Društvo| Ljudska prava| Religija| Sex| Život

Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

alexlambros RSS / 17.10.2010. u 16:22

AleXandar Lambros

Oduzmi seks ljudima. Načini ga zabranjenim, ograniči ga na ritualno parenje. Nateraj ga da se preobrazi u potisnuti sadizam. Potom daj ljudima žrtvenog jarca da ga mrze. Pusti ih da povremeno ubiju jarca radi samoočišćujućeg oslobađanja. Mehanizam je star vekovima. Tirani su ga koristili vekovima pre no što je reč "psihologija" uopšte bila izmišljena. I, deluje. 

Gospodine Radoviću,

Započinjem ovo obraćanje Vama bez onog konvecionalnog „poštovani" kojim se obraćamo neznancima iz obzira učtivosti i uljudnosti, iz dva razloga - najpre, na osnovu Vaših javnih nastupa i delovanja stekao sam predstavu o Vama na osnovu koje sa sigurnošću znam da mi je potpuno neprihvatljivo da Vam izrazim bilo kakvu vrstu poštovanja ma i u najkonvencionalnijoj mogućoj formi. Drugo, običaj da se ljudima koji puste bradu, ogrnu se u mantije i na glave stave živopisne šešire i propovedaju sumanute priče, po automatizmu ukazuje (straho)poštovanje, držim za nedostatak obrazovanja i mentalnu nezrelost. Budući sam se kao ličnost formirao u tradicijama sekularnog humanizma ne nalazim za shodno da se u ovim stvarima pretvaram ma i iz razloga društvenih konvencija.

Takođe, ne gajim nikakvih iluzija glede odjeka ovog mog obraćanja u Vašem umu i srcu i pitanje zbog čega Vam se, onda, ipak obraćam, bilo bi savršeno na mestu. Jasno mi je kao dan da ste vi čovek koji pati od poremećaja koji se u nauci naziva teomanija, te da je sa osobama koje pate od ovog neveselog sindroma pokušaj bilo kakve argumentovane rasprave savršeno besmislen. Neko je lepo rekao da kad bi se sa vernicima mogla voditi argumentovana rasprava onda ne bi ni bilo vernika. Mislim da ste jedan opasan čovek sa sumanutim idejama i stavovima od kojih se većina može okarakterisati kao fašistički a, na nesreću, u položaju ste ne samo da ih neometano, već i svesrdno medijski potpomognuti, širite. Moje nade, dakle, kreću se u pravcu toga da bi neko trezveniji iz Vašeg okruženja, mogao da se zamisli i pokuša da preduzme nešto makar i iz bojazni da biste mogli naneti štetu interesima organizaciji kojoj pripadate. Osim toga, moj lični osećaj je, a u svetlu nedavnih događaja u zemlji, da su stvari otišle dotle da je komformističko ćutanje u tradicijama popuštanja pametnijeg, više nedopustivo. Mora se progovoriti. I to otvoreno i bez uvijanja. Nadam se, takođe, da u tome moj postupak neće ostati usamljen.

Gospodine Radoviću, proteklih nedelja javnost je nebrojeno puta bila u prilici da Vas čuje kako se sa žarom starozavetnih proroka pozivate na priču o Sodomi i Gomori i zlosutno predskazujete skoro obrušavanje božijeg gneva i ognja na srpsku prestonicu, s sve to povodom najavljene šetnje jedne grupe građana njenim ulicama. Vi savršeno dobro znate da je publika kojoj se obraćate mahom neobrazovana i priprosta i, što je posebno fascinantno, budući je reč o vernicima, potpuno neobaveštena o tome šta sve u knjizi po kojoj bi Vi, a i oni, da uređujete jednu sekularnu evropsku državu 21. veka, piše. „Blago siromašnima duhom" je, u tom smislu, postulat koji svoje puno opravdanje dobija u bezočnom, i usuđujem se reći, zločinački sračunatom manipulisanju neukom masom. Dozvolite da se na trenutak osvrnem na priču o Sodomi i Gomori, toliko dragoj Vašem srcu koje se na jedan bezmalo adolescentski način uzbuđuje ovom vrstom horor pričica.

Priča kaže, a Vi ispravite ako grešim, da je bog, kada je odlučio da Sodomu i Gomoru uništi zbog iskvarenosti njenih stanovnika, rešio da poštedi Lota i njegovu porodicu zbog njegove pravednosti. Stoga u Sodomu posla dva anđela muškog pola da upozori Lota da napusti grad pre nego se na njega obruši paklena vatra. Lot je anđele dočekao gostoljubivo ali se pred njegovim vratima ubrzo okupiše muški stanovnici grada zahtevajući od njega da im preda goste kako bi nad njima izvršili, nije teško pretpostaviti, sodomiju. Lot odbija. Častan postupak, nema spora. Međutim, suočen sa upornom i raspaljenom masom on im se obraća sledećim rečima - „Nemojte, braćo, činiti zla. Evo imam dvije kćeri, koje još ne poznaše čoveka; njih ću vam izvesti, pa činite s njima što vam je volja; samo ne dirajte u one ljude jer su zato ušli pod moj krov" (Knjiga postanja 19: 7 - 8).

Izraz „ne poznaše čoveka" je eufemizam za „nevine su". Dakle, Lot svoje nevine kćeri nudi na silovanje rulji. Ja sam, gospodine Radoviću, siguran da Vi u petnaestovekovnoj tradiciji crkve imate već neko simbolično i alegorično tumačenje ovog postupka, ali je on za moj racionalan um jednostavno jeziv. On govori o položaju žena u jednoj kulturi definisanoj religijom a koji je i Vašu crkvu, bezmalo dve hiljade godina kasnije naveо da u svom „Priručniku za pravoslavne devojčice" stavi ovakve stvari - „Svrha postojanja pravoslavne devojčice je udovoljavanje i dobročinjenje ocu i bratu do trenutka dok se ne uda" ili „Kada devojčice dobiju prvu menstruaciju, treba da ćute i da nikome ne govore o tome, jer ih krvarenjem Bog kažnjava što su žene."

No, da se navratim na priču o Sodomi i Gomori. Lot sa porodicom beži iz grada. Spašavaju se svi sem njegove žene koja se osvrnula da baci pogled na Sodomu u plamenu zbog čega biva kažnjena pretvaranjem u stub soli. Lot se s ćerkama sklanja u jednu planinsku pećinu gde ga one opijaju i u dve noći obe spavaju sa njim (i pri tom ostaju trudne).

Gospodine Radoviću, Vama je ova priča model nekakve moralnosti? Vi ste vrlo svesno izvukli deo koji će Vam poslužiti za zastrašivanje masa, a prećutali onaj koji bi kod mislećeg sveta mogao da pokrene neka sasvim logična pitanja. Biblija, koja je Vama i Vašim sledbenicima referentna za život čoveka 21. veka, prepuna je ovakvih besmislenosti i grozota iz kojih teolozi poput Vas po sopstvenom nahođenju izvlače delove koji će poslužiti svrsi i nečasnim ciljevima.

Ako su biblijske priče, poput ove, izvor moralnosti, a iz njih birate „manje problematične" delove a odbacujete one za koje znate da bi mogli biti neprihvatljivi čak i Vašoj neukoj pastvi, to samo znači da ljudi, verujući ili ne, imaju nezavisan kriterijum za procenu moralnosti koji nema nikakve veze s religioznim spisima. Takođe, ako se za bilo koji deo tih, takozvanih svetih spisa, ispostavi da su neistiniti i da bi crkva po njihovim pojedinim delovima morala da menja stav (zdravo za gotovo uzimam pretpostavku da znate da se Zemlja okreće oko Sunca a ne obrnuto, te da nije nastala za šest dana), onda čitava priča o Bibliji kao reči božijoj jednostavno pada u vodu. Odustajanje od doslovnog tumačenja Biblije istovremeno bi značilo i krah hrišćanstva, jer je temelj hrišćanstva Biblija - prosto, ona se ne moze reformisati. Ako biblijska tvrđenja ne shvatate doslovno, onda niste hrišćanin. Kada odstupite od makar jedne jedine rečenice u Starom zavetu, možete monoteisticke religije proglasiti mrtvima.

Kako ne očekujem da analitičan pristup toj zbirci mitoloških pričica iz kojih ovih dana s Mojsijevim gnevom vadite citate, utiče na promenu bilo čijeg stava iz gorepomenutog razloga, neću se dalje upuštati u to. Ali, dozvolite mi da se osvrnem na mefistofelsku perfidnost s kojom ovih dana u svojoj crnoj mantiji i sa episkopskom palicom apokaliptički jezdite srpskim nebom.

Biznis kojim se bavite, gospodine Radoviću, najstariji je biznis na svetu. Kao i svaki start-up, hrišćanstvo je uspelo zahvaljujuci sinergiji dve fenomalne ideje (i, naravno, upornosti osnivača.) Prva ideja je institucijalizovanje krivice, tj. greha. Pre hrišćanstva krivica se takoreći amaterski koristila u organizovanoj propagandi. Utemeljivači hrišćanstva su shvatili pun značaj i moć eksploatacije krivice, i ugradili krivicu kao osnovnu arhitekturu u svoj statut ili manifesto ili biznis plan ako hoćete. Svi su od početka krivi, i treba da božijem predstavništvu - crkvi - dokažu suprotno, a proces dokazivanja je osnovni izvor prihoda.

Druga fenomenalna ideja je eksploatacija seksualnog nagona - jednog od najjačih koga vrsta poseduje - i ugradnja istog u gore navedeni mehanizam krivice. Imaš seksualni život - kriv si. Ova sinergija se pokazala brilijantnim potezom i omogućila je biznisu uspešno poslovanje od skoro dva milenijuma.

Ili, rečima Hajlana Roberta (iz njegove knjige „Buduća istorija") - „Oduzmi seks ljudima. Načini ga zabranjenim, ograniči ga na ritualno parenje. Nateraj ga da se preobrazi u potisnuti sadizam. Potom daj ljudima žrtvenog jarca da ga mrze. Pusti ih da povremeno ubiju jarca radi samoočišćujućeg oslobađanja. Mehanizam je star vekovima. Tirani su ga koristili vekovima pre no što je reč "psihologija" uopšte bila izmišljena. I, deluje."

Stvar je do te mere jednostavna. A kako bi što manje sveta shvatilo o čemu se zapravo radi, agresivno ste se izlaktali u škole, kako bi, po jezuitskom receptu, osigurali indoktrinaciju dečijih umova na vreme.

Gospodine Radoviću, gejevi su poslednji žrtveni jarac neophodan za funkcionisanje Vašeg biznisa. U Starom zavetu osuđuje se na stotine stvari kao što je nagost (bog će se šokirati!), seksualni odnos u toku sedam dana trajanja menstrualnog ciklusa (kažnjivo smrću), dodirivanje menstrualne krvi (od toga postajete nečisti), mlade koje nisu nevine (kamenovanje na smrt), preljuba (kamenovanje na smrt), šišanje kose, jedenje školjki itd ... Svi ovi "zakoni" danas se ignorišu. Suprotno tome poligamija se ne osuđuje. U to vreme bila je uobičajena pojava. Danas je pak, nezakonita. Pavle (čuveni mizogonist) preporučuje da se uopšte ne ženite!

Stari zavet smatra da su žene jednostavno deo privatne imovine kojom se trguje u društvu kojem dominiraju muškarci. Stari zavet odobrava ropstvo, uključujući i žensko seksualno ropstvo. Smatra da je Zemlja ravna, da se nalazi u središtu univerzuma i da Sunce kruži oko nje. Nekoliko njenih pisaca ohrabruje vernike da ubijaju nevernike. Sve ove strašne stvari danas su jednostavno prenebegnute. Kako onda to da homosekualnost nije izmakla ovim prevaziđenim "zakonima"?

Evo kako. Hrišćani su proširili laž da su izmislili moralnost, etiku, dobrotu, dobročinstvo itd. i prodaju se za "Hristove vojnike koji se bore protiv greha". Moderno društvo odlučilo je da su stari gresi jednostavno deo ljudske prirode i odbacuje da se zbog toga stidi. Samo jedna grupa, homoseksualci, koja čini značajan procenat populacije, nije uspela da zbaci teret ludila Starog zaveta. Kako bi pokazali da svet spašavaju od zla, hrišćani su se uhvatili svog poslednjeg žrtvenog jarca - homoseksualaca - i osuđuju ih, uznemiravaju, ponižavaju i podstiču mržnju prema njima kako bi dokazali da vrše "božju volju". To je bolesno i okrutno.

Danas bi Vas bez problema ismejali kada biste, primera radi, opemenuli gospođu Aleksandru Janković, jednog od najvatrenijih apologeta Vaših ideja u srpskom medijskom prostoru, da glavu pokrije maramom, ne farba kosu, produži suknju, ne prekrštava noge i ne šminka se. Međutim, još uvek bez problema deo stanovnika ove zemlje možete nazivati „smradom sodomskim". Jedini smrad koji se širi ulicama napaćene srpske prestonice, zapravo je smrad dima lomače koju potpaljujete svojom mržnjom. Izgleda niste baš toliko gadljivi na zapadne vrednosti - Vaša pojava bi, nekoliko vekova ranije, bila srdačno prihvaćena od strane Vaših zapadnih kolega. Sami ste se lepo zapitali - zbog čega demonstracija slobode, kakva je 10. oktobra pokušana na prestoničkim ulicama, u islamskim zemljama nije moguća? U Iranu ljude protiv kojih ovih dana tako vatreno besedite, šalju na vešala, šta im rade talibani i u Saudijskoj Arabiji, ne usuđujem se ni da zamislim. Vi, pak, ove žalosne teokratije vidite kao uzorite za Srbiju. U toj pravoslavnoj džamahiriji, u kakvu biste Srbiju u svojim suludim fantazmima želeli da pretvorite, sebe zasigurno vidite kao pravoslavnog ajatolaha. Siguran sam da nisam prvi koji će Vam reći da je fizička sličnost zapanjujuća.

U više navrata ste učesnike i organizatore Povorke ponosa nazvali i promoterima kulture smrti. Moram da priznam da je to jedna od najbizarnijih stvari koje sam imao prilike u životu da čujem, budući je redovan deo Vaših rituala celivanje delova tela mrtvih ljudi a temelj dogme tvrdnja da je ovaj zemaljski, prolazni život, zapravo samo priprema za onaj večni, posle smrti. Gašenje života, čula, radosti, erosa i slavljenje mazohizma i morbidna opsednutost umiranjem temelj je Vašeg biznisa. Gospodine Radoviću, dozvolite da ima ljudi koji bi u skladu sa svojim deiluzionim poimanjem sveta i stvarnosti želeli da se malo provesele za svojih zemaljskih dana. Ono što sam ja video onog dana na ulicama Beograda, bila je grupica ljudi naoružana bedževima i zastavama veselih boja s jedne, i horde kapuljaša sa kamenicama i metalnim šipkama koja razulareno ruši i pali, sa druge strane. Da me je kao neupućenog posmatrača neko upitao da identifikujem koja je od ove dve strane promoter kulture smrti, šta mislite kakav bi moj odgovor bio?

Nijedna ljubav nije jalova, gospodine Radoviću. Ni između psa i čoveka a kamoli između dva ljudska bića. U njenoj prirodi je da oplemenjuje, širi dobrotu i lepotu. A što se tiče onog citata o „drvetu koje ploda ne rađa, te se seče i u oganj baca", a od koga me svaki put strese jeza, nije li vrhunski cinizam da to kažete Vi, kao predstavnik organizacije koja je vekove provela po ćelijama ne radeći ništa uz tajno upražnjavanje grehova koje je javno osuđivala? Vi od jalovosti živite, i to više nego udobno, al Vam to ne smeta da za druge potpaljujete plamen.

Bilo bi dobro da se Vaše licemerstvo završava na ovome. Ali, ovo je tek vrh ledenog brega, i to je ono što mi smeta više nego išta. Želite da budete moralni sudija u ime čitavog društva a ogrezli ste u hipokriziju do mere u kojoj je više i ne razaznajete.

Najpre ste licemerno pozvali na nenasilje a onda nasilnike branili argumentom da su bili izazvani da nasilje vrše (od strane nenasilnih šetača?!). To je argument ove jačine - žena koju su silovali zapravo je tražila da je siluju (inače bi nosila suknju do čukljeva). Sasvim odgovara Vašem mentalnom sklopu. Niste se lično latili kamenice, ali ste onima koje su onog dana letele kao kiša meteora, dali zamah svojim govorima punim mržnje i netrpeljivosti. Jeste li Vi to bez greha gospodine Radoviću, kad se tako olako za kamen laćate, metaforički da se izrazim?

Sem što se laćate kamena a niste bez greha, vidite i truna u oku brata svojega a debla u svom ne. Nemojte mi reći da posete mišićavih stripera dvoru vladike zvorničko-tuzlanskog nemaju nikakve veze sa sodomijskim grehom? Jer, ako dolaze po duhovnu okrepu, vrlo su čudno obučeni, a ne vidim što bi se slikali kraj vitrina s vladikinim nakitom? Očekivao bi čovek da vidi vladiku bez jednog oka jer ga prizor mišičavog stripera na njegovoj sofi zacelo morao sablazniti a Isus vrlo jasno kaže šta u tom slučaju valja uraditi da se ne izgubi carstvo nebesko (Matej 5:27-30). Temeljno prećutkivanog Pahomija postalo je deplasirano i pominjati.

Dalje, ne samo da ne rasprodajete svoju imovinu i delite je siromašnima onako kako vam to Isus izričito kaže (Matej 6:19, 6:24, 13:24, 19: 21-23; Luka 12:33, 14:33) već se najbolji vozni park u zemlji može videti ispred Patrijaršije u danima zasedanja Sinoda, a SPC i njeni popovi postaju sinonim za grabež i nezajažljivost.

A i u tradicijama crkve strogo vodite računa na koga ćete se obrušiti. Tako da Vašoj kritici redovno izmiču srpski monopolisti za koje nije teško zaključiti koliki im je udeo u širenju bele kuge, kao i krimogene strukture u mitropoliji na čijem ste čelu. Standard i cene te Evrope koja Vam je toliko gadna, nedostižan je san za većinu Vaših vernika. Ali, kad je Konstantin Veliki, čovek koji je Vašu religiju legalizovao, mogao da ubije sina i ženu i bude proglašen za svetitelja, računam da je malo kritike usmerene na račun centara moći previše za očekivati.

Gospodine Radoviću,

Znam dela Vaša, i gde živite, gde je presto sotonin ...(Otkrovenje Jovanovo 2:13)


 Александар Радосављевић - Ламброс

Atačmenti



Komentari (167)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

radulence radulence 16:27 17.10.2010

.


"Rational arguements don't usually work on religious people,
otherwise there would be no religious people"
maca22 maca22 16:54 17.10.2010

Re: .

preporuka :)
automatic automatic 17:43 17.10.2010

Re: .


Verujem da bi vaše mišljenje o stavu ostalih verskih zajednica prema homoseksualnosti bilo veoma zanimljivo čitaocima.

Amfilohijevo mišljenje i reakcije koje ono proizvodi čitali smo već više puta do sada.
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:36 18.10.2010

Re: .

Verujem da bi vaše mišljenje o stavu ostalih verskih zajednica prema homoseksualnosti bilo veoma zanimljivo čitaocima.

Amfilohijevo mišljenje i reakcije koje ono proizvodi čitali smo već više puta do sada.

uvek treba ponavljati reči tog zlikovca.
na kraju krajeva, ko je ovde učestvovao?
budisti?

p.s. i malo obuke za pučanstvo koje se poziva na ono o čemu nema pojma.
neverovatnimiki neverovatnimiki 17:06 17.10.2010

Bravo!

Odlican tekst!Svaka Vam cast!!!!
dragonKa dragonKa 17:31 17.10.2010

Re: Bravo!

Hvala ti.
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:37 18.10.2010

Re: Bravo!

savršeno i neophodno!
bravo!
bg_egzil_slovenija bg_egzil_slovenija 17:39 17.10.2010

Zahvalnost

Iskreno ti se zahvaljujem na vremenu koje si ulozio da bi napisao ovaj tekst.
Ima onih koji te cuju. Sa svoje strane potrudicu se da te cuje jos vise njih.
A nadam se da ce i Radovicu neko ovaj tekst odneti pod nos.
apach92 apach92 18:32 17.10.2010

Re: Zahvalnost

pridruzujem se.

Biblijske mitove volim kao lepe price ali mi je savrseno jasno da su stanovnici Sodome i Gomore stradali od podzemnih gasova tj da je izvesan broj stanovnika imao probleme sa ovom prirodnom pojavom. Zato su rudari toliko oprezni, za razliku od Amfilofija koji iskljucivo praktikuje govor mrznje Ali, moze mu se, nase Tuzilastvo jos uvek ne reaguje na ovu opasnu drustvenu pojavu. Nadam se da ce poceti, u suprotnom nas ceka jalova zetva a gnjili plodovi vec uveliko pristizu.
kakapo kakapo 17:47 17.10.2010

Lomača Đordana Bruna još se puši!

"Lomača Đordana Bruna još se puši", što neko reče u "Švejku". Bravo! Preporuku ne mogu da dam jer nemam fejsbuk (ne bih se čudio da preosvešteni lično stoji iza ukidanja grešnih blogerskih preporuka).
kakapo kakapo 18:39 18.10.2010

Re: Lomača Đordana Bruna još se puši!

Preporuku ne mogu da dam

E, sada posle izvojevane pobede blogera mogu, pa da preporučim i zvanično!
expolicajac expolicajac 18:08 17.10.2010

Obrada

“Ne slažem se sa vama, ali ću se boriti koliko god mogu da to što želite reći, možete slobodno reći” Volter
Kao i svaki start-up, hrišćanstvo je uspelo zahvaljujuci sinergiji dve fenomalne ideje (i, naravno, upornosti osnivača.) Prva ideja je institucijalizovanje krivice, tj. greha. Pre hrišćanstva krivica se takoreći amaterski koristila u organizovanoj propagandi. Utemeljivači hrišćanstva su shvatili pun značaj i moć eksploatacije krivice, i ugradili krivicu kao osnovnu arhitekturu u svoj statut ili manifesto ili biznis plan ako hoćete. Svi su od početka krivi, i treba da božijem predstavništvu - crkvi - dokažu suprotno, a proces dokazivanja je osnovni izvor prihoda.

Druga fenomenalna ideja je eksploatacija seksualnog nagona - jednog od najjačih koga vrsta poseduje - i ugradnja istog u gore navedeni mehanizam krivice. Imaš seksualni život - kriv si. Ova sinergija se pokazala brilijantnim potezom i omogućila je biznisu uspešno poslovanje od skoro dva milenijuma.


Demokratija koristi isti princip kao i hrišćanstvo. Posle svih odvratnih scena nasilja na ulicama Beograda pokušavamo da institucionalizujemo krivicu, da HULIGANE privedemo pravdi i da ih izolujemo od zajednice.
Demokratija eksplatiše sesksualni nagon LGP-a. time što ih stavlja kao glinenen golubove i time markira protivnike demokratskih promena.
Sve je isto samo su u pitanju nijanse.
Amfilohije Radović nije Pravoslavna Crkva. Amfilohije Radović nije Sinod. Amfilohije Radović nije Hrišćanstvo.
Hrišćanstvo je u svojoj osnovi duboko revolucionaran. Kao i svaki pokret ima svoje uspone i padove. Svoje istorijske stranputice i svoje blstave trenutke. Nisu svi hrišćani vernici, niti su svi vernici sebe kanonizovali.
Pokušaji Amfilohija Radovića da sebi pribavi mesto koje mu Bog nije poverio su uzrokovali niz izjava koje diskredituju veru.
Ali je sigurno da će i on sam za sebe biti samo jedna od stranputica hrišćanstva.
ElectricDreams ElectricDreams 21:46 17.10.2010

Re: Obrada

expolicajac
Amfilohije Radović nije Pravoslavna Crkva. Amfilohije Radović nije Sinod. Amfilohije Radović nije Hrišćanstvo.


Nisu ni svi homoseksualci promiskuitetni, zaraženi hivom, pokvareni, zli, izvor svog zla... ali ih mnogi tako vide...

Sa druge strane, Amfilohije je predstavnik pravoslavne crkve i sinoda, i kao takav mora mnooogo da pazi šta priča jer to onda postaje stav pravoslavne crkve i sinoda! Ja verujem da u crkvama postoji jako mnogo dobrih ljudi, ali je ovih loših previše...
Ništa im ne bi falilo da pokažu malo ljubavi i saosećanja...

A o auto-parku ispred hrama da ne govorimo... ljudi nemaju leba da jedu, a oni se voze blindiranim džipovima... (zvuči poznato?)
talicni talicni 00:52 18.10.2010

Re: Obrada

expolicajac

Demokratija koristi isti princip kao i hrišćanstvo. Posle svih odvratnih scena nasilja na ulicama Beograda pokušavamo da institucionalizujemo krivicu, da HULIGANE privedemo pravdi i da ih izolujemo od zajednice.
Demokratija eksplatiše sesksualni nagon LGP-a. time što ih stavlja kao glinenen golubove i time markira protivnike demokratskih promena.
Sve je isto samo su u pitanju nijanse.

Odavno nisam nesto gluplje procitao. Nisi ti dzabe bio pandur.
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:43 18.10.2010

Re: Obrada

Amfilohije Radović nije Pravoslavna Crkva. Amfilohije Radović nije Sinod.

nešto ne videsmo da su se ogradili od istog.
il da su ga, nedajbože, ekskomunicirali.

a ta ista pravoslavna crkva nije nikakva sveta krava da ne može da joj se mnogo
šta prigovori.

na primer, proglašavanje koljača za svece.
i to 2006. godine.

toliko o revoluciji i revolucionarnim promenama u crkvi.
expolicajac expolicajac 07:11 18.10.2010

Re: Obrada

talicni
Odavno nisam nesto gluplje procitao. Nisi ti dzabe bio pandur.

Glup verovatno jesam, ali se potrudi da makar obrazložiš šta je glupo u konstatciji da se isti princip stalno primenjiju u istoriji čovečanstva.
Trudim se da u životu ne donosim sudove na osnovu emocija već na osnovu racionalnog pristupa problemu.
Tvoj emotivni nastup je potpuno opravdan, jer nema tog normalnog čoveka koji će stati na stranu HULIGANA i osporiti pravo onih koji su drugačiji da iskažu svoju osobitost. To su valjda osnovne tekovine civilizacije kojoj pripadamo.
Ali je problematična tvoja površnost u poznavanju istorije civilizacije kojoj pripadamo. Ja sam se sa svojm glupošću susreo. Potrudi se i ti da se sa svojim poznavanjem istorije susretneš. Verovatno da će mo se posle toga bolje razumeti.
expolicajac expolicajac 07:29 18.10.2010

Re: Obrada

Exitus Letalis

nešto ne videsmo da su se ogradili od istog.
il da su ga, nedajbože, ekskomunicirali.

a ta ista pravoslavna crkva nije nikakva sveta krava da ne može da joj se mnogo
šta prigovori.

na primer, proglašavanje koljača za svece.
i to 2006. godine.

toliko o revoluciji i revolucionarnim promenama u crkvi.

Događaji o kojima pišemo i koji nas evidentno ne ostavljaju ravnodušnim kroz dimenziju istorijskog protoka vremna tek su jedan tren. To što smo mi, sa našim kratkim životima, svedoci tih događaja niukom slučaju ne daju nam pravo da budemo površni u donošenju zaključaka.
Deo klera je i jednog Đordana Bruna spalilo na lomači, štiteći interese koje su u tom trenutku za njih bili svetinja. Hrišćanstvo je svojom idejom smoglo sange da prizna i osudi postupke koji su evidentno bili stranputica. Verovatno će istorijski tok događaja nametnuti da se i od ovih sadašnjih inkvizitora distacira.
Filozofska postavka pojave Isusa Hrista, jeste osnovna ideja razvoja ljudske svesti. Jasno definisanje dobra i zla. Ljudska civilizacija je morala u razvoju svoje vrste doći do tog stadijuma. Ta borba još uvek traje i normalno je da ima i lažnih proroka i lažnih vernika.
bob21201 bob21201 09:53 18.10.2010

Re: Obrada

na primer, proglašavanje koljača za svece.
i to 2006. godine.


???????????????????????????????????????????????????????
expolicajac expolicajac 10:05 18.10.2010

Re: Obrada

bob21201
???????????????????????????????????????????????????????


Nikolaj Velimirović
[url=http://www.blogovanje.com/matrix/komentari.php?id=123][/url]
silver bullet silver bullet 10:31 18.10.2010

Re: Obrada

Filozofska postavka pojave Isusa Hrista, jeste osnovna ideja razvoja ljudske svesti. Jasno definisanje dobra i zla. Ljudska civilizacija je morala u razvoju svoje vrste doći do tog stadijuma. Ta borba još uvek traje i normalno je da ima i lažnih proroka i lažnih vernika.


Da li ste vi procitali ceo tekst?
Osvrt je, pre svega, na Stari zavet, toliko omiljen pukovniku Radovicu.
Hrist ne zivi u recima Amfilohija.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:33 18.10.2010

Re: Obrada

bob21201
na primer, proglašavanje koljača za svece.
i to 2006. godine.


???????????????????????????????????????????????????????


kandal zbog kanonizacije dva sveštenika osuđena za zločine u Drugom svjetskom ratu

Politička i sveukupna javnost Pljevalja jednoglasno je osudila kanonizaciju dvojice sveštenika iz pljevaljskog kraja, protojereja Ilinobrdskog Slobodana Šiljka i sveštenika Milorada Vukojičića, poznatijeg kao pop Maca (Malj), koji su zbog zlodjela tokom Drugog svjetskog rata strijeljani odlukama partizanskog i Vojnog suda



inače, ovo je se dogodilo 2006. godine.
toliko o reformi u spc.

ako su se ovi upitnici odnosili na to!
drago mi je da sam pomogla.
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:54 18.10.2010

Re: Obrada

klao je žene.
među njima i majku miše janketića.
o čemu je lično govorio te 2006 kad su ovi zločinci kanonizovani.

"Vukojičić je kao četnički dželat u štabu pljevaljske četničke brigade noću između 22. i 23. marta 1944. godine, zajedno sa četnicima Vojislavom Kovaljskim i Milanom Jestrovićem, strijeljao Stamenića Dika, njegovog sina Ljuba i ženu Julu u Pljevljima... Vukojičić je 23. marta 1944. godine u zajednici sa Kovaljskim i Jestrovićem na zvjerski način ubio Miladina Božovića, penzionera iz Pljevalja. Aprila 1944. godine Vukojičić je izvršio hapšenje mirnih domaćica iz Pljevalja, dok su ostali četnici pohapsili Mišović Božanu i Kontić Živka. Iste noći pošto su ih pohapsili, Vukojičić ih je u zajednici sa četničkim dželatima Milanom Jestrovićem, Vojom Kovaljskim i Mišom Radovićem strijeljao kod rijeke Jugoštice u Pljevljima, piše u odluci koju je poptpisao predsjednik Komisije Jakša S. Brajović,
U odluci se navodi da je Vukojičić počinio djela ratnog zličina i "kao takav je ratni zločinac".
O Vukojičićevim zločinima svjedočila je, pored Milijane Dajović i Savete Stojkanović, i Zora Stamenić.
"Mog muža i svekra su ubili u potoku više kuće i ostavili nesahranjene, dok su svekrvu zakopali u đubretu", stoji u svjedočenju Zore Stamenić.


i dalje ...

Uz Vukojicica je istovremeno za sveštenomucenika proglašen i Slobodan Šiljak, koji je takoðe po mnogim svjedocenjima okrvavio ruke tokom Drugog svjetskog rata. To je prva otkrila Pljevljanka Milosava Strunjaš, u otvorenom pismu Sinodu Srpske pravoslavne crkve. Crkva, meðutim, na to nije reagovala, ali jesu boracke organizacije, politicke partije, nevladine organizacije... Milosava Strunjaš tvrdi da je još prošle godine, kada je cula ko ce biti proglašen za sveca, poslala pismo i vladici Filaretu u kojem ge obavještava da se priprema kanonizacija i ratnih zlocinaca. Šiljak je, prema njenim tvrdnjama, kriv za smrt njenog oca Ratka Cerovica, Šiljkovog komšiju i kuma, koji je bio ukljucen u pripremanje Trinaestojulskog ustanka. Zbog raznih nedjela, Šiljak je strijeljan 1943. godine.
Strunjaševa tvrdi da je Vukojicic pripadao crnoj trojci koja je klala i ubijala nevine civile. "Njegov nadimak bio je pop koljac". Ona kaže da je ta trojka ubila i Milicu Janketic, majku poznatog glumca Miše Janketica.
"To što je ucinila Srpska pravoslavna crkva je toliko amoralan cin da necu da ucestvujem u citavoj ovoj stvari cak ni kao protivnik",
bilo je sve što je Miša Janketic tim povodom želio da kaže novinaru Monitora.
expolicajac expolicajac 18:28 18.10.2010

Re: Obrada sa Dopunom

U svim postovima koje sam pokuša detaljno da iščitam, naravno uz povezivanje sa osnovnim tekstom, primetio sam pokušaje logičkog povezivanja bez predznanja sami pisaca o bitnoj činjenici, a to je „PITANJE OBJAVE U RELIGIJSKOM ASPEKTU“. Sam autor teksta potencira da je Amfilohije Radović koristeći mantiju Pravoslavnog velikodostojnika slao poruke kao da je on Bog ili da je u najmanju ruku prorok.

Ono što ću pokušati, jeste laička interpretacija filozofsko religijske postavke Objave.

Ono oko čega se niti religija niti filozovija ne spore jeste broj oblika „Objave“. Prema sadržaju javljanja na prvom mestu je opšteljudska objava. Ona je odraz prirode i subjektivne umne sposobnosti duha da opazi tu prirodu. U filozofiji je kasnije formulisana kao „Subjektivan odraz objektivne stvarnosti“.
Na drugom mestu jeste aspekt lične objave. U religijskom je interpretiran kao objava data Mojsiju kroz Božije zapovesti i obećanje proroka, sa nastavkom u prvom obliku opšte ljudske objave. U filozofskom smislu to je bila priprema dalje razrade ideje, odnosno nastavak logičkog zaključivanja da se od Pojma krene ka prikupljanj činjenica (sudova). U Bibliji je opšte ljudska objava bila privilegija Hebrejskog naroda.
Na trećem mestu jeste pun razvitak Objave i u religijskom smislu to je pojava Isusa Hrista, a u filozofskom zaokruživanje logičke celine Pojam-Sud-Zaključak.
To trojstvo je i u Bibliji interpretirano kroz tri razdoblja: Od Adama do Mojsija, od Mojsija do Isusa i od Isusa do kraja sveta. U religijskom smislu ovakva postavka oslikava večitu borbu dobra i zla, koja se konačno mora završiti sudnjim danom i time zaokružiti božiji plan o SPASENJU.

Tu dolazimo do onoga što zapravo Amfilohije Radović pokušava da inetrpretira. On poznavajući ovu religijsko filozofsku konstrukciju, a evidentno imajući broj godina koliko ima, ili misli ili se nada da predstavlja glasnika primljenog drugog oblika OBJAVE.

Zato sam i napisao „Amfilohije Radović nije Pravoslavna Crkva. Amfilohije Radović nije Sinod. Amfilohije Radović nije Hrišćanstvo.

Zato sam i napisao „Pokušaji Amfilohija Radovića da sebi pribavi mesto koje mu Bog nije poverio su uzrokovali niz izjava koje diskredituju veru.

Zato sam i napisao „Filozofska postavka pojave Isusa Hrista, jeste osnovna ideja razvoja ljudske svesti. Jasno definisanje dobra i zla. Ljudska civilizacija je morala u razvoju svoje vrste doći do tog stadijuma. Ta borba još uvek traje i normalno je da ima i lažnih proroka i lažnih vernika.

Ljudski rod je stekao svest o jedinstvu istorijske povezanosti svih događaja i potrebe za spasenjem svoje duše kao merilo svih konačnih događaja. Šta u prostoru i vremenu nastaje i nestaje, ima samo utoliko svoje pravo značenje, ukoliko je prihvaćeno u odnosu čoveka prema njegovom Bogu, ne nekom prepostavljenom službeniku crkve niti kakvom lažnom proroku.
I zato nemojte poistovećivati misli pojedinaca sa idejama religije ako niste spoznali osnove te religije.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:54 18.10.2010

Re: Obrada

Amfilohije Radović nije Pravoslavna Crkva. Amfilohije Radović nije Sinod.

Pa neka to onda kaže Sinod.
Nisu svi hrišćani vernici, niti su svi vernici sebe kanonizovali.

Možda nisam dobro razumeo ali da svi vernici nisu hrišani to i shvatam ali da hrišćani nisu vernici što će reći da ne veruju u hrista to je malo problematično.
Možda recimo ateista hrišćanskog porekla.
Da je hrišćanstvo revolucionarno prihvatam u odnosu na mnogoboštvi i ali od kada je nastalo pa do danas, posebno kada je u pitanju pravoslavlje, njegova sustina i glavni cilj je da ništa ne menja, dogme ostaju dogme. E sad šta je revolucionarno osim ako se ne misli da su i marksizam i komunizam bazirani na postulatima hrišćanske pravde, jednakosti, ljubavi, slobode iako , kao što domaćin reče, za hrišćanstvo je i robovlasništvo i car i krupni kapital bilo OK.
Uostalo, ljudski rod postoji nekoliko miliona godina a ove najveće monoteističke relihije sve 2 i manje hiljade godina.
Mislim, nemo se ljutite, al ja mislim takoo, a ako nije tako ispravite me.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:58 18.10.2010

Re: Obrada

klao je žene.
među njima i majku miše janketića.
o čemu je lično govorio te 2006 kad su ovi zločinci kanonizovani.

stvarno da se čovek zapita šta ti, inače veoma učeni ljudi, u vrhu SPC misle, pa nije valjda seoska snaša bila komunista.
"To što je ucinila Srpska pravoslavna crkva je toliko amoralan cin da necu da ucestvujem u citavoj ovoj stvari cak ni kao protivnik",

ovome se nema šta dodati, a samo se pitam da li se mnogi ljudi vernici barem malo lično postide zbog takvog čina SPC.
talicni talicni 20:45 18.10.2010

Re: Obrada

expolicajac
talicni
Odavno nisam nesto gluplje procitao. Nisi ti dzabe bio pandur.

Glup verovatno jesam, ali se potrudi da makar obrazložiš šta je glupo u konstatciji da se isti princip stalno primenjiju u istoriji čovečanstva.
Trudim se da u životu ne donosim sudove na osnovu emocija već na osnovu racionalnog pristupa problemu.


Demokratija koristi isti princip kao i hrišćanstvo. Posle svih odvratnih scena nasilja na ulicama Beograda pokušavamo da institucionalizujemo krivicu, da HULIGANE privedemo pravdi i da ih izolujemo od zajednice.

Demokratija pociva na postovanju ljudskih prava i zakona. Drzava Srbija samo pokusava da prekrsitelje zakona privede pravdi. Poruka je jasna: ko god prekrsi zakon morace da odgovara sto nema nikakve veze sa hriscanskom mantrom da su svi ljudi gresni.
Demokratija eksplatiše sesksualni nagon LGP-a. time što ih stavlja kao glinenen golubove i time markira protivnike demokratskih promena.


Apsurdna tvrdnja, jebote jel citas ti sta pises. LGP nisu demonstrirali zbog problema sa sexualnim nagonom nego zbog diskriminacije. Svaka grupa gradjana ima pravo da mirnom setnjom (paradom-nazovi kako hoces) protestira. Obaveza svake normalne drzave je da zastiti te ljude od nasilja druge grupe gradjana.

Amfilohije Radović nije Pravoslavna Crkva. Amfilohije Radović nije Sinod. Amfilohije Radović nije Hrišćanstvo.

Zasto se onda sinod ne ogradi od radovicevih izliva mrznje i podrzi mirnu setnju manjinske grupe? Sta bi sa hriscanskom tolerancijom?

Hrišćanstvo je u svojoj osnovi duboko revolucionaran. Kao i svaki pokret ima svoje uspone i padove.


Hriscanstvo je jedna od najreakcionarnijih religija koje je kocila progres stoljecima. Ili ti jos vjerujes da se sunce okrece oko zemlje?
expolicajac expolicajac 21:25 18.10.2010

Re: Obrada

talicni
Hriscanstvo je jedna od najreakcionarnijih religija koje je kocila progres stoljecima. Ili ti jos vjerujes da se sunce okrece oko zemlje?


Opet pokazujuš nepoznavanje istorijskih činjenica. Stereotipi. Tvoje fokusiranje perioda inkvizicije stvara sliku o celokupnom odnosu hrišćanstva prema razvoju čovečanstva. Njeno prosvetiteljsko delovanje zamagljeno je onim što ti hoćeš da vidiš. Kad kažem Hrišćanstvo ne mislim na Pravoslanu crkvu. Koliko je hrišćanskih misionara provelo celokupni svoj život šireći znanja o tome da je zemlja okrugla i da je Đordano Bruno u pravu, to ne dopire do tebe. Zamaglio si svoje vidike bleskom besa koji osećaš zbog nečega što verovatno će te interesovati još par dana. A nakon toga, novo interesovanje i opet bes i blesak.
Sve vreme samo pokušavam da do tvoje svesti dopre spoznaja da ono što radi Amfilohije nije Hrišćanstvo. A to što on to pokušava da prikaže da radi u ime hrišćanstva, opisao sam u prethodnom postu.
Svojim postovima stvaraš utisak da tražiš osudu ideje hrišćanstva, a ne onih koji u ime hrišćanstva sprovode svoje ideje.
Po dosadašnjoj komunikaciji nisam ima utisak da u sebi imaš religiozni ekstremizam
maca22 maca22 21:30 18.10.2010

Re: Obrada

expolicajac
Sve vreme samo pokušavam da do tvoje svesti dopre spoznaja da ono što radi Amfilohije nije Hrišćanstvo.

Ali to ne znaju ni bespesperktivna deca koja se silno pravoslavno napajaju u pripovestima tog svestenika.
expolicajac expolicajac 22:13 18.10.2010

Re: Obrada

Ali to ne znaju ni bespesperktivna deca koja se silno pravoslavno napajaju u pripovestima tog svestenika.

Pedeset godina bežanja od istine da je hrišćanstvo tu pored nas stvorilo je ambijent da o tom hrišćanstvu pričaju sada oni koji nose u sebi bes što su bili zapostavljani. Najveći smrtni gresi su gordost i sujeta, a to su sada postale vrline mnogih koji nose svešteničke odore. Takvi sveštenici ne mogu drugačiju poruku sem nasilja niti da pošalju. Za svakog takvog mladog čoveka treba se boriti. I ovo je moja mala borba.
expolicajac expolicajac 22:16 18.10.2010

Re: Obrada

Ali to ne znaju ni bespesperktivna deca koja se silno pravoslavno napajaju u pripovestima tog svestenika.

Pedeset godina bežanja od istine da je hrišćanstvo tu pored nas stvorilo je ambijent da o tom hrišćanstvu pričaju sada oni koji nose u sebi bes što su bili zapostavljani. Najveći smrtni gresi su gordost i sujeta, a to su sada postale vrline mnogih koji nose svešteničke odore. Takvi sveštenici ne mogu drugačiju poruku sem nasilja niti da pošalju. Za svakog takvog mladog čoveka treba se boriti. I ovo je moja mala borba.
talicni talicni 23:49 18.10.2010

Re: Obrada

expolicajac
talicni
Hriscanstvo je jedna od najreakcionarnijih religija koje je kocila progres stoljecima. Ili ti jos vjerujes da se sunce okrece oko zemlje?


Opet pokazujuš nepoznavanje istorijskih činjenica. Stereotipi. Tvoje fokusiranje perioda inkvizicije stvara sliku o celokupnom odnosu hrišćanstva prema razvoju čovečanstva. Njeno prosvetiteljsko delovanje zamagljeno je onim što ti hoćeš da vidiš. Kad kažem Hrišćanstvo ne mislim na Pravoslanu crkvu. Koliko je hrišćanskih misionara provelo celokupni svoj život šireći znanja o tome da je zemlja okrugla i da je Đordano Bruno u pravu, to ne dopire do tebe. Zamaglio si svoje vidike bleskom besa koji osećaš zbog nečega što verovatno će te interesovati još par dana. A nakon toga, novo interesovanje i opet bes i blesak.
Sve vreme samo pokušavam da do tvoje svesti dopre spoznaja da ono što radi Amfilohije nije Hrišćanstvo. A to što on to pokušava da prikaže da radi u ime hrišćanstva, opisao sam u prethodnom postu.
Svojim postovima stvaraš utisak da tražiš osudu ideje hrišćanstva, a ne onih koji u ime hrišćanstva sprovode svoje ideje.
Po dosadašnjoj komunikaciji nisam ima utisak da u sebi imaš religiozni ekstremizam

Covjek koji napise ovo:
Demokratija eksplatiše sesksualni nagon LGP-a. time što ih stavlja kao glinenen golubove i time markira protivnike demokratskih promena.

mi kaze da ne poznajem istorijske cinjenice i da sam besan. Bas sam se zabrinuo.
Ako to sto amfilohije radi nije hriscanstvo onda doticni treba da bude izbacen iz sinoda i rascinjen. Al' dzabe je to tebi pricati.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:34 19.10.2010

Re: Obrada

talicni
expolicajac
Od svih odvratnih scena nasilja na ulicama Beograda pokušavamo da institucionalizujemo krivicu, da HULIGANE privedemo pravdi i da ih izolujemo od zajednice.
Demokratija eksplatiše sesksualni nagon LGP-a. time što ih stavlja kao glinenen golubove i time markira protivnike demokratskih promena.
Sve je isto samo su u pitanju nijanse.

Odavno nisam nesto gluplje procitao. Nisi ti dzabe bio pandur.




Gorećeš u paklu zbog ovog. A i ja sa tobom.
bob21201 bob21201 07:40 19.10.2010

Re: Obrada

http://www.blogovanje.com/matrix/komentari.php?id=123


by Exitus Letalis

Ovo je povrsno i izvadjeno iz konteksta.Pročitej knjige na koje se taj tkst poziva i videćeš da grešiš, i ispadas glup, a ne kažem da to jesi..samo ispadaš.

Najviše "volim" kad neko svoje mišljenje zasniva na nekom tekstu nepoznatog autora, i na osnovu tog teksta počne da priča o nekoj instituciji, kakva je u ovom slučaju N.Velimirović.
Žali Bože ovog našeg blogovanja ako ćemo na taj način, i tako površno donositi zaključke...cccc
cult cult 08:13 19.10.2010

Re: Obrada

Najviše "volim" kad neko svoje mišljenje zasniva na nekom tekstu nepoznatog autora,



Izvini, teisto, ali ovo je takav volej
da mi je prosto zao da ga upotrebim : ))))
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:56 19.10.2010

Re: Obrada

drago mi je da sam pomogla.

da dodam
Vladika Amfilohije i Vladika Nikolaj, možda jeste krišćanski ali bez čovečnosti
[url=http://pravoslavlje.spc.rs/broj/1017-1018/tekst/djeneral-je-sjeme-nove-covjecnosti/]
sjeme nove čovječnosti[/url] kaže Amfilohije

a evo nekoliko humanističkih od Nikolaja
“U žalosnoj zabludi žive oni naši ljudi, koji misle da je odvajanje nacionalizma od vere i države od crkve rezultat nekog ‘progresa’... Ipak se mora odati poštovanje sadašnjem nemačkom Vođi, koji je kao prost zanatlija i čovek iz naroda uvideo da je nacionalizam bez vere jedna anomalija, jedan hladan i nesiguran mehanizam. I evo u dvadesetom veku on je došao na ideju Svetoga Save, i kao laik poduzeo je u svome narodu onaj najvažniji posao, koji priliči jedino svetitelju, geniju i heroju. A nama je taj posao svršio Sveti Sava, prvi među svetiteljima, prvi među genijima i prvi među herojima u našoj istoriji.” Nacionalizam Svetog Save, 1935.
“Sva moderna gesla evropska sastavili su Židi, koji su Hrista raspeli: i demokratiju, i štrajkove, i socijalizam, i ateizam, i toleranciju svih vera, I pacifizam, i sveopštu revoluciju, i kapitalizam, i komunizam. Sve su to izumi Židova, odnosno oca njihova – đavola.”
Govori srpskoj naciji
kroz tamnički prozor, 1944.
“Mi smo deca Božija. I ljudi arijevske rase kojoj je sudba dodelila počasnu ulogu da bude glavni nosilac Hrišćanstva u svetu.”
Dva vidovdanska govora, 1939.
bob21201 bob21201 10:28 19.10.2010

Re: Obrada

Svojim postovima stvaraš utisak da tražiš osudu ideje hrišćanstva, a ne onih koji u ime hrišćanstva sprovode svoje ideje.


slažem se...amfilohije nije jednako hrišćanstvo..
bob21201 bob21201 10:32 19.10.2010

Re: Obrada

Izvini, teisto, ali ovo je takav volej
da mi je prosto zao da ga upotrebim : ))))


pa samo možeš da se smeješ...nisam ni očekivao neku konstruktivniju reakciju od nekog ko se poziva na "bezbožnik"
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:31 19.10.2010

Re: Obrada

by Exitus Letalis


pogrešno obraćanje.
nisam ponjinjala nikolaja uopšte.

ali se slažem sa svim narečenim.
knjige, neke, sam pročitala.
prodavale su se po 50 dindži-
produktivniji je nego lope de vega.
al je nepismeniji od istog.
zapravo, vrlo je nepismen.

i mrzitelj zapada, evrope, jevreja ...
rečju, rasista ...

p.s. čestitam ti deseti dan blogovanja.
baš si bio izazvan, a?
nevenov nevenov 10:23 21.10.2010

Re: Obrada sa Dopunom


Pokušaji Amfilohija Radovića da sebi pribavi mesto koje mu Bog nije poverio su uzrokovali niz izjava koje diskredituju veru.
__________
A kome je to Bog ikad ista poverio???

I ko ima pravo da sebe smatra njegovim predstavnikom? Sem svako od nas pojedinacno i svi mi kao covecanstvo. Jer nije Bog kreirao coveka vec je covek kreirao Boga. Da bi sebi utabao stazu kojom se mora kretati radi licnog samoopstanka. Sto ga razlikuje od zivotinjskog sveta koji nema pojam o sebi vec samo urodjeni nagon postojanja...
A hriscanska crkva je institucija i kao takva (posebno od drugog veka pa naovamo) brani svoje dogme i time svoju egzistenciju. Covek je za crkvu obican klijent kome ona vrlo skupo prodaje iste te dogme i mitove bez osecanja obaveze da ga postuje kao jedinku. Pravoslavna grana poslednjih godina prednjaci u nipodostavanju coveka kao jedinke, katolicka je mnogo obazrivija u svojim javnim nastupima iako obe imaju iste ciljeve, iste povode i slicne metode. Poput i dve ostale monoteisticke vere.
Covek o kome autor govori se uvija u svoju crnu mantiju kao u plast dostojanstva te misli da je moralno nedodirljiv. Taj mu osecaj nudi pravo da obilno oko sebe rasipa mrznju. Posle svakog istupa njegovog zemlja zaista smrdi na sumpor. A crkva, ONA PRAVA CRKVA - za ovo ima posebno ime. Cekamo da ona za ovog velikog ubicu zdravog razuma upotrebi to ime...

milandjuk milandjuk 18:20 17.10.2010

PODRSKA!!!!!!




super tekst...cisto sumnjam da ce on ikada to procitati
iskreno se nadam da neces imati nekada neki problem zbog toga
eto i ja da se potpisem ispod mog komatara i da ti dam otvorenu podrsku :)))

Djukic Milan

stojadinovicp stojadinovicp 18:40 17.10.2010

:D

illuminated illuminated 18:47 17.10.2010

Svaka cast...

Jos jedna (imaginarna, dakle ne-FB) preporuka za tekst.

Nemojte mi reći da posete mišićavih stripera dvoru vladike zvorničko-tuzlanskog nemaju nikakve veze sa sodomijskim grehom? Jer, ako dolaze po duhovnu okrepu, vrlo su čudno obučeni, a ne vidim što bi se slikali kraj vitrina s vladikinim nakitom?


O cemu se ovo radi? Nisam u Srbiji vec nekoliko godina pa nisam cuo; bila neka frka? Ima nekih slika?
veliot veliot 22:11 17.10.2010

Re: Svaka cast...

ide otprilike ovako:

http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/112680/Ja+vragolan+i+moj+deda:+Vladiko,+%C4%8Dime+te+striper+ucenjuje.html

ovo sam nasao u prostoj google pretrazi, dakle vrlo brzo, ako vas zanimaju ozbiljniji izvori, pronadjite imena u tekstu, pa ozbiljnije istrazite, samo pazite da se ne zabezeknete, nije preporucljivo za osetljive osobe
illuminated illuminated 22:58 17.10.2010

Re: Svaka cast...

Uhh, nije mi bilo ni na kraj pameti da bi ovako nesto moglo da se nadje na netu... Hvala, krivo mi sto sam pitao sad...
sesili sesili 19:01 17.10.2010

Svaka čast

Podrška i od mene, za svaku napisanu reč!
mishconi mishconi 19:23 17.10.2010

Promašaj

Zamena teza puna predrasuda. Aleksandre, izvini, ali nemaš pojma o hrišćanstvu.
maca22 maca22 19:39 17.10.2010

Re: Promašaj

A put do spoznaje je otezan likovima kao sto je ovaj vladika.
nurudin nurudin 21:56 17.10.2010

Re: Promašaj

mishconi
Aleksandre, izvini, ali nemaš pojma o hrišćanstvu


Ово и није текст о хришћанству.Ово је једно могуће ишчитавање "хришћанских књига", крајне занимљиво, интересантно, и за мене, духовито, верујем да није за све, поготову за "ортодоксне вернике", а са друге стране, и за припаднике LGB популације, ја се свима њима унапред извињавам.

По мом мишљењу, ово је један ИЗВАНРЕДАН текст. Ретко кад се одушевим, а још ређе своје одушевљење показујем, али овог пута нисам одолео.
G r o f G r o f 19:33 17.10.2010

heh

Drago mi je što neću sam na lomaču...
Exitus Letalis Exitus Letalis 17:03 18.10.2010

Re: heh

Drago mi je što neću sam na lomaču...

nećeš bogami, ima lista čekanja:)))
G r o f G r o f 19:50 18.10.2010

Re: heh

Ja ću zadnjim dahom kriknuti, eppur si muove...
Ti moraš smisliti nešto drugo. Nema smisla da se ponavljamo...haha
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:10 19.10.2010

Re: heh

G r o f
Ja ću zadnjim dahom kriknuti, eppur si muove...
Ti moraš smisliti nešto drugo. Nema smisla da se ponavljamo...haha

ja ću po naški - ipak se kreće ...
nurudin nurudin 21:41 17.10.2010

ОВОЛИКА...

...ПРЕПОРУКА ЗА ТЕКСТ!

СВАКА ЧАСТ! ДУГО НИСАМ ЧИТАО НЕШТО ОВАКО ДОБРО СРОЧЕНО!
roland_h roland_h 21:56 17.10.2010

svaka čast

zaista uverljivo i sjajno napisano pismo!

zanima me samo što se tiče pavla i citata o braku, otkud to? o kojoj priči se zapravo radi? pored gomile problematičnih izjava nikada nisam naišao na ovu...
ElectricDreams ElectricDreams 22:10 17.10.2010

Re: svaka čast

roland_h
zaista uverljivo i sjajno napisano pismo!

zanima me samo što se tiče pavla i citata o braku, otkud to? o kojoj priči se zapravo radi? pored gomile problematičnih izjava nikada nisam naišao na ovu...


STFW:
"Women should remain silent in the churches. They are not allowed to speak, but must be in submission, as the law says. If they want to inquire about something, they should ask their own husbands at home; for it is disgraceful for a woman to speak in the church."[1 Cor. 14:34-35]

"A woman should learn in quietness and full submission. I do not permit a woman to teach or to assume authority over a man; she must be quiet."[1 Tim. 2:8]

"Wives, submit yourselves to your husbands, as is fitting in the Lord. Husbands, love your wives and do not be harsh with them."[Col. 3:18-19]

"But I want you to realize that the head of every man is Christ, and the head of the woman is man, and the head of Christ is God. Every man who prays or prophesies with his head covered dishonors his head. But every woman who prays or prophesies with her head uncovered dishonors her head—it is the same as having her head shaved. For if a woman does not cover her head, she might as well have her hair cut off; but if it is a disgrace for a woman to have her hair cut off or her head shaved, then she should cover her head. A man ought not to cover his head, since he is the image and glory of God; but woman is the glory of man. For man did not come from woman, but woman from man; neither was man created for woman, but woman for man."[1 Cor. 11:3-9]

And so on, and so forth...
pnbb pnbb 16:28 18.10.2010

Re: svaka čast

And so on, and so forth...

ovo je bilo u originalu, na engleskom
ElectricDreams ElectricDreams 20:10 18.10.2010

Re: svaka čast

pnbb
And so on, and so forth...

ovo je bilo u originalu, na engleskom


Citate sam izvukao sa wikipedije i to, naravno, one koji meni najviše odgovaraju Ima i normalnih citata... ali nisu zanimljivi...
gorio92 gorio92 22:35 17.10.2010

Aleksandre

p r e p o r u k a
Neka si mu rekao.
Nije ni važno hoće li on ovo pročitati.
Važno je da ljudi čitaju.

Milosav Jovandić
Taska Dana Taska Dana 22:59 17.10.2010

Odlicno pismo!

Preporuka!
Ja sam pre neki dan u nekoliko reci rekla slicno ali sam upotrebila rec koja nije dovoljno pristojna pa su me banovali!

Tako mi je drago sto se nije stalo sa osnovanom i cvrstom kritikom tog neodgovornog svestenika.

Ne ocekujem da se ovaj opaki covek u mantiji popravi, za njega je kasno ali ocekujem da se njegov uticaj svede na minimum. Nerealno je ocekivati da nece imati uticaj na odrecdjenu grupu glupaka, ali svakako moze da se minimalizuje i ogranici.

dragonKa dragonKa 23:03 17.10.2010

Re: Odlicno pismo!

Taska Dana, vratila si nam se.
dobronamponovodošla :*
Taska Dana Taska Dana 23:06 17.10.2010

Re: Odlicno pismo!

Hvala! :)
Tu sam ja uvek i ponekad nesto napisem :)
Pozdrav!
mimi09 mimi09 23:58 17.10.2010

Re: Odlicno pismo!

Za Tasku i od mene
famona famona 23:12 17.10.2010

Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

Cini mi se da razumem gospodina Aleksandra Radosavljevica - Lambrosa. Popovi i slicni su odavno dosadili sa svojim pricama i ponasanjem. Tekst je sjajan. Pomalo podseca na Richard Dawkins-a, Christopher Hitchens-a i tu grupu.
Grozno je da popovi i drugi slicni tipovi podjaruju mrznju medju ljudima a onda se obavezno javi neki ugrozeni hriscanin ili vernik i pocne da objasnjava...
Sto se homoseksualaca tice - ima ih nekoliko vrsta! Pritisak drustva na njih je negde samo veliki a bogami negde i ogroman! I samo to moze da im smeta i menja ih itd.
Oni su - najbolje je tako reci - razliciti! Dakle, to nije bolest, nije nenormalnost ali je, u nedostatku boljeg termina, razlicitost.
Ako hocemo da komentarisemo tzv ortodoksne homoseksualce - dakle, one koji imaju seksualne odnose samo sa osobama istog pola - onda ispada da drustvo sacinjeno samo od takvih ne bi moglo da zazivi bez primene nekih vestackih metoda oplodnje!
Takodje, vrlo su interesantna naucna odn medicinska otkrica koja recimo navode da je veci procenata muskih homoseksualaca koji su mladja braca, dakle imaju sestru 2-3 godine stariju!
Ili skorasnje otkrice po kome je zapravo embrion (i muski i zenski!) zenskog roda (ovo malo karikiram!) ali zbog onog Y hormona dodje jos tokom trudnoce do odredjene diferencijacije koja odredjuje da ce bas ta beba biti mali muskarac. To kazu da je jedan proces koji je pod uticajem neurohormonalne regulacije.
Takodje, moze da se napomene da medjuodnos tzv orto- i homoseksualne populacije dovodi do citavog niza socijalnih problema.
Poslednje smo videli pre neki dan! Rusenje i tuca u znak opravdanog protesta a sve uz podrsku SPC - dobro da nije Katolicka (zbog pedofilije!) - to bi vec bilo opasno...
A inace - cisto radi preciznosti - niko od nasih i tudjih popova nije sotona i ne moze to biti! Biti Sotona - e to je nesto mnogo slozenije i pametnije (uf, bolje da cutim da me necuje zlo!!! 8-)))))))))
dragonKa dragonKa 23:17 17.10.2010

Re: Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

Da Boga ima, popovi mu ne bi trebali.
O čemu vi pišete?
ma, sigurno ne bi bilo gromobrana na crkvama :) so?
dragonKa dragonKa 23:18 17.10.2010

Re: Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

da vam dodam biber?
dragonKa dragonKa 23:45 17.10.2010

Re: Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

dragonKa
niko od nasih i tudjih popova nije sotona i ne moze to biti!


a što ćemo sa pahomijem ili svim drugima? pa, gde ti živiš, pa misliš da je baš tvoja crkva, čovječja, bezgrešna? a koja je?
dragonKa dragonKa 00:42 18.10.2010

Re: Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

famona famona 16:27 18.10.2010

Re: Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

Prvo nije moja crkva - ni slucajno - postujem je jer su neki od mojih pradedova bili pripadnici i vernici, vec dedovi nisu. Popovi nisu sotone. Ako ih takvim opises onda se ponases isto kao oni. Pahomije koliko znam nije ni sotona ni sta drugo nego POREMECNI homoseksualac i PEDOFIL. Sto bi sami popovi rekli - greh mi na dusu ako to nisam tacno napisao (davno sam citao napise o tome!).
Ni jedna crkva nije bezgresna i u tome je bas paradoks. Vecina crkava nas ubedjuje da smo mi gresni, da sve sto je ispod pupka je prljavo itd i pravi nam kompleks krivice, prastanja, zrtvenog jagnjeta kao sto je gore pisac teksta lepo i napisao.
Greska crkve i religije je uopste u tome sto slobodnom misljenju namece okove dogme i tu je kako bi oni sami rekli "praroditeljksi greh". Ne sto su Eva i Adam radili neke stvari pod jabukom nego su popovi nametnuli da se njihova dogma prihvati kao stalna, nepromenljiva, obavezujuca itd. Sada je to manje vise sala-zezanje - a u ono doba su zavrsavali na lomacama ili jos gore.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:15 19.10.2010

Re: Otvoreno pismo Amfilohiju Radoviću

Pahomije koliko znam nije ni sotona ni sta drugo nego POREMECNI homoseksualac i PEDOFIL.


to što je homoseksualac nema veze. i ovo "poremećeni" je suvišno.
a što je pedofil, e, to je prema svetovnim, al ne i crkvenim, zakonima kažnjivo.
to je krivično delo.
čovek u australiji dobio 200 godina robije za 20 porno fotki dece, za svaku
fotku po 10 godina.
a ovde zastarelo.
a i onaj drugi, ilarion, samo ga premestili u zagreb pa ga i odande
proterali.
i sud, ćorka i te stvari, ništa.
ko ih štiti?
legalizacija011 legalizacija011 00:56 18.10.2010

losha taktika

Vi homoseksualci iz Srbije,inace bivse komunisticke zemlje gde su nekad hriscani bili proganjani,uvek pravite istu gresku u koracima,kada pokusavate da se izborite za svoja prava obracanjem SPC.Vi makar znate da ide lakse s vazelinom,jel?
Uvek ali UVEK,se ostrvite na ucenje crkve,usput vredjajuci pravoslavlje,i iimputirajuci drugima sta da misle,da Bog ne postoji,da ste tupavi i glupavi nipodastavate i same vernike,itd

Po meni totalno pogresna taktika.(osim ako vredjanje nije bilo cilj,sam po sebi)Mislim da bi produktivnije bilo koncetrisati se na realno ugrožena prava gej populacije,insistirajuci da i vi imate prava na slobodu izbora,objasnjavajuci koje su vase nevolje i kako su to ugrozena vasa prava(tako bi se hriscani i ostali, lakse solidarisali sa vama,jer su i sami bili u vasoj koži,progonjeni)

Eto mali savet,pa razmislite




bene_geserit bene_geserit 05:46 18.10.2010

Re: losha taktika

Nema ovaj tekst nikakve veze sa borbom za prava homoseksualaca.
Njegov jedini cilj je da zapljune po SPC i hriscanstvu u celini (na prilicno nemust nacin, generalizujuci jednog konzervativnog vladiku SPC na pravoslavlje i celo hriscanstvo, uz tumacenje biblije na nivou 2-godisnjeg deteta).
To bi bilo slicno tome kada bi neko opljunuo po demokratiji svodeci je na najgore aspekte srpske ja-tebi-ti-meni partiokratije.
Verovatno je u pitanju porodicna tradicija (aj' posteno, lambros, jel' ti deda jaho nekog popa?).

Jedino sto je ovde nejasno je: kako je alexlambros dobio VIP status pisuci ovakve jadne tesktove.
looping looping 10:49 18.10.2010

Re: losha taktika

legalizacija011
Vi homoseksualci iz Srbije,inace bivse komunisticke zemlje gde su nekad hriscani bili proganjani,uvek pravite istu gresku u koracima,kada pokusavate da se izborite za svoja prava obracanjem SPC.Vi makar znate da ide lakse s vazelinom,jel?
Uvek ali UVEK,se ostrvite na ucenje crkve,usput vredjajuci pravoslavlje,i iimputirajuci drugima sta da misle,da Bog ne postoji,da ste tupavi i glupavi nipodastavate i same vernike,itd

Po meni totalno pogresna taktika.(osim ako vredjanje nije bilo cilj,sam po sebi)Mislim da bi produktivnije bilo koncetrisati se na realno ugrožena prava gej populacije,insistirajuci da i vi imate prava na slobodu izbora,objasnjavajuci koje su vase nevolje i kako su to ugrozena vasa prava(tako bi se hriscani i ostali, lakse solidarisali sa vama,jer su i sami bili u vasoj koži,progonjeni)

Eto mali savet,pa razmislite






Slazem se sa ovim. Praktican cilj bi trebao da bude smanjiti broj huligana dogodine na paradi sa 6000 na 4000 ili manje a ne povecati ga. Navesti ljude da prihvate neke stvari koje inace ne prihvataju.
A to se nece postici dodatnim potpaljivanjem vatre - arogantnoscu i generalizacijom ljudi. Nisu svi vernici isti pa ni popovi. A citiranje i analiza svetog pisma uopste nije za komentarisanje.
Pljuvanje nikad nije izaslo na dobro.
Sve u svemu ovakvi blogovi samo mogu da diskredituju LGBT zajednicu.

maca22 maca22 10:57 18.10.2010

Re: losha taktika

legalizacija011
i iimputirajuci drugima sta da misle

Nista on ne imputira popu sto on vec sam nije rekao, i objavio.
Kako to moze da ne bude jasno?
Dawngreeter Dawngreeter 11:02 18.10.2010

Re: losha taktika

looping
A citiranje i analiza svetog pisma uopste nije za komentarisanje.


Nigde ne vidim citiranje i analizu iz Book of SubGenius.
looping looping 11:33 18.10.2010

Re: losha taktika

Da li si ti citao blog?
Međutim, suočen sa upornom i raspaljenom masom on im se obraća sledećim rečima - „Nemojte, braćo, činiti zla. Evo imam dvije kćeri, koje još ne poznaše čoveka; njih ću vam izvesti, pa činite s njima što vam je volja; samo ne dirajte u one ljude jer su zato ušli pod moj krov" (Knjiga postanja 19: 7 - 8).
Izraz „ne poznaše čoveka" je eufemizam za „nevine su". Dakle, Lot svoje nevine kćeri nudi na silovanje rulji. Ja sam, gospodine Radoviću, siguran da Vi u petnaestovekovnoj tradiciji crkve imate već neko simbolično i alegorično tumačenje ovog postupka, ali je on za moj racionalan um jednostavno jeziv

Biznis kojim se bavite, gospodine Radoviću, najstariji je biznis na svetu. Kao i svaki start-up, hrišćanstvo je uspelo zahvaljujuci sinergiji dve fenomalne ideje (i, naravno, upornosti osnivača.) Prva ideja je institucijalizovanje krivice, tj. greha. Pre hrišćanstva krivica se takoreći amaterski koristila u organizovanoj propagandi. Utemeljivači hrišćanstva su shvatili pun značaj i moć eksploatacije krivice, i ugradili krivicu kao osnovnu arhitekturu u svoj statut ili manifesto ili biznis plan ako hoćete. Svi su od početka krivi, i treba da božijem predstavništvu - crkvi - dokažu suprotno, a proces dokazivanja je osnovni izvor prihoda.
Druga fenomenalna ideja je eksploatacija seksualnog nagona - jednog od najjačih koga vrsta poseduje - i ugradnja istog u gore navedeni mehanizam krivice. Imaš seksualni život - kriv si. Ova sinergija se pokazala brilijantnim potezom i omogućila je biznisu uspešno poslovanje od skoro dva milenijuma.
Ili, rečima Hajlana Roberta (iz njegove knjige „Buduća istorija" - „Oduzmi seks ljudima. Načini ga zabranjenim, ograniči ga na ritualno parenje. Nateraj ga da se preobrazi u potisnuti sadizam. Potom daj ljudima žrtvenog jarca da ga mrze. Pusti ih da povremeno ubiju jarca radi samoočišćujućeg oslobađanja. Mehanizam je star vekovima. Tirani su ga koristili vekovima pre no što je reč "psihologija" uopšte bila izmišljena. I, deluje."


Dawngreeter Dawngreeter 11:36 18.10.2010

Re: losha taktika

I dalje ne vidim Book of SubGenius, na koji si valjda mislio kad si rekao "Sveto pismo". Vidim citate iz prirucnika za bogomoljce.
looping looping 11:39 18.10.2010

Re: losha taktika

Dawngreeter
I dalje ne vidim Book of SubGenius, na koji si valjda mislio kad si rekao "Sveto pismo". Vidim citate iz prirucnika za bogomoljce.

OK
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:37 19.10.2010

Re: losha taktika

Njegov jedini cilj je da zapljune po SPC i hriscanstvu u celini (na prilicno nemust nacin, generalizujuci jednog konzervativnog vladiku SPC na pravoslavlje i celo hriscanstvo, uz tumacenje biblije na nivou 2-godisnjeg deteta).


šta valja u hrišćanstvu u celini i na parče?

o tome šta vi pravi vernici ne bi trebalo da radite a radite, možemo do sutra.
al na primer, nema sexa pre braka.
nema razvoda.
nema abortusa.
tvoje telo nije tvoje nego hristovo, valjda.

šta je to što sprečava spc da izopšti ovog i još nekoliko militantnih popova?
ko to brani?

i naročito je pogubno to što se vernici ne bune.
što im je svejedno što popovi gule kožu s leđa, uvode podno
grejanje, sajber sobe, jakuzi kade ... uopšte, žive totalno buržujski a ovamo nam prodaju svilu ...







jes da je sitno al se raspoznaju likovi ...



i dalje ...







ima toga još, od hugo bos cipela, preko audija ...

samo još da se vernici osveste ...
Hansel Hansel 07:47 19.10.2010

Re: losha taktika

Exitus Letalis

"Nemoj zbog Petra omrznuti svetog Petra!"
dolybell92 dolybell92 01:03 18.10.2010

aneks

A što se tiče onog citata o „drvetu koje ploda ne rađa, te se seče i u oganj baca", a od koga me svaki put strese jeza, nije li vrhunski cinizam da to kažete Vi, kao predstavnik organizacije koja je vekove provela po ćelijama ne radeći ništa uz tajno upražnjavanje grehova koje je javno osuđivala?
Vi od jalovosti živite, i to više nego udobno, al Vam to ne smeta da za druge potpaljujete plamen.


Monasi mogu biti samo ako pristanu na kastriranje,
u protivnom ću ih uvek smatrati legalnim gay društvima.
(Mada znam da kastracija ne znači apsolutno ukidanje
seksualne želje, ali je bar pokušaj)
Smeta im potencijalno ogoljavanje ... sumnja
ostaje zauvek, jer suprotnog dokaza - nema.

Prestravljeni Amfilohije od sebe samog, jer uopšte nije
morao da postane monah ....

ps. preporuka za tekst KO VRATA
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:03 18.10.2010

Re: aneks

Exitus Letalis Exitus Letalis 02:04 18.10.2010

Re: aneks

Exitus Letalis Exitus Letalis 02:06 18.10.2010

Re: aneks

Exitus Letalis Exitus Letalis 02:12 18.10.2010

Re: aneks

buba_truba buba_truba 10:28 19.10.2010

Re: aneks

Exitus Letalis

Ovu si zaboravila (?), a odatle je počelo:

maca22 maca22 14:52 19.10.2010

Re: aneks

Hvala Bubo.
buba_truba buba_truba 16:34 19.10.2010

Re: aneks

maca22
Hvala Bubo.

Molim lepo.
Samo, ne razumem šta ti je smešno?
Meni nije, naprotiv.
Exitus Letalis Exitus Letalis 17:15 19.10.2010

Re: aneks

Ovu si zaboravila (?), a odatle je počelo:

nisam pronašla.

a sad, dal je baš od tada počelo ... pa, ne bih rekla.

mnogo su se razmahali u ratovima.

mnogo ... pre nego što je zoran uopšte i pomisli da preduhitri
(što je greška) koštunicu.

jel se sećaš kad je ovo bilo?



il ovo?



il ovo?



koje li su to godine?

da se ne pravimo blesavi!
buba_truba buba_truba 17:41 19.10.2010

Re: aneks

Exitus Letalis
jel se sećaš kad je ovo bilo?il ovo?il ovo?koje li su to godine?da se ne pravimo blesavi!

Ne pravim se blesava i odlično se sećam ovoga svega i kad je bilo.
Reagovala sam zbog one prve Koraksove karikature sa mučenim Gašom Kneževićem koji u toj priči oko uvođenja veronauke "nit luk jeo, nit luk mirisao". Osim što je bio ministar prosvete tada, a nije imao muda da se zahvali i kaže "ja ovo ne mogu" - a baš tako je mislio i osećao.
Elem, na to sam mislila - veronauka u školama, što nam je amanet od Zorana Đinđića, nažalost.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:56 19.10.2010

Re: aneks

Ne pravim se blesava i odlično se sećam ovoga svega i kad je bilo.

bilo je nejasno.

Reagovala sam zbog one prve Koraksove karikature sa mučenim Gašom Kneževićem koji u toj priči oko uvođenja veronauke "nit luk jeo, nit luk mirisao".

svako ko je bio u vladi odgovoran je za svoj deo posla, pa i "mučeni" gaša knežević.

naravno, ima da se pobuniš. ima ostavka. ima debata o tome da li će poreski obveznici da plaćaju inače prebogatim popovima besplatno sedenje u školama.

i naravno da je zoran đinđić za to kriv. jeftino skupljanje poena - velika cena.
u smislu da je sve to skupo a propalo.

možda u unutrašnjosti, ali u bg sve manje dece ide na veronaku.

kad je moje prijateljice ćerka krenula, to je bilo u vreme tog ludila, bila je jedina koja nije išla na veronauku i pitali su je da li je muslimanka.

kad je nekoliko godina kasnije njen brat krenuo u školu, samo se jedno dete odlučilo (mislim, odlučili roditelji) za veronauku.

i ta škola nije jedini primer. imam ih u komšiluku tri. i imam u komšiluku dva para koji se nisu venčali u crkvi ...

proći će i ta zaraza, ona novokomponovana. ljudi koji su oduvek bili vernici, oni su svoju decu vodili subotom il kad su slobodni u crkvu.

ovako, elegantno, za novokomponovane vernike - vikendom roštilj a za veru će da se pobrine država.
palilula92 palilula92 03:00 18.10.2010

PREPORUKA ko VRATA

ne dajem FB preporuke, samo ove blogovske
hannah.greener hannah.greener 06:34 18.10.2010

'el može

par pitanja?

1. Dokle bre više? Kada će ljudima ući iz dupeta u glavu da se tu uopšte više ne radi o homoseksualcima i njihovim pravima? Radi se o tome da grupa A, koja se ne slaže sa stavovima grupe B, istoj NE DOZVOLJAVA da svoje stavove, koji ne krše ni Ustav niti bilo koji zakon države u kojoj obe grupe žive, javno manifestuje na prijavljenom i odobrenom sku-upu!!! Kojim pravom? Drugim rečima, ako ti se ne sviđa moj stav, urlaj, šetaj, nosi plakate, maši krstom i Biblijom ako ti nije glupo, ali u civilizovanoj državi NE SMEŠ ograničiti moje pravo da taj stav (vidi gore za Ustav i zakon) pokažem. Tačka. NE SMEŠ.

2. Ko je umro i ostavio SPCu ulogu čuvara morala, etike i svega ostalog što valja? Nešto se ne sećam da su spominjali S & G za vreme Sarajeva, Vukovara, Srebrenice (ups, zaleteh se, jesu spominjali. Ne na način na koji ja mislim, ali spominjali jesu.), Miloševića, studenckih protesta... Sada su nešto mnogo glasni postali.

3. Jel'postoji šansa da se SPC zabrani? Da se osnuje Nova SPC? Mislim, recimo da ste vernik, i da vam je muka od gluposti koje laprdaju visoki zvaničnici pomenute organizacije, da li postoji šansa da osnujete svoju verziju SPC? SPC 2.0?

4. Da li je tačno da je Stefan Sokolović (Stephen Hawking) dokazao da Boga nema? Mislim, ono, "matematika je jasna. Dvaput ništa je ništa, crva nije ni bilo!" Moje poznavanje matematike jeste na nivou tog crtanog filma, ali zar ne bi bilo divno da, kad god krene priča o nadbiću, kreatoru Univerzuma, vi samo sevnete formulu i prekinete svaku raspravu?

5. Kome ja sve ovo pišem? I zašto?
Hansel Hansel 10:39 18.10.2010

Re: 'el može

4. Da li je tačno da je Stefan Sokolović (Stephen Hawking) dokazao da Boga nema?

Nije tačno. Tačno je da se njegova knjiga reklamira na taj način i verovatno je tačno da on misli da je to dokazao.
inco inco 10:49 18.10.2010

Re: 'el može

hannah.greener
4. Da li je tačno da je Stefan Sokolović (Stephen Hawking) dokazao da Boga nema?


Nije, samo je stavio u svojoj knjizi dokaz zasto nikakav strani uticaj nije potreban da bi nastao Univerzum. To samo po sebi ne dokazuje da bog ne postoji (ne mozes dokazati negaciju, oni koji tvrde da isti postoji prvo treba da iznesu dokaze za to), vec samo da nije potreban da bi sve ovo sto vidimo - postojalo.

To se vec dvadesetak godina zna, dokazi su davno izvedeni i nije to Hokingovih ruku, well, mozga delo. Inace, daleko bolje nego sto je to opisano u njegovoj knjizi je objasnio Lorenc Kraus u svom predavanju 'A Universe from Nothing'. Ko ima sat vremena, topla preporuka za gledanje:


hannah.greener hannah.greener 15:52 18.10.2010

Re: 'el može

Hvala. Će pogledam kad iznađem vremena...
trapava trapava 07:29 18.10.2010

Svaka čast, Aleksandre

Ovo je tekst koji bi ja sa ponosom potpisala, ali nisam toliko pametna. Niti poznajem Bibliju tako dobro. A verujem u Boga. Baš, baš verujem, u jednog jedinog, svemogućeg, koji vlada vasionom i koji je isti za sve, ma kako ga zvali. Al' vidiš, ne verujem da su popovi kontakt sa Bogom, a crkva, to je po meni jedno monopolističko preduzeće. Idem u crkvu jer mi je tamo lepo, mogu da se koncentrišem, mir i tišina. I zapalim sveće za moje mrtve, groblje mi je podaleko, pa mi je duši lakše.
Žao mi je kad vidim koliko ima zatucanih ljudi koji se pozivaju na Bibliju za sve što ne razumeju i što ih žulja. I to povade iz teksta ono što im treba, a što im ne treba, prećute. K'o švedski sto: ovo volim, ovo ne volim. I žao mi je što oni neće razumeti tvoj tekst.
blue_song blue_song 07:33 18.10.2010

...

Vidi se da je tekstu prethodila podebela priprema. Pohvale za to. Medjutim, a bez namere da uvredim autora, ima malo i onoga sto ukazuje na Kostunica sindrom. Dabome, aludiram na neobavestenost. A pre nego sto istu podvucem, hocu da, kao vernik, istaknem apsolutno saglasje upovodu kritike spomenutog Mitropolita te njegovih arsina - apsolutno nehriscanskih pa s tim i nedostojnih poziva i cina u koji je rukopolozen. Cesto se pitam, cesto i pitam do kada ce on, ali i ne samo on, da sramoti nas vernike sve u 16 (sesnaest). To je vrlo neprijatno, verujte. Pogotovo kada umesto odgovora dobijete malo soli po pameti (odozgo), kao i uvek kad su argumenti u deficitu.

Svakom iole razumnom coveku, usudila bih se reci i detetu, jasno je da nema ljubavi u onom na sta on poziva kada o homoseksualcima govori. A kad nema ljubavi, nema ni Njega (Hrista). Proporcija je vrlo osnovnoskolska.

Osvrnuli ste se na Stari Zavet i pricu o Sodomi i Gomori. Kritike su vam na mestu, kao i povlacenje nekih paralela - npr. detalji iz Levitskog zakona i s tim u vezi licemerstvo da se nesto odbacuje a nesto se prihvata. Osvrtanje na "jalovu ljubav" vam je takodje odlicno. Tuzno je da jedan Mitropolit u ime Hrista uopste govori o bilo kakvoj "jalovoj ljubavi". Podsecanje na trunje i balvane u ocima - takodje odlicno. Da ne zaboravim, njegove reci o nazovi jalovosti meni su licno strasne za sve ljude, jer je uvredio i sve one koji ih odredjenih razloga jednostavno ne mogu da imaju decu. Uvredljivo je sto je uopste coveka sveo na meru masine za razmnozavanje.

Vratila bih se nacas na pricu o Sodomi i Gomori, tek da dodam jos nesto.
Porocni grad Sodoma bio je - porocni. Dakle, sustina je da su Sodomljani bili porocni (bludnicenje, promiskuitet, samozivost, nasilje i slicno). Homoseksualnost se nigde ne spominje. Stavise, to pokazuju sami proroci i sam Hrist (Sofonije, Isaija, Jezekilj, Amos, kao i Matej i Luka kada nam prenose Hristove reci).
Sustina je u tome da je masa ljudi htela da siluje Lotove goste (dva muskarca). Tu ne moze biti price o homoseksualnosti, jer se u prici govori o svim stanovnicima Sodome (dakle i zene su bile deo mase koja siluje). Sustina je da su to bili nasilnici, nasilna rulja.
Upotrebljavati rec homoseksualac i aludirajuci pri tom na Sodomu - apsolutno je pogresno predstavljanje i interpretiranje ove stare biblijske price. Jos gore od toga - takve interpretacije ignorisu znacenje koje je toj prici pridao sam Hrist, kao i proroci.

Nije homoseksualnost ono sto Hriscanstvo osudjuje, vec iskoriscavanje i dehumanizacija drugoga, nasilje prema drugome, pa bio to hetero ili homoseksualni odnos.

I one neobavestenosti na koje sam, dobronamerno, htela da skrenem paznju.
Utemeljivači hrišćanstva su shvatili pun značaj i moć eksploatacije krivice, i ugradili krivicu kao osnovnu arhitekturu u svoj statut ili manifesto ili biznis plan ako hoćete. Svi su od početka krivi, i treba da božijem predstavništvu - crkvi - dokažu suprotno, a proces dokazivanja je osnovni izvor prihoda.
Ovo vam nije tacno. Prevideli ste cinjenicu da je po manastirima krstenje besplatno.

On govori o položaju žena u jednoj kulturi definisanoj religijom a koji je i Vašu crkvu, bezmalo dve hiljade godina kasnije naveо da u svom „Priručniku za pravoslavne devojčice" stavi ovakve stvari - „Svrha postojanja pravoslavne devojčice je udovoljavanje i dobročinjenje ocu i bratu do trenutka dok se ne uda" ili „Kada devojčice dobiju prvu menstruaciju, treba da ćute i da nikome ne govore o tome, jer ih krvarenjem Bog kažnjava što su žene."
Tzv. prirucnik za pravoslavne devojcice uopste ne pripada SPC niti je njeno delo. Radi se o baljezgarijama, da izvinete, neke grupe ljudi sa viskom slobodnog vremena i cudnim smislom za humor. O tome se vec pisalo na ovom blogu (ne secam se tacno ciji je tekst bio u pitajnu), ja se skromno potrudila da objasnim.

Biblija, koja je Vama i Vašim sledbenicima referentna za život čoveka 21. veka, prepuna je ovakvih besmislenosti i grozota iz kojih teolozi poput Vas po sopstvenom nahođenju izvlače delove koji će poslužiti svrsi i nečasnim ciljevima.
Biblija sa razlogom ima takve grozote, ali to naravno ne daje za pravo nikome da je izoblicava i time drugima daje apsolutno pogresan dojam citave stvari ili im nametne necasne ciljeve. Inace, takve grozote su sastavni deo Biblije, bas u slavu Hrista koji je dosao i oborio ih. One su sastavni deo Sv. Pisma kao upozorenje kako ne treba ciniti. A sta umesto toga treba ciniti kazao nam je sam On kad je dosao.

I nemojte molim vas, ako je moguce, da generalizujete. Ono o vernicima. Mislim, ne ljutim se ja, da me ne shvatite pogresno, ali prosto to nije u duhu ovog 21. veka. Ranije se smatralo da su vernici neobrazovani, takvi rezoni ipak ne prilice ovom vremenu. Zivot sa Hristom ne podrazumeva da mozak okacimo na civiluk :)

Svako dobro
bob21201 bob21201 09:47 18.10.2010

Re: ...

Dakle, sustina je da su Sodomljani bili porocni (bludnicenje, promiskuitet, samozivost, nasilje i slicno). Homoseksualnost se nigde ne spominje


Pa pominej se recju "bludničenje", zar ne?
Hansel Hansel 10:05 18.10.2010

Re: ...

Da li je to jedini modalitet "bludničenja" (ako uopšte ostanemo u toj terminologiji)?
blue_song blue_song 17:39 18.10.2010

Re: ...

bob21201
Pa pominej se recju "bludničenje", zar ne?
Ne. Recju "bludnicenje" govori se o bludnicenju. Nebitno da li je hetero, homo ili kakvo god.
Sa druge, kada je o bludnicenju rec, poznajemo iz tog ugla i pricu o bludnom sinu. Dakle, cak i slucaju bludnicenja (koje se osudjuje a koje po difoltu ne znaci homoseksualizam), imamo Hrista koji nas uci drugacije. Svakako nas ne uci onako kako to Mitropolit Amfilohije propoveda. I ne samo on, nazalost puno je slicnih samo suptilnijih u formi. Meni kao verniku nije problem da to priznam, jer to je i neka vrsta mog poraza. Nece me takvi nikada odvuci od vere, naprotiv - jacaju mi je, ali me porazava i rastuzuje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana