Ekonomija

Why do only fools and horses work?

Marko Jevtic RSS / 20.09.2010. u 15:03

6615765194c975367e3617734290471_200x150.jpgStara engleska poslovica kaže: "Only fools and horses work", zbog poslovice je Džon Saliven i nazvao tako sada već legendarnu seriju, koja je kod nas prevedena 'Mućke'.

U našoj zemlji Komitet za bezbednost saobraćaja predlože Ministarstvu za infrastrukturu da vozače automobila proizvedenih pre 1. januara 2000. godine oslobodi obaveze da nabave zimske gume sve do 1. novembra 2011. godine,  dok za ostale, pravilo bi se primenjivalo od ove godine.

Pa jel to Komitet za bezbednost ili Komitet koji odlučuje ko ima para i gde mogu da se uzmu te pare? Ili iz ovoga proističe da su automobili stariji od 2000. bezbedniji nego noviji automobili i kakva je ovo diskriminacija?

 Mogu da razumem (iako ne mogu da opravdam) da u državi gde putevi nisu bezbedni neko insistira na maksimalnoj bezbednosti kod vozača ali da direktno diskriminiše nekog ko ima noviji, bezbedniji auto samo zato što navodono ima i više para pa to može da podnese - to je strašno.  Skoro sam slušao jedno predavanje gde je stariji Britanac neke nove takse u Nemačkoj opisao kao uvod u "porez ustajanja", te da navodno sledeće što nas čeka je porez na ustajanje iz kreveta. Tako da će nam se više isplatiti da ne ustajemo iz kreveta i ne idemo na posao, kada vidimo koliko nam dažbina treba.

Da li smo mi budale i konji?



Komentari (44)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

master.dragi master.dragi 15:11 20.09.2010

Komiteji

Pa jel to Komitet za bezbednost ili Komitet koji odlučuje ko ima para i gde mogu da se uzmu te pare? Ili iz ovoga znači da su automobili stariji od 2000. nebezbedniji nego noviji automobili i kakva je ovo diskriminacija?

Poznata je činjenica da su automobili kao vino - što su stariji to su bolji!

Mogu da razumem (iako ne mogu da opravdam) da u državi gde putevi nisu bezbedni neko insistira na maksimalnoj bezbednosti kod vozača
U Komiteju su izračunali da im se više isplati da građani kupe zimske gume nego da popravljaju katastrofalne kolovoze i posipaju so. Ranije su bar putevi mogli da izdrže koju godinu a danas su puni rupa i neravnina od prvog dana upotrebe.
thebee269 thebee269 15:44 20.09.2010

za konje...

Da li smo mi budale i konji?

ce morati da se nabave cetiri nove zimske potkovice, naravno ako su mladji od 2000. godine.
gogo23 gogo23 17:27 20.09.2010

Na stranu

to što niko i ne razmišlja o tome koliki je trošak za prosečnog srpskog vlasnika automobila ( a to je najmanje polovina prosečne plate )

Na stranu to što nikom nije palo na pamet da pogleda kako je to regulisano u zemljamama u okruženju.

Ili malo dalje, do Slovenije ili Austrije, kod kojih je obaveza u periodu od 15.11-do 15.03.
A tamo je ipak ima malo više hladnoće, kiše i snega nego kod nas.
I pored svega toga, nije obavezno imati zimske gume. Dovoljni su lanci za sneg.

Na stranu šro Mrkijevi experti nemaju pojma da je efikasnost zimskih guma dobra tek na temperaturama ispod 7 stepeni Celzijusa.I što ne znaju da otvore sajt hirometeoroškog zavoda i vide kakve su prosečne temperature u novembru i martu.

A podatci kažu da je prosečna temperatura u ovim mesecima iznad 7 st. C.

Na stranu što nebezbedni automobili, stariji od 10 godina imaju produženi rok za nabavku zimske opreme.

Jedino što su izračunali je trošak od 400 miliona eura za građane. Što proizvodi neplaniranih 100 miliona eura prihoda budžeta kroz carine, takse i PDV. ( Diana već masti brk ) I još malo od kazni za one koji se ne budu snašli. ( imali para za gume )

A i živo me zanima šta će izmisliti za strance koji budu dolazili kod nas, a koji od zimske opreme imaju lance ili ništa. Možda je ovo najnoviji pokušaj novog zapošljavanja. Po 4-5 novih vulkanizerskih radnji na svakom graničnom prelazu. Pa kad auto sa stranim tablama pređe granicu, 100m dalje ga sačeka saobraćajna policija, prvo mu naplati kaznu, a potom ga pošalje u servis na zamenu guma. Ne misleći o tome šta će nesretnik da radi sa svojim letnjim ( vrlo moguće tek kupljenim ) letnjim gumama.

P.S.
Imam zimske gume.
drug_miloje drug_miloje 18:20 20.09.2010

Re: Na stranu

Ili malo dalje, do Slovenije ili Austrije, kod kojih je obaveza u periodu od 15.11-do 15.03.
A tamo je ipak ima malo više hladnoće, kiše i snega nego kod nas.
I pored svega toga, nije obavezno imati zimske gume. Dovoljni su lanci za sneg.

U Austriji niste obavezni da imate zimske gume tokom zime, možete voziti na letnjim gumama po suvom kolovozu. Tokom snežnih padavina nije vam dozvoljeno da se uključite u saobraćaj sa letnjim gumama. Većina vozača se tokom vejavica i ne uključuje u saobraćaj svojim vozilima. Inače, treba li posebno napominjati, u Austriji se sneg momentalno čisti sa kolovoza, a čim temperatura ode u plus odmah se peru ulice, toliko o propisima kod onih koji zahtevaju upotrebu zimskih pneumatika.
Obaveza je vozača da nabave zimske pneumatike ako žele da učestvuju u saobraćaju tokom zimskih padavina, ali je još veća obaveza države da kolovoze drži čistim i prohodnim tokom sezone padavina.
antioksidant antioksidant 20:17 20.09.2010

Re: Na stranu

I pored svega toga, nije obavezno imati zimske gume. Dovoljni su lanci za sneg.

lanci za sneg u uobicajenim zimskim uslovima stoje u gepeku. sta mislis koliko tako uticu na povecanje bezbednosti?
to što niko i ne razmišlja o tome koliki je trošak za prosečnog srpskog vlasnika automobila
koliko troskova moze izazvati duzi zaustavni put sa letnjim gumamama u odnosu na zimske? par pesaka godisnje? nekoliko lancanih sudara?

Imam zimske gume.
kao ucesnik u saobracaju ti se zahvaljujem na tome. razumno
Covek u belom Covek u belom 00:14 21.09.2010

Re: Na stranu

antioksidant
koliko troskova moze izazvati duzi zaustavni put sa letnjim gumamama u odnosu na zimske? par pesaka godisnje? nekoliko lancanih sudara

Zaustavni put zimskih guma npr. na +10 stepeni celzijusa je duzi nego letnjih na istoj temperaturi.
7 stepeni celzijusa je tek break-even point (i to u proseku, za suv put je oko 2-3 stepena, za mokar oko 10 stepeni).



E sad ti onako lepo probaj da preracunas koliko je to vise pogazenih pesaka i lancanih sudara sa zimskim gumama u novembru i martu...
gogo23 gogo23 01:47 21.09.2010

Re: Na stranu

antioksidant
I pored svega toga, nije obavezno imati zimske gume. Dovoljni su lanci za sneg.lanci za sneg u uobicajenim zimskim uslovima stoje u gepeku. sta mislis koliko tako uticu na povecanje bezbednosti?

Možda nisam bio dovoljno jasan. Ja sam apsolutno za zimske gume. Ali samo kada im je vreme. A ne kada se nekoj budali ćefne.

Ko je vozio sa zimskim gumama na +15 ili +20 zna o čemu govorim. 3x je opasnije nego sa letnjim na 0. Govorim o uslovima kada je put suv. Čak i kada je put mokar i pada kiša, lakše se kontroliše auto sa letnjim gumama na +2 nego sa zimskim na +12.

Neko je spomenuo problem čuvanja guma. Konkretno, to mene košta 100 din/gumi mesečno. T.j. 4.800 din godišnje. Telefonom zakazujem termin za promenu.

I da bude još jasnije: krajnji, ukupan trošak za vlasnika kućnog ljubimca, kada kupi zimske gume je isti. Jer će letnje izvoziti neku sezonu duže. A ako ovi ostanu pri predlogu da se sa zimskim gumama vozi 5 meseci, to će praktično duplirati vek trajanja letnjih guma. Samo što je to trenutni i za mnoge neplanirani izdatak.
Edit: požurih da odgovorim oksu a tek sad vidim da je covek u belom dokumentovao kako se pri različitim temperaturama ponasaju letnje i zimske gume.
antioksidant antioksidant 08:42 21.09.2010

Re: Na stranu

Zaustavni put zimskih guma npr. na +10 stepeni celzijusa je duzi nego letnjih na istoj temperaturi.


pa naravno da je duzi kad su zimske gume pravljene za nize temperature

inace, posto znas o cemu pricas objasni citaocima lepo da dubina sara na letnjim gumamam nema znacaja na suvom a hladnom kolovozu (bitan je materijal guma)

E sad ti onako lepo probaj da preracunas koliko je to vise pogazenih pesaka i lancanih sudara sa zimskim gumama u novembru i martu...
to da li je termin lepo odabran treba proveriti u hmz-u i to mozda i jeste stvar za razmatranje. ali gluposti tipa "vozila starija od 2000te treba da budu oslobodjena "nameta" i zimske gume su nepotrebne..." su stvarno nebulozne
antioksidant antioksidant 08:52 21.09.2010

Re: Na stranu

Ja sam apsolutno za zimske gume. Ali samo kada im je vreme. A ne kada se nekoj budali ćefne.

ok, onda kako to formulisati u zakonu? kad je prosecna dnevna temperatura ispod 7 stepeni obavezna je upotreba zimskih guma? kad i kako menjati gume onda?
mora se upisati neki datum u zakonu jer budala koja zimi vozi sa letnjim gumama je opasnost po druge u saobracaju - ne samo po sebe.


covek u belom dokumentovao kako se pri različitim temperaturama ponasaju letnje i zimske gume.

dokumentovao je ponasanje guma na zimi veoma uobicajenoj temperaturi od 20 stepeni celzijusa

hajde sad i da zakljucim svoje izlaganje polako:
tacka u kojoj prednost zimskih guma dolazi do izrazaja je 7 stepeni celzijusa (sto je i covek u belom rekao). u zakon se upisuju datumi koji ogranicavaju prosecnu dnevnu temperaturu ispod te cifre. da li je to uradjeno tako - ne znam ali moze se proveriti i ako je uradjeno pogresno da se popravi. ali svako ko se zalaze da se ukine obaveza voznje sa zimskim gumama zimi (kad temperature nisu 20 stepeni celzijusa) je ... pa recimmo ox

arthur_dent arthur_dent 10:15 21.09.2010

Re: Na stranu

Covek u belom
...
Zaustavni put zimskih guma npr. na +10 stepeni celzijusa je duzi nego letnjih na istoj temperaturi.
7 stepeni celzijusa je tek break-even point (i to u proseku, za suv put je oko 2-3 stepena, za mokar oko 10 stepeni).
...

Ne bih bio toliko siguran u ove cifre ...
Covek u belom Covek u belom 10:35 21.09.2010

Re: Na stranu

antioksidant
pa naravno da je duzi kad su zimske gume pravljene za nize temperature

inace, posto znas o cemu pricas objasni citaocima lepo da dubina sara na letnjim gumamam nema znacaja na suvom a hladnom kolovozu (bitan je materijal guma)

Slicno vazi i za zimske gume, tj. moze zimska guma da ima duboku saru koliko hoces ali ako je matora i izgubila elasticnost i svojstva koja se od nje ocekuju dzaba sve. Ovo je apropo idiota koji preporucuju kupovinu polovnih guma.

Ja licno zimske gume stavljam krajem novembra (obicno kad padne prvi sneg) i skidam ih pocetkom aprila. Razlog sto ovako kasno jer u aprilu redovno idem na skijanje, pa mi se cak desavalo da vozim na 30cm svezeg snega na kolovozu 17. aprila. Ali to su verujem atipicni uslovi.
Auto vozim zimi (uglavnom) u Svajcarskoj (i po Francuskim Alpima). Ono sto je karakteristicno je da u Svajcarskoj nije obavezno stavljanje zimsih guma (doduse temperature su zimi blaze nego kod nas u proseku i snega ima manje), a desavalo mi se da vidim na auto-putu polovinom januara kad krene vejavica 30% automobila koji stoje ili se gegaju po zaustavnoj traci sa letnjim gumama. I iskreno nisam mogao da verujem. Tako da pljuvati po nama kako smo samo mi glupa stoka nije u redu.
Zimska guma u uslovima hladnog vremena, a pogotovu snega i leda je neprocenjiva. Problem je sto Srbija nije Svajcarska i sto je izdatak za recimo 4 nove R16 zimske gume vecini gradjana Srbije ogroman. I tu treba razumeti ljude.
antioksidant antioksidant 11:11 21.09.2010

Re: Na stranu

Ovo je apropo idiota koji preporucuju kupovinu polovnih guma.

mislim da se sa ovom konstatacijom svi slazemo (oko idiota koji preporucuju kupovinu polovnih guma)
mixailo92 mixailo92 12:55 22.09.2010

Re: Na stranu

R16 gume nisu na Jugu, Kecu, Dačiji Logan ili Zastavi 10/Puntu. Taj ko je imao da se širi kupovinom automobila sa R16 profilom, ima i za gume.

Ako nema gume, nek parkira auto dok ne prođe zima ili neka ga proda ili zameni za jeftiniji auto plus komplet guma.
jesen92 jesen92 01:37 24.09.2010

Re: Na stranu

Ne misleći o tome šta će nesretnik da radi sa svojim letnjim
...bas sam razmisljala o tome sta bi bilo kada bi svi kupili zimske gume tj gde bi skladistili letnje...nemaju svi podrume, terase i sl....Zimske gume su zaista korisne po snegu i na niskim temperaturama ali su dovoljne i dve prednje ako ne ides na planininu ili negde gde se ne cisti sneg....ko se krece po gradu i magistralnim putevima , kakvi god da su, a pod predpostavkom da putari ciste sneg onda su za njega sve cetiri gume bacanje para...
tyson tyson 20:59 20.09.2010

Stoka


Ne razumem baš najbolje zašto se osećaš kao budala/konj.

Zato što te je država naterala da vodiš računa o svojoj bezbednosti, i bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju i okoline uopšte?

Mogu samo da razumem gnev izazvan saznanjem da neka budala koja misli da je zajebala sistem a vozi automobil proizveden pre 2000. godine neće staviti zimske gume na svoje vozilo tokom nastupajuće zime, jer mu je to i dalje zakonom dozvoljeno.

Mi smo budale i konji jer nam treba batina da nas natera da se ponašamo odgovorno prema sebi i drugima.



jaksa scekic jaksa scekic 21:12 20.09.2010

Re: Stoka

tyson

Ne razumem baš najbolje zašto se osećaš kao budala/konj.

Zato što te je država naterala da vodiš računa o svojoj bezbednosti, i bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju i okoline uopšte?

Mogu samo da razumem gnev izazvan saznanjem da neka budala koja misli da je zajebala sistem a vozi automobil proizveden pre 2000. godine neće staviti zimske gume na svoje vozilo tokom nastupajuće zime, jer mu je to i dalje zakonom dozvoljeno.

Mi smo budale i konji jer nam treba batina da nas natera da se ponašamo odgovorno prema sebi i drugima.





I zato mislim da Mrka mora da podnese ostavku, jer je vlada , drzava ispala smesna k'o bioskop.iti bolje, vara se, opet ce ustati i vikace, skupo, ne pada sneg u Srbiji, ne treba nam to.
Posle ovoga ko uzme zemlju Srbiju za ozbiljno je dalabu.
BTW, sad mi se svi smeju sto sam uzeo 4 zimske gume, ne mogu da objasnim da sam to uradio za sebe i moje u kolima, a ne zbog Mrke
Ako Mrka misli da ce sledece godine kao satro biti bolje, zeznuo se , bice ista prica, isto odlaganje
mikimedic mikimedic 23:57 20.09.2010

Re: Stoka

Mogu samo da razumem gnev izazvan saznanjem da neka budala koja misli da je zajebala sistem a vozi automobil proizveden pre 2000. godine neće staviti zimske gume na svoje vozilo tokom nastupajuće zime, jer mu je to i dalje zakonom dozvoljeno.

Mi smo budale i konji jer nam treba batina da nas natera da se ponašamo odgovorno prema sebi i drugima.


stoka. ali kad bi eu pripretila, za cas bi uveli zimske gume.
babmilos babmilos 22:11 20.09.2010

može par pitanja?

kao svež vozač koji je u puntu prešao 8500 km od aprila do danas, strašna me frka hvata od mešavine snega, leda i 100 tona soli (da smo načisto, nije mi svejedno da vozim ni po sunčanom prolećnom danu). pomažu li te zimske gume zapravo čemu? šta se zbiva sa tim gumama kad udari u januaru 18 stepeni u plusu dve nedelje? šta će biti sa letnjim gumama posle 6 meseci stajanja u podrumu?
zilikaka zilikaka 22:24 20.09.2010

Re: može par pitanja?

šta će biti sa letnjim gumama posle 6 meseci stajanja u podrumu?

Baš smo danas divanili na tu temu!
Ispada da svako ko ima auto, mora da ima i garažu ili podrum. (Ili bar parče šupe kod komšije)
Lenja sam da pročitam pravilnik, ali me živo zanima da li se za zimske priznaju M+S ili...?
mikimedic mikimedic 23:54 20.09.2010

Re: može par pitanja?

može par pitanja?
kao svež vozač koji je u puntu prešao 8500 km od aprila do danas, strašna me frka hvata od mešavine snega, leda i 100 tona soli (da smo načisto, nije mi svejedno da vozim ni po sunčanom prolećnom danu). pomažu li te zimske gume zapravo čemu? šta se zbiva sa tim gumama kad udari u januaru 18 stepeni u plusu dve nedelje? šta će biti sa letnjim gumama posle 6 meseci stajanja u podrumu?


bab odlican komentar i pitanje, i zahvaljujem sto si ga tako postavio.

pomazu, i te kako. jednostavno je osecaj nemerljiv, i svaka guma vredi svaki zivot koji ce kad tad spasiti. primetices cim ih budes stavio.

isto otprilike vazi i za odnos stare vs. nove gume, bez obzira da li su u pitanju letnje ili zimske.

pojava koja me dovodi do ludila je prodaja polovnih guma, naravno istrosenih.

kocenje sa zimskim gumama je nemerljivo, penjanje uz bilo koju uzbrdicu po snegu takodje nemerljivo.

kupi obavezno sve 4 i neces brinuti brigu -- ovo nije luksuz nego jednostavno nacin obezbedjenja zivota.

ne mogu da verujem da na ovoj temi ima samo devet komentara.

sto se cuvanja tice, veoma je vazno kako se cuvaju -- ako su sa felnama uvek polozeno, ako su bez uvek uspravno.

i da, necu reklamirati nikog, ali pojavili su se servisi koji cuvaju gume preko zime. jedan sa kojim imam iskustva svakako to radi krajnje profesionalno, u potpunosti sa svim propisima o skladistenju. i nista jednostavnije nego otici, staviti nove i skinuti stare gume i ostaviti kod njih.

tyson tyson 00:12 21.09.2010

Re: može par pitanja?

pojava koja me dovodi do ludila je prodaja polovnih guma, naravno istrosenih.

Zbog onih koji prodaju i kupuju ovo đubre vredi razmisliti o vraćanju kazne dugogodišnjeg rada u rudniku soli ili kamenolomu.

Za one koji su dozvolili uvoz ovog đubreta uveo bih ponovo instituciju streljanja u zoru.



babmilos babmilos 06:58 21.09.2010

Re: može par pitanja?

hvala miki, dobri saveti. zauzvrat, ako nisi video, evo izvod iz vesti o natezanju sa gumama, reč ima Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja:

"Nabavka zimskih guma nije dodatan, možda neočekivani, ali u svakom slučaju neophodan trošak. Nove zimske gume za jugo, koji se vozi u najvećoj meri, koštaju oko 3.000 dinara, tako da komplet guma za ovaj auto iznosi oko 12.000 dinara. Polovna guma se može naći i za hiljadu dinara".

čovek preporučuje polovne gume. ja bre ne smem ljudima da preporučim polovni računar a ovaj komotno preporučuje polovne gume........
tyson tyson 09:13 21.09.2010

Re: može par pitanja?

čovek preporučuje polovne gume. ja bre ne smem ljudima da preporučim polovni računar a ovaj komotno preporučuje polovne gume........

Po njega i njemu slične poslati patrolu u 3 noću, suditi mu sledećeg dana, i staviti uz dvorišni zid u zoru.

Idiot.


arthur_dent arthur_dent 10:14 21.09.2010

Re: može par pitanja?

@babmilos
svez vozac :)
srecno u privikavanju i ucenju

Nema potrebe da te hvata frka,
nisam siguran koje gume terenutno montiraju fabricki na puntice, jedno vreme je bio tigar hitris, koje su pristojne kao letnje gume i mozes da racunas na blazi pad kvaliteta kod njih za jedno 8-9000 km, ali to je standardno ...

Zimske gume se razlikuju od letnjih u tome sto na hladnijim temeperaturama ostaju mekane (sto je jako vazno za dobar kontakt sa asfaltom), dok letnje postaju tvrdje, "plasticnije", a samim time i klizavije.

Kad u Januaru "udari 18", a to se moze desiti na par dana, a ne na dve nedelje, zimskim gumama to nije narocito opterecenje. Malo ce porasti habanje, ali protivno ovde postavljenim misljenjima, nece kociti slabije od letnjih.
Dugotrajnije koriscenje zimskih guma na temperaturama >20 stepeni je vec problem po samu gumu.

Sto se tice stajanja ... gume se cuvaju tako sto leze na boku, cime se izbegava deformacija gume. Naravno, operi ih prvo :) Ako su bez felni, mozes jednom mesecno da ih okrenes.
6 meseci, godina dana, dve ... nije problem.
ali ...
rok trajanja svake gume jeste ~ 5 godina ili 50 000 km, zavisi sta prvo stigne.
Naravno da postoje gume koje i posle 50 000 km imaju saru "kao nove", ali takve gume su suvise plasticne i rizik ih je voziti i 10 000 km, a kamoli 50, 60, 70 000 km, kao sto ljudi imaju obicaj.+





babmilos babmilos 10:21 21.09.2010

Re: može par pitanja?

hvala arture. za tebe info: meni su ugradili Continental.
arthur_dent arthur_dent 09:49 22.09.2010

Re: može par pitanja?

nema na cemu.
Kontinentalke koje si dobio, su dosta dobre gume.
Uzivaj u voznji.
Hansel Hansel 10:06 21.09.2010

Drugi aspekt

Znam da će možda neko da me optuži za relativizaciju, a možda i predloži za streljanje ili amkar za rudnik soli , ali, ne protiveći se svim argumentima koje ste dali, moram da vma kažem da je u Srbiji sve više područja - naselja/sela koja imaju očajne ili nikakve javne saobraćajne veze s okolnim gradovima. U tim selima ne žive bogati i ako iamju auto, njihov je auto star, a koriste ga samo za neophodne potrebe, "za ne daj Bože", što može da se vidi po pređenoj kilometraži - benzin je skup, registracija je skupa. A kažu da je najbolje menjati ceo točak, ne samo gume (zbog balansiranja, ovoga-onoga), pa treba kupiti i - felne (tako to zovu bar majstori).

'Oću da kažem da je mnogo teško napraviti tip-top pravedan zakon, ali pošto je bezbednost neprikosnoveni kriterijum, zašto bolje država vlasnicima starijih automobila u ovakvim područjima ne smanji cenu registracije, a na snazi ostavi obavezu stavljanja zimskih guma? (Je l' bi i to bilo nepravedno?) Pritom, ta obaveza postoji i po starom zakonu, za najmanje dva (popgonska) točka.

Neko je pitao za M+S, pročitah u nekim novinama da su pravilnikom dozvoljene, tj. da se tretiraju kao zimske.
babmilos babmilos 10:18 21.09.2010

Re: Drugi aspekt

krajnja linija je da kad nemaš para najjeftinija stvar postane glava, posebno kad imamo koalicionu vladu gde svi razroko gledaju hoćel skoro izbori. samo što je saobraćaj hebiga dvosmeran. šta mi vrede moje 4 zimske gume kad ka meni leti jugić iz 1996 sa 4 ćelave letnje gume? ovaj propis prosto mora da važi za sve ili za nikoga.

za M+S sam i ja u emisiji SAT čuo iz usta kreatora propisa da će da važe kao zimske.
Hansel Hansel 10:30 21.09.2010

Re: Drugi aspekt

Jeste, i ja to kažem, ali u slučajevima koje sam naveo gde auto nije luksuz nego preka potreba, neka se obezbede druge olakšice kad država nije u stanju da organizuje autobuski prevoz da ti ljudi mogu da odu do lekara.
babmilos babmilos 10:36 21.09.2010

Re: Drugi aspekt

ma u pravu si, ali kad su monitori sa digitalnim izlazom i macintosh računari luksuz pa se posebno carine, jasno je da jedino što od ove države iskreno možemo očekivati je otimanje. predlog ti je taman tolika naučna fantastika kao i ukidanje pdv na hranu za bebe...
Perodeformero Perodeformero 10:17 21.09.2010

Guma glavu čuva, šubara je kvari

U našem slučaju,potpuno je nebitno da li je vozilo mladje ili starije od 2000. godine, ako se iza volana nalazi nalozeni idiot...koji je usput i pijan...a ima 19. godina, i zamišlja da je Šumaher ili Hamilton.
marecc marecc 11:32 21.09.2010

Bezbednost na prvom mestu

Zimske gume su obavezna stvar, ma sta da pise u zakonu.
Svaki dan vozim u kolima dvoje dece, zar neko misli da mi je mnogo da imam 4 letnje i 4 zimske gume i 2 stolice za decu?
Pa da mogu ugradio bi onu penu ko u filmu da ispuni kola, ne daj boze da zatreba.
A oni kojima je skupa bezbedna oprema, verovatno im je jeftina prazna glava.

Sad se setih kad sam pitao drugara sto je kupio audija od 20k evra, mislim mnogo bre a ima za 10k auto kakav hoce, on mi covek odgovorio najprostije: Imam 4 dece, necu da mislim...

krkar krkar 17:12 21.09.2010

Kuku nama


Ne moram još i ja da potvrđujem da je država smešna i neozbiljna i da je narod stoka, to su aksiomi.

Ali baš zbog toga treba stoku klepati po ušima.

Kad bi se budale sa ćelavim gumama (bilo letnjim ili zimskim) zaletale u zid - ni najmanje me se ne bi ticalo. Ali oni se zaleću (i) u mene i moju porodicu. Sredinom devedesetih udario me po bljuzgavici tip koji je imao sve 4 gume različite vrste, sve 4 letnje i sve 4 ćelave. Prošao na stop i udario me u stranu. Ja sam imao rent-a-kar i ni najmanje me pitanje vlasništva nije uzbuđivalo, važno je da mi nije bilo ništa i samo sam hteo papir.

Onda dođe policija i reši da je greota da plaća čovek (nije imao osiguranje, bio registrovan bez osiguranja!) nego "da ja potpišem da sam ja kriv, iovako će da plati mađarsko osiguranje, ko ih je..". Naravno da nisam dao, fotografišem mesto nesreće, policajce, uzmem brojeve... Iskreno, samo mi je bilo bitno da mi daju papir da je nesreća prijavljena policiji. Ali, mogao sam i da budem ubijen ili polomljen.

Kad smo već budale i ošljari - rešenje je da učimo od pametnijih. Da prepišemo zakon od Nemačke. Koliko je meni poznato, kad tamo izazoveš nesreću sa neodgovarajućim gumama - ne važi ti kasko, ne važi ti zdravstveno... Pa biraj - odgovarajuće gume ili kuća na doboš!

U ovoj državi polovina vozila nema ispravna svetla a gume kako treba i kad treba nema 20%. Posao saobraćajne policije je da takve skloni s puta. Bez mrsomuđenja "narod nema para"... Ako nema para nek se vozi autobusom a ne da ubija ljude po putu.

Okrenite se oko sebe i pogledajte koliko vozača ima dečje sedište - a većina vozi SVOJU decu. Treba li veći dokaz da se radi o beslovesnoj stoki koju treba lupati i batinom i po džepu dok se ne urazumi.

Samo kod nas mogu uopšte da se vode diskusije "jesu li potrebne zimske gume". Svaka naša šuša pametnija je od celog sveta, od svih inženjera i policajaca svih zemalja zajedno.

Doduše, kad nam se spoljna politika vodi na nivou piva ispred prodavnice - nije čudo ni da se bezbednost saobraćaja, medicina ili prehrambena tehnologija takođe raspredaju na isti način.

P.S.
Pozivam sve mudrace koji tvrde da su zimske gume nepotrebne da u zimskoj sezoni krene na letnjim gumama u Sloveniju i objasni to graničnim policajcima.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:35 21.09.2010

Re: Kuku nama

Bez namere da poričem korisnost zimskih guma i mudrih propisa (ili nedostatka istih) u drugim zemaljama, da napomenem da sam prezimeo 5 zima u državi Nju Jork (sneg se bez problema zadržava od novembra do marta) i da sam u svim sezonama vozio na istim gumama. Kakve su bile, zimske, letnje, magične, ja i ne znam, u automobile se razumem kao i u podmornice, ali znam da sam glatko prolazio tehničke preglede, osiguranja, a i da me policija nikada nije o njima ništa pitala kad bi me zaustavila, leti ili zimi.
krkar krkar 18:45 21.09.2010

Re: Kuku nama

prezimeo 5 zima u državi Nju Jork (sneg se bez problema zadržava od novembra do marta) i da sam u svim sezonama vozio na istim gumama


E, to je Amerika. Tamo iz praktičnih razloga, pošto 90% vozača ne zna ni gde je na kolima motor, sa kolima prodaju all season gume. Univerzalne. Nisu idealne ni za kišu, ni za toplo, ni za sneg, ni za hladno. Ali su pristojne u svim uslovima. Ako se pridržavaš ograničenja brzine od 55 milja (90 km/h) - sasvim odgovarajuće. Al' ajde probaj da voziš na ćelavim gumama!

EDIT: Sistem drugačije funkcioniše. U Americi kad staneš na pumpu (na onu na kojoj još postoji živ čovek) on ti pogleda gume i kaže "trebalo bi ovo da zamenite". Ne da te vaćari nego da ti pošteno proda nove i stare baci. Ne verujem da bi sistem bio blagonaklon ako bi pokušao da te izvaćari
krkar krkar 18:53 21.09.2010

Re: Kuku nama


P.S.

Vozim motor. Da ne objašnjavam koliko je na motoru guma još kritičnija nego na kolima.

Prošli put naručim gume, dođem kod vulkanizera, pogleda on one moje stare kaže "mogle su još da izdrže".

Kažem "da izdrže jesu, ali nisu kako treba".

"Ma uvaliću ja to nekom klincu koji nema para za nove, bolje su nego one njegove ćelave", kaže majstor.

Tu ja lepo odustanem, odvezem se, odem kod drugog vulkanizera i tražim da mi da stare gume. On mi ih da, ja uzmem nož, isečem strane da ne mogu da se pokrpe, dam mu da baci. Pita me što sam ih sekao, ja ispričam događaj kod kolege, on se krsti, kaže da ima troje dece i da ne bi imao obraza da nekom uvali staru gumu. Ali takvi su retkost.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:07 21.09.2010

gde je greška u praktičnosti?

ćelave gume mi ne bi pustili na tehničkom, a ni oni policajci mi ih ne bi oprostili pri zaustavljanju. uostalom, ne bih takve gume vozio i da može, jer u kola se možda ne razumem, ali u trenje pomalo.

inače, na autoputevma u Nju Jorku je ograničenje i do 65 milja (105 km).

a mislim da se praktični razlozi ne zaustavljaju na neznanju gde je motor, mada ima i toga, ni ja nisam nešto vičan. nešto je i u praktičnosti čuvanja svih tih guma (u nekim krajevima je umetnost sačuvati i gume koje su ti na kolima), sposobnosti ljudi da plate dodatni par guma (nisu ni u Americi baš svi Karingtoni), sposobnosti da ih menjaju (ima starih ljudi koji žive sami i jedva dižu kašiku, a ne felne), ... a sve ovo u kontekstu činjenice da su automobili apsolutno neophodni.

lako je uvoditi idealne propise. recimo, idealno bi bilo izmeriti temperaturu vazduha, vlažnost i kvalitet podloge pred svaku vožnju pa onda staviti odgovarajuće od osamnaest vrsta guma (kao na formuli). ali treba biti i praktičan. univerzalne gume mi tu izgledaju kao prihvatljiv kompromis.
krkar krkar 19:40 21.09.2010

Re: gde je greška u praktičnosti?

sposobnosti ljudi da plate dodatni par guma (nisu ni u Americi baš svi Karingtoni), sposobnosti da ih menjaju (ima starih ljudi koji žive sami i jedva dižu kašiku, a ne felne), ... a sve ovo u kontekstu činjenice da su automobili apsolutno neophodni.


Dozvoljene su i kod nas univerzalne gume, samo nisu dozvoljene ćelave univerzalne, baš kao ni ćelave letnje ni čelave zimske.

Nema dodatnog troška - ako za 100 000 km potrošiš 4 kompleta guma - znači da na svakih 25 000 kupuješ nove. Hoćeš li kupiti 4 kompleta jednih ili drugih - svejedno.

Ne znam za Ameriku ali začudilo bi me kad i tamo ne bi bilo majstora koji ti lageruju gume ako kod njih kupuješ. To je u Evropi odavno najnormalnija stvar, ima i u Beogradu, sad naplaćuju 1 € mesečno po gumi čuvanje ali kad i tu krene konkurencija biće džabe.

Jednostavno, navike su u Evropi drugačije i univerzalne gume jednostavno niko ne voli. Možda Srbi promene Evropu?

Ja već 20 godina odem lepo na sajt nemačkog autokluba ADAC i pogledam rezultate testova. Sve vrlo egzaktno. I izaberem gumu. Za letnju mi je apsolutno najvažnije ponašanje po kiši a za zimsku po ledu i po kiši.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:53 21.09.2010

Re: gde je greška u praktičnosti?

ako su univerzalne dozvoljene onda ne vidim zašto bi se iko bunio. ko voli i ima načina da ih čuva, održava i menja nek' uzme dva kompleta, letnje i zimske. ko nije u takvoj mogućnosti nek' tera univerzalne. nije idealno, ali je realno.

(usput, 50 eura godišnje za čuvanje guma u Srbiji je, proporcionalno prema prihodima, više nego što je nekome u SAD potrebno da svakih 6 meseci kupuje 4 nove gume.)
filantrop filantrop 20:36 22.09.2010

svasta

da menjam gume zavisno od sezone??
zar nemaju u srbiji gume za sve sezone?
krkar krkar 21:11 22.09.2010

Re: svasta

filantrop
da menjam gume zavisno od sezone??
zar nemaju u srbiji gume za sve sezone?


imaju. ali toliko su loše u svako godišnje doba da to niko ne kupuje. to prolazi samo u americi. niko pametan to ne koristi.
zilikaka zilikaka 22:31 22.09.2010

Re: svasta

Sad ste me podsetili na nešto!
Početkom devedesetih vozila svoju staru Ladu. Sa tim čudom je bila ludost zimi ići bez zimskih guma. Imala ja to sve uredno, sa sve felnama, al kad god treba da se menja - muka. Nema načina da je podignem! Nemoš nigde ni da odeš, treba utovariti iste.
E, tako sam ja donela odluku da je vreme da udam. Što pre! (Vulkanizeri su bili najpoželjnija kategorija)
filantrop filantrop 22:51 22.09.2010

Re: svasta

krkar
filantrop
da menjam gume zavisno od sezone??
zar nemaju u srbiji gume za sve sezone?


imaju. ali toliko su loše u svako godišnje doba da to niko ne kupuje. to prolazi samo u americi. niko pametan to ne koristi.


pa ja sam prvo procitao blog i ostavio komentar, tek sam posle video da ste o univerzalnim gumama vec razgovarali.
Nego,
dobar ti je ovaj komentar gde si se osvrnuo na baby seat, izuzetno vazno.
Moj drug, koji je dobio dete ovde, mi kaze da iz porodilista nece da puste beby ako nemas

Secam se kad sam polagao vozacki da je u knjizi izricito pisalo da ne smes da vozis bebu bez toga (izmedju ostalog zbog air bag-a), da je to tezak prekrsaj i da ako nemas para da kupis, mozes da iznajmis.
Nikad nisam video da voze dete samo onako, na sedistu.

A moji drugovi u Srbiji i dalje voze decu bez sedista, imaju para za letovanje a to im je skupo.
Kazu, kako smo mi kao klinci isli sa roditeljima kecom na more bez sedista.
Pa ako su oni bili ludi, valjda ti ne moras.
mikimedic mikimedic 23:26 22.09.2010

Re: svasta

A moji drugovi u Srbiji i dalje voze decu bez sedista


ajde sto voze bez sedista, peak je kad baja stavi juniora sebi u krilo da mali od malih nogu uci sta je volan.

a da ne pricam o onima sa onog drugog bloga (ono dete sto visi kroz prozor).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana