Budućnost| Društvo| Ljudska prava| Porodica| Roditeljstvo

Problematična deca

libkonz RSS / 28.10.2010. u 23:14

Učenici jedne osnovne škole iz zemunskog naselja Altina već treći dan ne dolaze u školu jer su njihovi roditelji zabrinuti za bezbednost svoje dece, sve zbog novoupisanog učenika šestog razreda.Dečak je zbog svoje naravi menjao nekoliko škola,sve do momenta kada ni jedna ustanova nije htela da ga upiše. Tada je reagovao zaštitnik građana i prosvetna inspekcija i dete je upisano u školu u Zemunu. Dečaku je to treća škola ove školske godine, a od oktobra je nekoliko puta vadio nož na drugu decu, čak i pred roditeljima i nastavnicima. Kao šlag na tortu treba napomenuti da ova škola nema školskog pedagoga.

Moji prijatelji imaju sličan problem sa dečakom iz razreda njihovog sina. Iako tek treći razred, dečak ometa nastavu, fizički ozleđuje decu iz razreda, a u školi su nemoćni da bilo šta učine. Vest iz Zemuna i u njima budi slične ideje.

Potpuno razumem roditelje koji se brinu za bezbednost svoje dece i njihovu želju da se opasno i problematično dete izbaci iz škole. Ali postavlja se pitanje: šta se može učiniti sa takvom decom? Ne možemo ih prosto baciti na smetlište. Ima li nade za njih?

Stručnjaci se slažu da postoje nekoliko faktora koji utiču da neko dete postane problematično. Porodica je svakako najčešći, ali tu su i okruženje, škola, ali i genetski faktori. 

Šta je trebalo uraditi?

Najvažnija stvar je rano otkrivanje postojanja problema. Na žalost, kod nas je ustaljena praksa negiranja i "guranja problema pod tepih". Velika većina roditelja će prvo negirati da problem postoji, a kada se nešto desi krivca tražiti u drugima. Sećam se primera oca od pre godinu - dve, čije su ćerke bliznakinje ubole jednog dečaka. Za njega je krivac bila psiholog škole, zato što je razvedena i zbog toga ne može da posao psihologa obavlja kako treba.

Drugi korak  je tačno definisanje problema, otkrivanje njegovog uzroka, kao i način njegovog rešavanja. Da li su potrebni lekovi, psiholog, defektolog ili asistent u učionici, na stručnjacima je da procene. Jednostavno isključivanje iz škole je samo još jedan način sakrivanja problema od očiju javnosti.

U konkretnom slučaju, tužno je što se čekalo da se nešto ovako desi, da bi se počeli suočavati sa problemom. Dečak je već šesti razred, pubertet je već pred njim.

Žalosno je i to što su protivnici inkluzije počeli da koriste ovaj slučaj za još jedan napad na proces inkluzije u srpskim školama. Opet se u praksi pokazala ona narodna : "Sit gladnom ne veruje".  Iskoristiću ovu priliku da kažem da cilj inkluzije nije da roditelji mogu da lažu sebe, već da im se dete u što većoj meri osposobi za samostalan život i da se oseća delom zajednice.

Zašto sam napisao ovaj tekst?

Smatram neophodnim otvaranje savetovališta u Srbiji, kako za decu sa posebnim potrebama, tako i za agresivnu decu.  Bez ozbiljnog timskog rada ne može se ništa uraditi. Dvadesetak međusobno povezanih savetovališta na teritoriji Srbije, sa psiholozima, defektolozima, logopedima, pedijatrima, fizijatrima i drugim potrebnim stručnjacima su način da se nešto ozbiljno pokrene u ovoj zemlji. Oni bi vodili brigu i o edukaciji nastavnika, asistenata, ali i psihologa po školama. Najveće probleme sa agresivnom decom bi rešavali zajedničkim radom, a to je jedini način da se nešto promeni. Sve drugo je mlaćenje prazne slame. 

 

 

 



Komentari (179)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 23:23 28.10.2010

Prvi

E baš pišem pismo Nataši da mi je drago što neću morati da moderiram raspravu na ovu temu. Nadam se samo da će biti konstruktivna rasprava.
natasavb natasavb 23:33 28.10.2010

Re: Prvi

Jukie
E baš pišem pismo Nataši da mi je drago što neću morati da moderiram raspravu na ovu temu. Nadam se samo da će biti konstruktivna rasprava.

i ja kad sam videla libov blog prvo pomislih na tebe.
ponuda i dalje vazi. :)
nego pre nego krenemo u diskusiju o ovome ja bih skrenula paznju da se ne radi o naravi decaka, kao sto je lib napisao,
Dečak je zbog svoje naravi menjao nekoliko škola,sve do momenta kada ni jedna ustanova nije htela da ga upiše.


vec se radi o detetu koje ima ADHD. barem tako pise u medijima. sad jukie misli da je u pitanju neki drugi poremecaj (nadam se da ce on o tome reci nesto vise), ali u svakom slucaju je u pitanju poremecaj.
takodje, ako sam ja dobro razumela, roditelji su svesni svega toga i nista ne guraju pod tepih, a dete ide na terapiju.
ono sto meni nije jasno je zasto su ga vec tri puta premestali i zasto odmah, u prvoj skoli, nisu poduzeli odredjene korake da se detetu pomogne.
nadam se da ce to sad da se desi jer sam veceras procitala ovo.

razumem strah ostalih roditelja, ali mislim da se neko pobrinuo da se taj strah uveca, umesto da se problem resi na pravi nacin.
Jukie Jukie 23:44 28.10.2010

Re: Prvi

natasavb

razumem strah ostalih roditelja, ali mislim da se neko pobrinuo da se taj strah uveca, umesto da se problem resi na pravi nacin.

Tu sad moramo da napomenemo da se radilo o roditeljima dece koja su prethodno pet godina već išla sa njim u istu školu, tako da koliko-toliko poznaju istoriju situacije, i ja se stvarno nadam da će se neko od njih javiti i reći kakva je situacija bila tokom tih pet godina, jer mi sa strane to ne možemo da znamo.
natasavb natasavb 23:48 28.10.2010

Re: Prvi

Jukie
natasavb

razumem strah ostalih roditelja, ali mislim da se neko pobrinuo da se taj strah uveca, umesto da se problem resi na pravi nacin.

Tu sad moramo da napomenemo da se radilo o roditeljima dece koja su prethodno pet godina već išla sa njim u istu školu, tako da koliko-toliko poznaju istoriju situacije, i ja se stvarno nadam da će se neko od njih javiti i reći kakva je situacija bila tokom tih pet godina, jer mi sa strane to ne možemo da znamo.

a zar ti nije onda jos cudnija cela ta prica? eto bas sad kad je izglasan zakon o inkluziji i kad postoje zakonske mogucnosti da se tom decaku pomogne na pravi nacin, krene cela ta prica u javnost i strajk ostalih roditelja.
meni dosta toga ovde smrdi pravo da ti kazem.
Jukie Jukie 23:59 28.10.2010

Re: Prvi

natasavb

a zar ti nije onda jos cudnija cela ta prica? eto bas sad kad je izglasan zakon o inkluziji i kad postoje zakonske mogucnosti da se tom decaku pomogne na pravi nacin, krene cela ta prica u javnost i strajk ostalih roditelja.meni dosta toga ovde smrdi pravo da ti kazem.

Pa nije mi čudnija cela priča. Situacija se očigledno zahuktala u petom razredu, jer je do tada najverovatnije učiteljica koliko-toliko držala stvari pod kontrolom. Ja sam bio u odeljenju sa nekoliko siledžija koji su mi naneli traume za ceo život, ali je učiteljica u periodu 2-4 razred uspela da nekako drži stvari pod kontrolom; međutim kada smo prešli u peti razred odmah su krenuli da me napadaju jer se autoriteti raštrkaju po 12 nastavnika. Jasan mi je sasvim stav roditelja koji ne žele da im dete ceo dan strepi i osvrće se da mu preko ramena ne doleti šestar ili torba ili stolica u glavu, kao što sam ja strepeo, a svako zvono za kraj časa bilo je kao zvono za početak boks meča gde se kao perolaki borim protiv nekoliko teškaša.
natasavb natasavb 00:07 29.10.2010

Re: Prvi

Jasan mi je sasvim stav roditelja koji ne žele da im dete ceo dan strepi i osvrće se da mu preko ramena ne doleti šestar ili torba ili stolica u glavu, kao što sam ja strepeo, a svako zvono za kraj časa bilo je kao zvono za početak boks meča gde se kao perolaki borim protiv nekoliko teškaša.

znaci takve dece je uvek bilo, ali nikome nije padalo na pamet da ih izbacuje iz skole ili da svi zbog njih bojkotuju nastavu.
nemoj pogresno da me shvatis, potpuno mi je jasan strah roditelja ( sa mojom kcerkom je isao u razred decak sa slicnim ponasanjem), ali ne mislim da je dobro da se to dete premesta iz skole u skolu. to nije resnje problema.

ovde su debelo zakazale i pedagosko-psiholoska i socijalna sluzba, a i direktor skole.
Jukie Jukie 00:16 29.10.2010

Re: Prvi

natasavb
znaci takve dece je uvek bilo, ali nikome nije padalo na pamet da ih izbacuje iz skole ili da svi zbog njih bojkotuju nastavu.


Mislim da je razlog bio taj što oni nisu napadali SVU decu nego samo mene (i malo jednog dečka koji nam je došao u osmom razredu a koji je bio oniži), dok sam ja ITEKAKO bio za ideju da sedim kod kuće pa da dođem da polažem ispite (i to sam se sve sam setio da predložim u tim godinama ) ali su na to samo odmahnuli rukom.

.ovde su debelo zakazale i pedagosko-psiholoska i socijalna sluzba, a i direktor skole.

Moje iskustvo sa pedagoško-psihološkim službama po školama je uvek bilo negativno (rade sve naopako) ili u najboljem slučaju neutralno.
anakcosa anakcosa 09:05 29.10.2010

Re: Prvi

razumem strah ostalih roditelja, ali mislim da se neko pobrinuo da se taj strah uveca, umesto da se problem resi na pravi nacin.



Pa ispade i dobro sto su se roditelji pobunili, jer je to izgleda jedini nacin da skrenes paznju na sebe! Sada ce se valjda i ministarstva dozvati, jer ne mozes ti samo ubaciti dete sa teskocama u razred i ne obezbediti posebnu podrsku nastavniku, ni detetu! Pa ako prodje-porodje!

Nije lako sjediniti sve roditelje oko jedne idelje, tj potrebe!

U nasu grupu u vrticu su upisali jednog decaka sa ADHD, vaspitacica se snasla, grupa joj nije smanjena na racun tog jednog deteta. Sva sreca sto je dobro ispalo!
Mene bas zanima, pa pitam sina stalno sta radi Luka? Na pocetku je govorio: Luka je nevaljao, ne slusa vaspitacicu, bije decu...itd. A sada samo kaze: Dobar je! Eto pozitivnog primera ADHDa.

Neki su roditelji pokusali sa komentarima, neki su branili Lukina prava, i sad vise niko o tome ne prica!

Ovaj decak je verovatno nesto lose uradio ili radio, cim su se bas svi usaglasili!
kleinemutter kleinemutter 10:40 29.10.2010

Re: Prvi




mislim da su nastavnici i direktorka napakovali celu stvar, nagovorili roditelje da strajkuju i bune se, jer ti isti nastavnici ne zele to dete , niti da se trude malo vise u svom poslu.

mi smo imali slican slucaj pre tri godine i dete su izgurali iz skole.razredna je nahuskala roditelje dece da se bune, pisu, zale, i skolski odbor je nahuskala. proslo joj je. predavala sam u tom razredu i deca nisu imala mnogo protiv toga decaka. tu je bilo jos dece , koja su bila nemirna, ali najlakse je bilo optuziti tog jednog. dete je imalo poremecaj ponasanja. toliko je patio kasnije kad su ga izgurali iz skole, da sam cula veoma potresnu pricu o tome.
nadam se da ovoj skoli nece proci ovo sto su nastavnici zakuvali preko roditelja, i da ce se naci resenje za ovog decaka i da ce mu pomoci. socijalna sluzba nece pomoci. njih kao i nastavnike zanima samo da se mnogo ne potrude.
ali neko mora da pomogne......
b92fmember b92fmember 21:42 29.10.2010

Re: Prvi

Pa ispade i dobro sto su se roditelji pobunili, jer je to izgleda jedini nacin da skrenes paznju na sebe! Sada ce se valjda i ministarstva dozvati, jer ne mozes ti samo ubaciti dete sa teskocama u razred i ne obezbediti posebnu podrsku nastavniku, ni detetu! Pa ako prodje-porodje!


I ja imam takav utisak, da ovde je skolu bilo bas briga ili da nije imala mogucnost, znanja ili volje da se nosi sa ovim problemom. Nego u svoj ovoj prici nigde nisam nisao ni na jedan clanak, gde je konsultovan strucnjak za ovakve probleme, koji bi malo bolje pojasni gde je napravljena greska i kako problem moze da se resi.

Kad su u pitanju druge teme, stalno imam razne experte koji nam objasnjavaju te zasto mora evro da pada, te zasto mora da se proda/ne proda telekom, a kad smo kod dece sve se svelo na senzacionalisticko izvestavanje.

a kad sam ovo procitao:

Uz eksternu podršku stručnjaka Ministarstva prosvete i Centra za socijalni rad u Zemunu, Tim za inkluziju OŠ "Sava Šumanović" je spreman i sa dovoljno kapaciteta da obezbedi uslove za nesmetano obrazovanje i socijalno uključivanje dece, što je zaključak i današnjeg sastanka s predstavnicima Tima Ministarstva prosvete za inkluziju.

ili ovaj naslov:

Rešen problem u školi u Altini

Kao da se ovakav problem moze resiti jednom sednicom skolskog odbora

Odmah sam se setio izjava nasih ministara uoci seke i njihove samouverenost kako smo eto spremni za krizu i iz nje cemo izaci jos jaci.

sto jes jes, ono sto nas ne ubi to nas ojaca, Neki ce da prezivimo a neki ce da izginete. pa ko prezivi...
Jukie Jukie 23:30 28.10.2010

ODD

Za sada bih samo hteo da napomenem da se u medijima stalno pominje hiperaktivnost kao njegova oficijalna dijagnoza, što može da ima OGROMAN negativan efekat po stvarno hiperaktivnu decu, jer će ljudi početi da ih mrze i da ih se plaše iako se oni ovako ne ponašaju (sem ako imaju oba sindroma istovremeno). Ako pogledate npr. na vikipediji članak o ODD i CD, videćete da su to odgovarajuće dijagnoze za ovo ponašanje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Oppositional_defiant_disorder
http://en.wikipedia.org/wiki/Conduct_disorder

Zašto se on naziva hiperaktivnim detetom, kada hiperaktivnost ima sledeće simptome:
http://en.wikipedia.org/wiki/Attention-deficit_hyperactivity_disorder
koji uopšte ne liče na ovo što on pokazuje, mislim da je do pogrešne dijagnoze koju su neki "stručnjaci" uradili.
maca22 maca22 23:39 28.10.2010

Re: ODD

I ja mislim da je to pogresna dijagnoza.
Kao i da je ovaj kreten za neku drugu instituciju.
natasavb natasavb 23:42 28.10.2010

Re: ODD

Kao i da je ovaj kreten za neku drugu instituciju.

kreten? dete je kreten?
kakva god da je dijagnoza dete nije ni za kakvu instituciju, vec treba da mu se pomogne.
maca22 maca22 23:48 28.10.2010

Re: ODD

kreten.
natasavb natasavb 23:49 28.10.2010

Re: ODD

maca22
kreten.

bez komentara.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 07:22 29.10.2010

Re: ODD

dete je kreten?

Dobro, nije. Recimo da ni ona deca sto svremena na vreme umesto zeceva upucavaju svoje skolske drugare i drugarice (za sada u Belom svetu) to nisu, ali ovako kako je receno sve sa zankom pitanja trebalo bi da se da objasnjenje sa koliko se to godina kvalifikuje za kretena. Pa da cekamo il da napuni te godine da prikolje nekog pre toga.
natasavb natasavb 07:30 29.10.2010

Re: ODD

Pa da cekamo il da napuni te godine da prikolje nekog pre toga.

problem i jeste u tome sto se cekalo.
to dete treba pomoc, a ne kvalifikaciju i iskljucenje iz socijalne sredine.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 09:11 29.10.2010

Re: ODD

to dete treba pomoc

Ma, zgodno zvuci ali pobogu, ovde se prica o nozu u skoli (!) zasada jos uvek u necijoj ruci a ne u necijem stomaku. Hocemo li nekome ko vitla nozevima pomoci saljuci ga u "socijalnu sredinu" ili negde gde do noza nece moci ni doci? Kolko god godina imao. Uostalom, predajem se. Nemam kondicije.
libkonz libkonz 09:17 29.10.2010

Re: ODD

kreten.

Na žalost, ovo je stav većine u Srbiji. Sve dok se tako nešto dešava nekome drugom, to nije naš problem.
Ali, bez obzira da li se radi o detetu sa posebnim potrebama ili zapuštenom detetu, njemu je svakako potrebna pomoć zajednice.
Da li si nekada učestvovala u nekoj akciji pomoći nekom detetu kome treba operacija da se izleči od teške bolesti? Pošalješ SMS ili uplatiš na tekući račun. U čemu je razlika između ta dva deteta? Zašto ćemo pomoći onome sa bolesnom recimo jetrom, a nećemo zapuštenom detetu? Zašto ćemo ovo drugo pustiti niz vodu? Koji je tu kriterijum?
gradjani_nn gradjani_nn 11:44 29.10.2010

Re: ODD

Zato što ja biram da li ću poslati SMS kao pomoć. Naravno da im treba pomoći, ali ne na račun drugih.
maca22 maca22 13:03 29.10.2010

Re: ODD

Nesumnjivo da je neko zabrljao sto je on danas takav, i treba da potruditi da on prestane da bude takav. I da nikog ne povredi, i da sam ima buducnost kao normalan covek. I moguce da ima puno manipulacija vezanih za ovaj slucaj i vest.

Ali licemerje, terminoloska politicka korektnost, pustanje krorodilskih suza nad sudbom onog koji moze da povredi mnogo vise druge dece - nece pomoci.
maca22 maca22 13:18 29.10.2010

Re: ODD

libkonz
Zašto ćemo ovo drugo pustiti niz vodu? Koji je tu kriterijum?

Nisam rekla da ga pustimo.
anakcosa anakcosa 13:19 29.10.2010

Re: ODD

Maco22, preteske su reci pale!


Nesumnjivo da je neko zabrljao sto je on danas takav, i treba da potruditi da on prestane da bude takav. I da nikog ne povredi, i da sam ima buducnost kao normalan covek. I moguce da ima puno manipulacija vezanih za ovaj slucaj i vest.


Previse optuzbi, premalo prakticnih resenja!
Ovo je odlican primer "Kako se ne treba ponasati i komentarisati!"
natasavb natasavb 13:23 29.10.2010

Re: ODD

maca22
Nesumnjivo da je neko zabrljao sto je on danas takav, i treba da potruditi da on prestane da bude takav. I da nikog ne povredi, i da sam ima buducnost kao normalan covek. I moguce da ima puno manipulacija vezanih za ovaj slucaj i vest.

Ali licemerje, terminoloska politicka korektnost, pustanje krorodilskih suza nad sudbom onog koji moze da povredi mnogo vise druge dece - nece pomoci.

Ono sto je za tebe "terminoloska politicka korektnost, pustanje krorodilskih suza nad sudbom onog koji moze da povredi mnogo vise druge dece" je za nekog svakodnevnica. Pokusaj bar za trenutak, ako je to ikako moguce, da se stavis i u polozaj roditelja tog deteta ili samog deteta koje dolazi u praznu ucionicu.
Naravno da ne treba dovoditi drugu decu u opsanost, ali ono sto ne znamo je sta je i da li je pre ovog strajka uradjeno da se pomogne i tom detetu, a samim tim i svoj drugoj deci.
Skola je duzna da svu decu zastiti od zlostavljanja, ali isto tako ne sme ni da vrsi diskriminaciju nad bilo kojim detetom.

Toliko se prica o nasilju u skolama, a sad ispade da je jedino ovo dete pretnja po drugu decu.

Ono sto mi je takodje veoma cudno u celoj ovoj prici je to kako su roditelji i nastavnici ispali slozni po ovom pitanju.
Ne znam da li je me vise cini nesrecnom varijanta da ih je neko sa strane organozovao ili da ih je pored svih problema koji postoje u skolstvu uspeo da ujedini jedino ovaj problem, kad su osetili da su njihova deca ugrozena.
maca22 maca22 13:28 29.10.2010

Re: ODD

Natasa, sve to stoji. Ali stavi se tu na mesto bilo kod deteta i roditelja, koje treba da strahuje za svoj zivot. Njega ne zanima isterivanje krive drine ko je za to kriv, i ko nije uradio svoju posao, i ko nece da uradi sad svoj posao.
Prema tome, kad se ispune uslovi, opasni moze natrag medju ljude. A dotle ne.
natasavb natasavb 13:38 29.10.2010

Re: ODD

maca22
Natasa, sve to stoji. Ali stavi se tu na mesto bilo kod deteta i roditelja, koje treba da strahuje za svoj zivot. Njega ne zanima isterivanje krive drine ko je za to kriv, i ko nije uradio svoju posao, i ko nece da uradi sad svoj posao.
Prema tome, kad se ispune uslovi, opasni moze natrag medju ljude. A dotle ne.

Pa vidim da ih ne zaniam kako da se resi probelm na pravi naci,vec samo da zastite interese svoga deta.
Neki se ljudi ponasaju kao da im je neko dao tapiju da ce kod njih uvek i sve biti ok.

I da , ja sam bila u toj siutuaciji. Decak koji je isao u razred sa mojom kcerkom je donosio noz u skolu. Nije pretio mom detetu, vec jednom decaku, ali niko nije pomislio da treba da se izbaci iz skole, vec su resili problem bez toga.
Sad pocinjem da se pitam da li bi isto bilo da taj decak iz Zemnuna nema dijagnozu. Nemoguce je da jedini on od preko 600 djaka pravi probleme takve vrste, a da su svi ostali mirna, fina i poslusna deca.

maca22 maca22 14:06 29.10.2010

Re: ODD

natasavb
Pa vidim da ih ne zaniam kako da se resi probelm na pravi naci,vec samo da zastite interese svoga deta.

Na sta oni imaju pravo, koje ti, niti iko, ni u snu ne mozete da im osporite.

A od koga to ocekujes da se zainteresuje za resavanje problema tog verovatno 13-godisnjaka? Od drugih roditelja? Pa oni nisu duzni, niti kompetentni da lece problematicnu decu.


I da , ja sam bila u toj siutuaciji. Decak koji je isao u razred sa mojom kcerkom je donosio noz u skolu. Nije pretio mom detetu, vec jednom decaku, ali niko nije pomislio da treba da se izbaci iz skole, vec su resili problem bez toga.

Bas me zanima kako su ga resili? Kako se resava taj problem?

I ne pricamo o istom. Tebe zanima inkluzija, sta se ovde konkretno, uradilo/nije uradilo...
natasavb natasavb 14:21 29.10.2010

Re: ODD

Na sta oni imaju pravo, koje ti, niti iko, ni u snu ne mozete da im osporite.

A gde sam ja nekom osporila to pravo i na koji nacin mislis da mogu to da ucinim?
Samo sam rekla da mislim da nije izabran pravi nacin.

Bas me zanima kako su ga resili? Kako se resava taj problem?


Razgovorom i sa decom i sa roditeljima. U tom slucaju je to bilo dovoljno.
Sad sam se setila da bio jos jedna slucaj kad je dete iz druge skole dolazilo i pretilo deteu iz nase. Psiholog je prvo pozvala tu skolu, a kada su joj oni rekli da ne mogu nista ,pozvala je socijalnu sluzbu.
Nacini postoje i to propisani zakonom, samo trea neko i da ih primenjuje.

I ne pricamo o istom. Tebe zanima inkluzija, sta se ovde konkretno, uradilo/nije uradilo...


Ne pricamo o istom ?
Ja sam mislila da pricamo o tome koji je najbolji nacin da se resi problem kad se pojavi, ne znam o cemu onda ti pricas.
Da zanima me inkluzija , a i to sta se ovde konkretno uradilo.Tebe ne ?
maca22 maca22 14:29 29.10.2010

Re: ODD

Mene zanima da podsetim da niko nema pravo da ugrozava drugu decu. Ni onaj koji nece da radi svoj posao (razni zaposleni od ministarstva do skola), ni onaj koji zeli da te natera da pocnu da rade (u ovu drugu grupu svrstavam tebe).

I da roditelji koji stite svoju decu nisu maloumne, primitivne budale - kako se da steci utisak iz odnosa prema njima.
jedan.kub jedan.kub 15:25 29.10.2010

Re: ODD

Tačno,
Previse optuzbi, premalo prakticnih resenja!

ranije su takva, hiperaktivna deca angažovana u gimnastici, ako su mlađi ili u atletici, ili u nekom drugom timskom sportu radi socijalizacije.
b92fmember b92fmember 21:48 29.10.2010

Re: ODD

Zašto ćemo ovo drugo pustiti niz vodu? Koji je tu kriterijum?

Maca je lepo rekla da misli da je ovo dete za neku drugu instituciju

mozda mu je mesto u popravnom domu a ne u skoli?
ako je dete zapusteno kod kuce, onda je ovo problem za socijalnu sluzbu a ne za skolu?

Vrlo malo znamo o ovom slucaju da bi mogli da vidimo sat je pravo resenje, a verovatno je i malo medju nama koji su strucni za tako nesto, ono sto se meni cini da se ne radi samo o problemu hiperaktivnosti.
loader loader 00:22 29.10.2010

Formalnost, praksa i stvarni život

Prava tema, dobar tekst. To što je dečak premeštan iz škole u školu, a da se njime niko ozbiljno nije pozabavio samo pokazuje da obrazovne ustanove nisu kadre da u potpunosti odgovore na probleme koji se pojavljuju. Nastavno-vaspitno osoblje je često poluzainteresovano, i prebacuje problem dalje, na nekog drugog. No, obrazovni kadar je takav, kakav jeste. Trebalo bi sprovesti raznorazne inicijative da se pokrenu savetovališta itd. Dosadašnji pristup je poluaktivan, ili sasvim pasivan. Ne radi se samo o deci koja su problem za svoje okruženje. To su istovremeno deca koja traže neizrečenu pomoć. Pomoć mora da im se pruži, samo je pitanje koja su najbolja sredstva za to.
mlekac mlekac 01:18 29.10.2010

Pratim pricu

I mnogosta mi tu 'smrdi'.

Prvo, na mnogim novinskim sajtovima pojavili su se komentari roditelja koji su tvrdili da su ih NASTAVNICI zvali i obavestavali da ne dovode decu u skolu. A ovamo je to, kao, strajk roditelja s kojim direktorka i nastavno osoblje nemaju nikakve veze????

Drugo, mada je to tesko uraditi za 10 dana, ovde ocigledno nije ispostovano pravljenje Pedagoskog profila za to dete. Vade se na to sto skola nema psihologa.

A ovamo se trubi da dete vec ide na terapiju.

Moje logicno pitanje je zasto nije zatrazeno od njegovog terapeuta da pomogne?

Kao sto lib lepo primecuje, ovo je iskorisceno da se protivnici inkluzije ohrabre u protestovanju. A to mi se ni najmanje ne dopada.

Mene interesuje kako pomoci ovom detetu?
thug_b thug_b 03:12 29.10.2010

Re: Pratim pricu

Vade se na to sto skola nema psihologa.


zasto nemaju psihologa? pretpostavljam da nije zato sto ne mogu jednog da nadju, jer psihologa i ima i daleko od toga da ne znaju gde ce pre da se zaposle.

zasto nemaju psihologa?


Jukie Jukie 03:22 29.10.2010

Re: Pratim pricu

thug_b
Vade se na to sto skola nema psihologa.zasto nemaju psihologa? pretpostavljam da nije zato sto ne mogu jednog da nadju, jer psihologa i ima i daleko od toga da ne znaju gde ce pre da se zaposle.zasto nemaju psihologa?

Piše sve na netu. Nemaju psihologa zato što škola ima manje od 600 đaka, i nema osnova da se zaposli psiholog sa punom platom (setite se kresanja budžeta i povećavanja broja đaka u odeljenjima kako bi se smanjio broj zaposlenih).
Jukie Jukie 03:49 29.10.2010

Re: Pratim pricu

mlekac
I mnogosta mi tu 'smrdi'.Prvo, na mnogim novinskim sajtovima pojavili su se komentari roditelja koji su tvrdili da su ih NASTAVNICI zvali i obavestavali da ne dovode decu u skolu. A ovamo je to, kao, strajk roditelja s kojim direktorka i nastavno osoblje nemaju nikakve veze????Drugo, mada je to tesko uraditi za 10 dana, ovde ocigledno nije ispostovano pravljenje Pedagoskog profila za to dete. Vade se na to sto skola nema psihologa.A ovamo se trubi da dete vec ide na terapiju. Moje logicno pitanje je zasto nije zatrazeno od njegovog terapeuta da pomogne?Kao sto lib lepo primecuje, ovo je iskorisceno da se protivnici inkluzije ohrabre u protestovanju. A to mi se ni najmanje ne dopada.Mene interesuje kako pomoci ovom detetu?

I ja sam čitao to za nastavnike a tu ne mogu da donesem moralni sud jer ih razumem ako su to uradili; često si kao nastavnik proklet ako nešto uradiš a isto toliko proklet ako ne uradiš; verovatno su imali pritisak odozgo (a tek napravljena škola i niko nije veteran pa da se ne plaši otkaza; ta situacija da SVI nastavnici i SVI roditelji ne pošalju decu u školu je vrlo, vrlo neobičan primer uspešnog organizovanja!), a sa druge strane verovatno se moralno teše da ne žele da gledaju kako im -PC nekorektna reč- povređuje ostale đake.

Što se tiče iopa, nekidan mi reče jedan nastavnik u sasvim nepovezanoj školi da tek treba da učestvuje u pravljenju iopa za neku decu sa fizičkim poteškoćama, a već idu dva meseca u školu. Tromesečje je tu, šta su ta deca radila četvrtinu školske godine?

Što se tiče terapije, mi ne znamo šta on prima od lekova. Možda je to lek za hiperaktivnost (ritalin?) koji dobijaju deca sa ADHD, a koji kod njega ne deluje jer on možda i nema ADHD (ako je tačno ono navedeno gore na vrhu strane). ADHD se JAKO lako pogrešno dijagnostikuje i to je veliki problem za decu koja ga stvarno imaju, jer svako zna neko jednostavno bezobrazno dete koje je pogrešno dijagnostikovano kao dete sa ADHD.

A ako je već pogrešno dijagnostikovan, onda je taj njegov terapeut niškoristi. A iz izjava majke čini se da ona potiskuje shvatanje o ozbiljnosti problema ("malo se iznervirao pa mu je porasla temperatura kad je došao kući" )

Što se tiče protivnika inkluzije, slažem se da će sada svi da skoče. I onda opet dolazimo do logičnog zaključka da IPAK ne može SVAKO dete da se uključi u redovnu nastavu.

Mi u biologiji imamo mnogo pravila po kojima priroda funkcioniše, sem što uvek postoje izuzeci kod kojih nije tako. Nikad nije sve crno ili belo (sem ako posmatrač nema borderline personality disorder ).

E pa možda mali Miloš eto nije za uključivanje u odeljenje obične škole. Možda je maca22 delimično u pravu (sem one pogrešne dijagnoze koja se odnosi na IQ a ne na poremećaj ponašanja) i možda je njegova najbolja budućnost u nekoj instituciji. I to je strašno i možemo svi da sednemo u krug i da plačemo, ali možda je to najbolji način pomoći i njemu i potencijalnim žrtvama.
natasavb natasavb 07:20 29.10.2010

Re: Pratim pricu

E pa možda mali Miloš eto nije za uključivanje u odeljenje obične škole. Možda je maca22 delimično u pravu (sem one pogrešne dijagnoze koja se odnosi na IQ a ne na poremećaj ponašanja) i možda je njegova najbolja budućnost u nekoj instituciji. I to je strašno i možemo svi da sednemo u krug i da plačemo, ali možda je to najbolji način pomoći i njemu i potencijalnim žrtvama.

o cemu vi ljudi pricate?!
molim te objasni na koju instituciju mislis.
ja sam veoma protiv institucija i uopste mi nije jasno kako moze za dete od 12 godina najbolje resenje da bude institucija. institucija je valjda nesto sto se primenjuje kad su sva ostala resenja iscrpljena, kad ne postoji ni jedan drugi nacin da se detetu pomogne. ne bih rekla da je ovde to u pitanju.

Što se tiče protivnika inkluzije, slažem se da će sada svi da skoče. I onda opet dolazimo do logičnog zaključka da IPAK ne može SVAKO dete da se uključi u redovnu nastavu.


samim tim sto specijalne skole nisu ukinute, podrazumeva se da ne moze svako dete ici u redovnu skolu i mislim da to nikad nije ni dovedeno u pitanje.

mislis da je resenje da ovo dete ide u specijalnu skolu?
ako ima problem sa ponasanjem i ako je agresivan, na koji nacin bi se to njemu bolje pomoglo u specijalnoj skoli?
ili to i nije vazno, nego daj da ga sklonimo od druge dece, kao da u specijalnoj skoli nema dece prema kojoj bi mogao na isti nacin da se ponasa, a koja bi bila jos laksa meta.
natasavb natasavb 07:27 29.10.2010

Re: Pratim pricu

Jukie
thug_b
Vade se na to sto skola nema psihologa.zasto nemaju psihologa? pretpostavljam da nije zato sto ne mogu jednog da nadju, jer psihologa i ima i daleko od toga da ne znaju gde ce pre da se zaposle.zasto nemaju psihologa?

Piše sve na netu. Nemaju psihologa zato što škola ima manje od 600 đaka, i nema osnova da se zaposli psiholog sa punom platom (setite se kresanja budžeta i povećavanja broja đaka u odeljenjima kako bi se smanjio broj zaposlenih).

onda imaju pedagoga.
mislim da skole sa manjim brojem djaka mogu imati ili psihologa ili pedagoga.
nasa skola ima oko 300 djaka i ima psihologa, ali nema pedagoga.
pedagog moze isto kao psiholog da ucestvuje u resavanju probelma. za ono sto ne zna kako da resi moze da trazi pomoc od nekog drugog strucnjaka, specijalizovanog za resavanje te vrste problema. koliko ja znam na FASPER-u postoji smer prevencija i tretman poremećaja ponašanja.
mislim da i jeste problem sto ovi iz skole u koju je decak isao i u koju sad ide nisu to uradili.
thug_b thug_b 07:56 29.10.2010

Re: Pratim pricu

nema osnova da se zaposli psiholog sa punom platom


ma to ja krajnje bezobrazno i retoricki pitam (600 djaka - nema razloga da ih psiholog obilazi i par sati nedeljno )...
anakcosa anakcosa 08:49 29.10.2010

Re: Pratim pricu

to se tiče iopa, nekidan mi reče jedan nastavnik u sasvim nepovezanoj školi da tek treba da učestvuje u pravljenju iopa za neku decu sa fizičkim poteškoćama, a već idu dva meseca u školu.


Koliko sam ja razumela IOP se pise za dete licno, prema njegovim mogucnostima, i menja se prema dostignucu deteta, i mislim da je to u redu! Nastavnik mora da poznaje dete da bi pravio IOP! Pogotovo za decu sa fizickim poteskocama.

Inkluzija je proces, ne moze sve od jednom da se uvede!

Jukie Jukie 11:43 29.10.2010

Re: Pratim pricu

natasavb

pedagog moze isto kao psiholog da ucestvuje u resavanju probelma. za ono sto ne zna kako da resi moze da trazi pomoc od nekog drugog strucnjaka, specijalizovanog za resavanje te vrste problema. koliko ja znam na FASPER-u postoji smer prevencija i tretman poremećaja ponašanja.

Mislim da bi bilo dobro da neko sa tog smera nama laicima objasni kako se obično vrše ti tretmani, pošto ne umem da zamislim šta je pre deset (sada već 15) dana tačno trebalo da bude urađeno. Dečko se pojavio na vratima škole, i šta je trebalo tačno da se radi?

(već sam rekao da je moje iskustvo sa pepsi službama negativno ili neutralno. Ono što sam video je da pepsi službenik dovede dete na razgovor gde dete uporno tera svoju verziju priče (neku nadrealnu viziju virtuelne stvarnosti koju ima u glavi), a pepsi službenik ga poklapa rečenicama, dete i dalje uporno tera svoju verziju priče, u koju je potpuno ubeđeno, opet kreće pep.sl., i tako dok se dete ne umori i onda krene da sagne glavu-ćuti-gleda uvis očima i počne da klima kao da se slaže samo da se što pre završi, i pepsi radnik ga sa pobedonosnim osmehom (pobedio sam ga! ubedio sam ga!) pušta da ode, i dete sa smorenim uzdahom odlazi niz hodnik, pa je malo mirno do sledećeg odmora i onda opet nanovo)
Jukie Jukie 11:50 29.10.2010

Re: Pratim pricu

anakcosa
to se tiče iopa, nekidan mi reče jedan nastavnik u sasvim nepovezanoj školi da tek treba da učestvuje u pravljenju iopa za neku decu sa fizičkim poteškoćama, a već idu dva meseca u školu.
Koliko sam ja razumela IOP se pise za dete licno, prema njegovim mogucnostima, i menja se prema dostignucu deteta, i mislim da je to u redu! Nastavnik mora da poznaje dete da bi pravio IOP! Pogotovo za decu sa fizickim poteskocama.Inkluzija je proces, ne moze sve od jednom da se uvede!

To jeste, ali sam prvobitno bio razumeo da se inicijalni iop pravi krajem septembra da bi što pre moglo da počne da se radi sa tim detetom. U ovom slučaju je od prvog dana bilo jasno šta dete ne može da radi, i neke akomodacije su verovatno vršene od prvog dana, samo ih je trebalo zapisati (ono što je verovatno i učiteljica radila sa tom decom). Ali dobro, prva je godina, sledeće godine će verovatno škole znati šta treba pa će odmah krenuti. Tu sam optimističan.

Inače me i dalje interesuje šta je bilo / šta će biti sa iopima za nadarene.
natasavb natasavb 12:10 29.10.2010

Re: Pratim pricu

Dečko se pojavio na vratima škole, i šta je trebalo tačno da se radi?

Kako mislis pojavio na vratima skole?
Pa to dete je svih pet prethodnih razreda islo u skolu *redovnu skolu, mozda trea da naglasim). Ako je premesten iz druge skole, onda su morali da budu upoznati sa razlogom i iz te prethodne skole da im poslaju dokumentaciju o tom detetu.
Juki ovde je ocito da je napravljeno nekoliko propusta.
Jukie Jukie 12:41 29.10.2010

Re: Pratim pricu

natasavb
Dečko se pojavio na vratima škole, i šta je trebalo tačno da se radi?Kako mislis pojavio na vratima skole?Pa to dete je svih pet prethodnih razreda islo u skolu *redovnu skolu, mozda trea da naglasim). Ako je premesten iz druge skole, onda su morali da budu upoznati sa razlogom i iz te prethodne skole da im poslaju dokumentaciju o tom detetu.Juki ovde je ocito da je napravljeno nekoliko propusta.

Baš bukvalno mislim kada se pojavio na vratima škole.
Dakle:
-on je 4 godine išao u NJIHOVU školu, tj. najbližu školu iz koje su kasnije prebacili i decu i nastavnike kada su novu školu izgradili
-u petom razredu su nastali problemi koje škola nije umela da reši. (Pominje se neki "incident" sa pedagogom ili psihologom?)
-dete su prebacili u drugu školu gde je završio peti razred ali su ga očigledno i odande izbacili
-godinu dana je sedeo kući jer nijedna škola u gradu nije htela da ga primi
-naređeno je da bude upisan u ovu školu, gde je kolektiv ranije sam priznao da ne zna šta da radi sa njim i kako da mu pomogne.
-dečko je došao u školu. I sad šta.
Recimo da postoje novi pedagog i novi psiholog, koji su strašno dobri i profesionalni i odmah su pozvali stručnjaka i stručnjak je odmah poleteo da pomogne.
Mene kao laika interesuje na koji način se sada u školi radi sa tim detetom. Znači postupak. Ko šta radi i kako. To me interesuje.
ivana23 ivana23 13:41 29.10.2010

Re: Pratim pricu

Učenik šestog razreda zemunske Osnovne škole "Sava Šumanović", čija je hiperaktivnost dovela do bojkota nastave, treba da ostane u školi, ali će dobiti eksternu podršku stručnjaka predvođenih Centrom za socijalni rad, rekla je zamenica zaštitnika građana Tamara Lukšić-Orlandić.

To je jedan od zaključaka sastanka kod zaštitnika građana, kojem su, povodom zahteva roditelja dece te škole da se dete ispiše jer ima problema u ponašanju, prisustvovali predstavnici Gradskog sekretarijata za obrazovanje, Centra za socijalni rad i te škole.

Sastanku nije prisustvovao niko iz Ministarstva prosvete, rekla je ona i navela da dete treba da dobije podršku tima sačinjenog od nastavnika, direktorke škole, radnika Centra za socijalni rad, Tima za inkluziju Ministarstva prosvete i Interresorne komisije.

Na sastanku je konstatovano da se kroz slučaj dečaka iz škole u naselju Altina prelama proces uvođenja inkluzivnog obrazovanja u naše škole i na "plastičan način" predstavljaju početni problemi sa kojima se suočavaju i nastavnici i učenici.


Takođe, uočeni su propusti u pravovremenoj pripremi podzakonskih akata koji se odnose na dodatnu obrazovnu, zdravstvenu i socijalnu podršku deci, kao i izradu individualnog obrazovanog plana u slučajevima kada je to potrebno, rekla je zamenica zaštinika građana.

Između ostalog, zaključci sastanka su i da se ovaj problem generiše od trenutka kada je dete, bez opravdanih i jasnih razloga, ispisano iz OŠ "Gavrilo Princip" i upisano u školu za osnovno obrazovanje odraslih "Branko Pešić".
*

Uz eksternu podršku stručnjaka Ministarstva prosvete i Centra za socijalni rad u Zemunu, Tim za inkluziju OŠ "Sava Šumanović" je spreman i sa dovoljno kapaciteta da obezbedi uslove za nesmetano obrazovanje i socijalno uključivanje dece, što je zaključak i današnjeg sastanka s predstavnicima Tima Ministarstva prosvete za inkluziju.

Blic

* ko je, zasto i na ciju inicijajtivu/ideju decaka upisao u školu za osnovno obrazovanje odraslih
mariopan mariopan 21:47 29.10.2010

Re: Pratim pricu

ja sam veoma protiv institucija i uopste mi nije jasno kako moze za dete od 12 godina najbolje resenje da bude institucija. institucija je valjda nesto sto se primenjuje kad su sva ostala resenja iscrpljena, kad ne postoji ni jedan drugi nacin da se detetu pomogne. ne bih rekla da je ovde to u pitanju.

I ja sam veoma, veoma protiv institucija ali ako se neka nesreća desi...ako se nešto hitno ne uradi to dete će završiti na najgorem mogućem mestu - u instituciji koja se zove popravni dom.

Da, treba da mu se pomogne, i hoće bar koliko pratim tu vest...ali odgovornost roditelja prema ponašanju svog bolesnog deteta treba da bude veća. Kontrola veća (doneo je nož, odakle mu, dakle neka ga svakog dana razoružaju ako treba pa onda neka ga pošalju u školu)... u suprotnom neka odgovaraju po zakonu za sve što njihovo dete uradi drugom detetu. Ne čini mi se da rodtelji sve čine da se eventualna nesreća ne dogodi čim je dete donelo nož a da to niko od roditelja nije primetio. To je bio njihov posao.

Ako je ovaj "štrajk" u organizaciji nastavnika onda treba otpustiti te nastavnike pa zaposliti nekoga ko hoće i može da radi svoj posao.

Znam koliko je teško boriti se sa takvim detetom, imam ličnog iskustva sa njima i razumem i roditelje i nastavnike, sa takvom decom je užasno teško, ali to nije razlog da se dete baci, zajedno sa koritom prljave vode.
Pre svega detetu treba da se pomogne da bi se moguća nesreća sprečila, ma kako to teško bilo.
b92fmember b92fmember 22:02 29.10.2010

Re: Pratim pricu

ako ima problem sa ponasanjem i ako je agresivan, na koji nacin bi se to njemu bolje pomoglo u specijalnoj skoli?



Postoje ustanove i za takve. Stvarno ne znam da li je ovaj nesrecnik spada u delikvente ili ne ali bila ti protiv ili ne 'sivi dom' u krusevcu jos uvek radi. a ima i drugih slicnih institucija.
krkar krkar 02:46 29.10.2010

A alternative su???

Učenici jedne osnovne škole iz zemunskog naselja Altina već treći dan ne dolaze u školu jer su njihovi roditelji zabrinuti za bezbednost svoje dece


Inače poznato sofisticiran kraj sa natprosečno obrazovanim stanovništvom širokih pogleda i liberalnog načina razmišljanja, ni najmanje podložnim manipulacijama, glasinama...

Naravno, nije to suština.

Nisam psiholog ali nešto o ovome znam jer sam bio živo dete, neki su govorili i hiperaktivno ali to tada nije bila dijagnoza nego konstatacija a disorder se spominjano nije. Odvede me majka kod psihologa i oni predlože da me opterete sa još obaveza. Jednostavno, za učenje mi je trebalo manje vremena od proseka i ostajalo mi je viška vremena i energije koju sam trošio kako mi je padalo na pamet, na užas roditelja, nastavnika, komšija, prolaznika...

Do posete psihologu svirao sam u muzičkoj školi i plivao. E onda su mi ubacili izviđače, strani jezik, džudo, radio-amatere... I kako sam imao sve manje viška energije i sve manje slobodnog vremena nikakvih problema nije više bilo. Bio sam i dalje živo dete ali neproblematično. I svašta sam naučio, stekao svakakva iskustva...

E, ali ima jedna suštinska razlika: u onom Nenarodnom Režimu Koji Ništa Valjao Nije sve te aktivnosti bile su organizovane, dostupne u svakom smislu (i po kapacitetu i po udaljenosti od mesta stanovanja, bar u Beogradu) a većina njih i besplatna. Nehumani i nenarodni režim nije decu tek tako prepuštao ulici, bar ne onu oko kojih je neko hteo da se imalo potrudi.

Šta ima na raspolaganju hiperaktivno dete iz Altine u slobodi i demokratiji?
mikimedic mikimedic 03:35 29.10.2010

Re: A alternative su???

jer sam bio živo dete, neki su govorili i hiperaktivno


ti si hiperaktivan i danas, bar na blogu

Jukie Jukie 04:01 29.10.2010

Re: A alternative su???

krkar
Nisam psiholog ali nešto o ovome znam jer sam bio živo dete, neki su govorili i hiperaktivno ali to tada nije bila dijagnoza nego konstatacija a disorder se spominjano nije. Odvede me majka kod psihologa i oni predlože da me opterete sa još obaveza. Jednostavno, za učenje mi je trebalo manje vremena od proseka i ostajalo mi je viška vremena i energije koju sam trošio kako mi je padalo na pamet, na užas roditelja, nastavnika, komšija, prolaznika...Do posete psihologu svirao sam u muzičkoj školi i plivao. E onda su mi ubacili izviđače, strani jezik, džudo, radio-amatere... I kako sam imao sve manje viška energije i sve manje slobodnog vremena nikakvih problema nije više bilo. Bio sam i dalje živo dete ali neproblematično.

Meni je vrlo nejasno, ali kao mali sam imao jake simptome ADHD koji su u pubertetu sasvim nestali (i onda je počeo da se taloži šlauf). Dete suva grančica se pretvorilo u dete burence. Odjednom su svi počeli da nas savetuju da treba da izlazim napolje i bavim se fizičkim aktivnostima.

Mislim da je delimično poteškoća bila što su siledžije u mom razredu bile opsednute sportom, pa je logičan izbor pravca buntovništva bio dobro dete koje sedi i uči, i čita, i piše. Ali ne previše. Konfiskovali bi mi sveske da bih učio školsko gradivo a ne pisao nešto svoje "privatno". A naročito me istorija ubijala. Istorijske datume ni danas ne znam uopšte, a nalazim se u impresumu samo dve knjige. Eto primera pogrešnog usmeravanja.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:23 29.10.2010

Re: A alternative su???

krkar


Šta ima na raspolaganju hiperaktivno dete iz Altine u slobodi i demokratiji?


Kako šta?
Pa, ima inkluziju.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:15 29.10.2010

Re: A alternative su???

krkar


E, ali ima jedna suštinska razlika: u onom Nenarodnom Režimu Koji Ništa Valjao Nije sve te aktivnosti bile su organizovane, dostupne u svakom smislu (i po kapacitetu i po udaljenosti od mesta stanovanja, bar u Beogradu) a većina njih i besplatna. Nehumani i nenarodni režim nije decu tek tako prepuštao ulici, bar ne onu oko kojih je neko hteo da se imalo potrudi.

Šta ima na raspolaganju hiperaktivno dete iz Altine u slobodi i demokratiji?


E ovo je kolega radioamater suština. U zlom režimu ima je je i prosvetne radnike koji su načelno imali samopoštovanja i poštovanja prema profesiji i instituciji. Posledićno i roditelji su imali poštovanja prema prosvetnim radnicima i instituciji. Jer dobijali su nešto za nešto.

Veliki 7 3 od YU1LPU
krkar krkar 11:43 29.10.2010

Re: A alternative su???

Veliki 7 3 od YU1LPU


73

Y***FP
Y***FK
Y***LM
bocvena bocvena 11:47 29.10.2010

Re: A alternative su???

Crni Uroše, pa i ti si švaler?!
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:24 29.10.2010

Re: A alternative su???

bocvena
Crni Uroše, pa i ti si švaler?!

Ma ne bre, ja volem sve što vole mladi, tako da prepuštam starijima.
mlekac mlekac 21:43 29.10.2010

Re: A alternative su???

krkar


E, ali ima jedna suštinska razlika: u onom Nenarodnom Režimu Koji Ništa Valjao Nije sve te aktivnosti bile su organizovane, dostupne u svakom smislu (i po kapacitetu i po udaljenosti od mesta stanovanja, bar u Beogradu) a većina njih i besplatna. Nehumani i nenarodni režim nije decu tek tako prepuštao ulici, bar ne onu oko kojih je neko hteo da se imalo potrudi.

Šta ima na raspolaganju hiperaktivno dete iz Altine u slobodi i demokratiji?


To ja pricam odavno, Krkar, a ovde, na blogu, pojedini su me ubedjivali kako gresim i kako su radionice od po 7 dana preko raspusta sasvim dovoljne...

Danas, ako nemas love, dzaba ti sto ti je dete talentovano za neki sport ili nesto drugo. Nema love - nema treniranja!!! Pa ti gledaj sta ces.
mariopan mariopan 21:51 29.10.2010

Re: A alternative su???

uros_vozdovac
bocvena
Crni Uroše, pa i ti si švaler?!

Ma ne bre, ja volem sve što vole mladi, tako da prepuštam starijima.

Stariji zabušavaju, priznali su javno.
b92fmember b92fmember 22:04 29.10.2010

Re: A alternative su???

.
nikvet pn nikvet pn 10:18 30.10.2010

Re: A alternative su???

U osnovnoj školi 60-tih na 70-te imao sam drugara u razredu baš, baš takav. No u to vreme rešavalo se na drugi način. Učitelj, uzgred rođeni ujak, mlatio ga je kao konja par puta mesečno prema zasluzi. Posle tuče on neko vreme miran. Onda pravi sranja kod kuće a tamo ga otac električar izmlati kablom da mu dupe išara. I tako naizmenično. Ni otac ni ujak učitelj nisu ga tukli od svoje nervoze ili preventivno nego tačno prema zasluzi. A on uredno pravio sranja na sve strane. Nije bio loš po duši, ali brate zamoran i nasilan.
Dok ga nastavnik fizičkog nije uhapsio za rukomet. Koja promena !
Imao je sjajnu rukometnu karijeru, i danas je trener. Otvorio elektroinstalatersku firmu koja odlično radi evo decenijama. Umesto krasnog kriminalca ispade čovek na svom mestu u svakom pogledu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:20 29.10.2010

Hm...

Čudno je kako se u medijima, a i ovde, olako daju dijagnoze. Veliko je pitanje, bar za mene, da li se uopšte radi o dečaku sa posebnim potrebama. Pre bih rekao da je reč o vaspitno zapuštenom detetu.
anakcosa anakcosa 08:35 29.10.2010

Re: Hm...

Hm...
Čudno je kako se u medijima, a i ovde, olako daju dijagnoze. Veliko je pitanje, bar za mene, da li se uopšte radi o dečaku sa posebnim potrebama. Pre bih rekao da je reč o vaspitno zapuštenom detetu.


Pa to je zato sto dete verovatno nije kategorisano!

Po novom zakonu kategorizacija nije potrebna da bi se dete upisalo u redovan sistem obrazovanja, ali bi bila korisna da bi se na vreme odredio sistem podrske takvom detetu, kao i njegovim roditeljima, nastavnicima i okolini!

Komisije, na zalost, jos nisu formirane, pa se radi po starom nacinu koji ovakvo dete (meni se cini) ne bi ni prepoznao kao "dete sa posebnim potrebama".
natasavb natasavb 08:35 29.10.2010

Re: Hm...

Vojislav Stojković
Čudno je kako se u medijima, a i ovde, olako daju dijagnoze. Veliko je pitanje, bar za mene, da li se uopšte radi o dečaku sa posebnim potrebama. Pre bih rekao da je reč o vaspitno zapuštenom detetu.

u cemu je razlika?
ono sto ja vidim je da je tom detetu potrebna pomoc i da ono sto je do sada uradjeno (ako je nesto uopste i uradjeno) nije dovoljno.
kukusigameni kukusigameni 08:55 29.10.2010

Re: Hm...

Kao pocetak je super sto se uopste pise o ovim problemima i ukazuje na njih.
Zato je i ovaj blog odlican nacin da se stvar pomeri s mrtve tacke.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:57 29.10.2010

Re: Hm...

natasavb

u cemu je razlika?

Razlika nije mala.
Ako je dete sa medicinske strane fizički i psihički zdravo, a vaspitno zapušteno, pristup u radu sa takvim detetom i njegovim roditeljima bi morao biti sasvim drugačiji nego sa detetom sa posebnim potrebama, gde se u zavisnosti od "posebne potrebe" određuje način pedagoškog rada.
bocvena bocvena 09:00 29.10.2010

Re: Hm...

Dijagnozama i lečenjem treba da se bave lekari, vaspitanjem roditelji, obrazovanjem i socijalizacijom nastavnici. Kad neko ne odradi svoj posao kako treba, dobiješ problematično dete.
I onda krenu da ga kao ping pong lopticu šetaju od jednog do drugog, upirući prst jedni na druge, sve dok se kola ne slome na detetu.

Meni je ovo sve užasno tužno. To dete ima ozbiljan problem, njemu je u njegovoj koži užasno tesno. Sada ga uporni roditelj drži u sredini u kojoj ga svi odbacuju, na grozan način. Strane su se toliko zategle, da ne vidim hepi end. I svi će biti na gubitku.

Nije loš ovaj članak.

Inače, skoro sam bila u sličnoj situaciji (ne tako drastičnoj) i odreagovala na najtuplji mogući način - podučila ćerku da ako lokalni nasilnik/zahebant i dalje bude nastavio sa maltretiranjem, da mu kaže da će nadalje da se bavi nama/roditeljima. Valjda uslovni roditeljski refleks. Na svu sreću je ona bila pametnija od mene i ič se nije uzbudjivala, a PP služba je odradila scenu izvinjavanja i tu je tačka stavljena. Neverovatno je kako naprasno od osobe pune razumevanja postaneš siledžija kada je tvoje dete u pitanju. Klinci su mi održali nevidjenu lekciju.

Ne postoje laka i brza rešenja u vaspitanju. Pitanje je samo koliko se ozbiljno time bavimo. Svi zajedno.




Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:01 29.10.2010

Re: Hm...

kukusigameni

Zato je i ovaj blog odlican nacin da se stvar pomeri s mrtve tacke.


Kukusigameni, bez obzira na tvoj nik, rekao bih da si ti veliki optimista.
kukusigameni kukusigameni 09:04 29.10.2010

Re: Hm...

Kukusigameni, bez obzira na tvoj nik, rekao bih da si ti veliki optimista.


Ma zapusten sam slucaj. Sta da ti kazem?!
anakcosa anakcosa 09:08 29.10.2010

Re: Hm...



Razlika nije mala.
Ako je dete sa medicinske strane fizički i psihički zdravo, a vaspitno zapušteno, pristup u radu sa takvim detetom i njegovim roditeljima bi morao biti sasvim drugačiji nego sa detetom sa posebnim potrebama, gde se u zavisnosti od "posebne potrebe" određuje način pedagoškog rada.


Sa ovim se potpuno slazem.
libkonz libkonz 09:19 29.10.2010

Re: Hm...

Veliko je pitanje, bar za mene, da li se uopšte radi o dečaku sa posebnim potrebama. Pre bih rekao da je reč o vaspitno zapuštenom detetu.

I moj prvi utisak, možda pogrešan, je bio da se radi o zapuštenom detetu. Onda sam pogledao komentare na b92, ali i na drugim sajtovima. Većina je usmerena ka osudi inkluzije.
Mislim da nije važno šta je uzrok. Žalosno je što problem nije konstatovan i što nije ništa rađeno da se on otkloni. Deci sa problemom se treba pomoći.
natasavb natasavb 09:19 29.10.2010

Re: Hm...

Vojislav Stojković
natasavb

u cemu je razlika?

Razlika nije mala.
Ako je dete sa medicinske strane fizički i psihički zdravo, a vaspitno zapušteno, pristup u radu sa takvim detetom i njegovim roditeljima bi morao biti sasvim drugačiji nego sa detetom sa posebnim potrebama, gde se u zavisnosti od "posebne potrebe" određuje način pedagoškog rada.

Ovaj termin "posebne potrebe " bas i ne volim i gledam da ga ne upotrebljavam.
O tome sam pisala u onom blogu "Recnik", pa da ne ponavljam.

Bez obzira koja je vrsta pomoci detetu potrebna jedino sto je ovde bitno je da je ona izostala i da zbog toga ne treba dete da snosi posledice.
Iskljucivanje iz skole nije resnje.
Svako dete ima pravo na skolavnje, bilo da ima teskoce u razvoju ili probleme u ponasanju i ja tu ne bih pravila razliku.
Bas me zanima da li je ova skola ukljucena u projekat "Skola bez nasilja".
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:26 29.10.2010

Re: Hm...

bocvena,
ceo komentar u quote.




a, ovako da naznačim samo par interesantnih detalja - koje svi mi, iz ovih ili onih razloga, uporno zaboravljamo (valjda je tako lakše). a, rekla bih da je to upravo početak...svega.

Pitanje je samo koliko se ozbiljno time bavimo. Svi zajedno.

Klinci su mi održali nevidjenu lekciju.

Kad neko ne odradi svoj posao kako treba

i,
samo kod ove poslednje rečenice:

I onda krenu da ga kao ping pong lopticu šetaju od jednog do drugog, upirući prst jedni na druge,


dodatak:
i ne samo jedni u druge, već se dete stavlja na neki stub srama, šta li, a da se niko tu suštinski ne zapita u čemu je problem, tj. kako je nastao.
to, kad dodjemo do nekog nepoželjnog ponašanja - nije problem, već manifestacija problema.

a ne bi bilo zgoreg ni da se temi pristupa pažljivije - jer neki ljudi ne čitaju komentare, pa ono natašino gore:

nego pre nego krenemo u diskusiju o ovome ja bih skrenula paznju da se ne radi o naravi decaka, kao sto je lib napisao,


ne mora ni da se pročita - već se r e z i g n i r a n o uzdahne i kaže - teško nama sa tom agresivnom decom...ups i pardonst, ne p r o b l e m a t i č n o m decom, nego kretenima.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:01 29.10.2010

Re: Hm...

natasavb

Ovaj termin "posebne potrebe " bas i ne volim i gledam da ga ne upotrebljavam.
O tome sam pisala u onom blogu "Recnik", pa da ne ponavljam.


Sećam se tog tvog bloga, a evo i sada sam ga ponovo pročitao.
Ne znam da li je termin "osoba sa iskustvom ometanja" iil "osoba sa potrebom za dodatnom društvenom podrškom" ili "osoba sa intelektualnom ometenošću" bolji od "osoba sa posebnim potrebama", ali u svakom slučaju upotreba termina je stvar konvencije.

natasavb

Bez obzira koja je vrsta pomoci detetu potrebna jedino sto je ovde bitno je da je ona izostala i da zbog toga ne treba dete da snosi posledice.
Iskljucivanje iz skole nije resnje.
Svako dete ima pravo na skolavnje, bilo da ima teskoce u razvoju ili probleme u ponasanju i ja tu ne bih pravila razliku.



Naravno, natašavb, niko razuman i dobronameran ne misli drugačije.
libkonz libkonz 10:12 29.10.2010

Re: Hm...

Ne znam da li je termin "osoba sa iskustvom ometanja" iil "osoba sa potrebom za dodatnom društvenom podrškom" ili "osoba sa intelektualnom ometenošću" bolji od "osoba sa posebnim potrebama",

Slažem se. Mislim da je termin "osoba sa posebnim potrebama" adekvatan i dobar, a ovo drugo mi više liči na farsu i ne bi dalo željene rezultate ka prihvatanju ovih osoba.
natasavb natasavb 10:56 29.10.2010

Re: Hm...

libkonz
Ne znam da li je termin "osoba sa iskustvom ometanja" iil "osoba sa potrebom za dodatnom društvenom podrškom" ili "osoba sa intelektualnom ometenošću" bolji od "osoba sa posebnim potrebama",

Slažem se. Mislim da je termin "osoba sa posebnim potrebama" adekvatan i dobar, a ovo drugo mi više liči na farsu i ne bi dalo željene rezultate ka prihvatanju ovih osoba.

Sva deca imaju i iste i posebne potrebe, samo te potrebe zadovoljavau na razlicite nacine.
Ja licno koristim termin "deca sa teskocama u razvoju".
b92fmember b92fmember 22:16 29.10.2010

Re: Hm...

libkonz
Ne znam da li je termin "osoba sa iskustvom ometanja" iil "osoba sa potrebom za dodatnom društvenom podrškom" ili "osoba sa intelektualnom ometenošću" bolji od "osoba sa posebnim potrebama",

Slažem se. Mislim da je termin "osoba sa posebnim potrebama" adekvatan i dobar, a ovo drugo mi više liči na farsu i ne bi dalo željene rezultate ka prihvatanju ovih osoba.


za mene je termin "osoba sa posebnim potrebama" hiljadu puta bolji od termina "hendikepirana osoba" koji je ranije bio masovno u upotrebi.
predatortz predatortz 09:16 29.10.2010

Kompleksno pitanje

Svojevremeno sam gledao engleski dokumentarac o klincu koji ima problem hiperaktivnosti. Uz sve terapije, psihologe,lekare, jer problem je rano uočen i tretiran, njegovo ponašanje je nepredvidivo.

Slučaj ovog dečaka me je odmah podsetio na taj dokumentarac. Prva stvar koja mi je pala na pamet je: kako rešiti problem u našim uslovima? Tamo se , koliko se sećam, problemom bavila specijalizovana ustanova, ceo tim ljudi specijalizovanih baš za taj konkretan poremećaj. Pitanje je da li u Srbiji postoji i jedan lekar ili psiholog kome je to uža specijalizacija?! Ustanova specijalizovana za pružanje pomoći takvoj deci definitivno ne postoji.

Svaliti taj problem na školskog psihologa, osobu bez kliničke prakse? To je samo privid rešavanja problema? Da ne kažem nadrilekarstvo!

Hospitalizovati dete? Najgore moguće rešenje.

Ostaviti ga u zajednici i lečiti resursima kojim raspolažemo kao društvo ( jadnim i ograničenim ) ? Šta ako tokom tog lečenja izbode, ubije nečije dete?

Nemam pojma...
Samo znam da u ovakvim slučajevima problem ne sme biti prelomljen preko kolena. Rešavan zabijanjem glave u pesak, prosleđivanjem deteta kao vrućeg krompira iz škole u školu...
Ajde stručnjaci, javite se i pomozite detetu, zajednici, porodici. Ne okrećite glavu! Ako nizbogčeg drugog, uradite to zbog marketinga za svoje privatne klinike...
natasavb natasavb 09:27 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

Pitanje je da li u Srbiji postoji i jedan lekar ili psiholog kome je to uža specijalizacija?! Ustanova specijalizovana za pružanje pomoći takvoj deci definitivno ne postoji.

Postoje i ljudi specijalizovani za tu vrstu problema i ustanove, ali ocito niko iz skole ih nije pozvao da se ukljuce u resavanje ovog problema, vec su primenili neke druge metode, kao sto je strajk i bojkotovanje deteta.
predatortz predatortz 09:34 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

Postoje i ljudi specijalizovani za tu vrstu problema i ustanove, ali ocito niko iz skole ih nije pozvao da se ukljuce u resavanje ovog problema, vec su primenili neke druge metode, kao sto je strajk i bojkotovanje deteta.


Problem je sada izašao na videlo. Kažeš škola nikog nije pozvala. Nisam stručnjak, ali mislim da nema pravo na to. Procedura bi bila da školski psiholog (koga škola nema ) posle niza obavljenih razgovora sa detetom i roditeljima obavesti službu za socijalno staranje ( ili kako se već zove ).
Direktorka je u pravu kada kaže da je problem školi prosleđen a da oni nemaju znanje ni resurse da se sa njime izbore. Tom rečenicom iznetom u medijima otvoreno je tražila pomoć nadležnih institucija. Stavi se u poziciju te žene. Ko će prvi doći pod udar ako dečak nekoga povredi?
anakcosa anakcosa 09:37 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

Postoje i ljudi specijalizovani za tu vrstu problema i ustanove, ali ocito niko iz skole ih nije pozvao da se ukljuce u resavanje ovog problema, vec su primenili neke druge metode, kao sto je strajk i bojkotovanje deteta.



Natasa, molim te reci ko su ti ljudi i kome su oni mogli da se obrate?
Niko nista nece uraditi dok to ovako ne odjekne u javnosti! Nazalost!
natasavb natasavb 09:49 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

Direktorka je u pravu kada kaže da je problem školi prosleđen a da oni nemaju znanje ni resurse da se sa njime izbore. Tom rečenicom iznetom u medijima otvoreno je tražila pomoć nadležnih institucija.

Izvini, ali ja stvarno mislim da se pomoc ne trazi preko medija i da se to cini jedino ako nista drugo ne uspe.
Skola ima pedagoga i on je mogao da uradi isto sto i psiholog, a koliko ja znam procedura je takva da ako ne mogu da se izbore, traze pomoc socijalne sluzbe. Ja nigde nisam procitala da su oni to pokusali.
U Zakonu o obrazovanju postoji procedura kako i sta treba da se radi.
Moram sad da idem, ali posle cu da pogledam sta tacno pise.
predatortz predatortz 09:55 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

Skola ima pedagoga i on je mogao da uradi isto sto i psiholog, a koliko ja znam procedura je takva da ako ne mogu da se izbore, traze pomoc socijalne sluzbe. Ja nigde nisam procitala da su oni to pokusali.



Negde gore rekoše da se dete leči. Koji je onda osnov za zvanje socijalne službe. Ne može direktor jedne obrazovne ustanove da procenjuje da li je lečenje adekvatno. Njegova briga je ponašanje deteta u školi. I izgleda da su tu nemoćni. Ako neko poteže nož pred nastavnicima, uprkos terapiji, onda...
natasavb natasavb 09:57 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

anakcosa
Postoje i ljudi specijalizovani za tu vrstu problema i ustanove, ali ocito niko iz skole ih nije pozvao da se ukljuce u resavanje ovog problema, vec su primenili neke druge metode, kao sto je strajk i bojkotovanje deteta.



Natasa, molim te reci ko su ti ljudi i kome su oni mogli da se obrate?
Niko nista nece uraditi dok to ovako ne odjekne u javnosti! Nazalost!

Pa evo recimo jedna od ustanova je i ova.
natasavb natasavb 09:58 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

Negde gore rekoše da se dete leči. Koji je onda osnov za zvanje socijalne službe. Ne može direktor jedne obrazovne ustanove da procenjuje da li je lečenje adekvatno. Njegova briga je ponašanje deteta u školi. I izgleda da su tu nemoćni. Ako neko poteže nož pred nastavnicima, uprkos terapiji, onda...

Ali moze da pozove ustanovu gde se dete leci i strucnjak koji radi sa tim detetom.
predatortz predatortz 10:03 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

Ali moze da pozove ustanovu gde se dete leci i strucnjak koji radi sa tim detetom.


Dijagnoza, tok lečenja... Sve su to poverljive informacije koje ne mogu da budu dostupne svakome.
anakcosa anakcosa 10:22 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

Mislis Palmoticeva.

Ali dete se vec leci i verovatno je moralo doneti svu dokumentaciju na uvid. I proci neku komisiju u skoli? Ne znam kako se to radi.

Sto se tice socijalne sluzbe potpuno je neefikasna, to znam pouzdano!

Ja bih volela da cujem roditelje deteta. Moze vrlo lako da se desi da su oni malo ublazili probleme koje njihovo dete ima, uz objasnjenje i uveravanja da se stvar moze drzati pod kontrolom jer vec pije lekove.

Opet pitam, sta je sa kategorizacijom?







sneza.lazarevic sneza.lazarevic 10:45 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

anakcosa


Opet pitam, sta je sa kategorizacijom?


Ne razumem pitanje. Šta bi se postiglo kategorizacijom? Kategorizacija je ukinuta, ali i dok se tako radilo, problem koji ima ovo dete nije se mogao svrstati ni u jednu "kategoriju" (a postojale su: telesni invaliditet, slepilo, slabovidost, gluvoća, nagluvost,lako, umereno, teže i teška mentalna ometenost, i višestruka ometenost u razvoju - "sa dve ili više ometenosti, autistično i sl."
kleinemutter kleinemutter 11:01 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

anakcosa
Mislis Palmoticeva.

Ali dete se vec leci i verovatno je moralo doneti svu dokumentaciju na uvid. I proci neku komisiju u skoli? Ne znam kako se to radi.

Sto se tice socijalne sluzbe potpuno je neefikasna, to znam pouzdano!

Ja bih volela da cujem roditelje deteta. Moze vrlo lako da se desi da su oni malo ublazili probleme koje njihovo dete ima, uz objasnjenje i uveravanja da se stvar moze drzati pod kontrolom jer vec pije lekove.

Opet pitam, sta je sa kategorizacijom?

Izvini, a zasto si ti zapela za kategorizaciju? Šta to može da reši kategorizacija? To što će da napoišu da dete ima smetnje u razvoju i šta onda? Ovde je već rečeno i bez njih da dete ima probleme.
Te komisije za kategorizaciju će da prerastu u interresorne komisije, a to znači da će biti za dete , a ne protiv deteta, da će moći da mu pismeno napišu da mu treba asistent u školi , iop i ostalo. To komisije za kategorizaciju do sada nisu radile. Samo bi napisale dete oštećena roba ili stručno rečeno, višestruko ometen u razvoju, lako ometen , teško ometen i sl. Ni traga od konkrete ponude za poboljšanje deteovog života....?!






natasavb natasavb 11:02 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

Opet pitam, sta je sa kategorizacijom?


Koga pitas?
Tesko da neko od blogera moze da ti odgovori na to pitanje.
Koliko ja znam za to je zaduzeno Ministarstvo prosvete koje je donelo podadkta o interresornim komisijama. Ko je dalje zaduzen za njih nisam sigurna, ali mislim da je lokalana zajednica tj. opstina.
Mozda bi bilo bolje da nekom od njih uputis to pitanje.
Ako nisu pocele da rade komisije, a na adresu ministarstva krenu da stizu pitanaj o tome, mozda ubrzaju celu stvar.
natasavb natasavb 11:09 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

predatortz
Ali moze da pozove ustanovu gde se dete leci i strucnjak koji radi sa tim detetom.


Dijagnoza, tok lečenja... Sve su to poverljive informacije koje ne mogu da budu dostupne svakome.

Neke informacije ne mogu da budu dostupne, ali mora da postoji saradnja izmedju detetovog terapeuta i skole.
p.s. Eno Snezana je napisala koji clan zakona je u pitanju, pa da ne ponavaljam.
anakcosa anakcosa 11:25 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanjeNemojte se ljutiti!

Obe znate da smo na istoj strani!

Te komisije za kategorizaciju će da prerastu u interresorne komisije, a to znači da će biti za dete , a ne protiv deteta, da će moći da mu pismeno napišu da mu treba asistent u školi , iop i ostalo.


Ovo je odlicno! Ali ove komisije jos nisu formirane, a da jesu sve bi bilo drugacije!

Interresuorna komisija povezuje zdravstvo, socijalu i obrazovanje, i prema potrebi deteta upucuje predlog o dodatnoj podrsci (personalnoj asistenciji, pedagoskom asistentu, medicinskom podrskom, prevoz od kuce do skole, idr.) lokalnoj samoupravi i kometamojos.

Tesko da neko od blogera moze da ti odgovori na to pitanje.


Moze- moze, dosta sam ja korisnih informacija dobila na blogu, i razresila svoje licne dileme, a vezano bas za ovu temu!
maca22 maca22 13:16 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

natasavb
Negde gore rekoše da se dete leči. Koji je onda osnov za zvanje socijalne službe. Ne može direktor jedne obrazovne ustanove da procenjuje da li je lečenje adekvatno. Njegova briga je ponašanje deteta u školi. I izgleda da su tu nemoćni. Ako neko poteže nož pred nastavnicima, uprkos terapiji, onda...

Ali moze da pozove ustanovu gde se dete leci i strucnjak koji radi sa tim detetom.

Moja prijateljica je nastvnik u osnovnoj skoli. Imaju jednog takvog nemoguceg koji se tako ponasa svaki dan, na svakom casu. Kada su roditelji napokon pristali da saradjuju (a sta zakon predvidja protiv kretena koji svoje dete dovedu u takvo stanje?) malog su proveli kroz sve nadlezne institucije. Dosli do Palmoticeve, gde je dobio dijagnozu i obavestenje da oni nemaju mogucnosti da se mu pruze pomoc.
I sta sad?
natasavb natasavb 13:41 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

maca22
natasavb
Negde gore rekoše da se dete leči. Koji je onda osnov za zvanje socijalne službe. Ne može direktor jedne obrazovne ustanove da procenjuje da li je lečenje adekvatno. Njegova briga je ponašanje deteta u školi. I izgleda da su tu nemoćni. Ako neko poteže nož pred nastavnicima, uprkos terapiji, onda...

Ali moze da pozove ustanovu gde se dete leci i strucnjak koji radi sa tim detetom.

Moja prijateljica je nastvnik u osnovnoj skoli. Imaju jednog takvog nemoguceg koji se tako ponasa svaki dan, na svakom casu. Kada su roditelji napokon pristali da saradjuju (a sta zakon predvidja protiv kretena koji svoje dete dovedu u takvo stanje?) malog su proveli kroz sve nadlezne institucije. Dosli do Palmoticeve, gde je dobio dijagnozu i obavestenje da oni nemaju mogucnosti da se mu pruze pomoc.
I sta sad?

Ma najbolje je da sve te kretene stavimo u neku ustanovu, zakljucamo i bacimo kljuc, a mi fini i pametni nastavimo u miru da zivimo.
bocvena bocvena 14:00 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

I sta sad?

Ok, Palmotićeva ne može. Tražimo dalje.

Kad već navodimo primere...u odeljenju moje kumice ima dečak sa ADHD-om. U roku od mesec dana je poboljšao svoje ponašanje, ali ga trojica dečaka redovno kinje. Zdravi, pravi, ali su namirisali žrtvu. Ovo nije verzija od učiteljice ili moje kume, već devojčice iz prvog razreda. Svaka medalja ima dve strane.

Nikad ne znaš u kakvo će sranje ('zvinte na rečniku) tvoje dete da upadne, pa se ne bacaš kamenjem ni na drugu decu i njihove roditelje.
maca22 maca22 14:17 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

bocvena
I sta sad?

Ok, Palmotićeva ne može. Tražimo dalje.

Zar ti u Palmoticevoj ne umeju da im kazu gde da idu dalje? No, to su cari naseg zdravstva...

No, poneta je sledeca, dok ne nadju pravu terapiju, niko nema pravo da to dete stavlja da ugrozava bezbednost druge dece. Da galami, radi ovo-ono, to moze. Da ugrozava bezbednost, to ne moze.

Nikad ne znaš u kakvo će sranje ('zvinte na rečniku) tvoje dete da upadne, pa se ne bacaš kamenjem ni na drugu decu i njihove roditelje.

Da ima nekog u razredu koji mu preti nozem? Ili da moje dete preti nozem, a mene zabole?
maca22 maca22 14:50 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

natasavb
maca22
natasavb
Ako neko poteže nož pred nastavnicima, uprkos terapiji, onda...

Ali moze da pozove ustanovu gde se dete leci i strucnjak koji radi sa tim detetom.

Moja prijateljica je nastvnik u osnovnoj skoli. Imaju jednog takvog nemoguceg koji se tako ponasa svaki dan, na svakom casu. Kada su roditelji napokon pristali da saradjuju (a sta zakon predvidja protiv kretena koji svoje dete dovedu u takvo stanje?) malog su proveli kroz sve nadlezne institucije. Dosli do Palmoticeve, gde je dobio dijagnozu i obavestenje da oni nemaju mogucnosti da se mu pruze pomoc.
I sta sad?

Ma najbolje je da sve te kretene stavimo u neku ustanovu, zakljucamo i bacimo kljuc, a mi fini i pametni nastavimo u miru da zivimo.

... jer svi mi pomalo vadimo nozeve na druge ljude, samo se sada pravimo fini.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 14:57 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

maca22

... jer svi mi pomalo vadimo nozeve na druge ljude, samo se sada pravimo fini.

A zašto ti stalno potežeš taj nož, evo izjave iz Blica šta je on radio u ovoj školi:
"Problem je počeo pre dve nedelje. Prema rečima roditelja, đaka i direktorke, dečak je pretio drugoj deci, saplitao ih, prskao parfemom, ometao nastavu, pocepao disciplinsku svesku... " http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/214116/Roditelji-prete-da-ce-ispisati-decu-iz-skole
Čula sam i izjavu predsednika Saveta roditelja juče ili prekjuče na televiziji da su oni čuli da je on u nekoj od predhodnih škola donosio nož
maca22 maca22 15:10 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

sneza.lazarevic
maca22
natasavb
maca22
natasavb
Ako neko poteže nož pred nastavnicima, uprkos terapiji, onda...

Ali moze da pozove ustanovu gde se dete leci i strucnjak koji radi sa tim detetom.

Moja prijateljica je nastvnik u osnovnoj skoli. Imaju jednog takvog nemoguceg koji se tako ponasa svaki dan, na svakom casu. Kada su roditelji napokon pristali da saradjuju (a sta zakon predvidja protiv kretena koji svoje dete dovedu u takvo stanje?) malog su proveli kroz sve nadlezne institucije. Dosli do Palmoticeve, gde je dobio dijagnozu i obavestenje da oni nemaju mogucnosti da se mu pruze pomoc.
I sta sad?

Ma najbolje je da sve te kretene stavimo u neku ustanovu, zakljucamo i bacimo kljuc, a mi fini i pametni nastavimo u miru da zivimo.

... jer svi mi pomalo vadimo nozeve na druge ljude, samo se sada pravimo fini.

A zašto ti stalno potežeš taj nož, evo izjave iz Blica...

Nene. Pogledaj celi post. Ne potezem ja tu pricu o nozu, vec OVDE SVI pise pod pretpostavkom da je mali vadio noz. SVI polaze od toga.

I uprskos tome sto se verovalo da mali poteze noz, to nije sprecilo diskutante ovdasnje da roditelje koji decu hoce da zastite OD ONIH koji potezu nozeve, okarakterisu kao sebicne, plitke, primitivne itd

pnbb pnbb 20:44 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

ADHD-om. U roku od mesec dana je poboljšao svoje ponašanje,

sigurno je vec neko primetio, ali adhd, kao sto samo ime kaze, nema veze s nasilnickim ponasanjem... to sto je taj decak mozda i nasilan i hiperaktivan, ne znaci da su sva deca s adhd nasilna ..
b92fmember b92fmember 22:24 29.10.2010

Re: Kompleksno pitanje

Postoje i ljudi specijalizovani za tu vrstu problema i ustanove, ali ocito niko iz skole ih nije pozvao da se ukljuce u resavanje ovog problema, vec su primenili neke druge metode, kao sto je strajk i bojkotovanje deteta.

Mozda gresim ali mi se cini da su ove metode primenili roditelji druge dece jer skolsko osoblje nije htelo da se pozabavi ovim problemom.

Ako skola nece da se ukljuci u resavanje problema, zasto onda roditelji to mirno da gledaju i ako je bezbednost druge dece bila zaista ugrozena, da cekaju da se desi tragedija pa da se tek onda reaguje.

Protest roditelja je opravdan, mozda su njihovi zahtevi pogresni, ali skola ima problem koji nije u stanju ili ne zeli da resi.
yugaya yugaya 10:36 29.10.2010

tudja deca

Ono sto meni smrdi u celoj situaciji jeste cinjenica da je do ovog 'opravdanog' protesta roditelja doslo nakon samo DESET dana - incidentne situacije koje se spominju nisu dovoljne da opravdaju ovakvu reakciju .

Predrasude i nebriga za neku drugu, tudju decu, upakovana u brigu za svoje dete.

To koliko ljudi mogu da budu bezobzirni u slicnim situacijama evo gledam vec petu godinu - u razredu najstarije cerke imamo devojcicu slicne price. Nakon cetiri godine maltretiranja kod uciteljice koja nije htela da pomogne, ona je stigla u peti razred i sada je za dva meseca nagurala ukor direktora i postala 'ogroman' problem.

Da, ona na najmanju provokaciju ostale dece bije.

Da, ona precesto i dobru nameru tumaci pogresno kao provokaciju i bije.

Da, ona ne radi domaci i svadja se na casu i preti da ce da bije nastavnike.

Volela bih kada bi svako ko ima sa njom problem pre nego sto zausti izvrteo u glavi barem deo od ovoga:

-prve cetiri godine skole je provela u djackom domu jer je tako majci bilo jeftinije
-od septembra su deca kod majke, i njen brat je vec nekoliko puta vodjen u bolnicu i centar za socijalni rad jer ga je prebio mamin prijatelj
-u kuci vec mesecima nemaju struje ni vode
-dete od deset godina nikada nije bilo u igraonici, trznom centru niti videlo pokretne stepenice


Bila nam je u gostima ceo vikend pre mesec dana, i ona se bori manipulacijom, agresijom -onako kako je naucila - da sakrije i nadoknadi nedostatak ljubavi.

Svi u skoli me zaustavljali u ponedeljak i pitali 'jao kako ste izdrzali tri dana sa njom'.

Nije se desio nijedan 'problem'.

Cak smo i sve domace uradili. I naucili dve pesmice.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana