Društvo| Roditeljstvo

Au što je škola zgodna...

Krugolina Borup RSS / 10.11.2010. u 23:42

002.jpgIma tome dva meseca i deset dana kako Marko pohađa predškolski program u školi koja nam je pod prozorom. Nauživalo se dete! Naučio pesmicaaaa... ni broja im se ne zna. A voli da recituje, na majku, ljubi ga majka. Majka recitovala Titu, on će Svetom Savi. Ne mari. Jedinu smo krizu imali kad je onomad došao iz škole tvrdeći da su učili pesmicu u kojoj tanjir kenja.  

"Crni sine, ti to nisi nešto dobro shvatio!"

"Ma, jeste, kad ti kažem - tanjir kenja."

"Pa, kako ide pesmica?"

"Ne mogu da se setim kako počinje."

"Pa, ajde ono što se sećaš."

"Da me mine pusta želja, dajte meni tanjir kenja."

Tek kad smo konsultovali učiteljicu/vaspitačicu, poverovao mi je da se ovde, u stvari, sve vrti oko povrća koje njemu majka nikad u životu kuvala nije, pa stoga i ne može da zna da postoji.

I dok mi je dete dva meseca i deset dana uživalo u školici, ja sam živela s nekoliko upitnika u glavi.

Prvo mi nije bilo jasno zašto nam je u školi traženo 540,00 dinara za knjigu "Jesen/Zima", kad je jedan poziv Kreativnom centru bio dovoljan da dobijem informaciju da se direktnom nabavkom knjiga kod njih ostvaruje popust/rabat od 20%. Dvadeset i pet predškolaca puta dva odeljenja predškolaca puta 108,00 dinara jednako je 5.400,00 dinara. Gde su završile te pare?

Drugo, nije mi bilo jasno zašto je prvi dan u predškolskom doček roditelja počeo sa: "Dobardan, dobrodošli. Što se para tiče, treba 1.000,00 dinara za obnovu igračaka i 500,00 dinara da se zameni svetlo u učionici. Znam da je septembar težak mesec što se troškova tiče, tako da može do kraja oktobra."

Mislim, jasno je meni da deci trebaju igračke. Jasno je meni da deci treba svetlo. Jasno je meni i da nam je država siromašna i da u budžetu nema para ni da se u školama po Srbiji uvede grejanje ili poprave toaleti. Nemam ništa protiv ni da doniram. Ali, imam protiv toga da mi se to saopštava kao nešto što se bespogovorno očekuje od svih, i od onih koji imaju i od onih koji nemaju, a da se pri tome ni jednom jedinom rečju ne ukazuje na činjenicu da je to DONACIJA. A donaciju rečnik definiše kao dobrovoljno davanje. Valjda. Nisam baš gledala u rečnik. Ajd' da pogledam, da ne bude da pričam napamet.

Rečnik srpskoga jezika, Matica srpska, Novi Sad 2007, str. 306:

Donacija. a) Darovanje, dobrovoljno ustupanje ili zaveštanje neke imovine ili imovinskog prava (bez naknade). b) Posed, imovina koju je neki vladar ili neki visoki dostojanstvenik darovao, zaveštao nekome.

Dobro, de, mislim se, biće roditeljski, pa ću da pitam.

Prođe septembar, dođe oktobar.

Prođe oktobar, poče novembar.

Pred sam jesenji raspust (koji, uzgred, traje 2 dana??!!??) osmelim se, te priupitam učiteljicu/vaspitačicu kad će roditeljski.

Kaže ona: "Neće biti roditeljski."

"Kako neće?" pitam ja.

"Pa šta će vam roditeljski, ja vam sve kažem o deci pojedinačno svaki dan, uvek sve možete da me pitate."

"Ma, dobro, to mi je jasno, ali šta je s drugim stvarima?"

"Kojim?"

"Pa, recimo, šta je s izborom predstavnika odeljenja za Savet roditelja? Koliko ja znam po zakonu svako odeljenje treba da imenuje jednog roditelja za savet."

"Mi smo to već imenovali."

"Kako?"

"Pa, ja sam pitala jednu mamu dal' hoće toga da se prihvati, i ona je pristala. Jeste možda hteli vi?"

"Ma, nebitno. Samo mi nije jasno kako će ona da bude moj predstavnik, kad ja ni ne znam da je izabrana? Treba nam roditeljski sastanak valjda i da nam kažete ko je izabran. Ali, ako neće biti sastanka, onda hajde da pitam i ostalo šta imam. Šta je s 20% rabata za knjigu?"

"Za tu razliku u parama smo kupili druge knjige Kreativnog centra."

"U redu, nemam ništa protiv. Ali red je da nam se to kaže. Ako ljudima uskratite te informacije, ostavljate prostor za teorije zavere. Ja dva meseca imam upitnik u glavi šta je bilo s tim parama. Trebalo je da nam to kažete."

Završimo razgovor. Odem kući. Čitam zakon. Kaže zakon, način izbora predstavnika odeljenja za Savet roditelja definiše se Statutom škole.

Odem na vebsajt Škole.

Nema Statuta.

Otkucam email:

"Postovani,

Obracam vam se sa zahtevom da mi dostavite kopiju Statuta Osnovne skole "XXXXXX". Najlepse bih vas zamolila da mi ga dostavite u elektronskoj formi, na ovu email adresu. Ukoliko to nije moguce, molim vas da me emailom obavestite kada mogu preuzeti kopiju u skoli.

Unapred vam se zahvaljujem.

Srdacan pozdrav,

Branka Stamenkovic"

Beše to u prošlu sredu.

Dođe raspust, prođe raspust (četvrtak i petak).

Dođe ponedeljak. Odogovora nema, ali zato učiteljica/vaspitačica objavi: "Roditeljski sastanak je u sredu u 6 popodne."

To jest - danas.

I bi roditeljski sastanak.

Sedosmo mi roditelji u školske klupe.

Sedoše učiteljica/vaspitačica, pedagog, psiholog i direktorka škole za katedru.

Auuuuuu, mislim se, ovo delegacija ko onomad kad smo išli kod ministra u audijenciju, samo što nas tad bilo više - da držimo jedni drugima strah. Ovo sad ima da bude njih četri na mene jednu. Od roditelja ne očekujem da će iko i da pisne. Ama, ja moram da kažem šta sam namerila da kažem, takva sam se naopaka i lajava rodila - šta ću.

Prvo odam učiteljici/vaspitačici priznanje koje zaslužuje. Moje dete prema njoj oseća ljubav, poverenje i poštovanje. A za to što ga je naučila da mi ne upada više u reč, već da digne dva prsta kad hoće nešto da kaže, rekla sam - spomenik ću da joj sazidam!

Ondak pređem na knjigu, pa preko donacija dođem do Saveta roditelja, iskoristivši priliku da priupitam zašto nikad nisam dobila kopiju Statuta koju sam emailom tražila, i zašto taj Statut, uostalom, nije na internetu kad već škola ima svoj vebsajt? Htedoh još da priupitam i zašto satovi ni na jednom od tri sprata škole ne rade, jasno mi je da škola nema para, da su problemi veliki, ali što je problem popraviti satove... ama ne stigoh...

Ustade direktorka.

Ote mi reč.

"Što se knjiga tiče, 'Proleće/Leto' nabavite sami."

Auuuuu, mislim se, ovo mu dođe ona vaspitna metoda kažnjavanja celog odeljenja zbog jednog nestašnog učenika... Sad će roditelji da me mrze što sam ikad išta i zinula da kažem. Ali, šta ću. Ne mogu drugačije. Naopaka sam se i lajava rodila. Roditelji, praštajte ako možete. Ako ne možete - onda me trpite, šta da vam kažem.

"Što se tiče predstavnika za Savet roditelja, ja ni ne znam ko je vaš predstavnik, jel' tu mama?"

"Jeste, ja sam", javlja se mama.

"Da li se svi prisutni slažete da ona bude predstavnik?"

"Ma nema niko ništa protiv da ona bude predstavnik", kažem ja, "ja samo hoću transparentnost u radu, ovo nije privatna škola već javna ustanova. Zanima me procedura izbora."

"Nećete dobiti proceduru."

"Ali, ona je definisana Statutom."

"Nećete dobiti Statut."

"Kako neću, po zakonu imam pravo da dobijem Statut."

"Ne znam koji ste vi zakon čitali, niti koje veze imate, zovite vi slobodno Dačića ako hoćete..."

"??????"

"...vi ste i za upis deteta potezali ministarstvo i Gordanu Cvetković kao vezu..."

"Gordana Cvetković je načelnica Školske uprave. Po vama, zvati ministarstvo i Školsku upravu znači potegnuti vezu?"

"...ali samo da znate da je vaše dete ovde upisano samo zahvaljujući mojoj dobroj volji, a to može da se promeni..."

"Jel vi to meni pretite?"

"Ne. Samo vas upozoravam."

U tom trenutku postajem svesna da su se ostali roditelji skamenili. Shvatam da je roditeljski sastanak sazvan ne zato da bi se oni o bilo čemu informisali, već da bi se direktorka obračunala sa mnom neposlušnom i nestašnom, i izvela pokaznu vežbu kako takvi prolaze.

Postaje mi neprijatno pred tim ljudima.

Izvinjavam im se što su sazvani na nešto što ih verovatno i ne zanima, i što smo nas dve mogle da obavimo i bez njihovog prisustva.

Posle toga reč uzimaju pedagog i psiholog, pričaju o vaspitanju, nasilju, nenasilju... Slušam ih s pola mozga, a u sebi se mislim:

"Sine Marko, ako ti budeš morao da patiš zato što ti se majka naopaka i lajava rodila - praštaj sine. Majka nije mogla drugačije. Ako ima Boga, kad porasteš i razmisliš - kašće ti se samo. A ako se do tad ništa ne promeni u ovoj hebenoj zemlji... pali sine iz nje glavom bez obzira. Zahebi patriotizam, veruj mi, precenjen je. Probala majka, pa nahebala i ona i nahebo i ti sine, ni kriv ni dužan. Piči na trulu zapad."

Ali, otom potom, dotle još ima vremena da se možda nešto uradi (misli se naivni optimista u meni).

Dok ne poraste... odoh ja da sastavim jedan kraći Zahtev za pristup informacijama od javnog značaja, tj. da tražim kopiju vrhunske službene državne ovozemaljske i vanzemaljske tajne - Statuta škole.

Baš me zanima šta to tamo piše što ja ne smem da znam?

Ko preživi - pričaće.

 



Komentari (98)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 23:51 10.11.2010

e prva

Boze, kakav nastup direktorke, mislim da nema potrebe.

Kru, rodjena si predivna.
mariopan mariopan 00:03 11.11.2010

Re: e prva

Ja pročitala.
Pa sad, Krugolina, znam da si se umorila od zdravstva, ali dal bi mogla da pređeš na školstvo?
Od nas se deca i uče da ne ćute? Pa onda nema "praštaj sine" nego će ti jednom biti zahvalan za to što si takva, naučiće da se bori za sve što bude morao.

Pozdrav i poljubac za sina
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:05 11.11.2010

Re: e prva

Bez vredjanja , maco, molim te.
Ajde briši, ljubim te.
maca22 maca22 00:23 11.11.2010

Re: e prva

Popravila. :)
Freedom of Information Freedom of Information 08:33 11.11.2010

Re: e prva

mariopan
nema "praštaj sine" nego će ti jednom biti zahvalan za to što si takva, naučiće da se bori za sve što bude morao.Pozdrav i poljubac za sina

R.Š.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:33 11.11.2010

Re: e prva

Mariopan i R.Š. puno hvala na podršci.

Mnogo znači kad se uplašim. A uplašim se povremeno, nije da se ne uplašim, ne za sebe, ja sam svoje odsvirala, već za dete - i ja sam samo majka od krvi i mesa.
sanya92 sanya92 23:57 10.11.2010

Od kolevke pa do groba...

Tanjir mi je ulepsao dan! Hvala Marku

A skolske finansijske rupe bez dna nikad nikom nisu bile jasne, samo sto vise zivaca treba da se shvati kome i gde sta ide, nego da se prezali to nesto para. Svaka cast na upornosti!


Pozdrav s trulog zapada od manje uporne
apach92 apach92 00:09 11.11.2010

pa da znaju...

s kim imaju posla doneli bi ti taj Statut u belom vezu na kucna vrata. Lepo sam se ismejao, samo napred.
mandrk2 mandrk2 00:11 11.11.2010

Bez teme

Čitam i ne mogu da verujem
pa još jednom
anakcosa anakcosa 10:07 11.11.2010

Re: Bez teme

mandrk2
Čitam i ne mogu da verujem
pa još jednom



Verovali ili ne, svugde je isto!

sanidej sanidej 08:53 15.11.2010

Re: Bez teme

U Srbiji da. Na trulom zapadu ne.

Moje 16 meseci staro dete ide u vrtic od avgusta u Stockholmu.
Vec smo imali roditeljski - prvo na nivou vrtica gde su se svi pedagozi i sef predstavili. Predstavljena je tema vodilja za ovu "skolsku" godinu. Onda smo - mi roditelj u grupama razvijali temu i to prezentovali osoblju.
Posle je bilo malo okupljanje na nivou grupe. Biranje 2 predstavnika i opste teme tipa plan grupe i nacin rada. Uvek otvoreno za nase predloge, kojih je i bilo. Cak je jedan vec i sproveden.
Pre par nedelja imala sam individualni razgovor o razvoju moga deteta - 16 meseci! Vaspitac je na dve A5 strane opisala moje dete - jezik, matematika/priordne nauke, drustvene nauke/maniri i njegove afinitete. Postavili smo i ciljeve za njegov dalji razvoj u svim relevantnim oblastima!!!
Naravno da to nije nauka za fakultet, ali tezi se da on napreduje i razvija se.
U pitanju je obican "drustveni" vrtic. Cena je ista i za privatne i za drustvene: maksimalno 1260 kruna za one sa primanjima iznad neke granice. To nije neki izdatak.
houp houp 00:11 11.11.2010

Donacija. a),b)...

I tako u nedogled.Nikako dete nemoj slati samo da se upiše u gimnaziju!Tamo će dok pokušava da preda papire za upis dobiti uplatnicu na kojoj piše iznos plaćanja,kao i u čiju korist(ime gimnazije)ali ne i svrha plaćanja(dobije i uputstvo da je banka odmah tu 50m niže).E,tek po uplati škola će uzeti i papire,svedočanstva i sve one manje važne(od uplatnice) papire.I tako i svake naredne godine.Ministar prosvete na TV-u može da priča šta hoće o besplatnom školstvu... ali tek pošto su roditelji platili šta je trebalo. Objašnjenje sledi to je "školski dinar".WTF školski dinar?


ecce-florian ecce-florian 00:15 11.11.2010

ništa mi nije jasno

Jel' Gordana Cvetković član SPS-a kad se spominje Dačić?
Jel' "direktorka"( ovo je rodno opredeljen direktor osnovne škole, zar ne) van koalicionog sporazuma DS SPS i ostali?
Jel' moguće da neko van koalicionog sporazuma može da obavlja tako važnu funkciju kao što je Direktor OŠ?
Jel' moguće da si ti potegla veze preko ministarstva koje je pripalo SPS za upis deteta?
Jel' moguće da je mesto Načelnika školske uprave u Beogradu Ministarstva prosvete pripalo SPS-u?
Jel' si Ti to prešla sa zdravstva na školstvo?

ps

Ovo kenja je o kelju, zar ne( zaključujem po ilustraciji posta)?
kick68 kick68 00:17 11.11.2010

Postaje mi neprijatno pred tim ljudima

"
Nećete dobiti proceduru."

"Ali, ona je definisana Statutom."

"Nećete dobiti Statut."

"Kako neću, po zakonu imam pravo da dobijem Statut."

"Ne znam koji ste vi zakon čitali, niti koje veze imate, zovite vi slobodno Dačića ako hoćete..."

"??????"

"...vi ste i za upis deteta potezali ministarstvo i Gordanu Cvetković kao vezu..."

"Gordana Cvetković je načelnica Školske uprave. Po vama, zvati ministarstvo i Školsku upravu znači potegnuti vezu?"

"...ali samo da znate da je vaše dete ovde upisano samo zahvaljujući mojoj dobroj volji, a to može da se promeni..."

"Jel vi to meni pretite?"

"Ne. Samo vas upozoravam."


Bahata i nevaspitana, tipican direktor vaspitno-obrazovne ustanove. Srce mi se uzlupalo dok sam citala. Takvi ljudi bude ono najgore u meni (i u svakome, mislim). Stvarno nije u redu. Jel' morala na taj nacin da dokazuje svoj autoritet? Jel' nije mogla da smisli kulturniji nacin da se objasni sa roditeljem/strankom?
caricamajka caricamajka 10:02 11.11.2010

Re: Postaje mi neprijatno pred tim ljudima

:thumbsrvo pohvale za nastup i borbu, nemoj odustati.
Nemoj da ti je neprijatno pred tim ljudima (drugim roditeljima), budi strpljiva, posle izvesnog vremena znaće pravi značaj tvoje borbe. Veruj mi, ne govorim napamet, imam takvo (dvostruko) iskustvo.
Primer: Radnja se dešava u drugom polugodištu četvrtog razreda moje mlađe kćerke. Roditeljski sastanak zakazan za 17 časova a meni moja princeza rekla da je u 18. Stignem ja u 17,55; uđem u učionicu sve mame sede, na stolu otvoren dnevnik, nema učiteljice. Za minut ustanovim da je roditeljski pri kraju a da učiteljice nema zato što su došli po nju jer ima telefonski poziv. Kažem dobro, nema veze, dete mi pogrešno reklo kada je roditeljski, kad prvo krene jedna mama a posle se pridruže sve. Šta nema veze, ima veze, itekako, već smo se uplašile da nećeš doći baš sada kada si najpotrebnija. Pitam ih što a one zavape, pa hoće da nam uvale školu u prirodi drugi put ove godine a tebe nema, nema ko da se buni. Vrati se učiteljica, izvinim se što sam toliko zakasnila, objasnim i zašto a onda kažem da li oni misle na to da je nekim roditeljima teško da šalju dete i jednom godišnje a ne dva puta, stidljivo se pridruže druge majke i rezultat je bio da se nije išlo u školu prirode i u drugom polugodištu. Uzgred dete mi je namerno reklo pogrešnu satnicu roditeljskog, jer je već znala da ja ništa ne prećutim. Ona zbog toga nije imala nikakvih problema, nisu joj mogli ništa, bila je superiorna, postala je učenik generacije na kraju osnovne škole. Jedini razlog njenog postupka je bio što su joj svaki put kada se pobuni zbog neke gluposti nabijali na nos da se buni kao i njena mama.
Jedva sam čekala vreme kada mi roditeljski sastanci postanu prošlost. Konačno je došlo, sada su studentkinje a ja odmaram od roditeljskih sastanaka. Nikad se nisam pokajala ni za jedan svoj postupak u borbi za primenu zdravog razuma u našem sistemu školstva.
Držim ti fige u novoj borbi protiv vetrenjača.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:19 11.11.2010

Eee, sestro slatka...

troje njih sam uspela da preživim kroz osnovnu školu...pa gimnazija...dve još u toku...bar onom velikom na fakultet ne moram da idem. Živce su mi moje izjeli. Al' se nisam dala, na glavu sam im se pentrala, da shvate da ne mogu decom da me ucenjuju na štetu dece. Da shvate da pravila važe i za njih i da će ih deca poštovati ako to na ličnom primeru od njih i od nas roditelja nauče. Dežurala sam u roditeljskim i školskim savetima, ganjala zapisnike, čitala im pravilnike, priupitavala. Dotle je došlo da se bivša razredna krije iza aparata za vodu kad me vidi, a usput su me proglasili i za slovenačkog nacionalistu () jer sam se zalagala da se pravilni slovenački koristi i na nastavi ostalih predmeta, a ne samo maternjeg jezika...tako da ako sin bude palio iz Srbije, neka zaobiđe i ovaj kraj ovde, ništa bolje nije.
Ne daj se Kru!
I pozdravi Dačića.
mariopan mariopan 00:26 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

zovite vi slobodno Dačića ako hoćete..."

Nikako ovo da skapiram, mislim jel to Dačićeva bivša policajka? Ili bivša čuvarka u nekom zatvoru ( meni tako zvuči to jest zveči, tako uteruje strogoću)? Kakve veze ima Dačić? Jel može neko da mi nacrta?
maca22 maca22 00:28 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Deluje mi da se ona isparanoisala.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:34 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Nagađam - ali stvarno samo nagađam - da je ona negde od nekog nešto čula o tome da sam ja tamo nekad nešto s nekim ministrom kao nešto petljala oko nečega i da je to bivalo po medijima, pa je jednostavno u momentu zaboravila o kojem se ministru radi, te izgovorila prezime prvog koji joj pao na pamet.

Ali, da se ogradim još jednom - ovo samo nagađam.
Da ne kažem - javlja mi se.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:34 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Evo, ja ću...to direktorka demonstrira svoju neustrašivost i Krugolininu povezanost sa vladajućom strukturom, tj. može Kru i Dačić da bude veza, direktorka se ne da!
maca22 maca22 00:43 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

A Dačić je oličenje čega? Naj sasvim potpuno sasvim najstrašniji na svetu? :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:55 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Pa, čovek vodi ministarstvo sile i represije, malo li je za dišinu hrabrost?
dolybell92 dolybell92 01:59 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Pa, čovek vodi ministarstvo sile i represije


...to mu dođe prvi među jednakima...
nad mini-star
mlekac mlekac 03:48 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Dotle je došlo da se bivša razredna krije iza aparata za vodu kad me vidi, a usput su me proglasili i za slovenačkog nacionalistu () jer sam se zalagala da se pravilni slovenački koristi i na nastavi ostalih predmeta, a ne samo maternjeg jezika...t



Ajde sad lepo pred svima da priznas da ti je Lajbah bio omiljena muzicka grupa!


Cek da pogadjam - doticni nastavnik bio je ili 'dodjos' ili iz nekog dela Slovenije cije narecje ne udje u knjizevni jezik...
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:39 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Cek da pogadjam - doticni nastavnik bio je ili 'dodjos' ili iz nekog dela Slovenije cije narecje ne udje u knjizevni jezik...

More da je bio jedan...koji crni književni jezik, to se koristilo samo na časovima slovenačkog jezika, a na ostalim predmetima takve verzije lokalnih defekata da na glavu padneš...a lepo sam se nadala da će to u OŠ da se popravi...živa sam se namučila da moja deca znaju što pravilniji slovenački, krenu u obdanište i odande mi donesu, umesto pravilnog odnesenog, takve biserijade i lokalizme da sam se šlogirala...ajd mislim ja, krenućemo mi u školu, sve će se to srediti...oće đavola...umesto dve sa lokalizmima, odjednom ih je mnogo više i svaka govori verziju slovenačkog sa svoje matične čuke...
Ima u slo mala finta, u negaciji se imenica uvek stavlja u genitiv, ja se živa izlomila da izdresiram decu da to koriste kako gramatika zapoveda, odu u školu, a tamo anarhija, kakav genitiv, kakvi bakrači...Kad na jednom savetu roditelja podele nam program za tu godinu, prelistam ja ono na brzinu i ugledam - sunce me ogrejalo - piše da bi trebalo da se deca uče pravilnom slovenačkom i na drugim predmetima, a ne samo matičnom, jezičkom...graknem ja sva srećna "Bravo! Ura! Živeli! Program vam se pozlatio!", svi me gledaju kao puštenu na vikend...i roditelji i učiteljice...objasnim ja šta me muči, oni i dalje ne kapiraju...objasnim ja još jednom kako je važno da deca govore pravilno slovenački i kako im niko taj prokleti genitiv u negaciji ne ispravlja van jezičkog predmeta...kad zevnu jedna zbunjena učiteljica: "Kakav genitiv?"...ja opet objasnim, žena me i dalje gleda sa nerazumevanjem...ja dam primer, ona zinula k'o Kolumbo...uto joj u pomoć priskoči jedan od roditelja i proglasi me slovenačkim nacionalistom... ajd da mi je rekao da sam gramatički nacionalista, ali ovo...da me se odreknu moji Badnjevčani preko novina...
mlekac mlekac 10:45 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Jelica Greganović
Cek da pogadjam - doticni nastavnik bio je ili 'dodjos' ili iz nekog dela Slovenije cije narecje ne udje u knjizevni jezik...

More da je bio jedan...koji crni književni jezik, to se koristilo samo na časovima slovenačkog jezika, a na ostalim predmetima takve verzije lokalnih defekata da na glavu padneš...a lepo sam se nadala da će to u OŠ da se popravi...živa sam se namučila da moja deca znaju što pravilniji slovenački, krenu u obdanište i odande mi donesu, umesto pravilnog odnesenog, takve biserijade i lokalizme da sam se šlogirala...ajd mislim ja, krenućemo mi u školu, sve će se to srediti...oće đavola...umesto dve sa lokalizmima, odjednom ih je mnogo više i svaka govori verziju slovenačkog sa svoje matične čuke...
Ima u slo mala finta, u negaciji se imenica uvek stavlja u genitiv, ja se živa izlomila da izdresiram decu da to koriste kako gramatika zapoveda, odu u školu, a tamo anarhija, kakav genitiv, kakvi bakrači...Kad na jednom savetu roditelja podele nam program za tu godinu, prelistam ja ono na brzinu i ugledam - sunce me ogrejalo - piše da bi trebalo da se deca uče pravilnom slovenačkom i na drugim predmetima, a ne samo matičnom, jezičkom...graknem ja sva srećna "Bravo! Ura! Živeli! Program vam se pozlatio!", svi me gledaju kao puštenu na vikend...i roditelji i učiteljice...objasnim ja šta me muči, oni i dalje ne kapiraju...objasnim ja još jednom kako je važno da deca govore pravilno slovenački i kako im niko taj prokleti genitiv u negaciji ne ispravlja van jezičkog predmeta...kad zevnu jedna zbunjena učiteljica: "Kakav genitiv?"...ja opet objasnim, žena me i dalje gleda sa nerazumevanjem...ja dam primer, ona zinula k'o Kolumbo...uto joj u pomoć priskoči jedan od roditelja i proglasi me slovenačkim nacionalistom... ajd da mi je rekao da sam gramatički nacionalista, ali ovo...da me se odreknu moji Badnjevčani preko novina...



A sad malo ozbiljno - cinjenica je da gomila ljudi koji nisu ucili slovenacki nema predstavu koliko varijanti istog postoji u svakodnevnoj upotrebi - al' ajde da ne trolujem dalje...
mariopan mariopan 10:52 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Krugolina Borup
Nagađam - ali stvarno samo nagađam - da je ona negde od nekog nešto čula o tome da sam ja tamo nekad nešto s nekim ministrom kao nešto petljala oko nečega i da je to bivalo po medijima, pa je jednostavno u momentu zaboravila o kojem se ministru radi, te izgovorila prezime prvog koji joj pao na pamet.

Ali, da se ogradim još jednom - ovo samo nagađam.
Da ne kažem - javlja mi se.

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:00 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Ni manje zemlje, ni više dijalekata...ludnica.
Ali moj prvi šok je bio i ostao zvezda...daklem čamac se na slo piše "čovn", čita se "čoUn". Krene Prestolonaslednik u obdanište i prvi dan mi donese nazad "čoVEn". Tako rekla vaspitačica...Šta li je čoven? Čovek? Nije...Ovan? Nije...Ono sa kutlačama, kaže klinja...Kakve sad pa kutlače?...jedva sam ukapirala da se radi o čamcu, a da su kutlače - vesla...

Nego, kad smo kod trollova, da li je neko još primetio na onom desno fejsbuk spisku blogova kako sam proličila na Jakšu?
mlekac mlekac 11:57 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Jelica Greganović
Ni manje zemlje, ni više dijalekata...ludnica.
Ali moj prvi šok je bio i ostao zvezda...daklem čamac se na slo piše "čovn", čita se "čoUn". Krene Prestolonaslednik u obdanište i prvi dan mi donese nazad "čoVEn". Tako rekla vaspitačica...Šta li je čoven? Čovek? Nije...Ovan? Nije...Ono sa kutlačama, kaže klinja...Kakve sad pa kutlače?...jedva sam ukapirala da se radi o čamcu, a da su kutlače - vesla...

Nego, kad smo kod trollova, da li je neko još primetio na onom desno fejsbuk spisku blogova kako sam proličila na Jakšu?


Dobro te si ukapirala!
Kod nas u kuci se kutlaca, pod uticajem moje pokojne bake, naziva shefaljka!
Zamisli da je upotrebio taj naziv za vesla!
maca22 maca22 12:01 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Ako su razlike velike i jos brojne, razumeju li se maternji govornici medjusobno?
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:08 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Razumeju, mada ne uvek, prekmursko narečje je misterija za većinu ostatka Slo.
arianna arianna 12:16 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

A Dačić je oličenje čega?

predsednik stranke koja je zadužena za resor obrazovanja
maca22 maca22 12:18 11.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Aha. Kako direktorka zna gde lezi moc, i kako sistem zapravo radi.
milisav68 milisav68 18:31 12.11.2010

Re: Eee, sestro slatka...

Krugolina Borup

Ali, da se ogradim još jednom - ovo samo nagađam.
Da ne kažem - javlja mi se.

Reko ti horoskop.

Mala šala a velika podrška!
Samo napred!
jednatanja jednatanja 00:55 11.11.2010

Kru

Prvo,

Drugo, da napomenem (da te malo bar utešim) da ovakvi nastupi direktora predškolskih ustanova nisu pojava samo u Srbiji. I mi u Deutschlandu imamo direktoricu koja voli da "vlada". Princip je isti, što manje roditelji znaju, što je manje roditeljskih sastanaka (imamo jedan odmah na početku godine, i na samom kraju tako da ono "između" ostaje nepokriveno), to je njena kontrola veća, a ovo je jako bitno za ljude sa izvesnim karakterom (psiholozi mogu ovo bolje objasniti). Pre par meseci sam imala razgovor sa njom o izvesnoj temi, predlog ustvari, i odmah na početku je iz rukava izvadila adut "Gesundheitsamt" i zapušila mi usta momentalno pomenom nemačkog zakona i vladajućeg tela. Par nedelja kasnije postala sam svedok kad je jednog jutra upotrebila isti adut ispred majke-Ruskinje u vezi druge teme, a majka Ruskinja, doktorica po zanimanju, nije bila lenja pa nazvala "Gesundheitsamt", proverila informaciju i gle čuda, saznala da direktorica nije u pravu...

Treće, jednostavan recept za kelj sa ćufticama
Kelj preseći na pola, pa na manje komade uzdužno, poređati u veći lonac, dodati par isto na kolutove isečenih krompira, može i čen belog luka, doliti vodu i kuvati. Posebno spremiti zapršku (ulje, brašno, crvena paprika), kad se kelj i krompir skuvaju, odliti vodu, dodati zapršku, dobro promešati, posoliti, pobiberiti. Uz to posebno ispeći male ćufte od mlevenog mesa. Moji dečaci obožavaju...
Jukie Jukie 03:44 11.11.2010

Re: Kru

jednatanja
Treće, jednostavan recept za kelj sa ćufticama Kelj preseći na pola, pa na manje komade uzdužno, poređati u veći lonac, dodati par isto na kolutove isečenih krompira, može i čen belog luka, doliti vodu i kuvati. Posebno spremiti zapršku (ulje, brašno, crvena paprika), kad se kelj i krompir skuvaju, odliti vodu, dodati zapršku, dobro promešati, posoliti, pobiberiti. Uz to posebno ispeći male ćufte od mlevenog mesa. Moji dečaci obožavaju...


A kakav je kelj u ustima? Koju to teksturu ima?
jednatanja jednatanja 10:11 11.11.2010

Re: Kru

zavisi koliko dugo kuvaš, bolje je kuvati kraće zbog vitamina, međutim ako je kelj tvrđi deca ga neće jesti, zato ga kuvam malo duže, i na kraju ispadne što mi u Vojvodini zovemo krompir-čušpajz sa keljom...
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:41 11.11.2010

Re: Kru

A kakav je kelj u ustima?

K'o kupus, ista familija.
mlekac mlekac 10:48 11.11.2010

Re: Kru

Jelica Greganović
A kakav je kelj u ustima?

K'o kupus, ista familija.


Malo grublji kupus. (Il' ga je bar tako moja mama kuvala)
Ne razdrocka se...
anakcosa anakcosa 10:56 11.11.2010

Re: Kru

Jelica Greganović

A kakav je kelj u ustima?


K'o kupus, ista familija.



Malo grublji kupus. (Il' ga je bar tako moja mama kuvala)
Ne razdrocka se...


I drugacije mirishe!!!

Ali deca ga vole...da ne verujesh!
mlekac mlekac 10:59 11.11.2010

Re: Kru

anakcosa
Jelica Greganović

A kakav je kelj u ustima?


K'o kupus, ista familija.



Malo grublji kupus. (Il' ga je bar tako moja mama kuvala)
Ne razdrocka se...


I drugacije mirishe!!!

Ali deca ga vole...da ne verujesh!


Al' moj Zmu ga ne voli - pa je kod nas na spisku jela koja se ne prave bas cesto...
dolybell92 dolybell92 02:05 11.11.2010

da, ustvari

"Ne znam koji ste vi zakon čitali, niti koje veze imate, zovite vi slobodno Dačića ako hoćete..."


Ima direktorka pravo, svaki statut se
prijavljuje MUP-u... te ga treba tražiti od Dačića,
(valjda je Statut škole poverljiva informacija ? )
naslovi naslovi 02:20 11.11.2010

Nisi jedina mama:)

..kojoj se to dogadja/lo:)
Pre godinu, kada je moj sin posao u skolu...nekako im se nije uklapao u model Australije. Em je lep ko upisan (ljubi ga majka) , em nije popunjen da te bude sramota da gledas dete od 5 godina kojem se trese salo oko njega, em je vaspitavan po , pa nazovimo ih kulturnim - siroko-obrazovnim standardima. A i ne jede rostilj svaki dan popodne, a do podne kobasice ili salamu medju belim 'lebom:::)))

Da se uozbiljim - Otisla sam uredno (pisalo svako dobrodosao) na Vece roditelja (jednom mesecno). Predstavila se i rekla - Molim da me razumete, necu u diskusiju oko bilo cega, samo bih da posmatram...nisam sigurna sta/kakav je skolski sistem.To je za mene terra incognita.
Kaze Direktor - Mislite, terra Australis. Ja sa smeskom ponovim - Ne, ne, terra incognita znaci - nepoznata zemlja.

Ni slutila nisam... Dva dana nakon toga pocinje od ucitelja - On radi ovo, to nije dobro, On radi ono , to nije dobro, on radi sve drugacije nego sto mi radimo ovde u Australijia.

Ja pozovem mog sina i kazem - Hajde da citamo ovo...prilicno tesko stivo za 5 g. - kaze Ucitelj - Bravo sampione i faca ledena. Drugi dan - Dodji ovamo - hajde racun - ista prica - samo sada zerlena faca.
Treci dan... i onda kazu mi cemo da mu damo jednog dodatnog ucitelja...posto on nije po standardu. Doslo je dotle...da kada mi se dosadilo...pozovem direktora jedne privatne skole u Sidneju i zenu profesora na Univerzitetu za ucitelje (moji klijenti), profesorku u srednjoj skoli i kasnije skoslkog inspektora i zenu advokata (opet moj klijent)...da odemo u skolu na najavljeni sastanak. I leeeepoooo smo se ispricali ondaK... i nikada vise.

Epilog: Direktor je imao poziv iz Ministarstva sa pitanjima i podpitanjima veoma neprijatnim, Ucitelj je imao djaka za primer koji mu je na kraju bio najbolji u razredu, sadasnja Uciteljica ...uvek trazi moj savet, ako je uopste potreban, a ostali ucitelji u ogronom trznom centru uvek dobrovoljno kazu uljudno Dobar dan... a bogami i na plazi, kada setamo.

Eto!
Nemoj slucajno da dozvolis da ti Direktorka trenira strogocu... a to sa Dacicem...kako mozes pored tako Lepog PreCednika:::))))

Zelim vam svima od srca srecno Roditeljstvo!
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:47 11.11.2010

Re: Nisi jedina mama:)

To je za mene terra incognita.
Kaze Direktor - Mislite, terra Australis. Ja sa smeskom ponovim - Ne, ne, terra incognita znaci - nepoznata zemlja.


Pročitaj knjigu Terija Pračeta, "Poslednji kontinent" (Terry Pratchett, "The Last Continent".
mlekac mlekac 12:37 11.11.2010

Re: Nisi jedina mama:)

Jelica Greganović
To je za mene terra incognita.
Kaze Direktor - Mislite, terra Australis. Ja sa smeskom ponovim - Ne, ne, terra incognita znaci - nepoznata zemlja.


Pročitaj knjigu Terija Pračeta, "Poslednji kontinent" (Terry Pratchett, "The Last Continent".

Jukie Jukie 02:34 11.11.2010

A ja mislim da je lokalna direktorka ista

I uvek pomislim da mi živiš u komšiluku (meni škola nije pod prozorom jer sam sa druge strane parka), a onda se setim da si rekla da si na drugom kraju grada.

Ništa, nakupi kesu pikavaca pa joj prospi po kancelariji kad ne gleda, i onda zovi inspekciju za pušenje.
mlekac mlekac 04:03 11.11.2010

Draga nasa Kru...

A ja se taman bila zabrinula sto te neemaa...



Pa, dobro nam dosla medju skolske adzbahe!

Citam, a secanje me vrati na jednu slicnu spodobu koja je bila direktor vrtica kad je Prestolonaslednik imao 3-4 godine. Zena je bila olicenje agilne pripadnice AFZ-a, sa sve ladnom trajnom, crnim kostimom i nezaobilaznim brosom na reveru!

E, ta je bila sazvala roditeljski celog vrtica da nas obavesti kako ukida Deda Mraza i Novu godinu jer se, zaboga, ratuje! I kako bi, ako smo pravi patrioti, trebalo da ih ukinemo i kod kuce!

Ne pitaj sta sam napravila
Ne samo da sam joj izminirala namere, nego sam odrzala takvo predavanje iz psihologije deteta (iako, realno, s istom nemam blage veze), da sam podbola vecinu prisutnih mama, pa se na kraju zavrsilo tako sto joj je par njih, kojima su muzevi bili na silu mobilisani, najozbiljnije najavilo kako ce, u slucaju ukidanja Nove godine i Deda Mraza, poslati tate na razgovor u "cetiri oka" cim se vrnu sa ratista

Posle toga sam proglasena za "onu ludu majku", al' bar su me slusali kad se za nesto pobunim, iako su me, moram priznati, blago obilazili u povecem krugu.

Nema popustanja! Nazalost, takve razumeju samo jedan jezik.
aleksandarz92 aleksandarz92 06:35 11.11.2010

Jedno pitanje

u školi traženo 540,00 dinara za knjigu "Jesen/Zima"

Kakve, bre, knjige za predškolce!? Nama je traženo da deca donesu po jednu bojanku, flomastere i drvene bojice. Nikakve knjige im ne trebaju.
Krugolina Borup Krugolina Borup 07:27 11.11.2010

Re: Jedno pitanje

Kakve, bre, knjige za predškolce!? Nama je traženo da deca donesu po jednu bojanku, flomastere i drvene bojice. Nikakve knjige im ne trebaju.


Crni ti, pa ovaj moj je iscrtao skoro celu svesku za dva meseca. Te "voće i povrće", te "jesen", te "ilustracija priče te i te", te "gore-dole", te "iznad-ispod", te "veće-manje", i sve tako puta bar jedno 40-50 stranica, a na sve to ide ta knjiga, tj. to su radni listovi gdi vežbaju kosa, tanka, uspravna, debela, otkudznam kakva jos...

aleksandarz92 aleksandarz92 07:34 11.11.2010

Re: Jedno pitanje

Krugolina Borup
Kakve, bre, knjige za predškolce!? Nama je traženo da deca donesu po jednu bojanku, flomastere i drvene bojice. Nikakve knjige im ne trebaju.


Crni ti, pa ovaj moj je iscrtao skoro celu svesku za dva meseca. Te "voće i povrće", te "jesen", te "ilustracija priče te i te", te "gore-dole", te "iznad-ispod", te "veće-manje", i sve tako puta bar jedno 40-50 stranica, a na sve to ide ta knjiga, tj. to su radni listovi gdi vežbaju kosa, tanka, uspravna, debela, otkudznam kakva jos...


Ma iscrtavala i ova moja. Kad ispuni vaspitačica kaže da joj treba nova i to je to. Hit je bio kad sam zaboravio da kupim bojanku, ona plače "kako ću da idem sad?". Odštampam joj desetak listova sa www.bojanke.com i vaspitačice se oduševe.
foghorn foghorn 20:17 12.11.2010

Re: Jedno pitanje

aleksandarz92
u školi traženo 540,00 dinara za knjigu "Jesen/Zima"

Kakve, bre, knjige za predškolce!? Nama je traženo da deca donesu po jednu bojanku, flomastere i drvene bojice. Nikakve knjige im ne trebaju.

Zavisno od vrtića, u Beogradu su česte kombinacije knjiga koje izdaju KC (već pominjani Jesen/Zima i Proleće/Leto, ili "trolist" Mali bukvar, Mala matematika i Moj svet), SIL books (Škola za predškolce) i Pčelica (Pčelica u vrtiću).
medjutim92 medjutim92 10:43 11.11.2010

Ne, hvala tebi na podršci..

.. još nisam do dece došao, ali već znam da ću isto tako sa školama.. moja majka je celo moje i bratovo osnovno školovanje pregunđala i konstantno htela da se svađa sa nekim u školi, ali je svaki put odustajala da neko nama ne bi zamerio.. a sve nešto mislim upropastili bi nas u školi, obojica bili đaci generacije, i sami imali dugačak jezik ali nam je od svega najviše smetalo što nismo imali dovoljnu podršku od kuće da se bunimo.. nego ćuti, pusti, nema veze, neka im, nemoj da ti smanje ocenu..

.. a onda prođu i godine i skapiraš koliko su i te ocene ustvari bile nebitne..
aleksandrapetkovic aleksandrapetkovic 10:51 11.11.2010

Bravo Kru

Ako prelaziš na školsktvo javljam se da pomognem. Iz prve ruke - školske. Ajde još da pomognem informacijama, da se ne cimaš da tražiš:
1. rabat od izdavačkih kuća je ZABRANJEN! Još davne 2003. ili 2005., nisam sigurna. Sve kuće mogu da daju samo rabat 8%, tako se, kao, izbegava da se nasatvnici odlučuju za udžbenike po principu "ko da više"
2. Predstavnik odeljenja za Savet roditelja škole bira se na roditeljskom sastanku, sednica MORA DA IMA KVORUM - više od 50% prisutih roditelja. Zapisnik sa roditeljskog sastanka MORA da sadrži ko su bili predloženi kandidati i ko je koliko glasova dobio.
3. Predstavnik odeljenja u Savetu roditelja škole je dužan da roditelje u svom odeljenju redovno obaveštava o odlukama, pitanjima i sličnim stvarima o kojima je bilo reči na sednicama Saveta roditelja škole
3. Statut, naravno, mora da se da svakom zainteresovanom.

Ne znam samo kako to da prosvetna inspekcija nije videla sve te nepravilnosti prilikom nadzora kada je trebalo da utvrde pripremljenost škole za rad u sledećoj školskoj godini. Nas iz malih sredina istresu naopačke svake škoslske godine po nekoliko puta, traže i najmanje beznačajne greške, mašu radom gradskih velikih škola, a ovako nešto kod nas se ne dešava još od ko zna kad.

Možda je vreme da ih umesto inspekcije istrese Kru?
aleksandarz92 aleksandarz92 13:36 11.11.2010

Re: Bravo Kru

Možda je vreme da ih umesto inspekcije istrese Kru?


E, kad je Kru krenula sa ovim prosvetnim blogovima meni je prvo palo na pamet kako izgleda sednica vlade Srbije:
Dolaze svi ministri, a Tomica zvižduće sa kezom od uva do uva. Svi ga gledaju i pitaju "šta ti je, što si toliko srećan" a on odgovara "Krugolini dete polazi u školu", na šta Mirko Cvetković skače i oduzima Žarku Obradoviću nož kojim ovaj pokušava da izvrši harakiri.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:19 11.11.2010

Re: Bravo Kru

Dolaze svi ministri, a Tomica zvižduće sa kezom od uva do uva. Svi ga gledaju i pitaju "šta ti je, što si toliko srećan" a on odgovara "Krugolini dete polazi u školu", na šta Mirko Cvetković skače i oduzima Žarku Obradoviću nož kojim ovaj pokušava da izvrši harakiri.

foghorn foghorn 20:23 12.11.2010

Re: Bravo Kru

aleksandrapetkovic
Ako prelaziš na školsktvo javljam se da pomognem. Iz prve ruke - školske. Ajde još da pomognem informacijama, da se ne cimaš da tražiš:
1. rabat od izdavačkih kuća je ZABRANJEN! Još davne 2003. ili 2005., nisam sigurna. Sve kuće mogu da daju samo rabat 8%, tako se, kao, izbegava da se nasatvnici odlučuju za udžbenike po principu "ko da više"
2. Predstavnik odeljenja za Savet roditelja škole bira se na roditeljskom sastanku, sednica MORA DA IMA KVORUM - više od 50% prisutih roditelja. Zapisnik sa roditeljskog sastanka MORA da sadrži ko su bili predloženi kandidati i ko je koliko glasova dobio.
3. Predstavnik odeljenja u Savetu roditelja škole je dužan da roditelje u svom odeljenju redovno obaveštava o odlukama, pitanjima i sličnim stvarima o kojima je bilo reči na sednicama Saveta roditelja škole
3. Statut, naravno, mora da se da svakom zainteresovanom.

Ne znam samo kako to da prosvetna inspekcija nije videla sve te nepravilnosti prilikom nadzora kada je trebalo da utvrde pripremljenost škole za rad u sledećoj školskoj godini. Nas iz malih sredina istresu naopačke svake škoslske godine po nekoliko puta, traže i najmanje beznačajne greške, mašu radom gradskih velikih škola, a ovako nešto kod nas se ne dešava još od ko zna kad.

Možda je vreme da ih umesto inspekcije istrese Kru?


Malo preciznosti nije naodmet: rabat nije zabranjen, već je propisom Ministarstva ograničen na 15%. To je na snazi od, recimo, 2007, možda grešim za godinu. Ranije je bilo velikih mutljavina sa rabatom, naravno da su veliki igrači imali prednost nad manjim. Kod nas još nije pukla afera veličine one koja je bila aktuelna prošle godine u Hrvatskoj, kada neki izdavači gotovo nisu imali granice kada je valjalo podmititi nastavnike u školama.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:00 13.11.2010

Re: Bravo Kru

Malo preciznosti nije naodmet: rabat nije zabranjen, već je propisom Ministarstva ograničen na 15%.


Zahvaljujem na informaciji. Pisala sam juče Ministarstvu prosvete, sa zahtevom da mi proslede akt kojim je to propisano i da me poduče šta je tačno propisano. Da imam crno na belo.

arianna arianna 09:39 13.11.2010

Re: Bravo Kru

Krugolina Borup

Zahvaljujem na informaciji. Pisala sam juče Ministarstvu prosvete, sa zahtevom da mi proslede akt kojim je to propisano i da me poduče šta je tačno propisano. Da imam crno na belo.


Ako i kad dobiješ odgovor, molim te prosledi mi na pp
zainteresovana sam za te informacije
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:52 13.11.2010

Re: Bravo Kru

Ako i kad dobiješ odgovor, molim te prosledi mi na pp
zainteresovana sam za te informacije


Sve što dobijem, kačim u celosti na net i objavljujem obaveštenje o tome na blogu, naravno.

Mislim, kad već oni ne okače važne stvari na svoje webstranice, neko mora!
maca22 maca22 16:19 13.11.2010

Re: Bravo Kru

Krugolina Borup
Ako i kad dobiješ odgovor, molim te prosledi mi na pp
zainteresovana sam za te informacije

Sve što dobijem, kačim u celosti na net i objavljujem obaveštenje o tome na blogu, naravno.

Mislim, kad već oni ne okače važne stvari na svoje webstranice, neko mora!

anakcosa anakcosa 10:53 11.11.2010

čudna funkcija!ta direktorska!

Puna podrška, ali šta vredi!

Malo je takvih roditelja koji hoce nešto da kažu,a da ima smisla, a previše tih važnih direktorki, psihologa, pedagoga, pomocnika, itd!
Pos'o im je da manipulishu roditeljima kad oni nesto naume, i moram priznati -odlično im ide!

Mene oduševljava komentar

"...ali samo da znate da je vaše dete ovde upisano samo zahvaljujući mojoj dobroj volji, a to može da se promeni..."

ili ovo
"...vi ste i za upis deteta potezali ministarstvo i Gordanu Cvetković kao vezu..."

O moćna ženo, o direktorko! Odakle ti pravo! I šta to može da se promeni? Pretnja? I šta uopšte koga briga koga sam potegla, ili koga ću tek da potegnem!?

Meni je tako skoro rekla vaspitačica da je moje dete upisano samo zahvaljujuci dobroj volji bivše koleginice! Opaljena! Ne znam ko će njima objasniti da su oni tu zbog nas i naše dece, a ne obrnuto! A i retko ko od nas roditelja može toga da se seti kada dodje u nemilu situaciju! Sve se nešto snebivamo, muka mi od toga!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:05 11.11.2010

znaš šta,

kad više roditelja reši da se aktivno uključi u život svog deteta, onda će teško da skaču direktorke i razne druge osobe, koje nemam vremena sad da imenujem.
znaš bre ti koji je skandal ovo što si ti napisala!
čuj, direktorka ima dobru volju, a loša te čeka iza ćoška, pa da te zaskoči.
(učini bar jedan pogrešan korak...)

čuj, dobra volja može da se promeni...
što joj ne reče da svako radno mesto može da se promeni nezavisno od dobre volje?!
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:10 11.11.2010

Re: znaš šta,

kad više roditelja reši da se aktivno uključi u život svog deteta, onda će teško da skaču direktorke i razne druge osobe

Tačno tako.
arianna arianna 11:11 11.11.2010

Re: znaš šta,

Obracam vam se sa zahtevom da mi dostavite kopiju Statuta Osnovne skole



ako ti je za utehu i mnogi zaposleni po školama nisu upoznati sa Statutom, niti sistematizacijom radnih mesta i nemaju šanse da do istih dokumenta dodju.
a da ti ne pričam da su predsednici u pojedinim školskim odborima, osobe sa srednjom ili vkv stručnom spremom, koji odlučuju o sudbini škole, kompetentnosti nastavnog kadra, stručnim saradnicima i usvajaju finansijske i obrazovne planove.

za savet roditelja biraju se podobni roditelji, koji ne talasaju previše i uglavnom su saglasni sa odlukama koje im se donese na usvajanje
anakcosa anakcosa 11:23 11.11.2010

Re: znaš šta,

za savet roditelja bivaju se podobni roditelji, koji ne talasaju previše i uglavnom su saglasni sa odlukama koje im se donese na usvajanje



A naša predsednica mnogo priča, a ništa ne kaže!Baš je podobna!
I ja svaki put kad je vidim tražim taj roditeljski, tj. otvorena vrata(popularan naziv)! Biće,videćemo, pa ajd se dogovorimo šta treba.....Baš podobna!

Samo za koga
sesili sesili 12:12 11.11.2010

Sine Marko

bićeš ponosan na svoju mamu, garantovano! Neverovatno je kako se neke osobe "prime" kad su na nekoj funkciji! Svaka ti čast, počela si u startu. Ja sam dugo odlagala da raspravim neke stvari sa razrednom mog sina, dok je bio u gimnaziji. Dete mi je u prvom razredu (gimnazije) obolelo od dijabetesa, pa mi je to bilo primarno, da uđe u život dijabetičara. A tu ima dosta promena, živi se na sat, ali... dobro je. Međutim, na kraju ČETVRTE godine, na roditeljskom ona opet poče da keLJa! E, nisam više mogla, otišla sam i kod direktora, tražila pismene zadatke, ispravke. Bila sam u pravu, direktor "nije imao prava da se meša", ali su mi posle roditelji čestitali. Pa, dokle ljudi? Zašto samo neki nevaspitani treba da nam vaspitavaju decu? Za tebe Kru, kao i uvek
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 13:38 11.11.2010

Branka, draga..

Ajde baci pogled na krštenicu, jesi sigurna da tebe nije rodila moja Evda?

Pričala mi majka, tamo, polovinom pedesetih, kad je moja majka išla u osnovnu a Evda bila redovni inventar na roditeljskim... Teme su, doduše, bile malo drugačije, osvešćivanje, komunizam, samoupravljanje, socijalizam, Tito itd.. više se i ne sećam cele priče.

Elem, zapelo je kada je u nekom udžbeniku Evda našla par lekcija o besprekorno čistoj borbi partizana i nečuvenim neljudskim zločinima koje su činili isključivo četnici, dok su se partizani borili časno i po pravilima, sve u belim rukavicama...

Sačekala je lepo sledeći roditeljski a u međuvremenu se malo dopisivala sa familijom (telefoni su još uvek bili rektost po selima).

Došla naoštrena da pokrene rat sa "istoričarem", i krenula da mu nabraja... sećam se samo da je pominjano neko "pasje groblje" kod Kolašina....

Sipala je nekih pola sata gradove, sela i brojeve i datume, što je u krajnjoj liniji dovelo do toga da je nesretni "istoričar", neki, da citiram Evdu "jektičavi nesretnik" ograničio svoja predavanja na bitke i borbe van granica FNRJ, SFRJ, kako ti drago, i da je moju majku isključivo, do kraja školovanja ispitivao o seobama Slovena i cepanju Rimskog carstva, sve što pripada istoriji bližoj od 1000 godina je zaobilazio u širokom luku...

Dok je sa druge strane, lokalni predstavnik KP došao Mitru da mu kaže da malo "urazumi" svoju "drugaricu"..

Mitar, u svom blesavom maniru, raširio ruke i rekao : Ja sam bio u logoru i pojma nemam ni o čemu, a što se tiče urazumljivanja.. probaj ti! Ja ne mogu! Mnogo je jezičava! A ja ću kad večeras odem kod Ribara na večeru, da popričam sa njim kako da je smirim...

U to vreme je Ivan Ribar bio neko i nešto, pa se KP predstavnik pokupio i zbris'o...



Veliki, veliki pozdrav Kru, i samo napred!!

Djina

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:21 11.11.2010

Re: Branka, draga..

sve što pripada istoriji bližoj od 1000 godina je zaobilazio u širokom luku...


Z Đ Z Đ 14:17 11.11.2010

Podrška

Svaka čast za istrajnost, tako i treba! Samo napred!!!

"Boj se ovna, boj se govna, a kad ću živjeti?"
Meša Selimović
sandra969 sandra969 15:19 11.11.2010

Podrška

E neka ste im rekli....i ja uvek nesto moram da kažem i uvek im je neprijatno, pa postanu bezobrazni, iako su i vaspitači. Ali me najviše ometaju oni roditelji koji se čude-kad se pita i traži objašnjenje od škole, nastavnika, učiteljice...
zoja444 zoja444 15:52 11.11.2010

mala anegdota

situacija:

prvi roditeljski sastanak u v razredu. razredna proziva roditelje citajuci iz dnevnika.
ko su roditelji xy?
svi se nemo okrecu i zagledaju.
razredna ponovi pitanje: ko su roditelji xy?
ustaje jedna mama i poce da objasnjava: dete se ne zove xy vec zy.
na to je razredna presece: valjda dete najbolje zna kako se zove.
mama, zbunjeno, poce da se brani: joj, to je ono uradilo jer ga stalno zapitkuju... pa kako takvo ime, pa zasto takvo ime, pa ko ti je dao takvo ime... samo je cekalo priliku... dosadilo mu da stalno objasnjava i da se pravda...
..
kasnije je dete poraslo u vise dimenzija i htelo je da promeni ime cim napuni 18.g ali nije moglo da smisli ni jedno pametnije. ljudi mu i dalje postavljaju ista pitanja: pa kako, pa zasto, pa ko... ponekad se cuje i neko: izvini(te).

to je bila prva lekcija o trpljenju, ljudskim pravima, licnim slobodama i predrasudama koje je dete naucilo. i o borbi za i protiv njih. na licnom primeru.
deandrej deandrej 17:32 11.11.2010

Imas mene

Kru kao podrsku.Vec sam u nasoj predskolskoj grupi obelezena da stalno nesto zakeram
Za knjige Jesen/Zima i Prolece/Leto nisam jos zakerala ali posle ovog podatka cu da pitam.Delovalo mi je da je to korektna cena.
Medjutim,casopisi za decu cija je pretplata 1600din mi je previse.Starije dete u skoli ima pretplatu na casopis 800 a u predskolskoj 1600.Da nije malo mnogo.
Zatim su organizovali fotografisanje dece za kalendar dimenzija 20x30cm i cena 300din.
Realno sto bih ja kupovala kalendar sa slikom jednog deteta kad ih imam dvoje.Inace mi je to pravljenja ikona od dece malo bzvz a sve i da zelim takav kalendar odem ovde i napravim sebi kalendar kakav hocu.
Upitam ja vaspitacicu da li moze taj veliki format umesto kalendara da bude zajednicka slika a ona hladno odgovori da ce biti sledeci mesec i zajednicko fotografisanje.To mu dodje svako par meseci nekom foto skljoci nekoliko stotina dinara a roditelji, sve sto im te fotke i nisu potrebne, nece da im se dete izdvaja.
Ja sam sa svojim sinom lepo razgovarala i on je (ljubi ga majka) prihvatio da casopis kupujemo na trafici svaki mesec po njegovom izboru a i za kalendar je rekao da mu napravim sa Bakuganom
Nama dodatni novac nisu trazili ali smo obavesteni da sve od materijala sto smo kupili ostaje na zajednicko koriscenje.To mi je bilo ok radi dece koja nemaju mogucnosti kupiti.To su:vodene bojice,tempere,lepak,kolaz papir i plastelin.
Jukie Jukie 21:36 11.11.2010

Školski časopisi

deandrej
Medjutim,casopisi za decu cija je pretplata 1600din mi je previse.Starije dete u skoli ima pretplatu na casopis 800 a u predskolskoj 1600....
Ja sam sa svojim sinom lepo razgovarala i on je (ljubi ga majka) prihvatio da casopis kupujemo na trafici svaki mesec po njegovom izboru


A kakvi časopisi danas postoje za taj uzrast?
I da li su to bilo kakvi časopisi ili treba neki određeni po kojima kao rade u školi/vrtiću?
(sećam se da smo mi u drugom/trećem razredu radili neke tekstove iz Tik-taka na času)
deandrej deandrej 10:04 12.11.2010

Re: Školski časopisi

Evo casopis koji je u nasoj grupi.
Malac radoznalac
Nista iz casopisa se ne radi u skoli vec za kuci je.Ako se obrati paznja na casopisu je istaknuta cena od 150din.Kako onda 10 casopisa koje ce oni dobiti u pretplati kosta 1600 din.Postoji mogucnost da je casopis poskupeo ali ja tu informaciju nemam vec na prvo informisanje o casopisu, na njhovom sajtu, ja vidim cenu koja mi se ne uklapa u racun.
Inace casopisa za uzrast do 8 godina ima razlicitih.Ovaj mesec smo kupili Kreativnu razmisljanku i to dvobroj po ceni od 180din.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:23 12.11.2010

Re: Školski časopisi

Nista iz casopisa se ne radi u skoli vec za kuci je.Ako se obrati paznja na casopisu je istaknuta cena od 150din.Kako onda 10 casopisa koje ce oni dobiti u pretplati kosta 1600 din.


Zoveš pa pitaš. Ima telefon na poslednjoj stranici časopisa, kad ga prelistaš.
Evo, ja upravo zvala.
Kažu, broj po broj ne može da se kupuje.
Polugodišnja pretplata 800 dinara.
Godišnja 1600.

Potom pitam: "A ako škola nabavlja časopis od vas, da li ima neki rabat?"
"Ima, kako da ne, 25%."

Dakle, draga dobrotvorko, samo da znaš, ti si školi donirala 400,00 dinara pretplatom na ovaj časopis. Izuzev ako zakon školi ne dozvoljava da zarađuje na ovaj način. To nisam sigurna.

Sad ću sklepam jedan kraći "Zahtev za inforamcije od javnog značaja" Ministarstvu prosvete da ih pitam, pa kad odgovore - javim ti. A onda ću i ja imati informaciju za narednih 8,5 godina Markovog školovanja.

anakcosa anakcosa 10:49 12.11.2010

Re: Školski časopisi


Dakle, draga dobrotvorko, samo da znaš, ti si školi donirala 400,00 dinara pretplatom na ovaj časopis. Izuzev ako zakon školi ne dozvoljava da zarađuje na ovaj način. To nisam sigurna.

Sad ću sklepam jedan kraći "Zahtev za inforamcije od javnog značaja" Ministarstvu prosvete da ih pitam, pa kad odgovore - javim ti.


Hvala za ovu informaciju, sklepaj to pa javi, molim te!
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:00 12.11.2010

Re: Školski časopisi

Hvala za ovu informaciju, sklepaj to pa javi, molim te!


Oću, evo odštampala sam ga, idem sad u poštu da ga pošaljem.
A za tebe jedan matematički zadatak dok se ne vratim, može?

1) Koliko ima dece u odeljenju tvog deteta?
2) Koliko ima takvih odeljenja u kojima su deca pretplaćena na taj časopis?

Pomnoži 1 x 2 x 400,00 dinara.
Jednako je...?

Čak i ako škola ima pravo da naplaćuje rabat, znaš li kako je i za šta škola upotrebila te novce? Mislim, verovatno za nešto korisno. Ama, zar ne bi volela da znaš za šta? Zar se ne bi bolje osećala da znaš da si doprinela nekom poboljšanju nečega u školi?
anakcosa anakcosa 12:00 12.11.2010

Re: Školski časopisi

Domaći uradila i pre nego što sam se javila! 10000 dinara negde zalutalo! A jedva su me ubedili da platim!!! Ja uvek kasnim sa plaćanima- sad ću još i češće, i uvek će morati da mi objašnjavaju posebno!
deandrej deandrej 13:59 12.11.2010

Re: Školski časopisi

Mi smo pri mesnoj zajednici u dve grupe sa 16-18 dece u odeljenju(bilo nekih koji su naknadno upisani a i nekih koji su ispisani pa sam neprecizna)
Dakle,barem 12800 vise uplaceno.
Kao sto sam vec rekla ja sam u startu odustala od tog casopisa ali uvek ostanem bez teksta kada vidim da ljudi prihvataju kao nesto normalno da nam neko otima novac.
Malopre sam sa dve mame vodila dete u skolicu i ispricala im sta sam saznala o ceni za casopis i koliko vise placaju a komentar je bio"
"Sta da radis draga,tako ti je kod nas."
A za knjige kreativnog centra ne uspeh pitati nista jer nas je docekalo obavestenje da zbog nekih radova danas predskolska grupa ne radi.

hajkula1 hajkula1 18:25 11.11.2010

Sestro slatka

Sta da ti kazem, sem da sam ponavljaca. Prvo sa sinom pa u razmaku od 6 godina i sa cerkom. Pa ti vidi.
Znas ono, gde ja stadoh, ti produzi. Cerka mi je, pljunuta ja. Princeza na jezik, ljubi je majka. Bilo, nije da nije, situacija da joj kazem, pa je l` moras uvek ti? Ugrizi se za jezik koji put.
Djacki dinar. Izleti, ekskurzije, likovno obrazovanje, tehnicko, fizicko, muzicko. Jao, da i rekreativna nastava...
Zelim ti puno strpljenja, drzim ti palceve. I Marku takodje.
jedan.kub jedan.kub 20:09 11.11.2010

Odličan tekst

Moja podrška. Baš sam se uzrujala. Kakva je to profesionalna deformacija i otkud im pravo da roditelje tretiraju kao decu?
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:14 12.11.2010

Re: Odličan tekst

otkud im pravo da roditelje tretiraju kao decu?

Ni decu nije u redu, ni dozvoljeno, tako tretirati.
coachko62 coachko62 22:12 11.11.2010

isto to....

.....mislim na dug jezik moj (kada svratim u Srbiju) i susretnem se sa raznim drustvenopolitickipodobnimosobamazaraznerukovodecefunkcije pogotovo u skolstvu posto mi je mladji sin sada posao u 5-ti razred.
Stariji je zavrsio nekako sve lako valjda sto su direktori skola u koje je isao (promenio je 4 u tri grada zbog moje prirode posla) bili jos uvek direktori starog kova!
Ovi-e sada a pretezno su -e kao da su zavrsili-e sve partijske skole od titovih, preko Staljinovih, diplomirajuci kod DSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS....... sa prosečnom ocenom +17!
A nastavne planove i programe ko je osmislio i napisao ..........inace mladji je prvi susret sa predskolsko-skolskim obrazovanjem imao u Francuskoj gde je ceo sistem veoma pojednostavljen a i sve knjige su besplatne jer je drzava uredjena tako kako je uredjena i onda šok !!!!!!!!!SŠS (srpskiškolskisistem)!!


istraj u borbi....stižemmmmmm za koji mesec!
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:18 12.11.2010

troll

Da li još ko primećuje optičku varku sa ovim DSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS, kako "putuje uzbrdo"?
ivana23 ivana23 01:22 12.11.2010

Re: troll

Jelica Greganović
Da li još ko primećuje optičku varku sa ovim DSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS, kako "putuje uzbrdo"?


Tek kada si skrenula paznju na to.
maca22 maca22 01:29 12.11.2010

Re: troll

ivana23
Jelica Greganović
Da li još ko primećuje optičku varku sa ovim DSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS, kako "putuje uzbrdo"?


Tek kada si skrenula paznju na to.

Isto. :)
sluhzaduh sluhzaduh 10:23 12.11.2010

Kad njima zatreba...

Nekad davno, kad su počeli štrajkovi prosvetnih radnika zbog malih plata, jedno od objašnjenja kako će to da utiče na vaspitanje i obrazovanje dece, govorili su da će deca iz toga da nauče da se bore za sebe i svoja prava i da poštuju svoj rad. Danas bi neki prosvetni radnici hteli da roditeljima uteraju poslušnost u kosti, onako isto kako je od njih traženo da se pokore niskim platama i ni najmanje ne sumnjam, lošim uslovima rada (znam šta je rad sa decom iz prve ruke). Dakle, sada oni, prosvetni radnici, uskraćuju roditlejima prava koaj oni imaju. I deca gledaju. I teraju roditelje da uče decu da ako "neko odozgo" samovoljno odluči da će biti kako će biti - deca treba samo da ćute i klimaju glavom. I deca gledaju kako se poslušno klima glavom i zapostavlja sopstveni zdrav razum i izbegava konfrontacija. Što reče Cane u jednoj pesmi "Partibrejkersa": "Napravili smo krug, videli smo sve".
mirilovic92 mirilovic92 19:49 12.11.2010

Hrabra Krugolina

Bravo!
mirilovic92 mirilovic92 20:01 12.11.2010

Dačić

"...zovite vi slobodno Dačića ako hoćete..."


Ha ha ha! Jasno je kuda ide ova zemlja, i ko je pobednik na sledećim izborima. Dačić je postao pojam autoriteta u narodu.

Ne znam šta da mislim...
rade.radumilo rade.radumilo 10:58 13.11.2010

Dokle bre?

Taman sam mislio da preporučim blog kad ono XXXX XXXXX !?!

Aman zaman ljudi, zato nam to i rade. Svi nešto implicitno prećutkuju, svaka informacija se smatra poverljivom samom po sebi???

- Ime i prezime dotične direktorke, vaspitačice, učiteljice, pedagoga, psihologa... One su ličnosti koje rade u javnoj ustanovi, prema tome odgovorne su pred javnim mnjenjem ovog društva!

- Naziv, adresu škole itd. Ako neko od njih sazna za ovaj blog, svejedno će saznati da si ga ti pisala i tvoje dete će svejedno biti na njihovoj meti.

Igraš njenu igru i zato ćeš izgubiti, jer je ona u poziciji da određuje pravila, dok je ono čega se ona najviše boji upravo da bude uvučena u neku drugu igru u kojoj pravila određuje neko drugi.
Pričaš o transparentnosti, a ti je prva pokrivaš? Ako treba da transparentno funkcionišu, treba transparentno i da nahebu za svoje brljotine.
Uostalom, koliko će još moći da bude bahata, kada prljav veš izađe u javnost i neko gore zaključi da predstavlja problem za PR?
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:18 13.11.2010

Re: Dokle bre?

Pričaš o transparentnosti, a ti je prva pokrivaš? Ako treba da transparentno funkcionišu, treba transparentno i da nahebu za svoje brljotine.


Čim dobijem dokumenta koja sam tražila, objavljujem ih na netu da svi zainteresovani mogu da ih vide, pa će iz njih jasno da se vidi i o kojoj je školi reč.

makazoruka makazoruka 22:20 13.11.2010

Skola

Ima istine u svemu ovome.Ja sam bivsi radnik jedne osnovne skole i zaista se pojedine nejasnoce oko administrativnih stvari poklapaju.Doduse,roditeljskih sastanaka jeste bilo i dobra saradnja skola -roditelj ali Statut skole(za koji nisam sigurna da li je uopste i postojao) nije bio na uvid nikome,pa ni nama radnicima ustanove.Secam se da ga je jedan od kolega trazio ali da je vrh skole vesto izbegao da to i uradi.Sve su nam usmeno prepricavali iz famoznog Statuta skole....Skole jesu danas preopterecene administrativnim zackoljicama (vise se paznje obraca na to nego na sam rad radnika) ali to nije razlog da roditelji budu skraceni za informacije koje se ticu njihove dece.
maca22 maca22 22:36 13.11.2010

Re: Skola

makazoruka
.Sve su nam usmeno prepricavali iz famoznog Statuta skole....



Tek sad vidim koliko je Krugolina nepohodna skolstvu!
makazoruka makazoruka 11:58 14.11.2010

Re: Skola

Ma stra'ota! Statut ni FBI ni CIA ni KGB ni MOSAD ni najbolji NASINI sateliti ga ne bi pronasli!
maca22 maca22 14:36 14.11.2010

Re: Skola

...i koliko je Poverenika za informacije od javnog značaja neophodan.
makazoruka makazoruka 12:40 15.11.2010

Re: Skola

Drago mi je sto vise nisam u skolstvu ali ne znam kako cu kada budem imala decu i krenu ona u skolu
paradoksologija paradoksologija 18:13 15.11.2010

AAAARGHHH!!!!

A pričala sam svima posle onog bloga sa epizodom Kako se Marko upisao u predškolsko da ipak ima šanse za Srbiju.

Ono što mi je NAJSTRAŠNIJE u celoj priči je što je isterivanje sopstvenih zakonskih prava, legitimnim putevima, kroz institucije sistema, očito TAKAV PRESEDAN i nešto tako RETKO i NEOČEKIVANO, da se tvoja akcija protumačila kao povlačenje nekakvih veza. Što samo po sebi, opet, očigledno gospođi direktorki ne smeta, već samo bilo čije mešanje u njene hirove, po bilo kom osnovu.

Sad opet razmišljam o emigraciji...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana