Društvo| Sport

Nacionalne penzije, kome kako, zašto i odakle?

Milan Karagaća RSS / 08.12.2010. u 13:16

Sve čestitke našim teniserima za pobedu kojoj se svako normalan obradovao. Razumljivo je i slavlje ispred skupštine koje je “kao i uvek spontano” Ukusi su različiti pa  ne bih ulazio u umetnički dojam priredbe, koreografiju, parola i nadmetanje u pokazivanju koliko smo kao nacija dominantni u svakom pogledu, a ne samo u tenisu.

Ono o čemu bih ja malo prodivanio je kako političari licemerno prisvajaju uspehe naših sportista i koriste ih za lično promovisanje i promovisanje svojih stranaka, razbacujući se novcem poreskih obveznika , a pre svega o tzv.nacionalnim penzijama uopšte.

Ministarka podeli premije i nacionalne penzije,  oni podigoše tri prsta otpevaše nešto ali ne pade im na pamet da barem deo premije daju za Kraljevo, a i to bi bilo patriotski.I pored euforije, u narodu ima dosta i  kritike oko dodele nacionalnih penzija.

Rizikujući da  mi se spočita da sam nepatriota , da omalovažavam naše nacionalne heroje kojima je Srbija iznad svega, «koji su srpsko ime i Srbiju uzdigli do nebesa», ipak ću postaviti jeretičko pitanje. Dakle, o opravdanosti razbacivanja sa nacionalnim penzijama a od novca poreskih obveznika i način na koji se rangiraju medalje. Po čemu su oni srednjoškolci koji su osvojili zlatnu medalju manje važni od tenisera. Zašto oni ne dobiše premije barem u iznosu polovine koje su dobili teniseri. Zašto i njima ne odrediše penzije.Slažem se da se daju razumne premije, odlikovanja, povelje ali ako nekome treba plaćati zato što digne tri prsta posle pobede koja mu donosi inače ogromne pare i rang na svetskoj listi.

Opredelenje za bavljenje sportom kod nas je lična stvar i, izuzev nekoliko sportova, sve je motivisano isključivo što većom i što bržom zaradom. Zarad toga se zapostavi i škola i sve drugo.Postaju mladići i devojke  zaista vrhunski sportisti i vrhunski zarađuju, primer su teniseri, fudbaleri, košarkaši, za razliku od recimo atletičara koji tokom cele karijere ne zarade kao ovi tokom jedne sezone. Pa isto se odnosi i na glumce i druge estradne ličnosti koje takođe dobijaju tzv. nacionalne penzije. Pa valjda su tokom radnog veka uplaćivali u penzioni fond.

Niko normalan neće niti ko ima pravo da uopšte sumnja u to da se  naši sportisti bore za nacinalne boje i da je svakom od njih mnogo draže kad pobede nego bilo kom ministru ili građaninu.E sada ima raznih vrsta sportista, a glavna razlika je da li nastupaju pred publikom pa po tom osnovu zarađuju od ulaznica, pa transfera ili su to šahisti, strelci koji nastupaju ređe i bez publike. Niko normalan ne može da tvrdi da se teniseri više bore za nacionalni ponos od atletičara, šahista , karatista, stonotenisera i drugih.Normalno je da se za osvojene medalje daju premije ali baš penzije, to je malo navučeno jer kako neko da dobije penziju ako nije uplaćivao u penzioni fond, a pogotovo ako , ako je verovati, ne plaćaju ni porez na zaradu već to čine u drugim državama. Pa neka im te države gde plaćaju porez daju i penzije.

U nekadašnjoj Istočnoj Nemačkoj koja je bila sportska velesila, spotisti su imali status zaposlenih ili kao članovi klubova ili ako su već radili primali su platu tog radnog mesta a zapravo trenirali i bavili se spotrom. Kada su završili karijeru vraćali su se svojim profesijama. Takođe, poklanjala se pažnja i da pored bavljenja sporta završe i neku školu.

Ovom prilikom ne bih ulazio u to šta je sve država u poslednjih nekoliko godina plaćala od novca poreskih obveznika i ne pitajući ih za to.



Komentari (91)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 13:39 08.12.2010

1.

Preporuka
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:43 08.12.2010

Re: 1.

maca22
Preporuka

hvala Vam.
Sepulturero Sepulturero 21:20 08.12.2010

Re: 1.

maca22
Preporuka


Такође.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 13:43 08.12.2010

Zašto naučnici odlaze

Svaka čast teniserima. Od srca čestitam. To je zaista veliki uspeh i treba ih nagraditi.

Ali:
Milan Karagaća
Po čemu su oni srednjoškolci koji su osvojili zlatnu medalju manje važni od...

Upravo tako, odlično pitanje!

E pa zato ta talentovana i marljiva deca listom odoše iz zemlje, dok se po novinama i ostalim medijima pitaju "zašto" i ne nude ništa kao "zato".

Vidite slučaj Matematičke gimnazije. Deca iz ove škole osvajaju brojne medalje (zlatne, srebrne i bronzane) na Olimpijadama iz matematike, programiranja, fizike... ali niko da se seti da im da pristojnu nagradu ili priznanje. A tek nacionalne penzije, ko o tome uopšte i razmišlja.

Zato smo tu gde jesmo u nauci, nismo na Šangajskoj listi itd... Mogao bih da nabrajam unedogled.
mariopan mariopan 13:55 08.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

Joj, to je prvo što sam pomislila.
Zašto bre?
Pa oni imaju, oni zarade toliko da im to ne treba?
Zar nije dovoljna ona nagrada, i svi oni aplauzi svih nas?
I nisu oni to tražili, što je najgore, to sada i njih srozava a nisu se pitali?
Pa dobro, bre, odakle?

A svaka im čast, i ja im čestitam od srca

A za studente nemaju ?
tgjmjktvj tgjmjktvj 16:28 08.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

Hm,

zamisljam agencijsku vest kako je dogadjaj rekordne gledanosti na RTS bio resavanje 5. zadatka na matematickoj olimpijadi u kome je mladi Teodor fon Burg primenom trojnog integrala prosto oduvao talentovanog kineza i time doneo Srbiji odlucujuci poen za pobedu nad premocnim kinezima.

Epilog: Mladi Teodor ostaje bez stipendije jer je uvredio prijateljsku Kinu.

Tadic se izvinio prijateljskom kineskom narodu uz objasnjenje da ne zna sta ce sa tim mladim pametnim ljudima...
Out of Beirut Out of Beirut 21:21 08.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

Vidite slučaj Matematičke gimnazije. Deca iz ove škole osvajaju brojne medalje (zlatne, srebrne i bronzane) na Olimpijadama iz matematike, programiranja, fizike... ali niko da se seti da im da pristojnu nagradu ili priznanje. A tek nacionalne penzije, ko o tome uopšte i razmišlja. Zato smo tu gde jesmo u nauci, nismo na Šangajskoj listi itd


Pogledajte ovaj video -



Ne, ne kazem sta je u pravu a sta nije - prerano je za zakljucivanje. Na linku se govori o naucnim dokazima za jedan veoma nekonvencionalan stav:

Za sve poslove koji traze bar rudimentarne kognitivne sposobnosti:
STO VECA NAGRADA, TO SLABIJI REZULTATI.
dolybell92 dolybell92 00:18 09.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

Dobro to znamo,
ali ni OVI SPORTISTI nisu ovde...
i oni su otišli...svratiće po lovu, jednog dana,
a možda i nikad... a i nije neka lova.

Na osnovu čega dobijaju Nacionalnu penziju - pojma nemam,
kad nisu ovdašnji poreski obveznici ?


ps. Pobeda je OK i nagrada, 'ajde ... ne brinite,
sportisti nagrade dobijaju na poček...
nekad u budućnosti...kad bude para...
poznato mi je to jako dobro.
ivana23 ivana23 00:23 09.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

dolybell92
Dobro to znamo,ali ni OVI SPORTISTI nisu ovde...i oni su otišli...svratiće po lovu, jednog dana,a možda i nikad... a i nije neka lova. Na osnovu čega dobijaju Nacionalnu penziju - pojma nemam,kad nisu ovdašnji poreski obveznici ?ps. Pobeda je OK i nagrada, 'ajde ... ne brinite,sportisti nagrade dobijaju na poček... nekad u budućnosti...kad bude para...poznato mi je to jako dobro.

Viktor, Janko i Zimonjic su sa prebivalistem u Beogradu.
Moze da se proveri na ATP sajtu.
iris.davidovich iris.davidovich 05:32 09.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

A za studente nemaju ?

nemaju, mariopan, a i da imaju, odakle im? (vic sa cigama)
dolybell92 dolybell92 09:36 09.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

Koliko znam, Zimonja je u Miami, FL.
ivana23 ivana23 10:04 09.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

dolybell92
Koliko znam, Zimonja je u Miami, FL.


Uljudno sam preporucila da se proveri na ATP sajtu.

Residence: Belgrade, Serbia
NNN NNN 13:29 09.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

Viktor, Janko i Zimonjic su sa prebivalistem u Beogradu.
Moze da se proveri na ATP sajtu.
Ivana,
trenutno nisu bitne činjenice,
sada ovde pljujemo po teniserima!

Uzgred osvajanje Dejvis Kupa donisi 6 puta više novca, nego što su oni dobili (obećanje) za premije.

Ps. ni Janko Tipsarević nije dobio nagradu (stipendiju, penziju...) od države kad je pobedio u juniorskoj konkurenciji Australian Open-u, ali ni to nije bitno jer ovde se trenutno mešaju babe i žabe.

Pps. Ne znam da li je istina (pošto političarima ne verujem, ali ministarka omladine i sporta tvrdi) da je Teodor van Burg dobio više od milion dinara nekih nagrada i stipendija od države, za uspeh na nekoj od prošlih matematičkih olimpijada (to je vest od pre godinu i po)
- i treba da dobije!
Teodor kaže da će da napusti Srbiju.
- i treba da napusti, treba da studira tamo gde će moći najviše da napreduje i da radi tamo gde će njogov rad najviše moći da se iskoristi.

E sad...

Da li se Karagaća ovako borio i za ukidanje boračkih penzija i sličnih stvari koje je narod nekad plaćao (valjda su se borci borili za slobodu)?
Evo sad nas čak poziva da se ugledamo i na Istočnu Nemačku.
A uz to, ovde može i da se sazna šta kome pada na pamet i kako ko treba da potroši pare.

(a baš sam prethodnih dana, tj. na prethodnih bar blogova počeo da se slažem sa njim u svemu, ali sve ima kraj )
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:05 09.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

Da li se Karagaća ovako borio i za ukidanje boračkih penzija i sličnih stvari koje je narod nekad plaćao (valjda su se borci borili za slobodu)?.


ovo je malo nekorektno.Ako je Vama opravdanje za jednu glupost druga,onda je pristup pogrešan.Da budemo i sasvim korektni u onoj SFRJ bilo je oko 3.000 i nesto nosilaca Karađorđeve zvezde,oko 1800 nosilaca Ordena narodnog heroja i oko 26.000 nosilaca Spomenice borca od 1941.godine.Po tom osnovu su imali odgovarajuce privilegije kao št je prednost za lečilište i banje, kod lekara i imali su neki dodatak na ta odlikovanja što nikako nisu bile penzije.Penzije su imali ili nisu zavisno da li su je zaradili.Boračka penzija je značila uvećanje penzije za borački dodatak.A moraćete priznati da nije ista zasluga za državu i narod onih koji su se borili za njenu slobodu i onih koji u toj slobodi postižu vrhunske sportstke i rezultate u kulturi i umetnosti.Pa još malo pa ćemo imati po tom osnovu veći broj nacionalih penzija nego što je bilo dodataka na orden Karađorđeve zvezde ili Narodnog heroja.
Što se tiče primera Istočne Nemačke izgleda se nismo razumeli, jer ovo što se radi radila je DDR i sada rade S.Koreja i Kina.
Pogledajte spisak ko sve kod nas prima nacionalnu penziju poa se sami uverite da li je to to ili se devalvira.
NNN NNN 18:06 09.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

Pa morao sam malo da gurnem prst u oko

Ovi sportisti su učini više za Srbiju, nego svi političari zajedno (pa opet sportisti od države dobijaju hiljadama puta manje od političara) + nisu ovi teniseri krivi za devalvaciju titule zaslužni građanin.
Ono što svakome bode oči je što se političari utrkuju ko će da bude veći džek ali isključivo tuđim parama.
Teniseri su mnogo više zaradili nego što će da dobiju, a i to što će da dobiju nisu ni tražili, tako da nema potrebe da ih optužujemo za bilo šta, onda to izgleda samo kao praktikovanje najomiljenijeg srpskog sporta - pljuvanja u vis (zavist prema svakome ko je uspešan i priznat) tipa: serem im se u titulu - šta ja imam od toga!?(samo biranijim rečima).
Onaj ko ne zna šta ima - taj i nema ništa, onaj ko ima nešto trebalo bi da bude prezadovoljan time s obzirom koliko je uložio (skoro ništa).

A vidim da ovde ima toliko omalovažavanja i gluposti (neki lik nabio preko 50 godina u dupe i opet lupa gluposti tipa "Sve sto treba da naucite je da pikate,sutate,bacate,ili sta god vec da radite sa loptom ili nekim drugim sportskim rekvizitom!" ) - Za vrhunske sportske rezultate treba ogroman talenat i mnogo godina teškog rada, pa to opet nije ni najmanja garancija da će se stići do vrha.
Npr:
- Sale Đorđević je kao klinac zimi čistio sneg sa terena da bi mogao da trenira,
- Braća Grbić su kao klinci u 6 ujutro imali trening, pa posle toga u školu
- Novak trenira po ceo dan još od kad je bio manji od reketa (ima radnih sati sigurno više nego prosečan Srbin koji je stekao staž za penziju!)
Prvonabrojani su nasledili odlične gene, a u Novaka je porodica ulagala novac, ali pre svega tu stoji veliko odricanje i ogroman rad - nikome nije palo s neba.
Najveći dobitak od tih sportista je što se deca ugledaju na njih i bave se sportom i dobijaju neku nadu da će im se rad isplatiti (a uzgred, oni šalju najpozitivniju sliku koju svet ima o ovoj državi).
background noise background noise 21:51 09.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

Ovi sportisti su učini više za Srbiju, nego svi političari zajedno (pa opet sportisti od države dobijaju hiljadama puta manje od političara) + nisu ovi teniseri krivi za devalvaciju titule zaslužni građanin.


wintermute wintermute 09:04 10.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

NNN
Pa morao sam malo da gurnem prst u oko

Ovi sportisti su učini više za Srbiju, nego svi političari zajedno .


Baš me interesuje kako? Jel se Srbiji popravila ekonomija nakon pobede tenisera? Jesu li se magično izgradili putevi nakon pobede plivača? Jesu li se pojavile nove bolnice nakon pobede štatijaznam još nekog sportiste? Ja samo vidim da se time što im se daje penzija i premije smanjuje budžet države koja ionako nema para za važnije stvari.
Lepo je kad neko pobedi u nekom takmičenju, ali nemojmo praviti nacionalne heroje od toga. Pada mi na pamet nacionalno slavlje koje je valjda Iran ili Irak napravio na nekom prvenstvu (ili to beše olimpijada?) kada pobediše Ameriku u fudbalu. Kada neko nema čime da se diči onda hajde da minorne stvari poput pobede nekog sportiste proglasimo za najvažniju stvar koja je ovoj državi potrebna.

Milan Karagaća Milan Karagaća 10:11 10.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

wintermute
NNN
Pa morao sam malo da gurnem prst u oko

Ovi sportisti su učini više za Srbiju, nego svi političari zajedno .


Baš me interesuje kako? Jel se Srbiji popravila ekonomija nakon pobede tenisera? Jesu li se magično izgradili putevi nakon pobede plivača? Jesu li se pojavile nove bolnice nakon pobede štatijaznam još nekog sportiste? Ja samo vidim da se time što im se daje penzija i premije smanjuje budžet države koja ionako nema para za važnije stvari.
Lepo je kad neko pobedi u nekom takmičenju, ali nemojmo praviti nacionalne heroje od toga. Pada mi na pamet nacionalno slavlje koje je valjda Iran ili Irak napravio na nekom prvenstvu (ili to beše olimpijada?) kada pobediše Ameriku u fudbalu. Kada neko nema čime da se diči onda hajde da minorne stvari poput pobede nekog sportiste proglasimo za najvažniju stvar koja je ovoj državi potrebna.


Preporuka i potpisujem sve što ste napisali.
To jeste lepo i za svaku pohvalu ali samo lud i isfrustriran čovek, a to mu je isto, može sada da se oseća da smo mi po svemu ispred Francuske, a tek one novinarske nebuloze kako smo ih zgazili, oborili na kolena, smoždili, kako smo im pokazali da smo mi Srbi veeeeliki i najveći, oni što su natakli šapke vojvode Putnika pa pali u delirijum ubeđujući nas da je ovo Srbija i da smo mi Srbi, kao da mi to ne znamo i bez njih.
NNN NNN 10:32 10.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

Jednostavno.
Ako bih mogao da biram između dve stvari:
- da li da budemo rupa, a da osvojimo Dejvis kup (ili neki veliki trofej) ili
- da budemo rupa, a da ne osvojimo Dejvis kup
izabrao bih ovo prvo

Budžet države se neuporedivo više smanjuje zbog političara (koji su čisti budžetski paraziti) nego zbog sportista (ako baš 'oćeš da znaš, teniseri su mnogo više doneli novca u budžet nego što su uzeli, ali treba malo uposliti moždane ćelije da bi se to shvatilo.

Evo pomoći prijatelja (šta ću kad sam filantrop (ali ne kao onaj bloger))

najgrublja računica:
cena (moje) karte od petka za finale je 1333 dinara i PDV 8% -> oko 1 evro otišao u budžet.
x 15000 karata
x 3 dana
____________
približno 45000 evra samo od PDV-a na cenu karata.
+ ako je neko došao autom da gleda neki meč, platio je (možda)parking (i automatski PDV), a sigurno je platio gorivo (dakle PDV i čudo akciza i taksi), a ako je došao autobusom platio je autobusku kartu (i automatski PDV), ako je je nešto pojeo il popio za tih nekoliko sati, to je (masno) platio (i uplatio je i PDV),
+ par hiljada francuza koji su doputovali (osim ako nisu odsedali kod rođaka i živeli na vazduhu) morali su da plate smeštaj i hranu (i naravno PDV), a pošto (verovatno) nisu dolazili pešice morali su da plate i neki prevoz.
pošto se nije igralo na livadi preko dana, nego u Areni, trošila se struja za osvetljanje, grejanje i ventilaciju (i na to se plaća PDV pa donosi pare u budžet),
bilo je puno redara i obezbeđenja, pa je i njima moralo nešto da se plati (a deo od tih zarada se takođe oporezuje),
bio je prenos na TV-u (i u prenosu reklame, a rekalme koštaju, a za sve što se plati, deo ode u budžet) + što su strane televizije otkupljivale (a ako je RTS imao pravo prenosa (nisam u ovo potpuno siguran), pa drugi (njih desetine) otkupljivali od njih RTS će deo zarade morati da da u budžet - a to su ogromne pare) + ako Teniski Savez Srbije iznajmi Arenu na nekoliko dana, to mora da plati, a jedan dan je oko 30-ak hiljada evra evra(a uz to plati i PDV).
... i da ne nabrajam dalje, ali samo od finala Dejvis kupa u budžet je ušlo više nego dovoljno para za ove premije (i još sve to puta 3, jer smo isto 3 dana bili domaćini i protiv USA i protiv Češke),

tako da nemojte više da se brukate svojom glupšću
svi vi koji kukate za pare
koje su teniseri sami zaradili i (višestruko!) stavili u budžet!
(a dobit nije samo finansijska)


I rest my case
mariopan mariopan 23:10 10.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

sada ovde pljujemo po teniserima!

Ne, odmah da se ogradim od toga, ne pljujem ni po kome, kažem da su dobili nagradu u evrima, što je normalno i to je lepo, daju i druge države i to mnogo više ali mi nemamo toliko....., da su mladi, mogu još da zarade, sada u Srbiji ima jako mnogo prečih potreba.
Pomenula sam studente.Ali mogla sam da pomenem i milion gladnih u Srbiji, decu koju lečimo tako što skupljamo doborovljone priloge ...itd.
A studenti su mi bili najsvežiji primer i zato sam navela njih.

Pa nama trebaju i ti mladi ljudi koji sada studiraju a kažu da za njih nema para.
Znači lažu.
Evo, para ima samo ih nakaradno raspoređuju.

Ja bih dala pare za obrazovanje jer je to naša budućnost. Nećemo sutra imati ko da nas leči, ko da uči neku buduću decu, ko da gradi..itd.
Takvim sportistima bih davala penzije samo kada ne mogu više da se takmiče iz razloga povrede, starosti i nemogućnosti da imaju pristojan život. Ne može svako od njih da zaradi milione i samo tada bih davala, kao svkom našem gradajninu.
Ne pre.

...a davati mladim ljudima penziju za mene je degutantno i zato što mi svi moramo da radimo do duboke starosti za tako nešto.
Nema šanse da mi neko kaže da pljujem tenisere ako kažem da im ne bih dala penziju?
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:41 10.12.2010

Re: Zašto naučnici odlaze

Nema šanse da mi neko kaže da pljujem tenisere ako kažem da im ne bih dala penziju?

tako je.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:16 08.12.2010

Mač sa 2-3 oštrice

Skoro sam razgovarao sa vrhunskim sportistima tj. sportašima iz Hrvatske (izvinite na izrazu )
Oni oduševljeni kako je to sjajno rešeno u Srbiji ( "...a ne kao kod onih naših tovara" kažu).
A meni bilo mrsko da im pričam kako je to Pandorina kutija, kad daš jednima odmah se otvara pitanje i zašto ne dati drugima, i trećima,...
I meni se čini da je to sa sportskim i drugim nacionalnim penzijama opasna dobra namera. Posebno je u kulturi stvar škakljiva. Mislim da će uskoro davati nacionalna priznanja/penzije i pesnicima koji su pisali u uglednom časopisu "ZEKA".
st.jepan st.jepan 16:36 08.12.2010

Re: Mač sa 2-3 oštrice

Mislim da će uskoro davati nacionalna priznanja/penzije i pesnicima koji su pisali u uglednom časopisu "ZEKA".

... pa i vidjenijim blogerima
mariopan mariopan 16:47 08.12.2010

Re: Mač sa 2-3 oštrice

st.jepan
Mislim da će uskoro davati nacionalna priznanja/penzije i pesnicima koji su pisali u uglednom časopisu "ZEKA".

... pa i vidjenijim blogerima


Pa kliko sam ja na blogu..imam šanse?
Gde je red za te pemzije?
I ne gurajte se , molim.
Kazezoze Kazezoze 18:14 08.12.2010

'ebiga državo, ti dug svoj znaš!

Mislim da će uskoro davati nacionalna priznanja/penzije i pesnicima koji su pisali u uglednom časopisu "ZEKA".

znam slučaj...

Otiš'o umetnik u pemziju, pa još pesnik.
Kako umetnici odlaze u pemziju?
Sedeći ili peške?
Da li im se, tokom pesničkog staža odbijalo u pemzioni fond?
Ili su to plaćali kiticama?
Ili su imali 'bleneficirani bradni straž', pa
otišli pre propisanog roka u blaženu pemziju?
Kad umetnici odu u pemziju, ne moraju više da prave slike, pesme, filmove i muziku.
Ili, ako prave, da li je to rad na crno?

Hmm, 'ebote.
Čuj, umetnik otiš'o u pemziju?!?
Ravno sa radnog mesta.
Pa ga ostali umetnici ispraćali,
i poklonili mu zlatnog kenjca za
45 godina vrednog rada u virmi.

Hmm, 'ebote.
Kako se meri veličina njihove pemzije?
Količinom umetničkog staža,
brojem umetnina,
veličinom umetničkog nadahnuća ili
brojem nagrada?

Hmm, 'ebote.
Država je dužna da svojim zaslužnim umetnicima zaposli decu.
Najbolje u diplomatiji,
jer ta deca su toliko inteligentna,
da ništa drugo ne znaju da rade,
osim u diplomatiji.

Hmm, 'ebote.
U diplomatiji umetnikova deca sviraju, neke druge,
diplomatske note.
Diplomatska nota je
kad misliš C,
sviraš D,
svi čuju F,
a ti ih uveravaš da je to G .

Hmm, 'ebiga državo,
ti dug svoj znaš.
Vrati umetniku što ti je dao,
pa ćeš i ti biti umetnička država.


Iskreno, da mi je ovo neko prič'o ne bih mu verovao.
shure shure 14:20 08.12.2010

preporuka ...

...za tekst!
Bas se osecam jadno,ovih dana.Gledao sam tenis i radovao se,ALI ...
Prenosim sopstveni komentar na istu temu,sa drugog bloga

...buducim pokolenjima i sadasnjoj deci :
Nema nikakve potrebe da idete u skolu,a ako vec morate,gledajte da to radite u pauzama u bavljenju sportom.Ako vec idete u skolu,nemojte uciti,jer vase znanje vam moze biti smetnja u dobijanju podrske i drustva i vlasti.Sve sto treba da naucite je da pikate,sutate,bacate,ili sta god vec da radite sa loptom ili nekim drugim sportskim rekvizitom!
... ili,ako vam bas to ne ide od ruke ...pa budite navijac!!

Jukie Jukie 02:53 09.12.2010

Re: preporuka ...

shure
...za tekst!Bas se osecam jadno,ovih dana.Gledao sam tenis i radovao se,ALI ...Prenosim sopstveni komentar na istu temu,sa drugog bloga ...buducim pokolenjima i sadasnjoj deci :Nema nikakve potrebe da idete u skolu,a ako vec morate,gledajte da to radite u pauzama u bavljenju sportom.Ako vec idete u skolu,nemojte uciti,jer vase znanje vam moze biti smetnja u dobijanju podrske i drustva i vlasti.Sve sto treba da naucite je da pikate,sutate,bacate,ili sta god vec da radite sa loptom ili nekim drugim sportskim rekvizitom!... ili,ako vam bas to ne ide od ruke ...pa budite navijac!!

Nema ni problema, trećina dece je već funkcionalno nepismena, a ostali su odmah iznad. Na najvišem nivou ih ima 0.0 (!) - 0.8 odsto, zavisno od toga koji od tri testa posmatramo. Dakle, shvatili su.
iris.davidovich iris.davidovich 05:44 09.12.2010

Re: preporuka ...

.Sve sto treba da naucite je da pikate,sutate,bacate,ili sta god vec da radite sa loptom ili nekim drugim sportskim rekvizitom!

ovo nije dobra logika, jer je za vrhunski sportski uspeh potebno (sem talenta) mnogo napornog rada i odricanja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 07:41 09.12.2010

Re: preporuka ...

iris.davidovich
.Sve sto treba da naucite je da pikate,sutate,bacate,ili sta god vec da radite sa loptom ili nekim drugim sportskim rekvizitom!

ovo nije dobra logika, jer je za vrhunski sportski uspeh potebno (sem talenta) mnogo napornog rada i odricanja.

Ali da budemo iskreni niko ne ulaže toliko truda da bi postao prvak sveta u tenisu, da bi bio skup fudbaler, košarkaš ili.. da bi doneo slavu državi već prvenstveno zbog sopstvene slave tj. milionskih zarada. I da se ne lažemo svi oni koji ulažu i guraju svoju decu u sportove pre svega računaju na dobru zaradu. Tako je sa glumcima , pevačima/cama, slikarima, spisateljima, koji dok su aktivni veoma dobro zarađuju pa im niko ne brani da uplačuju u penzioni fond koliko im je volja. Gde su npr, vrhunski lekari svih specijalnosti, kojih imamo, i koji su narodu i državi mnogo važniji od nekog umetnika ili sportiste ali oni nemaju nacionalne penzije.
viola92 viola92 10:08 09.12.2010

Re: ?

Gde su npr, vrhunski lekari svih specijalnosti, kojih imamo, i koji su narodu i državi mnogo važniji od nekog umetnika ili sportiste ali oni nemaju nacionalne penzije.

Kako vi to procenjujete? O drzavi i narodu stice se sud na osnovu broja i znacaja velikih ljudi koji su potekli iz tog naroda. Mozda su vama licno vrhunski lekari potrebniji od vrhunskih umetnika, ali da li ste sigurni za drzavu i narod?
Evo bas na primeru Nemacke, ako hocete, i pored svih istorijskih obrta ona danas ostaje zemlja poznata po ljudima kao sto su Bah, Betoven, Suman, Vagner, Gete, Man, Direr, Holbajn, Ernst, Kant, Sopenhauer, Ajnstajn, von Braun... A ja verujem da imaju i super lekare, narocito u Minhenu, a imaju i super sportiste, nesumnjivo. Samo, da li vi njima merite Nemacku?
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:59 09.12.2010

Re: ?

Bah, Betoven, Suman, Vagner, Gete, Man, Direr, Holbajn, Ernst, Kant, Sopenhauer, Ajnstajn, von Braun

pa nađite mi nekoga kod naših akuelnih primalaca nacionalne penzije ko je ravan navedenim.Možda je za vas Boki Milošević isto što Bethoven,Vagner..
Ne radi se kome neko treva već ko zaslužuje.
angie01 angie01 13:54 09.12.2010

Re: preporuka ...

.Sve sto treba da naucite je da pikate,sutate,bacate,ili sta god vec da radite sa loptom ili nekim drugim sportskim rekvizitom!


ako je samo to-shto vec niste i sami uradili!
angie01 angie01 16:30 09.12.2010

Re: preporuka ...

Ali da budemo iskreni


dozivljavam da deca, mladi sa nekim talentom-jer drugchije ni da dube na glavi ne mogu do vrhunskih rezultata-rade vredno i trude se da zauzmu shto vishu poziciju u svojoj oblasti-sport, umetnost,....i samo retki dostignu vrhunske rezultate-kod nas u glavnom bez podrshke bilo koga odgovornog- i time obeleze i svoju zemlju u tomsmislu-shiroka je lepeza tih znachaja i za zemlju, u sportu, sem slave i mesta u istoriji,i novchano za ovakve uspehe.

zar onda nije normalno da neki ekvivalent bude uradjen i sa druge strane, mislim, da se zemlja, koja nije bash pazila na svoje talente, nekako oduzi za ono shto je dobila od tih pojedinaca-podvlachim josh jednom, izuzetnih u svojoj oblasti.

pri tome, sportisti imaju prilichno benificirani staz, u kome mogu da uchestvuju,kada su u glavnom tom cilju i posveceni.

ubaciti umetnike u ovu rspravu na strani proteziranih je naprosto tragikomichno, jer znamo koliko ova zemlja uopshte mari za umetnost i kako oni bedno zaradjuju. Jedan Chkalja je umro u dubokoj bedi, gde mu ponos nije dozvoljavao da se nikome zali.

I da se ne lažemo svi oni koji ulažu i guraju svoju decu u sportove pre svega računaju na dobru zaradu.


i da je tako-to nije nishta loshe, svako treba da se trudi da sebi omoguci shto bolje i vishe moze, al samo retki dodju do vrha.


iris.davidovich iris.davidovich 23:20 09.12.2010

Re: preporuka ...

Ali da budemo iskreni niko ne ulaže toliko truda da bi postao prvak sveta u tenisu, da bi bio skup fudbaler, košarkaš ili.. da bi doneo slavu državi već prvenstveno zbog sopstvene slave tj. milionskih zarada. I da se ne lažemo svi oni koji ulažu i guraju svoju decu u sportove pre svega računaju na dobru zaradu.

ovo je, sto se mene tice, potpuno pogresno.
vrhunski sportista se ne postaje zato sto si zedan slave, tom logikom samo oni najzeljniji i slavoljubivi postaju vrhunski sportisti. ti ljudi prvo i osnovno obozavaju do fanatizma to sto rade, entuzijazam ih gura napred, sve zele da urade do perfekcije, treniraju do iznemoglosti, imaju takmicarski i pobednicki duh, i tako dalje, da sad ne redjam.
moj brat se bavio sportom - vrlo neprofitabilnim, u nasoj zemlji mislim nikad niko i nije zaradio od toga, sem ako je drzao privatnu skolu. on je, dakle, iz ciste ljubavi trenirao, i moji roditelji su to sve finansirali, oprema, putovanja, casovi, apsolutno svaki segment. dakle, nisu racunali ni na dobru zaradu, jer takva ne postoji, niti na slavu, jer ni to ne postoji. cela prica je da je brat bio talentovan i dosta trenirao, jer je voleo i zeleo da bude dobar u tome - za sebe i zbog sebe. inace, bio je drzavni prvak. zarada - nula. slava - nula. znali ga u nasem gradu, znali bi ga i bez toga jer je malo mesto.
da se razumemo, ja ne mislim da je njima potrebna ta penzija, tek je trazili nisu, ali svoditi vrhunski sport na pikanje rekvizita, ili omalovaziti ga da je precica do brze zarade i slave, easy way, je isto tako pogresno.
za mene je vrhunski sport umetnost.
markonio92 markonio92 14:25 08.12.2010

Plus

Negde pročitah da ATP dodeljuje penzije u visini od nekoliko hiljada dolara igračima koji su određeno vreme proveli u prvih 100 na listi.
Ima li neko precizniji info o ovome?
draft.dodger draft.dodger 14:31 08.12.2010

Kafanski gest...

Srbija birtija!
Pošalji tamo par penzija i nešto da popiju...
vojislav948 vojislav948 14:36 08.12.2010

Када се све слегне


И поред еуфорије, у народу има доста и критике


Новокомпонована политичка елита, или ти модел 2000. иновирала је много тога, као например примање 2,3,4 и више плата за натпросечно увећане режије грађанима за комуналије, прозоре, врата, црепове на кућама и има тога још, али примениће се 2011. Е сад ове пензије национале, то је изум за необавештене и неосвешћене. По систему узми колико ти живот и странка могу да пруже, јер ипак у Србији не цветају руже и нема за све. Заиста врхунске спортисте, за врхунска остварења треба примерено могућностима друштва и примерено наградити. Ово што се ради је непримерено, некоректно и за сваку је осуду. Награђивање за један успех ма какав он био, по више основа, је ван сваког разума. Ко је свима нама обичним смртницима крив што смо морали да радимо читав радни век за 200 до 300 евра месечно, без права на отпремнине од 150000 евра и плате од 13000 евра месечно. Тога ће се неко стидети, ако стида у Србији уопште има .
petar_p petar_p 14:41 08.12.2010

nesto sam o tome napisao

na drugom mestu, pa da se ne ponavljam. Nije mi samo jasno da se nacionalne penzije dele po kljucu da samo treba da dobro radite svoj posao. Pa to se valjda podrazumeva!
Cenim da se zasluzan gradjanin postaje u retrospektivi, tj. u trenutku kada je vec i vreme za penziju pa se sagledava neciji celokupni zivot i delo, dok se kod nas to desava u prospektivi tj. za u buducnost! U svakom slucaju, da dvadesetogodisnjaci dobijaju nacionalnu penziju uz, pretpostavljam, argumentaciju da ce u anticipiranoj buducoj retrospektivi sigurno ispunjavati kriterijume -- kakav mind-twist! -- dodje mu kao dobar i vrlo skup vic! Mislim, sta reci?
jednatanja jednatanja 14:53 08.12.2010

Re: nesto sam o tome napisao

jesen92 jesen92 00:30 09.12.2010

Re: nesto sam o tome napisao

Cenim da se zasluzan gradjanin postaje u retrospektivi, tj. u trenutku kada je vec i vreme za penziju pa se sagledava neciji celokupni zivot i delo, dok se kod nas to desava u prospektivi tj. za u buducnost! U svakom slucaju, da dvadesetogodisnjaci dobijaju nacionalnu penziju uz, pretpostavljam, argumentaciju da ce u anticipiranoj buducoj retrospektivi sigurno ispunjavati kriterijume -- kakav mind-twist! -- dodje mu kao dobar i vrlo skup vic! Mislim, sta reci?

..e uze mi rec iz usta...ja mogu da razumem da se vrhunskim sportistima dodeli nacionalna penzija kada dodju u doba za penziju ...davati dvadesetogodisnjacima penziju je u najmanju ruku suludo a u sustini je vrlo nepristojno, drsko, bezobrano i uvredljivo u odnosu na ljude koji crncili 40 godina a dobili penziju od koje ne mogu da prezive...
jaksa scekic jaksa scekic 14:44 08.12.2010

Jos jedno vidjenje nacionalnih penzija

petar_p petar_p 15:12 08.12.2010

Re: Jos jedno vidjenje nacionalnih penzija

Mislim da je tekst Jelene Tinske sa navodjenjem konkretnih imena veoma stetan jer poziva na javnu raspravu (tj. linc) o tome ko je zasluzan a ko ne itd. Medjutim, iako to neki zele da relativizuju, zapravo postoje vrlo egzaktni kriterijumi koji odredjuju sta u umetnosti vredi a sta ne. Pa ne moze se umetnost koja je najstariji proizvod ljudskog duha relativizovati do te mere te tvrditi da je tesko objektivno proceniti kvalitet umetnickog dela!? Takodje, ne moze se stvar svesti ni na kvantitet, ni na popularnost, ni na 'vidljivost' (u zemlji ili inostranstvu). Znaci stvar je vrlo suptilna, ali u principu egzaktna.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:15 08.12.2010

Re: Jos jedno vidjenje nacionalnih penzija

Hvala Jakša za ovaj link. Pa to je upravo ono na šta ukazujem.Valjda su ti ljudi kao zaposleni u pozorištima, filmu, TV ili slobodni umetnici uplaćivali doprinos za penziju ili su im uplaćivali.
A komisija za određivanje ko ima pravo na nacionalnu penziju mu dođe slična onoj za preimenovanje ulica. Kako drugačije objasniti čime je Đogo zaslužio nacionalnu penziju Srbije.
Ranije je pisala štampa da je Vera nikolić, poznata atletičarka i osvajač više zlatnih i srebrnih medalja na ivici egzistencije, pa da li se neko za to stidi.
draft.dodger draft.dodger 15:37 08.12.2010

Re: Jos jedno vidjenje nacionalnih penzija

Kako drugačije objasniti čime je Đogo zaslužio nacionalnu penziju Srbije.


Patriotskim rzanjem.
Jelena Tinska Jelena Tinska 18:16 08.12.2010

Re: Jos jedno vidjenje nacionalnih penzija

Poenta je u tome da se moraju pomenuti konkretna imena ne zato da bi se izavao linc niti da bi doslo do javne rasprave, posto je stvar veoma prosta i opisuje se dvema recima "BIOGRAFIJA UMETNIKA"
Ili si uradio nesto sto je sto spada u Vrhunski doprinos nacionalnoj kulturi ili nisi.Ili imas nagrade ili nemas.
Dakle irelevantno je sta po nekome u umetnosti vredi.I nikako se drugacije ne moze ta vrednost oceniti, nego samo delom, koje je imalo uspeha na nekom planu umetnosti zaslugom i nagradom.
A umetnicka kritika je sama po sebi deplasirana, jer je samo subjektivni odraz.
Dakle, ako je necije delo oblepljivanje umetnika selotejpom..ili partijska knjizica, onda je to svakako vredno pomena imena.Kako drugacije.
sentinel26 sentinel26 18:24 08.12.2010

Jedno vidjenje penzija... još ...

Penzionerima koji umru do kraja 2011. godine obezbedjena besplatna sahrana.

Navalite narode, dok nije nestalo, kasnije će biti skuplje.

Ko ne vjeruje neka pročita

ovdje.
Jelena Tinska Jelena Tinska 18:24 08.12.2010

Re: Jos jedno vidjenje nacionalnih penzija

I jos nesto.Zaista Umetnici..sa svojim penzijama posto sidju sa dasaka koje zivot znace, mogu da umru od gladi.Jer dok smo u formi, svi mi radimo na nekoliko punktova i tako zivimo.Neko je uspesniji a neko zivi samo od pozorisne plate koja je takodje mala.A kad ode u penziju, ovde govorim o glumcima, moze da propadne.
Ono sto je u ovom vucenju, katastrofa, je sto dobar broj dobitnika, cak ne zivi u Srbiji, vec su veoma uspesni kao gradjani drugih zemalja.
U svoje vreme Mikiju Manojlovicu je Grad odbio da placa doprinose, jer je francuski drzavljanin, a sada dobise Nacioalne penzije gradjani drugih drzava.Koji pritom veoma lepo zive.A i nisu zaduzili ovu Kulturu.
Sepulturero Sepulturero 21:35 08.12.2010

Re: Jos jedno vidjenje nacionalnih penzija

Milan Karagaća
Hvala Jakša za ovaj link. Pa to je upravo ono na šta ukazujem.Valjda su ti ljudi kao zaposleni u pozorištima, filmu, TV ili slobodni umetnici uplaćivali doprinos za penziju ili su im uplaćivali.
A komisija za određivanje ko ima pravo na nacionalnu penziju mu dođe slična onoj za preimenovanje ulica. Kako drugačije objasniti čime je Đogo zaslužio nacionalnu penziju Srbije.
Ranije je pisala štampa da je Vera nikolić, poznata atletičarka i osvajač više zlatnih i srebrnih medalja na ivici egzistencije, pa da li se neko za to stidi.


Е сад баш те се за Ђога ухватили поред толико других, за разлику од њега, безначајних имена. Као и Тинска и ви користите морално-политичку подобност као критеријум.
Ако ништа друго, Ђого је имао храбрости да буде прави дисидент онда када је то било стварно опасно. Осим тога, ипак има неки уметнички опус иза себе.
Наравно, то не значи да би требало да добије националну пензију. Ни он нити ико други.
dolybell92 dolybell92 00:24 09.12.2010

Re: Jos jedno vidjenje nacionalnih penzija

Ђого је имао храбрости да буде прави дисидент онда када је то било стварно опасно.


Koliko je bilo to opasno ?
Bolje da nije bio....bilo bi nam jeftinije.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:45 09.12.2010

Re: Jos jedno vidjenje nacionalnih penzija

Bolje da nije bio....bilo bi nam jeftinije.

i kasnije mnogo manje opasno.
vojislav948 vojislav948 09:38 09.12.2010

Ре: Јос једно видјење националних пензија



Знаци ствар је врло суптилна, али у принципу егзактна.


Pazi sad, tu stvar sada treba sa područja egzaktnog prevesti na područje stvarnog života, pa je dobro izmeriti, pravilno odmeriti i tek tada je uvesti u zakone i propise za dobrobit svih građana Srbije.
Atomski mrav Atomski mrav 14:46 08.12.2010

Zaslužne penzije

"Zaslužnih" penzija je bilo i ranije... poput onih boračkih, uz dva svedoka. Tako da je ta raspodela penzija u nas neka vrsta tradicije. Kao i nebriga o tome kako će i od kojih para biti isplaćene.

P.S. Ne bih baš uzimao Istočnu Nemačku kao pozitivan primer...
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:06 08.12.2010

Re: Zaslužne penzije

Ne bih baš uzimao Istočnu Nemačku kao pozitivan primer..

što da ne kod njih su sportisti primali plate kao da rade a trenirali su.Kada završe karijeru onda su nastavili da se bave sportom kao treneri ili zaposleni u spotskim organizacijama ili se vraćali svom poslu.
Kao i nebriga o tome kako će i od kojih para biti isplaćene.

tačno.
"Zaslužnih" penzija je bilo i ranije... poput onih boračkih, uz dva svedoka

po tom osnovu nisu dobijali penzije već im se taj "dokazani borački staž" računao u radni staž a u penziju su odlazili kada steknu uslov po bilo kom osnovu.
Atomski mrav Atomski mrav 15:11 08.12.2010

Re: Zaslužne penzije

što da ne kod njih su sportisti primali plate kao da rade a trenirali su.Kada završe karijeru onda su nastavili da se bave sportom kao treneri ili zaposleni u spotskim organizacijama ili se vraćali svom poslu.


Dakle, primali su plate kao da rade a nisu radili? Pa su se posle završetka sportske karijere vraćali svom poslu kojeg nisu obavljali? I za sve to vreme im se sigurno računao staž... ipak mi se čini da to nije dobar primer.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:21 08.12.2010

Re: Zaslužne penzije

ipak mi se čini da to nije dobar primer.

Da pojasnim.Mnogi njihovi sportisti su bili aktivni pripadnici vojske i policije,sportskih društava , studentskih sportskih organizacija i primali su studenti stipendije i polagali ispite, oni iz vojske i policije su trenirali a primali platu kao da rade a kada su završili karijeru vraćali su se svojim profesijama i nastavljali da rade do penzije.Neki su nastavili kao treneri, profesori ili nastavnici fizičkog.
A mi lepo dečku od 25 godina kažemo samo ti igraj, pusti školu, ne moraš ni srednju da završiš a čim napuniš 40 imačeš penziju kao profesor univerziteta.
Razumeo bih da kada vrhunski spotristi i umetnici odlaze u penziju kada steknu uslove dobiju neki dodatak na to što su bili vrhunski ali ovako je van svake logike.
expolicajac expolicajac 15:32 08.12.2010

Loši prepisivači istorije

Nakon završetka Drugog svetskog rata, Josip Broz - Tito, iz krajnje pragmatičnih razloga uvodi definiciju "Nosilac partizanske spomenice" ili ti "Prvoborac". Svestan da je jedno vlast osvojiti a drugo vlast vladati, na elegantan način distancirao je sve one koji su izneli borbu na svojim plećima i imali sreće da prežive, od onih koji treba da postanu instrumenti održavanja vlasti i razvoja ideje koja je pobedila.
Loši prepisivači istorije, većinom iz beogradskog kruga dvojke, su pragmatično ponašanje vrlo sposobnog lidera, pokušali da implemetniraju u nesvršene polaznike visoke škole državništva Zorana Đinđića.
monamia monamia 17:18 08.12.2010

Re: Loši prepisivači istorije

Re: Jos jedno vidjenje nacionalnih penzija
Mislim da je tekst Jelene Tinske sa navodjenjem konkretnih imena veoma stetan jer poziva na javnu raspravu (tj. linc) o tome ko je zasluzan a ko ne itd.



Tek sad sam pročitala tekst Jelene Tinske : odlično da se javno zapitala, sa imenima i prezimenima, o dodeli visokih, da, da, visokih nacionalnih penzija koje se - ako niste znali - dodaju postojećim, onim regularnim, kao šlag na tortu.S jagodama na vrhu !!

Ne smatram da je navodjenje imena po automatizmu poziv na linč, naprotiv !
Ovde se radi o novcu, velikom novcu, tako da se moraju imati validni podaci, a ne izvesne bedne biografije.

Kao i u drugim stvarima - tolikim drugim stvarima - i ovde su (često) nesuvisli, drugarski, partijskoburazerski odnosi razlog da neko dobije 100 000 plus, pri tom i počasnu titulu vlasnika nacionalne penzije.
Gotovo besmrtnika !!

Znam pouzdano da se oko svake nove dodele makar njih pedesetoro - koji su izvisili - nadju u teškom čudu kojom prilikom se radja ljubomora, zavist, do mržnje to ume da ode.

Ali, da ja ipak dodam nešto : u ovim vremenima - kada famozni MMF treba da pristane na 2 ( i slovima : dva % ) povećanja ionako (u većini slučajeva) sasvim jadnih penzija ljudima na ivici gladi, cela stvar oko nacionalnih penzija - koje kao nisu socijalna kategorija - meni je odvratna.
Odvratna.

Jer pada u nevreme, jer se svakako dodeljuje po čuvenom ključu i još čuvenijim vezama, jer je izvor sukoba medju umetnicima i ostalim pretendentima, jer - da skratim - nacionalnim a vrlo visokim penzijama sada mesta nema !
Po meni.

Nemam autorsku opciju, ali bih najpre baš o ovome pisala da mogu.
Istina, na drugom mestu, jesam.
Vrlo sam zahvalna autoru bloga da je pokrenuo temu !

st.jepan st.jepan 17:42 08.12.2010

CEKAJTE, A PROCEDURA?

Ministarka podeli premije i nacionalne penzije

Cekajte, a jel' bilo tu kakve predistorije, mislim, nekakve prethodne odluke, na primer, ono, ako ih, Francuzice, isprasimo... Kao sto su se teniseri zakleli da ce se, ako pobede, ostrigati (mada ne kapiram, sisanje na nulu je oduvek simbol poraza).

Jel' bilo tu ikakve, makar i minimalne procedure, ili je to gospodja ministarka (ma ne zena ministra, nego zena ministar), dakle gospodja Snežana, kako Samardžić, tako i Marković, u zagrcnutoj egzaltaciji sama sebe iznenadila? Da li je makar ocima, jer od opste graje sigurno nije mogla drugacije, zatrazila ocno odobrenje preCednika?

Moze li se ta skaredna, i za narednu generaciju obavezujuca sta-mi-bi odluka, nekako opozvati, staviti van snage, sta ja znam, mozda tako sto bi se ministarka sudskim vestacenjem proglasila trenutno neuracunjivom, i sukladno tome, ta njena odluka neobavezujucom? Ta svi bi razumeli, niko je ne bi osudjivao, hormoni su cudo!
ivana23 ivana23 18:13 08.12.2010

Re: CEKAJTE, A PROCEDURA?

Sportistima, državljanima Republike Srbije, koji osvoje medalju na Olimpijskim igrama, Paraolimpijskim igrama, Šahovskoj olimpijadi, svetskim i evropskim prvenstvima u olimpijskim i paraolimpijskim sportskim disciplinama, ili su bili, odnosno budu nosioci svetskog rekorda u olimpijskim i paraolimpijskim sportskim disciplinama, ili postanu osvajači DEJVIS Kup-a i FED Kup-a Međunarodne teniske federacije - dodeljuje se nacionalno priznanje I NOVČANA NAGRADA.

LINK
st.jepan st.jepan 18:15 08.12.2010

Re: CEKAJTE, A PROCEDURA?

dodeljuje se nacionalno priznanje

nacionalno priznanje, da, ali ne nuzno i nacionalna penzija!
ivana23 ivana23 18:23 08.12.2010

Re: CEKAJTE, A PROCEDURA?

st.jepan
dodeljuje se nacionalno priznanje
nacionalno priznanje, da, ali ne nuzno i nacionalna penzija!


- Nacionalno priznanje dodeljuje se u vidu diplome i doživotnog mesečnog novčanog primanja i to:...

- NOVČANA NAGRADA dodeljuje se sportistima i trenerima državljanima Republike Srbije (za svakog osvajača medalje i glavnog trenera ekipe, tj. trenera sportiste), koji kao članovi reprezentacije Republike Srbije na Olimpijskim igrama, Paraolimpijskim igrama, Šahovskoj olimpijadi i svetskim i evropskim prvenstvima u olimpijskoj ili paraolimpijskoj sportskoj disciplini osvoje jednu od medalja ili osvoje DEJVIS Kup ili FED Kup Međunarodne teniske federacije i to:...
st.jepan st.jepan 18:29 08.12.2010

Re: CEKAJTE, A PROCEDURA?

- Nacionalno priznanje dodeljuje se u vidu diplome i doživotnog mesečnog novčanog primanja i to:...

Ok, ali od koje godine zivota, u kolikom mesecnom iznosu?
To su vazna pitanja, ne moze to impulsivnom odlukom neke danas-jesi-sutra-nisi ministarke. Neko telo je o tim detaljcicima trebalo da raspravlja, odvaguje, i glasanjem donese zakonski validnu, legalnu odluku.

Edit:
Kad, na primer, neki kralj iz bajke daje nekom heroju iz iste te bajke, ruku svoje kceri i pola kraljevstva, to nikada nije u egzaltaciji zbog junakovog podviga, vec je to uvek unapred precizno zacrtano, pa ti odluci, odvagaj, jesi li, ili nisi kadar, jer zna se, il' glava na panj, il' pola kraljevstva, a i devojacka rucica pride.
ivana23 ivana23 19:34 08.12.2010

Re: CEKAJTE, A PROCEDURA?

st.jepan
Ok, ali od koje godine zivota, u kolikom mesecnom iznosu?


Jesi li otvorio link koji sam dala? Tamo sve pise.
st.jepan st.jepan 20:04 08.12.2010

Re: CEKAJTE, A PROCEDURA?

Jesi li otvorio link koji sam dala? Tamo sve pise.

Da, upravo sam uspeo da ga otvorim, a i da se vratim na blog (dial up konekcija očajna).
Jeste, začudo upravo tako piše (ko zna šta sve u tim zakonima i propisima piše), no to je sumašedše, a sem toga, to samo ublažuje ocenu o neprimerenoj ("evo trostruko" ) impulsivnosti ministarke. Jer ispod linka koji je postavio autor bloga, stoji sledeće:
"Vlada Srbije nagradiće tenisere sa 180.000 evra za osvajanje Dejvis kupa, a ne 450.000 kako je rekla ministarka omladine i sporta Snežana Samardžić Marković".

Milan Karagaća Milan Karagaća 23:01 08.12.2010

Re: CEKAJTE, A PROCEDURA?

Cekajte, a jel' bilo tu kakve predistorije

"Tehnička vlada Srbije obezbedila je sebi mesto u istoriji srpskog sporta donošenjem rešenja o dodeli nacionalnih sportskih priznanja osvajačima medalja na olimpijskim igrama, šahovskim olimpijadama, svetskim i evropskim prvenstvima kao i svetskim rekorderima u olimpijskim sportovima. Rešenje je doneto na sastanku Vlade 22. februara 2007.godine a obuhvata 418 sportista i trenera. Najveću nacionalnu penziju u iznosu od tri prosečne decembarske neto zarade u Srbiji (trenutno 84.801 dinar) primaće osvajači zlatnih olimpijskih medalja i svetski rekorderi u olimpijskim sportovima. Takvih sportista i trenera trenutno je 88. Osvajači srebrnih medalja na olimpijadama i svetski prvaci, njih 50, primaće po 2,5 prosečne decembarske zarade (70.667 dinara), dok će nadoknada za bronzane medalje na olimpijadama, srebra na na svetskim i zlata na evropskim šampionatima iznositi po 56.534 dinara. Osvajačima bronzanih medalja na svetskim i srebrnih odličja na evropskim šampionatima pripada po jedna i po decemebarska zarada, odnosno 42.400 dinara, dok će osvajači bronzanih medalja na evropskim šampionatima primati po 28.262 dinara."
I da dodam, postpetooktobaraska vlast se dodvoravala tzv. prestolonasledniku dajući mu kraljevski status, crkvi sa veronaukom i svima koma treba samo zarad glasova , a sve na račun poreskih obveznika.
sixx sixx 18:21 08.12.2010

Trol

Dok na miru čitam komentare, stigne mi SMS, sa nepoznatog broja, greškom (što se inače retko dešava), da pogledam sajt na kome se nude sportske stipendije za školovanje u USA.

Iako znam da je glupo i da je greška u pitanju, još se osećam neprijatno zbog neobične koincidencije. Paranoja je čudo.
llepeza llepeza 18:24 08.12.2010

Re: Trol

stigao i meni
kazem posiljaocu da se predstavi, a on cuti
markonio92 markonio92 18:31 08.12.2010

Re: Trol

sixx
Dok na miru čitam komentare, stigne mi SMS, sa nepoznatog broja, greškom (što se inače retko dešava), da pogledam sajt na kome se nude sportske stipendije za školovanje u USA.


I meni je stiglo isto sa nekog 066 broja, reklamiraju se izgleda na fazon "greškom poslate poruke". Evo sadržaja poruke:
"Pa ********* obezbedjuju sportske stipendije koje pokrivaju skolovanja u Americi (sajt www.*******.org). V**** je otišao preko njih sto ne probate tako?"
draft.dodger draft.dodger 18:33 08.12.2010

Re: Trol

Meni na kraju SMS-a stoji
Pozz Mili.

???

Izgleda da imaju čitav asortiman SMS-ova.

sixx sixx 18:45 08.12.2010

Re: Trol

Dobro je. Ipak je to cirkularni spam. Pogodio me je momenat.
anakcosa anakcosa 09:48 09.12.2010

Re: Trol

sixx
Dok na miru čitam komentare, stigne mi SMS, sa nepoznatog broja, greškom (što se inače retko dešava), da pogledam sajt na kome se nude sportske stipendije za školovanje u USA.

Iako znam da je glupo i da je greška u pitanju, još se osećam neprijatno zbog neobične koincidencije. Paranoja je čudo.


Ej, pa ja sam juce dobila istu ovu poruku sa nepoznatog broja, ali sam izbrisala jer sam mislila da je greska!!!!
anakcosa anakcosa 09:51 09.12.2010

Re: Trol

Pozz Mili.


da, da Mili!!
angie01 angie01 12:35 09.12.2010

Re: Trol

mili draft.dodger , izvini, al ovako deluje perverzno!
angie01 angie01 10:20 09.12.2010

U nekadašnjoj Istočnoj Nemačkoj

pa bash tako- nadam se da smo prevazishli socijalistichka razmishljanja!

podrzavam nacionalne penzije svima koji svojim zalaganjem uchine neshto vanserijsko za svoju zemlju-zashto ne?

ovim sjajnim momcima to verovatno kao finansjska podrshka- ni ne treba, al to se josh ne zna,pri tome, ovaj uspeh za reprezentaciju su ostvarili mahom iz samostalnog rada...pri tome, neki npr, bacach diska, koga niko niti zna, niti ga se seca, jer je izabrao nepopularni sport-isto tako svojim zalaganjem i mukotrpnim radom, manje vishe, bez podrshke drzave osvoji zlatnu medalju na olimpijadi-i padne u zaborav ostavljen od svih u teshkoj bedi- a ta medalja ce stajati u istoriji ove zemlje zauvek.

zar nije primer Monike Selesh veoma jasana u tom smislu!

sve normalne zemlje ulazu u svoje talente-dok josh nisu nishta specijalno postigli-sa ciljem da to uchine,jer je posledica vishestruko znachajna!
djape_djape_djape djape_djape_djape 12:07 09.12.2010

Ruka u osinjaku :)

Bojim se Milane da zavlačiš ruku u osinjak.

Slažem se s tobom, iako bi ja zaobišao demagošku potku o deci sa matematičke olimpijade i teniserima, to mi je mešanje baba i žaba, kao i patetična priča o Kraljevu, jer obično oni koji najviše druge pozivaju na doniranje, sami ne čine isto.

Pitanje je šta treba da bude Nacionalna penzija?
A. Socijalna kategorija
B. Zahvalnost nacije za nešto
C. I jedno i drugo
D. Ne treba je biti

Zavisno od odgovora na ovo pitanje treba se dalje definisati metodologija kojom će se utvrditi ko je i zbog čega dobija. Ovako se svake godine dobijanje nacionalne penzije pretvara u prvorazrednu lakrdiju, gde se oni koji zaslužuju ili ne istu dovode na nivo prosjaka koji se trude da dokažu da su jadni, bedni, politički ispravni i lojalni, ne bi li im se od države bacila koska pod nazivom "nacionalna penzija".
angie01 angie01 12:15 09.12.2010

Re: Ruka u osinjaku :)

od odgovora na ovo pitanje


u koju karegoriju bi recimo spao sluchaj Milana Milutinovica, urednog uchesnika u uzasu 90.-tih, koji je za zasluge, dobio dozivotno ne samo novchane pogodnosti?

i iz kog fonda se njemu sve to finansira?
djape_djape_djape djape_djape_djape 17:57 09.12.2010

Re: Ruka u osinjaku :)

angie01
u koju karegoriju bi recimo spao sluchaj Milana Milutinovica, urednog uchesnika u uzasu 90.-tih, koji je za zasluge, dobio dozivotno ne samo novchane pogodnosti?

Pa ja to ne gledam tako, ako je čovek neosuđen, stekao pravo, koje mu ni jednim zakonom nije osporeno, on kao bivši predsednik države treba da uživa penziju i prinadležnosti koje mu pripadaju.
Da li se ja ili ti sa time slažemo ili ne potpuno je nebitno. Zakon treba da upravlja državom.
Problem ove države je stihija i selektivna primena zakona. Kad bi se zakon primenjivao isto za sve, mi, verovatno, ovu priču nebi ni vodili.
Lopovi su bili pre petog oktobra, lopovi su ih nasledili, lopovi su i danas na vlasti. Ustvari jedini kontinuitet koji ova zemlja poznaje je kontinuitet sistematske pljačke i bezakonja.

angie01
i iz kog fonda se njemu sve to finansira?

Iz našeg, koga oni koji ga arče od milošte zovu Budžet.
angie01 angie01 18:20 09.12.2010

Re: Ruka u osinjaku :)

Iz našeg, koga oni koji ga arče od milošte zovu Budžet.


samo zbog ovoga sam i pitala,...nisam chula da se iko bunio zbog toga, spominjao zasluznije i zaboravljene.


sve ostalo se slazem!
tetkino tetkino 13:28 09.12.2010

Najbolji

Država daje nagradu onima koji su najbolji u svojoj izabranoj profesiji.

Ne onim najboljim u ulici, mesnoj zajednici, gradu ili državi. Priznanje se odaje onim koji su najbolji na SVETU u onome što rade.

Sad mi koji smo završili ili nismo završili škole i koji radimo svoj posao onako ili ovako kukamo nad njihovim nagradama i penzijama, jer sami ne znamo i nećemo da budemo najbolji u onome čime se mi bavimo, u onome što smo sami birali.
Mi nismo ni najbolji kuvari na svetu, ni najbolji inžinjeri na svetu, ni najbolji čistači ulica - ne samo na svetu, nego ni u gradu.

Srbija ima čast da ima najbolje tenisere na svetu, i najbolje vaterpoliste i najboljeg strelca VEKA ... i treba ih nagraditi i treba im dati penziju.

A mi ostali treba da se ugledamo na njih i da malo bolje i odgovornije radimo svoj posao, pa necemo toliko zagledati tudju kesu i tudju kuću, i neće nam biti toliki problem da nagradimo one najbolje među nama.

A što se njihovog imovnog stanja tiče - kojom god se profesijom bavili, ako se izborite da ste najbolji na svetu, ili bar u prvih 30 uglavnom ćete moći mirno da dočekate starost.
bene_geserit bene_geserit 08:33 10.12.2010

Najbolji na svetu i grebatori

Nasi teniseri su najbolji na svetu.
Nagrada za osvajanje dejvis kupa je preko milion eura - valjda ide teniskom savezu i valjda se od nje isplacuje onih 180 ili koliko vec hiljada onima koji su za ceo iznos zasluzni. Dakle zaradili su mnogo vise nego sto im je dato kao nagrada. A pri tome su mogli vise para da zarade igrajuci turnire umesto za reprezentaciju, mogli su da se povrede i da izgube jako puno para, igrali su potpuno iscrpljeni samo par dana posle turnira na drugim krajevima sveta, sve u svemu zrtvovali su se za reprezentaciju Srbije.
I pri tome nikakvu nagradu niti penziju nisu trazili.
A i nagradu i nacionalnu penziju su zbog te zrtve debelo zasluzili.
Sve zemlje na svetu novcano nagradjuju sportiste za vrhunske uspehe pod zastavom svoje zemlje, i to puno njih mnogo bogatije nego Srbija.

Sa druge strane imamo one koji se nikada za Srbiju nisu zrtvovali na bilo koji nacin.
Politicare koji bi da se ogrebu o slavu slikajuci se sa teniserima i poletevsi sa izjava kakvu ce nagradu/penziju da im daju.
Pisace blogova koji ce to onda da kritikuju i provlace kroz svoje "komunizam je bio mnogo lep" teze.

Ima stvari na svetu koje nisu komercijalne a jesu znacajne i treba stimulisati ljude da se njima bave. Tako da nagradjivanje umetnika, sportista koji se bave nekomercijalnim sportovima (vaterpolo, streljastvo, ...) i slicno itekako ima smisla.
Tenis jeste komercijalan sport ali samo za veoma mali % najuspesnijih (treba da se bude medju 100 najboljih u svetu da bi samo pokrili troskove bavljenja njime). U odnosu na sportove kao sto je fudbal ili kosarka, taj broj je smesan. Verovatno 100 hiljaditi fudbaler na svetu zaradjuje vise para nego 100-ti teniser.
Nasi teniseri su na srecu uspesni u tome cime se bave.
Ali kada igraju za reprezentaciju oni zrtvuju novac i zdravlje da bi promovisali Srbiju, ucinili srecnim narod u Srbiji (osim malog procenta dzangrizivih - % je solidno veci medju VIP autorima ovde na blogu), zaradili nagrade teniskom savezu.

Deljenje drzavnih penzija sakom i kapom politicarima - ne naravno.
Nagradjivanje srednjoskolaca za uspehe na matematickim olimpijadama - da naravno.
Nagrade i penzije za pobednike Dejvis kupa - da naravno.

Nego ne rece nam autor bloga koliku je on pomoc licno uputio za Kraljevo (pretpostavljam soldinu kada ima obraza da kritikuje druge, za koje usput ne zna da li su pomoc uputili anonimno)?
outcast outcast 15:12 10.12.2010

Izabrane teme iz sporta - Kosovo je Srbija







mikimedic mikimedic 16:37 11.12.2010

Re: Izabrane teme iz sporta - Kosovo je Srbija

jel to neki problem?
outcast outcast 15:18 12.12.2010

Re: Izabrane teme iz sporta - Kosovo je Srbija

mikimedic
jel to neki problem?



Ma kakvi. Samo ilustracija zasto su zasluzili nacionalne penzije. To se zove patriotizam, a patriote treba da budu nagradjene.

Ovo je skoro pa kao Istocna Nemacka gde su sportisti bili prakticno zaposleni od strane drzave, koja im je obezbedjivala sve uslove za odlican trening, ali su imali obavezu da sire drzavnu propagandu.

U Srbiji je to malo drugacije, malo izmutirano, i nase sportske patriote cak ne moraju ni da zive u Srbiji, niti da treniraju u Srbiji, ali ako uzdignu tri prsta i kazu sta treba da kazu - za to ce da budu nagradjeni.
ivana23 ivana23 16:06 12.12.2010

Re: Izabrane teme iz sporta - Kosovo je Srbija

outcast

mikimedic
jel to neki problem?

Ma kakvi. Samo ilustracija zasto su zasluzili nacionalne penzije. To se zove patriotizam, a patriote treba da budu nagradjene. Ovo je skoro pa kao Istocna Nemacka gde su sportisti bili prakticno zaposleni od strane drzave, koja im je obezbedjivala sve uslove za odlican trening, ali su imali obavezu da sire drzavnu propagandu. U Srbiji je to malo drugacije, malo izmutirano, i nase sportske patriote cak ne moraju ni da zive u Srbiji, niti da treniraju u Srbiji, ali ako uzdignu tri prsta i kazu sta treba da kazu - za to ce da budu nagradjeni.


Da si citala sve kometare i otvorila linkove, saznala bi kriterijume za dodelu nacionalnih penzija.

Tvoj cinizam ne moze proci kod informisanih osoba/blogera.

mikimedic mikimedic 18:54 12.12.2010

Re: Izabrane teme iz sporta - Kosovo je Srbija

Ovo je skoro pa kao Istocna Nemacka gde su sportisti bili prakticno zaposleni od strane drzave, koja im je obezbedjivala sve uslove za odlican trening, ali su imali obavezu da sire drzavnu propagandu.


'kosovo je srbija' nije propaganda nego pravna cinjenica. i nema nikakve veze sa nacionalnom penzijom.
outcast outcast 20:23 12.12.2010

Re: Izabrane teme iz sporta - Kosovo je Srbija

mikimedic
Ovo je skoro pa kao Istocna Nemacka gde su sportisti bili prakticno zaposleni od strane drzave, koja im je obezbedjivala sve uslove za odlican trening, ali su imali obavezu da sire drzavnu propagandu. 'kosovo je srbija' nije propaganda nego pravna cinjenica. i nema nikakve veze sa nacionalnom penzijom.


Trol on:

Pravna cinjenica, ali je isto tako cinjenica da stanovnici Kosova, koji su nesrpskog porekla ne zele da budu deo Srbije.

Trol off:

O da, sve ima itekakve veze sa konceptom novokomponovanog srpstva, koje, izmedju ostalih specijaliteta, neguje i "Kosovo je Srbija".

Pa da li ste vi razmisljali sta treba uraditi da se ljudi na silu zadrze da zive u jednoj drzavi koju ne smatraju svojom? I onda pogledas koliko je puta Novak Djokovic, onako skoro suznih ociju, "evocirao" uspomene na Kosovo, na kojem, sigurna sam ni ne pamti kada je poslednji put bio, niti ga boli sustikla za Kosovo. Istovremeno, masa mladih ljudi u Srbiji mrzi Albance, a da nikada u zivotu nije srela niti upoznala i jednog Albanca. Da li mozete da zamislite kakve posledince ovo sve ima na njihov um: da njihov idol potpiruje tu mrznju na najperfidniji nacin.
mikimedic mikimedic 20:36 12.12.2010

Re: Izabrane teme iz sporta - Kosovo je Srbija

Pravna cinjenica, ali je isto tako cinjenica da stanovnici Kosova, koji su nesrpskog porekla ne zele da budu deo Srbije.


eh kad bi se svuda ne svetu pitale nacionalne manjine sta zele a sta ne... gde bi svetu bio kraj.

Pa da li ste vi razmisljali sta treba uraditi da se ljudi na silu zadrze da zive u jednoj drzavi koju ne smatraju svojom?


aha. evo na primer sta je uradjeno u bosni.
NNN NNN 00:16 13.12.2010

Re: Izabrane teme iz sporta - Kosovo je Srbija

Da li mozete da zamislite kakve posledince ovo sve ima na njihov um: da njihov idol potpiruje tu mrznju na najperfidniji nacin.
Zlonamerni će uvek naći nekakav (bilokakav) izgovor za mržnju
dok sa druge strane, drugi zlonamerni će da nađu izvor mržnje i tamo gde ne postoji
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:15 14.12.2010

Re: Izabrane teme iz sporta - Kosovo je Srbija

'kosovo je srbija' nije propaganda nego pravna cinjenica.

i realnost. Ko ne veruje neka ide pa vidi.
sentinel26 sentinel26 00:46 15.12.2010

Re: Izabrane teme iz sporta - Kosovo je Srbija

Milan Karagaća
'kosovo je srbija' nije propaganda nego pravna cinjenica.

i realnost. Ko ne veruje neka ide pa vidi.


Milane, pa ovaj gornji zaključak je vjerovatno najava nekog novog udžbenika gradjanskog prava, koji je možda napisao neki pravnik iz salonske stranke, čija je politika doživjela fijasko upravo na Kosovu i u vezi Kosova.

Za one koji su pravni fakultet vidjeli na slici iz novina ili iz tramvaja broj 12 :

Pravne cinjenice su one činjenice od kojih, odnosno od čijeg postajanja u pravu zavisi nastanak, prestanak ili promjena nekog pravnog odnosa.

Pravne činjenice dijelimo na dogadaje i radnje.


Realnost na Kosovu :
- ne važi Ustav Srbije,
- ne važe zakoni Srbije,
- parlament, predsednik i vlada Srbije, nemaju nikakve nadležnosti,
- sudovi Srbije su nenadležni za teritoriju Kosova,
- organi prinude, policija Srbije nema nadležnosti na Kosovu,
- vojska Srbije nije na Kosovu,
- carinski propisi Srbije ne važe na Kosovu,
- funkcioneri Srbije moraju da traže dozvolu da posjete neko mjesto na Kosovu.
- ...

Nacionalne penzije su skoro bezbačajno "zlo" u odnosu na ono u šta je Srbija ulagala ogroman novac do sada na Kosovu, umjesto da ekonomski pomaže one Srbe koji žive i žele da ostanu na Kosovu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana