IT| Reč i slika| Umetnost| Život

Pas u biblioteci

nsarski RSS / 21.09.2010. u 01:53

598px-Holbein-ambassadors.jpg

 

Prust kaže da naše svakodnevno iskustvo, gde sve iščezava u prošlost i nikad ne znamo šta će se sledeće dogoditi, ne može da nam pruži osećanje realnosti, a ipak mi to iskustvo zovemo realni život. U svakodnevnom iskustvu, svi smo mi u položaju psa u biblioteci, okruženi jasno vidljivim svetom punim značenja za koji ni ne znamo da postoji. (N. Frye)

Za površnog posmatrača, Holbajnova slika “Ambasadori “, naslikana 1534. godine, prikazuje dva čoveka tog vremena naslonjena na sto s dve police, prekriven tkaninom, na kome se još nalaze neki predmeti. Malo neobična je ta ‘mrlja’ izmedju njih - kao da je slika, nekim udesom, oštećena. Naravno, ovakav opis te slike je kao kad bi rekli da je drama Romeo i Julija priča o dvoje mladih koji su se zavoleli i nekom glupom greškom ubili. Pa, i jeste i nije.

Holbajnova slika je puna simbolike svog vremena i svaki detalj na njoj ima svoju svrhu: Zemaljska sfera je na donjoj polici, Nebeska na gornjoj, tu se nalaze još navigacioni instrumenti (tri komada), lauta s pokidanom žicom (simbol raskola) je na donjem, zemaljskom, svetu, šara na tkanini ima poseban značaj, odela koje ambasadori nose simbolizuju svetovni, odnosno duhovni, svet, itd. I ta ‘mrlja’nije mrlja već ljudska lobanja koja se pravilno vidi ako je posmatrana iz posebnog ugla, tzv. anamorfičke perspektive, kao što je prikazano dole. Ona ukazuje na prolaznost življenja, ili memento mori

Skull-Ambassadors.jpg 

Knjige i disertacije su napisane o ovoj čudesnoj slici, ali ja neću o tome sada pisati. Ova slika mi služi da ilustrujem simboliku i kriptografiju kao koncepte, i da  tako dodjem do steganografije o kojoj je ovaj blog.

Simbol je predstavljanje nečeg drugog pomoću asocijacije,  sličnosti ili konvencije. Zemaljska sfera na Holbajnovoj slici predstavlja domen interesovanja ambasadora, Nebeska domen interesovanja sveštenika (na slici su u pitanju sasvim konkretne osobe, ali to je za nas ovde nebitno). Pokidana struna na lauti simbolizuje delimični raskol izmedju svetovne i duhovne vlasti. Simbol kao način komunikacije nam pokazuje nešto drugo, nešto što izlazi iz ravni direktnog značenja.

Da je Holbajn kojim slučajem stavio Nebesku sferu na donju policu, a Zemaljsku na gornju, i naslikao lautu sa svim pokidanim žicama, onda bi to imalo sasvim drugo značenje od ovog koje sada ima. Da bi razumeli značenje nekog simbola, najčešće moramo da razumemo konvenciju unutar koje taj simbol postoji. Ako nam neko prikaže ili opiše mladog čoveka koji negde žuri i nosi crvenu ružu u ruci, onda obično pomišljamo da on hita u susret svojoj dragoj. U Kini bi, naravno, takav simbol bio lotosov cvet. Ukratko, simbol je otvorena poruka svakome osim, naravno, površnim posmatračima. Značenje simbola je, razume se, posebna priča.

U simbol mi učitavamo značenje, ili ga interpretiramo, kako se to obično kaže, jer poruka iskazana simbolom nije uvek sasvim jasna. Nekada je tompus u ustima samo tompus u ustima, kaže Frojd, koji je od interpretacije simbola napravio slavnu karijeru.

U prirodi, simboli mogu često da se vide u paunisanju, širenju, farbanju u lažne boje, vožnji crvenih Poršea, itd., koji uglavnom služe da pošalju poruku o moći, otrovnoj sposobnosti, privlačnosti za suprotan pol, i sličnim banalnim okolnostima kojima je priroda opsednuta.

Ona mrlja, ili lobanja, na Holbajnovoj slici jeste simbol prolaznosti i smrtnosti, i to je poruka koju je slikar hteo da nam pošalje, ali ta poruka je šifrovana. Da bi je dešifrovali mi moramo na poseban način da gledamo sliku – iz odredjenog ugla u ovom slučaju.

 Šifre su skrivene poruke, ili značenja, za koje je potrebno da uložimo poseban napor da ih dešifrujemo. Ako bi dobili poruku: Plava riba, kljukana dinastija, svastikin but, onda to u običnom govoru nema smisla - kao što je ona lobanja, gledana na normalan način, samo mrlja – ali  ako se pravilno rastumači onda dobijemo sumnjivo lice i narodnu pobunu.

Najvažniji aspekt šifre je da je ona skrivena poruka koju treba pročitati. Kad vidimo šifru, mi odmah znamo da u njoj postoji neka skrivena poruka, ali moramo da znamo ključ za čitanje kako bi tu poruku razumeli. Na primer, u drugom pismu Lajbnicu, 1677. godine, Njutn je napisao: 6accdae13eff7i3l9n4o4qrr4s8t12ux, što je trebalo da znači  Data aequatione quotcunque fluentes  quantitates involvente, fluxiones invenire; et vice versa, ili da Isak ne bi baš otvoreno želeo da deli svoja otkrića sa potencijalnim suparnikom u domenu diferencijalnog računa (fluksionalnog metoda), bar za sada.

Šifre, kodovi i slični tajni načini prenošenja poruka su se koristili od davnina, a posebnu ulogu su imali tokom ratova kada su se upotrebljavale za tajno prenošenje poruka; razbijanje Hitlerovih šifri, na primer, je imalo presudan značaj u Drugom svetskom ratu. Danas se one koriste u internet komunikaciji, u komunikaciji medju bankama, u vojne svrhe, itd. Primera ima na pretek. Nauka koja se bavi proučavanjem šifri se zove kriptologija, a način pisanja šifri kriptografija.

Postoji, medjutim, još jedan metod za prenošenje poruka koji je takav da mi i ne znamo da poruka uopšte postoji. Taj način skrivenog pisanja, ili steganografija, je tema ovog podužeg bloga. Steganografija je, takodje, i jedna od novih komjuterskih disciplina koja se koristi u digitalnoj forenzici, izmedju ostalog, i koja se eksplozivno razvija tokom poslednjih desetak godina.

 Herodot opisuje da je neki vojskovodja svom robu obrijao glavu, na lobanji mu istetovirao poruku, pa kad je robu kosa porasla, poslao ga do primaoca poruke. Usput niko nije ni sumnjao da rob ima bilo kakvu poruku da prenese. Primaoc je roba ponovo obrijao i pročitao poruku. Razne druge verzije steganograma su pisanja nevidljivim mastilom, sokom od limuna, i slično.

Elementarna ilustracija steganograma su one sličice skrivalice koje su nam pokazivali u mladosti – sećate se onoga: naći na slici skrivenog medu, cvet i gitaru. Da nam to nije rečeno, nikada ne bi znali da su te stvari na slici. U prirodi, steganograma ima skoro svugde: razne mimikrije kada leptir izgleda kao list, ili šare na životinji koje se utapaju u okolinu, služe samo jednoj svrsi – da poruče “ovde mene nema”.

Kada je steganogram u pitanju, dakle, i za razliku od kriptograma, mi uopšte ne znamo da nekakva poruka postoji. Patron saint pronalaženja skrivenih poruka i skrivenih značenja u naizgled običnim stvarima je, naravno, Šerlok Holms. Njemu je, zapravo, bilo svejedno da li se Zemlja okreće oko Sunca ili obrnuto, ali je zato bio majstor da prepozna 400 vrsta pepela od cigare. Nedogorela cigara, otvoren ruzicast kisobran u sobi, jedna jabuka na stolu, tvoja haljina na podu, blagi poklon trenutka, sve su to naizgled obične stvari u kojima važna poruka može da se skriva (izvinjavam se Preveru). 

Mi možemo uvek da pomišljamo da neki zvuk, slika ili tekst sadrže neku skrivenu poruku, što sa šifrom nije slučaj. Sa steganogramom mi razbijamo glavu da pronadjemo gde je poruka, dok sa šifrom (kriptogramom) pokušavamo da otkrijemo šta je poruka.

 

Tipičan primer kompjuterskog steganograma je ubacivanje slike u neku drugu sliku. Vikipedija daje za ovo odličan primer. Ako bi se ova slika drveta

StenographyOriginal.png

degradirala tako da se u svakom pikselu slike, u njenom kompjuterskom zapisu, odbace poslednja dva bita boje, dobila bi se nerazaznatljiva, mračna, slika. Ako bi pojačali osvetljenje te mračne slike 85 puta, pred nama bi se pojavila ova slika

StenographyRecovered.png

Na taj način je poruka (slika mačke) skriveno utopljena u nosioca (sliku drveta). Razume se, postoji mnogo drugih načina da se jedna poruka skriveno utopi u drugu, kao što se polarni zec vizuelno utopi u snežnu pozadinu na kojoj se nalazi.

Medjutim, u takvog zeca može da se utopi nešto sasvim drugo. Evo slike zeca:

arctic_hare.bmp 

u koju je, steganografskim metodom, utopljen ovaj objekat:

F15.bmp

Tačan način na koji je ovo uradjeno, kao i kompjuterski program (u Matlabu) da se to postigne je dat na sajtu  http://petitcolas.net/fabien/steganography/image_downgrading/index.html

Ova vrsta skrivanja poruka je u poslednje vreme, pod nazivom cyber terrorism, privukla veliku paznju vojnih krugova, ali i to je druga tema.

U prirodi ima mnogo više steganograma nego simbola ili šifri. Mi ljudi smo evolutivno prilagodjeni da u snegu prepoznamo obrise belog zeca ili u travi zelenu mambu. Ta sposobnost prepoznavanja je ekstremno korisna jer nam omogućava da preživimo u prirodi koja se skriva. Uz to, postali smo majstori da prepoznamo obrasce i zakonitosti u kretanju zvezda, Sunca i planeta, promeni godišnjih doba, migraciji ptica,  i ustanovimo vezu izmedju Mesečevih mena i plime i oseke. Koristeći to majstorstvo, otkrili smo mnoge prirodne zakone, genetsku šifru (koju još uvek ne umemo sasvim da pročitamo), poljoprivredu, muziku, medicinu i internet.

Medjutim, ta sposobnost nas ponekad tera da nalazimo poruke i značenja u stvarima i dogadjajima gde takve poruke ne postoje.  Pokušavamo da pronadjemo zakonitosti, i steknemo bogatstvo, u kretanju ruleta, sudbinu u položaju zvezda, i sreću ili nesreću u rasporedu karata. U društvenim i istorijskim procesima nalazimo zavere ili prokletstva starih proroka iz okoline Užica, ili pisama iz drevnih knjiga i rukopisa. Nostradamus je i danas popularan, iako je on pisao u simbolima koji, videli smo, mogu da se na mnogo načina interpretiraju. Nama je i to dovoljno da mu verujemo.

Mi se, rekao bih, užasavamo slučajnosti ili ravnodušnosti prirode prema nama.  Želeli bi precizno da znamo i prošlost i budućnost, da ih pročitamo iz steganograma koji nas okružuje i koji mi zovemo Realnost. Užasavamo se da živimo u ovom svetu kao pas u biblioteci.



Komentari (202)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 11:49 21.09.2010

Re: Jednostavnost

Ali mozes da kodiras bmp, prebacis u jpg pa posaljes. Ekipa sa druge strane uradi suprotno.
Covek u belom Covek u belom 11:54 21.09.2010

Re: Jednostavnost

alselone
Ali mozes da kodiras bmp, prebacis u jpg pa posaljes. Ekipa sa druge strane uradi suprotno.

Nece da radi bas kako treba, jer se LSB-ovi prvo u downsamplingu, a posle pogotovu na ivicama (16x16) blokova prilikom prebacivanja u jpeg gube.
nsarski nsarski 11:59 21.09.2010

Re: Jednostavnost

alselone
Ali mozes da kodiras bmp, prebacis u jpg pa posaljes. Ekipa sa druge strane uradi suprotno.

Klasicna knjiga o ovome je Information Hiding. Jedan od autora je i "nase gore list" Zoran Duric. Sudeci po naslovima radova, on se uglavnom bavio veoma prakticnim aspektima skrivanja i odgonetanja informacija.
alselone alselone 12:06 21.09.2010

Re: Jednostavnost

Covek u belom
alselone
Ali mozes da kodiras bmp, prebacis u jpg pa posaljes. Ekipa sa druge strane uradi suprotno.

Nece da radi bas kako treba, jer se LSB-ovi prvo u downsamplingu, a posle pogotovu na ivicama (16x16) blokova prilikom prebacivanja u jpeg gube.


Aha, OK, my bad.
Onda koristiti neku lossless kompresiju slika, nije bas moj teren pa ne znam konkretno.
alselone alselone 12:10 21.09.2010

Re: Jednostavnost

nsarski
Klasicna knjiga o ovome je Information Hiding.


Hvala za link!


nsarski
Zoran Duric. .


Koji i koliko radova.
margos margos 12:18 21.09.2010

Re: Jednostavnost

...al' kad zakomplikujete....
Npr. neko harmonijsko gibanje:


a može lakše:



edit: u drugoj slici je stvarno gibanje, al neće da ga pokaže... tj. n'umem da prenesem realnu sliku :(
Covek u belom Covek u belom 12:30 21.09.2010

Re: Jednostavnost

alselone
Aha, OK, my bad.
Onda koristiti neku lossless kompresiju slika, nije bas moj teren pa ne znam konkretno.

Evo sta se konkretno dobije posle encodovanje skrivene slike iz jpeg kompresovanog steganografa:




alselone alselone 12:39 21.09.2010

Re: Jednostavnost

Covek u belom



Da, potpuna brlja. Koliko mi se cini pikseli su intenzivniji sto su na originalnoj slici okolni dalji od njega u RGB ravni?
Covek u belom Covek u belom 12:44 21.09.2010

Re: Jednostavnost

alselone
Da, potpuna brlja. Koliko mi se cini pikseli su intenzivniji sto su na originalnoj slici okolni dalji od njega u RGB ravni?

S obzirom da jpeg radi DCT pa onda odseca LSB-ove visih spektralnih komponenti, to su najizbrljaniji pikseli u oblastima gde je na originalnoj slici najvise kontrasta.
nsarski nsarski 14:33 21.09.2010

Re: Jednostavnost

margos
...al' kad zakomplikujete....
Npr. neko harmonijsko gibanje:


a može lakše:



edit: u drugoj slici je stvarno gibanje, al neće da ga pokaže... tj. n'umem da prenesem realnu sliku :(

Ju, a ja mislio da ti nemas pojma sa matematikom!
jesen92 jesen92 11:50 21.09.2010

poruke sa neba

nsarski nsarski 12:01 21.09.2010

Re: poruke sa neba

jesen92
...i oblaci znaju da salju skrivene poruke....

Aaaa, ono kad leze Lusi, Linus i Carli Braun na travi i posmatraju oblake. Pa Lusi kaze kako vidi Linkolna, Linus kaze da vidi u nekom oblaku Voltera kad drzi govor, a Carli Braun kaze: "ja vidim medu i konjića, ali me je sramota da priznam"!
jesen92 jesen92 13:09 21.09.2010

Re: poruke sa neba

a Carli Braun kaze: "ja vidim medu i konjica, ali me je sramota da priznam"!
..a mozda bas on vidi prave stvari samo ne zna da procita poruku....
Sofroniye Sofroniye 13:11 21.09.2010

Ko razume shvatice

Spiridon Spiridon 13:34 21.09.2010

..

Šifre su skrivene poruke, ili značenja, za koje je potrebno da uložimo poseban napor da ih dešifrujemo.


tako na primer kada se osoba muskog pola malo dublje zagleda u ovu gif aplikaciju pocinje da shvata da bi doticnoj dami bilo zaista tesko oprostiti





docsumann docsumann 13:50 21.09.2010

Re: ..

tako na primer kada se osoba muskog pola malo dublje zagleda u ovu gif aplikaciju pocinje da shvata da bi doticnoj dami bilo zaista tesko oprostiti


Šta je na teteovaži?
trener92 trener92 14:06 21.09.2010

Re: ..

Spiridon
tako na primer kada se osoba muskog pola malo dublje zagleda u ovu gif aplikaciju pocinje da shvata da bi doticnoj dami bilo zaista tesko oprostiti


Spiro , uspori ovo malo (bre!)

dodatak:trol ? ( nije steganogram )

Šifre su skrivene poruke, ili značenja, za koje je potrebno da uložimo poseban napor da ih dešifrujemo.


Kaz
nsarski nsarski 14:24 21.09.2010

Re: ..

Spiridon
Šifre su skrivene poruke, ili značenja, za koje je potrebno da uložimo poseban napor da ih dešifrujemo.


tako na primer kada se osoba muskog pola malo dublje zagleda u ovu gif aplikaciju pocinje da shvata da bi doticnoj dami bilo zaista tesko oprostiti






Ovde vidimo da dama ume jako brzo da se presvlaci. What?!
nsarski nsarski 14:48 21.09.2010

Re: ..


Kaz

Oh, c'mon! U pitanju je zavera, to je svima jasno!
trener92 trener92 14:57 21.09.2010

Re: ..

nsarski
Kaz Oh, c'mon! U pitanju je zavera, to je svima jasno!


Moguće profesore , sve je moguće

myredneckself myredneckself 16:00 21.09.2010

Re: ..

Šta je na teteovaži?


marco_de.manccini marco_de.manccini 13:35 21.09.2010

poruke ispod nosa

Šifre su skrivene poruke, ili značenja, za koje je potrebno da uložimo poseban napor da ih dešifrujemo.


skoro sasvim suprotno od skrivanja poruke tako da se i ne zna da tu ima nečega je slanje poruke koja nije uopšte šifrovana. na primer

NAPAD U ZORU

ume jako da zbuni protivnika i teško se dešifruje.

draft.dodger draft.dodger 14:31 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

Šta bi im tek poradila ZAPAD U NORU?
docsumann docsumann 14:33 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

draft.dodger

Šta bi im tek poradio ZAPAD U NORU?


Kome?
draft.dodger draft.dodger 14:36 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

Zamišljenom protivniku, valjda...
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:49 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

ma pusti protivnike.

nsarski je govorio o simbolima i interpretacijama. neke stvari su dobile toliko slojeva interpretacija da je ponekad teško preneti originalno značenje.

evo trivijalnog primera. kako reći nekoj devojci "popni se na kafu" i misliti "popni se na kafu"?

(usput, vidi se da kontekst igra veliku ulogu u interpretaciji, jer svaki moj drug bez greške interpretira poruku "popni se na kafu".)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:53 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

kako reći nekoj devojci "popni se na kafu" i misliti "popni se na kafu"?

It just takes ingenuity.
draft.dodger draft.dodger 14:59 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

"popni se na kafu"


Steganokafu?
nsarski nsarski 15:03 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

jer svaki moj drug bez greške interpretira poruku "popni se na kafu"

Ti imas mnogo drugara Crnaca?
alselone alselone 15:04 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

draft.dodger
"popni se na kafu"

Steganokafu?


Ne pitaj sta je "iza" slike...
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:08 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

marco: jer svaki moj drug bez greške interpretira poruku "popni se na kafu"
nsarski: Ti imas mnogo drugara Crnaca?

ma ja živim u prizemlju.
docsumann docsumann 15:12 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

(usput, vidi se da kontekst igra veliku ulogu u interpretaciji, jer svaki moj drug bez greške interpretira poruku "popni se na kafu".)


kako reći drugu "svrati na po jednu" a ne misliti na "svrati na jednu, po jednu..."
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:13 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

oce neko od vas da mi objasni kakve veze imaju Crnci sa kafom? hvala unapred.

i jos nesto: sta krije ovaj slatki maskirani meda?

nsarski nsarski 15:22 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

oce neko od vas da mi objasni kakve veze imaju Crnci sa kafom? hvala unapred.

M'slim, boja. (Istina, oni nekad umesto "kafa" kazu "cokolada", ali to je posebna sifra).
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:28 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

kad već dešifrujemo, smisao mog komentara

"ma ja živim u prizemlju"

je da kad ja kažem "popni se na kafu" to ipak mora da je neka šifra.
mirelarado mirelarado 15:35 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

marco_de.manccini
kad već dešifrujemo, smisao mog komentara

"ma ja živim u prizemlju"

je da kad ja kažem "popni se na kafu" to ipak mora da je neka šifra.


А замисли да живиш у поткровљу и стварно те мрзи да сам пијеш кафу, а она мисли да је дешифровала твоју поруку. Била би то изневерена очекивања...
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:20 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

А замисли да живиш у поткровљу и стварно те мрзи да сам пијеш кафу, а она мисли да је дешифровала твоју поруку. Била би то изневерена очекивања..

pa, da, to i kažem, Mirela, skoro je nemoguće pozvati neku devojku na kafu. stvarno na kafu.

(kao što je nemoguće staviti zagradu posle navodnika. sad ima da dosadim svima s ovim, dok me ne banuju ili poprave.)
alselone alselone 18:19 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

docsumann

"svrati na po jednu"



Ja mislim da je ovo postoji samo i jedino u domenu teorije.
docsumann docsumann 18:29 21.09.2010

Re: poruke ispod nosa

alselone

svrati na po jednu

Ja mislim da je ovo postoji samo i jedino u domenu teorije.


bezazlen oblik poruke koja u suštini označava poziv na krajnje subverzivne aktivnosti

i da, sama fraza, u bukvalnom tumačenju, ne opisuje nikakvu odgovarajuću aktivnost iz realnog života.
nsarski nsarski 21:48 22.09.2010

Re: poruke ispod nosa

А замисли да живиш у поткровљу и стварно те мрзи да сам пијеш кафу, а она мисли да је дешифровала твоју поруку. Била би то изневерена очекивања...

Moderiraj se, Mirela!
mirelarado mirelarado 01:01 23.09.2010

Re: poruke ispod nosa

nsarski
А замисли да живиш у поткровљу и стварно те мрзи да сам пијеш кафу, а она мисли да је дешифровала твоју поруку. Била би то изневерена очекивања...

Moderiraj se, Mirela!


Што ја?! Марко никако да се одлучи да ли би да шаље шифровану или дословну поруку. :))))
Filip2412 Filip2412 16:51 23.09.2010

Re: poruke ispod nosa

marco_de.manccini
evo trivijalnog primera. kako reći nekoj devojci "popni se na kafu" i misliti "popni se na kafu"?
mnogo zajebano, skoro nikako...
tip: sa dve ili više devojaka odjednom je lakše, samo treba veća dzezva
margos margos 15:15 21.09.2010

Eh... interpretacije i očekivanja

Mali trol:

Radili smo na sajmu i dok sam otišla da prošetam, ostavila muža da radi... U povratku, izdaleka vidim da je čudan, nekako zbunjenog izraza lica. To je bila retka pojava i odmah žurno upitam šta je bilo... kaže:
''Bio Japanac...''
I dalje mi nije jasno, jer je on načisto zbunjen i pitam:
''Pa šta je bilo?''
''Bio Japanac...''
Pa onda se presabra i kaže:
''Prilazi mi Japanac, i kapiram da hoće nešto da me pita. A kako ja ne znam engleski, spremim se da mu kažem da ne govorim engleski, on se u tom trenutku nagne i pita me 'Burazeru, gde je ovde wc?'... ja ga i dalje ne razumem, a on se nagne na drugo uho i upita me 'Gde je ovde wc?'. Ja i dalje, kao lud, jer ne znam engleski, pokažem mu rukom... Jebote, Japanac na čistom beogradskom...''
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:16 21.09.2010

i još, i još

nije toliko vezano za interpretacije, ali mi je jedna druga ideja o slanju poraka veoma zanimljiva.

radi se o ideji korišćenja kvantnih fenomena. pošalje se poruka (recimo ugovaramo novu šifru) i ako iko proba da prisluškuje poruka biva (samim čitanjem) promenjena. primalac može lako utvrditi da je poruka čitana (recimo prvi deo poruke je kontrolni deo koji glasi "ovaj deo poruke je za kontrolu" i ako je isti zabrljan znači da je neko već čitao poruku). u tom slučaju odbacujemo novu šifru i tražimo da se pošalje nova.

onaj ko prisluškuje je u nezgodnoj situaciji. ako ne prisluškuje neće znati našu novu šifru, a ako prisluškuje i dozna novu šifru mi to odmah uočimo pa ćemo je odmah i promeniti.
gordanac gordanac 15:24 21.09.2010

::::: i još, i još

marco_de.manccini
nije toliko vezano za interpretacije, ali mi je jedna druga ideja o slanju poraka veoma zanimljiva.

radi se o ideji korišćenja kvantnih fenomena. pošalje se poruka (recimo ugovaramo novu šifru) i ako iko proba da prisluškuje poruka biva (samim čitanjem) promenjena. primalac može lako utvrditi da je poruka čitana (recimo prvi deo poruke je kontrolni deo koji glasi "ovaj deo poruke je za kontrolu" i ako je isti zabrljan znači da je neko već čitao poruku). u tom slučaju odbacujemo novu šifru i tražimo da se pošalje nova.

onaj ko prisluškuje je u nezgodnoj situaciji. ako ne prisluškuje neće znati našu novu šifru, a ako prisluškuje i dozna novu šifru mi to odmah uočimo pa ćemo je odmah i promeniti.


Ček`, ček`, može li ovaj tvoj kvantni ringišpil još jendom, ali polaaaaako, smanjenim obrtajima...ŠTA je poruka, KO interpretira, KOJA su očekivanja,...KAKO se napravi...
Msleeeeeem, ne vidi se hoće li je oženiti na kraju ili - ne, ha?!
docsumann docsumann 15:35 21.09.2010

Re: ::::: i još, i još

Ček`, ček`, može li ovaj tvoj kvantni ringišpil još jendom, ali polaaaaako, smanjenim obrtajima...ŠTA je poruka, KO interpretira, KOJA su očekivanja,...KAKO se napravi...
Msleeeeeem, ne vidi se hoće li je oženiti na kraju ili - ne, ha?!


Predpostavljam da se radi o fenomenu "uparenih" fotona. Kontrolni dio pruke je na kvantnom nivou uvezan sa njenim sadržajem, pa se svakim uvidom u isti mjenja i zapis na njenom kontrolnom dijelu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:01 21.09.2010

Re: ::::: i još, i još

jooj, morao bi ceo blog. ali probaću samo malo duže i jasnije. ovo još uvek nije izvedeno na komercijalnom nivou (koliko ja znam), ali jeste na eksperimantalnom.

ja šaljem novu šifru mom drugu. Eva (uvek se zove Eva i kriptografiji, zato što je ona "eavesdropper" ) proba da prisluškuje. šifra koju šaljem je za potrbe naše dalje komunikacije, sastoji se od slučajnog i dovoljno dugačkog niza nula i jedinica. nije nam uopšte važno koji niz će biti izabran, jedino nam je važno da smo sigurni da samo ja i drug znamo taj niz.

kvantnim kanalom (sposobnim za prenos polarizovanih fotona, odnosno kjubita, bez interakcije sa okolinom) šalje se niz nula i jedinica s tim što su nula i jedinica u stvari fotoni sa polarizacijom koja se razlikuje za 90 stepeni. stvar se komplikuje time što se za svaki kjubit koristi, slučajnim izborom, jedna od dve fiksne baze (koordinatni sistemi) koje su pod uglom od 45 stepeni. kada pokušavaš da čitaš, ako pogodiš bazu kjubit se čita korektno i ostaje neizmenjen, a ako koristiš pogrešnu bazu kjubit se čita pogrešno i menja se u polovini slučajeva. dakle, kad neko proba da čita, birajući baze nasumice (ja nikome ne kažem koju sam bazu koristio za koji bit) uključujući Evu i mog druga, zabrljaće oko četvrtine bitova koji su bili poslati (s tim što nema pojma koji su to kvarni bitovi).

kad moj drug dobije poruku, kaže mi, preko najobičnijeg telefona (ili oglasa u novinama), koju je bazu koristio za koji bit, a ja mu odgovorim takođe preko telefona u kojim slučajevima je pogodio tačno. naši slučajni izboti se poklapaju u oko pola bitova, pa mi lepo odbacimo one koje odgovaraju pogrešnim bazama, a čuvamo one u kojima su se naše baze slagale.

ako niko nije prisluškivao, obojica imamo dovoljno dug i identičan niz nula i jedinica koji koristimo kao šifru.

šta ako je Eva prisluškivala? u tom slućaju je oko jedne šetvrtine bitova koje smo ja i moj prijatelj sačuvali zabrljano, odnosno ja i on imamo različite bitove na tim mestima. ovo se proverava lako. recimo izdikritamo svaki osmi bit jedan drugom preko telefona. ako se slažu, sve je u redu, niko nije čitao, odbacimo te bitove koje smo šitali preko telefona, sačuvamo šta je ostalo i imamo lepu i tajnu šifru. ako je Eva čitala mi ćemo primetiti to kad čitamo jedan drugom one kontrolne bitove preko telefona jer će biti previče grešaka (oko 25%). u tom slušaju kažemo "puj pike ne važi" i ja mu šaljem potpuno novu šifru. dakle Evi se prisluškivanje ne isplati.

e mrzi me da objasnim bolje. siguran sam da ima negde po internetu, ja sam čitao u nekoj knjizi pre par godina.

marco_de.manccini marco_de.manccini 16:06 21.09.2010

Re: ::::: i još, i još

haloo, gazda, ubi me onaj smajli koji se dobije kada zatvorim zagradu posle znaka navodnika. ubi me načisto. ponekad, što bi rekao Frojd, zagrada posle znaka navodnika znači samo zagrada posle navodnika.
nsarski nsarski 16:10 21.09.2010

Re: ::::: i još, i još

haloo, gazda, ubi me onaj smajli koji se dobije kada zatvorim zagradu posle znaka navodnika.

Lupi blank space iza dvotacja ili navodnika...
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:16 21.09.2010

Re: ::::: i još, i još

to i radim, ali tek iz drugog puta, otkako već jednom objavim komentar.

(usput, to jeste rešenje, ali ne i najsrećnije, jer na kraju izgleda glupo. to blanko nije samo šifra za moju nameru da koristim zagradu posle navodnika, već se i stvarno pojavljuje, a to već nisam hteo.)
gordanac gordanac 16:25 21.09.2010

***

Ako sjajna glumica ima izvanredna naučna otkrića - onde je reč o sjajnoj glumici koja ima izvanredna naučna otkrića.

Hedy Lamarr



Frequency-hopping spread-spectrum invention

Avant garde composer George Antheil, a son of German immigrants and neighbor of Lamarr, had experimented with automated control of musical instruments, including his music for Ballet Mecanique, originally written for Fernand Léger's 1924 abstract film. This score involved multiple player pianos playing simultaneously.

Together, Antheil and Lamarr submitted the idea of a secret communication system in June 1941. On August 11, 1942, U.S. Patent 2,292,387 was granted to Antheil and "Hedy Kiesler Markey", Lamarr's married name at the time. This early version of frequency hopping used a piano roll to change between 88 frequencies and was intended to make radio-guided torpedoes harder for enemies to detect or jam.

The idea was not implemented in the USA until 1962, when it was used by U.S. military ships during a blockade of Cuba after the patent had expired. Perhaps owing to this lag in development, the patent was little-known until 1997, when the Electronic Frontier Foundation gave Lamarr an award for this contribution. In 1998, Ottawa wireless technology developer Wi-LAN, Inc. "acquired a 49 percent claim to the patent from Lamarr for an undisclosed amount of stock" (Eliza Schmidkunz, Inside GNSS); Antheil had died in 1959.

Lamarr's and Antheil's frequency-hopping idea serves as a basis for modern spread-spectrum communication technology, such as COFDM used in Wi-Fi network connections and CDMA used in some cordless and wireless telephones. Blackwell, Martin, and Vernam's 1920 patent Secrecy Communication System (1598673) seems to lay the communications groundwork for Kiesler and Antheil's patent which employed the techniques in the autonomous control of torpedoes.

Lamarr wanted to join the National Inventors Council, but she was told that she could better help the war effort by using her celebrity status to sell War Bonds. She once raised $7,000,000 at just one event.

For several years during the 1990s, the boxes of the current CORELDRAW software suites were graced by a large Corel-drawn image of Hedy Lamarr, in tribute to her pre-computer scientific discoveries. These pictures were winners in CORELDRAWs yearly software suite cover design contests. Far from being flattered, however, Lamarr sued Corel for using the image without her permission. Corel countered that she did not own rights to the image. They reached an undisclosed settlement in 1999

EDIT:
hoću da kažem - sve je ponekad baš ono što izgleda da jeste
a opet - ponekad nije ...
docsumann docsumann 18:13 21.09.2010

Re: ::::: i još, i još

Podsjetih se teksta kojeg sam prije par godina čitao u Politikinom Zabavniku (znao sam da mi je odnekud poznato to o čemu Marco piše). Ovo objašnjenje manje ulazi u tehničke detalje samog šifrovanja, ali je čini mi se lakše za "pohvatat". Kao prilog su linkovani referentni tekstovi sa wikipedije.

QCD (quantum key distribution) - kvantna raspodjela ključeva za šifrovanje poruka, bazirana na principu uparenih ( "zapletenih" ) fotona, ugrađena u neku poruku, omogućava da se preko odgovarajućih upletenih fotona, koji npr. ostaju na mjestu predajnika, detektuje svako presretanje same poruke.

Ova detekcija se zasniva na svojstvu kvantnih sistema da i samo posmatranje (očitavanje) njihovog stanja mjenja to stanje.

"Upleteni" fotoni, od momenta kada se ostvari njihova "entanglement", ostaju u vezi (promjena stanja na jednom od upletenih fotona trenutačno se manifestuje na drugom fotonu) bez obzira na međusobnu udaljenost.

Kada se jednom ostvari da predajnik i prijemnik raspolažu sa istim parom zapletenih fotona (uspostavljen "kvantni kanal" ) moguće je putem njih ostvariti šifrovanje klasičnih komunikacionih kanala.

Kako se dobijaju upleteni fotoni?


jinks jinks 18:13 21.09.2010

Re: ***

Ako sjajna glumica ima izvanredna naučna otkrića - onde je reč o sjajnoj glumici koja ima izvanredna naučna otkrića.

Hedy Lamarr

"lepota i štreberstvo će spasiti svet"
vishnja92 vishnja92 18:20 21.09.2010

Re: ::::: i još, i još

"Upleteni" fotoni, od momenta kada se ostvari njihova "entanglement", ostaju u vezi (promjena stanja na jednom od upletenih fotona trenutačno se manifestuje na drugom fotonu) bez obzira na međusobnu udaljenost.

hehe, bese nesto kao "avetinjska..." - sta? to je bio Ajnstajnov izraz, njega je malo nervirala cela ta stvar (isti Zabavnik). povezanost? podudarnost? nije, zvucalo je lepse, a ticalo se i makro i mikrokosmosa. skroz zanimljivo :)
nsarski nsarski 18:30 21.09.2010

Re: ::::: i još, i još

hehe, bese nesto kao "avetinjska..." - sta? to je bio Ajnstajnov izraz

Radi se o tome da, kad se dve cestice pripreme u singletnom stanju, one ostanu entangled, tj. komuniciraju medjusobno na proizvoljnim rastojanjima, i da je ta "interaction at a distance" spooky (avetinjska).
Imam saznanje da Marco sprema blog o kvantnoj informaciji, komputaciji i teleportaciji...
docsumann docsumann 18:32 21.09.2010

Re: ::::: i još, i još

hehe, bese nesto kao "avetinjska..." - sta? to je bio Ajnstajnov izraz, njega je malo nervirala cela ta stvar (isti Zabavnik). povezanost? podudarnost? nije, zvucalo je lepse, a ticalo se i makro i mikrokosmosa. skroz zanimljivo :)




"Avetinjsko" dejstvo na daljinu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:34 21.09.2010

Re: ::::: i još, i još

Imam saznanje da Marco sprema blog o kvantnoj informaciji, komputaciji i teleportaciji...

a?

ovo si saznao pre mene. ja o tom blogu još uvek ništa ne znam.

doduše, ne zna ni pas šta piše u onim knjigama, a tu su mu pod nosem, tako da moje neznanje ne znači ništa.
mirelarado mirelarado 11:40 22.09.2010

Програмерско шифровање

Укратко:

nsarski nsarski 21:47 22.09.2010

Re: ::::: i još, i još

ovo si saznao pre mene. ja o tom blogu još uvek ništa ne znam.

Oh, really?! A ko je onda ovo napisao:

marco_de.manccini 10:01 21.09.2010
Re: ::::: i još, i još
jooj, morao bi ceo blog.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:50 22.09.2010

Re: ::::: i još, i još

isti koji je napisao i
e mrzi me da objasnim bolje.
margos margos 15:39 21.09.2010

Nije trol...

... konstatacija:
Kad čovek pročita neke od komemtara (gotovo sve), ne mož' da se ne zapita 'ljudi, na čemu ste?'
gordanac gordanac 15:43 21.09.2010

:: Nije trol...

...naravno da NIJE troll, troll ne postoji, to je - iluzija

margos
... konstatacija:
Kad čovek pročita neke od komemtara (gotovo sve), ne mož' da se ne zapita 'ljudi, na čemu ste?'


Na čemu?
Pa - na kafi.

A i noćas (oko 4 ujutru po našem vremenu) je jesenja ravnodnevica (fall equinox), baca to zrake unaokolo još od pradavnih vremena :))

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:44 21.09.2010

Re: Nije trol...

Kad čovek pročita neke od komemtara (gotovo sve), ne mož' da se ne zapita 'ljudi, na čemu ste?'

ok specijalno za tebe i sve goste:



uputstvo: gledaj reci redom bez zastajkivanja ili usporavanja i pokusaj da kazes boju svake reci. Easy, a?
draft.dodger draft.dodger 15:48 21.09.2010

Re: Nije trol...

margos
... konstatacija:
Kad čovek pročita neke od komemtara (gotovo sve), ne mož' da se ne zapita 'ljudi, na čemu ste?'


KLJUKANA

DINASTIJA
margos margos 15:56 21.09.2010

Re: Nije trol...

draft.dodger

KLJUKANA
DINASTIJA

:))))))))
margos margos 15:57 21.09.2010

Re: Nije trol...

Easy, a?

Jok, bre...
myredneckself myredneckself 16:09 21.09.2010

Re: Nije trol...

uputstvo: gledaj reci redom bez zastajkivanja ili usporavanja i pokusaj da kazes boju svake reci. Easy, a?

pa, khm...od trećeg reda frka, ako ne zastajkuješ, ili ne usporavaš
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:12 21.09.2010

Re: Nije trol...

margos
Easy, a?

Jok, bre...

mrns
pa, khm...od trećeg reda frka, ako ne zastajkuješ, ili ne usporavaš

isto i kod mene frka : ))))

a vidi ovo (trolujem dok me ne obrisu)



mirelarado mirelarado 16:30 21.09.2010

Re: Nije trol...

njanja_de.manccini
margos
Easy, a?

Jok, bre...

mrns
pa, khm...od trećeg reda frka, ako ne zastajkuješ, ili ne usporavaš

isto i kod mene frka : ))))

a vidi ovo (trolujem dok me ne obrisu)


Мени је први задатак ишао као по лоју, али сам овај други клип трипут гледала.
myredneckself myredneckself 17:12 21.09.2010

Re: Nije trol...

njanja_de.manccini

isto i kod mene frka : ))))

a vidi ovo (trolujem dok me ne obrisu)

Valjda nas neće. Eto, i ta gravitacija nije što je bila.
Ustvari moraš se prvo uveriti da ona radi tebi u korist, ili nikad nemoj da stojiš levo od chef-a

mirelarado mirelarado 17:50 21.09.2010

Re: Nije trol...

margos
draft.dodger

KLJUKANA
DINASTIJA

:))))))))


СВАСТИКИН БУТ ;-)))
nsarski nsarski 18:32 21.09.2010

Re: Nije trol...

draft.dodger
margos
... konstatacija:
Kad čovek pročita neke od komemtara (gotovo sve), ne mož' da se ne zapita 'ljudi, na čemu ste?'


KLJUKANA

DINASTIJA

Ja ovde plavu ribu vidim (druga slika), a gde je dinastija? What?!
draft.dodger draft.dodger 18:54 21.09.2010

Re: Nije trol...






Jelica Greganović Jelica Greganović 23:10 21.09.2010

Boje

putstvo: gledaj reci redom bez zastajkivanja ili usporavanja i pokusaj da kazes boju svake reci.

E, ovo mi je uspelo, iz prve, ha! Izi, ne čitaš, samo gledaš boje.
Mislite li u bojama?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:13 21.09.2010

Re: Nije trol...

Plava riba, kljukana dinastija, svastikin but
Inner Party Inner Party 16:40 21.09.2010

Frye

The N. Frye?!
nsarski nsarski 17:22 21.09.2010

Re: Frye

Inner Party
The N. Frye?!

Nah! Moj ucitelj i spiritual guru Northrop Frye cija sam predavanja imao cast da slusam kao student. Citat je odavde The Educated Imagination
docsumann docsumann 18:41 21.09.2010

Re: Frye

Nah! Moj ucitelj i spiritual guru Northrop Frye cija sam predavanja imao cast da slusam kao student. Citat je odavde The Educated Imagination


Pun mi bookmarks tvojih linkova.
nurudin nurudin 18:21 21.09.2010

Препорука...

Редовно читам Ваш блог, ал' се нередовно јављам..., па рекох да искористим прилику...

Похвале за овај, и ретроактивно за претходне блогове...
nsarski nsarski 18:36 21.09.2010

Re: Препорука...

Похвале за овај, и ретроактивно за претходне блогове...

Hvala za ovu, i retroaktivno za prethodne pohvale...

Oseca se odsustvo Horatia, zna li se stogod o njemu? (Mislim, pored toga da je postao selektor).
nurudin nurudin 21:30 21.09.2010

Re: Препорука...

nsarski
Oseca se odsustvo Horatia, zna li se stogod o njemu? (Mislim, pored toga da je postao selektor)


Дао човек себи неплаћено, замислите ту дрскост...
fixxerus fixxerus 18:54 21.09.2010

svaka bolest liči mi na tebe:.





gledaš me preko temena
kao kad zaljubljeni režiser
voli glavnog glumca
a sva su sredstva već poabana
svi lubrikanti potrošeni
sve višeznačnosti izbledele
iz svix uglova
sve prikazano
na izvolte
provaljene sve telesne lozinke
razdevičene sve potrebe za onostranim

vidim
voliš me
tvojim skromnim sredstvima
mada pokušavaš da mi spustiš
na savest
po nekog albino leptira od 300 kila iz benča
ide ti
s obzirom da ćutim
provociraš
blefiraš
seciraš
i dalje ćutim
jer odavno ne pričamo istim optužbama

teraš me da igram dok plačem
pa
igram
tako me još jedino razumeš
dok još nisam ružno ostario
u jednom trzaju

seti se
čak sam se i smeškao
rešavajući tvoje rebuse

ovo sad
ne valja

osećam se kao da me stalno ukebavaš
kako s decom jedem bombone ispod ćebeta
pa kad ti uletiš
mi ix gutamo
onako bombonomirišljavi
i bombonorumeni
i pravimo se da nismo odavde

a ja sam tako silno odavde
ja sam ja
taj
koji lepo može da se skloni u igru
u tango simbola
ali se uredno vratim na doručak

jeste
ištem samo jedan mali jaki doručak
gde će sve biti jasno
kao na liniji od dve šake
u zamenu za sve enigme
i malo pravix kakvix-takvix sisa
u ponovljenim dozama
da mi pomire
uzaludnosti u rešenjima

nema tu neke tajne

ej
samo naš zagrljaj
biće jedina terapija
u pokošenoj ravnoteži

a to znači
da ćemo morati
stalno
da budemo
zajedno
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:56 21.09.2010

Lepo

a priča o simbolima je zanimljiva uvek
Jedino sa čim se ne bih složila je

koji uglavnom služe da pošalju poruku o moći, otrovnoj sposobnosti, privlačnosti za suprotan pol, i sličnim banalnim okolnostima kojima je priroda opsednuta.


Priroda nije opsednuta banalnim okolnostima, priroda je opsednuta postojanjem, a ono je suština. Jer da nema šarenog perja, moći, otrova...svega što izgleda tako banalno, a čime priroda omogućava ostvarivanje cilja postojanja, ne bi bilo ni simbola, ni nas da pričamo o njima.
Unfuckable Unfuckable 18:29 22.09.2010

Re: Lepo

neprikriveno bih se na ovom mestu složio sa gospodžom Jelicom - uz sve komplimente Domaćinu za izuzetno zanimljiv tekst.
Dakle, mislim da je to nesretno, mada u većini slučajeva neukusno, nepotrebno pa i džibersko, paunisanje samo jedna mala i grčevita - borba za opstanak.
(smajli koji zamišlja kako bi izgledao Svet ili bar pojedini njegovo delovi, iz kog bi na jedno mesec dana volšebno nestali automobili skuplji od Juga, Roleks čukarci, firmirana garderoba i sličan džez)
nsarski nsarski 20:10 22.09.2010

Re: Lepo

neprikriveno bih se na ovom mestu složio sa gospodžom Jelicom

I ja se totalno i neprikriveno slazem s tobom i Jelicom. Ono gore je bio mali upad B. Shaw-a u komentare o prirodi. Mislim, on je duhovit, ali covek koji je u stanju da kaze ljubav i slicna preterivanja, a do svoje 37. god nije legao sa zenom...ybg, nisam odoleo.

Inace, nisi jos otkrio da ploca Lucy in the sky with diamonds (ili bese neka druga?) kad se svira odpozadi cuju se reci "Paul is dead"? Spooky man, spooky!
docsumann docsumann 20:21 22.09.2010

Re: Lepo

Inace, nisi jos otkrio da se ploca Lucy in the sky with diamonds (ili bese neka druga?) svira odpozadi cuju se reci "Paul is dead"?


Ma dovoljno je jasna poruka i odnaprijed - Lucy in the Sky with Diamonds
Unfuckable Unfuckable 20:24 22.09.2010

Re: Lepo

nisam još stigao do faze da slušam ploče otpozadi, mada mislim da bih mogao da počnem.
Samo da nađem gramofon, hebote - svojevremeno smo ga sestra i ja bez grča na licu pretvorili u rulet, ne pitaj kako i zašto, o tome se u familiji priča u pola glasa sa sve zaklanjanjem usta rukom i uz neizbežno odmahivanje glavom (u neverici, pa što ne reći i - osudi)
Dakle, eto skrivene poruke u ovoj rečenici!
(mlađahni Unfuckable nije kao sva ostala normalna deca određenog uzrasta mogao da zove drugarice u cilju slušanja ploča)

I još nešto kao mali dodatak svom tom skrivanju: u prirodi se to utapanje u okolinu u stvari zove kriptična podudarnos'. To je ono kad ne vidimo Bambija od požutele trave, šumu od drveća ili bogomoljku od zelenog lista (ili akutnog očnog zamagljenja hormonima?)
Mimikrija je ono kad neka bezvezna ribica sita maltretiranja okoline kroz dugi niz od par milijuna godina počne da liči na piranu, samo što nema zube a i biljojed je.
Ili kao moj komšija klinac koji se šiša i oblači "na opasno", a u stvari pitomina od deteta, valjda mu dosadile macole
docsumann docsumann 20:32 22.09.2010

Re: Lepo

kriptična podudarnos'



nsarski nsarski 20:52 22.09.2010

Re: Lepo

I još nešto kao mali dodatak svom tom skrivanju: u prirodi se to utapanje u okolinu u stvari zove kriptična podudarnos'.

U, ybt., al je biologija uznapredovala od vremena kad sam ja bio skolarac (ili sam bezao sa tih casova?)!. Ja sam mislio: mimikrija=slicnost (oponasanja), pa sad, dal' licis na neku opasnu zmiju (a guster si) ili na neku cestu travku u okolisu (a guster si i dalje), nije bas mnogo bitno sve dok te ne provale.

U stvari, razlikovanje je bas bitno. Mimikrija=ja sam ono sto nisam. Kripticna podudarnost=ja nisam tu. Thx, Unf!

Za Lucy pitaj bilo kog Beatles freak-a odmah ces saznati za legendu.
nsarski nsarski 21:07 22.09.2010

Re: Lepo

Ma dovoljno je jasna poruka i odnaprijed - Lucy in the Sky with Diamonds

Ih, to je za trezvenjake ili realiste. (Realizam je za ljude koji ne mogu da se nose sa alkoholom (travom, ili sta vec).)
docsumann docsumann 21:13 22.09.2010

Re: Lepo

Ih, to je za trezvenjake ili realiste. (Realizam je za ljude koji ne mogu da se nose sa alkoholom (travom, ili sta vec).)


Što bi moj pokojni stric (inače čuveni crnogorski arhitekta) rekao - onaj ko može trijezan da posmatra ovaj svijet, taj nema dušu.
Goran Vučković Goran Vučković 21:38 22.09.2010

Re: Lepo

Ma dovoljno je jasna poruka i odnaprijed - Lucy in the Sky with Diamonds

"Lucy" of Beatles Fame Dies
Rock music critics thought the song's title was a veiled reference to LSD, but John Lennon always claimed the phrase came from his son, not from a desire to spell out the initials LSD in code.

docsumann docsumann 21:55 22.09.2010

Re: Lepo

Rock music critics thought the song's title was a veiled reference to LSD, but John Lennon always claimed the phrase came from his son, not from a desire to spell out the initials LSD in code.


Neke interpretacije imaju jednostavno jači sugestivni kapacitet od same istine. Možda, da u tom razdoblju Bitlsi nisu eksperimentisali sa raznoraznim supstancama, izvorna verzija priče bi izbila u prvi plan. Ovako imamo polovni urbani mit koji i dalje kruži virtuelnim prostorima i prima se na sve one koji su fascinirani sex and drugs aspektima priča o svojim idolima.
trener92 trener92 00:00 23.09.2010

Re: Lepo

nsarski

Za Lucy pitaj bilo kog Beatles freak-a odmah ces saznati za legendu.

Profesore, nisu samo Beatles-i poznati po toj legendi (priči) , tu su Zeppelin-i sa Stairway to heaven , pa Stones-i ne mogu sada da se setim koja pesma
( JJ Beba će znati sigurno) ,i još mnogo njih, a pominju se i neke (ex) naše grupe ,
Nešto kao iz filma
"The Exorcist"
Prava satanistička zavera!
myredneckself myredneckself 00:39 23.09.2010

"Paul Is Dead" Rumor

nsarski

Za Lucy pitaj bilo kog Beatles freak-a odmah ces saznati za legendu.

Evo rumor-a koliko god želite sa svim dokazima od bosonog Pola na svojoj "sahrani" do saobraćajke u kojoj je bukvalno izgubio glavu, tako da čak nisu mogli zube da upoređuju, o pesmama pevanim unazad i bla, bla, bla...



Nego, nešto drugo mi je interesantno na ovoj slici - United States poster companies airbrush-ovale su ovu fotografiju 2003.g. na kojoj je Pol sa cigaretom u ruci, i sklonili je u zanosu kampanje protiv pušenja. Tu ništa nisu mogli da učine ni Paul McCartney, ni Apple records koji poseduju prava na tu fotografiju. Dakle, isto što su uradili Margo Chaning ( Bette Davis u Sve o Evi) na poštanskoj marki - izbili joj muštiklu, njen zaštitni znak, iz ruke, gadovi

docsumann docsumann 07:12 23.09.2010

Re: Lepo

Profesore, nisu samo Beatles-i poznati po toj legendi (priči) , tu su Zeppelin-i sa Stairway to heaven , pa Stones-i ne mogu sada da se setim koja pesma

To zezanje sa sublimiranim porukama u pjesmama i pomodnim koketiranjem sa satanizmom dovelo je do nastanka scene na kojoj su te ideje iskazane krajnje eksplicitno.

Unfuckable Unfuckable 07:41 23.09.2010

Re: Lepo

Mimikrija=ja sam ono sto nisam. Kripticna podudarnost=ja nisam tu. Thx, Unf!

Na usluzi, Profesore.
Da budem aktuelan, jer trenutak u kom živimo (kad već niko drugi ne, jelte) zahteva to od mene:
mimikrija ti je kada siroti patetični Žvalex "zastupa" LGBT populaciju, a kriptična podudarnost kada takav treš od teksta ne raspoznajemo u gomili sličnih "pederčetnikustašapartizan" uradaka
kukusigameni kukusigameni 22:43 21.09.2010

Dizajneri su za sve krivi

Evo kad se desifruje Hitlerov govor sta se sve sazna.

blogovatelj blogovatelj 23:13 21.09.2010

Uvek se moze naci simbolika

background noise background noise 13:58 23.09.2010

Dok ja stignem da procitam . . .

Srecom je proslo manje od sedam dana

U simbol mi učitavamo značenje


Ponekad da bi nam posluzili kao pomoc da se preispitamo, kako smo potrosili dan, da li smo postupili u srazmeri stvari, da li je neko video nasa dela . . .

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana