I tako.. zavalite se. Kvalifikacije su danas, a trka sutra u dva. I ako vas neko pita, formula se u stvari kaže momua ili nešto tome slično.
... I da, ovo je poklon blog za Snežanu Mihajlović.
Prvi put posle dosta godina propustili smo Interlagos. Opravdano. Dan je bio suviše lep, suviše sunčan za novembar, lišće šuškalo suviše glasno pod malim rastrčanim stopalcima, da bismo to propustili zbog pretposlednje trke u sezoni.
Interlagos, staza u Brazilu bila je poprište nekih veoma zanimljivih i neizvesnih završetaka šamiponata. Ne i ove. Ove godine rasplet se očekuje na drugoj strani sveta, tamo gde se i prošle godine okončalo. Trka se vozi u Abu Dabiju u nedelju u pet popodne po lokalnom vremenu i to je jedina uslovno rečeno, dnevno-noćna trka u šampionatu. Fernando Alonoso trenutno je prvi u konkurenciji vozača. Pobeda na Jas Marini donosi mu titulu. I ne samo pobeda. Alonso će biti prvi ukoliko osvoji bilo koje od prva četiri mesta, a da pri tom Mark Veber ne pobedi. Plasman Alonsa ispod četvrtog mesta otvara vrata Veberu, njegovom timskom kolegi Fetelu, pa teorijski i Hamiltonu. I Veber i Fetel imaju dobre, šanse, s tim što Veber ima 7 bodova više od mlađanog Nemca koji je ujedno i prošlogodišnji pobednik ove trke.
Odmah da se razumemo, ja nisam nikakv stručnjak za F1, samo ljubitelj. Takođe za razliku od većine ljudi koji prate F1 ja nikada nisam navijala za tim, već isključivo za vozača. (Potreba za očuvanjem bračne harmonije mi nameće izvesne simpatije za Ferari.) Kako je Kimi Raikonen otišao da se lomata po gudurama WRC-a, moj favort je prošlogodišnji šampion, Dženson Baton, koji ove godine nema ama baš nikakve šanse da se plasira među prvu trojicu sve i da pobedi u Abu Dabiju. Baton je prošleo godina sakupio 6 pobeda u prvoj polovini sezone i bez nekih trzavica priveo sezonu kraju. (Najvijam za Batona iz isključivo žensko-kokošijih razloga, najbolje izgleda od svih vozača. Kako Kimi ne vozi, nema trenutno vozača koji vozi po mom ukusu. Fetel ima potencijala, a baš ova trka će možda pokazati da li je on taj.)
O raspodeli prva tri mesta odlučivaće dakle ova četvorica koja su u igri i za titulu. Odmah da napomenem da mislim da Hamilton nema nikakve šanse za pobedu. Da bi bio prvi trebalo bi da Alonso ne osvoji ni jedan bod, a da Veber bude plasiran lošije od petog mesta, a Fetel lošije od drugog. Puno je to, ako, ako... Mada nije nemoguće. 2007. maestralnim osvajanjem prvog mesta u tri od poslednje četiri trke, Raikonen je sustigao Hamiltona koji je imao 17 bodova prednosti dve pred kraj (po starom bodovanju za pobedu se dobijalo 10 poena). Sad ćete videti kako se vozi.
E sad, teško da će Hamilton uspeti, pošto mu treba puno "ako", a faktor sreće iskoristio je i potrošio za svagda 2008. kada je ni kriv ni dužan uzeo prvo mesto, baš u Brazilu, Felipeu Masi. Sećam se kao da je bilo ... danas... Dok mi psujemo BMW-ov dvojac Kubica – Hajtfeld koji preti da se poubija na stazi, Masa prolazi kroz cilj, podiže ruke, trans na Interlagosu, domaći vozač osvaja trku i šampionat. Kadar na Gloka koji usporava do te mere sa izgleda kao da stoji, jeste Glok, nije .. jeste... Hamilton ga obilazi, završava trku kao peti i uzima titulu Masi za bod. E pa to što je imao sreće, imao je. Dakle, Hamiltona bismo mogli (i voleli) da otpišemo.
Kad smo već kod Mase da dodam i toliko da je verovatno najbaksuzniji vozač u novijoj istoriji F1. Osim nesrećno izgubljene titule 2008. naredne godine na kavalifikacijama za Hungaroring doživeo je povredu opasnu po život, kada ga je udario deo koji je otpao sa bolida Rubensa Barikela usled čega se onesvestio i zatim udario u barijeru. On je ujedno i najtimskiji vozač. Odradio je lavovski posao čuvajući leđa Raikonenu u Brazilu 2007. Iako fanatik, čim se vratio posle svega da vozi (sa ugrađenom titanijumskom pločicom radi ojačanja lobanje), Masa nije vozač za velika dela. Nekako mi se čini da se pomirio sa ulogom drugog vozača.
No, imala ja, nemala, favorita za pobedu, trka obećava. Veliki broj vozača u konkurenciji za titulu, Red Bul je najavio da neće biti timskih naredbi za propuštanje. Ovo može da koristi Alonsu i Hamiltonu, ali nekako mi se čini da je sve u rukama Red Bul-ovog dvojca. Veber će biti prvi ukoliko osvoji trku, a Alonso se plasira ispod drugog mesta. Fetel osvaja ukoliko pobedi na trci , a Veber bude lošiji od drugog, odnosno Alonso lošiji od petog mesta. Postoji opcija da trojica prvoplasiranih imaju isti broj bodova, ukoliko Fetel pobedi, Veber bude drugi, a Alonso peti. U tom slučaju gleda se broj pobeda po trkama. No Fetel i Alonso bi u tom slučaju imali isti broj osvojenih prvih, drugih i trećih mesta, tako da odlučuje jedno četvrto mesto više koje ima Sebastijan Fetel.
Zanimljivo. Mora da bude zanimljivo.
Kišne trke su uvek najzanimljivije, ali za nedelju je u Abu Dabiju najavljeno sunčano vreme. Bilo bi čudno da je drugačije.
Od noviteta ove godine vredi pomenuti da se promenio način bodovanja u korist osvajača prvog mesta, što smanjuju mogućnost kalkulacija, kao i to da je dolivanje goriva u toku trke ukinuto. (Tako da više nećemo imati prilike da gledamo kako zajedno sa bolidom stazom vitla crevo gigantskih razmera.) A da, vratio se Šumaher. Bezbojan i bezobrazan kakav je oduvek i bio.
I tako.. zavalite se. Kvalifikacije su danas, a trka sutra u dva. I ako vas neko pita, formula se u stvari kaže momua ili nešto tome slično.