Društvo| Ljudska prava| Religija| Sex| Život

Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

alexlambros RSS / 17.10.2010. u 16:22

AleXandar Lambros

Oduzmi seks ljudima. Načini ga zabranjenim, ograniči ga na ritualno parenje. Nateraj ga da se preobrazi u potisnuti sadizam. Potom daj ljudima žrtvenog jarca da ga mrze. Pusti ih da povremeno ubiju jarca radi samoočišćujućeg oslobađanja. Mehanizam je star vekovima. Tirani su ga koristili vekovima pre no što je reč "psihologija" uopšte bila izmišljena. I, deluje. 

Gospodine Radoviću,

Započinjem ovo obraćanje Vama bez onog konvecionalnog „poštovani" kojim se obraćamo neznancima iz obzira učtivosti i uljudnosti, iz dva razloga - najpre, na osnovu Vaših javnih nastupa i delovanja stekao sam predstavu o Vama na osnovu koje sa sigurnošću znam da mi je potpuno neprihvatljivo da Vam izrazim bilo kakvu vrstu poštovanja ma i u najkonvencionalnijoj mogućoj formi. Drugo, običaj da se ljudima koji puste bradu, ogrnu se u mantije i na glave stave živopisne šešire i propovedaju sumanute priče, po automatizmu ukazuje (straho)poštovanje, držim za nedostatak obrazovanja i mentalnu nezrelost. Budući sam se kao ličnost formirao u tradicijama sekularnog humanizma ne nalazim za shodno da se u ovim stvarima pretvaram ma i iz razloga društvenih konvencija.

Takođe, ne gajim nikakvih iluzija glede odjeka ovog mog obraćanja u Vašem umu i srcu i pitanje zbog čega Vam se, onda, ipak obraćam, bilo bi savršeno na mestu. Jasno mi je kao dan da ste vi čovek koji pati od poremećaja koji se u nauci naziva teomanija, te da je sa osobama koje pate od ovog neveselog sindroma pokušaj bilo kakve argumentovane rasprave savršeno besmislen. Neko je lepo rekao da kad bi se sa vernicima mogla voditi argumentovana rasprava onda ne bi ni bilo vernika. Mislim da ste jedan opasan čovek sa sumanutim idejama i stavovima od kojih se većina može okarakterisati kao fašistički a, na nesreću, u položaju ste ne samo da ih neometano, već i svesrdno medijski potpomognuti, širite. Moje nade, dakle, kreću se u pravcu toga da bi neko trezveniji iz Vašeg okruženja, mogao da se zamisli i pokuša da preduzme nešto makar i iz bojazni da biste mogli naneti štetu interesima organizaciji kojoj pripadate. Osim toga, moj lični osećaj je, a u svetlu nedavnih događaja u zemlji, da su stvari otišle dotle da je komformističko ćutanje u tradicijama popuštanja pametnijeg, više nedopustivo. Mora se progovoriti. I to otvoreno i bez uvijanja. Nadam se, takođe, da u tome moj postupak neće ostati usamljen.

Gospodine Radoviću, proteklih nedelja javnost je nebrojeno puta bila u prilici da Vas čuje kako se sa žarom starozavetnih proroka pozivate na priču o Sodomi i Gomori i zlosutno predskazujete skoro obrušavanje božijeg gneva i ognja na srpsku prestonicu, s sve to povodom najavljene šetnje jedne grupe građana njenim ulicama. Vi savršeno dobro znate da je publika kojoj se obraćate mahom neobrazovana i priprosta i, što je posebno fascinantno, budući je reč o vernicima, potpuno neobaveštena o tome šta sve u knjizi po kojoj bi Vi, a i oni, da uređujete jednu sekularnu evropsku državu 21. veka, piše. „Blago siromašnima duhom" je, u tom smislu, postulat koji svoje puno opravdanje dobija u bezočnom, i usuđujem se reći, zločinački sračunatom manipulisanju neukom masom. Dozvolite da se na trenutak osvrnem na priču o Sodomi i Gomori, toliko dragoj Vašem srcu koje se na jedan bezmalo adolescentski način uzbuđuje ovom vrstom horor pričica.

Priča kaže, a Vi ispravite ako grešim, da je bog, kada je odlučio da Sodomu i Gomoru uništi zbog iskvarenosti njenih stanovnika, rešio da poštedi Lota i njegovu porodicu zbog njegove pravednosti. Stoga u Sodomu posla dva anđela muškog pola da upozori Lota da napusti grad pre nego se na njega obruši paklena vatra. Lot je anđele dočekao gostoljubivo ali se pred njegovim vratima ubrzo okupiše muški stanovnici grada zahtevajući od njega da im preda goste kako bi nad njima izvršili, nije teško pretpostaviti, sodomiju. Lot odbija. Častan postupak, nema spora. Međutim, suočen sa upornom i raspaljenom masom on im se obraća sledećim rečima - „Nemojte, braćo, činiti zla. Evo imam dvije kćeri, koje još ne poznaše čoveka; njih ću vam izvesti, pa činite s njima što vam je volja; samo ne dirajte u one ljude jer su zato ušli pod moj krov" (Knjiga postanja 19: 7 - 8).

Izraz „ne poznaše čoveka" je eufemizam za „nevine su". Dakle, Lot svoje nevine kćeri nudi na silovanje rulji. Ja sam, gospodine Radoviću, siguran da Vi u petnaestovekovnoj tradiciji crkve imate već neko simbolično i alegorično tumačenje ovog postupka, ali je on za moj racionalan um jednostavno jeziv. On govori o položaju žena u jednoj kulturi definisanoj religijom a koji je i Vašu crkvu, bezmalo dve hiljade godina kasnije naveо da u svom „Priručniku za pravoslavne devojčice" stavi ovakve stvari - „Svrha postojanja pravoslavne devojčice je udovoljavanje i dobročinjenje ocu i bratu do trenutka dok se ne uda" ili „Kada devojčice dobiju prvu menstruaciju, treba da ćute i da nikome ne govore o tome, jer ih krvarenjem Bog kažnjava što su žene."

No, da se navratim na priču o Sodomi i Gomori. Lot sa porodicom beži iz grada. Spašavaju se svi sem njegove žene koja se osvrnula da baci pogled na Sodomu u plamenu zbog čega biva kažnjena pretvaranjem u stub soli. Lot se s ćerkama sklanja u jednu planinsku pećinu gde ga one opijaju i u dve noći obe spavaju sa njim (i pri tom ostaju trudne).

Gospodine Radoviću, Vama je ova priča model nekakve moralnosti? Vi ste vrlo svesno izvukli deo koji će Vam poslužiti za zastrašivanje masa, a prećutali onaj koji bi kod mislećeg sveta mogao da pokrene neka sasvim logična pitanja. Biblija, koja je Vama i Vašim sledbenicima referentna za život čoveka 21. veka, prepuna je ovakvih besmislenosti i grozota iz kojih teolozi poput Vas po sopstvenom nahođenju izvlače delove koji će poslužiti svrsi i nečasnim ciljevima.

Ako su biblijske priče, poput ove, izvor moralnosti, a iz njih birate „manje problematične" delove a odbacujete one za koje znate da bi mogli biti neprihvatljivi čak i Vašoj neukoj pastvi, to samo znači da ljudi, verujući ili ne, imaju nezavisan kriterijum za procenu moralnosti koji nema nikakve veze s religioznim spisima. Takođe, ako se za bilo koji deo tih, takozvanih svetih spisa, ispostavi da su neistiniti i da bi crkva po njihovim pojedinim delovima morala da menja stav (zdravo za gotovo uzimam pretpostavku da znate da se Zemlja okreće oko Sunca a ne obrnuto, te da nije nastala za šest dana), onda čitava priča o Bibliji kao reči božijoj jednostavno pada u vodu. Odustajanje od doslovnog tumačenja Biblije istovremeno bi značilo i krah hrišćanstva, jer je temelj hrišćanstva Biblija - prosto, ona se ne moze reformisati. Ako biblijska tvrđenja ne shvatate doslovno, onda niste hrišćanin. Kada odstupite od makar jedne jedine rečenice u Starom zavetu, možete monoteisticke religije proglasiti mrtvima.

Kako ne očekujem da analitičan pristup toj zbirci mitoloških pričica iz kojih ovih dana s Mojsijevim gnevom vadite citate, utiče na promenu bilo čijeg stava iz gorepomenutog razloga, neću se dalje upuštati u to. Ali, dozvolite mi da se osvrnem na mefistofelsku perfidnost s kojom ovih dana u svojoj crnoj mantiji i sa episkopskom palicom apokaliptički jezdite srpskim nebom.

Biznis kojim se bavite, gospodine Radoviću, najstariji je biznis na svetu. Kao i svaki start-up, hrišćanstvo je uspelo zahvaljujuci sinergiji dve fenomalne ideje (i, naravno, upornosti osnivača.) Prva ideja je institucijalizovanje krivice, tj. greha. Pre hrišćanstva krivica se takoreći amaterski koristila u organizovanoj propagandi. Utemeljivači hrišćanstva su shvatili pun značaj i moć eksploatacije krivice, i ugradili krivicu kao osnovnu arhitekturu u svoj statut ili manifesto ili biznis plan ako hoćete. Svi su od početka krivi, i treba da božijem predstavništvu - crkvi - dokažu suprotno, a proces dokazivanja je osnovni izvor prihoda.

Druga fenomenalna ideja je eksploatacija seksualnog nagona - jednog od najjačih koga vrsta poseduje - i ugradnja istog u gore navedeni mehanizam krivice. Imaš seksualni život - kriv si. Ova sinergija se pokazala brilijantnim potezom i omogućila je biznisu uspešno poslovanje od skoro dva milenijuma.

Ili, rečima Hajlana Roberta (iz njegove knjige „Buduća istorija") - „Oduzmi seks ljudima. Načini ga zabranjenim, ograniči ga na ritualno parenje. Nateraj ga da se preobrazi u potisnuti sadizam. Potom daj ljudima žrtvenog jarca da ga mrze. Pusti ih da povremeno ubiju jarca radi samoočišćujućeg oslobađanja. Mehanizam je star vekovima. Tirani su ga koristili vekovima pre no što je reč "psihologija" uopšte bila izmišljena. I, deluje."

Stvar je do te mere jednostavna. A kako bi što manje sveta shvatilo o čemu se zapravo radi, agresivno ste se izlaktali u škole, kako bi, po jezuitskom receptu, osigurali indoktrinaciju dečijih umova na vreme.

Gospodine Radoviću, gejevi su poslednji žrtveni jarac neophodan za funkcionisanje Vašeg biznisa. U Starom zavetu osuđuje se na stotine stvari kao što je nagost (bog će se šokirati!), seksualni odnos u toku sedam dana trajanja menstrualnog ciklusa (kažnjivo smrću), dodirivanje menstrualne krvi (od toga postajete nečisti), mlade koje nisu nevine (kamenovanje na smrt), preljuba (kamenovanje na smrt), šišanje kose, jedenje školjki itd ... Svi ovi "zakoni" danas se ignorišu. Suprotno tome poligamija se ne osuđuje. U to vreme bila je uobičajena pojava. Danas je pak, nezakonita. Pavle (čuveni mizogonist) preporučuje da se uopšte ne ženite!

Stari zavet smatra da su žene jednostavno deo privatne imovine kojom se trguje u društvu kojem dominiraju muškarci. Stari zavet odobrava ropstvo, uključujući i žensko seksualno ropstvo. Smatra da je Zemlja ravna, da se nalazi u središtu univerzuma i da Sunce kruži oko nje. Nekoliko njenih pisaca ohrabruje vernike da ubijaju nevernike. Sve ove strašne stvari danas su jednostavno prenebegnute. Kako onda to da homosekualnost nije izmakla ovim prevaziđenim "zakonima"?

Evo kako. Hrišćani su proširili laž da su izmislili moralnost, etiku, dobrotu, dobročinstvo itd. i prodaju se za "Hristove vojnike koji se bore protiv greha". Moderno društvo odlučilo je da su stari gresi jednostavno deo ljudske prirode i odbacuje da se zbog toga stidi. Samo jedna grupa, homoseksualci, koja čini značajan procenat populacije, nije uspela da zbaci teret ludila Starog zaveta. Kako bi pokazali da svet spašavaju od zla, hrišćani su se uhvatili svog poslednjeg žrtvenog jarca - homoseksualaca - i osuđuju ih, uznemiravaju, ponižavaju i podstiču mržnju prema njima kako bi dokazali da vrše "božju volju". To je bolesno i okrutno.

Danas bi Vas bez problema ismejali kada biste, primera radi, opemenuli gospođu Aleksandru Janković, jednog od najvatrenijih apologeta Vaših ideja u srpskom medijskom prostoru, da glavu pokrije maramom, ne farba kosu, produži suknju, ne prekrštava noge i ne šminka se. Međutim, još uvek bez problema deo stanovnika ove zemlje možete nazivati „smradom sodomskim". Jedini smrad koji se širi ulicama napaćene srpske prestonice, zapravo je smrad dima lomače koju potpaljujete svojom mržnjom. Izgleda niste baš toliko gadljivi na zapadne vrednosti - Vaša pojava bi, nekoliko vekova ranije, bila srdačno prihvaćena od strane Vaših zapadnih kolega. Sami ste se lepo zapitali - zbog čega demonstracija slobode, kakva je 10. oktobra pokušana na prestoničkim ulicama, u islamskim zemljama nije moguća? U Iranu ljude protiv kojih ovih dana tako vatreno besedite, šalju na vešala, šta im rade talibani i u Saudijskoj Arabiji, ne usuđujem se ni da zamislim. Vi, pak, ove žalosne teokratije vidite kao uzorite za Srbiju. U toj pravoslavnoj džamahiriji, u kakvu biste Srbiju u svojim suludim fantazmima želeli da pretvorite, sebe zasigurno vidite kao pravoslavnog ajatolaha. Siguran sam da nisam prvi koji će Vam reći da je fizička sličnost zapanjujuća.

U više navrata ste učesnike i organizatore Povorke ponosa nazvali i promoterima kulture smrti. Moram da priznam da je to jedna od najbizarnijih stvari koje sam imao prilike u životu da čujem, budući je redovan deo Vaših rituala celivanje delova tela mrtvih ljudi a temelj dogme tvrdnja da je ovaj zemaljski, prolazni život, zapravo samo priprema za onaj večni, posle smrti. Gašenje života, čula, radosti, erosa i slavljenje mazohizma i morbidna opsednutost umiranjem temelj je Vašeg biznisa. Gospodine Radoviću, dozvolite da ima ljudi koji bi u skladu sa svojim deiluzionim poimanjem sveta i stvarnosti želeli da se malo provesele za svojih zemaljskih dana. Ono što sam ja video onog dana na ulicama Beograda, bila je grupica ljudi naoružana bedževima i zastavama veselih boja s jedne, i horde kapuljaša sa kamenicama i metalnim šipkama koja razulareno ruši i pali, sa druge strane. Da me je kao neupućenog posmatrača neko upitao da identifikujem koja je od ove dve strane promoter kulture smrti, šta mislite kakav bi moj odgovor bio?

Nijedna ljubav nije jalova, gospodine Radoviću. Ni između psa i čoveka a kamoli između dva ljudska bića. U njenoj prirodi je da oplemenjuje, širi dobrotu i lepotu. A što se tiče onog citata o „drvetu koje ploda ne rađa, te se seče i u oganj baca", a od koga me svaki put strese jeza, nije li vrhunski cinizam da to kažete Vi, kao predstavnik organizacije koja je vekove provela po ćelijama ne radeći ništa uz tajno upražnjavanje grehova koje je javno osuđivala? Vi od jalovosti živite, i to više nego udobno, al Vam to ne smeta da za druge potpaljujete plamen.

Bilo bi dobro da se Vaše licemerstvo završava na ovome. Ali, ovo je tek vrh ledenog brega, i to je ono što mi smeta više nego išta. Želite da budete moralni sudija u ime čitavog društva a ogrezli ste u hipokriziju do mere u kojoj je više i ne razaznajete.

Najpre ste licemerno pozvali na nenasilje a onda nasilnike branili argumentom da su bili izazvani da nasilje vrše (od strane nenasilnih šetača?!). To je argument ove jačine - žena koju su silovali zapravo je tražila da je siluju (inače bi nosila suknju do čukljeva). Sasvim odgovara Vašem mentalnom sklopu. Niste se lično latili kamenice, ali ste onima koje su onog dana letele kao kiša meteora, dali zamah svojim govorima punim mržnje i netrpeljivosti. Jeste li Vi to bez greha gospodine Radoviću, kad se tako olako za kamen laćate, metaforički da se izrazim?

Sem što se laćate kamena a niste bez greha, vidite i truna u oku brata svojega a debla u svom ne. Nemojte mi reći da posete mišićavih stripera dvoru vladike zvorničko-tuzlanskog nemaju nikakve veze sa sodomijskim grehom? Jer, ako dolaze po duhovnu okrepu, vrlo su čudno obučeni, a ne vidim što bi se slikali kraj vitrina s vladikinim nakitom? Očekivao bi čovek da vidi vladiku bez jednog oka jer ga prizor mišičavog stripera na njegovoj sofi zacelo morao sablazniti a Isus vrlo jasno kaže šta u tom slučaju valja uraditi da se ne izgubi carstvo nebesko (Matej 5:27-30). Temeljno prećutkivanog Pahomija postalo je deplasirano i pominjati.

Dalje, ne samo da ne rasprodajete svoju imovinu i delite je siromašnima onako kako vam to Isus izričito kaže (Matej 6:19, 6:24, 13:24, 19: 21-23; Luka 12:33, 14:33) već se najbolji vozni park u zemlji može videti ispred Patrijaršije u danima zasedanja Sinoda, a SPC i njeni popovi postaju sinonim za grabež i nezajažljivost.

A i u tradicijama crkve strogo vodite računa na koga ćete se obrušiti. Tako da Vašoj kritici redovno izmiču srpski monopolisti za koje nije teško zaključiti koliki im je udeo u širenju bele kuge, kao i krimogene strukture u mitropoliji na čijem ste čelu. Standard i cene te Evrope koja Vam je toliko gadna, nedostižan je san za većinu Vaših vernika. Ali, kad je Konstantin Veliki, čovek koji je Vašu religiju legalizovao, mogao da ubije sina i ženu i bude proglašen za svetitelja, računam da je malo kritike usmerene na račun centara moći previše za očekivati.

Gospodine Radoviću,

Znam dela Vaša, i gde živite, gde je presto sotonin ...(Otkrovenje Jovanovo 2:13)


 Александар Радосављевић - Ламброс

Atačmenti



Komentari (167)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hazar hazar 20:31 18.10.2010

Re: ...

Složiću se sa blue_song uz dodatak još jedne sitnice koju Lambros previđa. Hrist je doneo nove moralne zakone i pozivanje na nešto što je opisano u starozavetnim pričama nije adekvatno za definisanje hrišćanskog poimanja morala.
cult cult 07:52 18.10.2010

Au

kakva Facebook penetracija ovog teksta!
741 fb preporuka kad sam počeo da čitam, 760 kad sam završio.

Odličan tekst.
Preporuka.
jacHa. jacHa. 08:06 18.10.2010

sjajan tekst

kao i uvek
bob21201 bob21201 09:44 18.10.2010

Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

Mogu da prihvatim vase komentare za pojedinca, pripadnika SPC.
Medjutim, ako govorite o hriscanstvu na način na koji vi to radite/citiram:

Hrišćani su proširili laž da su izmislili moralnost, etiku, dobrotu, dobročinstvo itd. i prodaju se za "Hristove vojnike koji se bore protiv greha".


Biblija, koja je Vama i Vašim sledbenicima referentna za život čoveka 21. veka, prepuna je ovakvih besmislenosti i grozota


i sl. onda to predstavlja uvredu za mene kao vernika i sve ostale vernike.

Molio bih ADMINISTRATORE DA UKLONE OVAJ GOVOR MRŽNJE SA BLOGA, ILI DA SE IZBACE UVREDLJIVI DELOVI GORE NAVEDENI I SLIČNI, KOJIH JE TEKST PUN.

HVALA
cult cult 09:53 18.10.2010

Re: Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

Molio bih ADMINISTRATORE DA UKLONE OVAJ GOVOR MRŽNJE SA BLOGA, ILI DA SE IZBACE UVREDLJIVI DELOVI GORE NAVEDENI I SLIČNI, KOJIH JE TEKST PUN.

HVALA


u protivnom...?
la-maga la-maga 10:06 18.10.2010

Ne razumem.

Amfilohijev stav, od koga SPC nikako da se ogradi, je prepun uvreda prema manje-više svakome ko nije izašao na ulicu da se pobije sa policijom 10. oktobra. Na to se ne žalite? I šta je tačno sporno u ovim rečenicama? Da hrišćani nisu izmislili ideju o moralu? Da neko ko nije vernik smatra da su biblijske priče surove i/ili besmislene?
Dawngreeter Dawngreeter 11:11 18.10.2010

Re: Ne razumem.

bogobornost


Bible Fight!
jacHa. jacHa. 11:27 18.10.2010

Re: Ne razumem.


Bible Fight!

AHAHAHA!
pogazi me satana ko mače muškatle
gde samo ovo iskopa, svaka čast!
bob21201 bob21201 12:11 18.10.2010

Re: Ne razumem.

la-maga
Amfilohijev stav, od koga SPC nikako da se ogradi, je prepun uvreda prema manje-više svakome ko nije izašao na ulicu da se pobije sa policijom 10. oktobra. Na to se ne žalite? I šta je tačno sporno u ovim rečenicama? Da hrišćani nisu izmislili ideju o moralu? Da neko ko nije vernik smatra da su biblijske priče surove i/ili besmislene?


sve na svom mestu i u svoje vreme...ovde se zalimo na govor mrznje
ElectricDreams ElectricDreams 13:21 18.10.2010

Re: Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

bob21201
Molio bih ADMINISTRATORE DA UKLONE OVAJ GOVOR MRŽNJE SA BLOGA, ILI DA SE IZBACE UVREDLJIVI DELOVI GORE NAVEDENI I SLIČNI, KOJIH JE TEKST PUN.
HVALA


Šta se dereš?
dolybell92 dolybell92 14:40 18.10.2010

Re: Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

bob21201
Mogu da prihvatim vase komentare za pojedinca, pripadnika SPC.
Medjutim, ako govorite o hriscanstvu na način na koji vi to radite/citiram:

Hrišćani su proširili laž da su izmislili moralnost, etiku, dobrotu, dobročinstvo itd. i prodaju se za "Hristove vojnike koji se bore protiv greha".


Biblija, koja je Vama i Vašim sledbenicima referentna za život čoveka 21. veka, prepuna je ovakvih besmislenosti i grozota


i sl. onda to predstavlja uvredu za mene kao vernika i sve ostale vernike.


HVALA


Ako ste stvarno vernik onda se ne možete osetiti uvređenim,
jer se zbog navedenog, koje je istinito ne možete vređati.
Jedina je predpostavka da o tome niste dovoljno upoznati,
te ste vernik s predrasudama.
bob21201 bob21201 10:27 19.10.2010

Re: Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

cult
protivnom...?


Šta u protivnom?? Ja sam prosto zamolio nešto bez posledica...
Nemam nameru da vršim represiju...sam čin nečinjenja radi posao bolji od bilo kakve presije...ovakve reči ostaju na blogu i umanjuju njegovu vrednost..
Artur Dent Artur Dent 15:19 19.10.2010

Re: Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

bob21201
Mogu da prihvatim vase komentare za pojedinca, pripadnika SPC.
Medjutim, ako govorite o hriscanstvu na način na koji vi to radite/citiram:

Hrišćani su proširili laž da su izmislili moralnost, etiku, dobrotu, dobročinstvo itd. i prodaju se za "Hristove vojnike koji se bore protiv greha".


Biblija, koja je Vama i Vašim sledbenicima referentna za život čoveka 21. veka, prepuna je ovakvih besmislenosti i grozota


i sl. onda to predstavlja uvredu za mene kao vernika i sve ostale vernike.

Molio bih ADMINISTRATORE DA UKLONE OVAJ GOVOR MRŽNJE SA BLOGA, ILI DA SE IZBACE UVREDLJIVI DELOVI GORE NAVEDENI I SLIČNI, KOJIH JE TEKST PUN.

HVALA

Tja, za mene kao politeistu je svako pominjanje religijskih ucenja koja negiraju politeizam uvreda na religijskoj osnovi, pa nigde ne trazim da se zabrani Biblija. Suck it up, monotheist.
Hansel Hansel 10:15 18.10.2010

Neka pitanja, možda...

Uprkos mogućnosti da ovaj post (nehotično) bude (viđen kao) delimična odbrana Amfilohija (ni na kraj mi pameti) i religijskih ideja koje su (kao i sve druge) nezaštićene od zloupotreba, naročito onih koji sebe predstavljaju kao apsolutni imaoci tapija na njih, moram ipak da pitam sledeće:

Ako je jedna od osnovnih teza teksta da se nasilje generiše uskraćivanjem seksa, iz nje bi sledile dve stvari: prva – da je huliganima uskraćen seks (što odmah otvara pitanje ko im ga je uskratio – Amfilohije, Crkva?) i, druga – da bi nasilni trebalo da budu paraderi, jer im, Amfilohije ometa seksualni život (a ovde se otvara pitanje ko je u tom slučaju žrtveni jarac paraderske populacije, ko voli i misli da odgovora istini neka umesto „paraderski“ stavi „homoseksualni“). Ako je ovaj reductio ad absurdum pravilno izveden, onda teza ne valja, ili zahteva modifikaciju (pod pretpostavkom da tekst teži istini a ne da bude pamflet).

Da ne govorimo o minornim šansama da huligani (oni koji su izvodili „javne radove“) slušaju Crkvu – one sa šansama da su paraderi slušaju Crkvu stoje verovatno u proporciji 1:1 (baš kao i verovatnoće da i jedni i drugi slušaju, svako svoje, ideologe). I jedni i drugi Crkvu / predstavnike Crkve slušaju (u smislu: „čuju“) samo u količini i kvalitetu koji im odgovara – dakle, skroz sinkretički, što u slučaju huligana pokazuje, a i prilično dokazuje heterogenost njihovih povoda za divljanje.

To što je Crkva sama u svojim nastupima nekoherentna, što izjave i ponašanja njenih (samo)istaknutih predstavnika prelaze granicu dobrog ukusa pa i sopstvenog zvaničnog učenja, problem je koji sa samim hrišćanstvom nema veze (a u tom je valjda i suština).

Da ne davim dalje, možda samo da pitam i kako autor shvata odnos Starog i Novog zaveta (izgleda da tu temu iz svog ugla nisu apsolvirali ni oni poput Amfilohija); u vezi s tim – ima li štogod u hrišćanstvu što valja? Hvala unapred ako bude odgovora, jer jedino ako razjasnimo osnovne stavove možemo (ako želimo) dalje da pričamo... No, vidim da do sada diskusije nije bilo...
maca22 maca22 11:01 18.10.2010

Neverovatno

Kako traze kriticaru da on razdvaja zito od kukolja u crkvi.
Ali crkvi samoj ne pada na pamet da se ogradi od popa koji seje mrznju i perverziju.
Hansel Hansel 15:01 18.10.2010

Re: Neverovatno

maca22
Kako traze kriticaru da on razdvaja zito od kukolja u crkvi.Ali crkvi samoj ne pada na pamet da se ogradi od popa koji seje mrznju i perverziju.

A zar kritičar već to nije uradio, ili bar započeo?

A i neverovatno kako se izbegava direktan i otvoren razgovor, kao i direktno imenovanje kritičara kritičara...!
jucaibin jucaibin 11:28 18.10.2010

pogodak u crno

zaista fantastican text. svaka cast lambros i hvala ti sto si ovo napisao u ime mnogih od nas. ja potpisujem sve navedeno i takodje javno izrazavam gadjenje nad ovakvim "stvorom" zvanim amfilohije!

nije mi jasno sto nije moguce dati preporuku. da nije necastivi umesao svoje prste u tehniku?
maca22 maca22 11:33 18.10.2010

Re: pogodak u crno

Ulogujte se na Fejsbuk i otvorice vam se dugmence za preporuke. (novi fazoni na webu, niko nije odusevljen)
Do sada ima 1000 preporuka.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:36 18.10.2010

Re: pogodak u crno

maca22
Ulogujte se na Fejsbuk i otvorice vam se dugmence za preporuke. (novi fazoni na webu, niko nije odusevljen)
Do sada ima 1000 preporuka.

ja sam ulogovana, mada se služim jedva, ne umem, i ne znam gde je to dugmence?
ovde, na FB il gde?
maca22 maca22 11:39 18.10.2010

Re: pogodak u crno

Ovde, gore, ispod naslova:
ide komentari, posaljite komentar, citanost, pa slovce F i pise preporuci.
Nasla?
angie01 angie01 12:03 18.10.2010

Re: pogodak u crno

Exitus Letalis Exitus Letalis 15:01 18.10.2010

Re: pogodak u crno

Nasla?

našla, fala.
scout033 scout033 12:28 18.10.2010

Mungosi...

Ne slazem se sa idejom i delima u kojima se religiska i seksualna naklonost pojedinca ili grupe iznosi van kuce, ili postelje.

Ali, ako vas javno napadaju, javno se branite. Podrzavam ravnopravnost.
I evo razmiljam, oni su taj dan vas kamenicama, vi njih danas recima. Po ucenju iz Biblije, "ko tebe kamenom ti njega hlebom", ko ovde dodje veci vernik? Vi ili on?
Hansel Hansel 16:40 18.10.2010

Re: Mungosi...

scout033
I evo razmiljam, oni su taj dan vas kamenicama, vi njih danas recima. Po ucenju iz Biblije, "ko tebe kamenom ti njega hlebom", ko ovde dodje veci vernik? Vi ili on?

Čekaj, a "on" (tj. ti što su gađali kamenicama) su vernici?
maca22 maca22 16:46 18.10.2010

Re: Mungosi...

Hansel
scout033
I evo razmiljam, oni su taj dan vas kamenicama, vi njih danas recima. Po ucenju iz Biblije, "ko tebe kamenom ti njega hlebom", ko ovde dodje veci vernik? Vi ili on?

Čekaj, a "on" (tj. ti što su gađali kamenicama) su vernici?

Da, svi tako glasno kazu za sebe. Ko si ti da im to sporis? :)
Hansel Hansel 20:41 18.10.2010

Re: Mungosi...

Svi? Iko? Ja jesam "prespavao" ta događanja, al' 'ajde da se neki i izdaju za vernike među organizatorima (mogu misliti koji), ali među "izvođačima"... Najbolje da potražimo definiciju vernika... neku objektivnu... samo, od koga?
scout033 scout033 04:25 20.10.2010

Re: Mungosi...

dal' su vernici il' mungosi, ili nevernici, ne znam. To oni znaju.
Ja sam mojim komentarom/pitanjem, trazio od autora teksta da se izjasni to da ako je ovaj mungos od popa, nevernik, jel' autor vernik?

mislim ako to tako ide...
ili jesi ili nisi Lav?
Dawngreeter Dawngreeter 13:36 18.10.2010

Karleusa, opet

Vucko mi spomenuo da je Karleusa i u ovom pogledu iznenadila - http://www.kurir-info.rs/kolumna/bajka-o-zemlji-pandoriji-55173.php

Da li znate srpsku definiciju reči ATEISTA? To je osoba koja vozi bolja kola od popa.


Ne volim je. Mislim da je jedan od glavnih aktera u kulturnom sunovratu devedesetih. Mislim da ocigledno ima zarku zelju te zadnju nameru da bude moderni gay icon pop star. Ali me i povrh toga pozitivno iznenadjuje. Samo kad bi jos prestala da skici u mikrofon.
jacHa. jacHa. 14:01 18.10.2010

Re: Karleusa, opet

ja sam za teoriju zavere. ne piše ona, a i taj ko piše - kakva crna pozitiva?
Bili Piton Bili Piton 16:38 18.10.2010

Re: Karleusa, opet

Dawngreeter


Ne volim je. Mislim da je jedan od glavnih aktera u kulturnom sunovratu devedesetih. Mislim da ocigledno ima zarku zelju te zadnju nameru da bude moderni gay icon pop star. Ali me i povrh toga pozitivno iznenadjuje. Samo kad bi jos prestala da skici u mikrofon.


Ja sam se već izjasnio po tom pitanju. Nek skiči slobodno i dalje, sve joj grehe praštam, iskupila se, svaka joj čast na moodima.
cult cult 17:53 18.10.2010

Re: Karleusa, opet

Dawngreeter


off the topic.
jos uvek cekam obecani ozbiljni post o serijama, iako je obecanje palo u februaru : )


on the topic

Dawngreeter Dawngreeter 09:25 19.10.2010

Re: Karleusa, opet

cult
jos uvek cekam obecani ozbiljni post o serijama, iako je obecanje palo u februaru : )


Eh...

Bice. Mozda. B92 blog trenutno je nesto u cemu ponovo zelim da ucestvujem, ali pre par meseci nije bas tako bilo. U svakom slucaju, hvala na interesovanju.
cult cult 13:43 18.10.2010

jbt

2K preporuka. Ovo je rekord.
Plus...u 88 komentara kod Lambrosa niko nije upotrebio sintagmu "militantni ateisti!
Čestitam.
treceoko treceoko 13:48 18.10.2010

Re: jbt

2K preporuka. Ovo je rekord.

2K?
Malo pre je pisalo 1 tisuca.
maca22 maca22 16:49 18.10.2010

Re: jbt

cult
2K preporuka. Ovo je rekord.


cult
Plus...u 88 komentara kod Lambrosa niko nije upotrebio sintagmu "militantni ateisti!
Čestitam.

maca22 maca22 21:22 18.10.2010

Re: jbt

3K ?
Vladimir B. Vladimir B. 15:33 18.10.2010

Čestitke

Čestitam Aleksandre, ovo je izvandredan tekst.

Moja puna podrška.

mr Vladimir Bošković
pticarka pticarka 16:34 18.10.2010

Cestitam

Odlican tekst!
Hvala.
yngwie92 yngwie92 19:15 18.10.2010

Otvoreno i bez uvijanja

Alexlambros...Mora se progovoriti. I to otvoreno i bez uvijanja.


Milo mi je, i jos ovaj broj preporuka preko "FB", nek se cita, vrijedi citanja.
Preporuka !
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 22:38 18.10.2010

Prosto. Ili isto to samo...

Pročitao sve, što veoma pažljivo, što dijagonalno i evo ja sam jedan od onih koji ni pored najbolje volje ne razume šta se ustvari zamera autoru teksta

Za razliku od Alexambrosa meni je zapalo da jedan deo života proživim i u onome što se zvalo socijalizam. I mogu vam reći da sa dotičnim ne bih ni imao neki naročiti problem da me on svaki bogovetni dan nije sačekivao na svakom ćošku, vukao za rukav i ubedjivao me da je za mene najbolje da me on odvede u neko bolje sutra. Imate ljudi svoje sale SSRNJ, imate svoje Škole mladih samoupravljača, konferenciske sale, skupljajte se tamo i idite u svoju bolju budućnost, idite gde god hoćete ali aman, oladite malo i zaobidjite one koji bi u svoju budućnost onako kako im je ćejf. Ako budem hteo da me bilo ko vodi i sprovodi otići ću u njegove prostorije i pustiću da me voda a dotle sjašite malo.

I hajd, šta je čudno kad jednom mladom čoveku bude pun stojko da ga neko na svakom ćošku svakog bogovetnog dana vuče za rukav da bi ga odveo tamo gde žubore potočići a on da na cvetnoj livadi u senci palmi sluša klepetanje andjeoskih krila uz svirku harfi? Ako i kada mu se bude htelo naći će stručnjake za to na njihovom radnom mestu. Na svim ostalim mestima - dobar dan, kako ste i hajd zdravo svaki svojim putem!

I bilo pitanje gde baš nadje ove voditelje a ne neke iz budističkog Japana ili muhamedovskog Afganistana? Pa ni na nas se nisu naklaćivali japanski ili afganistanski voditelji u bolju budućnost. Al ovi domaći dojadili i Bogu i ljudima. Eto zato.

rankot rankot 06:58 19.10.2010

5+

Fenomenalno! Odavno nisam pročitao bolji tekst o crkvi, Radoviću i svemu ostalom. Hvala ti na ovome!
kamichak92 kamichak92 08:05 19.10.2010

...

na osnovu Vaših javnih nastupa i delovanja stekao sam predstavu o Vama na osnovu koje sa sigurnošću znam da mi je potpuno neprihvatljivo da Vam izrazim bilo kakvu vrstu poštovanja ma i u najkonvencionalnijoj mogućoj formi


sta onda znaci ovo veliko slovo V?
Dawngreeter Dawngreeter 09:26 19.10.2010

Re: ...

Pretpostavljam da persira starijoj osobi. Sto ga verovatno cini daleko uljudnijim covekom od mene.
cmix909 cmix909 23:22 19.10.2010

Cestitam na otkrovenju!

Protokoli sionskih mudraca su decija igra u odnosu na Bibliju.
Moze li teorija svega u sledecem blogu?
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:00 20.10.2010

Re: Cestitam na otkrovenju!

malo o progresivnosti spc i o tome da nije amfilohije spc.

idemo:

1. “Pokrivanje glave je simbol pokornosti žena mužu i crkvi; to je znak vlasti muškaraca nad ženama, to je princip uzvišenosti i časti” (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998).

2. “Crkva smatra da je svaki odnos između muškarca i žene izvan braka blud” (Protojerej Dejan Dejanović, NIN, aprila 2002. Zaglupljivanje devojčica).

3. “Kada crkva kaže da žena treba da se boji muža, to znači da ona treba da bude u stalnom trepetu da ne povredi ljubav prema njemu” (Akademsko sebeukidanje, Vreme, 21. oktobra 2004, vladika jegarski Porfirije).

3a. “Nalažući ženama kao obavezu, bez obzira na sve loše osobine muža, da bude poslušna i da mu čini ustupke, hrišćanstvo vidi u tome sredstvo za ukorenjivanje mira u bračnim odnosima i ponovno uspostavljanje bračne sreće“ (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998).

4.“Mesto žene u svetu za poslednjih dve hiljade godina nije se nimalo izmenilo. Sve ono čemu uči Sveto pismo, čemu uči Crkva, i dalje je životno i aktuelno, i mesto žene u svetu ostaje neizmenjeno...” (Pravoslavna žena u savremenom svetu, časopis Istina, izdanje Pravoslavne eparhije dalmatinske).

5.“Žene nisu poželjne u crkvi tokom menstruacije, ali savremena higijenska sredstva mogu efikasno sprečiti da se slučajnim istečenjem krvi hram ne učini nečistim, kao i ublažiti zadah koji isticanjem krvi nastaje“ (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998).

6.“Pravoslavna crkva nije protiv toga da žene nose pantalone zbog prirode posla koji vrše, na primer, u fabrikama, ili putovanju zimi na konjima, motociklu, skijanju i tako dalje....Crkva je protiv takvog oblačenja kad je ono zbog mode i pogrešnog shvatanja jednakosti polova“ (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd, 1998).

7.“Majke začinju jer je to skopčano sa uživanjem i zadovoljstvom, ali neće da rađaju i podižu decu, jer je to naporno i tobož ugrožava njihov komoditet“ (Božićna poslanica patrijarha Pavla).

8.“Kada postoji na nebu može postojati i na zemlji, za nas je odbrambeni rat blagosloven, a napadačko osvajački osuđujemo – to je reč Hristova“. (Zbornik Rat i Crkva, u izdanju Mitropolije Crnogorsko-primorske).

9.“Jasno je da drugog puta nije bilo. Tako je sada i nama nametnut rat. Zato je taj naš rat pravedan jer je odbrambeni. Ne napadački ni osvajački“ (Patrijarh Pavle, Duga, 10-23 april 1999).

10. “Mnoge majke, koje nisu želele da imaju više od jednog deteta, danas čupaju kose i gorko ridaju nad izgubljenim sinovima, u ovim ratnim sukobima, proklinjući često Boga i ljude, ali pri tom zaboravljajući da optuže sebe što nisu rodile još dece da im ostanu kao uteha“ (Patrijarh Pavle, u Božićnoj poslanici, 1995)

11. “Da bi se u našem narodu više rađalo, mi smo ustanovili orden Majke Jugovića. Majke su pre mogle da otpreme i po devet sinova u carevu vojsku, da se bore za slobodu otadžbine i svoje vere pravoslavne. I danas ima takvih majki, mada vrlo retko“ (Vladika raško prizrenski Artemije, 1994).

12.“Svi oni koji se protive verskoj dogmi, kao temelju moralnog vaspitanja, predstavljaju sledbenike satane“ (Saopštenje Informativne službe SPC od 24. novembra 2000, povodom protivljenja uvođenju veronauke u državne škole).


13.“Do razdvajanja Srbije i Crne Gore može doći samo protivno volji naroda, putem nasilja, krađe, ucena i pretnji. Zato će SPC ignorisati eventualnu odluku Crne Gore o samostalnosti“ (mitropolit Amfilohije Radović, na javnoj proslavi pravoslavne Nove godine, u Podgorici, 13. januara 2002).

14. “Crkva je tokom cele svoje istorije, uključujući i XX vek, morala da ostavi po strani svoje primarne dužnosti, kako bi se aktivno uključila u borbu za ujedinjenje srpstva, u kojoj je sveštenik morao da bude i učitelj, i sudija, i da uzme pušku da brani sebe i svoju porodicu“ (intervju patrijarha Pavla, Danas, 5.-7. januar 2001).

15.“Feministkinje su za ubijanje nerođene dece. Na sreću, one nemaju nikakve veze sa bićem srpskog naroda“ (Vasilije Kačavenda, vladika zvorničko-tuzlanski, 1993).

16. “Čovek koji ne slavi krsnu slavu, manje je čovek“ (otac Raša, Niška eparhija).

17. “U mom kraju, u mom selu, Srbin je čovek, komunisti nisu Srbi govorili smo, to su Turci, ne može samo krv i meso da bude karakteristika Srba” (Manastir Ćelije - Beseda pod šatrom vladike Atanasija, 7. aprila 2004).

18.“Dojučerašnji marksisti koji i danas ispovijedaju svoj ateizam, sa takvim duhovnim otpadom pokušavaju da grade državu na laži” (Mitropolit Amfilohije).

19.“Biti Srbin znači biti obavezno pravoslavac… Srbin ne može biti ateista… Srbin nekršten ne biva” (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, 1998, prema pisanju lista Vreme).


ima još.
al dosta za večeras.

pa ovi što se pridržavaju, da pokriju žene i da slučajno nemaju sex pre i izvan braka.
cmix909 cmix909 08:59 20.10.2010

Re: Re: Cestitam na otkrovenju!

Komentar se odnosio na „teoriju“ nastanka jedne knjige, cije su delovi pisali razliciti autori u razlicitim vremenima, kao instrumenta paklenog plana za vladanje ljudskim rodom. Pored ostalog i preambiciozno za jedan tekst o A. Radovicu. Sa iskazima 1-19 se ne slazem. Pre bih rekao rekao da su i antihriscanski, ali to je vec stvar tumacenja sustine.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:24 20.10.2010

Re: Re: Cestitam na otkrovenju!

Pre bih rekao rekao da su i antihriscanski, ali to je vec stvar tumacenja sustine.

pa, valjda se niko normalan ne slaže.

ne znam kako je to stvar tumačenja kad su sve izjave tako ekslpicitno jasne.

1. “Pokrivanje glave je simbol pokornosti žena mužu i crkvi; to je znak vlasti muškaraca nad ženama, to je princip uzvišenosti i časti” (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998).

2. “Crkva smatra da je svaki odnos između muškarca i žene izvan braka blud” (Protojerej Dejan Dejanović, NIN, aprila 2002. Zaglupljivanje devojčica).

3. “Kada crkva kaže da žena treba da se boji muža, to znači da ona treba da bude u stalnom trepetu da ne povredi ljubav prema njemu” (Akademsko sebeukidanje, Vreme, 21. oktobra 2004, vladika jegarski Porfirije).



kako može da se tumači drugačije - crkva smatra, crkva kaže ....

sve u ime crkve ... da ne citiram ponovo ...

al definitivno je najstrašnija ona što nisu rodile po 10 dece da ima ko da gine a ne sad da čupaju kose ... i blablabla ...
ona je jeziva, zastrašujuća ... izrečena u poslanici ...
ma ...
cmix909 cmix909 12:04 20.10.2010

Opet nesporazum.

Dakle, mislio sam na razumevanje sustine hriscanskog (Isusovog) ucenja, a ne na tumacenje (nekih) patrijarhovih izjava. Biblija nije satanisticki prirucnik i losa je dedukcija izvoditi iz nje istupanja A. Radovica.

Exitus Letalis Exitus Letalis 12:34 20.10.2010

Re: Opet nesporazum.

Biblija nije satanisticki prirucnik i losa je dedukcija izvoditi iz nje istupanja A. Radovica.

nećemo o bibliji ovog puta.

ali hoćemo o radoviću i ostalim gore citiranim dostojnicima spc.
čega su oni proizvod?
kome su upućena ova njihova mudrovanja?
ako ne pučanstvu, koje se, vidim, ne pridržava osobito.
mislim, ne vidim pokrivene žene po bg.
žene sve manje trpe nasilje u porodici, a uglavnom su nasilnici muževi (koje moraš da trpiš po svaku cenu), kako kaže patrijarh pavle.
po zakonu su izjednačene bračne i vanbračne zajednice i džaba crkvi što se protiv
toga bori.

ali u ovom blogu je reč o govoru mržnje koji širi jedan vladika a od kog se crkva ne ograđuje i bogami ni vernici.



Dawngreeter Dawngreeter 15:23 20.10.2010

Re: Opet nesporazum.

cmix909
Biblija nije satanisticki prirucnik


Ako vec neko veruje u 'riscanskog Satanu kao IRL troll-a koji ide unaokolo i podjebava ljude, kako moze biti siguran da Biblija nije jedan od primera njegovog troll-ovanja?
mikimedic mikimedic 22:53 20.10.2010

Re: Opet nesporazum.

mislim, ne vidim pokrivene žene po bg.


ali ih zato ima po parizu...
maca22 maca22 23:02 20.10.2010

Re: Opet nesporazum.

Po kom osnovu je ovo spot protiv zabrane? Meni deluje da je za zabranu. :)
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:13 20.10.2010

Re: Opet nesporazum.

Ex

mislim, ne vidim pokrivene žene po bg.



ali ih zato ima po parizu...


mislim na pravoslavne žene čije pokrivanje glave maramama zagovara
patrijarh pavle.
jasno piše.

ja sam inače protiv i tog pokrivanja o kom ti govoriš.


mikimedic mikimedic 13:48 21.10.2010

Re: Opet nesporazum.

ja sam inače protiv i tog pokrivanja o kom ti govoriš.


ako cemo iskreno, ja sam za otkrivanje

i zato podrzavam one dve borkinje

bojan7b bojan7b 15:17 20.10.2010

Pojasnite

"Sagovornicima se suprotstavjajte argumentima i činjenicama, a ne diskvalifikacijama na ličnoj ili nacionalnoj osnovi." - B92 Blog

Ako biblijska tvrđenja ne shvatate doslovno, onda niste hrišćanin.


Vi kao teolog, to svakako znate. Dali ste, malo je reći pretecionzno, definiciju ko je hrišćanin, a ko ne. To je Vaša definicija, i Vaše viđenje hrišćanstva, koje ne vjerujem da je rašireno, i po toj definiciji mislim da je na Zemlji vrlo malo hrišćana. Vaš tekst je jednostavno predugačak i pun neargumentovanih i pretenciozno iznetih konstatacija, pa je uzaludno, izvlačiti rečenicu po rečenicu i komentarisati. Želio bih da mi samo odgovorite, na osnovu kojeg stava gospodina Radovića, za njega mislite da je fašista, tj. da li bi mogli da ga citirate? Slušao sam gospodina Radovića mnogo puta, i nisam primjetio u njegovim izlaganjima gotovo nikad nešto sa čime ne bi mogao da se složim. Ovo važi i za mnoge „domaće“ intelektualce našeg vremena (recimo za Đinđića i Draškovića).
Exitus Letalis Exitus Letalis 17:05 20.10.2010

Re: Pojasnite

Slušao sam gospodina Radovića mnogo puta, i nisam primjetio u njegovim izlaganjima gotovo nikad nešto sa čime ne bi mogao da se složim.

stvarno?
s čim na primer se slažeš?

da je parada gora od uranijuma?
samo ovo poslednje da spomenem.

ako se slažeš, onda si isti.

recimo, novembra 1991, u punom jeku ratne histerije, amfilohije je uz gusle, odlomcima iz epske pjesme mojkovačka bitka, hrabrio rezerviste podgoričke brigade "veljko vlahović" na dubrovačko–hercegovačkom ratištu.
znamo kako se to završilo, uglavnom u hagu.

ili

na petrovdan 1991. specijalni gost cetinjskog manastira bio je željko ražnatović arkan, vođa srpske paramilitarne jedinice tigrovi, koji je, sa svojim strojem, pušten da uđe u manastir pod punim naoružanjem.mitropolit je, kroz prigodan govor, s bocom domaće lozovače u ruci i uz zvuke revolvera i dinamita, poželeo arkanu dobrodošlicu i mnogaja ljeta.

tako da si slabo šta čitao i slušao.
al malo izgugluj...

bojan7b bojan7b 18:28 20.10.2010

Re: Pojasnite

NPr. Slažem se sa:
Svima nam je jasno da je isključivanje Crkve iz politike vezano za period u kome se smatralo da je to monopol jedne određene partije. Mitropolija crnogorska se itekako upuštala u sve oblasti ljudskog života. Ako bi to oduzeli Svetom Petru, Petru Drugom, Mitrofanu banu...onda šta bi od njih ostalo?


Više sam ga slušao i čitao njegove autorske tekstove, nego što sam obraćao pažnju na novinarske članke koji u velikom broju slučajeva izvlače rečenice iz konteksta u cilju skandalizacije svega. Što se tiče onoga što je rekao u vezi parade ponosa, nije bitno da li se ja lično slažem sa tim stavovima ili ne, samo mislim da ti stavovi nisu fašistički, već crkveni.

Stav crkve i Amfilohija je sledeći (citiram Amfilohija):
Хомосексуализам или „мужелоштво“ (старословенска ријеч), библијски назван „содомија“, „содомијски гријех“, за Цркву представља одвајкада, па и данас, један од смртних и смртоносних човјекових грјехова. По Мојсијевој књизи Постања (Пост. 19, 1-29), тај гријех је био повод да Бог затре сумпором и огњем градове Содом и Гомору, који су постојали на мјесту гдје се данас налази Мртво море, море у коме не могу опстати жива бића (археолози тврде да се у њему заиста налазе остаци неких древних градова). За библијско и црквено самосазнање, и уопште сверелигијско сазнање (поред Хришћанства то нарочито важи за Јудејство и Ислам), мужелоштво представља:
а) скрнављење и злопуотребу саме људске природе и њених богоданих сила,
б) насиље над моралним поретком ствари,
в) дубље гледано, оно је свјесни или несвјесни порив човјеков за самоуништењем.


A razlog njihovog reagovaanja je sledeći:
Имају ли људи и жене оваквог оприједељења право на то? Несумљиво да имају. Но, давно је речено: „све ми је дозвољено, али није све на корист“. Слобода је неотуђиво право човјеково. Али исто тако је неотуђиво право Цркве Божије да опомене и потсјети оне које види да су на рубу провалије: да лажни, нездрави начин човјековог живљења, постојања и понашања, јесте слободан али да он не гради него разграђује и коначно уништава човјека и људско достојанство, као и да подсјети на следеће: геј параде како се изводе у Европи и свијету, представљају насиље над огромном већином људи и жена другачијег опредељења, пропагирање своје идеологије и начина живљења на недопустив начин. Оне одишу духом заводљивог тоталитаризма, манипулисања нарочито са дјецом и младима.


Šta je konkretno ovdje fašistički? Normalno je da crkva bude protiv gay parade. Ono što nije normalno je licemjerje većine. Da stvarno podržava gay paradu, jedan dan bi gay bio i Boris Tadić, lijepo je to rekao Čeda Jovanović (parafraziram da me ne bi prijavili). Pravi protivnik "liberalnoj" Srbiji nije crkva, koja i nema neki uticaj u narodu (ovog "siroma'" Amfilohija niko i ne voli, iz ne znam kog razloga), već populistička vlast i mediji. Nije bitan moj stav o pravima gay populacije, ali je bitno što svoj stav ne smije da kaže ni predsjednik države, a ne neko drugi.
Exitus Letalis Exitus Letalis 18:43 20.10.2010

Re: Pojasnite

Хомосексуализам или „мужелоштво“ (старословенска ријеч), библијски назван „содомија“, „содомијски гријех“, за Цркву представља одвајкада, па и данас, један од смртних и смртоносних човјекових грјехова.

što znači šta?
da ih treba pobiti.
sedam smrtnih grehova (oni koji ne mogu biti oprošteni) su danas uveliko modifikovani.

pa tako tu spada i ekologija ...
da se ne zezamo, navedi mi jednu ličnost koja nije počinila bar jedan od tih sedam.

a to su laž, krvave ruke, zavada među ljudima, pohlepa, hedonizam ...
znaš ti bolje.

Kazezoze Kazezoze 18:55 20.10.2010

Re: Pojasnite

Хомосексуализам или „мужелоштво“ (старословенска ријеч), библијски назван „содомија“, „содомијски гријех“, за Цркву представља одвајкада, па и данас, један од смртних и смртоносних човјекових грјехова. По Мојсијевој књизи Постања (Пост. 19, 1-29), тај гријех је био повод да Бог затре сумпором и огњем градове Содом и Гомору, који су постојали на мјесту гдје се данас налази Мртво море, море у коме не могу опстати жива бића (археолози тврде да се у њему заиста налазе остаци неких древних градова). За библијско и црквено самосазнање, и уопште сверелигијско сазнање (поред Хришћанства то нарочито важи за Јудејство и Ислам), мужелоштво представља:
а) скрнављење и злопуотребу саме људске природе и њених богоданих сила,
б) насиље над моралним поретком ствари,
в) дубље гледано, оно је свјесни или несвјесни порив човјеков за самоуништењем.

mozes li mi navesti tacno mesto gde se u bibliji spominje homoseksualizam?
toga nema u prici o sodomi i gomori? niko nigde u toj prici ne spominje homoseksualizam. te reci nema u bibliji.
ocito je da je crkva pogresno okarakterisala pokusaj silovanja 2 andjela iz price o sodomi i gomori, ,kao homoseksualizam, mada su andjeli bespolna bica, tako da nema reci o homosekasualnoj nameri. krivo tumacenje biblije je i najcesci razlog krvave hriscanske agresije u dosadasnjoj istoriji, a tumaci su, zna se, svestenici i popovi
bojan7b bojan7b 19:10 20.10.2010

Re: Pojasnite

što znači šta?
da ih treba pobiti.


To niko nije rekao. Postoje grijehovi koje Crkva ne može oprostiti, i to je nešto što se mijenja, ali je svakako stav Crkve. Crkva ima pravo da ne daje svima blagoslov.

P.S. Što se tiče sedam smrtnih grijehova, u pitanju je nesrećno izabran naziv ili prevod, oni su u stvari glavni grijehovi iz kojih se svi drugi izvode. Svako je griješio u smislu tih sedam smrtnih grijehova.

ONO ŠTO JA ŽELIM DA KAŽEM JE, DA JE UTICAJ CRKVE U SRBIJI MINORAN, A NjIHOV STAV PO VEĆINI PITANJA TRADICIONALAN I LOGIČAN ZA VJERSKU ZAJEDNICU I DA JE PRAVA ADRESA NA KOJU TREBA UPUTITI KRITIKE POVODOM DESNOG EKSTREMIZMA U SRBIJI: BORIS TADIĆ - POPULISTA, SKORO SVI MEDIJI NA ČELU SA TV PINK - POPULISTI (al' populizam im je posao) i GRAĐANSKA SRBIJA KOJA NIJE PREPOZNALA PRAVE PROTIVNIKE.
bojan7b bojan7b 19:20 20.10.2010

Re: Pojasnite

krivo tumacenje biblije je i najcesci razlog krvave hriscanske agresije u dosadasnjoj istoriji, a tumaci su, zna se, svestenici i popovi


Za njemački nacizam nije krivo loše tumačenje Ničea, već stavovi i želja da se nešto uradi. Tako može bilo ko, nevezano da li je u pitanju Crkva, država ili pojedinac da nađe opravdanje za svoje postupke. Da Biblija nije pogodna za podržavanje vrijednosti koje promovišu hrišćani, oni bi našli neku drugu knjigu ili je sami napisali. SPC ne smatra homoseksualizam za poželjnu društvenu pojavu, i nije važno da li mogu da se pozovu na Bibliju ili ne.

Stvarnost je sledeća - ovdje nema agresije Crkve, niti hrišćana. Imate u drugim mojim postovima obrazloženje.
G r o f G r o f 19:33 20.10.2010

Re: Pojasnite

Pojasnite i meni..

Хомосексуализам или „мужелоштво“ (старословенска ријеч), библијски назван „содомија“, „содомијски гријех“,


Odakle sad to da je sodomija homoseksualizam, kad je oduvek bila seks sa životinjama.
bojan7b bojan7b 19:53 20.10.2010

Re: Pojasnite

en.wikipedia je u većini slučajeva konkretnija od sr.wikipedia:
Sodomy is a term used in the law to describe the act of "unnatural" sex, which depending on jurisdiction can consist of oral sex or anal sex or any non-genital to genital congress, whether heterosexual, or homosexual, or with human or animal.
maca22 maca22 20:16 20.10.2010

Re: Pojasnite

Lep Jeca Karleusa kaže, svi smo mi pederi.
G r o f G r o f 20:20 20.10.2010

Re: Pojasnite

Al si pojasnio...Englesko pravosudje u sodomiju trpa sve što nije penis u vaginu...hahaha.
Pa zašto je Amfilohije izdvaja samo homoseksualizam.
Zar upravo to nije prilagodjavanje Biblije prema svojim merilima.
I odjednom, baš on, merodavnom smatra en.wikipediu a ne sr, vikipediu...ma daj.
Najsmornije je nadmudrivanje oko očiglednih stvari.
Ti jako dobro znaš, kao i ja, kakav je mentalni sklop sluge Božjeg, Amfilohija.
Ne razumem odakle taj neobjašnjivi poriv da ga zaštitiš.
maca22 maca22 20:33 20.10.2010

Re: Pojasnite

G r o f
Ne razumem odakle taj neobjašnjivi poriv da ga zaštitiš.

Da podigne temu?
scabies scabies 21:02 20.10.2010

Genijalno!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana