Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Roditeljstvo

Treba li baš svugde zabraniti pušenje?

libkonz RSS / 08.11.2010. u 01:27

Zakon o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskog dima počeće da se primenjuje od četvrtka, 11. novembra. Ovim tekstom želim da apelujem da od primene ovog zakona budu izuzete - dečije bolnice, tačnije prostor van samih zgrada!

Na žalost, ako ste iz uvoda pomislili da je reč o satiričnom tekstu, grešite. Zakon je u bolnicama počeo da se primenjuje još pre nekoliko meseci, a odnosi se na ceo bolnički krug, znači i ispred istih. 

U poslednjih nekoliko godina sam upoznao mnogo hrabrih i požrtvovanih majki koje se trude da osposobe svoju decu za život. Suočene sa dečijim paralizama, distrofijama mišića i drugim bolestima provode dane u radu sa svojom decom. Ima majki koje u bolnicama godišnje provedu i po šest meseci. Svaki dan u bolnici liči na onaj prethodni, ali i onaj naredni. Rano ustajanje, odlasci na preglede, vežbe, terapije. Hrabre su žene, ne kukaju, bore se. Jedno od retkih opuštanja imaju uz cigaretu ispred zgrade bolnice, dok im druge majke čuvaju decu tih desetak minuta. Par puta dnevno, po desetak minuta, dok dogori jedna do dve cigarete, razgovaraju sa par novih prijateljica, koje su upoznale u bolnici. Koliko to njima znači teško je opisati, to treba videti. Znam da su cigarete štetne, znam da država mora da se bori protiv ovog poroka, znam da možda i suludo zvuči tražiti da ovaj zakon ne važi baš u dečijim bolnicama. Ali znam i koliko hrabrim majkama znači 2-3 puta dnevno da izađu napolje i malo se opuste. Reći će neko da im niko ne brani da izađu bez cigarete, ali svi pušači i mi koji smo to nekada bili znamo da to nije to. A i prvih nekoliko godina u borbi za zdravlje njihove dece i nije baš jednostavno vreme za ostavljanje duvana.

Jasno mi je, naravno, da ni jedan političar neće tražiti da se zabrana ne odnosi baš na dečije bolnice, ali opet...  imao sam potrebu da napišem ovaj tekst.



Komentari (307)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 04:36 08.11.2010

A koga ugrozavaju u bolnickom krugu????

Mislim, da su nase decije bolnice (a imamo ih CELE dve) na nekom izolovanom mestu, podalje od stetnih gasova, pa ajde da razumem...

Ovako - Bolnica u Tirsovoj odmah pored Slavije - pa to je, valjda, jedan od najzagadjenijih delova grada sto se vazduha tice.

Majka i dete pored Tosinog bunara kojim non-stop tutnje kamioni, autobusi i slicni 'nezagadjivaci', a ni auto-put joj nije daleko.

I sad ce nekome da smeta ako zene izadju da popuse cigaretu u bolnickom krugu?


BTW
Bas sam prosle nedelje vodila dete na pregled u jednu od te dve bolnice i pravo da ti kazem, nesto ne primetih da je iko terao roditelje koji su dosli u hitnu i koji su, po obicaju, pusili u dvoristu...
libkonz libkonz 08:54 08.11.2010

Re: A koga ugrozavaju u bolnickom krugu????

nesto ne primetih da je iko terao roditelje koji su dosli u hitnu i koji su, po obicaju, pusili u dvoristu...

eh, vi Beograđani. Kao da van Beograda nema života.
Konkretan primer je iz Novog Sada i zakon se strogo primenjuje.
mlekac mlekac 09:58 08.11.2010

Re: A koga ugrozavaju u bolnickom krugu????

libkonz
nesto ne primetih da je iko terao roditelje koji su dosli u hitnu i koji su, po obicaju, pusili u dvoristu...

eh, vi Beograđani. Kao da van Beograda nema života.
Konkretan primer je iz Novog Sada i zakon se strogo primenjuje.

Sorry, my bad sto bi rekli klinci.

Nisam znala da postoji decija bolnica i u NS.
Jukie Jukie 15:24 08.11.2010

Re: A koga ugrozavaju u bolnickom krugu????

mlekac

Nisam znala da postoji decija bolnica i u NS.

Mislim da sam tamo operisao krajnike ili štaveć, to je bilo pre nego što smo se preselili u BGD.
sybil sybil 04:59 08.11.2010

Konstrukcija

---pozrtvovane majke koje puse je paradoksalna.

Naime- pozrtvovane majke treba odmah da prestanu da puse, logika je jednostavna: pusenje izaziva bolesti, a ako se majke razbole nece biti u stanju da pomognu deci.
mlekac mlekac 05:28 08.11.2010

Re: Konstrukcija

sybil
---pozrtvovane majke koje puse je paradoksalna.

Naime- pozrtvovane majke treba odmah da prestanu da puse, logika je jednostavna: pusenje izaziva bolesti, a ako se majke razbole nece biti u stanju da pomognu deci.


Sybyl, draga, ne dao Bog nikome da se nadju u stresnoj situaciji u kojoj te zene zive.

Lako je reci treba odmah da prestanu, al' kad je neko pod stresom, to, nazalost, nije ni najmanje jednostavno uciniti.
sybil sybil 07:03 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Tesko je, razumem ja da su pod stresom, ali- mislila sam - postoji jako puno zdravijih nacina da se obracunavaju sa stresom.
sa druge strane- postoji milion stresova i milion razloga da se ne gasi cigareta. ali- to je linija manjeg otpora, vreme je za odrastanje.
mlekac mlekac 07:49 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Jeste Sybil, postoje zdraviji nacini, ali, iskreno kad vidim da je nekog muka pritisla nesto mi se ne cini da je najpametnije sto mogu da uradim da mu u tom trenutku drzim predavanje o stetnosti pusenja!

Nazalost, imala sam prilike da se upoznam sa nekim od tih zena i njihovim mukama. Veruj mi, pusenje je bilo poslednje o cemu sam u tom trenu zelela sa njima da razgovaram...
libkonz libkonz 08:57 08.11.2010

Re: Konstrukcija

logika je jednostavna: pusenje izaziva bolesti, a ako se majke razbole nece biti u stanju da pomognu deci.

Logika ti je pogrešna. Pušenje jeste bolest zavisnosti, a insistirati da majke ostavljaju pušenje u tako stresnoj životnoj situaciji je neljudski.
reanimator reanimator 08:58 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Tesko je, razumem ja da su pod stresom, ali- mislila sam - postoji jako puno zdravijih nacina da se obracunavaju sa stresom

Sybil, dokle više to trolovanje? :)
Nije tema štetnost pušenja, nego zabrana pušenja na otvorenom.
bocvena bocvena 09:07 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Nije tema štetnost pušenja, nego zabrana pušenja na otvorenom.

Al' si ga sažeo, svaka ti čast!
reanimator reanimator 09:10 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Al' si ga sažeo, svaka ti čast!

Ja sam uvek za to da se ispoštuje autor!
libkonz libkonz 09:28 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Ja sam uvek za to da se ispoštuje autor!

Rea za moderatora!
bocvena bocvena 09:36 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Re, gotovi smo! Nema da pušiš ni unutra ni napolju, špijuniraju te preko FB-a, mobilnog telefona, automobila i WC šolje, a za zle misli pobrinuće se neka religija...I moraš da budeš zauvek mlad i vitak kao jablan!

Otpor! (je l' ima neki smajli što diže pesnicu?)
kukusigameni kukusigameni 09:57 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Moze ovaj?

bocvena bocvena 11:05 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Ma treba mi neki Če Gevara smajli, pošto mi je borba unapred izgubljena:)
natasavb natasavb 11:09 08.11.2010

Re: Konstrukcija


Ma treba mi neki Če Gevara smajli, pošto mi je borba unapred izgubljena:)


Ko kaze?!

bocvena bocvena 11:18 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Hvala, Natali, ali nikad više od mene vite jele:)

Zanimljiv ovaj članak, Kuku...ništa se ne slažem!
kukusigameni kukusigameni 11:21 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Zanimljiv ovaj članak, Kuku...ništa se ne slažem!


To ti kazem!
koksy koksy 11:48 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Logika ti je pogrešna. Pušenje jeste bolest zavisnosti, a insistirati da majke ostavljaju pušenje u tako stresnoj životnoj situaciji je neljudski.

Hajde da podelim ovo s vama:
priča prva.
Pre dvadesetak godina teško sam se razboleo. Mada bolest nije bila direktno vezana uz pušenje, u momentu kad sam bio primljen u bolnicu odlučio sam da i duvan ostavim.
Valjda drugi dan nakon prijema, susreli smo se moj otac i ja u bolničkom dvorištu. U toku je još uvek bio proces dijagnostikovanja i u meni je sve kuvalo što od bolova što od iščekivanja rezultata krvnih analiza, biopsija i svih tih čuda.
"Što ne zapališ?", upitao je u jednom momentu moj otac koji je, inače, zakleti nepušač.
"Pa, ostavio sam..."
"Nije sad vreme za to", rekao je moj otac, udaljio se i, nakon nekoliko minuta, doneo paklicu "Super-filtera".
Ne znajući ništa o cigaretama, smatrao je da sam naziv "Super-filter", podrazumeva da je kupio najkvalitetnije cigarete na tržištu.
Zauvek ću mu biti zahvalan zbog te paklice "Supera".

priča druga
Pre dve godine mom stricu, strastvenom pušaču, dijagnostikovan je mikrocelularni karcinom pluća a nakon što je prethodno počeo da gubi ravnotežu zbog metastaza na mozgu. Dan nakon uspostavljanja dijagnoze svi smo ga ubeđivali da odmah ostavi cigarete na šta je on nevoljko pristao.
Sledećeg dana, u toplo prolećno popodne, sedeli smo sami u dvorištu.
"Daj mi jednu cigaretu", rekao je.
"Ne smem, moraš da izdržiš", odbio sam ga.
Umro je pet meseci kasnije a ja nikada sebi neću oprostiti što toga dana nisam postupio kao moj otac onomad.

angie01 angie01 12:43 08.11.2010

Re: Konstrukcija

Naime- pozrtvovane majke treba odmah da prestanu da puse, logika je jednostavna: pusenje izaziva bolesti, a ako se majke razbole nece biti u stanju da pomognu deci.


pa vidi-kada sam saznala za prvu trudnocu-iako hard smoker, nisam zduvala ni jednu do poslednjeg dana dojenja- (a posle 5 odjednom).

s drugom trudnocom-iako sebe smatram, pre svega odgovornom i osobom i majkom-npr, ja i kod kuce pushim pored otvorenog prozora u kuhinji i nigde vishe-nije moglo bash sve kao kod prve-jer je moja zavisnost postala mnogo zeshca i doktorka mi je, chitaj pazljivo-P R E P I S A L A 5 cigareta dnevno, da ne bi sajdefektima napravila vecu shtetu.

veoma poshtujem svachije pravo da ne udishe bilo chiji dim od cigarete- a za decu tek taj stav koristim josh dramatichnije-sve ostalo, oko ostavljanja i shtetnosti po zdravlje samih pushacha- je neka druga, mnogo shira tema!
Biljana 77 Biljana 77 13:07 08.11.2010

Odosmo daleko

Mislim da nije suštinsko pitanje škodljivosti/neškodljivosti duvana, ostavljanja, stresa zbog istog. Ja sam npr. prestala da pušim posle 14 godina vrlo intenzivnog konzumiranja, 1.5 kutija 100s cigareta bez ikakvog stresa. Ali izabrala sam da to uradim u jednom veoma lepom, sasvim smirenom, ispunjenom životnom trenutku bez ikakvih većih trzavica. Ali apsolutno ne mogu da tvrdim da je to tako jednostavno za majku koja ima ozbiljno bolesno dete. A još manje bih smela da je optužim da je neodgovorna i sl. To je prosto veoma ružno. Prenošenje teme sa besmisla jedne uredbe na teren odgovornog roditeljstva je zamena teza.
filantrop filantrop 20:24 08.11.2010

Re: Konstrukcija

libkonz
logika je jednostavna: pusenje izaziva bolesti, a ako se majke razbole nece biti u stanju da pomognu deci.

Logika ti je pogrešna. Pušenje jeste bolest zavisnosti, a insistirati da majke ostavljaju pušenje u tako stresnoj životnoj situaciji je neljudski.


pa ne znam
ako je majci vec potrebno pusenje da bi smirila nervozu
joint je mnogo bolja varijanta, smiruje.
cigare samo pospesuju nervozu.
libkonz libkonz 21:43 08.11.2010

Re: Konstrukcija

ako je majci vec potrebno pusenje da bi smirila nervozu
joint je mnogo bolja varijanta, smiruje.

Filantrop, odavno je jasno da ti nick nikako ne priliči. Ovakav komentar se od tebe i očekuje.
anakcosa anakcosa 09:15 09.11.2010

Re: Konstrukcija

Re: Konstrukcija

ako je majci vec potrebno pusenje da bi smirila nervozu
joint je mnogo bolja varijanta, smiruje.


Filantrop, odavno je jasno da ti nick nikako ne priliči. Ovakav komentar se od tebe i očekuje.



Baš vala!
Bili Piton Bili Piton 11:16 09.11.2010

Re: Konstrukcija

anakcosa
Re: Konstrukcija

ako je majci vec potrebno pusenje da bi smirila nervozu
joint je mnogo bolja varijanta, smiruje.


Filantrop, odavno je jasno da ti nick nikako ne priliči. Ovakav komentar se od tebe i očekuje.



Baš vala!


Što, u čemu je problem? Sto posto je u pravu.
dj dj 12:19 09.11.2010

Re: Konstrukcija

problem je sto ovi sajnihepipipl ne razumeju da je buksna lek. mi koji smo preziveli prvo zabadanje vrha dzonje u venu smo za zatvor, hospitalizaciju, prinudni drustveno korisni rad dok ce sajniji da gutaju lekice, locu sve od konjaka do loze, smiruje se uz pink teletabise za odrasle.. jer, sve po zakonu, za to sam prvi...

da se vratimo na temu.. te majke ce da zgutaju tablu bensedina i sredina ce imati puno razumevanje za tupi pogled i nepovezane recenice..al ako se oci cakle to je ljudski sljam koji je sam kriv za strahotu koja mu se desava
Unfuckable Unfuckable 08:19 08.11.2010

strepnja mi je veća od nade

Gledajući (u pauzama između povraćanja) ono talibanisanje sinoć kod Olje Bećković, strah me je da se stvari lagano ali sigurno kreću u sasvim suprotnom pravcu, i nazirem nekog prilježnog socijalnog radnika udruženog sa par kreštavih zaštitnika prava dece kako predlaže da se deca oduzmu od majki koje im svojim "ponašanjem" daju negativan primer.
Utomsmislu, vidim/predlažem i periodično deljenje ordenja : Nepušač/ica godine, pa onda podkategorije tipa Pušački Malj za građanina/ku koji je denuncirao najviše ovisnika iz svoje okoline, Pušač Pokajnik - Saradnik - za najpotresniju ispovest u vezi sa nikotinom i efikasno odvikavanje, konkurs za kratku priču tipa Pušenje koje pamtim, eventualno davanje nekih nagradnih poena za svakog prijavljenog zločinca (dakle, kao u saobraćaju, samo obrnuto), uvođenje 7/24 sms servisa (besplatnog, naravno) "Prijavite Pušača" i razne druge društvene aktivnosti na veselje i dobrobit nacije koja, sledstveno, postaje iz dana u dan sve zdravija i zdravija.
Dr M Dr M 08:50 08.11.2010

Re: strepnja mi je veća od nade

Gledajući (u pauzama između povraćanja) ono talibanisanje sinoć


Cela ta akcija dobija odlike pogroma.

Opste nezadovoljsvo stanjem u zdravstvu odgovorni ministar pokusava da umanji jednim kapitalnim uspehom, uvodjenjem u igru iskljucivost u stavovima i nasilje u primeni.

Necu da govorim o stetnosti pusenja, ona je jasna. Stetnost od ovakvog nacina resavanja suprotnosti u drustvu, izgleda, nije.
libkonz libkonz 09:23 08.11.2010

Re: strepnja mi je veća od nade

Mogu samo da zamislim kako je emisija izgledala. Ući će se u ekstrem, pretpostavljam.
Cela ta akcija dobija odlike pogroma.

Opste nezadovoljsvo stanjem u zdravstvu odgovorni ministar pokusava da umanji jednim kapitalnim uspehom, uvodjenjem u igru iskljucivost u stavovima i nasilje u primeni.

Necu da govorim o stetnosti pusenja, ona je jasna. Stetnost od ovakvog nacina resavanja suprotnosti u drustvu, izgleda, nije.

antioksidant antioksidant 09:24 08.11.2010

Re: strepnja mi je veća od nade

Gledajući (u pauzama između povraćanja) ono talibanisanje sinoć kod Olje Bećković,

gledao par minuta
meni je ona emisija bila skroz pro duvana
agresivna bahatost "zagovornika stetnosti duvanskog dima" moze imati samo kontraefekat
ko su oni ¥«±¤æ₩҈҉Ѭ od sinoc?
Biljana 77 Biljana 77 09:53 08.11.2010

Re: strepnja mi je veća od nade

meni je ona emisija bila skroz pro duvana
agresivna bahatost "zagovornika stetnosti duvanskog dima" moze imati samo kontraefekat

Slažem se apsolutno. Argumentacija nula. Nastup katastrofa. Po mom skromnom iskustvu nema argumentacije koja nekog može, ma kako agresivna bila, odgovoriti od pušenja. To je stvar ličnog izbora. Bivši sam pušač, smeta mi ponekad kad dođem kući pole nekog izlaska promukla i sa paničnom potrebom da perem kosu... ali ovaj zakon nema veze s mozgom.
Naravno da je bilo lakše zabraviti svugde nego uključiti mozak pa malo razraditi priču.

Čemu zabrana pušenja na otvorenom (dvorište, čega god, jeste otvoren prostor)?

Zašto ne ostaviti mogućnost firmama, ugostiteljskim objektima i sl. da ukoliko imaju mogućnosti odvoje prostor za pušače i nepušače?

Zašto ne ostaviti mogućnost ugostiteljima da izaberu (ako nemaju mogućnost da podele) da li će biti objekat u kojem je pušenje dozvoljeno/zabranjeno pa da se gosti sami opredele?

Na kraju krajeva sve je to lični izbor, da li ću ja zarad kafe sa Teodorom istrpeti dva sata duvanskog dima ili će ona izdržati dva sata bez cigareta stvar je našeg ljudskog dogovora.

edi-va edi-va 10:11 08.11.2010

Re: strepnja mi je veća od nade

meni je ona emisija bila skroz pro duvana
agresivna bahatost "zagovornika stetnosti duvanskog dima" moze imati samo kontraefekat


Da, gospodin EGO je bio upečatljiv

Prošla kroz primenu zakona još u Nemačkoj.
Zanimljiv mi je bio test sproveden sa osam nepušača koji su bili osam sati izloženi ekstremnom duvanskom dimu. Prvo u jednoj kafani, registrovanoj kao pušački klub, a potom u jednom noćnom pušačkom klubu. Uzimali su im probe urina pre testa, posle četiri sata i nakon osam sati i prosečna vrednost njihovog pasivnog pušenja je iznosila pola popušene cigarete.

Na ovom blogu nije zabranjeno ili ...?

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:25 08.11.2010

Re: strepnja mi je veća od nade

Pušenje koje pamtim

lavandablue lavandablue 13:53 08.11.2010

Re: strepnja mi je veća od nade

Dr M
Gledajući Cela ta akcija dobija odlike pogroma...



jesen92 jesen92 23:18 08.11.2010

Re: strepnja mi je veća od nade

Cela ta akcija dobija odlike pogroma.
..jeste doktore , nisi ti za dzabe kandidat za Precednika
....najtragicnije je da ponegde gde moze da se pusi mora da se obezbedi prostorija sa specijalnim vratima (verovatno hermeticko zatvaranje)i da se na istim stavi nalepnica na kojoj pise koliko ljudi/neljudi iliti pusaca moze da boravi iza tih vrata..
seceranac seceranac 10:08 08.11.2010

tiranija

nisam pusac niti sam ikada pusi ako se izuzme prvi srednje krajem 70-tih ali ovo sa zabranama je prava tiranija i diktatura.

treba dozvoliti vlasnicima kafanama da odrede da li ce dozvoli pusenje i samo ih obavezati da stave znak na ulaz, pa ko ne voli dim neke ne uzali u kafanu u kojoj se pusi. kada su drzavne institucije u pitanju treba da bude i pusackih i nepusackih zatvorenih prostorija a napolju ko gde hoce pa ko voli nek izvoli.

sloboda izbora je deomokratija a ne tortura bilo vecine ili manjine u ovom slucaju. sta je sledece zabrane disanja jer ispustanje CO2 ugrozava zdravlje medveda na grenlandu?
natasavb natasavb 10:42 08.11.2010

Re: tiranija

treba dozvoliti vlasnicima kafanama da odrede da li ce dozvoli pusenje i samo ih obavezati da stave znak na ulaz, pa ko ne voli dim neke ne uzali u kafanu u kojoj se pusi. kada su drzavne institucije u pitanju treba da bude i pusackih i nepusackih zatvorenih prostorija a napolju ko gde hoce pa ko voli nek izvoli.

Meni se cini da su rekli da ce tako i biti. Vlasnici restorana ili klubova koji su manji od 80m2 moci ce sami da se opredele da li ce lokal biti za pusace ili nepusace,a ostali ce morati da naparve odvojen deo za pusace.

Inace Lib potpuno podrzvam tvoj apel. Ja sam bivsi pusac, ali mislim da svako ima pravo da sam donese odluku da li zeli da pusi ili ne. Nije mi jasno zasto bi napolju bilo zabranjeno pusenje, kad sto rece, cini mi se Mlekac, udisemo toliko stetnih gasova, da je otrov iz duvanskog dima tu zanemarljiv.
Ocekivati od majki koje su u bolnici uz svoju decu da se jos odvikavaju od pusenja je stvarno suludo. Pa te zene su i bez toga su pod stalnim stresom.
mariopan mariopan 10:45 08.11.2010

Re: tiranija

Rekla bih da je to priča "Trla baba lan".
Ne rade ništa pa hajde da malo zamajavamo narod kao nešto radimo.
Da se ne upitamo kude nam je 4 mil dinara za one vakcine koje su propale jer ih niko nije primio a Tomica ih kupo od naših para? Zašto se trudnica porodila na trotoaru a niko nije kriv? Zašto se ukida halo beba? Pošto portreti i tako dalje....


Pušenje na otvorenom ne škodi nikome osim samom pušaču i ne vidim kako to može da smeta deci koja su unutra? To je još samo jedno mučenje onih kojima je ta cigareta neka uteha ( neka je i lažna ako radi posao ) u teškim trenucima za majku. Znam za te trenutke, imala sam ih i sama, iz drugog razloga, i meni je cigareta pomagala da opstanem i izdržim. Nehumano je kinjiti te majke još i na ovaj način, imaju one svoje brige i bol neprebolan, samo im je to nedostajalo na njihovu muku.
natasavb natasavb 10:53 08.11.2010

Re: tiranija

Ne rade ništa pa hajde da malo zamajavamo narod kao nešto radimo.
Da se ne upitamo kude nam je 4 mil dinara za one vakcine koje su propale jer ih niko nije primio a Tomica ih kupo od naših para? Zašto se trudnica porodila na trotoaru a niko nije kriv? Zašto se ukida halo beba? Pošto portreti i tako dalje....

Bas tako.
Zabrana pusenja u bolnickom krugu ce sigurno drasticno da promeni stanje u zdravstvu, a i u celoj drzavi. Nego daj opet baci kosku, da se glupi narod svadja oko nje, dok mi radimo sta hocemo.
Atomski mrav Atomski mrav 11:32 08.11.2010

Re: tiranija

sloboda izbora je deomokratija a ne tortura bilo vecine ili manjine u ovom slucaju.

Seti se toga kad zapališ cigaru negde gde ima nepušača.
kukusigameni kukusigameni 11:38 08.11.2010

Re: tiranija

Seti se toga kad zapališ cigaru negde gde ima nepušača.


Evo, ja predlazem resenje za tu situaciju.

myredneckself myredneckself 13:29 08.11.2010

Re: Konstrukcija

bocvena
Otpor!

Nema potrebe,
zemlja slobode!
nestor92 nestor92 15:42 08.11.2010

Re: tiranija

sloboda izbora je deomokratija a ne tortura bilo vecine ili manjine u ovom slucaju


Verovali ili ne, pušači su manjina, a ne nepušači.

Pitanje pušenja u bolnicama i na otvorenom je principijelno pitanje, pa iako se slažem da postoje ljudi kojima je teško da ne puše u određenim životnim situacijama, cigareta u bolnici, pa ni ispred nje - nema šta da traži.

Lelek pušača se diže do neba kako se približava Dan D ali verujete li da će se u Srbiji i ovaj zakon primenjivati kao što treba.

Cela ta akcija dobija odlike pogroma.


Za mene je to neukusno i izgovoriti.
Dr M Dr M 17:42 08.11.2010

Re: tiranija

Za mene je to neukusno i izgovoriti


Pogrom

Данас се под овим појмом подразумева прогањање и истребљивање других етничких, верских и расних група. Izvor: Vikipedija

De gustibus...ali meni se nacin na koji se ova akcija sprovodi ne dopada, jako mi lici na iživljavanje.
nestor92 nestor92 21:47 08.11.2010

Re: tiranija

To zavisi od ugla gledanja. Ja to uopšte ne doživljavam tako.

Dr M Dr M 22:44 08.11.2010

Re: tiranija

To zavisi od ugla gledanja. Ja to uopšte ne doživljavam tako


Drugaciji osecaj za filing..

Ja, jednostavno, ne volim isterivanje strasti, teranje maka na konac, sutiranje protivnika koji se ne brani nego se zgrcio na patosu..
jesen92 jesen92 23:37 08.11.2010

Re: tiranija

..zabranjeno je i u skolskom dvoristu...znaci, srednjoskolci koji puse treba da veliki odmor provode u nekom kaficu ili na ulici zajedno sa profesorima pusacima..posto niko nema para da sedi svaka dva sata u kaficu(ako uopste postoji kafic blizu skole)ulica je bas "lepo" resenje...Ovaj zakon je skroz nekorektan i sto rece Dr M lici na pogrom...Sve bih se ja slozila sa donosiocima zakona samo da su dozvolili prostoriju za pusenje u svim ustanovama..Ako je pusenje zavisnost onda je valjda svakome jasno da ne moze da se prekine zakonom...i sta da rade profesori i lekari koji puse..Da istrcavaju na ulicu? vise nego ponizavajuce, a mnogi ce biti prinudjeni da to rade..
nestor92 nestor92 00:25 09.11.2010

Re: tiranija

Sve bih se ja slozila sa donosiocima zakona samo da su dozvolili prostoriju za pusenje u svim ustanovama..


A zašto?

Zašto mora kladionica da bude 150 m od škole?

Zašto profesori koji su strastveni kockari da nemaju poker aparate u zbornici?

Zašto oni koji vole alkohol ne bi pijuckali tokom vožnje. Samo po čašicu?

Zašto oni koji imaju puno šlajma ne bi pljuvali gde god stignu?

A ko meni može da zabrani da kaišem vaspitavam svoje dete?

Toliko je nepravde na ovom svetu...
maca22 maca22 00:26 09.11.2010

Re: tiranija

A zasto poredimo babe i zabe?
jesen92 jesen92 00:46 09.11.2010

Re: tiranija


Zašto profesori koji su strastveni kockari da nemaju poker aparate u zbornici?

Zašto oni koji vole alkohol ne bi pijuckali tokom vožnje. Samo po čašicu?

Zašto oni koji imaju puno šlajma ne bi pljuvali gde god stignu?

A ko meni može da zabrani da kaišem vaspitavam svoje dete?


..zato sto se niko nikad nije kockao na radnom mestu...kockari su oduvek imali svoja mesta i vreme za svoj porok, strast ...kako god..
...ko kaze da ne pijuckaju..zar ne znas da su oni uzrocnik najveceg broja saobracajnih nezgoda i nesreca....?
...pa pljuju...cudi me da nisi primetio...
...niko, nazalost...nisi cuo za nasilje u porodici i sigurne kuce?

Nazalost svi navedeni problemi postoje i niko ih ne resava...ali dobro, vazno je da se od necega krenulo...pusenje "povuklo nogu" pa ce mozda pomoci da se resi i sve ostalo...
nestor92 nestor92 09:57 09.11.2010

Re: tiranija

maca22
A zasto poredimo babe i zabe?


Pa nisu baš sasvim babe i žabe, iako ne sporim da sve navedeno ne ide u isti koš.

Ali eto, uzmimo pitanje alkohola i vožnje.

Vi možete da se obločete u sopstvenoj kući, možete i u restoranu ali ne smete povraćati po drugim gostima, a zakonom je zabranjeno sesti za volan u alkoholisanom stanju. Mislim da ne biste smeli ni na suvozačko mesto. Zato što postoji mogućnost da ćete ugroziti druge.

Alkosi zbog toga nisu digli bunu.

Pušači ugrožavaju nepušače. Nekoga više, nekoga manje. Nekoga mizerno, ali nekoga nesnosno. Neki pušači su toga svesni, neki se prave ludi.

I sad, pošto je ovo posle parade ponosa sledeća udarna tema, možemo svašta da pročitamo.

Ja zaista verujem pušačima da im čitava kampanja smeta ili liči na iživljavanje, šta god. Ali nisu oni ugrožena grupa.

Moći ćete da pušite u svom stanu, na svojoj terasi npr. ( Možda je komšija iznad nepušač a dim ide na njegovu terasu i njegovu sobu - i on može biti ugrožen a ne može vam ništa i mora da trpi smrad ), moći ćete da pušite napolju i u velikom broju ugostiteljskih objekata.

Ali ne, to nije dovoljno. Hoćemo u pozorištu na pauzi, u autobusu za vreme putovanja, hoćemo u bolnici i školskom dvorištu, na koncertu ( eto na koncertu Parnog Valjka se pušilo - toliko o zabranama ).

Traži se empatija za žene sa teško bolesnom decom koje mesece provode u bolnicama itd. Ali se ne traži saosećanje sa njihovom sudbinom, ne ukazuje se na probleme u lečenju ili probleme u uklapanju te dece u svakodnevni život ili nešto slično. Ne, traži se saosećanje za majke koje ne mogu da popuše cigaretu ni u dvorištu.

Ne znam u čemu je problem što deo blogerske populacije ne želi da podrži puš-pauzu u bolničkom dvorištu. Ja ne želim. Za to nema razloga.
maca22 maca22 11:28 09.11.2010

Re: tiranija

nestor92
Ne znam u čemu je problem što deo blogerske populacije ne želi da podrži puš-pauzu u bolničkom dvorištu. Ja ne želim.

Iako cigareta napolju nikome ne smeta, vi ne zelite da im dozvolite (iako vam ne smeta) , zasto? Imate zelju da nekog mucite?

Evo sad ste poredili cigaretu napolju koja druge ne ugrozava, sa stvarima koje ugrozavaju druge. Znaci, izmisljate izgovore, zasto? Da biste drugog mucili?

Za to nema razloga.

Kako mozete reci da nema, kad zene osecaju potrebu i kazu da ima? Tudje potrebe za vas ne postoje? Ne priznajete tudje potrebe koje vas nikako ne ugrozavaju, zasto? Da biste mucili druge?

A nama ostalima je problem u sadizmu. Smatramo da je to stetnije po zajednicu od cigarete popusene napolju na 20 metara udaljenosti.
aleksandarz92 aleksandarz92 12:05 09.11.2010

Re: tiranija

Ali ne, to nije dovoljno. Hoćemo u pozorištu na pauzi, u autobusu za vreme putovanja, hoćemo u bolnici i školskom dvorištu, na koncertu

Ovo ti se priviđa, ili si svesno napisao? Ovo je kao ono homofobična naklapanja "šta oće, da se venčavaju u crkvi"
Nađi gde je neko tražio dozvolu pušenja "u pozorištu na pauzi, u autobusu za vreme putovanja, u bolnici i školskom dvorištu, na koncertu"
nestor92 nestor92 13:51 09.11.2010

Re: tiranija


Iako cigareta napolju nikome ne smeta, vi ne zelite da im dozvolite (iako vam ne smeta) , zasto? Imate zelju da nekog mucite?


Da li cigareta napolju nekome smeta? Ne postoji jedinstven odgovor. Recimo, preko puta moje zgrade ranom zorom se okupljaju radnici jednog javnog preduzeća, pa skuvaju kaficu, sednu ispod naših prozora i puše, a dim ulazi u sobe komšija i moje. Ta divna letnja jutra... a vi morate da zatvorite prozor jer neko puši na otvorenom prostoru, ili pak morate da se sklonite sa autobuske stanice zato što dvoje ili troje oko vas puše takozvane "prizivače" autobusa na otvorenom prostoru i dime direktno u vas, a kad naiđe autobus ritualno poslednji dim ispuste u autobus.

Nemam ama baš nikakvu želju da mučim pušače. Ali kao (koliko sam shvatio) nepušač u ovoj zemlji i Vi ste izloženi dimu i mirisima duvana i kad želite i kad ne želite i gde želite i gde ne želite i niko vas nije pitao kako je.

A sad odjednom ste mučitelj pušača.

Re: tiranija

Ali ne, to nije dovoljno. Hoćemo u pozorištu na pauzi, u autobusu za vreme putovanja, hoćemo u bolnici i školskom dvorištu, na koncertu


Ovo ti se priviđa, ili si svesno napisao? Ovo je kao ono homofobična naklapanja "šta oće, da se venčavaju u crkvi"
Nađi gde je neko tražio dozvolu pušenja "u pozorištu na pauzi, u autobusu za vreme putovanja, u bolnici i školskom dvorištu, na koncertu"


Pa evo za pozorište ... nije baš sve u šali...


mariopan

Re: Čekaj malo,

ivana23

Jelica Greganović
S obzirom da je vlasnik bolnice i njenog dvorišta država, ima li direktor ingerencije mimo državnog zakona na tu temu?



...pušenje nije dozvoljeno ni u onim prostorima koji nisu zatovreni, ali su funkcionalni delovi prostora u kome se obavlja delatnost zdravstvene zaštite, vaspitavanja i obrazovanja, društvene brige o deci, socijalne zaštite, uključujući i dvorišni prostor, kao i otvoreni prostor za održavanje pozorišnih, bioskopskih i drugih vrsta predstava...





Aaaaa?
Pa ja ni u pozorište više ne smem da idem? Jaoooo


Da ne započinjemo sa homofobijom. A da li hoće da se venčavaju u crkvi, ne znam. Nisu još istakli zahteve. O pušenju u bolničkom dvorištu, pa makar i izuzetno je i čitav domaćinov tekst.

ivana23 ivana23 14:44 09.11.2010

Re: tiranija

nestor92

Nađi gde je neko tražio dozvolu pušenja "u pozorištu na pauzi, u autobusu za vreme putovanja, u bolnici i školskom dvorištu, na koncertu"

Pa evo za pozorište ... nije baš sve u šali...

ivana23
...pušenje nije dozvoljeno ni u onim prostorima koji nisu zatovreni, ali su funkcionalni delovi prostora u kome se obavlja delatnost zdravstvene zaštite, vaspitavanja i obrazovanja, društvene brige o deci, socijalne zaštite, uključujući i dvorišni prostor, kao i otvoreni prostor za održavanje pozorišnih, bioskopskih i drugih vrsta predstava...

O pušenju u bolničkom dvorištu, pa makar i izuzetno je i čitav domaćinov tekst.


Pozorite jeste spomenuto, ali citatom iz zakona, koji kao sto je navedeno zabranjuje pusenje i na otvorenom prostoru.
lavandablue lavandablue 15:35 09.11.2010

Re: tiranija

Ja zaista verujem pušačima da im čitava kampanja smeta ili liči na iživljavanje, šta god. Ali nisu oni ugrožena grupa



nestor92 nestor92 15:38 09.11.2010

Re: tiranija

Pozorite jeste spomenuto, ali citatom iz zakona, koji kao sto je navedeno zabranjuje pusenje i na otvorenom prostoru.


Da ne bude zabune odnosilo se na vapaj:

Aaaaa?
Pa ja ni u pozorište više ne smem da idem? Jaoooo
ivana23 ivana23 16:12 09.11.2010

Re: tiranija

nestor92
Pozorite jeste spomenuto, ali citatom iz zakona, koji kao sto je navedeno zabranjuje pusenje i na otvorenom prostoru.

Da ne bude zabune odnosilo se na vapaj:
Aaaaa?Pa ja ni u pozorište više ne smem da idem? Jaoooo


OK, ali ti je valjda jasno da to ko je napisao nije pazljivo i sa razumevanjem procitao citirani deo zakona.

Sto se osvrces na takve komentare.
aleksandarz92 aleksandarz92 17:08 09.11.2010

Re: tiranija

OK, za pozorište si "našao", a šta je sa " u autobusu za vreme putovanja, u bolnici i školskom dvorištu, na koncertu"?
nestor92 nestor92 17:08 09.11.2010

Re: tiranija

Ma tražio mi čovek...
maca22 maca22 18:56 09.11.2010

Re: tiranija

nestor92

Iako cigareta napolju nikome ne smeta, vi ne zelite da im dozvolite (iako vam ne smeta) , zasto? Imate zelju da nekog mucite?


Da li cigareta napolju nekome smeta? Ne postoji jedinstven odgovor. Recimo, preko puta moje zgrade ranom zorom se okupljaju radnici jednog javnog preduzeća, pa skuvaju kaficu, sednu ispod naših prozora i puše, a dim ulazi u sobe komšija i moje. Ta divna letnja jutra... a vi morate da zatvorite prozor jer neko puši na otvorenom prostoru, ili pak morate da se sklonite sa autobuske stanice zato što dvoje ili troje oko vas puše takozvane "prizivače" autobusa na otvorenom prostoru i dime direktno u vas, a kad naiđe autobus ritualno poslednji dim ispuste u autobus.

Nemam ama baš nikakvu želju da mučim pušače. Ali kao (koliko sam shvatio) nepušač u ovoj zemlji i Vi ste izloženi dimu i mirisima duvana i kad želite i kad ne želite i gde želite i gde ne želite i niko vas nije pitao kako je.

A sad odjednom ste mučitelj pušača.

Auh, bojim se da niste u stanju da ispratite argument. Pricamo o mestu koje bi se odabralo gde to nikom ne bi smetalo. A vama misle pobegose na sasvim druge okolnosti... radnike, stambene zgrade, autobuse...

lavandablue lavandablue 22:37 09.11.2010

Re: tiranija

jesen92
..zabranjeno je i u skolskom dvoristu...znaci, srednjoskolci koji puse treba da veliki odmor provode u nekom kaficu ili na ulici zajedno sa profesorima pusacima..


srednjoskolci su maloletnici, a maloletnicima je zabranjeno pusenje.


jesen92
posto niko nema para da sedi svaka dva sata u kaficu(ako uopste postoji kafic blizu skole)ulica je bas "lepo" resenje...

kada se ide u skolu ne ide se u nju radi pusenja vec radi skolovanja.


jesen92
Sve bih se ja slozila sa donosiocima zakona samo da su dozvolili prostoriju za pusenje u svim ustanovama..

bilo je toga pa smo videli da nema nikakve koristi od toga, i da nepusaci nisu zasticeni od bahatosti pusaca.

jesen92
Ako je pusenje zavisnost onda je valjda svakome jasno da ne moze da se prekine zakonom...

moze, isto kao i od zavisnosti od heroina. s tim da je pusenje manja zavisnost od zavisnosti od heroina.


jesen92
..i sta da rade profesori i lekari koji puse..Da istrcavaju na ulicu? vise nego ponizavajuce, a mnogi ce biti prinudjeni da to rade..

pa da rade svoj posao. ako imaju pola sata za odmor neka to iskoriste za pusenje umesto za uzinu. tako isto rade i radnici u fabrikama.
ako im se ne svidja, uvek ima ko bi radio njihov posao bez da se bavi sporednim stvarima.
maca22 maca22 23:17 09.11.2010

Re: tiranija

lavandablue
jesen92
Sve bih se ja slozila sa donosiocima zakona samo da su dozvolili prostoriju za pusenje u svim ustanovama..

bilo je toga pa smo videli da nema nikakve koristi od toga, i da nepusaci nisu zasticeni od bahatosti pusaca.

Ne znam, ja sam bila zaštićea i pre toga. Ali opet, ljudi mene žele ispoštuju.
nestor92 nestor92 09:58 10.11.2010

Re: tiranija

Auh, bojim se da niste u stanju da ispratite argument.


To mi i žena kaže.

Pricamo o mestu koje bi se odabralo gde to nikom ne bi smetalo.


Glasam za Antarktik.

Hajde da se pomirimo. Ne želim ljudima da oduzimam vreme od 10. novembra. Neka lekari i profesori pušači danas uopšte ne rade nego neka se dimi. Neka trava u njihovim dvorištima bude puna pikavaca.

Neka prostorije za pušenje u ustanovama gde toga jošte ima lebde u plavičastom dimu. Neka odela, kostimi, jakne ... neka se sve oseća!

Živeli!
mariopan mariopan 19:14 10.11.2010

Re: tiranija

nestor92
Pozorite jeste spomenuto, ali citatom iz zakona, koji kao sto je navedeno zabranjuje pusenje i na otvorenom prostoru.


Da ne bude zabune odnosilo se na vapaj:

Aaaaa?
Pa ja ni u pozorište više ne smem da idem? Jaoooo

Hvala što si se osvrnuo i na moj vapaj.
Idem sa prijateljicama u pozorište redovno i u skoro svakom je na nekom mestu DOZVOLJENO PUŠENJE. Toga se i ja kao savestan građanin pridržavam iako to nekada znači da se razdvojim od mog društva i siđem jedan sprat niže (u N Sadu) ili izađem na terasu ( Narodno pozorište Beograd) ili u hodnik (na Terazijama)..znači to su mesta gde su postavljene pepeljare i to je mesto za nas.
Ako ja to neću smeti onda mi je uskraćeno to zadovljstvo ili da sebe lišavam mog drugog zadovoljstva da zapalim posle predstave ili u pauzi? Zašto sam ja uslovljena time a drugi nisu iako ih ničim ne ugrožavam ako pušim napolju? Na ulici recimo Pozorište na Tarazijama?
Atomski mrav Atomski mrav 19:28 10.11.2010

Re: tiranija

Pušenje ili pozorište, odlučite sami!
mariopan mariopan 11:55 11.11.2010

Re: tiranija

Atomski mrav
Pušenje ili pozorište, odlučite sami!

E, baš ti hvala, teško mi je bilo da prelomim
Ma ima da bacim duvan već me sve te zabrane nerviraju, te ne smem ovo te ne smem ono...a izlasci su mi baš jedna lepa stvar u životu..videću šta ću, ova hajka na nas mi se ne svidža.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:19 08.11.2010

Hoće li i zbog ovog da prekidaju utakmice?

Spasi Srbiju i zapali pljugu, Bo-rise, Bo-ri-seee...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:34 08.11.2010

.

pa te majke bi mogle zajedno u 10ominutni laki sport oko klinike da budu još zdravije za svoju decu i fizički spremnije da im pomognu.
zanima me da li puše u svom stanu, pred tom decom, ili izlaze napolje?

licemerniji tekst nisam dugo čitala...jadne majke, dajte im da puše. super!



ps. 11. novembar će zlatnim slovima biti upisan u moj kalendar.
kukusigameni kukusigameni 10:36 08.11.2010

Re: .

11. novembar će zlatnim slovima biti upisan u moj kalendar.


Julijanski ili Gregorijanski?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:38 08.11.2010

Re: .

Julijanski ili Gregorijanski?

ovo treba da bude smešno ili...? kao vitz?
Dr M Dr M 10:40 08.11.2010

Re: .

11. novembar će zlatnim slovima biti upisan u moj kalendar


Kao dan zavrsetka WW I..
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:47 08.11.2010

Re: .

ne, drugi dan ujedinjenog Berlina. (dosadni ste, pušači )
libkonz libkonz 10:53 08.11.2010

Re: .

licemerniji tekst nisam dugo čitala...jadne majke, dajte im da puše. super!

Opet se pokazuje da sit gladnom ne veruje. Te majke su heroji, pravi heroji. Viđao sam majke koje kukaju i one koje su pravi borci. Ne možeš ni da zamisliš koliko im je teško, koliko energije ulažu.
Ovako površno razmišljanje je samo dokaz tvoje bahatosti.
Dr M Dr M 10:55 08.11.2010

Re: .

dosadni ste, pušači


Moramo.

Autocitat:

Necu da govorim o stetnosti pusenja, ona je jasna. Stetnost od ovakvog nacina resavanja suprotnosti u drustvu, izgleda, nije.
kukusigameni kukusigameni 10:57 08.11.2010

Re: .

Hajde lepo da se svi pomirimo i popusimo lulu mira.
edi-va edi-va 10:59 08.11.2010

Re: .

kukusigameni
Hajde lepo da se svi pomirimo i popusimo lulu mira.


kukusigameni kukusigameni 11:00 08.11.2010

Re: .

Samo mojne duvan da stavljas. To je zabranjeno.
aleksandarz92 aleksandarz92 11:01 08.11.2010

Re: .

zanima me da li puše u svom stanu, pred tom decom, ili izlaze napolje?

Pa u tekstu se i radi o pravu da puše napolju.

ps. 11. novembar će zlatnim slovima biti upisan u moj kalendar.

Zbog čega? Šta će se to tačno promeniti tog datuma, osim što će većina kafića imati nalepnicu "za pušače", koju dosad nisu imali?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:20 08.11.2010

Re: .

Necu da govorim o stetnosti pusenja, ona je jasna. Stetnost od ovakvog nacina resavanja suprotnosti u drustvu, izgleda, nije.

ceo west world ga je rešio na isti način, sad smo mi nešto spec? c'mon!

Te majke su heroji, pravi heroji. Viđao sam majke koje kukaju i one koje su pravi borci. Ne možeš ni da zamisliš koliko im je teško, koliko energije ulažu.
Ovako površno razmišljanje je samo dokaz tvoje bahatosti.

auč! recimo da izignorišem vređanje (jer ne možeš da me uvrediš, ekšli )

to što ti pišeš je samo vrlo očigledna zamena teza.

majke heroji, skidam kapu. budite još veći heroji pa prestanite da pušite. ako ste heroji ne morate da budete i ovisnici.

(gde je ona sybil kad je najpotrebnija??)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:27 08.11.2010

Re: .

Zbog čega? Šta će se to tačno promeniti tog datuma, osim što će većina kafića imati nalepnicu "za pušače", koju dosad nisu imali?

biće i onih za nepušače, mada su mi kafići najmanji problem. ne želim da me ošine duvanski dim tamo gde radim, za početak.
seceranac seceranac 11:28 08.11.2010

Re: .

ceo west world ga je rešio na isti način, sad smo mi nešto spec? c'mon!

tako su 30-tih govorili da su problem resili prohibicijom - i gde smo sada 100 godina kasnije

svako resavanje problema zabranama preko kolena je propalo pa ce i ovo
libkonz libkonz 11:29 08.11.2010

Re: .

majke heroji, skidam kapu. budite još veći heroji pa prestanite da pušite. ako ste heroji ne morate da budete i ovisnici.

pušenje jeste bolest zavisnosti, bolest koje sam se oslobodio pre dve godine. A ti tražiš previše. Od bolesti zavisnosti se nije lako odviknuti. Na sve njihove muke da im dodaješ i to da ostave duvan, da nije malo mnogo?
buba_truba buba_truba 11:32 08.11.2010

Re: .

BebaOdLonchara
pa te majke bi mogle zajedno u 10ominutni laki sport oko klinike da budu još zdravije za svoju decu i fizički spremnije da im pomognu.zanima me da li puše u svom stanu, pred tom decom, ili izlaze napolje?licemerniji tekst nisam dugo čitala...jadne majke, dajte im da puše. super! ps. 11. novembar će zlatnim slovima biti upisan u moj kalendar.

Ma ovo sve deluje ok. ali da ostavimo tim majkama da same brinu o svojoj deci, ako smo već dozvolili da ih rađaju. Ili misliš da bi država morala da preuzme brigu o deci neodgpovornih roditelja (po mom, tvom... kriterijumu) i po drugim (svim!) pitanjima? Eto, ja da se pitam, zabranila bih Smoki, BigMekove, junky grickalice razne. Nezdrava bre to 'rana, a deca je vole. Mislim, gde je kraj te brige, a gde je uopšte početak?

Da se razumemo, nepušač sam i smeta mi i sam miris (smrad) duvana, ali nisam pristalica suludih rešenja. Ok. je da se ne puši u zatvorenim prostorima, ali ova priča iz novosadske bolnice ja totalna nebuloza.
antioksidant antioksidant 11:36 08.11.2010

Re: .

Eto, ja da se pitam, zabranila bih Smoki, BigMekove, junky grickalice razne.

inace cine deci vece zlo nego duvan
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:36 08.11.2010

Re: .

pa čak i ne moraju da ga ostave. neka nauče da se kontrolišu i ne puše ispred bolnice. polako će se navići na to, a ako žele da puše kod svoje kuće i duvaju dim tom bolesnom detetu, to je već njihova (herojska?) stvar. kako pušači putuju avionom? koliko pušača bar jednom nedeljno leti preko okeana i ne sme da puši po 10-20 sati. to je stvar navike i samokontrole, pričali su mi pušači. ove majke idu linijom manjeg otpora.

kako bi bilo da je neka od tih žena na heroinu? da im dozvolimo da se bodu ispred bolnice? ili da piju, jer im je teško u životu?
Dr M Dr M 11:43 08.11.2010

Re: .

ceo west world ga je rešio na isti način, sad smo mi nešto spec


Ceo west world je prvo resio vaznije stvari, pa onda ovo.

Mi sad ovo guramo zato sto ne guramo one vaznije stvari, da se Vlasi ne sete.. afere citostatik, vakcinacije..da ne pricam dalje o privatizacijama, bespravnoj gradnji, monopolima, `oces jos?

Smeta nam pikavac, a na vlasti onoliki balvani!
kukusigameni kukusigameni 11:45 08.11.2010

Re: .

Smeta nam pikavac, a na vlasti onoliki balvani!


Brinu da ne dodje do pozara!
aleksandarz92 aleksandarz92 11:46 08.11.2010

Re: .

biće i onih za nepušače, mada su mi kafići najmanji problem. ne želim da me ošine duvanski dim tamo gde radim, za početak.

Zakon već postoji, i to sa drakonskim kaznama. Ovim novim zakonom se samo dodaje zabrana pušenja u pojedinim dvorištima (školska, bolnička i sl.) kao i to da u tim ustanovama neće postojati prostorije za pušače. Jedina razlika je to što ubuduće doktori i profesori neće pušiti u zadimljenim ćumezima, već na parkinzima.
kukusigameni kukusigameni 11:47 08.11.2010

Re: .

Jedina razlika je to što ubuduće doktori i profesori neće pušiti u zadimljenim ćumezima, već na parkinzima.


Tu ce primati i mito. Jednim udarcem dve muve. To je pravi zakon!
bocvena bocvena 11:48 08.11.2010

Re: .

kako bi bilo da je neka od tih žena na heroinu? da im dozvolimo da se bodu ispred bolnice? ili da piju, jer im je teško u životu?


U tome i jeste problem, što to nije isto, pa shodno tome pušači ne zaslužuju tretman kao kriminalci. Ok, možda ti misliš drugačije, ali to ne znači da si u pravu.

libkonz libkonz 11:48 08.11.2010

Re: .

pa čak i ne moraju da ga ostave. neka nauče da se kontrolišu i ne puše ispred bolnice. polako će se navići na to, a ako žele da puše kod svoje kuće i duvaju dim tom bolesnom detetu, to je već njihova (herojska?) stvar. kako pušači putuju avionom? koliko pušača bar jednom nedeljno leti preko okeana i ne sme da puši po 10-20 sati. to je stvar navike i samokontrole, pričali su mi pušači. ove majke idu linijom manjeg otpora.

kako bi bilo da je neka od tih žena na heroinu? da im dozvolimo da se bodu ispred bolnice? ili da piju, jer im je teško u životu?

I ne može se tražiti od njih da ostave duvan. To je isto kad da vidiš davljenika u reci pa mu vikneš da usput uhvati i neku ribu, kad već ionako teži da se dočepa obale.
Da se mi razumemo: te žene stignu dnevno da popuše od 2 do 5 cigareta, ne više. Ovo "duvanje dima bolesnom detetu" neću ni da komentarišem.
ivana23 ivana23 11:48 08.11.2010

Re: .

BebaOdLonchara
pa čak i ne moraju da ga ostave. neka nauče da se kontrolišu i ne puše ispred bolnice. polako će se navići na to, a ako žele da puše kod svoje kuće i duvaju dim tom bolesnom detetu, to je već njihova (herojska?) stvar.


Nisi bas pazljivo citala blog!

Pise: Ima majki koje u bolnicama godišnje provedu i po šest meseci.

KADA NISU U BOLNICI - odnosno kada su kod kuce sa detetom, mogu da izadju na terasu ili da odu u drugu prostoriju koju ce nakon popusene cigarete provetriti.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:58 08.11.2010

Re: .

jesam, čitala sam pažljivo. nsamo naglašavam razliku.
lull lull 12:15 08.11.2010

Re: .

ako smo već dozvolili da ih rađaju.

Da ne dajete sebi za pravo malko više nego što je pristojno?
ivana23 ivana23 12:18 08.11.2010

Re: .

BebaOdLonchara
jesam, čitala sam pažljivo. nsamo naglašavam razliku.


Razliku? Zaista nisam razumela o kakvoj razlici je rec.
Bez ironije i sale.
angie01 angie01 12:23 08.11.2010

Re: .

Da se mi razumemo: te žene stignu dnevno da popuše od 2 do 5 cigareta, ne više. Ovo "duvanje dima bolesnom detetu" neću ni da komentarišem.


hm, da,...to se reshava sobom za pushache-gde je ventilacija odvojena od ostalog dela zgrade-shto sam videla u raznim bolnicama u zemljama, gde je vec godinama zabranjeno pushenje u javnim prostorima.

tu postoji problem, da neko ko je ovisnik od nikotina-ima senzacije, koje nisu bash pozeljne ni kada je bolestan-hocu reci, treba da se odvikava, ako to hoce, ili je potrebno, kada je psihofizichki u dobroj kondiciji.

nije taj problem tako crno-beo i trazi adekvatno reshenje.

u Kanadi npr. sa svom akcijom o prestajanju pushenja, povecavaju cene cigareta do izbezumljenja i sa istim faktorom, (izbezumljenja), fajtaju iste sve gorim i gorim sredstvima za knzerviranje i povecavanje adikcije.
buba_truba buba_truba 12:34 08.11.2010

Re: .

lull
ako smo već dozvolili da ih rađaju.

Da ne dajete sebi za pravo malko više nego što je pristojno?


Hej, pa nisam mislila JA lično, i nisam mislila ništa loše - mislila sam na Državu i nemanje prava sa se u to meša (u konkretnom slučaju, dok u nekim situacijama na to ima pravo), kao što nema pravo da se meša ni u rađanje te dece. Ne znam zašto je delovalo nepristojno, ako jeste, nadam se da je sad jasnije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana