Istorija| Kultura| Politika| Region| Život

OBRISANI

nikolic777 RSS / 22.12.2010. u 10:27

Pioniri+Novi+Sad+.jpg

 

Milan Nikolić

INTRO: Povodom današnjeg i nekih drugih izbrisanih praznika, ulica promenjenih imena, cenzurisane istorije, tekst koji sam, pre nešto manje od mesec dana posvetio svim bivšim, sadašnjim i neobrisanim pionirima. Jer, svejedno je da li je reč o pionirima, proleterima, sve su to danas čete markirane za zaborav. 

"Danas kada postajem pionir, dajem časnu pionirsku reč da..." Da li se primećuje razlika u odnosu na današnja "obećanja" ili, malo srpskije - "zavetovanja" nekih novih ili jednostavno drugih klinaca među kojima je većina zakasnila za crvenu maramu, plavu kapu i još ponešto! Nije problem u marami, kapi, bluzi, simbolu odeljenske zajednice izvezenom na spoljašnjem džepu plave uniforme. Priznajem, znalo je to ponekad i da guši. Posebno kad stigneš u "starije razrede", pa bi, očekivano za to doba, želeo da se doteraš i da se dopadneš...Pa ipak, bilo je nebrojano puta bezazlenije za sve nas, pionire, koji nismo imali kiosk u školskom dvorištu, nego smo se prijavljivali za đačku kuhinju. Tako plavi i siti od onih nezamenljivih viršli sa senfom i jogurta iz trouglastog tetrapaka, koji su s razlogom našli svoje mesto u Leksikonu YU mitologije,  nismo ni znali da se razlikujemo! Nismo ni znali da neko ima više, a neko manje, nisu nam rasle

ni zazubice ni kompleksi. Za nas su gastrabajterska deca, sa svojim šarenim patikama, duksericama sa fluroscentnim natpisima i farmerkama od onog jezivog "kamenovanog
teksasa", jednostavno bili -džiberi! A to, u istinu i jesu bili! Samo što je vreme radilo za njih i još poneke, a ne za nas, musave od senfa i kinder lade, najomiljenijeg slatkiša sa Zapada, koji nam, baš tada, i nije bio neki neprijatelj. Ali neću sada o crvenom pasošu. Ta priča je poznata, a muke koje je sa vizama kasnije doživeo "nebeski narod" poznate su vam. Pa i vi ste nebeski, kao i ja, bez obzira na moju inkriminišuću pionirsku prošlost.

Da se vratim na zakletvu. Šta smo to obećavali sebi i drugima tog dana, čije smo važnosti, u belim košuljama sa uštirkanim kragnama, bili svesni? Idemo redom: da ćemo učiti, raditi, poštovati roditelje i starije, biti verni i iskreni drugovi, da ćemo voleti svoju domovinu, razvijati bratstvo i jedinstvo, i CENITI SVE LJUDE SVETA KOJI SE ZALAŽU ZA SLOBODU I MIR!

Dok čitam sve ovo, uzbuđen sam i začuđen. Godinama nisam obnavljao zakletvu. Povodom pisanja o zaboravljenim praznicima, ja sam je - izguglovao! Šta u njoj vidim? Čemu su me učili ti opaki komunisti? MARLJIVOSTI I ODGOVORNOSTI, POŠTOVANJU, VERNOSTI, LOJALNOSTI I ISKRENOSTI, ISTINSKOM PATRIOTIZMU (ne i nacionalizmu - povodom toga pročitajte tekst Džordža Orvela, da ne tražite, postavljen je na sajtu Peščanika) KOSMOPOLITIZMU I ANTIFAŠIZMU! Ja samo tako mogu da prevedem sve odrednice pionirske zakletve. Niko me nije učio da je domarsko mesto za "ove sa fakultetom" i da se i za njega mora "biti u stranci", da je dobar đak po pravilu luzer i budala. Niko mi nije šapnuo na uvo da se patriotizam meri po opljačkanim šporetima i kajlama, i da je, suštinski - ISPLATIV. Nisu mi, zlotvori, rekli ni da je patriotizam odličan poligon za karijeru, profesionalnu i životnu, da garantuje aplauze i popularnost, sladak život i priznanja...Ti, "nekrsti", me nisu upozorili čak ni da je patriotizam nešto više od iskrenog osećanja koje motiviše na rad za dobro svih, već da je i odličan alibi za pucanj u leđa, pesnicu u vilicu, praćku u glavu, baklju u usta, kamen u izlog, vatru kroz prozor neistomišljenika. Ništa mi od toga nisu rekli i ja danas ne mogu biti patriota po novim aršinima, već samo skitnica, bez rama i institucije, piskaralo prevaziđenih ideja, kolekcionar uspomena upozoren da su merila za ljubav prema domovini  iz korena promenjena. Nigde ne pristajem, kao Kolridžov Stari mornar.

Moram da vam kažem da sam bio obasjan nekom lepotom, setom, pa nek je i patetika, ako baš insistirate, kada sam leta 2009.stajao ispred Osnovne škole "Vladimir Nazor" u Rovinju. I popio prilično skup espresso na trgu Maršla Tita. I ja ne mogu da prihvatim činjenicu da me baš nikako nema u kamenju Dalmacije, brdima Tjentišta, istarskim pejzažima, golubovima sa Baš čaršije...Kako je to ljudi moguće? Šta da radim sada sa TIM NESPORNIM DELOM MOG IDENTITETA, sa onim fotografijama iz Makarske, na kojima sedim na plaži sa crvenim "mišićima" za plivanje? Da se pravim da se to nikada nije dogodilo, da ubedim sebe da to nisam ja, da se predam nostalgiji i da ćutim, ili da okusim, tu zanosnu aromu mržnje i bacim kamen! Lako je ovim novim klincima, koje god godište bili. Oni se, kao muve za med, lepe za huškačke ideje, hrane teorijama zavere, veruju da je "srBstvo" alibi za sve i u ime
njega nastupaju. A, kada bi ih samo pitali, za par datuma iz istorije tog istog srpstva, teško da bi dobili bilo kakav odgovor osim možda onog - "Zini da ti kažem!" ili "Jel ti to mene provociraš?". I opet za kamen! Njih nisu učili ni lojalnoisti ni vernosti, oni se lako transformišu iz "ortaka" u svedoke saradnike. Iz kumova u ubice. Ali nikada neće poreći onu "Bog na nebu, kum na zemlji!". Varaće, ali će "čuvati" svetost braka. Brzinom svetlosti prelete put od "ljubim te tebra" do "smrade jedan izdajnički". Nemam ja tako vrelu krv, ni njoj odgovarajuću - čast. Ne naručujem garderobu sa sajtova za opremanje "srpskih huligana". Ja sam pionir, na mojoj uniformi je bio izvezen beli labud, a ne kukasti krst. To su dva  nespojiva
dizajna za dva nespojiva pogleda na svet! Mene je od fašista u svom okruženju bilo sramota. Kao ni moji drugari, ni pet para nisam davao za Dobricu, Matiju, za sve te bukače, guslare i "utuk na utuk" filozofe. Ne razumem ni njihovu religiju, ne mogu da verujem u njihovog Boga. A ne vidim neku posebnu razliku između Božijih zapovesti i pionirske zakletve. Poštujući svoja pionirska obećanja, ja činim i BOGOUGODNA DELA - pa, može se proveriti! Izguglujte zakletvu i otvorite crkveni kalendar! Šta ćete pročitati? Ne laži, ne kradi, poštuj majku i oca kao samoga sebe! Kako je moguće da čika Amfilohije može toliko da seje mržnju, a da se opet skriva iza Božijih skuta? Kako je moguće da episkopi danas obračunavaju kao kauboji na Divljem Zapadu i da ostanu čuvari hrišćanske ljubavi? I, što je još važnije, sa koliko lakoće se sve to prihvata? Ni predsednik zemlje ne sme jasnije i konkretnije da ukori autoritete u mantijama čak i kada ispod mantije živi silovatelj, lopov, lažov! Mora da "kohabitira" sa njima da bi ga narod voleo, jer narod je davno zaboravio tekst pionirske zakletve.

Šetam Beogradom. Svuda oko mene kraljevi, kraljice, ruski carevi, nijedan jedini natpis nije sačuvan kao minimum poštovanja prema borbi sa fašistima. Kažu mi ovi branitelji, legalisti - "Tako su se ulice pre komunista zvale!" Jel' da? A šta ćemo sa Novim Beogradom koji su oni zgradili, onako iz temelja, u zanosu? I tamo su čak ostali samo Nesvrstani u imenima ulica, tu je Kenedi, pesnik Oton Župančič, Goce Delčev, sećanje na Parisku komunu. Ali, drugih heroja nema. Nisu više po meri. Ni oni, ni njihovi životi, ni njihova dela! Čak je i 27.mart u "širem centru" postao svojevrsna sramota! Ili je danas prihvatljivije biti ROB i unosnije sklapati PAKT, odnosno - DEAL! Sad mi je jasno zašto se žrtve kojim god jezikom ili narečjem govorile slažu i još jasnije zašto se DŽELATI koji god Božiji simbol nosili oko vrata - ODLIČNO RAZUMEJU. Ni današnje Prve proleterske, kao i svih proleterskih brigada - nema! Armiju su zamenili tigrovi i neki novi "vitezovi". Da li je Ivan, huligan iz Đenove, bio pionir? Po godinama bi trebalo da jeste. Da li se na njegovom primeru može sagledati manipultorsko odricanje od antifašizma u najvišim krugovima? Šta Vojislav Koštunica misli o tome?

Ne verujem u otimanje, ne verujem u poništavanje, ne verujem u brisanje. Uzmite sve, ali sliku iz Makarske vam ne dam! Ne dajte ni vi vaše, sigurno imate neki kadar od Vardara pa do Triglava! Ukoliko još istrajemo u poslednjem pionisrkom obećanju da ljude delimo samo po tome koliko cene slobodu i mir, i ni po čemu više - NISMO OBRISANI! Čuvajte pionira u sebi. To ne može da škodi.

 

Atačmenti



Komentari (156)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 17:31 23.12.2010

Nikolic777 i Freehand



nikolic777 nikolic777 17:31 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

Ovakav galimatijas poluideja


Freehand-e, ako ste raspoloženi, bez prisile, objasnite mi šta su "poluideje"...ja se trećinu života bavim idejama, od Platona na ovamo...i nigde ne naiđoh na njihov 50% oblik...dajte, rasvetlite mi, ako imate vremena, biću vam zahvalan
nikolic777 nikolic777 17:34 23.12.2010

Re: Nikolic777 i Freehand

Nikolic777 i Freehand

Višnja, cakani ste :) ali ovakav završetak...nemojte, ja ne volim ni lomnjavu ni eksplozije...pionir sam, shvatate?
freehand freehand 17:38 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

Freehand-e, ako ste raspoloženi, bez prisile, objasnite mi šta su "poluideje"...


Nema razloga za persiranje.
A rado ću večeras napraviti jednu analizu tvog teksta. Da ne bude da samo hejterski pljujem.
Ali kasnije večeras, sad baš nemam vremena.
A "poluideja" - znaš šta je "ni riba ni devojka"? Half fish, half meat? Kad kreneš rečenicu i ja taman pomislim - sad će nešto pametno da zaključi, a ono - puf. Ćorak. To je poluideja.
.ja se trećinu života bavim idejama, od Platona na ovamo


Vidiš ti, a ja mislio mlad čovek?!
koksy koksy 19:14 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

piskaralo prevaziđenih ideja
Nikoliću, prevazišao si sebe! Ovakav galimatijas poluideja, ovoliko patetike (koja te je obasjala u Rovinju), ovolika količina isprazne pretencioznosti...
Pa dvojku ne bi dobio kod Danice, moje profesorke srpskog u osnovnoj. Žena omutavila pričajući nam kako je ponavljanje fraza upokojenje jezika i duše...
Stvarno si pionir.
Bane.
P.S. Šta će sa slikama oni koji su bili u Bugarskoj ili Turskoj?



Alo, momak: šta ti ovde radiš?
nikolic777 nikolic777 23:05 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

Alo, momak: šta ti ovde radiš?


Sva sreća, sve suprotno od tebe:)
nikolic777 nikolic777 23:06 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

Vidiš ti, a ja mislio mlad čovek?!


jel' me to mladost/starost diskvalifikuje:)?
nsarski nsarski 23:10 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

Vidiš ti, a ja mislio mlad čovek?!

Pionir? Dobro, mozda ne sa onom Titinom maramom, ali ima i savremenijih verzija.

Pionir koji je u trendu, a ne nosi firmirano i, da tako kazem, dziberski
bas: kolega bloger

.

Odlikas, uzoran drug, svestan u totalu, ne hejtuje.

Iz nekog razloga, stalno pomisljam da su mnogi danasnji rukovodioci bili dobri pioniri. Ispravite me ako nisam u pravu.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:14 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

dobri pioniri.

eh...zar Tito himself nije najviše voleo dobre pionirke?
freehand freehand 23:17 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

jel' me to mladost/starost diskvalifikuje:)?

Stil i jezik te diskvalifikuju, Nikoliću, i poluideje. Jesi li skapirao šta je to?
Polubauk polukruži polublogom...
nsarski nsarski 23:27 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

eh...zar Tito himself nije najviše voleo dobre pionirke?


Za ovo BoL dobijas minus jedinicu od mene. Siguran sam da si bila dobra pionirka, ali nisi bila dobra pionirka. To je nepodnosljivo na ovom postu.
nikolic777 nikolic777 23:32 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

Stil i jezik te diskvalifikuju, Nikoliću, i poluideje. Jesi li skapirao šta je to?
Polubauk polukruži polublogom...



toliko o analizi, adio
freehand freehand 23:50 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

toliko o analizi, adio

A, ne. Analiza je u izradi, ne brigaj!
Hoćeš početak? Evo:

Veleštovani Nikoliću...
Odakle početi a da ne traje koliko i predmetna gnjavaža?

Da, pioniri.
Ja sam pionir bio početkom sedamdesetih, kad se čoveku još i mogla oprostiti izvesna naivnost. Osamdesete, kad si ti rastao oprost su
garantovale samo niščima, što je njihovo carstvo nebesko.
Pa daj, Nikoliću, tad su već i plavuše sve skapirale!
I Tempu je iznad smederevca visio Pikaso, bre.
I nemoj da mi se vadiš na godine! Od Platona na ovamo trećina života i priča o naivi?!

No, ajmo dalje.
Recimo, prenebregnemo "crvene marame, plave kape i još ponešto.."
Mada sam zabalavio iščekujući da bude razotkriveno to "još ponešto"! Taj promukli prizvuk erotike što mami, a ono - ništa?! Šta je,
bre, još ponešto? Prva cigareta u muškom klozetu? Prvi poljubac iza fiskulturne sale? Uzorni pioniri lapili Kiki bonbone u samoposluzi?
Ćapio si drugaricu pionirku za butkicu? Daj, kaži!

Dobro, ako baš nećeš.
Znači, kako si u jednom pasusu uvezao viršle, gastarbajtere i njihovu decu (inače tvoje školske drugare, njih valjda kao "džibere" ne brojiš u pionire), šarene patike i farmerke od kamenovanog džinsa, senf i kinderladu (jeziva kombinacija, a kinderlada se piše sastavljeno), Zapad, crveni pasoš, vize i nebeski narod... Bravura.
No, preskočimo ovu liberalno - filantropsku aparthejd varijantu sa gastarbajterskim mladuncima-džiberima.

Zakletva, da. Kao kandidatkinja za miss, otprilike. Taj tekst.
Koju su sastavljali opaki komunisti - kosmopoliti. Amerika i Engleska biće zemlja proleterska.
Ok. Ja to ni kao pionir nisam verovao.
Mislim, kad se to pevalo nisam ni znao šta su Amerika i Engleska. A posle su mi bile bitne starije pionirke i omladinke, hebo pevaniju.
Rodio se nazadan, šta li.


A znalo se, itekako, ko nosi šangajke a ko adidaske. Gradacija od US TOP, preko Rifle do Levis. Čiji tata vozi fiću što su mu kvake napred, a čijeg voze u mečki. Ko na ekskurziju nosi sendvič sa pekmezom ko sa parizerom a ko sa šunkaricom.

I evo ga do kraja:


Onda dođe onaj parolaško-patriotski pasus;
pa razočaraćeš se, Nikoliću, rezultatom kad uporediš broj pristojnih radnih mesta u toj SFRJ i broj članova partije. Da vidiš kad je to blizu podudaranja?!
E sad, i tada si mogao, samo da si hteo, pročitati da je patritizam maska za protuve. Ali pogledaj malo sastav tih patriota koji su te tako grdno razočarale i u oduzele ti veru u budućnost homo sapiensa na ovim prostorima. Bem mu miša, pa jel da da su to sve tvoji pioniri što su imali najzalizanije frizure, što su maramu najurednije stezali i što ni klikere nisu hteli da igraju da ne bi belu košulju uprljali? Što su ručicu dizali vešto, što su se prvi pouzčlanjivali u Partiju i odmah postajali Sekretari? zaspali kao komunisti, probudli se kao socijalisti. Zaspali kao socijalisti, probudili se kao Srbi!
BTW - kako može patriotizam da bude "poligon"? I kako to "praćka u glavu"?

Evo nas, konačno, i u Rovinju! Ne znamo da li "Mirna" još uvek onako krasno miomiriše, ali znamo da je espresso na Trgu Maršala Tita prilično skup, te stoga budi uspomene.
Ali, saznajemo da te nema u kamenju, brdima, pejzažima i golubovima. Biće te, Nikoliću, ne tuguj. Inkarnacije se nižu u beskrajnom lancu. Bićeš i u mački, i u koprivi. i u "Obrazu".
I ne znam zašto ja kad pogledam fotografije iz Makarske nikad nemam te fatalne dileme - šutnja ili kamen?
I šta su ti klinci skrivili, generalno? Odakle taj poriv da pridev "srpski" toliko vulgarizuješ? To što se ne oblačiš naručujući sa
tih nekih sajtova ne znači da nisi mentalni huligan na nekim drugim sajtovima.
Na ovom, na primer. O kakvom kukastim krstovima govoriš? Trebao ti je kontrapunkt za tvog "belog labuda" - mož' misliti, upišali bi se svi od smeha da neko dođe sa tom 'ticom u školu! - pa si nešto izmađijao na brzake?

Kakogod, od kukastog krsta do Amfilohija samo je korak! Pardon - čika Amfilohija. Koji se krije iza božijih skuta, šta god to bilo.

I eto nas onda i među vladarima, među kojima nijednog komesara nema! I bolje je rat nego pakt, bolje grob nego rob. Dok se ne pitamo za Kosovo. Onda može i pakt i rob. A naročito DEAL.

E sad ovaj pasus Ivan Đenova pionir antifašizam i najviši krugovi, a kome nije jasno nek pita Koštunicu. A kome Koštunica objasni taj će da spava.
Kao i ja što zaspah pišući ovo.
Evo, na kraju da ponovimo svi u glas:

"Danas kada postajem pionir, dajem časnu pionirsku reč da ću ćuvati svoje slike iz Makarske i da ću biti u stenju i kamenju i da nikada neću biti patriota niti nositi bilo kakav krst a naročito ne kukasti.
Da ću jesti viršle sa senfom i kinderladom i istetovirati labuda na levoj sisi, odmah ispod Josip Broz Tito.
Da ću prezirati gastarbajtere i njihove potomke džibere i sve druge rasiste i neprijatelje slobode i prosperiteta sa kojima moram da delim učionicu.
I da neću zagledati pod mantije jer se tamo svašta krije! I može svašta da iskoči i da ti odgrize ćunu.
Pravu pionirsku.

nsarski nsarski 23:50 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

toliko o analizi, adio

Dobro si mu rekao, da znas! I neka. I meni se smucio - samo nesto zanoveta k'o oni iz onog Muppet shovova sto nisu imali pionire - sve neka rascupana stvorenja, majku ti bozju!
freehand freehand 00:28 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

Dobro si mu rekao, da znas! I neka. I meni se smucio - samo nesto zanoveta k'o oni iz onog Muppet shovova sto nisu imali pionire - sve neka rascupana stvorenja, majku ti bozju

Sve se slažem. Samo da pitam još jednom uvaženog Nikolića:
kad je Nikola Milošević bio ideolog DSS?
nsarski nsarski 00:34 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

kad je Nikola Milošević bio ideolog DSS?

Dobro, mozda nije bio, ali je tako mislio! To se zna.

Ups, nisi mene pitao? Al' ko da jesi - da ti skresem u taj brk.
freehand freehand 00:42 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

nsarski
kad je Nikola Milošević bio ideolog DSS?

Dobro, mozda nije bio, ali je tako mislio! To se zna.

Ups, nisi mene pitao? Al' ko da jesi - da ti skresem u taj brk.

Ti si dvojka. Nema tu "Mislio sam", "Nisam mislio".
Mislio si ti... Kako beše ona čuvena vodnička, iz JNA?!
nsarski nsarski 00:53 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

Kako beše ona čuvena vodnička, iz JNA?!

Nisam sluzio! Zao mi je, ali nisam, i nisam bio uzoran pionir.

Hint: Tola Manojlovic - kazem mu ja " Ti ces da me ucis? Pa, ja kad sam tu stvar uzeo u ruke, ja sam to odma' znao da radim!"...dobro, nisam mu to rekao, ali sam tako mislio.
freehand freehand 01:45 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

nsarski
Kako beše ona čuvena vodnička, iz JNA?!

Nisam sluzio! Zao mi je, ali nisam, i nisam bio uzoran pionir.

Hint: Tola Manojlovic - kazem mu ja " Ti ces da me ucis? Pa, ja kad sam tu stvar uzeo u ruke, ja sam to odma' znao da radim!"...dobro, nisam mu to rekao, ali sam tako mislio.

Dobro za Tolu, živeo sam i ja život... Nego gde nađe baštog Kralja? Kako nisi našao nekog sa nekim pitomijim prezimenom?

A vodnička je, da te nauči čika Freehand, uvek bila:
Ma razumeš ti moj qrac. uvek i svagda!
wukadin wukadin 08:53 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

ja se trećinu života bavim idejama, od Platona na ovamo...


Živi dokaz da ne pomaže ni obrazovanje, ni "bavljenje", pa ni erudicija... ponekad
wukadin wukadin 09:03 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

freehand
toliko o analizi, adioA, ne. Analiza je u izradi, ne brigaj!Hoćeš početak? Evo:Veleštovani Nikoliću....


Potcenio sam ovog "momka"... čuj momka stariji čak od mene
Zaista zadivljujuća analiza određene malograđanštine. Ono jes da je u ovim vremenima dosta-isuviše analize, a nema sinteze...
No, dobro, moglo bi ovo na NSFM, bez zezanja. Moglo bi kao monolog u nekom filmu, da to Dragojević nije već utrošio dok nije bio u SPS-u.

p.s. I kako je protekla "edukacija" juče? Nisam mogao prisustvovati performansu Teofila & Cece, prisustvovao sam emitovanju Serije o Džordžu.
nikolic777 nikolic777 09:29 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja


I šta su ti klinci skrivili, generalno? Odakle taj poriv da pridev "srpski" toliko vulgarizuješ?

Vulgarizacija prideva "srpski"...opet ništa nisi razumeo...tvoja "analiza" zapravo je nova "bravura", nema tu nikavih poluideja, ti samo u nedostatku terminologije (iz domena teorije pisanja), a ona je važna i za blog i za ovakve diskusije, hvataš prvo što ti padne na pamet...Dakle, mi ne možemo razmišljati isto, niti deliti isti stil, i to što ja nisam u tekstu zalazio u "toalete" i "butkice", nije nikakva seča ideje, već drugi tok, meni kao autoru potreban da kažem nešto o poziciji nas iz kasnih sedamdesetih danas...Zato je i pitanje o Ivanu, bilo bitno, jer je on negde meni po godinama blizak...
Ovo nije nostalgičarski tekst, već tekst o komparaciji dva sistema vrednosti...ali to nekako previđaš...I ja sam bio pionir, i ti si, kako kažeš, i Ivan je, i svi smo na različitim pozicijama danas u smislu stavova, odnosa prema društvu...
Da se vratim na srpstvo, ne vulgarizujem ga ja, već njegovi lažni čuvari, oni koji su ga zloupotrebili, manipulisali njime da bi ostvarili svoje ciljeve i srozali ovaj narod...Ja ovim tekstom ustajem protiv vulgarizacije srpstva, ali to ti ne možeš da dokonaš...
Hvala na analizi, bilo kako bilo, lepo je čuti od tebe nešto što nisu poskočice, doskočice, uvrede, diskvalifikacije. I zato, pored svih neslaganja, kažem - hvala!
A, i Nsarski je srećan, pride...
nikolic777 nikolic777 10:33 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

O kakvom kukastim krstovima govoriš? Trebao ti je kontrapunkt za tvog "belog labuda" - mož' misliti, upišali bi se svi od smeha da neko dođe sa tom 'ticom u školu! - pa si nešto izmađijao na brzake?


sad banalizuješ ili se praviš lud....
jel' vidiš pozdrave "gnevne dece" koje pop odobrava...
jel zabranjen skup antifašista u Beogradu pre godinu i po dana...
jel' nemamo problema sa ovima koji crtaju kukaste javno i one, "filozofske" koji ih "crtaju" kroz svoje delovanje u javnosti - implicitno?

Osvrni se oko sebe ili reci - svesno to prećutkujem i kraj...
nikolic777 nikolic777 10:55 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja


Dobro, mozda nije bio, ali je tako mislio! To se zna.


sedeo je u Parlamentu, pobogu
freehand freehand 12:07 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

..opet ništa nisi razumeo...

Izgleda da će kompletna naša komunikacija ići upravo u tom smeru... Nerazumevanja. Da ne citiram sad Vilhelma Rajha, mnogo bi bilo. Izgleda da govorimo istim jezikom, ali da nam iste reči imaju različito značenje.
A ima i gorih stvari. Recimo, ja ni blagu predstavu nemam šta bi "nedostatak terminologije" mogao da znači. Da bi stvar bila još urenbesnija, obe reči kobajagi poznajem. ali ovako sklepanu sintagmu ič ne razumem.
sad banalizuješ ili se praviš lud....


Ne obraćaj pažnju, to mi je prirodno stanje.
jel' nemamo problema sa ovima koji crtaju kukaste javno i one, "filozofske" koji ih "crtaju" kroz svoje delovanje u javnosti - implicitno?

Nikoliću, brate i prijatelju... Nećeš verovati, ali i kad sam ja bio pionir (a to je bilo dosta davno) pojavljivali su se kukasti krstovi s vremena na vreme. U mojoj školi bila racija jer je "neko" okačio Maršala na koš u školskom dvorištu.
Pazi kad ni u to "vuneno vreme" obesne klince niko iz prve nije optužio za nacizam?!

Da kratim:
tvoj je problem što prvo zamisliš koga bi da mačem svoje bespoštedne kritike ošineš i raspolutiš; onda postaviš tezu kako ti odgovara. E onda kreneš da natežeš i modeliraš stvarnost i činjenice, prilagođavajući ih svojoj (podrazumeva se) nepogrešivoj tezi.
Ako se baš ne uklapaju - tim gore po njih. Pa je onda nebitno što si čoiveka proizveo u ideologa stranke kojoj nije nikad pripadao. Dovoljno je što je bio u Parlamentu.
Zato je, u tom tvom ekvilibrujumu dovoljno biti Srbin i klinac da bi bio nacista. A onda ti to proseješ kroz svoje ideološko i kvaziestetsko sito, pa neki baš i ne moraju da budu. Uz tvoju indulgenciju.

Dosta je sad.
Dosadan si, bre.
A nisi ni neki pisac, da ti kažem.
Ni stilski, kamoli sadržajno.
nikolic777 nikolic777 12:23 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

tvoj je problem što prvo zamisliš koga bi da mačem svoje bespoštedne kritike ošineš i raspolutiš; onda postaviš tezu kako ti odgovara. E onda kreneš da natežeš i modeliraš stvarnost i činjenice, prilagođavajući ih svojoj (podrazumeva se) nepogrešivoj tezi.


Moje "modeliranje stvarnosti" potvrđuje, nažalost, ovo društvo gotovo svaki drugi dan, a komentari, tvoji i nisu tako strašni, kao ovi koji prebiraju po žrtvama, stradalim dvedesetih, cementiraju svaku reč koji sam napisao.
Ajde ćao,
pozdrav od pisca
freehand freehand 12:58 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

nikolic777
tvoj je problem što prvo zamisliš koga bi da mačem svoje bespoštedne kritike ošineš i raspolutiš; onda postaviš tezu kako ti odgovara. E onda kreneš da natežeš i modeliraš stvarnost i činjenice, prilagođavajući ih svojoj (podrazumeva se) nepogrešivoj tezi.


Moje "modeliranje stvarnosti" potvrđuje, nažalost, ovo društvo gotovo svaki drugi dan, a komentari, tvoji i nisu tako strašni, kao ovi koji prebiraju po žrtvama, stradalim dvedesetih, cementiraju svaku reč koji sam napisao.
Ajde ćao,
pozdrav od pisca

Još ovo samo:
generalno je veliki problem kod mladih novinara i literata to što bi u jednoj rečenici ili tekstu da sažmu svu mudrost sveta (kojom, naravno, suvereno vladaju). Rezultat je, najčešće, pačvork, nečitljiv i nerazumljiv.
Kad je autor, pritom, ubeđen u svoju krasnorečivost i ponet svojim znanjem mnogo reči... Rezultat je, otprilike, slika tvojih tekstova na ovom blogu.
ne mora se, Nikoliću, baš u svakoj rečenici pomenuti crkava, fašizam, sloboda i partizani.


Ako slušaš "Peščanik" - obrati pažnju malo na Lasla Vegela. I na Vojina Dimitrijevića. To su ljudi koji o problemima koje ti samo razmazuješ govore razložno, mudro, sa znanjem i autoritetom.

I da - taština nikom nije bila dobar savetnik.
A i smrtni je greh.
nikolic777 nikolic777 13:05 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja


Ako slušaš "Peščanik" - obrati pažnju malo na Lasla Vegela. I na Vojina Dimitrijevića


Sa Dimitijevićem razgovaram često i mimo Pešćanika, Vegela poštujem, ali meni je puno srce kad cujem da ti slušaš Peščanik...

A propo smrtnih grehova, slazem se za taštinu, samo da te podsetim da je malicioznost, eto nas u rajskom vrtu, starija i opasnija...
freehand freehand 13:37 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

A propo smrtnih grehova, slazem se za taštinu, samo da te podsetim da je malicioznost, eto nas u rajskom vrtu, starija i opasnija...

Evo još jednog dokaza da je biblija knjiga koju možeš čitati tisuću puta i da svako sledeće čitanje bude nova avantura!
Kako sam ja tu malicioznost uvek preskakao?!
Da nije onaj Štandartenfirer SPC Amfilohije nešto brljao, oca li mu njegovog Ristovog?!
nikolic777 nikolic777 13:49 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

Da nije onaj Štandartenfirer SPC Amfilohije nešto brljao


verovatno ti je poznata simbolika zmije i njena "akcija" u Edenu...zbog nje i "prvog greha" Adama i Eve, se ti danas "mučiš u znoju lica svog", objašnjavajući se po blogovima...
A Amfi je "obezbedio" mesto u raju za sve "gnevne i razočarane", mene tamo neće biti, skončaću ti Freehende, u nekoj večnoj vatri i kazni
freehand freehand 13:55 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

A Amfi je "obezbedio" mesto u raju za sve "gnevne i razočarane", mene tamo neće biti, skončaću ti Freehende, u nekoj večnoj vatri i kazni

Šta znam da ti kažem... Pokajanje je, nekako, uvek bilo najpreči put od oprosta...

Evo, za početak kaži tri puta brzo: Wukadin je gej, Wukadin je gej, Wukadin je gej!

Pa ću da vidim sa Unfom šta može da se učini.
wukadin wukadin 14:42 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

A šta onda će Wukadin biti prihvaćen...
Pa šta zato, to je moderno, gej znači veseo


Al' s obzirom da je Wukadin guglovanjem naleteo i na ovu sliku pod "happy"...
nsarski nsarski 20:39 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

A, i Nsarski je srećan, pride...


Ih, i to koliko! Citam ovo, gledam, razmisljam - pa to je mali raj (izvini za ove biblijske termine, ja to figurativno). Da kazem: ovaj blog je za mene, naucnika u pokusaju, mala antropoloska laboratorija. Tu se prica, tu se diskutuje, tu se argumentuje, tu se logika nestedimice trosi, tu se prase pece - dobro, ne pece se prase, ali se peku zivi ljudi na zeravici uverljivog dokaza - ma ideje vrcaju, saveti padaju, milina! Ko se ne bi radovao?
nikolic777 nikolic777 21:06 24.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

Ko se ne bi radovao?


Drago mi je zbog tebe
veronika_kojen veronika_kojen 15:52 23.12.2010

Pero wannabe

Jelena Karleuša, koju vi uvedoste u priču, trebala bi biti moje godište, pa samim tim i - pionirka!
Specijalno za vas, pisacu o njoj,


Ah. Visoki literarni dometi kao inače. Ništa manje nisam očekivala od vas.

meni strasno smeta što nemamo više Generala Ždanova, Maršala Tolbuhina,Bulevar Crvene armije


A ko je rekao da vam ne smeta( evo, ja baš mislim da je lepo brojati ruske ulice)? Šta, uostalom, mene briga šta vama smeta? Nisam vam ni majka, ni psihijatar da brinem o vašim osećanjima.

A ova divota od bloga je jedan patetičan i maliciozan pokušaj izvrtanja prošlosti u dnevno-političkoj pljuvačini radi jeftinih poena. Ako vam je Basara mentor, te pišete manifeste umesto romana, silno se ložite na Koštunicu i crpite inspiraciju iz izjava desničarskih političara, shvatam. Inače ne vidim svrhu ovog samoponižavajućeg i bolno mioptičnog bloga.

Da, i napisah komentar ovde, jer mi java:script kilava od virusa. Čist' da s' zna.
nikolic777 nikolic777 16:08 23.12.2010

Re: Pero wannabe

Ako vam je Basara mentor, te pišete manifeste umesto romana


Dete, dete, ko li je tebi srušio Sneška Belića?
nikolic777 nikolic777 16:57 23.12.2010

Re: Pero wannabe

Ako vam je Basara mentor, te pišete manifeste umesto romana


Mentori, manifesti, upućivanje na psihijatra,"skupljanje jeftinih poena" koliko najnižeg dnevno-političkog diskursa, koliko proizvoda manipulacije...hvala vam što svojim komentarima potvrđujete istinitost mog teksta, onako manifestno...
bez obzira na to što vi mene upućujete na psihijatra, tako olako, tako kurirovski, ja ne mogu da ne budem tužan, kada se suočim sa vašim mislima...nadam se da ce vas vreme promeniti, da ce vas učiniti boljom, prosvetiti, od srca se nadam...
Čist' da s' zna.

ova rečenica, ovako napisana jeste esencija state of mind-a većine mladog sveta...Veronika, biblioteke, izložbe - divnih trenutno ima u gradu, ja vam mogu poslati ukoliko želite sugestiju, kvalitetni filmovi...pokušajte, vreme radi za vas
BTW, Imate li vi mentora? Ko bi to mogao biti? Kusturica, Seka Aleksić, Aleksandra Janković - to su prva imena koja mi padaju na pamet u dodiru sa vasim pisanjem...
veronika_kojen veronika_kojen 21:35 23.12.2010

Re: Za tebe je jura

nikolic777

Čist' da s' zna.

ova rečenica, ovako napisana jeste esencija state of mind-a većine mladog sveta...




Esencija state of mind-a...




Mada kad razmislim, ni jura nije za vas, odgmižite u paleozoik.

nikolic777 nikolic777 23:03 23.12.2010

Re: Za tebe je jura

Mada kad razmislim, ni jura nije za vas, odgmižite u paleozoik



živele uvrede, toliko o intelektualnoj podlozi i sposobnosti za diskusiju...odgamižite u biblioteku ili gde već hoćete
veronika_kojen veronika_kojen 01:20 24.12.2010

Juran

tako kurirovski


Ma, što ste tako kivni, nikolicu? Možda su vas kurirovci odbili, ali uverena sam da će se naći neki drugi, poletni tabloid koji će prepoznati vašu darovitost...

Samo vi pišite. Jer donatorske ruke čekaju upravo na vašu pametnu glavicu da je pomilke. A ovi klinci današnji, ovi srbočetnički nacoši što pevaju himne i raduju se kad Djoković pobedjuje mesto da pognu glave latentni genocidni mutanti kakvi jesu i pridruže se kolektivnoj urinaciji na srpsku zastavu, ta ne brinite...Vremena se menjaju...Ko zna, možda će jednog dana deca u Srbiji deklamovati broj ubijenih u Srebrenici kao što ste vi nekad deklamovali sekretare SKOJ-a...Ako verujete u snove, mogu se ostvariti, dragi nikolicu, zato verujte...

Nego od danas vas zovem Juran, ako vam ne smeta. Neka to bude naša mala, interna šala
wukadin wukadin 09:06 24.12.2010

Re: Pero wannabe

koliko najnižeg dnevno-političkog diskursa


Teške reči od strane nekog kome je "čika Amfilohije" simbol mlade generacije. Onda se reterira - nije mislio na sve sadašnje omladince, ali poredi nekada vladajući sistem vrednosti sa sadašnom potkulturnom grupom kojoj tepaju huligani.
wukadin wukadin 09:06 24.12.2010

Re: Pero wannabe

Možda su vas kurirovci odbili, ali uverena sam da će se naći neki drugi, poletni tabloid koji će prepoznati vašu darovitost...


A Karleušu nisu.
Imagine!
nikolic777 nikolic777 10:42 24.12.2010

Re: Juran

Ma, što ste tako kivni, nikolicu? Možda su vas kurirovci odbili, ali uverena sam da će se naći neki drugi, poletni tabloid koji će prepoznati vašu darovitost...



ja kivan???
nikolic777 nikolic777 10:44 24.12.2010

Re: Juran


Samo vi pišite. Jer donatorske ruke čekaju upravo na vašu pametnu glavicu da je pomilke



evo ih, to sam čekao, teorije zavere, donacije, fondacije...mogao sam da predvidim
nikolic777 nikolic777 10:45 24.12.2010

Re: Juran

Ko zna, možda će jednog dana deca u Srbiji deklamovati broj ubijenih u Srebrenici kao što ste vi nekad deklamovali sekretare SKOJ-a...Ako verujete u snove, mogu se ostvariti, dragi nikolicu, zato verujte...


Mislim da bi trebalo da se stidite, ako imate znanja šta stid jeste i poštovanja za žrtve kako god se zvale...čemer i jad
nikolic777 nikolic777 10:47 24.12.2010

Re: Pero wannabe


Teške reči od strane nekog kome je "čika Amfilohije" simbol mlade generacije. Onda se reterira - nije mislio na sve sadašnje omladince, ali poredi nekada vladajući sistem vrednosti sa sadašnom potkulturnom grupom kojoj tepaju huligani.


vrati se na tekst povodom "reteriranja", a onda malo pogledaj po sajtovima ko se najpre skuplja oko "čike" i koga on predvodi, koga on inspiriše
wukadin wukadin 11:58 24.12.2010

Re: Pero wannabe

Prosto je neverovatno kako su čedisti nesposobni da uvide svoje generalizacije. Čak i kad im se ukaže...
Evo, gledaj malo preCednika i uživaj

nikolic777 nikolic777 13:11 24.12.2010

Re: Pero wannabe

wukadin
Prosto je neverovatno kako su čedisti nesposobni da uvide svoje generalizacije. Čak i kad im se ukaže...
Evo, gledaj malo preCednika i uživaj



ti nikada nećeš biti deo javnosti koju predsednik u ovom govoru pominje, nazalost
kukusigameni kukusigameni 09:34 24.12.2010

Idila

Ja sam nagrabusio na dan kada sam postao pionir jer sam na skolskoj tabli na latinicno D dodao crtu ispod pa je: Pionir sam tim se Dicim, postalo: Pionir sam tim se Picim. Dolazila i murija. Ipak, sve se lepo zavrsilo na foru: Sta dete zna sta je dicim, picim ili pionir.
nikolic777 nikolic777 16:59 24.12.2010

Re: Idila

Dolazila i murija. Ipak, sve se lepo zavrsilo na foru: Sta dete zna sta je dicim, picim ili pionir


I, murija dolazila, strašno, zar je moguće?
kukusigameni kukusigameni 18:25 24.12.2010

Re: Idila

Ne nije moguce. Sve sam to izmislio.
nikolic777 nikolic777 19:45 24.12.2010

Re: Idila


Ne nije moguce. Sve sam to izmislio.


Znao sam
se7en11 se7en11 13:05 25.12.2010

pionir

Savršen tekst, ne bi ja tu ništa dirala

jer narod je davno zaboravio tekst pionirske zakletve.


Ne brini, nisu svi, neki jesu možda zaboravili tekst, ali njegova suština je sklop njihove ličnosti.
nikolic777 nikolic777 13:52 25.12.2010

Re: pionir


Ne brini, nisu svi, neki jesu možda zaboravili tekst, ali njegova suština je sklop njihove ličnosti.


Hvala
herahelena herahelena 10:20 26.12.2010

uf

pripadam prvoj generaciji koja nije nosila maramu i kapu... Danas zalim zbog toga jer smatram da je to bilo vreme kada su sva deca bila jednaka. Na razmisljanje o tome me navela rasprava dece u parku pre neki dan gde je jedan decak rekao drugome: "Pa dobro kada ces ti imati jednu stvar da je original?" drugi decak je zaplakao.

Slusala sam o tom vremenu od starijih i iskreno monogo mi lepse zvuci nego ovo sada gde je moje odrastan je provedeno cekajuci u redu za secer i brasno, nestasice struje milijarde koje su se davale za jedno ( vrlo cesto pokvareno) mleko. Nikolicu, Vase reci su me dirnule. Zaista jako lepo receno i drag mi je da se neko setio da o tome govori! Samo tako nastavite uprkos zlim jezicima koji izgleda ili ne rqazumeju o cemu govorite ili samo pokusavaju da se prave da im je danas bolje! Svaka cast!
nikoletina8 nikoletina8 17:19 26.12.2010

obrisani

...Tekst za sva vremena...toliko.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana