Društvo| Kućni ljubimci| Politika| Sex| Tehnologija

Sve će da nas pobiju, kad-tad. I nikom ništa

krkar RSS / 21.01.2011. u 14:01

 

accident-gare-montparnasse-1895-1216098094.jpg?w=500&h=600 

 

8.1.2011.brzi voz Beograd-Bar prešao put do Prijepolja sa neispravnim kočnicama i ludom srećom nije izleteo i pobio ljude. Kočnice ni na polasku u Beogradu, ni na prolasku u Valjevu, Požegi, Užicu i Priboju ili nisu ni kontrolisane - a morale su biti - ili je to urađeno ofrlje. Dakle, putnici su ostali živi zahvaljujući čistoj sreći!  I - nikom ništa!

Pre nekog vremena na JAT-ovom avionu na redovnom letu otpao jedan deo krila. Jedan poklopac nije bio dobro pričvršćen i otkačio se i odleteo - što su putnici lepo videli kroz prozor. Opet se radilo o ludoj sreći da se nije radilo o vitalnom delu, da poklopac nije udario u neki vitalni deo...  I - nikom ništa!

Onomad ženu udarila struja u trolejbusu GSP, vozilu koje je konstruisano da to ama baš nikako ne može da se desi, osim ako neki genije prčka po sistemima koje je neko stručan projektovao da funkcionišu baš kako je predviđeno, ne da se isključuju sklopovi i premošćuju veze kako je majstorima i poslovođama lakše. I - nikom ništa!

Samo tri od mnogobrojnih slučajeva koji se svakodnevno dešavaju u javnom saobraćaju u Srbiji. Koliko svakog dana vozi neispravnih autobusa, tramvaja, vozova i aviona? Niko ne zna, a ne zna jer sistem nadzora, održavanja i odgovornosti ne valja. Ne bi valjao ni da se primenjuje kako treba - a ne primenjuje se nego se laže, maže, krade, ošljari...

Kad se u Srbiji desi neka nezgoda koja uključuje sredstvo javnog prevoza utvrđivanje uzroka nezgode je poslednja briga i državi i operaterima. Donekle su izuzetak situacije kad ima poginulih ili teško ranjenih jer se onda (obino, ne i nužno) sprovodi nekakva istraga  da bi se neko optužio i u perspektivi osudio jer se u opštoj percepciji time svi koji nisu osuđeni oslobađaju svake odgovornosti.

Da se vratimo na onaj voz za Bar: 

Lokomotiva ima 100 tona, svaki vagon po 35-40, zavisno od tipa i opterećenja. Dakle kompozicija sa 12 vagona teži minimalno 520 tona (poređenja radi  autobus teži manje od 20 tona). Lokomotiva sama ne može bezbedno da zaustavi toliko tešku kompoziciju a za to nije ni predviđena. U principu sve što se kreće po šinama ima kočnice i svaka jedinica mora biti u stanju da samu sebe bezbedno zaustavi. U sistem se ugrađuje i bezbednosni faktor od oko 30-50%, što znači da vagon ima kočnice koje mogu da ga bezbedno zaustave čak i kada je preopterećen.

Međutim, da bi voz mogao bezbedno da se zaustavi kočnice na svakom vagonu moraju da funkcionišu. Lokomotiva se ne može se konstrukcijski rešiti tako da bezbedno zaustavlja celu kompoziciju - to fizika jednostavno ne dozvoljava, tako da je pre više od 100 godina napravljen sistem vazdušnog kočenja kojim se upravlja iz lokomotive a koji omogućava bezbedno i sigurno zaustavljanje kompozicije čak i u slučaju bilo kakvog kvara.

Sistem je prilično jednostavan a ja ću objašnjenje maksimalno uprostiti. Svaki vagon ima cilindar komprimovanog vazduha i taj vazduh pod pritiskom drži kočnice otvorenim. Čim pritisak opadne papuče kočnica naležu na točkove i koče, sve dok pritisak u sistemu ponovo ne poraste toliko da odvoji papuče od točkova. Svi vagoni povezani su pneumatskim crevima sa lokomotivom iz koje se reguliše pritisak u kočionom sistemu, tj. koči ili otpušta kočnica. 

Prava vrednost ovog sistema je što je - u normalnim okolnostima - gotovo nezajebiv. Ako iz bilo kojeg razloga pritisak u kočionom sistemu u nekom delu kompozicije opadne (a to može da se desi ako pukne crevo ili se otkači jedan ili više vagona), onaj deo voza koji više nije u pneumatskom sistemu i čijim se kočnicama više ne može upravljati iz lokomotive, automatski koči. Dakle, i ako neko pogreši - vagoni će zakočiti i ostati bezbedno u mestu dok se ne preduzmu potrebne radnje.

Zašto svaki vagon mora da bude u stanju da koči? Zato što samo tako voz može bezbedno da se zaustavi.Posebno je opasno kada vagoni na kraju kompozicije nemaju kočnice jer onda oni teže da preteknu vagone ispred sebe koji koče i tada najčešće dolazi doiskakanja iz šina i vagoni se slažu kao stolarski metar ili harmonika... Belaj. Baš zato se u stara i nepouzdana vremena železnica na poslednje mesto kačio vagon sa kočničarem koji je za svaki slučaj kočio da ne ubrzaju zadnji vagoni.

Pa kako je moguće da u drugoj deceniji 21. veka brzi voz iz prestonice Srbije pređe 280 km sa 210 tona nekočenog tereta??? Javašluk, težak i višestruk. Nerad, neodgovornost, nedostatak kontrole. I nesnošenje posledica.

Koliko god je u normalnom svetu železnica tehnološki i organizaciono napredovala, u Srbiji je ona na tehnološkom i organizacionom nivou šezdesetih godina prošlog veka. Još uvek se sve radi olovkom i telegrafom i sve se rukom upisuje u zvanične knjige i protokole, čak postoje i dve službene boje, plava i crvena.

Da bi voz uopšte smeo da krene mora da bude pregledan i "pušten". Pregledači kola, tehnička lica, moraju da prekontrolišu tačno određene parametre, pre svega one važne za bezbednost: osovine, kočioni sistem, veze između delova kompozicije i ispravnost svih mehanizama lokomotive. Pre polaska voza pregledač voza mora da upiše sve izvršene kontrole i stanje kompozicije u protokol koji takođe potpisuju mašinovođa i šef polazne stanice. Dakle, iz Beograda sme da krene voz bez grejanja ali ne sme bez kočnica. Ne sme da krene NI JEDAN vagon bez kočnica, a kamoli šest.

Pošto se u vožnji svašta može pokvariti, kompozicija se pregleda i na međustanicama. To radi, ako se sećate, onaj železničar sa čekićem sa dugačkom drškom koji kucne po svakoj osovini (ako osovina napukne zvuk je drugačiji), proveri veze između svih vagona (kačenje vagona i pneumatskih creva) i povuče na svakom vagonu poseban ventil koji ispusti malo vazduha iz cilindra komprimovanog vazduha i time se uveri da u sistemu ima vazduha i da on može bezbedno da koči. I pregledač prolaznih kola upisuje u protokol sve što je radio,  npr: 2215 (vreme), brzi 123 (oznaka voza), 461 (šifra lokomotove) + 12 AB (vagona): stanje ispravno. Šef stanice dužan je da povremeno (mislim na svakih pola sata ali za ovo me nemojte držati za reč) pregleda protokole prolazne kontrole i ako ustanovi da na nekom vozu niej izvršena kontrola ili da je bilo neispravnost, obaveštava sledeću stanicu u kojoj se obavezno detaljno proverava sve što je potrebno.

U svetu je ovaj način rada odavno prevaziđen ali kod nas su i vozovi još na nivou 1960. pa je sistem sasvim odgovarajući. Dakle, brzi za Bar te večeri trebalo je da bude pregledan u Beogradu i na međustanicama Valjevo, Požega, Užice i Priboj.

Voz je do Prijepolja stigao bez kočnica na zadnjih 6 vagona. Jedini način da se isključi kočioni sistem a da se pri tome ne automatski ne zaustavi voz je da se zatvori posebni ventil na šestom vagonu od kraja (taj ventil zatvara se kad vagn NIJE predviđen za vožnju, na primer u ranžiranju da ne bi automatski kočio) i da se isprazni vazduh iz kočionog sistema. To može da uradi samo stručno lice ili bar dobar poznavalac, i to samo spolja. Ne mogu deca da se igraju. Ponavljam, da je u pitanju bio kvar, poslednjih šest vagona bi automatski kočilo (što bi mašinovođa primetio i reagovao). 

Epilog: savesni pregledač u Prijepolju ustanovio je neispravnost, blokirao voz u stanici dok se ne osposobi kočioni sistem, po prpopisu pozvao mašinovođu i šefa stanice da utvrde stanje i potvrde ispravnost posle intervencije... Nakon nekog vremena voz je ispravan krenuo. Pokrenuta je istraga.

E, ceo blog u stvari pišem zbog ove rečenice: pokrenuta je istraga.

Tzvrtz! Istragu je pokrenulo preduzećče Železnice Srbije, isto ono u kojem nerad, javašluk, neodgovornost i lopovluk vladaju decenijama. Ali, sve je po zakonu. Pošto niko nije poginuo ni teško ranjen - naši zakoni ne predviđaju nikakvu nezavisnu istragu odnosno nikakvu istragu sa strane. Može železnica sama - ako hoće. A ako neće, može da pripreti savesnom pregledaču kola u Prijepolju i mašinovođi (upravo kao što se i desilo, pritom kod mašinovođe ima elemenata odgovornosti ali je pregledač kola JEDINI u celoj priči savesno, pošteno i odgovorno radio svoj posao i spasao 300 ljudi od smrtne opasnosti). 

U svemu je sreća što se i pruge i vozovi raspadaju pa je prosečna brzina od Beograda do Prijepolja bila oko 40 km/h pa je kompozicija mogla da se zaustavi i sa neispravnim kočnicama. A šta je moglo da se desi na velikoj nizbrdici pred Podgoricom možete zaključiti po sličnom slučaju Bioče sa 45 poginulih. A opet je sve krenulo da se zataška. Niko odgovoran jer se ništa nije ni desilo!

Sistem u ovoj državi ne valja.

Jedini dobar sistem kojim se u najvećoj meri sprečava da se ovakve stvari dešavaju je postojanje nezavisnog istražnog tela sa apsolutnim ingerencijama, po modelu američkog NTSB (National Transportation Safety Board), organizacije od koje se svim učesnicima u javnom saobraćaju u USA (operaterima, zakonodavcima, vlasnicima infrastrukture, proizvođačima opreme i delova...) s pravom tresu gaće. NTSB reaguje na svako ugrožavanje bezbednosti saobraćaja bez obzira je li bilo žrtava, ranjenih ili ne. NTSB ne utvrđuje krivičnu odgovornost nego tehničke i organizacijske aspekte incidentne situacije a tek na osnovu stručnog izveštaja nadležna tela odlučuju o eventualnom pokretanju krivičnog postupka ili građanske parnice za odštetu.

Dok god ne bude postojao srpski NTSB biće samo pitanje koliko će ljudi i kada poginuti zahvaljujući neodgovornosti, nebrizi, neradu, bahatosti, nebrizi, bezobrazluku i aroganciji mnogih organizacija i pojedinaca.

P.S.

Kad sam već kod nesreća, samo da prijavim da je izveštaj nadležne ruske komisijepotvrdio ono što sam pisao u blogu o Kačinjskom- neposredni krivci za smrt poljskog državnog vrha su piloti koji se nisu pridržavali niza propisa a indirektni krivci su Kačinjski koji ih je požurivao i komandant poljskog ratnog vazduhoplovstva koji je pijan sedeo u kabini i bukvalno pilotima duvao za vrat. No Poljaci se sad gicaju, a kako im je ovo drugi gotovo identičan slučaj to samo znači - desiće im se opet.



Komentari (138)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 14:11 21.01.2011

Lepo si rekao

Prava vrednost ovog sistema je što je - u normalnim okolnostima - gotovo nezajebiv


Kad si ti, kod nas, vid'o normalne okolnosti?
caricamajka caricamajka 14:38 21.01.2011

Re: Lepo si rekao

Kakve normalne okolnosti...ovde više ništa nije normalno

Iako sam svesna žalosnog stanja železnice i sve ovo znala (ne ovako tehnički, samo laički, odokativno) ipak si me preplašio. Meni dete svakog meseca putuje vozom na relaciji Vinkovci-Ljubljana. Da li znaš kakvo je stanje na onu stranu?

Oni sa čekićima redovno proveravaju, valjda rade i ovi drugi. Drugog januara kad je voz stigao prepun mladeži slovenačke koja se vraćala sa dočeka iz bg, dodali su 4 vagona, učinilo mi se da su ipak profesionalniji od naših. Možda se samo tešim...?
krkar krkar 14:52 21.01.2011

Re: Lepo si rekao

Meni dete svakog meseca putuje vozom na relaciji Vinkovci-Ljubljana. Da li znaš kakvo je stanje na onu stranu?


Mnogo bolje, daleko. U Hrvatskoj je posle nesreće u Rudinama kod Splita u leto 2009. napravljena čistka u HŽ i kompletna tehnička revizija svih operativnih procedura. A Slovenci su oduvek bili tehnički disciplinovani.
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 15:35 21.01.2011

Re: Lepo si rekao

radnica u slobodi aktivirala traser na granati koji se ne da aktivirati ni bacanjem sa tri metra visine (egzaktno dokazano testovima), upalila se fabrika i nikem ništa
krkar krkar 15:53 21.01.2011

Re: Lepo si rekao

radnica u slobodi aktivirala traser na granati koji se ne da aktivirati ni bacanjem sa tri metra visine (egzaktno dokazano testovima), upalila se fabrika i nikem ništa


Rekao direktor da nije baš 12 meleona ojra štete, jedva 10.

Radnica je očigledno upalila traser utiskivanjem, tako se pali, bacanjem ne.

Što nije ni čudo kad je kurs za rad u fabrici municije trodnevni i to ovakav:

1. dan: opšta ekonomska situacija, EU, glasajte za DS...
2. dan: istorijat fabrike usisivača u Čačku i sadašnjeg rukovodstva
3. dan: kratki kurs pravljenja municije (za pekare, krojačice, knjigovođe)

i onda je žena radila noćnu smenu, čekala red za mleko, otišla kući, podojila decu, skuvala ručak, otreznila muža, išla u kupovinu, pospremila kluću, okrećila, ošurila prase, naduvala zimske gume na Jugu, odmorila... i otišla popodne na još jednu smenu.

Sindikat fabrike municije...
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 16:40 21.01.2011

Re: Lepo si rekao

Radnica je očigledno upalila traser utiskivanjem, tako se pali, bacanjem ne.


tukla njime po tvrdoj površini, kažu upućeni. nisam proveravao
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:21 22.01.2011

Re: Lepo si rekao

E, ceo blog u stvari pišem zbog ove rečenice: pokrenuta je istraga.


bolja od ove formulacije je samo ona kad kažu: formirana je komisija
ivankagrump ivankagrump 14:13 21.01.2011

12 vagona?

Da se vozim u vozu od 12 vagona, umrla bih kao srećna žena. Na taj za Prijepolje obično prikače dva-tri. Pa ko uđe, uđe. Sedenje je misaona imenica.
krkar krkar 14:21 21.01.2011

Re: 12 vagona?

Na taj za Prijepolje obično prikače dva-tri.


Lakše im je da ti stojiš nego da oni održavaju vagone.
antioksidant antioksidant 14:23 21.01.2011

NTSB

On April 1, 1975, the National Transportation Safety Board became a totally independent Federal agency. This report commemorates the 30th anniversary of the agency’s independence and highlights some of the thousands of transportation safety improvements that have resulted from NTSB accident investigations and recommendations. Accidents have been prevented, lives saved, and injuries reduced because of NTSB-inspired safety advances in all modes of transportation: aviation, highway, marine, railroad and pipeline. The report also gives a brief history of the Safety Board, its responsibilities, and the legislation that created it, that strengthened its independence, and that has expanded its safety role over the years. Another section highlights the “Most Wanted List” and focuses on additional safety advances that the Safety Board strongly believes are needed to increase transportation safety. A list of the most prominent conferences and information-sharing meetings that have been sponsored by the Safety Board are included, as is a list of all 35 Board Members who have served on the Safety Board to date.

.......................................



The NTSB has five Board Members, each nominated by the President and confirmed by the Senate to serve 5-year terms. A Member is designated by the President as Chairman and another as Vice Chairman for 2-year terms. The Chairmanship requires separate Senate confirmation. When there is no designated Chairman, the Vice Chairman serves as Acting Chairman.
Current Members of the Board are: ....................
angie01 angie01 14:23 21.01.2011

brze pruge Srbije!

Milutin Milošević Milutin Milošević 14:26 21.01.2011

Železnica...

... je tuga jedna. Kao sin dvoje železničara i deo familije koja je bukvalno izgrađena na železnici, mogu samo da budem tužan. Ove sve ekipe koje dolaze da snimaju filmove kod nas mogu komotno sve one koji se tiču železnice da snima na našim prugama i u čuvenoj zgradi u Nemanjnoj.

to ama baš nikako ne može da se desi, osim ako neki genije prčka po sistemima koje je neko stručan projektovao da funkcionišu baš kako je predviđeno, ne da se isključuju sklopovi i premošćuju veze kako je majstorima i poslovođama lakše.


Rekao mi je prijatelj koji radi na Železnici da je lokomotivama postoji sistem u kome mašinovođa mora svakih dvadesetak sekundi da nagazi papučicu. Ako to ne uradi, lokomotiva i ceo voz se zaustavljaju. Ovo je od životne važnosti, jer sprečava situacije u kojima se mašinovođe uspavaju.

Sistem je tako napravljen da je neprejebiv. Osim u Srbiji - naše mašinovođe su našle način da i ovo premoste, kako se ne bi cimali svakih 20 sekundi. Stave ciglu na gas, kao turski šoferi
krkar krkar 14:31 21.01.2011

Re: Železnica...

Sistem je tako napravljen da je neprejebiv. Osim u Srbiji - naše mašinovođe su našle način da i ovo premoste, kako se ne bi cimali svakih 20 sekundi. Stave ciglu na gas, kao turski šoferi


Istina živa. pritom su mašinovođe jedan od daleko najkvalitetnijih i najpouzdanijih delova sistema, pa sad zamislite kako izgleda ostatak!
Piromanski Piromanski 15:12 21.01.2011

Re: Železnica...

Sistem je tako napravljen da je neprejebiv. Osim u Srbiji - naše mašinovođe su našle način da i ovo premoste, kako se ne bi cimali svakih 20 sekundi. Stave ciglu na gas, kao turski šoferi


Tehnicki inovativno-tempomat za lokomotive. Da nije tuzno, bilo bi smesno.
apach92 apach92 18:26 21.01.2011

Re: Železnica...

ovo je tacno. Kao unuk sefa putujuce poste prokrstario sam zemlju uzduz i popreko, lokomotivama, postanskim vagonima......secam se odlicno da su mi jednom prilikom pokazali - pored papucice za gas postoji i gornja papucica koja se pritiska kolenom tako da ako masinovodja zaspi i klone lokomotiva se zaustavlja. Verujem da svaki tip lokomotive ima sopstveni sistem. I isto tako verujem da smo mi kao inventivan narod pronasli nacin da ih sve zaobidjemo.

A ovo sto se desava je posledica opste entropije sistema koji polako dolazi do svoje konacne tacke kada ljudski zivot ne znaci nista. To gledamo svaki dan, u saobracaju, zdravstvu.....
draft.dodger draft.dodger 18:48 21.01.2011

Re: Železnica...

apach92
To gledamo svaki dan, u saobracaju, zdravstvu.....


Setih se ove kombinacije saobraćaja i zdravstva...


maca22 maca22 20:08 21.01.2011

Re: Železnica...

apach92
A ovo sto se desava je posledica opste entropije sistema koji polako dolazi do svoje konacne tacke kada ljudski zivot ne znaci nista. To gledamo svaki dan, u saobracaju, zdravstvu.....

I novinama. Svaki dan neka odvratna pogibija, ubistvo, nesrecan slucaj... i nikom nista.
Čak ni ne saznamo posle da li su krivci i počinioci osudjeni i na koliko. Zaboravi se. Nije vaaažno.
Bili Piton Bili Piton 20:53 22.01.2011

Re: Železnica...

draft.dodger

Setih se ove kombinacije saobraćaja i zdravstva...


Hehe, adorable trash sa sve Alidom Vali u ulozi dadilje
shomodji shomodji 14:28 21.01.2011

Ko je ubio Monu?



Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:34 21.01.2011

pragovi

Voz od Beograda do Zagreba ide 7 sati, povremeno bi mogao cvece da beres uz prugu, kad bi ga bilo. A ja se secam kad je isao 4 sata.

Bolje one krstove gigantske sto prave da ture u pragove i sine, mogu tako da se iz aviona formira krst:)
krkar krkar 14:49 21.01.2011

Re: pragovi

Voz od Beograda do Zagreba ide 7 sati, povremeno bi mogao cvece da beres uz prugu, kad bi ga bilo. A ja se secam kad je isao 4 sata.


Da ti malo ispravim tu priču o 4 sata:

Najbrži voz na relaciji Beograd-Zagreb bio je poslovni voz br. 120 Matoš, uveden je negde oko 1985-6. Od BG do ZG vozio je 3h50min a od ZG do BG 4h 40 min. Severni kolosek (onaj u smeru ZG) bio je remontovan i sposoban za veće brzine. Nekoliko minuta sporiji bio je poslovni 100 Sava Express.

Koliko mi je poznato sada na pruzi BG-ZG i/ili obratno ima odseka na kojima je ograničenje 20 km/h.

Evo neki ludak je 1989. pisao prolazna vremena:


Milutin Milošević Milutin Milošević 15:33 21.01.2011

Re: pragovi

Voz od Beograda do Zagreba ide 7 sati

Ja sam se jednom zajebao i krenuo ranim, ranim jutarnjim (3:15) putničkim do Niša - preko 9 sati. Sa obaveznim stajanjem u Kušadasiju (Kusadku).

Mislim da ni ovi medjunarodni nisu mnogo brži.

Iz gorepomenutog prijepolja vozili smo se u kompoziciji od tri vagona, s tim što u našem nije bilo svetla.

Itd.

Sa druge strane, kako znam vozovi koji idu za Beč su sasvim dobri. Svi imaju, recimo, priključke za struju, čega još nema u preskupim švajcarskim vozovima
krkar krkar 15:48 21.01.2011

Re: pragovi


Ja sam se jednom zajebao i krenuo ranim, ranim jutarnjim (3:15) putničkim do Niša - preko 9 sati. Sa obaveznim stajanjem u Kušadasiju (Kusadku).

Mislim da ni ovi medjunarodni nisu mnogo brži.


Ovaj red vožnje je iz 1884, pa uporedite kojom se brzinom išlo do Niš pre 127 godina a kojom danas.

Brzovoz je do Niš vozio 7 sati.


KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:52 21.01.2011

Re: pragovi

Ovaj red vožnje je iz 1884,

Bilo bi lepo da nam postavite još neki ovakav dokument kao što je red vozidbe ili link na takve dokumente. Zanimljivo je da se pogleda sa raznih aspekata.
shumska shumska 18:46 21.01.2011

Re: pragovi

Najbrži voz na relaciji Beograd-Zagreb bio je poslovni voz br. 120 Matoš, uveden je negde oko 1985-6. Od BG do ZG vozio je 3h50min a od ZG do BG 4h 40 min. Severni kolosek (onaj u smeru ZG) bio je remontovan i sposoban za veće brzine.

ovog voza, odnosno linije se sećam još kao devojčica, pre rata. očas posla od bg do zg i obrnuto, Matoš bio odličan
jaksa scekic jaksa scekic 20:56 21.01.2011

Re: pragovi

Ja mislim da je taj poslovni voz "Matos", ili mozda jos neki "pisac" bio jedno deset godina pre, jerbo 69/70 imao sam devojku u Zagrebu, isao skoro svakog petka tim vozom, kretao oko 16.00 iz Beograda i bio na kolodvoru za tri sata i to nesto.Bio je i poslovni BGD-Ljubljana koji je imao vagone bez kupea, avionska sedista, i taj sam rabio.Mislim da je taj kretao u 15.00
Kad sam isao u ponedeljak po podne u skolu, komotno sam hvatao taj sabajle za Beograd i oko devet bio kuci.

Nego reci mi kako je reseno ono isklizavanje nagibnog voza iznad Splita, kad su oni moroni nesto prali pragove, pa voz i dresina nisu mogli da ukoce
jesen92 jesen92 22:10 21.01.2011

Re: pragovi

Kad sam isao u ponedeljak po podne u skolu, komotno sam hvatao taj sabajle za Beograd i oko devet bio kuci.

.pa to sabajle bilo oko 4 ujutru a i to mi zvuci kao kasni polazak da bi se stiglo u 9 u bg 69/70 god.Ja se secam Matosa i Save osamdesetih kao najbrzih varijanti za ZG....pre toga se malo duze cimalo...al nema veze, kako god se ko secao zeleznica u Srbiji je bila bolja nego sada u 21 veku...
krkar krkar 22:25 21.01.2011

Re: pragovi

Ja mislim da je taj poslovni voz "Matos", ili mozda jos neki "pisac" bio jedno deset godina pre, jerbo 69/70 imao sam devojku u Zagrebu, isao skoro svakog petka tim vozom, kretao oko 16.00 iz Beograda i bio na kolodvoru za tri sata i to nesto.Bio je i poslovni BGD-Ljubljana koji je imao vagone bez kupea, avionska sedista, i taj sam rabio.Mislim da je taj kretao u 15.00
Kad sam isao u ponedeljak po podne u skolu, komotno sam hvatao taj sabajle za Beograd i oko devet bio kuci.


;alo su ti se, izgleda fuzionisali elementi u memoriji ali i dalje sam impresioniran tvojom memorijom pamćenja. Još više sam impresioniran saznanjem da je neko ko ne hoda sa štapom pre 42 godine imao devojku

Ne znam šta je to bilo u 16 i u si možda pobrkao. Matoš je bio jedini pesnik (na toj liniji) i uopšte na liniji BG-ZG/LJ bilo je vrlo malo posebnih vozova jer su na toj relaciji saobraćali silni vozovi za Pariz, Minhen, Dortmund... Tako da sam siguran da si za taj u 1600 pogrešio.

A za onaj u 1500 svaka čast. To je bio Emona Ekspres, dizel-hidraulična garnitura klase 711 Slovenačkih Železnica (tačnije ŽTP Ljubljana u ono doba).

Pruga Beograd-Zagreb elektrifikovana je 1971. (ovako napamet čini mi se 15.4. kao datum prvog voza) a pre toga vuklo je svašta vozove: parnjače, dizelke... Međutim Slovenci su kao pametni ljudi shvatili da to neće rešiti problem Slovencima koji po potrebi posla često idu u BG jer Slovenija ima drugi električki sistem od ostatka ex-YU, posledica italijanskog nasleđa. Tako se Između ZG i LJ u Dobovi na granici morala menjati lokomotiva, što je gubitak vremena.

Onda su slovenci 1970. kupili 3 ili 4 garniture od firme Messerschmitt-Boelkow-Blomm, mislim baš 1970. Do 1991. vozio je Emona Ekspres (BG 1500, ZG 1900, LJ 2100) a od tada vozi po Sloveniji kao Zeleni vlak ili Zelenček.

Inače, uopšte se nije radilo o nekom specijalnom vozu za velike brzine. U Nemačkoj je taj tip vozio obične regionalne brze i ekspresne linije. Samo je bio dobro održavan i to je sve. I do Ljubljane je bio brži od svih drugih jer nije bilo stajanja u Dobovi i menjanja lokomotove.



jaksa scekic jaksa scekic 22:26 21.01.2011

Re: pragovi

krkar
Voz od Beograda do Zagreba ide 7 sati, povremeno bi mogao cvece da beres uz prugu, kad bi ga bilo. A ja se secam kad je isao 4 sata.


Da ti malo ispravim tu priču o 4 sata:

Najbrži voz na relaciji Beograd-Zagreb bio je poslovni voz br. 120 Matoš, uveden je negde oko 1985-6. Od BG do ZG vozio je 3h50min a od ZG do BG 4h 40 min. Severni kolosek (onaj u smeru ZG) bio je remontovan i sposoban za veće brzine. Nekoliko minuta sporiji bio je poslovni 100 Sava Express.

Koliko mi je poznato sada na pruzi BG-ZG i/ili obratno ima odseka na kojima je ograničenje 20 km/h.

Evo neki ludak je 1989. pisao prolazna vremena:




Nnajbolji poznavalc zeleznice bio je novinar Ceda Lakic, covek je ucestvovao u pravljenju medjunarodnog voznog reda, kao clan JDZ, a posto su ga moji poznavali, pricao mi otac da je imao citav vozni red u glavi, i bio vrsni poznavalac zeleznice, i dok su putovali kolima, ako su culi pisak lokomotive, tacno je znao koji voz, gde ide i kad mu sledi ukrstanje
jaksa scekic jaksa scekic 22:30 21.01.2011

Re: pragovi

Tacno Emona express je bio jedan, ali bio je i poseban poslovni Beograd-Zagreb, ,a evo zasto znam, jer me pustao razredni Zika "Moljac" sa petog i sestog casa iz Osme Beogradske gimnazije da bih stigao na voz, uz uslov da mu donesem rad pisan na cirilici iz Zagreba.
Uspeo sam uz veliku pomoc tadasnje moje najbolje drugarice, te sam tako dobio vecni bonus
Dolazio sam u ZG mislim u 19.50, sto znaci da je kretalo u 16.00, imao je status poslovnog voza.Ali vagovi su bili normalni, sa kupejima, muzikom i sluzili su kafu, a bio i vagon restoran.

JS
mlekac mlekac 22:32 21.01.2011

Re: pragovi

jesen92
Kad sam isao u ponedeljak po podne u skolu, komotno sam hvatao taj sabajle za Beograd i oko devet bio kuci.

.pa to sabajle bilo oko 4 ujutru a i to mi zvuci kao kasni polazak da bi se stiglo u 9 u bg 69/70 god.Ja se secam Matosa i Save osamdesetih kao najbrzih varijanti za ZG....pre toga se malo duze cimalo...al nema veze, kako god se ko secao zeleznica u Srbiji je bila bolja nego sada u 21 veku...

Taj sabajle je bila Ucka koja je stizala iz Rijeke u Bg negde oko 8, pola 9 ujutro. To znam jer sam se cesto vracala njome nedelja na ponedeljak noc, pa pravo sa Ucke na posao. Znala, bogami, ponekad da stigne i ranije.

A ovim oko 16 znali smo da zapucamo u Zg na pozorisnu predstavu. Tetka mog ortaka bila zaduzena da nam nabavlja karte, mi lepo sednemo na taj popodnevni, odgledamo predstavu, posedimo s njegovom tetkom, pa se vratimo nekim nocnim za Bgd.

E, ne secam se koji je nocni bio - znam samo da je stizao u Bgd nesto rano ujutro.
jaksa scekic jaksa scekic 22:59 21.01.2011

Re: pragovi

Mene kritikujes za memoriju pamcenja, malo si kod Slovenaca pobrkao godine:"Mesersmit je tek 88"..kad hoces da se preganjas sa starijim

1970

Iz Nemčije pride v Slovenijo deset dvojnih dizelhidravličnih motornikov serije 711. Ker so motorji izdelek tovarne MTU iz grupacije Daimler-Benza, jih železničarji kličejo "mercedesi".

1971

21. maja je dokončana elektrifikacija proge Rimske Toplice - Celje.

1973

Junija je dokončana elektrifikacija proge Celje - Poljčane.

1973

Iz Italije pridejo prvi Fiatovi dizelmehanični motorniki serije 813/814, ki začnejo na stranskih progah nadomeščati že zelo betežne tirne avtobuse "goše". Zadnji so dobavljeni leta 1976.

1973

Steče dobava 25 dizelelektričnih lokomotiv serije 644 iz španske tovarne Macosa, ki jih izdeluje po licenci GM. Prime se jih vzdevek "španke".

1974

Decembra je dokončana elektrifikacija proge Poljčane - Maribor.

1975

Francoska tovarna Alsthom dobavi decembra v Slovenijo prve od 39 modernih šestosnih električnih lokomotiv serije 363. Ker so zelo lepo oblikovane, jih železničarji po francoski igralki Brigitte Bardot poimenujejo "brižitke".

1975

27. decembra je dokončana elektrifikacija proge Divača – Koper.

1977

27. maja je dokončana elektrifikacija proge Maribor - Špilje.

1978

11. aprila parna lokomotiva 33-110 na zadnji, posebni vožnji iz Ljubljane v Postojno konča obdobje parne vleke v Sloveniji.

1978

Na progi Ljubljana - Jesenice začne 27. novembra obratovati daljinsko krmiljenje prometa, tako imenovana telekomanda.

1981

Na progi Divača - Koper začne 24. avgusta obratovati telekomanda.

1983

V mariborski TVT Boris Kidrič steče izdelava novih dizelhidravličnih motornikov serije 713/715. Ker jih poganjajo motorji znamke MBB, dobijo vzdevek "messerschmitt".

1984

5. novembra prispeta iz Slavonskega Broda v Slovenijo prvi dve dizelelektrični lokomotivi serije 664-100, izdelek General Motors, ki ju sestavi tovarna Đuro Đaković. Takoj se jih prime vzdevek "reagan".

1986

Redno začne voziti slovenski muzejski vlak, ki ga na začetku sestavljajo parna lokomotiva 17-006 in šest starinskih potniških vagonov.

1988

Konec leta iz mariborske tovarne TVT izstopi prvi predelani in posodobljeni dizelmehanični motornik 813/814-100, ki po obliki spominja na "messerschmitte" 713/715.

javascript:;
[/url][url=http://www.slo-zeleznice.si/sl/podjetje/onas/zgodovina]
st.jepan st.jepan 23:00 21.01.2011

Re: pragovi

Nnajbolji poznavalc zeleznice bio je novinar Ceda Lakic,

Kad kažeš "halo, Čedo" i čuješ Čedino "halo", znao si da svaki problem, ne samo sa železnicom, nego i uopšte, sa transportom, možeš unapred smatrati rešenim.
krkar krkar 23:16 21.01.2011

Re: pragovi

Mene kritikujes za memoriju pamcenja, malo si kod Slovenaca pobrkao godine:"Mesersmit je tek 88"..kad hoces da se preganjas sa starijim


Veruj mi da u ovim stvarima ne mogu da pogrešim.

Železničari su ga ZVALI Mercedes, što ne znači da je u pitanju Mercedes nego baš MBB.

711-014
Dizel motorni voz serije JŽ 711 tipa
2-B+B-2, sastava (M+P) i
hidraulicnim prenosom snage,
nazvan Zelenc, proizveden je 1970.
godine u fabrici MBB Donauworth.
Nabavljan je za potrebe prevoza
putnika na prugama ŽG Ljubljana.
Tehnicki podaci:
Raspored osovina 2-B+B-2
Snaga motora 316 kW

To o čemu ti govoriš iz 88. je klasa 813, sasvim druga stvar. Dizel-mehanička garnitura, za razliku od 711 koji je dizel-hidraulični.

[url=http://www.vlaki.net/dmu.html][/url]
jaksa scekic jaksa scekic 23:22 21.01.2011

Re: pragovi

krkar
Mene kritikujes za memoriju pamcenja, malo si kod Slovenaca pobrkao godine:"Mesersmit je tek 88"..kad hoces da se preganjas sa starijim


Veruj mi da u ovim stvarima ne mogu da pogrešim.

Železničari su ga ZVALI Mercedes, što ne znači da je u pitanju Mercedes nego baš MBB.

711-014
Dizel motorni voz serije JŽ 711 tipa
2-B+B-2, sastava (M+P) i
hidraulicnim prenosom snage,
nazvan Zelenc, proizveden je 1970.
godine u fabrici MBB Donauworth.
Nabavljan je za potrebe prevoza
putnika na prugama ŽG Ljubljana.
Tehnicki podaci:
Raspored osovina 2-B+B-2
Snaga motora 316 kW

To o čemu ti govoriš iz 88. je klasa 813, sasvim druga stvar. Dizel-mehanička garnitura, za razliku od 711 koji je dizel-hidraulični.

[url=http://www.vlaki.net/dmu.html][/url]


ne govorim ja nista, samo sam Ti stavio link sa zvanicnog sajta slovenacke zeleznice, i istorijata, pogledaj link dole

1970

Iz Nemčije pride v Slovenijo deset dvojnih dizelhidravličnih motornikov serije 711. Ker so motorji izdelek tovarne MTU iz grupacije Daimler-Benza, jih železničarji kličejo "mercedesi".

1971


Ako su oni pogresili, pisi im da isprave u Muzeju
NNN NNN 00:53 22.01.2011

Re: pragovi

Sa obaveznim stajanjem u Kušadasiju (Kusadku).
Normalno,
ako tu ne bi stao, onda ostali vozovi ne bi ni krenuli


Edit: 100
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:23 22.01.2011

Re: pragovi

bio je i poseban poslovni Beograd-Zagreb


bio je, moj otac je stalno putovao tim poslovnim vozom Beograd Zagreb, isao oko 4, dal koji minut pre, nemam pojam, i secam se da su ga zvali "poslovnim". Secam se i da sam ja putovala s njim:)

ja se uopste ne razumem u vozove, mada ih jako volim, na primer po Nemackoj obavezno putujem vozovima i nerviram decu kad delim savete tipa, idi avionom iz Beca do Kelna, a onda uzmi voz do Disedorfa, samo 35 km, dok kazes keks:)

elem, ja koliko sam shvatila, problem dugog putovanja do Zagreba iz Beograda je u pruzi, pragovi, sta li...

ne znam, vidim da su Tadic i Josipovic u odlicnim odnosima, to je bas divno, a bilo bi tek super kad bi nekako, ako mogu, a mogu pretpostalvjam, uticali da se se ta pruga Beograd Zagreb ubrza, da se putuje bar onako kako se putovalo pre 30 godina, to bi bio simbolican gest od znacaja za narod koji bi da putuje tamo ovamo.
milisav68 milisav68 11:09 22.01.2011

Re: pragovi

NNN
Sa obaveznim stajanjem u Kušadasiju (Kusadku).
Normalno,
ako tu ne bi stao, onda ostali vozovi ne bi ni krenuli


U Kusadku, nadomak Mladenovca, u kome su ljudi generacijama vezani za železnicu. Od 6.500 žitelja, oko hiljadu aktivno radi na železnici.

Novosti-reportaža




st.jepan st.jepan 21:31 22.01.2011

Re: pragovi

Emona express

Ubedljivo najznačajniji voz u životu moje ćerke
Otpratim ja novu poznanicu na taj voz, pomognem joj da unese kofer, a onda se kao spetljam i, eto, ne uspem na vreme da sidjem, pa se junačim, kao saću ja ("ništa to meni" ) da iskočim, pa silazim na donju papučicu, pa me ona moli da ne pravim gluposti, pa ja kao popuštam...
The rest is history.

wukadin wukadin 14:39 21.01.2011

Nepodnošljiva lakoća življenja

Kada plebs ćuti i trpi. I sam se sebi pita kako može tako.
Pretvara se neretko, mehanizmom kuvanja žabe, u podnošljivu (za isti plebs) lakoću umiranja.
Kao što se desi kad dođe do nesreće, pa je kriv "ljudski faktor", kao u onom slučaju pred Novu godinu u namenskoj.
Tačno, samo i vlastodršci su neki ljudski faktor. Ako se bezrepa marva može ubrojati u ljude...
milosss92 milosss92 16:32 21.01.2011

Re: Nepodnošljiva lakoća življenja

wukadin
Kada plebs ćuti i trpi. I sam se sebi pita kako može tako.
Pretvara se neretko, mehanizmom kuvanja žabe, u podnošljivu (za isti plebs) lakoću umiranja.
Kao što se desi kad dođe do nesreće, pa je kriv "ljudski faktor", kao u onom slučaju pred Novu godinu u namenskoj.
Tačno, samo i vlastodršci su neki ljudski faktor. Ako se bezrepa marva može ubrojati u ljude...

Po obicaju tvoj komentar je promasio poruku bloga, ovde je problem bas taj ljudski faktor (javasluk) koji je pustio voz sa neispravnim kocnicama da dodje cak do Prijepolja. Nezavisna regulatorna tela su tu sistemska resenja za beskonacni krug korupcije i zataskavanja, a ne za sprecavanje svih nesreca i propusta kojih ce uvek biti.

Ili sto je Djindjic prilikom posete jednoj fabrici rekao "ok imate problema sa tehnologijom, imate problema sa sirovinom, obrtnim kapitalom, ali koji je problem da ovaj sat radi?".

Razumem ja tvoje odusevljenje ruskim, beloruskim i sevenokorejskim sistemom gde se veliki vodja, koji neracionalnima i emotivno nezrelima zamenjuje ulogu oca, pita ama bas za sve, ali to ne funkcionise u realnosti.

Jedan tvoj takav kada je bio na vlasti nepodnosljivo lako se umiralo po rovovima i masovnim grobnicama (sto hiljada mrtvih), a ne zivelo.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:48 21.01.2011

Ha!

Ти си, батице, луд.
Па у Бг-у лепе етикете о исправности по лифтовима, ионако их нису ни погледали а ти причаш о возовима које нико више ни не користи.

Ненормално, неморално... Хајде земља мало.
mlekac mlekac 15:04 21.01.2011

Re: Ha!

srdjazlopogledja
Ти си, батице, луд.
Па у Бг-у лепе етикете о исправности по лифтовима, ионако их нису ни погледали а ти причаш о возовима које нико више ни не користи.

Ненормално, неморално... Хајде земља мало.


Pa ima veze - jedan od najstarijih liftova u gradu, i cini mi se, jedini od te vrste u svetu koji se jos koristi, nalazi se upravo u zgradi uprave zeleznica.

To je lift koji ne staje - kabine su naredjane jedna na drugu i neprekidno se pomeraju. Ako me secanje sluzi, leva strana ide na gore, a desna na dole...
krkar krkar 15:09 21.01.2011

Re: Ha!

Pa ima veze - jedan od najstarijih liftova u gradu, i cini mi se, jedini od te vrste u svetu koji se jos koristi, nalazi se upravo u zgradi uprave zeleznica.

To je lift koji ne staje - kabine su naredjane jedna na drugu i neprekidno se pomeraju. Ako me secanje sluzi, leva strana ide na gore, a desna na dole..


Paternoster. Nije baš jedini u svetu (jeste jedini kod nas) iako je danas prilično redak. Imaš ovde spisak gde ih sve ima.


Milutin Milošević Milutin Milošević 15:35 21.01.2011

Re: Ha!

To je lift koji ne staje

To je lift koji je odavno stao i ne radi više.

Kao i mnogo toga u toj zgradi i toj firmi
mlekac mlekac 17:16 21.01.2011

Re: Ha!

krkar
Pa ima veze - jedan od najstarijih liftova u gradu, i cini mi se, jedini od te vrste u svetu koji se jos koristi, nalazi se upravo u zgradi uprave zeleznica.

To je lift koji ne staje - kabine su naredjane jedna na drugu i neprekidno se pomeraju. Ako me secanje sluzi, leva strana ide na gore, a desna na dole..


Paternoster. Nije baš jedini u svetu (jeste jedini kod nas) iako je danas prilično redak. Imaš ovde spisak gde ih sve ima.




E,sad, da me ubijes, ovaj je po necemu jedinstven. Dal' sto jos ima neki originalan mehanizam il' tako nesto - bila pre par meseci reportaza o njemu na Studiju B, mislem, al' pratila sam samo s pola uva...

Milutin Milošević
To je lift koji ne staje



To je lift koji je odavno stao i ne radi više.

Kao i mnogo toga u toj zgradi i toj firmi


Kazali da opet radi, gazda, nisam isla da proverim.
Milutin Milošević Milutin Milošević 18:15 21.01.2011

Re: Ha!

Kazali da opet radi, gazda, nisam isla da proverim.

Ja bio onomad
krkar krkar 22:28 21.01.2011

Re: Ha!

E,sad, da me ubijes, ovaj je po necemu jedinstven. Dal' sto jos ima neki originalan mehanizam il' tako nesto - bila pre par meseci reportaza o njemu na Studiju B, mislem, al' pratila sam samo s pola uva...


Veruj mi da nije ni po čemu jedinstven. Samo po tome što imamo nepismene idiote za novinare i voditelje koji, kao i većina ostatka nacije, vole da čuju da smo u svemu jedinstveni, prvi, najveći, najbolji...


mlekac mlekac 22:34 21.01.2011

Re: Ha!

krkar
E,sad, da me ubijes, ovaj je po necemu jedinstven. Dal' sto jos ima neki originalan mehanizam il' tako nesto - bila pre par meseci reportaza o njemu na Studiju B, mislem, al' pratila sam samo s pola uva...


Veruj mi da nije ni po čemu jedinstven. Samo po tome što imamo nepismene idiote za novinare i voditelje koji, kao i većina ostatka nacije, vole da čuju da smo u svemu jedinstveni, prvi, najveći, najbolji...





Posto kupila - po to prodala.
Prihvatam ispravku - bar se necu opet izblamirati negde drugde.
freehand freehand 22:37 21.01.2011

Re: Ha!

mlekac
krkar
E,sad, da me ubijes, ovaj je po necemu jedinstven. Dal' sto jos ima neki originalan mehanizam il' tako nesto - bila pre par meseci reportaza o njemu na Studiju B, mislem, al' pratila sam samo s pola uva...


Veruj mi da nije ni po čemu jedinstven. Samo po tome što imamo nepismene idiote za novinare i voditelje koji, kao i većina ostatka nacije, vole da čuju da smo u svemu jedinstveni, prvi, najveći, najbolji...





Posto kupila - po to prodala.
Prihvatam ispravku - bar se necu opet izblamirati negde drugde.

Volim kad Krkar opisuje stanje u našoj žmurnalistici... I uopšte.
O da!
Taj njegov divan "Mahatma stil..."
mlekac mlekac 22:40 21.01.2011

Re: Ha!

freehand

Volim kad Krkar opisuje stanje u našoj žmurnalistici... I uopšte.
O da!
Taj njegov divan "Mahatma stil..."


Prosto isijava - zar ne?
freehand freehand 22:43 21.01.2011

Re: Ha!

mlekac
freehand

Volim kad Krkar opisuje stanje u našoj žmurnalistici... I uopšte.
O da!
Taj njegov divan "Mahatma stil..."


Prosto isijava - zar ne?

gorran2 gorran2 15:03 21.01.2011

Opušteno

Sve će da nas pobiju, kad-tad. I nikom ništa

Zašto nas ne bi pobili, kad ćutimo i trpimo.
Veći do posla su već uradili - doveli nas do toga da nam više nije ni stalo.
Piromanski Piromanski 15:20 21.01.2011

Itd.

Zeleznica vozi bez kocnica, vojska prodaje naftu i puni rezervoare vodom, skole u strajku, funkcioneri se operisu u inostranstvu ili ih kod kuce operisu stranci. I tako dalje, i tako dalje...Ove, po meni mnogo bitnije odrednice drzavnosti od zastave, grba i himne, zapravo pokazuju stvarno stanje. A ono je trulo, da trulije ne moze biti. Zrelo za srusiti, pa praviti novo. Javite mi kad pocne revolucija.
zilikaka zilikaka 15:54 21.01.2011

Re: Itd.

Piromanski
Zeleznica vozi bez kocnica, vojska prodaje naftu i puni rezervoare vodom, skole u strajku, funkcioneri se operisu u inostranstvu ili ih kod kuce operisu stranci. I tako dalje, i tako dalje...Ove, po meni mnogo bitnije odrednice drzavnosti od zastave, grba i himne, zapravo pokazuju stvarno stanje. A ono je trulo, da trulije ne moze biti. Zrelo za srusiti, pa praviti novo. Javite mi kad pocne revolucija.

Da, ovo je suština!
Uzgred, pomalo sam upućena u stanje u tehnici, i umem da kažem da kod nas nastupa era većih industrijskih havarija. Držaćemo se još dok nas drži tanko nasleđe tehničke kulture i sreća junačka.
To što ti pričaš za šezdesete je vrlo nekorektno prema onim ljudima. Ma bre znao se red.
Naši tehnički propisi uglavnom datiraju iz vremena SFRJ, ima ih i jako starih, ali su bar u oblasti kontrola bili ozbiljni. Naime, za razliku od recimo Amera koji u nekim oblastima idu sa proračunatim rizikom, pri čemu štede na nizu ispitivanja (jer svako ispitivanje ispravnosti je trošak, često ne mali), kod nas se išlo na varijantu ne sme da se desi. Poštovalo se da ljudski životi nemaju cenu, i ne mogu se ukalkulisati kao trošak na osiguranje.
Raspadom svega i svačega, ipak je dugo ostala svest potrebi ozbiljnih kontrola, bar kod stvari koje stvarno mogu biti opasne.
Ipak, niko ne odoleva večito, pa ja sad gotovo da smem da tvrdim da je taj čovek u Prijepolju pripadnik stare škole, koja jednostavno ne ume drugačije nego da uradi svoj posao.
Ali svi ostali pre njega nisu. I ti što nisu su svugde postali većina.
Ne samo što će svakom biti (prećutno) dozvoljeno da prčka i čačka po sistemima i prekraja ih kako hoće, nego će lako naći i inženjera koji će mu to potpisati. Dovoljno da nađu jednu majmunčinu kojoj je neko napisao da ima diplomu i postave ga na dovoljno visoko mesto. Uzeće da potpisuje šta oćeš i još da postrojava sve one koji se tome protive. Što ne bi kad nije ni svestan šta radi.
To što nije svestan, a neko mu napiso da jeste, povlači priču o školstvu, pa mož odmah da ubacimo i sudstvo, zdravstvo i sve čega se setite.
I tako dođosmo do revolucije.
Jes da sam počela pre dvadeset godina, al imam volje i snage za još jednu, pa il pukovnik, il pokojnik.

krkar krkar 16:06 21.01.2011

Re: Itd.

Ne samo što će svakom biti (prećutno) dozvoljeno da prčka i čačka po sistemima i prekraja ih kako hoće, nego će lako naći i inženjera koji će mu to potpisati. Dovoljno da nađu jednu majmunčinu kojoj je neko napisao da ima diplomu i postave ga na dovoljno visoko mesto. Uzeće da potpisuje šta oćeš i još da postrojava sve one koji se tome protive. Što ne bi kad nije ni svestan šta radi.


Moderni vagoni imaju disk kočnice, tehnološki napredak i zahtevi velikih brzina. Kod nas još nema.

Kod nas se koriste kočnice iste kao i pre 100 godina što je sasvim u redu za naše vozove i pruke ako se radi kako treba. Kočioni paknovi su napravljeni od mekog gvožđa i standardizovanog su oblika za sve vagone. U svakoj stanici postoji zaliha novih paknova i svaki pregledač kola dužan je da zameni paknove za koje utvrdi da su potrošeni preko određene mere. Dakle, ima etalon, meri debljinu preostalog metala na paknovima. Odbačeni istrošeni paknovi mogu se videti u svakoj stanici pored pruge, kad se skupi određena količina šalju se na pretapanje, reciklažu.

I sve je to bilo u redu dok devedesetih nisu počele nestašice svega i svačega i neki genije iz železnice setio se da bi mogli da smanje etalon, da malo više troše paknove. Video genije da se skidaju paknovi na kojima još ima "mesa".

Ubeđivali inženjeri, majstori i železničari da ne može to tako, da samo do određene debljine papuče može kočioni cilindar da prenese potrebnu kočionu silu, da kod tanjih papučica ne može da se ostvari sila kočenja... ništa. Naredili geniji. Bilo je oko toga natezanja ihahaj, mislim da u u nekom trenutku vratili bili na staro ali trebalo je vremena
zilikaka zilikaka 16:28 21.01.2011

Re: Itd.

Meni kolega, za razliku od vas, železnica nije uža oblast, pa eto verujem na reč.
Šalim se, dobro su te potkovali.
Da još jednom ponovim, svaka kontrola je trošak. Prirodno je da neko teži da se troškovi smanje, ali zato postoji država koja to ne sme da dozvoli. To je jedan od dobrih pokazatelja ozbiljnosti države. Mene niko drugi ne možeda zaštiti da mi ne padne bandera na glavu, ili da ne izigravam visokoletača zbog neke benzinske pumpe. E, a onda treba da pokrenemo pitanje ko vrši kontrolu u ime države.
Jedini dobar sistem kojim se u najvećoj meri sprečava da se ovakve stvari dešavaju je postojanje nezavisnog istražnog tela sa apsolutnim ingerencijama

Da L se ti to sprdaš sa nama?
U ovoj državi, em nezavistan em stručan?! Pa udavili bi svakog čim se ispili.
jedan.kub jedan.kub 20:02 21.01.2011

Re: Itd.

zilikaka
da ne citiram ceo tekst: ko je gazdi podoban taj je i pametan. Jedini cilj svih opravki su ustede na materijalu i kvalitetu istog pa ima i ono: kakva plata takva vrata.
U vreme kad je moj otac radio do 63 na zeljeznici, stanovnici su satove namestali prema prolasku vozova.
zilikaka zilikaka 13:18 22.01.2011

Re: Itd.

ko je gazdi podoban taj je i pametan. Jedini cilj svih opravki su ustede na materijalu i kvalitetu istog pa ima i ono: kakva plata takva vrata.

Za cilj oprevki se ne bih složila. Cilj svake opravke je da se nešto opravi.
Što se gazda tiče, ni jedan se ne bi dobrovoljno privoleo da radi kako treba da je to bilo pitanje dobre volje. Zato postoji država, propisi, kontrole, inspekcije, kazne, zatvori... Sve smo to mi imali postavljeno kako treba, i to ne od juče, ali se neminovno ruši.
Nemam ja čak iluziju da ranije nije bilo budala kojima je svašta padalo na pamet, ali nisu smeli. Bojali se bre, šta će kuku njima ako nešto zajebu. Zato su bili naučeni da slušaju, rade kako im se kaže, i tačno ono što im se kaže. (To je jedini pravi način uspostavljanja reda. Ne mogu i ne treba svi da razmišljaju. Većina treba da sluša.)
Kako kod nas već dugo niko nigde i nizašta ne snosi posledice, onaj neophodni strah (da nešto ne zajebem) je nestao. Što ne bi probali.
Onda jednom probaju, pa vide da se ništa nije desilo strašno. Iz toga izvlače zaključak da tako može i dalje, i da su ovi pre njih bili notorne budale što se toga nisu setili.
Sad, što je u nekim oblastima i jednom previše, to im ne znači. Što bi se brinuli kad ovde niko nizašta ne odgovara.
Eto, iz tih razloga ćemo početi da ginemo ko vrapci.
vladimir.nesic vladimir.nesic 15:24 21.01.2011

Pametni srpski majstori

Ja sam milion posto siguran da je majstor koji je iskljucio kocnice na 6 od 12 vagona bio ubedjen da to radi samo na jednom.

A on nije glup kao neki tamo inzenjer, da zbog jedne neispravne kocnice tera njegovo visocanstvo da uradi posao za koji je placen. Ne, druze moj, to ovako i voooozi.
expolicajac expolicajac 15:50 21.01.2011

Ne bih da pametujem

Ali ovde mora doći vreme "čvrsta ruka i tiha likvidacija". Pa za 5o godina možda i imamo uređenu državu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:55 21.01.2011

Troll, a možda i ne...

Kad sam pročitala naslov tvog posta, prvo sam pomislila da pišeš o ovom što je meni danas mailom iz matice stiglo...al' onda ugledah lokomotivu, a one se ne jedu...daklem:

Codex Alimentarius: Јавно упозорење грађанима Србије!!!
Codex Alimentarius: Јавно упозорење грађанима Србије!
Аутор: Еколошки Покрет Новог Сада
Упозоравамо грађане Србије да су се на нашем тржишту појавили прехрамбени производи опасни по живот и здравље обележени знаком пирамиде и именом Codex Alimentarius.
Наведени производи су се појавили на тржишту Србије незаконито, јер геноцидни Codex Alimentarius у Србији није усвојен, није ,,усклађен”, нити може бити, јер су одредбе Codex Alimentarius-а у супротности са Ротердамском и Копенхашком конвенцијом, чија је Србија потписница и које имају већу снагу од било ког закона.
Било какво мењање или ,,усклађивање” закона да би се Codex Alimentarius почео примењивати у Србији је неприхватљиво док је Србија потписник наведених конвенција.
Codex Alimentarius садржи обавезујуће одредбе о коришћењу вештачког говеђег хормона раста и антибиотика у свим врстама меса намењених људској исхрани, што ће мати несагледиве последице по здравље садашњих и будућих генерација. Све врсте прехрамбених намирница се по одредбама Codex Alimentarius-а морају зрачити да би дуже трајале, а не постоје безбедне дозе зрачења за људско здравље. У пољопривредној производњи Codex Alimentarius обавезује употребу једино генетски модификованог семена, а од 12 забрањених хербицида као најопаснијих хемијских средстава за заштиту пољопривредних производа, Codex Alimentarius на листу дозвољених једињења враћа седам, као ДДТ, линдан, малатион и друге отрове. Званичне препоруке Codex Alimentarius-а су смањиле минималне количине хранљивих материја у људској исхрани, тако да ће се у земљама које прихвате Codex Alimentarius, витамини, лековите траве (чајеви), корисни минерали бити забрањени у слободној продаји.
Аутори Codex Alimentarius-а су приликом састављања одредби планирали смрт три милијарде људи, једну милијарду од непосредне примене одредби Codex Alimentarius-а, а две милијарде од последица потхрањености и немогућности лечења, а све у циљу смањења људске популације на за њих прихватљиву једну милијарду.
Codex Alimentarius је наставак нацистичке филозофије кога је осмислио Fritz De Meer, директор фармацеутске компаније I.G.Farben (данас Novartis) која је производила Циклон Б за гасне коморе у конц логорима током Другог светског рата. Због тога је у Нинрнбергу 1945. године осуђен због злочина против човечности.
Зато упозоравамо грађане Србије, уместо Владе Србије и ресорних министарстава која су увучена у коло геноцида над сопственим народом, НЕ КУПУЈТЕ НАМИРНИЦЕ СА ЗНАКОМ ПИРАМИДЕ УЗ КОЈИ СТОЈИ НАЗИВ CODEX ALIMENTARIUS, ЈЕР ТАЈ ЗНАК ПРЕДСТАВЉА НАДГРОБНИ СПОМЕНИК НАШЕМ ЗДРАВЉУ И БУДУЋНОСТИ.
Обележене намирнице због штетних састојака у себи код корисника и потомака могу да изазову малигна обољења, стерилитет, шећерну болест, атрофију мозга, импотенцију и још 60 најтежих обољења.
Добро загледајте производе при куповини, бескрупулозни произвођачи су већ добили зелено светло од одговорних политичара и описани знак ставили на своје производе, као на паковања виршли у месарама ,,Матијевић”.
Бојкотујте те производе, заобилазите такве продавнице, а ако скину знак са производа и наставе са продајом отрова, судићемо им!
Директор
Никола Алексић, с.р.

Link:

https://dzonson.wordpress.com/2010/1.../#comment-4880

http://dzonson.files.wordpress.com/2011/01/kodexalimentarijus-virc5a1le.jpg

Emisija na radio Beogradu o tome...
http://www.youtube.com/watch?v=-zj1pktLLn8&feature=player_embedded#!
zilikaka zilikaka 15:56 21.01.2011

Re: Ne bih da pametujem

expolicajac
Ali ovde mora doći vreme "čvrsta ruka i tiha likvidacija". Pa za 5o godina možda i imamo uređenu državu.

Slušaj još će me vas dvojica i ubedite da glasam za Tomu
krkar krkar 15:57 21.01.2011

Re: Ne bih da pametujem

Ne bih da pametujem
Ali ovde mora doći vreme "čvrsta ruka i tiha likvidacija". Pa za 5o godina možda i imamo uređenu državu.


Ja sam davno rekao da pišemo peticiju da nas Nemci ponovo okupiraju, al' da obećaju da će najmanje 50 godina da vladaju.

Ali ništa ove moderne fore, prava i humani tretman. Preki sud i streljanje u jarku pored puta. Svaki dan, pa ko duže izdrži.

Ja ću lično da potpišem da ću da mlatim svakog kome bi palo na pamet da diže ustanak!
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:00 21.01.2011

Re: Ne bih da pametujem

Izvinjavam se što sam ispala iz šina ovog posta gornjim prilogom, evo sad vidim da JJ Beba ima o tome, pa se selim tamo.
Domačine, izvin'te još jedared
zilikaka zilikaka 16:01 21.01.2011

Re: Troll, a možda i ne...

Codex Alimentarius:
Kuma mi kaže da smo i u oblasti kontrole hrane uspeli da od gotovog napravimo veresiju.
Stavili smo van snage niz pravilnika o kvalitetu i ispravnosti, a nove nismo doneli. Prostora za mešetarenje koliko voliš, i ne mogu ti ništa, sve je po zakonu.
krkar krkar 16:09 21.01.2011

Re: Ne bih da pametujem

Jelica Greganović
Izvinjavam se što sam ispala iz šina ovog posta gornjim prilogom, evo sad vidim da JJ Beba ima o tome, pa se selim tamo.
Domačine, izvin'te još jedared


Taman da ne mešamo lebac i kočnice

A i sumnjiv mi je onaj tekst mnogo, deluje mi kao diletantska paljevina, dobio sam ga na mail ima već neko vreme. A znam neke prehrambene tehnologe koji bi mi već dojavili da tu ima nešto.
vojislav948 vojislav948 17:08 21.01.2011

Re: Ne bih da pametujem



Jelice samo ako mogu nešto da primetim. Što god se više izvinjavate sve ste sumnjiviji.
freeconstantinople freeconstantinople 18:49 21.01.2011

Re: Ne bih da pametujem

Ja ću lično da potpišem da ću da mlatim svakog kome bi palo na pamet da diže ustanak!

Misirac
ti li si ?
Šalu na stranu , moj pokojni stric je kasnih osamdesetih ,kad je Marković došao na vlast ,a svi se oduševili jedini bio skeptik. Tvrdio čovijek , da će banda sve razyebe . Kaže treba na Talijanskoj granici pucat čorcima na njihove i objavit im rat. Kad oni krenu kapitulirat i to je to .
Ja sam davno rekao da pišemo peticiju da nas Nemci ponovo okupiraju

ja bi rađe birao USa okupaciju al da su republikanci na vlasti, samo nema ni kod njih MacArtura više.Željeznicu treba privatizirati .
HŽ dnevno pravi 10 miliuna kuna gubitaka .
tsunade tsunade 19:06 21.01.2011

Re: Ne bih da pametujem

Zelim da se pridruzim ovom pokretu, peticiji i da mlatim one koji dizu ustanak
st.jepan st.jepan 21:55 21.01.2011

Re: Ne bih da pametujem

krkar

Ja sam davno rekao da pišemo peticiju da nas Nemci ponovo okupiraju, al' da obećaju da će najmanje 50 godina da vladaju. Ali ništa ove moderne fore, prava i humani tretman. Preki sud i streljanje u jarku pored puta. Svaki dan, pa ko duže izdrži. Ja ću lično da potpišem da ću da mlatim svakog kome bi palo na pamet da diže ustanak!

JBT, nisam imo pojma da si ovako konstruktivan, al viš, sad mi skroz jasno zašto si ugostio ono moje o nitkovluku i neophodnosti prosvečenog terora.
hajkula1 hajkula1 03:17 22.01.2011

Re: Troll, a možda i ne...


Jelice to je bitno, kakav trol!


PS
ja cu da mlatim one koji mlate one koji dizu ustanak
hajkula1 hajkula1 03:21 22.01.2011

Re: Ne bih da pametujem

Ma ne smeta, moze samo da bude na korist.
zovitemegrunf zovitemegrunf 15:51 23.01.2011

Re: Ne bih da pametujem

Ja sam davno rekao da pišemo peticiju da nas Nemci ponovo okupiraju, al' da obećaju da će najmanje 50 godina da vladaju.



Malo, brate. Treba 200 godina, minimum. Ako racunamo od 1690. do 1918. imamo 228 godinica civilizovanja u Vojvodini. I nismo uspeli da ga ponistimo, dobro radili smo na tome i postoje odredjeni rezultati, ali jos uvek je to daleko od ovog na desnim obalama.
maca22 maca22 00:52 28.01.2011

Re: Ne bih da pametujem

Nemačka medicina je najbolja na svetu!
vojislav948 vojislav948 16:10 21.01.2011

najbolje je...


Ispada po ovome da je najbolje kod nas kada voz uopšte ne vozi, a mi neznalice tada psujemo i negodujemo. Možda je to jedina šansa da preživimo.
dolybell92 dolybell92 17:25 21.01.2011

Re: najbolje je...

vojislav948

Ispada po ovome da je najbolje kod nas kada voz uopšte ne vozi, a mi neznalice tada psujemo i negodujemo. Možda je to jedina šansa da preživimo.



Ponovo ovde treba begati u trnje od "gvozdenih konja"!
vojislav948 vojislav948 18:30 21.01.2011

Re: najbolje je...


Ponovo ovde treba begati u trnje od "gvozdenih konja

Tako je ja sam već pobego, ali ne u trnje Ima i boljih rešenja. Preko njiva daleko od druma. Sigurno je sigurno. Za svaki slučaj.
krkar krkar 16:27 21.01.2011

Re: rejlvej

maksa83

List of rail accidents in the United Kingdom



Ma nije uopšte uporedivo. Engleska ima najlošije i najviše tehnološki zastarele železnice u zapadnoj Evropi ali oni imaju u jednom danu više prometa nego Srbija za celu godinu. I njihov najsporiji pilićar prigradski brži je od naših ekspresa.

A što ih svake jeseni blokira lišće na pruzi - sami su krivi što se drže szarih sistema koje je odavno trebalo promeniti ali štede.
yugaya yugaya 01:24 22.01.2011

Re: rejlvej

Problem u UK slučaju je nastao zato što su privatizaciju radili tako da je prodato posebno pravo pružanja usluga transporta železnicom a posebno pruge, tako da dok su jedni brinuli o sigurnosti točkova po svojim pravilnicima, a drugi po nekim sasvim desetim o šinama, stvoren je prostor za potpuni kolaps i sigurnosti i pouzdanosti.


krkar krkar 14:50 24.01.2011

Re: rejlvej

Problem u UK slučaju je nastao zato što su privatizaciju radili tako da je prodato posebno pravo pružanja usluga transporta železnicom a posebno pruge, tako da dok su jedni brinuli o sigurnosti točkova po svojim pravilnicima, a drugi po nekim sasvim desetim o šinama, stvoren je prostor za potpuni kolaps i sigurnosti i pouzdanosti.


Nije. Problem je nastao što je cela operacija izošljarena i što država koja je privatizovala British Rail nije postavila standarde i minimalne zahteve novim upravljačima i operaterima.

Na isti način privatizovane su železnice u Nemačkoj i sve funkcioniše kako treba - jer je država svoj posao uradila i radi kako treba.
draft.dodger draft.dodger 17:00 21.01.2011

ZADAH TELA

dolybell92 dolybell92 17:01 21.01.2011

Šta da se kaže... još

jer nema mesta iznenađenjima... javašluk,
nekompetentost, KOOOORUPCIJAAAA,
(jel' to ne spada u lopovluk?)
...tek reka posta potok koji se smanjuje,
i naravno da će presušiti.

Kako mogu da tražim odgovornost od
običnih železničara - ako im je direktor
bio Šarančić - na to nemam pravo,
a ko je sada GenDir - pojma nemam,
i ko god da je - na isto mu dođe.

Ja se još uvek iznenadim kada nešto radi
normalno, mada i to sve ređe.



dolybell92 dolybell92 17:11 21.01.2011

Re:

Engleska ima najlošije i najviše tehnološki zastarele železnice


Baš takve kakve su - obožavam.
Izgledaju kao da su napravljene pre neki dan,
ne bi ih menjala ni za jednu drugu.



srdjan.pajic srdjan.pajic 17:13 21.01.2011

kamo dalje, rodjače?

vojislav948 vojislav948 12:13 22.01.2011

Re: kamo dalje, rodjače?


Ovo je granica tamo dalje je Srbija, ili se vrati ili putovanje skrati, a ima i treće ili se sunovrati. Jeb... li ga Mrka još gradi, a Tadić kontroliše.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:15 21.01.2011

Na izlazu iz parka

dolybell92 dolybell92 17:17 21.01.2011

...

veronika_kojen veronika_kojen 17:35 21.01.2011

Pitanje

Pre par dana sam prvi put išla linijom 708 u Zemun Polje i shvatila sam da linija ide direktno preko pruge. Ništa neobično, mislila sam, mora da nisam primetila semafor ili rampu, ali kad sam se vraćala nazad i pogledala drugi put pažljivije, videla sam da rampe nema (ili je slomljena, nisam videla), semafor ne radi, a vozač juri preko pruge ne stajući ni na jedan jedini trenutak da pogleda da li ide voz. Verovatno žuri da ispuni kvotu vožnji za dan.

Postoji samo jedno uzvišenje neposredno pred prelaz koje jednostavno nije dovoljno visoko da bi vozač usporio i autobus obično samo projuri preko njega.

Elem, ne razumem se u saobraćajni zakon i ne znam da li za svaki prelaz preko pruge mora postojati rampa ili semafor, ali ono što me najviše brine je to što su ti autobusi uvek dupke puni klinaca koji idu u školu u Zemun Polju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:40 21.01.2011

Re: Pitanje

videla sam da rampe nema (ili je slomljena, nisam videla), semafor ne radi, a vozač juri preko pruge ne stajući ni na jedan jedini trenutak da pogleda da li ide voz


To ono po sistemu "Neće valjda"?

Zezam se, pretpostavljam da čovek zna da je to neki levi kolosek i da vozovi tuda ne prolaze. Barem dok ga iskustvo ne demantuje.
veronika_kojen veronika_kojen 18:36 21.01.2011

Re: Pitanje

srdjan.pajic


Zezam se, pretpostavljam da čovek zna da je to neki levi kolosek i da vozovi tuda ne prolaze.


Prolaze! prodje barem pet-šest teretnjaka svaki dan...

srdjan.pajic

To ono po sistemu "Neće valjda"?


čini mi se

ali nije za šalu, zaista, nemam pojma gde da idem i kome da se žalim...
vojislav948 vojislav948 12:17 22.01.2011

Re: Pitanje


a vozač juri preko pruge ne stajući

Očito niste dobro sve videli, vozač zažmuri kada prelazi pružni prelaz, a i nema šta da vidi čuće se ako .... mislim...
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:44 22.01.2011

Re: Pitanje

zaista, nemam pojma gde da idem i kome da se žalim...

Gradski sekretarijat za saobraćaj, zgrada u 27. marta
veronika_kojen veronika_kojen 16:17 22.01.2011

Re: Pitanje

Milutin Milošević
zaista, nemam pojma gde da idem i kome da se žalim...

Gradski sekretarijat za saobraćaj, zgrada u 27. marta


Hvala, pogledaću na netu tačnu adresu

a prvog mi slobodnog dana, idem da se žalim,
freehand freehand 18:22 21.01.2011

Raketno gorivo za rekatne železnice

Kad čovek malo prebere po sećanju i arhivi, ispostavi se je ovaj događaj nastavak niza.
A ovo, na primer, pokazuje da ne mora ljudski faktor u vidu Pere ložača da bude kriv (kao što najčešće i nije), kao i da neke kolege blogeri nisu baš slavno radili ni pre nego što su posatli ex.
Sistem i država su za jedan ozbiljan, ali baš ozbiljan remont.
Samo, problem je što se remont takvog tipa ne poverava ni nestručnima ni nedoraslima (pa vi prepouznajte ko je ko);
najbliži sam da se tu složim sa Krkarom oko izbora konsultanata i izvođača, ali ako bi moglo da prođe bez Šumarica i 100 za jednog.
A onaj jarak je naš srpski metod, odvajkada. I najvolemo ako je kum ili neka familija...
tsunade tsunade 19:22 21.01.2011

ni kod babe nema dzabe

Dokle god je javni transport socijalna kategorija, ja chu gledati da koristim auto. Ovde su svi navikli da se vozikaju dzabe (popust za decu, studente, penzionere, novinare, shankere, kelnere, kuvare, automehanicare...). I svi ce progutati i ocajan kvalitet usluge a i zivot che rizikovati, samo da se voze za dz. Kad budemo kartu na relaciji Beogrd-Podgorica plachali 70, 80, 100 evra u jednom pravcu, mozemo si dati za pravo i da zakeramo. Ovako, sve je to alajbegova slama, gde ostalo tu propalo, koga bole pajp dal je kocnica ispravna i koliko che ljudi da strada kad se ne zna ko pije a ko placha i svi tu sede da ubiju vreme do penzije.
tsunade tsunade 19:23 21.01.2011

ni kod babe nema dzabe

Dokle god je javni transport socijalna kategorija, ja chu gledati da koristim auto. Ovde su svi navikli da se vozikaju dzabe (popust za decu, studente, penzionere, novinare, shankere, kelnere, kuvare, automehanicare...). I svi ce progutati i ocajan kvalitet usluge a i zivot che rizikovati, samo da se voze za dz. Kad budemo kartu na relaciji Beogrd-Podgorica plachali 70, 80, 100 evra u jednom pravcu, mozemo si dati za pravo i da zakeramo. Ovako, sve je to alajbegova slama, gde ostalo tu propalo, koga bole pajp dal je kocnica ispravna i koliko che ljudi da strada kad se ne zna ko pije a ko placha i svi tu sede da ubiju vreme do penzije.
tsunade tsunade 19:43 21.01.2011

Re: ni kod babe nema dzabe

Od Beograda do Podgorice ili obratno, za putovanje u drugom razredu treba izdvojiti 19,20 evra, odnosno 28,80 evra u prvom razredu. Povratna karta na relaciji Beograd-Podgorica-Beograd sada košta 38,40 evra za drugi razred vozova i 57,60 evra za prvi razred.
dolybell92 dolybell92 21:13 21.01.2011

Re: ni kod babe nema dzabe

tsunade
Od Beograda do Podgorice ili obratno, za putovanje u drugom razredu treba izdvojiti 19,20 evra, odnosno 28,80 evra u prvom razredu. Povratna karta na relaciji Beograd-Podgorica-Beograd sada košta 38,40 evra za drugi razred vozova i 57,60 evra za prvi razred.


To je i normalno, što se duže voziš, skuplje i plaćaš,
samo što prvim razredom udobnije kasniš pa je i cena viša...jednostavno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana