jaja,
i gde danju muve zuje,
i gde noću nema struje,
gde spržena šušti trava,
i strašilo bez rukava
baštovanske čuva dinje,
tamo gde se ko lepeza
raširila jedna breza
lišća nežnog kao inje,
gde ko neka čudna ptica
telefonska govornica
održava vezu s gradom,
nakraj jedne kose strme
u ulici bez kaldrme
živeo je čika s bradom.
razmisljam razmisljam 21:43 30.03.2011

Re: :)

AlexDunja
bonus bambi za stil.


Камо га?

AlexDunja AlexDunja 21:53 30.03.2011

Re: :)

Камо га?

razmisljam razmisljam 21:53 30.03.2011

Re: :)

mariopan
Ajd nemoj da se zezaš
Verujem da je svako ko je čitao uočio greške, ali draga moja, ovako se divani u mom komšiluku
Kaže se "trajvan" jer ga ovde niko nije video, mi nemamo tramvaje
Kaže se "oktombar", biciklo" ili "beciklo".."ugasila je televiziju" i slično...
Čudilo me, kada sam malo više počela da se družim sa domaćima ( a ja sam "dođošanka" iz Beograda) da i mladi tako govore, ajd stari ali mladi?
Pa valjda su išli u školu?
Mislim da je jače ono što nauče kod kuće nego u svim školama zajedno.

PS, ne znam šta je to "pakče" ?


Ма, што је најгоре, Мариопан, уопште се не зезам. Да не кажем да сам мртва озбиљна ( Мада је то, ипак, мало прејак израз ).
Зар ти се никада није догодило да нешто читаш напамет, односно онако како знаш да треба да је написано, сасвим занемарујући оно што збиља пише?

Најмањи ја проблем имам са обичним светом који је мало наглув по питању језика па нехотице прави језичке каламбуре. Тај део текста ми је био само овлашно покриће за много горе ствари које се иза брда ваљају, а у вези са непоштовањем и незнањем сопственог језика од стране оних којима то не би смело да се деси, а које сам желела да подвучем.

P.S. Видим да ти је Дуња одговорила на питање, па да не понављам...
razmisljam razmisljam 21:55 30.03.2011

Re: :)

AlexDunja
PS, ne znam šta je to "pakče" ?

mali pas:)))



Свашта знаш.
razmisljam razmisljam 21:59 30.03.2011

Re: :)

mariopan
AlexDunja
PS, ne znam šta je to "pakče" ?

mali pas:)))

Ok, hvala


Пошто видим да си збуњена, да ипак мало појасним. То ти је локализам за пашче ( видим да се и АО придружио објашњавању нешто ниже ) у драгачевском крају. Не знам зашто су тамо склони да уместо ш убацују к где год им се учини да је згодно, али, тако је.
razmisljam razmisljam 22:01 30.03.2011

Re: :)

antioksidant
PS, ne znam šta je to "pakče" ?

pašče




Захваљујем на свесрдној помоћи у тумачењу непознатих речи и израза.

razmisljam razmisljam 22:07 30.03.2011

Re: :)

Jukie,

за оволики труд и добро познавање материје, заслужио си један леп и китњаст примерак трамваја.

razmisljam razmisljam 22:10 30.03.2011

Re: :)

AlexDunja
Камо га?





Захваљевам на Бамбију ( или за Бамбија, или поред Бамбија ) веома.
AlexDunja AlexDunja 22:14 30.03.2011

Re: :)

mali pas:)))




Свашта знаш.


a trebalo bi da bude ono
su čim se igra hokej.

samo malo.
razmisljam razmisljam 23:44 30.03.2011

Re: :)

Dr M
Pa valjda su išli u školu?


Možda u onu u kojoj je nastavnica Srpskog jezika i književnosti korpu za otpatke nazivala korpom za djubar?

Nisam izmislio, viši razredi osnovne škole u koju je išla moja ćerka.


Има тог наставнничког бисерја о-хо-хо. Жао ми само што нисам записивала, а тренутно ничега из богатог асортимана не могу да се сетим.
Но, свакако стоји чињеница да нам децу уче многи који се нису одрекли локалних акцената нити су сами из школе понели здрав књижевни језик којим би ( ваљда ) требали да се служе у раду са ученицима.
Што отвара још једну непријатну тему...
Dottore, ако ти је коса мила, бегај са овог места што пре иначе ћеш се сасвим упропастити, а ја не бих желела да за то сносим било какву одговорност. Доста ми и ове муке са језиком, не бих да си придодајем и сИкирацију због твоје праведничке фрустрације.

EDIT: Тек сад ми паде на памет да се она велика, улична канта за ђубар назива и контањер.
Dr M Dr M 23:56 30.03.2011

Re: :)

свакако стоји чињеница да нам децу уче многи који се нису одрекли локалних акцената


Biser koji ne mogu da zaboravim, lično čuo i preneo na jednom od svojih prvih blogova:

Narudzba u radnji: "Na dve meste po pola kila kobasicu..".

ако ти је коса мила, бегај са овог места


Evo begam, da ne moram da bacam češalj u djubar
razmisljam razmisljam 00:11 31.03.2011

Re: :)

AlexDunja
mali pas:)))
Свашта знаш.


a trebalo bi da bude ono
su čim se igra hokej.

samo malo.



Мислиш, ово:



Пази кад има логике.
razmisljam razmisljam 00:32 31.03.2011

Re: :)

Narudzba u radnji: "Na dve meste po pola kila kobasicu..".




У мојим крајевима би то описали као наше лееепо српско језика.

Evo begam, da ne moram da bacam češalj u djubar


Наћи ће се већ у некој реклам'ци решење за твој проблем, само пажљиво гледај и наћули уши да ти ни једна ординарна глупост не промакне.
AlexDunja AlexDunja 01:01 31.03.2011

Re: :)

Пази кад има логике

ofskroz.

pakom se igra hokej,

a pakčetom hokejić.
razmisljam razmisljam 01:15 31.03.2011

Re: :)

AlexDunja
Пази кад има логике

ofskroz.

pakom se igra hokej,

a pakčetom hokejić.


Рекох ли ја већ да ти свашта знаш?
blogovatelj blogovatelj 01:30 31.03.2011

Re: :)

PS, ne znam šta je to "pakče" ?

mali pas:)))


Misliš, šćene?
razmisljam razmisljam 01:39 31.03.2011

Re: :)

blogovatelj
PS, ne znam šta je to "pakče" ?

mali pas:)))


Misliš, šćene?


Не обавезно. Пре она сорта свуда распрострањених авлијанера малих габарита набијених великом пргавошћу.

Драго ми је што си оставио писани траг на овом месту.
Добродошао.
( Нисам баш сигурна да ли си рад цевтићу, јер те обично срећем на много расправамасклонијим местима него што је ово, али се надам да нећеш да га бациш. )
antioksidant antioksidant 07:23 31.03.2011

Re: :)

a trebalo bi da bude ono
su čim se igra hokej.

samo malo.

to je pakić
mariopan mariopan 10:55 31.03.2011

Re: :)

korpom za djubar?

mariopan mariopan 10:57 31.03.2011

Re: :)

razmisljam
mariopan
AlexDunja
PS, ne znam šta je to "pakče" ?

mali pas:)))

Ok, hvala


Пошто видим да си збуњена, да ипак мало појасним. То ти је локализам за пашче ( видим да се и АО придружио објашњавању нешто ниже ) у драгачевском крају. Не знам зашто су тамо склони да уместо ш убацују к где год им се учини да је згодно, али, тако је.

Pašče već znam mada se retko koristi, odavno to nisam čula, češće kažu "štene"...ali kažu "prgav ko pašče".
mariopan mariopan 11:07 31.03.2011

Re: :)

Зар ти се никада није догодило да нешто читаш напамет, односно онако како знаш да треба да је написано, сасвим занемарујући оно што збиља пише?

Da, baš to radim, čitam i "ispravljam" u čitanju..zanemarujem greške..ali mi ozbiljno smetaju ako sa nekim razgovaram i čujem nepravilno upotrebljen izraz, dođe mi da ispravim odmah ali tek to je nepristojno...pa prećutim.
A dok su moja deca išla u školu, imala sam raspravu sa učiteljicom koja je mom detetu na pismenom zadatku "ispravila" pravilno upotrebljen izraz u nepravilan i smanjila mu ocenu...ne mogu da se setim koja je reč bila u pitanju ali sam bila šokirana da ona to ne zna a uči decu?
Tada nisam znala da joj kažem "sedi jedan" ali danas bih joj to skresala samo tako

mariopan mariopan 11:10 31.03.2011

Re: :)

Da, a množina od "bicikla" je "biciklovi"
razmisljam razmisljam 13:43 31.03.2011

Re: :)

antioksidant
a trebalo bi da bude ono
su čim se igra hokej.

samo malo.

to je pakić


Али онако, од миља, ипак може да буде и пакче. Знаш оно, када тепају, а ти се чудиш што не бију.
razmisljam razmisljam 13:47 31.03.2011

Re: :)

mariopan
korpom za djubar?



od nekud je pred nju doletela kesa puna đubra...


Лепо ја написах горе, и још у одговарајућем падежу, ал' слабо ко пази на часу. А и мЛого се чита напамет.
razmisljam razmisljam 13:49 31.03.2011

Re: :)

mariopan

Pašče već znam mada se retko koristi, odavno to nisam čula, češće kažu "štene"...ali kažu "prgav ko pašče".


Још један мали додатак ( додатчић, такорећи ): у Драгачеву пса уобичајено зову паћо, па је пакче логичан деминутивчић.
razmisljam razmisljam 13:56 31.03.2011

Re: :)

mariopan
A dok su moja deca išla u školu, imala sam raspravu sa učiteljicom koja je mom detetu na pismenom zadatku "ispravila" pravilno upotrebljen izraz u nepravilan i smanjila mu ocenu...ne mogu da se setim koja je reč bila u pitanju ali sam bila šokirana da ona to ne zna a uči decu?
Tada nisam znala da joj kažem "sedi jedan" ali danas bih joj to skresala samo tako


Моје Мало Дете је имало сличну ситуацију са иначе одличном наставницом српског. Наиме, употребила је у саставу неку реч за коју је наставница проценила да је далеко изнад њеног узраста и да свакако стога не зна шта то значи. А шмизла је прочитала два тона књига и речник јој је невероватно богат, с тим што је мени у природи да све што ми се чини непознатим одмах објашњавам, а и она је одавно навикла да пита све што јој није јасно и не разуме. Па ти види.
Нити се Мало Дете сетило да каже како зна шта значи реч коју је употребила, нити сам ја умела да кажем ''Седи, један.''
Било му...
razmisljam razmisljam 14:00 31.03.2011

Re: :)

mariopan
Da, a množina od "bicikla" je "biciklovi"


Има логике. Рецимо, ринглов - ринглови.
mariopan mariopan 14:31 31.03.2011

Re: :)

Jukie

Hvala za divnu pesmu (pesme)
razmisljam razmisljam 14:42 31.03.2011

Re: :)

mariopan
Jukie

Hvala za divnu pesmu (pesme)


Само хвале имена аутора за неупућене у проблематику.
sesili sesili 21:21 30.03.2011

Sede ći

i čitaju ći, taman sam počela da se krstim! Ali, uporno sam "gutala" greške, da bih shvatila. A pomislih... da li "razmišljam" razmišlja, kad piše nešto ovako?
razmisljam razmisljam 22:15 30.03.2011

Re: Sede ći

sesili
i čitaju ći, taman sam počela da se krstim! Ali, uporno sam "gutala" greške, da bih shvatila. A pomislih... da li "razmišljam" razmišlja, kad piše nešto ovako?


Ако ми верујеш, Сесили, размишљала сам много више него иначе, јер сам морала веома да се сконцентришем не бих ли успела толико да изгрешим. Писати у складу са правилима је неупоредиво лакше, бар што се мене тиче.
Лепо си ме насмејала. Могу да мислим како си реаговала на промену у стилу мог писања.
Jukie Jukie 21:29 30.03.2011

Čorba

Pratio fabulu. Za sada mi se čini da joj je šporet pun zagorele prekipele čorbe.
razmisljam razmisljam 22:19 30.03.2011

Re: Čorba

Jukie
Pratio fabulu. Za sada mi se čini da joj je šporet pun zagorele prekipele čorbe.


Мож' да бидне, али не мора да значи. Јеси ли ти чуо за израз кувати на лаганој ватри? Пратила је само оне кратке вести, на осталим програмима се није предуго задржавала, а дремка јој је била брзо, сурово и нагло прекинута - таман да сва дешавања на шпорету задржи под контролом. Искусна је то домаћица, бре.
Kazezoze Kazezoze 21:42 30.03.2011

Ovaj tekst podseća na tipoglikemiju...

Nsaim vrevoao da zpavrao mgou rzmaueti ono što čtaim. Zaavljhuujći nobniečoj mćoi ljdksuog mgzoa, pemra irtažsiavnjima nučainka sa Kmbreidža, njie vžano kjoim su roedsldoem npiasnaa slvoa u rčei, jdieno je btino da se pvro i psldeonje sovlo nlaaze na sovm msteu. Otasla solva mgou btii u ptponuom nerdeu i bez ozibra na ovu oloknost, tkest mžeote čtiati bez pobrelma. Ovo je zobg tgoa što ljduksi mzoak ne čtia savko slvoo pnaooosb, već rčei psmraota kao cleniu. Oavj preomečaj je šljiavo nzavan tipoglikemija.
razmisljam razmisljam 22:35 30.03.2011

Re: Ovaj tekst podseća na tipoglikemiju...

Kazezoze
Nsaim vrevoao da zpavrao mgou rzmaueti ono što čtaim. Zaavljhuujći nobniečoj mćoi ljdksuog mgzoa, pemra irtažsiavnjima nučainka sa Kmbreidža, njie vžano kjoim su roedsldoem npiasnaa slvoa u rčei, jdieno je btino da se pvro i psldeonje sovlo nlaaze na sovm msteu. Otasla solva mgou btii u ptponuom nerdeu i bez ozibra na ovu oloknost, tkest mžeote čtiati bez pobrelma. Ovo je zobg tgoa što ljduksi mzoak ne čtia savko slvoo pnaooosb, već rčei psmraota kao cleniu. Oavj preomečaj je šljiavo nzavan tipoglikemija.


Да, Kazezoze, позната ми је та невероватна способност људског мозга да са лакоћом и без проблема прочита онако како треба да пише, а не онако како је написано.
Иако то није била основна идеја овог мог поста, изгледа да сам ипак на неки начин и њу наслутила, чим сам поставила оно питање о читању напамет.
Јер, морам признати, ма колико са једне стране била врло осетљива на сваку словну грешку у тексту, дешава ми се да читам по ЈУС-у, уопште не запажајући евидентне омашке.
У сваком случају, хвала ти за ову занимљивост.
Jukie Jukie 06:25 31.03.2011

Re: Ovaj tekst podseća na tipoglikemiju...

razmisljam

позната ми је та невероватна способност људског мозга да са лакоћом и без проблема прочита онако како треба да пише, а не онако како је написано.Иако то није била основна идеја овог мог поста, изгледа да сам ипак на неки начин и њу наслутила, чим сам поставила оно питање о читању напамет.Јер, морам признати, ма колико са једне стране била врло осетљива на сваку словну грешку у тексту, дешава ми се да читам по ЈУС-у, уопште не запажајући евидентне омашке.У сваком случају, хвала ти за ову занимљивост.

Imao sam jednog đaka sa disleksijom, sa kojim su stvarno dosta radili ili je bila blaga forma, pa kada smo imali round robin čitanje teksta iz udžbenika "sve reči koje ne možete da izgovorite iz prve pišemo na tablu i u sveske, da znate šta da vežbate" (zaključio sam da će deca lakše da usvoje nove termine ako čuju svoje drugove kako izgovaraju reč i objašnjenje, umesto da samo gledaju u knjigu ili da im ja pričam) on je jedini nalazio štamparske greške u udžbeniku, jer smo svi mi ostali automatski prepravljali dok smo čitali i nismo ni primećivali da piše "planinaska klima" ili šta već.
Kazezoze Kazezoze 13:07 31.03.2011

Re: Ovaj tekst podseća na tipoglikemiju...

Jukie
Imao sam jednog đaka sa disleksijom, sa kojim su stvarno dosta radili ili je bila blaga forma, pa kada smo imali round robin čitanje teksta iz udžbenika "sve reči koje ne možete da izgovorite iz prve pišemo na tablu i u sveske, da znate šta da vežbate" (zaključio sam da će deca lakše da usvoje nove termine ako čuju svoje drugove kako izgovaraju reč i objašnjenje, umesto da samo gledaju u knjigu ili da im ja pričam) on je jedini nalazio štamparske greške u udžbeniku, jer smo svi mi ostali automatski prepravljali dok smo čitali i nismo ni primećivali da piše "planinaska klima" ili šta već.

To je zato što deca sa disleksijom posmatraju koristeći desnu hemisferu mozga, za razliku od ostale dece kojima je primarna leva hemisfera mozga. To sam jednom već objašnjavao na blogu kod mlekac...evo ovde. Ovo eksperimentisanje sa gramatičkim greškama koje je napisala domaćica ovog bloga, kao i onaj mali deo o tipoglikemiji koji sam ja napisao se može smatrati vežbom za korišćenje desne hemisfere mozga.
Problem je što ljudi naučene stvari rade mehanički, a zahvaljujući toj mehaničnosti im promakne jako mnogo stvari u životu. Tako, kada čitamo jedan tipoglikemijski tekst, čim odgonetnemo formulu kako da ispravno čitamo taj tekst, on nam više ne prestavlja problem. Kod pisanja takvog teksta je već ta mehaničnost totalno narušena jer moramo biti skoncetrisani na mnogo više detalja od uobičajenih. Da bi napisali jedan ovakav tekst mora se uložiti svesni napor, a to je veoma dobra vežba za rad našeg intelektualnog centra koji je podložan mehaničnosti.
Verovatno razmišljam nije mislila o tome dok je pisala ovaj blog, ali i sama je priznala koliko se namučila dok ga je pisala. Nekad i nesvesne stvari mogu biti korisne, ako nađeš ispravan ugao posmatranja na problem koji ti taj napor predstavlja.
razmisljam razmisljam 14:07 31.03.2011

Re: Ovaj tekst podseća na tipoglikemiju...

Jukie

Imao sam jednog đaka sa disleksijom, sa kojim su stvarno dosta radili ili je bila blaga forma, pa kada smo imali round robin čitanje teksta iz udžbenika "sve reči koje ne možete da izgovorite iz prve pišemo na tablu i u sveske, da znate šta da vežbate" (zaključio sam da će deca lakše da usvoje nove termine ako čuju svoje drugove kako izgovaraju reč i objašnjenje, umesto da samo gledaju u knjigu ili da im ja pričam) on je jedini nalazio štamparske greške u udžbeniku, jer smo svi mi ostali automatski prepravljali dok smo čitali i nismo ni primećivali da piše "planinaska klima" ili šta već.


Овим отвараш још неколико важних тема.
Прво, многи уџбеници су написани речником непримереном узрасту деце која их користе. Инсистира се на сувопарним фразама и закукуљеним језичким склоповима, што деци никако не даје подстрек за учење.
Друго, мало је наставника који су заиста спремни да растолмаче речи које би могле деци да буду непознаница. Просто се прелази преко тога, па ко шта разуме, схватио је, а остали бубају напамет и пате се без икаквог ваљаног разлога.
Треће, превише се инсистира на простој репродукцији градива, уместо да се ученици подстичу да мало мућну својом главом и лекцију излажу својим речима.
Четврто...
Али да не смарам...
razmisljam razmisljam 14:52 31.03.2011

Re: Ovaj tekst podseća na tipoglikemiju...

Kazezoze
Kod pisanja takvog teksta je već ta mehaničnost totalno narušena jer moramo biti skoncetrisani na mnogo više detalja od uobičajenih. Da bi napisali jedan ovakav tekst mora se uložiti svesni napor, a to je veoma dobra vežba za rad našeg intelektualnog centra koji je podložan mehaničnosti.
Verovatno razmišljam nije mislila o tome dok je pisala ovaj blog, ali i sama je priznala koliko se namučila dok ga je pisala. Nekad i nesvesne stvari mogu biti korisne, ako nađeš ispravan ugao posmatranja na problem koji ti taj napor predstavlja.


Оно што сигурно знам је да сам била затечена колико ми је труда требало да искочим из правила која користим сасвим механички и да текст напишем упркос свим мојим знањима и осећају за исправно и логично. Упорно сам морала да се исправљам у жељи да све буде што погрешније, јер је инерција чинила своје.
Морам да признам да бих, сада када сам успела у својој накани, радије написала десет других текстова него да експеримент поновим.

Реци ми, молим те ( наравно, ако си упућен и ако ти није проблем ), да ли то што је неко левак или дешњак такође има утицаја на перцепцију текста и коришћење одређених можданих хемисфера.
Kazezoze Kazezoze 15:37 31.03.2011

Re: Ovaj tekst podseća na tipoglikemiju...

Реци ми, молим те ( наравно, ако си упућен и ако ти није проблем ), да ли то што је неко левак или дешњак такође има утицаја на перцепцију текста и коришћење одређених можданих хемисфера.

Ne, pošto se u pisanju teksta koristi intelektualni centar našeg uma, dok upotreba ruku spada pod dejstvo motoričkog centra.
Tačno je da je desna hemisfera povezana sa levom stranom našeg tela, a leva hemisfera sa desnom stranom, ali to je samo kod korištenja našeg mozga u motoričkom svojstvu. Idealno je, ustvari, kada se čovek osposobi da se podjednako dobro služi sa obe ruke ili noge. Recimo, Tony Allen, po meni, jedan od najboljih bubnjara na svetu, se podjednako dobro služi i sa obe ruke i sa obe noge, što mu omogućava da istovremeno svira 4 različita ritma. Za to je, kako sam između ostalog kaže, potrebna velika koncentracija jer je totalno izbegnuta mehaničnost u pokretima, a ritmovi su se ipak složili i obojili u jednoj harmonijskoj celini.
Ako pažljivo slušaš možeš to i sama zapaziti.


razmisljam razmisljam 15:59 31.03.2011

Re: Ovaj tekst podseća na tipoglikemiju...

Kazezoze,
Захваљујем од и на подробном објашњењу и на музичкој илустрацији.
На жалост, морам признати да сам мало тврда на ушима што се тиче разазнавања комплексности ритма, али сам се својски потрудила да чујем. Да ли се и то рачуЊа?
Kazezoze Kazezoze 16:14 31.03.2011

Re: Ovaj tekst podseća na tipoglikemiju...

razmisljam
Kazezoze,
Захваљујем од и на подробном објашњењу и на музичкој илустрацији.
На жалост, морам признати да сам мало тврда на ушима што се тиче разазнавања комплексности ритма, али сам се својски потрудила да чујем. Да ли се и то рачуЊа?

Sve se računa:)
razmisljam razmisljam 16:19 31.03.2011

Re: Ovaj tekst podseća na tipoglikemiju...

Kazezoze

Sve se računa:)



tigrette tigrette 22:10 30.03.2011

Cirka oko...

pade mi u oko...
Ko nije imao ni volje ni snage ni stomaka da pročita do kraja?


Junački sam izdržala do kraja i sada sam sigurna da si imala okršaj sa leptirafom

A u tuđini se može čuti:

- pejntali smo stan
- recepat za čiketinu
- vokala i tokala sa tičerkom engleskog
- moram preparkirat' karu
...

antioksidant antioksidant 22:13 30.03.2011

Re: Cirka oko...

- moram preparkirat' karu
ovo samo u 4 zida
AlexDunja AlexDunja 22:13 30.03.2011

Re: Cirka oko...

- moram preparkirat' karu

ovo je bolje od bajala sam šuze:)))
razmisljam razmisljam 22:43 30.03.2011

Re: Cirka oko...

tigrette
Junački sam izdržala do kraja i sada sam sigurna da si imala okršaj sa leptirafom


Све ћу да признам, али немој ником да кажеш, мооолим те!

A u tuđini se može čuti:

- pejntali smo stan
- recepat za čiketinu
- vokala i tokala sa tičerkom engleskog
- moram preparkirat' karu


Чудни су путеви језика, а нарочито код оних људи који нису на ти ни са сопственим, а принуђени су да почну да се служе и неким другим. Не могу ни да замислим колику то збрку у глави може да изазове.

Баш лепо од тебе што си свратила. За добродошлицу:

razmisljam razmisljam 22:45 30.03.2011

Re: Cirka oko...

antioksidant
- moram preparkirat' karu
ovo samo u 4 zida


Нису сви људи тако стидљиви као ти.


kick68 kick68 14:02 31.03.2011

Re: Cirka oko...

antioksidant
- moram preparkirat' karu
ovo samo u 4 zida

ili kod Arene...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana