Eksperimenti u blogovanju| Istorija| Nauka| Životinjski svet

Estradna nauka

nsarski RSS / 18.12.2010. u 18:05

HSpierrs.jpgzLaplace.jpg

 

Pierre-Simon Laplace (1749-1827), jedan od najvećih naučnika u istoriji čovečanstva, koga obično svrstavju u red velikana sa Euklidom, Galilejem i Njutnom, nije bio previše skroman čovek. On je, istina, potekao iz relativno skromne porodice (njegov otac je imao malo imanje u Normandiji i bavio se poljoprivredom), ali je život završio kao markiz de Laplace, titulom koju je stekao 1817. godine posle restauracije dinastije Burbona.

Nakon što je od rane mladosti impresionirao matematičare svog doba, i završenih studija matematike u Parizu, Laplace-ova naučna karijera se razvijala meteorski. Sa 21 godinom, u martu 1770., je predstavio Akademiji Nauka u Parizu svoj prvi naučni rad o minimumima funkcija, u kome je poboljšao jedan metod koji je razvio Lagranž, a već u avgustu iste godine je pred Akademijom čitao svoj novi rad o diferencnim jednačinama. Tokom narednih nekoliko godina,  objavio je niz radova iz integralnog i diferencijalnog računa, razvijajući jednačine i metode koje su bile potrebne u fizici i astronomiji tog vremena. Sa 22 godine, 1771., je prvi put pokušao da udje u Akademiju nauka, ali je bio odbijen – izabran je bioVandermond. Naredne godine, 1772., je ponovo odbijen, ali je najzad1773. izabran za dopisnog člana i do tog vremena je predstavio 13 svojih novih radova Akademiji.

U tim radovima je primenio svoje matematičko znanje integralnog i diferencijalnog računa, i teorije verovatnoće, na probleme u fizici astronomiji. U njima je proučavao uticaj gravitacionog polja satelita na orbite planeta, pripremajući time teren za krunu svog rada u astronomiji – stabilnost Sunčevog sistema.

Tokom 1770-ih, Laplace je ustanovio svoj naučni stil, reputaciju, filozofiju nauke, matematičke metode i istraživački program, u oblastima verovatnoće i nebeske mehanike kojima je nastavio da se bavi do kraja života. Ukratko, tim i svojim kasnijim otkrićima u matematici i astronomiji, Laplace je postao jedan od najvećih naučnika svog doba.

 On sam nije bio stidljiv kad je njegov naučni značaj bio u pitanju. Jedan njegov biograf je bio iznenadjen kad je saznao da Laplace sebe predstavlja kao najvećeg matematičara Francuske, i da su njegove kolege sa Akademije govorile kako Laplace o svim naučnim pitanjima ima svoje  misljenje. U tom isticanju svog značaja, medjutim, Laplace je bio u pravu. Pored astronomije i matematike, on se bavio i teorijom toplote (sa Lavoazijeom je pokazao da je disanje oblik sagorevanja), barometarskim pritiskom, pojavama plime i oseke, itd. On je zaista bio svestrani naučnik onog kalibra kakav svet do tada nije video.

 Njegov rad u Kraljevskoj Artiljeriji mu je doneo poštovanje Napoleona  koji ga je jednom prilikom (1799.) čak postavio za ministra unutrašnjih dela, ali ga je već posle 6 nedelja otpustio sa tog položaja s obrazloženjem da je sa sobom doneo duh infinitezimalnog u process vladavine.

Svoja naučna otkrića u astronomiji, Laplace je štampao u kapitalnom delu “Nebeska Mehanika” (Mechanique Celeste). U pitanju je delo od pet tomova, sa naslovima kao “Teorija Meseca”, koje je štampano tokom perioda od oko 25 godina, gde je predstavio novu nauku. Zanimljivo je da Mechanique Celeste nema ni jednu sliku ili grafik – otprilike kao kad bi neko štampao udžbenik Anatomije bez slika! Odgovarajući na tu primedbu, Laplace je rekao da je u pitanju nova nauka, matematička astronomija, pisana za ozbiljne ljude, i da su slike u njoj suvišne. Očevidno, u Laplasovo vreme, vizuelni faktor nije bio mnogo na ceni.

 

U današnje vreme, medjutim, taj faktor je nezaobilazan.

 Godine 1949., tačno 200 godina posle Laplace-a, rodili su se braća blizanci Igor i Griška Bogdanov (na francuskom Bogdanoff), u regionu Gaskonje, u južnoj Francuskoj. Prema njihovim rečima, otac im je bio Rus, aristokratskog porekla, a majka Austrijanka. Obojica su studirali matematiku u Parizu, ali su kasnije prekinuli studije i posvetili se TV karijeri gde su vodili šou program posvećen nauci i naučnoj fantastici. Prvi od tih programa, Vreme X  (Temps X) je bio veoma popularan u periodu 1979-1989. Publika se javljala u studio, postavljala pitanja o prirodi kosmosa, prirodi Boga, nastanku sveta, vazemaljcima, itd. Rečju i slikom, bilo je zabavno za gledaoce svih uzrasta, polova i zanimanja. Igor i Griška su bili šarmantni, mladi, lepi i pametni, i zanimljivo su govorili su o važnim i tajanstvenim naučnim, i ne baš naučnim,  stvarima koje su svima privlačne na neki način. TV program koji su vodili imao je veliku gledanost, bio je svojevsrsna senzacija. Ženski deo gledališta je bio posebno očaran zgodnim i pametnim naučnicima i TV personama.

220px-PHOTOS_IGOR_GRICHKA.jpg 

Igor i Griška Bogdanov 80-ih

Na vrhuncu svoje popularnosti, 1991. godine, braća Bogdanov objave knjigu Bog i Nauka (Dieu et la Science), koja je doživela veliki komercijalni uspeh i postala bestseler. Novine su pisale, kamere su škljocale, slika je išla u svet.

Medjutim, profesor astronomije Trinh Xuan Thuan, sa Univerziteta u Virdžiniji, ih optuži za plagijat – naime, on je 1988. bio objavio knjigu Tajna Melodija: Čovek je stvorio Kosmos, čije su osnovne ideje braća prosto preuzela i objavila u svojoj knjizi o Bogu i nauci.. Posle sudskih rasprava i svega što u takvim prilikama sledi, slučaj je namiren van suda (Bogdanovi su platili izvesnu sumu za odštetu).

Ubrzo zatim, braća odluče da se vrate svojim naučnim studijama, želeći da doktoriraju u oblasti koju su tako uspešno popularizovali. Godine, 1999., Griška stiče doktorat iz matematike (mada je prvobitno hteo da doktorira fiziku, ali je, po nalogu komisije, preradio tezu i izbacio fiziku iz nje) na univerzitetu u Dižonu. Dobio je najnižu prolaznu ocenu. Otprilike u isto vreme, Igor ne prodje na odbrani svoje teze, ali mu komisija ponudi da objavi tri naučna rada u priznatim naučnim časopisima, i da će mu onda priznati doktorat. Godine 2001. i 2002. braća Bogdanov uspevaju da objave 5 naučnih radova u priznatim časopisima, mada je i oko valjanosti tih radova bilo mnogo neodoumica, i Igor stekne željenu diplomu Univerziteta Burgundije. Neki od mentora su se kasnije predomislili oko ocene kvaliteta naučnog rada braće Bogdanov, ali njihove titule su ipak ostale. Na primer, jedan mentor je izjavio da su braća neumorno radila 10 godina bez finansijske nadoknade i da je pošteno da se taj rad nagradi diplomom, koja i nema baš neku vrednost ovih dana.

Braća Bogdanov su žurili da steknu diplome jer su na omotu svoje knjige o Bogu i nauci imali rečenicu da su obojica renomirani naučnici koji imaju doktorate. Godine 2004. objavljuju novu knjigu Pre Velikog Praska , gde izlažu svoja dalja razmišljanja o kosmosu i njegovom nastanku. Ta knjiga je izdata i kod nas.

U svakom slučaju, estradno-naučna karijera braće Bogdanov se nastavlja, dok se mnoge polemike oko vrednosti njihovih naučnih dostignuća vode. (Ove polemike, i čitav zaplet vezan za naučno-estradnu karijeru braće Bogdanov su, same za sebe, već kriminalistčki roman u malom, ali nemamo vremena da se u sve to upuštamo ovde). U glavnim naučnim krugovima sveta je njihov rad nepriznat, ali zato je njihova popularnost ostala.

 Da bi se borili sa neminovnostima koje protok vremena donosi, braća Bogdanov posvećuju veliku pažnju svom mladalačkom izgledu i često posećuju plastične hirurge.

images?q=tbn:ANd9GcQ4zysfWRHjawxH-sJGNWj49K60u1qlnvqCMd3mVLMiX-P5K855

 

Igor i Griška Bogdanov 2010.

 

Intervju Griške Bogdanova, dat našim medijima 2007. godine, može da se pročita u tekstu Energija kao proces ključanja. Nedavno (8.11.2010), su braća Bogdanov ponovo gostovali u Beogradu, sa predavanjem Prva svetlost Univerzuma. Detalji mogu da se nadju ovde.

 

Dve stotine godina je prošlo od Laplasovog doba, do doba braće Bogdanov. Promenila se nauka, promenio se način prezentacije nauke. Laplas je isključio slike iz svojih naučnih traktata, braća Bogdanov su počela od slike – TV slike, da budemo precizni, ali ja nisam siguran koji je bolji način popularizacije nauke. Došlo je novo doba, i možda sa njim treba ići, bez osvrtanja, bez žaljenja i razmišljanja. . Možda je zaista uzaludno trošiti energiju u traganju za izgubljenim vremenom. Zato sam gore, na početku ovog teksta, dao kompjutersku rekonstrukciju Laplaceovog lika, prilagodjenu današnjem vremenu. The show must go on.

 



Komentari (176)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 18:12 18.12.2010

Evo braće Bogdanov

na jednom TV programu, primera radi. Sličan klip sa Laplasom nemamo.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:35 18.12.2010

Re: Evo braće Bogdanov

Sličan klip sa Laplasom nemamo.


antioksidant antioksidant 18:37 18.12.2010

Re: Evo braće Bogdanov

bojan ljubomir jugovic
Sličan klip sa Laplasom nemamo.



trenutno nemamo
mariopan mariopan 18:43 18.12.2010

Re: Evo braće Bogdanov

Ima naučnika koji sve znaju ( iz svoje oblasti interesovanja) ali to ne znaju da prenesu, objasne, nekom mlađem ko ne zna i želi da nauči?
Ako se to lakše postiže slikom , onda je to dobro, bar meni je bliže jer sam taj tip.

Recimo, meni je lepo da čitam ono što ti objašnjavaš jer to radiš tako da te razumem, spustiš objašnjenje na nivo nas laika i kažeš nam to sve razumljivim jezikom, ponekad slikom ili animacijom (sombrero i kuglica ).. i onda je to što vidim da se dešava meni jasnije nego da si mi samo rekao da to postoji i da je tačno. Meni treba i da vidim, takav sam tip.

Znači, ja sam za vizuleno objašnjavanje, TV. kompjuterksu animaciju, bilo šta što može da nam objasni neke nepoznate činjenice. Lakše mi je da razumem.

Inače, braća se baš nisu usrećila sa hirurgijom, grozni su , kao frankeštajnova deca, bolje da su prirodno ostarili, bili bi lepši, ovako su na silu kvarili delo prirode koje bi im sigurno bilo naklonjeno, ako uporedim slike iz mladosti?
nsarski nsarski 18:58 18.12.2010

Re: Evo braće Bogdanov

Inače, braća se baš nisu usrećila sa hirurgijom, grozni su , kao frankeštajnova deca, bolje da su prirodno ostarili, bili bi lepši, ovako su na silu kvarili delo prirode koje bi im sigurno bilo naklonjeno, ako uporedim slike iz mladosti?

Oni su se valjda vodili maksimom: ko nema u glavi ima na glavi, ali su se preracunali.
nsarski nsarski 18:59 18.12.2010

Re: Evo braće Bogdanov

trenutno nemamo

Zato sam stavio onu komp. rekonstrukciju gore...
Bright Spot Bright Spot 06:11 19.12.2010

Re: Evo braće Bogdanov

nsarski
trenutno nemamo

Zato sam stavio onu komp. rekonstrukciju gore...


Sad će to ivana23 da izbunari...
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:27 18.12.2010

Preporuka

Odličan tekst!
nsarski nsarski 21:46 18.12.2010

Re: Preporuka

Dragan Pleskonjic
Odličan tekst!

Hvala!
alselone alselone 18:29 18.12.2010

Laplas



blogovatelj blogovatelj 18:39 18.12.2010

Re: Laplas

Laplas


Alselone, prosto si me transformisao u sekundi... Prebacio si me u 1990. godinu...
nsarski nsarski 19:15 18.12.2010

Re: Laplas

Ma, covek je bio potpuno zaludjen algebarskim formulama. On je neko vreme radio na Opservatoriji ali su se mnogi bunili tvrdeci da nece ni jednom da pogleda kroz teleskop, vec ce sve to da izvodi na papiru:))
alselone alselone 19:21 18.12.2010

Re: Laplas

blogovatelj

Alselone, prosto si me transformisao u sekundi... Prebacio si me u 1990. godinu...



alselone alselone 19:25 18.12.2010

Re: Laplas

nsarski
Ma, covek je bio potpuno zaludjen algebarskim formulama. On je neko vreme radio na Opservatoriji ali su se mnogi bunili tvrdeci da nece ni jednom da pogleda kroz teleskop, vec ce sve to da izvodi na papiru:))



Nego, trazeci sliku Laplasove transformacije naletim na informaciju da nije Laplas zapravo tvorac nego Ojler a da je dobila ime u njegovu cast i u cast njegovih radova na polju teorije verovatnoce.
nsarski nsarski 19:26 18.12.2010

Re: Laplas

Nego, trazeci sliku Laplasove transformacije naletim na informaciju da nije Laplas zapravo tvorac nego Ojler a da je dobila ime u njegovu cast i u cast njegovih radova na polju teorije verovatnoce.

Eto, to nisam ni ja znao. Ali je, zato, Laplasijan sigurno dobio po njemu ime. I mnogo sta drugo...
alselone alselone 19:35 18.12.2010

Re: Laplas

nsarski

Da, svakako jedan od najvecih naucnika ikada. U svetlu mog prethodnog bloga kod tebe, informacija da je Laplas mozda prvi izneo hipotezu postojanja crnih rupa spekulisuci o tome da postoje zvezde toliko masivne da cak ni svetlost ne moze pobeci njihovog gravitaciji.
blogovatelj blogovatelj 19:42 18.12.2010

Re: Laplas

Re: Laplas
blogovatelj

Alselone, prosto si me transformisao u sekundi... Prebacio si me u 1990. godinu...


Pozitivni uticaji negativne povratne sprege
Asocijacija - pao sam automatiku zbog jedne lude i besane noci pre toga...
Ali automatiku sam polozio posle, a tu noc cu pamtiti do kraja zivota
gospodin_ne gospodin_ne 18:35 18.12.2010

Braca Bogdanoff

Po vama su oni naucnici?
nsarski nsarski 18:54 18.12.2010

Re: Braca Bogdanoff

Po vama su oni naucnici?

Ja se o ovome nisam izjasnio...Zapravo, samo sam komentarisao njihov metod estradnog nastupa.
Evo sta Griskim clan komisije za odbranu doktorata kaze:
I had given a favorable opinion for Grichka's defense, based on a rapid and indulgent reading of the thesis text. Alas, I was completely mistaken. The scientific language was just an appearance behind which hid incompetence and ignorance of even basic physics.

(Dao sam pozitivno misljenje o Griskinoj odbrani, zasnovano na brzom i koncentrisanom citanju teksta teze. Ali, bio sam potpuno u krivu. Naucni jezik je samo privid iza koga se krije nekompetentnost i nepoznavanje cak osnovne fizike)
gospodin_ne gospodin_ne 23:10 18.12.2010

Re: Braca Bogdanoff

Naucni jezik je samo privid iza koga se krije nekompetentnost i nepoznavanje cak osnovne fizike...

...i matematike, to je raport koji je jos 2003 godine napravio C.N.R.S. (na francuskom)

Uz Stivena Houkinga, braća Bogdanov nesumnjivo spadaju u vrh savremene astrofizike.

Bog, Hawking pa braca Bogdanoff.
nsarski nsarski 23:17 18.12.2010

Re: Braca Bogdanoff

gospodin_ne
Naucni jezik je samo privid iza koga se krije nekompetentnost i nepoznavanje cak osnovne fizike...

...i matematike, to je raport koji je jos 2003 godine napravio C.N.R.S. (na francuskom)

Uz Stivena Houkinga, braća Bogdanov nesumnjivo spadaju u vrh savremene astrofizike.

Bog, Hawking pa braca Bogdanoff.

Uzelo bi previse prostora i vremena ako bi ulazili u celu aferu sa bracom Bogdanov. Ima tu i prevara, i izmisljenih instituta u Hong Kongu, i negativnih ocena, i smrt jednog mentora, ma svasta...Na kraju krajeva, oni su dobili svoje teze, i neko se zbog toga ljuto ujeo za jezik. Ostalo je istorija.
Ali, kakve to veze ima kad su popularni u masama?
Unfuckable Unfuckable 23:26 18.12.2010

Re: masa puta ubrzanje

- meni je ipak nekako najslađe to da, koliko primećujem, ni slavni naučnici nisu imuni na ego-trip da se u sve živo razumeju - što mi znatno ali ipak nemerljivo i neizrecivo olakšava surfovanje Blogom (pa i razumevanje istog) u ovo belo zimsko veče
gospodin_ne gospodin_ne 23:36 18.12.2010

Re: Braca Bogdanoff

Ali, kakve to veze ima kad su popularni u masama?

To je bilo 90-ih. Sada su samo kontraverzne licnosti.
Svaki njihov TV nastup izgleda kao drugorazredni box mec.
nsarski nsarski 23:45 18.12.2010

Re: masa puta ubrzanje

Unfuckable
- meni je ipak nekako najslađe to da, koliko primećujem, ni slavni naučnici nisu imuni na ego-trip da se u sve živo razumeju - što mi znatno ali ipak nemerljivo i neizrecivo olakšava surfovanje Blogom (pa i razumevanje istog) u ovo belo zimsko veče

Im ih koji su preterali kao Kim Jong Il, predsednik Severne Koreje, boze me prosti. Covek je izvanredan ekonomista, naucnik, politicar, vizionar i vojskovodja, a istovremeno pise opere! Nijedna Korejanka ne moze da mu odoli.
Unfuckable Unfuckable 23:50 18.12.2010

Re: masa puta ubrzanje

da, meni je skroz interesantan taj fenomen "preteranog znanja" i moram da priznam da me pomalo zbunjuje ideja da je motivacija svega toga samo i jedino uvećanje količine seksa, oh kako bazično!
(i tužno, istovremeno: nekada je Homo Pa Ma Kakav Bio samo i jedino trebalo da iznađe veću toljagu i donese većeg medveda u pećinu, qq lele u šta se svet pretvorio)
freehand freehand 23:57 18.12.2010

Re: masa puta ubrzanje

Nijedna Korejanka ne moze da mu odoli.

Bogami - ni Korejanac.
A i Wukadin se, na samo pominjanje njegovog imena, nekako uprepodobi.
nsarski nsarski 00:00 19.12.2010

Re: masa puta ubrzanje

da, meni je skroz interesantan taj fenomen "preteranog znanja" i moram da priznam da me pomalo zbunjuje ideja da je motivacija svega toga samo i jedino uvećanje količine seksa, oh kako bazično!

Cekaj, nekako se sve ipak na to svodi. Konkretno, evo malo detalja o njihovom provodu:


The Bogdanoff brothers were hugely popular on French television during the 1980s.

Their boyish good looks helped them secure a number of series on science and science fiction including the hugely popular Temps X.

But in the 1990s they had their first round of plastic surgery.

They were later embroiled in controversy over problems with work they published in physics journals, which were criticised by the scientific community.

On Tuesday night the pair spent the night partying at Chopard's 150th private party alongside stars such as Naomi Campbell, Eva Herzigova, Marion Cotillard, Kate Beckinsale and Myleene Klass.

Sir Phillip Green was also among guests at the event, during which Lionel Richie performed a special set.

The big name stars enjoyed Richie's show from a exclusive balcony overlooking the stage at the trendy VIP Rooms on the famous Croisette.


Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1279525/Igor--Grichka-Bogdanoff-French-twins-unrecognisable-plastic-surgery.html#ixzz18VTguAut

Ceo tekst se nalazi na:

French twins unrecognizable after too much plastic surgery


Jbg, to u Laplasovo doba nije postojalo, zato sam stavio onu njegovu sliku.
blogovatelj blogovatelj 02:55 19.12.2010

Re: masa puta ubrzanje

Im ih koji su preterali kao Kim Jong Il, predsednik Severne Koreje, boze me prosti. Covek je izvanredan ekonomista, naucnik, politicar, vizionar i vojskovodja, a istovremeno pise opere! Nijedna Korejanka ne moze da mu odoli.


Sta ce kad ima genetiku na oca.
Unfuckable Unfuckable 03:30 19.12.2010

Re: masa puta ubrzanje

Cekaj, nekako se sve ipak na to svodi

Nekako?
Profesore, ne zaj...zavitlavaj, ima Petrović da nas postrojava do ujutro da mu odgovaramo na pitanja tipa kakve veze produženje vrste ima sa produženjem pameti (tkzv ekstenzijom mozga, ovo sam sad smislio i sviđa mi se, samo ne znam na francuskom)
I onda ćemo svi kolektivno morati da shvatimo da seksaju pametniji a ne obdareniji - što, opet, svi znamo gde vodi (a četvrtak nije tako daleko!)
(avaj, o Kome ja pričam: lik kači miniće nishodno. Lepo rekoh da je svet otišao do đAvola)
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:27 19.12.2010

Re: masa puta ubrzanje

Unf
...(avaj, o Kome ja pričam: lik kači miniće nishodno. Lepo rekoh da je svet otišao do đAvola)


Miniće sam okačio da bih podsetio profesora, koji očigledno tako mnogo misli (gornjom) glavom, da nije baš sve u glavi, ima nečeg i dole...

A pored toga, ja kao ekonomista, primećujem (i pozdravljam) sve pokušaje na Zapadu da se prevazidje svetska kriza. Svako treba da doprinosi tome na svoj način. (A ako neko pomisli da nije fer kačiti samo devojke u minićima, momke u minićima neka kači blogokolega Pedja, ukoliko i oni mogu pomoći prevazilaženju krize).

I onda ćemo svi kolektivno morati da shvatimo da seksaju pametniji a ne obdareniji - što, opet, svi znamo gde vodi (a četvrtak nije tako daleko!)

Hm. Ja pokušavam da dokažem da najbolje seksaju oni koji su i pametni i obdareni. Premda, blagu prednost dajem ovim drugima (koje ja zovem eightinchers), zbog povećanog intenziteta užitka...
antioksidant antioksidant 11:58 19.12.2010

Re: masa puta ubrzanje

Ja pokušavam da dokažem da najbolje seksaju oni koji su i pametni i obdareni.

najbolje prolaze uporni
pa ti vidi
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:25 19.12.2010

Re: masa puta ubrzanje

Im ih koji su preterali kao Kim Jong Il, predsednik Severne Koreje, boze me prosti. Covek je izvanredan ekonomista, naucnik, politicar, vizionar i vojskovodja, a istovremeno pise opere! Nijedna Korejanka ne moze da mu odoli.

Kad je već o njemu reč ovo je must see kim jong-il looking at things
gordanac gordanac 18:00 19.12.2010

: masa pojedinaca...

...i neodoljiva estradizacija estrade realnosti...
I kada ne mogu da odolim da bar "najeminentnijih" par fotki ne postavim :

Bojan Budimac
Im ih koji su preterali kao Kim Jong Il, predsednik Severne Koreje, boze me prosti. Covek je izvanredan ekonomista, naucnik, politicar, vizionar i vojskovodja, a istovremeno pise opere! Nijedna Korejanka ne moze da mu odoli.

Kad je već o njemu reč ovo je must see kim jong-il looking at things


vishnja92 vishnja92 18:10 19.12.2010

Re: : masa pojedinaca...

:))))) sta on to radi na ovoj prvoj slici?
gordanac gordanac 18:20 19.12.2010

: : masa pojedinaca...

...i - zagonetni prozor:
vishnja92
:))))) sta on to radi na ovoj prvoj slici?

nisam sigurna, ali rekla bih da "slikovito" prikazuje napor da se SVE sagleda iz nečijeg tuđeg ugla ("iz tuđih cipela", što bi se reklo)
Fotka bi recimo mogla da ima nazov "empatija estrade".
Prevarna stvar, kao i mnogo šta drugo, ali kad se gleda "iz daleka" ne vidi se da je i - realnost.
NNN NNN 18:20 19.12.2010

Re: : masa pojedinaca...

vishnja92
:))))) sta on to radi na ovoj prvoj slici?
Ovu povrćku, koja je bila kriva, ispravlja snagom pogleda!


Ps. duđe u zapisnik da sam probao neki sverenokorejski liker od nekakve repe (ili tako nečega, možda baš ovoga sa slike) i ima ukus zemlje (rekao bih, mada ne znam kakav je ukus zemlje, ali mora da je to to).
vishnja92 vishnja92 18:26 19.12.2010

Re: : : masa pojedinaca...

prikazuje napor

ali i lakocu... tako sam i mislila :))
(uzas, sve u svemu)
ne znam kakav je ukus zemlje

kako bre ne znas? odrastao si a nisi probao zemlju?
Unfuckable Unfuckable 18:46 19.12.2010

Re: : : masa pojedinaca...

apsolutni car, mešavina Tita i Još Nečega, kakav izvežban pogled istinskog znalca koji vešto skriva brigu ali ne i duboko, strateško promišljanje
gordanac gordanac 18:52 19.12.2010

: : : masa pojedinaca...

Unfuckable
apsolutni car, mešavina Tita i Još Nečega, kakav izvežban pogled istinskog znalca koji vešto skriva brigu ali ne i duboko, strateško promišljanje

:))))
si vid`o, ha?
od svega toga je načinjena - nečija realnost, dnevna i noćna...
To je jedna od retkih (ako ne i jedina) država - bez interneta.
(koji je najveća "estradizacija" informacija i komunikacija, ever, tako ja mislim i teško mi je i da zamislim svakodnevicu - BEZ interneta, a znamo da je tamo, kod njega, svakodnevica upravo takva)
Unfuckable Unfuckable 18:59 19.12.2010

Re: : : : masa pojedinaca...

pa da, zato im je kukuruz onoliki, i svo ono povrće - zemljoradnik umesto da gubi vreme po fejsbuku ili nekom tamo bezveznom blogu sedi i razmišlja o tome kako da uveća prinos, intenzivno razmišlja.
Pa, ako i naiđe na problem, u šta sumnjam - obrati se Drugu Kimu (koji takođe svo to vreme intenzivno razmišlja, naime Drug Kim razmišlja daleko dublje i nekako sveobuhvatnije ) koji onda dođe i reši problem.
NNN NNN 19:07 19.12.2010

Re: : : masa pojedinaca...

odrastao si a nisi probao zemlju?
Veroispovest mi ne dozvoljava da jedem svetu srpsku zemlju
Unfuckable Unfuckable 19:09 19.12.2010

Re: : : masa pojedinaca...

Veroispovest mi ne dozvoljava da jedem svetu srpsku zemlju

blogovatelj blogovatelj 19:23 19.12.2010

Re: : masa pojedinaca...

Ps. duđe u zapisnik da sam probao neki sverenokorejski liker od nekakve repe (ili tako nečega, možda baš ovoga sa slike) i ima ukus zemlje


Takodje, da udje u zapisnik, da imaju kis'o kupus kao sa Balkana i da prestanemo da se falimo da smo u pravljenju kiselog kupusa jedinstveni
I krmetinu spremaju na slicnu foru kao mi, ali oni dodaci uz krme su skroz razliciti. Sem kiselog kupusa naravno.
Mada, ovo sto sam ja jeo je iz One Druge Koreje, tj oni sto to ovde spremaju su iz mrske i imperijalisticke Koreje, koja nema repu, ali prodaje Americi i svetu mobilne telefone, televizore i automobile.
nsarski nsarski 20:12 19.12.2010

Re: : masa pojedinaca...

Takodje, da udje u zapisnik, da imaju kis'o kupus kao sa Balkana i da prestanemo da se falimo da smo u pravljenju kiselog kupusa jedinstveni

Nismo jedinstveni, mada Korejanski nacin je malo drugaciji i staaljaju jos kojekakve zacine koje mi ne stavljamo.
KKK, tj., korejanski kiseli kupus, kimchi, se pravi sa:

Napa cabbage - approximately one pound
4 cups of cold water
3 tablespoons of sea salt
1 tablespoon of fresh garlic, finely chopped
1 tablespoon of fresh ginger, finely chopped
1 tablespoon of fresh green onions (scallions), finely chopped
1 teaspoon of dried red chili pepper flakes (more if you like things spicy, less if you don't)
1 1/2 to 2 teaspoons of sugar

Ovo je osnovni recept, a mnogi stavljaju jos i krastavac, sargarepu, itd. Ovo se sve zamesa kako treba i stavi u bure, i dalje je jasno.

Docim, Srbi, narod najstariji, koji je sve zahebo pojednostavljivanjem do daske i time stekao prednost u minimalizmu - na primer, imamo fonetsku azbuku po Vuku, i zicani instrument sa jednom zicom, kako bi drugacio pravio KK (kiseli kupus) nego najprostije. Kupus, so i voda. Sve u bure, i eto.
Kazezoze Kazezoze 20:23 19.12.2010

Re: : masa pojedinaca...

Kupus, so i voda. Sve u bure, i eto.

a ne, pravi znalci stavljaju paprike na dno i, naravno, neizbežna su zrna kukuruza...
freehand freehand 20:51 19.12.2010

Re: : masa pojedinaca...

vishnja92
:))))) sta on to radi na ovoj prvoj slici?

a) proverava da li je šuber u vojničkoj kantini građen po propisu, u dimenzijama 45x45cm, kao smrtonosna zamka za gojaznog južnokorejskog NATO plaćenika koji se hrani odvratnim burgerima, ali ne i za vitkog Severnokorejanskog skojevca;
b) proverava da li su sudovi oprani i ostavljeni na mesto i po PS-u.
nsarski nsarski 20:58 19.12.2010

Re: : : : masa pojedinaca...

To je jedna od retkih (ako ne i jedina) država - bez interneta.

Ali zato imaju zidne novine, kako se lepo vidi na slikama (slika br. 3 gore). A onaj prozor kroz koji Voljeni Vodja gleda (slika br. 1 gore) im je windows verzija tih novina. Nemoj da si nepravedna!
gordanac gordanac 21:28 19.12.2010

:))

nsarski
To je jedna od retkih (ako ne i jedina) država - bez interneta.

Ali zato imaju zidne novine, kako se lepo vidi na slikama (slika br. 3 gore). A onaj prozor kroz koji Voljeni Vodja gleda (slika br. 1 gore) im je windows verzija tih novina. Nemoj da si nepravedna!

E?!
I - eto ti ga sad...
Ispadoh nepravedna, a bejah sigurna da sam Euridika ("širokopravedna", u prevodu :)), razmenjujući informacije o zemlji bez interneta:
Telephones and Internet

"North Korea has an adequate telephone system, with 1.18 million fixed lines available in 2008.[142] The number of mobile phones in Pyongyang rose from only 3,000 in 2002 to approximately 20,000 during 2004. As of June 2004, however, mobile phones became forbidden again, until a new 3G network, Koryolink, was built in 2008 through a joint venture with Orascom Telecom Holding of Egypt. In May 2010, over 120,000 North Koreans owned a mobile phone, and by September the same year the number of subscribers increased more than twice, reaching 301,000 people.

North Korea's first Internet café opened in 2002 as a joint venture with South Korean internet company Hoonnet. Ordinary North Koreans do not have access to the global Internet network, but are provided with a nationwide, public use Intranet service called Kwangmyong, which features domestic news, an e-mail service and censored information from foreign websites (mostly scientific)."

Evo slika Severne Koreje danju i noću - uočiti razlike...





(ova svetla tačka je Pjongjang - ostalo je...)
nsarski nsarski 21:35 19.12.2010

Re: :))

E?!
I - eto ti ga sad...

Haaahaaaa! Salamala, ali, bez obzira, ove informacije su zgodne da se znaju.
kukusigameni kukusigameni 18:40 18.12.2010

Kao i uvek

sjajan tekst.
Kakva su ovo bica, mislim, ova braca?
Da li je NASA obavestena?
nsarski nsarski 18:57 18.12.2010

Re: Kao i uvek

Da li je NASA obavestena?

Ne znam. Mnogi su tvrdili da su se pojavili vanzemaljci kad su Bogdanovi dosli na promociju poznate juvelirnice prosle godine.

blogovatelj blogovatelj 19:19 18.12.2010

Re: Kao i uvek

Ne znam. Mnogi su tvrdili da su se pojavili vanzemaljci kad su Bogdanovi dosli na promociju poznate juvelirnice prosle godine.


Lolek i Bolek...
Kakvi frikovi...
Nego, razmisljam o podsvesti...
Sta ti je bio povod da povezes ovo dvojicu sa Laplasom?
Mislim, zasto ih nisi povezao npr sa Ojlerom, Njutnom ili nekim trecim?
Jel samo zato sto su rodjeni tacno 200 godina posle Laplasa ili ima jos nesto?
Mene je recimo ona transformacija sto je alselone stavio momentalno vratila u vreme kada sam je ucio, prve asocijacije su mi bile Momir Bulatovic u belom konobarskom odelcetu i autostop od Kragujevca do Atine.
nsarski nsarski 19:23 18.12.2010

Re: Kao i uvek

blogovatelj
Ne znam. Mnogi su tvrdili da su se pojavili vanzemaljci kad su Bogdanovi dosli na promociju poznate juvelirnice prosle godine.


Lolek i Bolek...
Kakvi frikovi...
Nego, razmisljam o podsvesti...
Sta ti je bio povod da povezes ovo dvojicu sa Laplasom?
Mislim, zasto ih nisi povezao npr sa Ojlerom, Njutnom ili nekim trecim?
Jel samo zato sto su rodjeni tacno 200 godina posle Laplasa ili ima jos nesto?
Mene je recimo ona transformacija sto je alselone stavio momentalno vratila u vreme kada sam je ucio, prve asocijacije su mi bile Momir Bulatovic u belom konobarskom odelcetu i autostop od Kragujevca do Atine.


Pa, Laplas i Bogdanovi su francuzi, bavili se astronomijom (kosmologijom), studirali matematiku u Parizu. Laplas je bio hvalisav, ali je imao sve razloge to da bude. Ovi su takodje hvalisavi, ali nemaju ni jedan razlog to da budu. Kad otpadne ozbiljna nauka, ostalje ljustura pojave koja se pretvara u grotesku pod nozem plasticnog hirurga. Dug put smo prosli tokom tih 200 godina...
Dovoljno?

EDIT: Mozda da ih nazovemo "new face of science"?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:40 18.12.2010

Re: Treći brat?

ivana23 ivana23 12:12 19.12.2010

Re: Treći brat?


Mickey Rourke
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:41 19.12.2010

Re: Treći brat?

Liči, kao da ih je pravio isti hirurg.
Hansel Hansel 22:18 19.12.2010

Re: Treći brat?

A kakve su im žene?!
nsarski nsarski 22:24 19.12.2010

Re: Treći brat?

A kakve su im žene?!

freehand freehand 22:42 19.12.2010

Re: Treći brat?

Hansel
A kakve su im žene?!

Zar ne vidiš da su hermafroditi?
niccolo niccolo 18:50 18.12.2010

Čini mi se

Laplas je isključio slike iz svojih naučnih traktata, braća Bogdanov su počela od slike – TV slike, da budemo precizni, ali ja nisam siguran koji je bolji način popularizacije nauke.

da su se on i oni obraćali različitoj "ciljnoj grupi". Laplas ozbiljnim naučnicima (šta god pod time podrazumevali), a Bogdanovi širokom auditorijumu. Verovatno su Laplasovi čitaoci mogli da shvate to što je ovaj pisao i bez slika, kao što je verovatno da dobar deo gledalaca Bogdanovih ne bi mogli da razumeju to što su ovi pričali, da su pričali na drugačiji način.
nsarski nsarski 18:55 18.12.2010

Re: Čini mi se

kao što je verovatno da dobar deo gledalaca Bogdanovih ne bi mogli da razumeju to što su ovi pričali, da su pričali na drugačiji način.

Pa, Bogdanovi su imali vise "liberalnu" interpretaciju nauke. Onako, bas popularnu...
niccolo niccolo 19:07 18.12.2010

Re: Čini mi se

"liberalnu" interpretaciju nauke. Onako, bas popularnu...

aaa, nisam to shvatio iz teksta. U svakom slučaju i u Laplasovo vreme i u sadašnje vreme većina ljudi o naučnim pitanjima nema pojma. Jedina razlika je što zbog postojanja medija, uključujući internet, veći broj ljudi danas u poređeno sa Laplasovim vremenom ima šansu da stekne neka saznanja. Zato je i bitno da oni koji im prenose budu oni koji zaista razumeju, a ne neki šarlatani.
nsarski nsarski 19:09 18.12.2010

Re: Čini mi se

niccolo
"liberalnu" interpretaciju nauke. Onako, bas popularnu...

aaa, nisam to shvatio iz teksta. U svakom slučaju i u Laplasovo vreme i u sadašnje vreme većina ljudi o naučnim pitanjima nema pojma. Jedina razlika je što zbog postojanja medija, uključujući internet, veći broj ljudi danas u poređeno sa Laplasovim vremenom ima šansu da stekne neka saznanja. Zato je i bitno da oni koji im prenose budu oni koji zaista razumeju, a ne neki šarlatani.

BINGO!
blogovatelj blogovatelj 19:25 18.12.2010

Re: Čini mi se

Zato je i bitno da oni koji im prenose budu oni koji zaista razumeju, a ne neki šarlatani.


Za ovo jesi u pravu, ali ipak mislim da mora postojati neka granica. Do te granice covek ostaje covek, a posle nje postaje nesto drugo.
Mislim da su ova dvojica presli granicu i od ljudi postali frikovi. Jebo popularizaciju ako sve na svetu mora da bude sou biznis.
Ne znam da li kapirate sta hocu da kazem. Npr, verovatno bi jos puno vise ljudi usisalo njihovo preneseno znanje da su postali porno glumci i u toku snosaja na filmu objasnjavali najnovija dostignuca nauke danas.
nsarski nsarski 19:32 18.12.2010

Re: Čini mi se

Za ovo jesi u pravu, ali ipak mislim da mora postojati neka granica.

Ma, naravno. Takav show niko ne radi, niko ozbiljan mislim. Ovi tipovi se bave pornografijom u pravom smislu reci. Sada su vec smesni - pazi na onoj gore slici imaju po 60 godina.
Ovako su izgledali na pocetku:


OK, cool. Ali, zelja da ostanu stalno takvi od njih je napravila frikove. To nam nesto posebno govori o njihovom mentalnom stanju.
ed_novipazar ed_novipazar 10:02 20.12.2010

Re: Čini mi se

niccolo
"liberalnu" interpretaciju nauke. Onako, bas popularnu...

aaa, nisam to shvatio iz teksta. U svakom slučaju i u Laplasovo vreme i u sadašnje vreme većina ljudi o naučnim pitanjima nema pojma. Jedina razlika je što zbog postojanja medija, uključujući internet, veći broj ljudi danas u poređeno sa Laplasovim vremenom ima šansu da stekne neka saznanja.

Da, kako naucna saznanja tako i saznanja oko nauke:

1001 Inventions and the Library of Secrets
mrdax mrdax 18:58 18.12.2010

Hmmm....

ne znam sta da napisem . Kako preneti znanje a ne vulgarizovati ga?
Posto sam na faksu imao neke knjige za "ozbiljne ljude" a neke sa pregrst slika grafika i "lepim koricama i omotom " ne znam sta da mislim.
Ko hoce da se bavi naukom valjda ce mu donekle biti svejedno jer ce i onako provesti godine radeci, mada ne znam sta je efikasnije kada se sticu osnovna znanja.
Secam se kad je pre koji mesec prijateljica moje zene izlagala neki poster iz teorijske fizike na nekom kongresu pa ga ucinila na oko "lepim" i pitala nas sta mislimo . A ono sve formula do formule , ali uokvireno i estetski lepo . Mi kao , super je !!!

nsarski nsarski 19:01 18.12.2010

Re: Hmmm....

Kako preneti znanje a ne vulgarizovati ga?

Ima ljudi koji to umeju. Sagan, na primer.
Prvo pitanje je da li ovi ljudi imaju znanja ili prodaju maglu?
itsallchemistry itsallchemistry 21:03 18.12.2010

Re: Hmmm....

nsarski
Kako preneti znanje a ne vulgarizovati ga?

Ima ljudi koji to umeju. Sagan, na primer.


Ricard Dokins! On mozda nije drugi Darvin, ali je definitvno najbolji promoter evolucije.
mirelarado mirelarado 21:25 18.12.2010

Re: Hmmm....

Prvo pitanje je da li ovi ljudi imaju znanja ili prodaju maglu?


Из свега прочитаног могу закључити да продају маглу. Популарисање науке јесте озбиљан и веома користан посао за праве научнике, док су ова двојица тек гротескни продукт савремене, крајње површне визуелне културе, као да су изашли из неког ријалитија. И у научном свету одувек је било разноразних варалица и шарлатана. Ови као да настављају ту традицију. Најгоре је што такви, ипак, и данас имају прођу.
nsarski nsarski 21:42 18.12.2010

Re: Hmmm....

И у научном свету одувек је било разноразних варалица и шарлатана.

Da, bilo je. Ja sam prvobitno mislio ma napisem nesto ozbiljnije o prevarama u nauci, ali sam ubrzo uvideo da je to veliki posao za koji sada nemam vremena. Tu ima svega: od plagijata i kradje do falsifikovanja rezultata. Potom ima suptilnijih nacina protekcionizma, itd.
Recimo, cuveni slucaj sa Piltdown man je bila neslana "sala", ili, recimo cela epizoda sa onim Korejancem sto je prijavio da je klonirao psa. Postoje i drugi, naizgled blazi nacini prevare, ali sve to bi zahtevalo zaista mnogo posla i pisanja u ove praznicne dane.
Slucaj Bogdanovih je postao poznat jer su oni bili vec medijski poznati. I oni nisu nesto posebno notorni u svojoj ulozi. Na primer, iz intervjua koji je dao Griska pre tri godine:

Za umetnike i naučnike kažu da poseduju posebnu vrstu senzibiliteta. Da li je to tačno?

Da, to je apsolutno tačno! Ne bih sebe definisao kao naučnika, već kao čoveka sa posebnim ciljem pronalaženja sakrivenih odgovora na suštinaska pitanja postojanja. Nauka nije uvek jedini način da se dođe do odgovora. Svoj senzibilitet dovodim u vezu sa svojim drugim interesovanjima.

Podvlacenje je moje - dakle, on sebe ne definise iskljucivo kao naucnika.

Link na ceo intervju sam dao u tekstu bloga.

nsarski nsarski 22:18 18.12.2010

Re: Hmmm....

Ricard Dokins! On mozda nije drugi Darvin, ali je definitvno najbolji promoter evolucije.

Da. I Stiven J. Gould. Ma, ima ih mnogo i to dobrih - popularizacija nauke je dobra i korisna i za drustvo i za nauku.
maksa83 maksa83 22:31 18.12.2010

Re: Hmmm....

Da. I Stiven J. Gould. Ma, ima ih mnogo i to dobrih - popularizacija nauke je dobra i korisna i za drustvo i za nauku.

Meni je Richard Feynman tu iznad svih.
mirelarado mirelarado 22:36 18.12.2010

Re: Hmmm....

Ja sam prvobitno mislio da napisem nesto ozbiljnije o prevarama u nauci, ali sam ubrzo uvideo da je to veliki posao za koji sada nemam vremena.


Та тема је занимљива колико и непрегледна.


freehand freehand 22:38 18.12.2010

Re: Hmmm....

maksa83
Ricard Dokins! On mozda nije drugi Darvin, ali je definitvno najbolji promoter evolucije.

Meni je Richard Feynman tu iznad svih.

[url=http://sr.wikipedia.org/sr-el/Љиљана_Чолић][/url]
nsarski nsarski 22:40 18.12.2010

Re: Hmmm....

Meni je Richard Feynman tu iznad svih.

Da on je, po mom misljenju, najbolji. Ali, stvar je ukusa.
jinks jinks 19:12 18.12.2010

...

čitao svoj novi rad o diferencnim jednačinama

Neverovatno ... nije mu bilo dovoljno sto je otkrio Laplasovu tranfsormaciju, vec se odmah bacio i na diskretan domen
nsarski nsarski 19:19 18.12.2010

Re: ...

jinks
čitao svoj novi rad o diferencnim jednačinama

Neverovatno ... nije mu bilo dovoljno sto je otkrio Laplasovu tranfsormaciju, vec se odmah bacio i na diskretan domen

Da, on je tada radio i sa teorijom verovatnoce. Napisao je knjige vezane za predvidjanje buducnosti, trajanja brakova, pa cak i mortaliteta, itd.

Knjiga se zove Essai philosophique sur les probabilités gde after a general introduction concerning the principles of probability theory, one finds a discussion of a host of applications, including those to games of chance, natural philosophy, the moral sciences, testimony, judicial decisions and mortality.
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:38 18.12.2010

:)

Osim, naravno, teksta sviđa mi se kategorizacija. Tako sad moj i tvoj tekst imaju nešto zajedničko
nsarski nsarski 20:40 18.12.2010

Re: :)

Osim, naravno, teksta sviđa mi se kategorizacija. Tako sad moj i tvoj tekst imaju nešto zajedničko

Primetio si, znao sam!
NNN NNN 21:01 18.12.2010

Poluestrada i relativnost vremena

Na PMF-u postoji profesorski smer (bar je tako bilo pre 10-15 godina), sa kojeg se svršeni studenti regrutuju u nastavnički kadar. I oni tamo imaju metodike, pedagogije psihologije i sl. ali nemaju Laplasa (tj. kompleksnu analizu)! Malo mi je bezveze da neko ne položi kompleksnu analizu, a da se naziva dipolmiranim matematičarem (profesor/nastavnik matematike bih nekako progutao).
Jeste da im to u daljem životu najverovatnije neće trebati za posao (ali ko još ovde primenjuje fakultetsko znanje na poslu )

A ova dvojica frikova bolje da su spucali sav taj silikon u pimpeke, možda bi i imali neke koristi.
nsarski nsarski 21:13 18.12.2010

Re: Poluestrada i relativnost vremena

Mi smo kao studenti uglavnom imali lose misljenje o ljudima koji su se pojavljivali po TV u to vreme i pricali o nauci. Zvali smo ih "estradni naucnici", smatrajuci da je ispod casti ozbiljnog naucnika da se tako eksponira. Uzgred, poprilicno smo se smejali udzbenicima sa slikama, bas kao sto je to Laplas radio.
S druge strane, voleli smo cuvena izvodjenja tipa "moze se pokazati" (kako se to cesto nalazilo u Ruskim udzbenicima) i onda se napise neka formula bez pokazivanja. Ovo je, takodje, bio i Laplasov stil. On bi rekao "ocevidno je da" i zapise neku glavolomku. Za to "ocevidno" je potrebna, naravno, cela noc mucnog racunanja. Obesni klinci...

Naravno, to misljenje je preterano. Ima ljudi koji su popularizovali nauku na dobar nacin - trenutno mi na pamet pada kolega bloger Cirkovic, pokojni Djordje Zivanovic, itd. (Cak sam i ja skrivio nekoliko predavanja opstoj publici, nadam se da nisam suvise stete naneo.) Sve je to ipak jako daleko od nastupa brace Bogdanov, mada, novi je vek, mozda je to znak novih kretanja.
lidiaz lidiaz 21:29 18.12.2010

Re: Poluestrada i relativnost vremena

U Americi popularizatora nauke ima prilicno, ali su oni uglavnom stvarno naucnici.
Primeri su mnogobrojni, recimo Brajan Grin. Koliko sam cula, od Kolumbije je dobio veliki novac da dodje, ali mislim da onda oni imaju pravo za objavljivanje njegovih knjiga (i profit), a i dobra je reklama.
nsarski nsarski 22:08 18.12.2010

Re: Poluestrada i relativnost vremena

U Americi popularizatora nauke ima prilicno, ali su oni uglavnom stvarno naucnici.

Da, u tome je bitna razlika. Na primer, Stiven Strogatz je imao takodje odlicnu seriju popularnih tekstova iz matematike u NY Timesu. Te stvari se tamo cene, a i ovde, zapravo.
Samo se ponekad pojave ovakvi outliers kao sto su bratja.:)) Mislim, ne razumem kako neko moze da popularizuje nauku, ako tu nauku ne zna?
freehand freehand 22:15 18.12.2010

Re: Poluestrada i relativnost vremena

(Cak sam i ja skrivio nekoliko predavanja opstoj publici, nadam se da nisam suvise stete naneo.)

U redu je, ako je bilo na radiju.

Nego, mene je, kao klasičnog ignoranta i instant.filozofa, ovo najviše zaintrigiralo:
"s obrazloženjem da je sa sobom doneo duh infinitezimalnog u process vladavine"

Šta je ovo značilo Napoleonu?
Kao da je, pribogu, opisivao prosečan iq u nekim političkim strankama u Srbiji?

Edit: pazi kad ti je Laplas ko Bili Ajdol, a ova dvojica ko Majkl&Džekson
itsallchemistry itsallchemistry 22:21 18.12.2010

Re: Poluestrada i relativnost vremena

nsarski
Mi smo kao studenti uglavnom imali lose misljenje o ljudima koji su se pojavljivali po TV u to vreme i pricali o nauci.


I mi takodje, medjutim kad danas vidim kakvi sve sarlatani propagiraju kojekave "naucno dokazane" tvrdnje shvatam da se ljudi koji zaista imaju veze sa naukom premalo pojavljuju na TV. To dovodi do toga da se iskrivi slika nauke u javnosti i onda laici pocinju i da veruju gorepomenutim sarlatanima.

Samo jedan od skorasnjih primera koji mi natera mrak na oci je Rodial (kozmeticka firma koja tvrdi da njihov krem od £125 povecava grudi za "up to 8%" i pritom koristi "naucne studije" da potkrepi svoje tvrdnje.

Bilo bi previse da sad ovde donosim detalje pa samo dajem link na Guardian-ov blog "Bad Science" pa kog interesuje vise neka cita

freehand freehand 22:27 18.12.2010

Re: Poluestrada i relativnost vremena

I mi takodje, medjutim kad danas vidim kakvi sve sarlatani propagiraju kojekave "naucno dokazane" tvrdnje shvatam da se ljudi koji zaista imaju veze sa naukom premalo pojavljuju na TV. To dovodi do toga da se iskrivi slika nauke u javnosti i onda laici pocinju i da veruju gorepomenutim sarlatanima.

Zato smo Drago i ja osnovali grupu koja ima zadatak da se Jelena Karleuša ubedi da se prihvati i ovog zadatka. Ona to može. sigurni smo.
Na sebi svojstven, osebujni način.
Drago će, naravno, imati ekskluzivno pravo da njena predavanja predstavlja na Blogu b92.
Ja sam radostan iščekujući!
nsarski nsarski 22:34 18.12.2010

Re: Poluestrada i relativnost vremena

Nego, mene je, kao klasičnog ignoranta i instant.filozofa, ovo najviše zaintrigiralo:
"s obrazloženjem da je sa sobom doneo duh infinitezimalnog u process vladavine"

I mene, moram da priznam. Naime, Laplas je u to vreme vec bio razvio teoriju perturbacija za analiziranje uticaja malih poremecaja na kretanje planeta. Recimo, kako Jupiterovi sateliti svojim gravitacionim poljem (veoma malim u odnosu na gravitaciono privlacenje Sunca) uticu na kretanje Jupitera. On je nasao sistematski matematicki nacin da takve efekte uzme u obzir. Tu je onaj deo o infinitezimalnom. E, sada, da li je on hteo da uvede neku mikro-regulaciju u ministarstvo panduracije ne znam, ali ocevidno je da se nije snasao. Napoleon je bio covek koji je brinuo o velikim stvarima i ta neka mikro regulacija ne bi mogla da mu bude zanimljiva. Pretpostavljam da je u pitanju to.
Takodje, Laplas nije bas bio odan Napoleonu. Posle se prebacio na stranu Burbona i tako stekao titulu markiza...Mislim, bio je i on lisac. Kad je zagustilo on se odselio iz Pariza da bi spasao porodicu i izbegao sudbinu svoj prijatelja Lavoazijea koga su giljotinirali.
irenaema irenaema 10:03 19.12.2010

Re: Poluestrada i relativnost vremena

nsarski


Ima ljudi koji su popularizovali nauku na dobar nacin - trenutno mi na pamet pada kolega bloger Cirkovic, pokojni Djordje Zivanovic, itd. (Cak sam i ja skrivio nekoliko predavanja opstoj publici, nadam se da nisam suvise stete naneo.) Sve je to ipak jako daleko od nastupa brace Bogdanov, mada, novi je vek, mozda je to znak novih kretanja.


Predavanja su prošla ok, lepo nas podučavaš i ovde na blogu.
Za sledeći put samo pazi da te ne izujedaju pčele (mada braća izgledaju kao preživeli nakon bliskog susreta sa drumskom krstaricom - tužno).

PS
Sve razumela iako kao arhitekta VOOOOOOLIM knjige sa slikama.

vishnja92 vishnja92 11:43 19.12.2010

Re: Poluestrada i relativnost vremena

Sve razumela iako kao arhitekta VOOOOOOLIM knjige sa slikama.

+1 :)
Milan Novković Milan Novković 12:34 19.12.2010

Re: Poluestrada i relativnost vremena

Sve razumela iako kao arhitekta VOOOOOOLIM knjige sa slikama


fedor18 fedor18 21:56 18.12.2010

Estradna nauka...

Dobro je da estrada nije avanzovala,pa da u interpretaciji mozda dobijemo i nauku estrade...
A braca burazeri kao da su izasli iz naslova albuma-Plastic Surgery Disasters-punk benda Dead Kennedys s pocetka 80-tih godina proslog veka...
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:46 18.12.2010

Francuski matematičari-fizičari

Primećujem da se već nekoliko puta baviš francuskim naučnicima iz oblasti matematike i fizike. Lično bih voleo da nam nekada nešto ispričaš o Blezu Paskalu (Blaise Pascal).

... Nakon što je od rane mladosti impresionirao matematičare svog doba, i završenih studija matematike u Parizu, Laplace-ova naučna karijera se razvijala meteorski. Sa 21 godinom, u martu 1770., je predstavio Akademiji Nauka u Parizu svoj prvi naučni rad o minimumima funkcija, u kome je poboljšao jedan metod koji je razvio Lagranž, a već u avgustu iste godine je pred Akademijom čitao svoj novi rad o diferencnim jednačinama.


E pa ne može tako. U jednom pasusu od nekoliko rečenica, pišeš La Place (La Place- ova), a odmah iza toga - Lagranž.
Opredeli se.
Dakle, ili treba pisati La Place (Pierre Simon Laplace), Lagrange (Joseph Louis Lagrange), ili Laplas, Lagranž. Izaberi šta ti se svidja, premda se kod nas retko pišu imena stranaca u originalu.

Ne može ni ovako:
Zanimljivo je da Mechanique Celeste nema ni jednu sliku


već - Mécanique céleste. Pisani akcenti u francuskom postoje s razlogom (kao i u nekim drugim jezicima, uostalom), a ne tek onako, he, he, he...

(Ako si ti mene mogao ispravljati zbog jednog tankog slovca 'l' (nije Wellcome nego Welcome) mogu i ja da ukazujem na francuske akcente, zar ne?)

Mislim da je dobro što si se, posle Laplasa, majstorski nadovezao na Braću Bogdanov. Ja bih mogao da dodam neke trivijalnosti u vezi sa njihovim čudnim izgledom iz poslednjih desetak godina. Šta se tačno dogodilo ne zna se, jer oni ne žele da otkriju javnosti o čemu se radi – da li je u pitanju neuspela estetska hirurgija, neka telesna deformacija kao što je akromegalija (l'acromégalie) i sl. Kada ih prilikom intervjua pitaju o tome, prave se ludi te citiraju jednu poznatu izreku kardinala Reca : Iz ambiguiteta (nejasnoće, dvosmislenosti) izlazi se samo na svoju štetu (Le cardinal de Retz : «On ne sort de l'ambiguïté qu'à son détriment»). U svakom slučaju, nešto dublje s njihovim spoljnim izgledom nije u redu, nije to samo kod njih želja u stilu Dorijana Greja – da večito ostanu mladi. Oni sami se rado zezaju tim povodom i na svoj račun (ali tajnu njihovog nakaznog izgleda ne otkrivaju), valjda od muke, te prihvataju da im odgovara da budu smatrani čak i kao – vanzemaljci, što im, pored ostalog, pomaže da i dalje održavaju svoju popularnost.

Stoga ja ih ne bih olako nazivao šarlatanima, frikovima i ne znam već kako.
Uspevali su da desetak godina budu veoma popularni u javnom životu jedne velike zemlje kao što je Francuska, što nije baš jednostan posao, believe me. Uostalom, posao popularizatora nauke (ali i bilo čega drugog) obično nije lak. Sigurno je da ima i dosta lažnog u svemu tome (na kraju uhvaćeni su u plagijatu), ali im se ne mogu osporiti kefala. Otuda i ovo što se sada njima dogadja, što je na granici cirkusa, verovatno je sve u funkciji što dužeg održavanja njihove popularnosti.

Vidim da na francuskim sajtovima o njima piše da su nedavno posetili Megatrend Univerzitet u Beogradu (koji ti, zbog urodjene profesorske diskretnosti, nisi hteo pominjati).

Na kraju, jedno pitanjce:
A šta misliš, sa naučnog stanovišta, da li minisuknje mogu da pomognu u savladavanju ove svetske krize koja već dugo traje?
Ima mišljenja da mogu (to sam baš danas video u francuskim medijima, informišući se o braći Bogdanov).



En minijupes contre la crise

nsarski nsarski 22:57 18.12.2010

Re: Volim francuske matematičare-fizičare

Hvala ti na ispravkama. Sve sto mogu da kazem - ja sam obicna lenstina kad dodje do spelovanja, i svinja, ako hoces:) Francuski sam nekad ucio, pa zaboravio, ali greske su mi ostale.
Paskal. Hm, on jeste bio sjajan lik, ma nesto je mnogo povukao na religiju pod kraj zivota, pa mi se ne da. OK, da napravimo deal. Ja cu da napisem o Paskalu, a ti?
Cekaj, cekaj....OK!
I dare you, I double dare you, I dog dare you, I black dog dare you, I double black dog dare you da napises nesto o Crnjanskom! Onda cu ja o Paskalu.

Mini suknje? Hm, zavisi gde je kriza. U svakom slucaju, mogu da je ulepsaju, ako ne i da nas iz nje izvade.

I samo za tebe, predlog za citanje. Tekst filozofskog anarhizma kakav bi ti pristajao: G.K. Chesterton The Man who was Thursday.

freehand freehand 22:58 18.12.2010

Re: Volim francuske matematičare-fizičare

urodjene profesorske diskretnosti,

Ovo razumem još manje od onih francuskih papazjanija.
nsarski nsarski 23:02 18.12.2010

Re: Francuski matematičari-fizičari

Vidim da na francuskim sajtovima o njima piše da su nedavno posetili Megatrend Univerzitet u Beogradu (koji ti, zbog urodjene profesorske diskretnosti, nisi hteo pominjati).

Pa, pomenuo sam. Dao sam link na intervju sa Griskom. Evo ponovo:
Ekskluzivno, u raljama svetskog genija
freehand freehand 23:16 18.12.2010

Re: Francuski matematičari-fizičari

nsarski
Vidim da na francuskim sajtovima o njima piše da su nedavno posetili Megatrend Univerzitet u Beogradu (koji ti, zbog urodjene profesorske diskretnosti, nisi hteo pominjati).

Pa, pomenuo sam. Dao sam link na intervju sa Griskom. Evo ponovo:
Ekskluzivno, u raljama svetskog genija

Jao, Nsarski... Pored izvanrednog stila intervjuerke, dostojnog jedne Glorije, najviše me je dojmilo ovo:

Ovih dana drži prdavanja

And, who the fuck is profesor Jovanović?
Čovek je napravio centar kosmoloških studija u Beogradu, a ovde se truća o Laplasu?!
Domaćine, daj Jovanovića!


vladimir petrovic vladimir petrovic 23:19 18.12.2010

Re: Volim francuske matematičare-fizičare

Nsarski
... Paskal. Hm, on jeste bio sjajan lik, ma nesto je mnogo povukao na religiju pod kraj zivota, pa mi se ne da


Ovo shvatam, uostalom i Niče mu je grdno zamerao to "bavljenje Bogom", ali to je bila samo jedna od dimenzija Paskalovog duha.

da napises nesto o Crnjanskom!


A to - ne. Nikako. Jer Big Brother sve vidi.

Naime, pored živog PB (koji je već pisao o Crnjanskom, baveći se njime stručno i s neskrivenom ljubavlju) sve što bih ja napisao bilo bi bledo i neuverljivo.
Ne volim da gazim po vodama u kojima mogu da se lako okliznem.

Tekst filozofskog anarhizma kakav bi ti pristajao: G.K. Chesterton The Man who was Thursday


Hoću, avec plaisir. Veoma me je zaintrigiralo.

Vidim da si podvukao filozofski a ne i anarhizam, a mene podjednako zanimaju, odnosno ne gadim se anarhizma. (Moram da priznam da sam kao nadobudan srednjoškolac šarao po sveskama čuvenu Bakunjinovu izreku: "I poriv za uništenjem je stvaralački poriv".


Freehand
Ovo razumem još manje od onih francuskih papazjanija.


Namerno sam zapapazjanio sa francuštinom.
A žao mi je što ne razumeš potpuno. Uostalom, i ne treba sve i svakoga razumeti, he, he, he...
nsarski nsarski 23:23 18.12.2010

Re: Francuski matematičari-fizičari

Domaćine, daj Jovanovića!

Pa, postavio sam link i na njihovo gostovanje ovde. Evo celog teksta:

U ponedeljak, 8. novembra 2010, na Megatrend univerzitetu gostovali su, u svetskim okvirima, visokocenjeni eksperti iz oblasti kosmologije, prof. dr Igor Bogdanov i prof. dr Griška Bogdanov, održavši predavanje na temu: „Prva svetlost Univerzuma”.

Inače, ugledni naučnici Igor i Griška Bogdanov boravili su već u nekoliko navrata na Megatrend univerzitetu, gde su, decembra 2006. godine, u koautorstvu sa prof. dr Mićom Jovanovićem, rektorom, objavili knjigu „Pre Velikog praska“ – koja je ocenjena kao izuzetno štivo naučnog, romanesknog i enciklopedijskog karaktera, čije je originalno, francusko izdanje izazvalo lavinu debata i polemika u najkompetentnijim krugovima u svetu.

U drugom delu predavanja govorili su ugledni fizičar, matematičar i kosmolog sa Univerziteta u Plzenju, Češka, prof. dr Motl Luboš, i prof. dr Mića Jovanović, rektor Megatrend univerziteta i predsednik Istraživačke laboratorije za generalnu kosmologiju u Parizu.

Gosti su na kraju ogovarali na pitanja studenata i nastavnika.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:27 18.12.2010

Re: Francuski matematičari-fizičari

Pa, pomenuo sam. Dao sam link na intervju sa Griskom. Evo ponovo:
Ekskluzivno, u raljama svetskog genija

Izvini, nisam otvarao linkove. Nisam stigao, valjda.
Ali ja sam namerno pomenuo Megatrend univerzitet, jer je meni to bilo zanimljivo, pitajući se gde su i kod koga oni bili gosti, u Beogradu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana