Ljubav| Porodica| Roditeljstvo| Zdravlje| Život

Od srca

mariopan RSS / 22.12.2010. u 18:06

 Već duže vreme u sebi ne mogu da nađem onu radost koja se zove "od srca" pa da kažem kako mi je "srce puno". Ono što bi ga moglo napuniti nikada nije bilo veliko i nedostižno, punila sam ga malim stvarima koje mi znače. Svaki put kada mi je teško mogla sam da posegnem tamo negde gde mi je "duša" pa da zahvatim malo snage da guram dalje. Ne mogu da se setim od kada je to mesto presušilo, presahlo? 

  Znam da sam donekle i sama kriva. Svaki put kada vidim ili čujem nešto što mi je nepodnošljivo teško prebacivala sam se na "nečujno" i "nevidljivo",  bez moje volje, toliko često i toliko dugo da mi je to stanje postalo hronično.

 Zapitam se šta će samnom biti za neki niz godina, da li ću ostariti u one bezdušne starce i  starice  koje sam nekada znala...ili ću nekako naći pogubljene komadiće te duše, od koje se posle svake strašne slike ili priče otkidalo po zrnce ili parče.. jer ako je ne  nađem, ne pokupim, ne otkupim,  čime ću  onda voleti i moju decu?

  Pakujem se da putujem  i tražim onu radost u sebi, ono puno srce, ali nalazim samo pokidane komadiće raznih slika i priča, stvarnost od koje je teško pobeći.

 Priča prva:

  Pred svako putovanje odem da kažem zbogom mom Čoveku, tamo gde mu je večna kuća, da smo dobro i da ne brine za nas. Ponesem cveće i sveću kao što je red, posedim malo da se ispričamo  pa lakšeg srca putujem. 

 Poslednji put  baš na ovu zimu, ledeni vetar šiba i nosi uvelo cveće. Na groblju nema skoro nikoga, samo jedan čovek dva reda ispred mene...i jedno dete u prljavoroze jakni okraćalih rukava. Promiče mala  udaljena figura, redom  sve grobove pregleda i eto, već je do mene stigla.

 Pita me da li sam donela nešto za jelo?

 U  pomodrelim rukama drži dve uvele jabuke.

 Kažem da nemam ništa - dok se na brzinu preslišavam da nisam, ovako posvađana sa crkvenim kalendarom,  zaboravila neke zadušnice? Nisam?  Gledam u njene ruke a ona već okreće oči ka onom čoveku...i tek tada me udara saznanje da je ona - gladna.  Ona ne prosi. Setim se da ako nemam hranu imam novčanik kod sebe i nešto para što mi je ostalo kada sam kupile cveće i sveće..vadim i dajem joj neveliku novčanicu. Zahvaljuje i kreće prema onom čoveku, on ne čeka da ona nešto kaže već vadi iz novčanika i on. Gledam kako odlazi, smrznuta mala devojčica...i mislim kako sam prošla pored tri pekare kada sam dolazila. Iz njihovih raskošnih izloga, kao uvreda za gladne oči ovog deteta presipa se izobilje, mirisi od kojih bi se čovek lako onesvestio - a meni se stomak skupio u ništa.

 

Priča druga:

 Sinoć kasno zove me poznanica iz nekadašnje firme, viđala sam je sporadično sa razmakom od nekoliko godina a ove jeseni je učestala sa pozivima, nekako ubeđena da mogu da joj pomognem, da joj tamo negde van nađem bilo kakav posao, da čuva decu, da sprema ili tako nešto za bilo koju platu, radila bi bilo šta. Kaže "zemlju bi grizla koliko joj  treba"

 Tu se prebacim na "nečujno i nevidljivo" , ne mogu da slušam.

 Kažem da ne mogu da joj pomognem, niti tamo nekoga poznajem ko bi mogao. Zaista  ne mogu. 

 Jesenas je sama našla posao u Švajcarskoj, preko neke žene, da čuva dvoje dece, ali se nekako desilo da stigne i baka, besplatan bebi servis pa je ona ostala bez posla. Ponudili su joj da pazi jednog nepokretnog starca, plata je malo manja.......ma hoće, kako neće. Svesna da će danju i noću biti zatvorena u 4 zida, ali šta je to ako uspe da zaradi dovoljno da poplaća dugove i nagomilane račune, da popuni minus na računu, da joj uključe struju i telefon a možda i da preživi do sledećih tri meseca belog šengena?  Pa opet da dođe? Ostvarenje njenih snova bilo je na dohvat ruke.

 Posle nekoliko dana rada, taman kada je naučila da ga presvlači, zapira, kupa, menja pelene, hrani i dežura na svaki njegov poziv.....dok ga je prala i brisala, spremala pelenu, on je zgrabio njenu ruku i zadržao je sebi među nogama, čvrsto je stežući dok se ona otimala dahtao je da "bednice iz Srbije, koje su previše digle nos, moraju raditi šta se od njih traži ili će pocrkati a tako im i treba" ...ona se nekako otela, i dok je trčala niz stepenice čula je kako se vrata stana sa treskom zatvaraju.

  Ona je sasvim zaboravila da nema ključ, nije ga ponela i sada ne može da se vrati a niko ne može da joj ta vrata otvori, da bar uzme svoje stvari, pasoš...našla se na ulici nepoznatog grada, u kome nikog osim te žene ne poznaje, bez pasoša, novca, u papučama i raščupana..u džepu je napipala mobilni sa našim brojem. Krenula je da zove tu ženu ali joj se ta nije javljala na poziv. Očajna, našla je u mobilnom broj druge žene, srećom ona je te brojeve skupljala stalno verujući da će joj jednom neko od njih pomoći. Ta žena se javila. Primila je na dan dva pa su od nje zvali onu prvu. Ona je imala ključ. Uzela je svoje stvari, Ništa joj nije platio. Kartu za nazad kupila joj je ona nepoznata žena kod koje se sklonila sa ulice. 

 Jesenas sam od nje slušala tu očajničku odiseju i svako malo se prebacivala na "nečujno i nevidjivo", kao i sinoć.

 Još samo deca mogu da me spasu.. Mala deca, ona nevina i radosna što ne znaju nijednu strašnu priču. Samo sa njima ću da se družim. 

 Dolazi vreme praznika, poklona i radosti. Obradovaću neku decu sitnim poklonima. Obradovaću i sebe tako, možda se jedno zrnce mojih uspavanih osećanja probudi?

 Pokušaću da prevarim sudbinu i da otkupim komadic moje duše, jedno zrnce, ako mogu? Može se to.

 Ima jedna devojčica sa zvezdanim očima koja se već dugo ne smeje. Njoj samo jedan poklon treba i ako ga ne dobije svi drugi pokloni joj neće trebati. To je  poklon mrvice zdravlja. To je poklon mrvice života.

I može da se kupi, makar ta mrvica, ne mogu to roditelji sami jer  mnogo košta, ali mrvica po mrvica.... Pisao je Mungos The Zabrinuti o njoj , maloj Zvezdani, bolesnoj od Batenove bolesti.  Ne mogu da pomognem svim ljudima,  svoj deci, ali bar jednom  mogu,  da se više ne prebacujem na "nečujno i nevidljivo" jer to nije dobro, kojom dušom ću posle da volim moju decu ako je sasvim izgubim?

 Idu praznici.

 Sve najbolje Vam želim. 

 Ovde možete da vidite Zvezdanu:

 www.zvezdana.rs

 www.zvezdana.net 

 



Komentari (94)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shure shure 18:59 22.12.2010

dilema ...

Jos uvek nisam siguran i vrlo cesto pogresim,kada treba da utvrdim razliku izmedju prosjacenja i stvarne muke.Mozda sad to zvuci grubo,ali nekako nisam osetljiv na profesionalne prosjake.Ni sam nemam puno,ili mi bar ne preliva,ali se trudim da pomognem drugima,kada i koliko mogu.Mnogo vise,odvajam za zivotinje ...
mariopan mariopan 19:07 22.12.2010

Re: dilema ...

shure
Jos uvek nisam siguran i vrlo cesto pogresim,kada treba da utvrdim razliku izmedju prosjacenja i stvarne muke.Mozda sad to zvuci grubo,ali nekako nisam osetljiv na profesionalne prosjake.Ni sam nemam puno,ili mi bar ne preliva,ali se trudim da pomognem drugima,kada i koliko mogu.Mnogo vise,odvajam za zivotinje ...

I ja sam se trenutak kolebala, tog trenutka se stidim jer sam to previdela, mala nije tražila ništa drugo - samo hranu.
A znaš, kada se čovek tog normalnog seti tek na drugu loptu, kada prvo pomisli na prosjačenje, onda samnom nešto nije u redu? Kako se nisam odmah setila da je gladna, ako traži hranu?
Crna ja.
freehand freehand 20:36 22.12.2010

Re: dilema ...

I ja sam se trenutak kolebala, tog trenutka se stidim jer sam to previdela, mala nije tražila ništa drugo - samo hranu.

Pa lako je to. Dam svima kad imam. Nikom kad nemam.
mariopan mariopan 20:44 22.12.2010

Re: dilema ...

freehand
I ja sam se trenutak kolebala, tog trenutka se stidim jer sam to previdela, mala nije tražila ništa drugo - samo hranu.

Pa lako je to. Dam svima kad imam. Nikom kad nemam.

Nisi kriv ako nemaš a lepo je, zaista je lepo ako nekome daješ kada imaš

Ja se stidim što sam ružno pomislila. Odakle mi to da mi prva misao bude da ona prosi, kad ona jasno pita za hranu, to nekada donose ljudi "za dušu" i ostavljaju, ona se tu hrani..ali je hladno i nema nikoga - nema hrane. Šta ona jede kada nikoga nema na groblju? Ali sahranjivanje je bar redovna pojava pa se nadam da nešto uvek nađe?
Plašim se te neosteljivosti koja se širi kao epidemija, previše je ljudi kojima neka pomoć treba.
Neki pozajmljuju sitne sume od prijatelja pa se posle stide što nemaju da vrate, okreću glavu od stida, pucaju prijateljstva - pucaju ljudi.
loader loader 03:06 23.12.2010

Re: dilema ...

Nekako mislim
da nije sramota da čovek zatraži
ono do čega sam ne može da dođe.

Neosetljivost .. proizilazi iz nesređenosti. To odavno traje. Taj iznutarnji haos kod ljudi. Može biti da je u ovom periodu to u svom vrhuncu, jer je svašta stiglo, nakupilo se. Onda nema puno mesta za tanana osećanja, osetljivost prema drugom.. Nema, kad strah za sebe samog pritajeno steže srce, sapinje korak, ledi osmeh, skraćuje pokret ruke..

mariopan mariopan 08:20 23.12.2010

Re: dilema ...

Neosetljivost .. proizilazi iz nesređenosti. To odavno traje. Taj iznutarnji haos kod ljudi.

Mislim da jeste i pomalo se pribojavam da ćemo svi postati takvi.
Pred praznike to nekako jače osetim, valjda starim, ali ovo me već neko vreme muči.
mariopan mariopan 09:13 23.12.2010

Re: dilema ...

Neosetljivost .. proizilazi iz nesređenosti. To odavno traje. Taj iznutarnji haos kod ljudi. Može biti da je u ovom periodu to u svom vrhuncu, jer je svašta stiglo, nakupilo se. Onda nema puno mesta za tanana osećanja, osetljivost prema drugom.. Nema, kad strah za sebe samog pritajeno steže srce, sapinje korak, ledi osmeh, skraćuje pokret ruke..

Polako otkrivam šta mi toliko smeta,šta me davi, vidiš kako je blog dobro mesto, više ljudi više zna.

Ta nesređenost mi zaista smeta, ne mogu ni za kratko vreme da planiram život, ne znam ni dokle će trajati neka situacija koja nas sve ugrožava, sam život ne možemo da kontrolišemo. I ako pomažemo to je samo trenutno olakšanje, nikako rešenje za problem i to demorališe, razočarava i predugo traje.

Smeta mi osećaj nesigurnosti za sve nas, kao da smo ugroženi životno i spasa nam nema? ne volim taj osećaj ali ga srećem sa svakom tom pričom koju čujem, koja mi se zalepi i muči me jer su u pitanju ljudi koji će propasti a kao da nikoga nije briga? Ne nikoga od nas, mi tu jedva nešto malo možemo da učinimo, nego nikoga u ovoj državi koja te velike i nagomilane probleme ne rešava i ne pomaže, nego fabrikuje nesrećnike na svakom koraku?

Bojim se da ćemo na kraju svi samo gledati sebe, biće nam tako teško, gledaćemo samo kako da preživimo i da nećemo imati snage da pogledamo i druge, one kojima bi možda samo mrvica dobrote pomogla da prežive?

Ako bi se to desilo to bi bilo strašno, strašnije od sirotinje, jer bi tada izgubili sve ljudsko, i to bi nam uzeli?
loader loader 12:38 23.12.2010

Re: dilema ...

Mariopan:
.. valjda starim ...

loader loader 12:48 23.12.2010

Re: dilema ...

Smeta mi osećaj nesigurnosti za sve nas, kao da smo ugroženi životno i spasa nam nema? ne volim taj osećaj ali ga srećem sa svakom tom pričom koju čujem, koja mi se zalepi i muči me jer su u pitanju ljudi koji će propasti a kao da nikoga nije briga? Ne nikoga od nas, mi tu jedva nešto malo možemo da učinimo, nego nikoga u ovoj državi koja te velike i nagomilane probleme ne rešava i ne pomaže, nego fabrikuje nesrećnike na svakom koraku?

Državi mi dajemo oblik, narav, dah. Mi je stvaramo, svi, ukupno, godinama formirajući ovakav sistem vrednosti kakav danas vlada. Ništa se preko noći nije pokvarilo. To je dugotrajna i tiha odluka ogromne većine ovdašnjih ljudi.
Dok ne preuredimo svoju ličnu etiku i pretvorimo je od sitnošićardžijske u koliko-toliko moralnu i humanu, pomaka neće biti. Država je tu samo posledica.

Ali, i ako država, zahvaljujući svemu tome, trenutno nema mehanizme da uradi nešto po pitanju stvari o kojoj govorimo, tu je mogućnost ličnih inicijativa koje se mogu udružiti u formiranje nvo, humanitarnih organizacija itd. Problem je što kod nas toga ima veoma malo. Za lične inicijative treba pre svega ideja i malo volje. Kod nas toga debelo manjka. To je problem. Koji se, između ostalog, opet svodi i na popriličnu neosetljivost ogromne većine.
mariopan mariopan 14:17 23.12.2010

Re: dilema ...

popriličnu neosetljivost ogromne većine.

To me plaši, i to sam kod sebe spazila, doduše u povoju, malo me panika uhvatila, otuda blog, kome drugom da se žalim, onima što se meni žale ne ide? Onda vama?
Nekako mi je prag tolerancije opasno spušten.

Kada sam se jesenas vratila od dece, nekih desetak dana nisam ni uključila komp, da ne vidim, ne čujem i ne saznam šta se kod nas dešavalo, jer ništa lepo nisam očekivala. Nisam se spasla, saznavala sam iz prve ruke od ljudi kojima sam okružena, upravo ovako kada mi sami ispričaju. Valjda ne mogu više to da slušam? Šta mi bi onda da ovo napišem, ovako tugaljivo da je i meni muka?
A ja sam inače sasvim drugačija, uvek raspoložena, nemam nekih velikih problema pa sam mogla i da se šalim i da se veselim malim stvarima- onda nekako zaključim da je veselost nepristojna i neprimerena količini nesreće oko mene. I padne mi bioritam na nulu.
loader loader 07:34 24.12.2010

Re: dilema ...

Uvek imate pravo da držite smešak, i optimizam, koji se odnosi na život. A život je veći od bilo koje pojedinačne poteškoće..

Konačno, samo vedrina i vera u život daju šansu životu, a samim tim i prevazilaženju određenih, teških situacija.

mariopan mariopan 09:05 24.12.2010

Re: dilema ...

loader
Uvek imate pravo da držite smešak, i optimizam, koji se odnosi na život. A život je veći od bilo koje pojedinačne poteškoće..

Konačno, samo vedrina i vera u život daju šansu životu, a samim tim i prevazilaženju određenih, teških situacija.


shure shure 19:01 22.12.2010

preporuka ..

... za tekst
i veliki pozdrav
mariopan mariopan 19:10 22.12.2010

Re: preporuka ..

shure
... za tekst
i veliki pozdrav

I tebi, i tvojim kucama, macama i patkama ....
veronika_kojen veronika_kojen 19:03 22.12.2010

Što me...

...ovako rastužiste?

Pred svako putovanje odem da kažem zbogom mom Čoveku, tamo gde mu je večna kuća, da smo dobro i da ne brine za nas. Ponesem cveće i sveću kao što je red, posedim malo da se ispričamo pa lakšeg srca putujem.


mariopan mariopan 19:13 22.12.2010

Re: Što me...

veronika_kojen

To je samo život, nije strašno, bilo je jako lepo dok je bilo i sve to lepo ja vidim kada odem. Više nije strašno.
Hvala što si ovde.
Ps, i ovde smo svi na "ti"
veronika_kojen veronika_kojen 19:28 22.12.2010

Re: Što me...

Ps, i ovde smo svi na "ti"


Ma znadem ja...nego malo mi teško kad mi krenu ovde na blogu-šta TI bre, kako TI bre, jel TI znaš bre...i onda se podsvesno branim od prostakluka,neki je to odrambeni mehanizam zasigurno

Ali vama persiram iz upravo suprotnog razloga...Vi ste jedna od retkih kojoj ne videh nikakvog prostakluka, psovanija i vredjanja drugih u postovima...To je za veliko poštovanje.

mariopan mariopan 19:41 22.12.2010

Re: Što me...

Ali vama persiram iz upravo suprotnog razloga...Vi ste jedna od retkih kojoj ne videh nikakvog prostakluka, psovanija i vredjanja drugih u postovima...To je za veliko poštovanje.

Hvala ti za lepo mišljenje ali se bojim da ćeš i na to negde da naiđeš, mnogo komentarišem, mnogo sam ljuta u posledje vreme, mnogo pišem i nemam pojma gde sam nešto lupila, i toga ima - jer kada me neko nagazi ja vraćam đonom i ne pardoniram....i ne odgovaram za posledice...

A i ti bre tako, koliko vidim?
veronika_kojen veronika_kojen 19:48 22.12.2010

Re: Što me...

A i ti bre tako, koliko vidim?




Jes'.

Prgava sam, ali užasno, kad god mislim da sam u pravu

Raspravljala sam se jednom s mojim dedom (čoveka od še'set godina ispravljam u rešavanju ukrštenih reči)i samo me je onako pogledao preko naočara i rekao:

Blago muškarcu koji tebe zaobidje
mariopan mariopan 20:00 22.12.2010

Re: Što me...

Blago muškarcu koji tebe zaobidje


Ista ja?
zoja444 zoja444 19:23 22.12.2010

od srca je

ne zna se koja je prica tuznija i dirljivija.

zivot.
mariopan mariopan 19:28 22.12.2010

Re: od srca je

zoja444
ne zna se koja je prica tuznija i dirljivija.

zivot.

Te priče i neke druge tako dugo slušam da mi je već jako teško da saosećam sa ljudima. Ne mogu da se setim neke normalne i vesele zgode, to se više ne događa ljudima koje poznajem.
To nije dobro.
Ako se svi prebcimo na "nečujno i nevidljivo" ko će da sasluša i razume one koji ne mogu sami? I ko će na kraju nas da sasluša kada nam zatreba?
margos margos 19:24 22.12.2010

Lepa moja :)

Srećan ti put i sve najbolje.
Uopšte ne sumnjam da svojom toplom mišlju, rečima i delima činiš dovoljno...
To što nekad ne možeš više, to što ne možeš sve - ne brigaj.

♥ ♥ ♥
mariopan mariopan 19:30 22.12.2010

Re: Lepa moja :)

margos
Srećan ti put i sve najbolje.
Uopšte ne sumnjam da svojom toplom mišlju, rečima i delima činiš dovoljno...
To što nekad ne možeš više, to što ne možeš sve - ne brigaj.

♥ ♥ ♥

Hvala draga Margita
razmisljam razmisljam 19:39 22.12.2010

Нечујно и невидљиво

не постоји код тебе Мариопан. Видиш, осећаш, саосећаш, пружаш широко и топло... Не брини, неће се то променити. Не може. Таква си и таква ћеш остати. Душа и сталним осипањем расте.

mariopan mariopan 19:46 22.12.2010

Re: Нечујно и невидљиво

Душа и сталним осипањем расте.

Lepo si to rekla draga razmišljalice.
Mislim da ovo strašno vreme svi mi moramo da nađemo način da ga preživimo, što manje oštećeni iznutra i da pomažemo onima koji ne mogu sami, makar po mrvicu?
Onda, kada mi se sve skupi, moram da iskopam rupu u koju ću da vrisnem.

razmisljam razmisljam 19:50 22.12.2010

Re: Нечујно и невидљиво

Onda, kada mi se sve skupi, moram da iskopam rupu u koju ću da vrisnem.


И то се некад мора... А онда наставиш даље и покушаваш изнова да у оквиру својих могућности помогнеш колико можеш. Разлика између мрвице и планине и није тако велика - све зависи са које се стране посматра.
arianna arianna 19:57 22.12.2010

Re: Нечујно и невидљиво

Mislim da ovo strašno vreme svi mi moramo da nađemo način da ga preživimo, što manje oštećeni iznutra i da pomažemo onima koji ne mogu sami, makar po mrvicu?





hvala za linkove o Zvezdani

U zdravlju i sreći putuj. Sve najbolje ti želim

mariopan mariopan 20:02 22.12.2010

Re: Нечујно и невидљиво

U zdravlju i sreći putuj. Sve najbolje ti želim

Hvala draga, i tebi sve najbolje želim
mariopan mariopan 20:09 22.12.2010

Re: Нечујно и невидљиво

razmisljam
Onda, kada mi se sve skupi, moram da iskopam rupu u koju ću da vrisnem.


И то се некад мора... А онда наставиш даље и покушаваш изнова да у оквиру својих могућности помогнеш колико можеш. Разлика између мрвице и планине и није тако велика - све зависи са које се стране посматра.

Da, zato sam ja odabrala da mrvicu uplatim Zvezdani, da kupim sebi malo oproštaja što ne mogu više, što ne mogu svima ,nemam mnogo, biće samo mrvica, mnogo joj mrvica treba...ali ako ne mogu svima, onda je lakše malo po malo..i odmah mi je nakako bolje, uvek se bolje oseća onaj ko daje nego onaj ko prima. Svet je tako udešen.
margos margos 22:03 22.12.2010

Re: Нечујно и невидљиво

mrvicu

Moj neki trip u glavi jeste da treba i da hoću da pomognem, al nekad se ne setim, nekad mi se namesti nešto drugo... Dakle, nekad je dovoljno proslediti informaciju, nekad uplatiš 'mrvicu', u nekim situacijama se prostreš.... Svako kad i koliko može. Bilo bi nemoguće da uvek isti i na isti način pomažu. I uvek pomislim (poželim!) kako će se naći neko kome je baš stalo da u tom konkretnom slučaju uradi maksimum - ovaj put za Zvezdanu.
mariopan mariopan 22:14 22.12.2010

Re: Нечујно и невидљиво

margos
mrvicu

Moj neki trip u glavi jeste da treba i da hoću da pomognem, al nekad se ne setim, nekad mi se namesti nešto drugo... Dakle, nekad je dovoljno proslediti informaciju, nekad uplatiš 'mrvicu', u nekim situacijama se prostreš.... Svako kad i koliko može. Bilo bi nemoguće da uvek isti i na isti način pomažu. I uvek pomislim (poželim!) kako će se naći neko kome je baš stalo da u tom konkretnom slučaju uradi maksimum - ovaj put za Zvezdanu.

I ja to pomislim. Zato sam "prosledila informaciju" skupiće se više, nadam se?
Kako je strašno što je bolesna, ali je strašnije što se deo tog zdravlja može kupiti - treba samo novac. Samo. Nije nedostižno, nije nemoguće?
Znam da je to lečenje eksperimentalno, ali to daje neke rezultate, ona se smešila, prvi pot posle nekog vremena? Pa šta me briga kako se to zove ako to radi?
I stalno se nadam da će se neko pojaviti, da će neko dati više zato što može više?

Veliko srce Mungos The Zabrinuti posalo mi je linkove da je ne zaboravimo usled brige za sve naše nevolje.Njena je nevolja ipak veća od svake koju znam.
mirelarado mirelarado 22:41 22.12.2010

Re: Нечујно и невидљиво

I stalno se nadam da će se neko pojaviti, da će neko dati više zato što može više?


Ех, да је више таквих људи као што си ти, Мариопан!
Надам се да ће Звезданино лечење бити успешно, хвала за линкове.
А теби срећан пут и уживај са децом, знам да умеш. :)
Много је неправде, бола и сиромаштва око нас. Најгоре је кад људи огуглају, али не вреди ни очајавати што не можемо свима помоћи.
mariopan mariopan 22:59 22.12.2010

Re: Нечујно и невидљиво

mirelarado
I stalno se nadam da će se neko pojaviti, da će neko dati više zato što može više?


Ех, да је више таквих људи као што си ти, Мариопан!
Надам се да ће Звезданино лечење бити успешно, хвала за линкове.
А теби срећан пут и уживај са децом, знам да умеш. :)
Много је неправде, бола и сиромаштва око нас. Најгоре је кад људи огуглају, али не вреди ни очајавати што не можемо свима помоћи.

Hvala za lepe želje, i ja tebi želim sve najbolje u Novoj i svakoj sledećoj..pomagaćemo po mrvicu, sada je takvo vreme došlo, samo da ne oguglamo na tuđu nevolju..a znam da nećemo, ovde ima divnog sveta.


sonja.m sonja.m 19:56 22.12.2010

pozzz

Tvoj post je veoma nadahnut i tvoja dusa je u dobrom srcu.
Pozdrav i srecan put u tvoj krajolik, u tvoj kutak sveta.
mariopan mariopan 20:04 22.12.2010

Re: pozzz

sonja.m
Tvoj post je veoma nadahnut i tvoja dusa je u dobrom srcu.
Pozdrav i srecan put u tvoj krajolik, u tvoj kutak sveta.

Hvala Sonja, mala uteha zlata vredi, zato sam sad ovde sa vama, tako mi je lakše.
freehand freehand 20:40 22.12.2010

Pa to je bar lako

Već duže vreme u sebi ne mogu da nađem onu radost koja se zove "od srca" pa da kažem kako mi je "srce puno". Ono što bi ga moglo napuniti nikada nije bilo veliko i nedostižno, punila sam ga malim stvarima koje mi znače. Svaki put kada mi je teško mogla sam da posegnem tamo negde gde mi je "duša" pa da zahvatim malo snage da guram dalje. Ne mogu da se setim od kada je to mesto presušilo, presahlo?

Samo pomisli na mene.
Dumreš od smeja!
mariopan mariopan 20:47 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako


Samo pomisli na mene.
Dumreš od smeja!

Evo, već mi je bolje
Pa tako se pune baterije, ja se vama žalim, vi me malo pomazite po kosi i idemo dalje? Hvala!
freehand freehand 21:14 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

Pa tako se pune baterije, ja se vama žalim, vi me malo pomazite po kosi i idemo dalje? Hvala!

Gospodžo, moram da vam skrenem pažnju da sam ja jedan pristojan i oženjen čovek!
mariopan mariopan 21:16 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

freehand
Pa tako se pune baterije, ja se vama žalim, vi me malo pomazite po kosi i idemo dalje? Hvala!

Gospodžo, moram da vam skrenem pažnju da sam ja jedan pristojan i oženjen čovek!

Pa Gospodine ja vas nisam ni prosila
Samo kažem da ste fin i otmen Gospodin
freehand freehand 21:22 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

mariopan
freehand
Pa tako se pune baterije, ja se vama žalim, vi me malo pomazite po kosi i idemo dalje? Hvala!

Gospodžo, moram da vam skrenem pažnju da sam ja jedan pristojan i oženjen čovek!

Pa Gospodine ja vas nisam ni prosila
Samo kažem da ste fin i otmen Gospodin

Isti Vasa S. Tajčić, da prostite.
mariopan mariopan 21:34 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

Isti Vasa S. Tajčić, da prostite.

Eto, znala sam. osetila da si pravi Gospodin.


A sad se baš igram Frojda pa se preslišavam zašto mene to toliko pogađa, kako se drugi ljudi sa tim nose? Pokušavam da ne potonem baš tako duboko, kačim smajlije, lepo i je i kada ih samo vidim, raspolože me, malo se i šalim da ne bude baš tako crno..

Pa se setim da sam ja nekada bila ta mala devojčica, ne baš ta ali bih takva bila da me neki dobri ljudi nisu uzeli pod svoje, da me nisu sklonili sa mraza, nahranili, školovali...gde bih ja bila sada da nije bilo njih? I baš ja da prvo pomislim da ona prosi? Tako ružno od mene. Možda me to muči?
Eh, dragi S. Tajčiću, još sam i prehlađena i zaista ti se zahvaljujem na duhovitim tonovima, ovde to baš nedostaje.
zoja444 zoja444 22:10 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

mariopan
I baš ja da prvo pomislim da ona prosi?


kakve veze ima i da prosi? ko i daje nesto prosjacima, daje im po nekoliko dinara.
mi smo siromasna zemlja i sumnjam da je ovde prosjacenje razvijeno kao biznis... kako je to u nekim drugim zemljama.
zalosno je sto su takva deca zloupotrebljena umesto da su socijalno zasticena, kao i njihove porodice i sto im je uskraceno pravo na normalno i bezbrizno detinjstvo.
mariopan mariopan 22:33 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

zoja444
mariopan
I baš ja da prvo pomislim da ona prosi?


kakve veze ima i da prosi? ko i daje nesto prosjacima, daje im po nekoliko dinara.
mi smo siromasna zemlja i sumnjam da je ovde prosjacenje razvijeno kao biznis... kako je to u nekim drugim zemljama.
zalosno je sto su takva deca zloupotrebljena umesto da su socijalno zasticena, kao i njihove porodice i sto im je uskraceno pravo na normalno i bezbrizno detinjstvo.

Da. nije bitno da li prosi ako joj to treba.
Meni smeta što sam izgubila osečaj da prepoznam glad. A odrasla sam sa takvom decom, osećala instiktivno šta im treba,da su mi bliski, spajala nas je ista nevolja, moja nekada a njihova sada...ali u sva vremena slični se prepoznaju.. To se izgubilo u tom momentu. Udarilo me posle.

Prosjacima retko dajem novac. Srećem decu koja prose na našoj pijaci i to jeste biznis..malo dalje uvek sedi neko odrastao ko kupi "zaradu" i nadgleda dete da ne uzme nešto a da to ne prijavi, ne vide se, ali tu su.

Dete uvek traži neke pare jer "ništa nisam jeo"... ako baš mene spopadne, jer ih izbegavam, ja ponudim doručak jer tu su razni kiosci ima pekara - neće, traži pare. I tu sam tvrda, ne dam. To neću da potpomažem jer je to robija za dete a zarada za gazdu.

E, sad, zašto to država ne sankcioniše?
Imam osećaj da nema dovoljno dobrih ljudi koji treba tom temom da se bave, a ima ih i rade oni, ali jedan deo to radi samo kao posao, a jedan deo radi sve što može, smešta tamo gde može tu decu, samo onoliko koliko ta deca odluče da na nekom sigurnom mestu ostanu. Ako su odrasli na ulici njih će jako teško zatvoriti u četiri zida čak i ako je to za njihovo dobro, oni to ne shvataju tako, naplašeni su domovima, skloništima, svratištima i nepoverljivi. A to većinom postoji samo u velikim gradovima. Retko ih ima u manjim i problem je veliki.
zoja444 zoja444 22:47 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

ja uvek dajem deci, starima i invalidima. strasno mi je sto su uopste prinudjeni da prose. kako li oni izlaze na kraj sa samodostojanstvom? nije lako zavisiti od necije milostinje.
u cemu je razlika izmedju njih i primera prijatelja koji zajme novac i nikada ga vise ne vrate? ne vidim bas neku veliku razliku.
margos margos 23:06 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

Jedan + prijatelj mi svojevremeno reče da je najteži posao na svetu - prošnja.
Zblanuto sam ga pogledala ... ih, prošnja...
A on mi reče: 'Probaj.''
mariopan mariopan 23:15 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

zoja444
ja uvek dajem deci, starima i invalidima. strasno mi je sto su uopste prinudjeni da prose. kako li oni izlaze na kraj sa samodostojanstvom? nije lako zavisiti od necije milostinje.
u cemu je razlika izmedju njih i primera prijatelja koji zajme novac i nikada ga vise ne vrate? ne vidim bas neku veliku razliku.

Da i ja dajem starima, ali tako što kupim nešto što prodaju, cveće, štrikane čarape (danas sam poklonila jedne prijateljici, ne znam šta ću sa njima)..oni ne prose, samo se trude da naprave privid da ipak zarađuju, nekim svojim trudom. Bakice prodaju rukavice, kape šalove, dekice prodaju sitnice, sunđerčiće za sudove, šrafovsku robu i sitne alate, stare delove za bicikle...ne prose, toga nemamo kod nas, bar ja nisam videla. Još imaju smopoštovanja, samo dokle?

Deci ne dajem ništa, nema ih mnogo i kada ima to su samo takva deca koju neko dovede samo za tu svrhu, i kada im uzme novac ne verujem da to dete dobije bar topli obrok, većinu toga popije glava kuće i gazda od posla. zato ne dajem deci. Nema ih puno, neko vreme ih je bilo , sada ih baš ne viđam često. Zato su mi valjda sva čula zaspala za ovu devojčicu.

Jako je mnogo nevolje i siromaštva. Narod se toga stidi i treba tražiti meru i način ako se nekome pomaže. Onima koji još mogu da rade ne dajem ništa jer oni ne traže ništa osim posla. Ponudim neki samo onima koje dobro poznajem i znam da se na taj posao neće uvrediti, štaviše, oni ga traže.
Celo dvorište su mi prekopavali, sejali travu i radili muž jedne prijateljice i njegov komšija. Nemaju posao, pa eto može i tako. Svakako bih platila pa bolje njima. Drugi mi je krečio proletos, baš lepo uradio i ja pošteno platila, samo je sve manje ljudi koji će da kreče ako jedva preživljavaju. Nema ko da plati njihov rad.
yugaya yugaya 23:17 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

zalosno je sto su takva deca zloupotrebljena umesto da su socijalno zasticena, kao i njihove porodice i sto im je uskraceno pravo na normalno i bezbrizno detinjstvo.


..evo veceras sedimo kod prijatelja i regionalna direktorka Crvenog krsta hvali Srbiju da je jedina drzava u regionu u kojoj je postignut stvaran pomak i poboljsanje situacije Roma - konkretno program prevencije TB-a, rade vrtici u preko 30 gradova, podrska skolama u hrani, nabroja ona puno...a to je samo deo.

U Madjarskoj je do sada na programe u okviru "Dekade Roma" utuceno vise milijardi forinti - rezultat je da smo prosle nedelje u expat grupi dobili ne apel, nego vapaj za pomoc zene koja vodi skolu sa 600 dece u najsiromasnijoj, severoistocnoj provinciji za zimsku obucu i odecu - srce mi se zaledilo kada je pocela da redja koliko cipelica po velicinama fali, sve ih zna u glavu i bose nogice.

A bukleti se stampaju i odrzavaju se seminari...

Kao cuvam za najmladju, ma sve sam spakovala, mojoj ima ko da kupi, a njima



pravo u sela nose obicni, najobicniji ljudi, u petak, od srca, clanovi nijedne od sijaseta NVO kojima je to posao za koji dobijaju (lepe) plate.

Ma.


mariopan mariopan 23:17 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

margos
Jedan + prijatelj mi svojevremeno reče da je najteži posao na svetu - prošnja.
Zblanuto sam ga pogledala ... ih, prošnja...
A on mi reče: 'Probaj.''

Znaš da je u pravu, ne bih ni da probam
freehand freehand 23:18 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

A on mi reče: 'Probaj.''

Ih, čudna mi čuda. Meni bilo teško prvi put. Drugi put sam to već odradio iskusno.
Samo mi nikad neće biti jasno zašto su obe pristale?
mariopan mariopan 23:21 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

freehand
A on mi reče: 'Probaj.''

Ih, čudna mi čuda. Meni bilo teško prvi put. Drugi put sam to već odradio iskusno.
Samo mi nikad neće biti jasno zašto su obe pristale?

zoja444 zoja444 23:28 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

margos
Jedan + prijatelj mi svojevremeno reče da je najteži posao na svetu - prošnja.Zblanuto sam ga pogledala ... ih, prošnja...A on mi reče: 'Probaj.''


lepo receno.

samo se nekad treba staviti u kozu onog (nekog) drugog.

mariopan mariopan 23:33 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

..evo veceras sedimo kod prijatelja i regionalna direktorka Crvenog krsta hvali Srbiju da je jedina drzava u regionu u kojoj je postignut stvaran pomak i poboljsanje situacije po pitanju Roma - konkretno program prevencije TB-a, rade vrtici u preko 30 gradova, podrska skolama u hrani, nabroja ona puno...a to je samo deo.

Znam da se radi i jako mi je drago da je nešto i učinjeno, da ne pričaju samo o tome.

zene koja vodi skolu sa 600 dece u najsiromasnijoj, severoistocnoj provinciji za zimsku obucu i odecu - srce mi se zaledilo kada je pocela da redja koliko cipelica po velicinama fali, sve ih zna u glavu i bose nogice.


Vidiš, to je ono što kažem da sa tom decom mora da radi neko dobar, neko ko će da ih vidi kao decu a ne kao posao. Svaka joj čast, i ja sam u moje vreme imala tako dobru ženu, znala je svako ime i veličinu obuće, odeće, sve je znala napamet za preko 120 dece.


A bukleti se stampaju i odrzavaju se seminari...

Ovo ne bih ni komentarisala, znam da na sebe najviše potroše.

Divno je što si spakovala ono što možeš da daš.
Ja sam pokupila i dala sve što tako mali mogu da obuku, nemam više tako malih stvari a ljudi koje poznajem daju jedni drugima i deca to sve nose. Zato se kod nas baš i ne vidi na prvi pogled koliko dece ima tu potrebu, oni nose i dobijene stvari.

A ova slika zaista ostavlja bez daha.
Za njih bilo šta, čak i najmanje da se učini biće najvažnije i najznačajnije u životu jer sve im treba, nemaju ništa. Strašno.

mariopan mariopan 23:40 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

yugaya

Koliko je potresna tvoja priča o toj deci toliko su mi deca na slici lepa kao lutkice.
yugaya yugaya 23:52 22.12.2010

Re: Pa to je bar lako

... da malo osvetlim temu, ovo su radovi nastali u toj skoli:






A ova slika zaista ostavlja bez daha.


Mene ovaj osmeh :




neko ko će da ih vidi kao decu a ne kao posao. Svaka joj čast,


Svaka joj cast, zaista

L. Ritók Nóra



i ovo su letos oslikali njeni klinci:





zoja444 zoja444 00:01 23.12.2010

Re: Pa to je bar lako

yugaya
... da malo osvetlim temu, ovo su radovi nastali u toj skoli:
A ova slika zaista ostavlja bez daha.Mene ovaj osmeh :
neko ko će da ih vidi kao decu a ne kao posao. Svaka joj čast, Svaka joj cast, zaistaL. Ritók Nórai ovo su letos oslikali njeni klinci:


fenomenalno! cestitke i podrska!
mariopan mariopan 00:12 23.12.2010

Re: Pa to je bar lako


Svaka joj cast, zaista

L. Ritók Nóra



Stvarno, to što su deca nacrtala zaista je predivno.
Onaj osmeh " vidite mi cipele" je neverovatan
Takve ljude kao g-đa Nora treba na sve načine podržati, ja se i danas sećam jedne tako divne žene, ona je to bila za nas. Bila su to lepša i lakša vremena, materijalno, ali je deci koja imaju tu potrebu uvek to vreme teško. Nama je ona tako mnogo značila jer smo za nju bili deca, ličnosti, znala je šta volimo, negovala naše talente, osvestila nas da vredimo i da se trudimo da nešto postignemo, sve smo to naučili od nje........ i sve to sada vidim ovde!

Bravo za g-đu Noru
margos margos 00:47 23.12.2010

Re: Pa to je bar lako

L. Ritók Nóra


shansona shansona 20:43 22.12.2010

sudbina ima raznih...

Ali ljudi su postali sebični.Malo je onih koji će sa vama podeliti osmeh!Kamoli smeh i radost.Uzdišu i kukaju na megafon,raduju se u sebi.U poslu srećem mnogo ljudi i svi mi crpe energiju,nijedna baterija!Dobro bi došlo neko dugme iz sinoćnog bloga,ali ono crveno,za isključivanje.Vaša duša je velika i čista,zato vas sve to i pogadja.
freehand freehand 20:46 22.12.2010

Re: sudbina ima raznih...

Vaša duša je velika i čista,zato vas sve to i pogadja.

Velika hvala, draga. (smajli sa polucilindrom u ruci i dubokim naklonom.)
mariopan mariopan 21:01 22.12.2010

Re: sudbina ima raznih...

shansona
Ali ljudi su postali sebični.Malo je onih koji će sa vama podeliti osmeh!Kamoli smeh i radost.Uzdišu i kukaju na megafon,raduju se u sebi.U poslu srećem mnogo ljudi i svi mi crpe energiju,nijedna baterija!Dobro bi došlo neko dugme iz sinoćnog bloga,ali ono crveno,za isključivanje.Vaša duša je velika i čista,zato vas sve to i pogadja.

Samo da negde malo napunim baterije, pa bih mogla da guram dalje ali tih ljudi, sa kojima sam nekada punila baterije je sve manje.

Tebi
mariopan mariopan 21:06 22.12.2010

Re: sudbina ima raznih...

freehand
Vaša duša je velika i čista,zato vas sve to i pogadja.

Velika hvala, draga. (smajli sa polucilindrom u ruci i dubokim naklonom.)

sonja.m sonja.m 21:30 22.12.2010

Re: sudbina ima raznih...

Freehand i mariopan napravili vrcavi dijalog
koji je meni doneo lepo raspolozenje.
Blog je cudo, znala sam.
mariopan mariopan 23:20 22.12.2010

Re: sudbina ima raznih...

sonja.m
Freehand i mariopan napravili vrcavi dijalog
koji je meni doneo lepo raspolozenje.
Blog je cudo, znala sam.

Da on nije bio tako duhovit pa mi lepo popravio raspoloženje do sada sam mogla da se zarozam kako mi je bilo dok sam pisala. Blog je čudo
Oljacat Oljacat 21:02 22.12.2010

Mariopan

Pa samo ovo što si napisala dvoljno je da napuni srce i ispuni dušu .... Sve dok bar neko od nas tako razmišlja dobro je. A mene je jedan učitelj naučio da je sve u životu ove naše planete jedan ciklus, i da će sve što je danas dole jednom biti gore
Al ne lipši magare do zelene trave :)
mariopan mariopan 21:14 22.12.2010

Re: Mariopan

Al ne lipši magare do zelene trave :)

E, pa samo to!
Nevolja je možda što poznajem dosta takvih ljudi koji će tu zelenu travu teško dočekati bez velikih lomova. Ne znam kako njima da pomognem, ne mogu ni sebi i meni pomažu deca.
Zato mislim da je malo po malo, dobar način da malo i sebi u tome pomognem, jer zaista je teško stalno se sretati sa ljudima za koje znaš da im je teško, ne moraju svi da se žale.

Pa samo ovo što si napisala dvoljno je da napuni srce i ispuni dušu .

Htela sam da vidim da li još imam to srce i dušu, dosta dugo je nisam osetila. Dešavaju mi se čudne stvari, ne radujem se više kao nekad, dobro, možda samo starim.
Olja
freehand freehand 21:29 22.12.2010

Re: Mariopan

Nevolja je možda što poznajem dosta takvih ljudi koji će tu zelenu travu teško dočekati. Ne znam kako njima da pomognem


Pa smotaj svima po jednu tanku. Ne moraš baš sebi tu veliku svaki dan.
mariopan mariopan 21:36 22.12.2010

Re: Mariopan

freehand
Nevolja je možda što poznajem dosta takvih ljudi koji će tu zelenu travu teško dočekati. Ne znam kako njima da pomognem


Pa smotaj svima po jednu tanku. Ne moraš baš sebi tu veliku svaki dan.


Evo ssmejem se od srca
shansona shansona 21:39 22.12.2010

Re: Mariopan

freehand freehand 21:59 22.12.2010

Re: Mariopan

Evo ssmejem se od srca

Znao sam da ćeš, ipak, smotati sebi tu veliku...
mariopan mariopan 22:04 22.12.2010

Re: Mariopan

freehand
Evo ssmejem se od srca

Znao sam da ćeš, ipak, smotati sebi tu veliku...

Nemaju smajlija sa cigaretom ali sam upravo zapalila, znam da je nezdravo samo ne znam da li sme na blogu da se puši? Opšta je zabrana, znaš?
freehand freehand 22:10 22.12.2010

Re: Mariopan

Te velike, specijalne, ne smeju nigde da se puše. Sem u Amsterdamu.
mariopan mariopan 22:43 22.12.2010

Re: Mariopan

freehand
Te velike, specijalne, ne smeju nigde da se puše. Sem u Amsterdamu.

Eh, boktemazo pa tamo sad moram da idem? Ček samo da javim deci da me ne čekaju
ivana23 ivana23 22:23 22.12.2010

***

Srecan put mariopan i...

~ ~ ~
mariopan mariopan 22:37 22.12.2010

Re: ***

ivana23

O, Ivana hvala, baš je praznično.
Neću biti tu za Novu Godinu i svima i ja čestitam i želim sve najbolje.
Ovako pred put, hajde da podsetim na Zvezdanu
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:23 22.12.2010

Saksija

Mariopan, sinoć sam sticajem okolnosti (pale mi karte na glavu kao saksija sa terase) bio na jednom lepom koncertu. E, sad sam malo u kajanju, posle tvog teksta.

Inače, me pred Novu godinu uhvati napad činjenja dobrih dela. Pa onda obradujem neke nepoznate ljude, nekako mi lakše nego da obradujem soptvenu ženu (sitnosopstvenički mentalitet) i sopstvenu decu .
A najsmešnije je kad obradujem nepoznate blogere sa nekim sitnim poklonima.
Mnogo sam mator. Čim me usrećuje pomaganje i davanje poklona.
Imam jednu ideju za blogere, pala mi je na pamet. Hvala ti.
mariopan mariopan 22:42 22.12.2010

Re: Saksija

KRALJMAJMUNA
Mariopan, sinoć sam sticajem okolnosti (pale mi karte na glavu kao saksija sa terase) bio na jednom lepom koncertu. E, sad sam malo u kajanju, posle tvog teksta.

Inače, me pred Novu godinu uhvati napad činjenja dobrih dela. Pa onda obradujem neke nepoznate ljude, nekako mi lakše nego da obradujem soptvenu ženu (sitnosopstvenički mentalitet) i sopstvenu decu .
A najsmešnije je kad obradujem nepoznate blogere sa nekim sitnim poklonima.
Mnogo sam mator. Čim me usrećuje pomaganje i davanje poklona.
Imam jednu ideju za blogere, pala mi je na pamet. Hvala ti.

Eh, stvarno smo
Tako i ja sve nešto prebiram po prošloj godini, sabiram utiske koji baš nisu lepi. I mene stiže napad kajanja, neki sentiment i eto ovog bloga, kao lek, lakše je među prijateljima?

Čekam tu dobru ideju za blogere, valjda će biti pre nego što krenem?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:43 22.12.2010

Re: Saksija

mariopan

KRALJMAJMUNAMariopan, sinoć sam sticajem okolnosti (pale mi karte na glavu kao saksija sa terase) bio na jednom lepom koncertu. E, sad sam malo u kajanju, posle tvog teksta.Inače, me pred Novu godinu uhvati napad činjenja dobrih dela. Pa onda obradujem neke nepoznate ljude, nekako mi lakše nego da obradujem soptvenu ženu (sitnosopstvenički mentalitet) i sopstvenu decu . A najsmešnije je kad obradujem nepoznate blogere sa nekim sitnim poklonima. Mnogo sam mator. Čim me usrećuje pomaganje i davanje poklona. Imam jednu ideju za blogere, pala mi je na pamet. Hvala ti.Eh, stvarno smo Tako i ja sve nešto prebiram po prošloj godini, sabiram utiske koji baš nisu lepi. I mene stiže napad kajanja, neki sentiment i eto ovog bloga, kao lek, lakše je među prijateljima?Čekam tu dobru ideju za blogere, valjda će biti pre nego što krenem?

Pssst!
mariopan mariopan 22:45 22.12.2010

Re: Saksija

Pssst!

Smajli sa flasterom preko cele glave.
mariopan mariopan 22:55 22.12.2010

Re: Saksija

Mnogo sam mator. Čim me usrećuje pomaganje i davanje poklona.

To svakoga usrećuje ali baš lepo što si mi predočio da će to biti sve više u nerednim "lepim godinama" koje i mene čekaju?
mlekac mlekac 00:38 23.12.2010

Umesto mahanja

Nisam stigla odmah da ti se javim, opet neka guzva ovde, kod mene...

Nemoj da brines, draga, dok god te makar i jedna od tih prica iole dotice - nema sanse da se pretvoris u sebicnu osobu.

A prebacivanje na 'automatskog pilota' je normalan mehanizam. Sto ne znaci da ne cujes sustinu - samo su detalji ponekad isuvise gadni. Potpuno razumljivo.

Lepo se provedi za praznike i ostani nam i iduce godine nezna i osecajna kao i do sad.

Grejacemo ti klupu i cekace te solja neceg toplog kad se vratis.

mariopan mariopan 08:25 23.12.2010

Re: Umesto mahanja

Grejacemo ti klupu i cekace te solja neceg toplog kad se vratis.

ana_radmilovic ana_radmilovic 05:36 23.12.2010

evo od srca

umalo me ne rasplaka (da se brže bolje nisa naljutila na svet, boga, državu i sve ostale)
i mislim kako sam prošla pored tri pekare kada sam dolazila. Iz njihovih raskošnih izloga, kao uvreda za gladne oči ovog deteta presipa se izobilje, mirisi od kojih bi se čovek lako onesvestio

ne znam da l sam se nešto skoro radovala od srca ali se ljutila jesam - je l se to broji?

ljubim te draga moja blogoprijateljice - od sveg srca
mariopan mariopan 08:30 23.12.2010

Re: evo od srca


ne znam da l sam se nešto skoro radovala od srca ali se ljutila jesam - je l se to broji?

ljubim te draga moja blogoprijateljice - od sveg srca

Ako si se ljutila od srca i to se računa.
Ja sam u poslednje vreme baš ljuta, ne volim to ali tako je.
Pozdrav i tebi od
I sve naj naj naj za predstojeće ptraznike.
macicd macicd 21:12 23.12.2010

Najlepša

misao koju sam čula je: da je čovek dobar sve dok uspe da sačuva dete u sebi.
Bojim se da ćemo na kraju svi samo gledati sebe, biće nam tako teško, gledaćemo samo kako da preživimo i da nećemo imati snage da pogledamo i druge, one kojima bi možda samo mrvica dobrote pomogla da prežive?

Bojim se i ja, ali sam sigurna da je puno ljudi koji su u duši i srcu još uvek
deca.
Nego, nabaci osmeh, pakuj se i uživaj u predstojećim praznicima sa svojom decom.
I obavezno pusti neku lepu muziku. Dečiju, naravno.

mariopan mariopan 09:11 24.12.2010

Re: Najlepša

macicd
21:12 23.12.2010
Najlepša
misao koju sam čula je: da je čovek dobar sve dok uspe da sačuva dete u sebi.

Baš tako.
Ako uradimo nešto malo i za druge, ono što možemo, biće nam mnogo lepše i lakše, ne ovako kako sam se ja osetila prazno i razočarano.
mikele9 mikele9 22:14 23.12.2010

Pozdrav

Draga moja Mariopan, srećan ti put a za svoje srce i dušu ni brige. Vire iz svake tvoje reči
Mikele
mariopan mariopan 09:08 24.12.2010

Re: Pozdrav

mikele9
Draga moja Mariopan, srećan ti put a za svoje srce i dušu ni brige. Vire iz svake tvoje reči
Mikele

Hvala i sve najbolje i tebi u Novoj
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 00:17 24.12.2010

Dobru dušu imaš, Mariopan..

Podseti me ova tvoja priča o Švajcarskoj....

Proletos, bila sam par nedelja u Srbiji. Moja sestra ima malu firmu, možda i nije tako mala, 20ak zaposlenih.. Uglavnom, tu sestru mnogo volim, kao da smo rođene i život je nekako lakši kad se setim da imam nju. Elem, zateknem se u Srbiji a ona mi se požali kako traži radnika. Ništa naročito, nikakve strahotne kvalifikacije, da zna engleski i još jedan jezik ako može, ako ne, barem dobar engleski. i da treba da ide po gradu dva puta nedeljno, da raznosi i prikuplja dokumenta (krug dvojke, nikakva posebna šetnja), a ostala tri dana da radi od kuće, na kompjuteru, u dva jako prosta programa, da sređuje podatke koje dobija. Posao, nekih 6-7 sati dnevno, plata poprilična, posao od kuće. I kaže, evo, dva meseca ne mogu nikog da nađem. Ja se nađem pametna i kažem, ajde, ja sam stari lav u intervijuisanju kandidata, ja ću da ti potražim... Ah, kakva greška!!!

Prvo, ideja mi je bila ovakva: posao je 7 sati dnevno, radiš od kuće, u pidžami, niko te ne gnječi po autobusu, ne cepaš čarape i niko te ne gleda mrko ako piješ kafu ili zapališ cigaretu. Drugo, prosečan posao je 8 sati dnevno plus barem sat za putovanje, dakle 9, ovo je 2 sata manje.. Plata za Srbiju odlična!! Naći ću joj radnika za dva i po minuta.

Ah, glupa Djina!!!! Glupača!! Prve tri su mi spustile slušalicu uz komentar "od kuće? ne dolaziš u obzir! ja hoću da radim u kancelariji!!"

Četvrta mi je prvo 15 minuta pričala kako nema leba da jede jer nema posla (daje časove engleskog po kućama, klincima, a muž dobio otkaz) da bi mi na moj predlog da joj pošaljem pola strane teksta da prevede, čisto da vidi šta je čeka izjavila "neeee, ne mogu, moram da se spremam, imam neki rođendan večeras.. Možda sutra, kad se naspavam.. ako stignem..."

Peta, šesta..deseta su bile nezaposlene, tražile posao, znale engeski, ali kad su čule da nemaju šefa nego šeficu (moja sestra je vlasnik svoje firme, njen muž ima svoj biznis, savršeno nevezan za njen) rekle "hm, neeee, ne volim da radim za i sa ženama..." (napominjem, sve su nezaposlene i u teškoj kuknjavi na besparicu....

Dignem ruke. I shvatim da one ne traže posao, one traže da ga ne nađu.

Prođe od toga neko vreme....

Saznam da sam trudna, a planiram da živim u Srbiji. Pazi sad problem: treba mi kućna pomoćnica. Treba da dolazi tri puta nedeljno, da oriba kupatila, usisa, obriše prašinu, prozore i sredi kuću (koju koliko god budem mogla planiram da sređujem i ja i muž mi je priličan čistunac i ni najmanje nije alergičan na usisivač i krpu, čak, voli da sredi sve oko sebe). I imam paniku od ideje traženja neke pouzdane žene (koja neće zakmečati da ne može jer mora na žurku...)

I kad vidim tvoje tekstove (koje inače obožavam) i pomislim na gladnu dečicu i mučenice koje idu u Švajcarsku.... Muka mi je. Toliko patnje, prave, a toliko kuknjave...lažne.

Pozdravljam te, Mariopan, devojko....

Djina
mariopan mariopan 09:39 24.12.2010

Re: Dobru dušu imaš, Mariopan..

Saznam da sam trudna, a planiram da živim u Srbiji. Pazi sad problem: treba mi kućna pomoćnica. Treba da dolazi tri puta nedeljno, da oriba kupatila, usisa, obriše prašinu, prozore i sredi kuću (koju koliko god budem mogla planiram da sređujem i ja i muž mi je priličan čistunac i ni najmanje nije alergičan na usisivač i krpu, čak, voli da sredi sve oko sebe). I imam paniku od ideje traženja neke pouzdane žene (koja neće zakmečati da ne može jer mora na žurku...)

Eh, draga Đina, kako je to tačno što pišeš.

Toliko ljudi poznajem koji "traže posao" i kukaju ko sinja kukavica a mole Boga da ga ne nađu.
O njima nism htela ovaj put da ne mešam babe i žabe...ali i toga imam i to mnogo više, što je za ne verovati kako je strašan trenutak u kome živimo.


Imam prijtelje mojih godina, nisu to baš stari ljudi i ja još uvek radim,povremeno, imaju i troje unučadi, nemaju nikakve prihode. Žena je mojih godina, oni već nekoliko godina preživljavaju od pozajmica, zajmili od mene, od drugih, ma od svakoga i ne vraćali nikad, počela sam da se ježim kada me pozovu telefonom ili zazvoine na vratima.

Toj ženi sam našla posao kod mene u komšiluku, mala manufaktura, komšija privatnik, samo žene rade i to samo njih 6 ukupno, mala plata ali on ne može više da ih plati..i malo znači ako nemaš ništa?

Da bi to mogao da mi učini komšija je odbio ženu koja ima malu decu...i dođe prvo jutro da ona radi, ja očekujem da će svratiti jer mora da prođe pored moje kuće ...nema je...zvoni mi telefon, pita me Gazda komšija gde mu je radnica? Nema je....zovem nju a ona spava, ne može da ustane tako rano...nije to posao za nju? Manemoj?

Veruj mi više mi nije žao, dolazila mi je i ona i muž joj pre neki dan ...ali njih iskuliram ladno, ne slušam uopšte, takvi me ne zanimaju.
Ja sam radila i zaradila penziju, ustajala svako jutro u pola pet, radila u tri smene, nisam znala kad je noć a kada dan, a ona nema leba da jede a mrzi je da ustane? Ma kakvi, to je za onu izreku " to treba tući dok se ne ukaki pa onda opet tući zato što se ukakilo" a ne da je neko žali.

A ove o kojima pišem imaju jedan problem što nemaju gde da ostanu u većem gradu, tamo nemaju nikoga svog, znači traže posao ovde, gde žive..a kod nas malo ko može da plati pomoć u kući, ili već imaju svoje stalne žene, one se ne libe tog posla, traže ga, traže bilo kakav posao sa platom. U Beogradu se taj posao lakše nađe, ovde je mnogo više onih koji nemaju nego onih koji imju da bi to mogli da plate.
To je starija generacija, nemaju pojma o kompjuterima, ne znaju engleski ( i ja sam učila ruski, engleski sam samo prvi stepen prošla tek pre koju godinu da mi se nađe, zbog kompa)...tako da "starije žene" nemaju bogzna gde da rade.

Moja sestra u Beogradu ima zaista pouzdanu ženu koja godinama radi kod nje i sada i kod sina jer su dobili bebicu, zlata joj je vredela samo joj je cela nedelja popunjena....da se raspitamo ako ona nekoga zna za tebe? Ajd hitno odgovaraj jer ja putujem u ponedeljak?

Ljubim te i pazi na sebe, još malo pa stižu bebice
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 13:28 24.12.2010

Re: Dobru dušu imaš, Mariopan..

Ja se vraćam u Srbiju tek posle porođaja, pa i onda kad mi lekari dozvole put sa novorođenčadima (posle valjda mesec dana)

Tako da mi ne treba niko barem do polovine februara.

Ali, zovem te kad se porodim, pa ćemo za tih mesec dana možda i naći nekog.

Ali, nemoj da se pokaješ što nudiš pomoć, ko ja sa mojom sestrom

Ljubim i srećan put!!

Djina
mariopan mariopan 13:51 24.12.2010

Re: Dobru dušu imaš, Mariopan..


Tako da mi ne treba niko barem do polovine februara.

Ja dolazim kući krajem marta
Da se čujemo onda?
U Atini sam do tada. Može?
Joj, ništa unapred ne obećavam, samo znam da može da se nađe, ova Eva je zlatno srce, ona je samo od spremanja po kućama u Beogradu sebi kupila mali stan u Bg....možeš misliti, heroj žena. Pa možda ona nekoga zna a možda je obrlatimo da radi samo kod moje sestre, njenog sina jer i on ima bebicu i kod tebe I to bi bila puna nedelja za nju.

Kada vidim kako se sve snalaze one koje ne kukaju nego rade, divim se ljudima, skidam kapu i klanjam se duboko, baš njima.

A iz iskustva znam da će tebi trebati više pomoći od onoga što zamišljaš, da sam u tvojoj situaciji uzela bih ženu za stalno, bar nekoliko godina bi ti trebala? Čekaj samo da ti naručje bude puno srećica pa da vidiš da ništa drugo nećeš postizavati?

VAMA SPECIJALNA ŽELJA ZA SVE NAJBOLJE
Lubim vas

Čujemo se kad se vratim?
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 19:07 24.12.2010

Re: Dobru dušu imaš, Mariopan..

Čujemo se kad se vratim?


Čujemo se obavezno!!!

A apropo pomoći.. Griša je već organizovao med. sestru koja će biti sa nama u početku, koliko god bude potrebno, a posle je voljna da ostane sa nama kao bebisiter i dođe u Srbiju.....

Jer ja, draga moja, imam dva meseca slobodno posle porođaja i moram da radim.. Doduše, radiću preko skypa od kuće, ali ipak je smena 2x4 sata u toku 24h... Dan ili noć, kako kad...

A za nepune dve godine idem u penziju (beneficirani staž) pa ću moći valjda i sama sa Grišom, da se izborim sa decom.

Tako da i kraj marta nije tragedija, kad dođem u Srbiju, imaću malo pomoći od mojih pa ćemo se već organizovati. Nadam se


Ljubim, poljubi familiju i lepo se provedi u Grčkoj! I svrati na blog, nemoj da nas zaboraviš!!

Djina
mariopan mariopan 08:59 25.12.2010

Re: Dobru dušu imaš, Mariopan..


A apropo pomoći.. Griša je već organizovao med. sestru koja će biti sa nama u početku, koliko god bude potrebno, a posle je voljna da ostane sa nama kao bebisiter i dođe u Srbiju.....

Odlično ! Na tako nešto sam i mislila da je najbolje
Gledala sam letos kako takva sestra pomaže jenoj prijateljici koja se tek porodila, zaista vrede zlata, ta vrsta organizacije je najbolja, kod nas ne postoji, to sam videla u Atini.

Srećno i čujemo se

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana