Budućnost| Ekologija| Planeta| Život

pažnja pažnja : Codex Alimentarijus

JJ Beba RSS / 20.01.2011. u 22:41

 zabraniće mi nanu i majčinu dušicu?

Globalni trud da se izvan zakona stave trave,vitamini i prirodni dodaci je već u tijeku, i već za 4 mjeseca će se kriminalizirati I zabraniti stotine prirodnih proizvoda u Velikoj Britaniji i diljem Europske Unije. Sve je to dio direktive koja je u EU akte uvedena još 2004.godine,  a koja podiže praktički nesavladive  prepreke protiv proizvođača prirodnih lijekova, zahtijevajući da ti lijekovi budu licencirani prije prodaje. Zahtjevi licenciranja su, pogađate, tako uređeni da gotovo nijedna biljka ne može ispuniti njihove zahtjeve za licencu.
 
Za licenciranje samo jedne kulture biljaka u EU potrebno je izdvojiti 125,000 do 180,000 USD , a pošto biljka ne može biti patentirana, vjerujem da ne postoji tvrtka koja bi mogla toliko izdvojiti za licenciranje, a kamoli pojedinci koji se bave proizvodnjom prirodnih lijekova.  Ali nravno,to je bila i namjera vladara svijeta i direktora farmaceutskih kompanija, koji se desetljećima bore protiv konkurencije prirodne medicine.

Ono što se već sad događa i kao realnost nameće u Europskoj uniji, u budućnosti bi moglo vrlo lako postati globalnom praksom te bi se bavljenje prirodnom medicinom bez spomenutih licenci okarakteriziralo kao kazneno djelo. Bilo kako bilo, u slijedećih nekoliko mjeseci trgovine zdrave hrane u EU će morati povući “ilegalne” prirodne i biljne proizvode sa svojih polica, pa će tako tako ljudi koji su ovisili o prirodnim lijekovima, morati početi koristiti zamjenske farmaceutske lijekove.

I to je bit svega; korumpirane i s farmaceutskim gigantima umrežene vlade europskih država,  točno znaju kako će nestankom prirodnih lijekova sa polica ljudi odmah pohitati doktorima. Prodajom tih lijekova stvara se profit koji spomenute političare i održava na vlasti, a obični ljudi polako dobijaju osjećaj “vrtnje u začaranom krugu”. Takav zakon može također natjerati ljude da prirodne lijekove traže iz izvora u kojima nema kvalitativnih kontrola.

Dr. Robert Verkerk, osnivač “Alijanse za prirodnu medicine” tako izjavljuje: "Tisuće ljudi diljem EU ovisi o prirodnim lijekovima. Oni ne uzimaju te proizvode jer su bolesni- oni uzimaju te proizvode da ostanu zdravi. Ako se te proizvode povuče s tržišta, ljudi će onda tražiti druge izvore, kao npr.internet, gdje je veliki rizik da im se ponudi slabija kvaliteta proizvoda ili proizvod koji uopće neće djelovati".

Zaista, teorija da postoji globalna zavjera koja želi ljude prisiliti da uzimaju farmaceutske lijekove i da koriste samo konvencionalnu medicinu (zapadni način liječenja) - čini se sve više surovom realnošću. Vlade širom svijeta očito ne žele da imate pravo na slobodu vašeg zdravlja , jer "slobodan izbor" ukazuje da će se milijuni ljudi odreći trovanja lijekovima konvencionalne medicine, a što globalnom “establishmentu” nikako nije u interesu.

AUTOR: Mike Adams
urednik časopisa “NaturalNews.com”

izvor

http://www.4dportal.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1102%3Azabrana-prirodnih-lijekova-u-eu-4-mjeseca-do-farmaceutske-diktature&catid=40%3Acrna-kronika&Itemid=105&lang=hr



Komentari (174)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 22:46 20.01.2011

nanu im naninu,

sa'ce gajimo na terasi, k'o maru!
JJ Beba JJ Beba 22:49 20.01.2011

Re: nanu im naninu,

angie01
sa'ce gajimo na terasi, k'o maru!

jbt meni ni poljanče nije dovoljno
kamo žalfija, kamo limun trava, kamo kantarion...
mlekac mlekac 09:38 21.01.2011

Re: nanu im naninu,

angie01
sa'ce gajimo na terasi, k'o maru!

Ja je i inace gajim na terasi. I bosiljak, i maticnjak, i lavandu, i ruzmarin, i majcinu dusicu...

Au!!! Pa nisam ni znala da u meni cuci big time krimos!
sentinel26 sentinel26 19:57 21.01.2011

Re: nanu im naninu,

angie01
sa'ce gajimo na terasi, k'o maru!

Ja sam prošle godine kupovao licencirane kantarion i majčinu dušicu u apoteci u Briselu.

Istina nemaju ih sve apoteke.

Cijena je - boli glava.

Ponesete nazive na engleskom i na latinskom, mada sam uvidio da tamo veliki broj apotekara slabo zna latinski.

*********************
Imali smo (nažalost više ne ) čovjeka na blogu koji o Codex Alimentariusu zna više od Aleksića i koji je bio pripremio poveliki tekst za blog ali je njemu oduzeta a.o. poslije dvije divljačke hajke na njega.
JJ Beba JJ Beba 21:35 21.01.2011

Re: nanu im naninu,

imali smo (nažalost više ne ) čovjeka na blogu koji o Codex Alimentariusu zna više od Aleksića i koji je bio pripremio poveliki tekst za blog ali je njemu oduzeta a.o. poslije dvije divljačke hajke na njega.

ko je to?
neka se javi kao komentator ako tako vlada materijom, volela bih da nas uputi.
JJ Beba JJ Beba 22:46 20.01.2011

za one koji bi da znaju više

Nikola Aleksic


peticija građana srbije

Поштоване даме и господо,
ми, доле потписани грађани Србије захтевамо:

да се задржи постојећа законска регулатива о забрани узгајања и промета генетски модификованог семена (ГМО) у комерцијалне сврхе,
да се униште сви незаконски посађени генетски усеви у Србији, држaви чији закон јасно забрањује узгој и промет ГМО,
да се укину сва експериментална поља под ГМО,
да се не дозволи узгајање ГМО садница по нашим шумама,
да се забрани увоз ГМО сачме и друге ГМО хране намењене исхрани животиња, будући да је данас већ и научно доказано да оваква храна штети самим животињама, па и човеку кроз ланац исхране.
да се забрани увоз хране и производа који у себи садрже ГМО састојке,
да се одмах започне јасно и потпуно прецизно информисање граћана путем декларација на прехрамбеним проиводима да ли артикал садржи ГМО. Према кодексу о храни Codex Alimentarius обележава се храна која садржи најмање 0,9% ГМО у себи. Грађани Србије захтевају да се јасно декларише свако, па и најмање присуство ГМО, јер смо уверени да и оно представља огроман ризик по здравље,
да се читава територија Републике Србије прогласи зоном без ГМО. Желимо да се пољопривреда Србије окрене органској производњи. Према истраживањима која су спроведена и доступна јавности за 3 године органске пољопривреде, Србија би могла да има профит од 7 милијарди Евра.
да се омогући јавна расправа тима независних стручњака, пре него што се у скупштинску процедуру упути предлог за промену постојећег Закона о генетски модификованим организмима (Сл. гласник РС 41/09) којим се строго забрањује узгајање и промет ГМО у комерцијалне сврхе.
Генетски модификовани организми (ГМО) је термин за животне форме добијене у лабораторији, насилним комбиновањем гена различитих врста, а које се никада не дешава у природи. Људско тело није програмирано за овакву врсту хране. Постоји листа од 65 научно документованих ризика по здравље од исхране са ГМО, међу којима су и:

1. стерилитет,
2. карциноми,
3. импотенција,
4. Алцхајмерова болест,
5. хроничне алергијске реакције,
6. Morgellons болест,
7. EMS (еозинофилија мијалгија синдром),
8. токсичке реакције
9. и многе друге озбиљне болести које захватају све већи број становника планете.

Преко 800 научника из 84 земље потписало је отворено писмо „Научници света свим владама“ у којем захтевају забрану на патент за живот и упозоравају о огромној опасности од генетски модификоване хране и генетски модификованог семена. Британска медицинска асоцијација са преко 100.000 лекара захтевала је забрану ГМО.

Седам савезних држава Америке жели да изведе на суд корпорацију Монсанто (која је највећи произвођач ГМО – иста корпорација која је производила хемијске отрове за рат у Вијетнаму, као и ДДТ). Greenpeace као најјача међународна организација за заштиту природе, захтева да се суди Монсанту за штету коју је изазвао светском еколошком систему. Америчка академија за медицину животне средине захтева глобалну забрану ГМО.

За то време у Србији се намеће измена закона којом би се дозволило узгајање и промет ГМО!

Генетски модификована храна је велика опасност по здравље људи и целог еколошког система. Генетске манипулације угрожавају не само човека већ и све животне форме. Модификовани облици живота репродукују се и укрштају са природним организмима, шире се у еколошку средину на начин који не може да се предвиди нити контролише.

Генетски модификовано семе је непроцењиво озбиљна опасност биодиверзитету, као и здрављу земљишта и нашим аутохтоним сортама. Генетска загађеност када се једном дозволи, више никада не може да се очисти.

Генетски модификовано семе је патент, приватно власништво, тако да корпорација која има право на овај патент не дозвољава произвођачима да сачувају семе за наредну сетву, већ семе мора наново да се купује за сваку сетву. Ко контролише храну, контролисаће и свет!

Генетски инжењеринг не храни гладне, нити је решење да се нахрани светска популација.

Србија има потенцијал да произведе, без примене ГМО, два пута више хране него што је потребно да би прехранила своје становништво!

Ми смо против свих патената на биљке, животиње и људе, као и на њихове гене. Живот није креиран да би био намењен за индустријско власниство!

Поштоване даме и господо чланови Владе, обраћамо Вам се мирним и законским путем јер искрено верујемо да Ви имате свест, сазнање и моралне вредности да заштитите себе и своју децу, све грађане Србије и своју земљу.

Захтевамо да се цела Србија прогласи зоном без ГМО!

Поштовани грађани,

Србији је на снази закон о забрани узгајања генетски измењеног семена у комерцијалне сврхе и његовог промета. Под утицајем интересних група припрема се измена овог закона, чиме би се ова забрана укинула. Уколико то дозволимо, наша будућност и будућност наше деце биће угрожена.
Зато вам се обраћамо са овом узнемирујућом информацијом и молбом да нам пружите подршку својим потписом на петицији грађана Србије којом се тражи задржавање забране узгајања и промета генетски измењеног семена, забрану увоза и прераду таквих производа.

Генетски измењени организми не постоје у природи. Настали су у лабораторији насилним мешањем гена животиња и биљака, или у природи неспојивих врста биљака које изазивају или могу да изазову најтеже алергијске реакције и друге тешке болести код људи. Мешањем гена свиње и човека да би убрзали раст свиње, постајемо канибали. Мешањем гена риба и морског краставца са генима парадајза и другог поврћа, ризикујемо да нам се у некој генерацији роде деца која ће уместо ушију имати рибље репове, а уместо носа морски краставац. Поред тога, овакве комбинације код људи изазивају поред тешких алергија и малигна обољења, импотенцију, стерилност, атрофију (смањење запремине) мозга, превремену сенилност, рађање ментално заостале деце, шећерну болест, обољења јетре, гуштераче, бубрега и других тешких болести.
Када се једном посеје овакво генетски измењено семе било које биљке, оно се више не може контролисати, нити спречити њено ширење и негативни утицај на природу у целини.

Наведени закон се мења да би се обезбедио интерес међународних компанија које производе такво семе које произвођач мора куповати за сваку нову сетву, јер је такво семе стерилно, чиме се обезбеђује велики профит овим компанијама које се играју Бога. Произвођачи генетски измењеног семена знају за последице употребе семена и меса животиња храњених овим производима, али у похлепној трци за профитом, њима ништа није свето и спремни су да униште пола човечанства ради профита и апсолутне контроле над остатком човечанства.

Ради опстанка нашег народа, позивамо вас да се својим потписом на овој петицији супротставимо сулудој намери Владе Републике Србије да изменом закона омогући угрожавање здравља и наше будућности. Свако од нас има у свом окружењу своје ближње, пријатеље и познанике, понудите им да се и они придруже овој петицији потписом на другој страни овог летка у циљу општег добрa.

Попуњени летак са сакупљеним потписима молимо да доставите на адресу
Еколошког покрета Новог Сада, Војвођанских бригада 17, 21 000 Нови Сад, где је смештено упориште за одбрану здравља и будућности становника Србије.

Можете се обратити и на телефоне 021-529-096, 021-420-175, 021-524-970, e-mail: ekopokretns@gmail.com ради добијања потребних информација или савета.

Позивамо и све невладине организације да својим писаним изјавама колективно подрже ову петицију и своје изјаве пошаљу на исту адресу.

Одбор за припрему петиције

Генетски модификована храна

Никола Алексић: Погубни Codex Alimentarijus, видео прилог

Рима Лејбоу: Зло фармације прождире свет, Codex Alimentarius
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:38 22.01.2011

Re: za one koji bi da znaju više

Neverovatno koliko u ovo doba svima lako dostupnih informacija, ljudi nasedaju na gluposti. Tako je onomad bila gomila "brižnih" koji su širili paniku kako mrski zapad hoće da otruje sve pravoslavce hranom koja ima UŽASNI aditiv E330, i da nikako to ne treba kupovati (a ponajbolje je odmah spaliti svaku radnju koja ima takve proizvode) - kad ono, a to najobičnija limuska kiselina ;>

A sve bi bilo drugčije da je Pera odmah otišao u policiu, ups ne, nego da se pre širenja nepismenih "Važno! Važno! Upozorenje!" kojekakvih izbeglica iz Mikijeve Palme, potroši barem 2 minuta da se saznaju činjenice. Posle toga je lako ;>

Dakle dajte učinite sebi uslugu pa pročitajte makar Wiki deo o tom Zloglasnom CA, pa onda krenite da plašite decu slikama Zle Piramide.

http://en.wikipedia.org/wiki/Codex_Alimentarius
inco inco 09:20 24.01.2011

Re: za one koji bi da znaju više

Kakva gomila paranoidnog bullshit-a, k'o da je upravo pobeglo iz Treceg Oka... Ti stvarno verujes u ovo? If so, I have a truck of bricks to sell you
JJ Beba JJ Beba 14:18 24.01.2011

Re: za one koji bi da znaju više

inco
Kakva gomila paranoidnog bullshit-a, k'o da je upravo pobeglo iz Treceg Oka... Ti stvarno verujes u ovo? If so, I have a truck of bricks to sell you

ja ne verujem niušta šta mi se servira, i u svim oblastima koje me zaokupljaju sama stvaram svoje viđenje. pogotovo ne verujem u mainstream mišljenje.
Ono u šta verujem je da je ćutanje najgore i da treba biti upoznat sa razlićitim viđenjiema, ma kako ona bila čudna ili neverovatna. Kad sam bila klinka mislila sam su neke SF knjige i priče i futuristički romani koje sam gutala samo SF priče i romani, a danas živimo taj život.
teško da meni može bilo ko šta proda, ja sam antipotrošač
yugaya yugaya 00:29 25.01.2011

Re: futuristički život

"Frankenstein foods "



The rice with human genes
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:03 20.01.2011

""""

zabraniće mi nanu i majčinu dušicu?


E bas volim! :)
Kad niste hteli da zastitite drugu plemenitu biljku, duvan, od stigmatizovanja sad vidite sta cete, ali bez mene :)

Ma jeste taj kodeks alimentarijus prilicno misticna stvar ali....
Bar sto se tih GMO tice cini mi se da se olako odbacuje i osudjuje.

Edit

Slusam sad ovog Nikolu Aleksica i....
Laicki Bebo, bas laicki
Covek recimo odobrava upotrebu hibrida kukuruza a tom monsanto semenu zamera sto se samo jednom moze upotrebiti pa se svake godine mora kupovati novo.
Pa i hibridno seme kukuruza koji on odobrava se samo jednom moze uoptrebiti i svake godine se mora kupovati novo.
JJ Beba JJ Beba 23:13 20.01.2011

Re: """"

Kad niste hteli da zastitite drugu plemenitu biljku, duvan, od stigmatizovanja sad vidite sta cete, ali bez mene :)

ja nemam problem sa uzgojem duvana, imam problem sa pušačima koji duvaju k'o na takmičenju.
nisam sigurna da uzgajivači duvana moraju po zakonu da licenciraju svoj uzgoj. hoću da kažem, čajeve tretiraju kao prirodne lekove i za njih traže da budu licencirani.
ti zahtevi su takvi da jedva mogu da se ispune.
a ja nit pušim nit pijem kafu, samo čajeve, što biljne što crno/belo/zelene, pa ti vidi kako mi je
Jukie Jukie 23:17 20.01.2011

Re: """"

JJ Beba
čajeve tretiraju kao prirodne lekove i za njih traže da budu licencirani.

Zar čajevi nisu ili začin ili sok?
Tj. da li će da zabranjuju ceđenje soka iz pomorandže? Ako ne, onda čaj od kamilice spada u isto to. Napitak od biljke.
A nana i mnoge druge stvari se koriste kao začini u kuvanju. Gde spada origano?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:19 20.01.2011

Re: """"

nisam siurna da uzgajivači duvana moraju po zakonu da licenciraju

Pa neka vrsta licenciranja postoji.
Ne moze seljak da odluci da gaji duvan, da ode u polj apoteku kupi seme i da zaseje kao npr kukuruz ili psenicu. Mora biti evidentiran kao proizvodjac i odobrena mu, tj omogucena proizvodnja.
Ali to nije tema vec ovi sto hoce sve da uzmu pod kontrolu od duvana pa do cajeva. Naravno da to ne treba dopustiti ako se moze spreciti.
Ali ne znam da li je u paketu zabrana uzgoja lekovitog bilja i GMO?
JJ Beba JJ Beba 23:21 20.01.2011

Re: """"

Laicki Bebo, bas laicki

ne znam da li jeste, al više verujem njemu nego ministrima i ostalim vladarima.
zato sam i okačila ovo što sam pronašla. možda će da se nađe neko koga se tiče(a ko nije laik za hibridni kukuruz i ostali genetski inženjering kao ja) pa će da me uputi, smiri...
da muvaju sa svim tim u to sam sto posto sigurna
JJ Beba JJ Beba 23:26 20.01.2011

Re: """"

Ali ne znam da li je u paketu zabrana uzgoja lekovitog bilja i GMO?

pa vidiš da hoće da ga licenciraju.Viš šta kže čovek Za licenciranje samo jedne kulture biljaka u EU potrebno je izdvojiti 125,000 do 180,000 USD , a pošto biljka ne može biti patentirana, vjerujem da ne postoji tvrtka koja bi mogla toliko izdvojiti za licenciranje, a kamoli pojedinci koji se bave proizvodnjom prirodnih lijekova.
dakle u budućnosti u budućnosti bi to postalo praksa i onda bi se bavljenje prirodnom medicinom bez spomenutih licenci okarakterisalo kao kazneno delo.
JJ Beba JJ Beba 23:31 20.01.2011

Re: """"

A nana i mnoge druge stvari se koriste kao začini u kuvanju. Gde spada origano?

jbg ne znam, origano je začin, ja i nanu i žalfiju i limun travu koristim i kao začin. ja kapiram sve ovo da se i hrana tretira kao lek. u tom smislu trgovine zdrave hrane u EU će morati povući ilegalne prirodne i biljne proizvode sa svojih polica, pa će tako tako ljudi koji su zavise od njih morati da počnu d kosrite slične farmaceutske. tako ja kapiram Možda će nanu i origano da proizvodu Galenika ili Bayer
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:32 20.01.2011

Re: """"

ne znam da li jeste,

Jeste.
Pomnije hibride "beli" i "crveni" sto je totalna glupost jer to nisu hibridi a hibrida ima na stotine.

ko nije laik za hibridni kukuruz i ostali genetski inženjering kao ja)


Drugog kukuruza osim hibridnog skoro i da nema. Ima ali su to bas neznatne kolicine i povrsine da su zanemarljive.
Ali hiridizacija i genetski inzenjerihg su dve razlicite stvari.
Hibridizacija je ukrstanje dve ili vise sorata za dobijanje primosnijeg potomstva ali problem je sto se ta povecana plodnost (heterozis. hibridna snaga) javlja samo u prvoj generaciji tog potomstva pa se svake godine mora nanovo ukrstati one dve ilivise sorata sto znaci d ase svake godine mor akupovati seme.
Genetski inzenjering je "cackanje po genomu pincetom". Naravno ne bukvalno ali u sustini to nije prirodni proces za razliku od hibridizacije i to je ono sto plasi.
Ali plasi samo u smislu da niko nemoze da bude siguran da se nekada ko znakad nece desiti neka ko zna kakva posledica jer covecanstvo nema iskustva sa "cackanjem po genomu pincetom"
Dakle za sada tih posledica nema a GMO se vec upotrebljavaju nekoliko decenija a da li ce se nekad kad kakve i d ali uopste javiti negativne posledice se ne zna.
Dr M Dr M 23:48 20.01.2011

Re: """"

EU potrebno je izdvojiti 125,000 do 180,000 USD , a pošto biljka ne može biti patentirana, vjerujem da ne postoji tvrtka koja bi mogla toliko izdvojiti za licenciranje, a kamoli pojedinci koji se bave proizvodnjom prirodnih lijekova.


Da probam da prenesem ono sto sam cuo preksinoc, pijuci caj

Od 1. januara, lek je samo ono sto je licencirano kao lek, kod nadlezne ustanove.
Vise se ne priznaje kategorija Pomocna lekovita sredstva, razni strepsili i apilecitini. Ko hoce da ih prodaje mora da ih registruje kao lek, sto nece moci jer se ne zna tacan mehanizam dejstva; ako se zna mehanizam dejstva mora da se plati, kod nas 500.000 RSD.
Travke i ostalo ce smeti da se prodaju ali nece smeti da se naznaci da Leci od.. i morace da se plati 140.000RSD za svaki proizvod.

Ovo ce da oteza zivot malim proizvodjacima, o korisnicima da i ne govorimo; na njih ce da se prevali trosak.

Sto se tice GMO semena, prava opasnost je u tome sto ce, na kraju, samo neki Monsanto da proizvodi to seme pa ako neki njihov direktor ustane na levu nogu...
JJ Beba JJ Beba 23:56 20.01.2011

Re: """"

Od 1. januara, lek je samo ono sto je licencirano kao lek, kod nadlezne ustanove.

to je usvojeno?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:01 21.01.2011

Re: """"

Sto se tice GMO semena, prava opasnost je u tome sto ce, na kraju, samo neki Monsanto da proizvodi to seme pa ako neki njihov direktor ustane na levu nogu


To spocitava i Nikola Aleksic a i mnogi drugi.
Mozda to jeste jedna od opasnosti i mozda cak i namera tog monsanta ali ne vidim ja to kao najveci problem. Prvo nema ni monsantno ni bilo ko mehanizme da drugome zabrani da pravi takvo seme a genetski inzenjering nije tako nepoznata stvar da samo monsanto zna kako se to radi.
U prvi mah mozda bion bio monopolista ali na dugi rok nema sanse.
Opasnost jeste u tome sto ni zagovornici GMO ne mogu apsolutno da iskljuce moguce negativne posledice ali ni porotivnici ne moigu da dokazu postojanje istih ili da sa sigurnoscu tvrde da ce se ikad javiti.
Dalje sam genetski inzenjering se moze opasno zloupotrebiti pa j ei to jedna od opasnosti.
Medjutim, cinjenica je da se covecanstvo na planeti povecava a zemljiste koje je osnovni cinilac proizvodnje hrane smanjuje pa je veoma logicno pretpostaviti da ce doci trenutak da raspolozivo zemljiste nece biti dovoljno za proizvodnju potrebne kolicine hrane za ljude.
Posto se povrsina zemljista ne moze povecati ostaje mogucnost da se na istoj povrsini poveca kolicina proizvedene hrane a tose moze postici jedino povecanjem prinosa. Primena GMO je nacin da se prinosi drasticno povecaju ali odna se javlja problem eventualnih mozda i katastrofalnih posledica.
Posto ne postoji srugi nacin za rapidno povecanje prinosa ja sam uveren d aje primena GMO neminovna.
Dr M Dr M 00:01 21.01.2011

Re: """"

JJ Beba
Od 1. januara, lek je samo ono sto je licencirano kao lek, kod nadlezne ustanove.

to je usvojeno?


Kazala mi osoba koja ima malu firmu za proizvodnju sredstava za dezinfekciju.

Imala desetak proizvoda sa istom recepturom, morala da smanji na tri, nije mogla da plati.

Sad mi je kasno da se raspitam za detalje, gde sad da je zovem, i tako je besna zbog svega ovog..
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:03 21.01.2011

Re: """"

to je usvojeno?


Nije bre
Dr M Dr M 00:07 21.01.2011

Re: """"

Posto ne postoji srugi nacin za rapidno povecanje prinosa ja sam uveren d aje primena GMO neminovna.


U pravu si HCM..
Mozda tu ima neke sanse i za nas, samo treba ubediti vladu da skrene sredstva u pravcu biotehnologije, vec smo dokazali da ne umemo da napravimo automobile a uporno se trudimo..<_<
Dr M Dr M 00:09 21.01.2011

Re: """"

hoochie coochie man
to je usvojeno?


Nije bre


Raspitaj se, mozda je onaj caj koji sam pio bio mnogo jak..
ecce-florian ecce-florian 00:12 21.01.2011

Re: """"

Kazala mi osoba koja ima malu firmu za proizvodnju sredstava za dezinfekciju.

E da drme, zamalo da zaboravim savet o vezi stopala i kokošaka.
Sad sam se setio da te nešto zamolim.Kad ustane, pitaj osobu dal' radi radi i preparate za dezinfekciju vode na bazi natrijum hlorita?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:13 21.01.2011

Re: """"

Raspitaj se, mozda je onaj caj koji sam pio bio mnogo jak


Prilicno sam siguran da kodek alimentarijus u Srbiji nije usvojen jer sam uveren da on mora biti usvojen u skupstini.
Pojavljuju se proizvodi koji su obelezeni znakom i natpisom kodex alimentarijus pa to izaziva nedoumice ali to su, koliko sam upucen uvozni proizvodi a kod nas naravno nije zabranjen uvoz takvih proizvoda.
Dr M Dr M 00:18 21.01.2011

Re: """"

Prilicno sam siguran da kodek alimentarijus u Srbiji nije usvojen


Ne kazem da je Codex usvojen, ali ovo sa registracijom vec radi. Ako cujem suprotno, javicu..Mozda je budzet malo prazan pa..
Dr M Dr M 00:20 21.01.2011

Re: """"

ecce-florian
Kazala mi osoba koja ima malu firmu za proizvodnju sredstava za dezinfekciju.

E da drme, zamalo da zaboravim savet o vezi stopala i kokošaka.
Sad sam se setio da te nešto zamolim.Kad ustane, pitaj osobu dal' radi radi i preparate za dezinfekciju vode na bazi natrijum hlorita?


Odmah ujutro pa cu da javim, ali mislim da ne..
JJ Beba JJ Beba 00:23 21.01.2011

Re: """"

Posto ne postoji srugi nacin za rapidno povecanje prinosa ja sam uveren d aje primena GMO neminovna.

ali protivnici kažu da je njveća pretnja stanovnicima planete upravo upotreba GM biljaka i životinja. Oni kažu da genetski modifikovan matreijal, DNK genetski modifikovanih organizama, ulazi u svaki DNK biljaka i životinja sa kojima stupi u kontakt. kažu da se tako kreiraju proteini koji nikada nisu postojalina planeti i da tako genetski modifikovana hrana prouzrokuje sterilitet, kancer, razne autoimune bolesti. kapiram da je tolika lov u igri da korumpirane političare i cele vlade zabole za posledice za nas, obične smrtnike.
ecce-florian ecce-florian 00:23 21.01.2011

Re: """"

@jjbeba
ja i nanu i žalfiju i limun travu koristim i kao začin

veća sam se zabrino da koristis samo kao začin
Evo ti linkaiz 2008.Inače i na Josif Pančić kutiji flosa piše da ne bi trebalo koristiti kao čaj duže od dve nedelje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:25 21.01.2011

Re: """"

Mozda je budzet malo prazan pa..


Ili parcijalno pa na mala vrata :)
A na kraju ostave nesto sto je prihvatljivo pa to izglasaju javno.
Mislim ako smo i dotle dosli stvarno jebiga.
JJ Beba JJ Beba 00:26 21.01.2011

Re: """"

Ne kazem da je Codex usvojen, ali ovo sa registracijom vec radi. Ako cujem suprotno, javicu..Mozda je budzet malo prazan pa..

da i j sam pitala za registraciju prirodnih lekova, biljnih preparata...
ja sam podjenako zabrinuta i zbog ovog što se sprema nani i kantarionu, ali ali me brine i taj usrani Codex
JJ Beba JJ Beba 00:30 21.01.2011

Re: """"

ecce-florian
@jjbeba
ja i nanu i žalfiju i limun travu koristim i kao začin

veća sam se zabrino da koristis samo kao začin
Evo ti linkaiz 2008.Inače i na Josif Pančić kutiji flosa piše da ne bi trebalo koristiti kao čaj duže od dve nedelje.

ne mogu da otvorim taj linak,
žalfiju pijem svako jutro u sastavu- žalfija, kantarion, nana, melisa (limun trava, matičnjak) tzv Brojsov čaj
hmmm to dve nedelje, to je po novom?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:32 21.01.2011

Re: """"

ali protivnici kažu da je njveća pretnja stanovnicima planete upravo upotreba GM biljaka i životinja.


Oni koji dosta laicki tome prilaze tako tvrde. I oni tvrde da su posledice vec tu ali primeti da nikad ne iznose konkrentne podatke vec podatke tipa stotine hilajda u nekom gradu i slicne.
Naravno da ne moze dnk iz GMO uci u dnk biljke i zivotinje sa kojom ova stupi u kontakt (u kontakt sa gm sojom stupaju svi koji manipulisu njom od seljaka do krajnjeg korisnika) vec se radi o lancu ishrane i da je to moguci (ali ne i dokazani) nacin da GMO stetno utice na ljude.

Dr M Dr M 00:35 21.01.2011

Re: """"

ja sam podjenako zabrinuta i zbog ovog što se sprema nani i kantarionu


Ne brini, prodavace se i dalje, samo pod imenom Menta piperita i cena ce da bude piperita.
ecce-florian ecce-florian 00:36 21.01.2011

Re: """"

popravio link
dal je po novom il' po starom, tako piše na kutiji
JJ Beba JJ Beba 00:43 21.01.2011

Re: """"

Oni koji dosta laicki tome prilaze tako tvrde. I oni tvrde da su posledice vec tu ali primeti da nikad ne iznose konkrentne podatke vec podatke tipa stotine hilajda u nekom gradu i slicne.
Naravno da ne moze dnk iz GMO uci u dnk biljke i zivotinje sa kojom ova stupi u kontakt (u kontakt sa gm sojom stupaju svi koji manipulisu njom od seljaka do krajnjeg korisnika) vec se radi o lancu ishrane i da je to moguci (ali ne i dokazani) nacin da GMO stetno utice na ljude.

dakle ti kažeš da mogu da na miru spavam, da nama i našoj deci ne preti nikava opsanost? da je GMO sejf?
što se mene tiće ja sam više za svoju baštu, al nemam ni balkonče.
moraću da razmislim gde zaorem. u kući imam svoju nanu, dve vrste bosliljka ostalo nabavljam divlje iz prirode, ili kupujem od "mojih" seljanki na zelenjaku, ili po radnjama zdrave hrane
JJ Beba JJ Beba 00:45 21.01.2011

Re: """"

dal je po novom il' po starom, tako piše na kutiji


to mu dođe ko ono da čaj od belog sleza za iskašljavanje samo tri dana i basta.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:51 21.01.2011

Re: """"

u kući imam svoju nanu, dve vrste bosliljka


I jos, i jos ? :)

dakle ti kažeš da mogu da na miru spavam

Da.
da nama i našoj deci ne preti nikava opsanost?

To izgelda niko ne moze da nam tvrdi a ja samo verujem da je GMO neminovnost pa sta nam bude.
Ja se nadamna ce sve da bude u redu pod uslovom da se to ne zloupotrebi a mogucnosti za to su ogromne.
Ali ima ih i u drugim oblastima nauke zar ne?


što se mene tiće ja sam više za svoju baštu, al nemam ni balkonče.

Al je lepo biti seljak, moja zemlja, moj kucerak, tamo njiva, ovde sad, eno sunca, evo hlad :)
JJ Beba JJ Beba 01:04 21.01.2011

Re: """"

dakle ti kažeš da mogu da na miru spavam


Da.

eno dole sam okačila razgovor sa Árpádom Pusztaiem, naučnikom koji se bavio GMO. on govori sasvim suprotno
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:11 21.01.2011

Re: """"

eno dole sam okačila razgovor sa Árpádom Pusztaiem, naučnikom koji se bavio GMO. on govori sasvim suprotno


Idem da citam vidim mada ne verujem da ce nesto drasticno novo reci.
Ali javljam se kad pogledam.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:40 21.01.2011

Re: """"

Ali javljam se kad pogledam.

Pogledao
Pa otprilike ono sto smo pricali. Neistrazeno dovoljno, bez garancija da ce sve proci bez posledica ali i bez dokaza o stetnosti.
Uocljiva je njihova teznja da navedu kakve takve dokaze o stetnosti pa se malo i gube u tome.
Recimo kaze da su krave radije birale nemodifikovanu od modifikovane hrane ali sve da je to tako, (mada po nacinu kako je on to opisao jasno je da taj nikada nije video krave prilikom hranjenja, onh tu scenu opisuje kao da se radi o dobro uvezbanim glumcima a ne kravama, dodju do jedne, omirisu je, odu do druge omirisu i nju, nju pojedu a u povratku ponovo svrate do prve ponovo je omirisu, okrenu se i odu...krave se nikada tako ne ponasaju) ali, sve i da radije uzimaju nemodifikovanu hranu to jos nista ne govori. Zivotinje takodje radije uzimaju beli nego zuti kukuruz ida li to znaci da zuti treba da bude zabranjen?
Dalje prica o tome kako krmace nuisu mogle da ostanu gravidne jer im se genetika promenila posto su jele gm biljke, a kad su prestale da ih jedu ostajale su gravidne. Znaci li to da se genetika vratila na staro stanje kad su prestale da ih jedu? Sra se desilo sa genom koji je "ugradjen" dok su jeli gmo? Iskocio ko skakavac? Ne desavase to :)

Na drugom mestu i oni sami kazu da nisu protiv rada na gmo i takve hrane ali da jos nije dovoljno istrazeno i da treba raditi jos eksperimenata da bi se sve to pustilo u masovnu upotrebu, sto je u redu, ali zasto jos eksperimenata kad su oni navodno ustanovili da je ta hrana stetna?
I tako, nista novo, niti se moze reci sa sigurnoscu da jeste ni da nije stetna, ostaje nam da je probamo :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:03 21.01.2011

Nanu i cimet

ću kupovati kod dilera ako bude trebalo. Samo da znaju.
Btw u Sloveniji se Uvin čaj dobija samo na recepat u apoteci, cena prava sitnica...kolega dopisnik mi već predložio da valjamo Uvin čaj i klepimo pare, bogdanasvidi...
jedan.kub jedan.kub 22:01 21.01.2011

Re: """"

hoocki man
Zavisi ciji su geni korisceni http://www.ivonazivkovic.net/SOJA-TRECI-DEO.html
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:29 21.01.2011

Re: """"

//www.ivonazivkovic.net/SOJA-TRECI-DEO.html


Opet ista stvar koja i cudi me da se to ne primecuje.]
Ne treba biti nikakav ekspert pa da se shvati da je i ova Ivona prica o necem o cemu ne zna.
Tacno je da je GM soja pocetkom 2000 tih usla u Srbiju i da je jos sporadicno ima, ali radi se o takvoj modifikaciji da je ta soja genetskom manipulacijom dovedena u stanje da bude otporna na totalne herbicide i to svojstvo su seljaci i koristili. Korov kod soje je izuzetno veliki problem a ne postoje dovoljno selektivni herbicidi koji unistavaju korov a soju ostavljaju neostecenu. Naravno da su u pravu protivnici kada kazu da se ne moze znati da li je taj zahvat u genomu za posledicu imao izmenu samo te karakteristike ili je izmenio i nesto za sta se ne zna a sto moze imati negativne posledice.
Dalje ta Ivona prica da je pored te soje izvezena i ORGANSKA!! "(seljacima se progledalo kroz prste pa je otkupljena i visoko kvalitetna organska soja (veoma tražena na svetskom tržištu))" a u Srbiji se organska soja ne proizvodi ili je ima na nekim malim amaterskim povrsinama i to sigurno nisu kolicine ikome znacajne za izvoz.Proizvodi se kobvencionalnim nacinom, uz upotrebu hemijskih sredstava i muneralnih djubriva a to nije organska proizvodnja. Dalje Srbija nema dovoljne kolicine soje pa istu uvozi. a da li se nesto i izvozi je nebitno posto se radi o malim kolicinama. Problem kod soje je monopol ali to je nesto drugo.
Nadalje kako uzeti za ozbiljno nekoga ko tvrdi da nafte ima svud samo treba dublje zakopati?
Sto bi se naftne kompanije akale po kojekakvim okeanskim vukojebinama ako nafte ima gde ti dusa pozeli?
A vidim i ona se poziva na Hitlera...
Izvini ali sve mi to deluje malo neozbiljno.
JJ Beba JJ Beba 00:01 22.01.2011

Re: Nanu i cimet

Jelica Greganović
ću kupovati kod dilera ako bude trebalo. Samo da znaju.
Btw u Sloveniji se Uvin čaj dobija samo na recepat u apoteci, cena prava sitnica...kolega dopisnik mi već predložio da valjamo Uvin čaj i klepimo pare, bogdanasvidi...

pa nema nam druge. ja za skoro svo bilje imam svoje dilere i dilerke na zelenjaku i kaleniću. Ima jedno selo Semedraž se zove, gde odem na resetovanje kod prijatelja, tamo su polja divlje nane, limun trave, maslačka...donesem kolko mogu da ponesem, sušim i imam za do sedećeg leta

edit
čak dilujem bosliljak prijateljima.

Jedan prijatelj kome dilujem, plaća me mp3 diskovima muzike na kojima naštampa posvetu - To my favorit and only Basilico dealer.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:07 22.01.2011

Re: Nanu i cimet

nisam samo shvatila da li bi trebalo da zabrane gajenje tih biljaka i za ličnu upotrebu ili samo za prodaju? te biljke nisu narkotici pa da ne smem da ih gajim i stavljam na picu...ili sam u krivu?
kako mogu da mi zabrane divlju nanu u dvorištu kuće??
JJ Beba JJ Beba 00:28 22.01.2011

Re: Nanu i cimet

BebaOdLonchara
nisam samo shvatila da li bi trebalo da zabrane gajenje tih biljaka i za ličnu upotrebu ili samo za prodaju? te biljke nisu narkotici pa da ne smem da ih gajim i stavljam na picu...ili sam u krivu?
kako mogu da mi zabrane divlju nanu u dvorištu kuće??

mislim da se odnosi na proizvodnju, da ne mogu da nam zabrane da gajimo biljke po kućama, balkonima i baštama.
proizvođači prirodnih lekova moraju da licenciraju svoju proizvode pre prodaje. naravno niko od malih prozvođača neće mioći da palti te licence u iznsou pd 125. 000 - 180.000 USD po biljci. misli se da je ideja da se nateraju potrošači da kupuju samo farmakološke proizvode i da zabatale alternativne lekove
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:34 22.01.2011

Re: Nanu i cimet

proizvođači prirodnih lekova moraju da licenciraju svoju proizvode pre prodaje. naravno niko od malih prozvođača neće mioći da palti te licence u iznsou pd 125. 000 - 180.000 USD po biljci. misli se da je ideja da se nateraju potrošači da kupuju samo farmakološke proizvode i da zabatale alternativne lekove

taj deo mi je bio jasan. sve će biti ok kada budemo mogli da kupujemo "alernativnu medicinu" proizvedenu od strane farmako-mafije.
JJ Beba JJ Beba 00:46 22.01.2011

Re: Nanu i cimet

sve će biti ok kada budemo mogli da kupujemo "alernativnu medicinu" proizvedenu od strane farmako-mafije.

da to je očito namera. velika kinta im izmiče, malo im je. oni bi i od nane da zagrabe.
jedan.kub jedan.kub 21:43 22.01.2011

Re: Nanu i cimet

Sta je sa alternativnom medicinom, aroma terapijom i sl. gde se koriste biljke?
Jukie Jukie 23:11 20.01.2011

Standardizovani poštanski sandučići

Sad ste me podsetili da pitam: da li neko organizuje pobunu protiv obaveze kačenja tih standardizovanih sandučića?
JJ Beba JJ Beba 23:15 20.01.2011

Re: Standardizovani poštanski sandučići

Jukie
Sad ste me podsetili da pitam: da li neko organizuje pobunu protiv obaveze kačenja tih standardizovanih sandučića?


ne znam jukie, ovo sam istražila večeras
evo ja ću da se zauzmem za nanu i žalfiju a ti za poštanske sandučiće
libkonz libkonz 23:20 20.01.2011

Farmaceutske kompanije

su najgora mafija, odavno se zna.
I nanu im njihovu i majčinu dušicu!
JJ Beba JJ Beba 23:55 20.01.2011

Re: Farmaceutske kompanije

libkonz
su najgora mafija, odavno se zna.
I nanu im njihovu i majčinu dušicu!


slažem se sa tobom
a tek ta sprega farmaceustske kuće i političari koji bi da ostanu u igri...to valjda i čini to društvance mafijom
ecce-florian ecce-florian 00:05 21.01.2011

aj mala pomoć

fala jjb na postu
ništa novo
probalo se i u USA još ranije preko FDA al se nije uspelo odmah pa se pokušava ( izgleda sve uspešnije i dalje)
I u EU farmaceutska industrija a i ostali napreduju
Jim Humble je npr. jedan od onih koji je upozoravao na to već dosta davno ( zabrana prodaje vitamina i prirodnih medikamenata)
Evo kao prilog link za dž preuzimanje prvog dela knjige u kom su detaljno objašnjeni pokušaji u USA do 2007.

Zarad ekvidistance, evo i link FDA iz jula 2010. ( predviđen termin u knjizi odozgore) Nije da ne leči ali nema dokaza.Strahovite štetne posledice. Poziv da se svako ko je imao zdravstvenih problema javi.ODMAH BACITI ........
Predivan jezik.
U odnosu na biljke jedini savet koji znam je da se čuva seme koje još uvek u ovoj zemlji može da se kupi od baba po pijacama( 5 manastirskih). Može u Niš na pijac da se kupi i beli luka da nije kineski na vodi(jedan veliki venac po prosečnoj porodici nije dosta, upravo sam ga potrošio). Malo je sitniji al ima klicu na proleće .

I tako,ko i obično lepotica i zver
Jukie Jukie 00:23 21.01.2011

Re: aj mala pomoć

ecce-florian
Nije da ne leči ali nema dokaza. Strahovite štetne posledice. Poziv da se svako ko je imao zdravstvenih problema javi. ODMAH BACITI ........

To kao u najavnoj špici za Saut Park...

Nego i kafa se pravi od semena biljke i od nje se kuva napitak koji menja psihofizička svojstva onoga ko je taj napitak popio, tako da će i ona da podlegne ovom zakonu... i to će imati najjači uticaj od svega...
Dr M Dr M 00:29 21.01.2011

Re: aj mala pomoć

Nego i kafa se pravi od semena biljke i od nje se kuva napitak koji menja psihofizička svojstva onoga ko je taj napitak popio, tako da će i ona da podlegne ovom zakonu.


Nece, ukoliko neko ne napise na kesici Grand kafe: Lek protiv nesanice.

Aktivna materija koja je lek je Kofein i vec podleze propisima.
JJ Beba JJ Beba 00:34 21.01.2011

Re: aj mala pomoć

Nece, ukoliko neko ne napise na kesici Grand kafe: Lek protiv nesanice.

hajkula1 hajkula1 19:45 23.01.2011

Re: aj mala pomoć

ecce-florian

U odnosu na biljke jedini savet koji znam je da se čuva seme koje još uvek u ovoj zemlji može da se kupi od baba po pijacama( 5 manastirskih). Može u Niš na pijac da se kupi i beli luka da nije kineski na vodi(jedan veliki venac po prosečnoj porodici nije dosta, upravo sam ga potrošio). Malo je sitniji al ima klicu na proleće .

I tako,ko i obično lepotica i zver


Molim te, objasni mi sta znaci u zagradi u recenici
...cuva seme koje jos uvek moze da se kupi kod baba na pijacama (5 manastirskih).

Ovo za beli luk je meni golem problem. Kako sad da putujem u Nis, ne vazi mi markica ... skup bre prevoz.

Ozbiljno, na kojoj BG pijaci se najcesce nadje domaci beli luk? Ne smeta ako je sitan




natasavb natasavb 20:04 23.01.2011

Re: aj mala pomoć

Ozbiljno, na kojoj BG pijaci se najcesce nadje domaci beli luk? Ne smeta ako je sitan

Ja ga nalazim ponekad na ovoj lokalnoj u bloku, kad dodje jedna akica koja ima bastu tu negde u blizini, a ima ga i kod starog Merkatora i na zemunskoj.
Taj sitan je izgleda i jedini domaci.
JJ Beba JJ Beba 23:35 23.01.2011

Re: aj mala pomoć

Ozbiljno, na kojoj BG pijaci se najcesce nadje domaci beli luk? Ne smeta ako je sitan

zelenjak ima sigurno
JJ Beba JJ Beba 00:57 21.01.2011

Seme obmane

Na rubu znanosti

Krešimir je u svoju emisju doveo Jeffrey M. Smitha i Árpád Pusztaia zbog knjige Seeds of Deception
gorran2 gorran2 01:45 21.01.2011

Re: Seme obmane

Ukratko, nije bitno da li je zdravo ili ne, nego da li je dobro za Biznis ili ne.
Nova varijacija na prastaru temu.

Ali, valjda će Biznis, kad nas konačno istrebi svojim revolucionarnim proizvodima i revolucionarnim metodama, morati da odgaji novu sortu genetski modifikovanih savršenih potrošača za neko buduće čovečanstvo.
JJ Beba JJ Beba 01:50 21.01.2011

Re: Seme obmane

gorran2
Ukratko, nije bitno da li je zdravo ili ne, nego da li je dobro za Biznis ili ne.
Nova varijacija na prastaru temu.

Ali, valjda će Biznis, kad nas konačno istrebi svojim revolucionarnim proizvodima i revolucionarnim metodama, morati da odgaji novu sortu genetski modifikovanih savršenih potrošača za neko buduće čovečanstvo.

ja se ne "sekiram" ni za potrošače kod nas ni za biMismene .
naše obe vrste su alave, svaka generacija preskoči onu prethodnu, tako d stvaramo na novac i robu alavo društvo.
myredneckself myredneckself 02:07 21.01.2011

Re: Seme obmane

JJ, bojim se da će uskoro sva hrana, uključujući i vodu, izuzev farmaceutskih proizvoda naravno, biti veoma regulisana od strane komisije Codex Alimentarius-a
A šta ono beše suverenitet nad sopstvenim telom?
Nešto opasno i monstruozno može postati naša relnost, a mejnstrim mediji će nas do tada plašiti nestašicom hrane, glob. otopljavanjem, terorizmom itd.

JJ Beba JJ Beba 02:23 21.01.2011

Re: Seme obmane

a mejnstrim mediji će nas do tada plašiti nestašicom hrane, glob. otopljavanjem, terorizmom itd.

da.
mediji kod nas uopšte ne istražuju ovo pitanje, to kod nas nije uopšte tema.
a glasačko telo i potrošači umesto da brinu šta se događa na farmama koje hrane njih i njihovu decu, biće zabrinuti šta se događa u reality programu Farma.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 03:51 21.01.2011

Mogu da i pljunu pod prozor

Recept za skidanje holesterola:

Ujutru, na ste srce, uzeti kasicicu od kafe mlevenog pirindza ( samleti 100 gr. pirindza na elektricnoj masini za kafu), sa pola solje vode i pola kasicice od kafe jabukovog siirceta Organskog u staklenoj flasi-treba da se vidi talog).

Sacekati 10 minuta pa uzeti supenu kasiku meda sa mekinjama (pola kile meda pomesati sa 250gr mekinja)

posle toga ponoviti sirce, vodu i pirinadz.


O lekovitom dejstvu ekinacije drugom prilikom.


JJ Beba JJ Beba 15:51 21.01.2011

Re: Mogu da i pljunu pod prozor

Jelena Pavlović
Recept za skidanje holesterola:

Ujutru, na ste srce, uzeti kasicicu od kafe mlevenog pirindza ( samleti 100 gr. pirindza na elektricnoj masini za kafu), sa pola solje vode i pola kasicice od kafe jabukovog siirceta Organskog u staklenoj flasi-treba da se vidi talog).

Sacekati 10 minuta pa uzeti supenu kasiku meda sa mekinjama (pola kile meda pomesati sa 250gr mekinja)

posle toga ponoviti sirce, vodu i pirinadz.


O lekovitom dejstvu ekinacije drugom prilikom.




nedo bog Jelena da poželiš tamo u toj Savani da praviš taj lek i prodaješ. morala bi da ga registruješ i sve po redu.

izgleda da ako hoćemo npr da napravimo divan lek od maslačka i meda (koji stoji jedno vreme) i jede se po kašicu dnevno i supet je za imunitet, da nećemo imti gde da kupimo maslačak, sem ako ga sami negde u nekoj šumi ne naberemo ili sami ne uzgajamo na balkonu.
ja inače volim da uzimam za imunitet seme od koprive (Urticae fol.) u medu

Maslačak jedem u salati kad mu dođe vreme i imam svoje serljanke dilerke na Zelenjaku.
Ovo semenje od koprive mi diluje moj zubar koji (koji mi je btw koprivu i otkrijo) a koji stanuje kod pijace Đeram gde jedino može da se nabavi seme od koprive, lepo upakovano u kesice od 50gr, sa nalepnicom, telefonom ...
jedan.kub jedan.kub 21:52 22.01.2011

Re: Mogu da i pljunu pod prozor

Za skidanje holesterola nema nista bolje od kokica ali u domacoj proizvodnji bez ulja i soli.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 03:55 21.01.2011

I jos nesto

Trebalo bi legalizovati marihuanu u medicinske svrhe!

JJ Beba JJ Beba 15:52 21.01.2011

Re: I jos nesto

Jelena Pavlović
Trebalo bi legalizovati marihuanu u medicinske svrhe!


to će jednom da legalizuje država i da nam je diluje, ko alkohol.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:13 21.01.2011

pomocna lekovita sredstva

Pricao mi je svojevremeno jedan ugledni farmaceut koji se razume u biljke (bio je i direktor Instituta za lekovito bilje, kad je institut taj bio na vrhuncu) kakav su fascinantan biznis "pomocna lekovita sredstva" iz kutijice, razni vitamini, biljni preparati, ulja itd, kaze proizvodnja jeftina, najskuplja ambalaza, te kako farmaceutnska industrija izmislja na hiljade novih "pomocnih lekovitih sredstava" jer je zarada fascinantna, neuporediva s proizvodnjom, na pr penicilina (ko se seca, mislim da je i Galenika svojevremeno ocas posla pogasila ili minimizovala proizvodju penicilina, a izbacla na trziste milion sarenih kutijica s etiketom pomocna lekovita sredstva). Pa jos kad udari marketing da gurva s svih strana kao ovo ono leci sve, ihaj.

Ja se nadam da taj zakon zapravo hoce da malo ukroti podivljale farmaceutske firme koje vise vole da prave i prodaju milionitu verziju tableta od jabukovog sirceta ili jelenskog roga, nego da se bave ozbiljnim lekovima.

A marketing je isto uradio svoje, ljudi nemaju leba al kupuju skupe tabletice jer su "prirodne", to ni ne ide preko zdravsvenog.

Secam se da mi je taj prijatelj pricao da ne kupujem vitamine, kaze pojedi jabuku, sve ima:)

Ne mogu da se setim tacno, ali mislim da mi je rekao da zarada na tim "pomocnim lekovitim sredstvima" ide i do 300 odsto (odnos izmedju cene materijala i proizvodnje i prodajne cene), sto ne postoji valjda ni u jednoj drugoj bransi. Nemam pojma da li je to tacno, valjda ima neko iz branse da o tome konkretno napise.

Srbija bi mogla da bude eldorado za proizvodnju zdrave hrane, ali kad bi se mislilo o zagadjenju zemljista, djubrivu.

JJ Beba JJ Beba 15:57 21.01.2011

Re: pomocna lekovita sredstva

a se nadam da taj zakon zapravo hoce da malo ukroti podivljale farmaceutske firme koje vise vole da prave i prodaju milionitu verziju tableta od jabukovog sirceta ili jelenskog roga, nego da se bave ozbiljnim lekovima.

mislim da se ovde radi o malim proizvođačima bilja, koji bi samo za licenciranje jedne kulture biljaka morali da pd 125.000 do 180.000 USD a pošto biljka ne može biti patentirana, vjeruje se da ne postoji ni neka veća firma koja bi mogla da izdvoji toliko za licenciranje, a kamoli pojedinci koji se bave proizvodnjom prirodnih lijekova.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:20 21.01.2011

Re: pomocna lekovita sredstva

pa koliko se samo godišnje zarađuje od raznoraznih preparata za mršavljenje...
JJ Beba JJ Beba 23:43 21.01.2011

Re: pomocna lekovita sredstva

BebaOdLonchara
pa koliko se samo godišnje zarađuje od raznoraznih preparata za mršavljenje...

nije normalno.
u modi su i preparati za krvne sudove. kupujem mojim roditeljima silne neke dijetetske, pomoćna i ostala sredstva za poboljšanje cirkulacije u koji oni veruju, a ja mislim da nema neke vajde. užasno su skupi. npr neki vendoksin kapi u koje se oni kunu košta 2 soma kutija a oni je sljušte dok si reko mali ašov.
ja se zalažem da se na tom polju uvede neki red, ali ovo sa biljkama i licenciranjem je užasno. mislim da se tu radi radi o prisljavanju ljudi da kupuju samo farmaceutske lekove i da koriste samo konvencionalnu medicinu (zapadnu) jer im lova iz alternativne medicine izmiče.
Ako se takvi proizvodi povuku sa tržišta kapiram da će ljudi onda početi da traže druge izvore, npr internet, što je veliki rizik jer ko zna šta im se nudi.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:52 21.01.2011

Re: pomocna lekovita sredstva

ja se zalažem da se na tom polju uvede neki red, ali ovo sa biljkama i licenciranjem je užasno. mislim da se tu radi radi o prisljavanju ljudi da kupuju samo farmaceutske lekove i da koriste samo konvencionalnu medicinu (zapadnu) jer im lova iz alternativne medicine izmiče.
Ako se takvi proizvodi povuku sa tržišta kapiram da će ljudi onda početi da traže druge izvore, npr internet, što je veliki rizik jer ko zna šta im se nudi.

mislim da će kupovati "prirodne" preparate farmaceutskih kompanija. to je jedan od ciljeva. kutijica leka za spavanje koji moja mama ponekad pije je npr oko 200 dindži, na recept 50. prirodan "lek" za spavanje košta oko tisuću dindži kao i kapi koje tvoji piju. mali proizvođači će nestati ne samo u ovoj oblasti. da su zabranili obućare, ja bih pre dva dana morala da kupim nove čizme, npr...
alselone alselone 10:33 21.01.2011

Meni doktorica rekla

na poslednjem pregledu da su mi nalazi krvi sasvim u redu, ja reko - pa pogledajte, ovde i ovde sam probio granicu.
Kaze - ma nista se ti ne brini, kada sam ja pocela da radim, pre 10 godina, upadao si u sredinu opsega, sada farmakomafija svake godine suzava opsege da bi prodavali razne suplemente i lekove. U USA, kaze, opsezi su jos manji.

sesili sesili 12:25 21.01.2011

Nana...

O farmako mafiji je već puno bilo reči. Prethodnici su sve rekli o biljkama. Ali, čim sam počela da čitam, setih se vica - nije trol, videćeš. Dogovore se Srbin i Hrvat da ne psuju onako svu familiju, nego biljke. Dodje do prve svadje i Hrvat kaže: 'bem ti ljubičicu! A Srbin k'o iz puške: a ja tebi nanu i majčinu dušicu!
JJ Beba JJ Beba 16:04 21.01.2011

Re: Nana...

sesili
O farmako mafiji je već puno bilo reči. Prethodnici su sve rekli o biljkama. Ali, čim sam počela da čitam, setih se vica - nije trol, videćeš. Dogovore se Srbin i Hrvat da ne psuju onako svu familiju, nego biljke. Dodje do prve svadje i Hrvat kaže: 'bem ti ljubičicu! A Srbin k'o iz puške: a ja tebi nanu i majčinu dušicu!

divnan divnan 13:46 21.01.2011

codex

Nisam sigurna da treba bilo sta da kazem, a vi?
bocvena bocvena 14:05 21.01.2011

Re: codex

Ova žena me prepala skroz. Vrlo malo se razumem u ovu problematiku, ali takvima se ona i obraća.
Lošo nam se piše!
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:26 21.01.2011

Re: codex

Ova žena me prepala skroz.


I mene

Ma znao sam ja da Hitler licno stoji iza svega. Mora da su masoni tu negde, a i templari su se nesto primirili poslednjih dana :)
A tek HARM - nauditi, pa jos kad onako teatralno vikne, pa ko se ne bi uplasio :)
JJ Beba JJ Beba 17:22 21.01.2011

Re: codex

divnan
Nisam sigurna da treba bilo sta da kazem, a vi?

okačila sam gore intervju sa dotičnom aktivistkinjom Rima Laibow, u okviru koga je i video. Ona kaže da je u središtu svega trgovinska organizacija tj profit koji je u centru. Meri Vorlik, američka ambasadorka USA kod nas, nedavno je rekla da je budućnost naše zemlje u ulasku u Sv. trgovinsku org i da će nam SAD na tom putu pružiti. Šta više, pocrtala je da je pristupanje Srbije toj organizaciji jedan od prioriteta njenog mandata
topcat topcat 19:48 21.01.2011

Re: codex

hoochie coochie man
Ova žena me prepala skroz.


I mene

Ma znao sam ja da Hitler licno stoji iza svega. Mora da su masoni tu negde, a i templari su se nesto primirili poslednjih dana :)
A tek HARM - nauditi, pa jos kad onako teatralno vikne, pa ko se ne bi uplasio :)


Pa previše nas je, zar ne?

Hrana i voda su osnovne stvari - zabraniš zdravu, uvedeš bolesnu, za par generacija na sceni imaš novu vrstu (ako uopće tko ostane).

Btw, tko ne vidi rezultate "modifikacija" neka pogleda prosječnog tinejdžera u "zapadnim zemljama". Unaprijed se izvinjavam na laičkom opisu, ali mislim da ne treba imati phd iz genetike da bi se vidjelo da su nove generacije sve deblje, bolesnije i - gluplje.


p.s.
Domaćici preporuka.
(Da mi je samo znati kako će EU regulirati sva ona polja kadulje i lavande po Dalmaciji...)
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:07 21.01.2011

Re: codex

Unaprijed se izvinjavam na laičkom opisu


Zasto bi se izvinjavala?
Onaj Aleksic je apsolutni laik, za njega su vecina ovde tatemate u toj oblasti, a on ne samo da se ne izvinjava vec ide okolo i prepada ljude, prica nesto o cemu blage veze nema.
I sto je jos gore novinari mu daju vreme na televizijama.
(i salje Jelici mejlove :)

Pa previše nas je, zar ne?


I sve vise i vise...
Eto slazemo se
Uzmimo da je ova prica o GMO mehanizam da bogati i mocni smanje ljudsku populaciju. Eto sram ih bilo, provalili smo mi njih,nece oni moci s nama tako.
Ali i dalje ostaje da vazi ono "Pa previše nas je, zar ne?"
I sta protivnici GMO predlazu kao resenje za situaciju kad nas je previse?

Da mi je samo znati kako će EU regulirati sva ona polja kadulje i lavande po Dalmaciji..


I ovo je zanimljivo.
Sad svi zagovornici standarda, provera kvaliteta, odjednom postadose antiglobalisti koji bi zadrzali lokalne vrednosti da od babe na Cvetku kupuju travke od kojih bol prestaje "ko rukom odnet".
natasavb natasavb 21:16 21.01.2011

Re: codex

I ovo je zanimljivo.
Sad svi zagovornici standarda, provera kvaliteta, odjednom postadose antiglobalisti koji bi zadrzali lokalne vrednosti da od babe na Cvetku kupuju travke od kojih bol prestaje "ko rukom odnet".

Pa slusaj, od babe sa Cvetka do GMO semena sirok raspon.
Ne kupujem travke na pijaci jer ne znam da li ih beru pored autoputa (sto sam videla da rade sa zovom) ili su stvarno negde sa sela, ali isto tako nisam za uvoz GMO semena, vec mislim da treba ulagati u orgasnku poljoprivredu.
Ma u razvoj poljoprivrede uopste ustvari (samo bez GMO naravno ).
Pre neki dan sam pokusala u prodavnicama da nadjem domaci pasulj i nisam uspela, sto je stvarno strasno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:26 21.01.2011

Re: codex

Pa slusaj, od babe sa Cvetka do GMO semena sirok raspon.


Izmedju toga je kontrola onoga sto se jede, pije, a taj kodeks se bavi i time a ne samo GMO.
I ja sam, da se pogresno ne shvati, protiv uvoza GMO semena jer i to sto je nepoznato da li ima stetnih posledica je dovoljno da se takav uvoz zabrani, posebno jer bar Srbija jos uvek nije, i nece uskoro biti u poziciji da ima problem oko proizvodnje dovoljne kolicine hrane usled viska stanovnistva a manjka polj. povrsina.
Ali nikako ne mogu da se slozim sa ovim apokallipticnim teorijama, a posebno jer se vrlo cesto takve teorije plasiraju od stane ovakvih kao sto je taj Aleksic ili ona gospodja sa snimka dole koja kaze da je sve to zamislao nekog Hitlerovog saradnika.
JJ Beba JJ Beba 23:00 21.01.2011

Re: codex

p.s.
Domaćici preporuka.
(Da mi je samo znati kako će EU regulirati sva ona polja kadulje i lavande po Dalmaciji..

jaooooo baš sam razmišljala o tome. Na Kalenića guvnu (pijaca u Beogradu) imam moju Anku od koje kupujem svežu lavandu i proizvode od nje (lavandino ulje, jastučiće sa lavandom) koju moja Ane donosi sa Hvara, odakle je rodom i gde joj žive roditelji.
topcat topcat 00:08 22.01.2011

Re: codex

hoochie coochie man

I sta protivnici GMO predlazu kao resenje za situaciju kad nas je previse?

ovaj protivnik misli da ima mjesta za sve.

od kojih bol prestaje "ko rukom odnet".


Možda neće prestati bol, ali od nekakve kadulje ili mente neće krenuti ni lista kontraindikacija (tipa hercinfarkt ili čak rak) koja se redovito nalazi na pojedinim lijekovima koji su u prodaji. Razumijem sprdnju na račun praznovjerja, ali nisu svi koji piju čaj od kadulje, koju su sami nabrali, babe vračare i pseudomedicinari. To što se pojedinci možda nadaju da će posljedice višegodišnjeg svakodnevnog obžderavanja smećem od hrane riješiti sa 2 šalice "magičnog" čaja, ipak nema nikakve veze sa biljkama.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:51 22.01.2011

Re: codex

ovaj protivnik misli da ima mjesta za sve.


Ima mesta, ali da li ce biti hrane ? :)
Stvarno je dosta lako staviti jednu pored druge dve nesumnjive cinjenice: smanjivanje polj. povrsina (sirenje gradova, pustinja, zaslanjivanje zemljista, erozija, putevi....) i povecavanje broja stanovnika, pa videti da ce se problem kad tad pojaviti.
Teorije o pravrednijoj raspodeli hrane su em nespojive sa ljudskom egoisticnom prirodom, em, sve i da se to nekako nametne, i to ima svoje granice.

ali nisu svi koji piju čaj od kadulje, koju su sami nabrali, babe vračare i pseudomedicinari.

Ma naravno da nisam na to mislio.
Mislio sam na potrebu da se kontrolise ono sto neko prodaje a za sta tvdri da je lek.
Gore u tekstu se brine za "pojedince koje se bave proizvodnjom lekova"!
Pa ako neko ima ambiciju da se bavi proizvodnjom necega sto se koristi za tako osetljivo podrucje kao sto je ljudsko zdravlje taj mora biti nekako kontrolisan i mora zadovoljiti neke uslove.
Niko se ne ljuti sto se npr proizvodnja alkoholnih pica kontrolise pa se rakija recimo ne moze prodavati na Kalenicu, ili nekoj zagrebackoj pijaci pa ma kako se prodavac i kupac poznavali i kupac imao poverenja u prodavca.
A valjda je vaznije kontrolisati lekove nego alkohol. Ili bar nije manje vazno.

Ne znam kako bi izgledala "proizvodnja" lekovitog bilja za svoje potrebe i da liiko normalan misli da to treba a i da moze da zabrani. Zabraniti lipu u dvoristu ili nekoliko strukova nane ili kamilice je i nemoguce a i ne verujem da se pravila bave time.
Verujem da se radi o "stavljanju u promet".
JJ Beba JJ Beba 01:14 22.01.2011

Re: codex

Pa ako neko ima ambiciju da se bavi proizvodnjom necega sto se koristi za tako osetljivo podrucje kao sto je ljudsko zdravlje taj mora biti nekako kontrolisan i mora zadovoljiti neke uslove.

ima mlih proizvođača koji fenomenalno prave razne biljne čajeve, tinkture, meleme, praškove...Ovi sa kojima ja imam posla se veoma dobro razumeju u moćna dejstva koje biljke imaju na ljudski organizam. Pažljivo spremaju svoje mešavine, uredno pakuju, imaju štampanu ambalažu..
Skoro je u Domu Vojske bio otganizovan sajam zdralja, bilo je više alternativne medicine nego ove konvencionalne. Pun hol izlagača, proizvođaći doneli svoje proizpde, bilo fenomelano. tu si mogao da kupiš razne biljne kupke, kristale, sapune, čajeve...
bilo i makrobiotičke klope koja se koristi kao lek..
mnogi od tih proizvoda mogu da se kupe u radnjama zdrave hrne kao što je onaj Biomarket u Njegoševoj ili u Lole Ribara....


- 30_Oktobar, 2010:

U Domu Vojske Srbije u Beogradu održan je trodnevni „ Jesenji sajam zdravlja“.Slogan skupa glasio je“ Za zdravo detinjstvo“.
Učestvovali su predstavnici domovi zdravlja, privatne ordinacije i bolnice, farmaceutske kuće, fitnes, velnes i banjski centri i oni koji se bave zdravom ishranom i zvaničnom i alternativnom medicinom.



Ubeđena sam da nijedan od tih malih proizvođača od kojih se mnogu u nekoliko generacija bave time, neće imati kinte da licencira svoje biljke.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:32 22.01.2011

Re: codex

ima mlih proizvođača koji fenomenalno prave razne biljne čajeve, tinkture, meleme, praškove ..Ovi sa kojima ja imam posla se veoma dobro razumeju u moćna dejstva koje biljke imaju na ljudski organizam. Pažljivo spremaju svoje mešavine, uredno pakuju, imaju štampanu ambalažu..


Verujem da ima, ali kako da neko bude siguran da je sve to tako fino i bajno ako takvi proizvodi izadju na trziste lepo upakovani ali bez provere od strane nekog ko je za to ovlascen? A ko drugi moze da bude ovlascen i ko je drugi odgovoran za bezbednost gradjana nego drzava?
Dakle drzava jeste ta koja sve to mora kontrolisati i dozvoliti ili zabraniti da se to prodaje.
Isto i sa travkama po pijacama. Ti ocito znas sta i zbog cega nesto kupujes, ali ima i lakovernih koji ce mozda nasesti na neke bapske price i kupiti nesto sto ili nece mati efekat koji im je obecan, ili ce cak biti i stetno. Drzava to mora da uredi.

Ubeđena sam da nijedan od tih malih proizvođača od kojih se mnogu u nekoliko generacija bave time, neće imati kinte da licencira svoje biljke.

Ovo je vec pitanje visine takse i cisto tehnicko pitanje, a posto zagovornici teorije o svetskoj zaveri dosta apokalipticno sve predstavljaju vevrujem da su i navedene cifre prenaduvane a i nisam siguran da visina takse mora da bude ista u svim zemljama.
JJ Beba JJ Beba 01:35 22.01.2011

Re: codex

Drzava to mora da uredi.

da licencira svaku biljku ponaosob sa po 120.000 - 180.000 doalra?
to tebi uređeno?
JJ Beba JJ Beba 01:42 22.01.2011

Re: codex

Ovo je vec pitanje visine takse i cisto tehnicko pitanje, a posto zagovornici teorije o svetskoj zaveri dosta apokalipticno sve predstavljaju vevrujem da su i navedene cifre prenaduvane a i nisam siguran da visina takse mora da bude ista u svim zemljama.

ok ja sam našla tekst koji govori o tim ciframa.
na čemu ti baziraš svoj optimizam da možda neće biti tako?
ne radi se o apokaliptičnim zaverama.
si gledao onaj film The Constant Gardener sa Ralphom Fiennesom?
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:47 22.01.2011

Re: codex

na čemu ti baziraš svoj optimizam da možda neće biti tako?


Ne bih to zvao optimizmom vec pre nemanjem poverenja u one koji ovako tetralno a sa ocigledno malo znanja "otkrivaju" zavere i najavljuju katastrofe koje nam neko tamo zao i pohlepan prirema a oni vispreni sve to provalili pa nam sad velikodusno saopstavaju.
Ne znam nista o tom Adamsu ciji si tekst prenela ali obzirom da to zastupaju Aleksic, ona gospodja sa klipa koja se dosetila da HARMonizacija znaci namera da se unisti, neka Ivona na ciji je tekst takodje ovde stavljen link a i dosta slicnih, onda zaista sve to uzimam sa ogromnom rezervom i nekako takvi ne uspevaju da me uplase.
Dakle ne znam kako ce se to resiti ali znam da je ono cega se ovde pribojavate, da ce neko zabraniti kadulji i nani da raste je nemoguce. Kao sto je nemoguce da neko zabrani da neko drugi ode na livadu i nabere kadulje i nane. I siguran sam da niko normalan to nece ni pokusavati.
Prodaja toga kao i prodaja bilo cega drugog mora da bude uredjena.

Nisam gledao taj film. Verovatno nesto na slicnu temu?
natasavb natasavb 11:57 22.01.2011

Re: codex



Mislio sam na potrebu da se kontrolise ono sto neko prodaje a za sta tvdri da je lek.
Gore u tekstu se brine za "pojedince koje se bave proizvodnjom lekova"!
Pa ako neko ima ambiciju da se bavi proizvodnjom necega sto se koristi za tako osetljivo podrucje kao sto je ljudsko zdravlje taj mora biti nekako kontrolisan i mora zadovoljiti neke uslove.

Sa ovim se potpuno slazem. Mislim da pojedine biljne tinkture uopste nisu tako bezopasne, a tek da ne pricam koliko prevaranata na trzistu ima koji lece sve i svasta i to obicno jednom te istom vrstom leka. Skoro sam u sanducicu (sa' ce Juki odmah da se javi ) nasla flajer za neki biljni preprat koji leci sve od psorijaze, preko dijabetesa, do kancera.
Ja kupujem samo "Josif Pancic" biljne cajeve bas zbog toga sto verujem da kod njih postoji neka kontrola.

Dakle ne znam kako ce se to resiti ali znam da je ono cega se ovde pribojavate, da ce neko zabraniti kadulji i nani da raste je nemoguce. Kao sto je nemoguce da neko zabrani da neko drugi ode na livadu i nabere kadulje i nane. I siguran sam da niko normalan to nece ni pokusavati.
Prodaja toga kao i prodaja bilo cega drugog mora da bude uredjena.


Ne znam za ostale, ali ja se pribojavama uvoza GMO semena, a verujem da ga vec kod nas ima.
Druga stvar koja me stvarno uzasava je koriscenje pesticida bez bilo kakve kontorle, sto je izgleda uzelo maha i te kako. Ne znam koji i kakav zakon to pokriva, ali i ako postoji, ocito je da se ne postuje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:25 22.01.2011

Re: codex

Ne znam za ostale, ali ja se pribojavama uvoza GMO semena, a verujem da ga vec kod nas ima.


Ima naravno i to nije tajna.
Najcesce se radi o soji.
Ali ima tu i jos jedna nelogicna stvar.
Kod nas je zabranjen uvoz i setva takvog semena ali je uvoz proizvoda od takvog semena sasvim legalan.
Sojina sacma, nusproizvod kod proizvodnje sojinog ulja a koji se koristi u spravljanju stocne hrane (koncentrati) i drugi proizvodi od soje a koji su dobijeni od gm soje, se sasvim legalno uvoze i koriste, sto znaci da mi vec jedemo meso (jaja, mleko) od zivotinja hranjenim gm hranom.
Ako je gm hrana stetna onda je stetna bilo da je proizvedena u Srbiji ili van nje pa je zbog toga malo nelogicna i ta zabrana koriscenja gm semena, jer se tako nasi seljaci dovode u neravnopravnu poziciju u odnosu na inostrane. Ovaj problem ce se u jos drasticnijem vidu pojaviti kad zbog pristupanja EU bude morali potpuno otvoreimo trziste za polj proizvode.

Druga stvar koja me stvarno uzasava je koriscenje pesticida bez bilo kakve kontorle,


Da i to je problem ali cinjenica je da se u Srbiji koristi manje pesticida nego u EU. Ali to nije rezultat neke kontrole (jedini vid "kontrole" je taj sto je drzava obavezala da onaj ko prodaje pesticide mora da ima zavrsen poljoprivredni fakultet smer zastita bilja, ali nema kontrole kako seljak koristi kupljen pesticid) vec pre rezultat toga sto seljaci nemaju dovoljno novca da kupuju relativno skupe preparate.
Jukie Jukie 22:34 22.01.2011

Re: codex

natasavb

Skoro sam u sanducicu (sa' ce Juki odmah da se javi ) nasla flajer za neki biljni preprat koji leci sve od psorijaze, preko dijabetesa, do kancera.

Bio sam preko na blogu kod Veronike Kojen pa nisam odmah stigao...

Bili mi mali studenti, i jedan kolega je bio VEOMA pro-zdrava hrana, anti-GMO, vegan itd. Nabave oni neki takav čaj, rinfuz raznog bilja, piše na kutiji da čaj leči od svake bolesti (pošto od svake biljke koja može da bude lekovita ima bar jedan organčić), samo ga treba uzimati u dovoljnoj količini (dakle verovatno treba popiti dve čaše za jednu stvar a 1500 litara za drugu). I kuvaju oni nekoliko puta čaj, a unutra bobice, listići, grančice, i nađemo mi jednom neki žuti cvet valjda od nevena.

Onda smo se zezali da je taj čaj VERAN PRESEK BIOCENOZE LIVADE jer je svaka vrsta zastupljena proporcionalno svojoj zastupljenosti na livadi, i da su biljke skupljali žmurećki tako što idu i naizmenično čupkaju vegetaciju levo i desno od sebe. Pokušali smo da nađemo neku nogicu od skakavca da ga zezamo što je vegan, ali su ih izgleda iz predostrožnosti već bili prebrali...

Inače jedan drugi put smo kuvali čaj od neke lipe koju su bili nabrali na letnjoj akciji u planini, i ta lipa je imala ukus na čaj od šipka. Zato nemam baš neki običaj da pijem domaće mešane čajeve, nekako nikad ne znam da li unutra ima i neka travka koja je otrovna (đurđevak ili pomoćnica npr.).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana