Devet godina je Halobeba pomagala nama, u bilo koje doba dana ili noći mogli smo da je pozovemo. Iz bilo kog dela Srbije ili inostranstva. Sada Halobeba ima problem, naravno sa novcem, i bez naše pomoći bi mogla da bude ugašena. Svi vi koji ste se javljali, reagujući na prethodno objavljene blogove o teškoćama u kojima se našla Halobeba, svi koji imate bebe ili ćete ih dobiti, koji ih nemate, ali razumete koliko servis poput Halobebe znači roditeljima, bebama, deci, svi vi koji razumete koliko je bitna svaka pomoć u borbi protiv bele kuge, koliko je bitna pomoć budućnosti,
od danas možete pozvati Fond B92 na broj telefona 064 815 12 42 i ponuditi svoju pomoć Halobebi.
Ili uplatiti na račun: Uprava za trezor za Halobebu 840-627667-91, IBAN je RS35908500150000585828
Pomozimo Halobebi, kao što je ona nama pomagala. Ne dozvolimo da se Halobeba ugasi samo zbog novca.
Sprečiti gašenje broja "Halo beba"
10. novembar 2010. | 16:30 | Izvor: B92 Beograd -- Zbog nedostatka novca ugrožen rad telefonskog savetovališta "Halo beba", koje pruža 24-časovnu telefonsku pomoć roditeljima.
Skupština grada koja finansira projekat ne može više da snosi sve troškove održavanja projekta.
I dok roditelji kažu da je ovakvo savetovalište nezamenljivo u trenucima kada vam je dete bolesno, iz "Halo bebe" poručuju da finansiranje centra mora da postane sistemska stvar, a ne da se o njihovoj budućnosti odlučuje svake godine iznova.
Broj telefona 3237358 već tri i po godine, koliko ima njen sin Denis, Jeleni Bojić je nezaobilazni deo svakodnevnice.
Na svako njeno pitanje, nedoumicu ili zabrinutost, više sestre koje se javljaju na telefone "Halo bebe" uvek imaju umirujuć savet.
"Jako je bitno da imate sa nekim da popričate, zna se kod pedijatra se ide kada nešto nije u redu sa bebom, da vas umire", kaže Jelena Bojić, majka.
Već devet godina, medicinske sestre svakog dana odgovaraju na više od 300 pitanja zabrinutih roditelja počev od dojenja, povišene temperature do načina ishrane. Takođe novopečene majke prvi poziv koji dobiju po povratku iz porodilišta je upravo od "Halo bebe" koja im najavljuje prvi dolazak patronažne sestre na kućnu adresu.
"Ono što mi želimo to je da je ovaj posao značajan za sistem zdravstvene zaštite pogotovo onih najmanjih i kako je značajan onda je izuzetno značajno da uđe i u sistem. Da ga sistem prepoznaje i finansira svake godine jer nije dobro da svake godine bude na vetrometini da li će biti para, neće biti para i tako dalje", kaže Anđelka Kotević, šefica savetovališta "Halo beba".
Iako je na početku "Halo beba" bio projekat Unicefa koji je u potpunosti finansiralo Republičko ministarstvo zdravlja, od 2004. tu obavezu samovoljno je preuzeo grad. Kao podršku, kancelarijski prostor dao je Gradski zavod za javno zdravlje. Problem je nastupio kada je u Protokolu o saradnji grad naveo da će ubuduće izdvajati onoliko novca koliko može.
"Upravo bi protokol o saradnji obezbedio kontinuiranu sufinansiranje ali ne u potpunom finansiranju već u sufinanisranju. U protokolu u saradnji se ne kaže koja sredstva već prema raspoloživim sredstvima uprave grada Beogada", kaže Dušica Matijević, Gradski zavod za javno zdravlje.
I dok u savetovalištu "Halo Beba" upozoravaju da bez 4,5 miliona dinara godišnje centar ne može da radi, sekretar za zdravstvo grada Beograda Zoran Blagojević za B92 kaže da će grad izdvajati onoliko koliko bude imao uz napomenu da ako dođe do prestanka rada, grad ima alternativu.
Sve zainteresovane kompanije koje žele da pomognu finansiranje savetovališta "Halo beba", mogu da se jave Fondu B92 na 064 815 12 42 .
A, ovako je Halobeba pisala nama:
"Draga Jelice, Biljana i ostali dragi prijatelji,
moje ime je Andjelka Kotević i član sam tima dežurnog centra „Halobeba”. Prijatno sam iznenađena željom da nam pomognete i iskreno se zahvaljujem svim blogerima i blogerkama u ime servisa „Halobeba”.
Zahvaljujući Unicefu i podršci Ministarstva zdravlja 2001. godine počela je sa radom „Halobeba”, a tri godine kasnije je finansiranje u celosti preuzela Uprava grada Beograda, preko Sekretarijata za zdravstvo. U očekivanju da se sistemski i trajno reši finansiranje došli smo do ovog ćorsokaka – kako opstati kada se izdvajaju nedovoljna sredstva.
Zahvaljujući Unicefu i podršci Ministarstva zdravlja 2001. godine počela je sa radom „Halobeba”, a tri godine kasnije je finansiranje u celosti preuzela Uprava grada Beograda, preko Sekretarijata za zdravstvo. U očekivanju da se sistemski i trajno reši finansiranje došli smo do ovog ćorsokaka – kako opstati kada se izdvajaju nedovoljna sredstva.
A šta mi to radimo, samo ukratko:
- Iz 5 beogradskih porodilišta „slivaju se” u dežurni centar „Halobebu” podaci o mamama i njihovim bebicama, svakoga dana prosečno oko 45. Sve mame ili tate poziva dežurna sestra iz „Halobebe”, poželi im dobrodošlicu, proveri adresu i obavesti ih da će sutradan doći patronažna sestra iz pripadajućeg doma zdravlja, kako bi pomogla oko nege - i mami i bebi.
I to je prvi posao „Halobebe”. Usput budi rečeno, do postojanja ovog centra oko 62% mama je bilo obuhvaćeno ovim kućnim posetama.
- Drugi važan posao, svaki dan, 24 časa u godini, najčešće mama i tata mogu da zovu i da se konsultuju o svemu što ih interesuje, a vezano je za zdravlje njihovog čeda ali i njihovo zdravlje, naravno pre svega mamino. Na raspolaganju su im dve direktne linije i tel/faks. Danas se dnevno ostvari oko 320-340 poziva (iz Srbije i inostranstva je oko 15 % poziva). Po proceni dežurne sestre, može se konsultovati ekspert ili dete uputiti u dežurnu ustanovu, ali i ordinirajućem lekaru. Ako sestra proceni da je potrebna pomoć patronažne sestre, sledi poziv toj službi i organizacija posete porodici.
Roditelji upućuju pitanja i na e-mail: halobeba@beotel.rs , a sajt se upravo inovira.
A ko radi u dežurnom centru:
- U “Halobebi” rade više medicinske sestre, dobro edukovane, rade jednu ili dve smene nedeljno. Ako bi radile više smena, posle tri meseca postale bi “automati” jer je posao na telefonu izuzetno težak, a nama su potrebni ljubazni profesionalci koji aktivno slušaju (ne kao mašine). Veština dobre komunikacije je kako kroz razgovor “gledati” očima roditelja, a dodatnu težinu čini situacija kada se radi o bolesnom detetu. Inače, ove sestre rade puno radno vreme u beogradskim domovima zdravlja (u patronaži, pedijatriji, ginekologiji...) i to povezivanje kao i ujednčavanje stavova (u praksi i na telefonu) je važno da bi što manje zbunjivali roditelje. Od maja meseca započeli smo povezivanje i trudnica...
- Tu su na raspolaganju eksperti iz nekoliko oblasti, a i ceo tim koji koordinira, organizuje, edukuje, istražuje kvalitet, unapređuje rad...
I još jedna informacija:
- Unicef je “Halobebu” uvrstio u Priručnik o praksama, inicijativama i naučenim lekcijama o ranom rastu i razvoju deteta, kao jedan od najboljih primera dobre prakse u regionu Istočne Evrope.
Nemam želju da Vas zamaram, ovo samo tek da osvetlim šta radimo za one koji ne koriste naš servis.
U ime servisa „Halobeba”, još jednom se toplo i iskreno zahvaljujem svim blogerima i blogerkama na podršci i datim konkretnim predlozima."
POMOZIMO, SPREČIMO GAŠENJE HALOBEBE!
Ili uplatiti na račun Halobebe 840-627667-91, IBAN je RS35908500150000585828