Dugačak rep i poslovanje
Sa ekonomskog gledišta Long Tail za biznis znači jednu osnovnu stvar: dobit koju ćete ostvariti na puno ljudi, se može lako izravnati sa visinom dobiti koju ćete ostvariti, ukoliko se bude orijentisali ka širokom spektru različitih malih grupa. Ili, kako kaže podnaslova knjige Chrisa Andersona , čovek koji je pojam Long Tail prvi put upotrebio: Why the Future of Business is Selling Less of More.
Na grafikonu vidite sa žutim označen Long Tail - ovaj deo npr. širok portfolio za mala tržišta je kumulativno veći nego zeleni deo - znači malo proizvoda određenih za veliko/masovno tržište.
Pređimo na primer koji navodi Wikipedia. U engleskom jeziku je reč the izraz koji se najčešće upotrebljava. Dalje česte reči su npr. of, is odnosno have. Ove reči se u jeziku nalaze mnogo češće nego bilo koje druge reči. Naprimer, kako kaže Wikipedia, približno 12% od svih reči se u određenom tektu spaja sa the, dok reč barracks će se pojaviti na svakih 60 000 reči. Ukoliko uračunamo sve retke reči kao barracks, zajedno će da čine oko 1/3 teksta. Ove retke reči su u engleskom jeziku long tailom, dugim repom.
Ukoliko se vratimo grafikonu - the i slične reči su zeleni deo, barracks i njemu slične reči su žuti deo.
Zašto PPC ima dugačak rep?
Kako pokazuje Search Engine Blog, to je jednostavno: U suštini bi trebali da postignete jednaki efekat (odnosno posetu Vašeg web sajta):
1. ukoliko budete oglašavali na reči koje će kod Vašeg proizvoda automatski asocirati na Vas
2. i jednako uspešno (a možda još i uspešnije) ukoliko budete oglašavali na ređe korišćene reči, one, koje nađete tek nakon dužeg pretraživanja.
Ukratko, oglašavajte i na masovne reči i na "dugačak rep".
Kako naći dugačak rep za PPC?
Oglašavajte na ime konkurencije (ukoliko je to moguće), akcije, na kojima ste bili a vezano za posao, imena knjiga koje se povezuju sa Vašim poslom i sl. Ukoliko imate pristup u statistiku svog sajta i znate da nađete reči, na osnovu kojih su Vas ljudi našli "prirodno" odnosno preko pretraživača, iskoristite svaku reč.
Long Tail blog