Moj grad| Putovanja

Stvari koje možete raditi u Mariboru ako niste Nikola Tesla

pape92 RSS / 03.08.2010. u 13:25

Nikola Tesla je u Mariboru izdržao oko 6 meseci pre nego što je doživeo nervni slom i zauvek ga napustio. Izgleda da ima nešto u gradićima austrougarske što može izazvati beznađe ukoliko ste genije (ili administrativni službenik, kao što je uočio Kafka).fao460.jpg

Koliko se za ovih 130 godina od kako se Tesli smučilo da večeri provodi u kafani „Srečni kmet" igrajući šah i karte Maribor promenio?

Koliko i čitav svet, možda malo manje. Bilo bi preterano reći da gradom (još uvek) vladaarrow-10x10.png učmala atmosfera, ako ni zbog čega a ono jer ovaj termin mora ostati rezervisan za banatske varošice. Ne bi se sa druge strane moglo reći ni da je u pitanju ljudski mravinjak, iako ljudi ovde rade vredno kao da jeste. Stoga je grad preko dana pust. Vikendom svi nekuda odlaze, još nisam saznao gde. Stoga je grad preko dana pust. Uveče se roletne spuštaju oko deset. Koliko sam se samo radovao da vidim barem jedno svetlo u zgradi prekoputa koje se retko gasilo, sve dok nisam saznao da je reč o psihotiku koji se plaši mraka. Jednom mesečno, studentski par sa drugog sprata priređuje žurke, kojima se radujem kao da sam pozvan, sve do pola dvanaest.

Maribor je taman toliko velik da se ne poznaju svi iz iste generacije, ali ipak premali ako hoćete da prošetate negde a da se ne sazna s kim ste šetali. Oduvek sam se, gledajući francuske filmove o ljubavnicima u provincijskom gradiću, pitao kako ih ne provale. Boravak u Mariboru mi nije u tom pogledu otvorio oči. To jedna od onih životnih misterija za čiji je odgovor potrebno da si pripadnik unutrašnjeg kruga. Osim ove, grad nema previše tajni. Ne računajući naravno glavnu: vreme je ovde stalo 1990. Uključite bilo koju lokalnu radio stanicu i moći ćete da poslušate Tanitu Tikaram. Ili Tears for Fears, Fleetwood Mac i Rick Astley-a . U vedrom popodnevu prosto možete da osetite onaj spokoj koji je donosila politika jedna marka jednako sedam dinara. Uključim Dnevnikarrow-10x10.png i gotovo da očekujem da vidim Antu Markovića. Koga drugog, kad sam kući stigao vozeći preko Titovog mosta, ulicom Proleterskih Brigada, pa levo u Kardeljevu, i slušajući „West End Girls" na radiju. (Ponekad me sa tamne strane devedesete zaista zaskoči Kučan).

Sliku upotpunjuje činjenica da kafića nema previše, mereno standardima srpske prestonice. U poslastičarnicama je uvek veća gužva. No ako i postoji određen deficit kafića, kafana ne manjka ni u ovom delu sveta. One su nostalgične poput filmova Akija Kaurismakija, sa furniranim enterijerom održavanim od poslednje adaptacije krajem sedamdesetih, i obaveznim stalnim gostima. Još pamtim članak pokojnog Bogdana Tirnanića koji sam pročitao u NIN-u kada sam bio klinac, početkom osamdesetih. Ustvari samo jednu rečenicu iz tog članka: Zagreb je rupa, a Ljubljanaarrow-10x10.png je još veća rupa. Tirke je to umeo lepo da kaže. Au, pomislio sam, dobro je: ja sam mislio da je samo Beograd rupa. Danas ćete teško da dobijete priznanje od nekog ljubljančanina da živi u rupi (mada bi za Tirketa dijagnoza i dalje bila jasna), ali će zato većina mladih mariborčana (i svako iz Ljubljane) spremno prihvatiti ovakvu ocenu kada je u pitanju Maribor. Sa svoje strane priznajem da bih na odlazak u Maribor u slučaju da imam dvadeset godina gledao kao na odsluženje vojnog roka. No sa četrdeset se vizura menja. Rečima agenta Kupera: ne podcenjujte privilegiju života u malom mestu.

Maribor nije najživahnije mesto na svetu, ali nije ni najdosadnije. Bejahu u pravu, nisam genije - daleko sam od toga da u njemu doživim nervni slom. Ne-genije može da radi mnogo toga ukoliko ga okolnosti dovedu u Maribor. Može da ostane na pivu posle fudbala, kuva ručak, da se skija kad ima snega, ode na koncert, igra se sa decom, šeta psa, izgubi partiju tenisa, ukratko radi ono što bi radio i u bilo kom drugom gradu. Pre svega, može konačno da posluša savet lekara i živi bez stresa. Naravno, šah i partija tablića su uvek pri ruci, pa makar „Srečni kmet" i nije što je nekad bio.

Još i ovo. U dve letnje nedelje svake godine ulica najzad otvara prozore - traje festival, i to je dobro dobaarrow-10x10.png godine za posetu Mariboru. Onaj ko je zamislio ovaj festival imao je ambiciju malog deteta, hteo je sve. Tako istovremeno možete gledati aero miting, koncert Mat Bjankija, koncert Ibrice Jusića, koncert Električnog Orgazma, monokomediju Zijaha Sokolovića i polufinale Svetskog prvenstva u fudbalu, i to bez vremeplova! Gde god se okreneš neko ti spiči bengalsku vatru u dupe u vidu preformansa. U koncertnoj dvorani se besomučno i precizno izvode dela Hajdna, Šumana i Musogorskog. O turnirima uličnog basketa i in-line hokeja i da ne govorim. Vatromet se podrazumeva. Onda, poput vašara u Topoli, sve to prođe, i Maribor utone u letargiju koju donosi sredina leta i u mnogo većim gradovima (meni najdraže doba godine), oličavajući ponašanje mnogih svojih stanovnika subotom uveče: da se izjurimo i naveselimo, bogami i napijemo, prebrinimo i to, pa da se vratimo onome šta nam više leži, mirnom, radnom, i pomalo dosadnom životu. A bogami i meni, ne računajući ovaj radni deo. Nisam Tesla.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Dodatak: istorija Maribora od kraja I Svetskog rata u veoma kratkim crtama

Umesto Austrijanaca, glavnu reč su počeli da vode Slovenci. Oni nisu, isključujući vikende, odustali od pedantosti i trezvenosti kojoj je put utabala Carevina. Jedna od najsrećnijih stvari koju su uradili bila je da promene ime gradu: Maribor se više nije zvao Marburg (Marka + burg), nego su pobednici izmenili burg u bor, da bi zvučalo slovenski. Priča o uspešnom prisjedinjavanju Maribora Sloveniji, koja je nakon Prvog svetskog rata činila zajedno sa Hrvatskom i Srbijom Kraljevinu SHS, potom Jugoslaviju, se često pominje kao primer solidarnosti slovenačkog i srpskog naroda.* Kad smo kod istorije, da skinem sa dnevnog reda i Hitlera. Pre završetka Prvog svetskog rata, u Mariboru su Nemci i Austrijanaci činili ubedljivu (80%) većinu. Posle Drugog svetskog rata ih više gotovo nije bilo, ali su između dva rata i dalje činili znatan procenat stanovništva. Na paradi je, kako bi drugačije, austrijsko stanovništvo Maribora dočekalo nemačke trupe kao oslobodioce, sve sa svojim sunarodnikom na čelu, a zahvaljujući filmu „Underground" u ovaj prizor je uvid imao i širi jugoslovenski auditorijum. Bez znanja o prethodno rečenom, stekao se utisak da su Slovenci dočekali Hitlera buketima cveća. Slovenci su se (pak) povukli u domove, strahujući sa pravom za svoju sudbinu: uskoro će Rajh početi da ih proteruje, što u radne logore po Nemačkoj, što u Srbiju (kad je već toliko vole, rečima samog Hitlera)**. Ovaj primer solidarnosti srpskog i slovenačkog naroda je mnogo poznatiji, slovenački prognanici su u Srbiji dočekani kao bratski narod - i to potomci prognanih ne zaboravljaju ni danas. U Mariboru živi jedan broj Srba koji su isterani iz Hrvatske devedesetih. Moj utisak stečen družeći se sa njima je da su prihvaćeni i sasvim integrisani u društvo.
Sedamdesetih godina prošlog veka grad je gotovo prestao da raste. Štaviše, po statističkim podacima, Maribor je jedini grad u EU koji se smanjuje. Kao da nema gde, uklješten primatom Ljubljane na jugu i Graca na severu. Šteta, jer Maribor je jedno od onih mesta koja su gradjena kao grad od svog nastanka. Uspon iz vremena kada je predstavljao važnu stanicu u drvnoj industriji se vidi na zgradama i građevinama iz tog vremena. Nakon ove ere, u Jugoslaviji, Maribor je postao ozbiljan industrijski centar. Istovremeno se, poput svih gradova koji nisu glavni grad, upinjao da postane nešto više od grada sa fabrikama. Od neželjene pomoći je u tom pogledu bila propast industrije motornih vozila (TAM)*** koja je prepolovila broj aktivnih fabričkih dimnjaka u gradu. Maribor je platio visoku cenu osamostaljivanju slovenačke države, ostavši bez tržišta za svoje proizvode i sa (što se nije promenilo do danas) najvećom stopom nezaposlenosti u Sloveniji. Ipak, iako će mnogi mariborčanin sa nostalgijom govoriti o „Jugi" (ovaj izraz za bivšu zemlju je neverovatno popularan svuda sem, boguhvala, u Beogradu), malo koji bi zaista želeo da se ona ponovo formira onakva kakva je bila. Sve je to lepo, al' džaba ga bilo, rekli bi Slovenci kada bi imali izraz „džaba" u svom rečniku.

maribor6.jpg
________________________________________________________________________________

*Na ovaj istorijski događaj pada senka kontroverze: slovenačka država teško dolazi do trenutka kad kao pozitivni deo svoje istorije prepoznaje stvaranje SHS, te je i presudna uloga generala Maistera u osvajanju Maribora za tu državu, a uz određenu pomoć srpskih vojnika, bila zaključavana u ostavu poput nepristojnog deteta (koje je naravno tu pa je tu). Samim tim, malo je u Sloveniji bilo reči (a kamoli spomen ploča) o ulozi Srba u ovom poduhvatu. Više o ovome možete pročitati na odličnom blogu Jelice Greganović „Vuk koji je voleo Srbe".

**Postoji zapisnik Hitlerovih uputstava o tome na koji način voditi okupacionu politiku u Jugoslaviji, izdiktiran neposredno pred 6. april 1941, u kome se Srbi i Slovenci apostrofiraju kao neprijatelji nemačkog naroda, a Hrvati i Muslimani kao prijateljski orijentisani.

***TAM je nastao kada je, u sklopu premeštanja dela jugoslovenske industrije iz Srbije u zapadne delove zemlje, fabrika kamiona iz Rakovice premeštena u Maribor (po jednima jer se Tito plašio okupacije SSSR-a i podele zemlje, po drugima jer je radio na devalvaciji ekonomske snage Srbije).



Komentari (194)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pape92 pape92 13:58 04.08.2010

Re: Pade mi na um u ovaj mahnit sat

Ovih dana je u Politici izlazio zanimljiv feljton o Andriću. U sjajno se vreme setio da ode na more u Split, gde ga je došekao početak (prvog svetskog) rata, a austrougarska obaveštajna služba je imala podatke o njegovim mladobosanskim (andidržavnim) aktivnostima. Tako je uhapšen, pa prebacivan po zatvorima (Rijeka, Zagreb, Budimpešta) da bi na kraju završio u zatvoru u Mariboru. Odakle je pušten marta 1915 usled nedostataka dokaza (što ti je pravna država). Priznajem da se nisam raspitivao da li postoji neko obeležje o ovome u Mariboru.
hannah.greener hannah.greener 05:35 05.08.2010

Re: Pade mi na um u ovaj mahnit sat

E, za Andrića nisam znao...

Nemaš pojma koliko si me obradovao ovim podatkom... Znam da užasno glupo zvuči, mislim, čovek robijao a ja se veselim jer smo, kao, "sugrađani", ali ja sam lagano opsednut da delim poglede sa dragim mi likovima, i da jurim duhove prošlosti, kad god se da...

Mislim, Crnjanskog sam lovio po Aalborgu (za koji je Maribor bright ligths, big city), pa ti vidi...

Znači, sad treba da me u'apse... S' obzirom da blogujem dok mi pacijenti spavaju na aperacionim stolovima, nije to ni tako neizvodljivo...
pape92 pape92 11:50 05.08.2010

Re: Pade mi na um u ovaj mahnit sat

Pre nego što učiniš nešto drastično , raspitaj se da li je ovaj sadašnji zatvor onaj isti iz 1915. (Tamo onaj kod suda).
paglliaruzzi paglliaruzzi 11:57 05.08.2010

Re: Pade mi na um u ovaj mahnit sat

hannah.greener
E, za Andrića nisam znao...

Nemaš pojma koliko si me obradovao ovim podatkom... Znam da užasno glupo zvuči, mislim, čovek robijao a ja se veselim jer smo, kao, "sugrađani", ali ja sam lagano opsednut da delim poglede sa dragim mi likovima, i da jurim duhove prošlosti, kad god se da...

Mislim, Crnjanskog sam lovio po Aalborgu (za koji je Maribor bright ligths, big city), pa ti vidi...

Znači, sad treba da me u'apse... S' obzirom da blogujem dok mi pacijenti spavaju na aperacionim stolovima, nije to ni tako neizvodljivo...




Pazi zidovi imaju oci pogotovo ako su pacijenti na OP stolovima.

hannah.greener hannah.greener 18:40 05.08.2010

Re: Pade mi na um u ovaj mahnit sat

Hm, znaš kako se kaže... mrtva usta ne govore!
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:27 05.08.2010

Re: Pade mi na um u ovaj mahnit sat

Hm, znaš kako se kaže... mrtva usta ne govore!

Iju! Pomeri se s mesta!
hannah.greener hannah.greener 21:48 05.08.2010

Re: Pade mi na um u ovaj mahnit sat

Pomeram se, pomeram...

Malo crnog humora, sorry ako je nekome bilo too much. Ponekad (3 ujutro, pošten svet spava, a ja na poslu, I DALJE...) je to jedino što spasava.
hannah.greener hannah.greener 22:01 05.08.2010

Re: Pade mi na um u ovaj mahnit sat

Jel'može trolče?

U vezi tog zatvora kod suda... Odmah nekako po mom dolasku u Mb, čitam ja novine, i tamo upravnik zatvora, sav ponosan, kaže kako su presekli mrežu rasturača droga unutar ustanove. Oni, naime, imaju veliki problem sa celom tom pričom, jer nemaju pravo da pretresaju posetioce do gole kože, body cavity i sve to, i strašno puno gudre im curi u tvorza. E sad, oni su uspeli da jedan lanac dobavljača prekinu i tip sad objašnjava... Naime, određena lica izvan zatvora su unutra ubacivala teniske loptice pune belog ili čega već, dok su se zatvorenici šetali po dvorištu, i onda, onako, da nitko ne vidi, iste (loptice, je li) kupili i to mu je to.

Dakle, neko je, od spolja, u po bela dana, prebacivao kilo i po kokaina u teniskim lopticama (flourescentno zelene, skroz nevidljive & zaguljene za provaliti) preko recimo 6m visokog zida, ograđenog bodljikavom žicom, a iste su, sve za vreme šetnje, zatvorenici kupili i rasparčavali po zatvoru... I vama je bila potrebna organizovana akcija da to provalite?!

Mene bi bilo sramota da tako nešto izjavim za novine...

Smejao sam se danima...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:11 05.08.2010

Re: Pade mi na um u ovaj mahnit sat

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:15 05.08.2010

Trolče

Kad smo već kod tvorza...a ovde u ljubljanskom zatvoru, pre 5-6 godina se popeo zatvorenik (naše gore i državljanstva list) na drvo u zatvorskom dvorištu i iz protesta nije hteo da siđe. Dovodili i konzula tadašnje SCG da pregovara sa njim. Ja bila ubeđene da se uzverao na neko ozbiljno drvo, kad posle vidim on sedi na nekom krivom jadu, ni dva metra nema, mogla sam ja sama da ga otresem odande čas posla. Dva dana su se mlatili s njim dok ga nisu nagovorili da siđe. Kako je sišao zatvorska uprava naredila da se iseče drvo.
hannah.greener hannah.greener 22:45 05.08.2010

Re: Trolče

Ahahahhahhahhaahha-ahaaaahhaaaaaaaa!

Svaka čast domaćinu, dva dana je dva dana... Umreh od smeha.

Ipak, stvar koja me DEFINITIVNO ubija od smeha u Slo su njihova prezimena, i konteksti u kojima su servirana.

Prvi put kad sam dolazio ovde, neku konferenciju o štetnosti droga i zaustavljanju uticaja istih na mladež (ovo sam izmislio) drže ministar policije, recimo i premijer. Baja iz policije se preziva KREK (prevod nepotreban) a ministar je ROP (na slo. pljačka). Mislio sam da su neki slovenački Nadrealisti na tv (Nermin Padež, Mile Podvožnjak i sl.)

Sad kad bio onaj medved iznad Tivolija, na TV opet nađu neku dvojicu nesretnika iz lovačkog društva da objasne raji stvar... Lovci se prezivaju TACA (šapa) i MEDVED...

Seminar o štetnom uticaju triglicerida, kod mene na poslu, ali 'ladno, drži žena koja se preziva OCVIRK (čvarak)... A šta vi, gospođo Čvarak, mislite o holesterolu? Neprocenjivo...
pape92 pape92 22:57 05.08.2010

Re: Trolče

DEFINITIVNO ubija od smeha u Slo su njihova prezimena


Nikako da počnem da ih zapisujem. Toliko puta sam se valjao od smeha, i sve mislim upamtiću zašto. Pritom, ovde to nikome nije smešno (doduše, ja se ubih pričajući viceve za koje znam da su smešni, al, opet ta slovenačke reč: džaba).

Postoji međutim neka metafizika u vezi prezimena i konteksta u kojim postoje. Rećiću samo: Matanović, Matulović, Šahović (Dragutin). A vi recite jel to normalno :)
margos margos 22:57 05.08.2010

Re: Trolče

A šta vi, gospođo Čvarak, mislite o holesterolu? Neprocenjivo...

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:06 05.08.2010

Re: Trolče

Dobro, a šta vi mislite o kombinaciji dva prezimena koja nosi jedna ovdašnja gospođa - Tič Vesel? Vi prevedite prisutnima .
pape92 pape92 00:35 06.08.2010

Re: Trolče

Tič Vesel


Mentula Hilaris. Morao sam na latinskom, manje je brezobrazno.
hannah.greener hannah.greener 05:24 06.08.2010

Re: Trolče

Mrs. Happycock? Dobar pseudonim, za švecki akcioni film...

Nego, zna li iko oklen Slovencima takva prezimena? Mislim da sam jedared na blogu nešto na tu temu već pit(s)ao... Recimo, reče mi prijatelj da je u Holandiji isti štos sa prezimenima, samo da postoji razlog. Njih su okupirali Francuzi (!? recimo) i onda su pravili popis, a Olandezi su se pravili Englezi i davali glupa prezimena - Đura Seljak, Mile Vetrenjača, i tome slično... Okupatori uredno zapisivali, napraviše taj popis, a glupava prezimena ostaše... Da nije u Slo neka slična priča?

Ruku na srce, što se prezimena tiče, meni ovde nisu verovali kad sam im prevodio neka srpska... Ubiparip, Šupljoglav, Kenjić (pozz kolegama sa studija!)
blogovatelj blogovatelj 07:47 06.08.2010

Re: Trolče

pre 5-6 godina se popeo zatvorenik (naše gore i državljanstva list) na drvo u zatvorskom dvorištu i iz protesta nije hteo da siđe.


Jelica Greganović Jelica Greganović 08:52 06.08.2010

Prezimena

im za razliku od srpskih na ić (sin nečiji, kao Mc kod Škota) ne izražavaju pripadnost, već su verovatno istog porekla kao i imena, koja su nekada davno davana i po nazivima životinja, ptica, biljaka, prirodnih pojava (Medved, Bor, Kos...) ili po zanimanjima (Kovač).
pape92 pape92 10:52 06.08.2010

Re: Prezimena

Mada su i mnoga naša prezimena poreklom od svojstva, pa dodato ić, a nekima i nije. Nema mnogo misterije zašto se Divac preziva tako. Češće od osobine je u pitanju nadimak onoga od koga je krenulo na ić, zato su neka prezimena smešna. Kod nas je bilo kao kod Rusa: prezime ide po imenu oca, pa ić iza, relativno do skoro, kad je novonastala srpska država rešila da uvede red da bi se omogućilo kakvo takvo (obligaciono prvenstveno) pravo. Ima tu još oko prezimena, npr crnogorska plemenska...itd...
Štos sa upadljivo smešnim prezimenima kao holandski primer je i kod nas u Bosni, kad su novopridošli austrijanci (nakon aneksije) pravili popis i tražili prezimena od bosanskog življa. Pa počelo zezanje, zbog kojih danas imamo Gaće, Prnje, Krpe, i drastičnije primere tog zezanja. Nije nemoguće da se i u Srbiji, kad se uspostavljalo stalno prezime, našao poneko sklon šali. A u Sloveniji, očigledno.
blogovatelj blogovatelj 17:04 06.08.2010

Re: Prezimena

Nema mnogo misterije zašto se Divac preziva tako.


Bas kao i prezimena Opačić, Varaklić itd.
U centru Kragujevca je svojevremeno radio advokat Folić
Mozda radi jos uvek.

prezime ide po imenu oca, pa ić iza, relativno do skoro, kad je novonastala srpska država rešila da uvede red da bi se omogućilo kakvo takvo (obligaciono prvenstveno) pravo


Petar...
Petrov - njegov sin
Petrovići - sinovi potomci
omega68 omega68 10:17 04.08.2010

još jedan fazan

koji smatra da je tekst odličan, skladan, pitak i smirujući
sećam se da sam tačno uočavao prirodnu granicu gde počinje Slo i prestaje ostatak Jugoslavije po sređenosti dvorišta, po međama koje nisu zarasle u korov po složenim drvima, po niskim ili nepostojećim ogradama i po najzelenijoj travi koju sam video.Mada, sećanja se varljiva kategorija.
Nisam išao mnogo na tu stranu
Ja sam ipak bio iz Emone
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 14:07 04.08.2010

Re: još jedan fazan

omega68 sad će madamme Jelica da Vam kaže kako su bašte u Srbiji kao u Kensingtonu a u Sloveniji baštovan duguje banci kredit od 20 soma evra.
pape92 pape92 14:07 04.08.2010

Re: još jedan fazan

sređenosti dvorišta, po međama koje nisu zarasle u korov po složenim drvima, po niskim ili nepostojećim ogradama

Ovo volim u Sloveniji, a suprotno ne volim u Srbiji - da malo nalijem vode na vodenicu jednog ranijeg komentatora. Nikada mi neće biti jasne one gomile šuta, cigala, neomalterisanih kuća, zarđalih gvozdenih kapija, Varburga u poslednjom stadijumu zarđanosti i sličnih veš mašina, i svega ostalog što se lako može naći u mnogim srpskim dvorištima. Pri tom naš seljak takođe jeste vredan, da nije vredan ne bi mogao da bude seljak, tu mora da se radi. Da ne grešim dušu, u pomoravlju sam imao priliku da uđem u sela u kojima su sva dvorišta bila uredna, i da vidim domaćinske kuće koje zaslužuju taj epitet (doduše bez muškatli ). Ima ih i u Banatu, sigurno ih se nađe posvuda. Ali u Sloveniji je svaka takva.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:23 04.08.2010

Re: još jedan fazan

omega68 sad će madamme Jelica da Vam kaže kako su bašte u Srbiji kao u Kensingtonu a u Sloveniji baštovan duguje banci kredit od 20 soma evra.

Ma ne, sa'će nova slika Srbije, na osnovu jagoda viđenih u zimu 1995. godine da vam objasni kako će radnice Preventa da pasu depiliranu travu i zaslađuju se muškatlama.

http://24ur.com/novice/gospodarstvo/kaj-bo-z-delavci-2.html
http://www.dnevnik.si/poslovni_dnevnik/1042378417
http://24ur.com/novice/gospodarstvo/denar-jim-trgajo-kredita-pa-ne-placajo.html
http://24ur.com/novice/gospodarstvo/podizvajalci-pri-celovskih-dvorih-deponirali-dokumentacijo.html
http://www.dnevnik.si/novice/svet/1042374827
http://24ur.com/novice/gospodarstvo/prestraseni-delavci-rema.html
http://slowwwenia.enaa.com/Slowwwenia/Posel/Vegrad-delavce-ki-cakajo-na-place-po-pomoc-poslal-na-Rdeci-kriz.html
Dakle radi se o bogatoj zemlji i zemlji čiji građani imaju veoma visok nivo kulture i svega što ide uz nju. Dakle - nešto što Srbija nikada neće imati i nešto što nema veze sa jagodama.
pape92 pape92 14:38 04.08.2010

Re: još jedan fazan

Na stranu bašte i činjenica da je rad skoro kultna kategorija u Sloveniji. Privreda kleca. Upravo slušam vesti o 1500 radnika koji će ostati bez posla u Koroškoj regiji.To bi bilo strašno i za mnogo veči grad (regiju), a ovo je prava katastrofa. Pominju pomoć Crvenog krsta i Karitasa, što sam poslednji put čuo da se pominje kao "rešenje" još kad se radilo o izbeglicama u Srbiji.
Ukratko, frka je. (I ovde).
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:09 04.08.2010

Spokoj i Monako za vikend

ali mislim da u Sloveniji vlada neki spokoj koji ćemo mi Srbi kupovati suvim zlatom jednoga dana

A Sloveniji nedostaje samo jedna kneževska porodica koja bi se orodila sa Kaziragijima i da onda svi mogu lepo da idu u Monako na vikend.






Naravno, ako neko želi da pomogne spokoju, to može da učini preko sledećih otvorenih računa (za one koji sa ili bez kneževa Monako videti neće):

Nadškofijska karitas Maribor od ponedeljka delavcem Preventa deli pomoč v obliki prehrambenih paketov. Razdelili bodo 400 prehrambenih paketov, pri tem pa so vse, ki lahko pomagajo delavcem v stiski, pozvali, da svoj dar nakažejo na TRR Nadškofijske karitas Maribor: 24100-8888888889 namen: pomoč delavcem ob stečaju.

Prostovoljne prispevke lahko posamezniki in pravne osebe nakažejo tudi na transakcijski račun Rdečega križa Slovenije: TRR 03100-1111112208 sklic 937043, pripis "Prevent“.

Društvo Mali princ pa sredstva za delavce Preventa zbira na tekočem računu SI56 05100-8013063564 s pripisom POMOČ PREVENT.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 19:19 04.08.2010

Re: još jedan fazan

Vi izgleda nikada niste bili u Srbiji madamme Jelice. Znate li da su kad takvi probeli ovde smešni.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:38 04.08.2010

Re: još jedan fazan

Vi izgleda nikada niste bili u Srbiji madamme Jelice. Znate li da su kad takvi probeli ovde smešni.

Da...nisam bila u Srbiji, čekam tebe svih ovih godina da mi oči otvoriš. Takvi problemi nisu smešni ni u Srbiji, ni u Sloveniji, ni bilo gde drugde. Ali je zato smešno tvoje pokušavanje da spinuješ priču. Prvo okačiš komentar u kom, bez ikakvog znanja o Sloveniji, ispljuješ Srbiju stereotipno idealizujući Sloveniju, a onda pokušavaš da meni natovariš neznanje.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 19:52 04.08.2010

Re: još jedan fazan

Ma ajde molim Vas. Mogu da idealizujem Švedsku ali Sloveniju - ne pada mi na pamet. Niste Vi to dobro razumeli. Htedoh reći da su Slovenija i Srbija dva sveta. Oduvek bila.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:43 04.08.2010

Re: još jedan fazan

ne pada mi na pamet

Ovde se slažem s tobom, jer to se vidi i iz tvog prvog komentara, koji ti svakako nije pao na pamet, pošto s pameću veze nema, biće da ti je na nešto drugo pao. To potvrđuje i ovo:
Slovenija i Srbija dva sveta. Oduvek bila.

Nisu oduvek ni bila, niti su i sada tako različite, a kamoli dva sveta. Kad bi znao malo više, od površinskog, stereotipnog gledanja i očekivanja da vidiš šta želiš, o Sloveniji bi to shvatio.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 21:24 04.08.2010

Re: još jedan fazan

Da ste samo malo otvorili oči dok ste čitali ovaj tekst, a autor je lepo stavio akcenat na jedan detalj - znali biste da su Srbija i Slovenija dva sveta. Ako ćemo govoriti o razlikama njih ima i to dosta. Pre svega veroispovest koja je presudna da bi se narodi razlikovali. Ne znam da li Vam je to palo na pamet. Pored ovoga postoji preko 20 000 razlika između ove dve zemlje. Da nismo toliko različiti verovatno bismo sada i dalje svi živeli u zajedničkoj zemlji.
Unfuckable Unfuckable 21:41 04.08.2010

Re: još jedan fazan

jebote...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:50 04.08.2010

Re: još jedan fazan

Pre svega veroispovest koja je presudna da bi se narodi razlikovali. Ne znam da li Vam je to palo na pamet.

Ne, to mi ne pada na pamet, jer za mene ljude, ni narode, ne razlikuje veroispovest. Mada, ako bi to tako bilo, po tvom mišljenju, onda ja i dalje ne vidim toliku razliku, većinska vera u Slo i Srb je - hrišćanstvo.
Pored ovoga postoji preko 20 000 razlika između ove dve zemlje.

Bi li mi ih nabrojao? A, ja ću, ako ti to uradiš, tebi da nabrojim 20.005 sličnosti između Slo i Srb.
Da nismo toliko različiti verovatno bismo sada i dalje svi živeli u zajedničkoj zemlji.

Nema to veze sa sličnošću ili sa razlikama između naroda, nego sa interesima.
znali biste da su Srbija i Slovenija dva sveta.

Naravno da svako može, u bilo kom tekstu, da "pročita" ono što on želi, ali ne bih se složila sa time da je autor ovim blogom baš dotle hteo da ide i da tvrdi da su Srb i Slo dva sveta. Uostalom tu je autor, pa će sam reći ako želi. A, ja ću ti reći ono što ja mislim, na osnovu života u obe zemlje i svakodnevnog praćenja događanja zbog svog novinarskog posla, da Slovenija i Srbija nisu dva sveta.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 23:26 04.08.2010

Re: još jedan fazan

U Sloveniji živi 57, 8% katolika tako da oni čine većinu - što je i logično. Dakle elementarna neinformisanost o zemlji u kojoj živite. Pravoslavno se ispoveda 2,3 % stanovništva.

zamarate me madamme J. Prijatan ostatak večeri Vam želim.
milisav68 milisav68 00:00 05.08.2010

Re: još jedan fazan

nova_slika_srbije
U Sloveniji živi 57, 8% katolika tako da oni čine većinu - što je i logično. Dakle elementarna neinformisanost o zemlji u kojoj živite. Pravoslavno se ispoveda 2,3 % stanovništva.

zamarate me madamme J. Prijatan ostatak večeri Vam želim.

Propustio si dobru priliku da ćutiš.
pape92 pape92 00:40 05.08.2010

Re: još jedan fazan - par reči u kasni sat

Ne mislim da su Slovenija i Srbija dva sveta. Ovo je (ionako) samo floskula, za mene ona znači nešto poptuno različito, nepomirljivo, kao što su bombastično rečeno naprimer raj i pakao, ili u pokušaju da se bude duhovit kao supa od luka i liker od kokosa itd. Svaki narod ima svoj mentalitet, i to nije nikakva tajna ni za ljude koji nisu antropolozi kao što ja nisam. Jer bi to prevazilazilo moje snage večeras, neću ni pokušati (ionako amaterski) da analiziram mentalitete slovenačkog i srpskog naroda. Uostalom, i razlike su stvar percepcije.
U tekstu koji sam napisao sam na nekoliko mesta pocrtao razliku između Maribora i Beograda. Da li je to razlika između Slovenije i njenih građana i Srbije i njenih, ili razlika koja deli veliki od malog grada, ili razlika koja deli nekoga ko živi u gradu u kome se rodio i onoga ko se doselio...nisam pisao sa predumišljajem - neka do zaključka u ovom pogledu svako dođe za sebe.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 01:00 05.08.2010

Re: još jedan fazan - par reči u kasni sat

kao što su bombastično rečeno naprimer raj i pakao



Ako imate vremena odgovorite mi zašto ste baš uzeli ovaj primer. I šta bi on mogao da znači u slučaju Srbije i Slovenije.
bauer. bauer. 04:40 05.08.2010

Re: još jedan fazan - par reči u kasni sat

Ako imate vremena odgovorite mi zašto ste baš uzeli ovaj primer. I šta bi on mogao da znači u slučaju Srbije i Slovenije.

Upravo ti je to objasnio, mladiću. Pokušaj da još koji put pročitaš domaćinov prethodni komentar. Sinko, da nisi ti alter-ego mlađahnog blogera Počeste?
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:02 05.08.2010

Re: još jedan fazan

U Sloveniji živi 57, 8% katolika tako da oni čine većinu - što je i logično. Dakle elementarna neinformisanost o zemlji u kojoj živite. Pravoslavno se ispoveda 2,3 % stanovništva.

A, ja sam ti napisala
većinska vera u Slo i Srb je - hrišćanstvo.

Dakle, u Sloveniji živi 60,1% hrišćana. Sem ako ti nemaš problem sa elementarnom informisanošću da su pravoslavci i katolici zapravo pripadnici iste vere.

zamarate me madamme J.

Ne sumnjam, nekog sa tako lošom koncentracijom nije teško zamoriti.

Prijatan ostatak večeri Vam želim.

Na bis, dok opet ne zaboraviš da si se već jednom pozdravio - doneviđenja.
banem92 banem92 09:54 05.08.2010

Re: još jedan fazan - par reči u kasni sat

pape92
Ne mislim da su Slovenija i Srbija dva sveta. Ovo je (ionako) samo floskula, za mene ona znači nešto poptuno različito, nepomirljivo, kao što su bombastično rečeno naprimer raj i pakao, ili u pokušaju da se bude duhovit kao supa od luka i liker od kokosa itd. Svaki narod ima svoj mentalitet, i to nije nikakva tajna ni za ljude koji nisu antropolozi kao što ja nisam.


U poslednjih skoro 40 godina sam bio tamo i ovamo, rođaci su mi tamo i ovamo, oba državljanstva (što sve naravno ne znači da znam nešto), itd. i moram da kažem da razlike gotovo u svakom smislu postoje, što zbog porekla, što zbog navika od različitih okupacionih sila, što zbog različite geografije i vremenskih prilika.

Ako nema drugih razlika, zar sam mentalitet nije dovoljna i najveća razlika? Zar nije mentalitet ono što definiše izgled i delovanje u jednoj državi? Jeste da svi imamo dve ruke, dve noge i jednu glavu, imamo ISTE OSNOVNE potrebe, ali ne treba banalizovati. Sve ostalo je drugačije, počev od radnih navika, smisla za uređenje enterijera i eksterijera, iskorištenju slobodnog vremena... besmisleno nabrajati. Razilazimo se već kod sekundarnih potreba, a kod tercijarnih smo poptuno različiti. Razilazimo se i svim brojkama kojima se opisuje bilo šta.

Slično smo u tome, ali opet - u tome su svi slični, svi isto kukamo na niske plate, na uslove života, većina na dosadu (dosadno je onom ko ne zna da uredi svoj život); pa se prisećam '93. kada smo boravili kod naših u Sloveniji, pa moja mati kaže njenih roditeljima da ima platu 2 DEM ("dve marke". Roditelji je gledaju, gledaju i kažu: "Nemoj da lažeš, sa 2 marke ne može da se živi ceo mesec". Ne postoji taj način da ih ubedite da je to tačno - deda ima penziju 900 DEM, samo on, a "jedva preživljavaju", a ona kao DVE u Srbiji. To kukanje Slovenaca mi je pomalo simpatično. U poređenju sa radnicima u Srbiji to najbolje opisuje scena iz Monti Pajtona kada tri bogataša pričaju kako teško žive ("ustajao sam dva sata pre nego što sam legao, radio sam 26 sati dnevno, a živeo sam u kutiji šibica na dnu mora!".

Po ekonomskoj situaciji i standardu u državi je besmisleno svako poređenje. To ne vidi samo onaj ko isključivo boravi veći deo vremena u jednoj državi.

Da ne spominjemo sitnice, detalje - kako i gde se kosi trava, kakvi su putevi, pošumljenost, briga o vodenim površinama odnosno uništavanje vodenih površina, zaštita građana, efikasnost državne administracije, nivo zdravstvene usluge, da li znaci pored puta oprani, linije ofarbane, da li je carinik pripit, da li postoji granični prelaz uopšte, ako postoji da li se na njemu čeka duže od pet sati, da li neko štiti kornjače, a druge baš briga, da li vam policija izdaje pasoše ili opština, koliko se čeka za to i zašto; pa na krupnije: da li je u jednoj državi radno mesto izgubilo 5% radno sposobnog stanovništva za par godina sa tendencijom rasta ovog procenta, da li su prosečne zarade opale za 20% za par godina, da je kompletna industrija u pojedinim mestima zatvorena pa je nezaposlenih 50% u tom mestu, da li penzioneri nemaju ni za hleb, ili idu u banje, planinu i na more (što formira ličnost, mišljenje i sam mentalitet) itd, itd.

Razlike su prevelike da bi se banalizovalo i dovelo to u ravan sa krajnjim zaključkom da smo više slični nego različiti.

Preksinoć sretnem prijatelja, živi već 20 godina u Torontu. Hoće da se vrati u malo mesto i "otvori nešto privatno". Odmahujem mu glavom i kažem: "Nemoj druže. Ako ćeš mene da slušaš, bolje nemoj". On vidi Srbiju drugačije jer ne živi ovde tj. događaje i stanje u društvu u kom on živi preslikava na Srbiju, idealizuje stanje u odnosu na stvarno i on ne može da vidi suštinske, pa i one sitne razlike gde se ove dve države i njeni stanovnici razlikuju u svemu. Ponavljam ne treba mešati osnovne potrebe jer su one iste za svakog čoveka na ovoj planeti.

Slovenija i Srbija i građani ove dve zemlje se u mnogo čemu razlikuju i tu ću da se složim sa posterom nova_slika_srbije da će, kada se jednom - ako ikada - ovde uvede red i Beograd (podvlačim: Beograd) postati verovatno isto tako dosadan grad kao i Ljubljana. Zašto Beograd? Zato što su ostala mesta po Srbiji, sa par izuzetaka, smrt majke devet Jugovića koliko su beznadežna, siromašna i velikoj većini građana dosadna, a ne bi sami nešto učinili da im bude zanimljivije, samo čekaju da neko drugi nešto uradi. Nema potrebe Srbiju predstavljati onakvom kakva nije, a ono što se sada možda ne vidi videće se za par godina kada država, ako ovako nastavi, jednostavno propadne i nestane (ne, ne radujem se tome, samo skrećem pažnju da to što političari rade ne valja). A onaj koji kaže kako jeste se nekada zvao "strani plaćenik". Primedba se odmah doživljava kao uvreda i tog odmah treba pobiti; prvo činjenicama ili "činjenicama", pa omalovažavanjem stavova sagovornika, samog sagovornika i konačno - gledanjem na pravopis, umesto da se kritike uvaže i da se radi na rešavanju problema. U Srbiji se svi problemi "guraju pod tepih" i najbolje se rešavaju tako što se uopšte ne rešavaju.

Sada smo u leru, grejs periodu, dok se zaduženost rapidno uvećava ne bi li se održalo stanje (a ne održava se ni ovako). Kad to stane, a prodali smo već skoro sve, pa krene da se vraća dug, onda će se videti to što pričam. Ovde (u Srbiji) sve, ali baš sve tako loše funkcioniše da se može reći da dosta toga ne funkcioniše. Lepo je dati deset linkova ka vestima (i tu se opet veoma razlikujemo), gde jedni pišu kako jeste, a drugi moderisano jer su u vezi s partijama na vlasti (inače odmah propadnu). Ovde imate DVA (brojkom: 2) mesta gde možete pročitati "drugačije" vesti, sve ostalo što nađete po vestima je delimično tačno, nepotpuno, ili uopšte se ne sme objaviti. Čitajući te vesti sa boravištem u inostranstvu slika koju dobijete nije ni približna stvarnom stanju.

Neko pomenu nedovršenu tranziciju. Srbija je rekorder u dužini trajanja tranzicije, a kraj se ne nazire. Hoćemo kapitalizam po komunističkom uređenju, hoćemo u svet i EU, ali po našim pravilima. Ključne institucije i firme su i dalje državne, a da bi okončali tranziciju država mora da se povuče iz njih, itd. Ovde opšta tranzicija traje već 20 godina, ako je dovršimo u narednih 20 biće dobro.

Uzgred, ovo je komentar na više pisanija, izvinjavam se što sam se ovde zakačio zbog prve rečenice.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:31 05.08.2010

Re: još jedan fazan - par reči u kasni sat

Moram da radim i ne postizavam da odgovorim na ovaj dugi komentar...ali samo par stvari
zaštita građana

Po zaštiti građana se Srb i Slo baš i ne razlikuju (gugluj Izbrisani, Strojanovi...)
Neko pomenu nedovršenu tranziciju. Srbija je rekorder u dužini trajanja tranzicije

Ja sam pomenula i ponoviću, Slovenija nije prošla tranziciju i u njoj su sva najveća državna preduzeća i banke i dalje u državnom vlasništvu. Proveri ako sumnjaš. Shodno tome, Srbija nije rekorder u dužini trajanja tranzicije.
Ovde imate DVA (brojkom: 2) mesta gde možete pročitati "drugačije" vesti, sve ostalo što nađete po vestima je delimično tačno, nepotpuno, ili uopšte se ne sme objaviti.

I ovde.
Izvinjavam se, ali moram da radim...
pape92 pape92 12:32 05.08.2010

Re: još jedan fazan - par reči u kasni sat

banem92


Zahvaljujem se ovom blogeru na trudu za objavljen komentar.
Sintagma "dva sveta" u meni pali druge lampice, zato sam - tu je n_s_s u pravu, ne slučajno - upotrebio baš to poređenje, želevši da istaknem kako nije u pitanju raj i pakao vrsta razlike. Stvar shvatanja tog izraza: ako su Slovenija i Srbija dva sveta, šta su onda Slovenija i Benin...ovo ne znači da je gornji komentar neumesan, samo ulazi u područje u kome je neophodno odvojiti silno vreme da bi se o njemu raspravljalo. Za to će biti prilike.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 13:36 05.08.2010

Re: još jedan fazan - par reči u kasni sat

banem92 - lepo ste to napisali. Madamme jelica misli da su dva naroda ista ako oba pripadnika odu u banku i uzmu kredit. Dakle mentalnih ekstremista ima i u Sloveniji. Svi mi uzimamio kredite, pijemo vikendom, grdimo svoju decu, kukamo na male plate, skupo gorivo, na globalno zagrevanje... Ali to nikako ne znači da smo isti. Jasno.

Dalje,
madamme jelica je navele hrišćanstvo kao sličnost između Srbije i Slovenije. Trebalo bi je podsetiti da je hrišćanstvo još 1054. godine podelilo ljude na pravoslavce i katolike. Kolike su razlike između pravoslavaca i katolika bolje da ne pišem ovde jer ću saznati za ko zna kakve nebuloze u vidu njenih argumenata. Istina je da se broj katolika u Sloveniji smanjuje ali ne i da se broj pravoslavaca povećava.

Dalje,

deda ima penziju 900 DEM, samo on, a "jedva preživljavaju"


e sad kažite vi meni da li ima razlike između čoveka koji beži od gelera i ima platu 2 evra i čoveka koji ima problem kako da uredi gazdinstvo sa penzijom od 900 maraka. Stvrano nema nikakve razlike.

U Srbiji se svi problemi "guraju pod tepih"


malo nam je što mi guramo probleme pod tepih pa nam još i treba pomoć iz Slovenije

ako ikada - ovde uvede red i Beograd (podvlačim: Beograd) postati verovatno isto tako dosadan grad kao i Ljubljana


to je sasvim jasno.

Ako nema drugih razlika, zar sam mentalitet nije dovoljna i najveća razlika? Zar nije mentalitet ono što definiše izgled i delovanje u jednoj državi? Jeste da svi imamo dve ruke, dve noge i jednu glavu, imamo ISTE OSNOVNE potrebe, ali ne treba banalizovati. Sve ostalo je drugačije


ali SVE!!


nova_slika_srbije nova_slika_srbije 13:41 05.08.2010

Re: još jedan fazan - par reči u kasni sat

želevši da istaknem kako nije u pitanju raj i pakao vrsta razlike.



Svakako nisam mislio na tu vrstu razlike mada u jednom trenutku je i tako bilo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:46 05.08.2010

Re: još jedan fazan - par reči u kasni sat

Madamme jelica misli da su dva naroda ista ako oba pripadnika odu u banku i uzmu kredit.

A da se ti držiš pisanja onoga šta ti misliš, a ne da objašnjavaš šta ja mislim, jer ti ni ovo prvo ne ide baš najbolje.
Kao prvo, ne mrdaš iz prošlog vremena, koji geleri, koji bakrači, pa jesi ti nova ili stara slika Srbije?
e sad kažite vi meni da li ima razlike između čoveka koji beži od gelera i ima platu 2 evra i čoveka koji ima problem kako da uredi gazdinstvo sa penzijom od 900 maraka. Stvrano nema nikakve razlike.

Kao drugo
malo nam je što mi guramo probleme pod tepih pa nam još i treba pomoć iz Slovenije

Ja ti to govorim sve vreme, a ti teraš svoje.
ali SVE!!

Aman, ajd da ti ponovim, ajd malo čitaj, prati, gledaj, pa onda vidi da l imaš na osnovu čega tako glasno da tvrdiš.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 13:58 05.08.2010

Re: još jedan fazan - par reči u kasni sat

Kao prvo, ne mrdaš iz prošlog vremena, koji geleri, koji bakrači, pa jesi ti nova ili stara slika Srbije?


reč je svakako o prošlom vremenu od strane banem92. On se poziva na penziju koja je u DM u vreme kada je ovde plata bila 2 DM. Dakle on je pomeuo prošlo vreme kako bi pokazao razliku koja nije samo u novcu - naravno.

I još nešto Jelice - ako su za Vas geleri "bakrači" - onda zaista ne vidim odakle Vam hrabrost da negirate razlike između Slovenije i Srbije. Treba da Vas je sramora!!

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:06 05.08.2010

Re: još jedan fazan - par reči u kasni sat

I još nešto Jelice - ako su za Vas geleri "bakrači" - onda zaista ne vidim odakle Vam hrabrost da negirate razlike između Slovenije i Srbije. Treba da Vas je sramora!!

Loš pokušaj još goreg spina. Geleri su bakrači onda kada ne postoje, nego ih ti malo ubaciš unutra ne bi li napravio dramu. Ako neko treba da se stidi zloupotrebe gelera, zarad pokrivanja sopstvenog neznanja, to si ti.

Nego da ja tebe nešto pitam, jeste da ne čitaš, ne pratiš, ne gledaš šta se dešava u Sloveniji, ali reci mi koliko si dugo živeo u Sloveniji kad tako samopouzdano pišeš o njoj?

Edit:

Sve ostalo je drugačije



ali SVE!!


http://24ur.com/novice/slovenija/v-kopru-vas-pricaka-sramota.html
fedor18 fedor18 15:22 04.08.2010

1,2,3,4 izgubljeni...ima nas još...

Preporuka za text...Iako ima vise od 20 godina,samo toponimi su ostali u glavi...Orel,Turist,Pohorje (žicara),pa oni tada aktuelni Melje,Meljska hrid,Katednica,Slava Klavora (ZOO i vojn.pritvor),Stražun,Drava,Radvanje,zabrana odlaska u Tabor...
Unfuckable Unfuckable 17:25 04.08.2010

Re: 1,2,3,4 izgubljeni...ima nas još...

heh, njušim li ja to još jednog facka?
Hajmo toponimi dalje:
osim tog Orela, koji je žešća rupčaga bio, sasma pristojni hotel bio je Turist (sada Piramida, kako pape reče gore) - tu sam prvi put probao nešto skroz nezaboravno - Pohorski omlet (Pohorska omleta, tako nekako), ne baš malu kalorijsku bombekanju, preporučujem svakako.
Najbolji hotel u gradu tada je bila Slavija, uz sasvim pristojan bar - restoran gde si se bar malo osećao k'o Čovek uprkos svim tim okolnostima. Piće su - zavisno od vrste - služili u raznovrsnim čašama (što je ipak podvig za to mesto i to vreme) a piksle su bile skroz nezaboravne, sa logom hotela u crnom piku. Ovo znam zato što dan - danas kad odem kod sestre u takvu jednu tresem pepeo.
Jbg - suveniri su nam porodična strast.

Verovatno najbolji, ali za nas iz mnogo razloga tada nedostižan, bio je hotel Habakuk na Pohorju, na kom se svakog februara (valjda) održavala "Srebrna lisica" - neko takmičenje u skijanju gde se, naravno, očekivalo da pobede Križaj, Franko ili Petrovič, kako god.
Bilo je u toj, pa hajde da kažem glamuroznoj polovini lica Maribora koja se mogla videti zimi na "sunčanoj strani Pohorja" nečeg poprilično perverznog: naime, sa one druge, "tamne" strane, svakog jebenog dana mlada vojska je "kosti ostavljala" na jebenom poligonu Radvanje, besomučno goneći Neprijatelja Koji Nikada Ne Spava uzbrdo - nizbrdo od 8 - 2 .
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:55 04.08.2010

Pohorska omleta



A lisica je zlatna, održava se svakog januara, ali je to svetski ženski kup.
Unfuckable Unfuckable 18:01 04.08.2010

Re: Pohorska omleta

to, to, hvala!
Zlatna, a?
Ejbg, ko bi se još mantao s detaljima
milisav68 milisav68 18:05 04.08.2010

Re: Pohorska omleta

Jelica Greganović

Jel ovo slano ili slatko.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:21 04.08.2010

Re: Pohorska omleta

Slatko zemljače, uostalom kao što je ovde i gibanica slatka.

pape92 pape92 18:26 04.08.2010

Re: Pohorska omleta

Da, nude meni gibanicu tako prvi put, ja razrogačio oči, pitam ma jel moguće da imate gibanicu ovde. Jašta, odgovaraju oni, ja već razmišljam da ovde i neće biti tako strašno kad imaju i gibanicu...i onda dobijem ono.

Mada, ukusno je.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:30 04.08.2010

Re: Pohorska omleta

To je klasičan nesporazum prilikom dolaska u Slo, svi moji prijatelji su prošli korak - gibanica. Kad ono slatka, sa sve suvim grođžem. A, o ovoj prekmurskoj, kojoj samo fali meso i salata pa da bude kompletan ručak, da ne govorim.
Nego, jesu li ti ponudili burek sa sirom, posut šećerom? To je skroz normalna pojava u mariborskim pekarama, uz burek sa sirom, dobiješ i šoljicu kristal šećera da pospeš. Moj Žmu je to zatražio u pekarici preko puta crkve Sv. Marka u Bgd, vlasnik, pripadnik etničke manjine, samo što se nije onesvestio kad je video kako ovaj moj šećeri vruć burek. A, ja sam tražila kesu...
milisav68 milisav68 18:45 04.08.2010

Re: Pohorska omleta

Jelica Greganović
Slatko zemljače, uostalom kao što je ovde i gibanica slatka.

QQ
Znači, zbog gibanice se raspala Jugoslavija.
pape92 pape92 18:47 04.08.2010

Re: Pohorska omleta

Vidim ja nešto mi čudan ukus
pape92 pape92 19:04 04.08.2010

Re: 1,2,3,4 izgubljeni...ima nas još...

hotel Habakuk na Pohorju

Srušen, podignut nov ekstra luksuzan ekstra velik itd, ko na moru (ni ovde ga sic! nema). Od poligona oće da naprave golf igralište. Ima da proradi neki gušterski poltergejst sto posto
Unfuckable Unfuckable 19:33 04.08.2010

Re: 1,2,3,4 izgubljeni...ima nas još...

Od poligona oće da naprave golf igralište

ujbt kad se sad nisam šlogir'o, tražiću im odštetu 'leba mi!
Pa ima loptice sve u šreh da im idu, poltergejst, nego šta.
Tamo bre ima betoniranih stojećih rovova u enormnim količinama, trebaće im omanja atomska bomba da to malo poravnaju - jbg, nema sad JLA da izvodi maestralne zemljane radove kao na onom Strelišču što se delalo sve u 16.

A ovaj Omlet je kalorijski ekvivalent otprilike kao dva praseta i nešto malo čvaraka, tu je negde
pape92 pape92 20:22 04.08.2010

Re: 1,2,3,4 izgubljeni...ima nas još...

Znaš šta, ko zna zbog čega mi se naglo otvorio apetit. Odoh u kuhinju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:45 04.08.2010

Re: 1,2,3,4 izgubljeni...ima nas još...

kao dva praseta i nešto malo čvaraka

Ali je zato tu zaseka, noćna mora svakog kardiologa.

pape92 pape92 21:08 04.08.2010

Re: 1,2,3,4 izgubljeni...ima nas još...

Moja keva je prečanka, i kad sam prvi put video zaseku, rekoh, ovo je mas' i 'leba. Daj da nađem alevu papriku pa da se založim, ko kad sam bio mali. Međutim, nije. Bolje je. Nažalost. Ima ukus na čvarke, ali with a twist

Nego kad smo kod klope, fascinira me veština pravljenja krofni ovde. Svaka je dobra, čak i ona iz samoposluge. Na krofne sam se navikao učeći u biblioteci devedesetih, uz krofne i kafu iz tamnošnje "kafane" pa je poznavaocima jasno da mi merila nisu visoka, al ovde su stvarno dobre.

(Sad ponovo mogu mirno o klopi, invazija na kuhinju je okončana).
shure shure 21:10 04.08.2010

Re: Pohorska omleta

Slatko zemljače, uostalom kao što je ovde i gibanica slatka.

uff Jelice.ja ovo bas volem ....
fedor18 fedor18 21:42 04.08.2010

Re: 1,2,3,4 izgubljeni...ima nas još...

Unfuckable
heh, njušim li ja to još jednog facka?

Yes Sir !!!
U Orelu su bili najgori karirani stolnjaci ever...


Jelica Greganović Jelica Greganović 21:51 04.08.2010

Re: Pohorska omleta

uff Jelice.ja ovo bas volem ....

Ej, otkad tebe nisam videla ovde, pa kamo te?
Unfuckable Unfuckable 22:07 04.08.2010

Re: 1,2,3,4 izgubljeni...ima nas još...

U Orelu su bili najgori karirani stolnjaci ever...

jedan jedini put kad smo tamo upali nisam baš bio sposoban da popamtim detalje, akomerazumeš...mlados' jbg, žurba.
ichat ichat 08:23 05.08.2010

Re: 1,2,3,4 izgubljeni...ima nas još...

Ali je zato tu zaseka, noćna mora svakog kardiologa.


Špeh, od domaćeg babinog "pujčka" in kruh, babin, crn, domaći, pečen u peći na drva posečena u obližnjoj pohorskoj "goši".

Jelice, hvala na poruci, a hvala i onome ko pomenu Pohorski omlet. Naime, Pohorski omlet je zaslužan za upoznavanje mojih roditelja u ranije pomenutom Poštarskom Domu na Pohorju.
shure shure 10:03 05.08.2010

Re: Pohorska omleta

Ej, otkad tebe nisam videla ovde, pa kamo te?

Svratim,skeniram,tebe procitam,ovaj tekst mi se svideo,znao sam da ces biti tu,pa da se javim ...
49 41 49 41 17:16 06.08.2010

Re: 1,2,3,4 izgubljeni...ima nas još...

ja hteo da narucim malo zaseke; a ti me uplasi kardiologom.
no.one no.one 22:39 04.08.2010

Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Ovo bi spadalo u istinu modela "Što je babi milo..." i ne spada u slovenačke mitove, jer Slovenci su operisani od mitova, vade im ih sa krajnicima već u detinjstvu
Nađi i malo pročitaj knjigu Jožeta Hudalesa o gen. Maistru, a ako je ne nađeš, dovoljno je i da odeš do Društva gen. Maistra, evo ih u Ljubljani, sve sami Slovenci, ako ne veruješ guslama, veruj harmonici.

Ne čitam romane za razumevanje historije, a ti samo izvoli, može i koji film...
A možeš da priupitaš i one koji su prognanicima dali krov nad glavom i sa njima delili ono malo jada od hrane koju su imali. Recimo porodica moje majke.

Da bili su samo takvi...

I još nešto, ne brini, ne treba Srbima Maribor, nit im je ikada trebao. Kr mejte ga. To što neko o njemu piše, ne znači da namerava da ga prisvoji, zato se slobodno opusti. Valjda je Srbija bar tu lekciju naučila već jednom, da ne šalje svoje ljude da ginu za tuđe gradove i reke. I tuđe mitove.
Ako si se ti nama registrovao, makar i juče, ovog bloga povodom.

Vama treba trda zemlja, a ne nebeske izmišljotine,a koliko ste naučili vidjet čemo na primeru Vojvodine!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:52 04.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Ne čitam romane za razumevanje historije, a ti samo izvoli, može i koji film...

Mislila sam da počneš sa lakšim gradivom.

Da bili su samo takvi...


Je li, je l ti stvarno misliš da je prognanicima bilo gore kod onih koji su ih primili u Srbiji, no Srbima u Jasenovcu, pored kog su prognanici provezeni?

Vama treba trda zemlja, a ne nebeske izmišljotine,a koliko ste naučili vidjet čemo na primeru Vojvodine!


Hvala, lakše je savetovati ( i krčmiti tuđu no svoju zemlju) komšije nego gledati u svoje dvorište, od vazda je tako bilo. Tvrdu zemlju imamo, a od nebeskih izmišljotina ne pati samo Srbija.
Ajd, ti gledaj u Vojvodinu, a ja ću u Piranski zaliv, pa da vidimo...
Unfuckable Unfuckable 22:54 04.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Vama treba trda zemlja, a ne nebeske izmišljotine,a koliko ste naučili vidjet čemo na primeru Vojvodine!

a ja se celo veče pitam hoće li se najzad pojaviti neTko da nam ukaže šta Nam treba?Da ne detaljišem s pitanjem - a koji ste to "Vi", koji ćete vidjeti, miriše mi da bi bilo prekomplikovano.
U svakom slučaju, dobro došao / la na blog B92, skoro sam siguran da ćeš se sjajno provesti!
Je l' ima ovako nešto i kod Tebe Tamo ili smo samo mi ovde potvrđeni mazohisti?
no.one no.one 00:35 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Unfuckable

a ja se celo veče pitam hoće li se najzad pojaviti neTko da nam ukaže šta Nam treba?Da ne detaljišem s pitanjem - a koji ste to "Vi", koji ćete vidjeti, miriše mi da bi bilo prekomplikovano.
U svakom slučaju, dobro došao / la na blog B92, skoro sam siguran da ćeš se sjajno provesti!
Je l' ima ovako nešto i kod Tebe Tamo ili smo samo mi ovde potvrđeni mazohisti?

Pa pojavio se neki Slobodan....
"Vi" ili mi smo mi svi, i ti i ja i svi ostali!
Unfuckable Unfuckable 00:49 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

"Vi" ili mi smo mi svi, i ti i ja i svi ostali!

perfektno sročeno!
Dopusti da te uhvatim za ruku pa da potrčimo ka Suncu kroz val koji se pjeni. (goli, naravno)

ps: ako ispravno prepoznajem na kog to Slobodana misliš, ne bi bilo loše da ga pokopate.
Mi već jesmo, odavno.
no.one no.one 01:28 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Unfuckable

perfektno sročeno!
Dopusti da te uhvatim za ruku pa da potrčimo ka Suncu kroz val koji se pjeni. (goli, naravno)

ps: ako ispravno prepoznajem na kog to Slobodana misliš, ne bi bilo loše da ga pokopate.
Mi već jesmo, odavno.


Ako ste jednog pokopali, zašto onda čekaš da se pojavi neki drugi....

Unfuckable
....a ja se celo veče pitam hoće li se najzad pojaviti neTko da nam ukaže šta Nam treba?....
Unfuckable Unfuckable 03:06 05.08.2010

Re: Bralesestro, a da ideš ti malo u...?

no.one:
Vama treba trda zemlja, a ne nebeske izmišljotine,a koliko ste naučili vidjet čemo na primeru Vojvodine!


Unfuckable:
....a ja se celo veče pitam hoće li se najzad pojaviti neTko da nam ukaže šta Nam treba?....


no.one:
Ako ste jednog pokopali, zašto onda čekaš da se pojavi neki drugi....


Ako bi mogao/la sada najzad konstruktivno da upotrebiš tih stotinak pipaka/ nogu/ treplji i prošetaš, odgmižeš ili odskačeš malo - kad već ne uspevaš da upotrebiš veštine i organe koji bi ti (možda) olakšali čitanje & shvatanje gluposti koje neumorno seješ, i izveli iz tog ćorsokaka evolucije u kome, sasvim nalik na encefalopatičnog bastarda morona i buve - pokušavaš da budeš primećen, pametan ali i efikasan - možda bi učinio/la nešto veliko za biologiju, ali i sebe?
(klinička psihijatrija je već u dobitku, nesumnjivo)
no.one no.one 00:20 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Tačno je da je Maribor već bio oslobođen, i tačno je da u tom nisu učestvovale regularne srpske trupe. Ali jesu neregularne. Pokušaću da što kraće opišem događaje koji se tiču borbe za severnu granicu. Unapred se izvinjavam za dužinu ovog komentara, ali ne želim da ostanem nedorečen.
....
....


A ja ću ukratko...

1. Austrija nije zadržala svoju vojsku jer je, kao nova država, nije ni imala! Stara vojska Austrougarske je razpala, postojale su samo neregularne trupe, recimo Volkswehr!

2. Srbski ratni zarobljenici, oko stotinu, iz nepoznatih razloga zakočili su u Ljubljani, ostali, više tisuča, otišli su kući! Da je Austrija strahovala od srbskih uniforma,ti Srbi ne bi završili u zarobljeništvu ili na Krfu!
Ti zarobljenici i ostali Srbi sudjelovali su borbama tek svibnja 1919, više manje kao rezerva! Bio je prije jedan manji sukob kod Grabštajna (15.12.1918), gdje su Austrjici zarobili cjelo odjeljenje tih strašnih Srba...

3. Poslednja ofenzifa na Celovec (sa Srbima 28.5.1919) bila je politička katastrofa, jer su se i mnogi koruški Slovenci okrenuli protiv Srba...

4. Borili su se slovenski dobrovoljci i srbski vojnici na solunski fronti pa šta...

5. Ubijena su četiri demostranta, pucalo se u samoobrani, jer su demostranti htjeli oduzeti oružje vojnicima, austrijanski demostranti, nekoliko stotina, bili su iz cjele Štajarske ne samo iz Maribora...

6. Za vrjeme pobune slovenskih vojnika, Maister nije imao više komande, nego Beograd...slovenski polki bili su ukinuti i uvođen je srbski jezik, kruna se menjala 1:4 u korist dinara, (a realno je bila kruna triputa jaća od dinara), umjesto cesarja dobili su kralja, a ništa od toga nisu htjeli!

Velika većina Francuza ne vidi ništa sporno, niti ružno u činjenici da su od nemačke opkupacije Francusku oslobodili saveznički vojnici. U Beogradu se prihvata činjenica da je sovjetska armija imala značajniju ulogu u oslobađanju ......
......


Vaše oslobađanje je samo u vašima glavama, vidjelo se to oslobađanje i u realnom svjetu u Vukovarju, Srebernici, Dubrovniku, Kosovu....
pape92 pape92 01:10 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Vaše oslobađanje je samo u vašima glavama

Rekao bih da je neoslobođenje u nekim drugim glavama, opterećenim kompleksom koji se uopšte ne trudim da nametnem. Oslobađanja nije bilo (ne računajući severnu granicu, i Maribor). Osim bitke za Celovec, koji ionako posle nije pripao SHS, srpska regularna vojska nije učestvovala u operacijama u Sloveniji, a nikakvih operacija nije ni bilo (ne računajući severnu granicu, plus incident oko pokušaja napredovanja italijanskih trupa ka Ljubljani, potez koji je bio osujećen, da vam ne prepričavam kako da ne bi bilo novog jeđenja). Dakle, nisam tvrdio da je Srbija oslobodila Sloveniju. Uzgred, mislim da je ovakva tvrdnja neumesna, i promašena, Slovenija se priključila novonastaloj zemlji jer je tako moralo da bude - čitajte istoriju.

Što se tiče vojnih operacija oko severne granice, baš sam detaljno, da bih se poštedeo ovakvih komentara...to detaljno je uključivalo i cifre: pre dolaska pomenuta tri puka, Maister je imao 4000 vojnika koji su oslobodili Maribor (i regiju) a srpskih vojnika je bilo nekoliko stotina (i oni pod komandom Maistera). Dakle još jednom ću, poslednji put reći: da, Maribor je oslobođen od strane slovenačkih vojnika. Borbe za ostatak Slovenije se, osim za Celovec nisu ozbiljnije ni vodile, pa tako nit je veći deo Slovenije oslobodila srpska, nit slovenačka vojska: kapitulirala je Austrougarska. Koja je izgubila rat od strane savezničkih snaga, među kojima je ravnopravno priznata i Srbija. Njena vojska se zaustavila daleko od Slovenije u trenutku kapitulacije.
Austrija je svakako imala vojsku i nakon kapitulacije, nazivali je regularnom ili ne, bili su to vojnici kojima je komandovao oficirski, austrijski kadar, i nije ih bilo malo: ko bi branio ikakve granice Austrije, ko bi branio Celovec (Klagenfurt, kao što bi oni rekli), koja je to vojska porazila Maisterove snage u bici za Celovec koja je prethodila onoj u kojoj je izvojevojana pobeda.
Slovenački pukovi se jesu ukidali: stvarala se nova država sa svojom vojskom. Slovenački, složićemo se, u toj zemlji nije bio "ukinut", a ako i jeste u vojsci, drugačije nije moglo biti u armiji koja nema nacionalne jedinice.

pape92 pape92 01:21 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

4. Borili su se slovenski dobrovoljci i srbski vojnici na solunski fronti pa šta...

Meni nije pa šta, a znam mnoge ovde koji bi odgovorili isto.
no.one no.one 01:32 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

pape92
4. Borili su se slovenski dobrovoljci i srbski vojnici na solunski fronti pa šta...

Meni nije pa šta, a znam mnoge ovde koji bi odgovorili isto.

Da, ali mi ne pravimo mit da smo zbog toga oslobodili Srbiju, jer je srbska vojska pobegla na Krf!
no.one no.one 02:18 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Dakle, nisam tvrdio da je Srbija oslobodila Sloveniju. Uzgred, mislim da je ovakva tvrdnja neumesna, i promašena, Slovenija se priključila novonastaloj zemlji jer je tako moralo da bude - čitajte istoriju.

A ono o Francuzima itd...

Slovenija se priključila novonastaloj zemlji jer je tako moralo da bude

I Srebernica se dogodila jer je tako moralo da bude?

....a ako i jeste u vojsci, drugačije nije moglo biti u armiji koja nema nacionalne jedinice

A ko je rekao da Slovenci žele takvu armiju...
Malo mi je smješno to "drugačije nije moglo biti" ili "jer je tako moralo da bude"....
pape92 pape92 03:44 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Sreća te sam u noćnoj...

Iako se tvoja opaska o Srebrenici približila onoj u kojoj razgovor prelazi granicu u kojoj se može nazvati tolerantnim, odgovoriću:
Opaska o Franciuzima se čita zajedno sa čitavim pasusom koji joj prethodi, i onim prethodim, i onim prethodnim. Nacrtaću: zemlje koje su oslobođene UZ učešće SAVEZNIČKIH trupa, a koje sam pomenuo nemaju predrasude u vezi okupacije i teritorijalnih pretenzija. U Sloveniji jesu učestvovali srpski vojnici u meri u kojoj sam detaljno opisao i pod istorijskim okolnostima koje sam takođe opisao. Zbog čega misliš, a ovo nije retoričko pitanje da bi Srbija danas zbog toga imala teritorijalne pretenzije prema Mariboru? Ne čini li ti se da ovo zvuči sumanuto? Ukoliko nećeš pa nećeš da vidiš savezništvo, a hoćeš okupaciju (u SHS i dalje u Jugoslaviji), ne mogu te sprečiti. Učini sebi usugu i obavesti se ne samo o toku jedne marginalne pobune, nego o komleksnoj geoplitičkoj situaciji koja je vladala u Evropi nakon I svetekog rata. Tada ćeš shvatiti i ono "tako je moralo biti": velike sile, Francuska, Amerika i Britanija su krojile taj i svaki drugi deo sveta. Slovenija kao samostalna država nije dolazila u obzir. Ako te zanima zašto, potraži, razlog je nestabilnost te država u pogledu pada pod okupaciju Italije, a sever Austrije, što bi bila nova kriza koja se nije želela, želeo se stabilan mir. A kad se Francuzi, Britanci i Amerikanci oko nečega dogovore, kao što su oko SHS, onda se tu malo toga može napraviti - tako mora biti. Bar mi znamo.
E sad si me rastužio, slovenci nisu hteli takvu vojsku. Kad ono ispada da su hteli, lepo piše: svi dogovori sa slovenačkom vladom a koji se tiču ujedinjenja postignuti i potpisani, uključujući i onaj o vojsci...shvatam, slovenački vojnik, navikao na naređenja na nemačkom, oseća se uvređenim jer ih sad prima - i izdaje - na srpskom. Jadni vojnici. Nisu to želeli.
A drugde širom Slovenije, da li je jezik bio represiran? Koji je bio zvaničan jezik kad naprimer dođe neki slovenački seljak da prijavi da mu se otelila krava. Da nije možda srpski?
blogovatelj blogovatelj 03:50 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Da, ali mi ne pravimo mit da smo zbog toga oslobodili Srbiju, jer je srbska vojska pobegla na Krf!


Zasto bi pravili mit kad se to zvalo okupacija, a ne oslobodjenje?!
omega68 omega68 08:55 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Zasto bi pravili mit kad se to zvalo okupacija, a ne oslobodjenje?!

pa vidiš komšija, to je tako iz naše vizure.Neki , tamo , su tu okupaciju doživljavali kao oslobođenje. Oslobođenje od pravoslavlja i privođenje pravoj veri. Mi smo oslobađanje tih krajeva doživljavali kao sjedinjenje sa ''južnoslovenskom braćom''.( najbolje opisano u ''Knjiga o Milutinu'' )
Na neki perverzan način mi je drago da se pojave ovakvi blogeri.Možda će neke stvari biti jasnije onima koji su ''neutralni'', koji u svemu vide samo dobre namere u ''eUropskim vrednostima'', koji sebe nazivaju drugosrbijancima.
Nema prve ili druge Srbije.Ovakvi , bar meni , to pokazuju.Druga Srbija je kolonija sa dominantnim katoličanstvom.Ateistima je možda nebitno.Meni nije
Izvini pape što širim temu
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:11 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Da, ali mi ne pravimo mit da smo zbog toga oslobodili Srbiju,

Zato što od govana ne može da se napravi pita, jer ste sticajem bivanja u Austrougarskoj, bili na pogrešnoj strani u tom ratu. Zbog toga su slovenački vojnici učestvovali u okupacijama, a ne u oslobađanjima.
jer je srbska vojska pobegla na Krf

Srpska vojska se povukla na Krf, pred mnogo jačom vojskom, koja ju je napala i u kojoj su bili i slovenački vojnici. Ako te to čini ponosnim, samo reci, ali onda nemoj da bulazniš o srpskim okupatorima. Jeste da je to za Sloveniju neprijatan deo istorije, ali žmurenjem se neće promeniti ta činjenica.
margos margos 14:48 05.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Zato što od govana ne može da se napravi pita,

.... čuh nedavno da ipak može i da je poneko rado pravi - al' pošto ne mož' da se jede, serviraju je drugima.
49 41 49 41 17:31 06.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Jelica Greganović
Da, ali mi ne pravimo mit da smo zbog toga oslobodili Srbiju,

Zato što od govana ne može da se napravi pita, jer ste sticajem bivanja u Austrougarskoj, bili na pogrešnoj strani u tom ratu. Zbog toga su slovenački vojnici učestvovali u okupacijama, a ne u oslobađanjima.
jer je srbska vojska pobegla na Krf

Srpska vojska se povukla na Krf, pred mnogo jačom vojskom, koja ju je napala i u kojoj su bili i slovenački vojnici. Ako te to čini ponosnim, samo reci, ali onda nemoj da bulazniš o srpskim okupatorima. Jeste da je to za Sloveniju neprijatan deo istorije, ali žmurenjem se neće promeniti ta činjenica.

Kad je nas dugovecni precednik, napravio prvu posetu Austriji; (cini mi se?!?) '66 - austrijski Kancelar je hteo da mu zvanicno ( najzad !) uruci visoko priznanje za hrabrost za ucestvovanje u I Sv. ratu na strani Austro-ugarske.

Medjutim, odbio je.
Nije vreme za to, psst.
49 41 49 41 00:17 07.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Srpska vojska se povukla na Krf?

ili ostaci srpske vojske; sto nije pomrlo-pozmrzavalo se po albanskim gudurama.

To je bio klasicni genocid pocetkom 20. veka; pa sredinom opet.

Medjutim, ...
Unfuckable Unfuckable 04:21 07.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

49 41
Srpska vojska se povukla na Krf?
ili ostaci srpske vojske; sto nije pomrlo-pozmrzavalo se po albanskim gudurama.
To je bio klasicni genocid pocetkom 20. veka; pa sredinom opet.
Medjutim, ...


Da, hm
Ovo otvara možda novu, jako tešku i bolnu temu za mnoge od nas - smeo bih sasvim neoprezno i nestručno da izreknem da se, bežeći od genocida, desio skoro pa - suicid.
Ko zna šta je bilo pametnije uraditi u tom momentu, mi ne - sigurno.
Ali je isto tako sasvim sigurno da je i nakon svega toga, i posle tog genocida, ipak preostalo sasvim dovoljno "biološke mase" za presudni juriš u proboju Solunskog fronta.
Inaf 4 mi
pape92 pape92 15:06 08.08.2010

Re: Srbi i mit, mit i Srbi, uvjek skupa...

Totalno sam zakasnio da ovo komentarišem, no pre ili kasnije će i ova tema da se pojavi, na većim vratima nego sada. Povlačenje, a ne kapitalucaja je bila odluka u stilu "ruske škole" ratovanja iz doba Kuzenjecova i Suvarova (ustvari i pre i posle njih), i ima svog smisla ako ti se zemlja zove Rusija. Doduše, upalilo je i nama, ali cena je bila previsoka.
otvorenota otvorenota 12:15 05.08.2010

Slagalica mariborska

Sjajna priča, uživala sam čitajući, pa preporučujem.
Nikad nisam ostajala dovoljno dugo u Mariboru da ga ovako upoznam. Verujem da sam upravo otkrila nekoliko nedostajućih komadića na slagalici mojoj mariborskoj, i da se zato smeškam
pape92 pape92 12:35 05.08.2010

Re: Slagalica mariborska

Hvala.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 17:35 06.08.2010

Slovenački rulet

Pitanje za autora - Da li se u Mariboru igra Slovenački rulet?
pape92 pape92 15:15 08.08.2010

Re: Slovenački rulet

Ne da bih znao. Mislim da je "slovenački rulet" izmišljotina. Ruski rulet ima smisla (bum - gotovo), ovaj ne bi imao. Ovo je udarac na slovenačku ponudu seks turizma, jer ovde postoje i reklamiraju se svingerski hoteli (vile).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana