Zdravlje| Život| Životinjski svet

INKUBATOR

Bojana Maljević RSS / 21.01.2011. u 20:53

 

Dvadesetog Januara 2003. godine primetila sam neke bolove koje čak nisam mogla da povežem sa kontrakcijama. Trudnoća nije bila prva, a sve ono od prvog porođaja se brzo zaboravi (inače bi do drugih verovatno teško dolazilo). Ljudski mozak je čudo. Potisne svu bol, nadljudske napore i prateću neprijatnost. I još ponešto, pride.

Sedela sam sa Sandrom kod kuće, pravila mi je društvo, jer je Boban bio na skijanju sa Lukom. Slušale smo Drugi klavirski koncert Sergeja Rahmanjinova. Sandra je bila opsednuta ovim koncertom, znala je svaku notu. Ja sam se bavila kačenjem zavesa. Ne volim zavese, oduvek su me nervirale i to mi je sada smetalo, pa sam htela makar da ih operem. Imam visoke plafone, trebalo je to skinuti. Sandra me dobro poznaje. Ona zna da je besmisleno da pokušava da me u nečemu spreči. Zato je uživala u koncertu i radila tačno ono što je bilo potrebno: pridržavala je merdevine. Tu nežnost bez pridika veoma sam cenila. 

Raspravljale smo se nešto, iz oblasti ruske književnosti. Tema je bila "krivica kod ruskih žena". Ili je to bilo iz oblasti psihologije, svejedno. Ja sam citirala svog profesora Bajčetića koji mi je na prvoj godini Akademije rekao da imam Tatjanin kompleks. Tada sam imala sedamnaest godina, smatrala sam da ga nemam, ali mi je to zvučalo tako romantično. Posle sam ustanovila da ga, kao i sve ruske žene, imam. Ali  mi više nije bilo romantično. Sandra je prekinula ovu malu raspravu, vodeći računa da to bude u trenutku kačenja poslednje zavese. Diskretno mi je skrenula pažnju da sam trudna i da bi bilo dobro da odemo do Fronta, da vidimo šta mi se događa. Nevoljno sam pristala.

Dr. Stanojević Dule, čovek koji je porađao majmunice, zmije, zebre, mene i drugu menažeriju, pregledao me je i rekao:

- Porađaš se. Do jutra će beba biti tu.

- Kako se porađam? Pa nije izgledalo ovako prvi put.

- Nije. Ali se, eto, porađaš.

- Znala bih da se porađam.

- Valjda ja bolje znam.

A lepo sam ga pitala šta ako nešto ne znam, ipak prvi i drugi put nisu isti.... Doduše, celu tu drugu trudnoću sam ga najstrašnije smarala pitanjima raznim, pa mi je na kraju rekao:

- Vidi, znaš sve. Dosadna si. Ali ako ipak misliš da nešto ne znaš - uzmi lepo enciklopediju Britanika, pa pročitaj nešto iz nekog poglavlja.

Voleo je mene Dule. I ja njega. Ali ja nisam zahvalan pacijent. Prvi put, tada je radio u Mišoviću, htela sam da me porađa carskim rezom, zbog neke operacije koju sam uoči prve trudnoće imala. Odbio je. Kazao je da nema potrebe. Tražila sam epidural. Ta anelgezija je zgodna stvar, ali u bolnici nije bilo katetera. Dule je rekao da može da mi da samo jednu dozu koja će da me drži jedno dva, tri sata, da nema teorije da se tako brzo porodim jer mi je prvi put ali da mogu da danem dušom, na kratko. Izračunala sam tačno: dali su mi epidural u 12.15 posle ponoći. Znači imam fore plafon do 3 sata. Luku sam rodila u 2.55. Kateter mi nije ni trebao. A te 1997. u bolnici nije bilo ni posteljine. Toga se sećam jer sam prvi podoj imala na crnoj kesi, onoj za đubre. Koju su mi stavili na krevet. Luka je sisao kao da leži na satenu. Uopšte mu nije bila važna ta crna kesa. Posle sam dobila i posteljinu, od kuće. Dule me je pustio da odem kući, da se okupam. Jer u kupatilu nije bilo stakala na prozorima. To je bila neviđena privilegija i dok sam se spremala da izađem iz porodilišta rekla sam da mu to nikada neću zaboraviti. On se pravio da me ne čuje i poredio je moj inat i prkos protiv majke prirode sa nekim životinjskim porivima, koje je upravo gledao na Diskaveriju. 

Sandra je sedela u čekaonici Fronta, a Dule je još uvek držao ultrazvuk i značajno gledao te mrlje na ekranu.

- Da li je beba zrela? - pitala sam.

- Jeste... možda će biti par dana u inkubatoru ali sve je to okej...

- Kakvom inkubatoru? Ne želim da mi beba bude u inkubatoru.

- Kažem možda će biti, malo, ma opusti se sve je u redu.

- Dule, ne želim da mi beba bude u inkubatoru. Neću da se porodim.

- Okej, za inkubator ćemo videti. Sad je kasno da odlučuješ kada ćeš se porađati, pošto se već porađaš. Zovi muža, reci mu da ćeš se do jutra poroditi. Idi kući po stvari. Ili neka ti neko donese, još bolje.

Sandra me je vratila kući. Pozvala sam Bobana koji je mahnito počeo da se pakuje i da se vraća za Beograd. Posle sam zaboravila da mu javim da može i da ostane pošto sam odlučila da se neću poroditi.

- Kako nećeš da se porodiš? – pitao je Dule, kada sam ga zvala da mu javim da se neću vratiti u Front.

- Lepo, neću se poroditi. Biću inkubator. Ležaću koliko budem mogla i biću inkubator svojoj bebi.

- Ne budali. Vrati se u bolnicu. Do jutra si gotova.

- Koliko mi je ovo dana ranije?

- Dvadesetak, isto kao i prošli put.

- Prošli put mi je pukao vodenjak, bilo je šesnaest dana ranije. Sad mi nije pukao vodenjak. I mnogo je dana ranije.

- Svejedno, porađaš se i ne možeš biti tako... u tom stanju.

Mogla sam. Tačno dvanaest dana bila sam Nikolin inkubator. Ležala sam i čitala. Bio je to zgodan trenutak da pročitam neku propuštenu lektiru. Porodiila sam se 02.02. u podne. Ležala sam na tom stolu i ramena su mi se toliko tresla da nisam to nikako mogla da zaustavim. Boban je bio pored mene i pokušavao je svojim dlanovima da smiri moja ramena. Nije uspevao. Takođe je primetio da se posle prvog porođaja nisam tako tresla.

- Što mi se ramena ovako tresu? Zašto se cela ovako tresem?

-  Oslobađanje enzima – promrmljao je Dule.

I još je rekao nešto o hormonima, a onda je odustao.

- A možda to kod tebe i nije to. Ti si medicinski fenomen. Ti si inkubator. Spavaj.

Pre nego što sam zaspala, obradovala sam se što imam posteljinu. Ustala sam da se umijem. Pogledala sam se u ogledalo iznad umivaonika u sobi. Videla sam neku drugu osobu. Moja kosa, inače prirodno plava, bila je skoro crna. Bio je dan i ta promena se na dnevnom svetlu jasno videla. Od tada se farbam. 

 



Komentari (71)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 21:58 21.01.2011

Tako to ide...

Svaki porodjaj je druga prica.

A ova tvoja mi se bas svidela.

Mada mi nije najjasnije ovo sa kosom?

Doduse, imala sam drugaricu koja je otisla na raspust posle petog razreda sa plavom ravnom kosom, a kad se vratila sa raspusta bila je zift crna i kovrdzava. Teta doktorka u DZ samo rekla - hormoni.

Valjda je to bilo i kod tebe.

Bojana Maljević Bojana Maljević 22:08 21.01.2011

Re: Tako to ide...

Mada mi nije najjasnije ovo sa kosom?

Tako je bilo. Za svega par sati. Imam slike, ozbiljno.
Posle par meseci je opet malo posvetlela, ali više nikad nije bila tako plava. Počela da se farbam "u svoju boju".
NNN NNN 23:44 21.01.2011

Re: Tako to ide...

Boja je stvarno lepa, ali je priča još lepša
jinks jinks 09:09 22.01.2011

Re: Tako to ide...

Posle par meseci je opet malo posvetlela, ali više nikad nije bila tako plava.


Zbog čega se plava kosa zove plava (kada nije plava). Jedan od odgovora koji sam čuo bio je da su ih (ili su vas) tako nazvali zato što gotovo uvek uz plavu kosu idu i plave oči.

p.s.

Pošto ste glumica jedno pitanje u vezi sa bojom očiju ... da li je koincidencija ili ima i nešto više koincidencije u tome da neretko ljudi koji se bave glumom (i drugim poslovima koji podrazumevaju istovremeno obraćanje većem broju ljudi, između ostalog) imaju plavu ili svetliju boju očiju (da li to ima nekog uticaja u komunikaciji pri obraćanju ljudima ... negde sam čuo da ima ... mada, na primer, ni sve plave boje očiju nisu iste).
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:06 22.01.2011

Re: Tako to ide...

Pošto ste glumica jedno pitanje u vezi sa bojom očiju ..

Ne bih znala. Ne znam ni otkud Vam ta statistika.
Moje su oči zelene. Nisu plave.
jinks jinks 18:50 22.01.2011

Re: Tako to ide...

Ne znam koliko je statistika ... tako sam čuo, a i takav sam utisak stekao.

p.s.

Dobro, možda ima i uticaja to sa kakvom bojom očiju neko gleda na svet ... ili pre sa kakvom bojom očiju svet vidi nekoga.
jinks jinks 22:06 21.01.2011

...

Posle sam ustanovila da ga, kao i sve ruske žene, imam.



Rachmaninov - Rhapsody on a theme by Paganini
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:09 21.01.2011

Re: ...

Rachmaninov - Rhapsody on a theme by Paganini

Hvala. Volim.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:48 23.01.2011

Re: ...

možda ima i uticaja to sa kakvom bojom očiju neko gleda na svet ... ili pre sa kakvom bojom očiju svet vidi nekoga.

Slovenci kažu: "Svako oko ima svog molera".
jinks jinks 15:56 23.01.2011

Re: ...

Slovenci kažu: "Svako oko ima svog molera".

da naslika sjaj u očima ... srećom svaka boja ponekad može da zasjaji ... od sebe (drugih)
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:27 23.01.2011

Re: ...

da naslika sjaj u očima ... srećom svaka boja ponekad može da zasjaji ... od sebe (drugih)

Ne, ne, ta izreka se ne odnosi na boju očiju, već na "boju"-sliku sveta koju svake oči drugačije vide.
jaksa scekic jaksa scekic 22:09 21.01.2011

Ljudi rodjeni

02.02 su posebni

Pozdrav Nikoli

JS
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:17 21.01.2011

Re: Ljudi rodjeni

joel joel 23:13 21.01.2011

Re: Ljudi rodjeni


Da, na primer Dzems Dzojs... i jos mnogi. Ipak, volela bih da znam zasto si to napisao?
jaksa scekic jaksa scekic 23:28 21.01.2011

Re: Ljudi rodjeni

joel

Da, na primer Dzems Dzojs... i jos mnogi. Ipak, volela bih da znam zasto si to napisao?


Pogledaj profil
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:54 21.01.2011

Re: Ljudi rodjeni

Bojana, mlekac, molim vas obrišite te JMBG brojeve. ne shvatate kako to može da se zloupotrebi.
NNN NNN 00:41 22.01.2011

Re: Ljudi rodjeni

BebaOdLonchara
Bojana, mlekac, molim vas obrišite te JMBG brojeve. ne shvatate kako to može da se zloupotrebi.
Šabiću skočio pritisak
niccolo niccolo 10:23 22.01.2011

Re: Ljudi rodjeni

Ljudi rodjeni
02.02 su posebni

A naročito Nikole rođene 02.02
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:36 22.01.2011

Re: Ljudi rodjeni

A naročito Nikole rođene 02.02

Hej, šališ se! I ti i Jakša? Supeeer.
Odlično organizujem rodjendane 02.02. ako treba nešto....
niccolo niccolo 16:19 22.01.2011

Re: Ljudi rodjeni

Hej, šališ se!

Jok, interesantno, baš prošlog vikenda budem u nekom društvu u kome je bila i jedna devojka rođena istog datuma. Međutim, da bude još interesantnije, ona ima brata blizanca koji se zove - Nikola
Bojana Maljević Bojana Maljević 17:10 22.01.2011

Re: Ljudi rodjeni

Međutim, da bude još interesantnije, ona ima brata blizanca koji se zove - Nikola

A taj Nikola nisi ti?
niccolo niccolo 18:44 22.01.2011

Re: Ljudi rodjeni

Ne
4krofnica 4krofnica 22:35 21.01.2011

*****

Valjda ja bolje znam.


:)) svasta taj zna.
svidja mi se taj doca.

pozdrav Bojana.
koksy koksy 22:46 21.01.2011

Re: *****

Kakva koincidencija.
Mojoj zeni je 20.januara 2003. pukao vodenjak negde oko 23 sata (nekih dvadeset dana pre termina) i porodila se u zoru dvadeset prvog.
arianna arianna 22:49 21.01.2011

Re: *****

Kažu da postoje lažni porodjajni bolovi koji mogu da se jave nekoliko dana, nekad čak i nedelju, dve, pred sam porodjaj :)

Zbog nekih profesionalnih potreba odlazila sam jedno vreme na odeljenje neonatologije i bila fascinirana minijaturnošću bebica koje su sticajem okolnosti prevremeno rodjene i smeštene u prave inkubatore. Bukvalno kilogram mesa, koje stane na dlan; hrane ih pomoću plastičnog šprica, kroz nazogastrične sonde, dok im se ne razvije refleks gutanja a umesto pelena, sestre su ih ranije povijale u hirurške papirne maske. Pravo čudo života!

Prava je sreća doneti na svet zdravo i zrelo dete i biti mu prirodan inkubator dokle god je to potrebno i naravno moguće.

Pozdrav tebi i Nikoli :)

Bojana Maljević Bojana Maljević 22:53 21.01.2011

Re: *****

4krofnica:
:)) svasta taj zna.

Taj stvarno svašta zna. Ali mozak je stvarno čudo.

koksy:
Kakva koincidencija.

Zamisli!
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:21 22.01.2011

Re: *****

Kažu da postoje lažni porodjajni bolovi

Ovi nisu bili lažni. Ali da ne ulazim previše u svoj porođajni proces.
Prava je sreća doneti na svet zdravo i zrelo dete i biti mu prirodan inkubator dokle god je to potrebno i naravno moguće.

Jeste. I još je sreća kada nemoguće stvari učinite mogućim.
boris_aleksic boris_aleksic 23:35 21.01.2011

,,Tatjanin kompleks,,

A sta znaci ,,Tatjanin kompleks,,?
Je li moze neko da mi objasni
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:38 22.01.2011

Re: ,,Tatjanin kompleks,,

A sta znaci ,,Tatjanin kompleks,,?
Je li moze neko da mi objasni

Pa taj Puškinov Onjegin, odnosno ta Tatjana, postala je simbol kompleksa krivice, prepoznatljivog kod ruskih žena. Bar u literaturi Strašno se osećala krivom što je pisala Onjeginu, jer je prekršila društvene norme, ogrešila se o pravila ponašanja i slično. Posle se osećala krivom što je u braku a voli drugog čoveka, iako je do samog kraja ostala dosledna svojim moralnim načelima.
Seti se, ako ničeg drugog, Karernjine iz lektire - znaš ono: zbog osećaja krivice što je napustila porodicu bacila se pod voz i td. To su te ruske žene. Što preuzimaju svu krivicu na sebe. I stalno se osećaju krivima, čak i kad ne treba.
NNN NNN 23:41 21.01.2011

Top lista

najpopularnijih ličnosti na b92logu:

5. Dušan Stanojević - nema šta taj ne zna (osim nekih stvari koje bi trebalo da zna). Iz izvora bliskih zdravom razumu stižu najave da bi mogao da potpiše ekskluzivno pravo porađanja u reality show-u Vreme je za bebe 2 - Ginekolog uzvraća udarac (naravno sve to pod uslovom da Tijanić pristane da mu da termin pre Selo gori...)

4. Jelena Karleuša - (blog) zvezda u usponu - mnogima je popila mozak (i svela na svoj nivo) i sada pišu o njoj.

3. Slobodan Antonić - konstanta, malo-malo pa neko napiše nešto o njemu, naviše vole da ga čitaju oni koji ga najmanje vole.

2. Madonna - Lambros je ultravernik - madonista, potpuno opsednut (verujem da se kod kuće oblači kao ona i igra ispred ogledala).

1. Boris Tadić - Mnogi su opsednuti, a predvodi ih Drago Kovačević (verovatno radi isto što i Lambros, a možda se čak i istetovirao na nekim mestima).
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:56 22.01.2011

Re: Top lista

Top lista
najpopularnijih ličnosti na b92logu:

Nisam znala da je Dule na ovoj listi. Samo sam jednom primetila nešto o njemu kod Krugoline. Totalno sam neinformisana. Ali dobro, ovo nije o njemu. Nego o farbi za kosu.
NNN NNN 03:54 22.01.2011

Re: Top lista

Dule
Bio je apsolutni hit pre jedno dve godine - čak se i pismeno oglašavao (u prevodu sa starogrčkog), neki elementi tog pisma bi se mogli uvrstiti, ako ne u obaveznu školsku lektiru, ono bar u osnovne užbenike akušerstva.
...još ako Krugolina vidi ovo za prisustvo oca i epidural, možda priča dobije još neki nastavak.
Elem, od popularnijih ličnosti na blogu se i večiti ministar zdravlja solidno kotira, u TOP10 su još i Palma, Amphylochie i gradonačelnik Balvan, a poslednji Oskar popularnosti je pripao Asanžu (Goran Miletić je uhvaćen u nameri da forsira frizuru Žulijenku, a Filip Mladenović noćom šara grad i prigradska naselja grafitima "Pravda za Asanža'').
A ko zna kako bi ta lista izgledala da Karagaća nema softverska ograničenja da piše o Titu!

Izvini što ti istrolovah blog (pokrenula si lavinu blogerskih sećanja)
Bolje da se vratimo na temu: šta sve snagom volje može da uradi mama za svoju bebu

Bojana Maljević Bojana Maljević 04:16 22.01.2011

Re: Top lista

Bio je apsolutni hit pre jedno dve godine - čak se i pismeno oglašavao

wow! pa ja to ništa nisam znala. Moram priznati da sam se smejala dok sam čitala njegovo pismo. Meni je Dule zabavan. A nakon što sam iz prve ruke (ne jedne!) čula da je jednu raspadnutu matericu koju nije mogao da ušije (jer je dakle bila trula, raspadala se po svim šavovima) ubacio na kratko u lonac vrele ključale vode - da bi se malo skuvala (stvrdla) ne bi li mogao konačno da je ušije, što je uspešno potom učinio i spasio ženi život - ja mu skidam kapu kad god ga vidim.
..još ako Krugolina vidi ovo za prisustvo oca i epidural, možda priča dobije još neki nastavak.

Oba puta je dozvolio prisustvo oca i epidural. Doduše, njegovim porođajima obično prisustvuje i po bar desetak studenata, tako da nam je bilo veselo u boxu. Nerviralo ga je što imam nizak prag tolerancije na bol, te su mi drugi put dodavali taj epidural sve dok očajni anesteziolog nije uzviknuo "ali već sam Vam dao dozu za carski rez!".
A ko zna kako bi ta lista izgledala da Karagaća nema softverska ograničenja da piše o Titu!

To si baš mogao i da preskočiš, znaš da ja uvek nadrljam kod gospodina Karagaće.
Bolje da se vratimo na temu: šta sve snagom volje može da uradi mama za svoju bebu

Eh, mnogo toga. Ali ponekad nešto mora i za sebe. S tim u vezi, odlazim na počinak.
pozz i hvala što si me nasmejao u ne tako smešnom danu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:48 22.01.2011

Re: Top lista

šta sve snagom volje može da uradi mama za svoju bebu


E to stvarno fascinira.

Kad sam procitao recenicu
Biću inkubator.
zaledio sam se.
Shvatio sam da muskarac ipak ne moze da razmislja na takav nacin.
I pored postojanja sve spremnosti na zrtvovanje, ovo je cini mi se nesto dublje, iskonskije.
Cini mi se bi muski mozak ovako ne moze da funkcionise.

scabies scabies 13:05 22.01.2011

Re: Top lista

A nakon što sam iz prve ruke (ne jedne!) čula da je jednu raspadnutu matericu koju nije mogao da ušije (jer je dakle bila trula, raspadala se po svim šavovima) ubacio na kratko u lonac vrele ključale vode - da bi se malo skuvala (stvrdla) ne bi li mogao konačno da je ušije, što je uspešno potom učinio i spasio ženi život - ja mu skidam kapu kad god ga vidim.

Bojana, priča je sjajna, ali ovo, kao i 99% mitova o Dušanu Stanojeviću, je jednostavno - smešno. Skuvana materica se može vratiti u telo žene podjednako koliko i pečeno prase može da zaskiči sa božićne trpeze. Skuvan organ je u biološkom smislu - ubijen.
Čak i to da je Dušan Stanojević u stanju da izvadi, a zatim vrati matericu u telo, nije istina.
Ok je što ceniš Dušana Stanojevića, i možeš da nastaviš da širiš mitove, samo rizikuješ da u ozbiljnom društvu ispadneš smešna.
Nadam se da se ne ljutiš, ovo nema veze sa tobom, već sa Stanojevićem

Bojana Maljević Bojana Maljević 14:29 22.01.2011

Re: Top lista

Nadam se da se ne ljutiš, ovo nema veze sa tobom, već sa Stanojevićem

Ne, ne ljutim se, ali nij mit.
Skuvana materica se može vratiti u telo žene podjednako koliko i pečeno prase može da zaskiči sa božićne trpeze.

Daj, nemoj potcenjivati moju inteligenciju. I nemoj biti bukvalista. Naravno da je nije skuvao.
Ali je u sred operacije u kojoj je žena praktično umirala i krvarila do besvesti, tražio lonac sa vrelom vodom. Jer se setio bapskog rešenja, koje je uspelo!
Znam osobe koje su bile prisutne na operaciji. Što bi lagali, pobogu? Čuvena babica Nadica iz Fronta, koja je čak iz privatnih razloga prisustvovala toj operaciji, potvrdila mi je sve od reči do reči. Fina žena. Verujem joj sve. Operisana žena je još živa, sa sve tom matericom koju je ludak ubacio u vruću vodu na sekund. Ili polio vrućom vodom ili sasvim svejedno šta je uradio sa tom vodom - spasio joj je život.

samo rizikuješ da u ozbiljnom društvu ispadneš smešna.

Neka bude tako.
Ono još ozbiljnije društvo znaće da govorim istinu.
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:44 22.01.2011

Re: Top lista

Kad sam procitao recenicu
Biću inkubator.

zaledio sam se.

Ja sam se zaledila. Na 12 dana.
Nije bilo loše iskustvo.
Jedino što posle poveruješ u svoje sposobnosti više nego u mitove o Duletu Stanojeviću
scabies scabies 17:50 22.01.2011

Re: Top lista

Operisana žena je još živa, sa sve tom matericom koju je ludak ubacio u vruću vodu na sekund

Ajde ovako: temperatura iznad 40-45 stepeni Celzijusa dovodi do denaturacije proteina u ćeliji, tj. do ireverzibilnog gubitka njihove funkcije. Isto se dešava i sa DNK. Kada je u pitanju voda, indiferentna zona (nazovimo je optimalna temperatura) iznosi oko 34stepena, a temperatura 39-42 stepena je u fiziološkom (a i u bukvalnom) smislu vrela voda. Granica tolerancije za vodu (granična vrednost koja ne nanosi ozbiljne posledice po organizam) iznosi 54 stepena.
E sada, da se babica Nadica ne bi vadila na račun tačne temperature, treba znati da niže vrednosti tople vode koja se može primenjivati izazijvaju širenje krvnih sudova, tj. u datom slučaju bi samo povećale krvarenje iz materice. A još više temperature koje se mogu tolerisati bi izazvale još težu paralitičku vazodilataciju (proširenost krvnih sudova) pa bi krvarenje bilo nemoguće zaustaviti.
Ako babica Nadica ne veruje nauci: neka obavi par sitnih ogleda... Za početak neka u vruću vodu na sekund ubaci pileći batak i videće da je 1mm površine već pretrpeo promene i da se ne može smatrati za živo meso. Ako joj to nije dovoljno neka umoči svoj prst, što joj nikako ne bih savetovala, jer za posledicu će imati opekotine prvog stepena. Što je kontakt sa vrućom vodom duži to toplota uništava dublje slojeve tkiva pa se u odnosu na to i gradiraju opekotine po stepenima.
Dakle, odgovorno tvdim da primena toplote na tkivo (nefiziološke toplote, naravno) isključivo dovodi do oštećenja istog.
Da ne govorimo o mogućnosti preživljavanja koje tkivo materice ima kada se odvoji od tela, tj. krvnih sudova koji je ishranjuju. Ne znam da li je ikada ikome pošlo za rukom da izvede uspešnu autotransplantaciju materice žene, tj. da joj matericu izvadi, a zatim uspešno vrati u telo.
Ono još ozbiljnije društvo znaće da govorim istinu.
I da ne bude da si ofirala samo babicu Nadicu, ima li još neko ime (od autoriteta) koje bi mogla pomenuti? Užasno me interesuje.
Pozdrav
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:15 22.01.2011

Re: Top lista

Ne znam da li je ikada ikome pošlo za rukom da izvede uspešnu autotransplantaciju materice žene, tj. da joj matericu izvadi, a zatim uspešno vrati u telo.

http://www.vesti.rs/Zdravlje/Transplantacija-materice.html

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:_Y6ZsTPhdPkJ:www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/118429/Nasi-lekari-pripremaju-presadivanje-materice+transplatacija+materice&cd=4&hl=en&ct=clnk

Mrzi me da tražim dalje (pošto imam problem sa postavljanjem linkova (koji nema veze sa temom ali me gnjavi i ubija radost razmene informacija).
Dakle, ti tražiš dlaku u jajetu.
Nisam ni rekla da joj je vadio pa vraćao matericu. Niti je poenta u tačnom detaljnom postupku operacije koji, naravno, ne znam - jer nisam hirurg.
Poenta je da ženi nije mogla da se ušije materica. I da to nije mogao da uradi niko od prisutnih lekara (za imena se slobodno obrati babici Nadici, ili bilo kome u Frontu, nisam ih upamtila). Te da je Dule to uspeo. Uz pomoć vruće vode (što verovatno nije bila jedina stvar odgovorna za uspeh, ali je bio metod kojeg se setio u trenutku spašavanja nečijeg života. Što je i poenta mita. Zašto bi neko to lagao, pitam ja tebe? Šta je korist od toga da mi neko ispriča kako je prisustvovao spašavanju života koji je neko spasio na neočekivan način, u trenutku kad su svi mislili da je sve pokušano, probano, učinjeno - i da ne može.

Uzgred, imajući punu svest da o Duletu (i ne samo njemu) kruže razni mitovi - konstatujem da je taj čovek ipak nekolicinu stvari uradio na ovim prostorima prvi (ili jedini). Kada je reč o hirurgiji, pre svega. I da se bori za život ne pitajući kako. Što je za svako poštovanje.

A to govorim ja, kao osoba koja bez Dr. Branke Terzić (mislim da je u penziji sada) i njega - ne bi imala dvoje dece danas. Možda ne bih imala ni sebe. Bez obzira na stepen ključanja vode. Ali to je već neka druga tema.

Pozz
scabies scabies 10:02 23.01.2011

Re: Top lista

Što je i poenta mita. Zašto bi neko to lagao, pitam ja tebe?
Iskreno i sama se isto pitam. U ovom slučaju mislim da je u pitanju patologija, tj. Minhauzenov sindrom. Sada, da li je u pitanju zaraza ili su odbrambeni mehanizmi, uglavnom Stanojevićeva babica zna kako da ugodi šefu
Meni je potpuno jasno koji je mehanizam u osnovi verovanja u ovakve priče. Baš taj - nemoguće da bi neko ovo govorio da stvarno nije uspeo, pa nije toliko glup. Nije, ali izgleda veruje da drugi jesu. Ja sam dugo razmišljala kako je Stanojevićeva majka uspela da od jednog padobrana američkog vojnika sašije 40 (ne pet, ne deset, ne dvadeset, već okruglo četrdeset) košulja Pričao čovek na TVu i ost'o živ.
konstatujem da je taj čovek ipak nekolicinu stvari uradio na ovim prostorima prvi (ili jedini). Kada je reč o hirurgiji, pre svega. I da se bori za život ne pitajući kako.
Da, ima istine u tome što govoriš. Samo da li možeš da zamisliš koliko još ima ljudi u Srbiji koji odgovaraju opisu, pa za njih ne znaju široke narodne mase? I znaš li u čemu je razlika? U tome što Stanojević ima jednu negospodsku osobinu da se besomučno hvali i samopromoviše, a često se u tome toliko zanese da bi mu i sam Minhauzen pozavideo. Kada slušaš šta i kako on govori o sebi (a sve njegove priče se pre ili kasnije pretvore u priče o njemu) ne možeš da ne poveruješ da je pred tobom Supermen lično.
A to govorim ja, kao osoba koja bez Dr. Branke Terzić (mislim da je u penziji sada) i njega - ne bi imala dvoje dece danas. Možda ne bih imala ni sebe.
To je uredu. I treba da mu budeš zahvalna. Samo što bi normalan lekar rekao da je uradio ono što mu znanje i etika nalažu, a Dule uvek to predstavlja kao čuda za koja je samo on sposoban. Ja mislim da u Srbiji postoji još mnogo akušera koji bi na učinili isto što i on, i ne postoji dobar akušer za koga bar 10 žena ne govore ovo isto. U tvom slučaju je to bio Stanojević, i naravno da ne možeš da govoriš o drugima.

To je kao što ti misliš da je samo na Stanojevićevim porođajima po deset studenata, a verovatno nisi upoznata da studenti u porodilište mogu da uđu samo jednom (na 7 dana bez izlaska) i da se te grupe smenjuju u toku cele godine. Tako da su studenti osuđeni da gledaju porođaje, bilo ko da ih radi.
Dakle, ja ne sporim Stanojeviću stručnost, samo on je svoje ime kod najvećeg broja ljudi izgradio na potpuno drugoj osnovi. Žene koje ne vole (da ne koristim teže reči) takve likove, nađu druge lekare - i uglavnom i one budu zadovoljne. Žene koje to mogu da svare, budu Stanojevićeve pacijentkinje, i nužno se inficiraju tim da su srele pravog čudotvorca. Ja bih rekla da su u pitanju predispozicija i selekcija, a mitovi posle sami kruže i rastu.

Nego, da ne pričamo o Stanojeviću i ne kvarimo ovako lep blog. Lepo te je upozorio NNN da nije pametno ovde pominjati Stanojevića
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:30 23.01.2011

Re: Top lista

Kada slušaš šta i kako on govori o sebi (a sve njegove priče se pre ili kasnije pretvore u priče o njemu) ne možeš da ne poveruješ da je pred tobom Supermen lično.

Slažem se da ovo nije post o Stanojeviću. Ali moram da ti odgovorim: ja nikada nisam čula, ni uživo niti bilo gde Stanojevića kako govori o sebi. Da se razumemo: ja sam od drugih čula da on to radi, ali lično zaista nikada. Ne mislim da je Supermen. Mislim da je dobar lekar. Uzgred, on nije moj lekar. Imam drugog. Nije mi ni vodio trudnoće. Porađao me je. I pričao o životinjama.
Tako da su studenti osuđeni da gledaju porođaje, bilo ko da ih radi.

Ja to razumem. Samo sam konstatovala ono što sam videla: za dva puta u porodilištu koliko sam bila ide Dule, od žene do žene i idu studenti za njim. Za drugima nisam primetila. Što ne znači da ne idu. Kažem ono što sam videla. Drugi put se desilo i ovo: ostala sam u boksu (ono vreme koliko mora da se ostane), ležala i slušala šta se događa. Pored mene porađala se neka ruskinja, operska pevačica. Imala je neverovatan glas. Strahovito je plakala. Dugo. Počela je pre mene i to je trajalo, trajalo. Urlala je od bolova tako da je bilo jasno da nešto nije u redu. Nju je porađala neka doktorka. Ja sam se porodila a ona mučenica, nikako. U jednom trenutku ušla je njena doktorka u moj boks, u potpunoj panici, molila me je da sa mog broja okrenem Duleta jer je bio izašao. Računala je da će se meni prvoj odazvati, jer sam još ležala gore. Zvala sam ga da dođe. Ušao je u boks kod te nesrećne žene koja je zvučala kao da se rastaje od života a ne kao da ga rađa. Očito je imala veliki problem. Nekoliko minuta kasnije rodila je bebu. I sigurno misli da je Stanojević supermen. S razlogom.
Dakle, ja ne sporim Stanojeviću stručnost, samo on je svoje ime kod najvećeg broja ljudi izgradio na potpuno drugoj osnovi.

Kod mene nije izgradio ime na toj drugoj osnovi. Ja sam htela carski rez, iz određenih razloga. Imala sam operaciju pre toga i strašno sam se plašila. Meni je moj akušer rekao: idi kod Duleta ako hoćeš carski. Jer je najbolji. I ja sam otišla. Nisam ga poznavala. Mogao je da mi uzme te '97 koliko se već uzimalo na porođajima. A tek za carski rez! Šta god je hteo. A nije hteo ništa. Čak ni da ga radi. Zato sam stekla poverenje u njega. Njemu je sigurno bilo lakše da uradi carski rez, a nije. Jer je ozbiljan lekar. Koji me je ozbiljno dobro porodio. Verovatno bi to uradio i neki drugi.
Žene koje to mogu da svare, budu Stanojevićeve pacijentkinje, i nužno se inficiraju tim da su srele pravog čudotvorca. Ja bih rekla da su u pitanju predispozicija i selekcija, a mitovi posle sami kruže i rastu.

Kao što rekoh, nisam imala šta da varim. Tvrdim da je odličan lekar. Kakav god čovek bio. A prema meni je bio i okej čovek. Nije mi prijatelj. Nikada se nismo čuli, osim tada kada me je porađao. Nemam niti jedan razlog da ga hvalim, osim tog što mislim da je ozbiljan lekar. Što ne umanjuje postojanje drugih ozbiljnih lekara.
maca22 maca22 16:28 25.01.2011

Re: Top lista

Bojana Maljević

Ali je u sred operacije u kojoj je žena praktično umirala i krvarila do besvesti, tražio lonac sa vrelom vodom. Jer se setio bapskog rešenja, koje je uspelo!
Znam osobe koje su bile prisutne na operaciji. Što bi lagali, pobogu? Čuvena babica Nadica iz Fronta, koja je čak iz privatnih razloga prisustvovala toj operaciji, potvrdila mi je sve od reči do reči. Fina žena. Verujem joj sve. Operisana žena je još živa, sa sve tom matericom koju je ludak ubacio u vruću vodu na sekund. Ili polio vrućom vodom ili sasvim svejedno šta je uradio sa tom vodom - spasio joj je život.

To nije bapsko resenje. Svakako da nesto tako, kako je opisano, nije moglo da uspe. Zgrozila sam se kad sam pročitala zapravo. Nemoj verovati u ovo, molim te.
Unfuckable Unfuckable 20:55 25.01.2011

Re: Top, mitraljez, letkolben

meni baka pričala da lekari ponekad koriste neke pomalo sumanute štosove da zaustave krvavljenje (kad već ničeg drugog nema pri ruci) pa mi ova priča sa vrelom vodom pomalo vuče na neku "vodenu" termokauterizaciju (da se razumemo taj termokauter je jedna obična lemilica, da se ne lažemo)
Valjda je poenta u trenutnom zapušavanju krvnih sudova koji krvare a koje je nemoguće ušiti, što u ovom slučaju obavi vrelina.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:35 25.01.2011

Re: Top, mitraljez, letkolben

Valjda je poenta u trenutnom zapušavanju krvnih sudova koji krvare a koje je nemoguće ušiti, što u ovom slučaju obavi vrelina.

Hvala na pokušaju objašnjenja. Šta god da je, pre verujem da je moguće to, nego da jedan vrhunski lekar (to mu niko ne spori, druge stvari su sporne) ne može da smisli nešto što je moguće, nešto što je medicinski dokazivo i td... ako već hoće da se hvali. Isto važi i za lekare i medicincko osoblje koje šire mitove o njemu.
scabies scabies 15:14 27.01.2011

Re: Top, mitraljez, letkolben

Unfuckable
meni baka pričala da lekari ponekad koriste neke pomalo sumanute štosove da zaustave krvavljenje (kad već ničeg drugog nema pri ruci) pa mi ova priča sa vrelom vodom pomalo vuče na neku "vodenu" termokauterizaciju (da se razumemo taj termokauter je jedna obična lemilica, da se ne lažemo)
Valjda je poenta u trenutnom zapušavanju krvnih sudova koji krvare a koje je nemoguće ušiti, što u ovom slučaju obavi vrelina.
Unf, ajde da se pravimo ludi, što da ne?
I moja baka je čula za termokautere, samo ona kaže da to nije svar samo za "kad nemaš šta drugo pri ruci"... Garantujem da ti je baka još i rekla da kad pržiš tkivo termokauterom vidiš beličasti dim koji ima miris roštilja?
A ja bih da ti pitaš baku, meni moja nije pri ruci, koje su dimenzije termokautera i do kog kalibra krvnog suda mogu da se koriste?

Nego, ja bih nešto i tebe da pitam, da ti odgovoriš, ne smeš da konsultuješ baku: da li misliš da je moguće praviti termokauterizaciju tečnošću (pošto ima nezgodnu osobinu da se razliva), i da li misliš da je moguće ubaciti tkivo u vrelu vodu a da ono ne pretrpi nekrozu?
miloradkakmar miloradkakmar 01:56 22.01.2011

Poznavanje sebe

Ja sam se bavila kačenjem zavesa.


Žene u tim trenucima znaju svašta da rade.
Sad ću ja , samo da bacim smeće.

To je tako kad žena poznaje sebe.
caricamajka caricamajka 12:41 22.01.2011

Re: Poznavanje sebe

25 dana pre predviđenog termina za porođaj meni je napuko vodenjak pa su me smestili u bolnicu, kad je sestra u ponoć 10.aprila završila proceduru prijema i smestila me u krevet ja je pitala kada će me pustiti kući a kad mi je rekla da moram ostati do porođaja ja joj lepo rekla: A to ne mogu, moram još da zamenim zavese, zimske za letnje, pre nego što se beba rodi.
Porodila sam se 11. u 15,25 č. Zavese je menjala moja mama.
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:51 22.01.2011

Re: Poznavanje sebe

A to ne mogu, moram još da zamenim zavese, zimske za letnje, pre nego što se beba rodi.

Sve žene rade sve iste glupe stvari. I izgovaraju iste glupe rečenice.
Osim kad to neke shvate. Pa prestanu.
kick68 kick68 20:00 22.01.2011

Re: Poznavanje sebe


Žene u tim trenucima znaju svašta da rade.
Sad ću ja , samo da bacim smeće

Sve žene rade sve iste glupe stvari. I izgovaraju iste glupe rečenice.
Osim kad to neke shvate. Pa prestanu.

Moja glupa recenica upucena muzu: Ja bez kese ne idem, a ti kako hoces!
(Nesto sto je bilo spakovano u nekoj kesi prepakovala sam u torbu koju je trebalo poneti, ali to se u trenutku kada je pukao vodenjak naravno, zaboravilo. Na kraju popustih i odoh bez kese. I nadjoh sta mi treba u torbi.)

Druga glupa recenica upucena doktoru: (drugi porodjaj je poceo desetak dana ranije, lekar mi saopstava sta se dogadja) Izvinite, ja ne mogu sada, znate, ja nisam spremna! (Mislila sam da imam jos vremena da se psihicki pripremim)

Mogla bi se objaviti antologija glupih pretporodjajnih recenica. To bi bilo interesantno stivo.
iris.davidovich iris.davidovich 03:37 22.01.2011

A

zasto je trebalo beba da ide u inkubator? ako ti je rekao dvadesetak dana pre termina, porodjaj se od pocetka 9. meseca ne smatra prevremenim

i ja sam se tresla za vreme i povracala posle drugog poradjaja, jerbo nisam stigla da dobijem epidural. i za to sam dobila papirnu medalju od muza, i postala lokalni heroj u drustvu, posto vise niko ne zna ni friend of the friend da se poradjao bez anestezije
Bojana Maljević Bojana Maljević 03:49 22.01.2011

Re: A

zasto je trebalo beba da ide u inkubator? ako ti je rekao dvadesetak dana pre termina, porodjaj se od pocetka 9. meseca ne smatra prevremenim

Nemam pojma. Tako je procenio. A ja sam mu verovala. Jer je sve procenio uvek tačno. Osim da ja mogu da se porodim za manje od 3 sata i da mogu da se ne porodim kad hoću.
Šalu na stranu, ma šta ljudi mislili o njemu, ja ga smatram ozbiljnim stručnjakom.
Možda beba ne bi ni bila u inkubatoru, ja nisam htela da rizikujem jer mi je to nešto bilo nepodnošljivo. Da bude u inkubatoru zato što sam ja kačila zavese, to ipak ne bih podnela (Tatjanin kompleks). Lakše mi je bilo da se u inkubator pretvorim. Ustajala sam samo da odem do toaleta.

Posle sam mu poklonila enciklopediju Britanika a on me je izbacio iz porodilišta 39 sati nakon porođaja. Svašta se nauči od Duleta. Na primer i to da idem kući i dojim i pojim bebu sama jer to ne rade dovoljno u porodilištu pa su fiziološke žutice česte. Jer se višak bilirubina u krvi izbacuje kroz mokraću. Džoni je rođen malo ranije, žutica je zato bila očekivana ali nije je dobio. Jer smo bili kod kuće. I samo smo nešto gutali da bismo piškili
iris.davidovich iris.davidovich 04:00 22.01.2011

Re: A

Posle sam mu poklonila enciklopediju Britanika a on me je izbacio iz porodilišta 39 sati nakon porođaja.

da, to je u celoj prici dobra stvar. ja sam prvi put ostala 24h posle porodjaja, i bilo mi je cudno, jer se kod nas tad ostajalo po 5 dana, ja neiskusna ne smem bebu da pipnem, a onda drugi put (posto je druga bolnica bila u pitanju) sam htela da presvisnem kad su mi rekli da je protokol da se ostane 48h.
Šalu na stranu, ma šta ljudi mislili o njemu, ja ga smatram ozbiljnim stručnjakom.

verujem da to jeste tacno. isto tako, tacno je da se drzi nekih starih protokola koji su u zapadnoj evropi i americi odbaceni kao nepotrebni. a sad radi samo za estradu
Bojana Maljević Bojana Maljević 04:25 22.01.2011

Re: A

a sad radi samo za estradu

Nemam pojma šta sad radi.
Odličan lekar. Već sam rekla da bih se sto puta porađala ako je on pored mene.
tacno je da se drzi nekih starih protokola koji su u zapadnoj evropi i americi odbaceni kao nepotrebni.

Sasvim moguće ali mi ne živimo u zapadnoj evropi i americi. Osim toga, to ne znači da je sve šta odande dolazi ispravno i najbolje. Dule, po mom mišljenju, jako brzo misli i ne libi se da koristi narodne metode, ako se pokaže da su potrebne. Ja to poštujem. Takodje, sigurna sam da bi neke nove metode i dozvolio da smo dostigli taj stupanj civilizacijskog razvoja i zdravstvene sigurnosti da možemo funkcionisati bezbedno drugačije. Tom čoveku je važan život (životi) koji su pred njim i zabole ga lakat za sve, osim da to bude obavljeno kako treba. Dva puta sam ležala po nekoliko sati pre, za vreme i posle porođaja u boxu i oba puta sam videla sledeće: studenti samo njega jure, jer naprosto od njega imaju šta da nauče. A kolege njega zovu kad god se desi problem. Nije to za džabe. Zna taj znanje.
mlekac mlekac 07:40 22.01.2011

Re: A

iris.davidovich
posto vise niko ne zna ni friend of the friend da se poradjao bez anestezije


Ako smem da se javim - ta sam!
Sva cetiri puta.

Doduse, kod prva dva epidural kod nas jos nisu ni poznavali, kod treceg je tek pocinjao da se koristi pa ga nismo trazili, a kod poslednjeg nisam vise ni razmisljala o tome, po principu "Kud svi Turci, tu i mali Mujo"...

Iako ga podrzavam u potpunosti - nemaju sve zene isti prag tolerancije bola.
Bojana Maljević Bojana Maljević 17:21 22.01.2011

Re: A

Ako smem da se javim - ta sam!
Sva cetiri puta.

Čestitam, mlekac!
Marko Jevtic Marko Jevtic 12:48 22.01.2011

sjajan

izbor pesme
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:55 22.01.2011

Re: sjajan

sjajan
izbor pesme

Da! Volim! Hvala Marko.
Marko Jevtic Marko Jevtic 15:16 22.01.2011

Re: sjajan

Hvala Marko.


Nema na čemu, ja tebi treba da se zahvalim jer od jutros samo Azru vrtim u stanu i sve je već mnogo pozitivnije... :)
Bojana Maljević Bojana Maljević 17:14 22.01.2011

Re: sjajan

od jutros samo Azru vrtim u stanu i sve je već mnogo pozitivnije... :)

Pa da. I meni to tako dođe, s vremena na vreme.
nestor92 nestor92 19:57 22.01.2011

Ima tu nešto...

Moja kosa, inače prirodno plava, bila je skoro crna. Bio je dan i ta promena se na dnevnom svetlu jasno videla. Od tada se farbam.


Šta fali crnkama?

zoja444 zoja444 20:38 22.01.2011

Re: Ima tu nešto...

Šta fali crnkama?


nista.

Bojana Maljević Bojana Maljević 20:41 22.01.2011

Re: Ima tu nešto...

Šta fali crnkama?

Ništa. Meni je, čak, možda najbolje stajala crvena.
Ali plavuša ostaje plavuša.

Hvala na muzici.
JJ Beba JJ Beba 22:31 22.01.2011

Re: Ima tu nešto...

Moja kosa, inače prirodno plava, bila je skoro crna.

sreća te nije pobelela
anastasija.p anastasija.p 23:19 22.01.2011

inkubator i rodjendan

Meni je beba bila 5 nedelja u inkubatoru.
Na zalost bilo je nemoguce da ja glumim isti koliko god sam htela. A zahvalna sam sto inkubator postoji do neba... Jeste cudan osecaj kad svoju bebu gledas u plasticnoj kutiji, ali stalno mislis da joj je tu bolje, i guras dan za danom. I jednog dana dodjes, a beba u kreveticu, i onda jednog dana dodjes i daju ti je da je drzis i mazis.
I jednog dana odete kuci, pa se trudis da zaboravs :)
Inace da se prijavim kao jos jedna rodjena 02. 02.

EDIT: A da i kosa mi je za to vreme postala malo bela na nekim mestima.
Bojana Maljević Bojana Maljević 04:22 23.01.2011

Re: inkubator i rodjendan

Inace da se prijavim kao jos jedna rodjena 02. 02.

Jao, koliko vas je... pa srećan vam svima predstojeći rođendan!
A da i kosa mi je za to vreme postala malo bela na nekim mestima.

Da se meni to dogodilo verovatno je ne bih imala. Ili bih, u najmanju ruku, prošla sa onim elopecijama ili kako se to već zove. Sto posto. Znam sebe. Tako da si ti super.
anastasija.p anastasija.p 14:06 23.01.2011

Re: inkubator i rodjendan



Tak'i smo ti mi 02.02.... SUPER :)

A moram da dodam i da je osoblje u porodilistu i neonatalnoj jedinici bilo isto super, i da su nam mnogo pomogli.

Srecan predstojeci rodjenadan i tvom SUPER deckicu.
bocvena bocvena 10:47 23.01.2011

Prepoznajem.

Ono vremena što sam provela po porodilištima bilo je dovoljno da mi se život smuči, ali i da ga, u isto vreme, proslavljam svaki dan.
Količina herojstva, ljubavi i posvećenosti, muke, bola i nesreće je ogromna. Niko odatle ne izađe isti. Šta sve žene prežive, nezamislivo je.

A onda jedan bebeći osmeh sve pobriše.

I ja se od tada farbam:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:01 23.01.2011

Re: Prepoznajem.

Lekar koji mi je uradio sva tri carska reza i dve trudnoće vodio, je ponavljao kao mantru:
"Kad bi muškarci rađali, ljudski rod bi odavno izumro."
nestor92 nestor92 10:38 24.01.2011

Re: Prepoznajem.

"Kad bi muškarci rađali, ljudski rod bi odavno izumro."


Pa, kako je krenulo ... još ćemo i videti "šta bi bilo kad bi bilo".

A možda je to samo jedna od onih rečenica kao što je ova koju često spominje jedna moja drugarica:

"Muškarci se rode sa pola mozga, a druga polovina im atrofira do punoletstva".
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:47 24.01.2011

Re: Prepoznajem.

"Muškarci se rode sa pola mozga, a druga polovina im atrofira do punoletstva".

Ne bih se ja baš potpisala pod ovo preterivanje, nekako mi je i pregrubo da bi bilo smešno.
nestor92 nestor92 23:19 24.01.2011

Re: Prepoznajem.

Nije ni ona ozbiljna kad to kaže.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana