Ljudska prava| Porodica| Roditeljstvo| Život

3,2,1... Kreni! (Inkluzija od teorije do prakse 2)

mlekac RSS / 01.09.2010. u 14:42

sizif.jpg

Au! Stvarno nisam u kondiciji!

Još uvek pokušavam da povratim dah!

A tek je prošao PRVI dan škole...

Šta se desilo? Udarila me praksa u glavu, svom silinom, pa sam grogi kao bokser posle desete runde i nekoliko knockdowna! 

Opustila sam se mnogo zbog dobre saradnje sa našom osnovnom školom, pa nisam dobro uradila kondicione pripreme za srednju!

A trebalo je, to sad vidim i sama. 

Mislila sam da sam oguglala na ljudsku glupost i predrasude kada je disleksija u pitanju (na kraju krajeva, ratujem sa tim od kada je Mudrici/Filozofu dijagnostikovana, u I razredu osnovne), ali, današnji kratak susret sa budućom nam razrednom ostavio me je bez teksta.

Dakle, samo sam stigla da se predstavim i da joj kažem kako je moje dete u njenom odeljenju i da ima posebne potrebe, a ona me je dočekala sa:

"Ovo je, znate teška škola, mi nikome ne poklanjamo ocene!"

Jedva sam, šokirana, uspela da promucam da ne govorim niokakvom poklanjanju ocena nego o prilagođavanju nastave njegovim potrebama, a ona me preseče:

"Neće to moći. Najbolje vi njega prebacite negde drugde!"

Ahm!

Još mi je i dete reklo da je i njemu "dobronamerno" saopštila kako je pogrešio što je došao u tako tešku školu i da njegova majka očigledno to ne shvata i kako bi trebalo da porazmisli o prelasku u neku drugu!

Prvog dana, posle prvog časa a da pri tom dete nije ni upoznala! Da ne pominjem kako mi je vrlo očigledno da NEMA POJMA šta su disleksija i disgrafija!

Vidim ja da ću od starta morati da krenem teškim naoružanjem.

Prvo, ono Krkarevo - po zakonu tom i tom, podvučeno markerom.

A drugo, što rekla Krugolina - ma teraću ih do Strazbura, ako treba!

Mrzim glupost i predrasude, a najviše mrzim kad mi neko UNAPRED saopštava kako ZNA da nešto ne može da uspe iako nismo još ni stigli da probamo!

Držite mi fige.

A pošto je Nataša svoj blog zaključala za komentare, slobodno nastavite sa raspravom o inkluziji ovde.

Ja odoh, za sada, da pišem "ljubavno pismo" direktorki sa CC za PEPSI službu i razrednu. 

 

Au! Zamal' da zaboravim sitnicu koju sam juče primetila:

Na ulazu u školu, onom za profesore i roditelje, ponosno se kočoperi pozamašna tabla na kojoj piše kako je škola uključena u projekat reforme obrazovanja koji sprovodi ministarstvo prosvete u saradnji sa EU! To je, valjda, namesto reklamnog bilborda. 



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 14:45 01.09.2010

Ne daj se

Mlekac. Drzim fige. :)
mlekac mlekac 15:11 01.09.2010

Re: Ne daj se

maca22
Mlekac. Drzim fige. :)

Hvala, Maco!
Mozes i vodu da prospes niz stepenice - vidim da ce nam svaka pomoc biti dobrodosla...
gedza.73 gedza.73 18:36 01.09.2010

Re: Ne daj se

"Neće to moći. Najbolje vi njega prebacite negde drugde!"

A i njenu platu bi mogli da prebace negde drugde.
Mlekac, ne daj se i nedaj na dete.
mlekac mlekac 21:40 01.09.2010

Re: Ne daj se

gedza.73
"Neće to moći. Najbolje vi njega prebacite negde drugde!"

A i njenu platu bi mogli da prebace negde drugde.
Mlekac, ne daj se i nedaj na dete.

Gedzo, ja sam, sto moze Misina i Jecina mama da posvedoci, prilicno miroljubiva osoba poduzeg fitilja... Osim kad mi se neko ostrvi na decu!

Ostatak se
niccolo niccolo 23:12 01.09.2010

Re: Ne daj se

A i njenu platu bi mogli da prebace negde drugde

Podržavam, pojedince je tako najlakše opametiti...
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 14:46 01.09.2010

Neću da komentarišem...

Ne smem!!

Ja u pokušaju da pitam kako planiraju da zaštite klince i "obične" i "posebne" od nasilne dece dobih po nosu!!

Zato dajem ti preporuku, moralnu i svaku drugu podršku koju mogu da ti ponudim, a više da komentarišem neću.

Uvek na...grabusim

Djina

PS, a ako ti treba pomoć oko zakona i podvlačenja članova, javi, ionako sam zaludna ovih dana...
mlekac mlekac 15:10 01.09.2010

Re: Neću da komentarišem...

baka Evdokija i unuka Djina
Ne smem!!

Ja u pokušaju da pitam kako planiraju da zaštite klince i "obične" i "posebne" od nasilne dece dobih po nosu!!

Zato dajem ti preporuku, moralnu i svaku drugu podršku koju mogu da ti ponudim, a više da komentarišem neću.

Uvek na...grabusim

Djina

PS, a ako ti treba pomoć oko zakona i podvlačenja članova, javi, ionako sam zaludna ovih dana...


Djina, samo ti slobodno komentarisi - kod mene si UVEK dobrodosla! A ako treba da crtamo - ce da crtamo, pa ce valjda ljudi i da ukapiraju. Za ostalo - ako zatreba pomoc, umem ja da vicem
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 18:18 01.09.2010

Re: Neću da komentarišem...

Djina, samo ti slobodno komentarisi - kod mene si UVEK dobrodosla!


Znači da smem da postavljam glupa pitanja a ti ćeš da prevodiš? Jupiiii

Evo odma jedno tupavo pitanje:

Moje kolege koje imaju disleksiju imaju muke sa pisanjem ali sasvim fino kucaju.




Jeste da mi treba dva lektora i tri prevodioca ponekad da mi objasne izveštaj, ali svakako je i to bolje nego škrabopis onih što nemaju disleksiju. I za ove nedisleksične mi često treba prevod...

Ova dva reda gore su bili u šaljivom tonu.





Ajde sad ozbiljno, imam kolege koji imaju disleksiju i sve mi lepo kucaju i super.


A jel može tvoj sin da nosi komp u školu?

I još gluplje pitanje, šta je disgrafija (primer, ne definicija!)


Djina
maca22 maca22 18:30 01.09.2010

Re: Neću da komentarišem...

Smem ja sa glupim pitanjem? (sad me Đina ohrabrila)

da li neko sa disleksijom i disgrafijom može da programira u nekom programskom jeziku? I da pravi i prati one algoritamske šeme kad ih dobije nacrtane? I one elektronske šeme/kolo/čip (oni putići na pločici u krug a ponegde su diode, tranzistori i sl.). Pitam jer meni se od svega toga na tehničkom uvek
mlekac mlekac 21:20 01.09.2010

Re: Neću da komentarišem...

baka Evdokija i unuka Djina
Djina, samo ti slobodno komentarisi - kod mene si UVEK dobrodosla!


Znači da smem da postavljam glupa pitanja a ti ćeš da prevodiš? Jupiiii

Evo odma jedno tupavo pitanje:

Moje kolege koje imaju disleksiju imaju muke sa pisanjem ali sasvim fino kucaju.




Jeste da mi treba dva lektora i tri prevodioca ponekad da mi objasne izveštaj, ali svakako je i to bolje nego škrabopis onih što nemaju disleksiju. I za ove nedisleksične mi često treba prevod...

Ova dva reda gore su bili u šaljivom tonu.





Ajde sad ozbiljno, imam kolege koji imaju disleksiju i sve mi lepo kucaju i super.


A jel može tvoj sin da nosi komp u školu?

I još gluplje pitanje, šta je disgrafija (primer, ne definicija!)


Djina


Disgrafija je poremecaj u pisanju.
Primer imas u mom prvom tekstu na ovu temu:
Daga mama ako dube mogo.

Izokrenuta i progutana slova, ili ono Leonardovo, pisanje u ogledalu.

Disleksija je, najkrace receno poremecaj citanja ili razumevanja procitanog, ali se upotrebljava i kao zbirno ime za sve te 'dis' poremecaje.

Postoje jos diskalkulija (problem sa brojevima/matematikom/racunanjem), dispraksija (narodski trapavost, samo malo sira) i disfazija, problem sa verbalnim izrazavanjem.

To, sto tvoje kolege imaju problem sa pisanjem a nemaju sa kucanjem, vrlo je jednostavno. Kada pises, ti moras da znas OBLIK slova kao i njegovo mesto u reci a potom to treba i sprovesti u delo, t.j. napisati, a da ga pri tom ne okrenes naopako (cesto mesanje p i q, d i b i tome slicno)

Kada kucas, sve sto treba je da znas POLOZAJ slova na tastaturi. Dodaj tome i spellcheker i odmah ti je jasno zasto im je komp jedna od omiljenih pomocnih alatki!

Borim se da mu dopuste nosenje laptopa. (U stvari, insistiracu na tome da kad god moze koristi komp a ne olovku), samo imam drugi problem - kako cu da mu nabavim laptop?
mlekac mlekac 21:23 01.09.2010

Re: Neću da komentarišem...

maca22
Smem ja sa glupim pitanjem? (sad me Đina ohrabrila)

da li neko sa disleksijom i disgrafijom može da programira u nekom programskom jeziku? I da pravi i prati one algoritamske šeme kad ih dobije nacrtane? I one elektronske šeme/kolo/čip (oni putići na pločici u krug a ponegde su diode, tranzistori i sl.). Pitam jer meni se od svega toga na tehničkom uvek


Moze da programira bez problema. Kaze da je tu sve jasno i logicno (ajde da mu verujem na rec)

Sto se sema tice, to su slike, a slike, ne znam zasto, disleksicare obicno ne zbunjuju. Citanje mapa, shema i ostalih slicnih stvari koje kod 'obicnih' smrtnika izazivaju mom Mudrici je vrlo lako. To je valjda ono o tome koja polovina mozga bolje radi...
yugaya yugaya 14:49 01.09.2010

take a deep breath...:)

Na ulazu u školu, onom za profesore i roditelje, ponosno se kočoperi pozamašna tabla na kojoj piše kako je škola uključena u projekat reforme obrazovanja koji sprovodi ministarstvo prosvete u saradnji sa EU! To je, valjda, namesto reklamnog bilborda.


znas kako kazu...pisalo i na tarabi....

Srecno i guraj dalje, ali obavezno sa osmehom tihim glasom i polako ponavljaj dok ne izmognu i prihvate
Biljana 77 Biljana 77 14:59 01.09.2010

Re: take a deep breath...:)

sa osmehom tihim glasom i polako ponavljaj


Govori tiho i nosi literaturu sa sobom.
mlekac mlekac 15:12 01.09.2010

Re: take a deep breath...:)

Biljana 77
sa osmehom tihim glasom i polako ponavljaj


Govori tiho i nosi literaturu sa sobom.


Ma ne da cu da nosim literaturu, nego ima da ih nateram da je predamnom procitaju i prepricaju slobodnim recima! Da se uverim kako su SHVATILI o cemu se radi!
razmisljam razmisljam 17:09 01.09.2010

Re: take a deep breath...:)

prepricaju slobodnim recima

Онако, са разумевањем : дуд, дуд, дуд...

Извини на шали, нисам могла да одолим, иако је ситуација више него озбиљна.
Шта да ти кажем, на твојој сам страни, мада сам толико скептична око читаве те приче да не умем ни да ти опишем. Мислим да већину једноставно мрзи да се потруди и да их није брига, што је поражавајуће. Паметан савет немам, жао ми је што је тако, али, у сваком случају, навијам за сву децу и све родитеље који су у сличној ситуацији.

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:03 01.09.2010

Bilbord

Na ulazu u školu, onom za profesore i roditelje, ponosno se kočoperi pozamašna tabla na kojoj piše kako je škola uključena u projekat reforme obrazovanja koji sprovodi ministarstvo prosvete u saradnji sa EU! To je, valjda, namesto reklamnog bilborda.

Hm...al, draga kao što znaš, reklame obično nemaju veze s realniošću...biće da u tom čuču grmi zec...
Jedva sam, šokirana, uspela da promucam da ne govorim niokakvom poklanjanju ocena nego o prilagođavanju nastave njegovim potrebama, a ona me preseče:

"Neće to moći. Najbolje vi njega prebacite negde drugde!"

Jesi brojala do hiljadu i disala duboko?
mlekac mlekac 15:09 01.09.2010

Re: Bilbord

Jelica Greganović
Na ulazu u školu, onom za profesore i roditelje, ponosno se kočoperi pozamašna tabla na kojoj piše kako je škola uključena u projekat reforme obrazovanja koji sprovodi ministarstvo prosvete u saradnji sa EU! To je, valjda, namesto reklamnog bilborda.

Hm...al, draga kao što znaš, reklame obično nemaju veze s realniošću...biće da u tom čuču grmi zec...
Jedva sam, šokirana, uspela da promucam da ne govorim niokakvom poklanjanju ocena nego o prilagođavanju nastave njegovim potrebama, a ona me preseče:

"Neće to moći. Najbolje vi njega prebacite negde drugde!"

Jesi brojala do hiljadu i disala duboko?


Vala, imala je srece da mi je nocas proradio zub pa sam bila pod nekom konjskom dozom lekica protiv bolova... Zato sam delovala vrlo fino i smireno (a zbog zuba je bilo i ono zamuckivanje) Al' sredio mi to moj cika zuba - cuce me koliko sutra kad im odnesem ljubavno pismo!
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 16:00 01.09.2010

Re: Bilbord

Kao prvo - jako mi je zao sto te zaboleo zub!!!!

Kao drugo - milion posto sam uverena da ces resiti svaku novonastalu situaciju!!!

Kao trece - ja im ne bi nosila ljubavno pismo, vec POZAMSAN LJUBAVNI ROMAN!!!
mlekac mlekac 19:22 01.09.2010

Re: Bilbord

jecinaimisinamama
Kao prvo - jako mi je zao sto te zaboleo zub!!!!

Kao drugo - milion posto sam uverena da ces resiti svaku novonastalu situaciju!!!

Kao trece - ja im ne bi nosila ljubavno pismo, vec POZAMSAN LJUBAVNI ROMAN!!!


Moze, u nekoliko nastavaka ako treba!!!!

Narode, da vam predstavim moju dobru RL drugaricu i komsinicu koja nam se ovde pridruzila! Jecina i Misina mama
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 19:26 01.09.2010

Re: Bilbord

Narode, da vam predstavim moju dobru RL drugaricu i komsinicu koja nam se ovde pridruzila! Jecina i Misina mama




HVALA NA PODRSCI MLEKAC!!! NADAM SE DA TE NECU RAZOCARATI SA SVOJIM

KOMENTARIMA!!!
antioksidant antioksidant 15:12 01.09.2010

.

ако разредна има мање од 30 година и 100 килограма решићемо проблем. ре је ту
mlekac mlekac 15:15 01.09.2010

Re: .

antioksidant
ако разредна има мање од 30 година и 100 килограма решићемо проблем. ре је ту


Razredna je mladja, mozda rane tridesete, vitka, preplanula crne duge kose... Moze?
antioksidant antioksidant 15:21 01.09.2010

Re: .

Moze?

сматрај ствар решеном

ре мора да поради на имиџу мало тако да ће се потрудити
reanimator reanimator 12:23 02.09.2010

Re: .

Šta se od mene očekuje? Treba da bijem razrednu, ili da je zavedem, pa ostavim?
antioksidant antioksidant 13:45 02.09.2010

Re: .

reanimator
Šta se od mene očekuje? Treba da bijem razrednu, ili da je zavedem, pa ostavim?

nije homo znaci nista da bijes
zavedi a ostavi tako da joj ne slomis srce previse (ostace razredna malom)
reanimator reanimator 13:56 02.09.2010

Re: .

zavedi a ostavi tako da joj ne slomis srce previse

Ne mogu da obećam. Mislim, kad radim zavodjenje, radim profesionalno i autentično, a onda...
Možda bolje da je bijem? Malo će skuplje da vas izadje, al' mali neće da ostane bez razredne?
antioksidant antioksidant 14:03 02.09.2010

Re: .

ma biraj sam, važno je samo da rešenje potraje 4 godine ali da znaš da naplate nema. to častimo mlekac (samo će da se ogrebemo za kolače)
maca22 maca22 17:32 02.09.2010

Re: .

reanimator reanimator 21:00 02.09.2010

Re: .

antioksidant
ma biraj sam, važno je samo da rešenje potraje 4 godine ali da znaš da naplate nema. to častimo mlekac (samo će da se ogrebemo za kolače)

maca22

Evo šta si uradio. Zgranuo si macu
Jukie Jukie 00:30 03.09.2010

Re: .

reanimator

Evo šta si uradio. Zgranuo si macu

Šta uradi! Ubi zekana!
Zekana ubi!
libkonz libkonz 15:35 01.09.2010

Glupost i predrasude

Zaebana kombinacija. Glavu gore!
mlekac mlekac 16:01 01.09.2010

Re: Glupost i predrasude

libkonz
Zaebana kombinacija. Glavu gore!

Uvek bila, lib.

Nevolja je sto je to, otprilike, moja 'crna tacka'. Mlogo lako pocinjem da licim na kad se sudarim sa gluposcu i predrasudama!
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 16:20 01.09.2010

A koja je škola u pitanju?

Ne očekujem da napišeš ovde puno ime škole, već me samo zanima da li je to gimnazija, ili ekonomska, pravna, šta li?
Srednje škole umeju da budu veliki problem, jer srednje obrazovanje nije obavezno. Ipak, zakonski imaju iste obaveze oko prilagođavanja.
Ako ti treba neki savet ili pomoć oko sastavljanja ljubavnog pisma, javni se, pa da pitamo i našu pravnicu
U svakom slučaju, podrška
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:14 01.09.2010

Re: A koja je škola u pitanju?

pomoć oko sastavljanja ljubavnog pisma, javni se, pa da pitamo i našu pravnicu


I ne zaboravite novu-sliku-srbije, njemu odlično idu ljubavne teme u poslednje vreme (a meni stihovi).
buba_truba buba_truba 17:49 01.09.2010

Re: A koja je škola u pitanju?

Jelica Greganović
I ne zaboravite novu-sliku-srbije, njemu odlično idu ljubavne teme u poslednje vreme (a meni stihovi).


Oooo, Jelice, avolice!
mlekac mlekac 18:05 01.09.2010

Re: A koja je škola u pitanju?

sneza.lazarevic
Ne očekujem da napišeš ovde puno ime škole, već me samo zanima da li je to gimnazija, ili ekonomska, pravna, šta li?
Srednje škole umeju da budu veliki problem, jer srednje obrazovanje nije obavezno. Ipak, zakonski imaju iste obaveze oko prilagođavanja.
Ako ti treba neki savet ili pomoć oko sastavljanja ljubavnog pisma, javni se, pa da pitamo i našu pravnicu
U svakom slučaju, podrška

Ima ovde bivsih djaka iste. Nije matematicka gimnazija, nego ona druga u istoj ulici
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:23 01.09.2010

mlekac

samo da pozdravim i preporucim temu.
ne mogu da verujem da je to rekao neko iz Te skole!
maca22 maca22 18:26 01.09.2010

Re: mlekac

njanja_de.manccini

ne mogu da verujem da je to rekao neko iz Te skole!

To je TESKA skola.
mlekac mlekac 19:23 01.09.2010

Re: mlekac

njanja_de.manccini
samo da pozdravim i preporucim temu.
ne mogu da verujem da je to rekao neko iz Te skole!


Hvala na podrsci, njanjo.

I ja sam se nasla u cudu da mi u TOJ skoli neko kaze nesto takvo...
Hansel Hansel 21:17 01.09.2010

Re: mlekac

Pa, vidiš da su profesorke - mlade!

Mlekac, vidim ja da će osoblje da urgira da ti pronađe novi angažman u Africi!
mlekac mlekac 21:25 01.09.2010

Re: mlekac

Hansel
Pa, vidiš da su profesorke - mlade!

Mlekac, vidim ja da će osoblje da urgira da ti pronađe novi angažman u Africi!


Moze, al' kroz koju godinu, dok ih prvo uteram u red!
Ako sam mogla da naucim Bushmane da koriste komp, vala naucicu i ove sta je inkluzija!
Hansel Hansel 22:32 01.09.2010

Re: mlekac

Jadni Bushmani...



Šalim se... a kad si uspela da neutralizuješ "gorostasa" (tadašnje) opozicione scene* , ovi iz škole bi trebalo dooobro da porazmisle...

* detalj poznat posvećenim pratiocioma mlekčevog lika i dela
bocvena bocvena 21:29 01.09.2010

Toliko sam

energije potrošila braneći samu ideju inkluzije od nevernih toma, da mi sad malo zlo. A pravi posao tek predstoji! Mali milion tih - ne može, idite u drugu školu, to je teško, ne znam, ne mogu...Koliko li će roditelja da odustane kod prvog ne može... Bar znam da ti nećeš.

U stvari, onako svetosavski se nadam da će u svakoj školi da se susretnu neki uporni roditelji, deca i profesori, pa leptirovim efektom da zakonski okvir pretvore u praksu. A država samo da vadi pare i trepće. Želeli ste - gledajte. Prosto ne vidim alternativu.
mlekac mlekac 21:36 01.09.2010

Re: Toliko sam

bocvena
energije potrošila braneći samu ideju inkluzije od nevernih toma, da mi sad malo zlo. A pravi posao tek predstoji! Mali milion tih - ne može, idite u drugu školu, to je teško, ne znam, ne mogu...Koliko li će roditelja da odustane kod prvog ne može... Bar znam da ti nećeš.

U stvari, onako svetosavski se nadam da će u svakoj školi da se susretnu neki uporni roditelji, deca i profesori, pa leptirovim efektom da zakonski okvir pretvore u praksu. A država samo da vadi pare i trepće. Želeli ste - gledajte. Prosto ne vidim alternativu.


Ma draga, ja sam bila spremna da cu morati da objasnjavam redom, ali stvarno nisam ocekivala ovaj knockdown prvog dana! (I to na zubobolju)

Nema odustajanja! Idemo dalje...
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 22:19 01.09.2010

Re: Toliko sam

Mali milion tih - ne može, idite u drugu školu, to je teško, ne znam, ne mogu...Koliko li će roditelja da odustane kod prvog ne može... Bar znam da ti nećeš.



Znam sigurno da mlekac nece odustati, a, Boga mi, kako stvari stoje, necu ni ja!!!

Vec mi pripada muka od onih koji toboz` zele da pomognu, a mole se Bogu da roditelji na

prvom koraku odustanu!!!

I zato....mlekac samo napred, a mi cemo za tobom!!!
mlekac mlekac 22:23 01.09.2010

Re: Toliko sam

jecinaimisinamama
Mali milion tih - ne može, idite u drugu školu, to je teško, ne znam, ne mogu...Koliko li će roditelja da odustane kod prvog ne može... Bar znam da ti nećeš.



Znam sigurno da mlekac nece odustati, a, Boga mi, kako stvari stoje, necu ni ja!!!

Vec mi pripada muka od onih koji toboz` zele da pomognu, a mole se Bogu da roditelji na

prvom koraku odustanu!!!

I zato....mlekac samo napred, a mi cemo za tobom!!!


More, tebe cu ja na kondicioni trening, pa kad se zalaufas, ima sama da prokrcis za narednih 'n' generacija u tvojoj skoli!
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 00:00 02.09.2010

Re: Toliko sam

More, tebe cu ja na kondicioni trening, pa kad se zalaufas, ima sama da prokrcis za narednih 'n' generacija u tvojoj skoli!



Ha, ha, ha!!!!! Da ne preterujes mlekac , malo sa tim. Mozda ja jesam prodorna, ali, ipak,


za narednih "n" generacija?! Svakako hvala na ukazanom poverenju. I naravno da cu se

potruditi da ispunim ocekivanja, pocev vec od cetvrtka (uh, vec je cetvrtak!!!)
markonio92 markonio92 01:28 02.09.2010

D

Kada sam radio na zameni u jednoj školi, imao sam klinca koji je imao disleksiju i disgrafiju. Posle izvesnog vremena se ispostavilo da je imao i epileptične napade, a da mene niti razrednog niko o tome nije obavestio, pa čak ni roditelji.
Cela situacija je bila toliko konfuzna jer su klinca vodali od doktora do doktora, preko pedagoga i psihologa, niko sa sigurnošću nije mogao da kaže: "Mali ima taj i taj problem, to se rešava tako i tako." Zbrku je stvaralo i veliko odeljenje (oko 30 učenika) koje je samo po sebi bilo nemirno i naporno. Jedan školski čas sadrži vrlo malo vremena da bi se pažnja posvetila svoj toj deci, naročito njemu. Na stranu što inače nisam imao dovoljno iskustva u održavanju discipline i stvaranju autoriteta ni kod "normalne" dece. Priznajem, pojma nisam imao šta tek sa njim treba da radim.
OK, razumeo sam disgrafiju, video sam da ima velike muke da uopšte oblikuje bilo šta što bi ličilo na slovo ili brojku, ali šta sa disleksijom? Bilo šta što napišem na tabli, kako će on to razumeti? Kako da mu predstavim gradivo, pomoću oblika, simbola? Sa gradivom se već solidno napredovalo, kako sada da uopšte proverim njegovo znanje da bih znao šta dalje da radim? Naravno, shvatio sam u samom startu da ću njemu biti potreban poseban program i tretman, ali kakav? Šta? Kada?
Ono što sam primetio kod njega jeste da su mu izražavanje i rečenične konstrukcije naprednije u odnosu na njegov uzrast. Uvek je govorio tečno i polako, bez poštapalica i zastajkivanja. Štaviše, bilo je prijatno slušati ga kako polako i smireno govori.
Naravno, u celom tom haosu i on je bio totalno zbunjen. Jednom mu se vrtelo u glavi i osećao je čudan nemir, pa smo rešili da pozovemo roditelje da dođu po njega. Dok sam sedeo pored njega u kabinetu, u jednom trenutku mi je rekao: "Nastavniče, znate, to je problem u mojoj glavi. Ja znam da nešto nije u redu sa mnom, to mi je doktor rekao." Hteo sam iz kože da iskočim!

Sasvim kratko sam bio u toj školi, par meseci. Ne znam šta se sa njim dalje desilo.
mlekac mlekac 05:24 02.09.2010

Re: D

markonio92
Kada sam radio na zameni u jednoj školi, imao sam klinca koji je imao disleksiju i disgrafiju. Posle izvesnog vremena se ispostavilo da je imao i epileptične napade, a da mene niti razrednog niko o tome nije obavestio, pa čak ni roditelji.
Cela situacija je bila toliko konfuzna jer su klinca vodali od doktora do doktora, preko pedagoga i psihologa, niko sa sigurnošću nije mogao da kaže: "Mali ima taj i taj problem, to se rešava tako i tako." Zbrku je stvaralo i veliko odeljenje (oko 30 učenika) koje je samo po sebi bilo nemirno i naporno. Jedan školski čas sadrži vrlo malo vremena da bi se pažnja posvetila svoj toj deci, naročito njemu. Na stranu što inače nisam imao dovoljno iskustva u održavanju discipline i stvaranju autoriteta ni kod "normalne" dece. Priznajem, pojma nisam imao šta tek sa njim treba da radim.
OK, razumeo sam disgrafiju, video sam da ima velike muke da uopšte oblikuje bilo šta što bi ličilo na slovo ili brojku, ali šta sa disleksijom? Bilo šta što napišem na tabli, kako će on to razumeti? Kako da mu predstavim gradivo, pomoću oblika, simbola? Sa gradivom se već solidno napredovalo, kako sada da uopšte proverim njegovo znanje da bih znao šta dalje da radim? Naravno, shvatio sam u samom startu da ću njemu biti potreban poseban program i tretman, ali kakav? Šta? Kada?
Ono što sam primetio kod njega jeste da su mu izražavanje i rečenične konstrukcije naprednije u odnosu na njegov uzrast. Uvek je govorio tečno i polako, bez poštapalica i zastajkivanja. Štaviše, bilo je prijatno slušati ga kako polako i smireno govori.
Naravno, u celom tom haosu i on je bio totalno zbunjen. Jednom mu se vrtelo u glavi i osećao je čudan nemir, pa smo rešili da pozovemo roditelje da dođu po njega. Dok sam sedeo pored njega u kabinetu, u jednom trenutku mi je rekao: "Nastavniče, znate, to je problem u mojoj glavi. Ja znam da nešto nije u redu sa mnom, to mi je doktor rekao." Hteo sam iz kože da iskočim!

Sasvim kratko sam bio u toj školi, par meseci. Ne znam šta se sa njim dalje desilo.


Da ti odgovorim konkretnim primerom, nama je u prepisivanju sa table, na primer, problem ako mora da se skrene pogled i pogleda u svesku (sto je, kod rucnog pisanja, neminovno) Cim se to dogodi, Mudrica NE ZNA gde je stao, pa mora da pocne od pocetka i da trazi to mesto (red). Ako se prepisuje kucanjem, lakse je, jer ne mora da se skida pogled sa table, nego se radi 'slepo' kucanje. Ima i tu gresaka, naravno, ali mnogo manje nego kad je manuelno prepisivanje u pitanju.
markonio92 markonio92 10:24 02.09.2010

Re: D

mlekac
Da ti odgovorim konkretnim primerom, nama je u prepisivanju sa table, na primer, problem ako mora da se skrene pogled i pogleda u svesku (sto je, kod rucnog pisanja, neminovno) Cim se to dogodi, Mudrica NE ZNA gde je stao, pa mora da pocne od pocetka i da trazi to mesto (red). Ako se prepisuje kucanjem, lakse je, jer ne mora da se skida pogled sa table, nego se radi 'slepo' kucanje. Ima i tu gresaka, naravno, ali mnogo manje nego kad je manuelno prepisivanje u pitanju.

Interesantno. Kako to izgleda kada je u pitanju matematika? Kako zapisuje jednačine, npr? Da li ima samo problema sa zapisivanjem slova i brojki, kako stoji stvar za geometrijom i grafičkim predstavljanjem? Koristite li neki poseban softver za sve to?
bauer. bauer. 05:47 02.09.2010

...

Ja pratim priču o inkluziji sa interesovanjem. Ali mi na pamet pada nešto, na šta se, mislim, nije obratilo dovoljno pažnje. Ili sam ja to, u svojoj brzopletosti, propustio? Naime, šta će se dešavati za vreme malih i velikih odmora u školi, kada nastavnice nema, a oni mali, nabusiti, glavonje, uzmu stvari u svoje ruke i krenu da se obračunavaju sa svima koji su drugačiji od njih?
mlekac mlekac 05:56 02.09.2010

Re: ...

bauer.
Ja pratim priču o inkluziji sa interesovanjem. Ali mi na pamet pada nešto, na šta se, mislim, nije obratilo dovoljno pažnje. Ili sam ja to, u svojoj brzopletosti, propustio? Naime, šta će se dešavati za vreme malih i velikih odmora u školi, kada nastavnice nema, a oni mali, nabusiti, glavonje, uzmu stvari u svoje ruke i krenu da se obračunavaju sa svima koji su drugačiji od njih?


Bauer, ako cemo iskreno ta mogucnost stoji nad glavom svakom detetu koje ide u skolu a nije sklono nasilju. Da postane zrtva nasilnika.

Ne bih to posmatrala kao iskljucivi problem dece sa posebnim potrebama. Nasilje u skolama je mnogo sira tema.
bauer. bauer. 06:15 02.09.2010

Re: ...

Bauer, ako cemo iskreno ta mogucnost stoji nad glavom svakom detetu koje ide u skolu a nije sklono nasilju. Da postane zrtva nasilnika.

Naravno da stoji. Ali, mladi nasilnici vrebaju, kao štuke, i ustremljuju se na najlakši plen.

Nisam mislio da podrivam temu. Ja samo ne znam da li bi za moje dete bilo bolje da ima specijalno obrazovanje, ili da ga maltretira svaka neiživljena budala. Kojoj ja, ili njenim roditeljima, ne mogu ništa. A sistema nema nigde, Ni u jednoj zemlji.
bocvena bocvena 08:31 02.09.2010

Re: ...

Jedna od suštinskih prednosti inkluzije bi trebalo da bude i širenje tolerancije i razumevanja za različitost. Ja onako naivno verujem da ako se dete od vrtića navikne na decu sa posebnim potrebama, onda neće da ih kinji u osnovnoj školi. To važi i za bucu, i za onog što nosi naočare i za malog Roma (jbt, zvučim kao reklama za političku korektnost, ali ne vidim drugo rešenje:)
Dogadjalo se da deca osnovnu školu završe u zaštićenim sredinama specijalnih škola, pa kad ih upišu u redovnu srednju školu nastane kuršlus. Socijalizacija je potrebna i jednima i drugima.

Kao društvo smo paranoični, ksenofobični, netolerantni, daj bar deca da nam budu drugačija, pa kad porastu da nam objasne neke stvari. Dugoročno ne vidim mnogo koristi od novih izbora i promene političara na vlasti, ali od bolje dece vidim.
mlekac mlekac 08:55 02.09.2010

Re: ...

bauer.
Bauer, ako cemo iskreno ta mogucnost stoji nad glavom svakom detetu koje ide u skolu a nije sklono nasilju. Da postane zrtva nasilnika.

Naravno da stoji. Ali, mladi nasilnici vrebaju, kao štuke, i ustremljuju se na najlakši plen.

Nisam mislio da podrivam temu. Ja samo ne znam da li bi za moje dete bilo bolje da ima specijalno obrazovanje, ili da ga maltretira svaka neiživljena budala. Kojoj ja, ili njenim roditeljima, ne mogu ništa. A sistema nema nigde, Ni u jednoj zemlji.

Ajde da se posluzim jednom engleskom poslovicom:
Kad ti zivot udeli limunove, napravi limunadu.

Deca sa posebnim potrebama takva su celog zivota. Moja, na primer, terapijom mogu donekle da koriguju disleksiju i disgrafiju, ali to je nesto sto ce ih celog zivota pratiti. Kao i slepo, gluvo ili dete u kolicima.

Mozda sam ja surovi realista, ali nekako, imam utisak da ce bolje proci ako na vreme nauce da se izbore za svoje mesto pod suncem nego ako ih budem drzala pod staklenim zvonom.

Nasilja ima svuda. Na ulici, u parku, u obicnim pa i u specijalnim skolama. Treba li non-stop da visim detetu nad glavom 'za svaki slucaj'? Mozda je to i izvodljivo neko vreme, ali sasvim sigurno pre ili kasnije ja to vise necu moci da cinim. I sta cemo onda?

Ne kazem da je deci lako, ali, nazalost, kao sto svaki dobar roditelj zna, pre ili kasnije neke ce bitke morati da izbore sama!

Dacu jedan prilicno banalan primer, ali mozda dobro ilustruje ono o cemu govorim. Manje-vise svi su culi za Ziku Obretkovica. Ziku znam vise od 30 godina. On zivi i snalazi se sam. Njegov nacin zivota mozda se nekome ne dopada, ali Zika je odabrao da bude 'sam svoj gazda' i koliko god to mozda delovalo neverovatno posmatrano sa strane, on je u tome uspesan. Mozda ne po tvojim ili mojim kriterijumima, ali uzevsi u obzir kako prezivljavaju (ili bolje reci tavore) neki drugi koji imaju Zikin problem, Zika je uspesan. Bori se za sebe, zivi kako zeli i srecan je.
malasneki malasneki 10:20 02.09.2010

Re: ...

mlekac, potpuno se slazem sa tobom, samo te molim da bar ti ukines termin posebne potrebe.

elem, isla sam u tu "specijalnu skolu" gde ima dece koja su toliko iskompleksirana jer su izdvojena i "obelezena" da su pet puta gori nasilnici (posebno psihicku torturu vole) da svako dete koje se uspesno probija kinje i ugrozavaju.

i kad sam dosla na fakultet (pazi majku mu nema izdvojenih fakulteta nego idu svi zajedno) bila sam ko sa marsa bacena jer nikoga nisam poznavala a dosla iz odeljenja gde nas je nas je bilo 9 djaka u amfitetatar Pravnog fakulteta u koji stane i hiljadu studenata.

ljudi, inkluzija je celokupna reforma sistema nastave i vaspitanja a ne samo rampa u skoli ili pomoc pri citanju.
mlekac mlekac 12:13 02.09.2010

Re: ...

malasneki
mlekac, potpuno se slazem sa tobom, samo te molim da bar ti ukines termin posebne potrebe.

elem, isla sam u tu "specijalnu skolu" gde ima dece koja su toliko iskompleksirana jer su izdvojena i "obelezena" da su pet puta gori nasilnici (posebno psihicku torturu vole) da svako dete koje se uspesno probija kinje i ugrozavaju.

i kad sam dosla na fakultet (pazi majku mu nema izdvojenih fakulteta nego idu svi zajedno) bila sam ko sa marsa bacena jer nikoga nisam poznavala a dosla iz odeljenja gde nas je nas je bilo 9 djaka u amfitetatar Pravnog fakulteta u koji stane i hiljadu studenata.

ljudi, inkluzija je celokupna reforma sistema nastave i vaspitanja a ne samo rampa u skoli ili pomoc pri citanju.


Sneki, izuzetno mi je drago da si se pridruzila ovom nasem piskaranju, jer, izvini ako grubo zvuci, nista nije kao iskustvo iz prve ruke. Mi neke stvari mozemo samo da nagadjamo, ti mozes da kazes sta si STVARNO prezivela.

Potpuno se slazem da je inkluzija neophodna, i to svuda.

Pre svega da bi javnost postala svesna 'dece sa posebnim potrebama'. Da su ona, u stvari, svuda oko nas, ali eto, zbog nekih glupih predrasuda do sada su bila 'sklanjana s vidika'. Dosta vise sa tim!
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 13:26 02.09.2010

Re: ...

Mozda sam ja surovi realista, ali nekako, imam utisak da ce bolje proci ako na vreme nauce da se izbore za svoje mesto pod suncem nego ako ih budem drzala pod staklenim zvonom.



U pravu si mlekac!!! Znam za slucaj kad je majka zaista drzala dete "pod staklenim

zvonom", i kad je dete napunilo 14 godina i trebalo da krene u srednju skolu, to

sto je bilo problema sa adaptacijom je najmanji problem. Mnogo veci problem je

nastao kad je dete pocelo da se drogira. Danas tog deteta, nazalost, vise i nema!!! :(
malasneki malasneki 13:36 02.09.2010

Re: ...

mlekac
malasneki
mlekac, potpuno se slazem sa tobom, samo te molim da bar ti ukines termin posebne potrebe.

elem, isla sam u tu "specijalnu skolu" gde ima dece koja su toliko iskompleksirana jer su izdvojena i "obelezena" da su pet puta gori nasilnici (posebno psihicku torturu vole) da svako dete koje se uspesno probija kinje i ugrozavaju.

i kad sam dosla na fakultet (pazi majku mu nema izdvojenih fakulteta nego idu svi zajedno) bila sam ko sa marsa bacena jer nikoga nisam poznavala a dosla iz odeljenja gde nas je nas je bilo 9 djaka u amfitetatar Pravnog fakulteta u koji stane i hiljadu studenata.

ljudi, inkluzija je celokupna reforma sistema nastave i vaspitanja a ne samo rampa u skoli ili pomoc pri citanju.


Sneki, izuzetno mi je drago da si se pridruzila ovom nasem piskaranju, jer, izvini ako grubo zvuci, nista nije kao iskustvo iz prve ruke. Mi neke stvari mozemo samo da nagadjamo, ti mozes da kazes sta si STVARNO prezivela.

Potpuno se slazem da je inkluzija neophodna, i to svuda.

Pre svega da bi javnost postala svesna 'dece sa posebnim potrebama'. Da su ona, u stvari, svuda oko nas, ali eto, zbog nekih glupih predrasuda do sada su bila 'sklanjana s vidika'. Dosta vise sa tim!


Draga mlekac, ja sam u celoj prici citav zivot, a aktivista i zagovornik svih ovih ideja aktivno poslednjih deset godina. U ostalom, puno sam i ovde pisala o tome, i kao i ti, natasa i ostali, dobijala svakakve reakcije. Ono sto mi je drago, je da je doslo do primene u praksi sveg tog trubljenja o inkluziji. Mogo toga vidim ide trapavo, ali krenulo je. Mozda prve generacije nece biti najsrecnije, ali verovatno nisu ni u ostalim zemljama bili kada su tek pocinjali. Prosvetarima sta reci nego, ucite ucite i samo ucite
mlekac mlekac 13:41 02.09.2010

Re: ...

malasneki
mlekac


Sneki, izuzetno mi je drago da si se pridruzila ovom nasem piskaranju, jer, izvini ako grubo zvuci, nista nije kao iskustvo iz prve ruke. Mi neke stvari mozemo samo da nagadjamo, ti mozes da kazes sta si STVARNO prezivela.

Potpuno se slazem da je inkluzija neophodna, i to svuda.

Pre svega da bi javnost postala svesna 'dece sa posebnim potrebama'. Da su ona, u stvari, svuda oko nas, ali eto, zbog nekih glupih predrasuda do sada su bila 'sklanjana s vidika'. Dosta vise sa tim!


Draga mlekac, ja sam u celoj prici citav zivot, a aktivista i zagovornik svih ovih ideja aktivno poslednjih deset godina. U ostalom, puno sam i ovde pisala o tome, i kao i ti, natasa i ostali, dobijala svakakve reakcije. Ono sto mi je drago, je da je doslo do primene u praksi sveg tog trubljenja o inkluziji. Mogo toga vidim ide trapavo, ali krenulo je. Mozda prve generacije nece biti najsrecnije, ali verovatno nisu ni u ostalim zemljama bili kada su tek pocinjali. Prosvetarima sta reci nego, ucite ucite i samo ucite


Hvala ti sto se boris draga, i bas kao sto si rekla - bitno je da je pocelo. Bice saplitanja, bice i padova, ali iskreno verujem da ce krajnji rezultat biti pozitivan!

sneza.lazarevic sneza.lazarevic 10:46 03.09.2010

Re: ...

bauer.
Bauer, ako cemo iskreno ta mogucnost stoji nad glavom svakom detetu koje ide u skolu a nije sklono nasilju. Da postane zrtva nasilnika.

Naravno da stoji. Ali, mladi nasilnici vrebaju, kao štuke, i ustremljuju se na najlakši plen.


Neću da dužim: nasilja ima i u specijalnim školama. Možda manje, ali ga ima. Volela bih da podvučem da su deca sa smetnjama u razvoju ista kao i sva druga deca - neki su mirni i dobri, a neki nisu. A da ne pričamo o tome da je bar sada takva situacija da u specijalne škole ne idu samo deca sa smetnjama u razvoju, već i druge grupe dece.

Edit: tako je to kad ne pazim na času. Nisam juče bila u mogućnosti da se uključim, a tek sad videh da su i drugi već ovo kazali.
miloradkakmar miloradkakmar 10:25 02.09.2010

Od noćas

razmišljam o Natašinom zatvorenom blogu.
Zar je moguće da je jedan bloger , petarjjj, toliko uticajan i da svojim pretećim komentarom primora Natašu da zatvori blog i da ćuti. I, da ćute svi blogeri!?!

Ako stvarno želite dobro deci, za koju se zalažete, pravite od ljudi prijatelje i sagovornike a ne neprijatelje i u koje ćete zbog ovakvog načina Vašeg "ratovanja" verovatno usaditi bukvalnu odbojnost istih prema samoj deci.

Pitam se , na kojoj strani se petarjjj nalazi kad ovako nešto može da napiše. Šta su tu deca kriva? Da li je to direktno upućeno Nataši, odnosno njenom Aleksi?!

P.S. Ja sam ispravio dve štamparske greške u citiranom.
antioksidant antioksidant 10:46 02.09.2010

Re: Od noćas

Zar je moguće da je jedan bloger , petarjjj, toliko uticajan

ne znam da li je uticajan ali je jaaaako zabavan

U slučaju da me neko napadne u vezi ovoga što sam napisao, to će biti samo još
jedan dokaz da sam još više u pravu i da je sa nekima razgovor gotovo nemoguć.




ali davno me neko nije ovako nasmejao
bocvena bocvena 11:38 02.09.2010

Re: Od noćas

Milorade, nije ništa tako dramatično:) Nataša ima gimnazijalku prvaka (već prvi dan su imali neki test!) i Aleksu kome treba pomoć na početku svake školske godine. Pretpostavljam da je tu trenutno potrebnija nego u jalovim raspravama sa Petromjjj.
mlekac mlekac 12:20 02.09.2010

Re: Od noćas

miloradkakmar
razmišljam o Natašinom zatvorenom blogu.
Zar je moguće da je jedan bloger , petarjjj, toliko uticajan i da svojim pretećim komentarom primora Natašu da zatvori blog i da ćuti. I, da ćute svi blogeri!?!

Ako stvarno želite dobro deci, za koju se zalažete, pravite od ljudi prijatelje i sagovornike a ne neprijatelje i u koje ćete zbog ovakvog načina Vašeg "ratovanja" verovatno usaditi bukvalnu odbojnost istih prema samoj deci.

Pitam se , na kojoj strani se petarjjj nalazi kad ovako nešto može da napiše. Šta su tu deca kriva? Da li je to direktno upućeno Nataši, odnosno njenom Aleksi?!

P.S. Ja sam ispravio dve štamparske greške u citiranom.

Milorade, Natasa je, stvarno, u silnoj guzvi zbog pocetka skole. Ali, ako iko ima potrebu da nastavi o tome ovde, kod mene, samo napred.

Usput, jesam li ja jedina koja je primetila saopstenje ministarstva prosvete povodom one nesrecne konferencije o kojoj je natasa pisala?
maca22 maca22 12:42 02.09.2010

Re: Od noćas

mlekac

Usput, jesam li ja jedina koja je primetila saopstenje ministarstva prosvete povodom one nesrecne konferencije o kojoj je natasa pisala?

Kako da ga shvatim? Samo su ponovili sta su sve uradili u podrsci tome.
Jukie Jukie 18:25 02.09.2010

Re: Od noćas

bocvena
Milorade, nije ništa tako dramatično:) Nataša ima gimnazijalku prvaka (već prvi dan su imali neki test!) i Aleksu kome treba pomoć na početku svake školske godine. Pretpostavljam da je tu trenutno potrebnija nego u jalovim raspravama sa Petromjjj.

Pa da, ja sam tako i pretpostavio čim sam video njenu poruku. A poruku od petarjjj nisam ni primetio (iako ovo citirano i nije ništa strašno; ne znam šta piše u ostatku teksta, ali ovo je sasvim normalna rečenica koju će ljudi neupućeni u celu priču dobronamerno da kažu <_< ).
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 11:06 03.09.2010

Re: Od noćas

miloradkakmar
razmišljam o Natašinom zatvorenom blogu.

Pitam se , na kojoj strani se petarjjj nalazi

Koliko znam, nije Nataša zaključala blog zbog njega, ali se i ja pitam ovo isto. Čini mi se, na osnovu njegovih komentara i na Natašinom, a i na drugim blogovima o inkluziji da je on jako ljut na nekoga (Ministarstvo? na decu? roditelje?), a ne razumem razlog.
ana_radmilovic ana_radmilovic 10:29 02.09.2010

čitam

i jedva verujem da neko sme da kaže
"Neće to moći. Najbolje vi njega prebacite negde drugde!"

a tek ovo...
Još mi je i dete reklo da je i njemu "dobronamerno" saopštila kako je pogrešio što je došao u tako tešku školu i da njegova majka očigledno to ne shvata i kako bi trebalo da porazmisli o prelasku u neku drugu

i to s obzirom na ovo:
ponosno se kočoperi pozamašna tabla na kojoj piše kako je škola uključena u projekat reforme obrazovanja koji sprovodi ministarstvo prosvete u saradnji sa EU


mislim, trebalo bi da ostane bez posla. bar.
mlekac mlekac 12:26 02.09.2010

Re: čitam

ana_radmilovic
i jedva verujem da neko sme da kaže
"Neće to moći. Najbolje vi njega prebacite negde drugde!"

a tek ovo...
Još mi je i dete reklo da je i njemu "dobronamerno" saopštila kako je pogrešio što je došao u tako tešku školu i da njegova majka očigledno to ne shvata i kako bi trebalo da porazmisli o prelasku u neku drugu

i to s obzirom na ovo:
ponosno se kočoperi pozamašna tabla na kojoj piše kako je škola uključena u projekat reforme obrazovanja koji sprovodi ministarstvo prosvete u saradnji sa EU


mislim, trebalo bi da ostane bez posla. bar.


Idem popodne do pepsi sluzbe, Ana, pa cu da izvestim sta su mi kazli...
ana_radmilovic ana_radmilovic 14:09 02.09.2010

Re: čitam

mlekac


Idem popodne do pepsi sluzbe, Ana, pa cu da izvestim sta su mi kazli...


izvesti šta su kaz'li!
mlekac mlekac 16:55 02.09.2010

Re: čitam

ana_radmilovic
mlekac


Idem popodne do pepsi sluzbe, Ana, pa cu da izvestim sta su mi kazli...


izvesti šta su kaz'li!


Kaz'li t.j. poslali mi mail da se vidimo sutra. Ajde de, prezivecu jos jedan dan!
Jukie Jukie 18:20 02.09.2010

Re: čitam

ana_radmilovic

mislim, trebalo bi da ostane bez posla. bar.


A koji predmet predaje?
mlekac mlekac 19:08 02.09.2010

Re: čitam

Jukie
ana_radmilovic

mislim, trebalo bi da ostane bez posla. bar.


A koji predmet predaje?

Dzaba nadanje, jukie, ni tvoj ni od taube. Predaje nacrtnu i/ili matematiku (Jos nisam ukapirala da li oba ili samo jedan, nacrtna je u utorak)
antioksidant antioksidant 19:45 02.09.2010

Re: čitam

Predaje nacrtnu i/ili matematiku (Jos nisam ukapirala da li oba ili samo jedan, nacrtna je u utorak)


re je doneo slike sa roditeljskog
kakapo kakapo 15:08 02.09.2010

Naknadna pamet

Evo malo naknadne pameti, ali nekom može valjati. Posle 12 godina mukotrpnog osnovnog i gimnazijskog školovanja (sopstvenog) i isto toliko godina sedenja na roditeljskim sastancima (ne znam šta mi je teže palo) zaključio sam da je u borbi sa užasnim srpskim školstvom najefikasnije biti „roditelj ludak“. Umereno agresivnog pravca. Koliko umerenog? Pa toliko da ne zovu policiju. Gledao sam često efikasnost tog pristupa. Moji roditelji tu strategiju, naravno, nisu primenjivali (već, naprotiv, pogubnu i naivnu priču „pritegnite vi njega, on je lenčuga“) , a nisam nažalost ni ja, iako sam barem pokušavao da odbranim svoje dete. Dakle: treba biti veoma, veoma, dosadan i agresivan, sve sa ludačkim sjajem u očima, a uz to sve pritužbe slati i pismeno na sve moguće adrese. I biće rezultata. Biće naravno i: „evo opet onog ludaka/luđakinje, ali biće i: „ daj joj to šta traži, samo da je više ne gledamo“. Dete će se, verovatno, stideti (takva su deca) ali to je mala cena.
"Ovo je, znate teška škola, mi nikome ne poklanjamo ocene!". Sram je bilo! Evo, ja ću da idem na roditeljski ako treba, kao ludi teča, ili već nešto slično.
zilikaka zilikaka 16:51 02.09.2010

Re: Naknadna pamet

Evo, ja ću da idem na roditeljski ako treba, kao ludi teča, ili već nešto slično.

Ma mislim se ja već dugo da predložim domaćici da skupi "familiju" za sledeći roditeljski.
Ja ću budem strina, po ženskoj liniji.
Samo da mi javite koji dan ranije, da stignem da stavim i frizuru!
mlekac mlekac 16:54 02.09.2010

Re: Naknadna pamet

zilikaka
Evo, ja ću da idem na roditeljski ako treba, kao ludi teča, ili već nešto slično.

Ma mislim se ja već dugo da predložim domaćici da skupi "familiju" za sledeći roditeljski.
Ja ću budem strina, po ženskoj liniji.
Samo da mi javite koji dan ranije, da stignem da stavim i frizuru!


Vazi, cim me obaveste kad je sledeci roditeljski - javicu 'familiji'. A Re posebno da se spremi da igra ujku!
Jukie Jukie 18:32 02.09.2010

Re: Naknadna pamet

kakapo
Evo malo naknadne pameti, ali nekom može valjati. Posle 12 godina mukotrpnog osnovnog i gimnazijskog školovanja (sopstvenog) i isto toliko godina sedenja na roditeljskim sastancima (ne znam šta mi je teže palo) zaključio sam da je u borbi sa užasnim srpskim školstvom najefikasnije biti „roditelj ludak“. Umereno agresivnog pravca. Koliko umerenog? Pa toliko da ne zovu policiju. Gledao sam često efikasnost tog pristupa.

Jeste, kada god bi moja mama otišla do škole i počela da se ubeđuje sa njima, osetio sam NEKI pomak unapred, npr. da mi DOZVOLE da odgovaram da popravim ocenu. Ja je i dan-danas ponekad šaljem na zadatak kada je potrebno nekoga nabediti na mišiće.
mikele9 mikele9 14:00 03.09.2010

Re: Naknadna pamet

Evo, ja ću da idem na roditeljski ako treba, kao ludi teča, ili već nešto slično.



Ma mislim se ja već dugo da predložim domaćici da skupi "familiju" za sledeći roditeljski.
Ja ću budem strina, po ženskoj liniji.

Ideja je kul, ajde da ja budem ujka, pa čoporativno na roditeljski a i maher sam za nacrtnu
Mlekac samo đonom ali delikatno i nežno, da ne završi na traumatologiji
Nema odustajanja!!!!!!!!!!!!
mlekac mlekac 16:52 02.09.2010

Ako vam nije dosta price ovde

Evo i ovi iz Radija 3 postavili pitanje (malo neprimereno posto zakon vec postoji, al' ajde da ne cepidlacim) u svom programu i na FB


Radio TRI: Da li deca sa posebnim potrebama treba da idu u redovne osnovne škole ili
bi im trebalo posvetiti više pažnje u specijalnim školama?
zilikaka zilikaka 17:03 02.09.2010

Re: Ako vam nije dosta price ovde

Nemam ni živaca da ih čitam, nego blago meni, presavij ti tabak i napiši zahteve Direktoru škole, sve pozivajući se na članove zakona i pravilnika koji su ti dostupni.
Nema veze ako koji i promašiš, ili vrlo široko tumačiš .
Tek tad će se (kao i svi u ovoj državi) uozbiljiti.
Nema tu na žalost igranja u rukavicama. Znaš i sama da je rezredna jako bitna. Ako kod nje nisi naišla na rezumevanje, gotovo sa daljom pričom. Nema dobre volje, i neće se ništa uraditi dok ih konkretno ne poteraš.
mlekac mlekac 17:05 02.09.2010

Re: Ako vam nije dosta price ovde

zilikaka
Nemam ni živaca da ih čitam, nego blago meni, presavij ti tabak i napiši zahteve Direktoru škole, sve pozivajući se na članove zakona i pravilnika koji su ti dostupni.
Nema veze ako koji i promašiš, ili vrlo široko tumačiš .
Tek tad će se (kao i svi u ovoj državi) uozbiljiti.
Nema tu na žalost igranja u rukavicama. Znaš i sama da je rezredna jako bitna. Ako kod nje nisi naišla na rezumevanje, gotovo sa daljom pričom. Nema dobre volje, i neće se ništa uraditi dok ih konkretno ne poteraš.

Pisamce pisem u ponedeljak, uz pomoc Snezine pravnice. Cisto da bude po PS-u. Naravno da ne nameravam da budem nezna. Jos nisu ukapirali na koga su se namerili!
maca22 maca22 23:24 02.09.2010

Re: Ako vam nije dosta price ovde

zilikaka
Nemam ni živaca da ih čitam, nego blago meni, presavij ti tabak i napiši zahteve Direktoru škole, sve pozivajući se na članove zakona i pravilnika koji su ti dostupni.
Nema veze ako koji i promašiš, ili vrlo široko tumačiš .
Tek tad će se (kao i svi u ovoj državi) uozbiljiti.
Nema tu na žalost igranja u rukavicama. Znaš i sama da je rezredna jako bitna. Ako kod nje nisi naišla na rezumevanje, gotovo sa daljom pričom. Nema dobre volje, i neće se ništa uraditi dok ih konkretno ne poteraš.

Govori tiho i nosi zilikaku sa sobom.
taube taube 17:28 02.09.2010

---

не знам колико ћете ми веровати али ја бих вашем детету посветила исто онолико пажње као и осталој деци, ја знам да је професорима тешко да се '' бакћу '' са децом са посебним потребама, мени није тешко, можда зато и немам сталан посао, не уклапам се у мрзовољну средину која унапред зна да нешто НЕ МОЖЕ.

желим Вам среће, најискреније јер ЗНАМ каквих све професора има у школама, има лоших људи међу њима, јако много, нажалост.,
mlekac mlekac 17:45 02.09.2010

Re: ---

Dobrodosla, Taube, i hvala na podrsci.

Znam da ima i dobrih i losih profesora, isto kao sto ima dobrih i losih ljudi. U stvari, meni je u ovoj prici sporno to sto se radi o RAZREDNOM STARESINI. Znaci, po nekom PS-u, to je osoba koja bi prva treblo da zastupa interese svoga odeljenja i njegovih djaka.

Mene njen licni stav o inkluziji ne zanima. Zakon je jasan, a ona je kao razredni staresina duzna da ga sprovodi i da pomogne mom detetu. Nista vise.
taube taube 18:33 02.09.2010

Re: ---

NADAM SE NAJBOLJEM, IAKO ZNAM KAKVI SVE LJUDI RADE U SRPSKIM ŠKOLAMA,

TEŠKO ĆE IĆI INKLUZIJA ALI BORITE SE
taube taube 18:37 02.09.2010

Re: ---

eto i ja vidim nešto loše u Srbiji a to je odnos profesor - učenik. Profesor zahteva da ga učenik poštuje a pritom on ne poštuje učenika!?!? meni se to ne sviđa
Jukie Jukie 18:39 02.09.2010

Re: ---

mlekac
U stvari, meni je u ovoj prici sporno to sto se radi o RAZREDNOM STARESINI. Znaci, po nekom PS-u, to je osoba koja bi prva treblo da zastupa interese svoga odeljenja i njegovih djaka.Mene njen licni stav o inkluziji ne zanima. Zakon je jasan, a ona je kao razredni staresina duzna da ga sprovodi i da pomogne mom detetu. Nista vise.

Uf, pa meni je svojevremeno ('99) jedna razredna šestog razreda u kome je bilo dosta Roma rekla "mnogo mi je crno odeljenje. moraću to da liferujem". Njoj je bio cilj da preostalo odeljenje bude po nekom njenom jusu.
(ta škola je posle zatvorena a i ona je valjda do sada otišla u penziju, a i ne znam kako se zvala ni kako je izgledala, tako da ne možemo da je jurimo.)
mlekac mlekac 19:12 02.09.2010

Re: ---

Jukie
mlekac
U stvari, meni je u ovoj prici sporno to sto se radi o RAZREDNOM STARESINI. Znaci, po nekom PS-u, to je osoba koja bi prva treblo da zastupa interese svoga odeljenja i njegovih djaka.Mene njen licni stav o inkluziji ne zanima. Zakon je jasan, a ona je kao razredni staresina duzna da ga sprovodi i da pomogne mom detetu. Nista vise.

Uf, pa meni je svojevremeno ('99) jedna razredna šestog razreda u kome je bilo dosta Roma rekla "mnogo mi je crno odeljenje. moraću to da liferujem". Njoj je bio cilj da preostalo odeljenje bude po nekom njenom jusu.
(ta škola je posle zatvorena a i ona je valjda do sada otišla u penziju, a i ne znam kako se zvala ni kako je izgledala, tako da ne možemo da je jurimo.)

Kad cujem ovako nesto pocinjem da se pitam iz kog li je filma moj deda bio ispao? On je u penziju otisao 70 i neke, i to na silu, posle vise od 40 godina uciteljevanja i direktovanja skolom u jednom stiskom selu. Ono cime se najvise ponosio bilo je sto NI JEDNO dete iz Gornje male (pretezno naseljene Romima) nije preskocilo osnovno obrazovanje, a vecina je pozavrsavala i srednje skole. A kad je bio dosao u to selo, morao je silom da ih tera u skolu. I Gornju i Donju malu!
zilikaka zilikaka 19:14 02.09.2010

Re: ---

U stvari, meni je u ovoj prici sporno to sto se radi o RAZREDNOM STARESINI.

Imam svega nekoliko godina prosvetarskog staža, (i to već bajatog), pa se ne smatram merodavnom da pljujem školstvo. Ipak, sećam se da mi je jedno od prvih razočarenja bio odnos prema razrednom starešinstvu. Plaćalo se simbolično, i svi su se trudili da ga izbegnu.
Ja sam došla u situaciju, da nakon nepunih mesec dana od dolaska na zamenu, "dobijem" starešinstvo. Nikog nije zanimalo što je njima kraj trećeg razreda, što se međusobno ne poznajemo, i što je pitanje da li ću ja potrajati do kraja njihovog školovanja. Bitno je bilo rešiti se vrućeg krompira.
..uzgred, tako ostavljeni, zanemareni i prepušteni jedni drugima smo se približili i zavoleli. Najlepše priznanje za svoj odnos prema njima sam dobila, kada su me nakon deset godina pronašli u drugom gradu, i odveli na svoju maturu.
yugaya yugaya 11:53 03.09.2010

re

....evo tumbam po glavi onaj blog od pre neki dan i ne mogu a da ne pokusam da razumem i one koji se protive - mislim na pitanja koja je postavio Hazar, verujem da ima veliki broj roditelja kojima ne ide da jednostavno nalepimo etiketu diskriminatora jer svi smo sebicni kada su u pitanju nasa sopstvena deca. Neophodno je da komunikacija sa takvim roditeljima ostane dobronamerna i otvorena, oni su ti koje inkluzija ima sansu da preokrene i promeni im misljenje.

Razumem strah koji se najlakse formulise u 'sve je to lepo i slazem se, ali ja se bojim da ce konkretno moje dete u ovom nasem obrazovnom sistemu biti akademski zakinuto zato sto nastavnici nece imati dovoljnu podrsku /vremena / obuke'.

Najstarija mi je sada krenula u peti razred, u odeljenju ih je bilo osam-devet, jedan decak sa poteskocama u ucenju koji je pohadjao pored redovne i nekoliko puta nedeljno specijalnu skolu, i devojcica sa problemima u ponasanju (u nekim periodima izuzetno agresivno). Nije doslo skoro do nikakvog napretka - decak je posle cetiri razreda ostao funkcionalno nepismen, a devojcica i dalje lomi ruke na igralistu.

U razredu je pored njih bilo i troje izuzetno talentovane dece koja su bila prepustena roditeljima da se brinu cak i o osnovnim stvarima tipa motivacija da se uci i ide u skolu. I to nije zbog inkluzije kako tvrdi uciteljica -citiram: 'ja zbog njih dvoje nisam mogla da radim svoj posao sa ostalom decom" - nego zato sto od prvog dana nije napravljen kolektiv, zajednica, i sa decom se komuniciralo pogresno, bas kao ova razredna kod mlekca.

Ja nisam prosvetni radnik i izabrala sam da se bavim odraslima a ne decom zato sto smatram da za rad sa decom nisam sposobna, a neko ko jeste ne bi smeo sebi da dozvoli da dete prve nedelje skole dodje kuci sa dve recenice koje su podjednako strasne: "znas mama rekla mi je uciteljica da sam najpametnija u razredu" i "uciteljica je rekla da je on najgluplji u celoj skoli".

Ni jednom za cetiri godine nije sa decom vodjen razgovor o tome zasto 'on' ne mora da uradi ceo kontrolni' ili zasto 'ona' mozda kada bije u stvari ne ume da kaze da joj fali ljubav...moje dete je cesto puta kuci donelo frustracije koje smo morali da saniramo kako znamo i umemo, dosta je tesko detetu sa sedam godina objasniti recimo zasto su one dve recenice obe pogresne, zasto je fer da on radi manje zadataka i da njoj mora da se popusti vise nego drugima.

Podvukla bih jos jednom ono sto je najvaznije meni kao roditelju - moje dete je raslo u okruzenju koje ju je naviklo na to da su ljudi razliciti prema sposobnostima, da je obaveza nas koji imamo svasta sto neko nema ili mozemo svasta sto neko drugi ne moze da vodimo racuna o njihovim osecanjima i potrebama, da funkcionisemo u zajednicama i da oni koji umeju treba da se trude da razumeju cak i one koji mozda nikada nece pokusati da shvate. Naucila je (na zalost) i to da odrasli cesto govore stvari koje ne bi smeli pred decom, da postoji razlika izmedju onoga kako treba i kako se stvarno dogadja, da skola ako ti ne prija ipak mora da se otrpi zarad dostizanja onog nekog velikog cilja zbog kojeg se rade i cetiri strane dosadnog domaceg zadataka, a ne samo zbog ocena...

Sto se akademskog uspeha tice - ne smatram da je moje dete trpelo zbog inkluzije, trpelo je zbog loseg ucitelja, i to je nesto sto se da resiti - uz podrsku malo bolje i otvorenije profesorice koja ju je primila na sekciju za vise razrede (iako je uciteljica rekla da ne moze i odbila cak i samo da zadaje dodatne domace zadatke, nista vise od toga ), skoli je prosle godine donela najbolji plasman osnovaca ikad sa takmicenja na koje smo dete (o sramote) umesto uciteljice, prijavljivali ta profesorica, kojoj ne smeta da radi vise cak iako ne mora, i ja.

Bottom line - kao roditelj smatram da je inkluzija dobra jer moje dete ima priliku da nauci da bude bolja osoba.

Skola je ionako prolazna stvar - covek ostajes za ceo zivot.

(izvinjenje za tepih-uradak, beba se bas uspavala pa mi se moglo)

sneza.lazarevic sneza.lazarevic 13:42 03.09.2010

Re: re

Divan si komentar napisala yugaya.
Ja verujem da inkluzija i pristup koji ona zahteva donose da dobri nastavnici postanu još bolji. Nekako ih uči da moraju da se prilagođavaju svakom detetu, da misle o njima, da traže šta znaju i šta mogu, a ne obrnuto.
Ima i onih nastavnika koji su dobri kao ljudi, ali po ovom pitanju nesigurni i uplašeni jer ih čeka nešto novo na šta nisu navikli. Mislim da je to grupa na koju se može i treba uticati.
Šta ćemo sa onom trećom grupom - nastavnici koji ne vole svoj posao, koji ne umeju da izgrade odnos sa decom pa se zarad svog autoriteta koriste zastrašivanjem, ili suprotno tome, toliko su "blagi" da im skaču po glavi, nisam pametna. To su ljudi koji uopšte nemaju kompetencije ni znanja za nastavnički poziv, ali neće ni da ga napuste.

P.S. 01. septembra dolazi moja ćerka iz škole i kaže - dobili smo jednog ponavljača. Dva puta je išao u peti razred, i sada ponovo ide u šesti. Rekla nam je razredna kako je on jako problematično dete. Svi se nastavnici boje da će skroz da nam "razbije" razred. Sva mi se kosa na glavi podigla: kakav lep doček su mu spremili. Verujem ja da on zaista pravi velike probleme, ali se pitam da li je moguće da niko nije u stanju da pokuša nešto sa tim detetom, nego ga samo prebacuju jedan drugome, iz razreda u razred. "Roditelji neće da sarađuju", kažu. U redu, hajde da vidimo šta ćemo sa tim roditeljima, da ih pozovemo na odgovornost. A ne da se svi pravimo ludi sve dok od nasilnika ne postane kriminalac
Jukie Jukie 19:59 03.09.2010

Re: re

sneza.lazarevic
.P.S. 01. septembra dolazi moja ćerka iz škole i kaže - dobili smo jednog ponavljača. Dva puta je išao u peti razred, i sada ponovo ide u šesti. Rekla nam je razredna kako je on jako problematično dete. Svi se nastavnici boje da će skroz da nam "razbije" razred. Sva mi se kosa na glavi podigla: kakav lep doček su mu spremili. Verujem ja da on zaista pravi velike probleme, ali se pitam da li je moguće da niko nije u stanju da pokuša nešto sa tim detetom, nego ga samo prebacuju jedan drugome, iz razreda u razred. "Roditelji neće da sarađuju", kažu. U redu, hajde da vidimo šta ćemo sa tim roditeljima, da ih pozovemo na odgovornost. A ne da se svi pravimo ludi sve dok od nasilnika ne postane kriminalac

Uf.
...
dobro, a sada malo proaktivnog razmišljanja. Snežo, roditeljima ostalih đaka u odeljenju će trebati velika podrška pri ovom obliku inkluzije i tu te vidim kao neku vrstu mirotvorca na relaciji oni-on. Nadam se da imaš dovoljno energije.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 21:10 03.09.2010

Re: re

Jukie

Uf.
...
dobro, a sada malo proaktivnog razmišljanja. Snežo, roditeljima ostalih đaka u odeljenju će trebati velika podrška pri ovom obliku inkluzije i tu te vidim kao neku vrstu mirotvorca na relaciji oni-on. Nadam se da imaš dovoljno energije.

Hvala Jukie što veruješ u mene. Ne znam koliko ću energije imati, dečaka ne poznajem, samo mi je ovo što sam ispričala jako zasmetalo. I imaš pravo, i ovo je oblik inkluzije iako je ovaj momak upisan redovnim putem, jer zvanično nema nikakvu smetnju.
Ipak, sve do sada on se još nije ni pojavio u školi...
Jukie Jukie 22:40 03.09.2010

Re: re

sneza.lazarevic

Hvala Jukie što veruješ u mene. Ne znam koliko ću energije imati, dečaka ne poznajem, samo mi je ovo što sam ispričala jako zasmetalo. I imaš pravo, i ovo je oblik inkluzije iako je ovaj momak upisan redovnim putem, jer zvanično nema nikakvu smetnju.

Među onim azbučnim supama (ADHD, ADD, OCD itd.) postoji i valjda BD? (nekako mi tu fali jedno slovo?) što se odnosi na probleme sa ponašanjem u školi, ali mislim da postoji i ODD, samo nisam siguran koje je koje, mislim da ovo prvo uključuje svako "bezvezno" ponašanje a ovo drugo baš probleme sa autoritetima i sociopatiju.

sneza.lazarevic
Ipak, sve do sada on se još nije ni pojavio u školi...
Moguće je da će ga prebaciti u školu za obrazovanje odraslih (ako je prešao magičnu starost od valjda 15? godina). Znam da sam neke svoje bivše đake koji su bili "jako problematična deca" našao na njihovom spisku maturanata.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 10:06 04.09.2010

Re: re

Jukie

Među onim azbučnim supama (ADHD, ADD, OCD itd.) postoji i valjda BD? (nekako mi tu fali jedno slovo?) što se odnosi na probleme sa ponašanjem u školi, ali mislim da postoji i ODD, samo nisam siguran koje je koje, mislim da ovo prvo uključuje svako "bezvezno" ponašanje a ovo drugo baš probleme sa autoritetima i sociopatiju.

I meni su pale na pamet te "aubučne (ili abecedne) supe". Samo, naravno, kod nas se time niko ne bavi i on pretpostavljam, nema takav papir. A onda sam i pomislila kako nije neobično što se nastavnici tako plaše - verovatno misle - pa ni sa ovima koji nisu "inkluzivni" ne znamo šta ćemo, kako ćemo se tek snaći sa onima koji imaju "dijagnozu"
ivone7 ivone7 14:37 03.09.2010

Kad je vuk sit, ovce nisu na broju....

Problem je u tome sto nastavni kadar, po prirodi stvari, nije strucan da radi sa decom sa posebnim potrebama..Barem ne onaj koji nije zavrsio Defektoloski fakultet. Mozda ministarstvo u perspektivi planira da, pri Defektoloskom fakultetu, otvori odseke za buduci kadar tipa - defektolog-diplomirani matematicar, oligofrenopedagog- astrofizicar, specijalni pedagog/reedukator-diplomirani inzenjer informacionih tehnologija, nikad se ne zna....Do tada - vuk ce biti sit, diplomirani defektolozi na birou, deca sa posebnim potreba uskracena za strucni tretman i adekvatno obrazovanje, nastavni kadar na rubu nervnog sloma.... I da se razumemo - smatram da za decu sa posebnim potrebama, drzava mora da ucini SVE da im obezbedi adekvatnu strucnu pomoc, maksimum obrazovanja, i punu integraciju u drustveno-socijalne tokove. Ali gurati ih u obrazovni sistem bez defektologa koji se 5 godina (toliko osnovne studije traju)strucno osposobljavaju za rad sa decom i odraslima sa tom problematikom, ravno je najtezem zlocinu protiv covecnosti, i uopste nije u interesu te dece. Kada idemo kod lekara, ne ocekujemo da nam popravi krov kuce, ili dozida sprat, zar ne? I, ako to ne ume, tesko ga mozemo kriviti...U svakoj profesiji ima svega i svacega, u prosveti nista vise (a ni manje) nego u drugim profesijama, ali ovde je problem druge prirode - niko u nasem obrazovnom sistemu osnovnog i srednjeg obrazovanja redovnih skola nije SKOLOVAN za takvu vrstu pedagogije, za to postoji STRUCAN kadar kod nas. I poseban fakultet, po cemu smo medju retkim drzavama u svetu, koji taj nas kadar smatra neprocenljivim, i uvozi ga decenijama unazad.
P.S. Ovaj komentar je proizvod licno velike upucenosti u problematiku, iako mi,kao diplomiranom flautisti, to zaista nije struka.
vishnja92 vishnja92 17:12 03.09.2010

Re: Kad je vuk sit, ovce nisu na broju....

konacno.
maca22 maca22 18:11 03.09.2010

Re: Kad je vuk sit, ovce nisu na broju....

ivone7
Problem je u tome sto nastavni kadar, po prirodi stvari, nije strucan da radi sa decom sa posebnim potrebama..Barem ne onaj koji nije zavrsio Defektoloski fakultet. Mozda ministarstvo u perspektivi planira da, pri Defektoloskom fakultetu, otvori odseke za buduci kadar tipa - defektolog-diplomirani matematicar, oligofrenopedagog- astrofizicar, specijalni pedagog/reedukator-diplomirani inzenjer informacionih tehnologija, nikad se ne zna....Do tada - vuk ce biti sit, diplomirani defektolozi na birou, deca sa posebnim potreba uskracena za strucni tretman i adekvatno obrazovanje, nastavni kadar na rubu nervnog sloma.... I da se razumemo - smatram da za decu sa posebnim potrebama, drzava mora da ucini SVE da im obezbedi adekvatnu strucnu pomoc, maksimum obrazovanja, i punu integraciju u drustveno-socijalne tokove. Ali gurati ih u obrazovni sistem bez defektologa koji se 5 godina (toliko osnovne studije traju)strucno osposobljavaju za rad sa decom i odraslima sa tom problematikom, ravno je najtezem zlocinu protiv covecnosti, i uopste nije u interesu te dece. Kada idemo kod lekara, ne ocekujemo da nam popravi krov kuce, ili dozida sprat, zar ne? I, ako to ne ume, tesko ga mozemo kriviti...U svakoj profesiji ima svega i svacega, u prosveti nista vise (a ni manje) nego u drugim profesijama, ali ovde je problem druge prirode - niko u nasem obrazovnom sistemu osnovnog i srednjeg obrazovanja redovnih skola nije SKOLOVAN za takvu vrstu pedagogije, za to postoji STRUCAN kadar kod nas. I poseban fakultet, po cemu smo medju retkim drzavama u svetu, koji taj nas kadar smatra neprocenljivim, i uvozi ga decenijama unazad.
P.S. Ovaj komentar je proizvod licno velike upucenosti u problematiku, iako mi,kao diplomiranom flautisti, to zaista nije struka.

A ko su asistentni koji po zakonu treba da ucestvuju u nastavi sa tom decom? Sta su oni zavrsili?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana