Budućnost| Tehnologija

Shift Happens

njanja_de.manccini RSS / 02.11.2010. u 17:48

 

Dr Scott McLeod (obavezno kliknite na sve moguće linkove na njegovoj webstrani), profesor na Iowa State University i direktor UCEA - Center for the Advanced Study of Technology Leadership in Education (CASTLE) ima svoj blog na kome je juče kompajlirao listu videa koju on misli da svi koji se bave školstvom (ja bih rekla: uključujući i roditelje) moraju da pogledaju jer način na koji uče naša deca danas, je sasvim drugačiji zahvaljujući tehnologiji. Moramo se prilagoditi promenama koje su tu pred nama i shvatiti da većina današnje dece sprema se za posao koji ne postoji danas, ali postojaće kad oni porastu.

ShiftHappens_12.png 

Primer kako rade škole i poneki učitelji ovde u Americi: sve učiteljice/učitelji moje ćerke koriste Skype za konsultacije, četiri večeri u toku radne nedelje. Skype profil koji kontaktira učitelja mora da bude od roditelja. Takodje imaju svoj blog gde mi roditelji mozemo da vidimo šta oni rade u školi, klipove sa časova, domaći, itd. Deca su inače u osnovnoj školi.

Dr Scott McLeod je jedan od kreatora serije videa Did You Know? (Shift Happens) koje sam ja vec linkovala na nekim svojim ranijim blogovima.

Nadjite vremena da pogledate i pročitate sve sa ove liste. Veoma zanimljiva lista i toplo preporučujem svima, ali pre toga pogledajte video Kena Robinsona - schools kill creativity  (gde pominje primer devojčice za koju bi danas rekli da ima attention deficit disorder, koja je srećom otišla kod pravog doktora i postala poznata balerina i koreografer Gillian Lynn) a onda pogledate i ovaj njegov video: Bring on the learning revolution!

1. Sir Ken Robinson, Changing education paradigms (11 minutes) (moj favorit)


2. Sugatra Mitra, The child-driven education (17 minutes)


3. Clay Shirky, How cognitive surplus will change the world (13 minutes) (jos jedan favorit- tema je korist koju dobijamo od decentralizovane tehnologije)


4. Chris Anderson, How web video powers global innovation (19 minutes) (jos jedan favorit - tema je crowd accelerated inovation)


5. Dean Shareski, Sharing: The moral imperative (25 minutes)


6. Henry Jenkins, TEDxNYED (18 minutes)


7. Daniel Pink, Drive: The surprising truth about what motivates us (11 minutes) (jos jedan favorit, ustvari svi su mi favoriti!)


8. Dan Meyer, Math class needs a makeover (12 minutes)


9. Jeff Jarvis, TEDxNYED (17 minutes)


10. Lisa Nielsen, Response to principal who bans social media (4 minutes)


11. New Brunswick Department of Education, 21st century education in New Brunswick (6 minutes)


12. Charles Leadbeter, On innovation (19 minutes)

 

Srećno, pa čujemo se kasnije : )))))))



Komentari (117)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 17:56 02.11.2010

:)



edit - auuuu, hvala njanjo!!!
pogledacu nocas, kad obavim sve one aktivnosti sa decom koje skola ne stize da obavi tokom nastave...

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:00 02.11.2010

Re: :)

trebace ti dosta vremena : )))
ja sam ubila celo vece sinoc a i ovo jutro.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:06 02.11.2010

rešila si

da zezneš Unf-a u količini linkova u textu, a?

čitam posle, sad proba.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:13 02.11.2010

Re: rešila si

to mi je bio glavni cilj. vodim sa 5 poena!
myredneckself myredneckself 19:47 02.11.2010

Re: rešila si

njanja_de.manccini
to mi je bio glavni cilj. vodim sa 5 poena!


Njanjo kakvih 5 poena, sada si queen of the links, na blogu, i zato imaš poklončić od mene (pootvaraću linkove kad budem noćas vilovala )




Primer kako rade škole i poneki učitelji ovde u Americi: sve učiteljice/učitelji moje ćerke koriste Skype za konsultacije, četiri večeri u toku radne nedelje. Skype profil koji kontaktira učitelja mora da bude od roditelja. Takodje imaju svoj blog gde mi roditelji mozemo da vidimo šta oni rade u školi, klipove sa časova, domaći, itd. Deca su inače u osnovnoj školi.

Ovo mi se jako sviđa. Mogu misliti kako je dobra saradnja među svima vama.

Unfuckable Unfuckable 20:57 02.11.2010

Re: rešila si

to mi je bio glavni cilj. vodim sa 5 poena!

samo te gledam
i brojim
Stigao sam do drugog (ili je to treći?)
Ali (troll, odmah) prvi me je oduševio. Mada odmah moram da kažem da idejom da ću na net, za desetak godina, ići uglavnom sa mobilnog - nisam oduševljen, a-a. Mislim - ostaću bre i bez ovo malo očiju, a i kaskatura mi se ne sviđa.
I sve se nekako nadam da ćemo malo da "zaostanemo" po običaju, pa da to kod nas dođe - kasnije.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:08 02.11.2010

Re: rešila si

Unfe kazu da ce sve da nam stane u aparat velicine крвних ћелија!!!
Unfuckable Unfuckable 21:17 02.11.2010

Re: rešila si

ma - lažu, bre.
a struja?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:20 02.11.2010

Re: rešila si

smislice nesto sigurna sam, jer sam gledala klip pod brojem 7.
sta nas motivira?!? - veoma zanimljivo.
AlexDunja AlexDunja 18:23 02.11.2010

:)

sir ken robinson je moj favorit
poslednjih mesec i kusur...

deca mi ga otkrila, i ne znam koliko puta sam ga vraćala...

rečenica If
a man speaks his mind in a forest, and no woman hears him - is he still
wrong?
me je oborila, skroz:))
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:29 02.11.2010

Re: :)

deca mi ga otkrila, i ne znam koliko puta sam ga vraćala..


svi mi dodjemo do nekih fantasticnih linkova koje treba da delimo i saljemo dalje. moram da priznam da je meni "obaveza" da pratim rad ovog profesora McLeoda i njegov blog zbog posla, pa sam mislila da nece da skodi da sa vama podelim ono sto je podelio on sa nama.

a Sir Robinson je jako duhovit, obozavam ga : )))
AlexDunja AlexDunja 18:33 02.11.2010

Re: :)

a Sir Robinson je jako duhovit, obozavam ga : )))


da i mislim da je uglavnom u pravu.
kreativnost nije na ceni u školama,
to je fakat.
i sistem je zreo za potpuni preokret.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:00 02.11.2010

Re: :)

i sistem je zreo za potpuni preokret.

ja bih rekla da su promene long overdue!
natasavb natasavb 19:24 02.11.2010

Re: :)

a Sir Robinson je jako duhovit, obozavam ga : )))

I ja.
Evo ovaj video Kena Robinsona - schools kill creativity,koji si ovde linkovala, ima i sa prevodom na srpski za one koji ne razumeju engleski bas najbolje.


Ostale linkove cu da pogledam kasnije, na miru, a sad bih nesto drugo da te pitam.

Ove tvoje konsultacije preko skajpa i ostalo, meni deluju kao naucna fantastika, tesko primenjiva u nasem skolstvu i ono sto hocu da te pitam je sta bi bilo da se kod vas u skoli desi sledece.
Moje veliko dete ide u gimnaziju (i to elitnu, kako ih stalno u skoli napominju) za koju je pri upisu trebalo imati minimum 97 poena (od maksimum 100, ako se ne racunaju oni sa takmicenja). E sad, u toj takvoj gimnaziji, gde su znaci svi odlicni djaci, na prvom kontrolnom iz matematike se desi da u razredu ne bude ni jedna petica, jedna cetvorka, 4-5 trojki i ostalo dvojke i kecevi.
Posle toga jos uvek nije bio ni jedan roditeljski, a i kad bude, ne verujem da ce nesto da se desi.
Da sam ja direktor te skole, odmah bih pozvala tu nastavnicu da je pitam sta je radila sa decom mesec i po, pre kontrolnog, ali ne verujem da se u skoli tako nesto desilo.
Zanima me da li znas sta se kod vas desava u takvim situacijama.

Da me ne razumes pogresno. Ocena kao ocena u celoj prici nije bitna, ali je ipak pokazatelj da deca nisu taj deo gradiva savladala kako treba.
Jukie Jukie 19:41 02.11.2010

Re: :)

natasavb
E sad u toj takvoj gimnaziji, gde su znaci sve odlicni djaci, na prvom kontrolnom iz matematike se desi da u razredu ne bude ni jedna petica, jedna cetvorka, 4-5 trojki i ostalo dvojke i kecevi.

U gimnazijama u prvom razredu namerno treniraju strogoću sa cepidlačkim ocenjivanjem testova i mnogo višim nivoom poena potrebnim za dvojku (50 ili 51 odsto, u odnosu na uglavnom 30,35,40,a u nekim slučajevima čak i samo 20 odsto u osnovnim školama) kako bi isplevili sve one koji "nisu materijal za gimnaziju".

Način razmišljanja: Elitnoj gimnaziji je važno da njeni đaci (tj. maturanti kad jednom završe) budu "krem sposobnosti", a oni koji ne mogu da se prilagode tempu rada mogu da se prebace u neku od gimnazija sa nižim pragom znanja, umenja i navika (npr. onu gde se na prirodni smer upisao moj bivši đak sa trojkama iz biologije, hemije i fizike).
myredneckself myredneckself 19:52 02.11.2010

Treba poslušati

starije
i sistem je zreo za potpuni preokret.

ja bih rekla da su promene long overdue!

I have never let my schooling interfere with my education, Mark Twain
antioksidant antioksidant 19:56 02.11.2010

Re: :)

kreativnost nije na ceni u školama,
to je fakat.
i sistem je zreo za potpuni preokret.

skole pripremaju za "zivot" a tu je kreativnost nepotrebna
skole su ok (prilagodjene realnosti)
sad, sto se meni realnost ne ssvidja bas toliko je vise moj problem
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:02 02.11.2010

Re: :)

Natasa moram da ti kazem da to ovde ne bi izazvalo veliku prasinu jer se racuna da je materijal nov, da se deca nisu uhodala i da ce sve da dodje na svoje mesto. ja mislim da je to sasvim normalan tranzicioni period. nema razloga za frku. Ali ti kao roditelj mozes da kontaktiras nastavnika u bilo koje vreme i pitas sta treba tvoje dete da radi kako bi savladalo taj materijal. nastavnik ce da ti izadje u susret. ali ako postoje brdo zalbi na ime nekog ucitelja sigurna sam da ce pri evaluaciji rada tog ucitelja direktor imati u vidu sve te zalbe. ovde dobijaju povisice na osnovu evaluacija i jos par drugih elemenata sto znaci da je njima u korist da rade sto bolje mogu sa decom.
natasavb natasavb 20:02 02.11.2010

Re: :)

U gimnazijama u prvom razredu namerno treniraju strogoću sa cepidlačkim ocenjivanjem testova i mnogo višim nivoom poena potrebnim za dvojku (50 ili 51 odsto, u odnosu na uglavnom 30,35,40,a u nekim slučajevima čak i samo 20 odsto u osnovnim školama) kako bi isplevili sve one koji "nisu materijal za gimnaziju".



Pa cemu onda sluzi prijemni i poeni koji se dobijau na osnovu uspeha u osnovnoj skoli?
Ako ni jedno od to dvoje nije merodavno, onda znaci gradivo iz osnovne skole i gimnazije nije dobro uskladjeno. Nemoguce da preko 80% dece iz tog odeljenja nije za gimnaziju, sto ispada po tom tvom objasnjenju i na osnovu njihovih ocena iz matemtaike.
Uostalom ovde se radi o novom gradivu i moje misljenje je da ta nastavnica nije odradila svoj posao kako treba.


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:08 02.11.2010

Re: :)

skole pripremaju za "zivot" a tu je kreativnost nepotrebna

ne slazem se da je kreativnost nepotrebna. to je i poenta istrazivanja Sir Ken Robinsona. on kaze da ne trebamo vise pratiti linearni industrijski model obrazovanja, vec organski i tako omoguciti svima da se razviju prema svojim mogucnostima.
natasavb natasavb 20:10 02.11.2010

Re: :)

njanja_de.manccini
Natasa moram da ti kazem da to ovde ne bi izazvalo veliku prasinu jer se racuna da je materijal nov, da se deca nisu uhodala i da ce sve da dodje na svoje mesto. ja mislim da je to sasvim normalan tranzicioni period. nema razloga za frku. Ali ti kao roditelj mozes da kontaktiras nastavnika u bilo koje vreme i pitas sta treba tvoje dete da radi kako bi savladalo taj materijal. nastavnik ce da ti izadje u susret. ali ako postoje brdo zalbi na ime nekog ucitelja sigurna sam da ce pri evaluaciji rada tog ucitelja direktor imati u vidu sve te zalbe.

Izgleda da smo pisale komentar u isto vreme (ja sam odgovarala na onaj Jukijev).

Ja se isto nadam da je ovo pocetno prilagodjavanje, ali slusajuci price od ovih sto imaju decu u visim razredima (ne samo ove nego i drugih gimnazija) cini mi se da je ovde jos uvek sve kao sto je bilo u nase vreme.
Nastavnika koji ima u odeljenju mnogo losih ocena niko ne poziva na odgovornost, nego on jos neretko vazi za dobrog profesora.

ovde dobijaju povisice na osnovu evaluacija i jos par drugih elemenata sto znaci da je njima u korist da rade sto bolje mogu sa decom.


Mislim da to ovde nije tako, da plate imaju po fondu casova, a da dodatni stimulans ne postoji.

P.S. Da napomenem da se ne zalim zbog ocene svog deteta. Ona sa trojkom ispala jedna od boljih. :)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:16 02.11.2010

Re: Treba poslušati

I have never let my schooling interfere with my education, Mark Twain


izvrsno!

He wishes for the Cloths of Heaven (W.B.Yeats)

Had I the heavens' embroidered cloths,
Enwrought with golden and silver light,
The blue and the dim and the dark cloths
Of night and light and the half-light,
I would spread the cloths under your feet:
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread upon my dreams.
Jukie Jukie 20:25 02.11.2010

Re: :)

natasavb

U gimnazijama u prvom razredu namerno treniraju strogoću sa cepidlačkim ocenjivanjem testova i mnogo višim nivoom poena potrebnim za dvojku (50 ili 51 odsto, u odnosu na uglavnom 30,35,40,a u nekim slučajevima čak i samo 20 odsto u osnovnim školama) kako bi isplevili sve one koji "nisu materijal za gimnaziju".
Pa cemu onda sluzi prijemni i poeni koji se dobijau na osnovu uspeha u osnovnoj skoli?Ako ni jedno od to dvoje nije merodavno, onda znaci gradivo iz osnovne skole i gimnazije nije dobro uskladjeno.

Prijemni su lažirani i deca masovno prepisuju na njima što je opštepoznata javna tajna, a ocene za uspeh se poklanjaju "dobroj deci" šakom i kapom (npr. da bi bili vukovci), na šta ljudi iz foruma gimnazija i foruma srednjih stručnih škola neprekidno ukazuju. Internet je pun njihovih žalbi. Radili su testove matematike u septembru sa istim zadacima koji su bili na prijemnom, i ispostavilo se da u stručnim školama postoji ogroman broj đaka koji ne umeju da urade nijedan zadatak a na prijemnom su uradili npr. 12; u gimnaziji je situacija bolja, ali je i strogoća veća. Jer to je gimnazija.
Zato su nastavnici i odlučili da moraju sami sebi da stvore radne uslove koji odgovaraju gimnaziji.
Nemoguce da preko 80% dece iz tog odeljenja nije za gimnaziju, sto ispada po tom tvom objasnjenju i na osnovu njihovih ocena iz matemtaike.Uostalom ovde se radi o novom gradivu i moje misljenje je da ta nastavnica nije odradila svoj posao kako treba.

Govorimo o elitnoj gimnaziji koja želi da održi status akademski najjače, a ne o (ime škole) ili (ime škole). Ako upisuje đake sa 97 poena i više, ja očekujem da tamo idu samo akademski najjači srednjoškolci koje naš grad ima (a koji nisu otišli u matematičku i jezičku). Čarli Eps, Tesla i slične vanserijske osobe. Niko ne tera ljude da upisuju tu gimnaziju ako nisu sposobni da je završe.
Ljudi kao što sam ja se upisuju u škole kao što su dve gore nenavedene, gde se prema njima blaže postupa iz oblasti iz kojih nisu nadareni, tako da ne dobijaju traume.
natasavb natasavb 20:43 02.11.2010

Re: :)

Prijemni su lažirani i deca masovno prepisuju na njima što je opštepoznata javna tajna, a ocene za uspeh se poklanjaju "dobroj deci" šakom i kapom (npr. da bi bili vukovci), na šta ljudi iz foruma gimnazija i foruma srednjih stručnih škola neprekidno ukazuju. Internet je pun njihovih žalbi. Radili su testove matematike u septembru sa istim zadacima koji su bili na prijemnom, i ispostavilo se da u stručnim školama postoji ogroman broj đaka koji ne umeju da urade nijedan zadatak a na prijemnom su uradili npr. 12; u gimnaziji je situacija bolja, ali je i strogoća veća. Jer to je gimnazija.
Zato su nastavnici i odlučili da moraju sami sebi da stvore radne uslove koji odgovaraju gimnaziji.

Pa po ovome ispade da nema dece koja su stvarno odlicni djaci.

Da ima prepisivanja, to sam i ja cula, ali da je to bas tako masovno nisam sigurna.
Opet ti kazem, nemoguce da vecini od njih nije mesto u gimnaziji.
A i ovo se ne desava samo u ovoj gimnaziji, vec i u ostalim, kao i u strucnim skolama.

I sta su ti to radni uslovi koji odgovaraju gimnaziji?

Druga stvar, kako ta ista deca nisu imala tako lose rezultate iz drugih predmeta? Evo sad ce kraj tromeseca i imaju svi bar po jednu ocenu iz svakog predmeta i nigde nije tako los prosek kao iz matematike.

Skoro sam cula da je u jednoj drugoj gimnaziji prosek kod najbolje nastavnice iz matematike 3. Ja se onda pitam za koga je pravljen taj program, ako vecina dece ne moze potpuno da ga savlada. Ili je to,ili do nastavnika, a da vecina dece nije za srednju skolu, to objasnjenje mi nikako nije logicno.

EDIT :
Njanjo izvini na trolu. Odosmo ja Jukie i ja u neku raspravu koja nema veze sa blogom.Ili mozda i ima.:) Svejedno, zaustavljaj nas pod hitno. :)
ivana23 ivana23 20:47 02.11.2010

Re: :)

Kao sto ima prilican broj odlicnih djaka, pa i vukovaca koji se upisuju u gimnaziju za koju znaju da ima nizi kriterijum prilikom ocenjivanja, pa da bi do mature odrzali visok prosek, biraju laksi nacin da do njega stignu.

Prilikom upisa na fakultet bitan je prosek ocena i prijemni, a niko ne uzima u obzir dolazis li iz ove ili one gimnazije (da ne imenujem).
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:54 02.11.2010

Re: :)

Skoro sam cula da je u jednoj drugoj gimnaziji prosek kod najbolje nastavnice iz matematike 3. Ja se onda pitam za koga je pravljen taj program, ako vecina dece ne moze potpuno da ga savlada. Ili je to,ili do nastavnika, a da vecina dece nije za srednju skolu, to objasnjenje mi nikako nije logicno.


zato treba da se napravi ono sto naucni radnici zastupaju vec neko vreme: customized school system. sto bi rekla moja pokojna baka kolko mu sece tolko da primi. ovo se vec radi po nekim skolama u americi, jedna od njih je i skola moje cerke. sva deca koja su u petom razredu imala ocene koje su u rangu od 90-100% ucinka idu u sesti razred advanced iz svih predmeta. osim toga omoguceno im je da polazu nesto sto se zove credit by exam sto ustvari znaci da deca koja misle da su spremna da preskoce materijal iz nekog razreda iz bilo kog predmeta to mogu da urade tako sto ce da polazu taj izpit tokom leta i onda lepo budu upisani u recimo matematiku za sedmi razred, a svi ostali predmeti su sesti advanced.

customized organic school system!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:00 02.11.2010

Re: :)

Prilikom upisa na fakultet bitan je prosek ocena i prijemni, a niko ne uzima u obzir dolazis li iz ove ili one gimnazije (da ne imenujem).


eto vidis ovde bar ima neki red sto se toga tice: naime oni koji dolaze iz dobro rangiranih srednjih skola mogu da upisu najbolje universitete u americi, dok oni sto dolaze iz skola koje nisu tako dobre, ostaju po slabim univerzitetima. iz nase srednje skole deca koja su u prvih 5% dobijaju automatski mesto na najboljem universitetu u texasu, a to je UT Austin, a bogami vecina dobije mesta i po ivy league univerzitetima. deca koja nisu tako dobri djaci nemaju sanse da upadnu UT Austin.
Unfuckable Unfuckable 21:05 02.11.2010

Re: :)

Jukie, sve se slažem: ja sam na nekom familijarnom skupu slušao kako je dežurna nastavnica na jednom od prijemnih u jednom odeljenju bila, između ostalog, keva jednog od klinaca. Kom je, eto, upala baš ta učionica.
Ako gimnazije (pa makar i elitne - (primetiti da se danas elitnim nazivaju one koje samo i jedino traže: znanje i rad) spuste kriterijum da bi se prilagodile vašaru koji se besomučno odvija u osnovnim školama (to su one u kojima sve i počinje), i podišle ukusu kukajućih majki - onda je stvarno sve otišlo dođavola.
Dakle, ne bih ja baš kritikovao gimnazije koje "previše traže": mislim da ceo karambol počinje u osnovnim školama, tj onim koje "premalo daju", u tome je poenta
iris.davidovich iris.davidovich 00:54 03.11.2010

Re: :)

Primer kako rade škole i poneki učitelji ovde u Americi: sve učiteljice/učitelji moje ćerke koriste Skype za konsultacije, četiri večeri u toku radne nedelje. Skype profil koji kontaktira učitelja mora da bude od roditelja. Takodje imaju svoj blog gde mi roditelji mozemo da vidimo šta oni rade u školi, klipove sa časova, domaći, itd. Deca su inače u osnovnoj školi.


ma sta u osnovnoj skoli, njanjo, kod moje malecke u vrticu (a ima 3.5 godine) ne samo da salju mejlom peak at our week - sta su radili, sta ce raditi, nego i slike, snimke, "projekte", i stalno salju "domaci" da vezbaju slova, i pisu ime i prezime! (razmisljala sam da im jednom umesto domaceg posaljem u onaj pouch pelenu od ove nove cerke, da malo odhebu, jerbo sam jos nesnadjena )

eto vidis ovde bar ima neki red sto se toga tice: naime oni koji dolaze iz dobro rangiranih srednjih skola mogu da upisu najbolje universitete u americi, dok oni sto dolaze iz skola koje nisu tako dobre, ostaju po slabim univerzitetima. iz nase srednje skole deca koja su u prvih 5% dobijaju automatski mesto na najboljem universitetu u texasu, a to je UT Austin, a bogami vecina dobije mesta i po ivy league univerzitetima. deca koja nisu tako dobri djaci nemaju sanse da upadnu UT Austin.


da. meni ce kapitalni projekat biti nagovaranje muza da upisemo decu u privatnu skolu, jer on (zasad) odoleva tome. morace iris da upotrebi svoje tajno oruzje
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:15 03.11.2010

Re: :)

Iris bre kakva pelena nemoj da zezaš : ))))

kod nas ovde svakog dana iz vrtića dobiješ individualni daily report, u kome piše šta je dete radilo tokom dana. kod nas u gradu ima jedan vrtić koji pripada universitetu i tamo ti je lista čekanja ogromna. srećom nije za ceo grad nego samo za zaposlene na univerzitetu. izvanredan vrtić! ja sam sina upisala na listu čekanja još dok nije bio rodjen : ))))

a što se tiče privatnih škola moram da ti kažem da su takve škole neophodne samo u slučaju da nema dobrih državnih. ja sam sigurna da kod tebe tamo može da se nadje neka dobra državna škola. što ne proveriš rangiranje škola iz tvog grada online?
Jukie Jukie 01:33 03.11.2010

Re: :)

natasavb
Pa po ovome ispade da nema dece koja su stvarno odlicni djaci.

Ima, ali ih nema TOLIKO mnogo i teško ih je prepoznati među svima koje guraju među odlikaše.

Primer: dve poslednje škole gde sam bio na zameni, podaci sa upisa ove godine:
Procenat vukovaca u odnosu na ukupan broj đaka (60 poena iz škole): 29.3 i 29.3
Procenat dece sa 59-60 poena (vukovci i oni kojima je falilo malo do vukovca): 33.6 i 30.4
Procenat đaka sa 54-60 poena (odličan uspeh): 53.4 i 52.2

Koliko je realno da 30.4-33.6 odsto dece (trećina) budu vukovci ili skoro vukovci? Po meni bi vukovaca trebalo da bude 5 odsto, najviše 10 odsto ako je u pitanju škola na glasu koja prikuplja pametnu decu iz drugih delova grada(Drinka, Ribnikar, ona škola sa Novog Beograda).
Koliko je realno da polovina đaka ima odličan uspeh? Po meni je realno 20 odsto, najviše 25 odsto.

Za šta te ocene onda služe? Da li su deca u pravu kada kmeče kao da imaš njihove petice zaključane u fioci katedre pa namerno nećeš da im daš jer si zao nastavnik?

Polovina te dece koja su posle imala zaključenu peticu iz mog predmeta (sve ocene su javne i pišu na sajtu ministarstva po razredima) bili su u stvari na nivou jake četvorke. I jaka četvorka ne bi trebalo da bude nikakva sramota. Jaka četvorka je super. Znači da nisi nadaren za taj predmet ali da si vredno radio i postigao ogromno znanje, umenje i navike. Omašio si neka od onih najtežih pitanja na testu, koja su i uključena u test zato što u pravilniku za ocenjivanje piše da samo učenici koji daleko nadilaze nivo samog razreda treba da imaju peticu.

Da ima prepisivanja, to sam i ja cula, ali da je to bas tako masovno nisam sigurna.

Jeste, masovno je. Ili recimo jednoj sobi zapadne nastavnik koji ne da da se prepisuje, a u druge dve sobe se to slobodno radi. Ili dođe neko sa tačnim rešenjima i doturi deci.

Opet ti kazem, nemoguce da vecini od njih nije mesto u gimnaziji.A i ovo se ne desava samo u ovoj gimnaziji, vec i u ostalim, kao i u strucnim skolama.

Nekima nije mesto uopšte u gimnaziji, drugima nije mesto u školi koja traži 97 poena. Škole danas imaju viška stolica. Natalitet je sve manji i nema svršenih osnovaca da popune stolice u učionicama, pa se primaju svi koji upadnu ispod crte. Broj dece je u odnosu na moje vreme opao na recimo polovinu, a broj stolica u školama je ostao isti.

I sta su ti to radni uslovi koji odgovaraju gimnaziji?

Đaci koji imaju visoku inteligenciju, koji umeju da uče, koji umeju da pamte i koji umeju da diskutuju i zaključuju. Da možeš sa njima da radiš sva ova čudesa, a ne da te belo gledaju.

Druga stvar, kako ta ista deca nisu imala tako lose rezultate iz drugih predmeta? Evo sad ce kraj tromeseca i imaju svi bar po jednu ocenu iz svakog predmeta i nigde nije tako los prosek kao iz matematike.Skoro sam cula da je u jednoj drugoj gimnaziji prosek kod najbolje nastavnice iz matematike 3. Ja se onda pitam za koga je pravljen taj program, ako vecina dece ne moze potpuno da ga savlada. Ili je to,ili do nastavnika, a da vecina dece nije za srednju skolu, to objasnjenje mi nikako nije logicno.

Matematika ima jednu obrnutu stigmu: nije sramota imati male ocene iz matematike jer je matematika "teška". Fizika je u sličnoj situaciji. Zato će većina doći da se buni što njihovo pametno dete ima 2 iz biologije (koja je "laka" ) a malo njih će doći da se buni što ima 2 iz matematike.

Ali to ne mora da bude. Ja sam otišao u jednu gimnaziju u avgustu i na oglasnoj tabli je bila lista polaganja popravnih ispita (ko kada treba da uđe u koju učionicu). Lista za biologiju je bila dva puta duža nego za matematiku. U drugoj školi je na polugodištu u jednom odeljenju prosečna ocena iz biologije bila 1.86. Deca su slegla ramenima i rekla da ne mogu da uče jer su nesrećno zaljubljeni.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:51 03.11.2010

Re: :)

samo ću na brzinu na ovo da se osvrnem:


Omašio si neka od onih najtežih pitanja na testu, koja su i uključena u test zato što u pravilniku za ocenjivanje piše da samo učenici koji daleko nadilaze nivo samog razreda treba da imaju peticu.


Ne, jer deca koja daleko nadilaze nivo razreda treba da budu na nekom drugom mestu u nekom razredu gde ce neko da radi sa njima na tom njihovom nivou. a deca koja su postigla sve sto se zahteva od njih treba da dobiju peticu. treba da se uvede program za talentovanu decu i da se sa njima radi po posebnom programu. to nije ništa čudno, to je to što priča Robinson - organic školstvo.

da li znaš da svaki domaći, svaki test, kviz, sve što rade deca u školi moje ćerke ja kao roditelj mogu da pogledam online i da vidim ocene - naravno samo za moje dete. mogu da vidim koliko poena ima na testu, koliko ima na domaćem i da tako budem uvek obaveštena. nema šanse da mi profa mrsi konce kasnije i da mi kaže nije ona zaslužila bolju ocenu. to jednostavno ne postoji ovde! učitelj nema apsolutnu vlast! on nije tamo da bi onako odokativno zaključivao kome koju ocenu da da, nego sve lepo se na kraju sobere, izračuna i dobije ocena. ako je učinak izmedju 90-100% onda je to ocena A (ekvivalentno petici kod nas).
iris.davidovich iris.davidovich 03:14 03.11.2010

Re: :)

Iris bre kakva pelena nemoj da zezaš : ))))

kako kakva, pa usr*na, da im javim da ne postizavam da iscrtam/ispisem/zalepim/prikupim sve sto su zazeleli, i pride da visim u skoli svaki bogovetni dan (kaze mi drugarica koja radi u skoli da za te mame kazu "she needs a job" )
što ne proveriš rangiranje škola iz tvog grada online?

proverila jos pre dve godine kad smo se selili (da li da pominjem facu mog muza kad je otkrio cime se bavim u potaji). eto kakav mi se sunovrat dogodio - sad sve radim sa zakasnjenjem
natasavb natasavb 08:42 03.11.2010

Re: :)

Nekima nije mesto uopšte u gimnaziji, drugima nije mesto u školi koja traži 97 poena. Škole danas imaju viška stolica. Natalitet je sve manji i nema svršenih osnovaca da popune stolice u učionicama, pa se primaju svi koji upadnu ispod crte. Broj dece je u odnosu na moje vreme opao na recimo polovinu, a broj stolica u školama je ostao isti.

I sta su ti to radni uslovi koji odgovaraju gimnaziji?


Đaci koji imaju visoku inteligenciju, koji umeju da uče, koji umeju da pamte i koji umeju da diskutuju i zaključuju. Da možeš sa njima da radiš sva ova čudesa, a ne da te belo gledaju.


Ne bih se slozila sa tobom.
Mi i onako imamo jako nizak nivo obrazovanja. Po nekim statistikama samo 6,5% ima fakultetsku diplomu, a samo 1/4 onih koji zavrse osnovnu skolu, zavrsi i srednju. Mislim da smo sa takvim rezultatom negde pri dnu lestvice u Evropi.

Djak treba da ima pet iz nekog predmeta ako je dobro savladao svo gradivo predvidjeno programom. Ovi o kojima ti govoris su deca koja su nadarena za pojedine predmete i za takve po novom zakonu takodje treba da se pravi IOP.
Uostalom ako te vecina dece belo gleda (ne mislim tebe licno), onda valjda kao nastavnik treba da se zapitas da li je dobar nacin na koji im predajes. Nece biti bas da je vecina dece glupa i nezainteresovana da nesto nauci. Tu dolazimo na temu ovog bloga, da je bitan nacin na koji se deca podsticu na ucenje.

Ono sto meni smeta su profesori koji imaju logiku "e sad cu ja da vam pokazem da vi ne znate", umesto "da vidimo sta ne znate, pa da vas naucim".


Jukie Jukie 10:13 03.11.2010

Re: :)

njanja_de.manccini
samo ću na brzinu na ovo da se osvrnem:
Omašio si neka od onih najtežih pitanja na testu, koja su i uključena u test zato što u pravilniku za ocenjivanje piše da samo učenici koji daleko nadilaze nivo samog razreda treba da imaju peticu.
Ne, jer deca koja daleko nadilaze nivo razreda treba da budu na nekom drugom mestu u nekom razredu gde ce neko da radi sa njima na tom njihovom nivou. a deca koja su postigla sve sto se zahteva od njih treba da dobiju peticu. treba da se uvede program za talentovanu decu i da se sa njima radi po posebnom programu.


Ali to je suprotno ideji inkluzije. Sva deca treba da budu u istom razredu sa svojim vršnjacima da se pravilno socijalizuju i da vrednija deca svojim primerom prenose radne navike na lenjiju decu.

Mislim, slažem se ja sa tim što ti kažeš i to bi bilo neko predškolsko za gimnaziju, kao što imaju u matematičkoj gimnaziji.

to nije ništa čudno, to je to što priča Robinson - organic školstvo. da li znaš da svaki domaći, svaki test, kviz, sve što rade deca u školi moje ćerke ja kao roditelj mogu da pogledam online i da vidim ocene - naravno samo za moje dete. mogu da vidim koliko poena ima na testu, koliko ima na domaćem i da tako budem uvek obaveštena. nema šanse da mi profa mrsi konce kasnije i da mi kaže nije ona zaslužila bolju ocenu. to jednostavno ne postoji ovde! učitelj nema apsolutnu vlast! on nije tamo da bi onako odokativno zaključivao kome koju ocenu da da, nego sve lepo se na kraju sobere, izračuna i dobije ocena. ako je učinak izmedju 90-100% onda je to ocena A (ekvivalentno petici kod nas).


Postoje i ovde elektronski dnevnici ali im je softver očajno napravljen. Potrebno ti je 3-5 klikova da detetu uneseš jednu brojčanu ocenu (i to klikom na dugmiće sa brojevima 12345). Nema procenata, nema mesta za bilo koji komentar (npr. "vežbaj crtanje grafika", "u utorak je kontrolni" ), samo ta brojka koja ima ograničeno značenje.

Ja stalno dajem primer kad sam jednom detetu istog dana (pošto je prvo sistem pao, pa smo nedelju dana čekali da dođe čovek iz Novog Sada da popravi jer on ima drugi daytime job) ukucao 2,4,5. Hajde neka neki roditelj shvati šta to tačno znači. Da li je četvorka popravljeno ovo gradivo za dvojku, da li je petica popravljena dvojka ili popravljena četvorka, da li je to sve isto gradivo ili različito, da li se sve ocene sabiraju i dele ili su u pitanju različiti standardi od kojih svaki nezavisno nakuplja poene za svoju ocenu itd.
vishnja92 vishnja92 10:53 03.11.2010

Re: :)

Jukie
njanja_de.manccini
samo ću na brzinu na ovo da se osvrnem:
Omašio si neka od onih najtežih pitanja na testu, koja su i uključena u test zato što u pravilniku za ocenjivanje piše da samo učenici koji daleko nadilaze nivo samog razreda treba da imaju peticu.
Ne, jer deca koja daleko nadilaze nivo razreda treba da budu na nekom drugom mestu u nekom razredu gde ce neko da radi sa njima na tom njihovom nivou. a deca koja su postigla sve sto se zahteva od njih treba da dobiju peticu. treba da se uvede program za talentovanu decu i da se sa njima radi po posebnom programu.


Ali to je suprotno ideji inkluzije. Sva deca treba da budu u istom razredu sa svojim vršnjacima da se pravilno socijalizuju i da vrednija deca svojim primerom prenose radne navike na lenjiju decu.


ne razumem. natprosecno inteligentna, mastovita i talentovana deca treba da budu zrtva bogovima prosvete da bi prosecni i ispodprosecni djaci dostigli svoj maksimum, a ove ko sisa - kad su tako pametni, snaci ce se vec u zivotu nekako?

da li ti uopste (kao prosvetni radnik, kako sam shvatila) razumes da su najveca zrtva naseg obrazovnog sistema upravo klinci koji odskacu (potencijalnim) kvalitetom, i da se oni u skoli ne samo uprosecnjavaju, vec i propadaju tako sto im se gusi prirodna radoznalost, kaznjava drugacija misao i ne podstice pamet, vec se pokusavaju uterati u poslusni, uporni i strpljivi prosek? da li shvatas da oni mnogo vise gube i imaju daleko veci problem sa skolom nego oni drugi koje tako ocigledno treba stititi, podsticati i prepoznati kao mete inkluzije?

ko se ne razvija, taj propada, stajanje u mestu su izmislile budale.

ua skola

ps - njanjo, nisam jos stigla da pogledam niti jedan jedini link
Jukie Jukie 11:09 03.11.2010

Re: :)

natasavb
Ne bih se slozila sa tobom.Djak treba da ima pet iz nekog predmeta ako je dobro savladao svo gradivo predvidjeno programom.

Problem je kako onda definisati četvorku.

Evo šta piše u
PRAVILNIK O OCENJIVANJU UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE
("Sl. glasnik RS", br. 93/2004 i 92/2005)
1) odličan (5) dobija učenik koji je u potpunosti pokazao sposobnost primene znanja, umenja, veština i samostalnosti u radu, usvojio predviđeni nivo i obim znanja i stepen razumevanja programskih sadržaja, uz veoma visok stepen angažovanja učenika;
2) vrlo dobar (4) dobija učenik koji ima visok nivo i obim znanja i stepen razumevanja programskih sadržaja i pokazao je sposobnost primene znanja, umenja i veština uz manju pomoć nastavnika i visok stepen angažovanja učenika;
...

I kako onda znaš gde prestaje četvorka a gde počinje petica?

Dakle đak za četvorku je pokazao sposobnost primene znanja, umenja i veština uz manju pomoć nastavnika i visok stepen angažovanja učenika.

Ako od standarda za peticu oduzmemo standarde za četvorku, dobijamo:

1) odličan (5) je usvojio predviđeni nivo i obim znanja i stepen razumevanja programskih sadržaja, uz veoma ;
2) vrlo dobar (4) ima visok nivo i obim znanja i stepen razumevanja programskih sadržaja

1) odličan (5) je u potpunosti pokazao sposobnost primene i samostalnosti u radu,
2) vrlo dobar (4) pokazao je sposobnost primene uz manju pomoć nastavnika ;

Iz toga vidimo da je razlika u dve stavke:
-đak koji ima četvorku je nakupio manji broj poena na usmenom, pismenom ili praktičnom testiranju (gde tačno treba da bude granica?)
-đak koji ima četvorku nije uspeo bez potpitanja da uradi sve sam iz prve (opet treba odrediti koju količinu pomoći treba smatrati dovoljno malom da se ne pređe iz 5 u 4, a ko to ume ili sme da odredi?)

Za prvu stavku je moguće odrediti granicu ili postavljanjem kriterijuma tipa "90 odsto i više - petica" ili tako što se na grafik nanesu poeni svih učenika pa se vidi gde je prirodna granica između dve grupe ( "oblaka" ) tačaka. Crni Čarli Epse, negativno utičeš na mene

Za drugu stavku opet treba nekako rangirati učenike po tome koliko si im pomagao, što je nastavniku uglavnom nemoguće da kvantifikuje i u samoj svojoj suštini svodi se na to "koliko ovom đaku uopšte nisam bio potreban, pa hajde da ga nagradim što je trpeo da sedi na časovima koji su mu bili dosadni jer sve već zna"

Ne znam rešenje za ovu situaciju, ali znam da sigurno ne može 45-55 odsto svih đaka u odeljenju da zadovolji kriterijume za peticu koji se određuju poređenjem sa četvorkama.



Uostalom ako te vecina dece belo gleda (ne mislim tebe licno), onda valjda kao nastavnik treba da se zapitas da li je dobar nacin na koji im predajes. Nece biti bas da je vecina dece glupa i nezainteresovana da nesto nauci.


glupa nije politički korektan termin

Recimo da ima previše dece koja su pogrešno usmerena time što su upisana u smerove srednje škole gde način rada prevazilazi njihove kognitivne sposobnosti, samo zato što su napisali taj smer na listi želja a tamo je bilo mesta iznad crte.

A da ima nezainteresovane dece ima (na forumu Krstarice se dečko ljuti što su njega prozvali da odgovara iako "celo odeljenje nije pratilo nastavu", mislim šta on hoće, da mu država isporuči diplomu gimnazije za četiri godine ćaskanja sa prijateljima), a seti se teme o gađanju nastavnika kredom gde dete kaže "Ništa ti ne vredi što ti zanimljivo predaješ kad je sada moderno da se ne sluša nastavnik"

Tu dolazimo na temu ovog bloga, da je bitan nacin na koji se deca podsticu na ucenje.Ono sto meni smeta su profesori koji imaju logiku "e sad cu ja da vam pokazem da vi ne znate", umesto "da vidimo sta ne znate, pa da vas naucim".

I meni, ali smetaju mi i postupci ostalih strana u celoj priči zvanoj obrazovanje (roditelji, sami đaci, pepsi služba, ministarstvo). Niko ništa ne radi kao treba.
natasavb natasavb 11:13 03.11.2010

Re: :)

Jukie
Ali to je suprotno ideji inkluzije. Sva deca treba da budu u istom razredu sa svojim vršnjacima da se pravilno socijalizuju i da vrednija deca svojim primerom prenose radne navike na lenjiju decu.


Onda si ti pogresno shvatio ideju inkluzije.
Deca treba da odrastaju u istom okruzenju, ali niko ne moze da prenese svoje radne navike na drugog.
Akcenat u novom Zakonu o obrazovanju je na individualiziciji, kako za decu koja ne mogu da prate gradivo jer ime je suvise tesko, tako i za nadarenu decu, a time i za svu ostalu. Ja sam razumela da zele da pokusaju da promene ovo sto smo do sad imali u skolama, a to je da se prema svim djacima ucitelji/nastavnici odnose isto, na isti nacin objasnjavaju, pa ko sta uhvati, uhvati, a posle ih na isti nacin i ispituju sta su naucili.
Detetu koje ne moze da prati gradivo treba dodatna podrska i objasnjenje, a isto tako dete koje je iznad proseka i zainetersovano za neki predmet vise nego drugi, treba uputiti gde da trazi to sta ga zanima.

Kako gore Njanja rece
zato treba da se napravi ono sto naucni radnici zastupaju vec neko vreme: customized school system. sto bi rekla moja pokojna baka kolko mu sece tolko da primi.


Samo sve ovo meni sve vise lici na utopiju ili neku daleku buducnost.
Jukie Jukie 11:23 03.11.2010

Re: :)


deca koja daleko nadilaze nivo razreda treba da budu na nekom drugom mestu u nekom razredu gde ce neko da radi sa njima na tom njihovom nivou. a deca koja su postigla sve sto se zahteva od njih treba da dobiju peticu. treba da se uvede program za talentovanu decu i da se sa njima radi po posebnom programu.


Ali to je suprotno ideji inkluzije. Sva deca treba da budu u istom razredu sa svojim vršnjacima da se pravilno socijalizuju i da vrednija deca svojim primerom prenose radne navike na lenjiju decu.


ne razumem. natprosecno inteligentna, mastovita i talentovana deca treba da budu zrtva bogovima prosvete da bi prosecni i ispodprosecni djaci dostigli svoj maksimum, a ove ko sisa - kad su tako pametni, snaci ce se vec u zivotu nekako?da li ti uopste (kao prosvetni radnik, kako sam shvatila) razumes da su zrtva naseg obrazovnog sistema upravo klinci koji odskacu (potencijalnim) kvalitetom, i da se oni u skoli ne samo uprosecnjavaju, vec i propadaju tako sto im se gusi prirodna radoznalost, kaznjava drugacija misao i ne podstice pamet, vec se pokusavaju uterati u poslusni, uporni i strpljivi prosek? da li shvatas da oni mnogo vise gube i imaju daleko veci problem sa skolom nego oni drugi koje tako ocigledno treba stititi, podsticati i prepoznati kao mete inkluzije?ko se ne razvija, taj propada, stajanje u mestu su izmislile budale.ua skolaps - njanjo, nisam jos stigla da pogledam niti jedan jedini link



Kad ja pričam o nedostacima sistema onda sam nemilosrdan prema sirotoj dečici, a kad napišem nešto ironično onda se svi sete da se pobune. Gde ste bili kada sam ja pisao o nedostacima?

Sad zamislite dete koje nije genije pa ne može da ode u ove posebne programe (ako se organizuju) ali je primorano da sedi u odeljenju sa decom koja zahtevaju 90 odsto nastavnikove pažnje jer ne umeju sama da dovrše zadatak do kraja, ili hoće da udare/povrede nekoga iz čistog mira. I ta deca takođe bezveze sede u školi i ništa ne dobijaju.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:25 03.11.2010

Re: :)

Jukie prosto ne mogu da verujem da si ovo rekao i ostao ziv : )))
Ali to je suprotno ideji inkluzije. Sva deca treba da budu u istom razredu sa svojim vršnjacima da se pravilno socijalizuju i da vrednija deca svojim primerom prenose radne navike na lenjiju decu.


al devojke su ti lepo odgovorile.
a sto se tice ovoga:
A da ima nezainteresovane dece ima (na forumu Krstarice se dečko ljuti što su njega prozvali da odgovara iako "celo odeljenje nije pratilo nastavu", mislim šta on hoće, da mu država isporuči diplomu gimnazije za četiri godine ćaskanja sa prijateljima), a seti se teme o gađanju nastavnika kredom gde dete kaže "Ništa ti ne vredi što ti zanimljivo predaješ kad je sada moderno da se ne sluša nastavnik"


izvini, ali postoje valjda neke disciplinske mere za takvu decu. nastavnik ako napravi zdravu i prijatnu atmosferu u svojoj ucionici nema sanse da mu deca luduju. pa tako je bilo i kad smo mi bili u skolskim klupama. znalo se bre kod koga mozes da ludujes a kod koga nema sanse da ti takvo nesto padne na pamet. ja sam bila odlican djak, ali na primer moj proferosr iz biologije u gimnaziji nije mogao da podnese sto ga ja stalno zapitkujem dok on predaje pa me lepo najurio sa casa do kraja godine i rekao mi ne brini imaces 5! sta sam ja mogla da radim, da se zalim? nije mi ni palo na pamet. taj profa umesto da pokusa na neki nacin da zabavi i mene i ceo razred on je uvodio disciplinu kicme, takvu da su i najveci mangupi iz razreda bili prave bubice.
za razliku od njega moj profesor iz hemije je bio sasvim drugaciji pa je bio odusevljen sto ga neko pita nesto dok on predaje. upusti se on u objasnjavanje, pocne da nam pokazuje kako bi to sve moglo da izgleda. obozavala sam ga! i naucila sam dosta. ali zamisli i kod njega su mangupi bili mirni i sedeli sa otvorenim ocima, upijali sve sto on kaze. e sad reci ti meni kakve veze imaju deca sa ovim???
Jukie Jukie 14:00 03.11.2010

Re: :)

njanja_de.manccini
Jukie prosto ne mogu da verujem da si ovo rekao i ostao ziv : )))
Ali to je suprotno ideji inkluzije. Sva deca treba da budu u istom razredu sa svojim vršnjacima da se pravilno socijalizuju i da vrednija deca svojim primerom prenose radne navike na lenjiju decu.al devojke su ti lepo odgovorile.

Šta ćeš, imam nemiran hiperaktivni naučnički duh koji uvek preispituje sve autoritete... ili kako su to moje nastavnice geografije, nemačkog i matematike sročile skoro istim rečima, a nezavisno jedna od druge: "Ti si ili lud ili nevaspitan"


a sto se tice ovoga:
A da ima nezainteresovane dece ima (na forumu Krstarice se dečko ljuti što su njega prozvali da odgovara iako "celo odeljenje nije pratilo nastavu", mislim šta on hoće, da mu država isporuči diplomu gimnazije za četiri godine ćaskanja sa prijateljima), a seti se teme o gađanju nastavnika kredom gde dete kaže "Ništa ti ne vredi što ti zanimljivo predaješ kad je sada moderno da se ne sluša nastavnik"
izvini, ali postoje valjda neke disciplinske mere za takvu decu.


Postojale su, pa su vremenom ukidane. (Ja sam bio na zamenama u raznim školama). Iz godine u godinu ih je bilo sve manje, tj. kad pokušaš nešto što znaš da je uspevalo u prethodnoj školi, dotrči pepsi služba pa ti kaže da to ne može tako po novoj odredbi/uredbi/zakonu. U poslednjoj školi su postojala dva odeljenja sa kojima niko nije znao šta će, pa jedno nije imalo ni zvaničnog razrednog starešinu jer su dvoje pokušali pa odustali, jedna se razbolela a jedna dala ostavku na rad u školi (i rekla da se ne bi ni zaposlila da su joj rekli da njima treba da bude razredna).


nastavnik ako napravi zdravu i prijatnu atmosferu u svojoj ucionici nema sanse da mu deca luduju. .
... e sad reci ti meni kakve veze imaju deca sa ovim???

Na ovo ne znam šta da odgovorim.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:06 03.11.2010

Re: :)

Na ovo ne znam šta da odgovorim.

zasto nisi citirao ceo pasus koji sam napisala?
imas zelju da vadis iz konteksta?
jednatanja jednatanja 16:12 03.11.2010

Re: Treba poslušati

He wishes for the Cloths of Heaven (W.B.Yeats)

reanimator reanimator 18:32 02.11.2010

...

Upis
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:36 02.11.2010

Re: ...

niccolo niccolo 19:57 02.11.2010

Re: ...

njanja_de.manccini

E stvarno, kako nam je Dragoljub?
myredneckself myredneckself 20:00 02.11.2010

Re: ...

njanja_de.manccini

Uplaši me, hoćeš da mi otpadnu trepavice?


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:10 02.11.2010

Re: ...

E stvarno, kako nam je Dragoljub?


i ja bi to volela da znam. mozda drug Milutin zna???
a da je tu on bi uzivao u videu pod brojem 7.
obavezno pogledati!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:18 02.11.2010

Re: ...

Uplaši me, hoćeš da mi otpadnu trepavice?


to ja reanimatora posmatram, nije mi bila namera da te prepadnem - lepotice!
gordanac gordanac 20:00 02.11.2010

:))

nice
6 od 12 tvojih linkova sam već negde - "lepila", tako da zahvaljujem za 50% posta
(saću da probam da nađem jednog Kanađanina koji nam ovde obema fali :)

радозналко
&
штреберко
онепевана



njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:06 02.11.2010

Re: :))


saću da probam da nađem jednog Kanađanina koji nam ovde obema fali :)


ako mislis na Dean Shareski - tu je pod brojem 5!
Unfuckable Unfuckable 23:21 02.11.2010

Ken

je totalni car, meni se dopada što priča jednostavno ali daje "sliku". I pravi sasvim dovoljne pauze između segmenata, ne zatrpavajući slušaoce.
Za sada, posle par odgledanih linkova (jbg: sporo gledam) najpišičniji mi je bio opis univerzitetskih profesora koji "svuda sa sobom nose svoje ogromne glave a tela im uglavnom služe za to da nose glavu".
Objašnjenja koja daje su veoma dobra.
Zaista su svuda matiš i jezik na prvom mestu. Zaista je sve usmereno ka proizvodnji Profesora a ne znanja klinaca. Zaista se dešava inflacija univerzitetskih statusa.
Zaista uče decu ekonomiji za budućnost, a ne znaju kako će ona izgledati sledećeg meseca.
Zaista nemam pojma šta će bilo koji Srbin moći da uradi sa svime što je iz svega ovoga saznao, da se spustim na lokalni nivo.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:37 02.11.2010

Re: Ken

Srbin će da sazna šta se dešava u svetu, umesto da žmureći ide ko muva bez glave; saznaće i da neke stvari ne koštaju puno, da nešto možda može i sad da se uradi. sve ovo je daleko i od mnogih američkih škola po gradovima koje je ubila depresija. ali činjenicu da se nešto mora fundamentalno promeniti u obrazovanju ne može niko da ignoriše, pa ni Srbin!
lakipingvin lakipingvin 23:41 02.11.2010

Re: Ken

Zaista su svuda matiš i jezik na prvom mestu. Zaista je sve usmereno ka proizvodnji Profesora a ne znanja klinaca. Zaista se dešava inflacija univerzitetskih statusa.
Zaista uče decu ekonomiji za budućnost, a ne znaju kako će ona izgledati sledećeg meseca.
Zaista nemam pojma šta će bilo koji Srbin moći da uradi sa svime što je iz svega ovoga saznao, da se spustim na lokalni nivo.

njanja genijalan blog sto je "najgore" nesanica me uhvatila gledajuci sve klipove (idem preko reda ) dilema mi je slicna kao i unf-ova kako pustiti macku iz dzaka u ovoj partiokratiji?
pozz

edit; ustvari da li bi iko zeleo da vidi takvu macku van dzaka?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:26 03.11.2010

Re: Ken

dilema mi je slicna kao i unf-ova

nema dileme, nema brige, sve je pod kontrolom : ))))
ozbiljno zar nije očigledno da nešto mora da se menja? kako reče ovaj duhoviti čovek - Robinson, imamo globalnu krizu u školstvu i taj problem treba da se reši.
mashha mashha 03:56 03.11.2010

Re: Ken

Ken je pravo osveženje, svojevremeno sam napisala blog samo da bih nagovorila ljude da pogledaju to predavanje (a Dali ga linkovao ).
Sjajan blog, njanja, stavih ga u favorite!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:28 03.11.2010

Re: Ken

nisam citala taj blog nazalost.
verujem da ces sad imati prilike da vidis novija Robinsonova predavanja a bogami i brdo drugih
bauer. bauer. 03:29 03.11.2010

...

Mi smo sa školom, još malo, pa završili. Tako, da me mrzi da otvaram linkove, a i bojim se da ću otkriti nešto što sam propustio. Ovako, kako je, nije loše, kad se sve sabere, ponekad se oduzimamo...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:30 03.11.2010

Re: ...

Ovako, kako je, nije loše, kad se sve sabere, ponekad se oduzimamo...

: ))))))))))))))
mlekac mlekac 04:18 03.11.2010

sjajno!

Prekinu me ovaj zemljotres u gledanju, al' obecavam da cem sve da proucim do tancnina...

Hvala ti, njanjo!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:33 03.11.2010

Re: sjajno!

al si ti odreagovala svaka cast!

moras sve da procitas, inace veliki minus u dnevniku : ))))
marta l marta l 05:53 03.11.2010

male sive celije

super linkovi Njanja!
znam mnogo sistema skola i ucenja. Zena hoce da iseli decu iz Skandinavije jer su ocene samo opisne i misli da nece nista nauciti. Covek je iselio porodicu iz svoje inace sjajne zemlje jer deca, radoznala i nemirna nisu postizala top rezultate i vec posle par razreda zna da nece moci na uni. Ovo su ekstremi, a izmedju tek ima svasta...

kao recimo tih 60% vukovaca kod nas...u moje vreme ih je bilo 4 na trinaest odeljenja gimnazije. Ili inflacija doktoranta upisanih na BG uni. koji to sada kriterijumi vaze?
ili je uranijum umnozio male sive celije)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:39 03.11.2010

Re: male sive celije

i kod nas su ocene opisne ono znas A,B,C... ali meni to ne smeta jer kad ides online da proveris onda vidis rezultate od svakog ispita, testa, kviza u uobicajenim brojkama pa ti sve bude jasno : )))

znam, tako je bilo ranije, ali to je zato sto su vukovci bili ono sto se ovde zove gifted and talented. tamo kod nas nije postojao program slican ovom, ali ja podrzavam njegovo rodjenje, jer takava deca zasluzuju da neko radi malo vise sa njima.
seceranac seceranac 08:18 03.11.2010

sta kaze vreme

vreme demantuje ove tvrdnje

od kako su nova nastavna sredstva pocela masovnije ulaziti u ucionice pre nekoliko decenija iz ucionica su poceli izlaziti sve manje obrazovani ljudi. Ne kazem da su nova sredstva losa sama po sebi vec da se njima samo zeli zataskati surova istina da mi kao civilizacija nazadujemo kada je obrazovanje u pitanju.

sud istorije je tesko prikriti i opovrgnuti,

mislim da nista dobro u obrazovanju necemo postici trpajuci jos vise fensi materijalnih i tehnoloski naprednih stvari u obrazovanje, pokusavajuci obrazovanje naciniti zabavnim i lakom. Kao i svaki rad obrazovanje je pre svega tezak rad (i treba da bude tesko) i sto se vise vremena baci na sporedne stvari to ga manje ostaje za obrazovanje.
bocvena bocvena 09:49 03.11.2010

Re: sta kaze vreme

Kuku, Šećeranac, kako si ti došao do ovih nepobitnih zaključaka?

Obrazovanje odavno nije (samo) dobra memorija i reprodukovanje hiljada strana iz knjiga. Malo se izmenio svet u kome živimo. Razvojem tehnologije informacija je samo jedan klik miša od tebe, nema potrebe da je učiš napamet. Otuda obrazovanje danas ima drugi cilj - da umeš da pronadješ pravu informaciju, da je razumeš, analiziraš, povezuješ i koristiš. Enciklopedijsko obrazovanje je divno, ali u savremenom svetu potpuno nepotrebno.

E sad, ovde bi moglo da se predje u filozofsku raspravu - kuda ide ovaj svet i kad će smak istog - ali to ne menja stanje.

Njanjo, hvala za linkove, nije loše imati informacije iz budućnosti, da se ne iznenadimo kad jednom dođe i u naše krajeve:)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:42 03.11.2010

Re: sta kaze vreme

Kuku, Šećeranac, kako si ti došao do ovih nepobitnih zaključaka?

mislim da seceranac jos nije stigao da pregleda sve klipove pa izvodi zakljucke pre vremena : )))) (mala sala nije na odmet)

Boc sve si lepo rekla:
Obrazovanje odavno nije (samo) dobra memorija i reprodukovanje hiljada strana iz knjiga. Malo se izmenio svet u kome živimo. Razvojem tehnologije informacija je samo jedan klik miša od tebe, nema potrebe da je učiš napamet. Otuda obrazovanje danas ima drugi cilj - da umeš da pronadješ pravu informaciju, da je razumeš, analiziraš, povezuješ i koristiš. Enciklopedijsko obrazovanje je divno, ali u savremenom svetu potpuno nepotrebno.

seceranac seceranac 11:14 04.11.2010

Re: sta kaze vreme

bocvena
Kuku, Šećeranac, kako si ti došao do ovih nepobitnih zaključaka?

Obrazovanje odavno nije (samo) dobra memorija i reprodukovanje hiljada strana iz knjiga. Malo se izmenio svet u kome živimo. Razvojem tehnologije informacija je samo jedan klik miša od tebe, nema potrebe da je učiš napamet. Otuda obrazovanje danas ima drugi cilj - da umeš da pronadješ pravu informaciju, da je razumeš, analiziraš, povezuješ i koristiš. Enciklopedijsko obrazovanje je divno, ali u savremenom svetu potpuno nepotrebno.

E sad, ovde bi moglo da se predje u filozofsku raspravu - kuda ide ovaj svet i kad će smak istog - ali to ne menja stanje.

Njanjo, hvala za linkove, nije loše imati informacije iz budućnosti, da se ne iznenadimo kad jednom dođe i u naše krajeve:)


Znanje informacija je neophodno da bi se moglo razmisljati o necemu. Sve to lepo kako decu treba nauciti da misle i tra la la ali kako neko moze da razmislja o necemo o cemu ne zna nista ili skoro nista.
Posto volonterski radim u jednoj gimnaziji gde vodim sekciju uradio sam jedan test: test se sastojao u tome sto bih ja postavio deci trik pitanje na koje se ne moze naci direktan odgovor na internetu (npr: gde i kako nestane voda koju topla morska struja donese u severnu evropu - nisam rekao ime struje) i gledao sta deca rade. Bio sam zaprepasten kako se slabo snalaze i koliko im mnogo vremena treba da nadju bar neki trag jer o pomenutoj materiji nisu znali nista. Oni inteligentniji su posle nekoliko neuspesnih pokusaja otisli na wikipediju i krenuli da citaju odreda clanke koji imaju neke veze sa pitanjem - (enciklopedijsko znanje) tek kada su procitali clanke poceli su uspesnije da googlaju ali im je sveukupno trebalo veoma mnogo vremena a dobar deo njih je odustao. Probajte da uradite isti eksperiment sa vasom decom.

Proces razmisljanja ne pociva na magli vec na povezivanju cinjenica koje se vac nalaze u ljudskoj memoriji. Nema povezivanja ako nemate sta da povezete. Nemoguce je razmisljati o necemu o cemu znate malo ili nista. Ljudski mozak nije kompjuter koji cete nafilovati informacijama koje ste prethodno izguglali i on ce odmah izbaciti resenje. Nekada su potrebne godine da bi se naucene informacije povezale na najrazlicitije nacine, ukoliko mislite da ih samo kratkorocno pamtite posle googlanja nista iz njih nece ispasti, ostace suvoparne informacije.
Zamislite koliko su ljudi koji neznaju informacije podlozni manipulaciji onih koji serviraju informacije 0 medija. Kriticko misljenje o kome se toliko prica kada su reforme obrazovanja u pitanju je cista prevara. Kako prosecan covek moze da procenjuje politicke odluke na primer vezane za fiskalnu politiku ako ne zna nista o fiskalnoj politici i ekonomiji? Takav covek moze samo da se osloni na "ekspertska" misljenja koja vide na TV-u u novinama ili na internetu i skoro su potpuno nesposobni da razdvje propagandu od istine. Na kraju krajeva sve mi se cini da je to svrha refomi - da stvori arogantne gradjane koji misle da misle a sa kojima se u stvari lako manipulise (arrogant ignorants).

Kako je moguce da smo sa tako "losim" obrazovanjem i sa tako "beskorisnim" znanjem o kome ja pricam stvorili tako mnogo u tako kratkom vremenskom razdoblju a da smo tako mnogo kao civilizacija podbacili u onim oblastima gde ne postoji takvo "enciklopedijsko" znanje vec svako ima svoje misljenje bazirano na ljudskoj sujeti i aroganciji.
bocvena bocvena 13:11 04.11.2010

Re: sta kaze vreme

Najverovatnije smo sličnih godina i prošli smo kroz isti obrazovni sistem. Sećam se i tada priča - Naši djaci pojedu evropsku i američku decu, gde god se pojave, najbolji su učenici, dok naši rade integrale, njihovi sabiraju razlomke itd...A onda naši svršeni studenti odu na post diplomske studije na zapad i, gle čuda, njihove kolege nisu neznalice i lenjivci, a imaju nešto što mi nemamo - sposobnost da odmah primene naučeno, a nama treba još 2 godine radnog staža ne bi li se razabrali sa školskim znanjem.

Naš sistem je stvarao enciklopedijski obrazovane osnovce i srednjoškolce i teorijski potkovane studente i to je radjeno na jedan dosadan i suvoparan način,sa minimumom sredstava, a odnos profesor/učenik je bio zasnovan na strahu (neki to zovu poštovanje:). Ko se toga seća sa nostalgijom i odobravanjem, taj nikada neće shvatiti o čemu pričam. Puna mi je škola takvih profesora. Taj stav - ako ne boli (učenje mora biti teško!), onda je šarlatanstvo je odbrambeni mehanizam jednog vremena koje prolazi. Ne kažem da sa suprotne strane nema onih koji bi površnost da proglase novom metodom, ali pozdravljam rasterećenje osnovaca i srednjoškolaca (pogotovo u srednjim stručnim školama) i stavljanje akcenta na specijalizacije na studijama.

Iz ovog primera koji si naveo ja vidim sasvim drugi zaključak. Naravno da niko ne može da zaključuje na osnovu NIČEGA, samo je pitanje šta je i koliko je to NEŠTO što je osnova i šta ćeš sa time da uradiš. Osnovna i srednja škola treba da se bave OSNOVAMA, a posao profesora treba da bude da ih osposobe za samoučenje - odvojiti bitno od nebitnog, analizirati, povezati, zaključiti, kritički promisliti (a što da ne?:) i kako u moru znanja (knjige, časopisi, net) pronaći pravu informaciju. Mene u tvom primeru obeshrabruje što im niko do srednje škole nije to objasnio. Najverovatnije su se samo igrali ja didktiram, a ti to papagajišeš sledećeg časa (a kabinet informatike je opet bio zaključan:)

Ne zamišljam ja novu školu kao igraonicu, čak je vidim kao mesto u kome se od svih učesnika mnogo očekuje (i od učenika i od profesora), ali metode moraju radikalnije da se promene i ISHODI (hihihi, kako mrzim ovu reč) moraju da budu drugačiji.

Primer moje drugarice koja radi u jednoj američkoj školi - predaje muzičko. Na njenom času učenici sede na podu, na nekim jastucima, jedu, dobacuju...mene je, iskreno prvo to užasnulo (ja sam istrenirana socijalistička štreberka:)...Prvo su pevali, kako neko izrazi želju da se peva nešto drugo, tako ona skače da mu želju ispuni, onda su vežbali mjuzikl za predstojeću priredbu, pa su cirka 5 minuta radili ozbilje priče iz solfedja i onda su svi djuskali na času. Na kraju je ja pitam šta oni u tom haosu nauče, a ona kaže da svaki treći čas ima mini testove (pisane) i da su rezultati odlični! Ok, to je muzičko, ali nije loš primer o drugačijem pristupu.

Ovo o manipulaciji masama i propasti civilizacije ću preskočiti. nekom drugom prilikom.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:32 04.11.2010

Re: sta kaze vreme

Bocvena od reci do reci

jinks jinks 09:26 03.11.2010

...

sve učiteljice/učitelji moje ćerke koriste Skype za konsultacije, četiri večeri u toku radne nedelje


Primena Bolonjske deklaracije na visoko školstvo za jednu od posledica trebalo je da ima i povećanje individualnog rada sa studentima (tako što se ocena formira ne samo na osnovu ispita, već i na osnovu kolokvijuma, konsultacija i semestralnih radova tokom godine).

Sad, na osnovu priča doskorašnjih studenata jednog tehničkog fakulteta, mogao bi se steći utisak da je težište cele priče prebačeno na činjenicu da studenti biraju ispite koje pohađaju, te da se predmet koncipira tako da privuče što više studenata, na način prilagođen njihovim trenutnim potrebama.

Na primer, jedan od bivših bauka fakulteta, po pričama studenata iskonvergirao je u studentskog dobročinitelja, koji predavanja drži preko pojektora, gde su sama predavanja koncipirana kao PR prezentacija oblasti budućim korisnicima uređaja koji se reklamiraju, gde se studenti fasciniraju prostotom, flešovanjem slika i grafikona u boji, ostavljajući im utisak da su sa minimumom pažnje i znanja, zahvaljujući bojama na slikama volšebno savladali znanja i tehnike, za koje je inače ranije bilo potrebno više godina učenja više vezanih predmeta.

Poruka kao da je - nema potrebe ni da učite, važno je da znate šta ja znam, javite se na master i doktorskim studijama, tada ću vas još malo više fascinirati prostotom (jedino je problem što za doktorat treba članak u časopisu sa Impact faktorom ... nije baš najjasnije kako će taj problem da se reši).
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:52 03.11.2010

Re: ...

Eh ta Bolonjska deklaracija ce vas sa'rani!
a taj bivsi bauk, je mozda probao da se transformise kako bi bio IN a ne OUT of touch sa svojim studentima. ja sam sigurna da takvi profesori koji su voljni da promene nacin rada svesni da svojim studentima treba da omoguce vezu sa svetom, pomocu linkova do poznatih naucnih radova, knjiga na tu temu, pa sad ko voli nek izvoli. ne verujem da na tim slajdovima studenti nisu mogli da nadju bar neku informaciju koja ce da ih zaintrigira.

a sto se tice objavljivanja clanaka po casopisima sa impact faktorom, ako neko nije sposoban da takvo nesto napise onda nece da napreduje. potrazice posao u industriji, jer na akademiji za njega nece biti mesta (osim ako mu neko ne napise par radova)
jinks jinks 15:14 03.11.2010

Re: ...

Cini mi se da razumem sta ste mislili da kazete, ali deluje da se u ovakvim slucajevima radi o onom pitanju koje je postavljeno u prvom linkovanom klipu sa Jutjuba: "da li da jos vise podignemo ili da spustimo zastavu obrazovanja".

Cini mi se da se ovde radi o spustanju zastave obrazovanja, jer deluje kao da se ono sto su studenti ranije sticali na osnovnim studijama odlaze za doktorske studije (dok se prica na osnovnim studijama svodi na flesovanje imena pojmova, koji su se ranije na njima dublje izucavali), uz informaciju da nastavak price treba ocekivati na specijalistickim studijama ... sto je veliko pitanje da li ce se desiti, posto su doktorske studije izgleda pod manjom kontrolom kvaliteta u poredjenju sa osnovnim studijama (zato sam i pominjao impact faktor).

p.s.

da svojim studentima treba da omoguce vezu sa svetom, pomocu linkova do poznatih naucnih radova, knjiga na tu temu, pa sad ko voli nek izvoli

Ne razumem kako ce moci samostalno da isprate poznate naucne radove ili knjige na tu temu, ako im nije data osnova pomocu koje ce moci uopste i da pridju strucnoj literaturi.

Da li je dovoljna osnova to sto cete da isflesujete u Power Point prezentaciji imena pojmova. Meni se cini da se u nekim slucajevima obrazovanje svelo na fasciniranje prostotom, tipa knjiga o tome "How to solve all World's problems in 21 days".
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:13 03.11.2010

Re: ...

Ne razumem kako ce moci samostalno da isprate poznate naucne radove ili knjige na tu temu, ako im nije data osnova pomocu koje ce moci uopste i da pridju strucnoj literaturi.

pa ne verujem da ne dobijaju bas nikakvu osnovu (mada ne znam ovaj tvoj konkretan slucaj) ali znam da meni ne treba profesor koji ce da me voda za ruku non stop i pokazuje sta treba sad da radim. ako citas strucnu literaturu sam i sam pokusavas da razumes o cemu se radi, ti si vec nesto postigao. ne moras, niko te ne tera, ali ti je profesor ponudio opciju da jos vise prosiris svoje horizonte, van zvanicnog udzbenika. onda ako ti nesto nije jasno imas profesora da ti pomogne da sebi razjasnis nepoznato. ako student ocekuje da ga profesori vodaju za ruke non stop, kako ce taj student posle da ide na postiplomske studije???
jinks jinks 19:01 03.11.2010

Re: ...

Naravno, licna inicijativa je osnova svega, a pogotovo naucno-istrazivackog rada ... to se ni u kom slucaju ne dovodi u pitanje.

Problem je u tome sto je ipak potrebna neka osnova koja ne moze bas 100% da se zasniva na licnom istrazivanju studenata, a tu osnovu ipak treba da daju osnovne i master studije. A cini mi se da to pocinje da nedostaje (ustvari, gotovo da sam siguran, jer ako je neko ko je vrh struke sveo svoj predmet na kataloski prikaz naslova i indeksnih pojmova iz literature, sta onda drugo ocekivati. Sve to mozda i zbog zakona ponude i potraznje na trzistu izbornih predmeta ... valjda sada gro studenata ocekuje da relativno lako polozi izabrani ispit ... ili je mozda neki drugi razlog u pitanju).

Imao sam priliku da razgovaram sa vise novopecenih diplomaca i ne mogu se oteti ovom utisku ... inace, voleo bih da nisam u pravu.
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 09:39 03.11.2010

bukvar

ama ko izmisli komjuter! sta je falilo bukvaru? nas je uciteljica emilija sasvim lepo naucila svemu sto je trebalo, a umesto skajpa bilo je - da ti roditelji dodju u skolu (i jos te cimne za zuluf)... i nista nam nije falilo. uostalom, ko izmisli i taj mobilni, i skajp (fakat valja za jeftino telefoniranje) i tviter (e ponosam sam, nemam nalog na tom cudu niti znam cemu sluzi) i fejsbuk (nije lose da drzis ljude na gomili)...
antioksidant antioksidant 09:57 03.11.2010

Re: bukvar

e ponosam sam, nemam nalog na tom cudu niti znam cemu sluzi

imas, otvorio sam ti ja
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 10:00 03.11.2010

Re: bukvar

imas, otvorio sam ti ja


e fala ti, đe čuo i đe ne čuo
Biljana 77 Biljana 77 11:16 03.11.2010

Re: bukvar

i skajp (fakat valja za jeftino telefoniranje) i tviter (e ponosam sam, nemam nalog na tom cudu niti znam cemu sluzi) i fejsbuk (nije lose da drzis ljude na gomili)...

... juče dobila ma mail: FACEBOOK je kao celulit. Imaš ga, mrziš što ga imaš i ne radiš ništa povodom toga.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:54 03.11.2010

Re: bukvar

Vasovicu pa eto kad si bio mali nije bio ni blog (pa sta nam je falilo) a sad eto tu si pises, znas sta je, tako i sa skolstvom. zasto samo skolstvo da ostane u 19 veku dok svi mi polako ali sigurno idemo napred?
antioksidant antioksidant 20:23 03.11.2010

Re: bukvar

FACEBOOK je kao celulit. Imaš ga, mrziš što ga imaš i ne radiš ništa povodom toga.

kosovo je kao dozvoljeni minus - ne znam sta bih s njim ali bih da ga imam
Biljana 77 Biljana 77 11:14 03.11.2010

Šta je bre ovo?

Tkamičenje u linkovanju? Sve sam nagurala u bookmarks jer nemam sad vremena. A i daleko smo... I mi lično od škole, i mi kao obrazovni sistem od ovoga o čemu ti pričaš.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:56 03.11.2010

Re: Šta je bre ovo?

pogresnan pristup: nisi daleko, niko nije daleko. pogledaj linkove pa ces da vidis sta rade deca iz afrike, iz azije...
mrdax mrdax 12:56 03.11.2010

Broj 10 link je....

veoma dobar . Bas me je motivisao da istrazim svoju motivaciju

Svaka cast na linkovanju . Ima sve u slast da odgledam , onako jedan po jedan , kao pravu poslasticu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:09 03.11.2010

Re: Broj 10 link je....

ti pricas o onom direktoru skole koji je zabranio facebook zbog cyber bullying-a?
ili mozda o linku pod brojem 7?

inace evo na ovom linku primer kako je uciteljica koristila facebook sa svojim prvacima
mrdax mrdax 14:19 03.11.2010

Re: Broj 10 link je....

njanja_de.manccini
ti pricas o onom direktoru skole koji je zabranio facebook zbog cyber bullying-a?
ili mozda o linku pod brojem 7?

inace evo na ovom linku primer kako je uciteljica koristila facebook sa svojim prvacima


O linku broj 7!
OMG LOL
mix-a-jlo mix-a-jlo 15:01 03.11.2010

test scores

Primer kako rade škole i poneki učitelji ovde u Americi: sve učiteljice/učitelji moje ćerke koriste Skype za konsultacije, četiri večeri u toku radne nedelje. Skype profil koji kontaktira učitelja mora da bude od roditelja. Takodje imaju svoj blog gde mi roditelji mozemo da vidimo šta oni rade u školi, klipove sa časova, domaći, itd. Deca su inače u osnovnoj školi.


Bilo bi lepo u interesu objektivnog informisanja kada bi precizirala o kojoj Americi govoris. Sama cinjenica da pominjes postojanje roditelja kao zainteresovane strane navodi na zakljucak da u pitanju nije drzavna skola u urbanoj sredini. Dalje, ako je i rec o privatnoj skoli, bilo bi dobro da preciziras o kom sistemu privatnih skola je rec.
Bilo bi lepo kada bi neko ko rukovodi obrazovanjem u Americi obratio paznju na neke od ovih ideja. Ipak, zaokret u obrazovanju u SAD je sasvim druge vrste.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:49 03.11.2010

Re: test scores

Bilo bi lepo u interesu objektivnog informisanja kada bi precizirala o kojoj Americi govoris. Sama cinjenica da pominjes postojanje roditelja kao zainteresovane strane navodi na zakljucak da u pitanju nije drzavna skola u urbanoj sredini.


zamisli govorim o texasu, jednom gradu u kome su drzavne skole fenomenalne. znaci nije privatna skola, vec public. a uopste ne razumem zasto mislis da sama cinjenica da postoje zainteresovani roditelji automatski znaci privatna skola???
mix-a-jlo mix-a-jlo 21:05 03.11.2010

Re: test scores

tx bese ona savezna drzava u kojoj je savezna drzava u postoji komisija koja donosi odluke p sadrzaju udzbenika, pa su proletos imali neke zanimljive ideje o tome koga izbaciti iz istorije? ne kazem da su drzavne skole nuzno lose. ja sam govorio o velikim, urbanim centrima, detroit, nyc, chicago (bese 30-tak linaca godisnje nastrada u obracunima u i oko skola)... to ne znaci da su drzavne skole uvek lose, niti znaci da su privatne skole bolje. sto se roditelja tice, iz licnog iskustva znam koliko mi je trebalo da se naviknem da, kada se obracam djacima, ne govorim o roditeljima, vec o starateljima, s obzirom da su roditelji po pravilu odsutni, pogotovo ocevi. ako nekoga zanima kako to zaista izgleda neka potrazi cetvrtu sezonu "the wire". posle nekog vremena naucis da prepoznas ko od djaka ima roditelje koji obracaju paznju, posto je razlika u ponasanju i uspehu neverovatna. ne postoji pomagalo koje moze da napravi toliku razliku kao sto je postojanje porodice i paznja. dakle, u tvom slucaju, skype je samo izgovor da se roditelji vise ukljuce u obrazovanje dece.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:16 04.11.2010

Re: test scores

ta komisija koju pominješ nema veze sa ovim što ja pričam. u stvari nema veze ni sa kakvim zvaničnim organom države texas, ili federacije, jer su ovo inicijative koje sprovode sami učitelji. desilo se da u našem school districtu ima neverovatno kreativnih i pametnih učitelja koji su voljni da našu decu nauče nešto na nov način koji deca rado prihvataju. ionako su već ceo dan na kompjuteru.
jednatanja jednatanja 15:18 03.11.2010

5 plus

Njanjo, super si temu odabrala i hvala ti na tome (mi se spremamo sledeće godine za školicu)....

pogledala Ken Robinsonov link, zvuči dobro u teoriji, ali u praksi...da li su zaista potrebne korenite promene, da li se čovečanstvo zaista toliko promenilo u 200 godina??? Za stvaranje radnih navika potreban je dobro podmazan SISTEM, po principu, da vidim koliko znaš, pa ću da te vrednujem, meni zaista ne pada na pamet efektivniji sistem za stvaranje kompetativnih individua. Nije savršen sistem, ali život je surov...Materija takođe treba da se usvoji, i za to je potreban SISTEM, fotosinteza se učila pre 100 godina, i još uvek je aktuelna. Učenje u grupi koje Mr.Robinson predlaže nije pogodno za svakog (ja sam na primer mrzela grupni rad u srednjoj jer je išlo sporije od mog individualnog tempa). Po mom mišljenju najbitnija, pogotovo u osnovnoj školi je pravilna PEDAGOGIJA, RAZUMEVANJE i LJUBAV učitelja-nastavnika prema svakom đaku i svom pozivu, uz INTERESANTAN, ILUSTROVAN nastavni materijal da se postigne najveći mogući efekat kod svakog đaka. Sve ostalo su nijanse...

U septembru sam imala prilike da prisustvujem predavanju u drugom razredu u svojoj bivšoj osnovnoj školi u Srbiji, takođe sam dobila priliku nedavno da "odslušam" čas istog uzrasta u Nemačkoj, i mogu da saopštim da se sistem predavanja i materija uopšte bitno ne razlikuju, ali ono što me je najviše impresioniralo su ODLIČNE knjige (u obe zemlje, učitelj u Srbiji je koristio knjige "Kreativnog centra" ), i ODLIČAN radni odnos učitelja prema đacima. Taj odnos, tu ljubav nijedan moderan metodološki sistem ne može da zameni, eventualno da dopuni. Pozz!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:54 03.11.2010

Re: 5 plus

Po mom mišljenju najbitnija, pogotovo u osnovnoj školi je pravilna PEDAGOGIJA, RAZUMEVANJE i LJUBAV učitelja-nastavnika prema svakom đaku i svom pozivu, uz INTERESANTAN, ILUSTROVAN nastavni materijal da se postigne najveći mogući efekat kod svakog đaka. Sve ostalo su nijanse...

naravno, i ja bih dodala da ti ucitelji treba i da podsticu kreativnost kod dece.
reanimator reanimator 15:23 03.11.2010

...

Takodje imaju svoj blog gde mi roditelji mozemo da vidimo šta oni rade u školi, klipove sa časova, domaći

Je l' komplikovana registracija? Može sa yahoo adrese? Sme da se troluje? :)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:58 03.11.2010

Re: ...

izvini ali registracija je veoma komplikovana. treba da imas dete u toj skoli kako bi mogao da ostavljas komentare. izvini sto sam te razocarala.

evo za tebe kao uteha jedna provokacija (crno bela)

antioksidant antioksidant 20:25 03.11.2010

Re: ...

treba da imas dete u toj skoli kako bi mogao da ostavljas komentare.

a da li mora da zna za njega/nju?
mislim, mora li da zna da ima dete?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:21 03.11.2010

Re: ...

mnogo pitaš kume!

nego obavestila me koleginica Vishnja da danas nisu radili TED linkovi zbog upgrejda. dok sam ja prešla preko nekoliko 500 internal server error-a TED popravio sve i sad sve opet fercera.
nikola_kovac nikola_kovac 23:26 03.11.2010

Re: ...

Код мене још увек upgrade. Ал' зато имају youtube backup за све.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:03 04.11.2010

Re: ...

e svašta, kod mene rade svi linkovi????
doduše onaj prvi nikako ne radi i pored toga što sam probala da ga popravim jedno 10 puta. neće i neće. mislim na onaj u prvoj rečenici bloga gde stoji ime profesora Scott McLeod-a
nikola_kovac nikola_kovac 21:22 03.11.2010

!!!!!

ВЕЛИКО ХВАЛА!!! Обожавам те.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:14 03.11.2010

Re: !!!!!


Oljacat Oljacat 00:08 04.11.2010

Fascinantno

Najviše mi se dopalo predavanje
Participatory Cultures
Fascinantno je koliko potcenjujemo svoju decu, i koliko je naše školstvo okoštalo. Ja imam dete u trećem razredu osnovne, i drugo koje je na prvoj godini fakulteta, tako da su mi iskustva iz prve ruke. Dakle, kao i svuda , Srbija ne kaska, Srbija zaostaje jedno 150 godina. S druge strane, oduševljena sam kako učiteljica radi s decom. Samo je tužno da se sve svodi na ličnu inicijativu - ona od svog novca kupuje npr interesantne nastavne materijale kako bi obogatila nastavu, a jako često i roditelji pomažu (dobrovoljno). Danas su, na primer (nema mnogo veze sa ICT) pravili liciderska srca. Deca su bila potpuno oduševljena...doduše bio je neverovatan podvig ispeći srca pre odlaska u školu.

Ovo je jako kompleksna tema, ali svaka čast Njanjo na ideji. Kod nas su na žalost sve promene spore i čini mi se nedostižne. Naša država po meni ne ulaže dovoljno (u stvari ništa ne ulaže) u obrazovanje, i uopšte me ne čudi da su rezultati takvi kakvi su. Na primer, učionice su u katastrofalnom stanju, sala takođe, o komjuterima da ne pričam , zahvaljujući Metro parkingu nastavnici i učitelji nemaju gde da parkiraju kola pa dolaze nervozni i poluludi na posao (jer i oni ljudi imaju decu koja možda idu u drugu školu), svake godnine menjaju odeljenje.... ma katastrofa
O talentovanoj deci, pogotovu u ovim divljinama Južne i Istočne Srbije, niko ne brine. Na primer, na takmičenju mladih matematičara moje dete je jedno od 56 u Srbiji koje je osvojilo drugo mesto . U drugom razredu osnovne. Takođe imamo dva deteta koja su osvojila PRVO MESTO. Na takmičenju je učestvovalo 33.232 učenika. Samo zahvaljujući neverovatnom naporu i trudu učiteljica i rooditelja, deca su shvatila takmičenje kao uživanje! SVA deca su se pripremala, a onakoja su postigla super uspeh ... pa ništa. Dobila su pohvale od Arhimedesa i nagrade,i to je to. A mislim da je to glupo za moju zemlju, jer ti imaš jedno ogromno takmičenje gde još u drugom razredu imaš kompletnu sliku nadarenih učenika koji će verovatno mateatičke sposobnosti iskazivati i dalje u životu. Kad je bio socijalizam, i ja bila mala, ukoliko si imao sve petice išao si u posebno odeljenje i sa nama se radilo po posebnom programu. U srednjoj školi sam na primer imala poseban pismeni .... itd, itd. Ma ne mogu više da pišem, mnogo je naš obrazovni sistem nazadovao, ne vidim da je napredovao. Uče milon gluposti koje su apsolutno neprimenljive i DOSADNO IM JE U ŠKOLI. Svekrva me danas pitala da li ljudi koji pišu knjige za decu imaju svoju decu, i da li uopšte imaju predstavu koliko su dosadni tekstovi ... ja joj pustila tvoje linkove .

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana