Ne znači da ste slepi, ukoliko ne vidite banere

Marek Vidovič RSS / 06.12.2007. u 21:34

Ljudi skoro uopšte ne prate grafičku reklamu na web sajtovima. Ovako bi se stručno mogla vrednovati studija, koju je u augustu napravio expert za usability Jakob Nielsen.

Kao što vidite sa heatmap studije, korisnici interneta fiksiraju pogled na sadržaj web sajta a grafičkih reklama (zeleni okvir) se uspešno klone. Ljudi čak preskaču očima delove web sajta, koje izgledaju kao reklame, iako one to nisu.

Radi bolje ilustracije preporučujem pogledati video korisnika, koji je tražio na sajtu CNNMoney.com, kako da poveća penziju. Plava tačka pokazuje, kuda je korisnik gledao.

Kao što se moglo videti, korisnik je samo mali tren pogledao na deo banera, koji je pokrio rotirajući meni.

Pošto slepilo banera nije nikakva novost, reklamne agencije se sa njim trude voditi bitku formom opipljivih interaktivnih formata. Što bizarniji i negledljiviji format, to bolje. Da bi postigli jednake rezultate, kao što su imali u ne tako davnoj prošlosti moraju sa kreativnošću da prodju kilometar dalje, nego ranije. Vlasnici web sajtova i oni koji postavljaju reklame ne smeju da zaboravljaju na ono najosnovnije a to je korisnik interneta.

Atačmenti



Komentari (6)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

andjelija andjelija 22:14 06.12.2007

predlazem ti

da nam uvedes ovde kakav striptiz ili nesto zanimljivo jer sumnjam da ces ovim tempom/nacinom da nam privuces paznju. nit si drzak, niti si super pametan, niti si misicav...

nama treba zabava ako hoces da se obrazujemo :)
Strongman Strongman 02:54 07.12.2007

Re: predlazem ti

andjelija
da nam uvedes ovde kakav striptiz ili nesto zanimljivo jer sumnjam da ces ovim tempom/nacinom da nam privuces paznju. nit si drzak, niti si super pametan, niti si misicav...

nama treba zabava ako hoces da se obrazujemo :)



Nemoj da si takva. Ja barem vrlo cesto komentarisem Marekove postove.
andjelija andjelija 22:45 07.12.2007

Re: predlazem ti

Strongman



Nemoj da si takva. Ja barem vrlo cesto komentarisem Marekove postove.


kako si ti uvidjajan decko :)

[nesto gledam nokte vreme je da idu kod manikira

hocu ovaj rad:


dracena dracena 22:25 06.12.2007

Interesovanje za banere se smanjuje

Posetioci su prilično izgubili interesovanje za banere. Čak i kad ih neko okrzne pogledom, nema strpljenja da sačeka da se izvrti čitav reklamni sadržaj. Zato bi, čini mi se, trebalo malo prilagodjavati koncepciju banera, ubrzati ih, smanjiti količinu sadržaja i istovremeno povećati njihvu površinu, kako bi se čitav sadržaj što pre izvrteo pred očima posetioca. Neobičnim formatom i promenom mesta banera se, bojim se, ne postiže mnogo, naročito na duži rok.

Po mom mišljenju, još uvek neprevazidjen, a najjevtiniji vid reklame je dobar sajt i njegovo dobro indeksiranje. Ako ukucamo neki od naših proizvoda/uslugu kao ključnu reč u pretraživač i naša se firma ne pojavi bar u prvih 10 stavki rezultata pretrage, znači da verovatno indeksiranje nije dobro. Amazon je uvek na samom vrhu prve strane rezultata pretrage. Ako je korisno za Amazon, moglo bi biti korisno i za naše firme. :)
Strongman Strongman 02:56 07.12.2007

Selektivno slepilo

je dobro jer nam ne trosi energiju na citanje nezeljenih informacija. To je kao sto email ima spam filter. ATko se i nas oazajni sistem naucio da vidi samo sta mu treba.

Imas li neki link na neku studiju ili neki drugi clanak na ovu temu?




ALZHEIMEROV OČNI TEST

Izbrojte sva slova 'F' u slijedećem tekstu:

FINISHED FILES ARE THE RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC STUDY COMBINED WITH THE EXPERIENCE OF YEARS...

KOLIKO STE IZBROJILI?

vecina ljudi izbroji samo 3 - 4 jer ignorisu OF
Dax Dax 07:56 07.12.2007

Re: Selektivno slepilo

Bezim od banera cim mi se ucini da sledi neka poruka.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana