Društvo| Reč i slika| Sport| Zabava| Život

Devet i po metara !!!

loader RSS / 08.09.2010. u 18:04

Srbija nadvladala aktuelne šampione sveta u košarci, Špance.

Ova utakmica je više od pobede u četvrtfinalu. To je pobeda jedne mlade generacije košarkaša nad sopstvenim neiskustvom. Španci su svojom neviđenom upornošću samo ulepšali taj čin.

Trojka Teodosića sa skoro 10 metara, tri sekunde pre kraja, valjda je bio najlepši način da se uzbuđenje dovede do košarkaškog vrhunca.

 

Meni se početkom drugog poluvremena utakmice činilo da sve polako prelazi na stranu Španaca. Pre svega kao plod njihovog velikog iskustva i još veće samouverenosti. Uz tešku borbu i puno grešaka, utakmica se prosto razvlačila prema svom kraju. I ličnim greškama smo bili više opterećeni. Ipak, kakva-takva razlika se održavala, u našu korist. Skoro neprestano. Neko čudo nas je držalo. A to "čudo" su izuzetna srčanost i trojke Kešelja, lucidnost Savanovića. I, naravno, "potezi sa klupe". Zaista je neverovatno sa koliko snage Ivković učestvuje u utakmici.

Teodosić se tokom igre jedva snalazio, mučio se da nađe ritam... No, poslednje sekunde utakmice su njegovo pravo vreme. Većina igrača, ne naših, već uopšte uzev, ne bi tako rado preuzela odgovornost. Kod njega prosto kao da se tada najviše razbudi žeđ za igrom. Takvih igrača smo u košarkaškoj istoriji već imali nekoliko. Da ih ne nabrajamo. Ostavićemo u ovom pasusu samo Teodosića kao "direktno prozvanog". Dakle, skoro sa deset metara, i to preko ruku igrača koji je znatno viši od njega. Da je trojka data iz neke izrađene akcije, gde čovek ostaje sam na 6,25 i šutira, bilo bi to neuporedivo manje efektno od ovoga što se večeras desilo. Ono što je Teodosić uradio graniči se sa košarkaškim bezobrazlukom.

Bilo bi nepošteno ne pomenuti Veličkovića, koji je držao prvi deo utakmice i odigrao fenomenalno. Konačno, tu su i svi ostali. To se zove tim! Obrni-okreni, mi smo najmlađa selekcija na prvenstvu. Plasirali smo se na Olimpijadu. Ušli u četvrtfinale preko svetskih prvaka. Koliko god da urade dalje - treba ih od srca pozdraviti !!

Dudine bebe  !!!  :) 

 



Komentari (171)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 18:33 10.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

Ne vidim nikakvu neuporedivost između ove dvije karijere.

Još manja je "neuporedivost" uz saznanje da je Divac provodio više vremena na parketu od Kukoča koji je došao u tim (gde su neke lokalne zvezde prosto morale da imaju glavnu ulogu i minutažu). Stoga se i učinak može gledati malo drugačije...

No, ta dva igrača nisu za poređenje na taj način. Kad kažem da je Kukoč naj, time ne želim da umanjim objektivnu, ogromnu ulogu koju je imalo 20-30 igrača sličnog ranga među kojima je i on. Samo kažem da je Kukoč bio, za razliku od ogromne većine, potpuno specifičan kad se uzmu u obzir visina od 2,08, bekovska tehnika vođenja lopte, skočnost, veoma duge ekstremitete, zatim da je bio levak, da je imao izvrstan šut iz svih pozicija, odnosno da je bio izrazit trojkaš, zatim fantastičan pregled igre i smisao za kombinacije sa saigračima, neodbranjiv ulaz koji se završavao ili košem, ili faulom i egzekucijom sa slobodnih bacanja, ili košem uz dodatno bacanje, ili čistom asistencijom..., a odlikovala su ga i izuzetna zakucavanja. I sve to uz veliko poštovanje timskog duha. Teško ćete naći sličnog igrača, sa svim tim, u jedno spojenim performansama, među onim igračima koji su kao "favoriti" navođeni u gornjim komentarima, igračima koji su, opet naglašavam, svaki za sebe, veličina i deo istorije naše košarke.
NNN NNN 20:25 10.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

lokalne zvezde
Nemoj tako druže Loadere, Kukoč je, kada je došao u Čikago,zvanično bio rezerva Pipenu koji je (po mom ukusu) jedan od 10 najboljih igrača svih vremena.
Posle se lepo nabildovao, pa je ulazio umesto Longlija i bio član najjače klupske petorke u istoriji univerzuma: Harper, Džordan, Pipen, Kukoč, Rodman - apsolutna košarka (bez pravog pleja i centra); tu se ujedno i vidi razlika između "startne" petorke i "prve" petorke.
Divac, u NBA od 1989 do 2004; 2 x učesnik finala,
Bio je učesnik samo jednog finala 1991. (i u tom finalu je bio uz Medžika ubedljivo najbolji igrač Lejkersa, međutim nisu mogli ništa protiv Džordana i Pipena). A povukao se zvanično 2005. zbog povrede, mada je imao ugovor do 2006. Barkli je pričao za njega da on može ovako (na pamet) da igra do 50. godine, pošto je sigurno poslednjih 5 godina karijere bio ubedljivo najsporiji i igrač sa najmanjim odrazom u NBA (pa vi vidite koliko je pametan)

docsumann docsumann 20:30 10.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

Bio je učesnik samo jednog finala 1991. (i u tom finalu je bio uz Medžika ubedljivo najbolji igrač Lejkersa, međutim nisu mogli ništa protiv Džordana i Pipena).


Tačno, priznajem grešku. Pomješao sam drugo veliko finale sa finalom zapada koje je Sakramento igrao takođe sa Lejkersima.
bene_geserit bene_geserit 21:34 10.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

loader
...Još manja je "neuporedivost" uz saznanje da je Divac provodio više vremena na parketu od Kukoča koji je došao u tim (gde su neke lokalne zvezde prosto morale da imaju glavnu ulogu i minutažu). Stoga se i učinak može gledati malo drugačije... No, ta dva igrača nisu za poređenje na taj način. Kad kažem da je Kukoč naj, time ne želim da umanjim objektivnu, ogromnu ulogu koju je imalo 20-30 igrača sličnog ranga među kojima je i on. Samo kažem da je Kukoč bio, za razliku od ogromne većine, potpuno specifičan kad se uzmu u obzir visina od 2,08, bekovska tehnika vođenja lopte, skočnost, veoma duge ekstremitete, zatim da je bio levak, da je imao izvrstan šut iz svih pozicija, odnosno da je bio izrazit trojkaš, zatim fantastičan pregled igre i smisao za kombinacije sa saigračima, neodbranjiv ulaz koji se završavao ili košem, ili faulom i egzekucijom sa slobodnih bacanja, ili košem uz dodatno bacanje, ili čistom asistencijom..., a odlikovala su ga i izuzetna zakucavanja. I sve to uz veliko poštovanje timskog duha. Teško ćete naći sličnog igrača, sa svim tim, u jedno spojenim performansama, među onim igračima koji su kao "favoriti" navođeni u gornjim komentarima, igračima koji su, opet naglašavam, svaki za sebe, veličina i deo istorije naše košarke.

docsumann
Ne vidim nikakvu neuporedivost između ove dvije karijere.

Divac <-> Kukoc
poeni 13398 9810
skokovi 9326 3555
asistencije 3541 3119
kradje 1288 817
blokade 1631 290
minuta/mecu 29.8 26.3
meceva 1134 979
Divceva minutaza je bila svega 3.5 minuta veca po mecu. Kada kazete "lokalne zvezde morale da imaju glavnu ulogu i minutazu" mislite na Jordana i Pipena? Stvarno nepravda. A jos je Kukoceva karijera potpuno zanemarljiva otkad je otisao iz Cikaga. Divac je svaki tim u koji je otisao napravio boljim i to puno (ovde mislim pre svega na Sarlot i Sacramento, posto je u lejkerse otisao kao ruki, posto se Dzabar penzionisao, tesko je proceniti plus i minus tu). Ako neko treba da se zali da mu je glavna uloga nepravedno oduzeta, to je Divac - uporedite Sakramento sa i bez Webera, nacin igre i uspeh tima i potpuno je jasno ko je tim cino boljim i da li je bilo bolje da fokus napada bude na igru kroz Divca na high-postu ili kroz Webera da mu se oslobodi strana. Ono sto je karakterisalo igru Sacramenta (ball-movement, player-movement) je pocelo kada je Divac dosao u tim i nestalo kada je on otisao (a dok je bio u njemu Sacramento je svake godine bio ozbiljan kandidat za titulu i vecinu godina najveci suparnik Lejkersima). Chicago je bio i ostao Jordanov i Pipenov tim. Kukoc je tu zapravo bio jedan od onih (da citiram vase reci) "ostalih koji god da su". Sacramento je bio Divcev tim, bez obzira sto su Weber i Peja punili bolje statisticke kolone i all-star ucesca. Weber je zapravo bio jedan od "ostalih koji god da su" sto se i dokazalo kada se povredio i propustio skoro celu sezonu, a Sacramento bio bolji bez njega i imao najbolji skor u ligi. Sta Peja moze da uradi bez Divca smo takodje imali prilike da vidimo. Mason je u sarlotu bio dobar samo dok je imao Divca za suigraca.
Divac je u SVAKOJ kategoriji, ukljucujuci asistencije, bio bolji od Kukoca, u nekima (skokovi, blokade) za po nekoliko puta.

Stvarno ste uporni sa omalovazavanjem najboljeg igraca sa ex-yu prostora ikada (sada je Divac upao u grupu "20-30 igraca slicnog ranga".
Argumenti su vam veoma tanki. Da krenemo redom:
- Svaki igrac je specifican na svoj nacin. Postoje oni kao Radja ili Danilovic koji su sjajni igraci ali ih ne odlikuje nista jedistveno. Divac je bio najbolji passing-big u NBA ikada jel to dovoljno za jedistvenost?
- "Fantastican pregled igre i smisao za kombinacije sa suigracima" - statistika to pomalo moze da uhvati kroz asistencije u kojima je Divac bio bolji od Kukoca i (da ponovim) bio je najbolji passing-big ikada.
- "Postovanje timskog duha" - Divac je bio prototip suigraca koga bi svako pozeleo (koliko puta smo culi od npr. Pollarda: kad porastem voleo bih da budem kao Vlade Divac".
- Bekovska tehnika vodjenja lopte - imao je i Divac pa?
- Skocnost, veoma duki ekstremiteti - kakve veze to ima sa kosarkom, nije bitno koliko je neko skocan nego kako to koristi. Divac je imao 9.3K skokova, Kukoc 3.6K, Divac 1631, Kukoc 290 blokada. Evo priznacu vam da je Kukoc bio "skocniji" od Divca (ne verujem da je imao duze ekstremitete, ali hajde neka bude i to) i za sta je to iskoristio?
- Kukocev "neodbranjiv" ulaz je u realnosti bio prilicno spor. Cime se "uvek" zavrsio bih voleo da dokumentujete statistikom a ne vasim, evidentno selektivnim, secanjima. Isto vazi i za "izvrstan sut sa svih pozicija", "izrazit trojkas" - imate "pravi" % suta pa mozete to da dokazete.
- "Odlikovala su ga izuzetna zakucavanja" - jel' to neki kosarkaski kriterijum? Zakucavanje vredi 2 poena kao i polaganje, zar ne.
- "Levak" - dokle cete vise da me zasmejavate ovim?

Ja zaista volim Kukoca. Njegova filozofija igre je fantasticna. Zaista jedinsven igrac. Bio bi najbolji sa ovih prostora da nije Divca koji je bolji. I to puno. Dakle kapa dole za najboljeg ubedljivo, a cestitke Toniju za drugo mesto.
die hard die hard 22:03 10.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

a i Slovenci makli Zdovca


A Zdovc plakao ko malo dete, secam se toga - odvojili me od drugova ...
die hard die hard 22:10 10.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....


Stojakovic nije zasluzio da mu se ime spomene dalje od NBA Action ili Zurnala. Covek bez muda i srca. Covek koji igra dobro kada je najmanje potrebno a najlosije u kljucnim momentima. Covek koji pobedi u NBA bacanju trojke a onda u poslednjoj sekundi za Sakremento vs Lejkersi u plejofu promasi tablu. Ili za reprezentaciju ifula poslenje napade.


Sve ovo je , nazalost , toooliko tacno.
Doctor Wu Doctor Wu 23:23 10.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

Nisam neki sportski manijak ali ova pisanija o kosarci bene gesserita je stvarno uzivanje citati. A sta sa poredjenjem Cosica i Divca? I Cosic je bio izuzetno inteligentan centar.
bene_geserit bene_geserit 01:43 11.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

Doctor Wu
Nisam neki sportski manijak ali ova pisanija o kosarci bene gesserita je stvarno uzivanje citati. A sta sa poredjenjem Cosica i Divca? I Cosic je bio izuzetno inteligentan centar.

Poredjenje/lista gore se odnosila na najbolje igrace poslednjih 20-tak godina. Ja ne bi mogao da uporedim Cosica sa Divcem iz sledecih razloga:
- Koliko je tesko porediti igrace na razlicitim pozicijama, jos je teze porediti igrace razlicitih generacija.
- Cosic nikada nije igrao u NBA, Divac je prakticno samo tamo i igrao.
- Cosic je zaista bio fantasticna osoba. Secam se kada je leti dolazio da radi sa Divcem na njegovoj igri (dok je ovaj jos bio "klinac" npr. 17-18 godina). Sada, da li je ucenik prevazisao ucitelja, voleo bih da izbegnem odgovor na to pitanje.
- Koncepcijski to sto je Cosic igrao je zaista bilo fascinantno za to vreme (plejmejker sa high-posta). Divac je imao Cosicev primer pre sebe i bilo mu je daleko lakse. Kao sto je sledecim generacijama ne-americkih igraca koji su dolazili u NBA bilo lakse zato sto su Divac, Drazen, i ostali prvi probili led.
bene_geserit bene_geserit 02:08 11.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

die hard
Stojakovic nije zasluzio da mu se ime spomene dalje od NBA Action ili Zurnala. Covek bez muda i srca. Covek koji igra dobro kada je najmanje potrebno a najlosije u kljucnim momentima. Covek koji pobedi u NBA bacanju trojke a onda u poslednjoj sekundi za Sakremento vs Lejkersi u plejofu promasi tablu. Ili za reprezentaciju ifula poslenje napade. Sve ovo je , nazalost , toooliko tacno.

Ovo nije tacno i to nimalo.
Ljudi imaju tendenciju da pamte poslednje suteve pa su im Djordjevic, Bodiroga, Teodosic "bogovi" ali jednostavno postoje razliciti tipovi igraca. Kada do kraja ostane malo vremena i treba odigrati poslednji napad (u tacno odredjenoj sekundi), gotovo nemoguce ga je odigrati na sutera kao sto je Peja koji funkcionise kako treba ako ceo tim pravi blokove i trenutak kada ce da se oslobodi zavisi od mnogo faktora i ne moze da se tempira u zadnjem napadu. Peja nije tip igraca koji ce sam sebi da izgradi poziciju za sut. On je covek cist suter i to fenomenalan, kakvog nikada nismo imali.
Uostalom ni Divac ni Danilovic nisu bili igraci na koje mozes da odigras poslednji napad, pa sta. Svako ima svoju ulogu, i te americke budalastine sa "alpha" igracem koji mora sam da resava na kraju su idiotarija.
Iako ima meceva koji se resavaju u poslednjim sekundama, vecina ih se resava ranije. Kos dat u prvom minutu se u krajnjem rezultatu broji kao i kos dat u poslednjoj sekundi.

Stojakovic je za reprezentaciju igrao uglavnom odlicno (ko ne veruje neka proveri statistiku sa razlicitih takmicenja i neka odgleda snimke) i bio je jedan od najvaznijih na vise takmicenja kada smo uzimali medalje.

U NBA Stojakoviceva karijera ima uspone i padove. On dosta zavisi od toga da li tim igra za njega (tj. pravi mu blokove). Ako nema ball-movementa i player-movementa dovoljno ne mozes Peju ni da iskoristis. Sada sto u NBA preovladava igranje kretenske kosarke (npr. Paul uzme loptu i neda je nikome, a svi ostali igraci stoje) to ne cini Peju losijim igracem. Uostalom vecina ex-yu igraca su imali probleme u NBA mahom nezasluzene (Drazen i 2 godine sedenja u Portlandu - da bi igrao Teri Porter - sasvim osrednji PG; Divac i forsiranje napada na isolation plays na pacijente tipa Webera umesto na njega na high-postu; Kukoc kao sesti covek). Zanimljivo je da oni koji nisu imali probleme (Radja, Danilovic) spadaju u grupu "ne-izuzetnih" igraca koji nisu imali rupe u igri ali ni nista izuzetno.
Uostalom Peja je imao pola sezone kakvu nije imao nijedan drugi ne-americki igrac. Na zalost kvalitet partija mu je opao u drugom delu, a pogotovo kada se Weber vratio u poslednjih 20-tak meceva. Ali u prvih 40-tak, Peja je bio najbolji igrac u NBA, 40%-50%-90% suter (trojke, dvojke, slobodna) i uz to medju najboljim strelacima sto je potpuno nevidjena efikasnost za high-volume sutera.
loader loader 02:57 11.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

NNN
"lokalne zvezde"

Nemoj tako druže Loadere, Kukoč je, kada je došao u Čikago,zvanično bio rezerva Pipenu koji je (po mom ukusu) jedan od 10 najboljih igrača svih vremena.
Posle se lepo nabildovao, pa je ulazio umesto Longlija i bio član najjače klupske petorke u istoriji univerzuma: Harper, Džordan, Pipen, Kukoč, Rodman

"Nemoj..." - Neću, jer i nisam :) druže 3N :) To "lokalne zvezde" nije trebalo da označava lokalnost kao osrednjost (ne daj bože, s obzirom na igrače o kojima se radi), već činjenicu da su oni već bili tu, kao domaće veličine, kad je Toni došao, tako da je bilo prirodno da ga trener postavi "tek kao šestog". Da li je moglo, ili trebalo uvrstiti ga odmah u prvih 5 zaista je teško proceniti, jer je ekipa bila stravično jaka.

Konačno, NBA igre i karijere Evropljana su nešto sasvim drugo u odnosu na igre i karijere koje su imali na Starom kontinentu. Velika većina je imala muke sa prilagođavanjem, procenama trenera, objektivno velikom konkurencijom... Jedino Divac je našao sebe tamo od prve i do kraja igrao na sličnom nivou. Počeli smo razgovor o našoj reprezentaciji 1988-9 - 1991. To je jedna priča, sasvim posebna. I dalje tvrdim da je to najrazorniji i najlepršaviji evropski sastav ikada. Nakon rasturanja države to su već druga "jedinjenja". Uključi li se još i NBA, slika je sasvim drugačija. Dakle, onim prvim komentarom na tu temu, hteo sam da sačuvamo uspomenu na taj, tadašnji sastav. Istu vrstu želje, pa i neki vid obaveze, osećam i sada. Rasprava oko toga ko je prvi, ko drugi, a ko treći igrač nije primarna. Važna je sačuvana slika tog spektakularnog tima, koji je, da podsetim, igrao pod našom, zajedničkom zastavom.

Doctor Wu Doctor Wu 08:47 11.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

ne bih mogao da uporedim Cosica sa Divcem iz sledecih razloga:

Da, odlicni razlozi. Samo mi se iz gornjeg, fenomenalnog opisa Divceve igre samo po sebi izdvojilo ime Cosica.
Cosic je zaista bio fantasticna osoba. Secam se kada je leti dolazio da radi sa Divcem na njegovoj igri (dok je ovaj jos bio "klinac" npr. 17-18 godina).

Da, cudo od coveka. Pametan, gotovo intelektualac (iako mrzim ovu rec). Nisam znao za ovaj detalj. Ako je u onoj Jugoslaviji ista valjalo onda je to bila ta kosarka, a izgleda da je cvetala upravo zbog te srpsko-hrvatske integracije i saradnje, i skoro nekog prozimanja. Jbg, ali onda su Hrvati ukapirali da su im blizi Nemci, Goti i Iranci nego Srbi.
mikimedic mikimedic 09:31 11.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

Iranci


iranci nisu nista blizi hrvatima nego sto su srbima (paragraf alans and slavs). ali to je vec tema za neki drugi blog.
docsumann docsumann 11:01 11.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

Ako je u onoj Jugoslaviji ista valjalo onda je to bila ta kosarka, a izgleda da je cvetala upravo zbog te srpsko-hrvatske integracije i saradnje, i skoro nekog prozimanja.


I vaterpolo, tri olimpijska zlata (1968, 1984, 1988). I to zbog istih faktora.

p.s. Ipak po meni najjača reprezentacija je bila ona iz 1992 koja je "popila" embargo u jeku priprema za olimpijadu u Barceloni. Bila je to prava kaznena ekspedicija, Vlada Vujasinović je tek stasao za A tim ( već tada je bio čudo od igrača) a Milanović je bio u svojim najboljim godinama. Ostatak ekipe, Gočanin, Rađenović, Popović, Šoštar i ostali, neprikosnoveni na svojim pozicijama.
loader loader 12:24 11.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

ex yu varijante su interesantne. Da se "izlivom lošeg istorijskog raspoloženja" nije raspala ona država, mi bismo u više sportova bili prvi ili među prvih par u svetu. Ne treba zanemariti ni onu fudbalsku ekipu, koja je takođe mogla još, i te kako još. Zamislite potencijal za sredinu i kraj 90-tih da se država nije raspala. Bila bi to opaka ekipa. A vaterpolo skoro ni u jednoj varijaciji nije sporan. On nam nekako dođe sjajan, već, po defaultu :)
NNN NNN 16:23 11.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

bene_geserit
die hard
Stojakovic nije zasluzio da mu se ime spomene dalje od NBA Action ili Zurnala. Covek bez muda i srca. Covek koji igra dobro kada je najmanje potrebno a najlosije u kljucnim momentima. Covek koji pobedi u NBA bacanju trojke a onda u poslednjoj sekundi za Sakremento vs Lejkersi u plejofu promasi tablu. Ili za reprezentaciju ifula poslenje napade. Sve ovo je , nazalost , toooliko tacno.

Ovo nije tacno i to nimalo.
Ljudi imaju tendenciju da pamte poslednje suteve pa su im Djordjevic, Bodiroga, Teodosic "bogovi" ali jednostavno postoje razliciti tipovi igraca. Kada do kraja ostane malo vremena i treba odigrati poslednji napad (u tacno odredjenoj sekundi), gotovo nemoguce ga je odigrati na sutera kao sto je Peja koji funkcionise kako treba ako ceo tim pravi blokove i trenutak kada ce da se oslobodi zavisi od mnogo faktora i ne moze da se tempira u zadnjem napadu. Peja nije tip igraca koji ce sam sebi da izgradi poziciju za sut. On je covek cist suter i to fenomenalan, kakvog nikada nismo imali.
Uostalom ni Divac ni Danilovic nisu bili igraci na koje mozes da odigras poslednji napad, pa sta. Svako ima svoju ulogu, i te americke budalastine sa "alpha" igracem koji mora sam da resava na kraju su idiotarija.
Iako ima meceva koji se resavaju u poslednjim sekundama, vecina ih se resava ranije. Kos dat u prvom minutu se u krajnjem rezultatu broji kao i kos dat u poslednjoj sekundi.

Stojakovic je za reprezentaciju igrao uglavnom odlicno (ko ne veruje neka proveri statistiku sa razlicitih takmicenja i neka odgleda snimke) i bio je jedan od najvaznijih na vise takmicenja kada smo uzimali medalje.

U NBA Stojakoviceva karijera ima uspone i padove. On dosta zavisi od toga da li tim igra za njega (tj. pravi mu blokove). Ako nema ball-movementa i player-movementa dovoljno ne mozes Peju ni da iskoristis. Sada sto u NBA preovladava igranje kretenske kosarke (npr. Paul uzme loptu i neda je nikome, a svi ostali igraci stoje) to ne cini Peju losijim igracem.

Tekst o Peji čeka pravi trenutak, a ko ne misli da je Stojaković odličan košarkaš - nema pojma o košarci; ko ne misli da je Divac odličan košarkaš - nema pojma o životu.
Međutim, imam 2 i po prigovora...
pacijente tipa Webera
Veber ne bi smelo da se nazove pacijentom. U sezoni 2001/02 kada je Sakramento završio kao 1. sa 61 pobedom Veber je bio ubedljivo najkorisniji igrač. Te godine u plej-ofu kada su stigli do finala zapada i pokradeni protiv Lejkersa, Veber je bio:
prvi strelac ekipe (uz najbolji procenat šuta),
prvi skakač ekipe,
prvi asistent,
prvi bloker i
drugi kradljivac (odma iz Kristija, naravno).
Ne volim kad ljudi gledaju Vebera samo kroz prizmu iz 2004. godine kada se raštimovan vratio posle skoro godinu dana pauze zbog teške povrede (zapravo se nikad više nije stvarno ni vratio). On je bio jedan od najeksplozivnijih igrača lige (sećate se da je kada se nađe u reketu samo protiv Horija, uvek završavao zakucavanjem), a imao je tehniku beka (skoro :), jer je kao klinac igrao spolja, pa je izdžigljao). Do povrede je imao prosek od oko 24 poena, 11 skokova i skoro 5 asistencija.
Pošto se znalo da je povreda ozbiljna doveden je (tada ol-star igrač) Bred Miler, koji se vrhunski uklopio (naravno, zahvaljujući Divcu) i u prvih 60-ak utakmica Sakramneto je bio 1. u ligi (čak su Divac i Miler imali zajedno nešto više asistencija od Bibija i Kristija!), Peđa je tada imao oko 26 poena i 7 skokova po meču (skoro isto skokova kao npr. Gasol koji je tada već bio 1. igrač Memfisa)! Kada se vratio Veber, najveću grešku je napravio Adelman, jer je praktično razbio odličnu igru koju su imali tokom sezone, dajuću glavnu ulogu Veberu koji je bio najveća zvezda, ali je bilo očigledno da nije ni približno dobar kao ranije.
Ja sam bio ubeđen da će Kingsi biti jači sa Veberom, ali sam mislio da će da ulazi s klupe i da snažno povuče, ali u Americi postoji kult prve petorke, prve zvezde ...
Na Veberovom povratku su igrali u Arko areni protiv Klipersa i sve je bilo kao iz bajke
pobeda 125:100, Peja za 32 poena (za 31 minut), tri velika momka ravnopravno delika minutažu (pošto je Miler mogao da igra i 4 i 5), i ravnopravno podelii i poene i skokove asistencije, milina.
Međutim 3. utakmicu od povratka su gostovali u Indijani, koja je tada bila 1. na istoku, i to je bila jeko tvrda i teška utakmica i na njoj je Veber imao 18 poena i 16 skokova i nekako se nametnuo kao 1. opcija na terenu, jer se zna da se u plej-ofu igra čvršće, što ih je koštalo one lepršavosti. Mada, ja sam ubeđen da smrdljivi beveta nije sudio neke utakmice protiv Minesote, da bi mogli možda i do kraja, a onda ljudi ne bi toliko pljuvali Vebera (a on i onako raštimovan je mogao da se nosi sa skoro svim igačima, nažalost ne i sa Garnetom na vrhuncu).
I pored toga zna se da je Divac bio vođa te ekipe i da on i Veber jedan o drugom imaju najlepše mišljenje.

Drazen i 2 godine sedenja u Portlandu - da bi igrao Teri Porter - sasvim osrednji PG
Teri Porter je bio sasvim solidan igrač, tj. daleko od osrednjeg. Uz Drekslera, bio je deo jednog od najboljih spoljnih tandema lige svog vremena, za tih 7 godina dok su bili startni bekovski par, Porter je 2 puta bio ol-star, dva puta su Blejzersi igrali veliko finale i za to vreme je imao oko 17 poena i preko 8 asistencija po utakmici. Ne kažem da je bio bolji od Dražena (i tu mnogi pljuju Adelmana), ali Dražen je navikao da bude 1. opcija u napadu, još kao tinejdžer u Šibenci je dobio "svoj tim", a pored Drekslera sigurno nije mogao da bude 1. igrač Blejzersa, uostalom Porter i Dreksler su već bili uigran par, pa je bilo logično da Dražen potraži neki drugi tim.


Ono "i po" se odnosi na Kukočeve asistencije.
Što se njih tiče Toni je imao tu "nesreću" da igra sa Džordanom i Pipenom kojima one nisu ni bile potrebne. U sezonama kad Majkl nije igrao, Toniju su drastično skakale statistike, što je i logično jer je imao mnogo veću ulogu. Da je dobio "svoj tim" tj. da je igrao u nekoj slabijoj ekipi, imao bi impresivnije statistke (tj. u njegovom slučaju one ne pokazuju dovoljno koliko je on dobar igrač bio, kao i u Divčevom uostalom).
NNN NNN 16:26 11.09.2010

Re: Teo, Sava, Novica, Bjelica, Keš.....

Ipak po meni najjača reprezentacija je bila ona iz 1992 koja je "popila" embargo u jeku priprema za olimpijadu u Barceloni. Bila je to prava kaznena ekspedicija
Ovo kažu i mnogi tadašnji igrači.
Početkom 1991. u Pertu smo kao Jugoslavija (ali već bez Hrvata) uzeli zlato, a onda smo na EP iste godine, sve protivnike bukvalo razbili.
razmisljam razmisljam 18:49 08.09.2010

Ако нећете да ме преслишавате

састав нашег тима ( не пазим на тим часовима ) признаћу да сам гледала све што се дешавало у оне три секунде након наше тројке...
Пре тога сам имала храбрости само да слушам Шаренца ( што ми и није неко посебно задовољство ) и да држим палчеве нашим дечацима.
После сам се радовала. Баш.
loader loader 18:55 08.09.2010

Re: Ако нећете да ме преслишавате

razmišljam:

После сам се радовала. Баш.

Dobrodošli u pivnicu :)
Ostavite slobodno svoj nadimak pred vratima
razmisljam razmisljam 19:06 08.09.2010

Re: Ако нећете да ме преслишавате

Dobrodošli u pivnicu :)


Боље вас нашла:) А надимак могу и да понесем, и тако од њега ништа неће остати уколико се усудим да попијем и гутљај тог горког и непријатног напитка који ми увек прави силне проблеме са језиком, ногама а и памећу .
loader loader 19:14 08.09.2010

Re: Ако нећете да ме преслишавате

Pa, to vam kažem.. . . - ne treba vam ovde, u pivotočionici
Ostavite ga lepo ispred, i uzmete sutra, kad vam se vrati moć upravljanja pravcem svog hoda
razmisljam razmisljam 19:27 08.09.2010

Re: Ако нећете да ме преслишавате

А да се ја ипак држим сокића?
loader loader 19:54 08.09.2010

Re: Ако нећете да ме преслишавате

А да се ја ипак држим сокића?

Sokića?
Odmah će da vas osete ovde
mlekac mlekac 20:41 08.09.2010

Re: Ако нећете да ме преслишавате

razmisljam
Dobrodošli u pivnicu :)


Боље вас нашла:) А надимак могу и да понесем, и тако од њега ништа неће остати уколико се усудим да попијем и гутљај тог горког и непријатног напитка који ми увек прави силне проблеме са језиком, ногама а и памећу .

Ma samo da nadjemo neko meze, i da vidis kako ce pivkana da legne!

aleksandrapetkovic aleksandrapetkovic 19:15 08.09.2010

SVAKA ČAST

SVAKA ČAST MOMCIMA!
Ali ne mogu da verujem da RTS, tzv. nacionalna televizija, nije imala vremena, strpljenja, ili čega već, da sačeka da momci koji su izginuli na terenu daju izjave, da nisu mogli da sačekaju Krstića nego su ga panično požurivali da dođe pred kamere pre nego što "probiju termin", jer zaboga - počinje slagalica! Valjda su oni koji su gledali na nekom dgugom kanalu bolje prošli.
Još jednom, ČESTITKE KOŠARKAŠIMA!!!
miloseng miloseng 19:16 08.09.2010

Re: SVAKA ČAST

loader loader 19:30 08.09.2010

Re: SVAKA ČAST

Ali ne mogu da verujem da RTS, tzv. nacionalna televizija, nije imala vremena, strpljenja, ili čega već, da sačeka da momci koji su izginuli na terenu daju izjave, da nisu mogli da sačekaju Krstića nego su ga panično požurivali da dođe pred kamere pre nego što "probiju termin", jer zaboga - počinje slagalica!

Da, bre..!
Nacionalna televizija Stvarno čudan medij
NNN NNN 22:38 08.09.2010

Re: SVAKA ČAST

nisu mogli da sačekaju
Nema veze to sa RTS-ovom satnicom (i Slagalicom ), nego sa vremenom za prenos koje nam daju domaćini (ko zna možda nas u subotu iseku još brže ).
antioksidant antioksidant 07:58 09.09.2010

Re: SVAKA ČAST

nego sa vremenom za prenos koje nam daju domaćini

daju koliko platimo
libkonz libkonz 08:42 09.09.2010

Re: SVAKA ČAST

a što vama smeta Slagalica?
freehand freehand 00:24 10.09.2010

Re: SVAKA ČAST

aleksandrapetkovic
SVAKA ČAST MOMCIMA!
Ali ne mogu da verujem da RTS, tzv. nacionalna televizija, nije imala vremena, strpljenja, ili čega već, da sačeka da momci koji su izginuli na terenu daju izjave, da nisu mogli da sačekaju Krstića nego su ga panično požurivali da dođe pred kamere pre nego što "probiju termin", jer zaboga - počinje slagalica! Valjda su oni koji su gledali na nekom dgugom kanalu bolje prošli.
Još jednom, ČESTITKE KOŠARKAŠIMA!!!


Ajd' se ti ritni kad te čeka Milka Canić?!
marija.mt marija.mt 19:34 08.09.2010

Covek sve rekao...

Kad Novica kaze:"Mi smo tu zato sto volimo Srbiju" , meni puna cuka!
(Ataman, 8. septembar 2010 18:28)

# Link komentara
Preporučujem (+917)
Doctor Wu Doctor Wu 20:52 08.09.2010

Re: Covek sve rekao...

Kad Novica kaze:"Mi smo tu zato sto volimo Srbiju" , meni puna cuka!

I meni, :). Sta cu kad sam nacos.
babmilos babmilos 20:46 08.09.2010

čudo!

pita šašavi šarenac bjelicu "sjajno ste odigrali, ubacili 17 poena", ovaj se okreće "pa da... šta? o meni pričaš? ma dobro, nema to veze..." momak ima 23 godine, a ne kapira da mu šarenac persira, pa kad je shvatio iz cuga odbio da priča kako je terorisao svetske šampione.
naše političke elite i prateće im medijske tegleće mazge terorišu nas narko bosovima, religijskim fanaticima svih boja i pedesetogodišnjim grobovima, dok ovakvi lepo vaspitani ljudi moraju jako brzo da pričaju jer se termin probija...
outsider92 outsider92 21:50 08.09.2010

Re: čudo!

babmilos
pita šašavi šarenac bjelicu


mislim da je to bio Veličković, ali nije ni bitno, suština je potpuno pogođena :)
loader loader 22:02 08.09.2010

Re: čudo!

Da, Veličković...
Šarenac je kriminalan
mayo1 mayo1 21:38 08.09.2010

Čestitka...

... iz susjedstva.
S ove strane možemo samo zaviditi na čovjeku kao Dudo Ivković.

Doista zna znanje.
loader loader 22:00 08.09.2010

Re: Čestitka...

Lepo je imati dobrog suseda ..
Pozz :)
intrepid intrepid 23:23 08.09.2010

..

Radomir je covek fudbala.



mala sala:)) Nisam primetio da se veliki DUDA izrazava u trecem licu. Covek naravno nije folirant niti demagog, nego veliki radnik.. i zato je najbolji na svetu. Sto se tice utakmice, momci su bili fenomenalni....ne bih trebao nikoga izdvajati ali ipak moram Savanovica, koji me je odusevio.


loader loader 23:40 08.09.2010

Re: ..

savanovica,

Uh, kako je izmrdao celu odbranu "furije" par puta...!
die hard die hard 22:17 10.09.2010

Re: ..

Uh, kako je izmrdao celu odbranu "furije" par puta.


To izmrdao je prava rec za te akcije
cult cult 23:38 08.09.2010

uno, dos, TEO, cuatro...

Los cojones!

loader loader 23:42 08.09.2010

Re: uno, dos, TEO, cuatro...

Preporuka
za naslov komentara
ivana23 ivana23 00:20 09.09.2010

Re: ***

3:0

milisav68 milisav68 23:44 08.09.2010

Za poster

011-495 011-495 23:45 08.09.2010

Dudu za predesdnika

drzave,reprezentativce za vladu. Tako se diriguje i svira...
loader loader 00:58 09.09.2010

Re: Dudu za predesdnika

Oni bi u UN progurali rezoluciju o Kosovu kakvu god hoće
intrepid intrepid 01:20 09.09.2010

Re: Dudu za predesdnika

Oni bi u UN progurali rezoluciju o Kosovu kakvu god hoće


steta je kvariti ovako lep blog sa politikom. a sto se tice kosova i rezolucije, nisam nista drugo ni ocekivao od tadica. priznali smo kosovo, necemo dobiti nista za uzvrat, necemo uci u evropsku uniju minimum sledecih 20 godina. slede nova uslovljavanja..ko to ne vidi, politicki je slep.
loader loader 01:29 09.09.2010

Re: Dudu za predesdnika

Ma, dobro, videćemo... Prvo ide polufinale, pa finale... - pa tek potom kosovske političke legende i basne :) .. Zaista je lepše zadržati se na košarci i pozitivnim vibracijama koje su nam na raspolaganju
. .
intrepid intrepid 01:41 09.09.2010

Re: Dudu za predesdnika

Zaista je lepše zadržati se na košarci i pozitivnim vibracijama koje su nam na raspolaganju



Potpisujem:)))
jeca92 jeca92 11:49 09.09.2010

Re: Dudu za predesdnika

Ma, dobro, videćemo... Prvo ide polufinale, pa finale... - pa tek potom kosovske političke legende i basne :)

miloradkakmar miloradkakmar 23:56 08.09.2010

Pita me

žena : - sa koliko smo razlike pobedili?
- tri.
- samo!?
- Špance , svetske šampione!
- pa, što ne kažeš!
Ja
Ona
loader loader 01:03 09.09.2010

Re: Pita me

Milorade, kad žena pije kafu, nikakve stresne situacije joj ne treba pominjati. Kafa mora da se pije u miru i merački
Breme te vrste odgovornosti - sportske, nacionalne - treba da nosi "jači pol"
antioksidant antioksidant 07:59 09.09.2010

Re: Pita me

miloradkakmar
žena : - sa koliko smo razlike pobedili?
- tri.
- samo!?
- Špance , svetske šampione!
- pa, što ne kažeš!
Ja
Ona

houp houp 00:03 09.09.2010

Dudine bebe !!! :)

Učili od najboljih : )

loader loader 00:41 09.09.2010

Re: Dudine bebe !!! :)

Žešća ložnja, izgaranje...
Da, Houp :) .. - to je jedan od sastojaka za recept,
mislim, recept za pobedu ..
blogovatelj blogovatelj 04:32 09.09.2010

Re: Dudine bebe !!! :)

Dudine bebe !!! :)
Učili od najboljih : )


Imao je i Divac od koga da uci...

docsumann docsumann 15:20 09.09.2010

Re: Dudine bebe !!! :)

houp
Učili od najboljih : )


koji su učili od najboljih ...



houp houp 00:09 10.09.2010

Re: Dudine bebe !!! :)

docsumann




koji su učili od najboljih ...





...



Voja Radovanović Voja Radovanović 07:20 09.09.2010

blog

Bili je ovo borba za špansko nasledje ...( mislim neko sad mora da ih nasledi na tronu )...po meni su najsigurniji bili Savanović i Veličković...ali u svakoj utakmici po neko zablista što je dobro...pozz Loader...
P.S. Turke ćemo da pregazimo...a sa Amerima ćemo da se nosimo...:)
loader loader 09:04 09.09.2010

Re: blog

Sviđa mi se prognoza

myredneckself myredneckself 09:12 09.09.2010

Re: blog

Samo da vas pozdravim i kažem koliko se radujem zbog naše pobede
loader loader 09:21 09.09.2010

Re: blog

myredneckself

Baš se pitam gde ste u onoj euforiji :)
Sinoć je točeno pivo. Sada... Može jedna sveža, vruća, pobednička kafa ? ...


ps. Mislim, kad već nije ponudio Voja, kao stručnjak za srkanje kafe
myredneckself myredneckself 10:04 09.09.2010

Re: blog

Sinoć je točeno pivo. Sada... Može jedna sveža, vruća, pobednička kafa ? ...


Može, može, mr.loader
Inače mi treba dve tri dok ne počnem da funkcionišem
Imam goste iz daleka, i prilično je naporno ovih dana, tako da - pivo, itakoto mi ne spominjite do daljnjeg
loader loader 10:30 09.09.2010

Re: blog

Inače mi treba dve tri dok ne počnem da funkcionišem



antioksidant antioksidant 11:55 09.09.2010

.

100
myredneckself myredneckself 13:37 09.09.2010

Re: .

antioksidant
100


loader loader 19:40 09.09.2010

Re: .

antioksidant
100


čestitam na stotCi

nije to mali uspeh :)
Kazezoze Kazezoze 13:33 09.09.2010

teo nije teo:)))



A one dve trojke?

Savan: "Ma, ja to kao u jambu. Kolona za najave. Prvo upišem, pa onda šutiram... Mora da uđe, veruj mi".

Ceo intervju
loader loader 19:41 09.09.2010

Re: teo nije teo:)))



NNN NNN 18:43 09.09.2010

Teo

loader loader 19:43 09.09.2010

Re: Teo

Volim ovu sistematičnost:
pogled ka semaforu - provera i overa :))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana