Tehnologija| Život

Ja sam (self here) , beam me up, Scotty !

Milan Novković RSS / 11.12.2010. u 13:04

norikoambeatlas220.JPG"The notion that I am me, feels like a pebble in my shoe" - Nobodyhere

Opet blog o umrežavanju ,  lepljivoj paučini iz koje se nija lako iskobeljati.

Ni ne pokušavam da se iskobeljam, naravno, nego mi od ne-tako-davnog talasanja  na rubu mreže, preko sadašnjeg Wikileaks talasanja, pa još nekoliko sitnica, sve više jedno drugo umrežavanje privlači pažnju.

Mnogi su čuli - u elektronici umeju da se kreću ne samo elektroni (teče struja), nego i šupljine. To je prividno, naravno, iluzija, pošto u šupljinu ulete neki od susednih elektrona pa je tad šupljina tamo gde je bio taj nekad susedni  elektron i nama se čini da se šupljina kreće.

Prostiji primer -zamislimo livadu i na njoj urednu 100x100 matricu, tj 10,000 ćelija u kojima mogu da stoje ljudi, pa onda samo 9,999 ljudi tako da nam je jedna ćelija uvek prazna. Ako se u praznu ćeliju uvek i brzo pomeri neka osoba iz susedne ćelije ima se utisak da se praznina kreće, ne ljudi.

Tako, čini nam se da je šupljina opipljiva. U elektronici šupljine rade posao, rade u društvu, rade ko zna gde.

Tako, i šupljine su deo umrežavanja. Nigde kraja čudnim, novim načinima da se uvežemo.  Pa bih ja sad skočio na fotoalbume, kamere, dvoglede, zvučnike, glasne žice, programske alate - sve su to načini da se umrežimo. Poznati. Evo još nekoliko manje poznatih primera, jednostavno ispričanih:

- Većina nas zna kako se ultrazvucima posmatra nerođena beba - zvuci se odbiju od bebe, vrate nazad izvan tela, mi ih merimo te odbijene zvuke, merenja procesiramo i dobijemo sliku. Grubu, doduše, ali kako tehnologija napreduje slike su sve preciznije. Sličan princip može da se koristi i u upotrebi radio talasa i prvi ga koriste, kako to često biva, razni državniji entiteti. Samo ovi talasi lako prođu i kroz zidove pa mogu da nas posmatraju dok smo u kući, a sa ulice, bez obzira na zidove i navučene zavese. Isto, kako tehnologija napreduje frekvencije talasa su sve više, talasne dužine sve kraće, merenje vremena sve preciznije i preciznost snimka sve veća.

- Nešto smešnija tehnologija oprobana u osnovnoj formi, tek eksperimentalnoj formi ovih dana je gledanje iza ćoška, tj snimanje kamerom. Smešno, znam, kamera nam je u rukama, npr, a ćošak ispred nas. Ovde je kompjuter mračna sila - napravi se klasična fotka onoga što se iz naše pozicije vidi, tu okolo ima svašta, drveće, trava, neki zidovi itd. A onda se napravi još jedna fotka, ali pre toga okine jak blic. Nešto od te svetlosti dobaci i iza ćoška (mi vidimo odbijenu svetlost i kad nešto bljesne, a izvor bljeska ne vidimo direktno). Pojednostavljeno: zamislimo da se blic ugasi i sad čekamo da napravimo fotku kad su i zraci odbijeni od stvari iza ćoška, preko okoline, počeli da stižu nazad do kamere. Tako sad imamo dve fotke, pre blica, i ovu gde je okolina pomalo osvetljena zracima odbijenim od stvari iza ćoška. Kompjuter analizira i kaže nam šta je iza ćoška. Kora drveta, između ostalog, služi kao ogledalo. Naravno, i svetlo su radio talasi izuzetno visoke frekvencije, oborimo malo frekvenciju da nam ne ništa blješti u očima, da više ne vidimo bljeskove golim očima, i tako smirimo psihodeliju i imamo - obična kamera, uz jak kompjuter, snima iza ćoška, iza dva ćoška, iza Bog zna čega.

- Ovaj primer je polu-smešan i zabavniji, ja mislim da ovo već postoji, bar je postojalo eksperimentalno, i svaki muškarac koji drži do svog „integriteta" bi trebao da ga (to) ima: radi se o audio pojačalima, ovim muzičkim, odakle god da dolazi muzika, od uređaja ili od nekog dragog nam bića. Sa mnogo malih zvučnika u prostoriji, diskretno postavljenim, i šačicom mikrofona isto tako strategijski postavljenim, iako nema tajni, špijuniranja, kompjuter može sledeće: pođe od toga da je zvuk, u stvari, oscilovanje pritiska vazuda koji dopire do naših bubnih opni, pa tako i one osciluju. Dalje, kompjuter može da sasluša uputstva srećnog vlasnika daljinske komande, koji sedi u udobnoj fotelji, pa onda uposli pojačavanja i promene faza signala za svaki zvučnik posebno. Zvučnici sad zvuče tako da se zvuk iz primarnog pravca normalno čuje, neka to bude potez fotelja-TV ovom prilikom, a oni ostali zvuci budu poništeni. Smešna scena - nema slušalica, nema prepreka u prostoriji, čujete zvuk iz jednog pravca, a iz ostalih pravaca ne, muk. Na dva metra od vas neko otvara usta i glasno priča a vi ne čujete. Ako se ne varam, pričao mi drug, nije tu kompjuter nešto prepametan, ovo svi već donekle umemo i bez opreme, ja umem sigurno, bubne opne možemo pomalo da pomeramo i zatežemo, iako nismo svesni, pa da budu osetljivije na nekoga ko nam se obraća u bučnoj diskoteci.

E sad, imam dužnost i obavezu da se posebno obratim ljudima koji su kao i ja pola svoje životne mudrosti stekli višestrukim gledanjem jednih te istih epizoda Zvezdanih Staza - tamo se pojavljuje univerzalni prevodilac. Primer - neko nešto priča na Japanskom, a mi čujemo govor na Bih-crnogorsko-hrvatsko-srpskom. Naravno, možda ste se kao i ja pitali kako to da se zvuk prevoda ne pomeša so originalom - sad vidimo rešenje, sve što je potrebno je da se svako od nas okiti sa  jedno desetak zvučnika (poluozbiljno, kako CPU snaga  u mobilnima, ili minđušama, poraste još jedno 10-tak puta ovo će biti jedna od mogućih aplikacija).

- Pa onda razni RFID (Radio Frequency Identifikacija) tagovi zalepljeni na artike, sve i svašta, mali kompjuteri ako je potrebno, pa kako se otvori frižider sladoled može da vam kaže kako ga treba danas pojesti da se ne bi pokvario.

I tako, kako tehnička revolucija plete svoju paučinu oko nas, sve više lepljivu i sve gušću, jednog dana će nam više odgovarati veštačke mrežnjače da se ne bi mučili sa naočarima, kokošijim slepilima i ostalim nego da lepo vidimo (već se eksperimentiše sa nekim primitivnim verzijama i prvi eksperimenti na slepim ljudima obećavaju), pa onda sve lepše da vidimo kako sve noviji modeli veštačkih mrežnjača, po sve nižimnorikoambe%20-%20white%20book220.JPG cenama, počnu da dodaju ove gore opisane funkcionalne module.

Pa veštačke bubne opne da bolje čujemo hod mrava kroz travu, veštačka krv da možemo da ronimo satima na dah, veštački receptori za miris da nam partner izmami radostan osmeh na licu kako nam se približi na 10 kilometara itd.

Još će što heroji što polu-heroji jedne generacije da se koprcaju u svemu ovome i da se opiru, ali sledećoj generaciji će to biti normalno i odjednom će ovaj prostor oko nas promrdati, oživeti i postati  sve gušći, toliko gust i šaren da ćemo na trenutke da se osećamo samo kao prazne ljušture  koje kobajagi imaju svest, ali svest, u stvari, možda ima samo okolina oko nas, dok smo mi privid.

Misao kao rupa u mišljenju, biće kao prazna forma u suštini, okamenjena luštura iz koje je isisana kreativnost da bi mnogo veće prazno oko nas kreativno oživelo.



Komentari (78)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

background noise background noise 13:34 11.12.2010

prvi

nadam se
background noise background noise 13:37 11.12.2010

Ne znam zasto dva put

Pa ako te ne mrzi obrisi jedan da se ne sramotim



Pre nego sto procitam, mozes li nesto da nam za neko od sledecih javljanja svaris nesto o informavorama?

Znam da zvuci kao zelje pozdravi i cestitke, ali nema zurbe, nek'bude i dogodine, dobro je

Milan Novković Milan Novković 13:45 11.12.2010

Re: Ne znam zasto dva put

nesto o informavorama

Što da ne, interesantna tema, utoliko interesantnija što ima fascinantnih primera plastičnosti ljudskog mozga.
Pa ako te ne mrzi obrisi jedan da se ne sramotim

Mrzelo me je ali:
- Moj PRVI obrisani komentar, moram nekad i to da probam
- Nagradu za prvo i drugo mesto, pa onda i bonus, mogu i dalje da nalepim:



background noise background noise 14:18 11.12.2010

Re: Ne znam zasto dva put

llepeza llepeza 13:41 11.12.2010

...

Misao kao rupa u mišljenju, biće kao prazna forma u suštini, okamenjena luštura iz koje je isisana kreativnost da bi mnogo veće prazno oko nas kreativno oživelo.


Ne deluje ohrabrujuce!
U svakom slucaju, preporuka za tekst.
Milan Novković Milan Novković 13:48 11.12.2010

Re: ...

Ne deluje ohrabrujuce!

Ma ja samo fantaziram, imam još uvek mladu decu pa mi interesantno, a budućnost će da se uliva u prostor koji joj dobrim delom i mi otvorimo, onako kako je u našem civilizacijskom interesu
llepeza llepeza 13:58 11.12.2010

Re: ...

Tako vec moze:)

probijanje buducnosti...

mirelarado mirelarado 17:43 11.12.2010

Re: ...

Milan Novković
budućnost će da se uliva u prostor koji joj dobrim delom i mi otvorimo, onako kako je u našem civilizacijskom interesu


Мало шале на тему будућности:
Ни будућност није што је некад била.



Али, ти си у праву, будућност ће углавном бити онаква какву изградимо. Добре могућности постоје, доиста боље него икада пре. Да ли ћемо их искористити?

jasnaz jasnaz 18:13 11.12.2010

: da me bolje čuješ :



a tek kad porasteeem!

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:03 11.12.2010

Re: Lepa budućnost napred, ostale stoj!

Milan Novković
a budućnost će da se uliva u prostor koji joj dobrim delom i mi otvorimo, onako kako je u našem civilizacijskom interesu


Hm.. ispada da smo mi gospodari budućnosti i u svojim rukama držimo ključeve bdućnosti, baš kao sv. Petar ključeve raja.

I onda, kotrlja se budućnost ulicom, a mi kažemo: ovakva budućnost može, otključamo joj prostor, a ona se ulije.

Pobočnom ulicom kotrlja se drugačija budućnost, a mi kažmo: ovakva budućnost nije dobra i držimo porostor zaključanim, a ona neka vidi kuda će da se izlije i kome će biti budućnost, nama neće.

E, moj Milane, veliki si ti idealista i optimista, a za to su zaslužni ti tvoji elektroni, šupljine i umrežavanja.


Milan Novković Milan Novković 01:51 12.12.2010

Re: Lepa budućnost napred, ostale stoj!

Pobočnom ulicom kotrlja se drugačija budućnost, a mi kažmo: ovakva budućnost nije dobra i držimo porostor zaključanim, a ona neka vidi kuda će da se izlije i kome će biti budućnost, nama neće.

Znam da zvuči čudno, ali kanalisanje, kapije, prepreke postoje i moguće ih je, donekle naravno, kontrolisati.

Ako ostaviš hiljadu ljudi na udaljenom pustom ostrvu i niko se ne vrati po njih kanalisao si im budućnost, donekle.

Ostrvo je njima "Adjacent Possible" (ovo konkrento nije neka referenca, ali je korak do S Kauffmanove knjige Investigations.

Kontroverzne su mu neke ideje, ali i mnoge teze ubedljive, sve skupa provokativno.

Evolucija skoro sigurno ne radi onako kako većina od nas to nauči u prvoj lekciji:

- Ko-evolucija je bolji naziv i tačniji proces koji ozbiljno uklučuje i organizaciju, organizacionu fenomenologiju.

- Evo primera među životinjama, lavovima i njihovim žrtvama: kad su siti lavovi se izležavaju, najprostije rečeno, ne idu naokolo uživajući u nepotrebnom ubijanju zabave radi. Njihov opstanak zavisi i od opstanka njihovih žrtava. Organizovali su se.

Kod ljudi ima primera koliko hoćeš - ako bi sad ceo svet odlučio da sav poreski novac za umetnost ide samo slikarima budućnost umetnosti bi bila poprilično kanalisana.

Tako možemo ogroman novac da grunemo i u istraživanje svemira, na uštrb mnogih drugih disciplina, ili samo biohemiju itd.

Svet je sve bolje organizovan organizam. Naš napredak ubrzava, zajedno ubrzavamo, možeš da budeš najepši, najači i najpametniji na nekoj planini i da nikad da siđeš u dolonu i život će ti teći nekim tokom, okolina co-evoluira sa tobom i ljudima oko tebe.

A možeš da se okitiš i zlatnom medaljom iz formalnog obrazovanja, odeš u neki veliki i botati grad i život ti teče drugim tokom.

Adjacent possible je najefikasnija taktika da širiš svoj prostor delovanja, to je prostor gde na nekom optimalnom strategijskom putu treba da napraviš sledeći korak (naravno put zavisi od toga šta hoćeš, u kom vremenu i koliko resursa imaš - ne samo novca, nego strasti i vremena, spremnosti na odricanje, tuđe pomoći, obrazovnih resursa, kolektivnog znanja oko tebe itd). Možeš ti da preskočiš jedan korak, ali u proces unosiš neefikasnost (nećeš daleko dogurati ako zapeniš da dobiješ Nobelovu nagradu za roman na francuskom ako neznaš francuski pa roman počneš da pišeš uz pomoć rečnika, kataloga fraza i idioma.)

A cilj, strategije i korake možemo poprilično da planiramo.
Milan Novković Milan Novković 11:42 12.12.2010

Re: ...

Али, ти си у праву, будућност ће углавном бити онаква какву изградимо. Добре могућности постоје, доиста боље него икада пре. Да ли ћемо их искористити?

Bez nekog sistemskog poremećaja, tipa nuklearnog rata, nove, smtonosne vrste zaraze, meteora i sličnog, čovečanstvo, u proseku, napreduje.

To je, prosto, osobina coevolucije u kojoj značajni igrači nisu iracionalni.
(manje značajne coevolucija priguši, eliminiše)

Primer: na ovako velikoj skali iracionalno bi bilo ako bi prosečan čovek bio letargični mazohista, a to nije slučaj.

Tužno je što progreš u najširem smislu nije neka glatka linija koja uvek ide na gore, nego na toj krivoj ima oscilacija.

Pa je onda tužno što se nekim grupama ljudi, na nekim delovima zemaljske kugle, i u nekim vremenskim periodima zalome srećnije krive razvoja, a nekima manje srećne.

Na duži rok svi napredujemo, na kraći neke generacije, u nekim državama, ispaštaju.
Milan Novković Milan Novković 22:40 12.12.2010

Re: : da me bolje čuješ :

a tek kad porasteeem!

Da, "nauci" nije baš potpuno jasno šta će nam tehnologija u nekim situacijama (iako, možda kuca laje na mrava koji tu negde u travi pravi preveliku buku), a neke druge su, opet, posebno teške za razumeti pa ne samo nemoguće za modeliranje, nego ne zna čovek ni odakle da krene

49 41 49 41 14:28 11.12.2010

Najmocnije oruzje danasnjice - Elektron

... izjavio je Direktor, pre nekoliko godina; svetski poznate agencije.
Prihvatio sam mu izjavu, istog trenutka 100%.
Njegova agentura; doduse, koristi to masovno; ali oni su, veliki, jaki, tehnoloski najsavremeniji i drzavni-mocni.
Milan Novković Milan Novković 14:50 11.12.2010

Re: Najmocnije oruzje danasnjice - Elektron

49 41
... izjavio je Direktor, pre nekoliko godina; svetski poznate agencije.Prihvatio sam mu izjavu, istog trenutka 100%.Njegova agentura; doduse, koristi to masovno; ali oni su, veliki, jaki, tehnoloski najsavremeniji i drzavni-mocni.

Bristly Electron Tongue

ivana23 ivana23 14:35 11.12.2010

***

Milan Novković Milan Novković 14:59 11.12.2010

Re: ***

Circular encounter of an optimist and a pessimist

mrdax mrdax 16:00 11.12.2010

Future

Sto je buducnost dalja lepse nam se cini!
Ja se iskreno nadam da pripadam poslednjoj i prvoj generaciji.
Koliko god da mi bude krivo sto sam se rodio u Srbiji , toliko mi je drago sto sam se rodio krajem XX veka a sto cu ziveti u XXI . Mislim da ne postoji bolje vreme za zivot od kada je coveka. Napredak u genetici , informatici, novim materijalima ce toliko izmeniti svet da cemo svakih 10 godina morati da promenimo celo poimanje vremena , sveta, interakcije, drzava, jezika, smrti...
Da pocnem samo od najprostijih stvari , trenutno ucim nemacki jer se selim uskoro za Nemacku.Imam pomoc tehnologije koju ni jedna generacija pre mene nije imala . Na par internet sajtova mogu da dobijem objasnjenja od "native speaker-a", mogu da koristim "flashcards" koje je neko pre mene napravio , mogu da citam bilo koje novine (makar naslovnice) na zeljenom jeziku , mogu da cujem svaku rec kako zvuci , mogu da slusam sate i sate razgovora na zeljenom jeziku noseci mali mp3 player ispod jakne i slusalice u usima. Naravno ostaje onaj deo ucenja koji mora na stari nacin
Prosto jedva cekam doba kad ce nano roboti cirkulisati nasom krvi i slati informacije o cirkadijalnom ritmu i lucenju hormona u telu , pa vi lepo napravite sopstveni program vezbanja i vidite koliko je misicnog tkiva napravljeno a koliko je masti otopljeni i slicno ... Pa jednom mesecno na zamenu celija (podmladjivanje) i terapiju koja deluje na usporavanje starenja . Kao sto ovaj covek govori
Hrana se proizvodi genetskim inzenjeringom tako da "sniclu" uzgajenu u laboatoriji svako moze da pojede bez da strada neka zivotinja. Niko vise ne umire od dijabetesa , Cushing-ovog sindroma itd .. jer je postalo smejurija napraviti identicnu novu nadbubreznu zlezdu ili Langeharsova ostrvca koja luce insulin . Sa Marsa nam masu ili mi masemo rodjacima , dok letimo vazduhom nasim "automobilom" i secamo se coveka sa pocetka XXI veka , poslednja generacija "starog coveka " , muzejski eksponat , u isto vreme i sram i ponos covecanstva buducnosti.

Pre samo sto gidina 1910 svet je izgledao drugacije. Bas me zivo interesuje kako ce izgledati 2110







Milan Novković Milan Novković 13:33 12.12.2010

Re: Future

Sto je buducnost dalja lepse nam se cini!.....Bas me zivo interesuje kako ce izgledati 2110

Fascinantno, to sigurno. Sa mnogo što sitnica što krupnijih stvari koje sad ne mogu ni da nam padnu na pamet.

Zavisno od interesovanja i maštarenje o bliskoj budućnosti ume da bude podejdnako interesantno.

Ima more stvari, i sam spominješ life sciences, one donose nova "čuda" skoro svakodnevno. Nisu sva još praktično upotrebljiva, ali je brzina promena u toj "industriji" impresivna, nauke 21-og veka.

U IT-ju mene posebno fascinira, i to mi je bio prvi blog još davno, opet umrežavanje, bliže baš ovome što i sam pričaš, tako da imamo trenutni pristup informacijama bez obzira gde smo uz pomoć speech tehnologija (speech recognition, text-to-speech).

Naime, statistički, često nam zatreba informacija, padne nam pitanje na pamet, ali smo lenji da pojurimo odgovor, ili nam nije zgodno (gledamo TV, sedimo u fotelji i čitamo knjigu, šetamo u parku).

Mogućnost da upitaš mobilni telefon, ili TV integrisan sa kompjuterom i Internetom, šta misle o tvom pitanju, dobiješ kratak odgovor i nastaviš gde si stao je fascinantna bliska budućnost.

Ne mislim na nikakve posebno inteligentne tehnologije, obično pretraživanje weba, Wikipedije, Britanike i sličnih.

Obrazovanje će, verovatno, i da ide u ovom smeru, školske usatnove kakve su sad će verovatno dramatično da se promene i za života nas koji smo sad u pedesetim.

Vidi ovo: evo sad smo svedoci eksplozije tablet-uređaja, ala iPad. Na tržištu su i HP, Samsung, Japanci, Motoral izlazi početkom sledeće godine sa moćnim uređajem.

A bar ih je još 10 u poslednjim razvojnim fazama.

Sa broadbandom je to revolucija. Video se približava HD rezoluciji, memorije idu ka 100 Gb ali je pitanje samo nekoliko godina, ja mislim, pre nego što budemo pričali o terabajtima.

Već 2020-te ćemo, možda, na 2010-tu gledati kao što sad gledamo na 1910-tu.

Dalje, u 2020-tim ćemo, možda, biti i "srećni" svedoci singulariteta, kad kompjuter postane "pametniji" od čoveka pa kad čovek počne kolektivno da se "baca" na humanities
Unfuckable Unfuckable 17:40 12.12.2010

Re: Future

Već 2020-te ćemo, možda, na 2010-tu gledati kao što sad gledamo na 1910-tu.

to sam već negde spomenuo, a mislim da je zgodan momenat da se nadovežem: mene poprilično užasava potpuna izvesnost "preseljenja" pc-ja kakvog znamo na mobilni, tj izvesnost da ću za desetak (a i pre) godina sve što sada radim preko pc raditi preko mobilnog telefona.
Ono što pomalo zabavlja u toj, za mene sasvim tužnoj "budućnosti" je razmišljanje o evoluciji ljudskog organizma u sklopu tih promena: prsti će lagano postajati sve tanji i špicastiji, oči bi morale biti bar upola veće a i lobanja, usta će se verovatno smanjiti jer će se gro komunikacije (smejanje included) obavljati neverbalno - dakle Spilberg nije mnogo promašio
Milan Novković Milan Novković 18:39 12.12.2010

Re: Future

Ono što pomalo zabavlja u toj, za mene sasvim tužnoj "budućnosti" je razmišljanje o evoluciji ljudskog organizma u sklopu tih promena: prsti će lagano postajati sve tanji i špicastiji, oči bi morale biti bar upola veće a i lobanja, usta će se verovatno smanjiti jer

Samo tu je jako važan i kontekst, perspektiva.

Zamisli koliko bi mi bili ovom dole liku ružni da odemo u prošlost !!! Pa još kilavi - čim nas cvrcne toljagom iz zezanja mi počenmo da cmizdrimo

Ok mobilni, ko ne voli može da ima mali A5 tablet u džepu sakoa

Btw, šta je loše sa nešto manjim ustima i danas, bar kod jednog dela populacije :)

Dalje, moja žena ume perfektno već sad da komunicira bez reči - ako pokušam da odložim neki posao za kasnije samo se nasmeši a osmeh joj se nekako zamrzne na trenutak i ja tačno znam šta pokušava da mi kaže :)

Da i ne pričam o njenom moćnom, potpuno artikulisanom a nemušnom izražavanju pri mom pokušaju da odložim iznošenje đubreta u petnaest minuta do ponoći, pošto blogujem, naravno, a đubretari dolaze rano sledećeg jutra

Unfuckable Unfuckable 19:07 12.12.2010

Re: Future

Ok mobilni, ko ne voli može da ima mali A5 tablet u džepu sakoa

to, bato! Bolje i A5 nego neko mini sokoćalo, i ovako sam ostao bez očiju a budućnost (očna) ne izgleda ružičasto.
Moj mali evolucioni lament više je usmeren na funkcionalnu nego na estetsku stranu, odavno mislim da je estetika precenjena (a i krajnje lična) rabota.
A pazi sad, ako se stvari zaista kreću ka tim zlim mobilcima (ovo je iz onog novogodišnjeg "zli dizelaši" kojima nas ionako kontrolišu kako i kada žele, i gde smo, i šta radimo i sa kime pričamo - mislim: nahebali smo, zar ne?

I još nešto sasvim lično i verovatno teško shvatljivo i objašnjivo, glede tog industrijsko - tehničkog (kakvog god) razvoja ljudske rase:
sasvim sam ubeđen da se neki žešći jeb (bug) desio u jednom momentu tog "razvoja" i da su stvari otišle u krivo, verovatno kada se "skrenulo" ka korišćenju hartije (papira) i motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ok možda bi i barut & plemeniti metali takodže došli u obzir - mislim da nas je to sve "odvelo" u neku sasvim pogrešnu stranu sa koje se lagano (otkrićem i primenom kompjutera i svega toga) lagano vraćamo. Znam da zvuči sumanuto ali meni je krajnje zanimljivo da pokušam da zamislim život bez artije, benzina i šorke oko nafte i zlata
Milan Novković Milan Novković 19:50 12.12.2010

Re: Future

Znam da zvuči sumanuto ali meni je krajnje zanimljivo da pokušam da zamislim život bez artije, benzina i šorke oko nafte i zlata

Artija je već sad skoro pukla, koprca je još pomalo.

Elektronska artija, ako si na to mislio, odjednom imaš ceo svet na raspolaganju i stvarno ćeš moći da izabereš ono za šta možeš da se kladiš da je kvalitet ili povećava kvalitet tvog života.

To zlato još malo pa će i žene sa gnušaljem da odbijaju, ili dijamanti ili ništa

Šalim se, energija je, naravno, ključ: nešto malo školstva, što kod kuće što pri školi i bez zlata se može, ali bez energije teško.

Fizičari nam, prosto, dođu tu fuziju, to bi trebao da im bude top prioritet. I doneće je, ja mislim i nadam se, znam da ima puno razloga i za skepticizam, ali problem je ipak spao "samo" na te materijale. (kako prozaično zvuči problem sveden na materijal, kao kad za haljinu nije dobar jedan štof pa moraš da nađeš drugi).

Plasma koja udara u materijale u torusu fuzionog reaktora nagriza i uništava te materijale. I to je the problem. (ok, i neutroli, ali da se držimo one "one problem at the time" :)

A taj problem oko materijala nagrizaju veći reaktori i brža elektronika - zato sam ja optimista, ITER je, nadajmo se, dovoljno veliki, a elektroni u elektronici poludeli, Moorov zakon radi svoj posao, neke nove face, sve genijalnije na tu temu, odoše i u treću dimenziju (elektronika do sad je bila relativno planarna) pa može da se desi da i Moorov zakon poludi pa ubrza malo.

Sa pristupom energiji gde, kad i koliko nam treba svet će naglo postati drugačiji - ogroman broj problema nestaje.
- Slatka voda više nije problem
- Hrana više nije problem
- Putovanje je mnogo manji problem
- "Sve" je jeftinije zbog jeftine energije
- Do sad neisplativa manufaktura, a poznati procesi, zbog ogromnog troška za energiju postaje isplativa.
- I gde će višak novca koji je hranio tu sortu energetskih bogataša i siledžija? Teško reći, bogataši i siledžije će na neke nove kurseve, ali podriva ih sistem polako, nešto od viška dobijenog u tranziciji će se preliti i u nauku, tehniku, umetnosti, humanities.
Unfuckable Unfuckable 19:58 12.12.2010

Re: Future

naravno, artija je sada na samrti (ali bogo moj, i šume su) - no mene kopka kako bi sve ovo izgledalo da razvoj (ili "razvoj" nije ni skrenuo ka njoj tj u tom pravcu, to je zabavno razmišljanje.
(prva ideja kreće ka onom "a onda ne bi bilo svih tih lepijeh knjiga" - a ja nekako mislim da bi ih bilo, itekako, ali u nekakvom drugačijem obliku, u tome je keč)

ps: kad smo već kod "razvoja" - namerno neću da popravljam onog smajlija the imbecila tamo.
Na mer no
mrdax mrdax 22:31 12.12.2010

Re: Future

Hvala na odgovoru !
Milan Novković Milan Novković 23:17 12.12.2010

Re: Future

to je zabavno razmišljanje

Teško da bi "komplikacija" bila imalo manja

(dobro je da ova dole artija nije na ugalj, paru i klipove)

Milutin Milošević Milutin Milošević 15:31 13.12.2010

Re: Future

Future?



Usput
veštački receptori za miris da nam partner izmami radostan osmeh na licu kako nam se približi na 10 kilometara

Šta ako prdne komšija sa gornjeg sprata?
Milan Novković Milan Novković 16:06 13.12.2010

Re: Future

Future?

da, ovo sam video i uvek je iznova fascinanto za videti - a ovde se još uopšte ne pominje, ni polueksplicitno, life sciences and nano technologies
Šta ako prdne komšija sa gornjeg sprata?

To jeste problem :) Neko selektivno čulo mirisa je potrebno

U svakom slučaju, prvi korak je da odlično razumemo leptira.
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:22 13.12.2010

Re: Future

Meni je ovaj video doneo dilemu čiji odgovor je: razvoj društvenih odnosa kreće se brzinom puža, dok razvoj tehnologije ide brzinom rakete
Milan Novković Milan Novković 17:18 13.12.2010

Re: Future

Milutin Milošević
Meni je ovaj video doneo dilemu čiji odgovor je: razvoj društvenih odnosa kreće se brzinom puža, dok razvoj tehnologije ide brzinom rakete

Ja mislim da je kolizija mnogo prisutnija kod nas odraslih, već poprilično zacementiranih u neku egzistencijalnu maticu, dok je klinicma lakše i flexibilniji su, njima su mnoge stvari, gde se mi odrasli opiremo ili smo konfuzni, normalne i prijatne.
Milutin Milošević Milutin Milošević 18:07 13.12.2010

Re: Future

Mislio sam na to da smo kao civilizacija tehnološki izuzetno napredovali, dok smo u društvenim odnosima još negde daleko: još je svetu toliko nepravdi, gladi, bolesti, ratova, nepismenosti, užasnog odnosa prema ženama, drugima, drugačijima...
Milan Novković Milan Novković 10:23 14.12.2010

Re: Future

Milutin Milošević
Mislio sam na to da smo kao civilizacija tehnološki izuzetno napredovali, dok smo u društvenim odnosima još negde daleko: još je svetu toliko nepravdi, gladi, bolesti, ratova, nepismenosti, užasnog odnosa prema ženama, drugima, drugačijima...

Razni slojevi intelekta rade posao.

Nauku i tehnologiju dobrim delom juri radoznalost, a ove mane što navodiš, isto tako dobrim delom, sile koje stoje iza potrebe za održanjem, koja je u širem istorijskom kontekstu imala sebičnost kao važan alat.

Ja volim da vidim sebičnost postavim kao vrhovno zlo.

Meni je nekako "logično" da će nam naučno tehnološki razvoj omekšati to zlo tako što će nam osnovna potrošnja biti jeftinija, sigurnost će biti rasprostranjenija i jeftinija.

Možda je i izopačen sistem vrednosti donekle rezultat skuplje osnovne potrošnje - dok je zarada mnogima neko merilo vrednosti pojedinca mi umemo da se ponašamo iracionalno. E sad sam zaboravio izraz iz psihologije, još iz gimnazije koji je profesor upotrebio, ružniji od ovog "iracionalno". Navodio je primer gde umemo jedne te iste cipele da kupujemo u prodavnici gde im je cena značajno viša - valjda nam je to što možemo da ih platimo mera "uspeha".

Da su neke stvari kojih imamo više nego što nam treba besplatne mene ne bi iznenadilo da ih manje dovlačimo u kući.
jasnaz jasnaz 17:30 11.12.2010

jinks jinks 18:47 11.12.2010

...

Da ali, paralelno sa razvojem i poboljšavanjem senzora čoveka (veštački sluh, veštački vid, možda čak i neka nova čula ... ustvari zar nove tehnologije u suštini i ne predstavljaju nove oblike čula pomoću kojih se putem nekih novih simboličkih pojmova i simboličkih značenja ostvarije novi vid komunikacije, na primer internet i njegove razne socijalne mreže ... uključujući i blog) biti potrebno i poboljšati sisteme koji te informacije obrađuju u mozgu.

Zar neko ne reče da su neka stanja koja se sada smatraju bolestima (na primer autizam, ili ko zna šta još već) upravo posledice hipersensa, prezasićenja i nemogućnosti obrade ogromne količine informacija koje dolaze u mozak. Zar se to ne bi desilo i ako veštački putem veštačkih senzora proizvedemo preotperećenje i veštački hipersens kod čoveka.

Možda se još uvek borimo da savladamo i deo onoga što nam čula dojavljuju, a možda se upravo na toj nesavršenosti čula, i neodredjenosti spoznaje koja nastaje iz te neodređenosti (pa i u ograničenoj količini informacija koje možemo da obradimo, i preko koje bi otišli u neka nestabilna psihička stanja) upravo i krije granica i mera koja čini ljude time što jesu.

Kako se ta granica pomera i menja, to je već neko drugo pitanje.

U elektronici šupljine rade posao, rade u društvu, rade ko zna gde.


Zar nekada tišina ne govori više od samih reči.
Milan Novković Milan Novković 19:17 11.12.2010

Re: ...

Zar se to ne bi desilo i ako veštački putem veštačkih senzora proizvedemo preotperećenje i veštački hipersens kod čoveka

To bi onda bio loš, nekontrolabilan sensor.

Kvalitet bi morao podrazumevati voljnu, seamless kontrolabilnost, kao što kontrolišemo ruku, nesvesno, bez nekog zamornog razmišljanja, da ne udara u tvrd zid nepotrebno, a da pomazi dete, kucu ili macu.

Mozak ume da bude zapanjujuće plastičan. Primer: radili eksperimenat gde su čoveku potpuno zatvoili oči nekim povezom i na nekoliko dana. Stavili mu kameru na čelo i svaki pixel je išao kao razlika električnog potencijala, mala baterijica, u jednoj matrici koja je stvavljena na jezik (ko je ikad stvljao bateriju od 4.5 ili 9 volti na jezik zna senzaciju, meni je slična nečemu jako slanom stavljenom na jezik.

Pokušaj interpretiranja signala je u početku bio veštački. I mozak se prevezivao da bi, priča ta osoba, posle nekog vremena okolina "videla" kao da je signal dolazio iz očiju, iako je bila jako gruba. I to viđenje je bilo nesvesno, "priorodno".

Ipak, u pravu si, zavisi i od osobe, imam i kontra primer - posle jedno 40 godina (ne sećam se tačno) povratili vid čoveku koji je oslepeo kad je bio 5 godina star.

Lepo, radosna vest, ali posle nekog vremena kaže čovek kako je lepo videti, ali je previše "bučno" i biti u mraku je još lepše.
jinks jinks 19:27 11.12.2010

Re: ...

Mozak ume da bude zapanjujuće plastičan.

Možda je sve stvar treninga (mozga). Možda se svi ovi novi oblici komunikacije (TV, knjige, internet) upravo i oslanjanu na ovu zapanjujuću plastičnost i prilagodljivost mozga (mogućnost da reorganizacijom struktuira potpuno nove tipove i forme informacija koje može da prenese ... tipa ne znam, na daljinu osećamo da je neko danas uspeo da shvati nešto što mu se kuva u glavi zadnjih 20 godina, dok smo ranije uspevali samo da shvatimo da je nešto uspeo trenutno da shvati, i slično).

Možda upravo ta sposobnost mozga da stabilno sa vremenom obrađuje informacije na sve više i više nivoa i jeste jedna od osnova evolucije. Ili možda samo sazrevanja čoveka, ali ko zna možda se ta nova razvijenija struktura mozga koju čovek uspe da razvije tokom života prenosi i sa generacije na generaciju.
background noise background noise 11:33 12.12.2010

Re: ...

Zar neko ne reče da su neka stanja koja se sada smatraju bolestima (na primer autizam, ili ko zna šta još već) upravo posledice hipersensa, prezasićenja i nemogućnosti obrade ogromne količine informacija koje dolaze u mozak. Zar se to ne bi desilo i ako veštački putem veštačkih senzora proizvedemo preotperećenje i veštački hipersens kod čoveka.


Koliko ja kapiram ne treba da ih obradjuje jedan mozak, odnosno mnogo vise informacija dobija svako od nas ali teret obrade informacija je distribuiran, cloud, informavore . . .
Milan Novković Milan Novković 23:44 12.12.2010

Re: ...

Možda je sve stvar treninga (mozga). Možda se svi ovi novi oblici komunikacije (TV, knjige, internet) upravo i oslanjanu na ovu zapanjujuću plastičnost i prilagodljivost mozga (mogućnost da reorganizacijom struktuira potpuno nove tipove i forme informacija koje može da prenese ... tipa ne znam, na daljinu osećamo da je neko danas uspeo da shvati nešto što mu se kuva u glavi zadnjih 20 godina, dok smo ranije uspevali samo da shvatimo da je nešto uspeo trenutno da shvati, i slično).

Sasvim sigurno. Genije mozga je uglavnom u uvezivanju.

Ako se dobro sećam nekik informacija neke osnovne puteve između regiona u mozgu nasledimo od roditelja, ali većina naše "pameti" je kasnije uvezivanje.

Koje je, uglavnom, rezultat izlaganja informacijama, radu, problemima.

Pa onda dođe strast, ljubav ka nečemu, nešto što nas okupira možda i dok ležimo zatvorenih očiju. To nezajažljivo interesovanje ka nečemu ume da nam uveže mozak bolje nego relativno vredan rad u živahnom, brzom, budnom okruženju, koji mi umemo da mentalno automatizujemo, pa svedemo na ponavljanje, ako nam takav posao nije dovoljno interesantan.
alselone alselone 18:50 11.12.2010

Preporuka Milane

Veoma zanimljiv blog.
Milan Novković Milan Novković 23:55 12.12.2010

Re: Preporuka Milane

Veoma zanimljiv blog

Zamisli taj dan kad deca budu u prvom osnovne iz geografije učili 30 prvih i najpopularnijih wormholes u našoj galaksiji, pa svaki mesec produženi vikend, sa nekim neobaveznim turnirima, na nekoj drugoj planeti
zilikaka zilikaka 19:18 11.12.2010

Tehnika

odjednom će ovaj prostor oko nas promrdati, oživeti i postati sve gušći, toliko gust i šaren da ćemo na trenutke da se osećamo samo kao prazne ljušture koje kobajagi imaju svest, ali svest, u stvari, možda ima samo okolina oko nas, dok smo mi privid

Mislim da nam (bar na ovom stupnju razvoja čoveka), ne preti opasnost od tehnike. Ona nam pruža samo neka sitna pomagala.
Sva sreća da smo toliko različiti da i sami sebi ne možemo da udesimo, a ne da to umesto nas čine nekakvi elektroni i slična bratija
Milan Novković Milan Novković 00:01 13.12.2010

Re: Tehnika

Ona nam pruža samo neka sitna pomagala.

Menja nas tehnika dosta, mi nju, ona nas, coevoluiramo.

Mi imamo svest, adaptiramo se, nama cool (dovoljno je da posmatramo decu kako im je tehnika najnormalnija stvar na svetu).

Tehnika nema svest i nije autonomna, ali će autonomna postati verovanto za deceniju dve. Autonoman u širem smislu, inteligentno-autonomna.

Naravno, još uvek ćemo mi da definišemo razvojne kanale.

Interesantna stvar sa autonomnim je da kod nas budi empatiju - biće zabava
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:14 11.12.2010

coctail party problem


Milan

"Ako se ne varam, pričao mi drug, nije tu kompjuter nešto prepametan, ovo svi već donekle umemo i bez opreme, ja umem sigurno, bubne opne možemo pomalo da pomeramo i zatežemo, iako nismo svesni, pa da budu osetljivije na nekoga ko nam se obraća u bučnoj diskoteci".


Ne zatežemo mi toliko bubne opne, koliko naš DSP mozak sve odradi na primljenom signalu. Ovo je inače dosta poznat problem u nauci (Independent Component Analysis) i nekoliko mojih kolega iz grupe se bavilo time u svojim PhD tezama. Problem je dakle da se iz proizvoljne smese nekorelisanih signala, o kojima ne znamo gotovo ništa, a koji dele zajednički pravac, frekvencijski opseg i statističke osobine, izdvoji željeni.

Ovo naš mozak i slušni aparat rade rutinski, ali kako stvoriti mašinu koja to može da izvede? Do sada je ovo uglavnom radjeno upotrebom DSP-jeva, ali je problem toliko računarski složen (skup), da su DSP-based pristupi uglavnom ograničeni na vrlo uskopojasne (sporopromenljive) signale. Ono što su moje kolege uradile je razdvajanje mikrotalasnih signala uz pomoć optical computing-a. Dakle, prebaci se stvar na lasere i onda se obrada to jest razdvajanje vrši u optičkom domenu. Ako nekoga ovo interesuje malo više, mogu i neke linkove da izbunarim. Inače, kad smo već kod špijunskih konotacija, eksperimentalni sistem koji to radi staje u jednu akt tašnu i zbog toga se interno zvao "Briefcase".

EDIT: evo ovde ima dobro mesto za početak, sa sve phd tezama, mislim za ultrageekove koji svraćaju na Milanov blog


gordanac gordanac 20:49 11.12.2010

mreže...

...kao u ribari, ribanje i ribarsko prigovaranje...storyteller je tako duboko umrežen u svima nama, da su ove tehnološke mreže samo divne, kreativne, neophodne i čudesne varijacije te "prve mreže" u kojoj smo svi - pričama i mrežom kolektivnog pamćenja(i samo neka se umrežava i domrežava!)

I umrežavaće se sve, osim dve stvari:
1. imaginacija
2. "...za drugoga zaručena, a za mene naručena od Boga...moja lakonoga"
(to "umrežit` niko ne mož`" )

jinks jinks 12:03 12.12.2010

Re: mreže...

gordanac
...kao u ribari, ribanje i ribarsko prigovaranje...storyteller je tako duboko umrežen u svima nama, da su ove tehnološke mreže samo divne, kreativne, neophodne i čudesne varijacije te "prve mreže" u kojoj smo svi - pričama i mrežom kolektivnog pamćenja(i samo neka se umrežava i domrežava!) I umrežavaće se sve, osim dve stvari:1. imaginacija2. "...za drugoga zaručena, a za mene naručena od Boga...moja lakonoga"(to "umrežit` niko ne mož`" )


Možda mreža o kojoj pričate predstavlja jednu ogromnu, savršeno simetričnu mandalu, koja se stalno naizgled usložnjava ili uprošćuje (ali uvek, naizgled, ostaje savršeno simetrična).

Jedino što imaginacija možda predstavlja onaj jedan čvorić u tepihu koji čitavo na prvi pogled simetrično tkanje čini nesimetričnim.

I to je deo viševekovnog zanata tkača persijskih tepiha, koji u njihovom naizgled savršeno simetričnom tkanju uvek ostave jedan nesimetričan čvor. Što, u njihovoj kulturi, kažu "Samo A... može da izatka savršeno simetričan tepih"
Milan Novković Milan Novković 18:47 12.12.2010

Re: mreže...

Neki bi za ovaj "sexual activity" region imali samo jednu tačku pa rekli "sexual activity neuron"

"Operating Systems" region je skoro sigurno atrofirao poslednjih par decenija, dok je "Science Fiction" on the boil
fixxerus fixxerus 21:10 11.12.2010

praznim hotom po šupljem dogu:.








pre samo par meseci
!gospode
kako je teško biti
dok žudiš da dohvatiš smisao
izražavajući potrebu za prisustvo svog razloga za postojanje
budite tamo pre 8.. bejasmo.. na ulazu u onkološki, 20ak anđela krvnički puše
ah, nigde se tako strasno ne puši kao ispred tog instituta
tetka veri nešto nije dobro.. tu sam da joj se nađem.. grejem.. budem pametan
ja.. na jednom takvom mestu.. sa toliko bola
gde je mnogima frka da te u prolazu pogledaju u oči.. da se ne prepoznate
uzalud.. svi se poznajemo!. svi
na prvom spratu, a pre ulaska u pidžamu, na nekakvom širokom podestu od stepeništa:
otrgnutih pet redova rashodovanih drvenih stolica iz starog muzeja kinoteke
kakav kadar.. to nema ni kod ranog fasbindera.. sedimo i čekamo
satima.. nešto.. nekog.. uglavnom žene i po koji zaljubljeni muž
moja tetka i njen ja.. pravim se pametan.. ćutim
dolazimo do jednog od glavnih hirurga.. pred kojim čak i kapadžija skidam kapu
a vi, zašto želite da vas baš ja operišem
eh,čula sam da
ste vi od onih koji vole više da radikalno seku nego da zrače
tačno je.. po ovim nalazima, ja bih vam desnu skroz isekao a oko leve bi
nešto pokušao da spasim
profesore DŽ, molim vas isecite obe.. žuri mi se, znate.. dolazi mi uskoro unuče
pa da se nađem
a i dosta je bilo.. dosta su i služile.. izgubila se funkcija
ma ne ne treba nikakva protetika, mog branka odavno nema
super ste žena vi, vera
nego vi mladiću, što plačete
ma pustite doktore njega.. on vam je ko gogen: stalno vidi neke obnažene devojke na belim konjima
ah,još jedan pobunjenik protiv krhkih uslovnosti umorne civilizacije
čuvajte se,mladiću: feministkinje do dan danas ne mogu
gogenu da oproste maloletne ljubavnice, kojima se on otvoreno hvalisao u svojim opširnim
književnim pokušajima
možda ste najbolji hirurg al dijagnostičar nikakav.. slabost su mi upravo srednje-žalosne
feministkinje, a za ono mladiću-posebno imate piće!
posle, uz piće u njegovom kabinetu, pričam mu o tetka veri i o tome kakva je nekad bila riba
al i sada je moćna, kaže dr..
taj pogled i način na koji mi je zadržala ruku u rukovanju, prilikom upoznavanja.. mmmmm
simbol opasnosti razne
znate, po tačnoj formuli averinceva, simbol
nije drugo do - ravnoteža sadržaja i forme.. tajna ovog pariteta je, možda
ono najsloženije u životu.. ako prevlada smisao, ostajete s alegorijom
ako pobedi forma - tu vam je apstrakcija
samo ona ravnoteža igrača na žici,dovodi do neprevodive igre spoja
vidljivog i nevidljivog, lepote i dubine, prirodnog i natprirodnog
pune šupljine i prazne punoće
realnosti i istine skrivene iza nje
nego hoćete li još jedno piće, znate ona je u poodmaklom stadijumu
uh..
ja u stvari ne pijem..
ni ja.. al za tetka veru..
eh,kad bi ste znali kako je izgledala nekad u džemperu.. a ispod brus sa otsečenim
vrhovima, tako da mogu bradavice da kažu svoje.. eh.. ajd živeli
nego jeste li znali, da je gogen bio inspirisan malarmeovim vapajima za slobodom
u trenucima dok je s porodicom i poslom bio prikovan uz kućno ognjište
gogen je otišao na ta južna mora o kojima je ovaj cvileo:

avaj
tuguje telo!
pročitah sve knjige
oh
pobeći tamo gde ptice bez brige
lete iznad moooooora
u neboooooo viiiiisssoooookkko

p.s:
ovih dana, ovih dana
najluđi par desperadosa po bg bolnicama, moja tetka i ja
ona luda po prirodi i od morfijuma
ja lud po sebi i od besova raznih
nigde neće da je prime u bolnicu da umre
kod kuće došlo unuče, nije za umiranje
jedva nekako naručili pa najzad kupili invalidska kolica
isparila u trenu u gradskoj bolnici na prijemu u internoj
mada smanjila mi se vera na 30tak kila pa mogu na rukama da je nosim
prošle srede, vraćasmo se iz neke od uzaludnih misija
i u trenutku obostrane prisebnosti tetka mi reče: kako ću "gore" pred mog branka ovakva?!
kakva, pitam?.
pa ovakva sprćkana, bez sisa, šaka jada al sa dubokim borama?.
ih bre tetka: branko ima te dobije ko novu u toj dimenziji
a jesu smislili neku čarobnu kremu u novoj samiški tamo prekoputa pijace?
aj da vidimo
odnesem je do novog, izdrkanog maxija, turim je u ona kolica za bakaluk
pa udri špartanje međ gondole
na kasi jedva skupismo 2soma i 400dindži za neku kremu sa xijelurinskom kiselinom
kasirka mi prepoznala tetku pa je upita, šta je s vama gospavera?
pojede me sranje, svojom šupljinom
eto


p.p.s:
zatežem bubnjiće
čujem je
al je više ne vidim
jinks jinks 18:44 12.12.2010

Re: praznim hotom po šupljem dogu:.

simbol opasnosti razne
znate, po tačnoj formuli averinceva, simbol
nije drugo do - ravnoteža sadržaja i forme.. tajna ovog pariteta je, možda
ono najsloženije u životu.. ako prevlada smisao, ostajete s alegorijom
ako pobedi forma - tu vam je apstrakcija
samo ona ravnoteža igrača na žici,dovodi do neprevodive igre spoja
vidljivog i nevidljivog, lepote i dubine, prirodnog i natprirodnog
pune šupljine i prazne punoće
realnosti i istine skrivene iza nje

Još sada samo ovo treba pokušati pa razumeti.

Ili to može da razume samo onaj koji to odmah razume.
Kazezoze Kazezoze 19:58 12.12.2010

Re: praznim hotom po šupljem dogu:.

jinks
simbol opasnosti razne
znate, po tačnoj formuli averinceva, simbol
nije drugo do - ravnoteža sadržaja i forme.. tajna ovog pariteta je, možda
ono najsloženije u životu.. ako prevlada smisao, ostajete s alegorijom
ako pobedi forma - tu vam je apstrakcija
samo ona ravnoteža igrača na žici,dovodi do neprevodive igre spoja
vidljivog i nevidljivog, lepote i dubine, prirodnog i natprirodnog
pune šupljine i prazne punoće
realnosti i istine skrivene iza nje

Još sada samo ovo treba pokušati pa razumeti.

Ili to može da razume samo onaj koji to odmah razume.

nije teško ako shvatiš pojam punoće i praznine, odnosno, ako shvatiš da je punoća iluzorna, a ona predstavlja sve ono što vidimo oko sebe, dok je praznina stvarna, a nju golim okom ne možemo videti...
jinks jinks 20:13 12.12.2010

Re: praznim hotom po šupljem dogu:.

Ali šta onda predstavlja simbol. O kakvoj se tu ravnoteži radi, i kako ona nastaje ... kao posledica čega ona nastaje.
Kazezoze Kazezoze 20:33 12.12.2010

Re: praznim hotom po šupljem dogu:.

jinks
Ali šta onda predstavlja simbol. O kakvoj se tu ravnoteži radi, i kako ona nastaje ... kao posledica čega ona nastaje.

simbol mu dođe kao nešto što spaja ova dva pojma. simbol je neutralan, to jest ne može da utiče samo na jedan pojam, ali bi se bez tog neutralnog pojma, ova druga dva pojma stalno vrtila u krug bez mogućnosti da se susretnu. simbol je tačka koja balans čini mogućim...
Milan Novković Milan Novković 22:50 12.12.2010

Out of body...

ravnoteža sadržaja i forme

...form

(tvoja stara ilustracija, ako se dobro sećam, uz tvoju poeziju, gde joj je i mesto)

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 08:59 13.12.2010

Re: Out of body...

(tvoja stara ilustracija, ako se dobro sećam, uz tvoju poeziju, gde joj je i mesto)

jeste, jeste,
pamtiš ko....
...čovek.

u prilog:
u m r e ž a v a nj e
jinks jinks 09:03 13.12.2010

Re: Out of body...

Genijalno
jinks jinks 09:03 13.12.2010

Re: Out of body...

Genijalno
jinks jinks 09:14 13.12.2010

Re: Out of body...

u prilog:
u m r e ž a v a nj e

Ако је циљ мреже да својим дискретним квантима искорелизује и искфантификује, односно простије речено да упеца рибу ... да дигитализује, што симболише мрежа са својим дискретним распоредом потке ограничених димензија, континуални, аналогни свет који симболише риба ... која је онда сврха мреже у животу рибе (односно какве користи има континуални свет, реална суштина, од форме мреже).

И шта одређује форму мреже ... ограничени капацитети, ментални, стручни, енергетски ... иначе би могли да направите идеалну мрежу која би све живо у себи могла да похвата. А опет то се из неког разлога не дешава.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:03 14.12.2010

Re: Out of body...

Ако је циљ мреже да

fenomenalno je što fotku možeš da posmatraš iz više ćoškova, iliti praznina koje nikuda ne idu, a ti odeeeee...
jedna od lepših strana mreže (a bez ikakvog fatanja, sem samofatanja,samopecanja - a ne: samoapšenja), je mogućnost broja interpretacija.
dok sam tragala za fotkom koju bih zakačila, inicijalna misao mi je bila - jednostavnost.
i onda na pitanje:

И шта одређује форму мреже ...


ne moraš ni da pokušaš da daš odgovor,
jer ona nikada sve živo neće moći da pohvata.

možda je pravo pitanje:

опет то се из неког разлога не дешава.


i možda je u tome i lepota življenja.

:)

a vidi ovu safety net

jinks jinks 09:24 14.12.2010

Re: Out of body...

Malo da filozofiram ... kakvo jedinstvo suprotnosti

Negde sam skoro pročitao da je voda simbol ženskog principa (slično kao i Mesec) odnosno razmišlanja koje nalazi neodređenosti u logici i formi (mreže na primer) ...

Po slici, imamo određenu mrežu sa kapljicama neodređenosti na svakoj liniji mreže. Možda ste zato i rekli da je ovo safety net, ustvari možda je svaki net baš takav kakvim ga prikazuje ova slika (zar praznina u mreži i ne simboliše neki oblik neodređenosti, kroz koji još uvek može da se provuče poneka živuljka).

Opet, po ovoj slici kapljice vode bi mogle da bude i simbol života, ali opet na neki čudan način i neki na prvi pogled neshvatljiv način, možda i mreža doprinosi životu.
jinks jinks 09:59 14.12.2010

Re: Out of body...

Ustvari, možda je deo odgovora na pitanje uloge mreže u životu dao i sam autor u naslovu bloga.

Ponekad sam se pitao, gledajući Star Trek, upravo u vezi sa tim beam apovanjem, da bi takva neka mašina morala da bude sposobna da u potpunosti izmodeluje sve aspekte nekog čoveka, da u formi informacije prenese taj model na neko drugo mesto, i da opet na tom drugom mestu rekonstruiše čoveka na osnovu tih informacija.

Sad, to beam apovanje ne može da bude idealno, možda se ipak ti ljudi na neki način pročiste, od stvari koje nisu bili sposobni da izmodeluju, odnosno da prepoznaju jedni u drugima.

Ali opet možda to prečišćavanje iz jednog ugla predstavlja problem iz drugog, na način na koji je to prikazano u Star Treku, zbog toga što čovek ipak izgleda da ne može do kraja da izmodeluje svu neodređenost koju nosi u sebi, koja je možda upravo i izvor ideja koje mu pomažu da se menja. Možda je mreža u svoj svojoj kompleksnosti upravo pokušaj da se ta neodređenost izmodeluje i izkompenzuje (ukoliko se radi o nedostatku, supljini sto kaze autor bloga ... a sta se u mrezi desava kada se radi o visku, da li ga ona preuzima i distribuira dalje gde treba).

Ako bi, na primer, Star Trek uspeo da izmodeluje tu neodređenost, onda ona ne bi bila više neodređenost, i čovečanstvo bi se zakucalo na likovima iz serije.
background noise background noise 22:54 11.12.2010

Vidim ja da nema nikoga

I da se supljina krece . . . bliska mi je tema, iz nekih davnih skolskih razloga . . . elem sam se setio teorije etra, potpuno negativno definisane, a tako popularne u 19-om veku . . . posto se zvuk prostirao kroz vazduh, talasi kroz vodu, i svetlost je morala da se prostire kroz nesto, barem naucnici nisu mogli da se pomire sa mogucnoscu da prostire kroz nista . . .

Pa je etar bio bez mase, bez mirisa, bez boje . . . nijedna pozitivna odrednica za nesto cije je postojenje smatrano neminovnim . . . rupa jedna na sve strane i u njoj nesto nista . . .

Opet me vraca na misli o potrebi ljudi da dele na crno-belo, dobro-zlo, nesto-nista . . . ostade nam izreka da se talasi prostiru korz etar, sinonim za prostor u savremenom govoru . . .

Meni ne smeta, ako je posledica misli delanje, razvoj, ili taj novi zvrjeci prostor zbivanja, neka ljustura misli ostane u muzeju, mozda kao recenica u nekoj prasnjavoj knjizi koju tek poneko procita . . .
myredneckself myredneckself 01:45 12.12.2010

Beam me up Scotty

Milan Novković
Još će što heroji što polu-heroji jedne generacije da se koprcaju u svemu ovome i da se opiru, ali sledećoj generaciji će to biti normalno ...

Stvarno, koliko smo daleko od teleportacije?
Neki dan kad me zaustavila saobraćajna kontrola, samo Scotty me mogao spasiti
demarti demarti 13:59 12.12.2010

Re: Beam me up Scotty

Meni se čini da smo predaleko, ali ne zbog naučnih i tehničkih ograničenja.

Prosto ako bi teleportacija bila moguća ne vidm na koji način bi bilo sprečeno da osoba bude teleportovana X puta. Da bih bio jasniji, npr osboba udje u telport i pojavi se u mestu A i mestu B ili se dva puta pojavi u mestu A. Čudno mi je što nigde (možda nisam dovoljno tražio) nisam naišao na ovakav problem koji bi bio posledica teleportacije.

Onako kako je teleportacija u popularnoj literaturi predstavljena se ne razlikuje od copy/paste.
Milan Novković Milan Novković 23:09 12.12.2010

Feeling ...

Neki dan kad me zaustavila saobraćajna kontrola, samo Scotty me mogao spasiti

... the freedom!

Ako ne Scotty, a ono Dekartov Demon

Zamisli scenu: jednog dana ti zamoliš demona da ti uradi rendering tela, tvoga i partnerovog (teksure, gestove i slično) kao na slici dole, pa gestove, mekoću-tvrdocu-oštrinu pokreta i tranzicija. Pa okolinu, sve je kao realno i ti si u tome, gde se vide i potezi četkica umetnika.

Svest je tu, tu je i telo, sve je realno, manje više isto samo malo drugačije, kao na slici dole, tu je i partner, duhovno isti, telesno u ovom novom "kostimu", odabranom za ovo veče

mirelarado mirelarado 00:18 13.12.2010

Re: Feeling ...

Може и овако:

gordanac gordanac 00:32 13.12.2010

: Feeling ...

...jok tako...
jedino - ovako:

mirelarado mirelarado 00:43 13.12.2010

Re: : Feeling ...

gordanac
...jok tako...
jedino - ovako:


А овај танго? Ма, сигурно може.


gordanac gordanac 01:08 13.12.2010

:)

Може!
Танго (свакоразни) је једна од најбољих "умрежености" која се уопште може замислити (и извести), тако ја мислим:

mirelarado mirelarado 01:17 13.12.2010

Re: :)

gordanac
Може!
Танго (свакоразни) је једна од најбољих "умрежености" која се уопште може замислити (и извести), тако ја мислим.


Свакако и једна од најлепших "умрежености".


gordanac gordanac 01:17 13.12.2010

умрежени:



...танго style...
jinks jinks 09:53 13.12.2010

Re: :)

Танго (свакоразни) је једна од најбољих "умрежености" која се уопште може замислити (и извести)

Шта онда горови Либертанго



Да се уствари ради о мрежи (правилима која на први поглед ограничавају и усмеравају) која ограничавањем уствари ослобађа, како каже име танга.
jasnaz jasnaz 10:13 14.12.2010

: dodir senke :

4krofnica 4krofnica 14:59 12.12.2010

asocijacija


i ovo mu dodje neka vrsta 'umrezavanja',

potpuno neverovatna vest, prosto je smesno koliko trenutni sok i neverica kroz samo koju godinu postaje potpuno normalna stvar...posle price da ce biti od koristi ljudima u terapeutske svrhe, sledeci korak je mogucnost homoseksualaca da prave bioloske potomke, ocuvanje nekih ugrozenih vrsta (nazalost za mog miljenog dodoa je kasno)

sve se odvija neverovatnom brzinom.

( ovo plasi ali i ohrabruje!)


Edit: ovaj moj komentar dodje kao off-topic no meni sve to spada u SF, tehnologija i naucna istrazivanja nezaustavljivo napreduju. genetska ili tehnoloska.
Milan Novković Milan Novković 23:24 12.12.2010

Re: asocijacija

nazalost za mog miljenog dodoa je kasno

Ja mislim da će Dodo među prvima biti povraćen iz mrtvih, bukvalno.

Could scientists resurrect the dodo bird?
gordanac gordanac 23:31 12.12.2010

: asocijacija & kontemplacija...

Milan Novković
nazalost za mog miljenog dodoa je kasno

Ja mislim da će Dodo među prvima biti povraćen iz mrtvih, bukvalno.

Could scientists resurrect the dodo bird?


nope
meknows


Milan Novković Milan Novković 23:46 12.12.2010

Re: : asocijacija & kontemplacija...

nope
meknows

Meka ćemo da vežemo za radijator da se smiri malo
gordanac gordanac 00:13 13.12.2010

Re: : asocijacija & kontemplacija...

Milan Novković
nope
meknows

Meka ćemo da vežemo za radijator da se smiri malo


:)))))))))))))
nema šansi!

ta ti se ne smiruje, nikad, niti se smirit` dade, voila:



Ali - uvek možeš i da je nacrtaš, vezanu za radijator, (crtanje smiruje) u dva koraka, sasvim lako sa ovim uputstvom (takva su nam ponekad i uputstva za - umrežavanja):




vishnja92 vishnja92 01:05 14.12.2010

ceo ovaj blog

kako se otvori frižider sladoled može da vam kaže kako ga treba danas pojesti da se ne bi pokvario.

da bi nam saopstio da cemo jednog dana svi biti debeli?

bez sale. super je tekst, samo ja ne umem to da komentarisem bez lozenja, pa posle editujem jer me blam, i tako :)
Milan Novković Milan Novković 12:29 15.12.2010

IBM supercomputer set for Jeopardy quiz ..

... show showdown

Ja nemam pojma ša je Jeopardy kviz pa kopiram (Watson je kompjuterski program od iste, ili slične grupe autora koji su se vrteli oko šahovskog programa što je igrao protiv Kasparova):

The aim is to have Watson, which was named after IBM's founder Thomas J Watson, to mimic human intelligence by deciphering and answering questions without being connected to the internet.

Watson is a new question-answering system based on natural language.

"What I see is the potential for computers to help us with our tremendous frustration in dealing with the huge glut of information that is doubling every year," said Dr Ferrucci.

"Just imagine being able to converse with a computer in an intelligent dialogue to help you understand and leverage all that information out there, so that people can focus on solving their problem and not get overwhelmed by information. That is what Watson is about."

IBM said that the technology could be applied in a number of areas such as health care for accurately diagnosing patients, parsing legal documents, or to solve customer problems at technical support centres.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana