Društvo

Kakvi smo mi to ljudi?

libkonz RSS / 25.03.2011. u 09:00

Kako godine prolaze sve češće postavljam sebi to pitanje.

Svi smo čuli za rakiju proizvođača iz Subotice od koje se otrovalo troje ljudi, do sad. Današnji Blic donosi vest da se proizvodi trovača, firme Skaid, i dalje nalaze u slobodnoj prodaji i na vidnom mestu. U tekstu nije jasno precizirano da li se radi baš o rakiji kojom su se ljudi otrovali ili drugim žestinama istog proizvođača, ali to nije toliko ni važno.

Prilično sam ubeđen da bi u SVIM drugim državama Evrope svi proizvodi jednog trovača bili povučeni iz prodaje odmah. Usput, iz vesti saznajemo da se radi o nelegalnom proizvođaču (kad će da dođe EU da zabrani da ne može svaka fukara da peče rakiju).

Dakle, vlasnici trafika i prodavnica ne žele da imaju štetu jer su tu rakiju već platili pa je red i da je prodaju, radnici ćute jer ne žele da izgube posao koji je teško naći, a ako neko umre šta da se radi? Takav je život.

 

 



Komentari (41)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivan.nbg ivan.nbg 09:55 25.03.2011

Tuzno je

sto uopste nisam iznenađen...
libkonz libkonz 10:44 25.03.2011

Re: Tuzno je

mene ovakve priče baš pogode i rastuže.
Biljana 77 Biljana 77 11:17 25.03.2011

Siromaštvo je jedno,

a ljudska beda nešto sasvim drugo. Jeftino - jedini kriterijum kupca. Zarada - jedini interes prodavca. I sačuvati sopstveno dupe...

Davno sam prestala da se čudim bilo čemu tog tipa... otprilike kad je moja poznanica krajem devedesetih dobila otkaz jer je rekla kupcu da ne kupuje adaptirano mleko za bebe jer su mu po nalogu gazdarice prepravljali rok važenja.
bandina bandina 11:42 25.03.2011

Re: Siromaštvo je jedno,

Davno sam prestala da se čudim bilo čemu tog tipa


E upravo zato sto smo prestali da se cudimo i reagujemo nam se to desava...ponovo i ponovo.
Biljana 77 Biljana 77 11:54 25.03.2011

Re: Siromaštvo je jedno,

upravo zato sto smo prestali da se cudimo i reagujemo

Nije isto ne čuditi se i ne reagovati.
libkonz libkonz 13:40 25.03.2011

Re: Siromaštvo je jedno,

Nije isto ne čuditi se i ne reagovati.

kad je morala nestalo, samo čvrsta ruka stvar spasava!
Zbog par hiljada dinara biti saučesnik u ubistvu, stvarno smo dotakli dno.
Hansel Hansel 22:33 25.03.2011

Re: Siromaštvo je jedno,

Ma, Lib, ko još odmah plaća preuzetu robu... Hoću da kažem - stvar je ozbiljnija...
libkonz libkonz 23:46 25.03.2011

Re: Siromaštvo je jedno,

Ma, Lib, ko još odmah plaća preuzetu robu... Hoću da kažem - stvar je ozbiljnija...

znam. pohlepa nema granice.
Hansel Hansel 10:26 26.03.2011

Re: Siromaštvo je jedno,

A, u stvari, kriv je sistem. Nisam pratio geografiju trovanja posle prvih poznatih slučajeva, ali moguće je i da tamo neki vlasnik prodavnice u nekom selu (pa i gradu) i ne čuje za problem, kao što za njega, očigledno, nisu čuli oni koji su TO kupili. Da li postoji neki sistem obaveštavanja trgovaca? Da li postoji njihov registar? Ko povlači robu, tj. ko daje nalog za povlačenje kad se nešto ovako otkrije? U ovoj zemlji je sve improvizacija; ma, ne improvizacija nego - stihija, to je osnovni problem.
dr.wagner dr.wagner 11:19 25.03.2011

A zašto nebi pekli ...

...dan

-Upali ste u klasičnu zamku ... , jedan događaj se koristi kao opravdanje
za nametanje ograničenja ...
-Baš svaka "fukara" treba peći rakiju , a ako je želi plasirati onda treba
zadovoljiti neke norme oko kvaliteta , ambalaže ... navesti trajnost ... i sl.
-Ovdje u RH je ministarstvo (za rude i gubljenje vremena ) ograničilo
individualnu proizvodnju čak i za vlastite potrebe ...
... tako u jednoj godini možete ispeći najviše 40l rakije , a za svaku novu
litru iznad toga treba platiti cca 3 Eura takse !!!!!!!

-Nije taksa uvedena radi smanjenja alkoholizma , nego upravo da se tim vašim
"trovačima" poveća promet ...
-Istina , danas vaši odgovorni tvrde da su oni nelegalni , ali nebih se ja
baš kladio da im oni nisu izdali neka odobrenja za rad , a sada se "peru"...
kao "... to nije dovoljno..."

-Sve se pokušava ograničiti , pa čak i ono što čovjek radi sebi (npr. neki
građevinski radovi) samo da bi se inače neefikasna država (pa i ove u EU)
prikazala kao neki zaštitnik i da bi istovremeno mogla ubirati neke TAKSE ...
...( ovo sa taksama nakon nekog vremena poetane jedino važno )

-Evo ... Vi napisali tekst o trovačima , a ja napao "zapadni sistem"


Wagner


libkonz libkonz 13:43 25.03.2011

Re: A zašto nebi pekli ...

-Upali ste u klasičnu zamku ... , jedan događaj se koristi kao opravdanje
za nametanje ograničenja ...

Možda se jesam zaleteo zbog toga što sam besan.
Ali jezivo je to što se neregistrovana rakija može naći u prodavnicama. E sad, da li se peru, ne znam. Ali ovakve stvari se moraju suzbiti.
Lično rakiju kupujem samo od ljudi koje godinama poznajem, nikad je ne bih kupio u prodavnici. Mislim da znam šta pijem i da se u rakiju razumem.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:39 25.03.2011

Re: A zašto nebi pekli ...

Da se i ja pridružim Dr Wagneru u kritici zapadnog sistema. Rakiju za svoje potrebe mora da može svako da peče. I šta je tih tričavih 40l ? To nema ni da se podeli rodbini i prijateljima, šta će na kraju domačinu da ostane

I iluzija je da će nas EU po tom pitanju dovesti u red. I po trenutno važečim zakonima ova rakija ne bi smelo prvo da se nađe u proodavnicama, a drugo, kada se već utvrdi neispravnost prodavci su dužni da je uklone sa polica.
Ovo je stvar nefunkcionisanja države odnosno nadležnih organa, a to ima veze sa našim javašlukom koji se neće promeniti pristupanjem bilo kakvoj ekonomsko političkoj asocijaciji ako mi tu ništa ne uradimo.
Uzgred, uopšte me ne bi začudilo da se sve ovo dešava u Bugarskoj koja je član EU, ali bi me začudilo da se dešava u Norveškoj koja to nije. Problem je dakle u nečem drugom.

dr.wagner dr.wagner 21:20 25.03.2011

Re: A zašto nebi pekli ...

Pozdrav svima

-Isprika L ... ja se u rakiju (a i ostale derivate) ne razumijem , ali
pijem Coca-Colu ... ... ako se to broji ?

- Problem je "sistemski" i ništa ne znači taj slučaj , jer su vrata
za nove muljatore širom otvorena , a onda će se to ponavljati ... ili
nešto još šokantnije ....
... sve dok se država ne uredi ...

vrabac_u_steni
I šta je tih tričavih 40l ?


-Pa to je čista manipulacija ... ubijaju proizvodnju i stimuliraju
uvoz , jer oni ništa drugo i ne znaju već samo naplaćivati PDV ...
...ovdje šljive (a ta je najpopularnija) rode svakih 5 godina , ili
čak i rijeđe , a onda ih ima "ko grožđa" ...

-I sada je jasno da se "sušne godine" premošćuju sa većom proizvodnjom
u ovim godinama kad je urod dobar ... , ali što njih briga ... pa nisu
oni ovdje zbog svojih ljudi (sugrađana) već zato što su bogom dani

-Ali nemojmo se ljutiti ... ionako će biti gore


Wagner
libkonz libkonz 21:51 25.03.2011

Re: A zašto nebi pekli ...

u pravu si, to je naročito upečatljivo kod kajsije. Ona je ta koja dobro rađa u proseku svake četvrte godine.
expolicajac expolicajac 11:31 25.03.2011

Sistem ne funkcioniše

Imao sam to tužno iskustvo da učestvujem kao neposredni izvršilac u akciji prikupljanja dokaza vezano za poznatu "Zozovaču". Organizacijski akcija je izvedena u saradnji sa svim inspeckijskim službama nišavskog okruga. Sva zatačena rakija u prodaji bila je istog momenta privremeno oduzimana i skladištena na za to predviđeno mesto. Međutim mnogo je bitnije da je tokom celog marta meseca prioritetan zadatak bio kontrola poslovanja svih proizvođača alkoholnih pića na teritoriji nišavskog okruga. Kontrolu su vršili po jedan pripadnik Policijske Uprave, jedan tržišni i jedan sanitarni inspektor. Istalaškano je sve što je moglo da se istalaška. U toku događaja pratio sam i suđenje vlasniku "Zozovače" ali i ponašanje predstavnika pravosudnih organa koji su u tom premetu tokom suđenja pokazali visok stepen neprovesionalizma, a pojedini su i zbog krivičnog dela primanja mita zvršili tamo gde im je i mesto.
Poznavajući mehanizam rada i mogućnosti koje državnim organima stoje na raspolaganju, smrtni slučaj nakon objavljivanja u sredstvima javnog informisanja o pojavi rakije sa nedozvoljenim procentom metil alkohola u sebi, ukazuje mi samo na totalni raspad funkcionisanja sistema državne uprave po pojedinim administrativnim delovima. Za ovakvu stvar Ministar poljoprivrede i Ministar trgovine u normalnim zemljama podnose momentalne ostavke. Bez obzira na izuzetno karatak period u kome su pruzeli svoje dužnosti, njihova odgovornost je apsolutna. To samo ukazuje na totalno politikantske razloge rekonstrukcije Vlade i nemanja svesti o odgovornosti koja se preuzima obavljanjem javne funkcije.
Budala kojima pada na pamet da se na brz i lak način pokušaju domoći značajnih novčanih sredstava uvek će biti. Ali zato i postoji DRŽAVA koja svojim mehanizmima uvodi red. Sviđalo se to nekom ili ne DRŽAVA je svoje obaveze podredila preživljavanju grupe koja sebe, na moju ogromnu žalost, poistovećuje sa likom i delom Zorana Đinđića. Tri čoveka su platila svojim životom totalni promašaj političke elite. Isto koliko je Milošević odogovoran za svakog poginulog zbog svoje politike toliko su i ovi sadašnji odgovorni za svakog umrlog ili stradalog u ovakvim glupim akcidentima. Očigledno je da ih to savršeno ne interesuje, a samim tim možemo očekivati još gluplje nesreća. Neka nam je Bog napomoć
predatortz predatortz 11:50 25.03.2011

Re: Sistem ne funkcioniše

Ali zato i postoji DRŽAVA koja svojim mehanizmima uvodi red. Sviđalo se to nekom ili ne DRŽAVA je svoje obaveze podredila preživljavanju grupe koja sebe, na moju ogromnu žalost, poistovećuje sa likom i delom Zorana Đinđića.


Može li neki blog da prođe bez otimačine o pokojnika i dokazivanja ko je stvarni naslednik?

Ožalošćena porodica je odlična komedija, ali ova svojatanja pok. Đinđića na blogu nisu smešna.
libkonz libkonz 13:47 25.03.2011

Re: Sistem ne funkcioniše

Budala kojima pada na pamet da se na brz i lak način pokušaju domoći značajnih novčanih sredstava uvek će biti. Ali zato i postoji DRŽAVA koja svojim mehanizmima uvodi red.

Slažem se.
Samo mene su ovde pogodili vlasnici kioska i prodavnica koji se prave ludi zarad par hiljada dinara.
Ovakvih kretena koji prave otrov ima i u drugim zemljama.
A državu više nemamo. Koštunica + Tadić = rasulo.
expolicajac expolicajac 14:12 25.03.2011

Re: Sistem ne funkcioniše

libkonz libkonz 14:17 25.03.2011

Re: Sistem ne funkcioniše

ovo sve važi i danas.
expolicajac expolicajac 14:26 25.03.2011

Re: Sistem ne funkcioniše

ovo sve važi i danas.

Zato i...
Sviđalo se to nekom ili ne DRŽAVA je svoje obaveze podredila preživljavanju grupe koja sebe, na moju ogromnu žalost, poistovećuje sa likom i delom Zorana Đinđića.
NNN NNN 14:39 25.03.2011

Re: Sistem ne funkcioniše

Imao sam to tužno iskustvo da učestvujem kao neposredni izvršilac u akciji prikupljanja dokaza vezano za poznatu "Zozovaču".
bitević je za "učešće" u UBISTVU 43 osobe osuđen na samo 6 (šest) godina zatvora i to tek posle 9 i po godina! - on je obezbedio metil-alkohol (živadinović dobio 12 godina - kao proizvođač "rakije" ) - oko 5 meseci po ljudskom životu

zilikaka zilikaka 15:38 25.03.2011

Re: Sistem ne funkcioniše

bitević je za "učešće" u UBISTVU 43 osobe osuđen na samo 6 (šest) godina zatvora i to tek posle 9 i po godina! - on je obezbedio metil-alkohol (živadinović dobio 12 godina - kao proizvođač "rakije" ) - oko 5 meseci po ljudskom životu

Istovremeno je javna tajna koga je sve i koliko Bitević potplatio da sve bude baš tako.
expolicajac expolicajac 16:50 25.03.2011

Re: Sistem ne funkcioniše

Istovremeno je javna tajna koga je sve i koliko Bitević potplatio da sve bude baš tako.

Nije javna tajna, već sudski procesuiran i pravosnažnom presudom osudjen Stojadin Jovanović sudija Okružnog Suda u Nišu za krivično delo primanje mita. U trenutku kada je presuda postala pravosnažna još nije postojao zakon o oduzimanju protivzakonito stečene imovine, tako da mu je mito koje je primio ostalo u vlasništvu. Radi se o "predmetu" a ne o novcu. Ukupna vrednost predmeta je oko 60.000 eura. Toliko o javnom pogovaranju
zilikaka zilikaka 16:56 25.03.2011

Re: Sistem ne funkcioniše

Nisam mislila na taj, vec na jedan drugi grad, gde nije bilo tog procesuiranja
Hansel Hansel 22:37 25.03.2011

Re: Sistem ne funkcioniše

Za ovakvu stvar Ministar poljoprivrede i Ministar trgovine u normalnim zemljama podnose momentalne ostavke.

Nisam baš nešto pratio, ali čini mi se da je to kod nas sada ista osoba, Dušan Petrović beše? Ali, nemojte, ljudi, pa još nije prošlo 100 dana Vlade...!
bandina bandina 11:37 25.03.2011

....

Tuzno je, zaista, sto ljudi vise nisu u stanju da sagledaju posledice svoj ponasanja. Gde nam se izgubila ta karika, da brinemo jedni o drugima - ne znam.
Jukie Jukie 15:17 25.03.2011

Loša droga

To je kao kada narkomani krenu da kukaju što se pojavila neka loša droga od koje svi odmah umiru.

Koliko se sećam, još nije uveden zakon po kome komunalni inspektor proverava da li je svaki građanin ispio svoju zacrtanu porciju rakije.

Nije obavezno piti rakiju, a zna se šta se dešava sa organizmom ako se pije i ona "najbolja". (Videti: Obrazovni standardi iz biologije za sedmi razred osnovne škole)

Ili da citiramo Alisu iz zemlje čuda:
"Ako neko mnogo pije iz flaše
na kojoj "Otrov" piše,
neće ga biti više."
zilikaka zilikaka 15:49 25.03.2011

Re: Loša droga

Nije obavezno piti rakiju, a zna se šta se dešava sa organizmom ako se pije i ona "najbolja".

čekaj sad. Nije reč o štetnosti prekomerne upotrebe alkohola, već o stavljanju u promet vrste otrova umesto normalno štetnog alkohola. Problem je, ako se ne varam sadržaj metila, koji je sam po sebi više nego opasan.
I u malim količinama.
Osim toga alkoholna pića se ovde potpuno legalno proizvode i prodaju, a država na tome ubira lepe poreze. Najmanje što mora spram toga da uradi je da ne dozvoli to što se ovih dana upravo desilo.
libkonz libkonz 15:57 25.03.2011

Re: Loša droga

To je kao kada narkomani krenu da kukaju što se pojavila neka loša droga od koje svi odmah umiru.

Pre par godina u mom gradu je umrlo nekoliko ljudi koje sam poznavao u roku od mesec dana. Pitao sam drugara koji je inspektor zašto je to tako i dobio odgovor da se promenila ekipa koja diluje, i krenula da deli čistiji heroin.
Nije vezano za temu, ali se setih toga.
tyson tyson 15:34 25.03.2011

daj daj daj!


To je kapitalizam u najogoljenijoj formi, a kapitalizmu smo valjda težili.

Profit je Bog, orgazam, jedino što je bitno. Pare bato, materijalno.

Iz te perpektive, ništa se ne baca, jer se gube pare. Mora da se proda.



bandina bandina 16:02 26.03.2011

Re: daj daj daj!

To je kapitalizam


Anarhisticki kapitalizam. Tome niko ne tezi, barem ne bi trebalo.
vojislav948 vojislav948 18:13 25.03.2011

naš sistem


Osnovni sistem u našem sistemu je da nema sistema i da je sistemska nesistematičnost osnova svega. Važno je da je država osnovala sve agencije, institucije i prostitucije, a da se svi mi prostituišemo kako ko hoće i gde god hoće i na koga oće. Reakcije institucija države su posebna priča, niko ništa ne zna, niko ništa nije čuo i niko ništa nije video. Svi su uradili svoj deo posla, a to što se nešto desilo ne potpada u njihovu nadležnost i rešiće se u narednih 10 godina.
nestor92 nestor92 22:21 25.03.2011

Šta čemo piti?

(kad će da dođe EU da zabrani da ne može svaka fukara da peče rakiju).


Nisu problem ovi što peku, nego ovi što "peku".

Lično rakiju kupujem samo od ljudi koje godinama poznajem, nikad je ne bih kupio u prodavnici.


Bojim se da će EU tome stati na put, odlučno.
libkonz libkonz 23:48 25.03.2011

Re: Šta čemo piti?

Bojim se da će EU tome stati na put, odlučno.

borićemo se, neće proći!
loader loader 02:51 26.03.2011

Nacionalni lampek radi

Dakle, vlasnici trafika i prodavnica ne žele da imaju štetu jer su tu rakiju već platili pa je red i da je prodaju, radnici ćute jer ne žele da izgube posao koji je teško naći, a ako neko umre šta da se radi? Takav je život.

Sve tačno.
E, sad, dok se ceo taj krug intereždžija nekako zadovolji, mora da prođe vreme. Za isto to vreme će neki ljudi da izgube život. I to ne samo u ovom, konkretnom, "rakijskom" slučaju, nego i u svakom drugom, sa sličnim principima vrednovanja. Biće tih stvari još. One su u ovakvom sistemu ponašanja logične. Gramzivi pojedinci, očajan nivo etike, nikakva empatija, dezorganizovanost u krvi, podmićena inspekcija (i ko zna ko sve još), mržnja prema svemu što podseća na obavezu štovanja zakona... Kad se stavi na gomilu, dobija se deo odgovora na pitanje iz naslova.
Inače, odličan izbor teme. ..
fantomatsicna fantomatsicna 05:19 26.03.2011

Zaprepascena sam

Ne postoji tu neko udruzenje potrosaca koje osim clanarine stiti iste?
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:08 26.03.2011

Re: Zaprepascena sam

fantomatsicna
Ne postoji tu neko udruzenje potrosaca koje osim clanarine stiti iste?


Pa ti bre, dete, ko da živiš na Novom Zelandu.
bocvena bocvena 10:22 28.03.2011

Kakvi smo mi to ljudi?

Alkoholičari:)
predatortz predatortz 10:38 28.03.2011

Re: Kakvi smo mi to ljudi?

bocvena
Alkoholičari:)



Ma jok bre, samo nam taki običaji
libkonz libkonz 11:10 28.03.2011

Re: Kakvi smo mi to ljudi?

Ma jok bre, samo nam taki običaji


predatortz


libkonz libkonz 11:11 28.03.2011

Re: Kakvi smo mi to ljudi?

Alkoholičari:)

ako je rakija alkohol, ja sam alkoholičar
U stvari, ja sam više vinski zavisnik

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana