Budućnost| Društvo| Moj grad

Srpski maturanti u Kembridžu

Velimir Mladenovic RSS / 06.01.2011. u 20:55

 

Vest, izvor RTS

Maturant Aleksa Stanković iz Smedereva jutros je, zajedno sa još pet srpskih maturanata, dobio obaveštenje da je primljen na "Kembridž". Oni će se pridružiti sedmorici učenika Matematičke gimnazije iz Beograda, koji su jesenas primljeni na čuveni univerzitet.

Petoro srpskih maturanata položili je prijemni ispit za čuveni "Triniti koledž" Univerziteta "Kembridž", gde će se pridružiti sedmorici učenika Matematičke gimnazije u Beogradu, koji su od jeseni studenti tog prestižnog koledža.Smederevac Aleksa Stanković (19) jutros je iz Kembridža dobio rezultate ispita s porukom: "Čestitamo, primljeni ste na Triniti koledž Univerziteta Kembridž".Prijemni ispit polagalo je početkom decembra desetoro srpskih maturanata, među kojima i Stanković, a ispit je položilo pet maturanata.

cambridge05.jpg Bilo je nas ukupno desetoro na prvom intervjuu - osmoro iz beogradske Matematičke gimnazije i dvoje učenika iz Niša, izjavio je Tanjugu po dolasku iz Londona sredinom decembra, jedini Smederevac među "vunderkindovima" za matematiku, Aleksa Stanković.

  Oko 70 odsto mladih smatra da bi u inostranstvu živeli bolje. Demograf Vladimir Nikitović kaže da su ekonomski razlozi osnovna motivacija za odlazak.

"Osnovna motivacija je svakako ekonomska, dakle jedan viši standard. Viši nivo obrazovanja podrazumeva jedan viši standard, pogotovo, kad se granice otvaraju, mladi ljudi ne žele da propuste priliku koja im se ukazuje, to je jedan prirodan proces", objasnio je Nikitović.

U Ministarstvu omladine i sporta kažu da u poređenju sa 2007. godinom, 15 odsto manje mladih planira da napusti Srbiju.

Oni koji nisu zadovoljni, smatraju da je to zato što nemaju posao i prave informacije a nezadovoljni su i načinom kako provode slobodno vreme.

Prema zvaničnim podacima, Srbija ima samo  6% visoko obrazovanog stanovništva. Za našu populaciju to je jako malo. Ako uzmemo u obzir koliko mladih ljudi napusti zemlju, među njima je ipak najviše intelektualaca onda je taj broj još manji.

Aleksi na položenom prijemnom ispitu mogu samo da čestitam. To predlažem i vama. Ja znam da će se posle četiri godine vratiti u svoj grad i svoju zemlju. Samo ne znam da li će ta ista zemlja i taj isti grad biti isti. Ne znam da li će on i tamo čitati moje tekstove i nadam se da će posle četiri godine  pravi pisci biti čitani, a ne ''patriote'', da će imati gde da se zaposli i da ćemo biti svi malo veseliji. Želim da budemo ponosni na njega.

Toliko o tome.  Mrzi me da elaboriram, a i nemam kome. Ipak hoću da kažem:

~da sam i danas čuo one koji su rekli da se nikada neće vratiti

~da mi je muka od takvih pesmista

~da su to samo ljudi koji od svog života nisu napravili ništa.

 Ipak, ovo je Aleksin najbolji poklon za Badnji dan.

 

 

Srećan Badnji dan i Vama.

Mir Božiji, Hristos se rodi. 

 

 



Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

veronika_kojen veronika_kojen 21:18 06.01.2011

?

Ja znam da će se posle četiri godine vratiti u svoj grad i svoju zemlju.


Kako znaš?
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 21:21 06.01.2011

Re: ?

Znam, jer ga poznajem.
veronika_kojen veronika_kojen 21:25 06.01.2011

Re: ?

Ok.

Pitala sam s obzirom da je izjavio da bi voleo da se vrati u Srbiju, ne da će se vratiti, ako sam dobro čula.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 21:26 06.01.2011

Re: ?

To ne zavisi samo od njega, da li ce se vratiti ili ne, vec od drustva, zar ne?
Sto je drustvo bolje, vece su sanse za sve ovde.
veronika_kojen veronika_kojen 21:34 06.01.2011

Re: ?

To ne zavisi samo od njega, da li ce se vratiti ili ne, vec od drustva, zar ne?


Ako ne zavisi samo od njega, kako onda znaš da će se vratiti?
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 23:48 06.01.2011

Re: ?

verujem u to da nam ne treba mnogo da svi budemo bolji.
veronika_kojen veronika_kojen 23:53 06.01.2011

Re: ?

Velimir Mladenovic
verujem u to da nam ne treba mnogo da svi budemo bolji.


Veruješ, ali ne znaš.

Izmenila bih to "znam" u "verujem", ali kako ti hoćeš.

Ja lično sumnjam da će se bilo koji od ovih dečaka vratiti, doly je dole lepo sažela zašto.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 00:02 07.01.2011

Re: ?

ova recenica nas opsiuje : Niko nas ne vuce ka grobu, vec nas s ledja guraju'' Andric.
veronika_kojen veronika_kojen 00:12 07.01.2011

Re: ?

Niko nas ne vuce ka grobu, vec nas s ledja guraju'' Andric.


Da, to očigledno ima mnogo veze sa pitanjem "kako znaš da će se vratiti u srbiju?"

Stoga, dozvoli mi da završim ovu veoma zanimljivu diskusiju kako sam je počela.

?



dolybell92 dolybell92 21:45 06.01.2011

Koji povratak...

... koja bi svrha bila da se vrati posle npr. četiri godine ?
On neće imati gde da se vrati, u tome je problem,
sve i da hoće... šta bi ovde ?
Dečko bi mogao i ovde da studira, ali očito
da ima i talenta i ambicije da nešto više postigne,
ima cilj i to je najbitnije...pa njemu sada jasno
da ovde nema šta da traži a ne posle studija...
Želje su jedno a mogućnosti drugo... svaku mogućnost
treba iskoristiti, pogotovo ako je neuporedivo bolja.

Zato svoj toj deci pa i Aleksi čestitam i želim od srca
samo najbolje ... samo napred ka svojim ciljevima, ma gde da su !

Inače, niko ga ovde neće hteti, a pogotovo niko na Univerzitetu.
Bilo je ljudi kojima su obećavana brda i doline
samo da dođu, a kad su došli, nisu im dali ni korak
da naprave ka Fakultetu, jer su bili jači od postojećih
profesora, koji naravno, nisu mogli da podnesu da budu
skrajnuti zbog boljih od njih samih.
Morali su da se vrate. Niko ih nije hteo u
svojoj blizini.

Maltene nema Univerziteta u Americi na kome nema
nekog od naših sjajnih ljudi koji su tamo profesori...
Mnogi su odavde otišli posle studija, nisu svi tamo
diplomirali pa ostali.

Šta mislite zašto ?

veronika_kojen veronika_kojen 21:50 06.01.2011

Re: Koji povratak...

Preporuka.


edit:


pošto je autor optimista, on može slobodno da elaborira preostale razloge zašto misli da će se aleksa vratiti (pored toga što ga poznaje-mada je to klizav argument budući da se svi ljudi menjaju)
dolybell92 dolybell92 22:00 06.01.2011

Re: Koji povratak...

veronika_kojen
Preporuka.

(mada ima mnogo razloga zašto se postaje apatrid)


Takva deca su - deca i ljudi sveta... domovina im je
tamo gde im je najbolje, kao svakom ko ima talenta,
i volje, ko ima hrabrosti i podršku i nadasve CILJ.
veronika_kojen veronika_kojen 22:07 06.01.2011

Re: Koji povratak...

i volje, ko ima hrabrosti i podršk




Ja mislim da upravo hrabri ostaju.

domovina im je tamo gde im je najbolje,


Da. To je onaj narodni, zdravorazumski stav. Samo ne razumem zašto se posle kuka kako nas neće biti, kako nestajemo i slično.
dolybell92 dolybell92 22:47 06.01.2011

Re: Koji povratak...

Da. To je onaj narodni, zdravorazumski stav.
Samo ne razumem zašto se posle kuka kako nas neće biti,
kako nestajemo i slično.


Ma ne nestajemo mi zbog onih koji su otišli,
nego zbog ovih koji su ostali...e, kad bi ovi otišli,
svi bi se drugi vratili...
veronika_kojen veronika_kojen 22:58 06.01.2011

Re: Koji povratak...

dolybell92

Ma ne nestajemo mi zbog onih koji su otišli,
nego zbog ovih koji su ostali...e, kad bi ovi otišli,
svi bi se drugi vratili...


Nije mi baš duhovito, iskrena da budem.

Pola miliona-ili koliko već, je otišlo iz Srbije od početka devedesetih?

I onda čujem ljude kako se sprdaju na ovu katastrofu-nek poslednji ugasi svetlo, srbija brod koji tone, jeftiniji taxi od etf-a do nikole tesle. Ha, ha, veoma smešno.

Pitam se samo-da li bi se inače šegačili sa pola miliona ljudi koji vam nestaju pred očima?

edit:ne ti, dolly, mislim generalno...
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 23:43 06.01.2011

Re: Koji povratak...

tako je hrabri ostaju. i ja bih najvise bio ponosan kada bih negde vani ucio, a nekome ovde preneo to znanje.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 00:00 07.01.2011

Re: Koji povratak...

valjda jos u nekom postoji to osecanje da nekom prenese to svoje steceno znanje. valjda je ova zemlja i njegova. i njegovi profesori ovde, su se skolovali u inostranstvu pa i njega izrodili, nije li to malo?
Imate li osecaj da pripadate necemu?
da toj istoj zemlji vratite nesto?
ninasimone ninasimone 20:12 07.01.2011

Re: Koji povratak...

Velimir Mladenovic
valjda jos u nekom postoji to osecanje da nekom prenese to svoje steceno znanje. valjda je ova zemlja i njegova. i njegovi profesori ovde, su se skolovali u inostranstvu pa i njega izrodili, nije li to malo?
Imate li osecaj da pripadate necemu?
da toj istoj zemlji vratite nesto?

It takes two to tango. "Prenosenje stecenog znanja" prevedeno na srpski je "prodavanje pameti". A prodavati pamet u zemlji gde su svi pametni je isto sto i prodavati led Eskimima. Osecaj pripadnosti tu slabo pomaze.
dolybell92 dolybell92 22:22 07.01.2011

Re: Koji povratak...

Ma ne nestajemo mi zbog onih koji su otišli,
nego zbog ovih koji su ostali...e, kad bi ovi otišli,
svi bi se drugi vratili...

Nije mi baš duhovito, iskrena da budem.


Naravno da nije duhovito,
više je k'o crni humor...ko voli,
ali, nažalost - je istinito.

Ne treba se previše uzbuđivati zbog stvari
na koje ne može da se utiče. Svako će da ode na bolje,
pa i vi, takođe. Sigurno ne biste otišli negde
samo zbog patriotizma, a da znate da će vam biti
lošije nego što jeste.

veronika_kojen veronika_kojen 22:29 07.01.2011

Re: Koji povratak...

ali, nažalost - je istinito.


Da. Ima nešto u ljudima ovde što ubija nadu

Ali ne odustajem, mora se nešto promeniti. Samo ne treba odustajati-ne treba biti pasivan i ćutljiv, i sve će se menjati nabolje, znam da hoće (jer ne verujem da može biti gore).

Svako će da ode na bolje,
pa i vi, takođe.




O, ne.

Ja planiram da regresiram dalje. Po završetku fakulteta se selim na svoje imanje u Šumadiji. Što manje budem zavisila od ove države, biće mi bolje, iskrena da budem.
dolybell92 dolybell92 07:04 08.01.2011

Re: Koji povratak...

Ja planiram da regresiram dalje. Po završetku fakulteta se selim na svoje imanje u Šumadiji. Što manje budem zavisila od ove države, biće mi bolje, iskrena da budem.


Pojma nemam čime će te se baviti tamo,
ali ako svoje znanje ne želite da unovčite,
koja je svrha studiranje ?
To je onda uzalud protraćeno i vreme i novac...

ps. Ni na imanju u Šumadiji nećete izbeći ovu državu.



veronika_kojen veronika_kojen 10:15 08.01.2011

Re: Koji povratak...

Duga priča.


Studiram upravo zato što studije smatram jednim oblikom represije i kalupljenja formalnim znanjem. A bilo bi licemerno da se borim protiv akademskog školovanja, a da sama nemam diplomu i nemam pojma o čemu pričam, zar ne?


Ovako ću imati pravo da propagiram svoje stanovište da je osnovna svrha znanja-ono samo. A neću izbeći ovu državu ni da odem na kraj sveta, svesna sam toga, ali ne želim da budem od onih koji kukumavče tražeći od države da im da posao. Želim da zavisim samo od sebe same, iskrena da budem.
sanya92 sanya92 22:14 06.01.2011

Cestitke i...

... ko su ostali? :)
zajedno sa još pet srpskih maturanata

Cestitke svima njima, ko god da su, ne sumnjam da zasluzuju.

Inace, cisto radi kompletnosti informacije, samo su sestorica na Kembridzu. Sedmi primljeni prosle godine se otisnuo preko bare :)
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 23:50 06.01.2011

Re: Cestitke i...

najteze je otici kad ne moras, kad je ovde dobro, a moras da odes...
malo je lakse kad ne moras da ides, a znas da je tamo malo bolje...
najlakse je kad te odnekud teraju, pa odlazis nekud a ne znas kuda, tada znas da nemas zasto da se vratis. e mi ljude teramo odavde, zato oni ne zele da se vrate kasnije...
maca22 maca22 23:55 06.01.2011

Re: Cestitke i...

Kako finansiraju to skolovanje? Da li su dobili neku stipendiju, i ako jesu, koju tacno?

Nije podvig biti primljne, vec dobiti novac.
veronika_kojen veronika_kojen 00:29 07.01.2011

Re: Cestitke i...

maca22
Kako finansiraju to skolovanje?


Ne bih se začudila da Srbija plaća.

I ja bih volela da nam blogoautor odgovori (budući da zna tog dečaka)
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 06:28 07.01.2011

Re: Cestitke i...

Da li po inerciji ili sta je vec, cesto imam utisak da za sadasnje uslove koristimo mere koje smo koristili u prethodnom sistemu. maca22 je svojim postom efektno postavila sve na svoje mesto. Sistem za koji smo se izborili i koji vazi u vascelom svetu osim Kube i hajd, jos ponegde, kao jedno od svojih vrhunskih vrednosti istice bas to da je ne on nego svaki pojedinac duzan da sebi stvara uslove i za opstanak i za uspon a da pad klejmuje opet samom sebi. Briga nekog u tom Belom svetu sto je neko spakovao kofere i otisao bilo gde. I hoce li se ili nece vratiti. Nema toga nigde ni u zivotu ni na internetu. Moramo se privikavati.
Malo modifikovana izjava premijera Djindjica bi to rekla ovako nekako: onome kome nije valjalo u staroj Jugoslaviji pa mu nije valjalo ni u novoj Jugoslaviji, pa mu nije valjalo ni posle Jugoslavije, pa mu ne valja ni sada - e tome nikada nigde ni nece valjati. Takvome je vec u prirodi da kukumavci umesto da se pobrine sam za sebe.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:57 07.01.2011

Re: Cestitke i...

maca22
Kako finansiraju to skolovanje? Da li su dobili neku stipendiju, i ako jesu, koju tacno?

Nije podvig biti primljne, vec dobiti novac.


Jeste podvig biti primljen na Kembrdž, MIT ili školu takvog nekog kalibra. I to veliki podvig, čak i ako moraš sam da platiš školarinu.


Ako smem da pogadjam, verovatno su ovi klinci dobili stipendiju od Kembridža, na osnovu uspeha na tom prijemnom a i verovatno Kembridž ima neki program za stipendiranje stranih talentovanih klinaca, sa pratećim fondom iz koga dolazi lova. I vizu da ostanu tamo do kraja školovanja, ili možda malo duže, za nekakvu praksu.

Da su na postdiplomskim, u najgorem slučaju bi morali da skupe kintu za prvi semestar, dok tamo ne ulete nekom profanu u grupu, dakle na platu ili, ako ništa bolje, onda kao teaching assistant. Ali pošto nisu, onda ne znam tačno.

Kakva crna država da nekog stipendira da ide u inostranstvo da studira? Ja ne znam nikog ko bi se vratio (sem ako nije završio nekakav beskorisan fakultet, pa mu istekla viza a nije našao posao). Ili nije uspeo da se prilagodi, što je tek pogotovu retkost. Mislim, ljudi idu na zapad da studiraju, ne u Rusiju, Kinu ili tako neku zabit iz koje svi pametni beže.

Inače, ti ljudi kad završe, sigurno će da nastave nekakav doktorat, za šta im treba barem jedno 3-5 godina. Pa i kad doktoriraju, i da se vrate, opet nemaju oni baš mnogo šta tu da prenesu korisnog znanja nekakvim tekućim studentima. To mogu i dalje da rade profani koji trenutano rade po našim faksevima.

Nego ti ljudi treba da posle doktorata odrade jedno desetak godina research-a, na faksu, ili još bolje u nekom nacionalnom labu, ili šta je već tu u Evropi ekvaivalent. Ili barem jedno dva postdoka negde da otaljaju ako ništa drugo, i onda možda stvarno imaju šta korisno da donesu. Ali ako nemaju u Beogradu uslova za istraživanje, a nemaju, onda je potpuno beskorisno da se vraćaju, bilo pre, bilo posle doktorata, u stvari ikad.

Znaši, domaćine, što si video od ovih drugara video si, dolaziće kući preko leta na dve nedelje, dok ne završe školu, a onda svake n-te godine, kad nadju posao, i to ti je to.

Mislim, ja sve ovo iz svog iskustva, ako smem da napomenem.




buba_truba buba_truba 09:41 07.01.2011

Re: Cestitke i...

veronika_kojen
Ne bih se začudila da Srbija plaća.

Ne bi se začudila zato što pričaš napamet. Nemaš pojma o tome, a vidim ni o Srbiji (državi). Takvi klinci odlaze jer ili imaju para pošto roditelji hoće (i imaju) da ulože u njih, ili nađu nekoga ko ima i veruje da vredi i treba dati tom detetu, ili dobiju stipendiju od koledža koji, opet, ima svoj interes da u takvog studenta ulaže. Možda to rade i neke države, ali Srbija nije među takvim, nažalost.
veronika_kojen veronika_kojen 10:11 07.01.2011

Re: Cestitke i...

http://www.iaeste.ac.rs/site/


Da ne bude da pričam napamet (pošto si ti sigurna da ja ne znam o tome, oljubavi).


Super je što Srbija školuje kadrove za druge zemlje, jer očigledno imamo ljudi za bacanje.




Možda to rade i neke države, ali Srbija nije među takvim, nažalost.



Apsolutno. Važnije je plaćati radnu praksu studenata u SAD-u, nego, recimo, ulagati novac u veći kvalitet obrazovanja i privredu svoje zemlje. Ili, recimo, javne kuhinje (koliko ono dece u Srbiji ima jedan obrok dnevno?)


Važno da je na harvardu neko na ić.


Naše gore list.


buba_truba buba_truba 10:37 07.01.2011

Re: Cestitke i...

veronika_kojen
Super je što Srbija školuje kadrove za druge zemlje, jer očigledno imamo ljudi za bacanje.

Ovo kao praksa postoji odaaavno, ali to nije ono o čemu se ovde govori, a za šta si ti rekla da "se ne bi začudila da Srbija plaća". Ovim Srbija plaća za sebe, ili bar veruje da je za nju i da će ti studenti ostati i vratiti joj uloženo u njih. Zato ih i šalje na stručno usavršavanje, da bi njoj što bolje služili - veruje Srbija. To je drugi par čarapa i nema veze sa odlaskom maturanata da studiraju na stranim univerzitetima.

A "oljubavi" vidi sa nekim drugim, eto možeš recimo sa 777.
Prođi se mene s tim fazonima i forama, nisam taj kalibar.
buba_truba buba_truba 10:44 07.01.2011

Re: Cestitke i...

veronika_kojen
Važnije je plaćati radnu praksu studenata u SAD-u, nego, recimo, ulagati novac u veći kvalitet obrazovanja i privredu svoje zemlje. Ili, recimo, javne kuhinje (koliko ono dece u Srbiji ima jedan obrok dnevno?)Važno da je na harvardu neko na ić.Naše gore list.

Pa vidiš, to i radi (Srbija) zato što veruje da tako "ulaže novac u veći kvalitet obrazovanja i privredu svoje zemlje", kako ti reče. Ali ne bi ti to tako, a? Ti bi drugačije. Ma ni meni Žigić ne bi bio u reprezentaciji da sam Pižon, ali jbga, nisam.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 10:46 07.01.2011

Re: Cestitke i...

„Patriotizam, cilj i rezultat vaspitanja mladih, predstavlja ljubav prema otadžbini“.

Vladimir Dalj (1801-1872), ruski leksikograf
veronika_kojen veronika_kojen 17:36 07.01.2011

Re: Cestitke i...

buba_truba
Možda to rade i neke države, ali Srbija nije među takvim, nažalost.



http://prijemni.infostud.com/vesti/Srbija-skoluje-u-svetu-249-najboljih-studenata/59/5255/



No, ne daj se pokolebati u svojim lažima, nikako!

Ako su ceo svet uverili da je isti ravna ploča par hiljada godina, ta i ti možeš, zaboga. Samo pazi da sledeći put pričaš sa nekim ko ima više od dva neurona u glavi (znam, mala je verovatnoća ovde na blogu, ali čuvaj se ipak).
buba_truba buba_truba 18:26 07.01.2011

Re: Cestitke i...

veronika_kojen
No, ne daj se pokolebati u svojim lažima, nikako!

Ovo je iz teksta za koji si ostavila www:

"(Preuzeto iz Blic-a 18.12.2006.)

Fond za mlade talente Republike Srbije trenutno stipendira 249 najboljih studenata koji su na usavršavanju u inostranstvu. Za postdiplomske studije dobili su 15.000 evra, a za stručnu praksu oko 5.000 evra. Uslov da studenti dobiju stipendije je da potpišu ugovor kojim se obavezuju da će se vratiti najkasnije za osam godina i ostati u Srbiji najmanje pet godina. Da li će to i uraditi, zavisiće od toga šta ih ovde čeka.

Zahvaljujući Fondu za mlade talente, diplomci iz Srbije čiji je prosek ocena iznad 8,5, usavršavaju se na nekim od najprestižnijih univerziteta na svetu. Ima ih u Austriji, Engleskoj, Italiji, Japanu, Nemačkoj, Švedskoj, Americi... Da li će se ovi mladi ljudi vratiti u Srbiju, niko osim njih samih ne zna. Ukoliko to ne urade, moraće da vrate državi 15.000, odnosno 5.000 evra prema ugovorima koje su potpisali."

Ako se ne vrate da uloženo kroz rad (najmanje 5 godina) vrate Srbiji, moraće da vrate pare. Piše u ugovoru, dakle: Srbija ih ne šalje za DŽ, ne plaća im kako se tebi snilo: "Ne bih se začudila da Srbija plaća".

A ti ajd' sad ponovo, polako, pročitaj šta sam ja (a šta ti) gore pisala.


veronika_kojen
Samo pazi da sledeći put pričaš sa nekim ko ima više od dva neurona u glavi

Ovde si skroz u pravu, nisam pazila. Učinilo mi se. Loša procena, izvini, neću te više zadržavati.
veronika_kojen veronika_kojen 18:32 07.01.2011

Re: Cestitke i...

buba_truba
Možda to rade i neke države, ali Srbija nije među takvim, nažalost.


http://prijemni.infostud.com/vesti/Srbija-skoluje-u-svetu-249-najboljih-studenata/59/5255/



Ergo, lažov.

A ovo ostalo što si napisala te niko nije pitao, sorry.

Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 18:38 07.01.2011

Re: Cestitke i...

i treba da stipendira, u cemu je problem?
veronika_kojen veronika_kojen 18:47 07.01.2011

Re: Cestitke i...

Velimir Mladenovic
i treba da stipendira, u cemu je problem?



Problem je u tome što buba laže da srbija ne daje stipendije.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 18:49 07.01.2011

Re: Cestitke i...

daje ali nedovoljno
veronika_kojen veronika_kojen 19:13 07.01.2011

Re: Cestitke i...

Velimir Mladenovic
daje ali nedovoljno


Tu se možemo složiti ili ne (edit:mislim da je i previše, naročito ako ste 132. zemlja od 133 po odlivu mozgova). Volela bih da vidim poredjenje sa zemljama u regionu poput Albanije, BiH i drugih sa sličnom zaradom, koliko oni daju stipendije svojim djacima. Ako neko ima podatke, neka slobodno okači.


Ali neću (ponavljam, neću) dozvoliti da neko lažno podmeće tvrdnju da Srbija ne daje stipendije.


Apsolutno me ne zanima ako neko ima nekog nesposobnog rodjaka/sestru/ćerku koja nije uspela da dobije jednu od ovih stipendija, pa svoje frustracije zbog plaćanja računa mora da iskali na blogu.
buba_truba buba_truba 19:26 07.01.2011

Re: Cestitke i...

veronika_kojen
Velimir Mladenovic
i treba da stipendira, u cemu je problem?
Problem je u tome što buba laže da srbija ne daje stipendije.

Nije tačno da sam rekla da ne daje stipendije, nego sam rekla da ih ne šalje u inostranstvo za džaba - sama si prenela link za tekst koji to potvrđuje - moraju da joj vrate uloženo, ili vraćaju pare, po ugovoru.

A sve je počelo od onog tvog: "Ne bih se začudila da Srbija plaća."

Ne plaća nego ulaže (razlika je drastična), a oni joj vraćaju po ugovoru (radom, 5 godina ostaju u Srbiji) ili joj vraćaju pare. To nije plaćanje nego ulaganje kroz stipendiranje ili pozajmljivanje para (ako ih oni ipak vrate, a ne ostanu u Srbiji kako su potpisali u ugovoru). Aman, bre, obavesti se o nekim pojmovima ako se već upuštaš u rasprave gde bi nešto (osnovno) trebalo i da se zna.
veronika_kojen veronika_kojen 19:45 07.01.2011

Re: Cestitke i...

Nije tačno da sam rekla da ne daje stipendije,


Aj da vidimo šta je buba rekla

buba_truba

Takvi klinci odlaze jer ili imaju para pošto roditelji hoće (i imaju) da ulože u njih, ili nađu nekoga ko ima i veruje da vredi i treba dati tom detetu, ili dobiju stipendiju od koledža koji, opet, ima svoj interes da u takvog studenta ulaže. Možda to rade i neke države, ali Srbija nije među takvim, nažalost.


Takvi klinci odlaze jer:

a)roditelji imaju para

b)nadje se osoba koja ima para i veruje u njih

c)nadje se koledž koji ulaže u njih

d)nadje se država koja ulaže u njih, ali ne Srbija


Sad ti lepo objasni kako Srbija ne ulaže u njih time što im daje stipendije. Veoma me zanima šta ćeš napričati.

ninasimone ninasimone 20:39 07.01.2011

Re: Cestitke i...

zadnjapetoletka

Malo modifikovana izjava premijera Djindjica bi to rekla ovako nekako: onome kome nije valjalo u staroj Jugoslaviji pa mu nije valjalo ni u novoj Jugoslaviji, pa mu nije valjalo ni posle Jugoslavije, pa mu ne valja ni sada - e tome nikada nigde ni nece valjati. Takvome je vec u prirodi da kukumavci umesto da se pobrine sam za sebe.

To stoji ali s obzirom da je autor ovih reci (Djindjic) platio glavom svoj povratak, cela stvar dobija malo drugaciju dimenziju. Ne kazem da su danas povratnici u smrtnoj opasnosti (barem ako se ne bave politikom i/ili kriminalom) ali i dalje stoji da zemlji kao takvoj jednostavno nisu potrebni i pored zvanicnih velikih reci i pateticnih izjava.
maca22 maca22 20:51 07.01.2011

Re: Cestitke i...

Da li mogu dobiti odgovor ko stipendira decu? (ako ih stipendira, naravno).
Ne vidim zasto bi to bila tajna, jer su takve inforamcije blago i vodilja za one koji se interesuju i žele isto da odu na skolovoanje u insotranstvo.
veronika_kojen veronika_kojen 20:56 07.01.2011

Re: Cestitke i...

maca22


Jel ti bre čitaš komentare

Imaš dole, Velimir je napisao najnoviju aleksinu izjavu...
buba_truba buba_truba 21:27 07.01.2011

Re: Cestitke i...

veronika_kojen
Nije tačno da sam rekla da ne daje stipendije,


Aj da vidimo šta je buba rekla

buba_truba

Takvi klinci odlaze jer ili imaju para pošto roditelji hoće (i imaju) da ulože u njih, ili nađu nekoga ko ima i veruje da vredi i treba dati tom detetu, ili dobiju stipendiju od koledža koji, opet, ima svoj interes da u takvog studenta ulaže. Možda to rade i neke države, ali Srbija nije među takvim, nažalost.


Takvi klinci odlaze jer:

a)roditelji imaju para

b)nadje se osoba koja ima para i veruje u njih

c)nadje se koledž koji ulaže u njih

d)nadje se država koja ulaže u njih, ali ne Srbija


Sad ti lepo objasni kako Srbija ne ulaže u njih time što im daje stipendije. Veoma me zanima šta ćeš napričati.

A što podmećeš, Veroniko! Ovo što si nabrojala odnosilo se na plaćanje studiranja na koledžu u inostranstvu, što je tema bloga, a za šta si ti rekla: "Ne bih se začudila da Srbija plaća." Ustvrdih ti da to Srbija ne plaća, i pobrojah ti kako se to plaća onima koji iz Srbije idu u svet da studiraju. Srbija stipendira (ne plaća, pošto su ovi u obavezi da joj to vrate ili kroz 5 godina rada ili u parama koje im je dala - sve po ugovoru). To jeste ulaganje i u njih (stipendiste) jer kad oduže svojih 5 ugovorom obećanih godina, nadalje im to ostaje kao ulog u njih same. Ali motiv države Srbije je da ulažući u njih uloži pre svega u sebe, zato ih ugovorom i obavezuje da joj to vrate.

Znači, ne plaća im nego ulažući u njih ulaže u sebe. Ako oni to hoće da zadrže samo za sebe i neće da ostanu 5 godina u Srbiji i tako Srbiji vrate uloženo, onda moraju da vrate pare koje im je Srbija kao stipendiju dala. A to sve regulisano ugovorom je svojevrstan pravni posao. Eto, ja ne umem bolje da ti objasnim, a ti dalje misli šta god hoćeš. Ili prosto misli kako da uvrediš, podjebeš, zajebeš... i ostaj u uverenju da ti to dobro ide.
veronika_kojen veronika_kojen 21:38 07.01.2011

Re: Cestitke i...

Ponoviću pitanje.

Rekla si:

Takvi klinci odlaze jer ili imaju para pošto roditelji hoće (i imaju) da ulože u njih, ili nađu nekoga ko ima i veruje da vredi i treba dati tom detetu, ili dobiju stipendiju od koledža koji, opet, ima svoj interes da u takvog studenta ulaže. Možda to rade i neke države, ali Srbija nije među takvim, nažalost.


Srbija ne ulaže u svoje djake jer nema interes. To si ti rekla. Ne ja.

Ja sam zatim ustvrdila:

http://prijemni.infostud.com/vesti/Srbija-skoluje-u-svetu-249-najboljih-studenata/59/5255/

Srbija daje stipendije, i time ulaže u svoje djake. Dakle, ti si lagala.


Ili prosto misli kako da uvrediš, podjebeš, zajebeš.


Ne, ja nisam vredjala. Ali ova (još jedna) laž sasvim dovoljno govori o tebi. Ja da te vredjam-nije potrebno
kick68 kick68 21:57 07.01.2011

Re: Cestitke i...

Volela bih da vidim poredjenje sa zemljama u regionu poput Albanije, BiH

Ja bih da uletim samo na kratko. Ne znam za BIH ali sam upoznala igrom slucaja neke Albanke...Moja predstava o Albaniji je bila: Albanija Envera Hodze, zemlja sa dva bicikla, jednim automobilom i par koza..
Za poslednjih 20-ak godina tamo se slila ogromna kolicina americkog kapitala. Nivo obrazovanja su maksimalno poboljsali i uskladili sa zapadnim standardima. Ne znam sta su radili, da li su skolovali svoj kadar u inostranstvu ili dovodili strane predavace, ali cinjenica je: dok su oni napredovali mi smo istom brzinom nazadovali. Tako da, kada ti budes diplomirala i htela da nostrifikujes svoju diplomu u inostranstvu, ima da rodis mecku, dok se njihove diplome priznaju speedy quick.

I jos nesto: svuda u svetu se pune koledzi i fakulteti za vreme velikih ekonomskih kriza. Drzava cak daje finansijsku pomoc ako neko hoce da se prekvalifikuje za drzavi potrebna zanimanja. I samo glupi arheolozi peru klozete (oni su svuda netrazeni i nezaposleni); oni pametni zavrse kurseve (programiranja npr.) i nadju si posla. Pozdrav
veronika_kojen veronika_kojen 22:12 07.01.2011

Re: Cestitke i...

I samo glupi arheolozi peru klozete (oni su svuda netrazeni i nezaposleni); oni pametni zavrse kurseve (programiranja npr.) i nadju si posla. Pozdrav


Joj, izvini, mi zauzesmo pola bloga


Hvala na ovom postu (pojma ne bih imala inače), a Albaniju sam spomenula jer smo slične po zaradama.


A za arheologe (da pojasnim)-njih sam spomenula jer školujemo kadrove koji nam nisu potrebni u neverovatnim količinama (hiljade filozofa, arheologa i sličnih svake godine), mislim da bi se taj novac mogao preusmeriti na privredu ili druge smerove koji su nam potrebni (inženjeri, poljoprivreda i sl.)...
kick68 kick68 22:25 07.01.2011

Re: Cestitke i...

A za arheologe (da pojasnim)-njih sam spomenula jer školujemo kadrove koji nam nisu potrebni u neverovatnim količinama (hiljade filozofa, arheologa i sličnih svake godine), mislim da bi se taj novac mogao preusmeriti na privredu ili druge smerove koji su nam potrebni (inženjeri, poljoprivreda i sl.)...

Koliko se ja secam, na arheologiji je uvek bio priman mali broj studenata, na masincu OGROMAN. Dakle, drzava vec zna sta joj treba. Nije problem u tih par arheologa godisnje. Misljenja sam da svako treba da studira ono sto zeli (pa ako treba, neka se i sam finansira) i da ostvari mladalacki san. Sa zavrsetkom studija medjutim, dolazi i otreznjenje - posla nema. Ono sto bi trebalo obezbediti u tom slucaju je relativno lako prekvalifikovanje i izbor drugog poziva. Ne mora se biti diplomirani ing. elektrotehnike da bi se bio programer. To na zapadu rade i "kursadzije", ljudi sa zavsenom istorijom ili filozofijom npr. i majkrosoftovim ispitima. Da ne trolujem vise, izbor kombinacija je neogranicen.
dolybell92 dolybell92 22:38 07.01.2011

Re: Cestitke i...

Velimir Mladenovic
najteze je otici kad ne moras, kad je ovde dobro, a moras da odes...
malo je lakse kad ne moras da ides, a znas da je tamo malo bolje...
najlakse je kad te odnekud teraju, pa odlazis nekud a ne znas kuda, tada znas da nemas zasto da se vratis. e mi ljude teramo odavde, zato oni ne zele da se vrate kasnije...


Ne da neće da se vrate nego i da hoće
ovde ih niko neće.
Posebna je priča zavist i mržnja prema njima,
jer su nešto zaradili,
pa i kad žele da ulože svoje pare u nešto -
ili ih deru kako stignu ili su im vrata
zatvorena - jer je već neko ovdašnji zauzeo
busiju i nikom ne da ni da prismrdi a ne
još i da mu konkuriše...

Visoko obrazovani su takođe ovde nepoželjni.
Maksimum koji naši profesori mogu da im dozvole
je da održe neko predavanje ili seminar...
i to je sve. Katedru nema šanse da dobiju,
a i za koju platu i koje uslove?
Ne budite smešni.
Nisu ludi da pređu sa konja na magarca.


veronika_kojen veronika_kojen 22:45 07.01.2011

Re: Cestitke i...

Hm.

Nisam sigurna da je broj toliko mali (ne shvatam šta će nam sto psihologa samo u Beogradu svake godine), ali i taj mali broj bi trebao biti mnogo, mnogo manji. Ovako se daje iluzija ljudima da nešto rade studirajući, dok zapravo samo stoje u mestu.


Ali sad kad si ovako postavila stvari, nekako mi se čini da generalno treba ograničiti broj studenata i učiniti studije privlačnijim (to i treba da bude selekcija, ne?svuda sem kod nas). Shvatam koliko je šest posto mali broj visoko-obrazovanih, ali, opet, šta nam vredi i tih šest posto ako je očajan kvalitet obrazovanja, ako se može studirati po deset godina i slično?



Ja mislim da, pored države, veliki deo problema leži i u našem mentalitetu. "Navikli" smo iz boljih vremena da je država ta koja je dužna da nam da posao čim svršimo fakultet-što jednostavno nije tačno. To nije obaveza države. Obaveza države je da obezbedi socijalni mir, ne socijalno blagostanje. Prvo ne povlači obavezno drugo i obrnuto.


Diploma treba da bude samo pečat na stečeno znanje, ne i obećan posao. Znam gomilu tek svršenih studenata koji kažu da će otići čim završe fakultet, premda nisu otišli ni na jedan intervju, nisu proveli ni jedan dan na birou, kamoli da su sami pokušali da naprave svoj biznis. Da naglasim, svesna sam svih negativnih pozicija u kojoj se jedan tek svršeni student nalazi (mali broj radnih mesta, biranje po "ključu" i slično), ali ima delom krivice i u tom rigidnom shvatanju dužnosti države samih ljudi.

EDIT:Ovo je upućeno kick68
kick68 kick68 23:02 07.01.2011

Re: Cestitke i...

Ali sad kad si ovako postavila stvari, nekako mi se čini da generalno treba ograničiti broj studenata i učiniti studije privlačnijim (to i treba da bude selekcija, ne?svuda sem kod nas).

Drzava treba da ogranici broz studenata koji se finansiraju iz budzeta za zanimanja koja joj ne trebaju. Na primer, prima ih se 100 na psihologiji godisnje, drzava finansira 60, a 40 je samofinansirajucih. Menjajte ako ne trebaju psiholozi: odnos bi mogao da bude 30:70. Samo taj koji upise psihologiju mora da bude svestan da posao u struci nece lako naci i da ce morati da se prekvalifikuje. Ako mu to ne odgovara neka studira nesto sto je trenutno "na ceni".

ali ima delom krivice i u tom rigidnom shvatanju dužnosti države samih ljudi.

Drzava je duzna da obezbedi kvalitet obrazovanja, normalnost i stabilnost. Za sve ostalo je odgovoran pojedinac. Pozzz
Edit: selekcija se obezbedjuje prijemnim ispitom i utvrdjivanjem minimuma praga znanja da bi se uopste upisao fakultet. Ionako se ne moze vise studirati po 15 godina, mislim...
veronika_kojen veronika_kojen 23:08 07.01.2011

Re: Cestitke i...

Hvala na lepoj diskusiji, i laku noć.

p.s.
(mora da sam smorila ovolikim komentarima i mojim laičkim vidjenjem dužnosti države, ali za to blogovi i služe).
kick68 kick68 23:18 07.01.2011

Re: Cestitke i...

mora da sam smorila ovolikim komentarima i mojim laičkim vidjenjem dužnosti države

Ne nikako, samo da se autor ne uvredi zbog trolovanja. I jos samo da dodam: mislim da nikako ne treba smanjivati ukupan broj studenata, ali ni prag znanja da bi se upisao fakultet. A ako neko hoce da studira japanski ili filozofiju bas, nek plati pa nek klati. Laku noc.
maca22 maca22 23:30 07.01.2011

Re: Cestitke i...

veronika_kojen
maca22


Jel ti bre čitaš komentare

Imaš dole, Velimir je napisao najnoviju aleksinu izjavu...

Nisam primetila. Hvala!
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 00:11 08.01.2011

Re: Cestitke i...

ne ljutim se, ovo moze biti inspiracija za neki novi tekst :)
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 00:18 08.01.2011

Re: Cestitke i...

da, veceras mi je to rekao, tj. poslao preko fejsa i dole sam kopirao, evo opet, da se ne izgubi u silnim komentarima:

ZA ONE KOJI SU SE RASPITIVALI OKO STIPENDIJE, IZ PRVE RUKE

Aleksa Stankovic
''Nisam dobio stipendiju, tek trebam da se prijavim. Prvo se prijavljujem za stipendiju od fakulteta, a ako oni ne budu dali, videcemo.''
Covek u belom Covek u belom 02:39 08.01.2011

Re: Cestitke i...

kick68
Ja bih da uletim samo na kratko. Ne znam za BIH ali sam upoznala igrom slucaja neke Albanke...Moja predstava o Albaniji je bila: Albanija Envera Hodze, zemlja sa dva bicikla, jednim automobilom i par koza..
Za poslednjih 20-ak godina tamo se slila ogromna kolicina americkog kapitala. Nivo obrazovanja su maksimalno poboljsali i uskladili sa zapadnim standardima. Ne znam sta su radili, da li su skolovali svoj kadar u inostranstvu ili dovodili strane predavace, ali cinjenica je: dok su oni napredovali mi smo istom brzinom nazadovali. Tako da, kada ti budes diplomirala i htela da nostrifikujes svoju diplomu u inostranstvu, ima da rodis mecku, dok se njihove diplome priznaju speedy quick.

I jos nesto: svuda u svetu se pune koledzi i fakulteti za vreme velikih ekonomskih kriza. Drzava cak daje finansijsku pomoc ako neko hoce da se prekvalifikuje za drzavi potrebna zanimanja. I samo glupi arheolozi peru klozete (oni su svuda netrazeni i nezaposleni); oni pametni zavrse kurseve (programiranja npr.) i nadju si posla. Pozdrav

Ti ko ovi juzno-susedni istoricari sto prodaju maglu (Decani, Gracanica, etc. albansko istorijsko nasledje i ostale baljezgarije).
Odnos broja srpskih i albanskih (racunajuci i Kosovo) studenata na 500 najjacih univerziteta na svetu veci je od 100:1, a odnos profesora i nastavno-naucnog osoblja ne vredi ni pominjati. Odnos stanovnika Srbije i Albanije (+Kosovo) mozes vec da izguglas.
A ti se i dalje zanosi priznavanjem diploma...
Covek u belom Covek u belom 02:44 08.01.2011

Re: Cestitke i...

srdjan.pajic
Jeste podvig biti primljen na Kembrdž, MIT ili školu takvog nekog kalibra. I to veliki podvig, čak i ako moraš sam da platiš školarinu.

Malko pricas napamet i trpas sve u isti kos.
Biti primljen na koledz samo po sebi nije bas takav podvig kakvim se ovde predstavlja pa makar to bio i Harvard (inace nisam znao da toliko cenis Jeremica ).

A sto se uslova za prijem tice MIT i Kembridz se itekako razlikuju.
I mogao bi pre vrlih pretpostavki da se informises. Klinac nije dobio nikakvu stipediju iz inostranstva.
kick68 kick68 03:20 08.01.2011

Re: Cestitke i...

Dokle ce ovi juzni susedi da prodaju maglu, prvo se javljaju istoricari (Decani, Gracanica, etc. albansko istorijsko nasledje i ostale baljezgarije) evo sad i ti ovde na blogu.

Ma ne pokusavam ja da prodam maglu, ne znam nista o baljezganju. Nacula sam samo ovde na blogu da je po njihovom tumacenju istorije Milos Obilic albanski junak.
Samo kazem, na osnovu par kontakata, da to vise nije ni izdaleka zemlja iz onih dokumentaraca koje smo nekada gedali da bismo shvatili da je nasa domovina najbolja na svetu. Modernizovali su se do maksimuma.

Odnos broja srpskih i albanskih (racunajuci i Kosovo) studenata na 500 najjacnih univerziteta na svetu veci je od 100:1. Odnos stanovnika Srbije i Albanije (+Kosovo) mozes vec da izguglas.

OK, drago mi je da je tako. Jel' imas mozda neki linak? Ne kazem da izmisljas nego da bi bilo zanimljivo procitati.
A ti se i dalje zanosi priznavanjem diploma...

Pa ja to iz prakticnih razloga... drago mi je zbog akademskih uspeha mojih sunarodnika u inostranstvu. Svima nam je drago, valjda... ali kada se zavrsi neki fakultet i ulozi neki trud, ipak je bitno da li je program priznat u inostranstvu. Prvo, zlu ne trebalo, a zatim, to je izmedju ostalog i merilo kvaliteta doticnog fakulteta (i univerziteta, of course).
Covek u belom Covek u belom 03:51 08.01.2011

Re: Cestitke i...

kick68
Samo kazem, na osnovu par kontakata, da to vise nije ni izdaleka zemlja iz onih dokumentaraca koje smo nekada gedali da bismo shvatili da je nasa domovina najbolja na svetu. Modernizovali su se do maksimuma.

Zemlja sigurno nije ono sto je bila pre 40 godina. Modernizovali su se i oni, ali i dalje iz Albanije emigriraju na Kosovo, a ajd ti meni reci bil ti iz Srbije emigrirala na Kosovo? I Bugarska je EU, pa niko pri zdravoj pameti ne bi otisao iz Srbije da zivi tamo ako bi mu izbor bio samo Srbija ili Bugarska (a ne da se okoristi EU pasosem).
I CG je nas je presisala po svim ekonomskim pokazateljima (i zapocela EU putesestvije za razliku od nas), pa je opet samo ljudi iz CG dolaze u Srbiju, a obratno bas nista.

Odnos broja srpskih i albanskih (racunajuci i Kosovo) studenata na 500 najjacnih univerziteta na svetu veci je od 100:1. Odnos stanovnika Srbije i Albanije (+Kosovo) mozes vec da izguglas.

OK, drago mi je da je tako. Jel' imas mozda neki linak? Ne kazem da izmisljas nego da bi bilo zanimljivo procitati.

Nemam link jer naravno niko ne pravi te statistike. Imam gomilu licnog iskustva u radu sa studentima, kontaktima na konferencijama, citanju casopisa, etc. Znas, imena suseda se bar lako primecuju.
S druge strane nasi studenti/profesori/NN osoblje, etc. se vrlo lako daju izguglati na bilo kom univerzitetu vrednom pomena, gomile radova u svim relevantnim publikacijama. Cik probaj da nedjes neke albanske studente il ne daj boze profesore, probaj cisto fore radi da nadjes i jedno ime npr. u Science ili Nature...

A ti se i dalje zanosi priznavanjem diploma...

Pa ja to iz prakticnih razloga... drago mi je zbog akademskih uspeha mojih sunarodnika u inostranstvu. Svima nam je drago, valjda... ali kada se zavrsi neki fakultet i ulozi neki trud, ipak je bitno da li je program priznat u inostranstvu. Prvo, zlu ne trebalo, a zatim, to je izmedju ostalog i merilo kvaliteta doticnog fakulteta (i univerziteta, of course).

Priznavanja je retko gde merilo. Govoriti u priznavanju u akademskom kontekstu je cista zamena teza. Danas se skoro sve priznaje (zivela Bolonja ), al nije stvar u priznavanju, stvar je u internom rejtingu koji studenti sa odredjenog univerziteta imaju na datom "jakom, stranom" univerzitetu. I taj rejting za nas male nema veze sa rejtingom top 500 univerziteta ili nekim slicnim. A veruj mi univerzitet u Tirani, niti bilo koji drugi albanski univerzitet (za razliku od npr. beogradskog univerziteta ili FTN-a) u tom kontekstu ne postoji, ma kakvu ti pricu ti tvoji "prijatelji" prodavali.

Edit: A kao mali dodatak da ukljucimo i svrsene srednjoskolce u pricu (cisto da bude vezano za temu bloga) uporedi npr. broj osvojenih medalja Srbije i Albanije na olimpijadama iz matematike, fizike i informatike za poslednjih 10 godina... A ako ti je to suvise elitisticki, a ti onda uporedi rezultate PISA testa gde smo "neverovatno bedni", sa "progresivnom" Albanijom.

kick68 kick68 04:09 08.01.2011

Re: Cestitke i...

Modernizovali su se i oni, ali i dalje iz Albanije emigriraju na Kosovo,

E odakle ti sad ovaj podatak? Albanci emigriraju u velikom broju i u zapadnu Evropu i Severnu Ameriku.

S druge strane nasi studenti/profesori/NN osoblje, etc. se vrlo lako daju izguglati na bilo kom univerzitetu vrednom pomena, gomile radova u svim relevantnim publikacijama

Kao sto rekoh, drago mi je i ponosna sam zbog toga.

Priznavanja je retko gde merilo. Govoriti u priznavanju u akademskom kontekstu je cista zamena teza. Danas se skoro sve priznaje (zivela Bolonja ), al nije stvar u priznavanju, stvar je u internom rejtingu koji studenti sa odredjenog univerziteta imaju na datom "jakom, stranom" univerzitetu. I taj rejting za nas male nema veze sa rejtingom top 500 univerziteta ili nekim slicnim

Priznavanje je itekako merilo u prakticnom smislu. Ne razumem, kakva zamena teza. Izvini, ali znaci puno ako treba da odradis 2-3 ispita umesto godinu-dve do inostrane diplome, a egzistencija ti zavisi od toga.
stvar je u internom rejtingu koji studenti sa odredjenog univerziteta imaju na datom "jakom, stranom

Drago mi je sto se isticu oni nasi studenti koji su odlucili da nastave studije na jakim univerzitetima.. Oni koji ne zele dalje da studiraju nego da im se diploma prizna, ocajavaju sirom sveta dok se ti i ja dopisujemo i proklinju BU i vreme koje provedose na njemu.
Covek u belom Covek u belom 04:27 08.01.2011

Re: Cestitke i...

kick68
Modernizovali su se i oni, ali i dalje iz Albanije emigriraju na Kosovo,

E odakle ti sad ovaj podatak? Albanci emigriraju u velikom broju i u zapadnu Evropu i Severnu Ameriku.

Uzmes popis iz 1991, oduzmes 300k Srba, uzmes procenu sada npr. na osnovu broja biraca (popisa nikad nije bilo), projektujes prirodni prirastaj, oduzmes 500k Albanaca sa Kosova koji dobise azil po Evropi i Americi (a koje ti ocigledno mesas sa Albancima iz Albanije) i dobijes nekih 200-300k ljudi koji se svi izjasnjavaju kao Albanci, a koji su se fantomski stvorili na Kosovu, pitam se samo odakle, i nikad se nisu vratili tamo odakle su dosli.

Priznavanje je itekako merilo u prakticnom smislu. Ne razumem, kakva zamena teza. Izvini, ali znaci puno ako treba da odradis 2-3 ispita umesto godinu-dve do inostrane diplome, a egzistencija ti zavisi od toga.

Ti ocigledno poredis babe i zabe. Tj. poredis neke "rece mi jedan co'ek" informacije iz Albanije skoro sigurno vezane za vreme od Bolonje, sa nasim ljudima koji su zavrsavali fakultete 90-ih ili cak ranije.
A drugo ne pricamo o odlasku u inostranstvo trbuhom za kruhom, vec o postdiplomskim studijama.
A i ako pricamo u nalazenju posla u inostranstvu samo na osnovu studija u maticnoj zemlji tesko da ces nekog ubediti u to da se sa diplomom medicine univerziteta u Tirani lakse dolazi do posla no sa diplomom medicine univerziteta u Beogradu. Tehnicke nauke necu ni da pominjem, jer bi to bila sprdacina.
A ako mislis na arheologe, moguce da su oni iz Tirane bolje kotirani od beogradskih, ali i tu bih informaciju uzeo sa rezervom.
kick68 kick68 05:00 08.01.2011

Re: Cestitke i...

Uzmes popis iz 1991, oduzmes 300k Srba, uzmes procenu sada npr. na osnovu broja biraca (popisa nikad nije bilo), projektujes prirodni prirastaj, oduzmes 500k Albanaca sa Kosova koji dobise azil po Evropi i Americi (a koje ti ocigledno mesas sa Albancima iz Albanije) i dobijes nekih 200-300k ljudi koji se svi izjasnjavaju kao Albanci, a koji su se fantomski stvorili na Kosovu, pitam se samo odakle, i nikad se nisu vratili tamo odakle su dosli.

To nije emigracija, to je okupacija (a ja navodno mesam babe i zabe). Jednostavno naselili ljudi ono sto su osvojili i oteli. Da ne stoji pusto, a i dzabe je.
Albanaca sa Kosova koji dobise azil po Evropi i Americi (a koje ti ocigledno mesas sa Albancima iz Albanije) i

Govorim bas o Albancima iz Albanije. Masovno emigriraju regularnim putevima. Nisu ilegalni emigranti.

A drugo ne pricamo o odlasku u inostranstvo trbuhom za kruhom, vec o postdiplomskim studijama.

E drago mi je da si ovo napisao i da smo se najzad sporazumeli. Naime, ja sve vreme pricam o trbuhom za kruhom opciji i o mogucnosti nostrifikovanja i priznavanja diploma radi zaposlenja.
A i ako pricamo u nalazenju posla u inostranstvu samo na osnovu studija u maticnoj zemlji tesko da ces nekog ubediti u to da se sa diplomom medicine univerziteta u Tirani lakse dolazi do posla no sa diplomom medicine univerziteta u Beogradu


Ponavljam, razlika je u proceduri priznavanja te diplome, posle nje obe su jednake. Ne moze odmah da se dobije posao. Oba diplomca prvo treba da prodju kroz izvesnu proceduru nostrifikacije u inostranstvu. Pitanje je samo cija ce biti laksa i jednostavnija (2-3 ispita vs. 1-2 godine). O tome je rec.
sanya92 sanya92 11:49 08.01.2011

Re: Cestitke i...

U USA studente gotovo uvek stipendiraju sami univerziteti. Pretpostavljam da je i u UK nesto slicno. Sa sigurnoscu od 90% mogu da kazem da tih 249 stipendiranih od strane drzave nisu ovi na Kembridzu i u USA. Za USA mogu da tvrdim sa stoprocentnom sigurnoscu :)
veronika_kojen veronika_kojen 12:26 08.01.2011

Re: Cestitke i...

Ulaže Srbija i previše. Govorimo o Srbiji u kojoj milion ljudi gladuje. Milion ljudi. Od osam miliona, milion je gladno. Svaki osmi čovek u Srbiji nema šta da jede.

Plaćati školarinu od 80 000 evra samo za jednu godinu je sumanuto. Da ne govorim koliko je sumanuto činiti isto za četvrt hiljade djaka. 249x4godinex80000? Malo li je?

I da je 10, 20 ili 30 najboljih i odabranih, ali 249? To je strahota. Uverena sam da tu postoji neka muljavina, da nečija deca dobijaju stipendije po partijskoj vezi. Dok u isto vreme druga deca umiru na ulici od gladi i hladnoće.

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 00:17 07.01.2011

Vaistinu se rodi

Sve najbolje i tebi i Aleksi

Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 10:36 07.01.2011

Re: Vaistinu se rodi

hvala.
Colin_bgd Colin_bgd 09:00 07.01.2011

Vrata...

Onaj ko zavrsi Cambridge, njemu je otvoren ceo svet. Taj ne da se ne bi vratio u Srbiju, nego se ne vracaju ljudi ni u Norvesku, Nemacku, Novi Zeland. Ne radi se uopste o Srbiji, nego se radi o tome da su Oxbridge univerziteti jedan wormhole u za vecinu nedostizan prostor za ostvarivanje sopstvenih mogucnosti i uticaja. 99.99% ljudi uopste ne moze da pojmi koja se tu vrata otvaraju, i baciti sve to radi nekog kvazi patriotizma je suludo. Samo najgori koji se slucajno, greskom, ili dubokim dzepom zateknu na takvim mestima (kao na primer Vuk Jeremic koji se posle, ako se ne varam, Harvarda vratio da bruka svoju zemlju evo vec tri godine) kao opciju uzimaju u obzir i povratak u Srbiju "da prenose znanje"... Nemojte molim vas da pricate o necemu sto slabo razumete...
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 10:40 07.01.2011

Re: Vrata...

pa lepo onda neko svako tako razmislja i neka odlaze ljudi, a vi tako sedite i kukajte. lepo rece neko gore
onome kome nije valjalo u staroj Jugoslaviji pa mu nije valjalo ni u novoj Jugoslaviji, pa mu nije valjalo ni posle Jugoslavije, pa mu ne valja ni sada - e tome nikada nigde ni nece valjati. Takvome je vec u prirodi da kukumavci umesto da se pobrine sam za sebe.... mrzi me sada da se raspravljam, ali ako vi ne osecate potrebu da se vratite pa da VI SAMI napravite uslove u svom gradu za takva istrazivanja i ucenje, onda o cemu vise pricamo. dosta mi je toga samo nema nema, i ovde se loze zivi...
Colin_bgd Colin_bgd 10:53 07.01.2011

Re: Vrata...

onome kome nije valjalo u staroj Jugoslaviji pa mu nije valjalo ni u novoj Jugoslaviji, pa mu nije valjalo ni posle Jugoslavije, pa mu ne valja ni sada - e tome nikada nigde ni nece valjati. Takvome je vec u prirodi da kukumavci umesto da se pobrine sam za sebe.... mrzi me sada da se raspravljam, ali ako vi ne osecate potrebu da se vratite pa da VI SAMI napravite uslove u svom gradu za takva istrazivanja i ucenje, onda o cemu vise pricamo. dosta mi je toga samo nema nema, i ovde se loze zivi...

zasto mi odgovarate na nesto sto nisam napisao? ja sam samo pokusao da vam objasnim da Cambridge (i Oxford) nisu "usavrsavanje", vec nesto sasvim drugo, ako ih zavrse ljudi sa realnim i objektivnim kvalitetima. Takodje sam naveo da to ne vazi samo za Srbiju nego i za mnoge "boljestojece" zemlje. Prema tome, ne razumem vasu potrebu da mi imputirate neko kukumavcenje.

Ali reci cu ovo, svi ovi problemi u kojima Srbija grca se mogu (i moraju) za "5 minuta" resiti na drzavnom nivou, pa tek onda MI SAMI mozemo da uredimo raznorazne stvari, biznis, zivot, sport i sta sve ne. Ali, kao sto sam vec rekao, to nema veze sa Cambridgeom i Oxfordom, tu se radi o necem sasvim drugom, ali dobro, nema veze...
asparagus asparagus 11:55 07.01.2011

Re: Vrata...

onome kome nije valjalo u staroj Jugoslaviji pa mu nije valjalo ni u novoj Jugoslaviji, pa mu nije valjalo ni posle Jugoslavije, pa mu ne valja ni sada - e tome nikada nigde ni nece valjati


Sve drzave za primer ubilo se. Ne znas koja veca rupetina.
mg011 mg011 22:59 07.01.2011

Re: Vrata...

Colin_bgd
Samo najgori koji se slucajno, greskom, ili dubokim dzepom zateknu na takvim mestima (kao na primer Vuk Jeremic koji se posle, ako se ne varam, Harvarda vratio da bruka svoju zemlju evo vec tri godine) kao opciju uzimaju u obzir i povratak u Srbiju "da prenose znanje"...


Bravo, bravo, bravo!!!
mikimedic mikimedic 14:30 09.01.2011

Re: Vrata...

. Samo najgori koji se slucajno, greskom, ili dubokim dzepom zateknu na takvim mestima (kao na primer Vuk Jeremic koji se posle, ako se ne varam, Harvarda vratio da bruka svoju zemlju evo vec tri godine)


blamira mislis ovako

ili ovako

obozavam anonimuse kojima je vrhunski dozivljaj u zivotu malo da pljucnu jeremica i njegov 'slucajan' boravak na kembridzu i harvardu.

medjutim, uvek ce psi lajati na karavane, a karavani ce i dalje prolaziti...
golubica.bg golubica.bg 11:06 07.01.2011

Obrazovanje...

...je samo polazna tacka, pa tako ni diploma sa Oxbridge-a nije garancija za uspeh. Trenutno sam na Kembridzu i nemam nista protiv vracanja u Srbiju, ukoliko mogu kvalitetno da obavljam svoj posao za nadoknadu koju zasluzujem. Ako ne, zao mi je, nema 'leba od patriotizma...
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:56 07.01.2011

Re: Obrazovanje...

golubica.bg
...je samo polazna tacka, pa tako ni diploma sa Oxbridge-a nije garancija za uspeh. Trenutno sam na Kembridzu i nemam nista protiv vracanja u Srbiju, ukoliko mogu kvalitetno da obavljam svoj posao za nadoknadu koju zasluzujem. Ako ne, zao mi je, nema 'leba od patriotizma...


Osećanje da nemaš ništa protiv vraćanja nakon završenih studija će te, verujem, proći kad provedeš tu nekoliko godina, taman dok završiš sa školom. A pogotovu ako ostaneš još neko vreme, na praksi. Ukapiraćeš da nije samo "adekvatna nadoknada" dovoljna za normalan život. Potrebno je da sve bude normalno, ili barem u nekim granicama tolerantnosti. Od gradskog saobraćaja, preko lekara, službenika na šalterima, nastavnika u školi u koju ti idu deca, majstora koji ti popravlja kola.

Ispravi me ako grešim, ti verovatno nemaš mnogo iskustva sa radom u nekoj kompaniji-instituciji u Srbiji, iz kojih je već otišao svako ko je iole vredeo. Sigurno ćeš se raspitati malo kako to izgleda, pre nego što odlučiš da se vratiš. Dobro bi bilo.

Ne treba zaboraviti i to da ćeš, u medjuvremenu, steći prijatelje tu gde si, ili gde odeš da radiš praksu ili postdoktorske studije, i shvatićeš da zapravo pripadaš tu gde si provela nekoliko najproduktivnijih godina svog života radeći nešto sasvim korisno. Da ne pominjem to što ćeš preko tih poznanstava i dobiti mogućnost za dobro zaposlenje.

Verovatno će i tvoja tolerancija prema nekim aspektima našeg mentaliteta značajno da se smanji. Naročito bahatost, prostakluk i burazerski sistem odnosa. To je nešto sa čim si do odlaska morala da živiš, a sada kad već imaš izbora, pitaćeš se da li možeš to ponovo da trpiš.
golubica.bg golubica.bg 18:53 07.01.2011

Re: Obrazovanje...

Ma kakvih nekoliko godina, za to je bilo dovoljno i nekoliko nedelja provedenih u "normalnoj" zemlji i drustvu. Da ne pominjem da je Kembridz sam po sebi jedno veliko intelektualno stakleno zvono pa sam imala prilike da vidim samo ono najpozitivnije.

Sto se Srbije tice, i do sada sam zivela na takav nacin da me lepote doticnog mentaliteta nisu previse doticale. Sto naravno, ne znaci da nece. Moja poenta je bila da je za mene domovina potpuno iluzoran konstrukt, mnogo je mesta gde bih mogla da se osecam kao kod kuce (dokazano), pa bih tako verovatno mogla i u Srbiji. Dakle, ostati, da, ali samo ako sam tu em srecna em zadovoljna (sto je slozices se, prilicno tesko izvesti). Inace, napolje... Jedino sto me neraskidivo vezuje za Srbiju je maternji jezik, sve ostalo je podlozno promenama (i selidbama) :)

Zato ne razumem zasto bi iko zeleo da ostane u Srbiji ako mu tu nije ni dobro, ni lepo, ni prijatno, a zna da bi negde drugde bilo i bolje i lepse i prijatnije. Ako je patriotizam placebo koji cini da to deluje obratno, fine. Mene to, na zalost (ili na srecu), ne radi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:42 07.01.2011

Re: Obrazovanje...

golubica.bg
Ma kakvih nekoliko godina, za to je bilo dovoljno i nekoliko nedelja provedenih u "normalnoj" zemlji i drustvu. Da ne pominjem da je Kembridz sam po sebi jedno veliko intelektualno stakleno zvono pa sam imala prilike da vidim samo ono najpozitivnije.


Sve si sama objasnila. Naravno da ti je sad sve super jer živiš na odličnom mestu i imaš jasan cilj pred sobom. A ni sredstava za ostvarenje tog cilja ne manjka. Da ne pominjem to što ti je Beograd na 2 sata avionom. To o navikavanju i donošenju odluke o nepovratku će doći mnogo kasnije. Ne treba to da brkaš sa početnim oduševljenjem novom sredinom.

Sto se Srbije tice, i do sada sam zivela na takav nacin da me lepote doticnog mentaliteta nisu previse doticale.


Blago tebi. Jer to znači da su te vozili u i dovozili iz škole, da nikad nisi morala u prodavnicu, ili kod lekara, ili da čekaš u redu za pasoš. Verovatno nisi morala ni da radiš za vreme studiranja, ili da posle studija radiš dva posla jer se od jednog nije moglo živeti. Verovatno te čak niko nikad nije ni na parkingu zagradio . Meni je to delovalo neizbežno, ali možda samo nisam bio te sreće .



Covek u belom Covek u belom 02:57 08.01.2011

Re: Obrazovanje...

srdjan.pajic
Sve si sama objasnila. Naravno da ti je sad sve super jer živiš na odličnom mestu i imaš jasan cilj pred sobom. A ni sredstava za ostvarenje tog cilja ne manjka. Da ne pominjem to što ti je Beograd na 2 sata avionom.

Ja bih rekao da tebe tih "samo 2 sata" itekako zulja.
Nije bas taj americki san takav kakvim ga prodajes.
Ima jedna scena u Majstorskoj radionici kad Marko Nikolic dodje iz Svabije da popravlja kola. Doduse on nije mogao da ima dece, al ne znam dal bi bio mnogo srecniji i da je imao par malih "svabcica"...
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:21 08.01.2011

Re: Obrazovanje...

Covek u belom
srdjan.pajic
Sve si sama objasnila. Naravno da ti je sad sve super jer živiš na odličnom mestu i imaš jasan cilj pred sobom. A ni sredstava za ostvarenje tog cilja ne manjka. Da ne pominjem to što ti je Beograd na 2 sata avionom.

Ja bih rekao da tebe tih "samo 2 sata" itekako zulja.
Nije bas taj americki san takav kakvim ga prodajes.
Ima jedna scena u Majstorskoj radionici kad Marko Nikolic dodje iz Svabije da popravlja kola. Doduse on nije mogao da ima dece, al ne znam dal bi bio mnogo srecniji i da je imao par malih "svabcica"...


Žulja me u smislu da kad hoću da putujem (ili što je sad izvesnije da dovedem rodbinu ovamo) moram da puknem jedno 4 puta više para za to zadovoljstvo. Ali nešto drugo sam nameravao reći golubici, čini mi se da ti promače.

Mislim da ovde uopšte nije reč o američkom snu, nego o srpskoj noćnoj mori, zbog koje pobeže odatle ko god je u prilici. USA je samo jedna od opcija za te ljude, možda ne najbolja, ali ok. Meni lično je potpuno nebitno da li će mi se deca prezivati na ić, i da li će govoriti Srpski - samo da ih ima i da su živa i zdrava, da mogu da ih vodim na skijanje .
bulatovic92 bulatovic92 11:11 07.01.2011

kembridž


Samo da ne završe atomsku fiziku pa se vrate i postanu ministri inostranih
ili nekih drugih poslova u koje se ne razumeju. Onda smo ga..
nikolic777 nikolic777 12:39 07.01.2011

optimizam...

niko od mojih prijatelja koji su odlazili u periodu izmedju 2000 i 2003 se nije vratio...rec je o postdiplomskim studijama, svi su u medjuvremenu zavrsili, neki rade doktorske teze...i niko ne pominje povratak...u vreme kada su odlazili i danas, njihova zemlja i grad se nisu promenili, ali ja, zelim da budem optimista poput vas i da verujem da u naredne četiri hoće...

Takođe, ne mogu da zamerim onima koji su odlučili da ostanu...Jer,kad se samo setim slučaja onog momka, iz Niša, valjda, nemojte me držati za reč, koji je posle završenog Medicinskog fakulteta, morao da upiše srednju mediicinsku školu da bi se zaposlio...šta da mislim?
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 13:11 07.01.2011

Re: optimizam...

hvala, drago mi je sto jos neko misli kao ja, tj kao vi i ja

ali ja, zelim da budem optimista poput vas i da verujem da u naredne četiri hoće...
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 22:16 07.01.2011

Re: optimizam...

hvala, drago mi je sto jos neko misli kao ja, tj kao vi i ja

Velimire, svi misle kao i vi, tacnije svi misle da bi bilo i dobro i lepo da je tako kako vi zelite da bude. Samo poneko skrece paznju da od tog nema nista. Ne da ne bi bilo lepo, ne da ne bi bilo korisno. Neki bi voleli i vise, ne samo da talenti nemaju nikakve prepreke, voleli bi da niko u Srbiji ne mora sa serpom da ceka u redu za obrok u narodnoj kuhinji, da niko ne mora da skace sa mosta jer nema posao da...ali pisi propalo.
kick68 kick68 18:45 07.01.2011

otvoren ceo svet

Onaj ko zavrsi Cambridge, njemu je otvoren ceo svet.

Tacno. Ja sam muzu rekla juce kada smo procitali tekst: Njegov je svet.
Malo kasnije smo online gledali intervju sa deckom (rts) i on je rekao da bi voleo da se vrati u Srbiju ako bi se za to stekli uslovi. To jest ako se situacija promeni. A promeniti se nece iako:
svi ovi problemi u kojima Srbija grca se mogu (i moraju) za "5 minuta" resiti na drzavnom nivou

Sve propada zbog sake dolara... dok svako ne zgrabi svoju saku dolara, a onda ce valjda zemlju ostaviti na miru...
A posto ja volim da izdvojim komentare koji mi se svidjaju i da ih ponekad cak i boldujem, ako mi se mnogo svidjaju evo jos jednog extra:
Osećanje da nemaš ništa protiv vraćanja nakon završenih studija će te, verujem, proći kad provedeš tu nekoliko godina, taman dok završiš sa školom. A pogotovu ako ostaneš još neko vreme, na praksi. Ukapiraćeš da nije samo "adekvatna nadoknada" dovoljna za normalan život. Potrebno je da sve bude normalno, ili barem u nekim granicama tolerantnosti. Od gradskog saobraćaja, preko lekara, službenika na šalterima, nastavnika u školi u koju ti idu deca, majstora koji ti popravlja kola.

Verovatno će i tvoja tolerancija prema nekim aspektima našed mentaliteta značajno da se smanji. Naročito bahatost, prostakluk i burazerski sistem odnosa. To je nešto sa čim si do odlaska morala da živiš, a sada kad već imaš izbora, pitaćeš se da li možeš to ponovo da trpiš.

To je river of no return, covece.

S druge strane mislim da Srbija ne bi trebalo da finansira skolovanje ljudi koji se nece vratiti u zemlju. Od toga drzava nema nista. Od toga koristi ima samo taj skolovani pojedinac.
Moja majka svojevremeno nije mogla da studira fakultet koji je htela. Otac nije mogao da je skoluje od svoje skromne sluzbenicke plate, a stipendiju joj je bacio u djubre kada je video da je potpisala da ce po zavrsenom fakultetu prvih deset godina rada provesti na Kosovu. To je bio jedini uslov da studira, a otac joj je rekao da ne moze i da on nema dece za bacanje. Zavrsila je drugi fakultet (second choice), uz rad, kada je mogla da izdrzava samu sebe.
Mislim da Srbija treba da skoluje pametne mlade ljude u inostranstvu (ni po babu ni po stricevima, ni po kljucu, vec po sposobnostima), nemojte me pogresno shvatiti. Ali isto tako treba da im uslovi povratak i dobije nesto za uzvrat.

EDIT: Ali ovo nikako ne sme da im se desi:
Inače, niko ga ovde neće hteti, a pogotovo niko na Univerzitetu.
Bilo je ljudi kojima su obećavana brda i doline
samo da dođu, a kad su došli, nisu im dali ni korak
da naprave ka Fakultetu, jer su bili jači od postojećih
profesora, koji naravno, nisu mogli da podnesu da budu
skrajnuti zbog boljih od njih samih.
Morali su da se vrate. Niko ih nije hteo u
svojoj blizini.

EDIT 2: Buba vec objavila da postoje ugovori tog tipa. Nisam videla,sorry.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 19:55 07.01.2011

ODGOVOR

ZA ONE KOJI SU SE RASPITIVALI OKO STIPENDIJE, IZ PRVE RUKE

Aleksa Stankovic
''Nisam dobio stipendiju, tek trebam da se prijavim. Prvo se prijavljujem za stipendiju od fakulteta, a ako oni ne budu dali, videcemo.''
maca22 maca22 23:29 07.01.2011

Re: ODGOVOR

Velimir Mladenovic
ZA ONE KOJI SU SE RASPITIVALI OKO STIPENDIJE, IZ PRVE RUKE

Aleksa Stankovic
''Nisam dobio stipendiju, tek trebam da se prijavim. Prvo se prijavljujem za stipendiju od fakulteta, a ako oni ne budu dali, videcemo.''

Držim pesnice!
looping looping 20:18 07.01.2011

Ako se uzme u obzir

Koliko je u Srbiji nezaposlenih sa zavrsenim fakultetom.
Koliko ce ih se u buducnosti zaposliti.
Koliko ih je "na grbaci drzave" na raznorazne nacine - kao statistika na biroima za zaposljavanje, na socijalnoj pomoci, u drustvenim firmama koje ne donose nikakav prihod, na decijem dodatku (ko ima decu) ...
Koliko oni koji rade zaista rade svoju struku a koliko rade stvari totalno nevezane za ono sto su ucili na fakultetu.

OVOJ DRZAVI NISU POTREBNI SKOLOVANI LJUDI!

Jednostavno doslo je do te tacke.
Ovoj drzavi potrebni su neskolovani, vucibatine, "priskolovani", "doskolovani", snalazljivi, lazljivi, poslusni retardi i drugi.
Cinjenica je da sto si gluplji na svom radnom mestu vise ces napredovati - poslusan si, nikog ne ugrozavas i ne predstavljas nikom pretnju.

I na tome svaka cast politicarima(svima do jednog na trenutnoj politickoj sceni).
To pokazuje koliko su vredno radili svih ovih godina, njihovu inteligenciju i vizionarstvo.

Ne znam kada ce se sve to izmeniti ali cinjenica je da nece skoro.
Tuzno je sto skolovani odlaze iz zemlje a deset puta tuznije je ako ostanu.

A patriotizam?
Patriotizam ne postoji ni kod jedne osobe. Samo sluzi kao izgovor za neminovnost.
veronika_kojen veronika_kojen 20:27 07.01.2011

Re: Ako se uzme u obzir

OVOJ DRZAVI NISU POTREBNI SKOLOVANI LJUDI!


Ja sam se zalagala za sprovodjenje studije o tome na kojim fakultetima treba ograničiti broj studenata (a zauzvrat se taj novac usmeriti ka privredi, recimo).

Apsolutno nema razloga da se ovde vrlo skupo i dugo godina školuju ljudi koji će prati wc-e u Štutgartu (recimo, sa diplomom arheologije)...

Ne samo da će biti manji odliv mozgova, već će i školovanje biti kvalitetnije (manje studenata, kvalitetnija nastava uz manji broj predavača).
looping looping 20:37 07.01.2011

Drzava je sama sebi svrha

veronika_kojen
OVOJ DRZAVI NISU POTREBNI SKOLOVANI LJUDI!


Ja sam se zalagala za sprovodjenje studije o tome na kojim fakultetima treba ograničiti broj studenata (a zauzvrat se taj novac usmeriti ka privredi, recimo).

Apsolutno nema razloga da se ovde vrlo skupo i dugo godina školuju ljudi koji će prati wc-e u Štutgartu (recimo, sa diplomom arheologije)...

Ne samo da će biti manji odliv mozgova, već će i školovanje biti kvalitetnije (manje studenata, kvalitetnija nastava uz manji broj predavača).


Ima razloga da se toliki ljudi skoluju. To je da bi se odrzao socijalni mir.
Da bi profesori i svi prateci elementi( asistenti, administracija, itd) primali plate i da jednostavno domaca inteligencija ne pravi buku.
E sad sto ljudi ne mogu da nadju posao - njihov problem sto nisu "snalazljivi"
veronika_kojen veronika_kojen 20:40 07.01.2011

Re: Drzava je sama sebi svrha


Ima razloga da se toliki ljudi skoluju. To je da bi se odrzao socijalni mir.


Znam. Govorim potpuno isto već dve godine. Nikom ne trebaju svi ti ljudi nego neko želi da ih se otarasi (recimo, time što će učiniti sve da odlaze iz srbije u hordama) da ne bi rušili "poredak" u vlasti.


Neko stoji iza ovoga, a ima vrlo, vrlo lošu nameru.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 20:41 10.01.2011

!

Ako nekog jos zanima. Na mejl mi stizu ponude za Aleksino stipendiranje! Hvala svima. Nadam se da ce imati efekta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana