Društvo| Kućni ljubimci| Ljubav| Politika| Religija

Država Zakurac

krkar RSS / 11.10.2010. u 11:18

 

gaypride0_342534S0.jpg

Država Srbija juče je u Beogradu ponizila sopstvenu policiju.

Činjenica da su na kraju dana na Terazijama bili policajci a ne banda najmanje je važna stvar u celoj priči. Nažalost. Boli me i plaši kad vidim kako država manipuliše sopstvenom policijom - na isti način kao i sa sopstvenom bandom. Država je juče ogolila svoj cinizam i svoj bezobrazluk ali to ne može ostati neprimećeno.

Koliko god da sam uobičajeno kritičan prema ovdašnjoj Vlasti, primetićete da govorim o Državi. Upravo zato što ovde postoji i odgovornost političara na vlasti i onih koji to (još) nisu. Manipulacija policijom i svođenje jedne od najvažnijih institucija stabilnosti države i poretka na ličnu prćiju Vladara jedna je od najgorih stvari kojima se dugoročno podriva kredibilitet i stabilnost države.

Šta se u stvari desilo?

Država je dovela 5000 policajaca u Beograd za obezbeđivanje zakonski odobrene javne manifestacije. O manifestaciji GLBT nemam nameru da govorim jer je jednako tako mogao biti u pitanju u skladu sa zakonom odobreni skup trudnica, poštara, nezaposlenih železničara, proizvođača meda, ljubitelja Tome Zdravkovića ili penzionisanih poslastičarki. Ali neko je namestio policiji.

Posao policije je da predviđa i analizira i da predlaže mere u skladu sa svojim procenama. kao i svaka ozbiljna organizacija, policija  planira i sredstva za ostvarivanje svojih, inače zakonom jasno određenih, ciljeva. Juče je neko sprečio policiju da upotrebi sva sredstva koja joj stoje na raspolaganju i koja ume da primeni. Iako taj neko ima ime u ovom trenutku to ime (odnosno ta imena jer se zasigurno ne radi o pojedincu nego o celom lancu komandovanja i hobotnici "savetovanja" i "koordinacije") meni nije najbitnije. Najbitnije mi je da na osnovu svega što sam video (na TV, udobno zavaljen kod tašte, van Beograda) i čuo od ljudi na terenu, policiji je neko iz svojih politikantskih pobuda dao nalog da postupi tako kako je postupila, da ne obavi posao efikasno i do kraja i da se izblamira kao nikad.

Nisam policajac ali znam jako dobro o čemu govorim (iskreno se nadam da će se Expolicajac javiti ovde). Nemam potvrdu ovoga što govorim iz policije iako mi je sinoć jedan visoko pozicionirani policajac kome verujem rekao da je rano za priču ali da "stvarno ima svega". Jedva čekam da popijem piće s njim, nadam se što pre.

Šta neko nije dozvolio policiji da uradi:

Na osnovu mojih saznanja policija je još pre desetak dana procenila nivo rizika (od desničarskih bandi) kao izuzetno visok i predložila jedan od najviših stepeni reakcije koji uključuje:

- preventivno privođenje i zadržavanje poznatih vođa fašističkih bandi

- pozivanje poznatih militantnih članova bandi na informativni razgovor gde bi im se reklo "gledamo te"

- TKTR (kontrolu telefnskihrazgovora i SMS-ova) širokog kruga vođa i pripadnika bandi

- uklanjanje iz centra grada svih materijala i sredstava koji se mogu upotrebiti u uličnim sukobima kao oružje, sredstva za zaprečavanje, izazivanje požara itd (građevinski materijal, kante za smeće, kontejneri, žardinjere...)

- zabrana parkiranja i uklanjanje vozila iz centralne gradske zone

- izdavanje naloga ili preporuke trgovinama u centru grada da isprazne izloge i fizički ih zaštite

Sve to NEKO je odbio, po nečijem nalogu. Da ne budemo naivni, nit' je formalno direktno nadležni ministar Dačić nekome od šefova policije rekao nećemo taj stepen, samo policajci na ulicama, nit' je to reklo lice Cvetković Mirko koje se predstavlja kao predsednik vlade ove države, nit je to rekao predsednik države Tadić. Ali neko jeste, po nalogu nekog ili nekoliko navedenih. Neko nije dozvolio policiji da uradi svoj posao profesionalno.

Dokazi za ovu moju tvrdnju još su očigledniji u taktici i sredstvima koje je policija juče primenila na ulicama. Nisu upotrebljeni neka od sredstava, metoda i postupaka koji su bili jedino primereni jučerašnjoj situaciji na ulicama:

- nisu upotrebljei vodeni topovi kao sredstvo za razbijanje mase

- nisu upotrebljeni gumeni meci kao sredstvo za odbijanje posebno opasnih i violentnih napada na policiju

- nisu upotrebljena sredstva za polupermanentno obeležavanje učesnika u tuči

- nije sprovedena široka akcija privođenja sumnjivih lica posle razbijanja demonstracija

Policija sve ovo navedeno ima, obučena je da ga koristi i jako dobro ume da ga upotrebi u trenutku kad je to potrebno i opravdano. Juče je bilo. Policija ništa nije upotrebila. Što direktno dokazuje da je neko postavio granicu do koje policija sme da ide i time dezavuisao policiju. Neko je dozvolio da bande juče prebijaju policiju a da ona ne može da postupi po zakonu, propisu, svojim znanjima, sposobnostima i mogućnostima.

Naša država je juče ponizila našu policiju. Naravno da to nikad nije dobro i uvek  se vrati obijajući se o glavu cele države, svih nas. Naši politikanti juče su prodali državu zarad svojih politikantskih kalkulacija.

I bojim se da je u jednoj stvari potpuno u pravu Glavonja Tijanić koji je u prvoj izjavi juče rekao da je u pitanju generalna proba.  Samo što na premijeri ponižena policija neće osećati nikakvu potrebu da istu tu državu koja joj je juče napravila ono zaista brani svim sredstvima i svim mogućnostima. I tu je potpuno razumem.

Policajci su živi ljudi, većinom sirotinja koja radi u svakakvim uslovima sa svakakvim ljudima u svakakvim situacijama za prilično mizernu platu i vrlo malo društvenog poštovanja. I ćute i trpe dok god ih država ne ponižava. Ali kad ih je država ovako kolektivno zalije kantom govana onda će sutra  njihova reakcija ili izostanak prave reakcije biti potpuno razumljivi i sa ljudskog i profesionalnog stanovišta opravdani.

Naši političari prodali su državu za sitan politički ćar.

Gledao sam sinoć oko 20.00 dva autobusa policajaca kako se spremaju kući za povratak u Kraljevo. Bili su kao popišani, ne što su mnogi popili batine jer to je njima najmanje bitno, jako dobro znaju da to ide u rok službe, nego zato što sam video da je svakom od njih, od prvog do poslednjeg jasno baš ovo o čemu pišem. Te policajce je država Srbija uče izgubila za svoju odbranu. Prišao sam im, pružio ruku komandiru, zahvalio mu se i izvinio u svoje ime što ih je država ponizila i prodala. Gledao me dugo, zaključio da nisam provokator, prihvatio moju pruženu ruku i samo rekao E, moj gospodine, ne znam ko ste i šta ste ali hvala Vam što nešto vidite.



Komentari (274)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Krugolina Borup Krugolina Borup 12:23 11.10.2010

Re: ?

A za ono ostalo - nisi u pravu.


Moguće. Stvarno ne znam. Laički, stvarno - ali stvarno - smatram da je za 6.000 dovoljan i suzavac, da ne trebaju vodeni topovi.

I ja sam ponosan na takvu policiju.


Drago mi je da se slažemo po tom pitanju. Zato me negde i dirnuo zaključak iz tvog bloga da je policija ponižena. Smatram da, tek kada budemo znali koliko njih će biti okrivljeno i optuženo, moći da pričamo o tome da li je to bilo poniženje ili ne. Drugim rečima, baš kao što ti drugar-policajac reče: ako ih tužilaštvo pusti, ako se ispostavi da su sve te povrede policajaca bile nizašta... onda ću se složiti s tobom da je policija juče ponižena.

Za sad ću, pak, na tu policiju biti samo ponosna.
milosss92 milosss92 12:42 11.10.2010

Jadni mali monstrumi

Krugolina Borup
Ni ja nisam policajac, ko ni ti. Dakle, komentarišem na istom nivou stručnosti. Međutim, čini mi se da ono što ti smatraš da bi bila PRIMERENA reakcija policije, u stvari u mojoj klasifikaciji jeste NEPRIMERENA UPOTREBA SILE.
Nije njih bilo 50.000, pa da im trebaju vodeni topovi. Nije ni svih 6.000 bilo na jednom mestu, pa da im trebaju vodeni topovi.

Jadni mali monstrumi, ne daj boze da njih neko polije hladnom vodom, tejzeruje ili napuca gumenim mecima. Stvarno gre-ho-ho-ta.

Svaki sledeci put pustiti ih da razlupaju ceo grad i da rane 150 policajaca.
To je 'primerena reakcija' po vama salonskim humanistima.

Kao nikada culi kako se to resava u Evropskoj Uniji, Americi, Japanu, Brazilu, Svajcarskoj, Norveskoj, Meksiku?

Govna se svuda u svetu ciste motkama. Samo im se ovde tetosu muda.

Krugolina Borup
Meni je bilo drago da vidim kako policajac ne leši huligana koji sedi na trotoaru, kao što smo gledali da policajci leše devedesetih, već mu umesto toga spočitava lekciju. Po meni je to znak da policija sve više i profesionalnije shvata koncept PRIMERENE UPOTREBE SILE. I ponosna sam na takvu policiju.

Jos da mu je vezao ruke sa plasticnom vrpcom i ubacio u maricu sve te reci bi znacile nesto, ovako nista od svega toga kako je lik ostao slobodan.
Gospodja Klara Gospodja Klara 14:15 11.10.2010

Re: ?


Moguće. Stvarno ne znam. Laički, stvarno - ali stvarno - smatram da je za 6.000 dovoljan i suzavac, da ne trebaju vodeni topovi.


Ja nekako mislim da je za 6000 dobro organizovanih podivljalih majmuna koji su čvrsto rešili da linčuju 500 ljudi, polupaju pola grada i urnišu policiju, vodeni top čisto milosrdje.

duchesse duchesse 15:01 11.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

Kao nikada culi kako se to resava u Evropskoj Uniji, Americi, Japanu, Brazilu, Svajcarskoj, Norveskoj, Meksiku?

Jašta, samo što su kod nas pobrkani lončići. Država mora da ima monopol na silu, i kad se kakva organizacija drzne da taj monopol dovede u pitanje, mora se odgovoriti svim raspoloživim sredstvima, a u okviru civilne kontrole sektora bezbednosti, je li, glupo je uopšte pominjati tenkove na ulicama ili štagod je bilo navedeno gore. I to ne sme da se shvata kao prekomerna upotreba sile, već kao odbrana poretka.
A lično sam se nadala policijskoj brutalnosti juče, i bejah nekako razočarana što su im ruke bile, očigledno, vezane. Tekst je odličan, za svaku preporuku, samo što se ja ne bih libila da prstom pokažem na B. Tadića i kliku.
krkar krkar 15:35 11.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

samo što se ja ne bih libila da prstom pokažem na B. Tadića i kliku.


Ne umem da crtam, džbg.
docsumann docsumann 18:14 11.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

Kao nikada culi kako se to resava u Evropskoj Uniji, Americi, Japanu, Brazilu, Svajcarskoj, Norveskoj, Meksiku?

Govna se svuda u svetu ciste motkama. Samo im se ovde tetosu muda.


Ne bih ja sve one koji se kače s policijom nazivao govnima.



jbt. s koje smo strane mi sami bili devedesetih ???
mariopan mariopan 20:41 11.10.2010

Re: ?

Meni je bilo drago da vidim kako policajac ne leši huligana koji sedi na trotoaru, kao što smo gledali da policajci leše devedesetih, već mu umesto toga spočitava lekciju. Po meni je to znak da policija sve više i profesionalnije shvata koncept PRIMERENE UPOTREBE SILE. I ponosna sam na takvu policiju.

mariopan mariopan 20:45 11.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

docsumann
Kao nikada culi kako se to resava u Evropskoj Uniji, Americi, Japanu, Brazilu, Svajcarskoj, Norveskoj, Meksiku?

Govna se svuda u svetu ciste motkama. Samo im se ovde tetosu muda.


Ne bih ja sve one koji se kače s policijom nazivao govnima.



jbt. s koje smo strane mi sami bili devedesetih ???

jbg, s one strane kordona
Kajem se majkemimile
freehand freehand 20:59 11.10.2010

Re: ?

krkar
Meni je bilo drago da vidim kako policajac ne leši huligana koji sedi na trotoaru, kao što smo gledali da policajci leše devedesetih, već mu umesto toga spočitava lekciju. Po meni je to znak da policija sve više i profesionalnije shvata koncept PRIMERENE UPOTREBE SILE. I ponosna sam na takvu policiju.


I ja sam ponosan na takvu policiju.

A za ono ostalo - nisi u pravu. Niti sam ja amater po tom pitanju (iako nisam policajac) niti bi bilo šta od onoga što sam naveo bila neprimerena upotreba sile.

Lepo je biti liberalan (i ja sam) ali je još lepše biti realan.

E pa, Krkare, realno je i to da je policija već jednom odradila posao do daske. U "Sablji".
A onda su došli legalisti i trafikanti, pa su revnosni policajci završavali na najnižim hijerarhijskim položajima u Pambukovici i Globoderu, a krimosima svih vrsta, od ubica do narko-dilera, država je poisplaćivala masne odštete za nenete duševne patnje i kaljanje ugleda i časti. Neke od najvećih barabetina završile su na mestu šefa KOS-a i DB-a.
Ovog će puta, nadam se biti drugačije.
Desesovske babuskere i namćori mogu da optuže DS jedino da je poslala huligane da joj (DS) zapale garažu. Policijsku brutalnost ne sme da pomene ni Magistar Ilić.
milosss92 milosss92 13:17 12.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

docsumann
Ne bih ja sve one koji se kače s policijom nazivao govnima.

jbt. s koje smo strane mi sami bili devedesetih ???

Ti si verovatno bio za Milosevica ili Seselja.

btw. na slici nisu neonacisti koji gadjaju policiju molotovljevim koktelima i kamenicama, i koji bi da lincuju grupu ljudi druge boje koze, druge nacionalnosti ili druge seksualne orijentacije.
docsumann docsumann 14:58 12.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

Ti si verovatno bio za Milosevica ili Seselja.



Zašto, ali zašto to sebi dozvoljavaš?

Neko ko vodi računa o svom intelektualnom kredibilitetu ne bi se nikad služio tako jeftinim podmetačinama.

btw. na slici nisu neonacisti koji gadjaju policiju molotovljevim koktelima i kamenicama, i koji bi da lincuju grupu ljudi druge boje koze, druge nacionalnosti ili druge seksualne orijentacije


a šta sam je napisao sem:

Ne bih ja sve one koji se kače s policijom nazivao govnima.


milosss92 milosss92 16:41 12.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

docsumann
Neko ko vodi računa o svom intelektualnom kredibilitetu ne bi se nikad služio tako jeftinim podmetačinama.
btw. na slici nisu neonacisti koji gadjaju policiju molotovljevim koktelima i kamenicama, i koji bi da lincuju grupu ljudi druge boje koze, druge nacionalnosti ili druge seksualne orijentacije

a šta sam je napisao sem:
Ne bih ja sve one koji se kače s policijom nazivao govnima.

Izvini pa upravo to sto si ti uradio je jeftina podmetacina - kaceci slike mirnih demonstracija.

To rade i svi koji na ovom blogu podmecu poredjenje sa demonstracijama 96-te (uporediti samo one slike devojki sa cvecem i policijskog kordona u Kolarcevoj sa krvolocnim obrazovcima, "nasima" i slicnim govnima u nedelju) ili 5-tog oktobra kada se rusio jedan diktator koji je 10 godina vodio zemlju u ratove i sankcije sa linc ruljom za ubijanje homoseksualaca i policije.

Alo bre seseljevci, smanjite dozivljaj.

Svako od tih vasih poredjenja nema elementarne logike i predstavlja najljigavije seseljevsko podmetanje.

Ubice se svuda u svetu trpaju u zatvore i rokaju svim legalnim policijskim sredstvima da bi se zastitili civili, sami policajci koje bande pokusavaju da ubiju, privatna svojina i u krajnjoj liniji - da bi se zastitila sama demokratska drzava.
docsumann docsumann 17:31 12.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

Alo bre seseljevci, smanjite dozivljaj.


A da upišeš ti neku večernju školu pristojnog ponašanja kad ga već nisi kod kuće naučio.

Za tvoju informaciju ja sam učestvovao na svim demonstracijama protiv Slobovog režima od 10. marta 1991. (studentski protest na terazijama) zaključno sa 5. oktobrom 2000. i nemam namjeru da tebi polažem račune o svojim političkim opredjeljenjima.
Ovo lupanje etiketa na "neviđeno" umnogome govori o tvom demokratskom kapacitetu i perfomansama.


To rade i svi koji na ovom blogu podmecu poredjenje sa demonstracijama 96-te (uporediti samo one slike devojki sa cvecem i policijskog kordona u Kolarcevoj sa krvolocnim obrazovcima, "nasima" i slicnim govnima u nedelju) ili 5-tog oktobra kada se rusio jedan diktator koji je 10 godina vodio zemlju u ratove i sankcije sa linc ruljom za ubijanje homoseksualaca i policije


Već sam pisao na jednom od blogova da demonstracije protiv oduzimanja Studia B iz nadleštva uprave grada Beograda nisu bile nimalo mirne.
Šta je sa 9.Martom?
Ko poredi 5.Oktobar sa ovim huliganima koji nasrću na pripadnike parade???

A sad ti ponavljam još jednom, u nadi da će tvoj zasljepleni um ovu rečenicu uspjeti da protumači onako kako je i napisana, elementarno nespornom

Ne bih ja sve one koji se kače s policijom nazivao govnima.


Evo ti i malo pomagala za dotični misaoni proces:

Teheran: Sukobi demonstranata i policije

a ovo je protest čiju sam sliku kačio (toliko o mirnim demonstracijama)

Police Repression at ASEM Protest in Hamburg

i za kraj jedan snimak sukoba između policije i anti-G20 demostranata, pa mi ti sam reci ko su ovdje govna.


maca22 maca22 17:55 12.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

milosss92
Izvini pa upravo to sto si ti uradio je jeftina podmetacina - kaceci slike mirnih demonstracija.

Tacno.
docsumann docsumann 18:04 12.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

Izvini pa upravo to sto si ti uradio je jeftina podmetacina - kaceci slike mirnih demonstracija.

Tacno
.


"The the procession was repeatedly stopped and provoked by police for no reason. Snatch squads and other units tried to penetrate the mass but were resisted by Black Bloc linking arms. Cops also used pepper spray, and later water cannons, to stop the march, as well as attacking people with kicks and punches."

"Many people headed back to the Rota Flora social centre. Eventually, hundreds built barricades outside. Hundreds of cops came too and this led to several hours of minor confrontation and some thrown objects and cops blocking streets. The police blasted with their water cannon tanks. By 8pm the situation was 'calm' again."

mirne, vala baš
freehand freehand 19:38 12.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

Sad si im sve objasnio. Kao Vladeta Janković kad je Šešelju rekao da je "pajac".
Unakazio ga.!
milosss92 milosss92 22:29 12.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

docsumann
Za tvoju informaciju ja sam učestvovao na svim demonstracijama protiv Slobovog režima od 10. marta 1991. (studentski protest na terazijama) zaključno sa 5. oktobrom 2000.

Lazes.

docsumann
Šta je sa 9.Martom?
Ko poredi 5.Oktobar sa ovim huliganima koji nasrću na pripadnike parade???

Okreci-obrci datume radis istu stvar, podmeces poredjenje demonstracija gde je cilj bila smena krvoloka i gde su demonstranti dobijali batine, sa demonstracijama krvoloka gde je cilj bio ubijanje policajaca i "pedera" i gde su policajci dobili batine.

Jedna seseljovstina za drugom.
krkar krkar 00:46 13.10.2010

Re: ?

Ja nekako mislim da je za 6000 dobro organizovanih podivljalih majmuna koji su čvrsto rešili da linčuju 500 ljudi, polupaju pola grada i urnišu policiju, vodeni top čisto milosrdje.


Gospođo Klaro, ti si moj heroj. A i još 29 blogera, bar zasad, koliko vidim po preporukama.
milosss92 milosss92 02:34 13.10.2010

83...

krkar
Ja nekako mislim da je za 6000 dobro organizovanih podivljalih majmuna koji su čvrsto rešili da linčuju 500 ljudi, polupaju pola grada i urnišu policiju, vodeni top čisto milosrdje.


Gospođo Klaro, ti si moj heroj. A i još 29 blogera, bar zasad, koliko vidim po preporukama.

Mnogo veci (rekordan) broj blogera se slaze sa Klarom i tobom, kako je to misljenje zastupljeno i u uvodnom tekstu :

Komentari: 265 Preporuke: 85
docsumann docsumann 05:10 13.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

Lazes.




Okreci-obrci datume radis istu stvar, podmeces poredjenje demonstracija gde je cilj bila smena krvoloka i gde su demonstranti dobijali batine, sa demonstracijama krvoloka gde je cilj bio ubijanje policajaca i "pedera" i gde su policajci dobili batine.



prvo sam uvidio mizernost tvojih demokratskih kapaciteta,a sad vidjeh i oskudan logički potencijal.

shvati da ja ništa ne upoređujem, uporno pokušavam da ti pokažem da

Ne bih ja sve one koji se kače s policijom nazivao govnima.


i to se ne odnosi samo za Srbiju ili za Grčku ili za Njemačku ...

ali tebi pomoći nema, tvoje slijepilo je impresivno
freehand freehand 07:30 13.10.2010

Re: Jadni mali monstrumi

prvo sam uvidio mizernost tvojih demokratskih kapaciteta,a sad vidjeh i oskudan logički potencijal.

E TAKO Docs, oštro!
seceranac seceranac 12:09 11.10.2010

batina

zbog hronicno i tradicinalno zabusavackog sudstva milicijske batine su na ovim podrucjima bile decenijama jedini metod sankcionisanja i odvracanja od nasilnistva

neko je miliciji oduzeo pravo da tuce i sada klinci mogu bez ikakvih posledica da dolaze da tuku da demoliraju i da kradu

i ako ih uhapse moraju da ih puste pre nego sto huligani stignu da se odmore u pritvoru
buba_truba buba_truba 12:24 11.10.2010

Re: batina

seceranac
neko je miliciji oduzeo pravo da tuce i sada klinci mogu bez ikakvih posledica da dolaze da tuku da demoliraju i da kradui ako ih uhapse moraju da ih puste pre nego sto huligani stignu da se odmore u pritvoru

Kao što je neko oduzeo "tradicionalne metode" i učiteljima i nastavnicima po školama, pa đacima moraju da "puše" kako ih ne bi proglašavali retrogradnim, a i ostavljali bez posla. Nije lak put od "demokratije" do demokratije. I traje, i boli, i košta.
gorran2 gorran2 12:21 11.10.2010

Profesionalci sile

Ova priča ponavlja se širom sveta, otkad je sveta i veka. Profesionalci sile - vojska, policija - vajkaju se kako im nije dozvoljeno da dovoljno upotrebe silu da "srede stvari u društvu".

Smatram da je to principijelo pogrešno.

Mada naravno treba razgovarati o svakom pojedinačnom slučaju i specifičnim okolnostima. U našem slučaju, policija je dobro odradila posao. I dobro je što je držana "na uzici".

Nije policija kriva što smo mi (i ne samo mi) konfliktno društvo, i nije njen posao da taj problem rešava.

Još jednom: s obzirom na današnju civilizacijsku situaciju, na ove pozive tipa "situacija je kritična, treba proširiti ovlašćenja za upotrebu sile, i suziti građanska prava", u principu odgovaram sa "ne, hvala".
krkar krkar 12:29 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Još jednom: s obzirom na današnju civilizacijsku situaciju, na ove pozive tipa "situacija je kritična, treba proširiti ovlašćenja za upotrebu sile, i suziti građanska prava", u principu odgovaram sa "ne, hvala".


Ja se sa ovim u potpunosti slažem, uvek i svuda.

Ali uopšte se ne radi o tome. Radi se o tome da je juče policija sprečena/onemogućena da upotrebi sredstva koja su već sada u potpunosti u skladu sa postojećim zakonskim ovlašćenjima.

Dakle, uopšte se ne radi o zakonodavnom okviru. Policija juče nije primenila ono na šta po svim propisima ima pravo. A siguran sam da odluka da se reaguje na nižem nivou nije rezultat autonomne procene policije.
gorran2 gorran2 12:49 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

- TKTR (kontrolu telefnskihrazgovora i SMS-ova) širokog kruga vođa i pripadnika bandi
Ovo je na primer vrlo zanimljivo.
I vrlo aktuelno. Bilo je dosta (ali nedovoljno!) rasprave o Zakonu o el. komunikacijama.
Tu je jedina brana potpunoj policijskoj samovolji u određivanju "sumnjivih" sudski nalog ili dozvola (svi znamo kojiko je naše sudstvo "nezavisno" - a čak i to se zaobilazi u novom zakonu.

Još se nismo rešili ni starih dosijea tajne službe, a već nagomilavamo nove.

U Srbiji je policija daleko najprisutnija na ulicama - nigde u svetu nisam je video toliko. Protiv Miloševića je istican argument kako imamo previše policije, i kako smo policijska država. Od tada je policijski sastav znatno uvećan, a stalno se vrši pritisak za nova pojačanja.

Postoji globalna tendencija u savremenoj "liberalnoj" civilizaciji. U "slobodoumnoj" antičkoj Ateni pola stanovništva bili su slobodni punopravni građani - a druga polovina robovi. Tako i danas postoji tendencija da pola stanovništva punopravno i slobodno uživa dobrobiti civilizacije - a druga polovina bude u zatvoru.

Ili tačnije, trećina slobodni građani, trećina vojska i policija, trećina otpadnici i robijaši.

To treba prekinuti i preokrenuti. Društvene probleme ne treba da rešava policija. Potrebno je mnogo više društvene brige, a mnogo manje državne sile. Jedino na taj način može se eventualno napredovati ka nekom manje konfliktnom društvu.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 13:21 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Goran
Još jednom: s obzirom na današnju civilizacijsku situaciju, na ove pozive tipa "situacija je kritična, treba proširiti ovlašćenja za upotrebu sile, i suziti građanska prava", u principu odgovaram sa "ne, hvala".
--------------------------------------------------------------------------------
I vrlo aktuelno. Bilo je dosta (ali nedovoljno!) rasprave o Zakonu o el. komunikacijama.
Tu je jedina brana potpunoj policijskoj samovolji u određivanju "sumnjivih" sudski nalog ili dozvola (svi znamo kojiko je naše sudstvo "nezavisno" - a čak i to se zaobilazi u novom zakonu.


E bezvezan neki blog, svi se slazu sa svima - pa i ja sa Goranom

I meni smeta sto se ovaj aspekat (pre)cesto zaboravlja. A jos gore je kad se to desava nasim borcima (i "borcima" ) za ljudska prava. Kad se oni nadju u sukobu sa nekim onda im ni jedna akcija policije i vlasti nije dovoljno rigorozona i rado bi da zabrane sve one sa kojima se ne slazu (posto ih prethodno proglase fasistima) ... I pri tom zaboravljaju uopste i da pogledaju da li i kako se te stvari rade na zapadu za koji se inace stalno deklarativno zalazu ...

Mnogi recimo zaboravljaju da sistem mora ispravno da funcionise i ako/kad Nikolic i Vucic dodju na vlast (Seselja i da ne pominjemo - pu, pu daleko bilo )

draft.dodger draft.dodger 13:27 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

gorran2
Društvene probleme ne treba da rešava policija.


Neodgovorno društvo stvori čudovište i onda pozove policiju!?
gorran2 gorran2 13:42 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

draft.dodger
Neodgovorno društvo stvori čudovište i onda pozove policiju!?

Tako nekako.
Suština je u tome da društvo treba da se suoči sa sobom, sa prošlošću, i sa budućnošću.
Ovaj rat kamenim kockama kod nas je promovisan 9. marta 1991. Parola "idite na Kosovo" koja je juče skandirana policiji, poznata mi je iz "građanskog protesta" 1996/97.

Ovde je sve podvala, laž i licemerja - i "država", i njeni neprijatelji, i vlast i opozicija, i "građanski" i "nacionalni".
kukusigameni kukusigameni 13:52 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Ovaj rat kamenim kockama kod nas je promovisan 9. marta 1991.


Parola "idite na Kosovo" koja je juče skandirana policiji, poznata mi je iz "građanskog protesta" 1996/97.


Ovo nema veze sa ovim huliganima od juce.
gorran2 gorran2 14:01 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Ovo nema veze sa ovim huliganima od juce.

Zar nije kuća b92 dodelila neku nagradu navijačima Zvezde i njihovim liderima uručila nekakav pehar? Ili su se navijači u međuvremenu promenili? Onda su bili za etničku toleranciju, mirno rešenje sukoba i poštovanje manjina, a sad zbog nečega nisu?
niccolo niccolo 14:09 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

U "slobodoumnoj" antičkoj Ateni pola stanovništva bili su slobodni punopravni građani - a druga polovina robovi

Zar nije bilo mnogo više robova nego slobodnih?


kukusigameni kukusigameni 14:29 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Ili su se navijači u međuvremenu promenili? Onda su bili za etničku toleranciju, mirno rešenje sukoba i poštovanje manjina, a sad zbog nečega nisu?


"Navijaci" nikad i nigde nisu tolerantni, a 9.marta nisu bili samo navijaci prisutni i nije bio skup protiv nekakvih manjina, nego protiv diktature. Zato sam i napisao da nije za poredjenje.
krkar krkar 17:18 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

"Navijaci" nikad i nigde nisu tolerantni, a 9.marta nisu bili samo navijaci prisutni i nije bio skup protiv nekakvih manjina, nego protiv diktature


Interesantno. Ja sam 9. mart doživeo ne kao protest protiv diktature nego kao pokušaj uvođenja naše diktature. Četničko-rojalističke uglavnom.

Ne tvrdim da su svi učesnici imali tu ideju i nameru ali bar oni najglasniji i najeksponiraniji među organizatorima i učesnicima - jesu.
gorran2 gorran2 17:23 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Interesantno. Ja sam 9. mart doživeo ne kao protest protiv diktature nego kao pokušaj uvođenja naše diktature. Četničko-rojalističke uglavnom.

Bilo je raznih ideja i struja, naročito od desetog nadalje. Ali je nesumnjivo ova struja bila najjača.
kukusigameni kukusigameni 17:58 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Četničko-rojalističke uglavnom.

Gle sta je cetnika!
kukusigameni kukusigameni 18:00 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

A evo ga jos jedan veliki cetnik.
kukusigameni kukusigameni 18:04 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

A sto se tice diktature...
gorran2 gorran2 18:07 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Gle sta je cetnika!

Još kudikamo više bilo ih je na mitingu na Ušću dve godine ranije...
gorran2 gorran2 18:14 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

A evo ga jos jedan veliki cetnik.

Nije taj bio važan. Ljudi su došli na poziv Vuka Draškovića, i to zato što je komentator na RTS-u izjavio da Drašković radi u korist Tuđmana.

Koji je bio Vukov program? Ukratko:
- obnova ravnogorskih vrednosti i tradicija
- povratak u zemlju vojvode Đujića
- srpske zemlje su gde su srpski grobovi i srpski manastiri
- jaćanje veza sa Rusijom
- Ante Marković koji hoće u Evropu je izdajnik
kukusigameni kukusigameni 18:22 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Vidis, ako ti smatras da su svi ovi ljudi na slici gore, svi koji su demonstrirali tog 9.marta, u stvari izmanipulisani ljudi, cetnici i sl., onda, ti i ja nemamo sta da pricamo.
gorran2 gorran2 18:32 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Vidis, ako ti smatras da su svi ovi ljudi na slici gore, svi koji su demonstrirali tog 9.marta, u stvari izmanipulisani ljudi, cetnici i sl., onda, ti i ja nemamo sta da pricamo.

Ne smatram. Zato sam i rekao:
Bilo je raznih ideja i struja, naročito od desetog nadalje.

Samo su ovi bili najjači. I, u proseku, Miloševićevi pristalice nisu imali ništa gori stav prema ratu i nacionalnom pitanju od onih koji su protestovali 9. marta. Opozicija je većinom bila protiv Miloševića (sa čime sam se slagao i učestvovao), ali ne i protiv nacionalne mržnje. Tu sam seizdvojio.
onda, ti i ja nemamo sta da pricamo.

Vidiš, ako ne pratiš, onda zaista i nemamo.
kukusigameni kukusigameni 18:46 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

U cemu se ogledala nacionalna mrznja tog 9.marta?
JJ Beba JJ Beba 19:01 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

gorran2
A evo ga jos jedan veliki cetnik.

Nije taj bio važan. Ljudi su došli na poziv Vuka Draškovića, i to zato što je komentator na RTS-u izjavio da Drašković radi u korist Tuđmana.

Koji je bio Vukov program? Ukratko:
- obnova ravnogorskih vrednosti i tradicija
- povratak u zemlju vojvode Đujića
- srpske zemlje su gde su srpski grobovi i srpski manastiri
- jaćanje veza sa Rusijom
- Ante Marković koji hoće u Evropu je izdajnik

jeste.
kamo sreće da je tada Vuk imao jaču ideju od toga da se "svinja debela" i bastilja sruše.
Kamo sreće da je zahtev tog skupa bio antiratni. Možda bi naši životi bili dugačiji
mariopan mariopan 20:47 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

gorran2
Gle sta je cetnika!

Još kudikamo više bilo ih je na mitingu na Ušću dve godine ranije...

Nije ih bilo više - lažu.
Zato su morali da odstupe.
jesen92 jesen92 21:18 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

kamo sreće da je tada Vuk imao jaču ideju od toga da se "svinja debela" i bastilja sruše.
Kamo sreće da je zahtev tog skupa bio antiratni. Možda bi naši životi bili dugačiji
...mozda...ali koliko se ja secam, rat jos nije bio poceo...atmosfera je u svim bivsim republikama bila usijana, obican svet nije mogao da predpostavi sta se sprema tako da se slazem sa kukusiganami da su masovne demonstracije u bg 9.03 bile iskljucivo protiv diktature...neko me se svidjao Vuk, nekome DS ali vecina je smatrala i onda da bez obzira na razlike opozicija treba da bude jedinstvena u jednom zahtevu sto se i u kasnijim godinama uvek provlacilo kao problem...narodu je bilo vaznno da ode Milosevic a opozicija se svadjala oko liderstva...i tako smo izgubili 10 godina....
gorran2 gorran2 21:26 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

obican svet nije mogao da predpostavi sta se sprema
neko me se svidjao Vuk

Vuk je u tom periodu poručivao da treba da Milošević treba da ukine JNA, skine petokraku i osnuje srpsku vojsku - i kad to izvrši, Vuk je garantovao 100.000 svojih dobrovoljaca u ratu za granice Srbije.
Milošević je sve to i izvršio, čim je preuzeo punu kontrolu nad JNA, novembra 1991.
narodu je bilo vaznno da ode Milosevic

Niko to nije tražio 9. marta. Miloševiće je na novembarskim izborima dobio preko 2 miliona, a drugoplasirani Drašković sedamsto i nešto hiljada. Ivan Đurić, za koga sam glasao, ako se ne varam, dobio je oko 140 hiljada.

gorran2 gorran2 21:28 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

mariopan
gorran2
Gle sta je cetnika!

Još kudikamo više bilo ih je na mitingu na Ušću dve godine ranije...

Nije ih bilo više - lažu.
Zato su morali da odstupe.

Na Ušću '89. bili su praktično svi oni koji će posle biti i na protestu u martu '91. I još mnogi drugi.
Goran Vučković Goran Vučković 21:30 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Ivan Đurić, za koga sam glasao, ako se ne varam, dobio je oko 140 hiljada.

Čini mi se da ću na ovom blogu upoznati svih 140.000
freehand freehand 21:36 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Goran Vučković
Ivan Đurić, za koga sam glasao, ako se ne varam, dobio je oko 140 hiljada.

Čini mi se da ću na ovom blogu upoznati svih 140.000

Sa pokojnim Ivanom Đurićem pravio sam intervju godinu ranije.
Zaista je vredelo upoznati čoveka.

BTW - '89 se u radijskom studiju, u okviru programa na temu 600-te godišnjice kosovskog boja (ko je onda mogao i pretpostaviti našta eć sve izači?!" zajedno nađu - pazi sad -
Ivan Đurić,
Amfilohije Radović (tada Vladika banatski) i
Milić od Mačve

Sto dukata bi sad vredeo video snimak Đurićevog lica kad je Milić počeo da priča SVOJA iskustva iz tog boja (on se tamo, beše, inkarnirao, transponovao, šta li).
freehand freehand 21:50 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

gorran2
obican svet nije mogao da predpostavi sta se sprema
neko me se svidjao Vuk

Vuk je u tom periodu poručivao da treba da Milošević treba da ukine JNA, skine petokraku i osnuje srpsku vojsku - i kad to izvrši, Vuk je garantovao 100.000 svojih dobrovoljaca u ratu za granice Srbije.
Milošević je sve to i izvršio, čim je preuzeo punu kontrolu nad JNA, novembra 1991.
narodu je bilo vaznno da ode Milosevic

Niko to nije tražio 9. marta. Miloševiće je na novembarskim izborima dobio preko 2 miliona, a drugoplasirani Drašković sedamsto i nešto hiljada. Ivan Đurić, za koga sam glasao, ako se ne varam, dobio je oko 140 hiljada.


U pravu si i nisi.Ni ja ni masa mojih drugova i prijatelja koji smo bili tamo nismo ni pomišljali na rat. Štaviše. Opet, Vuk je već imao Gišku, Belog i ekipi, Srpsku dobrovoljačku gardu i spremnu sablju da seče ruke sa tuđim barjacima...
U međuvremenu je toliko evoluirao da je završio kao ovca, sad bi sam sebe da ritualno šamara.
JJ Beba JJ Beba 22:01 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

mozda...ali koliko se ja secam, rat jos nije bio poceo..

pa baš zato..
a pre 9. marta 1991 se huškalo, kuvalo, putovalo iz grada u grad...bila je jogurt revolucija, gazimestan.... rat je bio na vidiku. da je 9, marta bilo antiratnih zahteva ubeđena sam da bi stvari bile drugačije
Slovenija je proglasila nezavinost par mesec kasnije 21.juna 1991. Ostalo znamo
gorran2 gorran2 22:04 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Goran Vučković
Ivan Đurić, za koga sam glasao, ako se ne varam, dobio je oko 140 hiljada.
Čini mi se da ću na ovom blogu upoznati svih 140.000

I've danced with a man, who's danced with a girl, who's danced with the Prince of Wales
jesen92 jesen92 22:20 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Niko to nije tražio 9. marta. Miloševiće je na novembarskim izborima dobio preko 2 miliona, a drugoplasirani Drašković sedamsto i nešto hiljada. Ivan Đurić, za koga sam glasao, ako se ne varam, dobio je oko 140 hiljada.
..sve je to tacno ali nikome tada jos nije padalo na pamet da to moze da trazi...a 9.03 na ulicama svakako nije bio niko od onih 2 miliona ....do dva molona glasova smo dosli tek 10 godina kasnije a u te glasove su usli svi koji su bili protiv Milosevica tokom 10godina iz raznoraznih razloga...tako je moja tetka, koja sad ima 85, ocekivala povratak Kralja koji joj sad ide na zivce...nisu ni svi rojalisti militantni...a i njihove glasove ne treba zanemarivati ni podcenjivati, dobro su posluzili kad je trebalo...
gorran2 gorran2 22:27 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

jesen92
Niko to nije tražio 9. marta. Miloševiće je na novembarskim izborima dobio preko 2 miliona, a drugoplasirani Drašković sedamsto i nešto hiljada. Ivan Đurić, za koga sam glasao, ako se ne varam, dobio je oko 140 hiljada.
..sve je to tacno ali nikome tada jos nije padalo na pamet da to moze da trazi...a 9.03 na ulicama svakako nije bio niko od onih 2 miliona ....do dva molona glasova smo dosli tek 10 godina kasnije a u te glasove su usli svi koji su bili protiv Milosevica tokom 10godina iz raznoraznih razloga...tako je moja tetka, koja sad ima 85, ocekivala povratak Kralja koji joj sad ide na zivce...nisu ni svi rojalisti militantni...

Eh, da... Svi smo bili naivni.
Sad bi već mogli da izvedemo neke zaključke...
JJ Beba JJ Beba 22:36 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

sve je to tacno ali nikome tada jos nije padalo na pamet da to moze da trazi..

hmmmm
poslednja šansa za neku antiratnu inicijativu su bile studentske demosntracije koje su usledile..ona sa Lečićem i velvet revolucija , ona koju su izdilovali.
možda mnogi nisu bili svesni, al mi nije jasno kako su mislili da će takva Miloševićeva politika da zvarši? Svi ti četnici, bojkotujmo slovenačku robu, sav taj nacionalizam....Slovenija je najavila nezavisnost....posle nje i Hrvati... kako su mislili da će sve to da završi?
ko je hteo, video je.
Ja sm glasala za Antu Markovića.
I verovatno još dva tri sa bloga
jesen92 jesen92 22:36 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Eh, da... Svi smo bili naivni.
Sad bi već mogli da izvedemo neke zaključke...
..pa jesmo, jel da nismo ne bi NAS (obican narod) nasankavali vec 20 godina raznorazni politikanti...
jesen92 jesen92 23:07 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Svi ti četnici, bojkotujmo slovenačku robu, sav taj nacionalizam..
...TE BUDALASTINE JE SPROVODIO SM AND KOMPANI A ON JE KOLIKO ZNAM BIO PARTIZAN I LEZI ISPOD NEKE KRUSKE BEZ VERSKIH OBELEZJA....eto, moja tetka mnogo volela kralja ali i slovenacku robu i vrlo brzo se sa vuka presaltovala na djindjica...kod nas su levica i desnica na klizavom terenu i jos uvek nisu isprofilisani pa su i zapadnjaci, na primer , seselja smatrali desnicarem a ovaj pljuvao i ismejavao kralja a nudio leba za tri kinte......itd..Ja sam uvek glasala za DS, cak i onda kada je djindjic isao sam a svi ostali u deposu..inace, bila sam na promociji stranke ante markovic u domu sindikata ali se ne secam kako su prosli na izborima i zasto nisam glasala za njih, ko zna ...mozda i jesam.....cini mi se da su dva puta u toku jedne godine bili izbori, nesto mi se tu pobrkalo...nego, da ne trolujemo coveku blog sa prosloscu...Ja sam samo htela da kazem da obican svet, tada, nije mogao da predpostavi pravi rat a oni koji su demonstracije vodili, mozda su mogli....
ivana23 ivana23 23:35 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

U martu se vec debelo kuvalo... desile su se Plitvice i Pakrac, tako da je sve bilo jasno.

Ja sam glasala za Antu Markovića.
I verovatno još dva tri sa bloga


Ante nije bio kandidat. Bebo, verovatno si glasala za UJDI.

Uglavnom je ta kombinacija i bila aktuelna kod onih koji su sagledavali situaciju u decembru 1990. - Ivan Djuric za predsednika i UJDI za parlamentarne izbore.

gorran2 gorran2 23:38 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Ja sm glasala za Antu Markovića.

Ja nisam imao pojma ni o čemu, da budem iskren. Bivša draga me nagovorila (hvala joj). Čudna vremena - moji drugovi iz detinjstva odjednom su se autovali kao zagriženi borci za veliku srbiju i slično.
TE BUDALASTINE JE SPROVODIO SM AND KOMPANI A ON JE KOLIKO ZNAM BIO PARTIZAN

On je bio džukela lopovska. U vreme onog mitinga "uhapsite vlasija - nisam čuo ali uhapsićemo" družio sam se sa nekom ekipom iz studenjaka
Oni su između sebe živo raspravljali o tome, da li je Sloba četnik ili komunjara. Naginjali su Vuku, ali je Sloba bio zaslužni nacionalni lider sa renomeom. Zaključak je bio onaj vic - i Sloba ima bradu, samo iznutra.

Nije sporno da neko ima stavove ili ubeđenja o ovome ili onome. Preblem je u nacionalnoj mržnji, etničkom čišćenju i zločinima na prvom mestu. Na drugom, u lopovluku i korupciju, i vladanju državom sa figom u džepu.
gorran2 gorran2 23:42 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

desile su se Plitvice i Pakrac, tako da je sve bilo jasno

Devetog nisu još bile Plitvice i Pakrac, ali je bio onaj KOS-ov video o naoružavanju Hrvatske i uvozu 60.000 kalašnjikova. Sloba i njegova struja hteli su da zavedu vanredno stanje, ali je Kadijević bio neodlučan. I usred te tenzije i natezanja, grunuo je 9. mart.
JJ Beba JJ Beba 23:49 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Ante nije bio kandidat. Bebo, verovatno si glasala za UJDI.

hmmm ne sećam se najbolje al mislim da je bio savez reformskih sanga ili tako nešto a UJDI mislim da su ga podržali ili tako nešto..moguće da je i bio UJDI..mene partije niskada nisu zanimale. znam samo da sam kapirala taj program kao jedini moguć za mene tada
kapirala sam tada da je taj progam jedini koji može da YU održi, jednom nogom smo bili u EU, potpisan ugovor o pridruživanju itd
ivana23 ivana23 23:53 11.10.2010

Re: Profesionalci sile

Izbori, decembar 1990.

Kandidati i liste
JJ Beba JJ Beba 00:01 12.10.2010

Re: Profesionalci sile

ivana23
Izbori, decembar 1990.

Kandidati i liste

U leto 1990. nastala je jos jedna stranka jugoslovenske orijentacije - Savez reformskih snaga Jugoslavije koju je vodio tadasnji predsednik SIV-a Ante Markovic.... U Srbiji su UJDI i reformisti zajedno nastupali na predsednickim i parlamentarnim izborima (kandidat za predsednika Ivan Djuric bio je, po dobijenim glasovima, na trecem mestu). UJDI i SRSJ ucestvovali su u stvaranju Udruzene opozicije Srbije,
evo to je to, znači UJDI
gorran2 gorran2 01:11 12.10.2010

Re: Profesionalci sile

Miloševiće je na novembarskim izborima dobio preko 2 miliona, a drugoplasirani Drašković sedamsto i nešto hiljada. Ivan Đurić, za koga sam glasao, ako se ne varam, dobio je oko 140 hiljada.

Sećanje je izvitoperilo brojeve, ali osnovni odnosi su tu:
Slobodan Milošević, kandidat SPS-a, ubedljivo je pobedio već u prvom izbornom krugu jer je osvojio 65,35 odsto, odnosno, 3.285.799 glasova birača. Drugi je bio Vuk Drašković, kandidat SPO-a koji je dobio 824.674 glasa. Ivan Đurić, kandidat Saveza reformskih snaga i UJDI-ja dobio je poverenje 277.398 građana,

Vreme 602
(Dodžavola - ovo me ponovo podsetilo na prvi broj Vremena, i koliko je Vreme onda značilo...)
jesen92 jesen92 21:02 12.10.2010

Re: Profesionalci sile

pa baš zato..
a pre 9. marta 1991 se huškalo, kuvalo, putovalo iz grada u grad...bila je jogurt revolucija, gazimestan.... rat je bio na vidiku. da je 9, marta bilo antiratnih zahteva ubeđena sam da bi stvari bile drugačije
Slovenija je proglasila nezavinost par mesec kasnije 21.juna 1991. Ostalo znamo

..slazem se , ali onda bez obzir na sva dogadjanja, huskanja, kuvanja....mislim da ipak niko nije mogao da predpostavi rat kakav se kasnije dogodio...pa cak ni Vuk...
kukusigameni kukusigameni 21:06 12.10.2010

Re: Profesionalci sile

jesen92 jesen92 21:30 12.10.2010

Re: Profesionalci sile

Nije sporno da neko ima stavove ili ubeđenja o ovome ili onome. Preblem je u nacionalnoj mržnji, etničkom čišćenju i zločinima na prvom mestu. Na drugom, u lopovluku i korupciju, i vladanju državom sa figom u džepu.
...naravno i mislim da nije sporno ko je tu politiku vodio...ja mislim da SM nije bio cetnik iznutra vec ga je njegova simpaticna zenica i sefica JULa iztripovala da on treba da bude posle Tita Tito sto je on plasirao kroz "svi srbi u istoj drzavi" i napravio veliku gresku....ta njegova politika je kao virus presla i na DOS...pa i oni branise neke Srbe u CG i odugovlacise rastanak...i na kraju Tadic to isto radi sa Kosovom...
jesen92 jesen92 21:38 12.10.2010

Re: Profesionalci sile

...hvala kukusigameni za ovaj nemontiran materijal
kukusigameni kukusigameni 21:47 12.10.2010

Re: Profesionalci sile

Snage haosa i bezumlja uvek na usluzi!
jesen92 jesen92 22:16 12.10.2010

Re: Profesionalci sile

kapirala sam tada da je taj progam jedini koji može da YU održi, jednom nogom smo bili u EU, potpisan ugovor o pridruživanju itd

...nije bilo sansi da se yu odrzi, antu markovica nisu hteli u hrvatskoj...tudjman je uveliko bio u kampanji za predsednika...jedino je u BiH, cini mi se, imao vecu podrsku...Kod nas je , kako nas je Ivana podsetila, na izbore izasao UJDI a ne Savez reformskih snaga...UJDI je imao nasvise glasova u Vojvodini kao i Ivan Djuric....sad se i meni razbistrilo, ja sam glasala za Ivana Djurica ya predsednika a za parlament DS...mislim da kod mene UJDI i nije bio na listi ili nisu imali neku kampanju, u svakom slucaju nisu imali sanse posto je biranje bilo proporcionalno na devet izbornih jedinica...tada je u mom gradu, bas sam ponosna, znaci na prvim demokratskim izborima, pobedila opozicija po broju glasova ali je matematika za broj poslanika bila nepovoljna...

...rezultati izbora 1990..
jesen92 jesen92 23:48 12.10.2010

Re: Profesionalci sile

Snage haosa i bezumlja uvek na usluzi!

marko1623 marko1623 12:22 11.10.2010

Teorija zavere

Slazem se sa autorom teksta u velikoj meri.Iskreno, nisam ljubitelj teorija zavere, ali mislim da svemu ovome malo zacina dodaju neki strani faktori, jedino nije jasno ko tacno... Kako god bilo, policajci su juce dobijali kamenje u glavu zarad ne(kog)ih glavonja koji ocito mogu da zaobidju lanac komandovanja.
rozal rozal 12:28 11.10.2010

Bravo

Krkar, bravo!

Konačno da neko prozbori o čemu se tu zapravo radi!
Rejlem Rejlem 12:31 11.10.2010

Ipak da se javim

Nisam mislio da cu komentarisati bilo sta u vezi sa jucerasnjim danom, kod bilo koga, ali ovaj post me je ipak inspirisao. Krkare, naravno preporuka.
Normalan tretman za bagru koja je juce bila raspolozena da bije ucesnike parade je da se ubije bog u njima, da im nikada vise u zivotu na pamet ne bi palo takvo nesto. Politicka odluka je bila samo da se potisnu, uz pratece zrtve samo na strani policije.
Je l se secamo 90ih i demonstracija koje su bile mirne (ako izuzmemo jaja u RTS i poneki kamencic, hehe), bpr. zbivanja sa mosta u februaru 1997? Policiji tad uopste nije bilo frka da po mirnom narodu opauci pendrecima, suzavcem i cime sve ne iz sve snage. Zato sto je politicka odluka bila takva.
Otkako, od mitinga Kosovo za patike na ovamo, imamo divljanja po ulicama kao nikad ranije, politicka odluka je da se banda mazi i pazi. otisao je Kostunica, dosli Tadic i Dacic, u cemu je razlika? Ranije je predsednik Vlade sazivao mitinge znajuci da ce izbiti sranje na ulici, sada predsednik i ministar policije tretiraju izgrednike najneznije moguce. Posledice su iste.
behemot123 behemot123 12:36 11.10.2010

Vrlo...

...precizno objašnjenje događaja. Nešto mi je palo na pamet. Nikad mi nije bilo žalije policajaca nego sad. Bila je još jedna prilika, onomad, za vreme nekih protesta, više se i ne sećam kojih. Šetači su, kao i ovi huligani danas uzvikivali pandurima „Idite na Kosovo”. Otkud ti znaš da neki od tih policajaca, ako ne i mnogi, već nisu bili na Kosovu? A ti se šetkaš po ulici, pa pravo kući pod toplo ćebence.Prestao sam posle da idem, jer mi je to zvučalo odvratno a sa užasom sam shvatio da mi je više žao pandura nego lažnih boraca za demokratiju.
Samo što je to tad bio demokratski uzvik. A sad je fašistički. Dakle, ništa se ne menja, a opet ništa ne valja. Gadna spoznaja...
Tijanić je apsolutno u pravu. Sve što se dogodilo nema veze ni sa pederima ni sa ljudskim pravima. Drugo se neko sranje iza brega valja. Ceh će platiti građani, kao i uvek. A oni koji procene da od toga mogu da izvuku korist su već pljucnuli u olovčicu i prave račun. Ima ih sa obe strane...

Ali, nema leba ni od mog fraziranja i jalovih osuda i zgražavanja, tako svojstvenih ovom blogu. Ipak, užasno je živeti u zemlji u kojoj posle buđenja, svako jutro već decenijama (vekovima) osećaš samo mučninu i gađenje. Trefilo nas loše vreme, sorry, jebiga, prolazi život. Nije dobro za psihu čoveka, a kamoli čitave nacije, da bude stalno u poniženom položaju, u nekom ćošku, klečeći na kukuruzu. To negde mora a pukne, a puca izlivom bezumnog, potpuno apsurdnog nasilja, koje je samo sebi svrha.
Kakva tužna, pederska nacija... Sorry, ugnjavih.
gorran2 gorran2 13:02 11.10.2010

Parada žudnje za nasiljem

Jedna od najtipičnijih scena u životu malograđanina: sedi ispred televizora/kompjutera i sladostrasno navija/uživa/loži kad "naša" vojska/policija uteruje našu pravdu/istinu u tamo neke neprijatelje i otpadnike.
behemot123 behemot123 13:28 11.10.2010

Re: Parada žudnje za nasiljem

Jedna od najtipičnijih scena u životu malograđanina


Je li ovo upućeno meni? Ili svima kojima je žao povređenih policajaca? Nisam nikada navijao za policiju, pogotovo ne na ondašnjim protestima, jer tada sukoba između pandura i šetača nije bilo, bar ne mnogo. Inače, jedan od osnovnih razloga što sam prestao da učestvujem u tome je taj što sam shvatio da postoji veoma dubok jaz između mene i ostalih učesnika protesta: oni su bili dobro situirani razmaženi klinci, a ja socijalni slučaj. Ta razlika je, kao što je poznato, mnogo veća nego ona između „normalaca” i homoseksualaca. Ukapirao sam, kao svaki inteligentan malograđanin, zbog čega se bune. A bunili su se da bi sebi, kad sve to prođe, obezbedili još bolje pozicije. I bio sam u pravu. Jaka satisfakcija...

Recimo, od sinoć mi je, pored pandura, najviše žao uličnih čistača. Možda je i to malograđanština. Ne bih više da razvodnjavam dobar blog. Pozdrav.
gorran2 gorran2 13:45 11.10.2010

Re: Parada žudnje za nasiljem

Je li ovo upućeno meni?

Kako ti kažeš. Inače, nisam te nešto baš primetio u masi onih koji viču "policijo, postupi po naređenju", traže debele zatvorske kazne za 6.000 učesnika i prisluškivanje svih koji imaju veze s njima.
behemot123 behemot123 13:49 11.10.2010

Re: Parada žudnje za nasiljem

nisam te nešto baš primetio u masi onih koji viču "policijo, postupi po naređenju" traže debele zatvorske kazne za 6.000 učesnika.


Ovo nisam razumeo. Pismenije, molim, pa makar i malograđanski .
gorran2 gorran2 13:55 11.10.2010

Re: Parada žudnje za nasiljem

Pismenije, molim, pa makar i malograđanski

Ok: pojavio se priličan broj onih koji zastupaju drakonske kazne za učesnike, energičniju upotrebu sile protiv njih i strožu policijsku kontrolu elektronskih komunikacija. Nisam primetio neki tvoj bitan doprinos u ovome - ali nisam baš nešto ni analizirao ko šta piše.

Znači, nije ni na tvoju, ni na čiju drugu adresu. Odnosi se na stav, čiji god on bio.
behemot123 behemot123 14:07 11.10.2010

Re: Parada žudnje za nasiljem

Znači, nije ni na tvoju, ni na čiju drugu adresu. Odnosi se na stav, bilo čiji on bio.


OK, ukapirao.


pojavio se priličan broj onih koji zastupaju drakonske kazne za učesnike, energičniju upotrebu sile


Pa, to nije ništa novo, u tome su najglasniji navodni liberali i levičari. Peščanici i ini. Misliš da su oni samo malograđani?
gorran2 gorran2 14:10 11.10.2010

Re: Parada žudnje za nasiljem

Pa, to nije ništa novo, u tome su najglasniji navodni liberali i levičari. Peščanici i ini. Misliš da su oni samo malograđani?

Konkurs je otvoren 24/7. Samo treba ispuniti uslove.
behemot123 behemot123 14:19 11.10.2010

Re: Parada žudnje za nasiljem

Konkurs je otvoren 24/7. Samo treba ispuniti uslove.


Da se složimo. Ali, to onda znači da ovo društvo u GLOBALU ništa ne valja. Postoje samo nominalno suprotstavljene strane, koje su u stvari po svojoj malodušnosti i ograničenosti shvatanja iste. Nadovezujem se na ono što sam rekao gore, a u vezi sa pokličem Marš na Kosovo. Zaključak: neko će opet da učvrsti pozicije, da dobije novu tranšu keša od Šveđana, da ga crkva blagosilja sa određenom količinom evra. Poklič Marš na Kosovo služi samo u tu svrhu. Tuga božija.
gorran2 gorran2 14:57 11.10.2010

Re: Parada žudnje za nasiljem

onda znači da ovo društvo u GLOBALU ništa ne valja

Društvo je takvo kakvo je - i sa tim treba nešto pozitivno i konstruktivno raditi. Verovanje da se nešto može unaprediti pendrekom smatram naivnim.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:24 11.10.2010

PREVENTIVA JE NAJBITNIJA!

Ovdašnje fašističke organizacije neometano deluju već godinama, a inspirisane su likovima i institucijama koje su "iznele" komunističkog aparatčika Miloševića fabrikujući ga u nacionalnog vodju, ili kako Dobrica Ćosić reče 1991, u najvećeg srpskog političara posle Pašića! Svi su oni sada isfrustrirani zbog izgubljenih ratova tokom devedesetih, pa uporno traže nove žrtve, sada, na žalost, medju pripadnicima vlastitog naroda.
Moja hipoteza je sledeća: pošto se korumpirane i vlast i opozicija najviše plaše spontanog bunta opljačkanog i prevarenog gradjanstva, ili još gore, radjanja društvenog pokreta poput poljske "Solidarnosti" (spoj pobunjenih intelektualaca i prosvećenih i nepodmićenih slojeva sindikata), na delu imamo neformalni konsenzus naše nazovi političke elite, koja u ovim igricama sa neonacistima, zloupotrebljavajući policiju, nastoji da zamrzne, odloži ili predupredi ono čega se najviše plaši, neke vrste reprize 5. oktobra.
Za razliku od Miloševićeve ere, kada se društvo plašilo režima, sada je obrnuto: režim se pribojava društva i njegovih nepredvidivih reakcija. Upravo zato se tzv. huligani drže na uzici i po potrebi puštaju da ujedaju, kidišu ili reže, u zavisnosti od procene uplašene, nemoćne, blokirane i nesposobne vlasti, koja je toliko jadna i bedna da nema ni valjanu opoziciju!
krkar krkar 13:31 11.10.2010

Re: PREVENTIVA JE NAJBITNIJA!


Stvarno neki blog zakurac kad se ja slažem 100% sa Mladenovićem.

Odavno pričam da će ovde da pukne, samo ne znam kada i šta će biti povod. Za te stvari zima je uvek opasnija.
draft.dodger draft.dodger 13:38 11.10.2010

Re: PREVENTIVA JE NAJBITNIJA!

Filip Mladenović
...radjanja društvenog pokreta poput poljske "Solidarnosti" (spoj pobunjenih intelektualaca i prosvećenih i nepodmićenih slojeva sindikata)


I ja maštam o nekom budućem, pismenom i poštenom pokretu.
Ipak, često se pitam imamo li dovoljno pismenih i poštenih?
Dawngreeter Dawngreeter 15:06 11.10.2010

Re: PREVENTIVA JE NAJBITNIJA!

Filip Mladenović
Za razliku od Miloševićeve ere, kada se društvo plašilo režima, sada je obrnuto: režim se pribojava društva i njegovih nepredvidivih reakcija.


Ja sam shokiran i blago teleci citam citiranu recnicu dest puta ispocetka. Molim? Ovo je, kao, losa stvar? Rezim UVEK treba da se plasi svog naroda. Uvek.

Ovde, naravno, u opste nije to po sredi. Rezim se ne plasi nikakvog "drustva". Na ulici nije "drustvo" napalo policiju. Dodjavola covece...
dragannalovic dragannalovic 13:34 11.10.2010

Bez pobednika i bez odgovornosti

Nema dileme da je juče bilo izuzetno teško svakome ko je nosio policijsku uniformu i morao da stane na crtu huliganima. Mnogima od njih bilo je i bolno. Svako ko je pratio dešavanja mogao je da uoči kako manje ili veće grupe huligana demoliraju policajce kamenjen. Sasvim je očigledno da je policija izvukla deblji kraj i da bi pričinjena šteta bila manja da je policija reagovala svim raspoloživim sredstvima. Kao protivnik bilo kakvog nasilja i onog na ulici i onog u stanici, smatram da niko nema pravo ni u čije ime da nekoga bije i da mu nanosi povrede a još manje da huška nekoga ko nema pojma da je izmanipulisan i potpuno se slažem da je policiji namešteno i da je odgovornost na državi, to jest na onima koji je predstavljaju, kao i na onima koji iz ovih nemilih dogadjaja promovišu nekakve pobednike.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:42 11.10.2010

.

pa to je jasno kao dan.

Samo što na premijeri ponižena policija neće osećati nikakvu potrebu da istu tu državu koja joj je juče napravila ono zaista brani svim sredstvima i svim mogućnostima. I tu je potpuno razumem.


kako se osećaju nije tema. oni rade ono što im se kaže, takav im je posao. lajf sax, jbg.
krkar krkar 13:59 11.10.2010

Re: .

kako se osećaju nije tema. oni rade ono što im se kaže, takav im je posao. lajf sax, jbg.


Vrlo je tema kako se osećaju, posebno u zemlji Srbiji gde su baš vojska i policija već jednom prodali režim, 5.oktobra 2000, osećajući se tih dana malo nezainteresovano da baš revno i prilježno rade svoj posao.

Istina je da life sucks ali budimo malo realni.

Ako nas je onomad boljelo uho jerbo su policajci sasvim blago i kobajagi branjili Miloševića od "nas" - sutra nam nikako neće biti svejedno jer bi mogli sasvim blago i nezainteresovano da brane nas od fašista.
Sviđalo se to nama ili ne, policajci sutra lako mogu da kažu: oni su od mene pravili majmuna - ajde malo da probamo ove.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:08 11.10.2010

Re: .

ok, upravu si.

mene sada zanima da li će se ovo iskoristiti za zabranu navijačkih grupa (a to se najavljuje još od pre parade). to su ponovo pominjali neki DS funkcioneri juče. ako ne, onda nemam pojma šta je ovo sve bilo i kakve su to poene dobili političari?
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:03 11.10.2010

A ŠTA JE SA INSPIRATORIMA I PODSTREKAČIMA?

Na blogu B92 više puta sam upozoravao da za ratne zločine nisu odgovorni samo neposredni izvršioci, već i inspiratori i podstrekači. Kao argument sam pominjao i krivične zakone mnogih zemalja, pa i Srbije, koji sankcionišu i podstrekivanje na zločin.
Zakon o lustraciji, usvojen 2003, uporno se ne primenjuje, iako mu je rok važenja do 2013. godine. Nijedan akademik, naučnik, umetnik, novinar, urednik, književnik nije pozvan na odgovornost zbog podstrekivanja na ratne zločine početkom devedesetih! A evo i sada, svi pominju huligane, desničarske organizacije, fašiste, a niko njihove inspiratore i podstrekivače! Kada će oni biti uhapšeni i izvedeni pred sud!?
krkar krkar 14:05 11.10.2010

Re: A ŠTA JE SA INSPIRATORIMA I PODSTREKAČIMA?

Kada će oni biti uhapšeni i izvedeni pred sud!?


Očigledno nikad.

Ta konzerva crva je prevelika. A crvi preveliki, previše povezani i previše poznati.

Over & out.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:08 11.10.2010

Apsolutno si u pravu

preporuka.
U svakoj normalnoj državi zna se ko su vođe grupa koje tako nešto rade. I u Srbiji se to zna.Međutim, u normalnim državama vlast radi svoj posao bez obzira da li će ga suta kritikovati opozicija.U normalnim državama bi opozicija i kritikovala vlast što je dozvolila tako nešto.Kod nas opozicija kao po komandi staje na stranu "dece koja su izazvana", ma sve su 15 godišnjaci a već toliko moralno i nacionalno svesni i obrazovani da imaju pravo da kome hoće dele lekcije a narod ih mora slušati.
Svako ko misli da se radi o spontanim dešavanjima taj ili je naivan ili licemeran. Pa što onda spontanmo ne oskrnaviše prostorije DSS, SRS, SNS,ko se pravi blesav da ne zna ko stoji iza svih desničarskih i nacionalističkih organizacija i navijačkih grupa.
Zašto crkva ne reče preključe ono što reče sinoć, da niko nema njen blagosov da bije, zašto se uopšte jednom ne odredi kome je sve dala blagoslov kada se mnogi na nju pozivaju.
Davno sam napisao za DS, ko sa đavolom tikve sadi o glavu mu se obiju, a DS sada hoće levo i levlje, pa onda mora da se jasno distancira od desnog i desnijeg i u društvu i u svojim redovima.Možemo biti ili ne biti protiv te gej parade, ali nikako to ne može biti opravdanje za nasilje, a onaj ko smatra da je to dobar povod druga je stvar.
Da li u vezi svega Šutanovac i Đilas govore istim jezikom i pripadaju li istoj stranki.
Da li se neko zabrine koliko je desnica pod okriljem veronauke ušla u škole, vojsku,a verujem i policiju.
OK je da se pozdravi uzdržanost policije, ali da li je moralno da se od njih traže da budu hrišćani pa da one koji njih kamenjem oni hlebom, pri čemu se oni koji ih napadaju najviše zakljinju upravo u veru pravoslavnu.
Nije loše da država razmisli da li će i dokle policija trpeti da je biju, jer onaj ko je rešen da bije mora biti spreman da bude bijen.
U državi ne sme biti veće sile od njene ali pod demokratskom kontrolom i da nije u funkciji ni jedne stranke već opšteg društvenog dobra bezbednosti,sigurnost i javnog reda i mira.
krkar krkar 17:32 11.10.2010

Re: Apsolutno si u pravu

Zašto crkva ne reče preključe ono što reče sinoć, da niko nema njen blagosov da bije, zašto se uopšte jednom ne odredi kome je sve dala blagoslov kada se mnogi na nju pozivaju.




Ovaj policijski automobil zapaljen je na 50 metara od Patrijaršije i Saborne crkve.

Je li i jedno jedino službeno lice SPC, ljudi kojima je u opisu radnog mesta širenje hrišćanske ljubavi, izašlo da kaže NEMOJTE?


docsumann docsumann 17:42 11.10.2010

Re: Apsolutno si u pravu

Ovaj policijski automobil zapaljen je na 50 metara od Patrijaršije i Saborne crkve.


Je li se meni pričinjava ili ja stvarno vidim obrise velike lobanje u tom plamenu ?

anatemišuće činodejstvo a ?
g.radicevic g.radicevic 00:11 12.10.2010

Re: Apsolutno si u pravu

Zašto crkva ne reče preključe ono što reče sinoć, da niko nema njen blagosov da bije, zašto se uopšte jednom ne odredi kome je sve dala blagoslov kada se mnogi na nju pozivaju.


pa dade li Risto Radovic, poznatiji kao Amfilohije,blagoslov huliganima svojim otvorenim pismom.
ono sinocnje obracanje PR-a SPC, je samo pranje ruku nakon uchinjene shtete. I crkva je kao i drzzava duboko podeljena. I ona balansira, nisu sluchajno njeni predstavnici vidjeni medju huliganima. Ako stvari krenu nekim drugim tokom da mogu da kazzu da su je podrzzali svojim ucheshcem. Kratko recheno kakva drzzava takva i crkva.
Policija je sjajno odradila svoj posao, bila izmanipulisana ili ne i to je chinjenica.
P.S. Sasvim dobra analiza deshavanja, al u mom kvartu se kazze doqurca
freehand freehand 11:37 12.10.2010

Re: Apsolutno si u pravu

Je li i jedno jedino službeno lice SPC, ljudi kojima je u opisu radnog mesta širenje hrišćanske ljubavi, izašlo da kaže NEMOJTE?

I da gasi svetom vodicom?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana