Društvo| Mediji

Broz je živeo u epohi Lepe Brene

nova_slika_srbije RSS / 30.11.2010. u 23:12

  

   "Fahreta znači "pohvala" ili "nagrada", tako nešto. Košarkaški trener me je prozvao Brena. Bilo mu je, valjda, teško da viče Fahreta. Rođena sam u Tuzli, šezdesete. Baš kad su "Bitlsi" počeli da haraju. Ništa naročito, bila sam treće dete, neplanirano, zato mi se otac strašno obradovao. Inače, živeli smo skromno. Jedna plata medicinskog tehničara na nas petoro."

     Ovako se Lepa Brena predstavila Jugoslaviji u svom prvom intervjuu, 1982. godine. Danas, dvadesetosam godina kasnije, Lepa Brena je jedini živi simbol bratstva i jedinstva, sintagme koja je bila temelj Titove Jugoslavije.

     Svojom pojavom na YU sceni donela je sve ono što pre nje ni Živojin Pavlović nije mogao: ljude sa margine, radničku klasu, neukus i šarenilo, slobodu izražavanja banalnosti, putenost – ali onu pravu, balkansku. Počevši od prvog hita "Čačak" bilo je jasno da će pokrenuti svakog ko je čamio šćućuren u jednoličnosti svog života. Jedna od najčudnijih stvari kada je o fenomenu Lepe Brene reč jeste njena upornost da pevanje u kafani vrlo brzo, brže nego bilo koja pevačica pre i posle nje, zameni pevanjem na stadionima, pred hiljadama obožavalaca. Nije priznavala tadašnje autoritete narodne muzike, bila je drska i od samog početka delovala sigurno pred publikom.

     Kritičari su pisali da ne ume da peva i da boluje od estetske depresije, koja se manifestovala Breninom željom da provocira široke narodne mase prekratkom suknjom, koju tada ni teniske igračice nisu nosile, i najružnijom frizurom koju je Jugoslavija ikada videla, poput Pokahontas. Dosta se polemisalo o tome kako je moguće da ova žena sa prosečnim pevačkim talentom i viškom kilograma može postati ličnost broj jedan  u zemlji. Međutim, Brena je vrlo brzo doživela i glasovnu i fizičku transformaciju, na zaprepašćenje malobrojnih ali medijski vrlo uticajnih protivnika. Fascinirala je publiku a oni koji su bili njeni neprijatelji morali su da priznaju da je pobedila svoje slabosti. Formirala je svojevrsnu struju javnog mnjenja i postala začetnica jugoslovenskog kosmopolitizma. Snima visokobudžetne spotove, koji su tada koštali koliko danas jedan igrani film, njene šou programe režira Stanko Crnobrnja, pesme komponuju Kornelije Kovač, Dino Merlin i Laza Ristovski, jedan album je snimljen u studiju u Madridu, a treći deo njenog mjuzikla, pod istim nazivom kao i jedan od filmova Merlin Monro (Let's Make Love), prvi je naš film sniman u dolbi stereo tehnici. Nastupa u Domu Sindikata, 31 veče zaredom, i time obara svetski rekord koji su tada držali Iv Montan i Silvi Vartan, pevajući u pariskoj "Olimpiji". Sedamnaestodnevni nastupi u Centru "Sava" doneli su novi rekord u zemlji. Snimala je duete sa rok zvezdama, lutka sa njenim likom doprinela je da deca po prvi put postanu tržišni faktor u Jugoslaviji, reportaže sa njenih koncerata izlazile su u vankuverskom časopisu "San",  prva je izdala kompakt CD kao i prvu multimediju sa spotovima i kompletnom diskografijom, tiraži njenih ploča bili su neoborivi, posećenost koju su imali njeni koncerti ni jedna pevačica sa ovih prostora nije mogla da dostigne, gledanost komedija u kojima ona igrala glavnu ulogu bila je rekordna u godinama prikazivanja.

     Estradni ciklon koji je prouzrokovala neki sociolozi povezuju sa našom ekonomskom situacijom i sveukupnom društvenom klimom. Jednostavno, ona je rođena u pravom trenutku i takva je bila potrebna nama Balkancima. Bežeći od svakodnevnih briga, ljudi su u ovom fenomenu tražili opuštanje, razbibrigu, lepotu i veselje.

    

Vrhunac njene karijere poklapa se sa početkom kraja tragedije čije posledice i danas osećaju narodi zemalja bivše Jugoslavije. Leta 1990. godine Lepa Brena odlazi u Sofiju gde nastupa na stadionu 'Vasil Levski', pred više od 80.000 ljudi. Sa imidžom Tine Tarner, Brena iz predsedničkog helikoptera odlazi u enciklopediju jugoslovenske pop kulture.

     Fenomen Lepe Brene osporavan je i objašnjavan u svim medijima. Jedno je sigurno: ona je poslednji bedem bratstva i jedinstva i simbol epohe jugoslovenstva, koji se u poslednje vreme ponovo pominje u pozitivnom kontekstu, bar kada je u pitanju privreda, kultura i ekonomija. U njenom glasu nije bilo ničeg destruktivnog, njene namere nisu bile politički motivisane, ona je ostala u okviru zabave i to je radila najbolje na ovim prostorima.  Kontekst u kome se pominjala u vreme povratničke turneje po zemljama bivše Jugoslavije, 2009. godine, nije realan, njene kasnije aktivnosti koje su izašle iz sveta šou biznisa su manje značajne od njene muzičke karijere, njeno prisustvo u politici danas nema veliki značaj, jer ona i na takvim dešavanjima reprezentuje svoju profesiju.

     Ovaj tekst inspirisan je danom državnosti SFR Jugoslavije, 29. novembrom. Lepa Brena je izdvojena kao jedan od simbola te zemlje, i kao jedina koja je nasledila popularnost Josipa Broza. 

Atačmenti



Komentari (72)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 23:21 30.11.2010

Audio-predator ..!!

Lepa Brena je jedini živi simbol bratstva i jedinstva, sintagme koja je bila temelj Titove Jugoslavije

A naselila je svoju nedefinisanu istočnjačko-elektroničku muziku samo u Srbiji. Mogla je malo i Slovence da prosvetljuje, pa Hrvate... Ne. Njeni vriskavi uticaji su svedeni maltene samo na Srbiju, i donekle Bosnu. Stoga se ne može govoriti o bratstvu i jedinstvu, već o muzičko-kulturološkom predatoru koji je napao samo jedno područje, tj. samo jednu republiku bivšeg soc-bastiona.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 23:23 30.11.2010

Re: Audio-predator ..!!

Mislite da nije bila popularna u Hrvatskoj? Pa koja naša pevačica može da napuni njihove najveće hale? Imate snimke na jutjubu sa exYU turneje 2009.
loader loader 23:32 30.11.2010

Re: Audio-predator ..!!

Svakako može da napuni halu gde god ima srpskog življa, ili makar jezika sličnog srpskom, ali teško da se tamošnji njen uticaj na ukus i mentalnu strukturu može uopšte i porediti sa onim što se u tom pogledu, na žalost, desilo u Srbiji. Na to mislim, a ne da li će napuniti neku halu sa par hiljada znatiželjnika.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 23:35 30.11.2010

Re: Audio-predator ..!!

Naravno. Slažem se. Mada početkom osamdesetih njena popularnost je bila skoro ujednačena u svim državama naravno tu su prednjačile Bosna, Srbija i Makedonija. Kasnije se taj uticaj i zadržao samo u ovim državama s tim što ga danas ona opet ima i u Sloveniji i u Hrvatskoj. Mada ovde je reč o muzici. Klinci koji su mlađi od mene i njenih sinova čak dolaze na njene koncerte svesni da ona ipak nije samo pevačica.
loader loader 23:55 30.11.2010

Re: Audio-predator ..!!

Da, to su područja sa srpskim življem...
A ovo ostalo, po bivšim republikama... Uz malo žešću reklamu, uvek se može nahvatati par hiljada znatiželjnika problematičnog čula ukusa i napuniti neka hala. Konačno, ako mnogi Slovenci dolaze na Guču, što ne bi i na koncert ove pevaljke. Ali kod deželaca to slušanje nije tipik, dok kod Srba na žalost jeste tipik.

Klinci na žurkama i po diskotekama najčešće slušaju, u prvim satima zabave tehno, a zatim islamo-tehno-stupido-folk. Naravno da mnogima od njih onda nije ni malo teško da zapucaju na neki neo-koncert Fahrete Jahić, niti u tome mogu da prepoznaju išta problematično.

nova_slika_srbije nova_slika_srbije 23:59 30.11.2010

Re: Audio-predator ..!!

Mislim da ti pričaš o instant popularnosti. Da je tako bilo ne bi joj danas bile dvorane pune gde god da ode. Da je održavala popularnost reklamom ona danas ne bi ni postojala. Slažem se da je Brena možda od prvih koja je šou biznis radila onako kakos e to radilo u USA ali ipak mislim da je njena popularnost ostala kao nešto što je neosporivo. Čak i njene pesme koje su u neku ruku u kategoriji dečijih su se održale do danas baš iz ovih gore navedenih razloga.
loader loader 00:09 01.12.2010

Re: Audio-predator ..!!

Nije sporna popularnost, već raspored i mera te popularnosti po nacionalno-geografskoj osnovi, a i u smislu perioda u kojima smo živeli, odnosno živimo. O tome sam čini mi se dovoljno kazao u prethodnim komentarima, pa da se ne ponavljam.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 00:13 01.12.2010

Re: Audio-predator ..!!

Jasno. Razumem šta hoćete da kažete i slažem se. Samo mislim da Brenin uticaj u SLO i CRO nije mali. "Uticaj" zapravo. Pošto govorimo ipak o pevačici.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:30 01.12.2010

Re: Audio-predator ..!!

nova_slika_srbije
Jasno. Razumem šta hoćete da kažete i slažem se. Samo mislim da Brenin uticaj u SLO i CRO nije mali. "Uticaj" zapravo. Pošto govorimo ipak o pevačici.

Brena je ipak za Karleušu i mnoge današnje estradne zvezdice bila i ostala neuporediva i umetnik u odnosu na njih.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:33 01.12.2010

Re: Audio-predator ..!!

Brena je ipak za Karleušu i mnoge današnje estradne zvezdice bila i ostala neuporediva i umetnik u odnosu na njih.

A u odnosu na umetnike?
U odnosu na Karleusu je lako biti umetnik ali zar je nivo Karleuse taj na kome se povlaci crta izmedju dobrih i losih?
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:38 01.12.2010

Re: Audio-predator ..!!

hoochie coochie man
Brena je ipak za Karleušu i mnoge današnje estradne zvezdice bila i ostala neuporediva i umetnik u odnosu na njih.

A u odnosu na umetnike?
U odnosu na Karleusu je lako biti umetnik ali zar je nivo Karleuse taj na kome se povlaci crta izmedju dobrih i losih?

Pa što se mene tiče nije ali kao što vidite sada je Karleuša in, a nema ni jednu pesmu koja ima smislen tekst, a o izvedbi da i ne govoirimo.To je sada novi talas nazovi muzike koja se gleda a ne sluša.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:48 01.12.2010

Re: Audio-predator ..!!

To je sada novi talas nazovi muzike koja se gleda a ne sluša.


A sto se mene tice ni kod jedne nema sta ni da se vidi ni da se cuje, ali Brena je ipak u blagoj prednosti.
Ona je uspela da natera bas svakoga verujem da zapamti neke njene tekstove ili makar delove tekstova, dok Karleusa to izgleda ne uspeva. Ja recimo nemam pojma ni jednu jedinu rec iz njenih tesktova.
To sto je Karleusa in, ako je in, imam utisak da ipak nije u onolikoj meri u kojoj je bila Brena, ni malo ne govori u prilog Breni osim na nivou poredjenja njih dve, a taj nivo je zaista nevazan.
Brena kao i vecina Minimaksovih produkata je uvod u ono sto je kasnije nazvano turbofolkom, pa bi je ja pre svrstao u simbole te posasti nego u simbole neke drzave, ali svakom na volju sta ce mu Brena simbolistai.
loader loader 01:09 01.12.2010

Re: Audio-predator ..!!

A sto se mene tice ni kod jedne nema sta ni da se vidi ni da se cuje

Na te koje su nečujne i nevidljive naša raja se najviše loži
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 13:56 01.12.2010

Re: Audio-predator ..!!

U odnosu na Karleusu je lako biti umetnik ali zar je nivo Karleuse taj na kome se povlaci crta izmedju dobrih i losih?


hoochie coochie man hoochie coochie man 00:17 01.12.2010

.

Lepa Brena je izdvojena kao jedan od simbola te zemlje

Kakva zamlja takav simbol.
Pa Brena, ili onaj ko joj je govorio sta treba da radi, i jeste gadjala Srbiju. Nije pevala o zagorskom vec o sumadijskom rokenrolu. O Cacku a ne o Daruvaru.
Zasto?
Ne verujem da je to neki smisljeni antisrpski plan vec mi je logicno da kafanska pevaljka tog tipa radije masta da postane slavna u Srbiji pevajuci OJ Moravo nego da postane slavna u Sloveniji pevajuci popevke. Njena nazovi muzika se kako tako naslanjala na srpsku a ne na slovenacku ili hrvatsku muziku.
Njoj je uspelo valjda sto je postovala neke zakonitosti trzista ili zbog ko zna cega, a ja je pamtim po tome da sam bas zestoko omanuo kad sam joj predvideo brzi kraj posle tog Cacka.
Bio sam uveren (imam i svedoke koji me vrlo cesto potsete na moju sposobnost predvidjanja :) da ce joj karijera trajati do sledece ploce.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 00:23 01.12.2010

Re: .

Niste jedini koji je imao takvo proročanstvo. Slažem se i sa komentarom koji ste dali.

Ne verujem da je to neki smisljeni antisrpski plan vec mi je logicno da kafanska pevaljka tog tipa radije masta da postane slavna u Srbiji pevajuci OJ Moravo nego da postane slavna u Sloveniji pevajuci popevke.


Trebalo bi uzeti u obzir da je Tuzla bliža Beogradu nego Zagrebu pa samim tim se i ona kao student našla u Beogradu. A i Srbija je teritorijalno bila najveća i to ej kasnije sigurno uticalo na neke strategije njenog menadžera koji je radio posao kao da se školovao u Londonu.

Milan Karagaća Milan Karagaća 00:31 01.12.2010

Re: .

Nije pevala o zagorskom vec o sumadijskom rokenrolu. O Cacku a ne o Daruvaru.

islamsko-vatikansko-kominterovska zavera.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:34 01.12.2010

Re: .

islamsko-vatikansko-kominterovska zavera.

Ne jer pise i ovo:
Ne verujem da je to neki smisljeni antisrpski plan vec mi je logicno da kafanska pevaljka tog tipa radije masta da postane slavna u Srbiji pevajuci OJ Moravo nego da postane slavna u Sloveniji pevajuci popevke. Njena nazovi muzika se kako tako naslanjala na srpsku a ne na slovenacku ili hrvatsku muziku.



Odmah ispod.
Cudi me da nije vidjeno.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:42 01.12.2010

Re: .

hoochie coochie man
islamsko-vatikansko-kominterovska zavera.

Ne jer pise i ovo:
Ne verujem da je to neki smisljeni antisrpski plan vec mi je logicno da kafanska pevaljka tog tipa radije masta da postane slavna u Srbiji pevajuci OJ Moravo nego da postane slavna u Sloveniji pevajuci popevke. Njena nazovi muzika se kako tako naslanjala na srpsku a ne na slovenacku ili hrvatsku muziku.



Odmah ispod.
Cudi me da nije vidjeno.

Ipak je ono što je ona pevala tada mnogo bliže srspkoj narodnoj muzici nego ovo sada koje stvara utisak da ste u Iranu ili Istambulu.
Drugo, Brena je mogla da otpeva i pevala je i Oj Moravo,i sevdalinke, što Karleuša ne ume ni preko Mp3.
loader loader 01:06 01.12.2010

Re: .

Bio sam uveren (imam i svedoke koji me vrlo cesto potsete na moju sposobnost predvidjanja :) da ce joj karijera trajati do sledece ploce.

Taman oni zaborave na vaše predviđanje, a ono teniski turnir na kome se između ostalog sjatilo na desetine snobova koji su tu da bi prepričavali koliko se jeste ili nije ugojio Fahretin bračni partner. I to nije sve, nego NSS napiše, evo, i blog o gizdavoj Bosanki. A sećanja prijatelja navru
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:12 01.12.2010

Re: .

A sećanja prijatelja navru

Ima i bolnijih stvari.
Ja im kazem ko sigurno na izborima dobija il bar ko prelazi cenzus a oni " ma znamo, ti sve znas unapred, Mitar Tarabic ti nije do kolena."
Upropasti mi Brena karijeru skroz, *ebo ja Cacak
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:13 01.12.2010

malo političke nekorektonsti

brenda the good looking je žena šabanka,
i svako ko upotrebljava uz njeno ime bilo kakve afirmativne reči, posebno reči "muzičar" ili " umetnik" je i sam šabanin ili ga je napao i nagrizao taj virus-predator negde, mada je verovatnije prvo i da se radi o čoveku koji je iskreno šabanin. hoochie i loader su obzirni pa ne žele da formulišu tako.

što se slovenije tiče, njihovo potenciranje te vrsta folka delimično je deo zajebancije, jer su noćni provodi u biti dosadni, nedostaje tople balkanske krvi, što slovenci najviše vide u srbima i zbog toga nas i gotive negde; delimično posledica toga što imaju puno bosanskih izbeglica. ostali su balkanci, a na balkanu dominira sklonost ka šabani.

evo malo slovenačkog pristupa temi...

srdjan.pajic srdjan.pajic 07:47 01.12.2010

Re: malo političke nekorektonsti

Srki
šabanin

Kolega, kakva je ovo nepravilna forma dragocene reči, koja je MOJ brend ovde na blogu?.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:06 01.12.2010

Re: malo političke nekorektonsti

šumadinjizacija, to je šumadinjizacija pravilnog oblika te reči, pojava koja je u upotrebi srpskog jezika ispoljena najviše u južnim delovima beograda, posebno u oblastima gde šuma ulazi stanovništvu doslovno kroz prozore u kuće. šumadinjizacija, ili shumadignisation na engleskom.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 13:57 01.12.2010

Re: .

Drugo, Brena je mogla da otpeva i pevala je i Oj Moravo,i sevdalinke, što Karleuša ne ume ni preko Mp3.


Odakle li se javila ideja da se porede JK i Karleuša koja je zapravo špo mojim kriterijuma nepostojeća u muzičkom kontekstu.


Ispravka: Brenu i JK :)
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 14:00 01.12.2010

Re: malo političke nekorektonsti

što se slovenije tiče, njihovo potenciranje te vrsta folka delimično je deo zajebancije, jer su noćni provodi u biti dosadni, nedostaje tople balkanske krvi, što slovenci najviše vide u srbima i zbog toga nas i gotive negde;


pa demantovali ste zajebanciju već u sledećem delu rečenice.
zoja444 zoja444 14:24 01.12.2010

Re: malo političke nekorektonsti

moj komentar se greskom nasao ovde.
isprobavam opcije... citiranje citiranog i tako to... vezbam.
mozete ga izbrisati.

izvinite i hvala.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 14:32 01.12.2010

Re: malo političke nekorektonsti

Mogu li još nekako da Vam pomognem zoja444?
libkonz libkonz 14:35 01.12.2010

Re: .

Odakle li se javila ideja da se porede JK i Karleuša koja je zapravo špo mojim kriterijuma nepostojeća u muzičkom kontekstu.

NSS za presednika!
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 14:38 01.12.2010

Re: .

Pardeon. Sinoć sam bio u provodu pa sam... :) Mislio sma na Brenu i JK.
zoja444 zoja444 16:33 01.12.2010

Re: malo političke nekorektonsti

nova_slika_srbije
Mogu li još nekako da Vam pomognem zoja444?


ako znate i ne mrzi Vas da mi objasnite, interesuje me, kojim postupkom se recima pokrivaju linkovi (ne znam koji je strucni naziv za to)?

hvala u svakom slucaju.
cyberm cyberm 16:58 01.12.2010

Re: malo političke nekorektonsti

Otkucate "rec".
Tu rec odaberete (selektujete, "poplavite" misem.
Kliknete na cetvrtu ikonicu (onu sto lici na lanac) iznad prozora za komentar.
U prozorcetu koje se pojavi unesete adresu na koju hocete da se ode kad se klikne na rec. U ovom primeru: http://www.google.com
Kliknite na OK i rec ce da bude ovakva: rec
zoja444 zoja444 17:06 01.12.2010

Re: malo političke nekorektonsti

cyberm
Otkucate "rec".Tu rec odaberete (selektujete, "poplavite" misem.Kliknete na cetvrtu ikonicu (onu sto lici na lanac) iznad prozora za komentar.U prozorcetu koje se pojavi unesete adresu na koju hocete da se ode kad se klikne na rec. U ovom primeru: http://www.google.comKliknite na OK i rec ce da bude ovakva: rec


yeah, uspela sam, hvala

p.s. odoh jos da vezbam
sonja.m sonja.m 12:26 02.12.2010

Re: .

Niko vise ne voli da baca pare na losu muzku od ljudi u Srbiji,
a i najvece su bili trziste u YU.
To je bio glavni razlog sto se Fahreta posrbila,da ne filozofiramo.

rade.radumilo rade.radumilo 00:19 01.12.2010

Jugoslovenka

Tražiti nešto više od jeftine zabave u nastupima Lepe Brene je potpuno bespredmetno. Ono što je hteto autor da kaže, jeste da je to bila zabava za široke narodne mase jedne države koja više nema. Zabava koja je okupljala na istom mestu određene slojeve društva bez obzira na njihovu nacionalnu pripadnost.

A u vezi svih tripova, na tu temu, ona se uvek držala onog što je inicijalno izjavila:



ivana23 ivana23 00:33 01.12.2010

***

Broz je živeo u epohi Lepe Brene


Ne bih se slozila sa naslovom. JBT je preminuo 1980, a Brena je krijeru zapocela 1981. godine.
st.jepan st.jepan 03:04 01.12.2010

Re: ***

Broz je živeo u epohi Lepe Brene


Ne bih se slozila sa naslovom. JBT je preminuo 1980, a Brena je krijeru zapocela 1981. godine


Da, ali je ono "posle Tita Tito" trajalo barem sedam osam godina.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 14:03 01.12.2010

Re: ***


Ne bih se slozila sa naslovom. JBT je preminuo 1980, a Brena je krijeru zapocela 1981. godine.


da ali se radi o epohi ... kada sam mislio na epohu nisam je vremenski ograničio na vreme dok je Tito vladao.
ivana23 ivana23 15:40 01.12.2010

Re: ***

nova_slika_srbije
Ne bih se slozila sa naslovom. JBT je preminuo 1980, a Brena je krijeru zapocela 1981. godine.da ali se radi o epohi ... kada sam mislio na epohu nisam je vremenski ograničio na vreme dok je Tito vladao.


Titovom smrcu se zavrsila jedna epoha. Brenu ne mozemo ni pod kojim uslovima smestiti u epohu koja je zavrsena.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 16:14 01.12.2010

Re: ***

to je epoha jugoslovenstva koja je trajala i psle Tita. Reč je o tome da je Titova popularnost brzo zamenjan popoularnošću Lepe Brene iako to zvuči sumanuto.
nsarski nsarski 21:16 01.12.2010

Re: ***

Titovom smrcu se zavrsila jedna epoha. Brenu ne mozemo ni pod kojim uslovima smestiti u epohu koja je zavrsena.

Mozda covek misli na paleozoik, mezozoik, novozoik (to je ovo poslednje)...
draft.dodger draft.dodger 00:47 01.12.2010

BANANA (RE)PUBLIKA...

loader loader 01:07 01.12.2010

Re: BANANA (RE)PUBLIKA...



Koji ljubitelji voća ! . .

sybil sybil 08:58 01.12.2010

Lepa Brena

nije simbol Jugoslavije. U Jugoslaviji je rock muzika bila mainstream, a turbo-folk se slusao samo na radiju Sabac ili Zitoradja, kakolisetozove. Dakle simboli Jugoslavije u muzici su:
Dzoni Stulic
EKV
Haustor
Prljavo kazaliste....

Lepa Brena spada u turbo-folk-muzicki pravac koji je sinonim kicha, gluposti i raspada Jugoslavije, i upravo je ona sa mini suknjama i jahanjem direktora najvise doprinela rasprostranjivanju turbo-folk prostakluka. Setimo se, Brena je vlasnik produkcije Grand, dakle truje narod i zaradjuje pare. i kakva sad Jugoslavija, ona je -profiter, ali ne ratni nego onaj sto se hrani i raste na narodnoj gluposti i primitivizmu.
Zasto je to bitno? Evo opet malo o ulozi muzike. Nagradno pitanje: kako turbo-folk transformise unutrasnje zivote svojih konzumenata?

Vajmarska klasika (tvorci su Goethe I Shiller). Vajmarska klasika govori o odnosu umetnosti I politike. Na prvi pogled umetnost je apoliticna, tacnije iznad politike. Paradoks je u tome sto je politika arena gde se resavaju sudbonosna pitanja, kako umetnost onda moze biti bitna ako je apoliticna? Po Vajmarskoj klasici, politicki progres je jedino moguc transformacijom unutrasnjih zivota. U protivnom, imamo strancarenje, ciji je jedini cilj nezdrava dominacija. Uloga umetnosti je da nas izbalansira, oplemeni, kako bi se mogli ukljuciti u zrele politicke procese. “Klasicna umetnost” ima za cilj da podstakne lucidni unutrasnji mir I ravnotezu: da izleci, utisa nemire I fokusira snagu. Kao anticka statua: mirna, energicna, uravnotezena. Destruktivno je uznemiravati ljude laznim I nezrelim fanatizmom. I da resimo paradoks potpuno: politika je, iako jako vazna, ipak sekundarna aktivnost. Obelezje dobre drzave jeste da podstice vrline gradjana, a klasicna umetnost je dom tih vrlina.
Unfuckable Unfuckable 09:09 01.12.2010

Re: Lepa Brena

dodajmo i to (nije zanemarljiv podatak) da na tržištu tadašnje SFRJ u tom periodu nije uopšte bilo zelenog čaja, što je nesumnjivo doprinelo ekspanziji destruktivnih težnji u tijelima naših naroda i narodnosti
sybil sybil 09:19 01.12.2010

Re: Lepa Brena

Unfuckable
dodajmo i to (nije zanemarljiv podatak) da na tržištu tadašnje SFRJ u tom periodu nije uopšte bilo zelenog čaja, što je nesumnjivo doprinelo ekspanziji destruktivnih težnji u tijelima naših naroda i narodnosti


ali je bilo caja od persuna
sybil sybil 09:22 01.12.2010

Re: Lepa Brena

i priznaj sad da ti se svidja Brena
dr.wagner dr.wagner 15:31 01.12.2010

Re: Lepa Brena

...dan

sybil
U Jugoslaviji je rock muzika bila mainstream, a turbo-folk se slusao samo na radiju Sabac ili Zitoradja, kakolisetozove. Dakle simboli Jugoslavije u muzici suzoni StulicEKVHaustorPrljavo kazaliste...


-Ako ste stavili Prljavo kazalište , možete i Brenu ...

... danas moje djete sluša narodnjake , a njezin tata (to bih trebao biti ja) je
najbliže narodnjacima bio dok je slušao Aerodrom ili Film ...
, ali to je normalmo (valjda) , uvjek je u tuđem dvorištu trava zelenija ..., pa
tako je izgleda interesantnije nešto čega nema u vlastitoj kući ...

-I meni je Frenki bio "koma" , a moja stara i tetka su "stajale mirno" kada
bi na "Sljemenu" vrtili neku njegovu ...(strangers in the night ...
... šubi-dubi-du ... )

-A ovo je istina ... uspoređivati Brenu i neke današnje "sljedbenice" je kao
usporediti Arsena sa nekim tko ima hit ili dva ...

Wagner




koksy koksy 16:03 01.12.2010

Re: Lepa Brena

-Ako ste stavili Prljavo kazalište , možete i Brenu ...

Saglasan.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:04 01.12.2010

Re: Lepa Brena

Lepa Brena
nije simbol Jugoslavije. U Jugoslaviji je rock muzika bila mainstream, a turbo-folk se slusao samo na radiju Sabac ili Zitoradja, kakolisetozove. Dakle simboli Jugoslavije u muzici su:
Dzoni Stulic
EKV
Haustor
Prljavo kazaliste....

drti teatar R&R?? kakva pogrešna slika ex-yu prostora. najviše volim kad sybil loopeta, pocepam se od smeha, suze mi teku od sreće.

kakav R&R? pa nije ex-yu bio ograničen Beograd, Zagreb, LJubljanu i Maribor, aman! čim su krenule Lipe da cvatu, 99.9% tih tvojih rokera je podiglo svoje ruke, pljunuli su i zapjevali spadnuti u sevdah.

hani, dont pliz!
Unfuckable Unfuckable 19:39 01.12.2010

Re: Lepa Brena

drti teatar R&R??

ne bih da branim Sybil, Houru još manje - ali njihov prvi album je izuzetan
dr.wagner dr.wagner 19:58 01.12.2010

Re: Lepa Brena

... večer

BebaOdLonchara
kakav R&R? pa nije ex-yu bio ograničen Beograd, Zagreb, LJubljanu i Maribor, aman! čim su krenule Lipe da cvatu, 99.9% tih tvojih rokera je podiglo svoje ruke, pljunuli su i zapjevali spadnuti u sevdah.hani, dont pliz!


-Djelomično je istina to što govorite , ali je njihov utjecaj (ovih sa
podignutim rukama) na tadašnja zbivanja bio simboličan .

-To je isto kao da tvrdite kako devedesetih nismo svi bili šovinisti i
nacionalisti ...


Wagner
maksa83 maksa83 20:07 01.12.2010

Re: Lepa Brena

-Ako ste stavili Prljavo kazalište , možete i Brenu ...

Ejebigasad... Prljavo Kazalište nikako nije Haustor, imaju otužnog kiča, ali imaju i crno bjeli svijet.

Novi Val u ex. SFRJ je bio straa-va.
Što su razni posle poseljačili, božemoj, danak godinama.

dr.wagner dr.wagner 21:16 01.12.2010

Re: Lepa Brena

Pozdrav gospodine M

maksa83
Što su razni posle poseljačili, božemoj, danak godinama.


-Ma istina je ... , CB svijet je OK , a i ova je dobra ...., ali bilo je
stvarno jadnih poteza ...

... , no sada smo u korijenu "problema" ... , nisu se svi "udvarali" čobanima
, Houra pogotvo nije morao ..., a ipak je

-I sada kada pogledamo cijeli "opus" ... u zbroju .... ispod crte


Wagner



sybil sybil 00:58 02.12.2010

Re: Lepa Brena

maksa83
-Ako ste stavili Prljavo kazalište , možete i Brenu ...Ejebigasad... Prljavo Kazalište nikako nije Haustor, imaju otužnog kiča, ali imaju i crno bjeli svijet.Novi Val u ex. SFRJ je bio straa-va. Što su razni posle poseljačili, božemoj, danak godinama.

To sam mislila. Prljavo kazaliste=Crno-bijeli svet.
sybil sybil 01:08 02.12.2010

Re: Lepa Brena

drti teatar R&R?? kakva pogrešna slika ex-yu prostora. najviše volim kad sybil loopeta, pocepam se od smeha, suze mi teku od sreće.

kakav R&R? pa nije ex-yu bio ograničen Beograd, Zagreb, LJubljanu i Maribor, aman! čim su krenule Lipe da cvatu, 99.9% tih tvojih rokera je podiglo svoje ruke, pljunuli su i zapjevali spadnuti u sevdah.

hani, dont pliz!

ej, 'ajde prodji me sa sa tim drti izivljavanjima i klasifikacijama i nadji drugu zrtvu. ako hoces da debatujes - ponasaj se kao covek - ili me naprosto zaobidji (sic!).

nije tacno da je 80-ih RnR, npr. Azra i EKV, bio samo u Beogradu i vecim gradovima. ko je to digao ruke na lipe cvatu? dzoni stulic- u Holandiji, EKV, ko?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:39 02.12.2010

Re: Lepa Brena

ne bih da branim Sybil, Houru još manje - ali njihov prvi album je izuzetan

jedna lasta ne čini proleće.

sve to oko rokerske yuge je dovoljno dobro objašnjeno na Unfovom blogu o Bregi. nema razloga da kucamo sve isto iznova.
Djelomično je istina to što govorite , ali je njihov utjecaj (ovih sa
podignutim rukama) na tadašnja zbivanja bio simboličan.
-To je isto kao da tvrdite kako devedesetih nismo svi bili šovinisti i
nacionalisti ...

odlično ste povezali ove dve stvari: da je njihov uticaj bio simboličan, ne bi nam se desila Brena i kasnije Ceca i ceo taj turbo-folk treš. da nismo bili malko nacionalisti (svi u ex-yu, da se razumemo) ne bi nam se tako lako desio rat 90tih.
blogovatelj blogovatelj 18:27 02.12.2010

Re: Lepa Brena

U Jugoslaviji je rock muzika bila mainstream





Vidi se da promisljas pre nego napises komentar. Da li uopste znas koliki su bili tirazi narodnjaka a koliki rokera?!
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 18:44 02.12.2010

Re: Lepa Brena

Vidi se da promisljas pre nego napises komentar. Da li uopste znas koliki su bili tirazi narodnjaka a koliki rokera?!


A tako je i danas. Tanja Savić ima veći tiraž od Riblje Čorbe, Van Goga i Bajage zajedno. Nažalost!! Ali Bajaga može da napuni Arenu a dotična ne može. Tu se već radi o drugim faktorima. O vernosti bublike - recimo, a ne o ukusu. Svaki automobil u Srbiji ima CD Tanje Savić (dotičnu ne podnosim) ali zato neće svako od njih otići na koncert. To se desilo i Kitiću. Izvinjavam se malo sam skrenuo sa teme.

Verovatno sam dao i loš primer. Tanja Savić peva 5 godina a Bajaga 30. Ali dobro .. Uzmimo za primer i Draganu Mirković koja ne može da napuni ni Sava Centar a njene pesme se slušaju na svakoj mogućoj svadbi. Mislim da je publika rok i pop muzike ima drugačiji sistem vrednosti. Oni znaju šta znači odlazak na koncert. Publika narodnjaka na koncerte ide tek tako - da bi otišli, u krdu.
Unfuckable Unfuckable 19:25 02.12.2010

Re: Lepa Brena

na svu sreću i falimtisebože pa Bajaga, Bora Č ili Đule nisu više merilo posećenosti, probaj malo sa Stounsima
(ili onom grupom Police što peva Mesečina Bato)
sybil sybil 05:22 03.12.2010

Re: Lepa Brena

blogovatelj
U Jugoslaviji je rock muzika bila mainstreamVidi se da promisljas pre nego napises komentar. Da li uopste znas koliki su bili tirazi narodnjaka a koliki rokera?!

Chekaj me kod kolima, ochesh
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:52 03.12.2010

Re: Lepa Brena

na svu sreću i falimtisebože pa Bajaga, Bora Č ili Đule nisu više merilo posećenosti, probaj malo sa Stounsima

na te koncerte se ne ide samo iz ljubavi prema muzici. znam dosta ljudi koji su išli tek tako, jer su stonsi - stonsi. ista stvar i sa police. da ne ulazimo dublje u raspravu, mislim da ni oni nisu merilo vrednosti
Mislim da je publika rok i pop muzike ima drugačiji sistem vrednosti. Oni znaju šta znači odlazak na koncert. Publika narodnjaka na koncerte ide tek tako - da bi otišli, u krdu.

i ovo je tačno. velika većina starije (ok, srednje?) populacije koja sluša narodnjake nikada nije bila na cecinom ili koncertu neke slične, niti će, ali ih to ne sprečava da znaju sve njene pesme i da ih rado poručuju na svadbama.

edit: narodnjaci su muzika za kafane. pop&rok to nisu. mislim na žive svirke, ne na DJ-ing.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 17:52 03.12.2010

Re: Lepa Brena

probaj malo sa Stounsima


Kakvi sad Stounsi?! Radi se o našim izvođačima. Bar u ovom kontekstu koji sam ja pomenuo.
Unfuckable Unfuckable 19:49 03.12.2010

Re: Lepa Brena

pa ja se izvinjavam ako te niko nije obavestio, ali prosečan Srbin ponekad sluša i Stounse.
(sad se ti uhvatiš za ono "prosečan" pa se vijamo letnji dan do podne)

ps:
na te koncerte se ne ide samo iz ljubavi prema muzici. znam dosta ljudi koji su išli tek tako, jer su stonsi - stonsi. ista stvar i sa police. da ne ulazimo dublje u raspravu, mislim da ni oni nisu merilo vrednosti


au zipa ljubav prema muzici koja se manifestuje pohađanjem recitala BČ ili koncerata Đula, sačuvajmebože (ljubavi ili muzike, det iz kveščn)
Kapiram ja šta ti hoćeš da kažeš: da će Seljo prefarban u Baju, pravo iz Silikonske doline da uparkira mečku oko Ušća edabi bio viđen. Po meni: slaba vajda - Selju je to čist vejt ov tajm jer nema "njegovih" da ga snime, a posle ako i baci foru da je bio na Polici ionako ga niko neće razumeti
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:58 03.12.2010

Re: Lepa Brena

au zipa ljubav prema muzici koja se manifestuje pohađanjem recitala BČ ili koncerata Đula, sačuvajmebože (ljubavi ili muzike, det iz kveščn)

pa ljubav je slepa

ko kaže da je đula merilo vrednosti ičega igde??
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 22:36 03.12.2010

Re: Lepa Brena

pa ja se izvinjavam ako te niko nije obavestio, ali prosečan Srbin ponekad sluša i Stounse.
(sad se ti uhvatiš za ono "prosečan" pa se vijamo letnji dan do podne)


ne, ne .. nisam mislio na prosečne ili nadprosečne .. mislio sam samo da su u igri domaći izvođači.
Unfuckable Unfuckable 23:14 03.12.2010

Re: Lepa Brena

pa znaš kako - muzika ne poznaje granice (pre neku godinu se uverismo) tako da se i inostrani utjecaji moraju uzeti u obzir kada razmatramo ko, šta, kako i koliko.
Pre nekoliko godina Ušće je bilo Cecina teritorija. Ali više nije.
Među domaćim "kapacitetima" koji bi (kao) mogli biti pandan Ceci - nema tih Junaka koji bi napunili Ušće, ja ih bar ne vidim
Znajući to, ne nalazim da je loše sreću potražiti među inostranim (Junacima) - falabogu pa hoće da dođu (jer imaju info da će biti puno, zato i dolaze)
Dakle: kvalitet, ništa BČ i mudazabubrege
predatortz predatortz 09:47 01.12.2010

Brena

Početak kraja!
Sepulturero Sepulturero 12:15 01.12.2010

Браво за текст!

Дао сам препоруку, наравно, али морам и овако
NNN NNN 13:41 01.12.2010

Popularnos'

Lepa Brena je izdvojena kao jedan od simbola te zemlje, i kao jedina koja je nasledila popularnost Josipa Broza.
...a Broz je bio popularan skoro kao Čola

(ima i onaj čuveni Brozov hit "Druže Čolo, mi ti se kunemo" )

Ps. i 'de je krkar sad kad treba da pohvali pismenos'
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 14:07 01.12.2010

Re: Popularnos'

Slažem se i za Čolu. Tu nema dileme. Iopak mislim da je on manje provocirao ljude od Brene. Mislim i da je medijski bio distanciraniji od Brene. Brena je napadala sa svih strana.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 19:11 01.12.2010

Odlučite sami

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana