Noć kame - tuzna godišnjica

zeka Novi Sad RSS / 20.12.2007. u 12:29

 Zamoljen sam od strane prijatelja da ovaj tekst postavim danas,jer je potrebno da sto vise ljudi procita s kim su bili u savezu i kako su prema stanovnicima Srbije postupali od strane drzave priznati antifasisti...

 

"Devojčicu Vidu izranjavali su noževima po rukama. Zatim su je nekoliko puta uboli u leđa, da bi savladali njen otpor. Na kraju joj je jedan nožem gotovo sasvim odsekao glavu."


20006.jpg

A pola sata pre toga kuća je bila puna larme.
Porodične topline.
Mladalačke bezbrižnosti.
Bilo je veče. Dvadeseti decembar 1943. Porodnično veče na selu, porodična sedeljka – uz prisustvo svih generacija. 87-godišnji starac, sedmoro odraslih, osmoro dece i tinejdžera.
Mladi su želeli da nastave porodično druženje, ali su stariji bili umorni i Milijan je poveo ženu i troje dece u drugu kuću.
Četvrto dete, devojčica Vida koja je napunila 15 godina, ostala je da spava sa strinom Milenom, čiji je muž Jovan bio u zarobljeništvu, u Nemačkoj.

Onda su banuli zlikovci. Ubili hladnim oružjem Joksima (87), Stevana (60), Milevu (58), Dragomira (22).

U jednoj od soba zaklanli su Dragomirovu ženu Milojku (20 godina) i njihovo dete, malog Ljubomira od godinu dana. Ljubomir je zaklan u kolevci i na osam mesta uboden nožem u grudi i stomak. Mrtvu Milojku zločinci su namestili da kleči pored kolevke. Jednu ruku su joj postavili da drži kolevku, a drugom drži ručicu deteta.

Ubili su strinu Milenu (30) i njena dva sina – Branu (10) i Svetu (7). Vida je izranavljena po rukama dok je branila sebe i mlađu braću od strica. Izbodena po leđima. Zatim joj je presečen vrat i glava gotovo odvojena od tela.

20003.jpg

(Na slici: dve bebe zaklane u kolevkama)


Masakr je izvršen i u kućama Stepanovića, Đorića, Todorovića, Ilića, Radosavljevića, Matića, Mitrovića, Popovića, Savića, Đoinčevića.
Ukupno 67 žrtava te noći. Uključujući i Boška Joksića, koji je odbio da bude vodič zločincima.
Masakrirani. Silovani. Mučeni. Kastrirani. Niko od ukućana nije trebalo da preživi.
Ipak, preživela je polupreklana udovica Zorka Đoinčević.
I mala Vera Todorović, koju je baka Jelena, suočena sa vlastitom smrću, prisebno sakrila.
Branko Todorović je uspeo da pobegne.
Preživeo je i Dušan Đorić. Uprkos ispaljenom hicu u glavu i više uboda nožem. Izgubio je oko, ali je nagon za životom pobedio. I pored brojnih potera i opasnosti, preživeo je rat i doživeo da svedoči na sudu protiv svog nesuđenog ubice.

A kako je počelo?


Počelo je 20. decembra popodne, kad su se skupili četnici Drenjaninovog bataljona u susednom selu Jasenku, kod kuće Toče Stančića i odatle krenuli prema svom cilju, prema Vraniću.

U stvari, počelo je nekoliko dana pred Nikoljdan, kad je u kući Tose Stančića u Jasenku održana sednica četničkog štaba. Sednici su prisustvovali: major Sveta Trifković sa Umke, major Petronije Nikolić - Peca iz Mislođina, poručnik Kosta Marinković, Milorad Sudimac - Ustaša, podoficir Dragan Lazić iz Trstenice, narednik Spasoje Drenjanin - Zeka iz Male Moštanice, Radovan Marković - Švaba iz Konatica i narednik Milorad - Miša Gačić iz Piromana.

Ustvari, počelo je sredinom oktobra. Zbog intenzivne aktivnosti partizana u okolini Beograda, Draža Mihailović je naredio svojim komandantima u Šumadiji da stave pod svoju komandu krajeve oko grada, uključujući tu i beogradsku Posavinu: "Naš Avalski korpus, sa srezovima Grocka, Vračar i Umka, spava dubokim snom. Na svim oblastima u neposrednoj blizini Beograda nakotili su se komunisti i njihovi simpatizeri. Naređuje se komandantima i to: majoru Mihailu Jovanoviću, kapetanu Lazoviću, kapetanu Nikoli Kalabiću, komandantu Kolubarskog korpusa Komarčeviću i Rudničkom korpusu da najenergičnije sa juga na sever, čisteći usput i sve srezove, očiste naročito Srez kosmajski, a naročito je važno što pre očistiti srezove Grocka i Umka".
Za koordinatora ovih operacija postavio je generalnog inspektora četničkih odreda pukovnika Jevrema Simića.
Simić i Kalabić su uz asistenciju šefa Gestapoa u Valjevu Sajdla 27. novembra 1943. u selu Bujačiću kod Valjeva, u vrtu kuće Jelice Kuzmanović, sklopili pismeni sporazum sa Nemcima.

"...U oblasti koja obuhvata gročanski, umljanski, vračarski, podunavski, kosmajski, mladenovački, oplenački, aranđelovački, lepenički, kragujevački, gružanski, kačerski i kolubarski srez, kapetan i pukovnik Simić se obavezuju da će se svi njihovi odredi uzdržati od svakog dela sabotaže protiv nemačke vojske, njenih saveznika i mesnih odreda koji se bore na njenoj strani. Rešenost na zajednički otpor protivu komunistićkog neprijatelja. Gore navedena pokrajina se daje Kalabiću i Simiću da vode nezavisnu borbu protivu komunista. U slučaju većih operacija, četnički će odredi sa pristankom Kalabića i Simića biti prisajedinjeni nemačkoj komandi i dobijaće uputstva za vođenje operacija od nemačke komande za vreme odnosnog perioda..."


I, tako je počelo "čišćenje". Svako je dao svoj doprinos. Smederevski korpus kapetana Lazovića je, na primer 18. decembra u selu Veliki Borak streljao je 10 "komunističkih jataka".

  20002.jpg

(Na slici: deset masakriranih iz kuće Pantića)
Ipak, najbolje se pokazao prozvani Avalski korpus.
Naročito bataljon Spasoja Drenjanina – Zeke.
U selu Vraniću.
Koji se dvadesetog popodne prikupio u selu Jasenku, kod kuće Toče Stančića.
Formirao tri grupe.
Od kojih je jedna banula u kuću Pantića iz koje je dvanaestogodišnji Dragoljub pola sata ranije otišao na spavanje. U drugu kuću, za koju ubice nisu znale.
Dragoljub je preživeo. Porastao. Do u detalje rekonstruisao događaje u noći zločina. Na osnovu svega što je svojim očima video i doživeo. Na osnovu razgovora sa preživelima, sa komšijama, sa seljacima mobilisanim u četnike, sa partizanskim saradnikom u četničkim redovima. Na osnovu izjava uhvaćenih zločinaca.
I napisao knjigu.


NOĆ KAME http://i.ixnp.com/images/v3.7/t.gif.

Uzbudljivo štivo. Preporučujem.

A Avalski korpus?
Koji je u jednoj noći, 20/21. decembra 1943, u Vraniću zaklao 66 i vatrenim oružjem usmrtio jednu osobu.
Iživljavanja, mučenja, silovanja...

http://i.ixnp.com/images/v3.7/t.gif
(Spisak žrtava)

To je samo mali isečak iz njihovih "aktivnosti". Ostali su upamćeni i Drugovcu, Boleču, Selevcu, Baćevcu, Duboni, Suvodolu, Vodnju, Velikoj Ivanči...

Pa, po njemu – Avalskom korpusu - je nazvana ulica u opštini Voždovac.
U znak sećanja na malu Vidu.



Komentari (183)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

apatrid apatrid 12:53 20.12.2007

...

Počast žrtvama kolaboracionističkog terora.
gorran gorran 17:06 21.12.2007

Re: ...

Od Dragoljuba Dimitrijevića - Belog, vrsnog istraživača i velikog poznavaoca problematike, dobio sam par ispravki u vezi teksta.

1. Nije 67 već 68 žrtava te noći (67 + mobilisani četnik Boško Joksić, koji je odbio da razvodi koljaše po kućama)
2. I streljanje u Velikom Borku 18. XII 1943. obavili su pripadnici Avalskog, a ne Smederevskog korpusa. Ovo delo je Nedićeva administracija pogrešno pripisala Lazoviću, a "zasluge" ipak idu majoru Trifkoviću, k-dantu Avalskog.
3. Milorad Sudimac - Ustaša nije prisustvovao sastanku komandnog osoblja u Jasenku. On je bio običan koljaš - egzekutor. Samo renomiran...

I pored 68 zaklanih, ovo ipak nije bio najuspešniji dan Mihailovićevih četnika u Srbiji. Na primer, u Drugovcu 29. IV 1944. zabeležili su 72 egzekucije u jednom danu.

I taj "slučaj Drugovac" je dosta zanimljiv. Pitomo selo u okolini Smedereva imalo je svoju partizansku četu. Seljaci-partizani živeli su kod svojih kuća, uz mere opreza, i skupljali se za pojedine akcije. Na to je reagovao Štab Vrhovne komande JVUO, i koncentrisao gomilu svojih "korpusa" za "čišćenje" ovog sela. Na samo selo napadale su Podunavska i Oplenačka brigada. Borba je trajala ceo dan, i na kraju su partizani, potrošivši municiju, morali da se povuku.
Onda su četnici ušli u selo.
Četnici Oplenačke brigade mudro su za napad dovukli sa sobom i stotinjak seljačkih kola. Praznih, naravno. U Drugovcu su iz lepo natovarili i poslali u "pozadinu", svojim kućama.
Onda su izdvojili sumnjive.
72 osobe su pogubili kao "simpatizere", "jatake" i "pomagače".
Za razliku od Vranića, ovaj put otvoreno i javno.
Na kraju su zapalili preko 200 seljačkih kuća.
Za kralja i otadžbinu.

Ovakvih priča ima jako mnogo...

Neki kažu da je Srbija bila i ostala četnička.
Pa, vi koji tako mislite, razmislite još jednom!
Ja lično sam ubeđen da će se ova otrovna magla propagande i laži na kraju ipak razići.
I da će Srbija ponovo naći svoju dušu.
I ponovo afirmisati svoj slobodarski, antifašistički i tolerantni duh.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:53 20.12.2007

Uzzas!!!!

....Bez reci!!!
Boris Drenca Boris Drenca 12:58 20.12.2007

Uf

Nema reci koji ma bih reagovao na ovi. I sto je najgore neko misli da je sve ovo OK.
Dezintegrisacu se
zoricag zoricag 13:33 20.12.2007

Re: Uf

I sto je najgore neko misli da je sve ovo OK.

Za pocetak to neko mozemo zameniti imenima "uglednih" likova u komisiji za nazive ulica ili kako god se ta grupa zove. Davanje naziva jednoj ulici je konkretno delo konkretnih ljudi koji zive ovde i sada i koji za svoju aktivnost dobijaju neke novce koje mi stvaramo placajuci porez.

Za pocetak, oni mogu/ oni bi morali biti stavljeni na neku vrstu stuba srama, jer i to je pomak od cutanja. Mozda medju njima ima i onih koji nisu zaboravili na stid. Ne mozemo znati dok ne pokusamo. Konkretni primeri su najbolji, mnogo bolji od pausalnih ocena da se ovde kreira proslost umesto buducnosti i sl.

Ovo je jedan od konkretnih primera kako se radi sinhrono na kreiranju istorije i trazi konkretnu akciju zbog zrtava Avalskog korpusa i narocito zbog nas danas - zrtava lazi.
Boris Drenca Boris Drenca 14:16 20.12.2007

Re: Uf

Ovo je jedan od konkretnih primera kako se radi sinhrono na kreiranju istorije i trazi konkretnu akciju zbog zrtava Avalskog korpusa i narocito zbog nas danas - zrtava lazi.


Da to je glavni princip. Erase. Prosto se bojim kako ce izgledati udzbenici istorije za 10 godina. Moze nam se desiti da Sloba bude heroj a Seselj intelektualac koji je samo dobro narodu mislio i cinio.
Milica Tomić Milica Tomić 22:53 21.12.2007

Re: Uf

Zorice, preporuka!


Za pocetak to neko mozemo zameniti imenima "uglednih" likova u komisiji za nazive ulica ili kako god se ta grupa zove. Davanje naziva jednoj ulici je konkretno delo konkretnih ljudi koji zive ovde i sada i koji za svoju aktivnost dobijaju neke novce koje mi stvaramo placajuci porez.

Za pocetak, oni mogu/ oni bi morali biti stavljeni na neku vrstu stuba srama, jer i to je pomak od cutanja. Mozda medju njima ima i onih koji nisu zaboravili na stid. Ne mozemo znati dok ne pokusamo. Konkretni primeri su najbolji, mnogo bolji od pausalnih ocena da se ovde kreira proslost umesto buducnosti i sl.

Ovo je jedan od konkretnih primera kako se radi sinhrono na kreiranju istorije i trazi konkretnu akciju zbog zrtava Avalskog korpusa i narocito zbog nas danas.


zorice,
tacno! to je pitanje revizije istorije, izjednacavanje pozicije zlocinaca i zrtava. mi apsolutno zivimo u tom vremenu. u beogradu se u ovom trenutku gradi spomenik na Savskom trgu "Braniocima otazbine i zrtvama ratova od 1990 -1999".

"Pa, po njemu – Avalskom korpusu - je nazvana ulica u opštini Voždovac.
U znak sećanja na malu Vidu."

Zeko, da li znate kada doneta odluka o preimenovanju ulice?


gorran gorran 23:17 21.12.2007

Re: Uf

Zeko, da li znate kada doneta odluka o preimenovanju ulice
Lokalna odluka doneta je 2005.
Valjda još treba da je formalno potvrdi skupština grada.
Ali, do sada nikad nije bilo problema...
Milica Tomić Milica Tomić 01:33 22.12.2007

Re: Uf

Zeko, da li znate kada doneta odluka o preimenovanju uliceLokalna odluka doneta je 2005.
Valjda još treba da je formalno potvrdi skupština grada.
Ali, do sada nikad nije bilo problema...


izgleda da je u pitanju ista komisija za imenovanje ulica, t. i s. koja je na kraju odobrila gradnju spomenika na Savskom trgu - "Braniocima otazbine i zrtvama ratova od 1990 -1999".
jesen jesen 13:14 20.12.2007

Ako nisam izlapela...

....mi uskoro cekamo 2008.....Mnogo ljudi je provelo zivot gledajuci u ulice cija su ih imena podsecala na zlocine i licne nesrece....ako je sve tacno sto si napisao, pokreni inicijativu da se ime ulice promeni.. ...Dosta vise o cetnicima i partizanima, kako ti nije dosadno....Mlad covek sa tako naopakim shvatanjima zivota i sveta...bolje pisi nesto o IT tehnologijama ili o zastiti covekove okoline ili o ljudskim pravima ali u 21 veku......a nepravde iz proslosti ispravljaj delom, akcijom a ne naklapanjem kao neka baba....Istorija covecanstva je istorija ratova, zlocina i nepravde...i sad ces ti ovde na blogu sve to da resis....Ceo razvijeni svet kome tezimo zivi u 21veku samo mi se vrtimo izmedju kosovske bitke i drugog svetskog rata....
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:23 20.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

jesen
....mi uskoro cekamo 2008.....Mnogo ljudi je provelo zivot gledajuci u ulice cija su ih imena podsecala na zlocine i licne nesrece....ako je sve tacno sto si napisao, pokreni inicijativu da se ime ulice promeni.. ...Dosta vise o cetnicima i partizanima, kako ti nije dosadno....Mlad covek sa tako naopakim shvatanjima zivota i sveta...bolje pisi nesto o IT tehnologijama ili o zastiti covekove okoline ili o ljudskim pravima ali u 21 veku......a nepravde iz proslosti ispravljaj delom, akcijom a ne naklapanjem kao neka baba....Istorija covecanstva je istorija ratova, zlocina i nepravde...i sad ces ti ovde na blogu sve to da resis....Ceo razvijeni svet kome tezimo zivi u 21veku samo mi se vrtimo izmedju kosovske bitke i drugog svetskog rata....


Bilo bi jako dobro da se ne vracamo previse u proslost, ali je ocigledno da se i ta stranica istorije mora otvoriti do kraja, jer mi se cini da nas zaborav zlocina, ponovo vraca u zlocine...Ko god i kad god!!! Ako vracamo imena ulica Nedicima., Ljoticima i sl. onda necemo daleko stici....
BKC
MilutinM MilutinM 14:13 20.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

Potpuno podržavam odgovor BKC. Zbog paušalnog prekrajanja istorije moramo se, nažalost, podsećati svih ovakvih zločina. Kao što sa ja učio i saznavao o ovakvim slučajevima, i moja kćerka treba da zna za njih.
dragan7557 dragan7557 14:17 20.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

.bolje pisi nesto o IT tehnologijama


Valjda IC Tehnologijama. IT = informacione tehnologije. Svakako nemože Info.Tehnologije tehnologije.
Za vašu informaciju ICT= informacione i komunikacione tehnologije.

.Ceo razvijeni svet kome tezimo zivi u 21veku samo mi se vrtimo izmedju kosovske bitke i drugog svetskog rata....


Taj ima svoje razvijene kontemporarne ratove ili vi za njih niste čuli?

sad ces ti ovde na blogu sve to da resis


Čovek napisa da je ovo godišnjica i da dadoše ime ulici po ovom korpusu a vi drvlje i ostale tehnologije tehnologija razvijenog sveta.
vesna75 vesna75 14:43 20.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

Valjda IC Tehnologijama. IT = informacione tehnologije. Svakako nemože Info.Tehnologije tehnologije.
Za vašu informaciju ICT= informacione i komunikacione tehnologije.

A svakako ne može "nemože".
Pre stručne termonologije treba naučiti gramatiku.
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 15:54 20.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

...Dosta vise o cetnicima i partizanima

Upravo u tome i jeste problem!

1) Na "Google" ima 64 rezultata za "Avalski korpus".

2) U budzetu za 2008. predvidjena je stavka "Dotacije nevladinim organizacijama", koja ukljucuje i finansiranje, izmedju ostalih i Ravnogorskog pokreta, te Srpskog cetnickog pokreta (pogledati post Draga Kovacevica od pre desetak dana: "Koliko je uopste sati..."

"Status borca NOR-a, u smislu ovog zakona i u pogledu prava utvrdjenih ovim zakonom, imaju i pripadnici Jugoslovenske vojske u otadzbini i Ravnogorskog pokreta, pocev od 17. aprila 1941. do 15. maja 1945. godine." (clan 1, stav 2. ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PRAVIMA BORACA, VOJNIH INVALIDA I CLANOVA
NJIHOVIH PORODICA).

3) Skupstina grada Beograda, prema www.beograd.org.yu, jos uvek nije donela uredbu o preimenovanju ulica koja bi sadrzavala novi naziv ulice Avalskog korpusa. Sto ne znaci i da nece :(

Ceo razvijeni svet kome tezimo zivi u 21veku samo mi se vrtimo izmedju kosovske bitke i drugog svetskog rata....

Izgleda da nekom/nekima upravo odgovara da se vrtimo. Nacionalizam, empirijski posmatrano, u nas jeste veoma poslusan i vredan sluga, a ZAO gospodar. Zeka Novi Sad samo ukazuje na delic uzasa neargumentovanosti i kontradiktornosti takvog vrcenja, izvrtanja, potenciranja, popularizacije i rehabilitacije ...



dragan7557 dragan7557 19:00 20.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...


A svakako ne može "nemože".

Pre stručne termonologije treba naučiti gramatiku.


Kada budete vi živeli 40 godina van srpskog govornog područja govorili čiali i pisali na osam nematernjih jezika
služili se sa još toliko jezika i bili simultani prevodioc na četiri takođe nematernja jezika onda dajite takve savete.

Osim toga nije u pitanju stručna terminologija već naučno tehnološki pravac.
vesna75 vesna75 08:51 21.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

Svaka čast za 8+8 . Ali vi ste počeli sa ispravljanjem tuđih grešaka u domenu koji ne spada u gradivo nižih razreda osnovne škole. Verovatno je teško pisati tačno na nematernjem jeziku ako ne znate osnovna pravila maternjeg. Bolje nastavite simultano.
vesna75 vesna75 08:51 21.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

Svaka čast za 8+8 . Ali vi ste počeli sa ispravljanjem tuđih grešaka u domenu koji ne spada u gradivo nižih razreda osnovne škole. Verovatno je teško pisati tačno na nematernjem jeziku ako ne znate osnovna pravila maternjeg. Bolje nastavite simultano.
jesen jesen 13:45 21.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

....Evo ovako, ovo je odgovor svima koji su komentarisali moj komentar....

Komentar sam napisala na brzinu iznervirana naslovom pa onda samim tekstom, tako da ono sto sam napisala moze da se tumaci svakojako....Naravno da zlocine ne treba zaboravljati i naravno da ne treba ulice da nose imena zlocinaca...Konkretno, u ovom slucaju, bilo bi delotvornije da je napisana peticija koju bi mi potpisivali ovde a i na drugim mestima i koja bi bila predata gde treba....Svojevremeno je Goran Markovic pokrenuo inicijativu za podizanje spomenika ubijenom glumcu Draganu Maksimovicu i sve se zavrsilo uspesno....Pisati u detalje o zlocinu, ko je koga preklao do pola a koga do kraja i sl. , a pri tome se sve dogodilo pre vise od 60 godina, za mene nije prilog pozitivnom razmisljanju....Ovakvo pisanje, moze da podstakne nova pisanja o zlocinima, sa partizanske strane, pa od strane ustasa....pa u krug... .Cemu sve to vodi? Hocemo li provesti zivot u proslosti ili cemo se okrenuti buducnosti?...Hocemo li pisati o nekim pozitivnim primerima i iz proslosti i iz sadasnjosti ili samo o mrznji i zlu...Preporucujem svima da citaju Dunjicu koja na najbolji moguci nacin utice na ravoj pozitivnog misljenja i tolerancije pricajuci razne price iz zivota u kojima je akcenat na dobroti i ljudskosti bez obzira na nacionalne, politicke i druge pripadnosti aktera.....U Zagrebu su pre desetak dana bili "dani srpske kulture"...nisam primetila da je neko o tome napisao nesto...a da je neko nekoga prebio u sred Zagreba, to bi bilo na naslovnoj strani Kurira, na svim tv a ovde na blogu bi diskusija isla iz krajnosti u krajnost...jedni bi trazili opravdanje za "slucaj" a drugi bi se vracalali na ustase.....

Inace, ja znam sta znaci IT kao sto znam da i dragan 7557 zna kako se pise "nemoze"....
O pravopisu, "stamparskim" i ostalim greskama na blogu ne bih diskutovala...

S obzirom da nisam sklona pljuvacini, izvinjavam se i Zeki na grubom komentaru...ali zaista mislim da treba prestati, na ovaj nacin, sa pisanjem o cetnicima, partizanima, ustasama....Videli smo dokle nas je dovelo "prebrojavanje kostiju" iz drugog svetskog rata....
sentinel26 sentinel26 17:21 21.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

jesen
....Evo ovako, ovo je odgovor svima koji su komentarisali moj komentar....

Komentar sam napisala na brzinu iznervirana naslovom pa onda samim tekstom, tako da ono sto sam napisala moze da se tumaci svakojako....


Hajde sada polako, bez ljutnje i brzine, pojasnite šta vas je to iznerviralo u sljedećem dijelu teksta:

Noć kame - tuzna godišnjica

Zamoljen sam od strane prijatelja da ovaj tekst postavim danas,jer je potrebno da sto vise ljudi procita s kim su bili u savezu i kako su prema stanovnicima Srbije postupali od strane drzave priznati antifasisti...

"Devojčicu Vidu izranjavali su noževima po rukama. Zatim su je nekoliko puta uboli u leđa, da bi savladali njen otpor. Na kraju joj je jedan nožem gotovo sasvim odsekao glavu."

Veoma je sveže ovo odavanje priznanja za njihov "antifašizam".

U pitanju je godišnjica - sjećanje na žrtve u jednoj strašnoj noći a povodom dodjela statusa "antifašističkih boraca" najobičnijim zločincima.
Ovaj zločinac koji je ovu djevojčicu klao je dobio status "antifašiste" sa svim pravima borca.
Kroz dvoje godine će možda biti kanonizovan.

I šta sada, radi vašeg mira i komoditeta mi treba da ćutimo?


jesen jesen 18:31 21.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

[I šta sada, radi vašeg mira i komoditeta mi treba da ćutimo?
......koji ste to vi a koji smo to mi? ...Nadam se da ste procitali sve komentare na ovom blogu....Ne znam sta ste zakljucili ali ja sam zakljucila da sam vidovita...Upravo sam predvidela ovakav tok diskusije....nabrajanje zlocina sa svih strana, dokumentovanje istih, svadju, netoleranciju prema tudjem misljenju....Nije bilo tesko predvideti zato sto je o istoj ili slicnoj temi vise puta bilo reci a rezultat diskusije uvek isti...
Ovaj zločinac koji je ovu djevojčicu klao je dobio status "antifašiste" sa svim pravima borca.
Kroz dvoje godine će možda biti kanonizovan.
.....Bas on ? Jos je ziv? Srecna Nova 2008.
gorran gorran 18:41 21.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

.....Bas on ? Jos je ziv? Srecna Nova 2008.
Radomir - Raca Radovanović bio je učesnik u pokolju, a nije proveo ni dana u zatvoru niti mu je kad suđeno. Autor mu je, kad je izdao ovu knjigu, poklonio jedan primerak da je pročita.
sentinel26 sentinel26 18:43 21.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

jesen
.....Bas on ? Jos je ziv? Srecna Nova 2008.

Pa nijesu još počeli sa kanonizacijom živih, vjerovatno ne mogu da postignu.

Ako ste saznali šta piše u zakonu onda ne biste postavljali ovakva pitanja.
Svim pripadnicima njegovog "pokreta", pa i dotičnome je priznat status "borca antifašiste".
Ne želim da znam ništa više o njemu.

Marry Cristmas and Happy New Year !
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:23 21.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

gorran
Radomir - Raca Radovanović bio je učesnik u pokolju, a nije proveo ni dana u zatvoru niti mu je kad suđeno. Autor mu je, kad je izdao ovu knjigu, poklonio jedan primerak da je pročita.


Ne verujem ti Gorane ... odnosno ne mogu da verujem da postoje dokazi za to (kako ce ga inace neko osuditi?). Inace ne vidim zasto ga ne prijavis? Ratni zlocini ne zastarevaju koliko znam ... i ne vidim zasto ga neko ne bi osudio? Uostalom u vreme socijalizma takvima sigurno nije prastano ....

Inace ja ne bih nikad bez cvrstih dokaza tvrdio da je neko zlocinac, koljac etc ...

pozz
gorran gorran 20:01 21.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

Inace ne vidim zasto ga ne prijavis?
Pa, ne može se svakome ni suditi - zar ne vidiš da se i ovako naveliko širi fama o navodnoj neodmerenoj odmazdi "komunista".
U ovom zlučinu je inače učestvovalo, brat bratu, dvesta ljudi, pravili se spiskovi likvidacije, unosile izmene i dopune...
A preko sto ljudi je učestvovalo u egzekuciji... Ništa od ovoga nije nepoznato - ne može se sačuvati tajna koju zna 200 ljudi. Uostalom, Dragoljub i Raca su više puta razgovarali o ovome. Nisu baš bili prijatelji, ali... Život teče dalje...
Ipak se svaki pravni sistem mora ograničiti na manj broj glavnih u ovakvim masovnim zločinima.
Drenjanin se posle razbijanja korpusa na Zelengori dovukao nazad i krio se kod ljubavnice u Bariču. Tu je i ubijen prilikom pkušaja OZNE da ga uhapsi.
Tako da je i on žrtva "stravičnog terora OZNE".
Ustaša i još neki osuđeni su na smrt. Jedan odležao osam godina za jedno ubistvo...
I, šta da se radi - život teče dalje...
jesen jesen 23:02 21.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

...pa kako se taj Raca provukao pa i danas ziv i zdrav...koliko li ima godina...? Mada nije cudo ako je ziv, svi ratni zlocinci zive dugo...ali da je svo vreme ziveo u Srbiji bas mi je neverovatno...i sto rece neko gore, sto ga ne prijavite , ratni zlocini ne zastarevaju....Ozna izgleda bila zauzeta oko "otkupa" zivotnih namirnica od seljaka i oko ubijanja gradjanske klase a ratne zlocince zaboravila....zanimljivo....
jesen jesen 23:05 21.12.2007

Re: Ako nisam izlapela...

....nisam upoznata sa stvarima koje me ne zanimaju....svi moji bliznji su zaradili svoje penzije radom a ne ratovanjem......
darmar darmar 13:28 20.12.2007

Strašno...

je sve to što se događalo tokom tih ratnih godina! A to je samo nekoliko slučajeva... Moja baba, očeva majka, je zaklana samo zato što je bila patriota i što se protivila i borila protiv okupatora i kvislinga. Zaklana pred očima moga oca, tada šestogodišnjaka, sakrivenog u žbunju...
Elem, ono što mene boli je upravo što su ti i takvi koji su činili zločine sada izjednačeni pred zakonom kao "legitimni borci" protiv nemačkog okupatora, rame uz rame sa partizanima, a da budem malo precizniji, oni koji su bili u partzanima ne znači da su po automatizmu bili i komunisti!
Boli me i vređa me što ja kao neko ko radi u vojsci, sada gledam kako se ti isti četnici i njihovi simpatizeri sada redovno, svake sedmice, okupljaju u prostorijama Centralnog doma Vojske Srbije u centru Beograda i održavaju redovne sastanke pod kulturnim nazivom, nešto otprilike ovako: "Pripadnici Jugoslovenske kraljevske vojske u otadžbini".
Nemam dalji komentar, samo jedno veliko razočaranje...
blackbox blackbox 14:45 20.12.2007

Re: Strašno...

darmar
je sve to što se događalo tokom tih ratnih godina! A to je samo nekoliko slučajeva... Moja baba, očeva majka, je zaklana samo zato što je bila patriota i što se protivila i borila protiv okupatora i kvislinga. Zaklana pred očima moga oca, tada šestogodišnjaka, sakrivenog u žbunju...Elem, ono što mene boli je upravo što su ti i takvi koji su činili zločine sada izjednačeni pred zakonom kao "legitimni borci" protiv nemačkog okupatora, rame uz rame sa partizanima, a da budem malo precizniji, oni koji su bili u partzanima ne znači da su po automatizmu bili i komunisti! Boli me i vređa me što ja kao neko ko radi u vojsci, sada gledam kako se ti isti četnici i njihovi simpatizeri sada redovno, svake sedmice, okupljaju u prostorijama Centralnog doma Vojske Srbije u centru Beograda i održavaju redovne sastanke pod kulturnim nazivom, nešto otprilike ovako: "Pripadnici Jugoslovenske kraljevske vojske u otadžbini". Nemam dalji komentar, samo jedno veliko razočaranje...

Pa su vam promenili nazive kasarni, jedinica, oznake činova, a u listu Odbrana neguju vam svetle tradicije a od NOB beže kao đavo od krsta, kancelarije su pretrpane slikama svetaca i vojvoda, vladika Velimirović dobija počasni feljton u istoimenom listu.Svi praznici jedinica i rodova vezani za period NOB i do 1990. godine su ukinuti a iskopavaju se i natežu novi.Valjda je to nova prava srpska pravoslavna patriotska vojska. Komično je da isti oni koji su bili veliki Jugosloveni, oficiri kojima je ideologija SKJ bila svetinja i po tom osnovu cenili i cinkarili druge ako su malo drugačije mislili,e sada su ti glavni promoteri obnove "srpske duhovne vertikale i tradicije". Samo su umesto ideologije SKJ uzeli pravoslavlje. Sada je in da oficiri poste idu u Crkvu, ili da pričaju da to rade.Preterivanje.
Da ne govorim o promenama naziva ulica jer sam o tome na više blogova pisao.


Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:36 20.12.2007

Pominjao sam..

Pominjao sam ovaj zločin skoro na mome postu..
Neka je slava žrtvama.
Ali, ono što se trenutno događa, vređa žrtve. Zlikovci danas imaju status boraca za slobodu.
Njihovi ideološki sledbenici i nastavljači tradicije dobijaju pomoć iz budžeta. U budžetu koji se upravo razmatra u skupštini, u razdelu koji se tiče Ministarstva za socijalna pitanja, namenjeno im je nekoliko desetina miliona dinara kako bi mogli da "promovišu" to što su radili.
Čak 5 organizacija je na tom spisku.
Društvo koje nije spremno da se suoči sa svojim zabludama i zlom, nema budućnost...
JJ Beba JJ Beba 15:55 20.12.2007

Re: Pominjao sam..

Drago Kovačević

Društvo koje nije spremno da se suoči sa svojim zabludama i zlom, nema budućnost...

Naše društvo nikada nije bilo spremno da se suoći sa svojim zabludama i zločinima..... Relativizujemo zločine iz prošlosti nazivajući ulice po zločincima.
Nismo se suočili ni sa najsvežijim zločinima koji su počinjeni u regionu. Naša važeća zastava i grb su isti kao simboli političke partije čiji su dobrovoljački odredi počinili nastrašnije zločine u savremenoj istoriji. Pitanje koje se postavlja je kako Srbija zamišlja da teče komunikacija sa državama u regionu čiji su stanovnici pretpeli ratne zločine počinjene upravo pod ovakvim simbolima?
Kako se država odnosi prema žrtvama četničkih pogroma davajući nazive ulicama po njihovim ubicama?
Poruka koju ovim šalju svteskoj javnosti uopšte ne uzbuđuje naše valdare
AlexDunja AlexDunja 16:55 20.12.2007

Re: Pominjao sam..

Društvo koje nije spremno da se suoči sa svojim zabludama i zlom, nema budućnost...

PRILOG ZA EVROPSKU ISTORIJU

(Iz dnevnika)

Orijentisali smo se prema zvezdama
vodile nas trube i ključevi tamnica
osluškivali savete onih ispod zemlje
nismo se zaustavljali

Prvo smo otkrili kožu jedne žene
finu negovanu od mladih zmija izatkanu
zatim smo pronašli krila anđela
koja je neki vojnik izgubio

Naišli smo na selo napušteno
prepoznavali stvari iz detinjstva
dočekao nas je samo jedan starac
koji nije uspeo da umakne
Hteli smo se snabdeti pijaćom vodom
ali su bunari bili zagađeni
do vrha puni ljudi uginulih
i njihovih vernih životinja

Pa smo naišli na crkvu razvaljenu
tu smo se pomokrili
pa smo produžili sve do prve škole
koju smo zapalili da se ogrejemo

Probudio nas je školski poslužitelj
krikom neopisivim
izgazili smo ga čizmama
i bacili u pepeo

Naišao je učitelj sa đacima
zaprepašćenje ih je odalo
učitelja smo kao i poslužitelja
đake smo silovali

Ugledali smo zelenu livadu
tu smo zastali da predahnemo
klali smo se malo među sobom
ćaskali prebirali po sećanju

Onda smo krenuli dalje
za zvezdom koja nas je vodila
imali smo zadatak da nas po zlu zapamte
narodi koje posetimo

Naišli smo na čoveka bez obe ruke
i bez noge na raskršću
zahtevali smo da propisno salutira
kad nije mogao streljali smo ga

Prolazili smo kroz velike gradove
činili se nevešti
ostavljali konzerve sa epidemijama
i odlazili dalje

Naišli smo na ženu udovicu
sa troje dece u naručju
decu smo ponovo u majku vratili
a majku bacili našim psima

Pa smo krenuli dalje
ispred leleka koji nas je pratio
tako smo stigli do jednog izvora
gde smo se umili

Naišao je vlasnik izvora
i nazvao nas poganim psima
videlo se da je naš čovek
poveli smo ga s nama

Da ga proverimo
našli smo dete s jagnjetom u naručju
zubima ih je oboje zaklao
stekao je naše puno poverenje

Imali smo jednog osteljivog mladića
bez prestanka je plakao
postepeno smo ga čeličili
stvarali od njega čoveka

Sve je zadatke izvršavao
kao najbolji među nama
ali kad je svešteniku jezik čupao
urlikao je on a ne sveštenik

Davali smo mu lakše zadatke
da strelja đake po školskim dvorištima
ni to ga nije ispunjavalo radošću
oduzeli smo mu činove i ispljuvali ga

Naiđosmo na groblje zabačeno
u grobove ubacismo bombe sa suzavcem
mrtvaci su iz grobova iskakali
mi smo ih ponovo ubijali

Za nama nerazuman lelek nedostojnih
ispred nas ciljevei uzvišeni
iznad Zver koja nas vodi
putevima Gospodnjim

Naiđosmo na ženu bremenitu
koja drsko ličaše na Bogorodicu
dete iščupasmo da ga gajimo
a nju nedostojnu štakorima

Naiđosmo na ljudsko oko
oslobođeno od očne duplje čovekove
umismo se njegovim pogledima
i kretosmo dalje

Naiđosmo na ljudsku ruku
oslobođenu od nedostojnog
ta ruka nas je ko sestra milovala
i mahala nam pri polasku

Naiđosmo na mozak čovekov
izvađen iz lobanje
spoznasmo čistu misao
i upamtismo je

Naiđosmo na jedno srce
nismo znali čije je
bacakalo se oko naših nogu
htelo je u naše grudi

Bacismo bombu na to srce
isekosmo ga noževima
ali ono ne odustade
skakalo je za nama

Uhvatismo ga i vezasmo
polismo sumporom i zapalismo
ali ono je bivalo sve snažnije
žilavo neko srce

Ponudismo grudi štakora
pa zatim grudi psa
ali ono nije htelo
htelo je samo u naše grudi

Dadosmo mu grudi mladića
koga smo raščinili i ispljuvali
sa takvim srcem
mogao je sa nama

Naiđosmo na dojku dojilje
koju su odsekle naše prethodnice
klekosmo i napismo se mleka ponuđenog
i nastavismo okrepljeni

I još smo dugo putovali
iza nas lelek i štakori
ispred nas čista misao
i poruka narodima

Nepredviđeno zađosmo u neka brda
u brdima naiđosmo na bistru vodu
ugledasmo u bistroj vodi naša lica
i iznenada briznusmo u plač.


Iz knjige

MOĆ I PRAH, Dnevnik, Novi Sad, 1992.
_________________
brana petrovic
Saša Milošević Saša Milošević 02:57 21.12.2007

Re: Pominjao sam..

JJ Beba
Naša važeća zastava i grb su isti kao simboli političke partije čiji su dobrovoljački odredi počinili nastrašnije zločine u savremenoj istoriji.


Nijedna naša politicka partija nema istu zastavu i grb kao "važeći". Sto se buducnosti tice:
Zdravo racionalno bi bilo svima nama da malo opustenije i pozitivnije gledajmo na zvanicna srpka znamenja... jer, nagledacemo ih se.



johanna29 johanna29 10:31 21.12.2007

"PRILOG ZA EVROPSKU ISTORIJU"...

...prvi put sam 20 minuta blenula u monitor bez ikakve misli u glavi nakon sto sam procitala neki tekst.

Kad procitam blog cija mi tema zaokupi paznju, obicno mi se otme barem jedna recenica, uzvik, socna psovka, bilo kakva reakcija zivog coveka, medjutim ovog puta i to je izostalo. Muk.

A ova pesma se, recimo, U TON poklapa sa tim mojim mukom.

Tuga.
I opet.
Sami svoji dzelati.
Otkuda toliko destrukcije, toliko mrznje u jednom narodu? Dovoljno da je na samome sebi na najgrdji nacin iskaljuje. U naletima.

Plasi me mladost Srbije.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:42 20.12.2007

radi mi stomak

I kako sada da ostanes normalan.
ps. samo cekam kontraofanzivu
Jerry Jerry 13:53 20.12.2007

Istina

Istina boli , itekako!Samo što oni neće to ni da priznaju.A hoće da daju ulice po Dimitriju Ljotiću čija je jednica učestvovala u streljanju đaka u Kragujevcu pod komandom pukovnika Koste Mušickog i Marisava Petrovića.Što je bila najčistija kolaboracija , zatim da daju ulicu Milanu Nediću koji je bio Hitlerova ulizica , on je prodao tadašnju Srbiju ( Bačka je pripala Mađarskoj, Banat- nemačka okupaciona zona, Srem u NDH, istočna Srbija - Bugarskoj , a on je vladao Beogradom i okolinom, dok su četničke bande gospodarile Šumadijom).
Idol im je vladika Niolaj velimirović koji je uživao specijalne beneficije u konclogoru Dahau ( ko je ikada bio pušten na nečiju sahranu iz logora?).
asterix asterix 13:54 20.12.2007

Shta reci?

Uzasno je koliko mi ne znamo, koliko smo mi sebi strani i koliko samo imamo pogreshnu sliku o sebi samima. Moje iskreno saucheshce sa svim nesretnim zrtvama civilima u svim ratovima a posebno nashim.

Predlazem izmenu pesme huligana:

"Noz, zica, kobasica, roshtilj."
johanna29 johanna29 10:33 21.12.2007

Re: Shta reci?

Noz, zica, kobasica, roshtilj.


I pivo.
Da hrska.

UZAS.
Black Adder Black Adder 14:10 20.12.2007

strasno

Ovo me je potpuno potreslo.
I sam sam slusao razna svedocanstva o zlocinima iz drugog svetkskog rata, i nije mi jasno zasto danas niko ne prica o tome. Ne mogu da prihvatim da smo potonuli u sopstvenu fashizoidnu mitologiju...
Kako mogu da nadjem knjigu?
Uzgred, linkovi koji su postavljeni ne omogucavaju mi pristup. Ne znam zasto.
Bosko Bosko 14:10 20.12.2007

Da e ne zaboravi

Ne treba zaboraviti ulogu Vuka Draskovica u donosenju zakona kojim su cetnici proglaseni za antifasiste. Vuk je imao i nekih dobrih stvari, ali tu sramotu sa ovim zakonom nece nikad oprati.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:15 20.12.2007

Re: Da e ne zaboravi

Bosko
Ne treba zaboraviti ulogu Vuka Draskovica u donosenju zakona kojim su cetnici proglaseni za antifasiste. Vuk je imao i nekih dobrih stvari, ali tu sramotu sa ovim zakonom nece nikad oprati.

Naravno da ne treba. Ali za taj zakon je glasao i Dinkić i DS...
Njih ne zanima ništa osim para i vlasti...
Bosko Bosko 14:24 20.12.2007

Re: Da e ne zaboravi

Razlika je u tome da Dinkica taj zakon nije zanimao. Za zakon je glasao iz trgovackih razloga. Vuk je bio ideolog tog zakona. Naravno, ovo nije pravdanje Dinkica.
blackbox blackbox 14:53 20.12.2007

Re: Da e ne zaboravi

Drago Kovacevic

BoskoNe treba zaboraviti ulogu Vuka Draskovica u donosenju zakona kojim su cetnici proglaseni za antifasiste. Vuk je imao i nekih dobrih stvari, ali tu sramotu sa ovim zakonom nece nikad oprati.Naravno da ne treba. Ali za taj zakon je glasao i Dinkić i DS...Njih ne zanima ništa osim para i vlasti...

Svi se oni hvale kako su imali nekog u četnicima, to im je valjda in da bi se dodvorili delu glasačkog tela i nacionalistima. Ranije to nisu isticali iako su znali.Imate u vladi i u parlamentu ljude sa titulama četničkih vojvoda. Možda bi im trebalo poslati uvodni tekst i pitati ih da li je jednogodišnji Ljubomir bio komunista. Nije naravno, nije bio ni druge nacije pa zar ih nije sramota što veličaju one koji su klali Srbe a sada se navodno bore za svakog Srbina.
apatrid apatrid 12:04 21.12.2007

Re: Da e ne zaboravi

Bosko
Ne treba zaboraviti ulogu Vuka Draskovica u donosenju zakona kojim su cetnici proglaseni za antifasiste. Vuk je imao i nekih dobrih stvari, ali tu sramotu sa ovim zakonom nece nikad oprati.



Slažem se, uz napomenu da je imao manje od nekoliko dobrih stvari.
gorran gorran 14:38 20.12.2007

link za knjigu

Dragoljub Pantić: NOĆ KAME
Na ovom linku imate celu knjigu. Uzbudljivo, potresno i živopisno štivo. Iz prve ruke - preporučujem!
Jerry Jerry 14:42 20.12.2007

Re: link za knjigu

gorran
Dragoljub Pantić: NOĆ KAME
Na ovom linku imate celu knjigu. Uzbudljivo, potresno i živopisno štivo. Iz prve ruke - preporučujem!
Ne radi link.
gorran gorran 14:48 20.12.2007

Re: link za knjigu

Popravljen!
sentinel26 sentinel26 17:00 20.12.2007

Re: link za knjigu

Dragoljub Pantić: NOĆ KAME

"Međutim, ako neko misli da mogu da se izmire zločinci i njihove žrtve, grdno se vara, jer to se nikad neće dogoditi."
.......................................
"Posle svega što se za vreme rata događalo u Srbiji, zdrav razum ne može da shvati i prihvati povampirenje četništva i njihovih simbola, jer bi to značilo povratak fašizma u Srbiju i nova krvoprolića."


Nigde na zemaljskoj kugli saradnici fašističkih okupatora nijesu dobili status i priznanje koje su dobili četnici D.Mihalovića, Nedićevci i Ljotićevci u Srbiji.

Tome je najviše doprinjela Skupština Srbije onim poznatim "antifašističkim" zakonom.
Bilo je to ozakonjenje i zvanični poziv na "reviziju" istorije iz čistog koristoljublja.

Iako je bilo dobrano vidjeno da je DS već stupila na nacionalističko polje, njeno aktivno učešće i podrška tome zakonu je bio šok i iznenadjenje za mene.
Od SPO-a i DSS-a nijesam drugo ni očekivao, a SPS zbog gotovanske podrške manjinskoj vladi, neinteresovanja i kukavičluka nije udostojio žrtve niti bar jednog demonstrativnog napuštanja sjednice.

Gospodin B.Tadić je lično u Žitomisliću, maja 2005.godine, prisustvovao kanonizaciji zločinaca i koljača u svece.
Time je sve rečeno šta je imalo da se kaže. Zbogom pameti.

Danas u Srbiji ne dozvoljavaju ni sjećanje na žrtve a da se ne jave oni koji bi da izjednače zločince i žrtve.
To ipak neće ići tako lako.

Stranka koja se zaklanja iza pok. Z.Djindjića nije spriječila da Avalski korpus dobije ulicu. Z.Djindjić se otvoreno zalagao da se nazivi ulica na N.Bgd ne mijenjaju. Poslednji potezi DS su pokazali koliko im je ustvari stalo do njegovog mišljenja.

Klanjam se senima žrtava iz Vranića.

blackbox blackbox 21:28 20.12.2007

Re: link za knjigu

to sentinel26
Potpuno se slažem sa vama.
Sve stranke koketiraju sa nacionalizmom jer je većina i nastala iz tih krugova i deklarisanog antikomunizma. Ne čudi za stranke koje su programski na tim osnovama ali je sramota da DS ima takav ignorantski odnos prema antifašizmu i da je učestvovala u izjednačavanju četnika i NOV i preimenovanju ulica, uz često izraženu naklonost nacionalizmu i klerikalizmu.
SPS doduše ponekad brani istinu o NOB, ali samo kad oceni da će joj to doneti neki poen,dakle neiskreno.
sentinel26 sentinel26 23:35 20.12.2007

Re: link za knjigu

blackbox
to sentinel26
Potpuno se slažem sa vama.
Sve stranke koketiraju sa nacionalizmom jer je većina i nastala iz tih krugova i deklarisanog antikomunizma. Ne čudi za stranke koje su programski na tim osnovama ali je sramota da DS ima takav ignorantski odnos prema antifašizmu i da je učestvovala u izjednačavanju četnika i NOV i preimenovanju ulica, uz često izraženu naklonost nacionalizmu i klerikalizmu.
SPS doduše ponekad brani istinu o NOB, ali samo kad oceni da će joj to doneti neki poen,dakle neiskreno.

Moje razočarenje tom strankom je još veće kada vidim koliko oni potcenjuju narod koji je zapamtio svakojake zločine. Još ima živih svjedoka.
Rado bih upitao B.Tadića da li odlazi u jedno pozorište i ako ide kako se tamo osjeća.

Ili naprimjer ,što pokušavaju da izmirenje žrtava i zločinaca predstave kao pomirenje pobjednika i poraženih.
Od Evrope nijesu ništa naučili, čak i ono što je ranije imalo neki zajednički sadržalac su prosto obrisali potezom gumice.

Žrtve nijesu u situaciji da više odlučuju ni o čemu, a zločinci treba prvo da okaju svoje grijehe na uobičajeni način i to je jedino što je prihvatljivo kao njihov doprinos novom stanju.


gorran gorran 14:47 20.12.2007

spisak žrtava

gorran gorran 14:51 20.12.2007

silovane i masakrirane

gorran gorran 14:59 20.12.2007

da načnemo još jednu laž

i predrasudu:
U Kosmajski odred je kao borac stupio i lokalni pop Bora Gavrilović sa ženom. Oni su nakon odlaska Prve šumadijske brigade za Sandžak ostali na terenu.
Međutim, četnički teror je urodio plodom. Niko više nije smeo da ih primi u kuću.
Tako su na dan 1. januara opkoljeni i uhvaćeni u jednoj kolibi između Vranića i Meljaka. Pop Bora, njegova žena i borac Ilija Jelić. Uhvaćeni od četnika Spasoja Drenjanina, Avalskog korpusa. Pop i Ilija su zaklani, a popadija silovana, mučena, i na kraju se spasila bekstvom pod dramatičnim okolnostima.
Covek u belom Covek u belom 15:20 20.12.2007

A kako to rade partizani

Kako su radili osvedoceni "antifasisti" cija imena ne samo da su nosile ulice po gradovima Srbije i koji ne samo da su primali drzavne penzije vec su i upravljali ovom drzavom vise od 50 godina.

"Na Badnji dan 1942. godine partizani su počinili svoj po zlu najčuveniji zločin u Crnoj Gori. U kolašinskom lugu na desnoj obali Tare, nad telima 240 unakaženih građana, razapeli su lešinu psa na daskama u obliku krsta. Zatim su napisali: "Ovo je pasje groblje". Kao komandant Kolašina, major Joksimović je nekoliko meseci kasnije prisustovao iskopavanju žrtava "pasjeg groblja":

Pred tim jezivim prizorom nemo stojimo svi, naročito rodbina. Ona ne može da prepozna leševe svojih milih i dragih, jer su strašno unakaženi i bez pojedinih delova tela. Ruke i noge su im polomljene; zubi povađeni grubim kleštima još dok su bili živi; lobanje su im razmrskane drvenim maljevima, čije su udarce čuli stanovnici najbližih kuća one svete noći uoči Božića. Sve u svemu, pravi pakao na zemlji, u koji su doterani i u kome su stradali pravednici, Srbi pravoslane vere i nacionalno opredeljeni. To su bili ljudi iz svih društvenih redova, od sudije do običnog radnika. Njihova je jedina "greška" bila što nisu prihvatli bezbožnički komunizam...

Pored "pasjeg groblja", komunisti su ostavili traga i u brojnom jamama, u koje su poput Hrvata bacali svoje žtrve, zbog čega su nazvani "jamarima". Najpozntije partizanske jame u Crnoj Gori su jama u selu Griže kod Berana, Šahotička jama u Cerovu kod Bijelog Polja, Šavnička jama, jama na Radovču, jama kod Rijeke Crnojevića i Kotorska jama kod Nikšića kod Vidrovana u Gornjem polju.

Na osnovu Brozovih naređenja, partizanski preki sudovi slali su ljude u smrt po kratkom postupku i bez prava žalbe. "Ova presuda je izvršena i protiv iste nema mjesta žalbe", pisao je Sava Kovačević, predsednik Prekog vojnog suda Nikšićkog partizanskog odreda. Od 19 optuženih na ovom procesu, osmoro je osuđeno na smrt, uz konfiskaciju imovine. Od svih osmoro, petoro su bili rođaci Save Kovačevića: Novica S. Kovačević, Blažo S. Kovačević, Marko K. Kovačević, Marko J. Kovačević i Petar B. Kovačević. Prvooptuženi Novica je pre rata bio sudija, dok je njegov rođak i ubica, Sava, bio krijumčar duvana."

"Za sada se najviše zna o zločinima Kosmajskog partizanskog odreda, kojim su komandovali Marko Nikezić, Draža Marković i njegova buduća žena Božidarka Kika Damjanović. Poznat je spisak od tačno 200 žrtava kosmajskih partizana, samo sa teritorije današnje opštine Sopot. U vezi ubistva dve učiteljice i drugih meštana sopotskog sela Mala Ivanča, koje se prema citiranom izvoru Nedićeve policije odigralo u noći između 15. i 16. decembra 1943. godine, na osnovu crkvenih knjiga, ali i na osnovu svedočenja partizana, koji su se time hvalili, hroničar piše:
"Učiteljice Kristina Stojanović iz okoline Kragujevca i Milica iz Velike Ivanče, seoski kmet Stanoje Jovanović, trgovac Stevan Kojić i četnik Radomir Babić. Oko Svetog Nikole 1943. godine partizani Kosmajskog odreda Ljubomir Ivković "Šuca", Božidarka Damnjanović "Kika", Dobrivoj Milićević "Vučko", učitelj iz Dražnja, i drugi, sproveli su žrtve u kuću Bogdana Rankovića, koja se nalazi na kraju Male Ivanče, pored groblja. Posle mučenja, svi su streljani na groblju, a njihovi grobovi do danas nisu obeleženi. Pre sahrane, tela učiteljica bila su izložena u sali seoske opštine. Krstinin muž Voja nalazio se u nemačkom zarobljeništvu. Imali su dve male devojčice, o kojima su se potom starali meštani. O njima danas niko ništa ne zna.“
gorran gorran 15:28 20.12.2007

Re: A kako to rade partizani

"Na Badnji dan 1942. godine partizani su počinili svoj po zlu najčuveniji zločin u Crnoj Gori. U kolašinskom lugu na desnoj obali Tare, nad telima 240 unakaženih građana, razapeli su lešinu psa na daskama u obliku krsta. Zatim su napisali: "Ovo je pasje groblje". Kao komandant Kolašina, major Joksimović je nekoliko meseci kasnije prisustovao iskopavanju žrtava "pasjeg groblja":
Postojale su specijalizovane publikacije za ovu vrstu literature. Na Cetinju sa za vreme rata izlazile dve; GLAS CRNOGORCA i PAKAO ILI KOMUNIZAM. Danas se vrlo često citiraju. I ove priče potiču sa tog bistrog izvora...
Covek u belom Covek u belom 15:43 20.12.2007

Re: A kako to rade partizani

gorran
Postojale su specijalizovane publikacije za ovu vrstu literature. Na Cetinju sa za vreme rata izlazile dve; GLAS CRNOGORCA i PAKAO ILI KOMUNIZAM. Danas se vrlo često citiraju. I ove priče potiču sa tog bistrog izvora...
Zato sve vase price sa "znaka" poticu od jos bistrijeg izvora. Vasi drugovi iz SUBNOR-a se bas ubise od bistrosti. A vase negiranje komunistickih zlocina i zrtava crvenog terora samo pokazuje gde ste vi u svemu tome i sluzi samo vama na cast.
bronx bronx 20:59 20.12.2007

Re: A kako to rade partizani

gorran
"Na Badnji dan 1942. godine partizani su počinili svoj po zlu najčuveniji zločin u Crnoj Gori. U kolašinskom lugu na desnoj obali Tare, nad telima 240 unakaženih građana, razapeli su lešinu psa na daskama u obliku krsta. Zatim su napisali: "Ovo je pasje groblje". Kao komandant Kolašina, major Joksimović je nekoliko meseci kasnije prisustovao iskopavanju žrtava "pasjeg groblja":
Postojale su specijalizovane publikacije za ovu vrstu literature. Na Cetinju sa za vreme rata izlazile dve; GLAS CRNOGORCA i PAKAO ILI KOMUNIZAM. Danas se vrlo često citiraju. I ove priče potiču sa tog bistrog izvora...


ova prica je neverovatna...kao isve ostale slicne da covek moze da pocini takvo zlo nad svojim sopstvenim
u budizmu se tvrdi da svako bice na ovoj planeti bila tvoja majka u proslim zivotima -teorija reinkarnacijei li evolucija svesti
i zato se praktikuje duboko postovanje prema svim bicima
medjutim treba priznati da su zverstva bila i na jednoj i na drugoj strani i kao sto ih uopsteno ima svuda
moj deda je za vreme i posle rata morao da se sklanja i od jednih i od drugih a bili su i neki treci koji su ga jurili da im se pridruzi.....a hteli su da ga i ubiju o tome se zna zato sto su neki njegovi drugari ubijeni , a on je uspeo da pobegne..zna se o tome
a "neko" veoma slavan iz tog vremena je cak morao da lezi u zatvoru zato sto mu nije bili svejedno oko takvih stvari ....i zato sto je poznavao te ljude i zato sto je znao da nisu bili krivi
ja verujem mom dedi...te price vec blede u secanju...vise nema prezivelih a dokazima o zlodelima komunista sa vise verovatnoce da ne postoji posto su oni bili na vlasti ...
zato kazem treba prepoznati da su takva zlodela pocinjena i na jednoj i na drugoj strani.
TREBA REKAPITULIRATI TU PROSLOST ZA UVEk
babic babic 02:13 21.12.2007

Re: A kako to rade partizani

Postojale su specijalizovane publikacije za ovu vrstu literature. Na Cetinju sa za vreme rata izlazile dve; GLAS CRNOGORCA i PAKAO ILI KOMUNIZAM. Danas se vrlo često citiraju. I ove priče potiču sa tog bistrog izvora...

Ova zverstva partizana je priznala čak i komunistička istoriografija,istina nije ih baš stavljala u udžbenike istorije,ali ih uopšte nije negirala.Neće biti da su to izmislile neke antikomunističke publikacije.

To je u komunističkoj literaturi kršteno eufemizmom "crveno skretanje" u smislu da su drugovi-komunisti tokom 1942 konačno shvatili,da je prva faza revolucije završena i da treba preći u "klasnu borbu" i posatirati sve klasne neprijatelje proleterijata,a pošto u Kolašinu i nije bilo nešto razvijen proleterijat,morali su da pobiju pola gradića.

Igrali se malo drugovi pa u revolucionarnom žaru malo preterali,ubili 200-300 ljudi,igrali kolo oko njihovih leševa,razapeli pasju lešinu i tom lokalitetu dali revolucionarno ime "pasje groblje".

Kasnije su se drugovi malo igrali na sličan način i u Srbiji 1944/1945 pa onako slučajno im se omaklo i pobili oko 50 000 ljudi.
A ta partizanska "pravda" mora da je podrazumevala i pravično suđenje,pravo na advokata,pravo na žalbu,i naravno nezavisno pravosuđe,to mora biti tako,jer tako piše u komunističkim knjigama.

Sada tu komunističku "pravdu" moraju ispravljati njihovi potomci pa sada postoje desetine hiljada predmeta u Okružnim sudovima za rehabilitaciju nevino pobijenih 1944/1945.Verovatno su desetine hiljada tih predmeta sve gola izmišljotina i spisi su lažni i proizvod antikomunističke propagande.
Zašto bi sada uopšte verovali pravosnažnim odlukama Okružnog suda u Beogradu,kada i dalje imamo komunističke čitanke gde lepo piše da su drugovi partizani delili crvene karanfile i pobili uzgred 3-4 miliona Nemaca.
apatrid apatrid 11:23 21.12.2007

Re: A kako to rade partizani

"crveno skretanje"


Ne, nego "leva skretanja", nauči terminologiju. Iza datih događaja stajao je guru svih liberala bivše Yu, M. Đilas. Ali, prijatelju, ovo nije mesto ni vreme da se igramo igre "a šta vi radite crncima". Imaj malo poštovanja za ove žrtve koje ti želiš da poništiš otkrivajući događaje koje niko ne skriva.
apatrid apatrid 12:18 21.12.2007

Re: A kako to rade partizani

Ova zverstva partizana je priznala čak i komunistička istoriografija,


Da li ti to nešto govori?

Kasnije su se drugovi malo igrali na sličan način i u Srbiji 1944/1945 pa onako slučajno im se omaklo i pobili oko 50 000 ljudi.


Dobro pa je broj počeo da pada. St. Protić i slični mu su mantrali o stotinak hiljada u Beogradu. Vremenom će i ovih 40-50 hiljada (kakva statistika - dvadeset odsto odstupanja!) da se istopi.

A ta partizanska "pravda" mora da je podrazumevala i pravično suđenje,pravo na advokata,pravo na žalbu,i naravno nezavisno pravosuđe,to mora biti tako,jer tako piše u komunističkim knjigama.


I danas postoje zapisnici. Neki su izdati u formi knjige, na primer suđenje DM, čitaj pa vidi šta je ko pričao. Važnijim suđenjima prisustvala je javnost, uključujući i strane novinare. A ti sad misli šta hoćeš.
babic babic 18:49 21.12.2007

Re: A kako to rade partizani


I danas postoje zapisnici. Neki su izdati u formi knjige, na primer suđenje DM, čitaj pa vidi šta je ko pričao. Važnijim suđenjima prisustvala je javnost, uključujući i strane novinare. A ti sad misli šta hoćeš.

Zapisnici postoje za Dražu ili neke važnije ličnosti.Za Dražu je bilo simulirano i suđenje,a koliko je to bilo pravo suđenje,govori i činjenica da je Dražin advokat kasnije streljan kao "narodni neprijatelj"..

Za većinu ubijenih 1944/1945 nisu postojali neki zapisnici još manje neke presude ili nešto slično.Uglavnom su ubijani na licu mesta a posle nekoliko meseci bi bila sastavljana neka odluka,najčešće zaključak tzv."Narodnooslobodilačkog Odbora",kojim je neko proglašavan narodnim neprijateljom,i konfiskovana mu imovina.

gorran gorran 19:04 21.12.2007

Re: A kako to rade partizani

Dražin advokat kasnije streljan kao "narodni neprijatelj"..
Pa, nije baš streljan, ali mu je bilo suđeno...
Uglavnom su ubijani na licu mesta a posle nekoliko meseci bi bila sastavljana neka odluka,najčešće zaključak tzv."Narodnooslobodilačkog Odbora"
Čuo sam priču kako je suđeno nekom liku koji je u Grockoj bio beležnik u Nedićevoj administraciji, ali ga narod zapamtio kao velikog zlikovca. Kad su ga dovezli u Grocku na suđenje, skupio se narod da ga linčuje, i nekoliko policajaca koji su ga obezbeđivali popili dobre batine.
A jedan gnevni građanin popeo se na drvo i odande ga gađao čekićem...
Covek u belom Covek u belom 15:24 20.12.2007

A malo i o svestenicima

"O stradanju sveštenika Jovana P. Marinkovića, paroha vršačkog, svedočio je njegov sin Stevan Marinković, u "Banatskom vesniku" broj 1-4 iz 1992. godine. On je tada zapisao sledeće:

"Moj otac, počivši Jovan Pavla Marinković rođen je 10. decembra 1916. godine u Pančevu, gde je završio školu. Bogosloviju je pohađao i završio u vremenu od 1931. do 1937. godine u Sremskim Karlovcima. Po završetku bogoslovije službovao je kao sveštenik u Vlajkovcu, a zatim kao sveštenik i veroučitelj u Vršcu. Po političkom ubeđenju pripadao je Jugoslovenskom narodnom pokretu "Zbor" Dimitrija Ljotića, sa izrazitim osećanjem rodoljublja i odanosti kraljevskoj porodici Karađorđevića.

Zatvoren je od strane komunista 21. oktobra 1944. godine posle odslužene Svete Liturgije, na kraju koje se molio Bogu za dobro zdravlje Njegovog Kraljevskog Visočanstva kralja Petra Drugog Karađorđevića, sa željom da se jednoga dana vrati u Otadžbinu. "Nestao" je u noći između 24. i 25. oktobra 1944. godine (sa još nekoliko viđenijih ljudi iz Vršca). Po rečima A. Vasića - "Čapajeva": "Njih je pojela pomrčina. Drugarice, da se isto ne bi dogodilo i tebi i tvojoj deci - nemoj više da se raspituješ za muža" - rekao je mojoj majci.

Nezvanično sam saznao da je on, kao i g. Ljuba Nedeljković, g. Boža Brkić i g. Uglješa Popović, ubijen u "Šinteraju", na najzverskiji način. Čistačica u sudu je dobila njegovu mantiju da od nje sašije suknju, što je ona docnije i učinila. Umrlica nije izdata nikome od rodbine, a ni u knjigama umrlih nije bilo nikakvih podataka.

Godine 1968. Kosta Mitrović je objavio knjigu "Pod vršačkom kulom" u kojoj na 232. strani stoji:

"U Vršcu je počeo raditi Ratni Vojni sud Vojne oblasti. Sekretar suda je bio S. Čučković, a sudija Boža Lekić. Posle sprovedenih istraga i dokazanih materijala suđeno je ratnim zločincima, saradnicima okupatora, ratnim špekulantima i liferantima, ukoliko nisu uspeli da pobegnu.

Prvih dana po osnivanju suda, izrečene su i prve kazne sledećim: Mari Filipović, Lepi Kirić, Dimitriju Olđi, Lazaru Aćimčevu, Svetislavu Rančinu, Petru Radaku, Branku Rusu, Jovanu Sajdlu, Jovanu Racu, Otmaru Tanglu, Gezi Fišc, Matijasu Avenderu, Robertu Jungu, Karlu Hancu, Oskaru Navri, Stevanu Očkou, Hancu Pokornom, Andreasu Zuboviću, Jovici (Jovanu - prim. V. Dž.) Marinkoviću, Uglješi Popoviću, Branku Gavriloviću, Zori Dragić.

Svima je izrečena smrtna kazna streljanjem"."
Djole Djole 15:26 20.12.2007

Teska tema, teska prica

Kad se tekst pojavio na naslovnoj strani, prva socijacija mi je bila - tekst o majki Darinki i njene tri kceri (mozda se generacije 60-tih i 70-tih secaju te price), koju smo dobili u decijem casopisu kad smo bili u osnovnoj skoli. Ikonografija i likovi isti - kame, koljaci i prerezane sake u pokusaju da se nevine zrtve odbrane od zveri u ljudskom obliku.
Onda sam tako ziveo godinama mislieci da uvek postoje "nasi koji su dobri" i "njihovi koji su zli". Medjutim, kad sam malo porastao poceo sam da dolazim u kontakt sa ljudima i cinjenicama, shvativsi da nema "nasih" i "njihovih", nego samo ovih drugih - dobrih i zlih.
Zato, sto je manje zlih, ovaj svet ce biti bolji. Borimo se protiv zlih - u zgradi, ulici, gradu, drzavi, celom svetu ...
Covek u belom Covek u belom 15:36 20.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

Djole
Medjutim, kad sam malo porastao poceo sam da dolazim u kontakt sa ljudima i cinjenicama, shvativsi da nema "nasih" i "njihovih", nego samo ovih drugih - dobrih i zlih. Zato, sto je manje zlih, ovaj svet ce biti bolji. Borimo se protiv zlih - u zgradi, ulici, gradu, drzavi, celom svetu ...

Potpisujem, samo mali pokazatelj koliko su i jedni i drugi isti i ono na sta meni pripadne muka od ljudi koji stvari uporno vide samo crno-belo, a takvih je toliko mnogo na ovom blogu.

"ЗЛОЧИНИ КОМУНИСТА У НИШКОМ РАТНОМ ОКРУГУ (јул 1941-септембар 1944)

А.ЧЕТНИЦИ ДМ

1)Убијени на лицу места без испитивања: 65
2) Убијени и стрељани по пресудама: 195
3) Стрељани и убијени сарадници : 154
УКУПНО: 414

Б.ЧЕТНИЦИ КП

1)Убијени на лицу места без испитивања: 37
2) Убијени и стрељани по пресудама: 80
УКУПНО: 117

В.НЕДИЋЕВЦИ

1) Убијени и стрељани по пресудама: 36
УКУПНО: 36

Г.ЉОТИЋЕВЦИ
УКУПНО 4

Д.БУГАРИ
УКУПНО 0

Ђ.НЕМЦИ
УКУПНО 0

Е.КОМУНИСТИ И САРАДНИЦИ
1)Убијено и стрељано по пресудама: 54
УКУПНО 54

Ж.ОСТАЛИ
1) Убијени и стрељани 153
УКУПНО 153

УКУПНО 778


УБИЈЕНИ ОД ЧЕТНИКА ДМ У НИШКОМ РАТНОМ ОКРУГУ (март 1942-септембар 1944)

Стрељани:309
Заклани и убијени:96
Укупно:405

Стрељани мушкарци: 281
Стрељане жене:28
Заклани и убијени мушкарци:83
Заклане и убијене жене:13
Укупно: 405

А.КОМУНИСТИ И СИМПАТИЗЕРИ

Стрељани: 263
Заклани и убијени:79
УКУПНО:342

Б.ЧЕТНИЦИ КП

Стрељани:3
Заклани и убијени:7
УКУПНО:10

Ц.БУГАРИ

Стрељани:10
Заклани и убијени:0
УКУПНО:10

Д.НЕДИЋЕВЦИ

Стрељани:12
Заклани и убијени:0
УКУПНО:12

Е.ЉОТИЋЕВЦИ
УКУПНО:0

Ф.НЕМЦИ
УКУПНО:0

Г.ЧЕТНИЦИ ДМ

Стрељани:9
Заклани и убијени:0
УКУПНО:9

Х.ОСТАЛИ

Стрељани:12
Заклани и убијени:10

УКУПНО:22

УКУПНО СТРАДАЛО У ОКРУГУ
ОД КОМУНИСТА И ЧЕТНИКА: 1183 "
gorran gorran 15:46 20.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

Ma skroz su isti

fašisti i antifašisti
zločinci i žrtve
okupatori i oslobodioci
sudije i zločinci

Svakom po penzijicu, svakom po ulicu, pa da zapevamo!
Covek u belom Covek u belom 15:59 20.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

gorran
Ma skroz su isti

fašisti i antifašisti
zločinci i žrtve
okupatori i oslobodioci
sudije i zločinci

Svakom po penzijicu, svakom po ulicu, pa da zapevamo!
Relativizacija ti tu nece mnogo pomoci. Jasno je tebi o cemu se radi, ali se SUBNOR mora braniti po svaku cenu. Tvoji jesu bili na vlasti 60 godina i to ti je ocigledno jasno. Sta im je bio ucinak i sta su nam ostavili i to ti je prilicno ocigledno. Prirodni procesi su na srecu ucinili svoje i lazi servirane 60 godina ce takodje otici na smetliste istorije zajedno sa onima koji su ih kreirali i pothranjivali tolike godine. Tvoje batrganje je potpuno uzaludno. To sto si u globalu potpuno "u krivu" ti jos vise otezava posao. Ipak moram da priznam da se divim tvom entuzijazmu.
Pozdrav,
CuB
dragan7557 dragan7557 19:12 20.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

Ovde treba dodati i zločinačka bombardovanja savezničke avijacije srpskih gradova.
Covek u belom Covek u belom 19:34 20.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

dragan7557
Ovde treba dodati i zločinačka bombardovanja savezničke avijacije srpskih gradova.
Koja su komunisti dogovorili, navodili, cak i bili clanovi posada pojedinih aviona. Al da ne otvaramo i tu stvar, dovoljno je jadan komunisticki "antifasizam" i bez toga.
babic babic 02:22 21.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

Djole
Kad se tekst pojavio na naslovnoj strani, prva socijacija mi je bila - tekst o majki Darinki i njene tri kceri (mozda se generacije 60-tih i 70-tih secaju te price), koju smo dobili u decijem casopisu kad smo bili u osnovnoj skoli. Ikonografija i likovi isti - kame, koljaci i prerezane sake u pokusaju da se nevine zrtve odbrane od zveri u ljudskom obliku.

Ja sam već pomalo zaboravio tu komunističku literaturu,ali čini mi se da je reč o nekom partizanu-narodnom heroju koji je bio zazidan u zidu,i mirno gledao kako četnici ubijaju Darinku i njenu decu,a da prstom nije mrdnuo,već čuvao svoju revolucionarnu zadnjicu.
Neka me neko ispravi ako grešim,no čini mi se da sam u pravu,jer je neko morao prisustvovati ovom događaju sa partizanske strane da bi budućim generacijama preneo ovako detaljan opis događaja.

Ne znam što bi iko verovao jednom ostrašćenom komunisti koji je mirno posmatrao kako četnici ubijaju decu,a da ne izvuče svoju junačku zadnjicu i sam poubija te četnike.Uostalom jedan partizan je ubijao u proseku 20-30 pripadnika Vermahta(dnevno) i šta bi jednom od njih predstavljalo da sredi nekoliko četnika.
Takav čovek koji može priznati da je mirno gledao ubijanje dece a da nije ništa preduzeo je poslednja splačina.Verovatno i lažov kome uopšte ne treba verovati.
Djole Djole 10:46 21.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

Zazidanog partizana se ne secam iz te price, ali Darinke i cerki - prilicno dobro.
Bas sam bio klinac i prilicno sam bio uzasnut time sto sam pricitao.
apatrid apatrid 11:26 21.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

Bilo je ubijanja, ali sama ideja da ZAKOLJEŠ drugog čoveka je nečuvena.
apatrid apatrid 12:24 21.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

Tvoji jesu bili na vlasti 60 godina i to ti je ocigledno jasno. Sta im je bio ucinak i sta su nam ostavili i to ti je prilicno ocigledno.


Da su na vlasti bili 70 ili 80 godina rata ne bi bilo. Učinak je najduži period mira na ovim prostorima (ne računajući otomansku okupaciju) i još nekoliko stvari koje obični ljudi nikada ranije ovde nisu imali. Niti će u dogledno vreme...
apatrid apatrid 12:28 21.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

Koja su komunisti dogovorili, navodili, cak i bili clanovi posada pojedinih aviona. Al da ne otvaramo i tu stvar, dovoljno je jadan komunisticki "antifasizam" i bez toga.


Ovo je pravi hit! Zamislite zle komuniste kako se uvlače u redove RAFa i USAFa da bi navodili bombardere saveznika samo da bi što više naškodili Srbiji. Čoveče u lombe, da te nema trebalo bi te izmisliti. Leba ti, otvori ovu temu, mnogo je zanimljiva.
Covek u belom Covek u belom 13:07 21.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

apatrid
Ovo je pravi hit! Zamislite zle komuniste kako se uvlače u redove RAFa i USAFa da bi navodili bombardere saveznika samo da bi što više naškodili Srbiji. Čoveče u lombe, da te nema trebalo bi te izmisliti. Leba ti, otvori ovu temu, mnogo je zanimljiva.
jos jedna ignornoranta komunjara, al evo i za tebe koji podatak:

"30. mart 1944. Samo jedna bomba teška 500 kilograma srušila je i u prah i pepeo pretvorila četiri porodične kuće u centru ovog izmučenog grada. Po treći put, ustremili na Niš. Bilo je to u sredu, 5. aprila 1944. Na bespomoćne Nišlije Englezi i Amerikanci su preko Titovog Vrhovnog štaba izručili 248 bombi, od kojih samo tri nisu eksplodirale. Najlakše su imale 100, a najteže 500 kilograma. Život je izgubilo 88, a teže i lakše je ranjeno 184 ljudi, žena i dece.

U međuvremenu, dok su Englezi i Amerikanci, prema odluci Titovog Vrhovnog štaba, po drugi put sejali smrt po Nišu, svom vrhovnom komandantu se 30. marta 1944. šifrovanom porukom javio Peko Dapčević. On je svom maršalu prijavio svoju želju:
"Treba tražiti da saveznici što prije bombarduju Nikšić".
Nedelju dana kasnije, 7. i 8. aprila, Nikšić je sravnjen sa zemljom. U ovom gradu, koji je tada imao 5.000 stanovnika i oko 10.000 izbeglica, nastupio je pravi pakao. “Pod ruševinama je nađeno 500 muškaraca, žena i djece, što mrtvih, što ranjenih, dok su drugi dijelovi stanovništva bez krova i pomoći” javio je Međunarodnom crvenom krstu u Ženevi gradonačelnik Nikšića Jevrem Šaulić."

"Nedelja, 16. april, Uskrs. Beograd je u ranim jutarnjim časovima zavijen u crno.
Razoren je isto, ako ne i više, kao i 6. aprila 1941.

Nekoliko sati kasnije, na drugi dan Uskrsa, usledilo je drugo još bezobzirnije razaranje Beograda. "Savezničke" bombe pogodile su Centralni higijenski zavod, Bolnicu za zarazne bolesti, Dom slepih, Berzu rada, Ortopedski zavod, Državni dom za mušku decu, Državni dom za žensku decu, dva doma za decu srpskih izbeglica iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine, Dečju bolnicu, Dečji dispanzer...
Stradalo je nekoliko mlinova, galerija, biblioteka, izdavačkih preduzeća, muzičkih škola, bioskopi na Terazijama, Centar za humor, Srpsko narodno pozorište...
Srušene su Terazije, oštećeni svi mostovi na Savi i Dunavu, prah i pepeo prekrio je destine beogradskih ulica. Od Niške, Stiške, Alekse Nenadovića, Krunske, Francuske, Rimske, Miletine, Mekenzijeve i Kneza Miloša do Mletačke, Kraljice Natalije, Zvečanske, Hadži Đerine, Nemanjine...

Život je izgubilo oko 2.000 ljudi, žena i dece, teže i lakše je ranjeno oko 5.000 Beograđana.

Samo u jednom danu ispred centralnog groblja stajalo je 450 kovčega Beograđana.

Na jednoj velikoj bombi, koja slučajno nije eksplodirala, Beograđani su otkrili rukom ispisanu poruku krupnim ćiriličnim slovima: "Srećan Uskrs". Radio Bejrut je u emisiji na rumunskom jeziku objavio da su u mnogim engleskim avionima koji su sejali smrt po Beogradu bile jugoslovenske posade koje je Tito početkom 1944. godine uputio na obuku u angloameričke baze smeštene na jugu Italije. Novoobučeni partizanski piloti su dobro znali koga I zašto bombarduju."

"Samo dva dana kasnije, 19. aprila 1944. godine, maršal Tito se obraća Peku Dapčeviću i Mitru Bakiću, svojim izaslanicima u Štabu 2. korpusa NOVJ:
"Javite nam koja mjesta treba bombardovati."
Dapčević i Bakić radio vezom odgovaraju.
"Neka bombarduju Sjenicu, Bijelo Polje i Podgoricu. Molimo hitan odgovor na ove predloge. Peko, Mitar." "
Kraja Kraja 14:09 21.12.2007

Bombardovanje 1944.......

Dragane,

Ova tema me je uvek izludjivala, ali pregledajuci arhive saveznickih - posebno americkih vazduhoplovnih jedinica, gde su dati rasporedi dnevnih dejstava, video sam da Srbija nije bila izuzetak. 1944. g. saveznici su "ravnali" sve od Nemacke do Grcke.....mi smo bili negde izmedju.........Opravdanje..? Pa, navodno "asanacija" terena od preostalih snaga, vec tada porazene, Nemacke............skupa akcija......

pozdrav

PS malo vise optimizma, "vidim" da ste ovih dana prilicno "negativni"...........
apatrid apatrid 15:02 21.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

Saveznički avioni su se rukovodili operativnim podacima koje su dostavljali partizani. Otkrio si rupu u saksiji. To, međutim, ne ublažava glupost o "navođenju". Uostalom, koji je cilj svega? Pobeda u ratu? Imaš nešto protiv? Što lepo ne kažeš da je šteta što su Nemci izgubili?
Pozdravlja te ignorantna komunjara.
Spadalo Spadalo 10:48 23.12.2007

Re: Teska tema, teska prica

Koja su komunisti dogovorili, navodili, cak i bili clanovi posada pojedinih aviona.

Pa ne volim ni ja komuniste ali ti brate lupetaš k'o Maksim po diviziji! Kakvu su korist imali komunisti od bombardovanja svojih gradova. I to od strane saveznika. I to pri kraju rata?

asterix asterix 15:27 20.12.2007

Problem

Opshte je poznato da ako ne reshish problem na vreme da ce ti se razbiti o glavu i stvoriti josh vece problema. Tako mi nismo reshili drugi svetski rat, mnogi kazu Rusi su ga reshili za nas, ne znam ali fakat je da su sve probleme po zavrshetku rata strpali pod tepih. Te dve frakcije ta dva tabora, kao da su neumorni i kao da se nikada nece pomiriti, a nisu se jedni drugima ni izvinili. Ne znam eto imaju i penzije sad, kapiram da ako neko dobija penziju za rat da se sna tachno sve shta je on radio i gde je radio za vreme rata, specijalno bi trebalo da se zna da li je klao civile i decu ili silovao zene a o kolaboraciji e to je tek neshto o chemu postoji i dokumentacija, jedan bi pomislio?
dunjica dunjica 15:32 20.12.2007

Neka im je laka zemlja.

Važno je podsjećati se, odati poštu i dati sve od sebe da se ne ponovi.
Djole Djole 15:54 20.12.2007

Re: Neka im je laka zemlja.

Tako je. Stalno i uvek:
Važno je podsjećati se, odati poštu i dati sve od sebe da se ne ponovi.

Nema nasih i njihovih - samo ljudi i neljudi.
gorran gorran 15:57 20.12.2007

tačno tako

samo ljudi i neljudi
Pored svih užasnih priča, priča o nepojmljivim zločinima - koje preovlađuju - čuo sam i mnogo ljudskih, humanih. Priča u kojima ljudi sa suprotnih strana pozžtvovano spašavaju nekoga sa druge strane. Videći u njemu ljudsku suštinu, ljudsko biće.
Investirajući u ljudskost u njemu.
dunjica dunjica 18:23 20.12.2007

Re: tačno tako

Pored svih užasnih priča, priča o nepojmljivim zločinima - koje preovlađuju - čuo sam i mnogo ljudskih, humanih. Priča u kojima ljudi sa suprotnih strana pozžtvovano spašavaju nekoga sa druge strane. Videći u njemu ljudsku suštinu, ljudsko biće.
Investirajući u ljudskost u njemu.

Investicija u ljudskost
Jelena Jelena 16:05 20.12.2007

Jao ljudi

Jao ljudi, ovo je strasno! Znam za cetnicke zlocine preko Drine, ali ne i u Srbiji. Ulica dobila ime po krvavom korpusu...

Nemam reci. Cemu da se u Srbiji nadaju oni koji nisu Srbi, kada Srbi ovo rade svojim sunarodnicima?

Dno.
Covek u belom Covek u belom 16:10 20.12.2007

Re: Jao ljudi

Jelena
Nemam reci. Cemu da se u Srbiji nadaju oni koji nisu Srbi, kada Srbi ovo rade svojim sunarodnicima?
Ova vasa konstatacija je u osnovi pogresna. Ovo ne samo sto nisu Srbi, ovo nisu ljudi. Kao sto ni partizani zlocinci nisu Srbi, vec neljudi. Zlocin nema naciju. Ne znam kad ce to ljudi vec jednom da shvate.
babic babic 17:19 20.12.2007

Re: Jao ljudi

U Srbiji i Jugoslaviji je 1941-1945 vođen krvavi građanski rat,gde su se četnici i partizani nemilosrdno istrebljivali.Ovde se prikazuju samo četnički zločini,pa ispada da su partizani protivnicima delili crvene karanfile.
No,istina je drugačija,slične stvari su činili i partizani,poznata su "pasja groblja" u C.Gori i Hercegovini i grobnice stradalih u tzv"crvenim skretanjima" koje datiraju još od 1942.
U Srbiji nije bilo masovnijih partizanskih zločina sve do 1944 jer su od jula 1941 partizani i četnici manje-više sarađivali,a od propasti tzv."Užičke Republike",ostaci partizana su pobegli u Istočnu Bosnu i nisu se vraćali sve do ulaska Crvene Armije u Beograd 1944,kada se Broz sa Visa prebacio u Rumuniju a odatle došao u Srbiju.
Nemci su uspešno pacifikovali Srbiju,masovnim ubijanjem civila u Zapadnoj Srbiji ,pri čemu su partizani podbunili narod,a kada su stigli Nemci oni su se dali u bežaniju i ostavili narod da bude izložen pogubljenjima 100 Srba za 1 Nemca.
Nakon konsolidacije u martu 1942 partizani pristigli iz Srbije i C.Gore se pridružuju zloglasnoj Francetićevoj Crnoj Legiji u borbi sa istočnobosanskim četničkim korpusom pod komandom izvesnog majora Dangića,te su se partizani
rame uz rame borili sa ustašama,i to ne bilo kojim nego najzloglasnijim ustašama iz Crne Legije(ko ne zna koja je ovo jedinica neka konsultuje jednog estradnog umetnika iz Hrvatske koji je njena dela opevao u stihovima)
Sem borbe sa istočnobosanskim četnicima,zajedničko delovanje partizana i ustaša je podrazumevalo i "čišćenje" srpskih sela u Istočnoj Bosni i masovno ubijanje civila.
Nakon toga partizani u "revolucionarnom žaru"(što je kasnije nazvano "crvenim skretanjem" masovno ubijaju čitave porodice po C.Gori,Hercegovini, i zakopavaju ih u masovne grobnice(tzv."pasja groblja"jer seljaštvo nije baš bilo po meri "proletera" iako ih je hranilo i trpelo odmazde zbog toga.
Sve do sredine 1943 partizani su bili u prilično solidnim odnosima sa NDH,imali su stalnu "diplomatsku" misiju u Zagrebu(Velebit,Hebrang,Koča Popović),i uopšte im nije smetalo Pavelićevo divljanje i ubijanje stotina hiljada
ljudi.
Nakon povratka u Srbiju 1944,pošto je Crvena Armija oterala Nemce,partizanske jedinice sveže popunjene sa velikim brojem bivših ustaša,započinju krvavi pir i ubijaju oko 50 000 ljudi tokom "oslobođenja" 1944/1945.Ranković je naredio da se štedi municija i da se "justifikacija" vrši hladnim oružjem,odnosno da se stvarni i umišljeni protivnici komunista ubijaju hladnim oružjem.


gorran gorran 17:47 20.12.2007

Re: Jao ljudi

Što kaže naš narod, ovo ne bi pas s maslom pojeo.
Ali, s druge strane, ovo je takoreći poluzvanična "istina" s kojom smo krenuli u nove masakre devedesetih. I koja treba da nas pripremi za novu rundu.
Zanimljivo je koliko se malo zna o drugom svetskom ratu. A koliko se mnogo o njemu govori...

(inače, partizani su ubili Juru Francetića, zapovjednika "Crne Legije" 27. XII 1942. u Lici - možete proveriti i na brojnim sajtovima Crne legije... a o ostalom da i ne pričam...)
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 18:07 20.12.2007

Re: Jao ljudi

gorran
Što kaže naš narod, ovo ne bi pas s maslom pojeoquote]

Mislim da sustina nije u prebrojavanju, ko je koga vise ubio, kada je ocigledno da su se ubijali...da je bilo stravicnih zlocina....itd. Sustina je u tome da je jedna stvar II sv rat i ko je bio na strani fasista - antifasista?
Tuzno je sto se ne veruje dokumentima, autenticnim govorima Nedica, Ljotica...gde oni ne spore da se nalaze u sluzbi Velikog Rajha....itd...
A SVAKI ZLOCIN JE STRASAN!!!
Nemojte vise prebrojavati mrtve....NEKA KOLIKO TOLIKO U MIRU POCIVAJU!
Ovde je u pitanju nesto sasvim drugo!!!
bkc
adam weisphaut adam weisphaut 18:09 20.12.2007

Re: Jao ljudi

Što kaže naš narod, ovo ne bi pas s maslom pojeo.

As usual.
AlexDunja AlexDunja 18:10 20.12.2007

Re: Jao ljudi

...NEKA KOLIKO TOLIKO U MIRU POCIVAJU!

Covek u belom Covek u belom 19:31 20.12.2007

Re: Jao ljudi

Branislav Kovačević Cole
Mislim da sustina nije u prebrojavanju, ko je koga vise ubio, kada je ocigledno da su se ubijali...da je bilo stravicnih zlocina....itd. Sustina je u tome da je jedna stvar II sv rat i ko je bio na strani fasista - antifasista?
Ima tu Cole jos jedna stvar koja se vecito prenebregava. Kao posledica ocigledne komunisticke strategije. Komunisti da bi napravili podelu na fasiste i antifasiste rukovodili su se kriterijumima ko je vise saradjivao sa Nemcima i ko je cinio vise zlocina, a nikad ociglednim kriterijumom cija je borba nanela vise stete Nemcima. S pravom, jer ako bi se to postavilo kao kriterijum, videlo bi se odmah koliki je uticaj partizanske antifasisticke borbe i sta je u stvari bila komunisticka borba u 2. sv. ratu - klasna revolucija i nista vise.
babic babic 20:58 20.12.2007

Re: Jao ljudi


(inače, partizani su ubili Juru Francetića, zapovjednika "Crne Legije" 27. XII 1942. u Lici - možete proveriti i na brojnim sajtovima Crne legije... a o ostalom da i ne pričam...)

Moguće,ali to je bilo u decembru 1942,a ja sam govorio o saradnji partizana i Crne Legije u martu 1942 u Istočnoj Bosni.To je lepo zapisano u istorijskim izvorima,na primer izveštajima generala Bauder koji bilteni su objavljivani 70-tih u SFRJ.

Saradnja KPJ i ustaškog pokreta datira još iz vremena Kraljevine Jugoslavije,kada je iz fašističke Italije ubačena grupa ustaša sa Andrijom Artukovićem u Liku,i pokušala da podigne "ustanak" koji je svojim proglasom podržala KPJ i naredila svim komunistima da se stave na raspolaganje ustašama.

Nakon okupacije Jugoslavije KPJ mirno ćuti i posmatra masovne pokolje nad Srbima,Jevrejima i Romima u NDH,u aprilu,maju,i junu 1941 kada je ubijeno po nekim procenama u prvom talasu ustaškog terora oko 300 000 ljudi.U tom periodu Broz stupa u kontakt sa Pavelićem i traži od njega da izdejstvuje kod Nemaca,da oslobodi komuniste-španske borce iz zarobljeništva u okupiranoj Francuskoj.Pavelić je dobro obavio posao
i pod nemačkom zaštitom u Jugoslaviju stižu komunisti iz Francuske-Ivan Gošnjak, Vladimir Popović, Kosta Nađ, Veljko Kovačević, Vlado Ćetković, Robert Domani, Srećko Manola, Stjepan Milašinčić, Adolf Štajnberger, Ivan Hariš, Izidor Štrok i Jakov Kranjčević.
Saradnja komunista i ustaša se izuzetno dobro odvijala u prvim mesecima postojanja NDH,a u aprilu,maju,junu i julu 1941 su bili najveći pokolji srpskog stanovništva upravo u vreme međusobne ljubavi KPJ i NDH.
Nakon toga je usledio dogovor Bakarić-Kvaternik(Pavelićev maršal)po kome je Kvaternik je dostavio tri vagona municije i oružja komunističkom štabu za Liku, a pre toga upoznao sa ovim sporazumom Pavelićevog ministra vojnih poslova dr Mladena Lorkovića, koji ga je odobrio, pa su i oružje i municija isporučeni na Kamenskom u nadležnost OK KPH za Liku, preko sekretara komiteta Jakova Blaževića. Tom prilikom susreli su se Hrvat-komunista Ivo Rukavina i njegov polubrat Juco Rukavina,najveći ustaški koljač Srba u Lici u prošlom ratu.
Takvo ponašanje KPJ nikog nisu posebno iznenadila jer je istaknuti rukovodilac KPJ Andrija Hebrang 1929. bio osuđen od Suda za zaštitu države na deset godina robije "zbog rada sa ustaškom organizacijom na rušenju države Kraljevine Jugoslavije" i ovaj istaknuti komunista je slobodno šetao po ustaškom Zagrebu leta 1941,i održavao stalnu vezu sa Vjekoslavom Paverom, šefom ustaškog Političkog ureda u Zagrebu.
Komunisti su tek posle napada Nemačke na SSSR u julu podigli ustanak,a u toku najbestijalnijih ustaških pokolja nad Srbima u aprili,maju i junu oni su sasvim fino sarađivali sa Pavelićem.
I nakon podignutog ustanka u julu 1941 komunisti su nastavili izvesne oblike saradnje sa NDH i ustašama.
20. decembra 1941. Počiteljski i Medački četnički odred napali su na ustaše u selu Ribniku, Bjelaju i zaseoku Dukovica u Lici i razvila se žestoka borba između četnika i hrvatskih ustaša u kojoj su četnici su zauzeli železničku stanicu u Ribniku, kao i predgrađe u ovom naselju.U pomoć ustaškom garnizonu je pritekao partizanski "leteći odred" pod komandom Đoke Jovanića-kasnije narodnog heroja koji je po cenu velikih gubitaka i skoro potpunog razbijanja svojeg odreda,deblokirao ustaški garnizon i pomogao mu u odbijanju četnika
Komunisti su tek posle napada Nemačke na SSSR u julu podigli ustanak,a u toku najbestijalnijih ustaških pokolja nad Srbima u aprili,maju i junu oni su sasvim fino sarađivali sa Pavelićem.
I nakon podignutog ustanka u julu 1941 komunisti su nastavili izvesne oblike saradnje sa NDH i ustašama.
20. decembra 1941. Počiteljski i Medački četnički odred napali su na ustaše u selu Ribniku, Bjelaju i zaseoku Dukovica u Lici i razvila se žestoka borba između četnika i hrvatskih ustaša u kojoj su četnici su zauzeli železničku stanicu u Ribniku, kao i predgrađe u ovom naselju.U pomoć ustaškom garnizonu je pritekao partizanski "leteći odred" pod komandom Đoke Jovanića-kasnije narodnog heroja koji je po cenu velikih gubitaka i skoro potpunog razbijanja svojeg odreda,deblokirao ustaški garnizon i pomogao mu u odbijanju četnika.
U istočnoj Bosni,partizani i ustaše su zajedno razbili četnike pod vođstvom izvesnog Jezdimira Dangića,četničkog komandanta istočne Bosne ,a to je detaljno opisao nemački general Paul Bader iz komande Jugoistoka Vermahta u svom izveštaju 20.03.1942,gde je naveo da 1 proleterska brigada i pristigli partizani iz C.gore zajedno sa ustaškom "Crnom Legijom" pod komandom Francetića vode ogorčene borbe protiv Dangića.
U izveštaju nemačke komande Srbije(koja je obuhvatala i Istočnu Bosnu) od 16.4.1942 u više navrata se pominje zajedničko nastupanje partizana i ustaša.
Nakon otvorene saradnje partizana sa ustašama i zloglasnom Francetićevom "Crnom Legijom" u Istočnoj Bosni 1942 dolazi do sloma komunističkog pokreta,te Srbi-partizani masovno prelaze u četnike a srpski seljaci sa Romanije,Ozrena,Majevice i drugih delova Istočne Bosne iz svojih sela isteruju komunističke agitatore.
Ovi izveštaji nemačkog generala Paula Badera su objavljeni U zborniku dokumenata nemačkog rajha, tom XII, 2, koji je izdat 1976. u Beogradu,i gde su komunistički cenzori izbacili pominjanje 1 i 2 proleterske brigade,ali su omaškom ostavili pominjanje partizana iz C.Gore.
Naravno,poznata je i stalna misija u Zagrebu 1942 i 1943 Vladimira Velebita,Edvarda Kardelja i Ive Lole Ribara,koji su predstavljali neku vrstu partizanske ambasade pri NDH,gde su se pomenuti komunistički rukovodioci mirno šetali po ustaškom Zagrebu više od godinu dana i jačali saradnju partizana i NDH,i razrađivali strategiju zejedničke odbrane komunista i ustaša u slučaju iskrcavanja Saveznika na Balkan.
babic babic 21:22 20.12.2007

Re: Jao ljudi

ima tu Cole jos jedna stvar koja se vecito prenebregava. Kao posledica ocigledne komunisticke strategije. Komunisti da bi napravili podelu na fasiste i antifasiste rukovodili su se kriterijumima ko je vise saradjivao sa Nemcima i ko je cinio vise zlocina, a nikad ociglednim kriterijumom cija je borba nanela vise stete Nemcima. S pravom, jer ako bi se to postavilo kao kriterijum, videlo bi se odmah koliki je uticaj partizanske antifasisticke borbe i sta je u stvari bila komunisticka borba u 2. sv. ratu - klasna revolucija i nista vise.

Postoji veliki mit o nekim grdnim zaslugama komunista za konačni ishod 2 sv.rata i nekim silnim "vezanim nemačkim divizijama" u Jugoslaviji koje bi,naravno,odlučile 2 sv.rat da nije bilo Broza i njegovih partizana.No,dobro je poznato da su nemačke trupe angažovane po brojnosti u Jugoslaviji bile minorne u odnosu na broj angažovanih
vojnika na Istočnom frontu.

Borba partizana se svodila na podbunjivanje uglavnom srpskog stanovništva,ubijanje nekih malobrojnih nemačkih posada,a čim bi došle ozbiljnije nemačke trupe,partizani bi se dali u bežaniju na čelu sa tzv."Vrhovnim štabom",a civile su ostavljali na cedilu,da ih streljaju po kvoti 100:1.Nije mi poznato da su partizani uspeli da odbrane bilo koji grad,već se sve njihove "neprijateljske ofanzive" svode na bežaniju i spasavanje Broza i Vrhovnog Štaba,što sigurno znači da su bili na ivici propasti,čim im je sam Vrhovni Štab bio ugrožen.

Nakon "desanta na Drvar ",partizanski pokret je potpuno razbijen i de facto ostaje bez ikakvog uporišta u Jugoslaviji.Ostaci partizana beže na Vis koji je dovoljno udaljen od Nemaca,gde im Britanci pružaju utočište,koji su inače imali tamo vazduhoplovnu bazu. Da bi se napravilo mesta za maršala,skoro celo stanovništvo Visa-oko 3000 ljudi se deportuje u logore na Sinaju,gde ih većina umire u pustinjskim uslovima.

Tu na Visu,praktično u izgnanstvu i bez kontakta sa kontinentalnim delom Jugoslavije,ostaci partizanskog pokreta čekaju da Crvena Armija uđe u Srbiju,a onda se Broz i njegov Vrhovni Štab avionima prebacuju u Rumuniju i dolaze da "oslobode" gradove kroz koje je već prošla Crvena Armija.

Jerry Jerry 22:05 20.12.2007

Re: Jao ljudi

Covek u belom
Jelena
Nemam reci. Cemu da se u Srbiji nadaju oni koji nisu Srbi, kada Srbi ovo rade svojim sunarodnicima?
Ova vasa konstatacija je u osnovi pogresna. Ovo ne samo sto nisu Srbi, ovo nisu ljudi. Kao sto ni partizani zlocinci nisu Srbi, vec neljudi. Zlocin nema naciju. Ne znam kad ce to ljudi vec jednom da shvate.
A Ljotić i Nedić ?
Covek u belom Covek u belom 22:26 20.12.2007

Re: Jao ljudi

Jerry
A Ljotić i Nedić ?
A Sava Kovacevic, Draza Markovic, Dimitrije Bulajic, Petar Drapsin ...???
blackbox blackbox 23:49 20.12.2007

Re: Jao ljudi

Tu na Visu,praktično u izgnanstvu i bez kontakta sa kontinentalnim delom Jugoslavije,ostaci partizanskog pokreta čekaju da Crvena Armija uđe u Srbiju,a onda se Broz i njegov Vrhovni Štab avionima prebacuju u Rumuniju i dolaze da "oslobode" gradove kroz koje je već prošla Crvena Armija.

Ovo su epohalna otkrića.Ceokupna narodnooslobodilačka vojska stala u jedan avion.Pa to nije ni bila vojska već neka Družina Pere Kvržice.Otkud onda stigoše da počine tolika zlodela istovremeno od Srbije preko Bosne , Like, Sremskog fronta, stignu do Trsta i počine ono zlo nad srpskim i hrvatskim patriotama u Blajburgu.
Izgleda se vi držite one izjave bivšeg ministra prosvete Gaše Kneževića da će se napisati novi udžbenici i nikad se više neće desiti da partizani pobeđiju a četnici gube.Možda i vi želite da pravite novi udžbenik.
Uostalom zar nije dovoljno da su Čerrčil, Ruzvelt i Staljin tretirali NOV kao savezničku, dok je Hitler priznavao Pavelića i Nedića.
apatrid apatrid 12:32 21.12.2007

Re: Jao ljudi

a nikad ociglednim kriterijumom cija je borba nanela vise stete Nemcima.


Ovo je i odlučilo koga će saveznici prihvatiti. Partizani su ovde dobili rat.
Kraja Kraja 12:35 21.12.2007

Babicu.........svaka cast

.......iz vaseg teksta je jedino ostalo nejasno ko se ovde uopste borio protiv nemaca.....sem rusa, svakako........ali, kako su i rusi bili zauzeti ubijanjem svojih izdajnika, a verovatno i tudjih, prilicno osnovano mogu predpostaviti da su se nemci poubijali sami medjusobno.....voleo bih da me "prosvetlite" i ukazete na bar 2-3 velike bitke koje su cetnici vodili protiv okupatora (sa relevatnim istorijskim cinjenicama) imajuci u vidu da pod okupatorom ja podrazumevam nemce a ne partizane........

Slobodan Krajinovic
apatrid apatrid 12:38 21.12.2007

Re: Jao ljudi

Babiću, na zanosi se da ćeš dužinom ovih gluposti ikoga ubediti. Činjenica koja objašnjava sve je zajednička ustaško-četničko-nemačka kolona na kraju rata, okrenuta zapadu. Ostaje ti samo bujica praznih reči, kao i svim istorijskim revizionistima.
apatrid apatrid 12:42 21.12.2007

Re: Babicu.........svaka cast

Kraja
.......iz vaseg teksta je jedino ostalo nejasno ko se ovde uopste borio protiv nemaca.....sem rusa, svakako........ali, kako su i rusi bili zauzeti ubijanjem svojih izdajnika, a verovatno i tudjih, prilicno osnovano mogu predpostaviti da su se nemci poubijali sami medjusobno.....voleo bih da me "prosvetlite" i ukazete na bar 2-3 velike bitke koje su cetnici vodili protiv okupatora (sa relevatnim istorijskim cinjenicama) imajuci u vidu da pod okupatorom ja podrazumevam nemce a ne partizane........Slobodan Krajinovic



Nemojmo preterivati sa dve-tri. Jedna je dovoljna.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana